Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• mark777
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 22:15
heb al heel wat gegoogles en kom er gewoon niet uit.Ik moet mijn contacten van mijn microsoft one drive naar mijn nieuwe iphone zien te krijgen. Maar wat ik al zei je kan nergens contacten gewoon importeren. Wel van je sim maar niet van mijn one drive.....

• BeArt
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21:08
Die one drive is gekoppeld aan een mail adres. Die mail instellen op je iPhone,krijg je dan bij de laatste stap of zo niet de optie om ook de contactpersonen daarvan te importeren?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20:44
Ik mis bepaalde functionaliteit in mijn iPhone en vroeg mij af of dit met jailbreaken is toe te voegen. Echter is er geen algemeen jailbreak forum te vinden hier op tweakers. Vandaar dat ik het hier vraag.

Wat ik graag wil bereiken is het volgende:
-Foto's maken die minder ruimte innemen.
Ik heb slechts een 16gb iPhone en iedere foto neemt maarliefst ~4mb in beslag. Nutteloze ruimte die in beslag genomen wordt. De foto's zijn 12MP maar je komt makkelijk wel met 3mp zonder kwaliteit verlies.
Dit kan door een andere camera app te installeren die in lagere kwaliteit schiet. Echter kan je dan niet meer via de control panel je camera updaten.
Ik zou dus graag willen weten of door te jailbreaken kan kiezen welke camera app wordt geopend als je de camera opent via je control panel.
Alternatief is natuurlijk de resolutie van de originele app aanpassen.

-De battery save mode nuttig maken (dwz alle dataverkeer uitzetten, behalve bij gebruik app).
Nu is die battery save niet veel minder dan een switch die je scherm wat eerder uit laat gaan.

En iets minder belangrijk:
-Mails openen met Outlook.
-Spam over cloud en 2fa etc uitzetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
@Heilige Kaas [iOS] Jailbreaken - Deel 8

Hackus wijzigde deze reactie 12-05-2019 19:08 (14%)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20:44
Velen dank. _/-\o_
Moet er toch echt een keer voor gaan zitten hoe die search functie van GoT in elkaar steekt. Toch vreemd dat wanneer je op Jailbreak zoekt er talloze kleine topics meer relevant zijn dan een 157 pagina lang topic waar Jailbreak het grootste deel van de titel is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marc1990
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 22:39
Hallo,

Ik heb SE nu een jaar maar heb problemen met het opladen. Ik moet nu vele pogingen doen van in en uit pluggen voordat het opladen succes vol start en als de telefoon laad kan ik de telefoon meestal niet bewegen aangezien dan het laden weer stopt.
Er zit geen speling op de connector dus vermoed iets van slecht contact. Heeft iemand ervaring met het schoonmaken van de connector? Wat gebruiken jullie er voor?
(ik heb al verschillen kabels geprobeerd en laders.)

Groet Marc

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 19:13
marc1990 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 11:53:
Hallo,

Ik heb SE nu een jaar maar heb problemen met het opladen. Ik moet nu vele pogingen doen van in en uit pluggen voordat het opladen succes vol start en als de telefoon laad kan ik de telefoon meestal niet bewegen aangezien dan het laden weer stopt.
Er zit geen speling op de connector dus vermoed iets van slecht contact. Heeft iemand ervaring met het schoonmaken van de connector? Wat gebruiken jullie er voor?

Groet Marc
Meest waarschijnlijke is dat er stof in de iPhone connector zit. Even 10 minuutjes pielen met een houten tandenstoker verhelpt dan alle problemen. Saté prikker kan ook maar die moet je dan wel even schuin afbreken want ze zijn er net iets te dik voor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21:45
DeNachtwacht schreef op zondag 2 juni 2019 @ 12:00:
[...]

Meest waarschijnlijke is dat er stof in de iPhone connector zit. Even 10 minuutjes pielen met een houten tandenstoker verhelpt dan alle problemen. Saté prikker kan ook maar die moet je dan wel even schuin afbreken want ze zijn er net iets te dik voor.
Precies dit inderdaad, ik heb weleens hetzelfde met mijn SE.

 MBPr 13" 2015 256GB  iPhone SE 64GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
marc1990 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 11:53:
Hallo,

Groet Marc
Houd wel rekening met stokjes etc dat er "draadjes lopen' aan 1 kant van de ingang.
(dus voorzichtigheid geboden)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeNachtwacht
Yep. Precies daarom geen metalen voorwerpen als spelden, paperclips of naalden gebruiken. Hout of plastic zal binnenin niets beschadigen als je het niet met al te veel kracht doet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bremsy
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 20:01
Ik heb dit bij 2 SE’s gehad. Één na één en na tweeenhalf en één van anderhalf jaar oud. Beiden bij Apple gekocht. Na contact met Apple onder garantie / beroep op het consumentenrecht opgestuurd ter reparatie. De eerste keer is dat gerepareerd. De twee andere keren zijn beiden vervangen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DeNachtwacht
Goed nieuws voor de iPhone SE die-hards, want:
The developer preview of iOS 13 is available to Apple Developer Program members at developer.apple.com starting today, and a public beta program will be available to iOS users later this month at beta.apple.com. New software features will be available this fall as a free software update for iPhone 6s and later, and will be available with iPadOS for iPad Air 2 and later, all iPad Pro models, iPad 5th generation and later, and iPad mini 4 and later.
Toch wel fijn om nog een jaartje door te kunnen. Apple kennende had ik het ook gek gevonden dat het na 3 jaar al klaar was met de updates voor de SE, maar gezien de geruchten van afgelopen tijd toch een meevaller dus.

• retlaw
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 22:20

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Mijn batterij conditie is nu 84%, ik kom net wel of net niet de dag door. Nu was ik zaterdag ik de Apple store en deze adviseren om de accu pas te vervangen bij bij waarde van 80% of lager...

Wat zijn jullie ervaringen met het vervangen van de accu?!

Verder is het toestel nog top! Ik hoop er nog wel even mee vooruit te kunnen

Battle.net || Strava

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
retlaw schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 07:34:
Mijn batterij conditie is nu 84%, ik kom net wel of net niet de dag door. Nu was ik zaterdag ik de Apple store en deze adviseren om de accu pas te vervangen bij bij waarde van 80% of lager...

Verder is het toestel nog top! Ik hoop er nog wel even mee vooruit te kunnen
Waarom op die laatste 4% wachten, kan zomaar dat het volgende maand al is. wegsturen met dit advies vind ik apart (meestal woon je niet in de buurt van Apple-store) naar 84% is meestal 2j gebruikt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 20:07
Hackus schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:57:
[...]

Waarom op die laatste 4% wachten, kan zomaar dat het volgende maand al is. wegsturen met dit advies vind ik apart (meestal woon je niet in de buurt van Apple-store) naar 84% is meestal 2j gebruikt
Inderdaad, je moet er hoe dan ook toch wel voor betalen, dus ik snap die beslissing ook niet :?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18-08 13:29

EMP

Krulloos! Maar nu met kinwol.

retlaw schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 07:34:

Martinusz schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:37:
[...] mijn SE van 2,5 jaar oud had 80% batterij en ging binnen een dag wel volledig leeg. Nu een nieuwe batterij 100% en die krijg ik niet leeg.
Alstu :*)

So RAMdisk is *NOT* an installation procedure?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mark777
Tja hoeveel kost een nieuwe batterij? En is het dat nog waard. Dat moet je zelf bepalen. Er zijn ook geruchten van een nieuwe se dus....

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:53
mark777 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:03:
Tja hoeveel kost een nieuwe batterij? En is het dat nog waard. Dat moet je zelf bepalen. Er zijn ook geruchten van een nieuwe se dus....
Het kostte een half jaar geleden nog geen 4 tientjes, maar dat was nog die speciale "actie" met omwisselen van batterijen van Apple. Zal nu misschien net iets duurder zijn?

Overigens vind ik de laatste tijd dat hij weer snel de accu leeg trekt, zal wel weer een app iets leegslurpen ofzo, batterijconditie is nog 96%, maar vaak toch 's avonds weer bijladen.

Edit:
@Hackus ik had het via Amac gedaan, die rekenden een tientje extra vandaar :P nog altijd goedkoper dan naar een Apple store gaan voor mij.

Martinusz wijzigde deze reactie 17-07-2019 10:47 (11%)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online
Martinusz schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:08:
[...]

Het kostte een half jaar geleden nog geen 4 tientjes, maar dat was nog die speciale "actie" met omwisselen van batterijen van Apple. Zal nu misschien net iets duurder zijn?

Overigens vind ik de laatste tijd dat hij weer snel de accu leeg trekt, zal wel weer een app iets leegslurpen ofzo, batterijconditie is nog 96%, maar vaak toch 's avonds weer bijladen.
t/m 30dec 2018 was het €29,-, nu €49,- voor SE.(buiten garantie, AppleCare+)

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

mark777 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:03:
Ik heb een tijdje een iPhone 7plus gebruikt, maar vond die echt te groot. Daarna een Sony Xperia XZ1, top apparaat, kleiner dan de iPhone 7plus, maar toch nog iets aan de grote kant vind ik.
Daarom nu weer de SE en bevalt weer prima. Dus ik vind het prima om voor 49 de accu te vervangen. Een nieuwe telefoon kost 11 keer zoveel :). Al zou ik wel in de verleiding komen wanneer er een nieuwe SE uit zou komen!

Battle.net || Strava

• mark777
50 euro is niet zo heel veel nee. zag de prijzen van een batterij vervangen voor de nieuwste iphone dat was 500 euro lol

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 22:26

Domino

30 Watts and overheating...

mark777 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:08:
50 euro is niet zo heel veel nee. zag de prijzen van een batterij vervangen voor de nieuwste iphone dat was 500 euro lol
Onzin, wat het in NL kost kan ik even niet snel vinden maar in de USA kost het $69 (X/XS/XR):
https://support.apple.com/iphone/repair/battery-power

[edit]
€69 dus: https://support.apple.com...air/service/battery-power

Domino wijzigde deze reactie 17-07-2019 14:51 (11%)

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him.

• Milo85
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 20-08 13:42
Nou ja, ik heb de batterij zelf vervangen en was met 2 tientjes klaar. Het valt best mee om het zelf te doen maar bij mij was de garantie ook al verlopen. En hij doet het nu weer prima.

• Hackus
  • Niet online
Milo85 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:55:
Nou ja, ik heb de batterij zelf vervangen en was met 2 tientjes klaar. Het valt best mee om het zelf te doen maar bij mij was de garantie ook al verlopen. En hij doet het nu weer prima.
Bij SE(en5S) moet je het scherm voorzichtig openen ivm kabel van Touch-ID(lees zo vaak dat mensen het kapot trekken) verder is het niet voor iedereen geschikt, en heb je bij Apple origineel en garantie op de reparatie

• Milo85
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 20-08 13:42
Hackus schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:05:
[...]

Bij SE(en5S) moet je het scherm voorzichtig openen ivm kabel van Touch-ID(lees zo vaak dat mensen het kapot trekken) verder is het niet voor iedereen geschikt, en heb je bij Apple origineel en garantie op de reparatie
Klopt helemaal. Het is een priegelwerkje en heb ook wel wat vloekjes gedaan maar het is te doen. Ik vind het ook wel leuk om zelf een beetje te vogelen maar het verstandigste is zeker om het via Apple te laten doen. ;)

• Hackus
  • Niet online
Milo85 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:24:
[...]

Klopt helemaal. Het is een priegelwerkje en heb ook wel wat vloekjes gedaan maar het is te doen. Ik vind het ook wel leuk om zelf een beetje te vogelen maar het verstandigste is zeker om het via Apple te laten doen. ;)
Klopt, 'we' zijn ook Tweakers :D maar niet ieder forumlid wil of kan dit.

Voor wie zelf wil 'sleutelen' raad ik deze stappen te volgen https://www.ifixit.com/Gu...Battery+Replacement/61303

Acties:
  • +3Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Los van de moeilijkheidsgraad van het vervangen is het ook zaak om de juiste kwaliteit onderdelen in te kunnen kopen. Ik heb voor de 5s ook wel eens een scherm vervangen. Deze dan gekocht met zogenaamde A kwaliteit. Dat viel nogal tegen en ben dan iets terughoudend met de kwaliteit van vervangende batterijen ook... Misschien onterecht, maar dat maakt dat ik het dan liever bij Apple laat doen.

Battle.net || Strava

• mark777
Milo85 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:55:
heb je voor een paar tientjes een orginele apple batterij?

• Hackus
  • Niet online
mark777 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 15:17:
[...]

heb je voor een paar tientjes een orginele apple batterij?
Je kunt geen originele Apple onderdelen kopen

• mark777
Waarom niet? je kan toch ook orginele mercedes onderdelen kopen?
Mijn batterij gaat ook hard achteruit en wil het zelf graag vervangen als hij geen dag meer meegaat. Maar liever geen imitatie onderdelen. slechte ervaringen mee

mark777 wijzigde deze reactie 19-07-2019 15:52 (56%)

• DeNachtwacht
mark777 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 15:48:
Mijn batterij gaat ook hard achteruit en wil het zelf graag vervangen als hij geen dag meer meegaat. Maar liever geen imitatie onderdelen. slechte ervaringen mee
Apple verkoopt geen losse onderdelen; je kan die alleen krijgen door je device bij Apple ter reparatie in te leveren.

• Hackus
  • Niet online
mark777 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 15:48:
Dan laat je het doen bij Apple of koopt een zgn A+ vervangende(of hoe men het wil noemen)
In de link hierboven kun je niet alleen de stappen zien hoe, maar ook een batterij kopen en gereedschap.

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Gamescom 2019

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True