Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Laat maar...

[ Voor 123% gewijzigd door barrymossel op 05-08-2016 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:09
Bert2004 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:56:
Even wat anders.
Erzijn in mijn optiek meer iPhones met fabrieks miskleunen dan dat er Samsungs zijn met fabrieksfouten.
Zo heeft mijn moeder een iPhone SE en mij valt op en anderen geven dat ook door dat het gesprek aan de andere kant van de lijn erg dof doorkomt (provider KPN)
Ikzelf heb samen met mijn vrouw een Samsung S6 En maak gebruik van de Vodafone zendmasten, maar ik heb nog nooit zo'n kristal helder geluid gehad. Je zou over Hifi waardes kunnen praten.
Heeft iemand met een iPhone SE de zelfde ervaringen? Geluid is niet om aan te horen als mijn moeder belt.
Heb zelf diverse Galaxys gehad en nu een iPhone. Samsung neemt de markt van kleine smartphones niet serieus vandaar de overstap, maar dat terzijde. Heb hier zelf en van horen zeggen (andere kant van de lijn) geen last van. Heb Ziggo als provider en naar mijn weten gaat dit via Vodafone.

Bovenstaande met 1 handje, wat een lekker ding is het toch :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crawl NL
Heb nog een voordeel ontdekt. Ben nu op vakantie in Kroatië en ik merk dat mijn korte broeken niet meer afzakken :) Door het gewicht van al die vliegdeksmartphones zakte mijn korte broeken altijd af ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Crawl NL op 05-08-2016 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Bert2004 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:56:
Even wat anders.
Erzijn in mijn optiek meer iPhones met fabrieks miskleunen dan dat er Samsungs zijn met fabrieksfouten.
Zo heeft mijn moeder een iPhone SE en mij valt op en anderen geven dat ook door dat het gesprek aan de andere kant van de lijn erg dof doorkomt (provider KPN)
Ikzelf heb samen met mijn vrouw een Samsung S6 En maak gebruik van de Vodafone zendmasten, maar ik heb nog nooit zo'n kristal helder geluid gehad. Je zou over Hifi waardes kunnen praten.
Heeft iemand met een iPhone SE de zelfde ervaringen? Geluid is niet om aan te horen als mijn moeder belt.
Jaaa, helaas wel. Echter ligt dit niet aan de iPhone maar aan een hoesje in combi met ruisonderdrukkende microfoon (achterzijde). Tot voor kort had ik met mijn iPhone 4 altijd de BookBook case, en zo ook voor de SE. Enige manier waarop ik bel is met het hoesje dubbel in mijn hand geklemd. Dan gaat de ruisonderdrukkende microfoon dus in de war van. Heb nu een tech21 rubber bescherming zonder flip en problem solved. Dus kijk even naar het hoesje of hoe iemand de telefoon vasthoudt.

Overigens iPad 3, iPhone 4, Mac mini 2.1, iPhone SE en een iPad Pro 9.7 in huis, de miskleun moet ik nog tegenkomen. Nooit iets kapot geweest..

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

GerardVanAfoort schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:49:
[...]

Jaaa, helaas wel. Echter ligt dit niet aan de iPhone maar aan een hoesje in combi met ruisonderdrukkende microfoon (achterzijde). Tot voor kort had ik met mijn iPhone 4 altijd de BookBook case, en zo ook voor de SE. Enige manier waarop ik bel is met het hoesje dubbel in mijn hand geklemd. Dan gaat de ruisonderdrukkende microfoon dus in de war van. Heb nu een tech21 rubber bescherming zonder flip en problem solved. Dus kijk even naar het hoesje of hoe iemand de telefoon vasthoudt.
Klopt inderdaad, heb al veel gevallen gezien dat iemand zat te klagen over de geluidskwaliteit of de kwaliteit van de camera wat kwam door het hoesje van de telefoon.
Veel mensen lijken dat helaas niet in te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

GerardVanAfoort schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:49:
[...]

Overigens iPad 3, iPhone 4, Mac mini 2.1, iPhone SE en een iPad Pro 9.7 in huis, de miskleun moet ik nog tegenkomen. Nooit iets kapot geweest..
Sommige hebben meer geluk.
Mijn vriendin haar 4s had een slechte batterij indertijd en haar SE had een hardwarematige fout op haar scherm (touch werkte niet juist).
Dat is 2/2.
Telkens wel nieuwe gehad.
Maar zo zie je maar als je het ongeluk hebt 2 keer een slechte batch te krijgen.

Los daarvan, we zijn beide erg tevreden met de SE.

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe lang zal deze ongeveer meegaan qua updates van IOS denken jullie? Ik wil er eentje kopen voor mijn verjaardag volgende week maar weet niet hoeveel jaar hij nog mee zal gaan gezien de IOS updates die Apple doet (ik heb helemaal geen ervaring met Iphones, alleen met Huawei)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Lastig te zeggen. Met de aankomende iOS 10 wordt de iPhone 4s niet meer ondersteund, welke in 2011 uitkwam. Dus laten we zeggen 5 jaar? Wellicht komen er daarna nog security updates uit, maar niet meer de laatste iOS.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en wat vinden jullie van de kwaliteit van de selfie camera van de SE en dat flits geval aan de voorkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 20:33:
en wat vinden jullie van de kwaliteit van de selfie camera van de SE en dat flits geval aan de voorkant?
Prima voor een telefoon. Tsjaa selfies is die front camera dan ook niet voor, maar voor FaceTime prima hoor.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:20
Heb nu een Galaxy S6 en wil eigenlijk ook terug naar Apple en een kleinere telefoon.
Maar nu ben ik bang dat dit net weer iets te klein is 4", wat zijn de ervaringen met typen,
komt het vaak voor dat je er een letter naast zit met typen, en browsen is het scherm niet te klein ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Albert020 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 09:14:
Heb nu een Galaxy S6 en wil eigenlijk ook terug naar Apple en een kleinere telefoon.
Maar nu ben ik bang dat dit net weer iets te klein is 4", wat zijn de ervaringen met typen,
komt het vaak voor dat je er een letter naast zit met typen, en browsen is het scherm niet te klein ?
Ik heb geen onwijs grote handen en zit er toch regelmatig naast. Echter bij een Android telefoon heb ik het gevoel dat ik minder "speelruimte" heb en ook vaker daadwerkelijk een verkeerde letter te pakken heb.
Zelf kan ik me er goed mee redden (en mijn schoonvader met kolenschoppen als handen ook). Toch zou ik voor mijn volgende telefoon voor een iets grotere gaan denk ik. Alhoewel ik het prijsverschil dusdanig vind dat dat nog wel een deal breaker zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:58
Albert020 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 09:14:
Ik kom van de S5 af. Het is even wennen. Maar na een paar dagen was ik wel gewend. Zit er nu niet meer naast. Browsen gaat prima. Enige wat echt even wennen was is een YouTube filmpje kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Pannekoek81 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 10:47:
[...]

Ik kom van de S5 af. Het is even wennen. Maar na een paar dagen was ik wel gewend. Zit er nu niet meer naast. Browsen gaat prima. Enige wat echt even wennen was is een YouTube filmpje kijken.
Heb nu met de S6 ook regelmatig dat ik er naast zit,
vroeger een 4S gehad, en dat ging best redelijk, denkt dus wel dat ik de overstap ga maken,
wil echt een kleinere en lichtere phone hebben, en de SE lijkt mij dan toch de beste keuze....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Trommelrem schreef op maandag 25 juli 2016 @ 20:33:
Ik heb ineens ook de gele tint waar men het over heeft. Alleen in de ABN-Amro app is de gele tint zichtbaar. De gele tint is dus duidelijk een softwareprobleem.

Daarnaast heb ik een ander probleem: Soms gaat de ringtone terug naar de default ringtone, ondanks dat een andere ringtone is geselecteerd. Alleen een Reset Network Settings lost dit probleem op. Bestaat er ook een blijvende oplossing?
*schop*

Er is nog een ander probleem bij gekomen. Op meerdere toestellen komen soms geen gesprekken binnen. Dat is alleen op te lossen met een Reset Network Settings, wat nu wekelijks gebeurt.

Kan Reset Network Settings worden geautomatiseerd? Waarom moet je eigenlijk je wekelijks Reset Network Settings doen om alles goed te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Albert020 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 12:03:
[...]

Heb nu met de S6 ook regelmatig dat ik er naast zit,
vroeger een 4S gehad, en dat ging best redelijk, denkt dus wel dat ik de overstap ga maken,
wil echt een kleinere en lichtere phone hebben, en de SE lijkt mij dan toch de beste keuze....
Ik heb totaal geen spijt van de keuze. Voor de s5 had ik ook een 4s. Blij toe terug bij iOS en kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Laatst online: 16:52
Trommelrem schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 12:15:
[...]

*schop*

Er is nog een ander probleem bij gekomen. Op meerdere toestellen komen soms geen gesprekken binnen. Dat is alleen op te lossen met een Reset Network Settings, wat nu wekelijks gebeurt.

Kan Reset Network Settings worden geautomatiseerd? Waarom moet je eigenlijk je wekelijks Reset Network Settings doen om alles goed te laten werken?
Ik heb letterlijk nog nooit mijn Network Settings gereset (iPhone 5S). Neem dus aan dat software-gerelateerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:21

SuBBaSS

-has Ryzen

Trommelrem schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 12:15:
[...]

*schop*

Op meerdere toestellen? Hoe is je netwerk daar en is het toevallig dezelfde provider?
Heb je al eens de sim eruit gehaald en opnieuw geplaatst? En/of evt. de telefoon restoren via itunes?
Maakt het uit of je op 3G/4G zit (forceer het anders eens naar bijv. 3g bij de instellingen voor mobiel netwerk).

Het is absoluut niet normaal dat je dat (reset network settings) elke week moet doen en het is ook niet normaal (of op z'n minst: heel toevallig) dat het om meerdere toestellen met hetzelfde probleem gaat. Dan zou ik de oorzaak eerder "extern" zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
SuBBaSS schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 13:02:
[...]

Op meerdere toestellen? Hoe is je netwerk daar en is het toevallig dezelfde provider?
Heb je al eens de sim eruit gehaald en opnieuw geplaatst? En/of evt. de telefoon restoren via itunes?
Maakt het uit of je op 3G/4G zit (forceer het anders eens naar bijv. 3g bij de instellingen voor mobiel netwerk).

Het is absoluut niet normaal dat je dat (reset network settings) elke week moet doen en het is ook niet normaal (of op z'n minst: heel toevallig) dat het om meerdere toestellen met hetzelfde probleem gaat. Dan zou ik de oorzaak eerder "extern" zoeken.
Het gaat om KPN Een simkaarten met integratie in de telefooncentrale. De vaste toestellen gaan wel over, de mobiele toestellen gaan op een gegeven moment niet meer over totdat een Reset Network Settings wordt gedaan. Uitgaand bellen werkt wel gewoon.

3G/4G uitschakelen ga ik testen als het probleem zich voordoet!

[ Voor 3% gewijzigd door Trommelrem op 06-08-2016 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:21

SuBBaSS

-has Ryzen

Trommelrem schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 13:04:
[...]

Het gaat om KPN Een simkaarten met integratie in de telefooncentrale. De vaste toestellen gaan wel over, de mobiele toestellen gaan op een gegeven moment niet meer over totdat een Reset Network Settings wordt gedaan. Uitgaand bellen werkt wel gewoon.

3G/4G uitschakelen ga ik testen als het probleem zich voordoet!
Ah, gaat dus via een centrale (die je zelf kunt beheren lees ik even snel?).
Dan komt er een extra component bij waar het aan kan liggen. Als je telefoon alleen door het resetten van de netwerkinstellingen pas weer inkomende gesprekken doorgeeft zit er (dus) blijkbaar iets mis met die verbinding/ communicatie met de centrale (hoor je nergens zeggen dat de toestellen ook echt netwerkverbinding verliezen/moeten zoeken). Heb je mogelijkheid tot nakijken van log-bestanden bij dit "Een" pakket?

Wellicht een optie (als het heel storend wordt) om eens wat te testen met bijv. een prepaid simkaartje dat niet op je centrale aangemeld is. Weet je snel genoeg of het aan het toestel ligt (wat mij sowieso erg sterk lijkt) of aan de instellingen van de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Hoeveel GB hou je eigenlijk over op een iPhone SE -16GB met alleen iOS 9.3 zonder apps ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Albert020 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 13:52:
Hoeveel GB hou je eigenlijk over op een iPhone SE -16GB met alleen iOS 9.3 zonder apps ?
Capaciteit is 11,9GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Bedankt, dan ga ik toch wel voor de 64GB versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de SE nu een week intussen, ben overgestapt van een Huawei P7, eerste iPhone ooit, en ik heb er wat gemengde gevoelens bij.

Ios is naar mijn mening niet altijd even logisch, en soms lijken niet alle apps even goed met elkaar te communiceren maargoed, met het nodige zoekwerk ben ik dat intussen al gewoon, maar er zijn 2 dingen die ik verschrikkelijk hard mis:
- een notificatieledje aan de voorkant van het toestel
- notificatieicoontjes in de statusbalk bovenaan.

Anderzijds, het formaat, de snelheid en de batterijduur bevallen enorm goed.Ook het trilalarm gaat harder dan bij zijn voorganger

Maar er zijn wat minpuntjes aan het toestel ook, ik zet ze even in volgorde van belangrijkheid.

1) Camera. Met het installeren van de Camera+ app kan ik al wat betere foto's maken, maar zodra ik de flits nodig heb is het gewoon een regelrechte ramp. De slechtste smartphonecamera die ik gehad heb sinds de LG optimus ME (de Samsung Galaxy Xcover, Huawei Y300 en Huawei P7 waren alle 3 stukken beter)

2) de home knop, vaak als ik een app wil verlaten en ik druk even op de home knop, komt hij in het multitaskscherm terecht, iets waarvoor je normaal moet dubbelklikken, tot doet hij het maar na 1 druk

3) rammelende knoppen, dit doet niets aan de werking van de telefoon, maar voor een telefoon van 589€ kan dit gewoon niet. Als het trilalarm van mijn telefoon afgaat kijkt iedereen raar op, precies alsof hij uit elkaar gaat vallen.

4) Gele rand bovenaan het scherm. Mij persoonlijk stoort het niet, het is pas nadat iemand anders vroeg of ik hier geen last van had dat ik het opgemerkt heb, maar los van het feit of dat het mij stoort of niet, het hoort gewoon niet op zulke dure telefoon.

Ik ben nu nog met andere apps aan het goochelen om betere foto's uit de camera te krijgen, lukt dat niet ruil ik mijn toestel in. Enigszins met spijt in het hart, want ik ben op een week tijd wel gehecht geraakt aan dat kleine razendsnelle ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Laatst online: 16:52
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 11:23:
Ik gebruik de SE nu een week intussen, ben overgestapt van een Huawei P7, eerste iPhone ooit, en ik heb er wat gemengde gevoelens bij.

Ios is naar mijn mening niet altijd even logisch, en soms lijken niet alle apps even goed met elkaar te communiceren maargoed, met het nodige zoekwerk ben ik dat intussen al gewoon, maar er zijn 2 dingen die ik verschrikkelijk hard mis:

Anderzijds, het formaat, de snelheid en de batterijduur bevallen enorm goed.Ook het trilalarm gaat harder dan bij zijn voorganger

Maar er zijn wat minpuntjes aan het toestel ook, ik zet ze even in volgorde van belangrijkheid.

1) Camera. Met het installeren van de Camera+ app kan ik al wat betere foto's maken, maar zodra ik de flits nodig heb is het gewoon een regelrechte ramp. De slechtste smartphonecamera die ik gehad heb sinds de LG optimus ME (de Samsung Galaxy Xcover, Huawei Y300 en Huawei P7 waren alle 3 stukken beter)

2) de home knop, vaak als ik een app wil verlaten en ik druk even op de home knop, komt hij in het multitaskscherm terecht, iets waarvoor je normaal moet dubbelklikken, tot doet hij het maar na 1 druk

3) rammelende knoppen, dit doet niets aan de werking van de telefoon, maar voor een telefoon van 589€ kan dit gewoon niet. Als het trilalarm van mijn telefoon afgaat kijkt iedereen raar op, precies alsof hij uit elkaar gaat vallen.

4) Gele rand bovenaan het scherm. Mij persoonlijk stoort het niet, het is pas nadat iemand anders vroeg of ik hier geen last van had dat ik het opgemerkt heb, maar los van het feit of dat het mij stoort of niet, het hoort gewoon niet op zulke dure telefoon.

Ik ben nu nog met andere apps aan het goochelen om betere foto's uit de camera te krijgen, lukt dat niet ruil ik mijn toestel in. Enigszins met spijt in het hart, want ik ben op een week tijd wel gehecht geraakt aan dat kleine razendsnelle ding.
Al jouw issues klinken alsof je een slecht exemplaar hebt (ook dat gedoe met de camera). Ruil hem om, zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Volkan1984 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 19:37:
[...]

Al jouw issues klinken alsof je een slecht exemplaar hebt (ook dat gedoe met de camera). Ruil hem om, zou ik zeggen.
Dat gaat waarschijnlijk niets uitmaken. Ik heb exact dezelfde 4 ergernissen. Punt 2, 3 en 4 zijn bij alle toestellen in zekere mate aanwezig. Daarnaast heb ik als nummer 5 nog dat het scherm af en toe los lijkt te zitten. Na 3 weken is mijn conclusie dat het voor mij gewoon niets is en ik heb best spijt van mijn aankoop.

Enige positieve is dat ik de batterij bijna niet leeg krijg. :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een huawei p8 lite met 16gb wat voor mij meer dan genoeg is (hiervoor had ik een G6 met 3gb) en overweeg dus over te stappen naar een Iphone SE. De apps die ik nu gebruik zijn snapchat, whatsapp, instagram, spotify, pokémon go en ik ben gewend om 1x in de maand foto's van m'n telefoon op mijn laptop te zetten dus heel veel foto's zullen er niet opkomen en filmen doe ik eigenlijk nooit. Zal een SE met 16gb dan goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 23:10:
Ik heb nu een huawei p8 lite met 16gb wat voor mij meer dan genoeg is (hiervoor had ik een G6 met 3gb) en overweeg dus over te stappen naar een Iphone SE. De apps die ik nu gebruik zijn snapchat, whatsapp, instagram, spotify, pokémon go en ik ben gewend om 1x in de maand foto's van m'n telefoon op mijn laptop te zetten dus heel veel foto's zullen er niet opkomen en filmen doe ik eigenlijk nooit. Zal een SE met 16gb dan goed zijn?
Meer dan genoeg. Tenminste als je niet 1000-en Spotify nummers op je telefoon zet (dus offline beschikbaar).

Bij mijn vorige 16GB telefoon kreeg ik hem uiteindelijk wel vol met filmpjes en foto's en grote apps van 1GB etc. Maar dat was dan opgelost door de foto's weg te gooien (die ik op meerdere plekken in de cloud opsla).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 23:10:
Ja, ik heb zelf ook 16GB versie. Whatsapp, Xbox App, Bankieren, Linkedin en nog 5 apps erop. Maak redelijk wat foto's, maar backup ook geregeld. Voor mij is het dus prima.

Had hiervoor een Samsung die ook een ledje heeft. Iets kleins, maar je raakt er zeker aan gewend.

Camera is prima bij mij, maak er betere foto's mee dan met de Samsung S5
Geen last van.
Alleen als ik ga schudden hoor je een rammel. En zelfs dat valt enorm mee gelukkig. Rand is metaal en de knoppen ook, kan inderdaad wat speling op zitten. Bij jou blijkbaar wel erg veel.
Zelf ook geen last van, maar bij een collega wel gezien. Na meer dan week werd het minder. Hoort inderdaad niet.

Toch een maandagochtend model? Zou ermee terug gaan en een nieuwe vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Werkt contactloos betalen met ING via NFC ook met een iPhone SE ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
SuBBaSS schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 13:14:
[...]

Ah, gaat dus via een centrale (die je zelf kunt beheren lees ik even snel?).
Dan komt er een extra component bij waar het aan kan liggen. Als je telefoon alleen door het resetten van de netwerkinstellingen pas weer inkomende gesprekken doorgeeft zit er (dus) blijkbaar iets mis met die verbinding/ communicatie met de centrale (hoor je nergens zeggen dat de toestellen ook echt netwerkverbinding verliezen/moeten zoeken). Heb je mogelijkheid tot nakijken van log-bestanden bij dit "Een" pakket?

Wellicht een optie (als het heel storend wordt) om eens wat te testen met bijv. een prepaid simkaartje dat niet op je centrale aangemeld is. Weet je snel genoeg of het aan het toestel ligt (wat mij sowieso erg sterk lijkt) of aan de instellingen van de centrale.
Er zal vandaag een ticket worden ingeschoten bij KPN.
Daarnaast gaan we een aantal non-iOS toestellen voorzoek van de KPN Eén simkaarten.

Ik ga ook uitzoeken of het probleem echt synchroon loopt met het niet kunnen selecteren van een beltoon. Dat lijkt namelijk onze graadmeter te zijn. Als de beltoon niet meer kan worden gewijzigd, dan wordt er een reset network settings gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:57

Alle drie de punten heb ik geen last van (iPhone gekocht in de release-week). Dat met die home-knop heb ik gehad met m'n 4S, na een aantal jaar gebruik, dus ik snap wat je bedoeld - maar m'n SE heeft het niet. Wel dat de knop wat duidelijker 'klikt' dan de home van m'n 4S, maar doet verder gewoon normaal.

Ofwel, ook voor mij klinkt het als een produktiefout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Albert020 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 08:59:
Werkt contactloos betalen met ING via NFC ook met een iPhone SE ?
Frans74 in "[iPhone SE] Ervaringen & discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Ow, okeej, maakt ook niet zo veel uit, veel gebruik maakte ik er ook niet van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat met het plan in mijn hoofd om de SE terug te sturen en een Galaxy S7 aan te schaffen omwille van de goede camera, maar na dan toch even op mijn oude 5" Huawei P7 te tokkelen heb ik besloten van de iPhone SE een 2de kans te geven en hem om te wisselen voor een andere SE.

Dat 4" scherm is toch echt een verademing, ik kan hier veel sneller en foutlozer op typen.

Indien dat model goed is moet ik maar met de tekortkomingen van Ios en het gebrek aan een notificatieledje leren leven. Mijn Huawei Y300 was mijn eerste toestel met zo een ledje (na de Sony Ericsson T200 dan, maar da's een fossiel), en dat is toch iets verdomd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:52:
Ik zat met het plan in mijn hoofd om de SE terug te sturen en een Galaxy S7 aan te schaffen omwille van de goede camera, maar na dan toch even op mijn oude 5" Huawei P7 te tokkelen heb ik besloten van de iPhone SE een 2de kans te geven en hem om te wisselen voor een andere SE.

Dat 4" scherm is toch echt een verademing, ik kan hier veel sneller en foutlozer op typen.

Indien dat model goed is moet ik maar met de tekortkomingen van Ios en het gebrek aan een notificatieledje leren leven. Mijn Huawei Y300 was mijn eerste toestel met zo een ledje (na de Sony Ericsson T200 dan, maar da's een fossiel), en dat is toch iets verdomd handig.
Bij een iPhone kun je de flitser gebruiken als notificatie led. Bij binnenkomende berichten flitst hij dan even. Is een feature voor doven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whatson schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 10:03:
[...]

Bij een iPhone kun je de flitser gebruiken als notificatie led. Bij binnenkomende berichten flitst hij dan even. Is een feature voor doven.
Die functie had ik ook al ontdekt maar is niet helemaal hetzelfde. Bij mijn vorige toestellen bleef er een subtiel ledje bovenaan het scherm knipperen totdat ik de hieraan gelinkte notificatie bekeken had.

Onder het idee, telefoon ligt op mijn bureau, ik ben 10 minuutjes weg, kom terug, en ik zie het ledje knipperen. Dan weet ik dat er een oproep/sms/mail was (de kleur van het ledje is vaak ook in te stellen per type notificatie). Ook kon ik hieraan zien of mijn toestel al dan niet volledig was opgeladen.

Heeft apple zo geen forum waar je verbetervoorstellen op kan plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 10:59:
[...]

Die functie had ik ook al ontdekt maar is niet helemaal hetzelfde. Bij mijn vorige toestellen bleef er een subtiel ledje bovenaan het scherm knipperen totdat ik de hieraan gelinkte notificatie bekeken had.

Onder het idee, telefoon ligt op mijn bureau, ik ben 10 minuutjes weg, kom terug, en ik zie het ledje knipperen. Dan weet ik dat er een oproep/sms/mail was (de kleur van het ledje is vaak ook in te stellen per type notificatie). Ook kon ik hieraan zien of mijn toestel al dan niet volledig was opgeladen.

Heeft apple zo geen forum waar je verbetervoorstellen op kan plaatsen?
Because it doesn't provide any usefulness beyond what the phones already do now? If your phone's in your pocket, it doesn't matter. If your phone is on your desk, you've got that big screen to give you way more information than a little glow light.
http://forums.macrumors.c...its-iphone-brand.1778986/

en bonus comment:
You clearly don't own an iphone.

On the iphone notifications pop up on the screen. The entire screen. No need for an LED indicator light. It's not needed. It's an old philosophy for people who hate their phones and never want to look at it.

Iphone is different. People want to look at their phones. Just by looking at your phone you get all the notifications on the screen.

[ Voor 15% gewijzigd door Whatson op 08-08-2016 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, zit nu met een 5S met grote waterschade van mijn partner, indien hij te herstellen is zal dit zeker 200€ zijn.
Twijfel of ik dan geen SE moet aanschaffen voor haar...

Goeie anderhalve minuut in het wc (proper)... ;w

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2016 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als de telefoon in mijn broekzak zit ben ik er niets met dat ledje nee, als ik achter mijn bureau zit, zie ik op dat groot scherm van mijn pc geen telefoongesprekken en SMS'en... Ook niet als ik even van mijn bureau weg ben zonder telefoon op zak. Ja sommige mensen hebben hun telefoon niet elke seconde van de dag bij de hand, ik krijg al telefoons genoeg op een dag, dus als ik op de WC zit wil ik niet gestoord worden door dat ding.

En wat de bonus quote betreft, daar kan ik je nog een betere op vertellen:

Mijn telefoon is mijn slaaf, ik ben niet de slaaf van mijn telefoon. Ook al mag hij het mooiste scherm te wereld hebben, ik heb geen zin om elke 5 minuten aandacht aan mijn telefoon te schenken voor te kijken of er al dan niet notificaties zijn, het is de taak van mijn telefoon om mijn aandacht te trekken onder de voorwaarden en op de manier die ik wil.

Nu het "probleem" is niet zo groot dat ik speciaal daarvoor geen iPhone zou kopen of hem afraden, maar ik ging er gewoon van uit dat dit tegenwoordig op elke telefoon zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:20:
[...]

Als de telefoon in mijn broekzak zit ben ik er niets met dat ledje nee, als ik achter mijn bureau zit, zie ik op dat groot scherm van mijn pc geen telefoongesprekken en SMS'en... Ook niet als ik even van mijn bureau weg ben zonder telefoon op zak. Ja sommige mensen hebben hun telefoon niet elke seconde van de dag bij de hand, ik krijg al telefoons genoeg op een dag, dus als ik op de WC zit wil ik niet gestoord worden door dat ding.

En wat de bonus quote betreft, daar kan ik je nog een betere op vertellen:

Mijn telefoon is mijn slaaf, ik ben niet de slaaf van mijn telefoon. Ook al mag hij het mooiste scherm te wereld hebben, ik heb geen zin om elke 5 minuten aandacht aan mijn telefoon te schenken voor te kijken of er al dan niet notificaties zijn, het is de taak van mijn telefoon om mijn aandacht te trekken onder de voorwaarden en op de manier die ik wil.

Nu het "probleem" is niet zo groot dat ik speciaal daarvoor geen iPhone zou kopen of hem afraden, maar ik ging er gewoon van uit dat dit tegenwoordig op elke telefoon zit.
Tja. Als je een Mac hebt zie je die gemiste gesprekken en sms'jes natuurlijk wel en kun je direct antwoorden/opnemen via je Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:20
Whatson schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:22:
[...]

Tja. Als je een Mac hebt zie je die gemiste gesprekken en sms'jes natuurlijk wel en kun je direct antwoorden/opnemen via je Mac.
Jongens...dit. Waarom is het nou zo moeilijk toe te geven dat een notificatieled ook zo z'n voordelen heeft? Ik zou het ook handig vinden als dat ding me op een andere manier liet weten dat ik wat gemist had, op een subtiele manier. De quote's die je gebruikt vind ik de arrogantie van (sommige) Apple-gebruikers ten top: Apple vind het niet nodig, dus is het ook niet nodig. Ik gebruik met veel plezier mijn iPhone, MacBook Air en iPad, maar dat wil niet zeggen dat ik geen dingen mis, of dat Apple alles goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 22:43
Kijk, het is nu éénmaal een ecosysteem. Mijn iPhone zit zo goed als een ganse dag in mijn broekzak. De meldingen, sms'en, ... komen op mijn Mac binnen. Ik kan goed begrijpen dat een notificatieled (ben ik zelf ook gewoon geweest tot een 3tal maanden geleden) handig is als je alleen een iPhone hebt. Echter is het ook te begrijpen dat dit niet de strategie is van Apple...

Ik vrees dat je daar alleen maar op een muur botst en dat je dus een Android moet kopen als je echt niet kunt leven zonder notificatieled.

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
DwightKSchrute schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:35:
[...]

Jongens...dit. Waarom is het nou zo moeilijk toe te geven dat een notificatieled ook zo z'n voordelen heeft? Ik zou het ook handig vinden als dat ding me op een andere manier liet weten dat ik wat gemist had, op een subtiele manier. De quote's die je gebruikt vind ik de arrogantie van (sommige) Apple-gebruikers ten top: Apple vind het niet nodig, dus is het ook niet nodig. Ik gebruik met veel plezier mijn iPhone, MacBook Air en iPad, maar dat wil niet zeggen dat ik geen dingen mis, of dat Apple alles goed doet.
Inderdaad.
Hoewel ik de led op mijn vorige telefoon vervloekte (midden in de nacht, dus altijd op z'n kop leggen zodat niet de hele kamer verlicht wordt bij één mailtje - want niet zomaar uit te zetten) mis ik hem nu toch wel (veel vaker scherm aan moeten zetten om te zien of er iets binnen is gekomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarvh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:35
Twee jaar geleden had ik een tijdje een Blackberry telefoon te leen. Daar zat zo'n rood ledje op. Bij elke melding ging deze knipperen. In WhatsApp bijvoorbeeld als iemand iets gestuurd had, al was het één regel: knipper. Dan weer een ander persoon ook in WA, weer een knipperende led. Gelukkig kreeg ik niet te vaak berichten, anders had ik daar wel naar kunnen zoeken of het uit te zetten zou zijn, of naar zwart plakband ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Tsjaa.. Zoekt en gij zult vinden :)
Wat mis je nou daadwerkelijk als je even 15 minuten lang niet je berichtenweergave of vandaag scherm ziet? Pff.. onthaast

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

[...]

Ik denk dat zo'n Apple Watch wel iets voor jou is. Dan mis je echt geen notificaties meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Misschien een beetje dom maar kan me scherm time out niet verlengen,
wil hem op 1 minuut hebben maar kan deze niet selecteren ?

[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 08-08-2016 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
Albert020 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 17:51:
Misschien een beetje dom maar kan me scherm time out niet verlengen,
wil hem op 1 minuut hebben maar kan deze niet selecteren ?
Exchange account op je toestel ingesteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
Gangster93 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 18:00:
[...]

Exchange account op je toestel ingesteld?
Ben er al uit, energie besparing stond aan, uit gezet, nu kan ik het veranderen ;)

***edit***
Het is even wennen, maar wat een lekker snel telefoontjuhh is dit mensen !

[ Voor 34% gewijzigd door Albert020 op 08-08-2016 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Psycho_Mantis schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:18:
[...]

Ik denk dat zo'n Apple Watch wel iets voor jou is. Dan mis je echt geen notificaties meer :)
Voorlopig nog veel te duur voor wat het is ;) een ledje van een paar eurocent doet het ook ;)
Whatson schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:22:
[...]

En als jij mijn werkgeven kan overtuigen om een Mac voor me te kopen kan ik hier gebruik van maken ;) Al zie ik mezelf nog niet sne een Mac kopen, veel tevreden van Windows 10 ;)

En ja ik geef kritiek op Apple, ik volg niet alles blindeling. Gelukkig maar, want stel dat er niemand ergens kritiek op had reden we ook nog allemaal in een Ford model T die je met een slinger moet aanzwengelen rond, en waren we met zen allen hier tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Is het nog zo dat je een nieuwe accu de 1e keer,
helemaal moet laten leeg gaan tot de iPhone uit gaat ?
Dit voor een beter en langere levensduur van de accu.....

[ Voor 22% gewijzigd door Albert020 op 09-08-2016 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-03 11:37
Albert020 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:07:
Het is tegenwoordig volgens mij niet meer nodig, al die ritueel om de maand leeg laten lopen, ook onnodig.
Tenzij je merkt dat er iets niet klopt met de batterij meter, dan kan je dat proberen om te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:07
Albert020 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:07:
Vroeger hadden batterijen geheugen problemen, dat waren de nikkel cadmium batterijen. Dus die batterijen moest je steeds volledig ontladen en opladen om de langst mogelijke batterijduur te laten hebben.

Tegenwoordig zijn batterijen, zeker die in mobiele telefoons van lithium-ion polymeer en deze blijven het langst goed als deze op "spanning" blijven. Deze batterijen kennen dan ook geen geheugen en dat betekent dus opladen zodra het kan en vooral niet volledig ontladen.

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 09-08-2016 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me voor een lithium batterij net slecht om deze volledig leeg te laten lopen. Nuja dat is toch wat ze me proberen wijs te maken, want hierover zijn de meest tegenstrijdige berichten terug te vinden.

Intussen heb ik mijn ander toestel ontvangen dus ik ga even terugkomen op mijn 4 opmerkingen bij de SE

Opgelost! Al blijven de foto's van de standaard app van slechtere kwaliteit als die ik met de Camera+ app maak. Nu goed, al moet ik via een boekhoudapp om gaan, dat zal me worst wezen, zolang hij maar goede foto's maakt, en dat doet hij nu.
Opgelost!
Half, het gerammel is minder erg maar het is er nog. Zal een kwestie zijn van mee leren leven.
Zelfde, maar zoals gezegd, ik had het bij mijn vorig toestel zelf ook niet opgemerkt. Vermoedelijk omdat de gele zone gelijke valt met de statusbalk.

Besluit: Ik zal het - hopelijk - de komende jaren zonder notificatieledje moeten stellen want de SE blijft. Er zijn nog steeds punten waarvan ik vind dat ze niet kunnen voor een telefoon van 589€, maar voor mij persoonlijk wegen de voordelen (Handig formaat, razendsnel, goede batterij) op tegenover de nadelen.

Siri was me ook een aangename verrassing tov google now, er is nog werk aan, maar tot nu heb ik nog niets beters gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:17:
Lijkt me voor een lithium batterij net slecht om deze volledig leeg te laten lopen. Nuja dat is toch wat ze me proberen wijs te maken, want hierover zijn de meest tegenstrijdige berichten terug te vinden.

Intussen heb ik mijn ander toestel ontvangen dus ik ga even terugkomen op mijn 4 opmerkingen bij de SE

[...]

Opgelost! Al blijven de foto's van de standaard app van slechtere kwaliteit als die ik met de Camera+ app maak. Nu goed, al moet ik via een boekhoudapp om gaan, dat zal me worst wezen, zolang hij maar goede foto's maakt, en dat doet hij nu.

[...]

Opgelost!

[...]

Half, het gerammel is minder erg maar het is er nog. Zal een kwestie zijn van mee leren leven.

[...]

Zelfde, maar zoals gezegd, ik had het bij mijn vorig toestel zelf ook niet opgemerkt. Vermoedelijk omdat de gele zone gelijke valt met de statusbalk.

Besluit: Ik zal het - hopelijk - de komende jaren zonder notificatieledje moeten stellen want de SE blijft. Er zijn nog steeds punten waarvan ik vind dat ze niet kunnen voor een telefoon van 589€, maar voor mij persoonlijk wegen de voordelen (Handig formaat, razendsnel, goede batterij) op tegenover de nadelen.

Siri was me ook een aangename verrassing tov google now, er is nog werk aan, maar tot nu heb ik nog niets beters gezien.
Hier sinds kort een iPad Pro 9.7 en iPhone SE in gebruik, schermen met True Tone (Pro) en Night Shift (uit) heb ik nog geen gele waas kunnen ontdekken, hooguit 's avonds lijkt er iets geel over de hele schermen te zijn.

Mijn SE heeft nu ook ietsje een rammeltje. Eerder wel eens gelezen dat dit ook in de camera onderdelen kan zitten, maar dat dit ook geen fout of defect is. Ik stoor me er niet aan en laat het lekker zo.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardVanAfoort schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:38:
[...]

Hier sinds kort een iPad Pro 9.7 en iPhone SE in gebruik, schermen met True Tone (Pro) en Night Shift (uit) heb ik nog geen gele waas kunnen ontdekken, hooguit 's avonds lijkt er iets geel over de hele schermen te zijn.

Mijn SE heeft nu ook ietsje een rammeltje. Eerder wel eens gelezen dat dit ook in de camera onderdelen kan zitten, maar dat dit ook geen fout of defect is. Ik stoor me er niet aan en laat het lekker zo.
De gele waas zie je vooral als je veel wit op je scherm hebt, google openen en dan in landschapmodus houden. En aangezien ik mijn telefoon vrijwel nooit met een wit scherm horizontaal houd had ik het ook niet opgemerkt als niemand het tegen me zei.

Het rammelen komt niet van de camera maar wel degelijk van de aan/uit knop. Als ik hier men vinger op houd rammelt hij niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakertjee
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:22
Inmiddels heb ik nu bijna 3 maanden een IPhone SE in mijn bezit, dit bevalt me prima alleen is er 1 ding wat me een beetje stoort.

De zaklamp functie als ik deze gebruik wil deze soms niet meer uit, het icoon blijf dan geactiveerd en m'n hele scherm bevriest. De enige optie is de pokerbutton ingedrukt te houden en dan opnieuw opstarten. Dit heb ik ongeveer 20% van de keren dat ik mijn zaklamp gebruik. Herkent iemand dit ?

( is al vanaf het begin toen ik hem kocht dus heeft niets met een software update te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
ik gebruik die zaklamp functie geregeld en nog nooit zo'n freeze gehad waar jij het over hebt...

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Dat heb ik ook nog nooit gemaakt. Bij werkt de zaklamp prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Weet iemand waarom je bij WhatsApp niet alle bericht tonen kunt gebruiken,
er staan er een paar in maar wil voor nieuwe berichten "Tsjilp" hebben, deze staat niet in de lijst....

[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 10-08-2016 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Albert020 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:17:
Weet iemand waarom je bij WhatsApp niet alle bericht tonen kunt gebruiken,
er staan er een paar in maar wil voor nieuwe berichten "Tsjilp" hebben, deze staat niet in de lijst....
Omdat de ontwikkelaar hiervoor moet zorgen. Whatsapp heeft er voor gekozen om alleen maar een beperkt aantal geluiden erin te stoppen.
Kan helaas niets aan veranderd worden.

Trouwens een beetje off-topic, dit is niet iets wat specifiek met de SE te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Psycho_Mantis schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:22:
[...]

Omdat de ontwikkelaar hiervoor moet zorgen. Whatsapp heeft er voor gekozen om alleen maar een beperkt aantal geluiden erin te stoppen.
Kan helaas niets aan veranderd worden.

Trouwens een beetje off-topic, dit is niet iets wat specifiek met de SE te maken heeft.
Oww, jammer dan is er idd niks aan te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 08:36
tweakertjee schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:52:
Inmiddels heb ik nu bijna 3 maanden een IPhone SE in mijn bezit, dit bevalt me prima alleen is er 1 ding wat me een beetje stoort.

De zaklamp functie als ik deze gebruik wil deze soms niet meer uit, het icoon blijf dan geactiveerd en m'n hele scherm bevriest. De enige optie is de pokerbutton ingedrukt te houden en dan opnieuw opstarten. Dit heb ik ongeveer 20% van de keren dat ik mijn zaklamp gebruik. Herkent iemand dit ?

( is al vanaf het begin toen ik hem kocht dus heeft niets met een software update te maken)
Ik ken dit het lijkt dat de UI op de achtergrond wel de swipe down en swipe up doen maar het niet tonen. Vaak als je op de home button drukt kan je dan wel weer je gewone homescreen bedienen maar zodra je dan weer een van de menu's van boven of beneden haalt lijkt hij weer te hangen.

Op mijn toestel gehad en laatst op mijn vriendin haar toestel maar beide een 5S dus geen specifiek SE probleem

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakertjee
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:22
SpoekGTi schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:40:
[...]

Ik ken dit het lijkt dat de UI op de achtergrond wel de swipe down en swipe up doen maar het niet tonen. Vaak als je op de home button drukt kan je dan wel weer je gewone homescreen bedienen maar zodra je dan weer een van de menu's van boven of beneden haalt lijkt hij weer te hangen.

Op mijn toestel gehad en laatst op mijn vriendin haar toestel maar beide een 5S dus geen specifiek SE probleem
Ah oké duidelijk ! is niet heel vervelend. Maar viel me gewoon op heb het overigens ook met zaklamp apps uit de Appstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twizz
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-04-2023
Horen jullie ook een geluid als je de SE schudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

twizz schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:30:
Ja, minimaal. Lijkt van de on/off sleep/wake button te komen voor zover ik het kan lokaliseren.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
twizz schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:30:
Ja, met meerdere SE's. Het is volgens mij de cameralens. Grappig geluid, dat wel :)
SuBBaSS schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 13:02:
[...]

Reactie provider:

Bekende issue. Reset Network Settings lost het op. Er is nog geen fix voor.
Het probleem is te herkennen: Zodra je beltooninstelling verdwijnt en de beltoon van gesprekken die wel doorkomen is veranderd naar de default ringtone terwijl een zelfgekozen ringtone is ingesteld, dan weet je dat niet alle gesprekken door komen. Dan moet je een Reset Network Settings doen om zowel de beltoon weer goed te krijgen als de "firewall" van de gesprekken uit te schakelen.

[ Voor 70% gewijzigd door Trommelrem op 10-08-2016 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twizz
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-04-2023
Oh oke niks aan de hand dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
GerardVanAfoort schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:35:
[...]

Ja, minimaal. Lijkt van de on/off sleep/wake button te komen voor zover ik het kan lokaliseren.
Bij mij is het de power knop, als ik deze vast hou en schud hoor ik niks meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Trommelrem schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:37:
Reactie provider:

Bekende issue. Reset Network Settings lost het op. Er is nog geen fix voor.
Het probleem is te herkennen: Zodra je beltooninstelling verdwijnt en de beltoon van gesprekken die wel doorkomen is veranderd naar de default ringtone terwijl een zelfgekozen ringtone is ingesteld, dan weet je dat niet alle gesprekken door komen. Dan moet je een Reset Network Settings doen om zowel de beltoon weer goed te krijgen als de "firewall" van de gesprekken uit te schakelen.
Probeer je te begrijpen maar dat lukt niet geheel.. Gaat het alleen om mobiele gesprekken of ook FaceTime of "bel via andere apparaten" (instelling op iPhone) waarbij je met een iPad kan bellen over het mobiele netwerk van een iPhone als deze nabij is en verbonden met Wi-Fi?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
GerardVanAfoort schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:07:
[...]

Probeer je te begrijpen maar dat lukt niet geheel.. Gaat het alleen om mobiele gesprekken of ook FaceTime of "bel via andere apparaten" (instelling op iPhone) waarbij je met een iPad kan bellen over het mobiele netwerk van een iPhone als deze nabij is en verbonden met Wi-Fi?
Gesprekken die binnenkomen middels 2G (CSD). Wat wellicht meespeelt is dat we VAMO hebben en dus geen 06-nummers hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardVanAfoort schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:35:
[...]

Ik heb het idee dat het de vibrator motor is die je dan voelt en hoort. Zit links in de boven hoek bij de knoppen.

Is blijkbaar ook bij de iPhone 5/5s aan de hand.

Een kennis heeft een iPhone 5s en die maakt ook z'n rammel. Het is z'n contra gewicht motortje en niet z'n fancy tril ding als in de iPhone 6s.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2016 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Trommelrem schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:27:
[...]
Gesprekken die binnenkomen middels 2G (CSD). Wat wellicht meespeelt is dat we VAMO hebben en dus geen 06-nummers hebben.
Kan de VAMO dienstverlener iets reproduceren, of aangeven op welk platform het naadloos of met enige problemen 'werkt'? Heb je ook andere VAMO providers getest?

NRG

• Albert020
Verschillende bronnen zeggen dat er 4G+ op de iPhone SE zou zitten,
volgens mij zit dit er echt niet op, krijg alleen het 4G icoontje boven in scherm te zien ?

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/xawsn018zuh2n.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Albert020 op 11-08-2016 18:08 ]

• Vaganzza
Nee, 4G+ is enkel de 6S en de 6S plus. Op zich nog niet zo'n gemis met de netwerken van tegenwoordig ;)

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Mijn ervaring, ik vlieg met 4G op mijn SE nu al vlot door de 2,5GB data.. Wist eigenlijk niet dat de SE geen LTE advanced had.

Zie hier hoe deze 4G+ snelheden op wel geschikte iPhones gehaald worden:
http://www.iculture.nl/dossiers/4g-netwerk/#4gplus

NRG

Verwijderd

Van de snelheid van mobiel internet heb ik ondanks het gemis aan 4G+ niet te klagen, dus of het zo een groot gebrek is betwijfel ik sterk. Dan moet je netwerk nog goede dekking hebben ook... vaak ben ik al blij als ik ergens 3G bereik heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
De accuduur is echt uitmuntend goed, heb nog 10% over !

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/dgvgqblrlpz81.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Albert020 op 12-08-2016 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
GerardVanAfoort schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 17:35:
[...]

Kan de VAMO dienstverlener iets reproduceren, of aangeven op welk platform het naadloos of met enige problemen 'werkt'? Heb je ook andere VAMO providers getest?
Betreft KPN. Ja, het is een known issue waar Apple iets aan moet doen. Andere VAMO aanbieders heb ik niet getest. Ik kan niet zomaar eventjes Cloud&Clear ergens vandaan halen en ik vraag mij af of Vodafone uberhaupt VAMO heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Het is rustig in dit topic, betekend dat iedereen tevreden is en geen klachten heeft met zijn iPhone SE ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:06
Albert020 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 19:00:
Het is rustig in dit topic, betekend dat iedereen tevreden is en geen klachten heeft met zijn iPhone SE ;)
Klopt ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Hier ook niks te klagen, top telefoontuhhh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:52
Heb net een zilvere in bezit. Eerste iPhone na 4 jaar WP en daarvoor Android en WM. Ik merkte dat ik minder wilde "klooien" en gewoon alle premium apps wilde kunnen draaien. Persoonlijk vind ik het ontwerp perfect en de accu meer dan prima. Moet alleen erg wennen aan het keyboard. Maak nog veel fouten waardoor snel typen er niet altijd bij is.
Dit forum doorgelezen voordat ik tot aanschaf overging wat ik eigenlijk met alle aankopen doe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:52
Ja! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Enige klacht dat ik 'm niet fijn kan plaatsen op het dash van mijn Volvo! Of heeft dat niks met de SE te maken? :)
Nee, na 4 weken gebruik geen enkele klacht. Deze phone gaat weer 2 à 3 jaar dienstdoen

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
Na 4 maanden nog geen seconde spijt van de iPhone SE en dat komende van een 5" scherm. Heb hem vandaag ook in het goud besteld voor mijn vrouw. Die zal er ook veel plezier aan beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:57
yep, is een prima opvolger van m'n 4S! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Klopt, ben erg tevreden met deze smartphone. De hanteerbaarheid i.c.m. met een stabiel OS/Apps en die uitmuntende batterijduur maakt dit voor mij een toppertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janook
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-12-2022
1e generatie touch id sensor is wel duidelijk een minpuntje , ik kan dit vergelijken omdat ik gelijktijdig een iPad air2 heb aangeschaft die wel de nieuwere generatie heeft, de SE is een stuk trager.
In vergelijking met de 3gs en daarna een 5s een enorme sprong , de 5s heeft mijn vrouw nu omdat haar oude samsung onbetrouwbaar werd , dus voor mij een excuus om de SE 64gig aan te schaffen ;-) , anders was ik zeker bij de 5s gebleven voorlopig, want zoveel schelen de 5s en de SE nu ook weer niet , alhoewel de foto,s weer wel erg veel mooier zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:32
Janook schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 04:16:
1e generatie touch id sensor is wel duidelijk een minpuntje , ik kan dit vergelijken omdat ik gelijktijdig een iPad air2 heb aangeschaft die wel de nieuwere generatie heeft, de SE is een stuk trager.
Zowel de Air 2 als de iPhone SE hebben de eerste generatie TouchID ;)

Alle iPads, ook de 12.9- en 9.7-inch iPad Pro, hebben de eerste generatie TouchID. De tweede generatie is vooralsnog alleen voorbehouden aan de iPhone 6s en 6s Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
Bovendien vinden velen die 2e gen touch id te snel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

conodihno1 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 19:44:
Heb net een zilvere in bezit. Eerste iPhone na 4 jaar WP en daarvoor Android en WM. Ik merkte dat ik minder wilde "klooien" en gewoon alle premium apps wilde kunnen draaien. Persoonlijk vind ik het ontwerp perfect en de accu meer dan prima. Moet alleen erg wennen aan het keyboard. Maak nog veel fouten waardoor snel typen er niet altijd bij is.
Dit forum doorgelezen voordat ik tot aanschaf overging wat ik eigenlijk met alle aankopen doe :)
Swifkey eens proberen? Ik kan ook niet met het standaard keyboard overweg en Swiftkey is echt een uitkomst :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Hier nog iemand met Swiftkey. Ik gebruik dan de mogelijkheid voor swypen, maar dat moet je liggen. Swiftkey slaat wel alles op wat je doet met uitzondering van wachtwoorden. Daar neemt het Ios toetsenbord het over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:52
Thanks, ik zal dat eens gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janook
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-12-2022
Swype van Nuance Communications versie 1.6.3906
Werkt prima en bij deze kun je het opslaan van tekst voor de ontwikkelaar uitzetten.

***En toch vind ik de ID touch van de iPad air2 sneller als die van mijn SE***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 11:47
Zo, laat ik dan toch maar wat posten over de iPhone SE.

Ik ben al sinds de eerste iPhone tevreden met de toestellen, met hier een daar een uitstapje naar Android, Windows Phone en weer terug naar Apple( Deze cyclus heeft zich een aantal keren weten te herhalen). Ik twijfelde nog even om een Note 7 te nemen. Een mooi toestel maar toch ietwat onpraktisch groot imo.

Dus nu de iPhone SE...
Afgelopen vrijdag aangeschaft (de mannelijke rose gold kleur met 64Gb geheugen) en na alles opnieuw te hebben ingesteld en geïnstalleerd meteen flink in gebruik genomen. Ik was met name benieuwd naar de batterij. Ik was het hele weekend onderweg, dus alleen tijd om 's avonds op te laden.
Zaterdag - Muziek geluisterd, filmpjes gekeken, spelletje gespeeld, wat bezig geweest op het internet, Maps gebruikt = 's avonds nog niet leeg. :) Een aangename verassing.

Verder toch even wennen dat je een gloednieuw apparaat hebt met een design uit 2012, ook al is het een geweldig design. Ik twijfelde eerst nog even om voor een groter (6s) toestel te gaan. Maar toch blij dat ik dit niet gedaan heb.

Verder heb ik de camera nog niet echt kunnen testen, maar de eerste snel genomen foto's voorspellen veel goeds.

Het toestel voelt vertrouwd aan en eigenlijk niet als een gloednieuw toestel die op het moment de snelste iPhone is. Maar..
In gebruik merk je dat zeer zeker wel. Ik ben er blij mee.

Ik heb mijzelf beloofd hier zeker 3 jaar mee te gaan doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeetwee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 19:32
Ook ik ben een zeer tevreden gebruiker :).
Het mooie formaat i.c.m. de hardware zorgt voor veel gebruiksplezier. Meer dan bij mijn eerdere 4S en 5S.
Wat mij opvalt is dat het geluid (via de Bose oordoppen) erg goed is. In mijn beleving een stuk beter dan bijv. via de iPad air en de 5S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Zelf zie ik voordelen en nadelen aan het zeer kleine scherm. Handig formaat, hele scherm te bereiken met één hand, etc.
Maar ook: bepaalde zaken zoals stripjes in Facebook zijn erg klein en om goed te kunnen lezen moet je het scherm in landscape zetten en het toetsenbord is erg klein, dus vaak ernaast.

Een volgende telefoon mag wat mij betreft dus wel iets groter, dus een opvolger van de 6/7/8 zou dan best een kandidaat kunnen zijn. Alleen jammer van die achterlijk hoge prijzen.
Pagina: 1 ... 9 ... 22 Laatste

Let op:
Kijk of je post niet beter past in een van de volgende topics:Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.