Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:58
Aangezien ik geen apart topic vond over hoesjes voor de SE vraag ik het hier maar. Mijn excuses indien ik erover gekeken heb.

Eerst een situatieschets: mijn huidige iPhone 6 wordt op 13 feb wordt 2 jaar. In België wil dat zeggen dat de garantie dan voorbij is. Momenteel heb ik dus nog een week of 3 garantie. Jammer genoeg heeft mijn 6 batterij problemen. Ik heb al vanalles geprobeerd maar ik vrees gewoon dat het tijd is voor een nieuw toestel. Ik ben ook al langs Easy-M geweest en daar wisten ze mij te zeggen dat ik een nieuwe batterij kon laten steken voor 75 euro. Dat klinkt niet verkeerd, maar dan zit ik nog met een toestel dat dadelijk buiten garantie is.

Ik heb mijn oog owv de leuke afmetingen (ik heb kleine handen) laten vallen op een SE, en dan vooral het 64 GB model, net als mijn 6 nu heeft. Qua looks vind ik de SE veruit de mooiste telefoon die Apple ooit gemaakt heeft. Hoewel ik iemand ben die zijn iPhones altijd netjes beschermt met een case waar je niks meer van de iPhone ziet, zou ik het nu anders willen doen.

Ik weet dat er veel glazen protectors staan om het scherm te beschermen tegen krasjes, maar bestaat er ook zoiets voor de achterkant van een SE? En heeft iemand daar ervaringen mee? Ik weet dat de randjes dan niet beschermd zijn maar dat risico wil ik wel nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluissie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-08 20:45
Gebruik zelf de Glass Pro XS Premium Tempered 9H super hardness, daar zit een voor en achterkant in de verpakking.Maar er zullen uiteraard meerdere merken soortgelijk spul verkopen. Ik ben er in ieder geval tevreden mee. je hebt idd wel wat minder bescherming, kwestie van normaal doen met je telefoon ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:54
H1MSELF1SH schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:30:
Aangezien ik geen apart topic vond over hoesjes voor de SE vraag ik het hier maar. Mijn excuses indien ik erover gekeken heb.
Zie: [iPhone 5s & SE] Hoesjes / cases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

H1MSELF1SH schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:30:

Eerst een situatieschets: mijn huidige iPhone 6 wordt op 13 feb wordt 2 jaar. In België wil dat zeggen dat de garantie dan voorbij is. Momenteel heb ik dus nog een week of 3 garantie. Jammer genoeg heeft mijn 6 batterij problemen. Ik heb al vanalles geprobeerd maar ik vrees gewoon dat het tijd is voor een nieuw toestel. Ik ben ook al langs Easy-M geweest en daar wisten ze mij te zeggen dat ik een nieuwe batterij kon laten steken voor 75 euro. Dat klinkt niet verkeerd, maar dan zit ik nog met een toestel dat dadelijk buiten garantie is.

Ik heb mijn oog owv de leuke afmetingen (ik heb kleine handen) laten vallen op een SE, en dan vooral het 64 GB model, net als mijn 6 nu heeft. Qua looks vind ik de SE veruit de mooiste telefoon die Apple ooit gemaakt heeft. Hoewel ik iemand ben die zijn iPhones altijd netjes beschermt met een case waar je niks meer van de iPhone ziet, zou ik het nu anders willen doen.

Ik weet dat er veel glazen protectors staan om het scherm te beschermen tegen krasjes, maar bestaat er ook zoiets voor de achterkant van een SE? En heeft iemand daar ervaringen mee? Ik weet dat de randjes dan niet beschermd zijn maar dat risico wil ik wel nemen.
Doen de batterij problemen zich vooral voor tijdens perioden van kou? Buiten? Lees dit,

http://www.onemorething.n...-uitvallen-iphone-6s-toe/

Onlangs verscheen een artikel dat de iPhone 7 minder snel in protection mode gaat.

Wil je een hoesje met enige valbescherming kan ik je tech21 aanraden.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:54
Ik heb sinds deze week de SE en maak gebruik van een brodit houder in mijn auto. Wat heel irritant is, is dat het scherm constant aan en uit gaat. Wat kan ik hier tegen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Neefdave schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:47:
Ik heb sinds deze week de SE en maak gebruik van een brodit houder in mijn auto. Wat heel irritant is, is dat het scherm constant aan en uit gaat. Wat kan ik hier tegen doen?
Raise to wake uitzetten :) instellingen > beeldscherm en helderheid > til op om te activeren > uitzetten.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:58
Sluissie schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:48:
Gebruik zelf de Glass Pro XS Premium Tempered 9H super hardness, daar zit een voor en achterkant in de verpakking.Maar er zullen uiteraard meerdere merken soortgelijk spul verkopen. Ik ben er in ieder geval tevreden mee. je hebt idd wel wat minder bescherming, kwestie van normaal doen met je telefoon ;-)
Bedankt voor je melding. Als ik Google naar "Glass Pro XS Premium Tempered 9H iphone SE" vind ik vanalles maar niet direct een (web)shop waar ik het kan bestellen/kopen. Mis ik ergens iets? Heb jij misschien een link voor mij? Tnx!

Vermeulen: de problemen doen zich voor in de koude, maar evengoed binnen (thuis of op kantoor waar het ongeveer 21°C is). De temperatuur lijkt er dus geen invloed op te hebben. Het is trouwens een 6, en geen 6S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Laatst online: 30-08 22:34
peacelord schreef op zondag 22 januari 2017 @ 20:13:
[...]

Dit vind ik categorie 'fan boy kletskoek'. Nadat ik 's ochtends rond een uur of 08.30 uur klaar ben met mijn mail staat mijn SE op 85-90% max. Ik heb hem dan om 07.00 uur vd lader afgehaald en rustig ontbeten. Verder gebruik ik hem normaal maar zet niet speciaal zaken uit ofzo. Op een normale werkdag is ie om 19 uur leeg.

De profetieën over de beter batterijduur ten spijt, ik vind het gewoon een normale smartphone in het gebruik. Kan niet wachten tot de iPhone 8 uitkomt en ik deze weer kan inruilen.
|:( 8)7 :F

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:57
GerardVanAfoort schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:24:
[...]

Probeer de volgende stappen eens:

• Sluit je iDevice aan de originele lader met de originele USB-kabel
• Druk de thuis- en aan/uit knop gelijktig in tot de het Apple logo verschijnt
• De batterij wordt nu voor de eerste keer gekalibreerd

opladen batterij

Laat de batterij nu tot 100% opladen. Je zal merken dat de laatste procenten tot de 100% heel langzaam verlopen. Dit is het balanceer-proces, de cellen worden ontladen en geladen tot ze de eindspanning van 4,20V hebben bereikt.

Wanneer je iDevice de capaciteit van 100% heeft bereikt laat je jouw iDevice nog ongeveer 60 tot 90 minuten aan de lader hangen. Je zal merken dat je iDevice de batterij nu volledig kan benutten en iets langer mee zal gaan. Uiteraard blijven apps, GPS-fucntie, enzovoorts invloed hebben op je batterij.

Bron: https://www.appletips.nl/...-een-betere-batterijduur/
Ervaring tweaker: Wolly in "iPhone 6s valt spontaan uit"
Terugkomend hierop; ik heb dit vannacht uitgevoerd en het lijkt inderdaad beter te zijn! Vanochtend met 100% lading vertrokken (7:30) en nu nog netjes 67% resterend, hopen dat het zo blijft :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:12
Best al wat van dit soort reacties gehad op mijn bevindingen. Het sterkt me vooral in mijn veronderstelling.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
peacelord schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:58:
[...]

Best al wat van dit soort reacties gehad op mijn bevindingen. Het sterkt me vooral in mijn veronderstelling.
86% accucapaciteit; om ~07:00 van de lader afgehaald.

Maar was er ook maar iets wat we hadden kunnen schrijven dat je wel zou overtuigen van mijn/onze positieve ervaringen met de SE accucapaciteit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Jongens reageer toch niet zo op dat getrol. Batterijduur is bij iedereen een subjectieve ervaring doordat iedereeen andere apps erop heeft staan, andere instellingen heeft in het OS en het aantal uren dat je per dag actief bent met je scherm is ook enorm wisselend tussen personen. Allemaal persoonlijke ervaringen dus waar je niets mee kan om conclusies te trekken.

Daarentegen zijn er gelukkig ook veel objectieve tests te vinden waarin telefoons in redelijk gelijke omstandigheden met elkaar worden vergeleken. En dan is gewoon een feit dat de SE de beste batterijduur heeft van alle iPhones, maar ook dat er inmiddels meer fabrikanten op deze markt hebben gericht in het Android segment. Het belangrijkste om niet te vergeten is dat de accu van de SE feitelijk ook gewoon heel klein is. Zou hij een redelijk normale accuzuur van bijv 3000MAh hebben, dan zou hij sowieso met kop en schouders boven alle telefoons uitsteken. Maar nu zijn de feiten ongeveer zo (kleine verschillen tussen verschillende benchmarks daargelaten)

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.expertreviews.co.uk/sites/expertreviews/files/2016/10/best_phone_battery_life_graph_late_late_2016.png

Of pak de recente tweakers review van de P2 er eens bij voor een echte toptelefoon wat betreft accu. reviews: Lenovo P2: midrange-mobiel met gigantische accuduur

Dus laten we asjeblieft de discussie over persoonlijke ervaringen met de accu achterwege laten want dat blijft toch altijd subjectief...

[ Voor 10% gewijzigd door DeNachtwacht op 25-01-2017 22:51 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:12
Zo is het inderdaad, elkaar overtuigen lijkt me niet de bedoeling. Er kunnen afhankelijk van het soort gebruik en instellingen verschillende ervaringen zijn. Juist door de positieve reviews vwb accuduur waren mijn verwachtingen hoog gespannen. En ja, voor een IPhone is de accuduur gewoon goed. Maar eerlijk gezegd vind ik dat een schrale troost omdat ik voorgaande types altijd na 12 uur ' s middags alweer aan de stroom had liggen....

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:54
peacelord schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 08:18:
Zo is het inderdaad, elkaar overtuigen lijkt me niet de bedoeling. Er kunnen afhankelijk van het soort gebruik en instellingen verschillende ervaringen zijn. Juist door de positieve reviews vwb accuduur waren mijn verwachtingen hoog gespannen. En ja, voor een IPhone is de accuduur gewoon goed. Maar eerlijk gezegd vind ik dat een schrale troost omdat ik voorgaande types altijd na 12 uur ' s middags alweer aan de stroom had liggen....
Misschien is er gewoon wat mis met je accu, ooit aan gedacht? :?
Heb je hem al eens opnieuw gecalibreerd? :)

Het is toch veelzeggend dat veel mensen de telefoon volop gebruiken en 's avonds niet met een lege batterij zitten, maar jij om 19:00 uur al :?
Of je gebruikt extreem je telefoon, of er is iets mis met je accu ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-08 16:38
hoe zit het met de raise to wake optie als de SE in je zak zit bijvoorbeeld. Zal het scherm niet even gaan oplichten in je zak bij het zitten, staan, rennen, lopen etc? En dus een negatief effect hebben op je batterij. Dacht ik vraag het even:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
emreorhan schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 01:30:
hoe zit het met de raise to wake optie als de SE in je zak zit bijvoorbeeld. Zal het scherm niet even gaan oplichten in je zak bij het zitten, staan, rennen, lopen etc? En dus een negatief effect hebben op je batterij. Dacht ik vraag het even:)
Ik merk daar in elk geval niets van. Ik loop continu met de SE in m'n broekzak - m'n batterij-ervaringen hier geven in elk geval geen negatieve batterij-duur weer.

Volgens mij wordt de accellerometer gebruikt om een specifieke beweging te detecteren. Het is niet zomaar een beetje schudden om het display aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Bij het in de hand hebben merkte ik wil dat de telefoon snel aan ging (even op tafel leggen, in andere broekzak stoppen, dat soort handelingen). Ik hem dus uiteindelijk uit gezet.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
DeNachtwacht schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 08:36:
Bij het in de hand hebben merkte ik wil dat de telefoon snel aan ging (even op tafel leggen, in andere broekzak stoppen, dat soort handelingen). Ik hem dus uiteindelijk uit gezet.
+1, ik heb hem vanaf het begin af aan al uitgezet. Vind het een overbodige (luxe) optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
Ik ga de batterij gewoon testen met en zonder raise to wake, vind het wel een handige optie namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

emreorhan schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:12:
Ik ga de batterij gewoon testen met en zonder raise to wake, vind het wel een handige optie namelijk.
Raise to wake kost je nagenoeg geen batterij. Vaak genoeg dagen in mn broekzak, auto en als scherm ff aangaat zonder actie dan gaat het scherm ook snel weer uit.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

GerardVanAfoort schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:15:
[...]

Raise to wake kost je nagenoeg geen batterij. Vaak genoeg dagen in mn broekzak, auto en als scherm ff aangaat zonder actie dan gaat het scherm ook snel weer uit.
Dat jou gevoel zo is, wil natuurlijk niet zeggen dat het een feit is. Ik weet bij de Nokia Lumia die ik had, dat ze expliciet als tip gaven hier op te letten ivm het batterijverbruik. Ik ben dus wel benieuwd wat de experts in reviews hierover zeggen bij iOS

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 11:51
Heb deze week 10.2.1 op mijn SE gezet. En sindsdien wordt deze echt erg warm tijdens normaal gebruik en is naar mijn mening de batterijduur echt gigantisch achteruit gegaan. Ik zie tijdens gewoon browsen en youtube filmpjes kijken het percentage snel dalen.

Het is alsof de iPhone continue op volle toeren bezig is, terwijl hiervoor ik echt nooit problemen hiermee gehad heb, en de accuduur juist een van de pluspunten van de SE was.

Wellicht nog andere die dit ook opgevallen is?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Al gewoon even gereboot?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
Heb onlangs een nieuwe SE overgekocht van iemand, ik kreeg de KPN bon mee. Ik ben van plan om dit toestel anderhalf jaar te gebruiken en weer door te verkopen. Alleen irriteer ik mij aan de gele bovenrand in het toestel. Veel mensen hebben dit probleem met de SE.

Ben al bij KPN langs geweest maar ze zeiden dat ze een DOA alleen kunnen afhandelen mits de persoon op de bon zelf dit regelt.

Weet iemand wat er gebeurt met mijn garantie bij KPN als ik bijvoorbeeld mijn toestel omruil voor een refurbished iPhone SE bij de Apple Store? De IMEI nummer verandert namelijk en dan komt het dus niet meer overeen met de bon van KPN en oorspronkelijke doos, waardoor ik het toestel moeilijk zal kunnen verkopen over anderhalf jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

emreorhan schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:12:
Heb onlangs een nieuwe SE overgekocht van iemand, ik kreeg de KPN bon mee. Ik ben van plan om dit toestel anderhalf jaar te gebruiken en weer door te verkopen. Alleen irriteer ik mij aan de gele bovenrand in het toestel. Veel mensen hebben dit probleem met de SE.

Ben al bij KPN langs geweest maar ze zeiden dat ze een DOA alleen kunnen afhandelen mits de persoon op de bon zelf dit regelt.

Weet iemand wat er gebeurt met mijn garantie bij KPN als ik bijvoorbeeld mijn toestel omruil voor een refurbished iPhone SE bij de Apple Store? De IMEI nummer verandert namelijk en dan komt het dus niet meer overeen met de bon van KPN en oorspronkelijke doos, waardoor ik het toestel moeilijk zal kunnen verkopen over anderhalf jaar.
Gewoon naar een Apple store gaan en hopen dat je een schermvervanging of refurbished krijgt. Van KPN hoef je blijkbaar weinig te verwachten dus nieuw IMEI, prima toch.

http://forums.macrumors.c...yellow-se-screen.1965039/ Komt toch best vaak voor.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
Waarom kunnen we niet kiezen uit de achtergrond die op de doos van de iPhone SE staat. Vind ik wel heel apart.

Deze voor degenen die het zijn vergeten:

Afbeeldingslocatie: https://d2ydh70d4b5xgv.cloudfront.net/images/b/4/box-only-original-apple-iphone-se-space-gray-64gb-box-only-ea3a78a98af2f60707dd8d4a59f0cf05.jpg

[ Voor 200% gewijzigd door JaxTeller op 30-01-2017 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
emreorhan schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:39:
Waarom kunnen we niet kiezen uit de achtergrond die op de doos van de iPhone SE staat. Vind ik wel heel apart.

Deze voor degenen die het zijn vergeten:

[afbeelding]
* Googled "iphone se box wallpaper" *

Afbeeldingslocatie: https://forums.imore.com/attachments/iphone-se/106320d1462543329t-iphone-se-wallpapers-space-gray.png

30 seconden werk, is miss geen HD plaatje, maar zou moeten voldoen.
Als je wat langer doorzoekt kun je wellicht nog een betere versie kunnen vinden d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:50
Komt door de software updates. Zijn er toen vanaf gegaan. Snap ook niet echt dat ze al die wallpapers eraf halen.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
Thanks! inderdaad een beetje vreemd.

De speakers van de iPhone SE klinken veel beter dan mijn 5, best blij daarmee. Net uitgebreid getest alles klinkt luider een mooier. Behalve de camera app. Het shutter geluid minder luid is bij de SE dan bij de iPhone 5 wanneer ik beide toestellen op hetzelfde percentage volume zet.

Mijn SE zit op iOS 10.1.1 en de 5 zit op 10.2. Waarschijnlijk hierdoor neem ik aan.

Nog een vraagje: Adviseren jullie om Ververs Apps op achtergrond uit te zetten? Zal dit de batterijduur verlengen? En zal multitasken gewoon mogelijk zijn als ik het uitschakel, aangezien het niet meer op de achtergrond zal verversen. Of zal het programma waar ik mee bezig was telkens opnieuw starten als ik wil multitasken.

[ Voor 119% gewijzigd door JaxTeller op 31-01-2017 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
emreorhan schreef op maandag 30 januari 2017 @ 17:18:
Nog een vraagje: Adviseren jullie om Ververs Apps op achtergrond uit te zetten? Zal dit de batterijduur verlengen? En zal multitasken gewoon mogelijk zijn als ik het uitschakel, aangezien het niet meer op de achtergrond zal verversen. Of zal het programma waar ik mee bezig was telkens opnieuw starten als ik wil multitasken.
Ik heb verversen op achtergrond uitstaan, het ververst maar lekker zodra ik de app opstart (want ik sluit alles regelmatig), het zal je batterij duur ongetwijfeld verlengen.

Kun je je multitasking vraag wat nader toelichten? Ik begrijp hem wel, maar toch ook niet (goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
Milo44 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:27:
[...]

Ik heb verversen op achtergrond uitstaan, het ververst maar lekker zodra ik de app opstart (want ik sluit alles regelmatig), het zal je batterij duur ongetwijfeld verlengen.

Kun je je multitasking vraag wat nader toelichten? Ik begrijp hem wel, maar toch ook niet (goed).
Is een beetje moeilijk te verwoorden, maar wat ik bedoel is dat je bij multitasken tussen apps kan wisselen zonder dat de apps weer opnieuw opstarten wanneer je terugkeert naar de app. Zal het multitasken nadelig beïnvloed worden als ik verversen op achtergrond uitzet, omdat de apps nu niet meer verversen op de achtergrond, waardoor de apps ''moeite'' kunnen hebben met multitasken?

Kortom: heeft verversen op achtergrond effect op multitasken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Nee. Elke app wordt namelijk in stand-by gezet bij multitasken. Bij mijn weten wordt er ook niets geüpdatet.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
DeNachtwacht schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:22:
Nee. Elke app wordt namelijk in stand-by gezet bij multitasken. Bij mijn weten wordt er ook niets geüpdatet.
Ok, goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:16
Ik heb de laatste weken ontzettend last van slecht wifi bereik. Iedereen bij ons in huis heeft gewoon goed wifi maar bij mij valt het wifi telkens weg (ziggo). Dan krijg ik weer het bezig met verbinden op whatsapp en instagram of snapchat hoef ik helemaal niet te proberen.

Meerdere mensen die dit hebben of hoe valt dit op te lossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Redmonkey92 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:17:
Ik heb de laatste weken ontzettend last van slecht wifi bereik. Iedereen bij ons in huis heeft gewoon goed wifi maar bij mij valt het wifi telkens weg (ziggo). Dan krijg ik weer het bezig met verbinden op whatsapp en instagram of snapchat hoef ik helemaal niet te proberen.

Ziggo modem herstart?
Instellingen, mobiel netwerk, Wifi-assistentie uitzetten.
Niet opgelost?
Dan, instellingen, algemeen, stel opnieuw in, herstel netwerkinstellingen.

Als je geen keychain gebruikt wel alle wifi ww en bluetooth koppelingen opnieuw doen.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:58
DeNachtwacht schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:22:
Flitsmeister bijvoorbeeld wel toch? Dat loopt imo gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

PLAE schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:23:
[...]

Flitsmeister bijvoorbeeld wel toch? Dat loopt imo gewoon door.
Verversen op achtergrond doet bij mijn weten niets anders dan bijv. mails of appjes op de achtergrond ophalen. Ik zou eigenlijk niet weten wat flitsmeister precies actueel zou moeten houden dan... in ieder geval:
Wanneer u overschakelt naar een andere app, blijven sommige apps even actief voordat ze op een inactieve status worden ingesteld. Apps in een inactieve status worden niet actief gebruikt, zijn niet geopend en gebruiken geen systeembronnen. Met 'Ververs op achtergrond' kunnen inactieve apps controleren op updates en nieuwe inhoud.
https://support.apple.com/nl-nl/HT202070

Het antwoord op de vraag van emreorhan is dus:
- ja, verversen op de achtergrond uitzetten spaart (flink) batterij
- nee, een app moet niet compleet opnieuw opstarten, hij staat alleen in "pauze stand"
- nee, met verversen op achtergrond aan kan de app niet alles doen ook kan als de app actief in je scherm zit.

Voorzover mijn informatie.

[ Voor 18% gewijzigd door DeNachtwacht op 02-02-2017 11:45 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:58
Flitsmeister moet actueel houden waar je rijdt en up to date houden waar flitsers staan. Ik neem aan dat die laatste informatie binnenkomt via internet en dat de app daarvoor moet verversen.
Ik gaf het als voorbeeld maar kan mij voorstellen dat er misschien meer apps zijn die dat nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
Is het normaal dat de batterij van 1624 mAh naar 1600 mAh is gedaald binnen 2/3 weken met licht gebruik?

Zie onderstaande screenshot genomen via de Battery Life app:

http://imgur.com/UuRjruP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

emreorhan schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 18:25:
Is het normaal dat de batterij van 1624 mAh naar 1600 mAh is gedaald binnen 2/3 weken met licht gebruik?

Zie onderstaande screenshot genomen via de Battery Life app:

http://imgur.com/UuRjruP
Mogelijk is geen een battery 100% ofwel ontworpen capaciteit na enig gebruik. Ook ik heb 99% met dezelfde app op een SE die ik sinds augustus in gebruik heb.

Zelfs op mijn vorige iPhone 4 en iPad 3 had na 3 jaren intensief gebruik nog ruim boven de 90%. Tot nu toe mijn ervaring met iDevices, zelfs na jaren gebruik gaat je telefoon hog een volledige dag mee op een acculading. Oudere telefoons (HTC met Windows mobile 6, Nokia Lumia, Nokia symbian enz.)waren altijd merkbaar sneller leeg na 1 a 2 jaar gebruik.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Idd. Ik zou me hier niet te druk om maken. Ik heb hier een Macbook Air 2010 (ruim 6 jaar oud inmiddels dus) met een batterijpercentage van boven de 85%. Ik heb hier dan ook goed voor gezorgd, maar het geeft aan hoe goed Apple ook voor zijn spullen zorgt. Het is de enige fabrikant die ook nog geen snellaadfunctie heeft maar netjes de iPhones op 1A laat opladen. Andere fabrikanten gaan voor de mooie snellaad-optie omdat ze er vanuit gaan dat je na 2 jaar een nieuwe telefoon wil en de afgenomen accucapaciteit dus niet zoveel uit maakt. Klopt natuurlijk ook voor veel mensen, maar ik zelf wil toch wel altijd minimaal het 3e jaar eruit persen en ik hoop dat dat met mijn SE een stuk beter mogelijk is dan mijn vorige Lumia's...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
GerardVanAfoort schreef op zondag 12 februari 2017 @ 13:06:
[...]

Mogelijk is geen een battery 100% ofwel ontworpen capaciteit na enig gebruik. Ook ik heb 99% met dezelfde app op een SE die ik sinds augustus in gebruik heb.

Zelfs op mijn vorige iPhone 4 en iPad 3 had na 3 jaren intensief gebruik nog ruim boven de 90%. Tot nu toe mijn ervaring met iDevices, zelfs na jaren gebruik gaat je telefoon hog een volledige dag mee op een acculading. Oudere telefoons (HTC met Windows mobile 6, Nokia Lumia, Nokia symbian enz.)waren altijd merkbaar sneller leeg na 1 a 2 jaar gebruik.
Hoop dat ie dan zoals bij jou na 6 maanden nog steeds 99% is dan. Hij was namelijk twee weken geleden wel 100%, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:31

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

emreorhan schreef op zondag 12 februari 2017 @ 17:00:
[...]

Hoop dat ie dan zoals bij jou na 6 maanden nog steeds 99% is dan. Hij was namelijk twee weken geleden wel 100%, vandaar mijn vraag.
Ik heb de app ook even gedownload en mijn iPhone SE zit ook op 99%. In gebruik vanaf begin december 2016. Prima dus!

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ook een vraag over de accu: Ik ben erg tevreden met de accu van mijn SE. Ik heb nog nooit een telefoon gehad die het zo lang uithield op een acculading.

Echter, soms staat de telefoon roodgloeiend en haal ik toch het einde van de dag niet. Heeft er iemand ervaring met batterijhoesjes? Zeg maar zo'n hoesje die je om je telefoon schuift waar een extra accu in verwerkt zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:54
Even een totaal andere vraag die ik niet zo snel kan vinden.... Ik twijfel een SE te kopen voor mijn partner maar het enige wat echt een must is is dat ze foto's kan maken, usb kabel in de pc(windows) kan steken. Vroeger wel eens een iphone gehad en daar moest je altijd eerst Itunes ofzo installeren... kan het inmiddels zonder? Probleem is... het is een werk pc waar je geen programma's op kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Awesomo4k schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:17:
Even een totaal andere vraag die ik niet zo snel kan vinden.... Ik twijfel een SE te kopen voor mijn partner maar het enige wat echt een must is is dat ze foto's kan maken, usb kabel in de pc(windows) kan steken. Vroeger wel eens een iphone gehad en daar moest je altijd eerst Itunes ofzo installeren... kan het inmiddels zonder? Probleem is... het is een werk pc waar je geen programma's op kunt zetten.
Volgens mij heb je nog steeds itunes nodig, als ik mijn telefoon nu via USB aansluit, krijg ik hem wel te zien, maar kan niets zien in internal storage.

Maar er zijn meer wegen:
Icloud? bluetooth? mailen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Werk pc waar je niks op kan.. Zal zo bedoeld zijn, doe het dan ook niet! :)

Met iCloud-fotobibliotheek zijn ze tegenwoordig op vele manieren toegankelijk en te up- en downloaden (ook browser)

https://www.apple.com/nl/icloud/

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
Hoewaar ik je interesse waardeer over wat ze wel en niet op haar pc mag is dit iets wat gewoon zou moeten kunnen(is ook werk gerelateerd).

Ik moet gewoon weten of ik een iphone SE kan inpluggen en naar de verkenner kan gaan en ze kan overzetten.

Ik volg namelijk bij deze bron punt 2: https://www.iphoned.nl/tips/3-iphone-fotos-computer/

Is dit correct? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Awesomo4k schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:34:
Hoewaar ik je interesse waardeer over wat ze wel en niet op haar pc mag is dit iets wat gewoon zou moeten kunnen(is ook werk gerelateerd).

Ik moet gewoon weten of ik een iphone SE kan inpluggen en naar de verkenner kan gaan en ze kan overzetten.

Ik volg namelijk bij deze bron punt 2: https://www.iphoned.nl/tips/3-iphone-fotos-computer/

(5s)Internal Storage kan ik niet openen op een Windows PC, net getest. Misschien moet je dan instellingen gaan wijzigen op je tel. de 4s van mijn zoontje doet het wel zo weet ik.

lees dit even, misschien helpt je dat

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 15-02-2017 10:39 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Awesomo4k schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:34:

Lees mijn bericht :)

Als het werk gerelateerd is, vraag dan gewoon aan ICT om Itunes erop te zetten of Icloud voor windows, dat zou geen probleem dan mogen zijn toch?

[ Voor 12% gewijzigd door Martinusz op 15-02-2017 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
Al sinds jaar en dag geen probleem. Althans, ik heb ik nog nooit iTunes voor nodig gehad. Plug de telefoon in je PC en je krijgt gewoon een internal storage device. Als dat niet gebeurt is er een truukje: zorg dat je op de telefoon een foto open hebt staan uit je gallery en sluit de telefoon dan aan. Beetje raar dat ze dat er nog steeds niet uitgepatched hebben, maargoed.

Net nog even getest met een laptopje waar geen iTunes op staat.

Kleine disclaimer: bij het aansluiten van de telefoon gaat windows wel een vorm van drivers installeren (basic device drivers). Op zich is dat bij elk device wat je aansluit, maar als dat niet mag op die werklaptop dan kan dat nog voor problemen zorgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Korvaag op 15-02-2017 10:46 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
De basisdrivers zijn geen probleem... Enkel programma installers :)

Bedankt allemaal voor jullie snelle antwoorden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Awesomo4k schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:48:
De basisdrivers zijn geen probleem... Enkel programma installers :)

Bedankt allemaal voor jullie snelle antwoorden!
EDIT -> ik had gemist dat mijn telefoon vroeg om toestemming 8)7
Het werkt dus wel zonder Itunes, gewoon inpluggen, toestemming geven op de SE en je kunt de mappen in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forto
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-09 22:05
ik vroeg me af of mede SE-gebruikers hetvolgende ook herkennen.
Ik schreef al eerder dat ik de foto's van de backcamera altijd erg donker vind, ook buiten in daglicht. Ik merk dat het bij mij vaak komt doordat de camera standaard op de lucht focust wanneer je hem opstart.
Stel je neemt een foto in een straat, dan wordt de lucht (met onbewolkt weer) veel te blauw weergegeven en zijn de huizen, auto's, straat enorm onderbelicht/donker. Ik moet dan meerdere keren handmatig de focus verleggen naar bijvoorbeeld de straat en eventueel helderheid aanpassen om een goede foto van het onderwerp te krijgen. Dit is best vervelend.
Is er iets mis met mijn camera of ervaren meerdere dit?

[ Voor 4% gewijzigd door forto op 20-02-2017 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
forto schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:41:
ik vroeg me af of mede SE-gebruikers hetvolgende ook herkennen.
Ik schreef al eerder dat ik de foto's van de backcamera altijd erg donker vind, ook buiten in daglicht. Ik merk dat het bij mij vaak komt doordat de camera standaard op de lucht focust wanneer je hem opstart.
Stel je neemt een foto in een straat, dan wordt de lucht (met onbewolkt weer) veel te blauw weergegeven en zijn de huizen, auto's, straat enorm onderbelicht/donker. Ik moet dan meerdere keren handmatig de focus verleggen naar bijvoorbeeld de straat en eventueel helderheid aanpassen om een goede foto van het onderwerp te krijgen. Dit is best vervelend.
Is er iets mis met mijn camera of ervaren meerdere dit?
Naar mijn weten is dit altijd zo, bij elke iPhone. Niets mis mee.Probeer HDR in te schakelen, dat zou je ''probleem'' eventueel kunnen oplossen.

[ Voor 4% gewijzigd door JaxTeller op 20-02-2017 17:39 ]

• forto
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-09 22:05
emreorhan schreef op maandag 20 februari 2017 @ 17:38:
[...]

Naar mijn weten is dit altijd zo, bij elke iPhone. Niets mis mee.Probeer HDR in te schakelen, dat zou je ''probleem'' eventueel kunnen oplossen.
Bedankt voor je antwoord. Toch vind ik het eigenaardig. Met Samsung en Sony telefoons heb ik dit nooit gehad.
Met een telefoon moet je gewoon point and shoot een aardige foto kunnen nemen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Cubic X schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:47:
Meer mensen die problemen hebben (gehad) met de accu van hun SE? Ik heb een SE van het eerste uur en op zich bevalt hij nog prima, maar ik ben bang dat mijn accu nu ineens rot is :/ . Van 100% tot 40% doet hij er gemiddeld 20 uur over (wat prima is voor mij) maar vanaf 40% resterend gaat hij ontzettend snel leeg. 40% naar 15% in slechts een uurtje terwijl hij niet gebruikt wordt (scherm uit dus)
Ja, hier!

Las inmiddels dat bij jouw na calibratie het probleem verholpen is/lijkt? Maar ik heb een gelijk probleem... Gisteravond 00:15 naar bed gegaan met nog 44% in de accu, vanochtend om 06:00 pak ik m'n telefoon: 10% melding, die sluit ik, zie ik dat er nog 1% accu over is.

Nu hangt 't ding via m'n laptop op te laden, vanavond thuis dus maar even calibreren anders snel terug naar Apple aangezien d'r nog net garantie op zit...

Ook hier niets gewijzigd aan gebruik, of apps.. zo van ene moment op andere dit issue.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:57
dizzytal schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 08:46:
[...]

Ja, hier!

Las inmiddels dat bij jouw na calibratie het probleem verholpen is/lijkt? Maar ik heb een gelijk probleem... Gisteravond 00:15 naar bed gegaan met nog 44% in de accu, vanochtend om 06:00 pak ik m'n telefoon: 10% melding, die sluit ik, zie ik dat er nog 1% accu over is.

Nu hangt 't ding via m'n laptop op te laden, vanavond thuis dus maar even calibreren anders snel terug naar Apple aangezien d'r nog net garantie op zit...

Ook hier niets gewijzigd aan gebruik, of apps.. zo van ene moment op andere dit issue.
Het is beter geworden, helemaal verholpen is het niet na de calibratie maar het leeglopen is niet zo extreem meer. Zoals het nu is kan ik ermee leven, maar als het weer erger wordt ga ik hem ook terugbrengen naar Apple omdat er nog garantie op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Redmonkey92 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:17:

Zelf ben ik een nieuwe iphone SE gebruiker (sinds 2 weken, kom van Blackberry af) en heb bovenstaand probleem (+enkele andere, zoals hier ook in het topic, verbrekende 4g verbindingen)

Eerst de wifi, probleem was inderdaad de verbrekingen, terwijl er ruim voldoende signaal is, dit kwam oa voor bij oa het bufferen van films (maw, op volledige snelheid, de wifi gebruiken, dus korte tijd, veel data) maar ook bv bij het opzetten van een video, en voice oproep bij Whatsapp.
Gewoon opeens een verbroken verbinding, probeer je vervolgens zelf opnieuw verbinding te maken met je eigen modem, wordt er opnieuw om het wachtwoord gevraagd, en lukt het vervolgens nog niet om te verbinden. Wifi uitschakelen op de iphone, en direct weer opnieuw aanzetten werkt wel, direct weer een verbinding, maar vreselijk lastig.

Geprobeerd met netwerkinstellingen herstellen(wat vaak als oplossing gegeven wordt), maar dit levert niets op.

Vervolgens instellingen in modem aangepast, beveiliging veranderd naar WPA2-PSK (voorheen WPA-PSK ivm oudere spullen in huis) en het wifi kanaal vastgezet (deze stond voorheen op AUTO)

Nu geen problemen meer met de wifi verbinding.

Maar verbindingen met het mobiele netwerk vind ik tegenvallen (zeker in vergelijking met Blackberry Z30)
Zo is het niet mogelijk om zelf een voorkeuze in te stellen tussen 2g, en 3g (deels komt dat door de geforceerde provider settings, zo is het bij KPN wel mogelijk, maar mijn provider, Tele2, niet)
Zo bel ik nogal veel, en de iphone gaat nogal snel naar 2g, nu is dat meestal geen probleem, maar een gesprek op het t-mobile netwerk (fall back voor Tele2) begint perfect op 3g, gaat snel over naar 2g, en eindigt zo nogal snel in 'brokjes' ivm slecht 2g 1800 netwerk. (dit komt deels doordat er van zwak 3g 2100 wordt overgeschakeld naar matig 2g 1800, terwijl er nog een perfect 3g 900 signaal aanwezig is, maar deze laatste wordt overgeslagen, met de Blackberry, op 3g geforceerd, was bellen perfect.)
Verder is het bereik (van 2g en 3g) over het algemeen iets minder. (ik zit veel in de landelijke gebieden)

Bij 4g gebruik op het netwerk van Tele2 (4g bereik van de iphone is trouwens wel beter dan die van de Blackberry, maar deze pikte al weer erg snel het 2600 signaal op, waardoor sterkte snel afnam) werkt gebruik van de dataverbinding eerst prima, maar naar enkele minuten intensief dataverbruik wordt ineens de verbinding verbroken, net als een andere gebruiker hier in het topic had, bij het gebruik van 4g bij Ben. Zeer hinderlijk, en mag eigenlijk niet voorkomen bij een toestel van ruim 400 euro.

Dit werkt vervolgens pas weer, als je 4g uitzet, en zo terug gaat naar 3g, en 4g weer inschakelt.

Maar zoals bovenstaand met de wifi, heb ik hiervoor ook de netwerkinstellingen gereset, maar heb het nog niet in de praktijk getest, of dit een verbetering oplevert.

Dus in het kort, de wifi gaat nu prima, 4g weet ik nog niet zeker.

De Iphone SE is een prachtig toestel, batterij is perfect, ligt goed in de hand, zeer snel, browsen gaat prima, alle apps werken weer(niet meer klooien met APKs voor Android op de Blackberry) maar eerlijk gezegd valt hij mij toch een klein beetje tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janterworst
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11-09 16:19
Hi!

Sinds ik zojuist een iOS gebruiker ben geworden, zit ik met een aantal vragen. Een daarvan weet ik niet goed te plaatsen op dit forum, dus vandaar doe ik het in deze topic.

Ik vroeg me het volgende af. Nadat ik op mijn computer in mijn Apple ID inlogde, ging ik even rondneuzen of alles correct stond. Op de pagina van je Apple ID zie je een aantal kopjes, waaronder 'beveiliging'. Hier zie je onder andere je vertrouwde 06-nummer staan.

Hoe ik op het volgende kwam, vraag me dat niet meer :P, maar laat ik zeggen dat ik mijn telefoonnummer nog een keer als vertrouwde nummer wilde toevoegen. Dus ik vulde via een klik op 'voeg vertrouwd telefoonnummer toe' mijn nummer in op de volgende manier: +31 (is automatisch ingevuld in het eerste veld) en dan in het tweede veld mijn gehele 06-nummer (dus inclusief de 0). Alvorens accepteert de website dit, en krijg ik een sms-berichtje. Vul ik mijn 06-nummer in, maar dan exclusief de '0', dan geeft ie terecht aan dat het nummer al in gebruik wordt genomen.

Ik vroeg me dan ook af, waarom pakt ie een exact hetzelfde 06-nummer op als een nieuw vertrouwd nummer (dus inclusief het invullen van de '0') terwijl het nummer er al staat? Zijn het dan toch twee verschillende nummers oid?

PS: je kunt het volledige 06-nummer zo vaak toevoegen als je wilt. Vreemd hoor! Terwijl het telefoonnummer onder Accountgegevens terecht een melding geeft dat het nummer al is ingevuld.

[ Voor 7% gewijzigd door Janterworst op 06-03-2017 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benep
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-09 16:51
Ik heb het volgende probleem met een iPhone SE, het alarm (wekker) loopt niet af. Enkel na herstarten doet hij het een tijdje weer en dan houdt het weer op.
Ongeacht de switch op de zijkant op het rode vakje staat of niet.

Nog mensen die dit probleem hebben?
Het is erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
benep schreef op zondag 26 maart 2017 @ 18:17:
Ik heb het volgende probleem met een iPhone SE, het alarm (wekker) loopt niet af. Enkel na herstarten doet hij het een tijdje weer en dan houdt het weer op.

Het is erg vervelend.
Zelfs ervaar ik geen problemen, nooit gehad ook.

Welke toon heb je ingesteld voor je wekker? Miss een andere toon instellen?
En is het de standaardwekker app (onder klok) van iOS of een andere app?

Verder denk ik eventueel aan: even terug naar fabrieksinstellingen, desnoods iOS opnieuw installeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Milo44 op 27-03-2017 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Over een maand of 2 heb ik 'm 1 jaar. :D

Iemand anders nog last van putjes op de achterkant van de telefoon? Wel altijd met een hoesje gedragen, maar dan wel zo'n hard plastic ding vanuit China.

En wie laat zijn telefoon vallen in de 1e week tijdens het uitgaan, toen het hoesje nog onderweg was? Juist, ik. 8)7

Verder werkt het toestel zeer goed. Touch ID werkt wel wat minder, maar ik heb dan ook zeer vaak vochtige handen/vingers.

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:35
benep schreef op zondag 26 maart 2017 @ 18:17:

Het is erg vervelend.
Dit probleem heb ik ook gehad gisterochtend. Wekker gezet voor de Formule 1, trilde alleen, geen geluid. Later nog wat wekkers gezet toen ik voor de tv zat maar geen geluid, ook al stonden de instellingen goed. Een keertje herstarten en toen deed alles het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
SwooX schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:13:
Verder werkt het toestel zeer goed. Touch ID werkt wel wat minder, maar ik heb dan ook zeer vaak vochtige handen/vingers.
Bij mij werkte die gedurende de winter juist wat minder. Heb het idee dat ik relatief weinig profiel op m'n vingers heb en dat het in de koude wintertijd nog wat minder is. Mijn oplossing: meer de top van de vinger gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17:54
vanaalten schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:23:
[...]

Bij mij werkte die gedurende de winter juist wat minder. Heb het idee dat ik relatief weinig profiel op m'n vingers heb en dat het in de koude wintertijd nog wat minder is. Mijn oplossing: meer de top van de vinger gebruiken.
Hier ook 'last' van gehad. Het is zeker geen groot probleem, maar het werkt toch niet zo soepel als de nieuwe Touch ID. Ook vind ik het bereik/ontvangst een beetje tegenvallen (zowel WIFI als 4G). Verder nog steeds tevreden na bijna een jaar gebruik, alles gaat zo snel en vloeiend _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
vanaalten schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:23:
[...]

Bij mij zijn het meer random momenten dat het werkt, meer de top van m'n vinger gebruiken werkt dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
Bij mij werkt het altijd, maar dan ook altijd. Tevreden mee. Sla vingers van beide handen op (linker- en rechterduim bijv), kan wel eens handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Mijn batterijduur is de laatste maanden aardig wat achteruit gegaan.
Gisterenavond toen ik naar bed ging bedacht ik mij ineens om de batterij even opnieuw te laten kalibreren.

Batterijpercentage zat onder de 20%, ik steek de oplaadstekker erin en "hard reset" de telefoon en laat de combinatie pas los nadat ik het Apple logo zie verschijnen.

Na 6+ uur in de lader te zitten is het percentage nog steeds niet 100%, maar hij moet er toch uit omdat ik naar mijn werk moet.
Bij 94% eruit gehaald, nu -ruim 4u later- zit ik nóg steeds op 94% en dit is bij middelmatig gebruik.
Af en toe even facebook openen, wat whatsapp berichten heen en weer, email lezen.

Het kan een bug zijn? Maar het kan ook daadwerkelijk gewerkt hebben, ik ben érg benieuwd...
Ik zal binnenkort weer even een update plaatsen hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Milo44 schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:13:
Gisterenavond toen ik naar bed ging bedacht ik mij ineens om de batterij even opnieuw te laten kalibreren.

Batterijpercentage zat onder de 20%, ik steek de oplaadstekker erin en "hard reset" de telefoon en laat de combinatie pas los nadat ik het Apple logo zie verschijnen.

Na 6+ uur in de lader te zitten is het percentage nog steeds niet 100%, maar hij moet er toch uit omdat ik naar mijn werk moet.
Bij 94% eruit gehaald, nu -ruim 4u later- zit ik nóg steeds op 94% en dit is bij middelmatig gebruik.
Af en toe even facebook openen, wat whatsapp berichten heen en weer, email lezen.

Het kan een bug zijn? Maar het kan ook daadwerkelijk gewerkt hebben, ik ben érg benieuwd...
Ik denk eerder dat hij nog steeds niet goed gekalibreerd is aangezien je hem bij 94% eruit hebt gehaald, waar het juist de bedoeling is dat je hem volledig oplaadt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
martinusz schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:24:
[...]

Ik denk eerder dat hij nog steeds niet goed gekalibreerd is aangezien je hem bij 94% eruit hebt gehaald, waar het juist de bedoeling is dat je hem volledig oplaadt ;)
Daar was ik mij idd van bewust, vandaar dat ik erbij zette van de bug.
We gaan het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 23:29

Eboman

Ondertitel

zijn er meer mensen met problemen met wifi en 4g bij het opstarten sinds 10.3 ? De eerste minuten na een herstart werken beiden niet, hij hangt zelfs in het menu waar je je wifi kan kiezen. Bij het resetten van de netwerkinstellingen blijft hij op het apple logo hangen en moet ik hard resetten. Uiteindelijk werkt het wel, dus wil nog niet opnieuw installeren.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
Heb al sinds de aanschaf (in januari) een gele waas boven in het scherm. Stel ik ga nu naar de Apple store met deze klacht, bestaat er dan een kans dat ik een 32GB versie krijg als het wordt omgeruild (heb zelf een 16GB variant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
emreorhan schreef op donderdag 6 april 2017 @ 23:29:
Heb al sinds de aanschaf (in januari) een gele waas boven in het scherm. Stel ik ga nu naar de Apple store met deze klacht, bestaat er dan een kans dat ik een 32GB versie krijg als het wordt omgeruild (heb zelf een 16GB variant)
Nee, je zal gewoon een 16GB variant ontvangen. Als ze hem niet op voorraad hebben, zal deze besteld worden.

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 23:29

Eboman

Ondertitel

Eboman schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:47:
zijn er meer mensen met problemen met wifi en 4g bij het opstarten sinds 10.3 ? De eerste minuten na een herstart werken beiden niet, hij hangt zelfs in het menu waar je je wifi kan kiezen. Bij het resetten van de netwerkinstellingen blijft hij op het apple logo hangen en moet ik hard resetten. Uiteindelijk werkt het wel, dus wil nog niet opnieuw installeren.
Opgelost met iphone herstellen

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17:54
RWK__ schreef op donderdag 6 april 2017 @ 23:31:
[...]

Nee, je zal gewoon een 16GB variant ontvangen. Als ze hem niet op voorraad hebben, zal deze besteld worden.
Zijn eigen 16gb, want Apple zal het scherm vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
noslen schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:52:
[...]

Zijn eigen 16gb, want Apple zal het scherm vervangen
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid!

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:42

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Milo44 schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:13:

Nou ik had ook het idee dat mijn batterij slecht begon te worden na een jaar. Maar ik kwam er gisteren ineens achter dat Facebook gewoon 45% van de batterij gebruikt in de afgelopen 24 uur. En ik had denk ik de app maar 1 minuut open gehad. Allemaal verspilt aan achtergrond processen.

Heb nu Facebook eraf gehaald en het probleem lijkt ook ineens verholpen. Ik gebruik voortaan wel safari als ik op Facebook wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb Facebook er ook af gegooid. Synchronisatie van agenda en contactpersonen gaat toch prima via de Apple apps zelf. Scheelt echt fors in batterijgebruik. Net als Facebook Messenger trouwens. Heb die er op een gegeven moment ook weer afgegooid met dikke batterijwinst tot gevolg. WhatsApp voldoet voor mij prima dus een tweede messenger app sloeg sowieso al nergens op...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Je kan Facebook messenger gebruiken via mbasic.facebook.com.

Hierdoor mis ik messenger totaal niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Gewoon die apps achtergrond verversen uitzetten scheelt al heel veel. Maar eraf een bult! Whatsapp is overigens bijna net zo een grote battery drainer als facebook.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Apps wegvegen/uitzetten na gebruik. niet 8-12 Apps op de achtergrond open laten staan.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hackus schreef op zondag 9 april 2017 @ 18:07:
Apps wegvegen/uitzetten na gebruik. niet 8-12 Apps op de achtergrond open laten staan.
Dat wegvegen maakt voor de batterijduur niet of nauwelijks uit. Apps worden in een standby modus gezet die (vrijwel) geen processorkracht & batterij gebruikt en gaan pas weer stroom verbruiken als ze actief worden.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:42

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Hackus schreef op zondag 9 april 2017 @ 18:07:
Dat doe ik echt nooit, volgens mij ook pure tijdverspilling. Volgens mij kost het meer batterij om ze weg te vegen dan ze open te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
GerardVanAfoort schreef op zondag 9 april 2017 @ 17:39:
Gewoon die apps achtergrond verversen uitzetten scheelt al heel veel. Maar eraf een bult! Whatsapp is overigens bijna net zo een grote battery drainer als facebook.
Dit dus.
Psycho_Mantis schreef op zondag 9 april 2017 @ 10:18:
[...]

Nou ik had ook het idee dat mijn batterij slecht begon te worden na een jaar. Maar ik kwam er gisteren ineens achter dat Facebook gewoon 45% van de batterij gebruikt in de afgelopen 24 uur. En ik had denk ik de app maar 1 minuut open gehad. Allemaal verspilt aan achtergrond processen.

Heb nu Facebook eraf gehaald en het probleem lijkt ook ineens verholpen. Ik gebruik voortaan wel safari als ik op Facebook wil.
Facebook heeft bij mij de afgelopen 24u slechts 5% verbruikt en WhatsApp 20%.
Dus bij mij is FB iig niet het probleem, eerder WhatsApp, wat logisch zou zijn want die gebruik ik ook veel meer.

Begin nu aan dag 2 met 59% batterij. Is makkelijk te doen voor mij.

[ Voor 32% gewijzigd door Milo44 op 10-04-2017 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DeNachtwacht schreef op zondag 9 april 2017 @ 20:35:
[...]

Dat wegvegen maakt voor de batterijduur niet of nauwelijks uit. Apps worden in een standby modus gezet die (vrijwel) geen processorkracht & batterij gebruikt en gaan pas weer stroom verbruiken als ze actief worden.
Psycho_Mantis schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:17:
[...]

Dat doe ik echt nooit, volgens mij ook pure tijdverspilling. Volgens mij kost het meer batterij om ze weg te vegen dan ze open te laten staan.
Dat is mij verteld bij iCentre, zodoende dat ik het hier deel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hackus schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:48:
Dat is mij verteld bij iCentre, zodoende dat ik het hier deel
Ah... nee dan geven ze daar echt geen goede voorlichting. Denk dat je dat bij een Apple store niet zal hebben omdat personeel daar scholing krijgt, ook in de werking van het OS.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DeNachtwacht schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:58:
[...]

Ah... nee dan geven ze daar echt geen goede voorlichting. Denk dat je dat bij een Apple store niet zal hebben omdat personeel daar scholing krijgt, ook in de werking van het OS.
Ah, oke. Bedankt.
Het was wel een leuk vrouwtje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brekers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-07 10:05
Is dat 3D touch een groot gemis? Aangezien ik waarschijnlijk van plan ben dit toestel te kopen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Ik heb 3D-touch nooit gehad (m'n vorige was een iPhone 4S), maar ik heb nog nooit een app gehad waarbij ik iets niet kon omdat ik geen 3D-touch had. Maar wellicht is het anders als je het nu al hebt en aan gewend bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 22:43
Het enige waar ik 3D touch mis is bij het overzicht van mijn meldingen om meerdere dagen ineens te kunnen wissen. Nu moet ik dat dag per dag doen. Dat is af en toe toch wel een paar seconden meer werk ;) :d

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 21:45
Wat vanaalten zegt. Dingen die je eerder al gewoon was, mis je meer dan dingen die je toch niet had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
Andere mensen met het probleem dat is 1 kant van de lader het niet doet? Het lijkt me stof in de connector maar ik heb 'm recent al eens (deels?) leeg gehaald met een satéprikker.

Irriteert me nu wel een beetje, de kleinste beweging met de lader in de telefoon doet de lader al ontkoppelen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
SwooX schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 08:48:
Andere mensen met het probleem dat is 1 kant van de lader het niet doet? Het lijkt me stof in de connector maar ik heb 'm recent al eens (deels?) leeg gehaald met een satéprikker.
Ligt het aan de telefoon of aan de kabel? Ofwel, andere kabel al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

SwooX schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 08:48:

Irriteert me nu wel een beetje, de kleinste beweging met de lader in de telefoon doet de lader al ontkoppelen. :(
Indien er geen stof in de lightning-connector zit en je kabel geen breuk heeft..
Apple kabels zijn nog al gevoelig voor breuk van na de USB aansluiting.

o.a. Anker en Belkin cable zijn van betere kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
Ik heb de Nederlandse en Turkse taal als talen in mijn toetsenbord. Voor turks kan ik suggesties aan en uit zetten, maar voor Nederlands zie ik deze optie niet. Hoe kan ik de suggesties voor het Nederlands aanzetten?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gbgJHdj.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertjuuhh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-09 10:44
emreorhan schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:19:
Ik heb de Nederlandse en Turkse taal als talen in mijn toetsenbord. Voor turks kan ik suggesties aan en uit zetten, maar voor Nederlands zie ik deze optie niet. Hoe kan ik de suggesties voor het Nederlands aanzetten?
[afbeelding]
Dat is nog niet mogelijk, Nederlands wordt nog niet ondersteund namelijk: https://www.iculture.nl/n...gual-dictionaries-ios-10/

Je kan wel bijvoorbeeld swiftkey installeren om het alsnog te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
Oh duidelijk! en ik maar zoeken waarom het niet lukt. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brekers schreef op maandag 1 mei 2017 @ 19:37:
Is dat 3D touch een groot gemis? Aangezien ik waarschijnlijk van plan ben dit toestel te kopen. 8)7
Ik heb twee iPhones gehad met 3D touch, 6s en nu een 7.
Mijn vrouw kan op mijn telefoon 3D touch uitschakelen en dan zal ik het eerste halfjaar uberhaubt niet merken dat het uitstaat... persoonlijk vind ik 3D touch een gimmick op zijn best en totaal geen gemis.
Pagina: 1 ... 12 ... 22 Laatste

Let op:
Kijk of je post niet beter past in een van de volgende topics:Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.