Laat maar...
[ Voor 123% gewijzigd door barrymossel op 05-08-2016 19:39 ]
[ Voor 123% gewijzigd door barrymossel op 05-08-2016 19:39 ]
Heb zelf diverse Galaxys gehad en nu een iPhone. Samsung neemt de markt van kleine smartphones niet serieus vandaar de overstap, maar dat terzijde. Heb hier zelf en van horen zeggen (andere kant van de lijn) geen last van. Heb Ziggo als provider en naar mijn weten gaat dit via Vodafone.Bert2004 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:56:
Even wat anders.
Erzijn in mijn optiek meer iPhones met fabrieks miskleunen dan dat er Samsungs zijn met fabrieksfouten.
Zo heeft mijn moeder een iPhone SE en mij valt op en anderen geven dat ook door dat het gesprek aan de andere kant van de lijn erg dof doorkomt (provider KPN)
Ikzelf heb samen met mijn vrouw een Samsung S6 En maak gebruik van de Vodafone zendmasten, maar ik heb nog nooit zo'n kristal helder geluid gehad. Je zou over Hifi waardes kunnen praten.
Heeft iemand met een iPhone SE de zelfde ervaringen? Geluid is niet om aan te horen als mijn moeder belt.
[ Voor 3% gewijzigd door Crawl NL op 05-08-2016 14:18 ]
Jaaa, helaas wel. Echter ligt dit niet aan de iPhone maar aan een hoesje in combi met ruisonderdrukkende microfoon (achterzijde). Tot voor kort had ik met mijn iPhone 4 altijd de BookBook case, en zo ook voor de SE. Enige manier waarop ik bel is met het hoesje dubbel in mijn hand geklemd. Dan gaat de ruisonderdrukkende microfoon dus in de war van. Heb nu een tech21 rubber bescherming zonder flip en problem solved. Dus kijk even naar het hoesje of hoe iemand de telefoon vasthoudt.Bert2004 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:56:
Even wat anders.
Erzijn in mijn optiek meer iPhones met fabrieks miskleunen dan dat er Samsungs zijn met fabrieksfouten.
Zo heeft mijn moeder een iPhone SE en mij valt op en anderen geven dat ook door dat het gesprek aan de andere kant van de lijn erg dof doorkomt (provider KPN)
Ikzelf heb samen met mijn vrouw een Samsung S6 En maak gebruik van de Vodafone zendmasten, maar ik heb nog nooit zo'n kristal helder geluid gehad. Je zou over Hifi waardes kunnen praten.
Heeft iemand met een iPhone SE de zelfde ervaringen? Geluid is niet om aan te horen als mijn moeder belt.
NRG
Klopt inderdaad, heb al veel gevallen gezien dat iemand zat te klagen over de geluidskwaliteit of de kwaliteit van de camera wat kwam door het hoesje van de telefoon.GerardVanAfoort schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:49:
[...]
Jaaa, helaas wel. Echter ligt dit niet aan de iPhone maar aan een hoesje in combi met ruisonderdrukkende microfoon (achterzijde). Tot voor kort had ik met mijn iPhone 4 altijd de BookBook case, en zo ook voor de SE. Enige manier waarop ik bel is met het hoesje dubbel in mijn hand geklemd. Dan gaat de ruisonderdrukkende microfoon dus in de war van. Heb nu een tech21 rubber bescherming zonder flip en problem solved. Dus kijk even naar het hoesje of hoe iemand de telefoon vasthoudt.
Sommige hebben meer geluk.GerardVanAfoort schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:49:
[...]
Jaaa, helaas wel. Echter ligt dit niet aan de iPhone maar aan een hoesje in combi met ruisonderdrukkende microfoon (achterzijde). Tot voor kort had ik met mijn iPhone 4 altijd de BookBook case, en zo ook voor de SE. Enige manier waarop ik bel is met het hoesje dubbel in mijn hand geklemd. Dan gaat de ruisonderdrukkende microfoon dus in de war van. Heb nu een tech21 rubber bescherming zonder flip en problem solved. Dus kijk even naar het hoesje of hoe iemand de telefoon vasthoudt.
Overigens iPad 3, iPhone 4, Mac mini 2.1, iPhone SE en een iPad Pro 9.7 in huis, de miskleun moet ik nog tegenkomen. Nooit iets kapot geweest..
Battle.net: NagaByrd#2844
Verwijderd
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Verwijderd
Prima voor een telefoon. Tsjaa selfies is die front camera dan ook niet voor, maar voor FaceTime prima hoor.Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 20:33:
en wat vinden jullie van de kwaliteit van de selfie camera van de SE en dat flits geval aan de voorkant?
NRG
Ik heb geen onwijs grote handen en zit er toch regelmatig naast. Echter bij een Android telefoon heb ik het gevoel dat ik minder "speelruimte" heb en ook vaker daadwerkelijk een verkeerde letter te pakken heb.Albert020 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 09:14:
Heb nu een Galaxy S6 en wil eigenlijk ook terug naar Apple en een kleinere telefoon.
Maar nu ben ik bang dat dit net weer iets te klein is 4", wat zijn de ervaringen met typen,
komt het vaak voor dat je er een letter naast zit met typen, en browsen is het scherm niet te klein ?
Ik kom van de S5 af. Het is even wennen. Maar na een paar dagen was ik wel gewend. Zit er nu niet meer naast. Browsen gaat prima. Enige wat echt even wennen was is een YouTube filmpje kijken.Albert020 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 09:14:
Heb nu een Galaxy S6 en wil eigenlijk ook terug naar Apple en een kleinere telefoon.
Maar nu ben ik bang dat dit net weer iets te klein is 4", wat zijn de ervaringen met typen,
komt het vaak voor dat je er een letter naast zit met typen, en browsen is het scherm niet te klein ?
Heb nu met de S6 ook regelmatig dat ik er naast zit,Pannekoek81 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 10:47:
[...]
Ik kom van de S5 af. Het is even wennen. Maar na een paar dagen was ik wel gewend. Zit er nu niet meer naast. Browsen gaat prima. Enige wat echt even wennen was is een YouTube filmpje kijken.
*schop*Trommelrem schreef op maandag 25 juli 2016 @ 20:33:
Ik heb ineens ook de gele tint waar men het over heeft. Alleen in de ABN-Amro app is de gele tint zichtbaar. De gele tint is dus duidelijk een softwareprobleem.
Daarnaast heb ik een ander probleem: Soms gaat de ringtone terug naar de default ringtone, ondanks dat een andere ringtone is geselecteerd. Alleen een Reset Network Settings lost dit probleem op. Bestaat er ook een blijvende oplossing?
Ik heb totaal geen spijt van de keuze. Voor de s5 had ik ook een 4s. Blij toe terug bij iOS en kleiner.Albert020 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 12:03:
[...]
Heb nu met de S6 ook regelmatig dat ik er naast zit,
vroeger een 4S gehad, en dat ging best redelijk, denkt dus wel dat ik de overstap ga maken,
wil echt een kleinere en lichtere phone hebben, en de SE lijkt mij dan toch de beste keuze....
Ik heb letterlijk nog nooit mijn Network Settings gereset (iPhone 5S). Neem dus aan dat software-gerelateerd is.Trommelrem schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 12:15:
[...]
*schop*
Er is nog een ander probleem bij gekomen. Op meerdere toestellen komen soms geen gesprekken binnen. Dat is alleen op te lossen met een Reset Network Settings, wat nu wekelijks gebeurt.
Kan Reset Network Settings worden geautomatiseerd? Waarom moet je eigenlijk je wekelijks Reset Network Settings doen om alles goed te laten werken?
Op meerdere toestellen? Hoe is je netwerk daar en is het toevallig dezelfde provider?Trommelrem schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 12:15:
[...]
*schop*
Er is nog een ander probleem bij gekomen. Op meerdere toestellen komen soms geen gesprekken binnen. Dat is alleen op te lossen met een Reset Network Settings, wat nu wekelijks gebeurt.
Kan Reset Network Settings worden geautomatiseerd? Waarom moet je eigenlijk je wekelijks Reset Network Settings doen om alles goed te laten werken?
Het gaat om KPN Een simkaarten met integratie in de telefooncentrale. De vaste toestellen gaan wel over, de mobiele toestellen gaan op een gegeven moment niet meer over totdat een Reset Network Settings wordt gedaan. Uitgaand bellen werkt wel gewoon.SuBBaSS schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 13:02:
[...]
Op meerdere toestellen? Hoe is je netwerk daar en is het toevallig dezelfde provider?
Heb je al eens de sim eruit gehaald en opnieuw geplaatst? En/of evt. de telefoon restoren via itunes?
Maakt het uit of je op 3G/4G zit (forceer het anders eens naar bijv. 3g bij de instellingen voor mobiel netwerk).
Het is absoluut niet normaal dat je dat (reset network settings) elke week moet doen en het is ook niet normaal (of op z'n minst: heel toevallig) dat het om meerdere toestellen met hetzelfde probleem gaat. Dan zou ik de oorzaak eerder "extern" zoeken.
[ Voor 3% gewijzigd door Trommelrem op 06-08-2016 13:05 ]
Ah, gaat dus via een centrale (die je zelf kunt beheren lees ik even snel?).Trommelrem schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 13:04:
[...]
Het gaat om KPN Een simkaarten met integratie in de telefooncentrale. De vaste toestellen gaan wel over, de mobiele toestellen gaan op een gegeven moment niet meer over totdat een Reset Network Settings wordt gedaan. Uitgaand bellen werkt wel gewoon.
3G/4G uitschakelen ga ik testen als het probleem zich voordoet!
Capaciteit is 11,9GBAlbert020 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 13:52:
Hoeveel GB hou je eigenlijk over op een iPhone SE -16GB met alleen iOS 9.3 zonder apps ?
Bedankt, dan ga ik toch wel voor de 64GB versie
Verwijderd
Al jouw issues klinken alsof je een slecht exemplaar hebt (ook dat gedoe met de camera). Ruil hem om, zou ik zeggen.Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 11:23:
Ik gebruik de SE nu een week intussen, ben overgestapt van een Huawei P7, eerste iPhone ooit, en ik heb er wat gemengde gevoelens bij.
Ios is naar mijn mening niet altijd even logisch, en soms lijken niet alle apps even goed met elkaar te communiceren maargoed, met het nodige zoekwerk ben ik dat intussen al gewoon, maar er zijn 2 dingen die ik verschrikkelijk hard mis:
- een notificatieledje aan de voorkant van het toestel
- notificatieicoontjes in de statusbalk bovenaan.
Anderzijds, het formaat, de snelheid en de batterijduur bevallen enorm goed.Ook het trilalarm gaat harder dan bij zijn voorganger
Maar er zijn wat minpuntjes aan het toestel ook, ik zet ze even in volgorde van belangrijkheid.
1) Camera. Met het installeren van de Camera+ app kan ik al wat betere foto's maken, maar zodra ik de flits nodig heb is het gewoon een regelrechte ramp. De slechtste smartphonecamera die ik gehad heb sinds de LG optimus ME (de Samsung Galaxy Xcover, Huawei Y300 en Huawei P7 waren alle 3 stukken beter)
2) de home knop, vaak als ik een app wil verlaten en ik druk even op de home knop, komt hij in het multitaskscherm terecht, iets waarvoor je normaal moet dubbelklikken, tot doet hij het maar na 1 druk
3) rammelende knoppen, dit doet niets aan de werking van de telefoon, maar voor een telefoon van 589€ kan dit gewoon niet. Als het trilalarm van mijn telefoon afgaat kijkt iedereen raar op, precies alsof hij uit elkaar gaat vallen.
4) Gele rand bovenaan het scherm. Mij persoonlijk stoort het niet, het is pas nadat iemand anders vroeg of ik hier geen last van had dat ik het opgemerkt heb, maar los van het feit of dat het mij stoort of niet, het hoort gewoon niet op zulke dure telefoon.
Ik ben nu nog met andere apps aan het goochelen om betere foto's uit de camera te krijgen, lukt dat niet ruil ik mijn toestel in. Enigszins met spijt in het hart, want ik ben op een week tijd wel gehecht geraakt aan dat kleine razendsnelle ding.
Dat gaat waarschijnlijk niets uitmaken. Ik heb exact dezelfde 4 ergernissen. Punt 2, 3 en 4 zijn bij alle toestellen in zekere mate aanwezig. Daarnaast heb ik als nummer 5 nog dat het scherm af en toe los lijkt te zitten. Na 3 weken is mijn conclusie dat het voor mij gewoon niets is en ik heb best spijt van mijn aankoop.Volkan1984 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 19:37:
[...]
Al jouw issues klinken alsof je een slecht exemplaar hebt (ook dat gedoe met de camera). Ruil hem om, zou ik zeggen.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Verwijderd
Meer dan genoeg. Tenminste als je niet 1000-en Spotify nummers op je telefoon zet (dus offline beschikbaar).Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 23:10:
Ik heb nu een huawei p8 lite met 16gb wat voor mij meer dan genoeg is (hiervoor had ik een G6 met 3gb) en overweeg dus over te stappen naar een Iphone SE. De apps die ik nu gebruik zijn snapchat, whatsapp, instagram, spotify, pokémon go en ik ben gewend om 1x in de maand foto's van m'n telefoon op mijn laptop te zetten dus heel veel foto's zullen er niet opkomen en filmen doe ik eigenlijk nooit. Zal een SE met 16gb dan goed zijn?
Ja, ik heb zelf ook 16GB versie. Whatsapp, Xbox App, Bankieren, Linkedin en nog 5 apps erop. Maak redelijk wat foto's, maar backup ook geregeld. Voor mij is het dus prima.Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 23:10:
Ik heb nu een huawei p8 lite met 16gb wat voor mij meer dan genoeg is (hiervoor had ik een G6 met 3gb) en overweeg dus over te stappen naar een Iphone SE. De apps die ik nu gebruik zijn snapchat, whatsapp, instagram, spotify, pokémon go en ik ben gewend om 1x in de maand foto's van m'n telefoon op mijn laptop te zetten dus heel veel foto's zullen er niet opkomen en filmen doe ik eigenlijk nooit. Zal een SE met 16gb dan goed zijn?
Had hiervoor een Samsung die ook een ledje heeft. Iets kleins, maar je raakt er zeker aan gewend.Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 11:23:
Ik gebruik de SE nu een week intussen, ben overgestapt van een Huawei P7, eerste iPhone ooit, en ik heb er wat gemengde gevoelens bij.
Ios is naar mijn mening niet altijd even logisch, en soms lijken niet alle apps even goed met elkaar te communiceren maargoed, met het nodige zoekwerk ben ik dat intussen al gewoon, maar er zijn 2 dingen die ik verschrikkelijk hard mis:
- een notificatieledje aan de voorkant van het toestel
- notificatieicoontjes in de statusbalk bovenaan.
Camera is prima bij mij, maak er betere foto's mee dan met de Samsung S5Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 11:23:
Anderzijds, het formaat, de snelheid en de batterijduur bevallen enorm goed.Ook het trilalarm gaat harder dan bij zijn voorganger
Maar er zijn wat minpuntjes aan het toestel ook, ik zet ze even in volgorde van belangrijkheid.
1) Camera. Met het installeren van de Camera+ app kan ik al wat betere foto's maken, maar zodra ik de flits nodig heb is het gewoon een regelrechte ramp. De slechtste smartphonecamera die ik gehad heb sinds de LG optimus ME (de Samsung Galaxy Xcover, Huawei Y300 en Huawei P7 waren alle 3 stukken beter)
Geen last van.Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 11:23:
2) de home knop, vaak als ik een app wil verlaten en ik druk even op de home knop, komt hij in het multitaskscherm terecht, iets waarvoor je normaal moet dubbelklikken, tot doet hij het maar na 1 druk
Alleen als ik ga schudden hoor je een rammel. En zelfs dat valt enorm mee gelukkig. Rand is metaal en de knoppen ook, kan inderdaad wat speling op zitten. Bij jou blijkbaar wel erg veel.Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 11:23:
3) rammelende knoppen, dit doet niets aan de werking van de telefoon, maar voor een telefoon van 589€ kan dit gewoon niet. Als het trilalarm van mijn telefoon afgaat kijkt iedereen raar op, precies alsof hij uit elkaar gaat vallen.
Zelf ook geen last van, maar bij een collega wel gezien. Na meer dan week werd het minder. Hoort inderdaad niet.Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 11:23:
4) Gele rand bovenaan het scherm. Mij persoonlijk stoort het niet, het is pas nadat iemand anders vroeg of ik hier geen last van had dat ik het opgemerkt heb, maar los van het feit of dat het mij stoort of niet, het hoort gewoon niet op zulke dure telefoon.
Er zal vandaag een ticket worden ingeschoten bij KPN.SuBBaSS schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 13:14:
[...]
Ah, gaat dus via een centrale (die je zelf kunt beheren lees ik even snel?).
Dan komt er een extra component bij waar het aan kan liggen. Als je telefoon alleen door het resetten van de netwerkinstellingen pas weer inkomende gesprekken doorgeeft zit er (dus) blijkbaar iets mis met die verbinding/ communicatie met de centrale (hoor je nergens zeggen dat de toestellen ook echt netwerkverbinding verliezen/moeten zoeken). Heb je mogelijkheid tot nakijken van log-bestanden bij dit "Een" pakket?
Wellicht een optie (als het heel storend wordt) om eens wat te testen met bijv. een prepaid simkaartje dat niet op je centrale aangemeld is. Weet je snel genoeg of het aan het toestel ligt (wat mij sowieso erg sterk lijkt) of aan de instellingen van de centrale.
Alle drie de punten heb ik geen last van (iPhone gekocht in de release-week). Dat met die home-knop heb ik gehad met m'n 4S, na een aantal jaar gebruik, dus ik snap wat je bedoeld - maar m'n SE heeft het niet. Wel dat de knop wat duidelijker 'klikt' dan de home van m'n 4S, maar doet verder gewoon normaal.Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 11:23:
Frans74 in "[iPhone SE] Ervaringen & discussie"Albert020 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 08:59:
Werkt contactloos betalen met ING via NFC ook met een iPhone SE ?
Ow, okeej, maakt ook niet zo veel uit, veel gebruik maakte ik er ook niet van
Verwijderd
Bij een iPhone kun je de flitser gebruiken als notificatie led. Bij binnenkomende berichten flitst hij dan even. Is een feature voor doven.Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:52:
Ik zat met het plan in mijn hoofd om de SE terug te sturen en een Galaxy S7 aan te schaffen omwille van de goede camera, maar na dan toch even op mijn oude 5" Huawei P7 te tokkelen heb ik besloten van de iPhone SE een 2de kans te geven en hem om te wisselen voor een andere SE.
Dat 4" scherm is toch echt een verademing, ik kan hier veel sneller en foutlozer op typen.
Indien dat model goed is moet ik maar met de tekortkomingen van Ios en het gebrek aan een notificatieledje leren leven. Mijn Huawei Y300 was mijn eerste toestel met zo een ledje (na de Sony Ericsson T200 dan, maar da's een fossiel), en dat is toch iets verdomd handig.
Verwijderd
Die functie had ik ook al ontdekt maar is niet helemaal hetzelfde. Bij mijn vorige toestellen bleef er een subtiel ledje bovenaan het scherm knipperen totdat ik de hieraan gelinkte notificatie bekeken had.Whatson schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 10:03:
[...]
Bij een iPhone kun je de flitser gebruiken als notificatie led. Bij binnenkomende berichten flitst hij dan even. Is een feature voor doven.
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 10:59:
[...]
Die functie had ik ook al ontdekt maar is niet helemaal hetzelfde. Bij mijn vorige toestellen bleef er een subtiel ledje bovenaan het scherm knipperen totdat ik de hieraan gelinkte notificatie bekeken had.
Onder het idee, telefoon ligt op mijn bureau, ik ben 10 minuutjes weg, kom terug, en ik zie het ledje knipperen. Dan weet ik dat er een oproep/sms/mail was (de kleur van het ledje is vaak ook in te stellen per type notificatie). Ook kon ik hieraan zien of mijn toestel al dan niet volledig was opgeladen.
Heeft apple zo geen forum waar je verbetervoorstellen op kan plaatsen?
http://forums.macrumors.c...its-iphone-brand.1778986/Because it doesn't provide any usefulness beyond what the phones already do now? If your phone's in your pocket, it doesn't matter. If your phone is on your desk, you've got that big screen to give you way more information than a little glow light.
You clearly don't own an iphone.
On the iphone notifications pop up on the screen. The entire screen. No need for an LED indicator light. It's not needed. It's an old philosophy for people who hate their phones and never want to look at it.
Iphone is different. People want to look at their phones. Just by looking at your phone you get all the notifications on the screen.
[ Voor 15% gewijzigd door Whatson op 08-08-2016 11:11 ]
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2016 11:14 ]
Verwijderd
Als de telefoon in mijn broekzak zit ben ik er niets met dat ledje nee, als ik achter mijn bureau zit, zie ik op dat groot scherm van mijn pc geen telefoongesprekken en SMS'en... Ook niet als ik even van mijn bureau weg ben zonder telefoon op zak. Ja sommige mensen hebben hun telefoon niet elke seconde van de dag bij de hand, ik krijg al telefoons genoeg op een dag, dus als ik op de WC zit wil ik niet gestoord worden door dat ding.
Tja. Als je een Mac hebt zie je die gemiste gesprekken en sms'jes natuurlijk wel en kun je direct antwoorden/opnemen via je Mac.Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:20:
[...]
Als de telefoon in mijn broekzak zit ben ik er niets met dat ledje nee, als ik achter mijn bureau zit, zie ik op dat groot scherm van mijn pc geen telefoongesprekken en SMS'en... Ook niet als ik even van mijn bureau weg ben zonder telefoon op zak. Ja sommige mensen hebben hun telefoon niet elke seconde van de dag bij de hand, ik krijg al telefoons genoeg op een dag, dus als ik op de WC zit wil ik niet gestoord worden door dat ding.
En wat de bonus quote betreft, daar kan ik je nog een betere op vertellen:
Mijn telefoon is mijn slaaf, ik ben niet de slaaf van mijn telefoon. Ook al mag hij het mooiste scherm te wereld hebben, ik heb geen zin om elke 5 minuten aandacht aan mijn telefoon te schenken voor te kijken of er al dan niet notificaties zijn, het is de taak van mijn telefoon om mijn aandacht te trekken onder de voorwaarden en op de manier die ik wil.
Nu het "probleem" is niet zo groot dat ik speciaal daarvoor geen iPhone zou kopen of hem afraden, maar ik ging er gewoon van uit dat dit tegenwoordig op elke telefoon zit.
Jongens...dit. Waarom is het nou zo moeilijk toe te geven dat een notificatieled ook zo z'n voordelen heeft? Ik zou het ook handig vinden als dat ding me op een andere manier liet weten dat ik wat gemist had, op een subtiele manier. De quote's die je gebruikt vind ik de arrogantie van (sommige) Apple-gebruikers ten top: Apple vind het niet nodig, dus is het ook niet nodig. Ik gebruik met veel plezier mijn iPhone, MacBook Air en iPad, maar dat wil niet zeggen dat ik geen dingen mis, of dat Apple alles goed doet.Whatson schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:22:
[...]
Tja. Als je een Mac hebt zie je die gemiste gesprekken en sms'jes natuurlijk wel en kun je direct antwoorden/opnemen via je Mac.
iPhone 17 256GB Zwart| Apple Watch S11 SG | Mac Mini M1 (2020) | MacBook Air 13" (2025) Blauw | Apple TV 4K (2x) | Airpods 4 (2024)
Inderdaad.DwightKSchrute schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:35:
[...]
Jongens...dit. Waarom is het nou zo moeilijk toe te geven dat een notificatieled ook zo z'n voordelen heeft? Ik zou het ook handig vinden als dat ding me op een andere manier liet weten dat ik wat gemist had, op een subtiele manier. De quote's die je gebruikt vind ik de arrogantie van (sommige) Apple-gebruikers ten top: Apple vind het niet nodig, dus is het ook niet nodig. Ik gebruik met veel plezier mijn iPhone, MacBook Air en iPad, maar dat wil niet zeggen dat ik geen dingen mis, of dat Apple alles goed doet.
Tsjaa.. Zoekt en gij zult vindenVerwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:20:
Mijn telefoon is mijn slaaf, ik ben niet de slaaf van mijn telefoon. Ook al mag hij het mooiste scherm te wereld hebben, ik heb geen zin om elke 5 minuten aandacht aan mijn telefoon te schenken voor te kijken of er al dan niet notificaties zijn, het is de taak van mijn telefoon om mijn aandacht te trekken onder de voorwaarden en op de manier die ik wil.
NRG
Ik denk dat zo'n Apple Watch wel iets voor jou is. Dan mis je echt geen notificaties meerVerwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:20:
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 08-08-2016 17:56 ]
Exchange account op je toestel ingesteld?Albert020 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 17:51:
Misschien een beetje dom maar kan me scherm time out niet verlengen,
wil hem op 1 minuut hebben maar kan deze niet selecteren ?
Ben er al uit, energie besparing stond aan, uit gezet, nu kan ik het veranderenGangster93 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 18:00:
[...]
Exchange account op je toestel ingesteld?
[ Voor 34% gewijzigd door Albert020 op 08-08-2016 20:17 ]
Verwijderd
Voorlopig nog veel te duur voor wat het isPsycho_Mantis schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:18:
[...]
Ik denk dat zo'n Apple Watch wel iets voor jou is. Dan mis je echt geen notificaties meer
En als jij mijn werkgeven kan overtuigen om een Mac voor me te kopen kan ik hier gebruik van makenWhatson schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:22:
[...]
Tja. Als je een Mac hebt zie je die gemiste gesprekken en sms'jes natuurlijk wel en kun je direct antwoorden/opnemen via je Mac.
[ Voor 22% gewijzigd door Albert020 op 09-08-2016 12:09 ]
Het is tegenwoordig volgens mij niet meer nodig, al die ritueel om de maand leeg laten lopen, ook onnodig.Albert020 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:07:
Is het nog zo dat je een nieuwe accu de 1e keer,
helemaal moet laten leeg gaan tot de iPhone uit gaat ?
Dit voor een beter en langere levensduur van de accu.....
Vroeger hadden batterijen geheugen problemen, dat waren de nikkel cadmium batterijen. Dus die batterijen moest je steeds volledig ontladen en opladen om de langst mogelijke batterijduur te laten hebben.Albert020 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:07:
Is het nog zo dat je een nieuwe accu de 1e keer,
helemaal moet laten leeg gaan tot de iPhone uit gaat ?
Dit voor een beter en langere levensduur van de accu.....
[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 09-08-2016 14:18 ]
Verwijderd
Opgelost! Al blijven de foto's van de standaard app van slechtere kwaliteit als die ik met de Camera+ app maak. Nu goed, al moet ik via een boekhoudapp om gaan, dat zal me worst wezen, zolang hij maar goede foto's maakt, en dat doet hij nu.Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 11:23:
Opgelost!2) de home knop, vaak als ik een app wil verlaten en ik druk even op de home knop, komt hij in het multitaskscherm terecht, iets waarvoor je normaal moet dubbelklikken, tot doet hij het maar na 1 druk
Half, het gerammel is minder erg maar het is er nog. Zal een kwestie zijn van mee leren leven.3) rammelende knoppen, dit doet niets aan de werking van de telefoon, maar voor een telefoon van 589€ kan dit gewoon niet. Als het trilalarm van mijn telefoon afgaat kijkt iedereen raar op, precies alsof hij uit elkaar gaat vallen.
Zelfde, maar zoals gezegd, ik had het bij mijn vorig toestel zelf ook niet opgemerkt. Vermoedelijk omdat de gele zone gelijke valt met de statusbalk.4) Gele rand bovenaan het scherm. Mij persoonlijk stoort het niet, het is pas nadat iemand anders vroeg of ik hier geen last van had dat ik het opgemerkt heb, maar los van het feit of dat het mij stoort of niet, het hoort gewoon niet op zulke dure telefoon.
Hier sinds kort een iPad Pro 9.7 en iPhone SE in gebruik, schermen met True Tone (Pro) en Night Shift (uit) heb ik nog geen gele waas kunnen ontdekken, hooguit 's avonds lijkt er iets geel over de hele schermen te zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:17:
Lijkt me voor een lithium batterij net slecht om deze volledig leeg te laten lopen. Nuja dat is toch wat ze me proberen wijs te maken, want hierover zijn de meest tegenstrijdige berichten terug te vinden.
Intussen heb ik mijn ander toestel ontvangen dus ik ga even terugkomen op mijn 4 opmerkingen bij de SE
[...]
Opgelost! Al blijven de foto's van de standaard app van slechtere kwaliteit als die ik met de Camera+ app maak. Nu goed, al moet ik via een boekhoudapp om gaan, dat zal me worst wezen, zolang hij maar goede foto's maakt, en dat doet hij nu.
[...]
Opgelost!
[...]
Half, het gerammel is minder erg maar het is er nog. Zal een kwestie zijn van mee leren leven.
[...]
Zelfde, maar zoals gezegd, ik had het bij mijn vorig toestel zelf ook niet opgemerkt. Vermoedelijk omdat de gele zone gelijke valt met de statusbalk.
Besluit: Ik zal het - hopelijk - de komende jaren zonder notificatieledje moeten stellen want de SE blijft. Er zijn nog steeds punten waarvan ik vind dat ze niet kunnen voor een telefoon van 589€, maar voor mij persoonlijk wegen de voordelen (Handig formaat, razendsnel, goede batterij) op tegenover de nadelen.
Siri was me ook een aangename verrassing tov google now, er is nog werk aan, maar tot nu heb ik nog niets beters gezien.
NRG
Verwijderd
De gele waas zie je vooral als je veel wit op je scherm hebt, google openen en dan in landschapmodus houden. En aangezien ik mijn telefoon vrijwel nooit met een wit scherm horizontaal houd had ik het ook niet opgemerkt als niemand het tegen me zei.GerardVanAfoort schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:38:
[...]
Hier sinds kort een iPad Pro 9.7 en iPhone SE in gebruik, schermen met True Tone (Pro) en Night Shift (uit) heb ik nog geen gele waas kunnen ontdekken, hooguit 's avonds lijkt er iets geel over de hele schermen te zijn.
Mijn SE heeft nu ook ietsje een rammeltje. Eerder wel eens gelezen dat dit ook in de camera onderdelen kan zitten, maar dat dit ook geen fout of defect is. Ik stoor me er niet aan en laat het lekker zo.
iPhone 17 256GB Zwart| Apple Watch S11 SG | Mac Mini M1 (2020) | MacBook Air 13" (2025) Blauw | Apple TV 4K (2x) | Airpods 4 (2024)
[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 10-08-2016 09:20 ]
Omdat de ontwikkelaar hiervoor moet zorgen. Whatsapp heeft er voor gekozen om alleen maar een beperkt aantal geluiden erin te stoppen.Albert020 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:17:
Weet iemand waarom je bij WhatsApp niet alle bericht tonen kunt gebruiken,
er staan er een paar in maar wil voor nieuwe berichten "Tsjilp" hebben, deze staat niet in de lijst....
Oww, jammer dan is er idd niks aan te doen...Psycho_Mantis schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:22:
[...]
Omdat de ontwikkelaar hiervoor moet zorgen. Whatsapp heeft er voor gekozen om alleen maar een beperkt aantal geluiden erin te stoppen.
Kan helaas niets aan veranderd worden.
Trouwens een beetje off-topic, dit is niet iets wat specifiek met de SE te maken heeft.
Ik ken dit het lijkt dat de UI op de achtergrond wel de swipe down en swipe up doen maar het niet tonen. Vaak als je op de home button drukt kan je dan wel weer je gewone homescreen bedienen maar zodra je dan weer een van de menu's van boven of beneden haalt lijkt hij weer te hangen.tweakertjee schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:52:
Inmiddels heb ik nu bijna 3 maanden een IPhone SE in mijn bezit, dit bevalt me prima alleen is er 1 ding wat me een beetje stoort.
De zaklamp functie als ik deze gebruik wil deze soms niet meer uit, het icoon blijf dan geactiveerd en m'n hele scherm bevriest. De enige optie is de pokerbutton ingedrukt te houden en dan opnieuw opstarten. Dit heb ik ongeveer 20% van de keren dat ik mijn zaklamp gebruik. Herkent iemand dit ?
( is al vanaf het begin toen ik hem kocht dus heeft niets met een software update te maken)
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Ah oké duidelijk ! is niet heel vervelend. Maar viel me gewoon op heb het overigens ook met zaklamp apps uit de Appstore.SpoekGTi schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:40:
[...]
Ik ken dit het lijkt dat de UI op de achtergrond wel de swipe down en swipe up doen maar het niet tonen. Vaak als je op de home button drukt kan je dan wel weer je gewone homescreen bedienen maar zodra je dan weer een van de menu's van boven of beneden haalt lijkt hij weer te hangen.
Op mijn toestel gehad en laatst op mijn vriendin haar toestel maar beide een 5S dus geen specifiek SE probleem
Ja, minimaal. Lijkt van de on/off sleep/wake button te komen voor zover ik het kan lokaliseren.twizz schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:30:
Horen jullie ook een geluid als je de SE schudt?
NRG
Ja, met meerdere SE's. Het is volgens mij de cameralens. Grappig geluid, dat weltwizz schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:30:
Horen jullie ook een geluid als je de SE schudt?
Reactie provider:SuBBaSS schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 13:02:
[...]
Het is absoluut niet normaal dat je dat (reset network settings) elke week moet doen en het is ook niet normaal (of op z'n minst: heel toevallig) dat het om meerdere toestellen met hetzelfde probleem gaat. Dan zou ik de oorzaak eerder "extern" zoeken.
[ Voor 70% gewijzigd door Trommelrem op 10-08-2016 13:44 ]
Bij mij is het de power knop, als ik deze vast hou en schud hoor ik niks meerGerardVanAfoort schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:35:
[...]
Ja, minimaal. Lijkt van de on/off sleep/wake button te komen voor zover ik het kan lokaliseren.
Probeer je te begrijpen maar dat lukt niet geheel.. Gaat het alleen om mobiele gesprekken of ook FaceTime of "bel via andere apparaten" (instelling op iPhone) waarbij je met een iPad kan bellen over het mobiele netwerk van een iPhone als deze nabij is en verbonden met Wi-Fi?Trommelrem schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:37:
Reactie provider:
Bekende issue. Reset Network Settings lost het op. Er is nog geen fix voor.
Het probleem is te herkennen: Zodra je beltooninstelling verdwijnt en de beltoon van gesprekken die wel doorkomen is veranderd naar de default ringtone terwijl een zelfgekozen ringtone is ingesteld, dan weet je dat niet alle gesprekken door komen. Dan moet je een Reset Network Settings doen om zowel de beltoon weer goed te krijgen als de "firewall" van de gesprekken uit te schakelen.
NRG
Gesprekken die binnenkomen middels 2G (CSD). Wat wellicht meespeelt is dat we VAMO hebben en dus geen 06-nummers hebben.GerardVanAfoort schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:07:
[...]
Probeer je te begrijpen maar dat lukt niet geheel.. Gaat het alleen om mobiele gesprekken of ook FaceTime of "bel via andere apparaten" (instelling op iPhone) waarbij je met een iPad kan bellen over het mobiele netwerk van een iPhone als deze nabij is en verbonden met Wi-Fi?
Verwijderd
Ik heb het idee dat het de vibrator motor is die je dan voelt en hoort. Zit links in de boven hoek bij de knoppen.GerardVanAfoort schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:35:
[...]
Ja, minimaal. Lijkt van de on/off sleep/wake button te komen voor zover ik het kan lokaliseren.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2016 16:34 ]
Kan de VAMO dienstverlener iets reproduceren, of aangeven op welk platform het naadloos of met enige problemen 'werkt'? Heb je ook andere VAMO providers getest?Trommelrem schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:27:
[...]
Gesprekken die binnenkomen middels 2G (CSD). Wat wellicht meespeelt is dat we VAMO hebben en dus geen 06-nummers hebben.
NRG
[ Voor 23% gewijzigd door Albert020 op 11-08-2016 18:08 ]
NRG
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Albert020 op 12-08-2016 19:59 ]
Betreft KPN. Ja, het is een known issue waar Apple iets aan moet doen. Andere VAMO aanbieders heb ik niet getest. Ik kan niet zomaar eventjes Cloud&Clear ergens vandaan halen en ik vraag mij af of Vodafone uberhaupt VAMO heeft.GerardVanAfoort schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 17:35:
[...]
Kan de VAMO dienstverlener iets reproduceren, of aangeven op welk platform het naadloos of met enige problemen 'werkt'? Heb je ook andere VAMO providers getest?
KloptAlbert020 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 19:00:
Het is rustig in dit topic, betekend dat iedereen tevreden is en geen klachten heeft met zijn iPhone SE
Float like a butterfly, sting like a bee.
Hier ook niks te klagen, top telefoontuhhh
Ja!Albert020 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 19:00:
Het is rustig in dit topic, betekend dat iedereen tevreden is en geen klachten heeft met zijn iPhone SE
Enige klacht dat ik 'm niet fijn kan plaatsen op het dash van mijn Volvo! Of heeft dat niks met de SE te maken?Albert020 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 19:00:
NRG
yep, is een prima opvolger van m'n 4S!Albert020 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 19:00:
Klopt, ben erg tevreden met deze smartphone. De hanteerbaarheid i.c.m. met een stabiel OS/Apps en die uitmuntende batterijduur maakt dit voor mij een toppertje.Albert020 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 19:00:
Zowel de Air 2 als de iPhone SE hebben de eerste generatie TouchIDJanook schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 04:16:
1e generatie touch id sensor is wel duidelijk een minpuntje , ik kan dit vergelijken omdat ik gelijktijdig een iPad air2 heb aangeschaft die wel de nieuwere generatie heeft, de SE is een stuk trager.
Swifkey eens proberen? Ik kan ook niet met het standaard keyboard overweg en Swiftkey is echt een uitkomstconodihno1 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 19:44:
Heb net een zilvere in bezit. Eerste iPhone na 4 jaar WP en daarvoor Android en WM. Ik merkte dat ik minder wilde "klooien" en gewoon alle premium apps wilde kunnen draaien. Persoonlijk vind ik het ontwerp perfect en de accu meer dan prima. Moet alleen erg wennen aan het keyboard. Maak nog veel fouten waardoor snel typen er niet altijd bij is.
Dit forum doorgelezen voordat ik tot aanschaf overging wat ik eigenlijk met alle aankopen doe
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq