Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Startups
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19-04 10:44

29 maart in Nederland
24 maart geselecteerde landen (waaronder Duitsland)

Prijs: $399, in NL waarschijnlijk ca. 489.

Prijzen Apple Duitsland:
489€ 16GB
589€ 64GB

64-bit A9-processor (net als de iPhone 6S)
Nanosim
4 inch Capacitief
1136 x 640
12-megapixel rear camera
video 3840x2160 (Ultra-HD)
front camera retina flash
2gb ram
iOS 9
TouchID eerste generatie
Geen 3d touch

113gram
7,6mm hoog

Internet use iphone se:
Up to 12 hours on 3G, up to 13 hours on LTE, up to 13 hours on Wi‑Fi
Internet use iphone 6s:
Up to 10 hours on 3G, up to 10 hours on LTE, up to 11 hours on Wi‑Fi

Beginpost, later uitgebreid.

Startups wijzigde deze reactie 29-03-2016 17:01 (124%)

• MenN
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 20:49
Het gaat wel hard met het prijsverschil tussen de VS en EU.

bij onze Duitse vrienden.

399 wordt 489! Bijna 100 euro verschil, hoewel in de EU het natuurlijk wel de prijs inclusief btw is.
quote:
Tektoon schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:30:
Vanaf 29/03 in de Nederlandse store. Zie er nog niet direct bijstaan hoeveel ram 'ie heeft. Weet iemand dat?
Zowat alle specs zijn een kopie van de 6S, ik ga er dan ook vannuit dat er 2gb in zal zitten.

MenN wijzigde deze reactie 21-03-2016 19:48 (44%)

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MenN
Het is inderdaad snel gegaan met die dollar--euro prijs. Twee jaar terug was 1 euro nog zo'n 1,39 dollar waard, vandaag is het 1,12 dollar

Een verschil van pak m beet 25 cent.

$399,- retail is zeg maar met 10% tax in de USA zo'n $439.
kijken we naar de wisselkoers van 2 jaar terug:

Dan zien we dat 1 euro 0,7247 dollar is. Dus komen we uit op een prijs van ongeveer €318 (439*0,7247) voor een iPhone in de USA.

kijken we vandaag naar de prijs(1Dollar = 0,89 euro) zien we dat we in de vs (439*0,89) €390 zouden dokken.
kijk je dan naar wat een Europese prijs zou zijn afgaande op een wisselkoers kom je uit op (399*0,89*1,21) €429,- Altijd nog een verschil van 60 euro bij een retail prijs van €489,- Daar zullen ook nog andere zaken bij komen wat betreft import heffing, en thuiscopieheffing van €3,50, een jaar extra garantie ect ect. Dus het verschil is wel te verklaren, maar maakt het niet leuker voor ons. In de jaren met een hoge koers(2011 was euro/doller zelfs 1,49) werden die extra kosten daarmee gedekt maar met de huidige koers zie je het wel terug op het prijskaartje.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 00:53
quote:
Joshh schreef op maandag 28 maart 2016 @ 16:46:
[...]

Sorry maar de M7 was imo by far de beste telefoon in z'n tijd.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• tweakertjee
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 14-07 21:40
quote:
LosGieros schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:18:
[...]

Er wordt overal gesproken over voorverkoop vanaf 29/03..dus zomaar ophalen lijkt me niet zonder reservering.
Tijdens de bestelling staat er dat het mogelijk is vanaf 5 april ophalen.

En bij het bestellen is hier de optie ophalen niet beschikbaar.
https://www.mupload.nl/img/xayuqmvhnxvxh.44.08.png

Dus weet niet precies hoe het nu zit

"Sometimes life's going to hit you in the head with a brick. Don't lose faith." - Steve Jobs

• iPhoneSE
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 17-07 22:01

Zo hier de eerste foto's, ga nu het zwembad in 😂👌

iPhoneSE wijzigde deze reactie 02-04-2016 11:28 (19%)

• iPhoneSE
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 17-07 22:01
quote:
Geert1976 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 11:57:
[...]

haha...okay, my bad! mijn oprechte excuses voor mijn eerder onjuiste conclussie ;)
Aanvaard :)

Moet zeggen dat het een erg fijn toestel is, hier voor had ik de 5C, je merkt goed het verschil in snelheid, zelfs in simpele dingen zoals naar het instellingen menu navigeren.

• BleuZ
  • Registratie: mei 2012
quote:
Het is redelijk subtiel, maar hier zie je het verschil met de 5s en de iPhone 6 (welke hetzelfde is als de 6s, geloof ik) alsook de 6s en de SE.

• BleuZ
Vanmiddag heb ik mijn iPhone SE ook mogen ontvangen van de UPS meneer :)

Hoewel de 5s zeker niet langzaam is merk je met de SE toch wel dat 'ie wat sneller is, maar het grootste verschil voor mij zit hem sowieso in de 64GB opslag. Wat is dàt toch fijn, zeg!

Ik merk trouwens dat het verschil tussen de 'Space Gray' SE en de 5s wel wat groter is dan ik had gedacht, bij nader inzien is het eigenlijk gewoon zilver. Het grote contrast tussen het glas/logo en de behuizing vind ik wel strakker uitzien, moet ik zeggen.

Voor de lol heb ik ook eens gekeken wanneer mijn toestel nu in elkaar is gezet, dat blijkt een kleine drie weken geleden te zijn geweest:

De accu ging nog aardig lang mee terwijl ik het hele ding aan het volladen was met apps en muziek. Hoe het precies zit met de batterij weet ik pas over een paar dagen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BleuZ
quote:
Donstil schreef op donderdag 07 april 2016 @ 18:14:
[...]

Klinkt goed. Al is zwaar gebruik wel iets wat online veel geroepen wordt.

Hoeveel screentime heb je aan het einde van de dag?
Mijn 5s heeft na vandaag gewoon nog 50% van zijn accu over, terwijl mijn 5s na een soortgelijke dag nu al bijna leeg zou zijn. Let wel: mijn 5s was pas een paar maanden oud en hield nog 98% van zijn originele capaciteit vast ;)

Ongelofelijk.

BleuZ wijzigde deze reactie 10-04-2016 08:31 (35%)

• freddyathlon
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:54

freddyathlon

McLaren Renault 2019 ;)

Hierbij een foto op internet gevonden van iemand met een 5s, vergelijkbaar 'probleem' ;

iPhone 8 Space Grey  iPhone SE 32GB Space Grey  Macbook Pro Retina 2015 13" ○ Canon EOS 80D ○ Renault Kadjar 2019 Black Edition

• BleuZ
quote:
Psycho_Mantis schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:22:
Weet iemand of de Logitech Powershell werkt op de iPhone SE?
Ik kan daar niets over vinden namelijk op internet.

Nu is dat ding wel voor een leuke prijs (€ 10) aan te schaffen namelijk.
Bedankt voor de tip! Ik heb 'm gisteren besteld en vandaag binnengekregen. Hij werkt gewoon inderdaad ;)

• MenN
na jaren gebruik van mijn 4S was de overschakeling op de SE echt een wereld van een verschil. Wat een snelheid heeft dat beestje...echt grandioos. :9~ :9~ :9~

Ik las op het internet veel berichten over 'gele' schermen en dus ging ik mijn eigen SE eens aan de tand voelen. Gevoelsmatig is het scherm een tikje warmer dan de 4S was, maar wat is nu de 'goede' kleur?

Om niet alleen op onderbuik en internet meningen af te gaan heb ik zelf maar wat getest.

van links naar rechts: iPad 1, iPhone 3GS, iPad 3, iPhone SE, iPad Air 2, en daar bovenop ligt de 4S.

Heel snel kunnen we het verschil tussen verschillende iOS apparaten zien, en voornamelijk de 3GS springt eruit. Wat een bagger 8)7. Maar wat is nu de juiste kleur? de iPad 1 doet het goed hier op de foto maar ik merk in het echt dat er iets teveel groen in het beeld is. De iPad 3 is een tik te rood, de air 2 is bijna neutraal te noemen en de SE en de 4S ontlopen elkaar niet heel erg, ja de SE is wellicht een tik geeler maar ik weet niet of dat nu een inwissel rechtvaardigt.

Ook opvallend was dat de helderheid van de iPad 3 echt een stuk hoger ligt dat de air2. best wel vreemd eigenlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mvdam
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 00:18

mvdam

EV-Gekkie

Inmiddels een paar dagen verder, wat een heerlijk toestelletje, lekker klein. Goede accuduur, merk ten opzichte van mijn 6Splus wel iets dat de camera de OIS mist, maarja, :) Dat is zeker goed overheen te komen.

Nissan Leaf 2018 40kWh Editiòn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 17-07 16:11

reuzekind

Ik geloof in GoT

iOS 9.3.2. is nu inderdaad ook voor het grote publiek beschikbaar, mét een oplossing voor het Bluetooth probleem. Zojuist geïnstalleerd, vanmiddag even testen.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• Whatson
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online
quote:
R3M1 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 00:23:
[...]

iOS heeft geen widgets - je kan notificaties krijgen op je home screen en sommige apps (mail) geven aan hoeveel ongelezen berichten je hebt.

Dus die 'superioriteit' is heel betrekkelijk ;)
Oh nee? http://www.iculture.nl/ni...-in-het-berichtencentrum/

Whatson wijzigde deze reactie 29-07-2016 00:36 (18%)

• Albert020
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20:08
Verschillende bronnen zeggen dat er 4G+ op de iPhone SE zou zitten,
volgens mij zit dit er echt niet op, krijg alleen het 4G icoontje boven in scherm te zien ?

https://www.mupload.nl/img/xawsn018zuh2n.jpg

Albert020 wijzigde deze reactie 11-08-2016 18:08 (23%)

• Albert020
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20:08
De accuduur is echt uitmuntend goed, heb nog 10% over !

Albert020 wijzigde deze reactie 12-08-2016 19:59 (11%)

• iivvvii
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20:56
De laatste tijd heb ik steeds vaker geen internet bij een 4G verbinding. De telefoon ziet er dan als volgt uit:

http://i67.tinypic.com/27zmelx.png

Als ik de telefoon terug zet naar 3G heb ik wel weer internet. Voor mijn gevoel is het probleem ontstaan na het uploaden van een paar 100 mb via m'n telefoon als hotspot, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen. Overigens werkt op andere momenten 4G wel weer perfect.

Na contact gehad te hebben met Ben heb ik de netwerkinstellingen gereset, maar dat heeft het probleem helaas niet verholpen. Iemand enig idee waar ik dit moet zoeken, bij de hard/software van de telefoon of bij Ben?

• Vermeulen
  • Registratie: april 2010
  • Niet online

Vermeulen

Stomp niet af, blijf slijpen

quote:
Dancing_Animal schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 18:11:
Crosspost :)
Zijn hier mensen die zowel de SE als de 6S gebruiken? Ik twijfel tussen beide. Groot scherm aan de ene kant, maar klopt het dat de SE langer met z'n batterij doet?
De SE zal de 6S verslaan. Overige (nieuwere) in getoonde afbeelding gaan er maar nipt voorbij.

Do whatever you love and you'll be free (Outlandish - Warrior // Worrier)

• greatgonzo
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19:54

greatgonzo

schit-te-rend!

quote:
peacelord schreef op woensdag 30 november 2016 @ 08:00:
Gisteren toch maar de knoop doorgehakt en gestimuleerd door de vijftig euro prijsverlaging een se aangeschaft icm een Otterbox Skin.
even voor mijn beeld: waar kun je die prijsverlaging vinden?
In de pricewatch is het nog dezelfde prijs als een maand terug?

• AntonyterHorst
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 18-07 08:46

AntonyterHorst

Niet alles wat je leest is...

quote:
kaos- schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:48:
Ik keek vanmorgen wanneer er voor het laatst een iCloud backup is gemaakt en die gaf aan; eergisteren.
Er is alleen 5GB van de 5GB vrij in iCloud :/

Ik heb dus de backup verwijderd en weer opnieuw alles geupload in de cloud.
Alsnog zegt hij dat er de volle 5GB vrij is. Ook als ik naar iCloud.com ga staat er niets.

Weet iemand wat hier aan de hand is? ios9 trouwens.
Wat zie je op icloud.com, misschien een screenshot maken van het volgende:

Tevens zie je in Instellingen -> iCloud -> Opslag -> Beheer Opslag geen backups staan?

Automatisering en led NERD

• DeNachtwacht
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23:48
Jongens reageer toch niet zo op dat getrol. Batterijduur is bij iedereen een subjectieve ervaring doordat iedereeen andere apps erop heeft staan, andere instellingen heeft in het OS en het aantal uren dat je per dag actief bent met je scherm is ook enorm wisselend tussen personen. Allemaal persoonlijke ervaringen dus waar je niets mee kan om conclusies te trekken.

Daarentegen zijn er gelukkig ook veel objectieve tests te vinden waarin telefoons in redelijk gelijke omstandigheden met elkaar worden vergeleken. En dan is gewoon een feit dat de SE de beste batterijduur heeft van alle iPhones, maar ook dat er inmiddels meer fabrikanten op deze markt hebben gericht in het Android segment. Het belangrijkste om niet te vergeten is dat de accu van de SE feitelijk ook gewoon heel klein is. Zou hij een redelijk normale accuzuur van bijv 3000MAh hebben, dan zou hij sowieso met kop en schouders boven alle telefoons uitsteken. Maar nu zijn de feiten ongeveer zo (kleine verschillen tussen verschillende benchmarks daargelaten)

Of pak de recente tweakers review van de P2 er eens bij voor een echte toptelefoon wat betreft accu. reviews: Lenovo P2: midrange-mobiel met gigantische accuduur

Dus laten we asjeblieft de discussie over persoonlijke ervaringen met de accu achterwege laten want dat blijft toch altijd subjectief...

DeNachtwacht wijzigde deze reactie 25-01-2017 22:51 (10%)

• JaxTeller
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 12-07 23:43
Waarom kunnen we niet kiezen uit de achtergrond die op de doos van de iPhone SE staat. Vind ik wel heel apart.

Deze voor degenen die het zijn vergeten:

JaxTeller wijzigde deze reactie 30-01-2017 00:04 (200%)

• Milo44
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 20:03
quote:
emreorhan schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:39:
Waarom kunnen we niet kiezen uit de achtergrond die op de doos van de iPhone SE staat. Vind ik wel heel apart.

Deze voor degenen die het zijn vergeten:

[afbeelding]
* Googled "iphone se box wallpaper" *

30 seconden werk, is miss geen HD plaatje, maar zou moeten voldoen.
Als je wat langer doorzoekt kun je wellicht nog een betere versie kunnen vinden d:)b

• JaxTeller
Ik heb de Nederlandse en Turkse taal als talen in mijn toetsenbord. Voor turks kan ik suggesties aan en uit zetten, maar voor Nederlands zie ik deze optie niet. Hoe kan ik de suggesties voor het Nederlands aanzetten?

• Jay-v
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

quote:
Martinusz schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:15:
[...]

Precies dit, ik wil helemaal geen groter toestel, ik vind dit formaat perfect! En daarnaast zit alle nieuwigheid er steeds in en qua prestaties is het natuurlijk een top telefoon voor relatief weinig geld. Als er geen nieuwe SE's komen, dan zal ik ook geen ander Apple model nemen, en ik denk dat er meer mensen zo denken. Hopen dat ze blijven dus :)
Formaat en batterylife is voor mij ook prima. Echter heeft het design wel langzaam een update nodig. De screen-to-body ratio van dit toestel is een van de laagste momenteel in de markt. Het scherm mag dus wel iets groter in een zelfde behuizing :).

Bron:

Jay-v wijzigde deze reactie 18-07-2017 09:56 (8%)

• JaxTeller
Wie gebruikt de Battery Life app ook? Heb gemerkt dat de batterijlading (80%) van mijn nieuwe SE afwijkt van wat er in de statusbar staat (76%). Kan me herinneren dat mijn vorige SE gewoon gelijk was. Wel moet ik er bij vermelden dat ik mijn nieuwe toestel gisteren heb ingesteld en sindsdien nog niet volledig heb opgeladen. Ik maak dus nog gebruik van de lading die door Apple zelf is gedaan. Deze app wordt overigens door veel gebruikers een zeer betrouwbare app gevonden.

Hoe is het bij jullie?

:

JaxTeller wijzigde deze reactie 18-08-2017 14:52 (23%)

• Shaffy
  • Registratie: april 2012
  • Niet online

Shaffy

We zullen doorgaan

In het 'Keynote' topic kwam ik op een idee voor een refresh voor de iPhone SE.

Als we toch van touch ID afstappen en overgaan op gezichtsherkenning, dan zou je dus die homeknop kunnen weglaten en kan je er -in die mooie, tijdloze behuizing- een veel groter scherm in duwen. Camera naast de speaker plaatsen en dan zoiets:

Puur voor het idee, weinig photoshop skills ;)

Amoled scherm, goede hardware in een klein kastje... kan Apple zo €500 euro voor vragen en dan zou het best verkopen, wat jullie?

Shaffy wijzigde deze reactie 13-09-2017 01:54 (5%)

• 4acesNL
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 15:49
Buiten de freezes om op mijn SE nu ook: Zie foto..

https://tweakers.net/ext/f/myfwbp0xnU7uglqjhHJmxpO9/thumb.png

Ik swype dan even van scherm naar scherm en weer terug en dan post de dock weer terug. Zit op 11.2
Echt jammer dat ik niet terug kan naar iOS 10 :(

Ook een aantal app crashes per dag. Toch een aantal dingen die het toestel onbruikbaar maken *grom*
De update via iTunes gedaan. Vanavond maar eens een hele clean install doen. Heb daar eigenlijk geen zin in :p

4acesNL wijzigde deze reactie 05-12-2017 14:34 (23%)

• dodge_911
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17:38

dodge_911

test wel 'ns wat

quote:
Robinjuuh schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 13:53:
Ik heb ook contact gehad met apple en die zeggen dat het vloeistofschade is omdat er een klein oranje streepje zit bij de indicator (waar je de mobiel in stille modus kunt schuiven). Maar hij is nooit nat geworden ofzo. De telefoon is 1,5 jaar oud dus valt niet binnen de garantie. Kan ik me dan beroepen op het consumentenrecht bij Hollandsnieuwe?
Dat streepje is er toch om aan te tonen dat je je telefoon gemute hebt?

Hebben denk ik al m'n iPhones hier, en die kunnen echt geen waterschade gehad hebben omdat ze in een Lifeproof case wonen...

dodge_911 wijzigde deze reactie 10-12-2017 15:23 (22%)

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
@remyvs82

als jij je vinger over de Mic hebt, dan ben jij slecht te verstaan.

http://i65.tinypic.com/11ccqxv.png

Hackus wijzigde deze reactie 04-07-2018 10:34 (69%)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

ik presenteer jullie de primeur van de 2019 iPhone Xs Mini met een edge to edge oled display in de behuizing van de iPhone SE :+ :+

voor mij een instant buy (en verkoop er mijn huidige Xs direct voor)

• mark777
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 21:02
https://share.icloud.com/photos/0VhY_ECtIRJUBZGtCQ69L-BEg

hier is meer batterij info. Hoop dat jullie me kunnen helpen. Want mijn batterij gaat is na een halve dag alweer leeg. Heb net deze se gekocht. Ik dacht dat de se juist lang meeging met een batterij....
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Nederland

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True