Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:52

Quakie

quakelen

/Offtopic maar Apple is een bedrijf die exchange rate schommelingen in hun prijzen verwerkt.. Dat kon je geloof ik twee jaar goed zien bij een macbook pro 15. Zowat hetzelfde apparaat werd in een klap 220 euro duurder :S . Ik werk zelf voor een Amerikaans bedrijf en het is een serieus probleem nl. In sommige branches kan je niet ineens je prijzen met 8 a 10% verhogen om dit op te vangen..
En je raadt het al.. negatieve schommelingen verwerken ze bij elke update, positieve schommelingen duren wat langer...
/Offtopic

Ik heb zelf keihard gelachen.. Als een bedrijf een 2.5 jaar oude telefoon opnieuw kan lanceren en dat iedereen ook enthousiast wordt is het Apple wel. Ik zag gisteren een leuk filmpje.. Ze gaven mensen 2 iPhone5 s en zeiden dat 1 de SE versie was. Iedereen zag de verschillen, het was lichter, beter scherm etc..
Toen, na een half uur dacht ik waarom niet...kosten kunnen ze drukken zodat ze toch hun winstmarges halen, toestel is up to date... Ze hebben duidelijk geleerd van de iPhone5c. ik heb zelf een iPhone6 en ik vind hem werkelijk waar een onhandig ding. Ik vervloek dat ding na anderhalf jaar nog steeds. Ik ga serieus nadenken om over een paar maanden terug kleiner te gaan...

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:41

pdavie2311

Live life to the fullest..

Ik haal ook volgende week de SE! Merk dat ik mijn 6s ook steeds vaker in jaszak doe en niet in mijn broekzak. Ik verdien er dan ook nog iets aan en hoef dan ik september niet 300 toe te betalen op de iPhone 7, die toch weer groter wordt dan 4 inch denk ik. Dat geld doe ik bij een nieuwe MacBook Air, daar ben ik aan toe...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 13:11
Ik ben erg blij met de aankondiging van de SE. Ik heb nu een 6s maar ik vind hem net maar dan ook net iets te onhandig in mijn hand (2 handen lukt natuurlijk wel)
Er zijn wat "trade-offs" als ik deze vergelijk met de 6s maar die zijn minimaal. Het enige wat ik jammer vind is de lage contrastverhouding en dat ie geen barometer heeft.
Maar ik denk dat dit wel mijn volgende iphone gaat worden. Een fijne handzame iphone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Laatst online: 02-06 12:32

reuzekind

Ik geloof in GoT

Iemand enig idee wat de levertijden in de praktijk zijn? Meer informatie dan dat hij te bestellen is vanaf de 29e wordt er niet gegeven. Bestellen betekent dan denk ik niet directe uitlevering?

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-06 07:36

NSG

Je weet niks!

Dat bericht zal dan wel weer binnenkort ontkracht worden, met de specificaties die tot nu toe naar buiten zijn gebracht is CAT6 niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-05 09:33
Heb ook enige tijd de 6s, maar had de SE ook best willen hebben. Heb de 6 / 6s ook nooit echt mooi gevonden. Zit in een case, wat het gelijk een stuk logger en minder praktisch maakt (soort flipcase, of hoe je dat ook noemt). Merk zelf niet veel toegevoegde waarde aan het grotere scherm, maar dat had ik ook toen ik van 3,5 naar 4 inch ging (iPhone 4 naar 5).

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorgoB
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-06 13:35
reuzekind schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:27:
Iemand enig idee wat de levertijden in de praktijk zijn? Meer informatie dan dat hij te bestellen is vanaf de 29e wordt er niet gegeven. Bestellen betekent dan denk ik niet directe uitlevering?
Via de chat van de apple store heb ik dezelfde vraag gesteld.
De verwachting is dat deze 2 of 3 dagen levertijd hebben. Echter geen garanties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Laatst online: 02-06 12:32

reuzekind

Ik geloof in GoT

Oke, dat is acceptabel. Toen ik de vraag stelde via de chat kon men daar geen antwoord op geven. We zullen het zien :)

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulsOnFire
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-06 19:44

SoulsOnFire

My soul is on fireee...

Wat is het probleem nu eigenlijk met die eerste generatie Touch-ID?
Het lijkt dat er veel mensen over vallen terwijl ik nooit mensen gekend heb die klaagden over hun Touch-ID. Ik heb zelf een Iphone 4S en ben al maanden aan het wachten op deze Iphone.
I had a feeling *O*

Denken jullie dat iemand die 4 jaar met de Iphone 4S gedaan heeft de verschillen zal merken? Ik heb begrepen dat de specs wel relatief goed zijn prijs/kwaliteit. De 4S past zo perfect in mijn handen en de Ipad heb ik steeds ter beschikking voor het kijken van films,.. dat ik schrik had om de grotere varianten aan te schaffen. Om nog maar te zwijgen over de ridicule prijzen. Geld is geen probleem maar je mag niet overdrijven ook hé!

learning every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:34
SoulsOnFire schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:22:
Het lijkt dat er veel mensen over vallen terwijl ik nooit mensen gekend heb die klaagden over hun Touch-ID. Ik heb zelf een Iphone 4S en ben al maanden aan het wachten op deze Iphone.
I had a feeling *O*

Denken jullie dat iemand die 4 jaar met de Iphone 4S gedaan heeft de verschillen zal merken? Ik heb begrepen dat de specs wel relatief goed zijn prijs/kwaliteit. De 4S past zo perfect in mijn handen en de Ipad heb ik steeds ter beschikking voor het kijken van films,.. dat ik schrik had om de grotere varianten aan te schaffen. Om nog maar te zwijgen over de ridicule prijzen. Geld is geen probleem maar je mag niet overdrijven ook hé!
Tsja, daar zit ik ook over te twijfelen. Ik denk dat de iphone 5s voldoende voor mij is.
Ik speel simpele spellen, de grotere spellen speel ik op de iPad. Ik denk dat de SE een overkill is voor mij. Moet ik dan € 489 over de toonbank smijten of een 2e hands iphone 5s 32gb halen. Idem voor de iPhone 6. Mooi toestel, groter scherm, af en toe lastig typen met 1 hand. De 5 die ik nu heb ligt lekker en is met 1 hand makkelijk te gebruiken. First World Problems :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:41

pdavie2311

Live life to the fullest..

Heb alle iPhones gehad vanaf de 3s en vindt ook formaat van de 5s het meest gebruikersvriendelijkheid. Ook heb ik eerste generatie Touch ID gehad op de 5s. Ja, af en toe haperde dat, wat ik deed, was dezelfde vinger 2 of 3x instellen als nieuwe vinger. Dat hielp en om de zoveel tijd even weer doen.

Ik neem dus wel de SE. Past fijn in de hand, broekzak en ik mis niet 3D touch van mijn huidige 6s. Ik kijk met 1,5 jaar dan wel weer waar Apple mee komt.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SoulsOnFire schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:22:
I had a feeling *O*
Haha "i had à feeling", dat er al maanden geschreven werd over een kleine iPhone daar lag het niet aan, het was echt dat gevoel wat je had 8)7

Het probleem met TouchID 1 is trouwens dat het traag is en nog wel eens mis zit, wat hierboven ook staat mensen die zo af en toe vingers opnieuw registreren. Leuke workaround maar het is natuurlijk waanzin dat dit moet (ik deed het ook).

Met TouchID2 is dat verdwenen, hij is veel en veel sneller geworden maar ook nauwkeuriger. Mooie upgrade.

Ik snap best dat Apple met de budget iPhone graag op $399,- wil zitten maar had hem $419,- gemaakt en dan was bezuinigen op TouchID en scherm niet nodig geweest.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-05 19:53
En dan nu de hamvraag (voor mij dan); 6 maanden wachten op de iPhone 7 of nu kiezen voor een SE?

Persoonlijk vind ik het formaat van de SE prettiger dan de nieuwe 4,7inch van Apple. Dat is echter mijn enige pluspunt voor de SE (en uiteraard de prijs, maar dat is van ondergeschikt belang). Maar als je een half jaartje wacht op de 7 heb je natuurlijk een beter apparaat in handen met zaken als force/3d-touch, verbeterde camera, snellere processor en al die andere features die we op de bekende geruchten sites kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:36
Ik vind het ook lastig. Ik heb nu een 5S en hoewel ik het formaat prettig vind om vast te houden, tik ik regelmatig mis op het toetsenbord. Een iets grotere versie zou dan toch beter zijn. Bovendien is 3d touch wel een functie die je niet meer wilt missen als je het eenmaal gewend bent.

De prijs staat mij echter zwaar tegen. € 859 voor een 64gb versie (16gb is geen optie) kan ik voor mijzelf op geen enkele manier verdedigen. Hmmm eigenlijk geef ik hier mijzelf al antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:50
ReneDD schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:32:
En dan nu de hamvraag (voor mij dan); 6 maanden wachten op de iPhone 7 of nu kiezen voor een SE?

Persoonlijk vind ik het formaat van de SE prettiger dan de nieuwe 4,7inch van Apple. Dat is echter mijn enige pluspunt voor de SE (en uiteraard de prijs, maar dat is van ondergeschikt belang). Maar als je een half jaartje wacht op de 7 heb je natuurlijk een beter apparaat in handen met zaken als force/3d-touch, verbeterde camera, snellere processor en al die andere features die we op de bekende geruchten sites kunnen lezen.
Als alternatief heb je tegen de tijd dat de 7 uitkomt dat de 6s schappelijker geprijsd gaat worden. Dus loont zo ie zo om even te wachten als er nog geen noodzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:06
Appels met Appels vergelijken :)

YouTube: First Look: iPhone SE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
MenN schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 22:36:
Het is inderdaad snel gegaan met die dollar--euro prijs. Twee jaar terug was 1 euro nog zo'n 1,39 dollar waard, vandaag is het 1,12 dollar
[afbeelding]
Een verschil van pak m beet 25 cent.

$399,- retail is zeg maar met 10% tax in de USA zo'n $439.
kijken we naar de wisselkoers van 2 jaar terug:
[afbeelding]
Dan zien we dat 1 euro 0,7247 dollar is. Dus komen we uit op een prijs van ongeveer €318 (439*0,7247) voor een iPhone in de USA.

kijken we vandaag naar de prijs(1Dollar = 0,89 euro) zien we dat we in de vs (439*0,89) €390 zouden dokken.
kijk je dan naar wat een Europese prijs zou zijn afgaande op een wisselkoers kom je uit op (399*0,89*1,21) €429,- Altijd nog een verschil van 60 euro bij een retail prijs van €489,- Daar zullen ook nog andere zaken bij komen wat betreft import heffing, en thuiscopieheffing van €3,50, een jaar extra garantie ect ect. Dus het verschil is wel te verklaren, maar maakt het niet leuker voor ons. In de jaren met een hoge koers(2011 was euro/doller zelfs 1,49) werden die extra kosten daarmee gedekt maar met de huidige koers zie je het wel terug op het prijskaartje.
Een van de betere vormen van uitleg dit. Nu nog 95% van de mensen dit duidelijk maken en dan hebben we een stuk minder gezeur. En dan nog vind ik de prijs van de SE nog alleszins meevallen. Ik had eigenlijk €549 en €649 verwacht voor een A8-chip.
Donstil schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 22:56:
[...]
Hee goed opgelet man, twee post hierboven zei ik nog hetzelfde 8)7
Je zei in het kort hetzelfde, maar minder duidelijk en zeker niet zo uitgebreid als de uitleg van MenN. Geen enkele reden om zo arrogant te gaan doen dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Quakie schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:03:

Ik heb zelf keihard gelachen.. Als een bedrijf een 2.5 jaar oude telefoon opnieuw kan lanceren en dat iedereen ook enthousiast wordt is het Apple wel. Ik zag gisteren een leuk filmpje.. Ze gaven mensen 2 iPhone5 s en zeiden dat 1 de SE versie was. Iedereen zag de verschillen, het was lichter, beter scherm etc..
Toen, na een half uur dacht ik waarom niet...kosten kunnen ze drukken zodat ze toch hun winstmarges halen, toestel is up to date... Ze hebben duidelijk geleerd van de iPhone5c. ik heb zelf een iPhone6 en ik vind hem werkelijk waar een onhandig ding. Ik vervloek dat ding na anderhalf jaar nog steeds. Ik ga serieus nadenken om over een paar maanden terug kleiner te gaan...
Dan is de iPhone SE echt wat voor jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-06 11:16

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik vind het ook wel mooi, maar dan serieus. Het is een design wat al bijna vier jaar oud is (ik reken even vanaf de iPhone 5, die feitelijk het design deelde met de 5S natuurlijk). En dat is in smartphoneland een eeuwigheid, maar ik gebruik mijn 5 nog dagelijks en ik vind het nog steeds een mooier apparaat dan veel nieuwe andere toestellen die nu uit komen. Dun, licht, handzaam, prima afwerking, mooie materialen. Het design kan echt nog wel even mee en dat zegt wat over het ontwerp zelf vind ik.

Dat ze niet besparen bij Apple op de techniek vind ik ook lovenswaardig. Geen net-niet toestel, maar gewoon vrijwel op hetzelfde niveau als de 6S qua snelheid en mogelijkheden. OK, geen 3D touch en zo, maar ik denk dat de koper van een SE hier ook niet op zit te wachten.

Kortom, ik vind het een geweldig toestel en ik hoop dat het een succes wordt. Zelf hou ik mijn 5 nog ff. Ik vind 'm nog steeds niet te langzaam na bijna vier jaar :)

[ Voor 3% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 24-03-2016 08:58 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:06
In Duitsland is hij inmiddels te bestellen. Zal het druk worden de 31e in Oberhausen of gaat het wel meevallen dit keer? Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:40
pdavie2311 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:43:
Ik haal ook volgende week de SE! Merk dat ik mijn 6s ook steeds vaker in jaszak doe en niet in mijn broekzak. Ik verdien er dan ook nog iets aan en hoef dan ik september niet 300 toe te betalen op de iPhone 7, die toch weer groter wordt dan 4 inch denk ik. Dat geld doe ik bij een nieuwe MacBook Air, daar ben ik aan toe...
Beter leg je het bij voor een nieuwe pro. De mb is hopeloos verouderd ten opzichte vande 13" pro. Ja het is een fantastisch apparaat, maar hij is eht heel erg outdated qua display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-06 16:58

The Chosen One

Zie signature!

Is de ipad pro nu net zoals de SE een week later in NL te bestellen? Toch handiger kwa garantie en zo.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

iCulture http://www.iculture.nl/bu...order-iphone-se-ipad-pro/ gaat uit van 29 maart voor zowel Pro als SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:21
VincentG schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:46:
Heb de 6 / 6s ook nooit echt mooi gevonden. Zit in een case, wat het gelijk een stuk logger en minder praktisch maakt.
Die case doe je er zelf om 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-06 16:52
Ben ook erg blij met de komst van de SE. Doe nu al 5 jaar met mijn trouwe iPhone 4, maar deze wordt nu echt wel sloom :P
De iPhone 6(s) vindt ik echt te groot, en dit is een perfecte maat voor mij. Veel power in een klein jasje, prima! Het design van de 5/SE vindt ik ook nog prima. Ik ga 'm halen volgende week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:25

Chiron

Moderator Discord
Zit even wat rond te klikken, maar heeft het display van de SE nou een lagere contrastwaarde dan het display in de 5C en 5S? Dat zou wel een beetje jammer zijn...

De nieuwe hoesjes van leer van Apple zelf zijn inmiddels ook bekend, ze zijn er vooralsnog alleen in het zwart en donkerblauw.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-05 09:33
matthijst schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:15:
[...]

Die case doe je er zelf om 8)7
Klopt. Wellicht ga ik op den duur zonder case verder, of kijk ik naar een andere case.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hanky74 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:11:
In Duitsland is hij inmiddels te bestellen. Zal het druk worden de 31e in Oberhausen of gaat het wel meevallen dit keer? Wat denken jullie?
Ten tijden van de 6s was het al super eenvoudig om een toestel te bemachtigen op release. Dat zal nu met de SE alleen maar makkelijker zijn verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Chiron schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:38:
Zit even wat rond te klikken, maar heeft het display van de SE nou een lagere contrastwaarde dan het display in de 5C en 5S? Dat zou wel een beetje jammer zijn...
Nee, hetzelfde: 800:1 (zie Tech Specs iPhone 5c, iPhone 5s). Vermoed dat het allemaal hetzelfde display is. De iPhone 6 en iPhone 6s hebben 1300:1, de iPhone 6 Plus en iPhone 6s Plus hebben 1400:1.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-04 13:42
Merk je dat verschil in zo'n display (tov de grootte), heb daar eerlijk gezegd geen idee van en Google brengt ook geen soelaas...

Hoe groot is het verschil met die dual-domain pixels? (de SE beschikt hier niet over)

[ Voor 7% gewijzigd door Vaganzza op 24-03-2016 13:25 ]

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:25

Chiron

Moderator Discord
Daedalus schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:14:
[...]
Nee, hetzelfde: 800:1 (zie Tech Specs iPhone 5c, iPhone 5s). Vermoed dat het allemaal hetzelfde display is. De iPhone 6 en iPhone 6s hebben 1300:1, de iPhone 6 Plus en iPhone 6s Plus hebben 1400:1.
Aah okay :)

In reviews van de 5S kom je soms (gemeten) contrastratios van 1100 tegen, maar als het exact hetzelfde display is als in de 5S dan is het verder wel dikke prima :)

Dat dual pixel is iets van de 6(s)? Aangezien het beeld bij de 6(s) meer 'op' het glasoppervlak lijkt te liggen dan bij de 5/S/SE.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:11
Ga hem ook halen als hij hier uitkomt. Zit alleen nog te twijfelen of ik hem met abo of los in de winkel koop. Denk dat het met abo toch wel goedkoper gaat worden. Zeker met die sim-only prijzen tegenwoordig...

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Viking
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-05 00:50
Touch ID

TouchID v1 is iets langzamer en onnauwkeuriger dan v2... in de praktijk is de v2 direct unlockt en bij de v1 moet je drukken en een halve seconde wachten. Onnauwkeurigheid is geüpdatet en niet echt een issue meer.

Maar... voor mij is v2 te snel. Ik wil de tijd zien en de telefoon ligt naar mij toegedraaid op tafel, op welke knop druk ik? de homeknop... toestel unlocked tijd is niet meer groot in beeld en alle eventuele meldingen zijn weg. Nu moet ik aan de zijkant drukken, en dan moet ik het toestel al echt vastpakken om hem niet gewoon weg te drukken ilv een knopje in te drukken..

Ik was blijer geweest als er een kleine delay op zat :(

----

Verder is de SE gewoon een toptoestel. Apple kijkt gewoon hoe de markt is voor 4" vlaggeschiptoestellen. Dus iedereen die graag wilt dat Apple dit maakt haal hem.. Dan is de kans groot(/groter) dat de iPhone 7 er misschien in 3 maatjes komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-05 20:49
Mr_Viking schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 01:57:
Touch ID

Maar... voor mij is v2 te snel. Ik wil de tijd zien en de telefoon ligt naar mij toegedraaid op tafel, op welke knop druk ik?
Je kunt ook drukken met een ongeregistreerde vinger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-06 10:39
Eindelijk weer een telefoon met een (voor mij) "normaal" formaat, vond de overgang van een 4S naar 5S al spannend en daarbij, vind het ook geen gezicht en onpraktisch om met een halve iPad aan je oor te lopen of in de broekzak te hebben, maar goed ieder zijn keus,,

Dus deze gaat hem worden voor mij, en al helemaal voor die prijs! :) Review volgt!

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 13:11
Oppernerd schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 06:13:
[...]

Je kunt ook drukken met een ongeregistreerde vinger
Ja dat kan, maar ik ben het wel met hem eens, voor mij gaat touch id ook te snel. En ik wil niet nadenken over welke vinger ik moet gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Viking
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-05 00:50
Klopt maar handigst is wijsvinger of duim.. Met je Pink ofzo is wat onnatuurlijk.. Oftewel dat zijn de vingers die geregistreerd zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
KW25 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 16:33:
Ga hem ook halen als hij hier uitkomt. Zit alleen nog te twijfelen of ik hem met abo of los in de winkel koop. Denk dat het met abo toch wel goedkoper gaat worden. Zeker met die sim-only prijzen tegenwoordig...
Ik ben de prijzen wat aan het vergelijken, maar Vodafone RED sim-only is net zo duur als een non-simonly icm. iPhone SE. Op die telefoon krijg je dan 100 euro korting. Het toestel gaat niet voor weinig geld weg, terwijl tot voor kort enorm met de 5s werd gestund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Dat er met de 5s werd gestunt, is logisch, de shops wilden nog zoveel mogelijk exemplaren kwijt, voordat dit nieuwe model er aan kwam. Want het waren heus niet alleen mensen, die een goedkopere iPhone wilden, die voor de 5s gingen, veel mensen in mijn omgeving boeit de prijs niet, maar ze wilden gewoon geen grotere telefoon. Die laatste groep koopt nu uiteraard deze SE en geen 'oude' 5s meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr_Viking schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 01:57:
Maar... voor mij is v2 te snel. Ik wil de tijd zien en de telefoon ligt naar mij toegedraaid op tafel, op welke knop druk ik?
watch kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-06 09:31
SvMp schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 01:15:
[...]

Ik ben de prijzen wat aan het vergelijken, maar Vodafone RED sim-only is net zo duur als een non-simonly icm. iPhone SE. Op die telefoon krijg je dan 100 euro korting. Het toestel gaat niet voor weinig geld weg, terwijl tot voor kort enorm met de 5s werd gestund.
Ik ben daar ook naar op zoek geweest, maar wat ik zie is een sim-only Red 29 euro, een 5s met Red ook 29 euro en een Red met SE is 44 euro. Zou dus graag zien waar jij een SE met abo krijgt voor dezelfde prijs als een sim-only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 626454

In mijn ogen is hij in Europa toch te duur, voor gewoon een iPhone 6S in een 5S gestoken.. is een zeer leuk model maar een 'goedkope iphone' vind ik het niet. schandalig dat ze anno 2016 nog 16gb telefoons uitbrengen. vind eerder dat de opties 32-64-128 GB moet zijn ipv 16-64-128.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsD91
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-06 14:56
Anoniem: 626454 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 12:14:
In mijn ogen is hij in Europa toch te duur, voor gewoon een iPhone 6S in een 5S gestoken.. is een zeer leuk model maar een 'goedkope iphone' vind ik het niet. schandalig dat ze anno 2016 nog 16gb telefoons uitbrengen. vind eerder dat de opties 32-64-128 GB moet zijn ipv 16-64-128.
32GB snap ik inderdaad niet. Maar 16GB vind ik wel logisch. Er zijn ook mensen die daar genoeg aan hebben Zelf heb ik een nu een iPhone 5 16GB, maar ga sowieso de iPhone SE 64GB halen. Mijn vader vindt bijvoorbeeld nieuwe telefoons leuk, maar ik weet bijvoorbeeld dat hij het bij een 16GB zou houden. Voor ieder wat wils, maar nogmaals: ik snap inderdaad niet dat er geen 32GB komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-06 11:43
NielsD91 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 12:43:
[...]

32GB snap ik inderdaad niet. Maar 16GB vind ik wel logisch. Er zijn ook mensen die daar genoeg aan hebben Zelf heb ik een nu een iPhone 5 16GB, maar ga sowieso de iPhone SE 64GB halen. Mijn vader vindt bijvoorbeeld nieuwe telefoons leuk, maar ik weet bijvoorbeeld dat hij het bij een 16GB zou houden. Voor ieder wat wils, maar nogmaals: ik snap inderdaad niet dat er geen 32GB komt.
Omdat ze anders de 6-lijn ondermijnen. Zodra de 16GB bij de topmodellen is uitgefaseerd, zou het mij niet verbazen als dat de SE (of de opvolger) dat ook zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsD91
me_mrtn schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 12:44:
[...]

Omdat ze anders de 6-lijn ondermijnen. Zodra de 16GB bij de topmodellen is uitgefaseerd, zou het mij niet verbazen als dat de SE (of de opvolger) dat ook zou hebben.
Ah, op die manier. Maar goed, voor mij maakt het niet uit: was sowieso voor de 64GB gegaan. Met de huidige foto- en video-opties ram je ook 32GB snel vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Anoniem: 626454 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 12:14:
'Gewoon' een 6s? Een 6s is na/met de S7 de best presterende telefoon op de markt. Met andere woorden, gewoon high end hardware. En dat voor +/- 300 euro minder dan de 6s (bij de 64gb versies).

Over prijs kun je altijd discussiëren, maar high end 6s hardware nu voor 300 euro minder beschikbaar is toch op het eerste gezicht een prima deal? Ik stond al op het punt een 6s 64gb aan te schaffen, maar het feit dat de SE nagenoeg dezelfde hardware biedt voor 300 euro minder maakt mij juist aan het twijfelen. 300 euro prijsverschil is fors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-06 11:48
Prijs lijkt mij inderdaad prima, vrijwel alle technologie van de 6s en het handzame formaat van de 5s. Vriendin van mij is stewardess op vluchten van en naar hong kong, en ondanks de wisselkoers van nu is 'ie nog betaalbaarder :) op 31 maart is er een zilveren 64gb voor mij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 14:32
Mvd1981 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 15:00:
Prijs lijkt mij inderdaad prima, vrijwel alle technologie van de 6s en het handzame formaat van de 5s. Vriendin van mij is stewardess op vluchten van en naar hong kong, en ondanks de wisselkoers van nu is 'ie nog betaalbaarder :) op 31 maart is er een zilvere 64gb voor mij :9
Geweldige keuze! Echt een geweldenaar dit ding, alleen ik blijf zelf nog wel even bij m'n iPhone 6. Tenzij mensen een goede manier weten hoe ik die om kan ruilen voor een SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-06 11:48
Joshh schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 15:16:
[...]

Geweldige keuze! Echt een geweldenaar dit ding, alleen ik blijf zelf nog wel even bij m'n iPhone 6. Tenzij mensen een goede manier weten hoe ik die om kan ruilen voor een SE.
Verkopen op marktplaats en een nieuwe kopen (in hong kong ;) ) heb je direct een leuke vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-05 14:46
Wat ik het meest mooie vind is dat het ontwerp identiek is aan de 5s. Dat betekent dat je de glasplaat voor een paar 10tjes kan laten repareren bij vrijwel elke telefoon kraam.
Daarnaast was ik zeer te spreken over de officiële lederen case van de 5s en kan zo worden overgezet op de SE.

Daarnaast zijn de laatste reviews zeer positief over de accuduur, en geven aan dat het stukken beter is dan de 5s en 6s. En dat je met gemak de dag door komt.

Het wachten duurt lang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-02 19:34
Inderdaad - ik ga van een iPhone 6 128GB naar een iPhone SE 64GB. Ben al een paar dagen bezig om onder de 45GB te komen zodat ik genoeg ruimte heb...

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

AlphaWierie schreef op zondag 27 maart 2016 @ 03:27:
Wat ik het meest mooie vind is dat het ontwerp identiek is aan de 5s. Dat betekent dat je de glasplaat voor een paar 10tjes kan laten repareren bij vrijwel elke telefoon kraam.
Dat is wel een lot uit de loterij ;) Binnen de 2 jaar garantie zou ik een afspraak maken bij de genius bar en het scherm voor ongeveer € 100 - € 125 laten vervangen.
Daarnaast was ik zeer te spreken over de officiële lederen case van de 5s en kan zo worden overgezet op de SE.

Daarnaast zijn de laatste reviews zeer positief over de accuduur, en geven aan dat het stukken beter is dan de 5s en 6s. En dat je met gemak de dag door komt.

Het wachten duurt lang :)
Heel fijn idd dat een aantal beproefde cases weer in productie genomen kunnen worden. Voor mij de BookBook van 12south :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

azt33 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 10:11:
Inderdaad - ik ga van een iPhone 6 128GB naar een iPhone SE 64GB. Ben al een paar dagen bezig om onder de 45GB te komen zodat ik genoeg ruimte heb...
Dan zou ik de 128GB kopen. Tenzij je een grote databundel hebt en meer gaat streamen en/of je iCloud opslag uitbreid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azt33
Er is helaas geen 128GB variant van de iPhone SE, anders was ik zeker voor de 128GB gegaan.

En ik heb ongelimiteerd databundel, zit gemiddeld op 10GB per maand (ik gebruik regelmatig Apple Music tijdens werk), dus dat is geen probleem :)

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
azt33 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 10:11:
Dagen? Dat is 5 seconden werk.

Instellingen > algemeen > stel opnieuw in > wis alle inhoud en instellingen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
Donstil schreef op zondag 27 maart 2016 @ 11:51:
[...]

Dagen? Dat is 5 seconden werk.

Instellingen > algemeen > stel opnieuw in > wis alle inhoud en instellingen. :+
Dat is natuurlijk een optie :9
Het is gedeeltelijk kijken wat ik eigenlijk niet meer nodig heb, en hoe ik ruimte kan besparen... Nu is de iPhone 6 bezig met syncen, denk dat het wel moet lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
azt33 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 12:13:
[...]

Dat is natuurlijk een optie :9
Het is gedeeltelijk kijken wat ik eigenlijk niet meer nodig heb, en hoe ik ruimte kan besparen... Nu is de iPhone 6 bezig met syncen, denk dat het wel moet lukken!
Als ik van iPhone wissel begin ik meestal opnieuw.
Foto's staan bij mij in de Amazon cloud (1,- Pm, foto's onbeperkt > aanrader), Mail Synced terug net zoals contacten en dan kan ik eigenlijk al schoon starten.

Mijn ervaring is namelijk dat er na een jaartje gebruik er zoveel apps opstaan dat ik 80% nooit meer open, ik installeer die apps dus altijd pas opnieuw als ik ze op de nieuwe iPhone weer nodig heb, wat meestal helemaal niet gebeurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001

vooghel

Cunning linguist

GerardVanAfoort schreef op zondag 27 maart 2016 @ 10:53:

[...]

Heel fijn idd dat een aantal beproefde cases weer in productie genomen kunnen worden. Voor mij de BookBook van 12south :)
En ik heb mijn AL13 v1 en AL13 v2 bumpers pas weggedaan :/

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Frank S schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 10:08:
[...]

Ik ben daar ook naar op zoek geweest, maar wat ik zie is een sim-only Red 29 euro, een 5s met Red ook 29 euro en een Red met SE is 44 euro. Zou dus graag zien waar jij een SE met abo krijgt voor dezelfde prijs als een sim-only.
Ik zal zometeen een post schrijven met een prijsvergelijking waarop ik dit baseer. Ik heb geen SIM-only abonnement gezien dat goedkoper is dan een abonnement met een telefoon, maar de verschillen zijn zo minimaal dat een sim-only totaal niet meer te rechtvaardigen is (als ik uitga van Vodafone RED).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

SvMp schreef op zondag 27 maart 2016 @ 14:27:
[...]

Ik zal zometeen een post schrijven met een prijsvergelijking waarop ik dit baseer. Ik heb geen SIM-only abonnement gezien dat goedkoper is dan een abonnement met een telefoon, maar de verschillen zijn zo minimaal dat een sim-only totaal niet meer te rechtvaardigen is (als ik uitga van Vodafone RED).
Post je die dan ook meteen in het goede topic? [iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11 ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diecke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-06 07:32
Een kennis gaat volgende week naar Amerika. Kan hij daar gewoon de iPhone SE kopen en werkt die goed in Europa? Ik heb gezien dat er 2 versies zijn, maar kan je bv. ook de EU versie kopen in Amerika?

Het scheelt behoorlijk in prijs in vergelijking met hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Done: Vergelijking Vodafone RED abo's en prijzen iPhones

Ook interessant voor dit topic, aangezien er nog niet eens ervaringen zijn en iedereen nog in de aankoop-fase zit.

[ Voor 10% gewijzigd door SvMp op 27-03-2016 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:02
Diecke schreef op zondag 27 maart 2016 @ 14:38:
Een kennis gaat volgende week naar Amerika. Kan hij daar gewoon de iPhone SE kopen en werkt die goed in Europa? Ik heb gezien dat er 2 versies zijn, maar kan je bv. ook de EU versie kopen in Amerika?

Wat heb je zelf al gevonden? Denk je dat het logisch is dat ze de EU versie verkopen in de USA? Verkopen we in Nederland een USA-versie?

Een klein beetje eigen inzet is niets mis mee, toch?

EDIT: omdat ik de kwaadste niet ben, hier heb je een overzicht welke banden we in Nederland gebruiken: http://www.apple.com/iphone/LTE/#iphone-se. Als je dat vergelijkt met de tech specs op de Amerikaanse Apple-site, weet je precies wat je wil weten.

[ Voor 18% gewijzigd door Volkan1984 op 27-03-2016 15:07 . Reden: Toevoeging. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Diecke schreef op zondag 27 maart 2016 @ 14:38:

Het verschil is maar €60,- (minder nog als je het ontbreken van de lader mee telt)
Daar zou ik persoonlijk een tweede jaar garantie niet voor laten schieten.

Edit: als hij verder niets koopt in de vs dan blijft de iPhone binnen de vrij invoeren grens. (Het 16 GB model, de 64 versie niet) dus is het verschil €90,- geen €60,- . Nog niet echt de moeite verder maar oké.

[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 27-03-2016 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 753067

Ik denk ook wel dat dit een prima toestel is maarrrr..
Deze iphone lijkt me helaas niet toekomstproef betreffende 4g+.
Onbegrijpelijk dat Apple dit in 2016 niet standaard levert. Want 4g+ is toch de verbeterde vorm van 4G....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaganzza
Anoniem: 753067 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 15:29:
Onbegrijpelijk dat Apple dit in 2016 niet standaard levert. Want 4g+ is toch de verbeterde vorm van 4G....
Ik loop nu nog met een Xperia Z rond en de 4G staat standaard af (vooral omdat die bv geen LTE 800Mhz aankan). Ik mis die snelheid van 4G eerlijk gezegd niet, laat staan die van 4G+. Ok, het is de toekomst. Maar eerlijk: tegen dat je je volgende iPhone koopt, zijn er 2 opties:

1. je doet 3, 4 of 5 jaar met dit toestel. Tegen dan zal 5G er wel al aankomen, wat hoogstwaarschijnlijk een veel grotere sprong is dan van LTE naar LTE Advanced.
2. Je vervangt je toestel sneller: dan ben je mee tegen dat LTE Advanced meer verspreid is.

Dan heb ik liever een betere camera in deze iPhone icm A9 en M9. Uiteraard is dat puur subjectief ;)

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 753067

Ja, je hebt wel een punt. Ik meende echter gelezen te hebben dat de verbeterde 4g+ je batterij meer zou sparen en zelfs je databundel (door de verminderde latency?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vaganzza schreef op zondag 27 maart 2016 @ 15:39:
[...]

Ik loop nu nog met een Xperia Z rond en de 4G staat standaard af (vooral omdat die bv geen LTE 800Mhz aankan). Ik mis die snelheid van 4G eerlijk gezegd niet, laat staan die van 4G+. Ok, het is de toekomst. Maar eerlijk: tegen dat je je volgende iPhone koopt, zijn er 2 opties:

1. je doet 3, 4 of 5 jaar met dit toestel. Tegen dan zal 5G er wel al aankomen, wat hoogstwaarschijnlijk een veel grotere sprong is dan van LTE naar LTE Advanced.
2. Je vervangt je toestel sneller: dan ben je mee tegen dat LTE Advanced meer verspreid is.

Dan heb ik liever een betere camera in deze iPhone icm A9 en M9. Uiteraard is dat puur subjectief ;)
Dat je het niet mist is waarschijnlijk omdat je het niet geregeld gebruikt. 3G voelt hier nu gewoons langzaam, ik ben al volledig aan 4G en 4g+ (ik woon in 4G+ gebied) gewend.

Je wilt toch op het moment van aanschaf de beste technieken zou je zeggen, dan is het toch zonde dat de SE geen 4g+ ondersteund.

En 3,4,5 jaar? Really, dat is wel een hele lange tijd, dat lijkt me eerder uitzondering dan regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Iemand die een inschatting kan maken wanneer de SE geleverd gaat worden als ze bestellingen vanaf 29 maart aannemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
monnick schreef op zondag 27 maart 2016 @ 17:44:
Iemand die een inschatting kan maken wanneer de SE geleverd gaat worden als ze bestellingen vanaf 29 maart aannemen?
op macrumors krijgen mensen nu al bevestigingen binnen dat hun nieuwe iPhone SE komende woensdag en/of donderdag bezorgd zal worden.
Dus vanaf moment bestelling en daadwerkelijke levering een klein weekje. Zoiets zal ook wel hier in NL het geval zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
Zojuist een pre-order gedaan op de 64Gb versie! Hopen dat ik snel bericht krijg van Apple..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsD91
BTFD schreef op maandag 28 maart 2016 @ 08:00:
Zojuist een pre-order gedaan op de 64Gb versie! Hopen dat ik snel bericht krijg van Apple..
Hoe kan dat nou? Hij is pas vanaf morgen te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
In Duitsland niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsD91
Oh zo, maar wordt ie dan wel thuis afgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
Nee, ga hem afhalen in Oberhausen..en dan meteen even een rondje door het Centro! ;)

[ Voor 11% gewijzigd door BTFD op 28-03-2016 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 21:24
Hoop dat er donderdag genoeg voorraad is in Oberhausen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-06 13:56
Levertijden en beschikbaarheid kan besproken worden in: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaganzza
[b][message=46313783,noline]En 3,4,5 jaar? Really, dat is wel een hele lange tijd, dat lijkt me eerder uitzondering dan regel.
Waarom zou dat de uitzondering zijn? De Tweakers die net alle jaren of om de 2 jaar een nieuw toestel kopen zijn de uitzondering. Je moet goed beseffen dat het gemiddelde publiek op deze site niet het gemiddelde publiek buiten is ;)

Bovendien doe ik nu toch ook al 3 jaar met mijn Xperia Z en als je weet dat Apple de 6s en SE reeks zeker 4 of 5 jaar de nieuwste updates geeft en dat in combinatie met een future proof camera, dan is het toch verre van onmogelijk om lang met deze iPhone (of eender welke iPhone) verder te kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-06 10:18

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik twijfel enorm, 16gb of 64gb.

Heb nog nooit te weinig gehad met 16gb, maar nog nooit een 4k camera op m'n iphone gehad en nog nooit slo-mo kunnen filmen

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:59
Mad-Matt schreef op maandag 28 maart 2016 @ 12:02:
Ik twijfel enorm, 16gb of 64gb.

Heb nog nooit te weinig gehad met 16gb, maar nog nooit een 4k camera op m'n iphone gehad en nog nooit slo-mo kunnen filmen
Dan is vooral de vraag, ga je het ook echt gebruiken? en waar gebruik je je iphone nog meer voor? Heb je thuis een 4k tv waar je al je filmpjes gaat afspelen, ben je een hobbyist die veel met video doet? Etc.
Ik denk dat als je nu toekomstbestendig wikt zijn je met 64GB wel beter uitkomt, maar goed ligt echt aan je persoonlijk gebruik en voorkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
Hier hetzelfde, vanaf de iPhone 3GS altijd 16Gb gehad. Maar vanwege de alsmaar groter wordende apps/spellen en videogrootes toch overgegaan naar de 64gb.

En ook met oog op de toekomstige verkoop, is de 64gb net wat aantrekkelijker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ja, dat weet ik dus nog niet (heb nog geen 4k tv), maar ik ga in oktober naar de Vs waar ik veel zal filmen/foto's zal maken. En geen laptop mee.

100 euro is best geld, maar ook weer niet voor de geheugensprong.

lastig lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:51
Voor iedereen een eigen afweging. Ik heb nog steeds een iPhone 4, maar ben erg blij dat ik ruim 5 jaar geleden meteen de 32gb heb genomen. Voor mij geen twijfel, ik ga nu eindelijk mijn iPhone vervangen voor een 64gb en ik verheug me al op de extra ruimte.

De 100 euro verschil echt waard, en een meevaller dat er geen sprong van 110 euro tussen zit zoals bij de 6s.

Vervangende simkaart heb ik al in huis (sinds december, maar het halen van een 6s is er -achteraf bekeken gelukkig maar- bij ingeschoten) en glass protector, extra kabeltje, oplader is al onderweg. Dus ik ben er helemaal klaar voor. En in dit topic mag ik niet hopen dat de levertijden gaan meevallen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Waar zou ik hem het makkelijkst kunnen bestellen? (online)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Niet gedacht dat ik dit zou zeggen maar:
Dikke kans dat mijn volgende phone een Apple wordt.
De nexus5x is me in het dagelijks gebruik te onhandig en de SE is de enige handzame telefoon met een vanilla OS (en dus goede/lange support).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Mad-Matt schreef op maandag 28 maart 2016 @ 12:46:
Waar zou ik hem het makkelijkst kunnen bestellen? (online)
www.apple.nl :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mregeling2005 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 09:00:
Hoop dat er donderdag genoeg voorraad is in Oberhausen.
Ooh maar dat is er zeker wel. Zelfs op de 6s/6sPlus release kon je smorgens gewoon nog reserveren voor een pick-up diezelfde avond.
Vaganzza schreef op maandag 28 maart 2016 @ 11:55:
[...]

Waarom zou dat de uitzondering zijn? De Tweakers die net alle jaren of om de 2 jaar een nieuw toestel kopen zijn de uitzondering. Je moet goed beseffen dat het gemiddelde publiek op deze site niet het gemiddelde publiek buiten is ;)

Bovendien doe ik nu toch ook al 3 jaar met mijn Xperia Z en als je weet dat Apple de 6s en SE reeks zeker 4 of 5 jaar de nieuwste updates geeft en dat in combinatie met een future proof camera, dan is het toch verre van onmogelijk om lang met deze iPhone (of eender welke iPhone) verder te kunnen.
1 jaar is een uitzondering idd maar het gros van de mensen doet ca 2 jaar met een toestel omdat ze deze bij een abonnement nemen.

3,4,5 jaar is echt wel een uitzondering. Ik ken niemand (zowel privé als zakelijk) die zolang met zijn toestel doet.

Dat het verre van onmogelijk is heb ik het verder niet over natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-05 09:51
Ik denk dat ik nu bijna 3 jaar mijn HTC One M7 in bezit heb, en eigenlijk doet 'ie het nog prima. Of 'ie 't nog 2 jaar uit zou houden? Geen idee, maar een jaar zou toch echt nog wel moeten lukken zonder al te veel qua gemak in te leveren.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SavageBrother schreef op maandag 28 maart 2016 @ 13:24:
Ik denk dat ik nu bijna 3 jaar mijn HTC One M7 in bezit heb, en eigenlijk doet 'ie het nog prima. Of 'ie 't nog 2 jaar uit zou houden? Geen idee, maar een jaar zou toch echt nog wel moeten lukken zonder al te veel qua gemak in te leveren.
Je hebt al genoeg gemak ingeleverd als je drie jaar met een HTC One M7 gedaan hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 14:32
Donstil schreef op maandag 28 maart 2016 @ 13:42:
[...]

Je hebt al genoeg gemak ingeleverd als je drie jaar met een HTC One M7 gedaan hebt :+
Sorry maar de M7 was imo by far de beste telefoon in z'n tijd. En nog steeds is het een goede telefoon. Software matig en hardware matig de beste Android telefoon ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Joshh schreef op maandag 28 maart 2016 @ 16:46:
[...]

Sorry maar de M7 was imo by far de beste telefoon in z'n tijd. En nog steeds is het een goede telefoon. Software matig en hardware matig de beste Android telefoon ooit.
Nou ik zou een telefoon met matige software en matige hardware toch niet zo snel de by far beste telefoon noemen...

offtopic:
Spaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joshh schreef op maandag 28 maart 2016 @ 16:46:
[...]

Sorry maar de M7 was imo by far de beste telefoon in z'n tijd.
Afbeeldingslocatie: http://i.giphy.com/hE22F0jFbAZws.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 753461

Even gekeken naar de SE uit USA 64GB = $499. Daar komt dan 10% BTW bovenop en wordt dus ongeveer 490 euro(?). Bij gebruik in NL heb je maar 1 jaar garantie omdat het een non-EU product is. Voor gebruik en ondersteuning 4G netwerk heb je het model iPhone SE A1723 nodig.

Kan iemand bevestigen of dit allemaal klopt of waar ik er naast zit? Ben namelijk van plan binnenkort een SE uit USA mee te nemen als de plussen tegen de minnen opwegen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Anoniem: 753461 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 17:15:
Even gekeken naar de SE uit USA 64GB = $499. Daar komt dan 10% BTW bovenop en wordt dus ongeveer 490 euro(?). Bij gebruik in NL heb je maar 1 jaar garantie omdat het een non-EU product is. Voor gebruik en ondersteuning 4G netwerk heb je het model iPhone SE A1723 nodig.

Kan iemand bevestigen of dit allemaal klopt of waar ik er naast zit? Ben namelijk van plan binnenkort een SE uit USA mee te nemen als de plussen tegen de minnen opwegen :-)
Dat is al tot in den treure uitgekauwd: [iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6

Er komt iig geen 10% BTW op, sales tax komt er bij afhankelijk van de staat, en 21% BTW in Nederland.
matthijst schreef op maandag 28 maart 2016 @ 17:53:
Voor zo'n klein verschil de moeite niet waard: dat extra jaar garantie is al meer waard en als je bij de douane pech hebt betaal je die 21% op Schiphol ook nog....
Als je pech hebt (=groene poortje + controle) mag je de BTW afdragen + een boete van 100% wegens het niet aangeven.

[ Voor 20% gewijzigd door fsfikke op 28-03-2016 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
Voor zo'n klein verschil de moeite niet waard: dat extra jaar garantie is al meer waard en als je bij de douane pech hebt betaal je die 21% op Schiphol ook nog....

edit nalv fsfikke: 100% boete BTW is ook geen pretje.
Schiet niet op dus, in dit geval :P

[ Voor 97% gewijzigd door matthijst op 28-03-2016 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Warme broodjes http://9to5mac.com/2016/03/28/iphone-se-preorders-china/ over de toonbank in pre-order, 3.4 miljoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
wanneer denken jullie dat de pre-order bij de online Apple Store start? vannacht net na 00.00u of morgenvroeg na 0800u?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
  • Laatst online: 04:32
Donstil schreef op maandag 28 maart 2016 @ 13:14:
1 jaar is een uitzondering idd maar het gros van de mensen doet ca 2 jaar met een toestel omdat ze deze bij een abonnement nemen.

3,4,5 jaar is echt wel een uitzondering. Ik ken niemand (zowel privé als zakelijk) die zolang met zijn toestel doet.
Mijn vader heeft 8 jaar met zijn Nokia gedaan, het is dat de accu slecht werd anders had hij hem nu nog :'( Sinds vorig jaar heeft hij een witte iPhone 5c.

En ja zoals jullie aan mijn gebruikers naam ben ook ik laaiend enthousiast :P
Afgelopen week besteld bij Belsimpel en rond 2 April geleverd, iPhone SE 64GB Space Gray 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:16
Heb nu nog een IPhone 5s 32gb, maar zodra deze echt op is stap ik ook over naar een iPhone SE ben erg benieuwd hoe de prijzen zich gaan ontwikkelen.
Pagina: 1 2 ... 22 Laatste

Let op:
Kijk of je post niet beter past in een van de volgende topics:Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.