Bij een update wordt het ook altijd weer lekker aangezet, irritant is dat. Ik ben er nu op bedacht dat ik 'm altijd even check.kaos- schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:16:
[...]
Bedankt! Deze functie wist ik nog niet. Mijn oude telefoon zat ook nog op IOS7, daar zat het nog niet in.
Hopelijk is het probleem nu verholpen
Inmiddels is er dus een bug bekendEboman schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:15:
ik heb het idee dat mijn stappenteller sinds de update naar 10.1 niet meer werkt, gebruikt iemand de stappenteller en werkt hij bij jou nog wel ?
bij privacy staat alles aan, als ik in gezondheid stappen probeer toe te voegen aan favorieten dan schiet het knopje steeds terug naar uit en bij toon alle gegevens blijft het wieltje ronddraaien alsof er iets niet geladen kan worden.
http://www.iculture.nl/ni...zondheid-activiteit-data/
Signature
Ik gebruik de telefoon ook maar voor email, internet, foto's (fijne camera) en wat Facebook. Heel soms als navigatie in de auto, wat ook prima werkt. Ik kan de SE meer dan aanbevelen, het is wat mij betreft een telefoon wat alles gewoon goed doet.Wenzel schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 11:58:
[...]
Wat bedoel je met "geen zware telefoongebruiker"?
Ik zoek voor mij vrouw een handzame smartphone 4-4.5 inch met een goede accu. Ze is in mijn ogen lichte gebruiker, alleen wat email, internet en Facebook. Is het vergelijkbaar?
Je hebt zo weinig keuze in kleine telefoons, alleen Sony heeft wat rond 4,5 inch. Maar is ook vrij prijzig. Ik denk dat je met SE meer krijgt voor je geld.
Heeft niet geholpen. Ik heb het idee dat de WiFi ontvangst van mijn SE gewoon lager ligt dan van de 5. Vreemde zaak.dcl! schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:48:
Wifi assist?
Update reeds beschikbaarEboman schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:53:
[...]
Inmiddels is er dus een bug bekend
http://www.iculture.nl/ni...zondheid-activiteit-data/
Float like a butterfly, sting like a bee.
Verwijderd
Ik zou sowieso niet de Facebook app gebruiken maar de Friendly app. Batterij gaat een stuk langer mee en scheelt ook een hoop opslagruimte wat een ding kan zijn als je de 16GB versie hebt.martinusz schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:38:
[...]
Ik heb het ook!! Maar niet altijd.
Het is sinds iOS 10....
[...]
Tja ligt er ook aan hoe lang je dan Facebook gebuikt bijvoorbeeld, want meestal is dat een slurper van accu.
Na lang wikken en wegen heb ik een se besteld. Ik ga hem straks ophalen.
Ik sluit eigenlijk alleen maar jaar abonnementen af. Ik vind 2 jaar te lang om met een toestel te doen. Vaak ben ik binnen 2 jaar wel uitgekeken op een toestel of is het binnen 2 jaar kapot gevallen ;-)
Maar goed, de iPhone 7 werd mij te duur, dus is het een se geworden.
Het zal even wennen worden want ik kom van de Lumia 950 af, met een 5" oled scherm en resolutie van 1440p. Maar de app gap is toch uiteindelijk de reden van overstappen (helaas).
Nu dus bij het praktische gedeelte, hoesjes en screenprotectors. Ik zag geen topic hiervoor, voor de se.
Wat is jullie ervaring? Zijn een hoesje en screenorotector nodig? Zo ja, welke hebben jullie?
Ik sluit eigenlijk alleen maar jaar abonnementen af. Ik vind 2 jaar te lang om met een toestel te doen. Vaak ben ik binnen 2 jaar wel uitgekeken op een toestel of is het binnen 2 jaar kapot gevallen ;-)
Maar goed, de iPhone 7 werd mij te duur, dus is het een se geworden.
Het zal even wennen worden want ik kom van de Lumia 950 af, met een 5" oled scherm en resolutie van 1440p. Maar de app gap is toch uiteindelijk de reden van overstappen (helaas).
Nu dus bij het praktische gedeelte, hoesjes en screenprotectors. Ik zag geen topic hiervoor, voor de se.
Wat is jullie ervaring? Zijn een hoesje en screenorotector nodig? Zo ja, welke hebben jullie?
Ik vind het minder nodig dan bij mijn 6, waar de grip veel slechter was. Maar ik heb er voor de valveiligheid wel iets omheen, afwisselend een transparante TPU case of een AL13 bumper van ThinkbyM.
[ Voor 48% gewijzigd door vooghel op 05-11-2016 21:26 ]
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Hier een Tech21 impact band smokey. http://www.icentre.nl/iph...KBWJyYW5kEgoIARIGVGVjaDIx
Van fabrikant: "Het speciale D3O® materiaal absorbeert schokken en stoten.
De moleculen van het materiaal grijpen in elkaar om de schokken op te vangen en weg te leiden van de telefoon." Dit hebben alle huidige impact cases.
Van fabrikant: "Het speciale D3O® materiaal absorbeert schokken en stoten.
De moleculen van het materiaal grijpen in elkaar om de schokken op te vangen en weg te leiden van de telefoon." Dit hebben alle huidige impact cases.
NRG
Na drie jaar de overstap gemaakt van een 5S naar SE. Ik vond hem al wat trager worden + opslag raakte steeds vol, en toen daar nog een (wat achteraf bleek softwarematig iets) accuglitch bij kwam heb ik een 64 GB SE gehaald. Wel grappig om niet echt op het eerste oog te zien dat je wat nieuws hebt, maar je merkt het wel zeg: lekker razendsnel alles, heerlijk! Gewoon de oude case erop en icloud-backup terugpleuren en gaan. Wel ff werk gehad met een paar apps opnieuw instellen (google authenticator o.a. met een shitload aan sites
) maar lekker dat je alles zo snel weer zoals je gewend bent terug hebt en verder kunt. Kan eindelijk weer wat met apps gaan prutsen/testen en meer muziek op het toestel parkeren zonder steeds tegen de opslaglimiet aan te lopen.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Vandaag wordt mijn SE opgehaald voor nazicht/reparatie. Ik denk dat mijn lightning connector kapot is. Ik moet de laatste weken (en het wordt steeds erger) verschillende keren proberen om de lightning kabel geconnecteerd te krijgen. Heel vaak als hij dan toch geconnecteerd is, dan krijg ik verschillende keren het oplaad geluid te horen en zie ik het oplaadsymbooltje naast mijn batterij steeds op- en afspringen. Als ik hem zou verleggen met de lightning kabel er in, dan stopt hij 9 kansen op 10 met opladen.
Had eerst ook al gekeken of er geen vuil in zit, maar dat bracht geen soelaas. Er moet meer aan de hand zijn. Wel kl*te dat ik hem nu 7 tot 9 werkdagen kwijt zal zijn... Terug naar mijn Xperia Z voor ff en dus eerst ook nog een sim swap laten doen...
Had eerst ook al gekeken of er geen vuil in zit, maar dat bracht geen soelaas. Er moet meer aan de hand zijn. Wel kl*te dat ik hem nu 7 tot 9 werkdagen kwijt zal zijn... Terug naar mijn Xperia Z voor ff en dus eerst ook nog een sim swap laten doen...
iPhone 17 256GB Zwart| Apple Watch S11 SG | Mac Mini M1 (2020) | MacBook Air 13" (2025) Blauw | Apple TV 4K (2x) | Airpods 4 (2024)
just to be sure, heb je ook een andere kabel geprobeerd? (dat je dus niet gewoon kabelbreukje hebt)Vaganzza schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:15:
Vandaag wordt mijn SE opgehaald voor nazicht/reparatie. Ik denk dat mijn lightning connector kapot is. Ik moet de laatste weken (en het wordt steeds erger) verschillende keren proberen om de lightning kabel geconnecteerd te krijgen. Heel vaak als hij dan toch geconnecteerd is, dan krijg ik verschillende keren het oplaad geluid te horen en zie ik het oplaadsymbooltje naast mijn batterij steeds op- en afspringen. Als ik hem zou verleggen met de lightning kabel er in, dan stopt hij 9 kansen op 10 met opladen.
Jep, met de kabel van mijn vrouw haar SE ook geprobeerd en krak hetzelfde probleem. Op het werk ook met een Anker kabel (gecertifieerd door Apple uiteraard) en ook daar hetzelfde... Is dus geen toeval meer...
iPhone 17 256GB Zwart| Apple Watch S11 SG | Mac Mini M1 (2020) | MacBook Air 13" (2025) Blauw | Apple TV 4K (2x) | Airpods 4 (2024)
De laatste tijd heb ik steeds vaker geen internet bij een 4G verbinding. De telefoon ziet er dan als volgt uit:

Als ik de telefoon terug zet naar 3G heb ik wel weer internet. Voor mijn gevoel is het probleem ontstaan na het uploaden van een paar 100 mb via m'n telefoon als hotspot, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen. Overigens werkt op andere momenten 4G wel weer perfect.
Na contact gehad te hebben met Ben heb ik de netwerkinstellingen gereset, maar dat heeft het probleem helaas niet verholpen. Iemand enig idee waar ik dit moet zoeken, bij de hard/software van de telefoon of bij Ben?

Als ik de telefoon terug zet naar 3G heb ik wel weer internet. Voor mijn gevoel is het probleem ontstaan na het uploaden van een paar 100 mb via m'n telefoon als hotspot, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen. Overigens werkt op andere momenten 4G wel weer perfect.
Na contact gehad te hebben met Ben heb ik de netwerkinstellingen gereset, maar dat heeft het probleem helaas niet verholpen. Iemand enig idee waar ik dit moet zoeken, bij de hard/software van de telefoon of bij Ben?
Ook last van gehad. Volgens mij kwam t door slechte dekking van Ben, waar ik ook bij zit. Ik heb m maar op 3g ingesteld en mn abbo aangepast. Hoort eigenlijk niet zo te gaan, maar werkt voor mij goed genoeg.
Veel mensen hebben slechte ervaringen met 4g van Ben in sommige gebieden.
Veel mensen hebben slechte ervaringen met 4g van Ben in sommige gebieden.
[ Voor 20% gewijzigd door forto op 15-11-2016 19:55 ]
Ik keek vanmorgen wanneer er voor het laatst een iCloud backup is gemaakt en die gaf aan; eergisteren.
Er is alleen 5GB van de 5GB vrij in iCloud
Ik heb dus de backup verwijderd en weer opnieuw alles geupload in de cloud.
Alsnog zegt hij dat er de volle 5GB vrij is. Ook als ik naar iCloud.com ga staat er niets.
Weet iemand wat hier aan de hand is? ios9 trouwens.

Alsnog zegt hij dat er de volle 5GB vrij is. Ook als ik naar iCloud.com ga staat er niets.
Verwijderd
niemand anders last van z'n bluetooth? ik heb in de auto om de 10 sec wel en geen bt verbinding... en ik zou niet 1-2-3 weten wat ik eraan kan doen..maar het is wel waardeloos
Ik heb weleens dat hij disconnect, maar niet vaak.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 09:12:
niemand anders last van z'n bluetooth? ik heb in de auto om de 10 sec wel en geen bt verbinding... en ik zou niet 1-2-3 weten wat ik eraan kan doen..maar het is wel waardeloos
Misschien een keer loskoppelen en opnieuw pairen?
Up-to-date iOS?
Heel af en toe heb ik dat nog. Ik heb recentelijk ook de software van de radio in de auto geupdate. Hierdoor lijkt het stabieler. Heel af en toe wordt de verbinding verbroken, maar als ik hem dan weer herstel, blijft hij goed
Om ff terug te komen. Ik krijg vandaag al een ander toestel geleverd. Toestel kwam woensdag al aan in Tsjechië, gisteren kreeg ik verzendbevestiging dat er vandaag een pakket toekomt vanuit NL... Vanavond eens zien of dat een nieuw toestel is of een refurb (moet ff zoeken waar je dat weer kon zien).martinusz schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:17:
[...]
just to be sure, heb je ook een andere kabel geprobeerd? (dat je dus niet gewoon kabelbreukje hebt)
Lijkt me dus prima: op 3 dagen een oplossing.
[ Voor 4% gewijzigd door Vaganzza op 18-11-2016 08:53 ]
In mijn beeldscherm zit een grote gele vlek. Inmiddels bij de Genius Bar in A'dam langs geweest. Daar is geconstateerd dat de vlek daar inderdaad niet hoort te zitten en het beeldscherm wordt binnen garantie vervangen.
Wel een flinke slechte ervaring met Apple rijker:
1. In de winkel konden ze in eerste instantie mijn afspraak niet vinden (die een medewerker via de chat voor mij had gemaakt). Pas na het tonen van de mail met die bevestiging werd ik geholpen.
2. Het scherm was niet op voorraad en moest besteld worden. Ik zou op de hoogte worden gehouden van de status. Na 2 weken niets te horen hebben gekregen, zelf maar weer gebeld. Blijkt dat ze me zogenaamd 2 x gemaild hebben. Ik had het rapport van de Genius Bar op die dag wel ontvangen, maar daarna niks meer. Daarnaast was de medewerker aan de telefoon behoorlijk arrogant.
3. Een nieuwe reparatieafspraak moeten maken wat pas over een week kon.
Al met al is de service er niet beter op geworden. Toen mijn iPhone 3gs ooit kapot ging, kreeg ik (per enveloppe!) een nieuwe/refurbished iPhone opgestuurd. Toch wel beetje jammer dat, dat niet meer kan.
Wel een flinke slechte ervaring met Apple rijker:
1. In de winkel konden ze in eerste instantie mijn afspraak niet vinden (die een medewerker via de chat voor mij had gemaakt). Pas na het tonen van de mail met die bevestiging werd ik geholpen.
2. Het scherm was niet op voorraad en moest besteld worden. Ik zou op de hoogte worden gehouden van de status. Na 2 weken niets te horen hebben gekregen, zelf maar weer gebeld. Blijkt dat ze me zogenaamd 2 x gemaild hebben. Ik had het rapport van de Genius Bar op die dag wel ontvangen, maar daarna niks meer. Daarnaast was de medewerker aan de telefoon behoorlijk arrogant.
3. Een nieuwe reparatieafspraak moeten maken wat pas over een week kon.
Al met al is de service er niet beter op geworden. Toen mijn iPhone 3gs ooit kapot ging, kreeg ik (per enveloppe!) een nieuwe/refurbished iPhone opgestuurd. Toch wel beetje jammer dat, dat niet meer kan.
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Crosspost 
Zijn hier mensen die zowel de SE als de 6S gebruiken? Ik twijfel tussen beide. Groot scherm aan de ene kant, maar klopt het dat de SE langer met z'n batterij doet?
Zijn hier mensen die zowel de SE als de 6S gebruiken? Ik twijfel tussen beide. Groot scherm aan de ene kant, maar klopt het dat de SE langer met z'n batterij doet?
SE doet heerlijk lang met de accu, ben een behoorlijke heavy user maar hij heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Laatst een keer vergeten op te laden en zelfs met 13% kon ik keurig nog de hele middag redden
Powered by Solarfrontier 3060 Wp
De SE zal de 6S verslaan. Overige (nieuwere) in getoonde afbeelding gaan er maar nipt voorbij.Dancing_Animal schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 18:11:
Crosspost

NRG
Gisteren toch maar de knoop doorgehakt en gestimuleerd door de vijftig euro prijsverlaging een se aangeschaft icm een Otterbox Skin. Mijn laatste iPhone was een 4s en ben afgehaakt ivm de absurde prijzen en het zeer gesloten 'eco systeem'. Graag had ik een telefoon gecombineerd met mijn Pixel C Tablet maar helaas buiten de Nexus 5x niets kunnen vinden. Ik ben heel benieuwd en de verwachtingen zijn hooggespannen. Nog maar even geen upgrade naar ios 10 geloof ik ivm de accu problemen die dit zou veroorzaken. Ik laat nog weten hoe de aanschaf en het gebruik bevalt. Zijn er nog nuttige tips vwb de eerste ingebruikname? I tunes moet ik installeren denk ik of is het inmiddels mogelijk om ook op een andere wijze bestanden uit te wisselen?
4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD
even voor mijn beeld: waar kun je die prijsverlaging vinden?peacelord schreef op woensdag 30 november 2016 @ 08:00:
Gisteren toch maar de knoop doorgehakt en gestimuleerd door de vijftig euro prijsverlaging een se aangeschaft icm een Otterbox Skin.
In de pricewatch is het nog dezelfde prijs als een maand terug?
Volgens mij is de 16gb van 389 maar 336 eur gegaan. Of heb ik mezelf blij gemaakt met een dooie mus?
Overigens zou ik daar na de eerste uren speeltijd met de machine goed mee kunnen leven hoor; wat een topapparaat! Na wat onwennig geklooi in het begin met iOS de smaak nu weer helemaal te pakken. En iTunes godzijdank nog niet eens hoeven installeren😀
Overigens zou ik daar na de eerste uren speeltijd met de machine goed mee kunnen leven hoor; wat een topapparaat! Na wat onwennig geklooi in het begin met iOS de smaak nu weer helemaal te pakken. En iTunes godzijdank nog niet eens hoeven installeren😀
[ Voor 56% gewijzigd door peacelord op 30-11-2016 18:14 ]
Waar zie je dat?peacelord schreef op woensdag 30 november 2016 @ 18:09:
Volgens mij is de 16gb van 389 maar 336 eur gegaan. Of heb ik mezelf blij gemaakt met een dooie mus?
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Ik zit er 100 euro naast. Van 489 naar 439 bedoel ik.
Gister de iPhone SE bij T-Mobile gehaald voor € 450 inclusief abonnement. Ik kom vanaf een Lumia 925 en het is toch wel een wereld van verschil qua gebruiksgemak en apps. Je merkt gewoon dat er door app developers veel meer tijd in iOS wordt gestoken. De batterij duur valt mij trouwens nog wat tegen maar ik ben benieuwd hoe dat de komende dagen gaat, vooralsnog heb ik na vrij intensief gebruik de afgelopen 20 uur (maar natuurlijk niet de gehele nacht en dag door), nog 35% over.
Tot slot nog een vraag, ik gebruik nu Chrome ivm bookmarks en wachtwoordsynchronisatie (ideaal want het werkt op mac, pc, iPad en iPhone), maar is het zo dat safari beter werkt? Zo op het eerste begin lijkt het net zo snel te zijn maar hoe zit het bijvoorbeeld met de batterij duur. Is Safari veel zuiniger? Of zijn er andere voordelen? Alvast bedankt.
Tot slot nog een vraag, ik gebruik nu Chrome ivm bookmarks en wachtwoordsynchronisatie (ideaal want het werkt op mac, pc, iPad en iPhone), maar is het zo dat safari beter werkt? Zo op het eerste begin lijkt het net zo snel te zijn maar hoe zit het bijvoorbeeld met de batterij duur. Is Safari veel zuiniger? Of zijn er andere voordelen? Alvast bedankt.
[ Voor 57% gewijzigd door DeNachtwacht op 06-12-2016 19:21 ]
youtube.com/@hisrep
Volgens Google zou dat niet moeten gebeuren, ook niet als m'n telefoon op stil had gestaan.
Ah, antwoord al gevonden. Het geluid stond dus gewoon te zacht. *knip* wat een kut systeem is iOS.
Ik snap je frustratie, maar let een beetje op je taalgebruik.
[ Voor 23% gewijzigd door Hoedje op 13-12-2016 13:16 ]
Wat zie je op icloud.com, misschien een screenshot maken van het volgende:kaos- schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:48:
Ik keek vanmorgen wanneer er voor het laatst een iCloud backup is gemaakt en die gaf aan; eergisteren.

Tevens zie je in Instellingen -> iCloud -> Opslag -> Beheer Opslag geen backups staan?
Zucht...
Vlakbij mij is er nu een winkel waar de prijs van de SE weer gezakt is, voor de 16GB betaal je nu 369 en voor de 64GB 469€.
Jammer dat ik deze niet in de pricewatch kan plaatsen: www.phonebase.be
[ Voor 22% gewijzigd door Scooterguy op 10-12-2016 11:23 . Reden: toevoeging website ]
Space Grey helaas nietScooterguy schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 10:22:
Vlakbij mij is er nu een winkel waar de prijs van de SE weer gezakt is, voor de 16GB betaal je nu 369 en voor de 64GB 469€.
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Een site zonder leveringsvoorwaarde en het ontbreken van de mogelijkheid om online te bestellen is voor mij geen betrouwbare site.Scooterguy schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 10:22:
Ik heb er nochtans een 16GB voor de dochter en een 64GB voor mezelf besteld en aangekregen ;-)
Tsja met alle respect, de site oogt nogal onbetrouwbaar (zoals hierboven al aangegeven), de prijs is too good to be true, en jij hebt hier 15 posts op het forum. Het wordt er dus niet bepaald betrouwbaarder op...Scooterguy schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 21:30:
Ik heb er nochtans een 16GB voor de dochter en een 64GB voor mezelf besteld en aangekregen ;-)
youtube.com/@hisrep
Die winkel doet ook reparaties, de echte vraag is zijn de toestellen wel echt nieuw.Scooterguy schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 10:22:
De prijs is te mooi......
En toch zijn het nieuwe gesealde toestellen dat ze verkopen hoor.ErwinJ schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 23:40:
[...]
Die winkel doet ook reparaties, de echte vraag is zijn de toestellen wel echt nieuw.
De prijs is te mooi......
Hier even de gegevens van checkcoverage van Apple ivm mijn toestel:
Reparaties en servicedekking: actief
Uw product wordt voor reparaties en service gedekt door Apple’s Beperkte Garantie.
Verwachte vervaldatum: 8 december 2017
Exact een jaar na aankoopdatum dus zoals standaard bij Apple.
En over die 15 posts: ik ben al lid sinds 2008 maar post niet veel op het forum...toch bedankt voor het vertrouwen...
[ Voor 26% gewijzigd door Scooterguy op 10-12-2016 23:54 . Reden: checkcoverage toevoeging ]
De prijs is too good to be true omdat dit toestellen zijn die binnen worden gebracht vanuit oostblok landen of dergelijke, zijn gewoon europese toestellen met europese garantie maar goedkoper voor de eind klant omdat de winkel ze in bulk goedkoper inkoopt doordat het ginds gewoon goedkoper is.DeNachtwacht schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 21:59:
de prijs is too good to be true
Is een hele duidelijk giveaway sign op de website : http://www.phonebase.be/eu-model-toestellen/
Verder niks mis met die toestellen, als er iets is kan je gewoon naar Apple en je serienummer is geldig op de Apple site en alle toestellen in EU zijn hetzelfde
Vaak zien de websites er wel simpel uit, maar sommige van die winkels hebben ook een fysiek adres dus kan je altijd zelf gaan als je het toch niet vertrouwd ( thephonestore.be heeft een echte winkel , F-Mobile.be ook )
Bij F-mobile zelfs al eens langs geweest in de tijd voor een Xperia Z3 Compact en was perfect in orde, zag alleen op de doos dat deze uit Roemenie kwam maar stond gewoon Nederlands op en kon bij Sony Benelux terecht voor garantie ) maar was wel 90 euro goedkoper.
Jouw iPhone die verkocht wordt in de Apple store in Amsterdam is dezelfde als die in de Apple store ergens in Polen hoor
Het gaat erom dat ik iedereen hier zou afraden bij deze winkel iets te bestellen. Ze hebben geen bestelformulier, geen winkelomgwving, geen omschrijving van retour of garantiebeleid op de site staan. De enige manier om te bestellen vanuit Nederland is dus telefonisch of dat contactformulier, de vraag is of je dan überhaupt een bon krijgt, laat staan de telefoon.
Misschien dat ik zelf ook langs zou rijden als ik in de buurt woonde, maar online of telefonisch bestellen op deze manier, no way. Misschien is het helemaal niet fout, maar ik mis gewoon teveel zaken. Bovendien kun je die telefoon icm een sim only contract ook gewoon goedkoper krijgen (Tele2 is heel goedkoop, zelf ben ik voor T Mobile gegaan, telefoon kostte me daar €454 voor de 64gb versie.
Misschien dat ik zelf ook langs zou rijden als ik in de buurt woonde, maar online of telefonisch bestellen op deze manier, no way. Misschien is het helemaal niet fout, maar ik mis gewoon teveel zaken. Bovendien kun je die telefoon icm een sim only contract ook gewoon goedkoper krijgen (Tele2 is heel goedkoop, zelf ben ik voor T Mobile gegaan, telefoon kostte me daar €454 voor de 64gb versie.
youtube.com/@hisrep
Ik weet niet hoe je aan 454 komt, maar een los toestel 64gb versie kost bij T mobile 554,-DeNachtwacht schreef op zondag 11 december 2016 @ 08:42:
Het gaat erom dat ik iedereen hier zou afraden bij deze winkel iets te bestellen. Ze hebben geen bestelformulier, geen winkelomgwving, geen omschrijving van retour of garantiebeleid op de site staan. De enige manier om te bestellen vanuit Nederland is dus telefonisch of dat contactformulier, de vraag is of je dan überhaupt een bon krijgt, laat staan de telefoon.
sorry, ik dacht dat wel duidelijk was dat dit icm een abonnement was.ErwinJ schreef op zondag 11 december 2016 @ 09:45:
[...]
Ik weet niet hoe je aan 454 komt, maar een los toestel 64gb versie kost bij T mobile 554,-
youtube.com/@hisrep
Verwijderd
Hoe is de camera van deze telefoon? Ik zelf ben op zoek naar een nieuwe telefoon en mijn voorkeur gaat uit naar een iPhone. een iPhone 7 is het nieuwste van het nieuwste maar daarom beter?
Ik was vroeger veel bezig met fotografie en wil dus, door het gemak van een smartphone, zo terug wat interessant maken voor mij. Zelf ben ik een student en dus ook geen oneindig budget dus zoek ik de beste prijs/kwaliteit.
Ik was vroeger veel bezig met fotografie en wil dus, door het gemak van een smartphone, zo terug wat interessant maken voor mij. Zelf ben ik een student en dus ook geen oneindig budget dus zoek ik de beste prijs/kwaliteit.
http://www.apple.com/iphone/compare/Verwijderd schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:16:
Hoe is de camera van deze telefoon? Ik zelf ben op zoek naar een nieuwe telefoon en mijn voorkeur gaat uit naar een iPhone. een iPhone 7 is het nieuwste van het nieuwste maar daarom beter?
Misschien een niet een directe vraag voor hier, maar toch 
vanwege de beperkingen op mijn windows Phone ( app verhaal heeft mij nu toch bereikt
) moet ik voor mijn werk overstappen naar een IPhone SE of Android ( samsung geloof ik ).
De IPhone SE lijkt mij hier dus de betere keuze ( Android wil ik niet meer in huis
) , hoe zijn de ervaringen van jullie met windows applicaties zoals Office 365 en Direct/automatisch bestanden uploaden naar One drive ?
En het syncen van agenda's in Windows ?
vanwege de beperkingen op mijn windows Phone ( app verhaal heeft mij nu toch bereikt
De IPhone SE lijkt mij hier dus de betere keuze ( Android wil ik niet meer in huis
Ik heb alle genoemde applicaties draaien op mijn SE.
- Syncen van de agenda en mail gaat goed. Ik heb agenda's via microsoft exchange en via gmail. Met de eerst genoemde had ik laatst issues, maar die hebben ze ook weer spontaan opgelost.
- Office 365 applicaties draaien goed. Synct ook met de rest van mijn profiel en ik heb er twee (prive en zakelijk).
- Automatisch uploaden: dat is een dingetje. het valt me op dat noch OneDrive noch Dropbox bij mij automatisch de foto's upload. Pas als ik de app open en dan met terugwerkende kracht. Omdat dat bij beide het geval is denk ik dat het eerder aan mijn settings ergens ligt dan aan de applicatie zelf.
- Syncen van de agenda en mail gaat goed. Ik heb agenda's via microsoft exchange en via gmail. Met de eerst genoemde had ik laatst issues, maar die hebben ze ook weer spontaan opgelost.
- Office 365 applicaties draaien goed. Synct ook met de rest van mijn profiel en ik heb er twee (prive en zakelijk).
- Automatisch uploaden: dat is een dingetje. het valt me op dat noch OneDrive noch Dropbox bij mij automatisch de foto's upload. Pas als ik de app open en dan met terugwerkende kracht. Omdat dat bij beide het geval is denk ik dat het eerder aan mijn settings ergens ligt dan aan de applicatie zelf.
Het was een probleem met mijn iCloud account. Heb apple aan de telefoon gehad erover en zij hebben het intern opgelost.SgtElPotato schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 03:41:
[...]
Wat zie je op icloud.com, misschien een screenshot maken van het volgende:
[afbeelding]
Tevens zie je in Instellingen -> iCloud -> Opslag -> Beheer Opslag geen backups staan?
Precies de camera van de 6S (niet de 6S Plus! die heeft OIS). De 7 heeft op beide modellen OIS en ze zijn sowieso weer iets verbeterd. De camera van de 6S is gewoon goed maar geen topmodel (meer):Verwijderd schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:16:
https://www.dxomark.com/Mobiles
(overigens: iPhone 7 Plus review???
iOS developer
Ik ben zelf ook net overgestapt van Windows Phone naar de SE en mij valt vooral op dat diverse Microsoft apps juist béter werken op iOS dan ik gewend was. Ik gebruik Word en Powerpoint zonder problemen (AirPlay support, handig voor presentaties!) en Outlook agenda synchroniseert mooier met het action menu dan op Windows phone want je ziet ook meteen in beeld wie de uitnodiging geaccepteerd heeft. OneDrive sync werkt hier ook prima, gewoon in de settings idd goed instellen.ErwinJ schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:46:
Misschien een niet een directe vraag voor hier, maar toch
vanwege de beperkingen op mijn windows Phone ( app verhaal heeft mij nu toch bereikt) moet ik voor mijn werk overstappen naar een IPhone SE of Android ( samsung geloof ik ).
De IPhone SE lijkt mij hier dus de betere keuze ( Android wil ik niet meer in huis) , hoe zijn de ervaringen van jullie met windows applicaties zoals Office 365 en Direct/automatisch bestanden uploaden naar One drive ?
En oja, als kers op de taart: er is gewoon een iOS app van Microsoft Groove, compleet met gratis synchronisatie van muziek op je OneDrive.
[ Voor 6% gewijzigd door DeNachtwacht op 14-12-2016 08:25 ]
youtube.com/@hisrep
Bedankt voor je feedback goed om te weten dat dit goed werkt.DeNachtwacht schreef op woensdag 14 december 2016 @ 07:47:
[...]
Ik ben zelf ook net overgestapt van Windows Phone naar de SE en mij valt vooral op dat diverse Microsoft apps juist béter werken op iOS dan ik gewend was. Ik gebruik Word en Powerpoint zonder problemen (AirPlay support, handig voor presentaties!) en Outlook agenda synchroniseert mooier met het action menu dan op Windows phone want je ziet ook meteen in beeld wie de uitnodiging geaccepteerd heeft. OneDrive sync werkt hier ook prima, gewoon in de settings idd goed instellen.
En oja, als kers op de taart: er is gewoon een iOS app van Microsoft Groove, compleet met gratis synchronisatie van muziek op je OneDrive.
Dan ga ik mij eens wagen aan mijn eerste IPhone
Kan iemand dit eens reproduceren:
Speel via spotify muziek af en ga dan naar whatsapp en in een chat druk op de camera.
Bij mij wordt het geluid dan heel slecht tot de camera weer weg is gehaald.
Ik draai ios 10.2
Speel via spotify muziek af en ga dan naar whatsapp en in een chat druk op de camera.
Bij mij wordt het geluid dan heel slecht tot de camera weer weg is gehaald.
Ik draai ios 10.2
Signature
Heb zelf geen spotify, maar via apple muziek is het ook te reproduceren, geluid komt dan uit je hoorn / oorspeaker, en niet meer uit de onderkant.
Raar eigenlijk :-/
Raar eigenlijk :-/
[ Voor 4% gewijzigd door Banshee op 15-12-2016 12:21 ]
Ik heb nog steeds de rare bug dat als ik de camera app open, het beeld voor foto's heel donker is. Dan moet ik eerst naar video sliden, daar wordt het beeld dan gewoon helder, en dan weer terug naar foto's maken. Meer mensen last van?
Ik kreeg gisteren ook mijn nieuwe iPhone SE. Helaas bij het uit de doos halen zat er al een put in het metaal ter hoogte van de simtray.
Helaas weer terugsturen dus en hopen dat de volgende wel goed is... Balen want als je eenmaal iets hebt besteld wil je het eigenlijk gelijk hebben
.
Ben erg benieuwd naar de accu duur van de SE. En hoe snel ik aan het kleinere scherm gewend ben. Heb nu een HTC M8, daarvoor een iPhone 5S...
Ben erg benieuwd naar de accu duur van de SE. En hoe snel ik aan het kleinere scherm gewend ben. Heb nu een HTC M8, daarvoor een iPhone 5S...
Battle.net || Strava
Die is echt boven verwachting goed. Staat nu op 28% terwijl ik de telefoon gisterochtend om 06:55 van de lader haalde. Hij gaat dus gewoon twee dagen mee, back to the Nokia days!retlaw schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:26:
Ben erg benieuwd naar de accu duur van de SE.
En gewoon met flink internetten, toch minimaal zo'n 3 albums muziek luisteren, whatsappen en me verder totaal niet inhouden. Niet met stevig gebruik, maar gewoon gemiddeld.
Mocht men benieuwd zijn hoe ik het doe:
Zet 'he Siri' uit. Dit zorgt ervoor dat de microfoon de hele dag aan moet staan, en bovendien werkt het in 2 van de 5 gevallen toch niet. Met je vinger lang de homeknop indrukken werkt net zo prima!
Zet onder Instellingen -> Berichtgeving zoveel mogelijk uit. Je wil meldingen van Berichten, WhatsApp, FaceTime, Outlook (agenda én mail in 1 app!) en Telefoon. Verder hebben heel veel apps vooral batterij-slurpende onzin die je toch nauwelijks gebruikt of nodig hebt. Uit dus
Zet onder Privacy -> Locatievoorzieningen zoveel mogelijk uit. Batterij slurpers hier zijn vooral Siri en Weer, dus die gaan uit, maar bij veel andere apps kan dit ook uit of op "bij gebruik"! Ook onder Systeem onderaan kun je bij productverbetering heel veel locatie onzin uitzetten
Zet Privacy -> Diagnose en gebruik uit. Kost niks, scheelt batterij
Facebook app verwijderen! In het instellingenmenu kun je prima inloggen op Facebook voor connectie met contactpersonen, maar de app is niet nodig. Hoe facebook je dan? Zie de volgende tip!
Gebruik mobiele websites en plaats via Safari een linkje op je homescreen. Dit werkt bij Facebook, NOS, Wikipedia, OV Chipkaart en heel veel andere sites prima. Een linkje kan op de achtergrond nooit stroom vreten, je locatie doorgeven aan malafide bedrijven, of meldingen op je scherm geven, een app van hetzelfde bedrijf doet dat vaak wel. En als bonus... het scheelt opslagruimte... Win/win situatie dus, geen appjes meer maar homescreen linkjes.
Maar pfoe jongens wat is dat sowieso fijn hoor met die iPhone SE, ook zonder bovenstaande trucjes moet je echt je best doen de batterij in 1 dag leeg te krijgen, ik denk zelfs niet dat het kan
youtube.com/@hisrep
Ik deel bovenstaande ervaringen helaas niet. Als er 1 aspect tegenvalt vd SE dan is het de batterijduur. En ja, natuurlijk kan je alles uitzetten, tot aan vliegtuigmodus toe, maar daar koop ik geen premium telefoon voor.
Op een drukke dag moet ie bij mij ruimschoots aan het eind vd middag, begin van de avond alweer aan de stroom. In het begin hoopte dat dit na enig gebruik zou verbeteren maar dat is jammer genoeg niet het geval. Voor langere gebruikstijden zijn er betere alternatieven beschikbaar in de markt.
Op een drukke dag moet ie bij mij ruimschoots aan het eind vd middag, begin van de avond alweer aan de stroom. In het begin hoopte dat dit na enig gebruik zou verbeteren maar dat is jammer genoeg niet het geval. Voor langere gebruikstijden zijn er betere alternatieven beschikbaar in de markt.
Dan ben je toch 1 van de weinigen, ik zou eens met je toestel terug gaanpeacelord schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:32:
Ik deel bovenstaande ervaringen helaas niet. Als er 1 aspect tegenvalt vd SE dan is het de batterijduur. En ja, natuurlijk kan je alles uitzetten, tot aan vliegtuigmodus toe, maar daar koop ik geen premium telefoon voor.
Bij veel gebruik, houdt hij het alsnog tot 's avonds laat uit, bij minimaal gebruik einde van de dag >70% over.
Exact dit. Ik heb aan het einde vd dag bij minimaal gebruik ook nog 70/80% batterij over.martinusz schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:34:
[...]
Dan ben je toch 1 van de weinigen, ik zou eens met je toestel terug gaan![]()
Bij veel gebruik, houdt hij het alsnog tot 's avonds laat uit, bij minimaal gebruik einde van de dag >70% over.
Bij regelmatig gebruik zit ik vaak zo rond de 50%. Sowieso doe ik er áltijd 2 dagen mee, op het begin zelfs 3.
Heb de SE nu ongeveer een half jaar in gebruik.
Ik heb bovenstaande trucjes van DeNachtWacht voor een deel al aanstaan, heb het nog even verder aangepast.
Ben benieuwd wat dit nog gaat schelen in batterij verbruik,
Als er 1 nadeeltje is wat ik kan opnoemen van de SE is het de camera. Deze vind ik minder.
Verder echt een TOP toestel!
I, a stranger and afraid in a world I never made...
Het kan haast niet anders dan dat er gewoon op de achtergrond een paar apps energie slurpen. Kijk eens bij batterij in het instellingenmenu. Of loop de instellingen nog goed door.peacelord schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:32:
youtube.com/@hisrep
26% vh gebruik de afgelopen 17 uur is mail. Dat klopt idd want daar gebruik ik mijn telefoon ook m.n. voor. Push staat ook aan om deze reden. Het scheelt me wel het slepen met een laptop want de mailclient van Apple is wel een tikkie uitgebreider en gebruikersvriendelijker dan die van MS die ik hiervoor had. Volgens mij mankeert er niets aan mijn toestel maar ben ik alleen een heavy user. En met een positieve gebruikerservaring groeit oha ook het gebruik denk ik.
En het andere verbruik dan? Want 26% batterij verbruik in 17 uur is nou niet echt bepaald schokkend....dan heb je nog steeds 74% wat snel verbrast zou worden op jouw toestel.peacelord schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:38:
26% vh gebruik de afgelopen 17 uur is mail. Dat klopt idd want daar gebruik ik mijn telefoon ook m.n. voor. Push staat ook aan om deze reden. Het scheelt me wel het slepen met een laptop want de mailclient van Apple is wel een tikkie uitgebreider en gebruikersvriendelijker dan die van MS die ik hiervoor had. Volgens mij mankeert er niets aan mijn toestel maar ben ik alleen een heavy user. En met een positieve gebruikerservaring groeit oha ook het gebruik denk ik.
outlook is in my humble opinion veruit de beste mailclient, en die haalt ook alles in 1x binnen, ipv dat contacten, agenda en mail alles los van elkaar binnen halen. Scheelt dus ook nog eens accu denk ikpeacelord schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:38:
youtube.com/@hisrep
Dit heb ik ook met mijn SE. Maar vreemd genoeg is dit niet altijd. De ene keer wel en de andere keer niet.martinusz schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:25:
Ik heb nog steeds de rare bug dat als ik de camera app open, het beeld voor foto's heel donker is. Dan moet ik eerst naar video sliden, daar wordt het beeld dan gewoon helder, en dan weer terug naar foto's maken. Meer mensen last van?
Ik heb de SE nu een paar maandjes in gebruik en hoewel ik het een fijne telefoon vindt, is het scherm voor mij toch echt iets te klein. Niemand anders die dit vind?
[ Voor 15% gewijzigd door Teletekst op 16-12-2016 17:18 ]
Ik kom van een 4,5" lumia en vind het heerlijk eerlijk gezegd. Iets kleiner, maar voor grote zaken heb ik een iPad dus dat was ook juist een reden voor de SE te gaan. Een groter scherm brengt alleen maar verleiding te gaan priegelen op een device dat daar toch niet handig voor is. Smartphone = bellen, agenda, appen, mail lezen
Tablet = mailen, browsen
Pc = werken
Zo had ik het bedacht toen ik naar de SE ging en tot nu toe werkt die filosofie prima 🙃
Tablet = mailen, browsen
Pc = werken
Zo had ik het bedacht toen ik naar de SE ging en tot nu toe werkt die filosofie prima 🙃
youtube.com/@hisrep
Ligt er aan wat je gewend bent. Als je van een iPhone 6(S) Plus komt dan is een SE inderdaad wat klein.Teletekst schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 17:16:
[...]
Ik heb de SE nu een paar maandjes in gebruik en hoewel ik het een fijne telefoon vindt, is het scherm voor mij toch echt iets te klein. Niemand anders die dit vind?
Kom je van een Nokia 3310 dan is zo'n SE best vet.
Ja dat is ook weer zo.kaos- schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:08:
[...]
Ligt er aan wat je gewend bent. Als je van een iPhone 6(S) Plus komt dan is een SE inderdaad wat klein.
Kom je van een Nokia 3310 dan is zo'n SE best vet.
Ik kom van de Galaxy S6.
Ik heb de SE nu maar als werktelefoon in gebruik genomen. Dan is het een ideaal formaat.
En het is ook wel zo dat je dan weer wat vaker de tablet pakt.
Tot nu toe ben ik met een klein maandje gebruik wel tevreden. Ben vooral benieuwd of de accu het zo goed blijft uithouden, of dat er toch op termijn een normale batterijduur overblijft. Ook omdat je door de luxe van de stevige batterij al automatisch veel batterijslurpers toch weer aanzet
Weet iemand trouwens waarom Siri zoveel batterij slurpt? Erg handige feature, maar ik zie hem wel behoorlijk fors terug in de batterijduur helaas...
Weet iemand trouwens waarom Siri zoveel batterij slurpt? Erg handige feature, maar ik zie hem wel behoorlijk fors terug in de batterijduur helaas...
[ Voor 32% gewijzigd door DeNachtwacht op 27-12-2016 22:57 ]
youtube.com/@hisrep
Omdat het altijd paraat staat om actie te ondernemen, in feite luistert ie de Gods ganse dag mee totdat jij een keer He Siri roeptDeNachtwacht schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:56:
Tot nu toe ben ik met een klein maandje gebruik wel tevreden. Ben vooral benieuwd of de accu het zo goed blijft uithouden, of dat er toch op termijn een normale batterijduur overblijft. Ook omdat je door de luxe van de stevige batterij al automatisch veel batterijslurpers toch weer aanzet![]()
Hé Siri heb ik al uit staan, dat is het probleem juistmartinusz schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 23:00:
[...]
Omdat het altijd paraat staat om actie te ondernemen, in feite luistert ie de Gods ganse dag mee totdat jij een keer He Siri roept
youtube.com/@hisrep
Eindelijk 2 dagen een iphone SE in bezit, na jaren Nokia te hebben.
Ik ga hem morgen al terug doen, want de powerknop blijft hangen. Ik krijg regelmatig melding "schuif om uit te zetten". Op die momenten doet de powerknop helemaal niets. Hij zit gewoon muurvast in de iPhone zelf. Na enkele malen drukken of wachten is hij weer bruikbaar.
Met het hoesje er rond (Zowel met mijn Spigen als een no-name hoesje) is het erger.
Maar ook zonder hoesje heb ik er last van.
Eerste ervaringen met iPhone:
- Veel minder ontvangst dan vorige telefoon (Lumia 735)
- Foto's worden niet full screen getoond (verhouding probleem)?
- Camera bij minder licht is echt slecht. Buiten zijn de foto's dan weer bijzonder goed!
Ik ga hem morgen al terug doen, want de powerknop blijft hangen. Ik krijg regelmatig melding "schuif om uit te zetten". Op die momenten doet de powerknop helemaal niets. Hij zit gewoon muurvast in de iPhone zelf. Na enkele malen drukken of wachten is hij weer bruikbaar.
Met het hoesje er rond (Zowel met mijn Spigen als een no-name hoesje) is het erger.
Maar ook zonder hoesje heb ik er last van.
- Camera bij minder licht is echt slecht. Buiten zijn de foto's dan weer bijzonder goed!
[ Voor 5% gewijzigd door hanzer op 04-01-2017 22:08 ]
Verwijderd
wij hebben 2 Se's maar problemen met de microfoon..ik zelf hoor vaak praat eens in de telefoon...
in begin dacht ik nog dat het kwam, omdat ik hem beet hou, zoals de 6, maar ik hoor de opmerking nog steeds..bij vriendin is het nog erger, die kan alleen bellen met de luidspreker aan...
heeft iemand dezelfde problemen met bellen?
zij kan hem wel opsturen , maar dan ben je hem 10 dagen kwijt..is ook weer zo wat..
ps. bluetooth in de auto, bellen is waardeloos, maar muziek zonder problemen
in begin dacht ik nog dat het kwam, omdat ik hem beet hou, zoals de 6, maar ik hoor de opmerking nog steeds..bij vriendin is het nog erger, die kan alleen bellen met de luidspreker aan...
zij kan hem wel opsturen , maar dan ben je hem 10 dagen kwijt..is ook weer zo wat..
Zou goed een hoesje - openvouw naar achterkant - kunnen zijn.Verwijderd schreef op maandag 9 januari 2017 @ 09:35:
wij hebben 2 Se's maar problemen met de microfoon..ik zelf hoor vaak praat eens in de telefoon...
Helaas hier ook ervaren met een BookBook. Bellen aan het oor kan ik maar op 1 manier en dat is volledig tegen de achterkant.. daar waar de ruisonderdrukkingsmicrofoon zit.
Deze uitzetten helpt nauwelijks.
Met een tech21 case geen enkel probleem.
NRG
Is de interface van IOS10 nu echt zo slecht op de iPhone SE?
Ik heb sinds enkele dagen een SE maar durf niet te upgraden. :-)
Dat de batterij met IOS10 slechter is, zou vooral liggen aan applicaties en raise to wake. Dat lijkt dus niet echt een probleem.
Maar de interface zou te groot zijn voor een 4" scherm?
Dat de batterij met IOS10 slechter is, zou vooral liggen aan applicaties en raise to wake. Dat lijkt dus niet echt een probleem.
Ik heb heel kort IOS10 op mijn oude iPhone5 gehad. Was er niet over te spreken. Had hier ook het gevoel alsof het allemaal wat in elkaar gepropt was. Maar ook het feit dat je niet meer kunt swipen om te unlocken was voor mij al een reden om niet naar IOS10 te gaan.hanzer schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:16:
Heb nu IOS9 op mijn SE en bevalt prima. Batterij kan makkelijk 2 dagen mee en qua snelheid is het gewoon goed.
Merk er niets van, zit al tijden op IOS10hanzer schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:16:
Het gaat bijvoorbeeld over de foto van een contact die bovenaan berichten bij imessage staat.
Dat zou er niet goed uitzien op een klein scherm.
Vandaar mijn vraag, maar meningen zijn nogal verschillend merk ik overal.
Dat zou er niet goed uitzien op een klein scherm.
Vandaar mijn vraag, maar meningen zijn nogal verschillend merk ik overal.
Ik heb ook nergens last van met mijn SE, zit ook al behoorlijke tijd op iOS10.
Batterijduur is ook hetzelfde als op iOS9, je moet gewoon weten wat voor overbodige (luxe) opties je uit moet/wil zetten.
Ik heb een "wallet" hoesje en mensen verstaan mij ook slechter als ik hem dichtklap als wanneer ik hem volledig open vouw.
Gewoon aanleren om het hoesje open te vouwen als je gebeld wordt, verder geen probleem vind ik.
Batterijduur is ook hetzelfde als op iOS9, je moet gewoon weten wat voor overbodige (luxe) opties je uit moet/wil zetten.
Dit probleem heb ik ook met mijn hoesje.GerardVanAfoort schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 03:18:
[...]
Zou goed een hoesje - openvouw naar achterkant - kunnen zijn.
Helaas hier ook ervaren met een BookBook. Bellen aan het oor kan ik maar op 1 manier en dat is volledig tegen de achterkant.. daar waar de ruisonderdrukkingsmicrofoon zit.
Deze uitzetten helpt nauwelijks.
Met een tech21 case geen enkel probleem.
Ik heb een "wallet" hoesje en mensen verstaan mij ook slechter als ik hem dichtklap als wanneer ik hem volledig open vouw.
Gewoon aanleren om het hoesje open te vouwen als je gebeld wordt, verder geen probleem vind ik.
I, a stranger and afraid in a world I never made...
Verwijderd
storing is bij ons met en zonder hoesje....ik ben bang dat we toch langs een genius moeten ;-(
Ik had zelf ook meer van de camera verwacht. Ik vind de foto's gewoon altijd wat (te) donker, ook buiten. Heb nog eens wat vergelijkende reviews bekeken, ook met de 6s camera die hetzelfde is, maar het lijken de normale resultaten te zijn voor deze iPhones.hanzer schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 22:06:
....
Ik moet ook wel zeggen dat er buiten af en toe wel super mooie plaatjes met de SE te schieten zijn. Maar een paar dagen terug weer op een verjaardag, in een huiskamer wat foto's.. Gewoon niet zo goed, te donker en bewogen.
Ben me alweer aan t oriënteren op iets anders..
Mja sorry maar dat is echt onzin. De hoofdcamera is gewoon identiek aan de 6S dus daar ga je echt geen verschil in zien (wel bij de frontcamera natuurlijk). Wat je ook niet moet onderschatten is dat het scherm van mindere kwaliteit is dan moderne telefoons, op je pc zien de foto's er al een stuk mooier uit! Zeker als je een monitor met HDR support hebt natuurlijk want de camera vd SE ondersteunt dit wel maar het beeldscherm zelf volgens mij niet...
Sowieso is de camera superieur in vergelijking met andere toestellen in deze prijsklasse! Wel herken ik idd ook dat de nachtfoto's minder zijn dan ik gewend was op mijn lumia. Nokia liep wat dat betreft gewoon enorm voor op de concurrentie moeten we achteraf concluderen...
Sowieso is de camera superieur in vergelijking met andere toestellen in deze prijsklasse! Wel herken ik idd ook dat de nachtfoto's minder zijn dan ik gewend was op mijn lumia. Nokia liep wat dat betreft gewoon enorm voor op de concurrentie moeten we achteraf concluderen...
youtube.com/@hisrep
Ik heb eergisteren een gesealde SE overgekocht van iemand. Helaas merk ik ook dat er een gele balk/vlek is aan de bovenrand. Tevens rammelt de powerbutton. Denk dat ik langs een KPN winkel (de verkoper gaf een KPN bon mee) ga om de toestel om te ruilen. Hoop dat ze het ruilen.
Meer mensen die problemen hebben (gehad) met de accu van hun SE? Ik heb een SE van het eerste uur en op zich bevalt hij nog prima, maar ik ben bang dat mijn accu nu ineens rot is
. Van 100% tot 40% doet hij er gemiddeld 20 uur over (wat prima is voor mij) maar vanaf 40% resterend gaat hij ontzettend snel leeg. 40% naar 15% in slechts een uurtje terwijl hij niet gebruikt wordt (scherm uit dus), terwijl dat voorheen nooit zo was want toen deed ik gemiddeld 32-36 uur op een lading. Ik denk niet dat het een app is die de accu leegzuigt want de temperatuur aan de achterkant is niet hoger geworden in deze periode en ik heb al geprobeerd alle apps uit te schakelen zonder verbetering.
Het opladen van 10% tot 50% gaat ook super snel, als in 20 minuten ongeveer. Van 50% naar 100% duurt dan ineens weer anderhalf uur.
Herkennen mensen dit probleem? Is de accu rot? Zo ja, kan ik dan naar een Apple store om te iPhone om te wisselen (ik heb hem via een Vodafone abonnement)?

Het opladen van 10% tot 50% gaat ook super snel, als in 20 minuten ongeveer. Van 50% naar 100% duurt dan ineens weer anderhalf uur.
Herkennen mensen dit probleem? Is de accu rot? Zo ja, kan ik dan naar een Apple store om te iPhone om te wisselen (ik heb hem via een Vodafone abonnement)?
Mijn SE is denk ik net zo oud als de jouwe (gekocht 6-4-2016), maar totaal geen problemen met de batterij. Eind van de dag heb ik nog 85-90% acculading en dan gaat 'ie 's-nachts aan de oplader.
Probeer de volgende stappen eens:Cubic X schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:47:
Meer mensen die problemen hebben (gehad) met de accu van hun SE? Ik heb een SE van het eerste uur en op zich bevalt hij nog prima, maar ik ben bang dat mijn accu nu ineens rot is. Van 100% tot 40% doet hij er gemiddeld 20 uur over (wat prima is voor mij) maar vanaf 40% resterend gaat hij ontzettend snel leeg. 40% naar 15% in slechts een uurtje terwijl hij niet gebruikt wordt (scherm uit dus), terwijl dat voorheen nooit zo was want toen deed ik gemiddeld 32-36 uur op een lading. Ik denk niet dat het een app is die de accu leegzuigt want de temperatuur aan de achterkant is niet hoger geworden in deze periode en ik heb al geprobeerd alle apps uit te schakelen zonder verbetering.
• Sluit je iDevice aan de originele lader met de originele USB-kabel
• Druk de thuis- en aan/uit knop gelijktig in tot de het Apple logo verschijnt
• De batterij wordt nu voor de eerste keer gekalibreerd
opladen batterij
Laat de batterij nu tot 100% opladen. Je zal merken dat de laatste procenten tot de 100% heel langzaam verlopen. Dit is het balanceer-proces, de cellen worden ontladen en geladen tot ze de eindspanning van 4,20V hebben bereikt.
Wanneer je iDevice de capaciteit van 100% heeft bereikt laat je jouw iDevice nog ongeveer 60 tot 90 minuten aan de lader hangen. Je zal merken dat je iDevice de batterij nu volledig kan benutten en iets langer mee zal gaan. Uiteraard blijven apps, GPS-fucntie, enzovoorts invloed hebben op je batterij.
Bron: https://www.appletips.nl/...-een-betere-batterijduur/
Ervaring tweaker: Wolly in "iPhone 6s valt spontaan uit"
NRG
Gebruik je het toestel dan wel? Ik heb met een beetje Spotify en browsen meestal 20% als ik ga slapen. Dan is ie van 06:00-23:30 van de lader... verder doe ik geen gekke dingen maar als mijn zoontje gaat gamen moet ie wel eerder aan de lader...vanaalten schreef op zondag 22 januari 2017 @ 12:28:
Mijn SE is denk ik net zo oud als de jouwe (gekocht 6-4-2016), maar totaal geen problemen met de batterij. Eind van de dag heb ik nog 85-90% acculading en dan gaat 'ie 's-nachts aan de oplader.
Battle.net || Strava
Ik ben inderdaad geen intensieve gebruiker. Beetje e-mail, agenda, soms wat webbrowsen, wat patience-achtige spelletjes. Geen facebook, heel soms spotify.retlaw schreef op zondag 22 januari 2017 @ 16:57:
[...]
Gebruik je het toestel dan wel? Ik heb met een beetje Spotify en browsen meestal 20% als ik ga slapen. Dan is ie van 06:00-23:30 van de lader... verder doe ik geen gekke dingen maar als mijn zoontje gaat gamen moet ie wel eerder aan de lader...
Met m'n 4S was met hetzelfde verbruik op het eind van de dag de batterij meer dan half-leeg - en ja, dat was met een nieuwe batterij. Dus een SE is wat mij betreft helemaal prima qua accuduur.
Wat zal ik doen met mijn nieuwe SE, gewoon gebruiken totdat hij leeg is en vervolgens opladen? of eerst opladen tot en met 100% (zit ongeveer op 80% uit de doos) en 3-4 uurtjes aan de lader laten?
btw, hoe zit het met mensen die een gele balk had aan de bovenrand, is deze nu verdwenen?
btw, hoe zit het met mensen die een gele balk had aan de bovenrand, is deze nu verdwenen?
Thanks! Dat ga ik eens proberen. Het grappige is dus dat het vandaag weer is gebeurd (van 40% naar 15% in no-time) maar inmiddels staat hij al een paar uur stil op 14%, ondanks het gebruiken van de browser en Reddit. Misschien dus inderdaad een kalibratie probleem? Hoe kan zoiets ontstaan uit het nietsGerardVanAfoort schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:24:
[...]
Probeer de volgende stappen eens:
• Sluit je iDevice aan de originele lader met de originele USB-kabel
• Druk de thuis- en aan/uit knop gelijktig in tot de het Apple logo verschijnt
• De batterij wordt nu voor de eerste keer gekalibreerd
opladen batterij
Laat de batterij nu tot 100% opladen. Je zal merken dat de laatste procenten tot de 100% heel langzaam verlopen. Dit is het balanceer-proces, de cellen worden ontladen en geladen tot ze de eindspanning van 4,20V hebben bereikt.
Wanneer je iDevice de capaciteit van 100% heeft bereikt laat je jouw iDevice nog ongeveer 60 tot 90 minuten aan de lader hangen. Je zal merken dat je iDevice de batterij nu volledig kan benutten en iets langer mee zal gaan. Uiteraard blijven apps, GPS-fucntie, enzovoorts invloed hebben op je batterij.
Bron: https://www.appletips.nl/...-een-betere-batterijduur/
Ervaring tweaker: Wolly in "iPhone 6s valt spontaan uit"
Als ik jouw stappen heb uitgevoerd (vannacht denk ik) meld ik wat mijn ervaringen zijn
Dit vind ik categorie 'fan boy kletskoek'. Nadat ik 's ochtends rond een uur of 08.30 uur klaar ben met mijn mail staat mijn SE op 85-90% max. Ik heb hem dan om 07.00 uur vd lader afgehaald en rustig ontbeten. Verder gebruik ik hem normaal maar zet niet speciaal zaken uit ofzo. Op een normale werkdag is ie om 19 uur leeg.vanaalten schreef op zondag 22 januari 2017 @ 12:28:
De profetieën over de beter batterijduur ten spijt, ik vind het gewoon een normale smartphone in het gebruik. Kan niet wachten tot de iPhone 8 uitkomt en ik deze weer kan inruilen.
Is het misschien mogelijk dat ik andere dingen geinstalleerd heb, een ander gebruikspatroon heb en dingen anders ingesteld heb dan jij? In plaats van mij als 'fanboy' neer te zetten? Of wil je dat ik hier komende week elke avond een screenshot plaats met de batterijstatus?peacelord schreef op zondag 22 januari 2017 @ 20:13:
[...]
Dit vind ik categorie 'fan boy kletskoek'. Nadat ik 's ochtends rond een uur of 08.30 uur klaar ben met mijn mail staat mijn SE op 85-90% max. Ik heb hem dan om 07.00 uur vd lader afgehaald en rustig ontbeten. Verder gebruik ik hem normaal maar zet niet speciaal zaken uit ofzo. Op een normale werkdag is ie om 19 uur leeg.
Even gekeken: 93% (sinds 11:15 ofzo van de lader af). Gebruik geen iCloud, mail synchroniseert 'ie eens per half uur in plaats van continu, zoveel mogelijk apps geen toestemming tot gebruik van locatiegegevens enzo, zoveel mogelijk notificaties beperken tot apps waarvan ik het zinnig vind. Geen beschermhoesje die misschien de antenne's blokkeert. Ik bedoel: *zo* *veel* zaken die invloed op de batterij hebben.
Niks fanboy hoor. SE heeft op de 6s+ en 7+ na beste batterij gebruiksduur. Ik zet wel wat uit, maar zeker niet alle locatie switches. Bij veel gebruik moet ik mn best doen om dagelijks de batterij leeg te krijgen. Verder is mijn kennis van iOS beperktpeacelord schreef op zondag 22 januari 2017 @ 20:13:
[...]
Dit vind ik categorie 'fan boy kletskoek'. Nadat ik 's ochtends rond een uur of 08.30 uur klaar ben met mijn mail staat mijn SE op 85-90% max. Ik heb hem dan om 07.00 uur vd lader afgehaald en rustig ontbeten. Verder gebruik ik hem normaal maar zet niet speciaal zaken uit ofzo. Op een normale werkdag is ie om 19 uur leeg.
De profetieën over de beter batterijduur ten spijt, ik vind het gewoon een normale smartphone in het gebruik. Kan niet wachten tot de iPhone 8 uitkomt en ik deze weer kan inruilen.
NRG
Dat jij het niet voor elkaar krijgt wil nog niet zeggen dat anderen dat niet kunnen. Beetje arrogant om ervaringen van anderen meteen af te serveren als 'fanboy kletskoek'.peacelord schreef op zondag 22 januari 2017 @ 20:13:
[...]
Ik zit momenteel op 77 uur standbytijd met 56% accu over. Ik laad mijn zakelijke SE 1x per vijf dagen op ongeveer. Ding is MobileIron monitored en heeft diverse zakelijke apps. Ik boek m'n uren in via web en lees m'n zakelijke mail. Ook lees ik een zakelijke whatsapp groep. Wel heb ik een aantal verbruikende zaken uitstaan (een aantal GPS opties en push mail).
Schermtijd is meestal het grootste deel van het verbruik van zowat elk mobiel device. Beperk je schermtijd en je haalt met elke mobiel zonder problemen dagen standby.
Exact mijn ervaring. Loop een keer door je telefooninstellingen en zet een paar dingen uit die je niet gebruikt en je komt een heel end.GerardVanAfoort schreef op zondag 22 januari 2017 @ 21:17:
[...]
Niks fanboy hoor. SE heeft op de 6s en 7 na beste batterij gebruiksduur. Ik zet wel wat uit, maar zeker niet alle locatie switches. Bij veel gebruik moet ik mn best doen om dagelijks de batterij leeg te krijgen. Verder is mijn kennis van iOS beperkt
Prive heb ik overigens een 6S. Deze telefoon heeft ook een aantal verbruikende zaken uitstaan (wederom push mail en GPS opties). Deze telefoon wordt wel elke nacht opgeladen omdat ik er ook een sleep-app op heb draaien die anders in de nacht 20-30% accu opeet met monitoring. Als ik de 6S 's avonds aan de lader hangt heb ik meestal nog zo'n 60%+ lading over. Deze mobiel wordt intensiever gebruikt (ik lig 's ochtends nog wel eens een half uur te internetten voordat ik opsta en overdag in de pauze meestal ook nog wel wat). Daarnaast email en whatsapp.
[ Voor 28% gewijzigd door Korvaag op 23-01-2017 16:40 ]
UNOX: The worst operating system
iemand enige tips?emreorhan schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:48:
Wat zal ik doen met mijn nieuwe SE, gewoon gebruiken totdat hij leeg is en vervolgens opladen? of eerst opladen tot en met 100% (zit ongeveer op 80% uit de doos) en 3-4 uurtjes aan de lader laten?
Uhh, 1 dag later zelf nog geen beslissing genomen?emreorhan schreef op maandag 23 januari 2017 @ 18:40:
iemand enige tips?
Heb zelf geen gele balk gehad op mijn SE, is deze bij jou wel aanwezig dan?
NRG
Haha ja nog steeds niet in gebruik genomen vandaar dat ik het vroeg. Ja een gele balk/vlek aanwezig in de bovenrand. Hoop dat het weg gaat zoals bij anderen na een aantal dagen gebruik.GerardVanAfoort schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:34:
[...]
Uhh, 1 dag later zelf nog geen beslissing genomen?Gebruiken en opladen. Of eerst opladen en daarna gebruiken.
Heb zelf geen gele balk gehad op mijn SE, is deze bij jou wel aanwezig dan?
Velen zeggen dat je je nieuwe toestel gewoon kunt gebruiken en niet hoeft ''voor te laden'', anderen zeggen dat dit wel goed is.
[ Voor 11% gewijzigd door JaxTeller op 23-01-2017 20:47 ]
In dat geval - doe dat zelf meestal - aan de stroom en configureren en wat nieuwe features bekijken. Bij litium ion en nieuwere batterijen staat het vaak niet meer in de quick startup van de diverse apparaten. Dus minder belangrijk ga ik dan ook van uit.
NRG
Dat zou ik inderdaad kunnen doen, bedankt.
Let op:
Kijk of je post niet beter past in een van de volgende topics:
Kijk of je post niet beter past in een van de volgende topics:
- [iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
- [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
- [iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11