Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Dat toestel kost echt geen 220. Het is de wijze van noteren sinds de komst van de BKR registratie. Daarvoor gold gewoon bijvoorbeeld 20 euro per maand 24 maanden abonnement. Nu is het verplicht om de kosten voor het toestel en voor het abonnement apart te vermelden. Zo lijkt het toestel goedkoop, maar er kon net zo goed staan €15*24 voor het toestel. De consument denkt dus dat het toestel echt zo goedkoop is, terwijl het eigenlijk niet zo is. Ga maar uit van de losprijs bij belsimpel: €334, dat is de werkelijke prijs.Wekkie schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:48:
Ik ben ook wel verbaasd over hoe goedkoop de SE inmiddels is geworden. Bij (sim only) abonnementen is de 32GB voor zo'n €220 te krijgen. Ik heb in oktober 2016 €550 neergeteld voor de 64GB uitvoering. Die was toen (goed, geloof €525 bij Belsimpel) nergens goedkoper te krijgen.
Voor Apple-principes wel een forse daling! Nu helemaal een nobrainer voor mensen die een snel, handzaam toestel willen.
Wat je zegt is in principe correct, maar voor zover ik kan zien is het bij HN écht de prijs van het toestel. Ik heb zelf al jaren een sim only daar, en koop mijn toestellen los. Zou ik daar nu een nieuwe sim only afsluiten van 1000MB/SMS/Minuten dan kost dat €9 per maand voor 24 maanden plus €15 aansluitkosten. Voor zover ik weet een marktconforme prijs. Neem ik daar de iPhone SE bij, dan betaal ik €18 p/m 24 maanden met nog eenmalig €15 aan bezorgkosten en thuiskopieheffing bovenop die aansluitkosten van €15. De prijs van het abonnement is gelijk gebleven, de extra kosten zitten dus echt in het toestel. Sterker nog: je kunt het toestel ook in één termijn betalen (http://imgur.com/pzmUoc2).emreorhan schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:53:
[...]
Dat toestel kost echt geen 220. Het is de wijze van noteren sinds de komst van de BKR registratie. Daarvoor gold gewoon bijvoorbeeld 20 euro per maand 24 maanden abonnement. Nu is het verplicht om de kosten voor het toestel en voor het abonnement apart te vermelden. Zo lijkt het toestel goedkoop, maar er kon net zo goed staan €15*24 voor het toestel. De consument denkt dus dat het toestel echt zo goedkoop is, terwijl het eigenlijk niet zo is. Ga maar uit van de losprijs bij belsimpel: €334, dat is de werkelijke prijs.
En dat is dus een ontzettend forse daling voor een (nog altijd vrij nieuwe) Apple-telefoon.
Ik klink nu bijna als een verkoper voor HN
I've got a feeling...
Ok dit is inderdaad best interessant. Vreemd dat Belsimpel en andere sites dan nog zo veel vragen.Wekkie schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:14:
[...]
Wat je zegt is in principe correct, maar voor zover ik kan zien is het bij HN écht de prijs van het toestel. Ik heb zelf al jaren een sim only daar, en koop mijn toestellen los. Zou ik daar nu een nieuwe sim only afsluiten van 1000MB/SMS/Minuten dan kost dat €9 per maand voor 24 maanden plus €15 aansluitkosten. Voor zover ik weet een marktconforme prijs. Neem ik daar de iPhone SE bij, dan betaal ik €18 p/m 24 maanden met nog eenmalig €15 aan bezorgkosten en thuiskopieheffing bovenop die aansluitkosten van €15. De prijs van het abonnement is gelijk gebleven, de extra kosten zitten dus echt in het toestel. Sterker nog: je kunt het toestel ook in één termijn betalen (http://imgur.com/pzmUoc2).
En dat is dus een ontzettend forse daling voor een (nog altijd vrij nieuwe) Apple-telefoon.
Ik klink nu bijna als een verkoper voor HN![]()
Is gewoon de combi deal, HN koopt het grootschalig en zonder belasting in dus ze kunnen het goedkoop aanbieden als je er een abonnement bij neemt. Maar zonder abbo krijg je hem natuurlijk niet voor die prijs dus de nieuwprijs is gewoon +/- €330emreorhan schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:01:
[...]
Ok dit is inderdaad best interessant. Vreemd dat Belsimpel en andere sites dan nog zo veel vragen.
[ Voor 4% gewijzigd door DeNachtwacht op 07-08-2017 14:53 ]
youtube.com/@hisrep
ah ok, duidelijk.DeNachtwacht schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:52:
[...]
Is gewoon de combi deal, HN koopt het grootschalig en zonder belasting in dus ze kunnen het goedkoop aanbieden als je er een abonnement bij neemt. Maar zonder abbo krijg je hem natuurlijk niet voor die prijs dus de nieuwprijs is gewoon +/- €330
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik heb er zelf nooit last van gehad maar het schijnt dat sommige mensen hier aan het begin last van hebben. Na een paar dagen gebruik verdwijnt het.emreorhan schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 21:53:
Hebben jullie last van rammelende knopjes? Powerknop en/of de volume knopjes?
youtube.com/@hisrep
Ik heb m ook net aangeschaft en bij mij rammelen die knopjes ook.emreorhan schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 21:53:
Hebben jullie last van rammelende knopjes? Powerknop en/of de volume knopjes?
Ik moet wel zeggen dat het toch wel weer fijn voelt zo'n klein toestel, zou bijna Mn 7plus thuis laten, ware het niet dat die betere foto's maakt.
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (late 2014) | Retina MacBook Pro 13" (2017) SG | Apple TV 4 | Airport Time Capsule 3TB
Mijn 16GB die ik heb verkocht bleef rammelen zelfs na zeven maanden. Hoop dat mijn nieuwe SE die ik heb besteld dit niet heeft.DeNachtwacht schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 22:24:
[...]
Ik heb er zelf nooit last van gehad maar het schijnt dat sommige mensen hier aan het begin last van hebben. Na een paar dagen gebruik verdwijnt het.
Ik heb de aankoop direct een lederen hoes van Apple aangeschaft waardoor ik het toestel eerst uit het hoesje moet halen en dan moet rammelen om het te constateren. Ik kan me voorstellen dat mensen zich hier aan storen. Ik ben Zen dus mij kan het mijn podex oxideren :-)
Oude iphone 6 van 2+ jaar oud heeft dit totaal niet, soepel klikje alleen bij indrukken. bij loslaten niks extra.
meer mensen last van?
Het schijnt vaker voor te komen, en meerdere tweakers zeggen dat dit na enkele dagen gebruik verdwijnt.TimtheToolman schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 23:46:
Vanavond bezig geweest met instellen van nieuwe SE. Alles werkt prima, echter na een uurtje merkte ik dat de home knop een beetje 'plakkerig' aanvoelt en een soort van 2e klik heeft na het loslaten. is vooral als ik in het midden druk, op de randen hoor ik alleen een klik van het indrukken. Maar 9/10 keer klikt hij dus bij het loslaten nog een keer heel duidelijk. voelt ook niet echt lekker.
Oude iphone 6 van 2+ jaar oud heeft dit totaal niet, soepel klikje alleen bij indrukken. bij loslaten niks extra.
meer mensen last van?
Zucht...
Ok, dank je. ik zal het een tijdje aankijken. Ik schrok ervan omdat het een nieuw toestel is, maar hij voelt als die 4/4s home knoppen die na verloop van tijd niet meer in te drukken waren.SgtElPotato schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 23:57:
[...]
Het schijnt vaker voor te komen, en meerdere tweakers zeggen dat dit na enkele dagen gebruik verdwijnt.
Heb er 7 maanden last van gehad. Het probleem verdween even en keerde spontaan weer terug. Heb hem verkocht (niet vanwege dat probleem) dus hoop dat ie op den duur weer normaal klikt bij jou.TimtheToolman schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 00:02:
[...]
Ok, dank je. ik zal het een tijdje aankijken. Ik schrok ervan omdat het een nieuw toestel is, maar hij voelt als die 4/4s home knoppen die na verloop van tijd niet meer in te drukken waren.
Toch apart, dat een oude iphone daar geen last van heeft en deze nieuw uit doos wel.emreorhan schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 00:28:
[...]
Heb er 7 maanden last van gehad. Het probleem verdween even en keerde spontaan weer terug. Heb hem verkocht (niet vanwege dat probleem) dus hoop dat ie op den duur weer normaal klikt bij jou.
Mijn galaxy A3 heeft het ook beetje, maar dat is elke keer zo en wat zachter en ook niet zo 'plakkerig'.
Dit voelt veel meer sticky, alsof de rubberen ring op zn plek schiet na loslaten. en het is niet elke keer zo. Het voelt ook niet alsof zo hoort. Zou je meer verwachten bij een budget android uit China, niet bij een iPhone.
Maar goed, mijn vrouw klaagt nog niet. Vind het zelf wel irritant.
Ik ben zelf ook een gelukkige eigenaar van een iPhone SE. Ik kwam van een iPhone 6S plus af. Maar het formaat was veel te groot voor mijn jeans. 3D touch mis ik niet. Wel de optische stabilisatie.
Daarbij ik ben veel minder met social apps bezig dan voorheen.
Wil ik echt werken op een groter scherm, dan prefereer ik een ipad.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (late 2014) | Retina MacBook Pro 13" (2017) SG | Apple TV 4 | Airport Time Capsule 3TB
Toch merk ik als ik een 6S in m'n handen heb dat deze een stuk vlotter aanvoelt dan mijn SE.Trunksmd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 23:39:
De IPhone SE heeft de hardware van 6S. Maar wat veel mensen niet weten is dat de IPhone SE kwa performance meer in de buurt van de 7 komt dan van de 6S.
Komt dat omdat die 6S op iOS10 draait en mijn SE op iOS9?

Waarom draai je iOs9 nog op je SE?kaos- schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:10:
[...]
Toch merk ik als ik een 6S in m'n handen heb dat deze een stuk vlotter aanvoelt dan mijn SE.
Komt dat omdat die 6S op iOS10 draait en mijn SE op iOS9?

Float like a butterfly, sting like a bee.
Het verschil in batterijcapaciteit van een 6s en s plus is ook groter, en zou dat moeten opvangen. verder een beetje appels met peren vergelijken een SE met 6s plus, en helemaal een 7 plusTrunksmd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 23:39:
De IPhone SE heeft de hardware van 6S. Maar wat veel mensen niet weten is dat de IPhone SE kwa performance meer in de buurt van de 7 komt dan van de 6S. Waarom? De A9 SOC hoeft veel minder pixels aan te sturen dan de A9/A10 SOC van de 6S en 7 (plus). Daarom gaat ook de batterij zolang mee.
Ik ben zelf ook een gelukkige eigenaar van een iPhone SE. Ik kwam van een iPhone 6S plus af. Maar het formaat was veel te groot voor mijn jeans. 3D touch mis ik niet. Wel de optische stabilisatie.
Daarbij ik ben veel minder met social apps bezig dan voorheen.
Wil ik echt werken op een groter scherm, dan prefereer ik een ipad.
Heb onlangs de 32GB variant gehaald, dus hoop dat de upgrade gewoon maart/april wordt. Vind de huidige SE nog prima qua snelheid en camera.Polycom schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 00:12:
Stiekem zit ik toch te hopen dat de SE dit jaar nog een upgrade krijgt. Een betere camera, force touch en kleinere bezels. Even september afwachten
Hoe is het bij jullie?
:

[ Voor 23% gewijzigd door JaxTeller op 18-08-2017 14:52 ]
Ja hallo, begin daar dan eerst eens mee!emreorhan schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:46:
Wie gebruikt de Battery Life app ook? Heb gemerkt dat de batterijlading (80%) van mijn nieuwe SE afwijkt van wat er in de statusbar staat (76%):[afbeelding].
Kan me herinneren dat mijn vorige SE gewoon gelijk was. Wel moet ik er bij vermelden dat ik mijn nieuwe toestel gisteren heb ingesteld en sindsdien nog niet volledig heb opgeladen. Ik maak dus nog gebruik van de lading die door Apple zelf is gedaan.
Hoe is het bij jullie?

Overigens werkt je plaatje niet
Float like a butterfly, sting like a bee.
Eens in de zoveel tijd hang ik mijn iPhone aan de Mac met coconut battery voor analyse of het nog goed zit. Meer is niet nodig
youtube.com/@hisrep
Deze app is gelijk aan coconut battery qua betrouwbaarheid. Werkt zeer goed.DeNachtwacht schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:51:
Al die externe battery appjes gebruik ik niet omdat ik niet idee heb dat je er iets mee op schiet.
Eens in de zoveel tijd hang ik mijn iPhone aan de Mac met coconut battery voor analyse of het nog goed zit. Meer is niet nodig
Maar ondertussen willen dat soort appjes altijd allemaal meldingen geven en op de achtergrond kunnen draaien enz. om je batterij te kunnen checken. Bovendien zit het er dus nu al 4% naast t.o.v. iOS zelf en is coconut een zeer lang bestaand en goed uitgewerkt programma. Kortom ik zie geen reden om voor losse appjes te gaan.emreorhan schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:52:
[...]
Deze app is gelijk aan coconut battery qua betrouwbaarheid. Werkt zeer goed.
Batterijbesparingstip die ik heb toegepast en 100% beter werkt dan zo ongeveer alle tips die je online vindt: gooi álle apps van je telefoon (een enkele uitzondering als whatsapp daargelaten) van je telefoon en maak in safari bookmarks naar de website van de betreffende dienst zodat ze op je homescreen staan. Werkt prima.
youtube.com/@hisrep
Helaas beschik ik niet over een Mac, maar gelijk heb je.DeNachtwacht schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 15:45:
[...]
Maar ondertussen willen dat soort appjes altijd allemaal meldingen geven en op de achtergrond kunnen draaien enz. om je batterij te kunnen checken. Bovendien zit het er dus nu al 4% naast t.o.v. iOS zelf en is coconut een zeer lang bestaand en goed uitgewerkt programma. Kortom ik zie geen reden om voor losse appjes te gaan.
Batterijbesparingstip die ik heb toegepast en 100% beter werkt dan zo ongeveer alle tips die je online vindt: gooi álle apps van je telefoon (een enkele uitzondering als whatsapp daargelaten) van je telefoon en maak in safari bookmarks naar de website van de betreffende dienst zodat ze op je homescreen staan. Werkt prima.
Als 1e je batterij volledig opladen. En deze Apps heb je niet nodig bij een nieuw toestel, of wil je aan de hand van deze App gaan klagen bij Apple ?
(je komt in dit topic wel heel onzeker over btw)
Nee hoor, vroeg me af of de app ook bij jullie een afwijking liet zien. Zou niet zomaar klagen want ben er tevreden mee. En onzeker in welk opzicht?Hackus schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:56:
@emreorhan
Als 1e je batterij volledig opladen. En deze Apps heb je niet nodig bij een nieuw toestel, of wil je aan de hand van deze App gaan klagen bij Apple ?
(je komt in dit topic wel heel onzeker over btw)
In het algemeen in je posts in dit topic.emreorhan schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:20:
[...]
Nee hoor, vroeg me af of de app ook bij jullie een afwijking liet zien. Zou niet zomaar klagen want ben er tevreden mee. En onzeker in welk opzicht?
Ik denk niet dat er leden zijn die deze App gebruiken op een SE,. Of je moet batterijproblemen hebben en willen kijken wat je slijtingspercentage is. Op een oude 5 en 6 heb ik het wel eens gebruikt, maar merk dat de App zomaar wat aangeeft op oudere batterij. Kan vandaag 17% aangeven en morgen 11% en in de avond 27% bijv.
[ Voor 0% gewijzigd door Hackus op 18-08-2017 23:56 . Reden: % ]
oh ok. Vraag me gewoon meestal af hoe 't met de toestellen van anderen zijn. Heb inderdaad ergens in januari vragen gesteld bijvoorbeeld over de gele waas bovenin het scherm, omdat de SE dit probleem gewoon heeft. Ook de ratelende knoppen komt vaak terug. Dus meer het willen vergelijken dan onzeker zijn..Hackus schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:45:
[...]
In het algemeen in je posts in dit topic.
Ik denk niet dat er leden zijn die deze App gebruiken op een SE,. Of je moet batterijproblemen hebben en willen kijken wat je slijtingspercentage is. Op een oude 5 en 6 heb ik het wel eens gebruikt, maar merk dat de App zomaar wat aangeeft op oudere batterij. Kan vandaag 17% aangeven en morgen 11% en in de avond 27% bijv.
Bij de iPhone SE is het verschil € 140.
Via de website van Apple € 489
Mediamarkt € 349
Mis ik iets? Ik begrijp dit grote prijsverschil niet.
Is dat niet met bijna alles wat te koop is ?Lekkerbek312 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 22:12:
Prijzen van telefoons van Apple verschillen nooit zoveel met de Apple website zelf.
Bij de iPhone SE is het verschil € 140.
Via de website van Apple € 489
Mediamarkt € 349
Mis ik iets? Ik begrijp dit grote prijsverschil niet.
Ja, behalve met apple producten 😉. Mij viel het ook al op dat bij de SE de prijzen wel erg variëren. Nu is het bij iPhones altijd al wel een beetje geweest, maar het lijkt idd dat Apple bij de SE het "fixed price" principe helemaal heeft los gelaten.Hackus schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 22:38:
[...]
Is dat niet met bijna alles wat te koop is ?
youtube.com/@hisrep
[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 26-08-2017 00:19 ]
Maar nu dus wel.
Zet je router eens uit en aan.JaxTeller schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 00:55:
De wifi op onze iPhones thuis (waaronder mijn SE) valt steeds weg de laatste paar dagen. Hij lijkt verbonden te zijn, maar kan er gewoon geen gebruik van maken. Daarnaast schakelt ie af en toe ook over op 4g. Weet niet wat er aan de hand is, maar vraag me af waarom dit opeens gebeurt op de iPhones thuis.
Had dit probleem ook... Router/modem(T-Mobile) restart gedaan en het is weer stabiel.JaxTeller schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 00:55:
De wifi op onze iPhones thuis (waaronder mijn SE) valt steeds weg de laatste paar dagen. Hij lijkt verbonden te zijn, maar kan er gewoon geen gebruik van maken. Daarnaast schakelt ie af en toe ook over op 4g. Weet niet wat er aan de hand is, maar vraag me af waarom dit opeens gebeurt op de iPhones thuis.
al gedaan, maar helaas helpt t niet. het aparte is dat 1 van de 3 iPhones gewoon wel normaal verbonden blijft.
Edit: Ik heb het kanaal van automatisch naar een handmatige kanaal (kanaal 13) gewijzigd. Op het moment werkt het goed. Hoop dat t zo blijft.
[ Voor 37% gewijzigd door JaxTeller op 08-09-2017 18:29 ]
Als we toch van touch ID afstappen en overgaan op gezichtsherkenning, dan zou je dus die homeknop kunnen weglaten en kan je er -in die mooie, tijdloze behuizing- een veel groter scherm in duwen. Camera naast de speaker plaatsen en dan zoiets:
Puur voor het idee, weinig photoshop skills

Amoled scherm, goede hardware in een klein kastje... kan Apple zo €500 euro voor vragen en dan zou het best verkopen, wat jullie?
[ Voor 5% gewijzigd door Shaffy op 13-09-2017 01:54 ]
Ik vind je mockup prima hoor. Er is nog ruimte voor een knop zelfs. Face ID lijkt me simpelweg niet handig. En dat omhoog geswipe ook niet. Eerlijk gezegd vind ik je mockup meer potentie hebben dan de iPhone X.Shaffy schreef op woensdag 13 september 2017 @ 01:49:
In het 'Keynote' topic kwam ik op een idee voor een refresh voor de iPhone SE.
Als we toch van touch ID afstappen en over gaan op gezichtsherkenning, dan zou je in die mooie, tijdloze behuizing, een veel groter scherm kunnen duwen. Camera naast de speaker plaatsen en dan zoiets:
[afbeelding]
Amoled scherm, goede hardware in een klein kastje... kan Apple zo €500 euro voor vragen en dan zou het best verkopen, wat jullie?
< dit stukje webruimte is te huur >
Los van de absurde prijs!
als er zoiets voor de huidige SE komt....instant buy voor mij!Shaffy schreef op woensdag 13 september 2017 @ 01:49:
Als we toch van touch ID afstappen en overgaan op gezichtsherkenning, dan zou je dus die homeknop kunnen weglaten en kan je er -in die mooie, tijdloze behuizing- een veel groter scherm in duwen. Camera naast de speaker plaatsen en dan zoiets:
[afbeelding]
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Wat mij betreft verplaatsen ze touchid naar de achterkant zoals bijvoorbeeld de Nexus 5x. Geef mij maar 18:9 scherm ala Galaxy S8 / iPhone X, in de zelfde breedte als de iPhone SE. Dit zou een scherm van 4.7-5 inch opleveren.Geert1976 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 04:42:
[...]
als er zoiets voor de huidige SE komt....instant buy voor mij!
Het grote voordeel van de SE is dat het scherm net te klein is om volledig als internet device te dienen. Appen, mail lezen, fotograferen. bellen en als controller voor IOT devices werkt prima, maar als device om te surfen over het net schiet deze eigenlijks te kort, terwijl dit wel heel erg goed met de 6s mogelijk was. Hoewel dit als gebrek te benoemen is, zie ik het zelf als enorm voordeel.
Het resultaat is nu dat ik in krap twee weken behoorlijk afgekickt ben van mijn smartphone. Van ongeveer 2 tot 3 uur gebruikt naar misschien een kwartier per dag. Ik start in wat ik wil doen, voer dit uit, en leg mijn telefoon alweer aan de kant. Ik heb er in elk geval nog nooit bij stil gestaan dat een smartphone toch wel erg veel tijd kost.
dan zou iedereen daarvoor kiezen ipv de iphone X, zet er maar een oled schermpje in van liefs 4,7" met de chipset van de iphone 7 met minimaal 64 GB voor 599 euro en ik ben verkochtShaffy schreef op woensdag 13 september 2017 @ 01:49:
[afbeelding]
Ik "vrees" dat je gelijk hebt. Dat is het hele bestaansrecht van de SE, hoe mooi een goedkoop, handzaam alternatief met een relatief groot OLED scherm ook zou zijn.Railgunner schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:22:
Als Apple dit soort wijzigingen zou doorvoeren, zou dit het hele concept van het SE-model teniet doen. De SE is juist zo goedkoop doordat een groot deel van het ontwerp van de 5S opnieuw gebruikt is, waarbij o.a. de CPU door die van de 6S vervangen is. Een heel nieuw/gewijzigd design zou de prijs waarschijnlijk flink opdrijven, terwijl Apple nu juist een concurrent in het lagere segment (voor Apple-begrippen) heeft.
Daarom ben ik ook benieuwd of er een opvolger komt voor de SE:
- Een (nog) snellere processor, met meer geheugen lijkt me overbodig in de huidige behuizing, met het huidige (low-res) scherm van de SE.
- Een grotere batterij gaat niet passen
- Draadloos laden kan niet (alu-body)
- Wellicht een betere camera?
- Het hergebruik van de iPhone 6/7 behuizing met HW van de iPhone 8/X gaat vast niet erg goedkoop worden
Enkel een ietsjes groter scherm in de behuizing moet kunnen. De screen to body ratio moet simpelweg iets verbeteren. 3d zou ook wel toegevoegd mogen worden. Maar wellicht prijzen ze de 6s dan uit de markt.Railgunner schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:22:
Als Apple dit soort wijzigingen zou doorvoeren, zou dit het hele concept van het SE-model teniet doen. De SE is juist zo goedkoop doordat een groot deel van het ontwerp van de 5S opnieuw gebruikt is, waarbij o.a. de CPU door die van de 6S vervangen is. Een heel nieuw/gewijzigd design zou de prijs waarschijnlijk flink opdrijven, terwijl Apple nu juist een concurrent in het lagere segment (voor Apple-begrippen) heeft.
Ik wacht nog wel ff tot het eind van het jaar. Indien er in het voorjaar een nieuwe SE komt zullen we tzt vast wel wat leaks voorbij zien komen.
Zelf vind ik het maar vreemd dat er weinig moderne, compacte telefoons zijn.
Anyway, nu dan de vraag: al mijn Lumia's waren zonder simlock, en zonder operator branding. Is dit tegenwoordig bij iPhones nog een ding (als dat het ooit al geweest is)? m.a.w., kan ik verwachten dat de goedkope SE van Ben of Hollandsnieuwe simlockvrij is? Op hun site kan ik het zo gauw niet vinden.
Edit: Hollandsnieuwe wel zie ik nu

[ Voor 8% gewijzigd door 10Cage op 15-09-2017 10:10 ]
(Ik heb bij de intro van de se besloten om toch nog een se'tje langer te wachten met m'n 4s maar ik weet niet of ik dat nog ga redden...hij is bijna dood nu.

[ Voor 4% gewijzigd door Tektoon op 15-09-2017 23:41 ]
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
youtube.com/@hisrep
Jij bent goed bezigmerauder schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:16:
Zelf hebben we nu twee SE toestellen aangeschaft omdat we beide toe waren aan een nieuw mobiel abonnement, waardoor we per stuk op € 240.- uit kwamen. Ik kom van een (zakelijke, moest daarom weg) iPhone 6s, was eigenlijk niet van plan meer dan € 300,- voor een smartphone uit te geven, dus was de keuze snel gemaakt. Voorkeur voor Apple zodat ik deze ook kan gebruiken als 4G modem voor mijn MBP.
Het grote voordeel van de SE is dat het scherm net te klein is om volledig als internet device te dienen. Appen, mail lezen, fotograferen. bellen en als controller voor IOT devices werkt prima, maar als device om te surfen over het net schiet deze eigenlijks te kort, terwijl dit wel heel erg goed met de 6s mogelijk was. Hoewel dit als gebrek te benoemen is, zie ik het zelf als enorm voordeel.
Het resultaat is nu dat ik in krap twee weken behoorlijk afgekickt ben van mijn smartphone. Van ongeveer 2 tot 3 uur gebruikt naar misschien een kwartier per dag. Ik start in wat ik wil doen, voer dit uit, en leg mijn telefoon alweer aan de kant. Ik heb er in elk geval nog nooit bij stil gestaan dat een smartphone toch wel erg veel tijd kost.
[ Voor 7% gewijzigd door Crawl NL op 16-09-2017 08:09 ]
Vooral de huidige generatie Macbook Pro heeft het probleem niet meer dat ze heel erg zwaar zijn. Het 15" model is namelijk ook maar iets van 1,8 KG. Dat vind ik in de regel net wat prettiger werken dan een iPad met touch interface.
Het echte voordeel van de huidige MBP is dat ik voor de eerste keer bijna in staat ben om al mijn computergebruik te consolideren. Dus licht genoeg voor een beetje surfen op de bank, maar ook krachtig genoeg om als werkstation te functioneren.
[ Voor 7% gewijzigd door 10Cage op 16-09-2017 15:29 ]
Prima tochmerauder schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:26:
@Crawl NL Voor het serieuzere werk kom ik eigenlijk standaard weer terug op mijn laptop. Tablets heb ik een tijdje gebruikt maar voegen voor mij eigenlijk vrij weinig toe. Bij mij is het juist de laptop die dus continu gebruikt wordt, en de iPad ligt maar stof te happen
[ Voor 13% gewijzigd door mennoza op 16-09-2017 17:07 ]
Ik las inmiddels dit, alweer een ouder artikel.
https://www.icreatemagazine.nl/nieuws/nieuwe-iphone-se-2018/
Gerucht is dat de schermranden iets kleiner worden waardoor er een iets groter scherm in past. Mijn SE is overigens nog maar 1 maand oud, dus ik zie over 22 maanden wel weer hoe dan de markt ervoor staat
[ Voor 40% gewijzigd door merauder op 19-09-2017 06:25 ]
youtube.com/@hisrep
[droommodus]
Stel je voor een SE met 4,5" scherm, nieuwste 12MP camera en de A11 chip! Wat een beest zou dat zijn!
[/droommodus]
Het zou mij niets verbazen als er voorlopig helemaal geen opvolger komt. Het hergebruiken van scherm/behuizing/accu is juist een grote kostenbesparing. Een (nog) snellere processor lijkt me onnodig en ik twijfel of een (nog) betere cameramodule gaat passen.DeNachtwacht schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 07:53:
Ik ben idd benieuwd in hoeverre die geruchten over een groter scherm kloppen. Dat maakt namelijk dat het binnenwerk qua design moet worden aangepast, en het idee van de SE was nu juist het oude iPhone ontwerp vullen met snelle hardearw, om zo een groot deel van de ontwikkelkosten te ontlopen en de telefoon goedkoop te kunnen aanbieden. Met dit soort veranderingen lijkt het me dat je aan dat principe voorbij gaat.
Wellicht dat eind volgend jaar, na introductie iPhone 8s (en uitfasering iPhone 7), de (alu) iPhone 7 behuizing/scherm gaat worden hergebruikt voor een nieuwe SE?
Dan wordt de 2018/19 line-up:
iPhone X2
iPhone 8s (of 9) in normaal en plus formaat
iPhone 8 (instap, met prijsverlaging)
iPhone SE (op basis van iPhone 7)
Het vervangen van de SE zou inderdaad een grote kostenpost met zich meebrengen, het is bedrijf technisch beter om op het oude toestel door te gaan en over de jaren telkens iets van de prijs af te snoepen. Pas over langere tijd wanneer de SE echt toe is aan vervanging een nieuw model te lanceren met dezelfde conceptuele gedachte. Bewezen techniek in een klein en 'betaalbaar' product.tollo71 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:09:
[...]
Het zou mij niets verbazen als er voorlopig helemaal geen opvolger komt. Het hergebruiken van scherm/behuizing/accu is juist een grote kostenbesparing. Een (nog) snellere processor lijkt me onnodig en ik twijfel of een (nog) betere cameramodule gaat passen.
Wellicht dat eind volgend jaar, na introductie iPhone 8s (en uitfasering iPhone 7), de (alu) iPhone 7 behuizing/scherm gaat worden hergebruikt voor een nieuwe SE?
Dan wordt de 2018/19 line-up:
iPhone X2
iPhone 8s (of 9) in normaal en plus formaat
iPhone 8 (instap, met prijsverlaging)
iPhone SE (op basis van iPhone 7)
JOPIETEAMS - It's the hottest fire that makes the hardest steel
Hoezo, maak de randen kleiner en je hebt een groter scherm. Als je wel een homeknop houdt maar het scherm naar links/rechts/boven groter maakt dan kan je in dezelfde behuizing 4,2 inch kwijtDeNachtwacht schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 07:53:
Ik ben idd benieuwd in hoeverre die geruchten over een groter scherm kloppen. Dat maakt namelijk dat het binnenwerk qua design moet worden aangepast, en het idee van de SE was nu juist het oude iPhone ontwerp vullen met snelle hardearw, om zo een groot deel van de ontwikkelkosten te ontlopen en de telefoon goedkoop te kunnen aanbieden. Met dit soort veranderingen lijkt het me dat je aan dat principe voorbij gaat.