Miss_80 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:12:
Als je van een Iphone 6 komt, ga je volgens mij alleen de afmeting merken. Als ik het goed heb, zit de hardware van de Iphone 6 in de case van een Iphone 5S ... Grootste voordeel van de SE tov de Iphone 6 is dat hij minder snel uit je handen valt omdat hij niet zo super glad is (en dun)

Iphone 5S heeft een A7processor en een 6 een A8processor. SE en een 6S hebben beide een A9.
De iPhone 5S & 6 draaien beide op 1GB en processoren liggen redelijk bij elkaar. Het verschil tussen een 5s en een 6 is kleiner als een 6 en een 6s/SE.
Westbaas schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:08:
Helaas is mijn goede vriend (iPhone 6) overleden, en ben ik op zoek naar een nieuwe! Is het nog de moeite waard om een SE te halen? Of is het verstandiger om te wachten (met als tijdelijke telefoon een *sorry Apple fans* Samsung 😭) op de nieuwe generatie? Het lijkt me een top toestel, mede door het formaat!
Je weet niet wat er gaat komen. De SE is een toestel met zeer weinig problemen. Dit toestel is misschien niet het meest nieuwe model om te zien, maar hij is jarenlang geperfectioneerd. De ontwikkelingskosten zijn er al dik uit en voor Apple begrippen is hij goed geprijsd.
Moment dat Apple een SE2 uitbrengt met Edge to Edge scherm, 3D touch, nieuwe camera, nieuwe body. Dan ben ik benieuwd wat het met de prijs doet, ik denk dat ze hem dan op 599 zetten/ moeten zetten.
Persoonlijk dat er dit jaar geen SE2 gelanceerd wordt. Ik heb het idee dat Apple de 5S/SE toestel doorzet net als bijvoorbeeld de macbook pro 2012/mac mini en inmiddels de Macbook Air. Het is nog steeds een prima toestel, hij heeft iets mindere specs maar de prijs is goed. Ik denk niet dat Apple zichzelf gaat concurreren met een betaalbaarder toestel wat het zelfde kan als het vlaggeschip.