Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

barrymossel schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:39:
Zelf zie ik voordelen en nadelen aan het zeer kleine scherm. Handig formaat, hele scherm te bereiken met één hand, etc.
Maar ook: bepaalde zaken zoals stripjes in Facebook zijn erg klein en om goed te kunnen lezen moet je het scherm in landscape zetten en het toetsenbord is erg klein, dus vaak ernaast.

Een volgende telefoon mag wat mij betreft dus wel iets groter, dus een opvolger van de 6/7/8 zou dan best een kandidaat kunnen zijn. Alleen jammer van die achterlijk hoge prijzen.
Ik twijfel juist om terug te gaan naar een SE. Heb nu een 6S.
+Snellere touch ID is erg prettig.
- 3D touch gebruik ik niet, vaak vind ik het zelfs irritant zodra ik tekst moet selecteren waar een link oid achter zit.
- Batterij net niet goed genoeg. Soms leeg aan het einde van de dag.
- Formaat, ik vond mijn 5s beter kwa formaat.
- Prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Jay-v schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:37:
[...]

Ik twijfel juist om terug te gaan naar een SE. Heb nu een 6S.
+Snellere touch ID is erg prettig.
- 3D touch gebruik ik niet, vaak vind ik het zelfs irritant zodra ik tekst moet selecteren waar een link oid achter zit.
- Batterij net niet goed genoeg. Soms leeg aan het einde van de dag.
- Formaat, ik vond mijn 5s beter kwa formaat.
- Prijs
Juist de 3D touch lijkt me handig, maar ja geen ervaring mee. Sowieso wordt er meer en meer gebruik van gemaakt in iOS10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:47
Ik snap dat ding over de snelheid van touch-id niet op de SE. Het duurt nog geen seconde :P
Over groter formaat telefoons? Ik heb ooit de Samsung Note gehad en zelfs de iPhone 6 plus. Veelal zit tussen je hoofd dat je niet meer terug kan. Het is inderdaad eventjes wennen, maar eigenlijk was ik vrij snel gewend en merkte dat een kleiner toestel gewoon vele malen handiger is als je hem écht veel gebruikt. Evens snel een adresje zoeken en maps gebruiken ed. Snel even een muziekje uitkiezen of gewoon bellen gaat allemaal gewoon sneller en handiger.

Zelfs filmpjes kijken en gamen vind ik prima te doen op een 4 inch scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:14
4acesNL schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:18:
Ik snap dat ding over de snelheid van touch-id niet op de SE. Het duurt nog geen seconde :P
Over groter formaat telefoons? Ik heb ooit de Samsung Note gehad en zelfs de iPhone 6 plus. Veelal zit tussen je hoofd dat je niet meer terug kan. Het is inderdaad eventjes wennen, maar eigenlijk was ik vrij snel gewend en merkte dat een kleiner toestel gewoon vele malen handiger is als je hem écht veel gebruikt. Evens snel een adresje zoeken en maps gebruiken ed. Snel even een muziekje uitkiezen of gewoon bellen gaat allemaal gewoon sneller en handiger.

Zelfs filmpjes kijken en gamen vind ik prima te doen op een 4 inch scherm.
Met alles geef ik je gelijk maar film kijken of gamen op een 4" vindt ik persoonlijk net iets te klein,
voor de rest, super handig toestel om snel even iets op te doen, of gewoon in je pantalon/broekzak te steken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Ik houd hem gewoon wat dichter bij mijn hoofd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:14:
[...]

Juist de 3D touch lijkt me handig, maar ja geen ervaring mee. Sowieso wordt er meer en meer gebruik van gemaakt in iOS10.
Ik gebruik 3D touch op mijn 6s echt nooit.
Als mijn vrouw zonder dat ik het weet 3D touch zou uitschakelen op mij telefoon zou ik het zeker het eerste halfjaar niet eens doorhebben dat het uitstaat :)
Ik vind de implementatie van 3D touch op dit moment meer een gimmick dan echt een toevoeging op de gebruikerservaring. Veel apps "ondersteunen" nu 3D touch om dat ze dan kunnen zeggen dat ze het ondersteunen met de functie er van is super simpel en voegt niets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:34:
[...]

Met alles geef ik je gelijk maar film kijken of gamen op een 4" vindt ik persoonlijk net iets te klein,
voor de rest, super handig toestel om snel even iets op te doen, of gewoon in je pantalon/broekzak te steken...
In het begin was het inderdaad serieus wennen om filmpjes te kijken op een 4" scherm, maar na een kleine maand met de SE ben ik eraan gewend.

Toetsenbord gaat bij mij net beter dan op een 5" telefoon, toen moest ik mijn duim te ver strekken om aan alle knopkes te kunnen en typte ik fout (ik bedien mijn telefoon dus steeds met 1 hand, met de telefoon in een hoesje wat hem groter maakt). Swiftkey heb ik even gehad, maar vrij snel terug gegaan naar het originele toetsenbord. Swipen om te typen vond ik maar niets, geen enkele keer gelukt om het goede woord geswiped te krijgen, en het voorspellen van die woorden spaart infeite niet zoveel tijd. Bovendien tapte ik met swiftkey vrij vaak naast de letter die ik moest hebben, terwijl ik dit bij het originele toetsenbord raar genoeg niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:52:
[...]

In het begin was het inderdaad serieus wennen om filmpjes te kijken op een 4" scherm, maar na een kleine maand met de SE ben ik eraan gewend.

Toetsenbord gaat bij mij net beter dan op een 5" telefoon, toen moest ik mijn duim te ver strekken om aan alle knopkes te kunnen en typte ik fout (ik bedien mijn telefoon dus steeds met 1 hand, met de telefoon in een hoesje wat hem groter maakt). Swiftkey heb ik even gehad, maar vrij snel terug gegaan naar het originele toetsenbord. Swipen om te typen vond ik maar niets, geen enkele keer gelukt om het goede woord geswiped te krijgen, en het voorspellen van die woorden spaart infeite niet zoveel tijd. Bovendien tapte ik met swiftkey vrij vaak naast de letter die ik moest hebben, terwijl ik dit bij het originele toetsenbord raar genoeg niet heb.
Heb met typen nog wel wat moeite, gaat regelmatig fout, denk kwestie van wennen en goed mikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:04
Mn vriendin wil graag de nieuwe iPhone SE. Ik lees net dat deze pas afgelopen voorjaar is gereleased. Is het jullie bekend dat deze komende september al een upgrade krijgt of juist niet?

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Thecola schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:59:
Mn vriendin wil graag de nieuwe iPhone SE. Ik lees net dat deze pas afgelopen voorjaar is gereleased. Is het jullie bekend dat deze komende september al een upgrade krijgt of juist niet?
Nee, en het lijkt me sterk dat Apple dat zou doen zo kort op de release van de SE.

En als ze het toch doen, de SE is een mooi toestel. Het maakt het geen andere telefoon als er een opvolger komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Sowieso is het een meer dan prima ding voor je vriendin, zo gok ik dat ze geen power user is. En de SE is op het moment de snelste iPhone. Sterker nog, alleen de iPad pro is sneller. Dus sowieso geen miskoop. De opvolger zal volgend jaar in het voorjaar uitkomen.

[ Voor 9% gewijzigd door 4acesNL op 26-08-2016 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:13

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Dat het zeer onwaarschijnlijk is dat Apple geen nieuwe budget/SE uitbrengt in oktober is één ding maar te stellen dat er in het voorjaar wel een opvolger komt is weer heel iets anders. Er is niets uit heden of verleden dat daar op wijst dus tenzij je daar een bron voor hebt: onzin.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Wat een vijandige toon. Maar er had inderdaad 'hoogstwaarschijnlijk' tussen moeten staan. Ik pretendeerde in ieder geval niet het te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 22:43
Thecola schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:59:
Mijn vrouw heeft sinds dinsdag een SE, is prima iPhone voor haar (ook voor mij trouwens ;) ). Ik verwacht geen update (zou vroeg zijn na release), ook nog geen enkel gerucht over gehoord. Gewoon doen.

Ik heb trouwens ook nog nergens een definitieve datum voor het event gehoord. Er doen al lange tijd geruchten over 7 september, maar stuurt Apple normaal de invites niet 2 weken op voorhand?

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:04
Thx, dan ga ik m gewoon bestellen denk ik. Ik lees wel geruchten dat de 16gb in de ban gaat bij Apple. Misschien vervalt die ook voor de SE vanaf september?

We gaan het wel zien..

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:55
Nee, de 16 GB zal er voor de SE nog blijven lijkt me. En een opvolger zal er inderdaad niet zo snel zijn gok ik.
Betwijfel het of ze wel elk jaar met een 4 inch gaan komen.

[ Voor 180% gewijzigd door Daejji op 26-08-2016 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
4acesNL schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:50:
Sowieso is het een meer dan prima ding voor je vriendin, zo gok ik dat ze geen power user is. En de SE is op het moment de snelste iPhone. Sterker nog, alleen de iPad pro is sneller. Dus sowieso geen miskoop. De opvolger zal volgend jaar in het voorjaar uitkomen.
beetje seksistisch dit wel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Niet online
Daejji schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 18:35:
Nee, de 16 GB zal er voor de SE nog blijven lijkt me. En een opvolger zal er inderdaad niet zo snel zijn gok ik.
Betwijfel het of ze wel elk jaar met een 4 inch gaan komen.
het is wel een succesvol toestel gebleken, dus wat dat betreft voor Apple interessant om het segment dat een kleiner formaat en prijs wil (mijn aanname dat dat de voornaamste selling points zijn) aan te blijven boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
@ JSt1983 Zo bedoel ik dat totaal niet. Mijn ervaring leert me dat de meeste mensen totaal geen power users zijn (ik ben zeg maar de hulplijn in mijn omgeving en werk wat iPhones betreft). En de meesten komen niet verder dan wat internet, mail, foto's en whatssap.

Mijn excuses als ik anders deed vermoeden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:13

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

4acesNL schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:37:
Wat een vijandige toon. Maar er had inderdaad 'hoogstwaarschijnlijk' tussen moeten staan. Ik pretendeerde in ieder geval niet het te weten.
Dat valt best mee toch? :)

Het is nuttig om in het topic een beetje bij de feiten te blijven. Dit is een Apple topic op Tweakers: er zijn genoeg mensen die een nieuwe account aanmaken en hier speciaal komen trollen. Om van de fanboys die alle iDevices willen iLikken en daar op gaan reageren nog maar te zwijgen. Zin en onzin zijn voor de passant die gewoon wat informatie zoekt al snel niet meer van elkaar te onderscheiden.

Er is op dit moment geen enkele reden om te verwachten dat er volgend jaar een opvolger voor de SE komt.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartoon
  • Niet online
4acesNL schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:29:
@ JSt1983 Zo bedoel ik dat totaal niet. Mijn ervaring leert me dat de meeste mensen totaal geen power users zijn (ik ben zeg maar de hulplijn in mijn omgeving en werk wat iPhones betreft). En de meesten komen niet verder dan wat internet, mail, foto's en whatssap.

Mijn excuses als ik anders deed vermoeden..
ah dankjewel, dan was mijn conclusie te snel en moet ik me eigenlijk verontschuldigen, dus bij dezen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De SE lijkt me nog niet aan vervanging toe te zijn denk ik. Het lijkt me logisch dat bij het uitkomen van de iPhone 7, de SE de zwakste versie gaat zijn.

Momenteel denk ik ook niet dat er vraag is aan een verbeterde versie van de SE. Nuja voor een batterij die het een week kan uitzingen ben ik wel vragende partij maar ik denk niet dat we ons daar het eerste jaar aan moeten verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:21
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:13:
De SE lijkt me nog niet aan vervanging toe te zijn denk ik. Het lijkt me logisch dat bij het uitkomen van de iPhone 7, de SE de zwakste versie gaat zijn.

Momenteel denk ik ook niet dat er vraag is aan een verbeterde versie van de SE. Nuja voor een batterij die het een week kan uitzingen ben ik wel vragende partij maar ik denk niet dat we ons daar het eerste jaar aan moeten verwachten.
Er is ook geen enkele reden om de SE al te "vernieuwen", de modellen 5s en SE zijn al toestellen die uitermate goede specificaties hebben. Het zijn toestellen die vooral praktisch gebruikt worden en niet vanwege hype gekocht worden. Ik denk dat de meeste gebruikers het toestel ook aanschaffen om er minimaal 1 jaar mee vooruit te kunnen. Ik zelf ga hier minimaal 2 jaar mee doen, aangezien ik niet zou weten welke eigenschap nog beter zou moeten zijn om de SE niet meer prettig te vinden :)

Kortom: het doet wat het moet doen :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 12:49
martinusz schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:36:
[...]

Er is ook geen enkele reden om de SE al te "vernieuwen", de modellen 5s en SE zijn al toestellen die uitermate goede specificaties hebben. Het zijn toestellen die vooral praktisch gebruikt worden en niet vanwege hype gekocht worden. Ik denk dat de meeste gebruikers het toestel ook aanschaffen om er minimaal 1 jaar mee vooruit te kunnen. Ik zelf ga hier minimaal 2 jaar mee doen, aangezien ik niet zou weten welke eigenschap nog beter zou moeten zijn om de SE niet meer prettig te vinden :)

Kortom: het doet wat het moet doen :P
met een telefoon van bijna 500 euro ben ik toch echt wel van plan om langer mee te doen dan 1 jaar maar ik ben dan ook geen veeleisend persoontje die elk jaar het nieuwste moet hebben,momenteel doe red ik mij nog met een nokia lumia 630 xd....

maar nu even wat anders.

ik maak niet echt veel foto's met mijn telefoon en de enige apps die ik echt gebruik zijn:

fb,whatsapp,twitter,instagram,snapchat,skype,spotify,ing,asn,rabobank

de foto's kun je opslaan in de cloud toch? kan dat eigenlijk ook direct foto maken en zonder opslaan op je telefoon direct naar de cloud?

en dan de laatste vraag.

wat is de beste winkel om een iphone te kopen? gewoon een telefoonwinkel of bij een apple icentre of apple store ivm garantie enzo,apple geeft toch maar 1 jaar garantie en andere 'normale winkels' 2 jaar?

ik ben persoonlijk niet zo van verzekeringen bij kopen,hoe denken jullie hier over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_01
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:18
Vermoeden jullie dat de prijs zal dalen in de komende maanden (bij eventuele nieuwe launch)?
Ik bezit nu namelijk een Moto G, het beestje is al 2 jaar oud en krijgt helaas geen updates meer.
Zit al een tijdje uit te kijken om over te stappen, maar goedkoper is altijd beter :)

Heb nu een zoekertje gevonden, 64 GB goud voor € 500. Doen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:57
Henry_01 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:01:Heb nu een zoekertje gevonden, 64 GB goud voor € 500. Doen of niet?
500 euro is al fors lager dan de algemene prijs in de PriceWatch: pricewatch: Apple iPhone SE 64GB Goud
...komt daar niet onder de 547 euro. Apple producten lijken altijd een vaste minimumprijs te hebben waar nauwelijks fluctuatie in is, dus 500 euro: onbetrouwbare aanbieding, tweedehands of lot-in-loterij. Ik zou er in elk geval mee uitkijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Henry_01 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:01:
Vermoeden jullie dat de prijs zal dalen in de komende maanden (bij eventuele nieuwe launch)?
Ik bezit nu namelijk een Moto G, het beestje is al 2 jaar oud en krijgt helaas geen updates meer.
Zit al een tijdje uit te kijken om over te stappen, maar goedkoper is altijd beter :)

Heb nu een zoekertje gevonden, 64 GB goud voor € 500. Doen of niet?
heb er vorige week 1 gekocht bij CoolBlue, nieuw: €567

ik zou dus een nieuwe doen ipv 2e hands....maar wellicht als je nog even wacht tot NA de Key Note van aankomende woensdag, is de SE wellicht nog een paar tientjes goedkoper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
Ben nog steeds super tevreden met mijn iPhone SE 64GB
Typen gaat nu ook wat beter als in het begin, kwestie van wennen.
Deze ga ik de komende 2 jaar zeker houden, is echt een blijvertjeuhhh ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7unkrat
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-12-2021
Na 6 jaar toch maar met een iPhone SE in zee gegaan. Is wel even wennen dat het toestel wat kleiner is, maar dat went ook wel weer.

Reden dat ik een overstap heb gemaakt is dat de afgelopen Android toestellen constant vastliepen door een overkill aan reclame is de cash. Elke dag 2GB opruimen en een uur later was alles weer ingelezen zonder de telefoon te hebben aangeraakt. Sony Z3 en andere voorgangers draaide hierdoor niet soepel. Ook de camera's zijn niet goed genoeg of iig de software die daar voor gebruikt is. Vaak veel te vee overbelichting en in het donker niet te doen. Elke Android nokte ermee na een jaar, viel veel uit, vooral Google Apps die constant crashte. Geen Apple fan, maar het draait erg soepel. Alleen jammer dat Apple verbied om webm of gifs op te slaan van Reddit.

Stadia: 7unkrat#5173

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henry_01
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:18
Geert1976 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:34:
[...]

heb er vorige week 1 gekocht bij CoolBlue, nieuw: €567

ik zou dus een nieuwe doen ipv 2e hands....maar wellicht als je nog even wacht tot NA de Key Note van aankomende woensdag, is de SE wellicht nog een paar tientjes goedkoper
Je bent helderziende zeker ;) €40 goedkoper na de keynote. Ga nog even wachten tot mijn lokale Apple boer de prijzen heeft aangepast en dan hem aanschaffen. Na 3x 2dehands wil ik wel nog eens de geur van een nieuwe pakje ervaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:08
Ik kom van een 6s en dus alles netjes via iCloud overgezet naar mijn SE maar ik merk niet dat mijn batterij het langer uithoudt tov mijn 6s. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Michie23 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:27:
Ik kom van een 6s en dus alles netjes via iCloud overgezet naar mijn SE maar ik merk niet dat mijn batterij het langer uithoudt tov mijn 6s. Iemand tips?
Merk je qua snelheid wel verschil, of zijn de beide net zo snel.... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Wat is de verwachting hier. Gaat de se in maart ook een update krijgen of houdt apple de se in productie zoals hij nu is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik kan me haast niet voorstellen dat Apple na het succes van SE geen opvolger gaat brengen binnen nu en een jaar. Persoonlijk hoop ik op een update met een design richting de iPhone 6/7 met afgeronde zijkanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na afgelopen jaren iPhone 3GS, 4S en 5S te hebben gehad wilde ik iets anders. De keuze viel op een LG4 wat voor mij een eerste ervaring betekende met zowel LG als Android.

Het begon allemaal zo hoopvol en positief maar naarmate de tijd verstreek begon ik mij te ergeren aan vooral het hardware. Mijn ergernis had vooral met accuduur te maken en later met reboot locks te maken. Met Android had ik mindere moeite hoewel deze niet kan tippen aan de gebruikservaring vn iOS.

Nu ben ik sinds vorige week donderdg eigenaar van een iPhone SE 64GB silver 8) Ik moet eerlijk bekennen; wat een heerlijke toestel is het toch en wat een prachtige accuduur _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ronwiel schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:59:
Ik kan me haast niet voorstellen dat Apple na het succes van SE geen opvolger gaat brengen binnen nu en een jaar. Persoonlijk hoop ik op een update met een design richting de iPhone 6/7 met afgeronde zijkanten.
Ik denk juist doordat het toestel wat lager/goedkoper in de markt staat er niet snel een update komt maar dat ze kiezen voor een update cycle van bv de iPod.

Dit omdat de doelgroep mijn inziens niet de doelgroep is welke elk jaar een nieuwe iPhone gaat kopen.
Ik denk dat we door de lagere prijs ook niet mogen verwachten dat een dergelijk toestel zo up to date blijft, het is toch de budget iPhone wat de 5C nooit kon worden. Zie ook de oude hardware (op de camera en de cpu na) welke er nu inzit.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:49

vooghel

Cunning linguist

Of zoals de MacBooks; op onregelmatige basis nieuwe hardware, maar ontwerp verandert veel minder vaak, en naam blijft hetzelfde.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
voor mensen die nog graag willen switchen naar een iPhone SE 64Gb, nu bij Coolblue een Tweedekansje, in nieuwstaat---> €505.
Dat is echt een onwijs mooie prijs voor een eigenlijk nieuwe iPhone.
Heb zelf ook even de SE gehad, in mijn ogen qua snelheid exact hetzelfde als de 6S alleen dan met een kleiner scherm.

Heb zelf in het verleden ook gebruik gemaakt van de Tweedekansjes van Coolblue. Als je 'in nieuwstaat' ziet, is het vrijwel altijd een product wat 0,0 schade of gebruikssporen heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Geert1976 schreef op maandag 12 september 2016 @ 19:55:
voor mensen die nog graag willen switchen naar een iPhone SE 64Gb, nu bij Coolblue een Tweedekansje, in nieuwstaat---> €505.
Dat is echt een onwijs mooie prijs voor een eigenlijk nieuwe iPhone.
Heb zelf ook even de SE gehad, in mijn ogen qua snelheid exact hetzelfde als de 6S alleen dan met een kleiner scherm.

Heb zelf in het verleden ook gebruik gemaakt van de Tweedekansjes van Coolblue. Als je 'in nieuwstaat' ziet, is het vrijwel altijd een product wat 0,0 schade of gebruikssporen heeft
Zet een advertentie in "Vraag & Aanbod", hoort hier niet thuis !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:20
Albert020 schreef op maandag 12 september 2016 @ 20:20:
[...]

Zet een advertentie in "Vraag & Aanbod", hoort hier niet thuis !
Wel lezen hè, hij heeft het over Coolblue ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
oohh schreef op maandag 12 september 2016 @ 20:21:
[...]

Wel lezen hè, hij heeft het over Coolblue ;)
De mensen die een SE zoeken, 2e hands komen die advertentie echt wel tegen.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Albert020 schreef op maandag 12 september 2016 @ 20:22:
[...]

De mensen die een SE zoeken, 2e hands komen die advertentie echt wel tegen.......
dat je uberhaupt tot 2x toe reageert n.a.v mijn tip die ik mede-Tweakers geef, verder niks te doen op deze heerlijke mooie warme maandagavond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
Geert1976 schreef op maandag 12 september 2016 @ 22:10:
[...]

dat je uberhaupt tot 2x toe reageert n.a.v mijn tip die ik mede-Tweakers geef, verder niks te doen op deze heerlijke mooie warme maandagavond?
Genoeg te doen jongen, maar zag dit en moest gewoon even reageren,
er zijn genoeg sites die reclame maken voor coolkoe }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor die tip van cooblue :)

Ik heb zonet na lang twijfelen een iPhone SE 64GB Silver in nieuwstaat gekocht als 2dekansje op cooblue. Vvoor 461€, uiteraard met 2jaar garantie _/-\o_

Mooie deal lijkt me. De officiële prijs had ik er echt niet voor over.

Morgen om 09u geleverd op het bureau en dan netjes iOS 10 installeren. Kan niet beter uitdraaien.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2016 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 17:04:
Bedankt voor die tip van cooblue :)

Ik heb zonet na lang twijfelen een iPhone SE 64GB Silver in nieuwstaat gekocht als 2dekansje op cooblue. Vvoor 461€, uiteraard met 2jaar garantie _/-\o_

Mooie deal lijkt me. De officiële prijs had ik er echt niet voor over.

Morgen om 09u geleverd op het bureau en dan netjes iOS 10 installeren. Kan niet beter uitdraaien.
Gefeliciflapstaart :S

[ Voor 9% gewijzigd door Albert020 op 13-09-2016 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet goed? :/ Was hij ergens anders goedkoper misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 18:51:
[...]

Niet goed? :/ Was hij ergens anders goedkoper misschien?
Nope, heb er zelf 80 euro meer voor betaald, je hebt een goede aankoop gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:08
Albert020 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 18:01:
[...]

Merk je qua snelheid wel verschil, of zijn de beide net zo snel.... ?
Qua snelheid geen verschil, werkt echt allemaal heel super. Draai nu iOS 10 en gaat nu helemaal als een trein

• Albert020
Michie23 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 20:26:
[...]

Qua snelheid geen verschil, werkt echt allemaal heel super. Draai nu iOS 10 en gaat nu helemaal als een trein
Nu ook, het kan aan mij liggen maar ik vindt het typen nu een stuk beter gaan met iOS10 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals verwacht zonet mijn 2dekansje ontvangen in superstaat :) Echt nagelnieuw, headset is gewoon niet meegeleverd.

Wat een snel toestel zeg :D

• Rienvh
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-11-2024
ik heb mijn SE ge-update naar IOS 10 en heb zoals altijd bij elke update het automatische slot op nooit gezet zodat het toestel zichzelf niet uitzet tijdens het updaten.
maar nu de update klaar is wil ik het automatische slot weer op 2 min zetten, helaas kan ik het automatische slot niet meer vinden.
voorheen stond het in algemeen/ automatisch slot
ik heb alles doorzocht maar kan het niet meer vinden ( ook de zoekfuntie in instellingen vind het niet meer.
kan iemand mij misschien vertellen waar ik het nu kan vinden, of wat ik aan of uit moet zetten zodat ik die functie weer kan gebruiken ???
ik had al via Google iets over batterij besparing gevonden maar die staat bij mij niet aan.
:?

• 4acesNL
Dat zit nu bij 'Beeldscherm en Helderheid'.

Nu heb ik zelf een vraag. De officiële podcast app opm mijn SE crashed spontaan bij opstarten. Ik heb van alles geprobeerd. iOS 9 herstel, ram reset en nu de upgrade naar iOS 10 waar ik hoopte dat dit opgelost zou zijn. Iemand hier ervaring mee?

[ Voor 74% gewijzigd door 4acesNL op 15-09-2016 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duc848
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04:48
De "mute" schuif van mijn SE gaat 's morgens altijd redelijk zwaar. als hij eenmaal 1 keer omgezet is, gaat hij weer een paar uurtjes soepeltjes.

Ik durf niet zo goed met alcohol en een wattenstaafje aan de slag, of zal dit wel de goede oplossing zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
duc848 schreef op zondag 18 september 2016 @ 08:08:
De "mute" schuif van mijn SE gaat 's morgens altijd redelijk zwaar. als hij eenmaal 1 keer omgezet is, gaat hij weer een paar uurtjes soepeltjes.

Ik durf niet zo goed met alcohol en een wattenstaafje aan de slag, of zal dit wel de goede oplossing zijn..
Je kunt snachts ook de nachtstand (maantje) gebruiken? Zelfde effect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duc848
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04:48
Haha, Ja dat doe ik al netjes 's nachts. Maar het is meer dat ik ervan baal dat hij ietsje stroef gaat, ook met eventuele verkoop over een paar maandjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:33
Na vele jaren van 3GS ben ik terug in IOS met deze SE. Helaas ervaar ik zeer vaak dat dit toestel vastloopt. Zo als ik wil gaan bellen en druk op de groene bel knoop moet ik soms wel 30 sec wachten totdat de scherm reageerd op aanraking. Soms vanzelf sluit het af en moet ik alsnoch nog een keer op groene bel knop drukken. Dit soort dingen geburen ook alle ik probeer links boven de knoop terug te drukken. Lange tijd geen reactie.

Hetzelfde probleem heb ik nu met IOS 10 zoals ook met de IOS 9.3.4

Zit na te denken om de phone helemaal te wissen en dan noch eens uitproberen of dit helpt. Of heeft iemand noch een tip?

Zou het kunnen dat ik 3 accounts heb voor contacten en daarom ik dit soort dingen ervaar?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:40
SlowikPL schreef op zondag 18 september 2016 @ 19:29:
Na vele jaren van 3GS ben ik terug in IOS met deze SE. Helaas ervaar ik zeer vaak dat dit toestel vastloopt. Zo als ik wil gaan bellen en druk op de groene bel knoop moet ik soms wel 30 sec wachten totdat de scherm reageerd op aanraking. Soms vanzelf sluit het af en moet ik alsnoch nog een keer op groene bel knop drukken. Dit soort dingen geburen ook alle ik probeer links boven de knoop terug te drukken. Lange tijd geen reactie.

Hetzelfde probleem heb ik nu met IOS 10 zoals ook met de IOS 9.3.4

Zit na te denken om de phone helemaal te wissen en dan noch eens uitproberen of dit helpt. Of heeft iemand noch een tip?

Zou het kunnen dat ik 3 accounts heb voor contacten en daarom ik dit soort dingen ervaar?
Dit hoort zeker niet.

En inderdaad. De beste oplossing lijkt mij om eerst een herstel uit te voeren en je telefoon als nieuw instellen. Even testen of dat werkt. Mocht het weer goed zijn, dan pas je backup terug zetten. Mocht het na je backup terugzetten weer voorkomen, dan weet je waar het aan ligt.

Mocht het bovenstaande niet werken. Kan je altijd nog een afspraak maken bij een Apple store.

Ps. bij vastlopers en lagginess, altijd eerst een herstel proberen. Als je dat niet doet en meteen naar een Apple store gaat, gaan ze vaak dat eerst proberen en sturen ze je er mee naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:40
duc848 schreef op zondag 18 september 2016 @ 08:08:

Of met een tandenstoker het vuil weg proberen te halen. Overigens is pure alcohol niet erg en zal het geen vochtschade veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:33
Oppernerd schreef op zondag 18 september 2016 @ 21:03:
[...]

Dit hoort zeker niet.

En inderdaad. De beste oplossing lijkt mij om eerst een herstel uit te voeren en je telefoon als nieuw instellen. Even testen of dat werkt. Mocht het weer goed zijn, dan pas je backup terug zetten. Mocht het na je backup terugzetten weer voorkomen, dan weet je waar het aan ligt.

Mocht het bovenstaande niet werken. Kan je altijd nog een afspraak maken bij een Apple store.

Ps. bij vastlopers en lagginess, altijd eerst een herstel proberen. Als je dat niet doet en meteen naar een Apple store gaat, gaan ze vaak dat eerst proberen en sturen ze je er mee naar huis.
Probleem opgelost. Na herstel zijn alle problemen die ik heb ervaren opgelost.

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurt_Knakker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-06 13:14
Vol verwachting heb ik vrijdag bij Belsimpel een Iphone SE 64gb besteld.
Deze werd keurig op zaterdag geleverd (UK model)

Zondag ochtend was er helaas geen leven meer in te krijgen.
Hij geeft wel aan dat hij de kabel herkent (batterij icoon en kabel eruit trekken geeft het verbinding verbroken icoon).

Heeft iemand nog een idee of heb ik een DOA te pakken?

Grtz Kurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Kurt_Knakker schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:41:

Hij geeft wel aan dat hij de kabel herkent (batterij icoon en kabel eruit trekken geeft het verbinding verbroken icoon).

Grtz Kurt
Zou even met Belsimpel contact opnemen en hem terug sturen, nieuwe eisen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz

Grtz Kurt
Aan de pc hangen met itunes en DFU mode proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 12:49

Grtz Kurt
ik dacht dat belsimpel gewoon NL modellen verkocht....niet dus!?

• Martinusz
Meer mensen last van vreemde agenda herinneringen? Met name voor verjaardagen?
Sinds IOS 10 krijg ik voor allerlei personen verjaardag meldingen, terwijl ik dat nooit kreeg.
Het lijkt erop dat het data is vanuit linkedin, in agenda heb ik verjaardagen al uitgezet en linkedin etc. uitgevinkt, echter blijf ik ze krijgen.
Ik krijg ze ook nog eens 1 dag te laat, dus persoon is gisteren jarig, dan krijg ik vandaag om 9 uur dat die persoon jarig is :?

Open ik de melding van de agenda, dan zie je de verjaardag helemaal niet in de agenda staan :?

Edit:
Ook het geluid van notificaties is van slag, bijvoorbeeld van Whatsapp krijg ik ineens ander geluidje. Ok ff opnieuw instellen dan, maar nee hoor, blijf gewoon een heel ander geluidje krijgen :?

[ Voor 15% gewijzigd door Martinusz op 28-09-2016 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurt_Knakker
martinusz schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:04:
Meer mensen last van vreemde agenda herinneringen? Met name voor verjaardagen?
Sinds IOS 10 krijg ik voor allerlei personen verjaardag meldingen, terwijl ik dat nooit kreeg.
Het lijkt erop dat het data is vanuit linkedin, in agenda heb ik verjaardagen al uitgezet en linkedin etc. uitgevinkt, echter blijf ik ze krijgen.
Ik krijg ze ook nog eens 1 dag te laat, dus persoon is gisteren jarig, dan krijg ik vandaag om 9 uur dat die persoon jarig is :?

Open ik de melding van de agenda, dan zie je de verjaardag helemaal niet in de agenda staan :?

Edit:
Ook het geluid van notificaties is van slag, bijvoorbeeld van Whatsapp krijg ik ineens ander geluidje. Ok ff opnieuw instellen dan, maar nee hoor, blijf gewoon een heel ander geluidje krijgen :?
Volgens mij kreeg ik bij de instelling van een e-mailadres de optie om de verjaardagskalender te synchroniseren.

Mijn DOA casus:
Ik heb een vervangend toestel ontvangen van Belsimpel.
Ik heb de DOA afgelopen woensdag afgegeven bij het postkantoor.
Ik mocht het toestel verzekerd of aangetekend retour sturen. (dit wordt na afloop vergoed)
Deze zaterdag een nieuw vervangend toestel ontvangen.
Dit toestel is een Europees exemplaar (euro stekker included)
Ik ben tevreden over de nette afwikkeling.

Overigens ga ik nog aanhangig maken dat ik het toestel vorige week voor 534 euro heb gekocht en dat het nu. Als ik het afgelopen vrijdag had gekocht, 524 euro had gekost.
Misschien stuur ik het toestel nog wel retour indien zij niet akkoord gaan met tegemoetkoming. principe kwestie

Grtz Kurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
martinusz schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:04:
Edit:
Dit had ik ook. Mij telefoon opnieuw opstarten heeft dit verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Niet online
Kurt_Knakker schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 01:59:
[...]

Overigens ga ik nog aanhangig maken dat ik het toestel vorige week voor 534 euro heb gekocht en dat het nu. Als ik het afgelopen vrijdag had gekocht, 524 euro had gekost.
Misschien stuur ik het toestel nog wel retour indien zij niet akkoord gaan met tegemoetkoming. principe kwestie
welk principe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurt_Knakker
Het principe dat ik hetzelfde bedrag betaal voor een telefoon die ik op dezelfde dag ontvang als dat ik hem regulier zou hebben besteld.
Prijsdaling ten tijde van de DOA.
Als ik in plaats van reparatie geld terug had gevraagd en op de vrijdag een nieuwe had besteld dan was ik goedkoper uitgeweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:48
Kurt_Knakker schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:21:
Het principe dat ik hetzelfde bedrag betaal voor een telefoon die ik op dezelfde dag ontvang als dat ik hem regulier zou hebben besteld.
Als ik in plaats van reparatie geld terug had gevraagd en op de vrijdag een nieuwe had besteld dan was ik goedkoper uitgeweest.
Dat is een ander principe. Dat heet 'pech'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurt_Knakker
bas-r schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 19:51:
[...]

Dat is een ander principe. Dat heet 'pech'.
Belsimpel is me keurig tegemoetgekomen. Geen enkele reden om de 'pech' nog nader te benoemen.
De 1 heeft nou eenmaal wat meer 'pech' dan de ander.

On topic:

Ik kom van een in nieuwstaat verkerende Iphone 5.
- De batterij gaat bij mijn dagelijks gebruik echt beduidend langer mee (ik vermoed 2x zo lang).
- 4g op een Iphone 5 is niet vergelijkbaar met 4g op een Iphone SE
- de 'bewegende' foto's zijn ff wennen

Verder zitten de verbeteringen/ veranderingen voor mij momenteel vooral in IOS 10.

Grtz Kurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

Ik twijfel of ik voor een iPhone SE moet kiezen..
Ben momenteel in bezit van een iPhone 6 64GB en kan maar niet wennen aan het formaat. Ik vind het toestel iets te groot, maar niet groot genoeg om het toestel groot te noemen.

Ik heb liever een klein toestel, te bedienen met 1 hand, of een groot toestel, te bedienen met 2 handen. iPhone 6 lijkt een middel-groot toestel voor mij, een net niet formaat als jullie snappen wat ik bedoel :-)

Wat doe ik veel op mijn iPhone:
-instagram
-whatsapp
-twitter
-safari: nieuws en forums
-af en toe youtube
-foto's maken

Heeft iemand in dezelfde situatie gezeten? Zo ja wat heb je gedaan en heb je spijt? :-)

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
styx1 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:53:
Ik twijfel of ik voor een iPhone SE moet kiezen..
Ben momenteel in bezit van een iPhone 6 64GB en kan maar niet wennen aan het formaat. Ik vind het toestel iets te groot, maar niet groot genoeg om het toestel groot te noemen.

Ik heb liever een klein toestel, te bedienen met 1 hand, of een groot toestel, te bedienen met 2 handen. iPhone 6 lijkt een middel-groot toestel voor mij, een net niet formaat als jullie snappen wat ik bedoel :-)

Wat doe ik veel op mijn iPhone:
-instagram
-whatsapp
-twitter
-safari: nieuws en forums
-af en toe youtube
-foto's maken

Heeft iemand in dezelfde situatie gezeten? Zo ja wat heb je gedaan en heb je spijt? :-)
Niet zelfde situatie, maar aan je gebruik te zien heb je geen grote telefoon nodig.
Ik heb zowel een 6 (werk) als een SE (prive). En ik gebruik veel liever de SE dan de 6.
Met name wat je zelf al benoemd, alles met 1 hand kunnen bedienen, niet te groot voor je hand en gewoon erg handzaam en makkelijk op te bergen (broekzak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Kurt_Knakker schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:21:
Dat is altijd zo'n eenzijdig principe, stel hij was een tientje duurder geworden, had je het dan ook gemeld?