• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-06 09:05
Ik zit momenteel met mijn iPhone SE nog op iOS 10.2.1.
Ik ben op dit moment het IPSW bestand van iOS 10.3.3 aan het downloaden en ga deze er even opzetten voordat 10.3.3 niet meer gesigned wordt.
Met iOS 11 wacht ik nog even een weekje of 2, want tot nu toe zijn de reacties erg gemengd....

Waar ik wel al benieuwd naar ben is of mensen iets kunnen zeggen over het batterijverbruik en snelheid van iOS10 vs iOS11?
Is er vooruitgang, is het gelijk of verergerd? Zowel in batterijverbruik als snelheid dus.

I, a stranger and afraid in a world I never made...

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Milo44 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:13:
Ik zit momenteel met mijn iPhone SE nog op iOS 10.2.1.
Ik ben op dit moment het IPSW bestand van iOS 10.3.3 aan het downloaden en ga deze er even opzetten voordat 10.3.3 niet meer gesigned wordt.
Met iOS 11 wacht ik nog even een weekje of 2, want tot nu toe zijn de reacties erg gemengd....

Waar ik wel al benieuwd naar ben is of mensen iets kunnen zeggen over het batterijverbruik en snelheid van iOS10 vs iOS11?
Is er vooruitgang, is het gelijk of verergerd? Zowel in batterijverbruik als snelheid dus.
Onder normaal gebruik is de batterijduur in mijn ogen gelijk gebleven. Ik gebruik vanaf juni al iOS11 als Beta gebruiker en merk niet echt verschil. zoals ik 11 heb ingesteld is het sneller als 10, maar dat is voor iedereen anders. verschil met 5s van 10->11 is wel degelijk sneller.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• TimtheToolman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-05 13:34
Hier nieuwe se. Als new ingesteld. Toch dagelijks dat apps niet updaten, laden, vastlopen. Pas na sluiten en openen lopen ze weer.

Meer mensen last van?

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:25

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hackus schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:18:
[...]

Onder normaal gebruik is de batterijduur in mijn ogen gelijk gebleven. Ik gebruik vanaf juni al iOS11 als Beta gebruiker en merk niet echt verschil. zoals ik 11 heb ingesteld is het sneller als 10, maar dat is voor iedereen anders. verschil met 5s van 10->11 is wel degelijk sneller.
Ik moet altijd wel lachen om die suffe “iOS xx battery life is amazing” berichten die je hier en op andere fora tegenkom zodra er een nieuwe update is. Nog geen uur nadat een nieuwe iOS update uitgerold is rollen de juichtermen of juist de klaagzangen dat de batterijduur dramatisch is overal al binnen “want nu heb ik na een uur nog steeds 100% batterijduur en onder iOS <vorige versie> zat ik écht op 99%!!!”

De realiteit is natuurlijk dat de verschillen miniem zijn, een uitzondering daargelaten met een vergeten bug, die dan al snel door Apple gefixt wordt.

youtube.com/@hisrep

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:43
ik heb drie weken geleden een iPhone SE 64gb versie gekocht voor mn zoontje voor een leuke dagprijs bij iBood (359,-), het blijkt een splinternieuw A1723 global versie te zijn, bedoelt voor de Zuid Afrikaanse markt, manufacturing date via het serienummer gecheckt maart 2017. Frappant om te zien dat het disk read/write geheugen van die SE 64GB veel sneller is dan mijn eigen iphone 7 128GB met manufacturing date mei 2017.... (gechecked via app "performancetest").

Geinig krachtpatsertje dus, blijft voorlopig op ios 10.2.1 zoals die geleverd is, totdat er een jailbreak beschikbaar is voor iOS 11.X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:30
Hoewel Apple Pay hier nog niet werkt, zou ik verwachten dat ik mijn SE met iOS11 wel zou moeten kunnen gebruiken om NFC tags te lezen. Heb er niet direct een nuttig doel voor, maar wel leuk om eens te kunnen proberen.

Maar, met de paar apps die ik geprobeerd heb (NFC-Reader, NFC Actions) lukt het mij niet - alsof er geen NFC chip aanwezig is. NFC-Reader geeft "Session invalidated. Feature not supported".

Is er hier iemand die wel NFC-tags heeft kunnen lezen? Zo ja, met welke app en heb je nog iets 'aparts' er voor moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:30
vanaalten schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:05:
Hoewel Apple Pay hier nog niet werkt, zou ik verwachten dat ik mijn SE met iOS11 wel zou moeten kunnen gebruiken om NFC tags te lezen. Heb er niet direct een nuttig doel voor, maar wel leuk om eens te kunnen proberen.

Maar, met de paar apps die ik geprobeerd heb (NFC-Reader, NFC Actions) lukt het mij niet - alsof er geen NFC chip aanwezig is. NFC-Reader geeft "Session invalidated. Feature not supported".

Is er hier iemand die wel NFC-tags heeft kunnen lezen? Zo ja, met welke app en heb je nog iets 'aparts' er voor moeten doen?
...bump! Niemand NFC-pogingen gedaan met een SE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-06 09:05
danda schreef op donderdag 28 september 2017 @ 22:15:
ik heb drie weken geleden een iPhone SE 64gb versie gekocht voor mn zoontje voor een leuke dagprijs bij iBood (359,-), het blijkt een splinternieuw A1723 global versie te zijn, bedoelt voor de Zuid Afrikaanse markt, manufacturing date via het serienummer gecheckt maart 2017. Frappant om te zien dat het disk read/write geheugen van die SE 64GB veel sneller is dan mijn eigen iphone 7 128GB met manufacturing date mei 2017.... (gechecked via app "performancetest").

Geinig krachtpatsertje dus, blijft voorlopig op ios 10.2.1 zoals die geleverd is, totdat er een jailbreak beschikbaar is voor iOS 11.X
Als er uberhaupt een goede JB komt voor iOS11. Ik heb de hoop een beetje opgegeven sinds iOS9+....

[ Voor 5% gewijzigd door Milo44 op 04-10-2017 11:09 ]

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artgrrl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-04 11:19
Heerlijk toestel de iPhone SE, veel en veel sneller dan de iPhone 4 die ik twee weken geleden nog gebruikte. Veel dunner en lichter ook en ik kan alle apps erop zetten die ik wil (oude iphone had ios 7), een krachtpatsertje inderdaad! Met abonnement kost het toestel € 234. Het liefst had ik een 128 Gb genomen, maar die was ruim €400, dan ga ik wel anders met mijn data om. iOS 11 leek de eerste dagen veel batterij te vreten, maar waarschijnlijk kwam dat door de AR apps, bij normaal gebruik gaat batterij zo 60 uur mee met 4 uur gebruik. Als ik elke paar minuten mijn toestel zou gebruiken haalt batterij eind van de dag niet, logisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Ik heb nu een 5S... er zijn geruchten over een SE2 in maart... maar ik wil eigenlijk gewoon draadloos laden en gok dat dit hier niet op zit. Jammer dat de iPhone 8 volledig van glas is, want dat is ook geen optie (wie de fuck kwam met dat idee?)

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-06 20:51
matthewk schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:40:
Ik heb nu een 5S... er zijn geruchten over een SE2 in maart... maar ik wil eigenlijk gewoon draadloos laden en gok dat dit hier niet op zit. Jammer dat de iPhone 8 volledig van glas is, want dat is ook geen optie (wie de fuck kwam met dat idee?)
Degene die draadloos laden mogelijk wilde maken kwam met dat idee. Dat werkt namelijk niet door aluminium heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Dancing_Animal schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:57:
[...]

Degene die draadloos laden mogelijk wilde maken kwam met dat idee. Dat werkt namelijk niet door aluminium heen.
Maar glas? Ik was net blij dat de achterkant weer lekker tegen een stoot kon...

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 16:11

Chiron

Moderator Discord
Hier is de front mic (boven het scherm) stuk, neemt alleen nog ruis op en heel zachtjes in de verte nog wat geluid (of ik moet er recht in schreeuwen).

Opzich niet zo boeiend, want die frontcam gebruik ik toch nooit, maar een ander gevolg is dat Siri niks meer doet :( en er is zeker geen optie om een van de andere twee mics te gebruiken?

Binnenkort nog maar eens een bus spuitlucht in leegspuiten, maar ik vrees het ergste.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

evt stof kun je verwijderen met een schoon kwastje en lees oa hier even

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ja die support link had ik allang gezien, de boel getest en het is toch echt de front mic helaas.

Siri doet niks bij het instellen tenzij ik er een headset met mic in prik en met de camera in selfiestand een videootje opnemen = ruis.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleinDraakje
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Mijn iPhone SE begint sinds afgelopen week batterij kuren te vertonen. Hij valt op willekeurige momenten tussen de 20 en 40% uit. Gister de batterij geprobeerd opnieuw te kalibreren maar vanmorgen viel hij bij 26% weer uit, aan de lader sprong hij weer aan en gaf hij 36% aan. Even later was het nog maar 30%.

Vandaag weer opnieuw kalibreren, dus toen hij uitviel gelijk aan de oplader, harde reset, en telefoon uit gezet zodat hij oplaad zonder batterij te gebruiken. Ik laat hem de gehele werkdag uit en aan de lader om te kijken of hij het daarna weer beter doet.

Voorheen kon ik makkelijk 2 dagen met 1 volle lading doen, nu red ik amper 24 uur. Zit op iOS 10.2 en niet recent geupdate. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Mijn SE is nu 1 jaar en 8 maanden oud, verder ook niks verkeerd mee.

[ Voor 3% gewijzigd door KleinDraakje op 08-11-2017 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 452752
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
KleinDraakje schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:18:
Mijn iPhone SE begint sinds afgelopen week batterij kuren te vertonen. Hij valt op willekeurige momenten tussen de 20 en 40% uit. Gister de batterij geprobeerd opnieuw te kalibreren maar vanmorgen viel hij bij 26% weer uit, aan de lader sprong hij weer aan en gaf hij 36% aan. Even later was het nog maar 30%.

Vandaag weer opnieuw kalibreren, dus toen hij uitviel gelijk aan de oplader, harde reset, en telefoon uit gezet zodat hij oplaad zonder batterij te gebruiken. Ik laat hem de gehele werkdag uit en aan de lader om te kijken of hij het daarna weer beter doet.

Voorheen kon ik makkelijk 2 dagen met 1 volle lading doen, nu red ik amper 24 uur. Zit op iOS 10.2 en niet recent geupdate. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Mijn SE is nu 1 jaar en 8 maanden oud, verder ook niks verkeerd mee.
Meten is weten. Doe een volledige cyclus, dus leegtrekken, uur wachten, opladen en een uur aan het stroom laten hangen. Daarna aan een Mac hangen en met coconutBattery de accustatus uitlezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KleinDraakje
  • Niet online
452752 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:23:
[...]

Meten is weten. Doe een volledige cyclus, dus leegtrekken, uur wachten, opladen en een uur aan het stroom laten hangen. Daarna aan een Mac hangen en met coconutBattery de accustatus uitlezen.
Bedankt voor de tip, dat ga ik vandaag gelijk doen :)

Update:
de design capaciteit van de batterij is nog 78,2%. Cycle count: 317
Op zich is er dus van de batterij nog minder dan 80% over. Dat zou dan het willekeurige uitvallen kunnen verklaren?

Update 2:
Er was nog een gaatje bij de Apple store, vlakbij werk, vanmiddag dus ik ben erheen gegaan voor advies van de expert. Na wat tests konden ze alleen zien dat hij een aantal keer onverwacht was uitgevallen. Maar om een onbekende reden was er geen enkele log op mijn telefoon. Hierdoor konden ze niet exact zien wat de telefoon 'dacht' dat er verkeerd zou zijn gegaan. Ze dachten niet dat een nieuwe batterij zou helpen, maar dat het in het moederbord zat. Daarom hebben ze de telefoon ingenomen en mij met een nieuwe weer naar huis gestuurd. Probleem opgelost ;) Hopelijk gaat ie nu weer gewoon 2 dagen mee :+

[ Voor 55% gewijzigd door KleinDraakje op 08-11-2017 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suc7design
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16-08-2021
KleinDraakje schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:04:
[...]

Bedankt voor de tip, dat ga ik vandaag gelijk doen :)

Update:
de design capaciteit van de batterij is nog 78,2%. Cycle count: 317
Op zich is er dus van de batterij nog minder dan 80% over. Dat zou dan het willekeurige uitvallen kunnen verklaren?

Update 2:
Er was nog een gaatje bij de Apple store, vlakbij werk, vanmiddag dus ik ben erheen gegaan voor advies van de expert. Na wat tests konden ze alleen zien dat hij een aantal keer onverwacht was uitgevallen. Maar om een onbekende reden was er geen enkele log op mijn telefoon. Hierdoor konden ze niet exact zien wat de telefoon 'dacht' dat er verkeerd zou zijn gegaan. Ze dachten niet dat een nieuwe batterij zou helpen, maar dat het in het moederbord zat. Daarom hebben ze de telefoon ingenomen en mij met een nieuwe weer naar huis gestuurd. Probleem opgelost ;) Hopelijk gaat ie nu weer gewoon 2 dagen mee :+
Nice. Heb je Apple Care of een andere verzekering?

Ik overweeg een SE te kopen. Ter vervanging van een telefoon die nog meer dan prima werkt, alleen al 3 jaar lang geen updates meer heeft gehad. Dat voelt toch onveilig aan. Ik vraag mij af hoe lang de SE nog ondersteund wordt met security patches door Apple. Ik kon geen uitspraken/toezeggingen vinden van Apple zelf. Iemand anders die wel wat meer weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-06 20:12
Suc7design schreef op woensdag 8 november 2017 @ 18:13:
[...]

Ik overweeg een SE te kopen. Ter vervanging van een telefoon die nog meer dan prima werkt, alleen al 3 jaar lang geen updates meer heeft gehad. Dat voelt toch onveilig aan. Ik vraag mij af hoe lang de SE nog ondersteund wordt met security patches door Apple. Ik kon geen uitspraken/toezeggingen vinden van Apple zelf. Iemand anders die wel wat meer weet?
Over het algemeen krijgen toestellen bij Apple 5 jaar de nieuwste iOS updates. iOS 11 kwam dit jaar niet naar de iPhone 5. Als Apple de huidige cadans aan houdt, is de kans groot dat iOS 12 niet naar de 5S komt, 13 niet naar de 6 en 14 niet naar de 6S/SE (ongeveer dezelfde hardware). Dat is dus nog drie jaar ondersteuning vanaf nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suc7design
DwightKSchrute schreef op woensdag 8 november 2017 @ 18:27:
[...]

Over het algemeen krijgen toestellen bij Apple 5 jaar de nieuwste iOS updates. iOS 11 kwam dit jaar niet naar de iPhone 5. Als Apple de huidige cadans aan houdt, is de kans groot dat iOS 12 niet naar de 5S komt, 13 niet naar de 6 en 14 niet naar de 6S/SE (ongeveer dezelfde hardware). Dat is dus nog drie jaar ondersteuning vanaf nu.
Klinkt aannemelijk. Thanks.

Ook weer jammer dat het niet duidelijk is of volgend jaar een nieuwe SE komt. Moeilijk moeilijk moeilijk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KleinDraakje
  • Niet online
Suc7design schreef op woensdag 8 november 2017 @ 18:13:
[...]

Nee geen Apple care, de normale garantie van 1 jaar was ook al ‘verlopen’ maar onder het consumentenrecht heb je 2 jaar garantie bij degene waar je hem hebt gekocht. In mijn geval direct bij de Apple store. En dus konden ze onder het consumentenrecht hem nu vervangen. Als hij valschade of iets dergelijks had gehad dan hadden ze het niet gedaan, maar hij zag er nog helemaal goed uit op wat lichte krasjes na :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suc7design
KleinDraakje schreef op donderdag 9 november 2017 @ 07:04:
[...]

Nee geen Apple care, de normale garantie van 1 jaar was ook al ‘verlopen’ maar onder het consumentenrecht heb je 2 jaar garantie bij degene waar je hem hebt gekocht. In mijn geval direct bij de Apple store. En dus konden ze onder het consumentenrecht hem nu vervangen. Als hij valschade of iets dergelijks had gehad dan hadden ze het niet gedaan, maar hij zag er nog helemaal goed uit op wat lichte krasjes na :)
Op 1 of andere manier heb ik het idee dat ik bij een willekeurig ander winkel niet dezelfde service zal krijgen. Ik weet wel waar ik mijn iPhone vandaan ga halen als ik zal kopen :). Dank voor reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

De iPhone SE en 6S lopen gelijk qua ondersteuning, ik verwacht nog drie jaar updates. Dus iOS 14 of 15 wordt het eindpunt.

Het valt me op dat mijn scherm wat gelig is qua toon, niet super storend maar ik heb hem wel constant op maximale helderheid staan. Op zich zijn de kleuren wel helder maar neutraal verder.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-06 08:47
sinds gisteren de SE van het werk gekregen.
Prima ding. Lekker snel en alles :)

Vraagje, is er standaard maar 1 achtergrond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

lifeguard schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 17:12:
sinds gisteren de SE van het werk gekregen.
Prima ding. Lekker snel en alles :)

Vraagje, is er standaard maar 1 achtergrond?
Stilstaand en dynamisch onder instellingen> achtergrond>kies nieuwe achtergrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Hackus schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 17:14:
[...]

Stilstaand en dynamisch onder instellingen> achtergrond>kies nieuwe achtergrond
Nondeju! ik voel me stom.
ik zat steeds op dei afbeeldingen te drukken, en wist niet dat ik juist OP die tekst moest drukken.

Dankjewel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:08

Polycom

Poes van goud

https://www.bcc.nl/naviga..._campaign=Mobile+Hardware

SE 128GB voor €249,-

snel bestellen voordat ze de prijs veranderen :D

*niet meer beschikbaar

[ Voor 5% gewijzigd door Polycom op 18-11-2017 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Haha shit dat is wel weer een goede deal. Benieuwd wanneer deze op de frontpage komt omdat alle bestellers eisen dat ze hem geleverd krijgen, BCC weigert en er dus een rechtszaak komt ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

DeNachtwacht schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 10:21:
Haha shit dat is wel weer een goede deal. Benieuwd wanneer deze op de frontpage komt omdat alle bestellers eisen dat ze hem geleverd krijgen, BCC weigert en er dus een rechtszaak komt ;)
Ik heb er één besteld, volgens de bevestigingsmail wordt de iPhone maandag afgeleverd. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lifeguard
Ik denk dat je het kunt vergeten @Polycom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Jammer, maar het had een leuke black friday actie kunnen zijn. Mijn 5s loopt al weer een poosje mee en is langzaam toe aan vervanging.

Zijn er nog andere acties met de iPhone SE gesignaleerd?

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:43

winnie

de poes...

Het slechte nieuws over de BCC actie met de iphone SE128GB grey: Hij is niet op voorraad, dus levering morgen zit er niet in. Het goede nieuws: ze zeggen toe de telefoon wel te leveren. Gisteravond een mail gekregen hierover.
Beste heer XXX

U ontvangt dit bericht naar aanleiding van de bezorging morgen.

Helaas heb ik minder leuk nieuws, het apparaat is niet op voorraad.

Zodra deze binnen is, wordt het alsnog verstuurd.
Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
YYY
Team Customer Care.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geholpen.

Met vriendelijke groet,

YYY
Adviseur Customer Service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik hoop het niet, maar het zou zo een Ref. toestel kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hackus schreef op zondag 19 november 2017 @ 11:14:
Ik hoop het niet, maar het zou zo een Ref. toestel kunnen zijn.
Het stond er niet bij dus dan is het niet toegestaan. Nieuw moet nieuw zijn.

Apple zelf heeft nota bene laatst van de rechter te horen gekregen dat kapotte telefoons (reparatiegevallen) niet vervangen mogen worden voor een refurbished exemplaar; dat moet een nieuw exemplaar zijn.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

Ik heb de pagina van de BCC site gedownload, gescreenshot en doorzocht op refurbished. Nergens wordt vermeld dat het een refurbished versie is. We gaan het zien, ik heb wel even geduld. Wat ze nu doen is tijd kopen, zodat ze maandag de juridische afdeling naar de kwestie kunnen laten kijken.
Zie ook https://www.thuiswinkel.o...rgissing-in-een-webwinkel
Ik citeer
Soms kiezen webwinkels ervoor om naar de consument te communiceren dat de prijs klopte maar dat de voorraad op is. Pas hiermee op! Wanneer wordt gesteld dat de voorraad op is, wordt daarmee eigenlijk gezegd dat de prijs klopte en er de wil was om te leveren.
Volgens mij is dat wat er nu gebeurd is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het word vaak niet aangegeven. Niet dat ik beweer dat dit Ref. betreft. Maar voor een prijs als deze kun je dat verwachten. reguliere nieuwprijs is +- €479,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:54
Vraag: sinds update 11.1.1 heb ik geen whatsapp berichten meer in mijn voorscherm/ begin scherm. Als ik wil weten wie iets gezegd heeft moet ik echt in Whatsapp kijken wie wat gezegd heeft. Iemand tips / oplossing hiervoor?

Ik heb bij Whatsapp voorvertoning aan staan, in mijn vergrendelscherm zie ik niks als er een nieuw bericht kom. Mijn telefoon trilt wel bij stil en maakt een geluid als hij in de normale modus staat maar dat ishet. Tot een maand geleden zag ik in mijn vergrendelscherm de verschillende whatsapp berichten onder elkaar.

Do not disturb staat btw ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

winnie schreef op zondag 19 november 2017 @ 10:22:
Het slechte nieuws over de BCC actie met de iphone SE128GB grey: Hij is niet op voorraad, dus levering morgen zit er niet in. Het goede nieuws: ze zeggen toe de telefoon wel te leveren. Gisteravond een mail gekregen hierover.

[...]
Deze mail heb ik ook gekregen. We wachten het rustig af maar misschien kunnen we samen in actie komen als ze weigeren te leveren! Dan openen we wel een topic in het shopping forum, zodat ze hier verder kunnen over de iPhone SE :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

Polycom schreef op zondag 19 november 2017 @ 18:57:
[...]

Deze mail heb ik ook gekregen. We wachten het rustig af maar misschien kunnen we samen in actie komen als ze weigeren te leveren! Dan openen we wel een topic in het shopping forum, zodat ze hier verder kunnen over de iPhone SE :)
Prima.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-06 20:22

Float like a butterfly, sting like a bee.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
stel je voor dat deze SE in 2018 een (true) all screen oled display gaat krijgen (prijs base model 64Gb € 599 zonder FaceID maar met de internals van de iPhone 7) .
Dat zou echt een instant buy voor mij zijn _/-\o_ _/-\o_

maar de kans hierop is klein, vermoed ik :+

[ Voor 13% gewijzigd door _Bailey_ op 23-11-2017 11:08 ]

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Dikke kans dat het gewoon de huidige behuizing wordt met hetzelfde 4" scherm als de huidige SE en alleen de iphone 8 internals en updated fingerprint scanner (in de huidige SE zit de langzamere van de iphone 6). Geen FaceID, geen wireless opladen.

Een groter scherm zou mooi zijn maar dat gaat direct ten koste van de accuduur, en OLED zie ik niet gebeuren.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Als ik het zo lees zal alleen een CPU worden geupdate (van A9 naar A10) en wellicht de camera. Sorry, maar dan is het opeens geen interessante update meer, maar meer van hetzelfde.

Er zijn wel wat dingen uit het hogere segment die aantrekkelijk zijn in een kleiner formaat. Ikzelf zit weer te worstelen met stof in mijn SE-camera dus zou waterdicht (stofdicht) wel prettig vinden. Voor alleen een A10 ipv een A9 laat ik de CC gewoon liggen.

[edit]
Grootste pro van de SE is dat deze slechts 112 gram is. Klein en licht om mee te nemen, maar ook zo licht dat bij een valpartij ietswat minder kinetische energie wordt omgezet in schade. Een SE kan prima klappen hebben en dagelijks uit een borstzakje vallen.

[ Voor 23% gewijzigd door Delerium op 23-11-2017 13:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Voor mij hoeft er ook niet veel te veranderen, waarom zou ik face-id willen hebben :? vingerafdruk werkt uitstekend, beter scherm? Waarvoor precies :?
Gewoon wat kleine updates wellicht qua CPU en camera (beide eigenlijk ook niet eens echt nodig) en we kunnen er weer een jaar of 2-4 vooruit verzekerd van updates :)

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06 22:20
Martinusz schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:36:
Voor mij hoeft er ook niet veel te veranderen, waarom zou ik face-id willen hebben :? vingerafdruk werkt uitstekend, beter scherm? Waarvoor precies :?
Gewoon wat kleine updates wellicht qua CPU en camera (beide eigenlijk ook niet eens echt nodig) en we kunnen er weer een jaar of 2-4 vooruit verzekerd van updates :)
En ook lekker met een "niet meer van deze tijd" jack ingang :) zou 'm zo kopen (maar mijn SE 1 doet dan vast nog prima dus niet nodig).

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:40
Anoniem: 782579 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 22:48:
[...]

De gele gloed is een bekend probleem, da's lijm die nog goed moet drogen. Daar heb ik meer over gehoord.
Lijm wordt hier in samenhang met een gele gloed genoemd. Mijn lijm heeft echter andere gevolgen.
Dit is nu de 3e SE die een ploppend scherm heeft. 1x een nieuw toestel en nu al bij twee SE's het scherm moeten vervangen. Ik snap er weinig van.. het scherm valt er niet uit, maar bij iedere aanraking is er een hele zachte hoor- en voelbare plop.

Anderen die dit herkennen?

• Domino
  • Laatst online: 08:00
Heb ik ook last van. Mijn scherm komt aan een kant ook een klein beetje omhoog (het ligt zelfs hoger als de opstaande 'beschermrand'.

Over een paar maanden maar eens omruilen met applecare.

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:40
Thnx. Stelt mij gerust dat het niet aan mij ligt.
Het gare eraan is dat na het vervangen van m'n scherm je 6 maanden(?) garantie hebt op de reparatie. Dit staat dan een beetje haaks met een probleem dat inherent is aan vele SE's..
Oftewel, aanspraak maken op AppleCare is dan niet echt feasible meer..

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:54
MetalSonic schreef op zondag 19 november 2017 @ 12:49:
Vraag: sinds update 11.1.1 heb ik geen whatsapp berichten meer in mijn voorscherm/ begin scherm. Als ik wil weten wie iets gezegd heeft moet ik echt in Whatsapp kijken wie wat gezegd heeft. Iemand tips / oplossing hiervoor?

Ik heb bij Whatsapp voorvertoning aan staan, in mijn vergrendelscherm zie ik niks als er een nieuw bericht kom. Mijn telefoon trilt wel bij stil en maakt een geluid als hij in de normale modus staat maar dat ishet. Tot een maand geleden zag ik in mijn vergrendelscherm de verschillende whatsapp berichten onder elkaar.

Do not disturb staat btw ook uit.
iemand? ik heb het nog steeds. Als ik een hard reset doe is 't even goed en daarna is m'n probleem terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hmm mijn iPhone geeft kuren, als ik hem aan de oplaadkabel hang trilt hij meerdere keren achter elkaar en gaat soms ook helemaal niet laden. Lijkt alsof die connector niet goed meer koppelt aan de kabel.

Ik heb de stofzuiger er al opgezet, en het probleem speelt met meerdere kabels dus ik vrees dat hij terug moet voor reparatie. Wat is dan het handigst, via de winkel waar ik hem kocht (t-mobile) of Apple Store? Maakt dat qua snelheid of service nog uit?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01:16
MetalSonic schreef op donderdag 23 november 2017 @ 18:47:
[...]

iemand? ik heb het nog steeds. Als ik een hard reset doe is 't even goed en daarna is m'n probleem terug.
Zelf ook afgelopen jaar 2 maal een paar dagen last van gehad.
Alles geüpdatet en werkt afgelopen weken weer zoals het hoort.
Whatsapp na gebruik niet omhoog swipen en dus actief laten was bij mij een noodoplossing.

Zie ook: Whatsapp stuurt geen push meldingen meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DeNachtwacht schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 07:54:
Hmm mijn iPhone geeft kuren, als ik hem aan de oplaadkabel hang trilt hij meerdere keren achter elkaar en gaat soms ook helemaal niet laden. Lijkt alsof die connector niet goed meer koppelt aan de kabel.

Ik heb de stofzuiger er al opgezet, en het probleem speelt met meerdere kabels dus ik vrees dat hij terug moet voor reparatie. Wat is dan het handigst, via de winkel waar ik hem kocht (t-mobile) of Apple Store? Maakt dat qua snelheid of service nog uit?
Dus de ingang is schoon van stof ?
Er kan aan het eind stof (vastzitten) wat je met een satéprikker weg kan halen.
Zit er geen hoesje in de weg en gebruik je org lader met minimaal MFI kabel ?

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 24-11-2017 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Originele kabel, en twee andere MFi kabels; bij allen hetzelfde probleem. Stofzuiger erop lijkt mij al het stof eraf te halen maar ik zal nog wel even de sateprikker proberen idd.

Maar als dat niet lukt; wat is dan het antwoord op mijn vraag?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DeNachtwacht schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:06:
Originele kabel, en twee andere MFi kabels; bij allen hetzelfde probleem. Stofzuiger erop lijkt mij al het stof eraf te halen maar ik zal nog wel even de sateprikker proberen idd.

Maar als dat niet lukt; wat is dan het antwoord op mijn vraag?
Kijken met zaklamp in de ingang en voorzichtig peuteren. je ziet dat of het stofvrij is.
T-Mobile, daar moet je zijn.
(die kan je doorsturen naar Apple store), maar hun zien dat je gekocht hebt bij T-Mobile en sturen je weer terug. Ik zou ff bellen met Apple support dat weet je het zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gebruik eens een naald of iets dergelijks, hier thuis 2 telefoons gehad met oplaadproblemen, telkens zat er ergens stof tussen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Martinusz schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:24:
Gebruik eens een naald of iets dergelijks, hier thuis 2 telefoons gehad met oplaadproblemen, telkens zat er ergens stof tussen :)
Beter een satéprikker ivm hout en metaal. een naald is van metaal en kan schade veroorzaken in de lightning connector ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09

vooghel

Cunning linguist

Hier zelfde ervaring, een kunststof softpick tandenstoker bracht uitkomst. Splintert niet en kan ingang niet beschadigen.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Hoe ervaren SE gebruiker iOS 11 op hun toestel? Hier af en toe :30 seconden dat het toestel totaal vastloopt. Voorheen op iOS 10 liep het beestje als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
4acesNL schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:57:
Hoe ervaren SE gebruiker iOS 11 op hun toestel? Hier af en toe :30 seconden dat het toestel totaal vastloopt. Voorheen op iOS 10 liep het beestje als een zonnetje.
Loopt hier prima, deed het eigenlijk direct vanaf 11.0 goed, terwijl mijn iPad pro pas na de laatste update weer echt vloeiend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

vooghel schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:53:
Hier zelfde ervaring, een kunststof softpick tandenstoker bracht uitkomst. Splintert niet en kan ingang niet beschadigen.
Die gebruik ik voor tussen mijn tanden. merk dat ze snel knakken, en dan heb je die groene troep weer in je toestel die je met een cocktailprikker moet verwijderen :+
Nergens last van, alleen bij WA blijft soms het eerder gebruikte toetsenbord staan bij volgen contact.
(die niet Engels of Duits is)

[ Voor 30% gewijzigd door Hackus op 24-11-2017 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Nu online
Okay, goed om te lezen. Dan zal het vast een app zijn die het een en ander door de war gooit. Of ik doe even een clean install. Heb alleen geen zin daarin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

4acesNL schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 16:04:
Okay, goed om te lezen. Dan zal het vast een app zijn die het een en ander door de war gooit. Of ik doe even een clean install. Heb alleen geen zin daarin :)
Is het random of bij alleen 1 App ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-06 01:01

fmb

Zelfde probleem hier. Nog niet op kunnen lossen en sta inmiddels op het punt om een reset te gaan doen.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

fmb schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 17:27:
[...]

Zelfde probleem hier. Nog niet op kunnen lossen en sta inmiddels op het punt om een reset te gaan doen.
Wat versta je onder Reset ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
Loopt als een zonnetje, totaal geen problemen. Geen vastlopers gehad en werkt super snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redcoil
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:03

Redcoil

Polyinterpretabel

Polycom schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 08:48:
https://www.bcc.nl/naviga..._campaign=Mobile+Hardware

SE 128GB voor €249,-

snel bestellen voordat ze de prijs veranderen :D

*niet meer beschikbaar
Ben stiekem wel benieuwd of deze nog geleverd zijn aan de mensen die op tijd besteld hebben. Hebben jullie de telefoon ontvangen?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

Redcoil schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 20:01:
[...]

Ben stiekem wel benieuwd of deze nog geleverd zijn aan de mensen die op tijd besteld hebben. Hebben jullie de telefoon ontvangen?
We (2 personen hier op tweakers) hebben de telefoon nog niet ontvangen. Maar wel mail gekregen dat hij niet op voorraad was, en dat de telefoon op 1 december bij BCC binnen komt. Waarna ze hem alsnog gaan uitleveren. Nog een weekje geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

winnie schreef op zondag 26 november 2017 @ 08:11:
[...]

We (2 personen hier op tweakers) hebben de telefoon nog niet ontvangen. Maar wel mail gekregen dat hij niet op voorraad was, en dat de telefoon op 1 december bij BCC binnen komt. Waarna ze hem alsnog gaan uitleveren. Nog een weekje geduld dus.
Ik blijf het raar vinden, nu staat ie op €469,- en is nagenoeg nergens op voorraad. Het kan een eoa knalactie zijn geweest, maar je ziet dat eigenlijk nooit met een iPhone. Ik zie commercieel ook geen reden om een 128gb zo aan te bieden. 16gb zou nog kunnen van €319,- voor €249,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redcoil
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:03

Redcoil

Polyinterpretabel

Blijft een bijzondere actie idd. Ff afwachten nog maar voor de 2 mensen hier op het forum. :*)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Hackus schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 17:47:
[...]

Wat versta je onder Reset ?
Alle gegevens wissen (https://support.apple.com/en-us/HT201274).

Heb ik vanavond toch maar gedaan en eerste ervaring is positief. iPhone reageert weer veel sneller en is ook nog niet "bevroren" voor 10 seconden.

Eerst een back-up maken in iTunes (of via iCloud) en dan werkt alles na het terugzetten van de backup weer zoals voorheen.

Zal over een paar dagen melden of het een blijvend effect is.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Nu online
Bij mij is het 10 seconden bevriezen ook verdwenen. Ondertussen zijn mijn apps allemaal geüpdatet. Dus ik denk dat het aan een bepaalde app lag of zo. Het toestel loopt weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

4acesNL schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:05:
Bij mij is het 10 seconden bevriezen ook verdwenen. Ondertussen zijn mijn apps allemaal geüpdatet. Dus ik denk dat het aan een bepaalde app lag of zo. Het toestel loopt weer als een zonnetje.
Dat is fijn, is vanzelf overgegaan dus?

Bij mij werkt de iPhone SE ook weer zoals ik gewend ben, het trage reageren en soms hangen heb ik de hele dag niet meer gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Nu online
Toevallig na het schrijven weer 1 keer :S Bepaalde verdachte apps eraf gehaald en kijken wat ie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:08

Eboman

Ondertitel

4acesNL schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:05:
Tijdens de beta op iOS 11 had ik dit vooral bij het gebruik van de task switcher. Het os leek helemaal te hangen, nooit kunnen ontdekken wat het was.

Signature

Anoniem: 1003079

Een tijdje terug een vlekje op al mijn foto's ontdekt, lijkt erop dat er een stukje vuil/stof onder het glas bij de camera terecht is gekomen. Erg jammer want ik maak veel foto's en dit verpest toch wel de meeste plaatjes.

Zijn er andere die dit probleem hebben? En ervaringen met eventueel laten repareren? Op andere fora las ik al dat iemand dit probleem al bij zijn 6e SE heeft, elke keer een nieuw toestel gekregen van Apple. Zelf heb ik het toestel via Tele2, lijkt me niet dat zij zomaar het toestel omwisselen.

• 452752
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Mijn iPhone 5S had een stofje op de achterste lens. Die kun je er relatief makkelijk uithalen en met schoonmaak alcohol weer als nieuw krijgen.

• fmb

fmb

fmb schreef op maandag 27 november 2017 @ 20:43:
[...]

Alle gegevens wissen (https://support.apple.com/en-us/HT201274).

Heb ik vanavond toch maar gedaan en eerste ervaring is positief. iPhone reageert weer veel sneller en is ook nog niet "bevroren" voor 10 seconden.

Eerst een back-up maken in iTunes (of via iCloud) en dan werkt alles na het terugzetten van de backup weer zoals voorheen.

Zal over een paar dagen melden of het een blijvend effect is.
Inmiddels weer een paar dagen en het probleem met traag reageren en soms blijven hangen van de iPhone SE lijkt echt definitief verholpen. Heb geen problemen meer gehad :)

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:49
Hebben jullie ook last van een fingerprint scanner die de vingerafdruk niet goed leest? In iOS10 ging het perfect maar in iOS 11 werkt het vaker niet dan wel, zelfs na het opnieuw registreren van de vingerafdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleinDraakje
  • Niet online
Mint schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:35:
Hebben jullie ook last van een fingerprint scanner die de vingerafdruk niet goed leest? In iOS10 ging het perfect maar in iOS 11 werkt het vaker niet dan wel, zelfs na het opnieuw registreren van de vingerafdrukken.
Hier niet. Sinds kort een (nieuwe) refurbished iPhone SE die uit de doos al iOS11 had, daarvoor zat ik op iOS10. Heb op iOS 11 nog niet een keer gehad dat hij mijn vingerafdruk niet pakte. Op iOS 10 had ik het wel regelmatig. Soms pakte hij hem na meerdere keren niet en moest ik dan pincode invoeren.

Je hebt bij het registreren wel je vinger zo ‘rondom’ mogelijk laten detecteren? In allerlei verschillende hoeken en grepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
KleinDraakje schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 08:21:
[...]

Hier niet. Sinds kort een (nieuwe) refurbished iPhone SE die uit de doos al iOS11 had, daarvoor zat ik op iOS10. Heb op iOS 11 nog niet een keer gehad dat hij mijn vingerafdruk niet pakte. Op iOS 10 had ik het wel regelmatig. Soms pakte hij hem na meerdere keren niet en moest ik dan pincode invoeren.

Je hebt bij het registreren wel je vinger zo ‘rondom’ mogelijk laten detecteren? In allerlei verschillende hoeken en grepen?
Jep, die sensor heeft alle hoeken van mijn vingerafdruk gezien. :) Zelfs als ik mijn vinger er recht op houd kan de fingerprint scanner mijn vingerafdruk vaak niet lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleinDraakje
  • Niet online
Mint schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 08:27:
[...]

Jep, die sensor heeft alle hoeken van mijn vingerafdruk gezien. :) Zelfs als ik mijn vinger er recht op houd kan de fingerprint scanner mijn vingerafdruk vaak niet lezen.
En de vingerafdruk scanner is niet toevallig erg vettig of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
KleinDraakje schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 08:31:
[...]

En de vingerafdruk scanner is niet toevallig erg vettig of iets dergelijks?
Nope, zelfs als ik hem schoonveeg met een brillenpoetsdoek (niet zo'n vochtig doekje) gaat het vaak mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleinDraakje
  • Niet online
Mint schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 08:43:
[...]

Nope, zelfs als ik hem schoonveeg met een brillenpoetsdoek (niet zo'n vochtig doekje) gaat het vaak mis.
Apart, heb je hem al lang? Heb je mogelijkheid om bij een Apple store langs te gaan om te kijken wat zij ervan zeggen? Wellicht is jouw scanner kapot en viel dat ongeveer samen met iOS 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
KleinDraakje schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 09:39:
[...]

Apart, heb je hem al lang? Heb je mogelijkheid om bij een Apple store langs te gaan om te kijken wat zij ervan zeggen? Wellicht is jouw scanner kapot en viel dat ongeveer samen met iOS 11
Heb de SE vanaf juni dit jaar ongeveer. Helaas moet ik het land oversteken om bij de Apple Store te komen, en de fingerprint reader is niet defect genoeg om die oversteek speciaal daarvoor te maken. Zou het toch wel erg toevallig vinden als het precies tegelijk met iOS 11 gebeurd is.

Ik denk ook niet dat het aan de SE ligt, mijn vriendin heeft hier ook last van op haar 6S na de update naar iOS 11 (kwam ik vandaag achter). Dus wellicht dat dit een vraag is voor het iOS 11 topic in plaats van dit topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

winnie schreef op zondag 26 november 2017 @ 08:11:
[...]

Ik heb zojuist een mail van BCC gekregen, waarin ik de dag van bezorging kan aangeven. Morgen moet hij bezorgd worden. De voortekenen zijn dus goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleinDraakje
  • Niet online
Mint schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:16:
[...]

Heb de SE vanaf juni dit jaar ongeveer. Helaas moet ik het land oversteken om bij de Apple Store te komen, en de fingerprint reader is niet defect genoeg om die oversteek speciaal daarvoor te maken. Zou het toch wel erg toevallig vinden als het precies tegelijk met iOS 11 gebeurd is.

Ik denk ook niet dat het aan de SE ligt, mijn vriendin heeft hier ook last van op haar 6S na de update naar iOS 11 (kwam ik vandaag achter). Dus wellicht dat dit een vraag is voor het iOS 11 topic in plaats van dit topic. :)
Kan handig zijn om een balletje in het topic van iOS 11 op te gooien :) ik zit overigens nog op 11.1.1 maar hoop dat het voor jullie snel gefixt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Latte
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-03 17:50
Men schijnt erg te spreken te zijn over de accuduur van de iPhone SE. Is deze telefoon geschikt voor een heavy user? Ik ben nu een accu van 3100 mAh met een 5,2" scherm gewend. Gezien de iPhone SE een kleiner scherm heeft, vraag ik me af of hij het om deze reden (met misschien nog andere redenen) minstens zo lang kan uithouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

iPhone batterij is op zich niet zo spectaculair hoor, in de praktijk valt het toch vrij snel tegen. Hij is zeker niet snel leeg.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Latte
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-03 17:50
Hm. Goed om te weten. Wil ik echt het 3100 mAh gevoel blijven behouden, zal ik misschien naar een ander model iPhone moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Latte schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 22:44:
Hm. Goed om te weten. Wil ik echt het 3100 mAh gevoel blijven behouden, zal ik misschien naar een ander model iPhone moeten kijken.
De 8plus heeft een Li-Ion 2691 mAh batterij, mocht je je daar blind op staren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Latte schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 22:09:
Men schijnt erg te spreken te zijn over de accuduur van de iPhone SE. Is deze telefoon geschikt voor een heavy user? Ik ben nu een accu van 3100 mAh met een 5,2" scherm gewend. Gezien de iPhone SE een kleiner scherm heeft, vraag ik me af of hij het om deze reden (met misschien nog andere redenen) minstens zo lang kan uithouden?
Ik ben geen heavy user, maar dagelijks gebruik ik vooral mail en bellen veel. tussendoor wat facebook, browsen e.d. geen games of youtube.
Eind van de dag nog ruim 60% over
Dus accu is in mijn ogen zeker wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Mint schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:35:
Ik heb hier ook last van de laatste tijd, maar ik weet niet of dat vanaf de iOS 11 update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-06 23:08
Heb vanmiddag me iPhone SE opnieuw geïnstalleerd. Heb hem vanaf vorig jaar zomer. En ik denk dat ik hem om het jaar opnieuw ga installeren. Hij is weer lekker vlot! (iPhone SE 64GB gebruiker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-06 11:13

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Sinds ios11 gaat mij batt echt als een raket. Soms heel de dag gewerkt en tel weinig tot niet begruikt 2 of 3 korte tel gesprekken en dan is hij totaal na 12 u op nog maar 5 %

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Coldbullet schreef op zondag 3 december 2017 @ 17:51:
Sinds ios11 gaat mij batt echt als een raket. Soms heel de dag gewerkt en tel weinig tot niet begruikt 2 of 3 korte tel gesprekken en dan is hij totaal na 12 u op nog maar 5 %
Wat heb je de afgelopen weken gedaan om het te verhelpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-06 11:13

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Hackus schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:02:
[...]

Wat heb je de afgelopen weken gedaan om het te verhelpen ?
Factory reset, icloud terug gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Coldbullet schreef op zondag 3 december 2017 @ 19:16:
[...]

Factory reset, icloud terug gezet.
Lees dit en iOS11 topic eens door, ik denk dat daar wel wat tips staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Nu online
Ik heb ook van alles geprobeerd. opnieuw geïnstalleerd vanuit iTunes ed. Maar toch nog steeds vreemde dingen die gebeuren. Toch een aantal app crashes per dag. Volgende stap is een schone install. Zo frustrerend, want op iOS10 liep het allemaal heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-06 13:49
Kolere ik had Animal Crossing geïnstalleerd gisteren, vanochtend om 11:00 nog 20% accuduur over (van de 100% om 8:00.....), terwijl ik maar 10 minuten gespeeld heb ofzo......

Wat een drain geeft die app!
Pagina: 1 ... 15 ... 22 Laatste

Let op:
Kijk of je post niet beter past in een van de volgende topics:Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.