Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:00

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Whatson schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 01:00:
[...]

Waarom zou je dat doen? Die iphone 6 levert tweedehands meer op dan met dat Apple recycling program
Klopt maar is ik wil andere mensen een niet 100% goedde iphone niet verkopen. Zou ik zelf ook niet willen als ik iets koop. Vandaar
Heb op deze iphone wifi problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Coldbullet schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 01:15:
[...]

Klopt maar is ik wil andere mensen een niet 100% goedde iphone niet verkopen. Zou ik zelf ook niet willen als ik iets koop. Vandaar
Heb op deze iphone wifi problemen.
Iphone 6 kwam uit in October 2014. Dus nog ruim binnen twee jaar garantie

Denk dat er genoeg mensen zijn die hem van je over willen nemen voor meer dan de 10% korting die Apple biedt. Is toch zonde om een 1.5 jaar oud toestel nu al te laten vernietigen.

[ Voor 20% gewijzigd door Whatson op 04-06-2016 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:01
Beste Mede tweakers,

ik heb op dit moment sinds 2maanden zelf de Iphone 6S 64GB space grey. maar vind hem toch eigenlijk net iets aan de grote kant. wel ben ik tevreden met apple en dat deze telefoon gewoon super vlot is. zouden jullie mij de iphone SE aanraden? is deze kwa functies en snelheid ongeveer gelijk aan de 6S of ga ik dan toch echt flink wat stappen achteruit kwa snelheid?

anders zit ik er aan te denken om me 6S te verkopen een een SE aan te schaffen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Inhumanous schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 15:38:
Beste Mede tweakers,

ik heb op dit moment sinds 2maanden zelf de Iphone 6S 64GB space grey. maar vind hem toch eigenlijk net iets aan de grote kant. wel ben ik tevreden met apple en dat deze telefoon gewoon super vlot is. zouden jullie mij de iphone SE aanraden? is deze kwa functies en snelheid ongeveer gelijk aan de 6S of ga ik dan toch echt flink wat stappen achteruit kwa snelheid?

Wat heb je zelf al gevonden?

--> http://www.apple.com/nl/iphone/compare/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
Beste Mede tweakers,

De SE is het zelfde als de 6S qua processor camera e.d. dus je gaat er niks op achteruit.
Het verschil is:
SE: Geen 3D Touch, maar in praktijk wel een veel betere accu. Daarnaast heeft de SE Geen OIS en de 6S volgensmij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:53
AlphaWierie schreef op zondag 05 juni 2016 @ 11:50:
[...]
Daarnaast heeft de SE Geen OIS en de 6S volgensmij wel.
Alleen de plus heeft ois. De 'gewone' 6s niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beste Mede tweakers,

Ja je gaat er idd op achteruit.
De SE heeft alleen de CPU en de Camera van de 6s maar is in de andere opzichten een door ontwikkelde 5S en geen kleine 6s

Vooral het scherm van de SE is beduidend minder vergeleken met een 6s (kleinere kijkhoek, minder contrast), ook mist de SE TouchID2, Force Touch, Taptic engine, Lte advanced en een baro meter.

Opzich allemaal niet erg kijkende naar de lagere prijs, die moet tenslotte ergens vandaan komen natuurlijk maar een stap terug vanaf de 6s is het zeker.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaaz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-07-2024
Tweakers,

Momenteel heb ik nog een Sony Xperia z3 compact. Maar ik mag een nieuw toestel uitzoeken. Ivm mijn kleine handjes ben ik op zoek naar een compact toestel.

Door mijn wens van een klein toetsel blijven er maar weinig toestellen over. Zelf kwam ik tot de volgende keuzes:

IPhone SE 64 gb
Sony Xperia z5 compact.
Sony Xperia X / of de performance X ( niet echt compact) maar een mooie opvolger van de huidige Xperia.

Al jaren een trouwe Android gebruiker, zelfs vaak anti Apple :PMaar dat doet er nu niet toe. Is het een goede keuze om voor de iPhone SE te gaan?

Het formaat en de stevigheid van de SE spreekt mij erg aan.

Ik gebruik mijn toestel met name om te internetten en foto's te schieten. Daarnaast natuurlijk WhatsApp en bellen.

[ Voor 0% gewijzigd door Beunhaaz op 09-06-2016 19:33 . Reden: Er stond 6SE ipv SE ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 22:43
De SE (niet de 6SE ;) ) is een heel leuk toestel. Ikzelf kwam van de Xperia Z. De foto's zijn heel goed (ook al is je camera nu meer MP). De batterij zal ook een heel pak beter zijn. Bovendien ben je ook langer zeker van updates dan de Sony modellen...

Ik weet niet of je een Mac hebt, maar indien wel dan is dit nog eens een extra pluspunt voor de SE.

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ondanks de recentelijke update is de bluetooth verbinding nog steeds erg instabiel. Het gebeurt nog regelmatig dat de verbinding met de carkit in de auto gewoon wegvalt. De gesprekskwaliteit is wel een stuk verbeterd dankzij de update, maar de verbinding is en blijft onregelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Beunhaaz schreef op zondag 05 juni 2016 @ 18:53:
Tweakers,

Momenteel heb ik nog een Sony Xperia z3 compact. Maar ik mag een nieuw toestel uitzoeken. Ivm mijn kleine handjes ben ik op zoek naar een compact toestel.

Door mijn wens van een klein toetsel blijven er maar weinig toestellen over. Zelf kwam ik tot de volgende keuzes:

IPhone 6SE 64 gb
Sony Xperia z5 compact.
Sony Xperia X / of de performance X ( niet echt compact) maar een mooie opvolger van de huidige Xperia.

Al jaren een trouwe Android gebruiker, zelfs vaak anti Apple :PMaar dat doet er nu niet toe. Is het een goede keuze om voor de iPhone 6SE te gaan?

Het formaat en de stevigheid van de 6SE spreekt mij erg aan.

Ik gebruik mijn toestel met name om te internetten en foto's te schieten. Daarnaast natuurlijk WhatsApp en bellen.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/32397140#ervaringentopics

"Problemen en specifieke vragen horen thuis in een eigen topic. "

[ Voor 11% gewijzigd door Whatson op 06-06-2016 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick_A
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 13:06
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 11:52:
ik heb er ook geen spijt van...het is wel wennen..

heel soms heb ik dat mensen mij niet verstaan...gewoon als ik hem in mijn hand heb...
ik denk dat ik hem dan nog zo vasthou zoals een 6, met mijn hand aan de onderkant...

of heeft iemand hier ook wel eens last van?
Dit heb ik ook heel vaak. Call quality lijkt een heel stuk minder goed dan van de iPhone 5 die ik hiervoor had. Ik ga dit weekend langs de Apple store om te kijken wat ze eraan kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rick_A schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:44:
[...]

Dit heb ik ook heel vaak. Call quality lijkt een heel stuk minder goed dan van de iPhone 5 die ik hiervoor had. Ik ga dit weekend langs de Apple store om te kijken wat ze eraan kunnen doen.
o oke....laat het me anders weten..

heel soms heb ik ook dat hij niet reageert als ik hem touch..swipe ofzo met mijn vinger...meestal als ik dan switch van applicatie en weer terug keert gaat het dan goed..

wel lastig om dat ik in een winkel merkbaar te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey94
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-07-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 11:52:
ik heb er ook geen spijt van...het is wel wennen..

heel soms heb ik dat mensen mij niet verstaan...gewoon als ik hem in mijn hand heb...
ik denk dat ik hem dan nog zo vasthou zoals een 6, met mijn hand aan de onderkant...

of heeft iemand hier ook wel eens last van?
Hier had ik inderdaad ook last van. Ik was niet zo goed te verstaan met de iPhone SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:31

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Joey94 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:15:
[...]

Hier had ik inderdaad ook last van. Ik was niet zo goed te verstaan met de iPhone SE.
Ik heb dit met mijn iPhone 5s ook gehad. Ik klonk erg dof en ver weg. De persoon aan de andere kant hoorde mij alsof ik een lap voor mijn mond had ongeveer. Ik heb toen een afspraak gemaakt in de Apple Store, en kreeg direct een ander toestel mee... Dat zou ik proberen dus...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
LeenVan schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:41:
Gewoon even uit nieuwsgierigheid;

zijn er mensen die "spijt" hebben van hun overstap van een 6 naar de SE?
Ik iig niet, SE ligt perfect in de hand, uitstekend eenhandig bedienbaar, mis geen schermomvang, design is superieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:42

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Beunhaaz schreef op zondag 05 juni 2016 @ 18:53:
Tweakers,

IPhone 6SE 64 gb
Sony Xperia z5 compact.

Al jaren een trouwe Android gebruiker, zelfs vaak anti Apple :PMaar dat doet er nu niet toe. Is het een goede keuze om voor de iPhone 6SE te gaan?

Het formaat en de stevigheid van de 6SE spreekt mij erg aan.

iPhone 6SE is dat een nieuw toestel? Misschien moet er maar een eigen topic voor komen :+

Even serieus. Vragen in een iPhone SE topic of het een goed toestel is, is wel een beetje vragen naar de bekende weg.
De kans dat hier iemand Android zou aanbevelen is niet heel erg groot. Hooguit een enkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje? Sinds kort zie ik bij het gebruik van mijn Touch ID heel kort een soort witte waas/flits recht boven in mijn scherm. Als ik Touch ID uit zet en de Iphone gewoon ontgrendel zie ik dit niet. Vreemd!!! Wie heeft hier ook last van of heeft een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaaz
  • Laatst online: 02-07-2024
Psycho_Mantis schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:36:
[...]

iPhone 6SE is dat een nieuw toestel? Misschien moet er maar een eigen topic voor komen :+

Even serieus. Vragen in een iPhone SE topic of het een goed toestel is, is wel een beetje vragen naar de bekende weg.
De kans dat hier iemand Android zou aanbevelen is niet heel erg groot. Hooguit een enkeling.
Excuses voor de spelfout (6SE).

Ik was juist naar dit topic gekomen aangezien hier leden zitten die ervaring hebben met de SE. Ik snap dat de meerderheid hier positief is. Maar in zulke topics worden ook altijd de fouten/gebreken besproken ;) En er zijn vast ook mensen die overgestapt zijn van Android naar IOS.

Maar ik zal niet verder offtopic gaan. Ik ga de iphone SE 64 GB halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog iphone SE gebruikers hier met een behoorlijk luide "clicky" home button? Die van mij is echt best wel luid, heel wat luider dan de 5s van mijn zus en mijn ipad mini.. Op zich geen ramp, maar het voelt wel wat goedkoop aan en heb wat schrik dat het in de toekomst problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 19:57:
Nog iphone SE gebruikers hier met een behoorlijk luide "clicky" home button? Die van mij is echt best wel luid, heel wat luider dan de 5s van mijn zus en mijn ipad mini.. Op zich geen ramp, maar het voelt wel wat goedkoop aan en heb wat schrik dat het in de toekomst problemen geeft.
Ik heb er ook 'last' van. Ligt er een beetje aan hoe je de knop indrukt. Maar hij kan een heel harde klik produceren wanneer ik recht op de knop druk, een beetje schuin geeft amper geluid. Ik ondervind er niet veel last van. Ik denk dat er vanzelf wel wat stof tussen komt te zitten waardoor het na verloop van tijd minder wordt.

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja mijne is exact hetzelfde. Wel vreemd dat er zo een groot verschil is tussen verschillende devices..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick30
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 18:37
Allen,

Vandaag twee iPhone SE binnen gekregen, één voor mij één voor mijn vrouw. Ik een 64 GB space grey en mijn vrouw een rosé goud 16 GB. Toestellen uitgepakt en dan valt me het volgende op. Mijn scherm is tint donkerder maar lijkt egaal, van mijn vrouw is feller en heeft bovenin een lichte gele band. Wat ook opvalt is dat degene van mij vrouw ietsje rooier lijkt dan die van mij.

Nu is het natuurlijk mieren ne.ken achter de komma, maar vindt dit wel erg vreemd. Exact dezelfde toestellen en het ene scherm is feller dan de andere.....settings overigens identiek. Ook in de meest donkere stand is de mijne donkerder.

Meer mensen die dit opgemerkt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mick30 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 20:13:
Allen,

Vandaag twee iPhone SE binnen gekregen, één voor mij één voor mijn vrouw. Ik een 64 GB space grey en mijn vrouw een rosé goud 16 GB. Toestellen uitgepakt en dan valt me het volgende op. Mijn scherm is tint donkerder maar lijkt egaal, van mijn vrouw is feller en heeft bovenin een lichte gele band. Wat ook opvalt is dat degene van mij vrouw ietsje rooier lijkt dan die van mij.

Nu is het natuurlijk mieren ne.ken achter de komma, maar vindt dit wel erg vreemd. Exact dezelfde toestellen en het ene scherm is feller dan de andere.....settings overigens identiek. Ook in de meest donkere stand is de mijne donkerder.

Meer mensen die dit opgemerkt hebben?
De gele gloed is een bekend probleem, da's lijm die nog goed moet drogen. Daar heb ik meer over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:00

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Jeuuj net mailtje gekregen, kan me iphone se ophalen bij de amac, morge meteen naar de winkel! Ben benieuwd of het me weer bevalt...
Ben van een 4s naar een 6 gegaan maar vond m altijd te groot. Nu weer terug naar de se formaat

Edit:

Heb m gistere opgehaald, meteen weer als vanouds een telefoon die in 1 hand past en niet heel de tijd het gevoel dat hij uit je hand valt zoals bij de 6.
De bouw Kwaliteit van de iPhone is goed! Geen minpunten en scherm geen gelewaas. Ik ben blij! Een goede stap kan het meer mensen aanraden

[ Voor 40% gewijzigd door Coldbullet op 26-06-2016 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:46
Coldbullet schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 17:50:
Jeuuj net mailtje gekregen, kan me iphone se ophalen bij de amac, morge meteen naar de winkel! Ben benieuwd of het me weer bevalt...
Ben van een 4s naar een 6 gegaan maar vond m altijd te groot. Nu weer terug naar de se formaat

Edit:

Heb m gistere opgehaald, meteen weer als vanouds een telefoon die in 1 hand past en niet heel de tijd het gevoel dat hij uit je hand valt zoals bij de 6.
De bouw Kwaliteit van de iPhone is goed! Geen minpunten en scherm geen gelewaas. Ik ben blij! Een goede stap kan het meer mensen aanraden
Zaterdag precies de zelfde stap genomen van een 6 naar een SE was in het begin even wennen het kleinere scherm maar erg fijn dat hij in 1 hand gebruikt kan worden! vooralsnog ook zeker nog geen spijt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Laatst online: 20:09
michaeltjeh1 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 08:17:
[...]

Zaterdag precies de zelfde stap genomen van een 6 naar een SE was in het begin even wennen het kleinere scherm maar erg fijn dat hij in 1 hand gebruikt kan worden! vooralsnog ook zeker nog geen spijt :-)
Ik twijfel ontzettend. Ik merk nu in de zomer dat mijn 6 Plus wat lastig mee te nemen is zonder jas (vorig jaar zomer ook al last van, nu irriteert het me). Omdat de 7 volgens de geruchten niet echt upgrade-waardig is, heb ik de neiging om de SE een jaartje te nemen. Zijn er meer mensen die zo'n grote stap terug (qua grootte) hebben gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
DwightKSchrute schreef op maandag 27 juni 2016 @ 08:57:
[...]

Ik twijfel ontzettend. Ik merk nu in de zomer dat mijn 6 Plus wat lastig mee te nemen is zonder jas (vorig jaar zomer ook al last van, nu irriteert het me). Omdat de 7 volgens de geruchten niet echt upgrade-waardig is, heb ik de neiging om de SE een jaartje te nemen. Zijn er meer mensen die zo'n grote stap terug (qua grootte) hebben gemaakt?
http://9to5mac.com/2016/0...hone-6s-plus-impressions/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:46
Vanaf de 6+ naar de SE is denk ik wel een hele flinke stap maar het formaat ligt mij in ieder geval erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pecari
  • Laatst online: 12-09 17:41
Het lijkt een hele stap maar geloof me het is het echt waard, eerste paar uur met de SE was even vreemd klein je bent zo'n joekel gewend.
je stopt de telefoon zomaar overal in niet zoeken past het wel, 3 dagen verder ik pak mijn oude telefoon en ik denk heb ik dat ding mee gezeuld, snelheid telefoon geweldig je kunt gewoon alles wat je al gewend was, nee gewoon geweldig dat Apple dit model weer nieuw leven heeft ingeblazen accu geweldig, ik hoef geen grote telefoon meer dit is de mooiste afmeting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlvknmb
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-06 21:48
Joey94 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:23:
[...]

Nee dat bedoel ik niet. Laat Facebook maar even achterwege. Wanneer ik op mijn iPhone bijvoorbeeld mijn instellingen scherm open, door van onderen naar boven te swipen op het start scherm, dan geeft hij een soort van tik geluid. Dit gebeurd niet elke keer, maar wel af en toe. Alsof intern iets een tik geluid maakt, ik weet niet precies hoe ik het anders moet omschrijven. Het is in ieder geval te horen en ik heb dit ook nog nooit eerder gehad bij een iPad of andere smartphone. Ik heb de iPhone sinds vorige week donderdag, en ik weet niet of ik hier iets mee moet doen.
Ik heb dit probleem ook, dus m'n toestel opgestuurd naar Apple. Helaas zelfde toestel teruggekregen omdat ze niks kunnen vinden, omdat het niet te reproduceren is. Dat klopt, het lukt mij zelf ook niet, maar het is er wel. Ik heb me ook suf gegoogled maar ik kan verder niemand vinden die dit ook heeft, behalve twee mensen hier op Tweakers.

Twee vragen:

1. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Statische electriciteit wellicht?
2. Hoe krijg je Apple zo ver dat ze je toestel omruilen voor een probleem dat bijna niet te reproduceren is en zich op de meest willekeurige moment voordoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
dlvknmb schreef op maandag 27 juni 2016 @ 21:42:
[...]

Ik heb dit probleem ook, dus m'n toestel opgestuurd naar Apple. Helaas zelfde toestel teruggekregen omdat ze niks kunnen vinden, omdat het niet te reproduceren is. Dat klopt, het lukt mij zelf ook niet, maar het is er wel. Ik heb me ook suf gegoogled maar ik kan verder niemand vinden die dit ook heeft, behalve twee mensen hier op Tweakers.

Twee vragen:

1. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Statische electriciteit wellicht?
2. Hoe krijg je Apple zo ver dat ze je toestel omruilen voor een probleem dat bijna niet te reproduceren is en zich op de meest willekeurige moment voordoet?
Het klinkt heel gek, maar het kan heel goed een stofdeeltje of zandkorrel zijn die tussen de plastic rand van het scherm en de aluminium behuizing zit. Ik had hier ook last van bij de iPhone 5s. Voorzichtig met een dun stukje plastic de zijkant uitbaggeren loste bij mij het probleem altijd op.

Bij mij klonk het klikken van het scherm als een stukje plakband welk je lostrekt.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Bedankt voor de reacties. Mijn vrouw wil 'm sowieso graag hebben, omdat ze het formaat fijn vindt. Ik ga een week haar 5s gebruiken, om te kijken of het formaat me niet gaat irriteren en daarna een beslissing nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:40
Hier ook iemand die van een plus naar SE ging.

Ik vond het grote scherm van de plus erg fijn in gebruik. Alleen knaagde de grootte aan me. Het voelde nooit fijn in m'n handen en broek.

Tijd geleden een SE gekocht om een paar maanden mee te overbruggen. En tot nu toe is die eigenlijk boven verwachting goed bevallen. Wat een verademing is het formaat. Ligt fijn en de handen en in je broekzak. Ik hield nooit van tikken op een klein scherm. Maar swypen was voor mij echt de uitkomst. Helemaal met 1-handig gebruik.

Het scherm zelf was eerst erg wennen aangezien alles een stukje kleiner is. Ook ligt het wat dieper waardoor het iets minder mooi is. Maar goed. Na een paar weken merk je er niks van. De snelheid en batterij is dik in orde. En ook de prijs is niet exorbitant hoog. Als blijkt dat de komende iPhone tegenvalt, dan vind ik het totaal niet erg om de SE langer te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Laatst online: 26-08 08:57
Oppernerd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:19:
Maar swypen was voor mij echt de uitkomst. Helemaal met 1-handig gebruik.
Heerlijk dat swypen! Ik kwam van een Blackberry en hoewel ik heel veel dingen daarvan mis, kan ik mijn geluk met het swypen niet op. ZO makkelijk dat. Enige wat ik irri vind is dat bij gebruik van het swype board, je geen gebruik kan maken van de dicteer functie voor Whatsapp. Daarvoor moet je eerst terug naar het reguliere apple keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
Oppernerd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:19:
Hier ook iemand die van een plus naar SE ging.

Ik vond het grote scherm van de plus erg fijn in gebruik. Alleen knaagde de grootte aan me. Het voelde nooit fijn in m'n handen en broek.

Tijd geleden een SE gekocht om een paar maanden mee te overbruggen. En tot nu toe is die eigenlijk boven verwachting goed bevallen. Wat een verademing is het formaat. Ligt fijn en de handen en in je broekzak. Ik hield nooit van tikken op een klein scherm. Maar swypen was voor mij echt de uitkomst. Helemaal met 1-handig gebruik.

Het scherm zelf was eerst erg wennen aangezien alles een stukje kleiner is. Ook ligt het wat dieper waardoor het iets minder mooi is. Maar goed. Na een paar weken merk je er niks van. De snelheid en batterij is dik in orde. En ook de prijs is niet exorbitant hoog. Als blijkt dat de komende iPhone tegenvalt, dan vind ik het totaal niet erg om de SE langer te gebruiken.
Dank voor je reactie. Ik vind de swype-functie van SwiftKey juist een fijne toevoeging om het toetsenbord op het grote scherm met een hand te kunnen bedienen, maar het maakt het typen op een kleiner scherm dus ook fijner.

De SE van mijn vrouw komt morgen, dan zal ik een weekje de 5s gaan gebruiken. Als dat bevalt, kan het met de SE alleen maar beter worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brasov
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-09 09:25
Iemand enig idee of de screenprotectors van de 5/5S/5SE universeel zijn? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:27
brasov schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 00:50:
Iemand enig idee of de screenprotectors van de 5/5S/5SE universeel zijn? 8)7
Lijkt mij wel. Het scherm van een 5S en SE is identiek, je kan een 5S scherm in een SE zetten en dat werkt - dus dan zal een screenprotector ook wel gelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Zijn identiek, en ik kan je zeker de spigen ultra clear aanbevelen. Voelt aan als glas maar wel lekker dun.

Heb trouwens ook de bumper van spigen, de neo hybrid. Ook een echte aanrader.

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

vanaalten schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 10:02:
[...]

Lijkt mij wel. Het scherm van een 5S en SE is identiek, je kan een 5S scherm in een SE zetten en dat werkt - dus dan zal een screenprotector ook wel gelijk zijn.
Werkt retina flash dan ook nog als je een 5S scherm in een SE zet? Lijkt mij niet namelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Mijn vriendin had een iPhone 5S 16GB en liep steeds te klagen dat het ding zo traag was en ze had te weinig opslagruimte. Het design van de iPhone 6(S) vindt ze niet mooi en ze vindt die ook te groot... Gisteren was ze jarig en mijn cadeau voor haar was een iPhone SE 64GB Rose Gold. En ze is er heel blij mee. :)

Zelf heb ik trouwens een iPhone 6 64GB Space Grey. Dat vind ik eigenlijk het ideale formaat voor een telefoon - de plus is weer te groot. Maar ja, mijn vriendin heeft heel kleine handen dus een iPhone 6 in haar handen is als een 6+ in die van mij. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlvknmb
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-06 21:48
BillSpaarbank schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:52:
[...]

Het klinkt heel gek, maar het kan heel goed een stofdeeltje of zandkorrel zijn die tussen de plastic rand van het scherm en de aluminium behuizing zit. Ik had hier ook last van bij de iPhone 5s. Voorzichtig met een dun stukje plastic de zijkant uitbaggeren loste bij mij het probleem altijd op.

Bij mij klonk het klikken van het scherm als een stukje plakband welk je lostrekt.
Ik heb inmiddels een nieuwe gekregen en het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AerodynamiX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 21:19
Net een nieuwe SE 64gb SG van de zaak mogen ontvangen ter vervanging van mijn huidige 16gb 5S :). Je merkt wel dat de A9 chip flink sneller is dan de A7 :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kafka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 11:30
Wel netjes opgeven aan de fiscus heh. >:)

[ Voor 12% gewijzigd door Kafka op 07-07-2016 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de iPhone se rosé gold gaan aanschaffen maar ik twijfel over het geheugen. Moet ik gaan voor de 16GB of de 64GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:27
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 22:31:
Ik wil de iPhone se rosé gold gaan aanschaffen maar ik twijfel over het geheugen. Moet ik gaan voor de 16GB of de 64GB?
Dat kan niemand hier voor je zeggen, als je niet uitlegt waar en hoe je hem gebruikt: maak je veel foto's, zet je die direct online of staan die op het toestel zelf? Veel muziek op het toestel, of doe je alles met Spotify of zo? Veel grote apps, spelletjes op het toestel of is 'nu.nl' de enige app die je installeert? Hoe lang ga je met de telefoon doen, een jaar of tot de iPhone 18 uitkomt?

En zelfs als je dit alles minimaal hebt en een 16GB genoeg zou zijn: weet je het ZEKER, want uitbreiding is achteraf niet mogelijk!

Ofwel: denk er met bovenstaande goed over na en maak zelf de keus - wij kunnen 'm niet beter voor je maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal op mijn telefoon vooral apps als Facebook. Verder speel ik geen spelletjes op mijn telefoon, dit doe ik op mijn iPad. Muziek luister ik via spotify. Ik maak wel graag foto's die ik op mijn telefoon houd, denk hierbij aan ongeveer 1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:13
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 09:28:
Ik zal op mijn telefoon vooral apps als Facebook. Verder speel ik geen spelletjes op mijn telefoon, dit doe ik op mijn iPad. Muziek luister ik via spotify. Ik maak wel graag foto's die ik op mijn telefoon houd, denk hierbij aan ongeveer 1000
Ik zou gewoon de 64 pakken, heb je nooit omkijken naar je geheugen en kunnen al je foto's gewoon in beste kwaliteit op je telefoon blijven staan. Vergeet ook niet dat video's e.d. Veel ruimte in beslag nemen. Plus prijsverschil is klein.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou als dit je gebruik is en je geen muziek uit spotify offline haalt dan is 16 gb meer dan zat.
Duizend foto's is zo groot niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer de iPhone 7 in september uitkomt, zal de prijs van de se dan gaan dalen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 12:27:
Wanneer de iPhone 7 in september uitkomt, zal de prijs van de se dan gaan dalen ?
Is niet de verwachting nee.
De iPhone SE is namelijk geen 6s welke vervangen wordt in September.

De SE zal pas dalen/goedkoper worden als er een nieuwe SE uitkomt.
Of dat elk jaar wordt is nog te bezien, ik verwacht het niet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Door de SE is wel de 5S flink in prijs gedaald natuurlijk, waardoor momenteel de 5S de echte budget iPhone is. Zolang de voorraad strekt...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Voor dit gebruik heb je aan 16 gb genoeg. Ik heb ook voor de 16 gb gekozen, zeker i.c.m. iCloud (voor je foto's) en Apple Music (of Spotify voor jou) kom ik geen ruimte tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje late reactie, maar: Ik zou lekker voor 64 gaan. Heb zelf ook de 64 versie van de SE en geen moment spijt. Ik doe vergelijkbare zaken met m'n telefoon wat jij beschrijft, maar als je dit meeneemt:

- Even een paar slowmo/high res filmpjes maken
- Een paar playlists in HQ van Spotify downloaden
- Het toch niet kunnen laten om GTA Vice City te installeren

Al met al heb ik nu 13,8 GB in gebruik en ik heb hem nu een week of 4. De 16 versie zou nu dus vol zitten. Het prijsverschil is het wat mij betreft zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 21:45
Ja, ik vind de 64GB ook een verademing. Heb destijds ook al voor 32GB gekozen in 2010 en daar was ik toen ook al heel erg blij mee.

Afgelopen vakantie ook helemaal niet hoeven nadenken over wat eraf en wat erop van tevoren. Gewoon zoveel mogelijk audioboeken off line beschikbaar gemaakt, past er allemaal makkelijk op zonder nadenken, en ter plaatse kijken waar ik 's zin in zou hebben onder het rijden, heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:14
Van de iPhone 4S naar de Samsung Galaxy Note 3 (2 jaar) hierna de Samsung Galaxy S6 (1 jaar) en vanaf vandaag naar de iPhone SE. Qua formaat weer een beetje terug naar af zeg maar.

Wat een heerlijke beleving zo'n lichte en kleine telefoon. Ik ben om, een 4 inch scherm is voor mij spot on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulsOnFire
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 03-09 13:33

SoulsOnFire

My soul is on fireee...

Ikzelf heb nu ook al sinds release een SE. Voordien had ik een 4S die ik 4jaar+ gebruikt heb. Als je van zo een gsm naar de SE gaat is het verschil echt gigantisch. Ik zie dan ook alleen maar voordelen en hoop hem zo weer meerdere jaren te kunnen gebruiken. Er zijn twijfelaars tussen 5(s) en SE. Onthoud hierbij dat de SE relatief goedkoop is prijs/kwaliteit gezien en je een echt goed product krijgt dat toch nog even bestand zal zijn tegen de tijd.

learning every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Ik en mijn vriendin zijn zaterdag ook elk om onze iPhone SE geweest.
We komen beide van een 4s.
Het verschil is immens zoals hierboven beschreven.

Alleen spijtig dat de iPhone SE van mijn vriendin hardwarematig defect is.
De handelingen op het scherm worden foutief geregistreerd...
We kunnen zelf de 'tutorial' nadat je hem aanzet niet starten.
Ze gaat vanmiddag terug naar de winkel om een nieuwe te eisen. :+

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:29
Kan er iemand iets zeggen over de RF ontvangst van de SE t.o.v. de 4s/5s? Ik heb bv met Hollands Nieuwe soms behoorlijk slecht bereik op de 4s (switched naar Edge) waar mn vriendin met Telfort makkelijk 3G heeft op haar 4s. Andersom is dat eigenlijk niet het geval.

[ Voor 3% gewijzigd door MailMan op 23-07-2016 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwachten jullie dat, zeker na het succes van de SE, Apple dit toestel jaarlijks in Q1 van een update gaat voorzien? Zo krijgen de liefhebbers in september altijd de high-end modellen en een half jaar later een kleinere en goedkopere variant voor de iets meer 'doorsnee' gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

ronwiel schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 13:03:
Verwachten jullie dat, zeker na het succes van de SE, Apple dit toestel jaarlijks in Q1 van een update gaat voorzien? Zo krijgen de liefhebbers in september altijd de high-end modellen en een half jaar later een kleinere en goedkopere variant voor de iets meer 'doorsnee' gebruiker.
Lijkt mij onwaarschijnlijk. Je krijgt nu al enorm veel mogelijkheden/goede specificaties voor relatief weinig geld. Sinds deze week de 64 GB SE in gebruik, en mis niks. True tone (van de Pro 9.7) had er wel op mogen zitten :)

NRG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Vorige week m'n Lumia 925 aan de kant geschoven en van het werk een iPhone SE 16 GB gekregen. Wat een verademing! Alles werkt 'gewoon' en dat is wat ik de afgelopen maanden heb gemist bij de Lumia 925 met Windows 10. Oké, met Windows Phone 8.1 had ik wellicht wel een toestel gehad die alle handelingen goed uitvoerde, maar je wilt toch voorop lopen.

Helaas geen keus gehad om de 32 GB variant te nemen. Anders had ik een Nexus 5P 32 GB moeten nemen, die ik toch wat minder fijn vind dan de iPhone SE. Uiteindelijk valt het wel mee en heb ik nog zo'n 7 GB vrije ruimte, waarbij alle data in OneDrive staat en ik veel Spotify stream via 4G (10 GB van het werk). Met de nieuwe iOS in het vooruitzicht zal dit nog een paar gigabyte toenemen als ik ook veel default apps kan verwijderen. 4K opnemen is hierbij wel een probleem. Dan loopt die 7 GB zo vol.

Al met al zeer blij met m'n nieuwe toestel. Heb nog regelmatig dat ik even naar het design van het toestel kijk. Alles is zeer mooi afgewerkt. Doet Apple toch goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:22
[verwijderd]

[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans74
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-04 17:32
Misschien een stomme vraag, maar werkt NFC op de SE al i.c.m. ING contactloos betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik heb ineens ook de gele tint waar men het over heeft. Alleen in de ABN-Amro app is de gele tint zichtbaar. De gele tint is dus duidelijk een softwareprobleem.

Daarnaast heb ik een ander probleem: Soms gaat de ringtone terug naar de default ringtone, ondanks dat een andere ringtone is geselecteerd. Alleen een Reset Network Settings lost dit probleem op. Bestaat er ook een blijvende oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Laatst online: 16:52
Frans74 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 20:00:
Misschien een stomme vraag, maar werkt NFC op de SE al i.c.m. ING contactloos betalen?
Nee nu niet en dat zal het ook nooit gaan doen. Apple zet in op Apple Pay, wat ongeveer doet wat jij wil. En dat is nog niet in Nederland uitgekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans74
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-04 17:32
Volkan1984 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 21:29:
[...]

Nee nu niet en dat zal het ook nooit gaan doen. Apple zet in op Apple Pay, wat ongeveer doet wat jij wil. En dat is nog niet in Nederland uitgekomen.
Helder, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:07
JPtjeeNL schreef op maandag 25 juli 2016 @ 07:53:
Vorige week m'n Lumia 925 aan de kant geschoven en van het werk een iPhone SE 16 GB gekregen. Wat een verademing! Alles werkt 'gewoon' en dat is wat ik de afgelopen maanden heb gemist bij de Lumia 925 met Windows 10. Oké, met Windows Phone 8.1 had ik wellicht wel een toestel gehad die alle handelingen goed uitvoerde, maar je wilt toch voorop lopen.

Helaas geen keus gehad om de 32 GB variant te nemen. Anders had ik een Nexus 5P 32 GB moeten nemen, die ik toch wat minder fijn vind dan de iPhone SE. Uiteindelijk valt het wel mee en heb ik nog zo'n 7 GB vrije ruimte, waarbij alle data in OneDrive staat en ik veel Spotify stream via 4G (10 GB van het werk). Met de nieuwe iOS in het vooruitzicht zal dit nog een paar gigabyte toenemen als ik ook veel default apps kan verwijderen. 4K opnemen is hierbij wel een probleem. Dan loopt die 7 GB zo vol.

Al met al zeer blij met m'n nieuwe toestel. Heb nog regelmatig dat ik even naar het design van het toestel kijk. Alles is zeer mooi afgewerkt. Doet Apple toch goed.
Mis jij glimp niet heel erg? Ik heb ook een 925 en vind glimp erg handig. Telefoon gebruik ik ook als wekker en 's nacht word daar ook netjes de tijd op weergegeven. Evenals notificaties overdag. Of heeft de iPhone daar een andere oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
wmeester schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:36:
[...]

Mis jij glimp niet heel erg? Ik heb ook een 925 en vind glimp erg handig. Telefoon gebruik ik ook als wekker en 's nacht word daar ook netjes de tijd op weergegeven. Evenals notificaties overdag. Of heeft de iPhone daar een andere oplossing voor?
Ik heb glimp een tijdje aangehad, maar ben IT'er en zit 9 van de 10 keer achter m'n laptop waar ik de tijd zie. Anders heb ik een horloge of Microsoft Band 2. Voor notificaties heb ik ook de Band 2. :) Ik denk niet dat dat met een app werkt. Je hebt namelijk een speciaal type scherm nodig: nieuws: Nokia haalt Glimp-scherm uit duurste toestel Lumia 930

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:07
Ik heb ook een poosje (lees: 1 week) de 930 gehad maar omgeruild voor de 830 omdat de 830 wél glimp had. Uiteindelijk na 1 jaar de 830 gebruikt te hebben weer terug naar de 925 omdat het scherm daarvan veel fijner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
). Met de nieuwe iOS in het vooruitzicht zal dit nog een paar gigabyte toenemen als ik ook veel default apps kan verwijderen. 4K opnemen is hierbij wel een probleem. Dan loopt die 7 GB zo vol.
Als je standaard apps verwijderd haal je alleen het icoontje weg. Verder Zou 16GB gewoon verboden moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Whatson schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 09:50:
[...]
Als je standaard apps verwijderd haal je alleen het icoontje weg. Verder Zou 16GB gewoon verboden moeten worden.
Bron? Niet dat ik heb vernomen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
JPtjeeNL schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 07:17:
[...]

Bron? Niet dat ik heb vernomen namelijk.
https://support.apple.com/en-gb/HT204221
The apps built into iOS are designed to be very space efficient, so all of them together use less than 150MB.
En het remove from homescreen gedeelte:
http://www.imore.com/how-deleting-apple-apps-works-in-ios-10
The difference is, when you delete a built-in app, you don't really delete it. You do remove the icon from the Home screen, the user data is flushed, and the hooks into the system for things like default links and Siri handling are remove. But, it doesn't delete the actual app binary.
Dus het heeft geen zin om apps te verwijderen om meer ruimte te krijgen. ;) Die 'paar gigabyte' extra kun je dus wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Whatson schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:55:
[...]

https://support.apple.com/en-gb/HT204221

[...]

En het remove from homescreen gedeelte:
http://www.imore.com/how-deleting-apple-apps-works-in-ios-10

[...]

Dus het heeft geen zin om apps te verwijderen om meer ruimte te krijgen. ;) Die 'paar gigabyte' extra kun je dus wel vergeten.
Hmm, dat is dan weer jammer. Ik dacht in de eerste instantie het tegenovergestelde gelezen te hebben. In ieder geval is iOS 10 iets kleiner dan iOS 9: http://www.iculture.nl/ni...r-opslagruimte-op-iphone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Ik ben blij dat we in iOS10 de optie zullen hebben om de standaard apps te 'verwijderen'.

Ze konden het alleen mooier opgelost hebben door onder instellingen 2 submenu's bij te maken met third party apps en genuine apps.

Het voorkomt dat je een ellenlange instellingenlijst krijgt zoals het nu is.
En dan plaats je onder genuine apps de optie om de app (on)zichtbaar te maken.

Het zou het geheel overzichtelijker maken.

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:51
Weet iemand hoe je in whatsapp het geluidje uit krijgt bij het verzenden van een bericht. Dat pok geluid ken ik nou wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pannekoek81 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 20:28:
Weet iemand hoe je in whatsapp het geluidje uit krijgt bij het verzenden van een bericht. Dat pok geluid ken ik nou wel.
Telefoon op stil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:51
Zover kwam ik ook :+ . Maar met geluid aan kan dat geluid bij verzenden niet weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Nou, vandaag ook maar de stap genomen om een iPhone te bestellen. Klinkt misschien vreemd van een verstokt Android gebruiker, maar volgens mij is Apple/iPhone toch echt wel superieur qua software (niet vrijheid) en hardware (zelfs service).

Maar wat ik dus verwacht te gaan missen zijn "widgets". Nu las ik dat die dingen in het "homescreen" ofzo zitten, maar hoeveel apps hebben dat ook daadwerkelijk? En is het wel écht overzichtelijk (bij Android kun je een widget plaatsen waar je maar wilt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
barrymossel schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 21:19:
Nou, vandaag ook maar de stap genomen om een iPhone te bestellen. Klinkt misschien vreemd van een verstokt Android gebruiker, maar volgens mij is Apple/iPhone toch echt wel superieur qua software (niet vrijheid) en hardware (zelfs service).

Maar wat ik dus verwacht te gaan missen zijn "widgets". Nu las ik dat die dingen in het "homescreen" ofzo zitten, maar hoeveel apps hebben dat ook daadwerkelijk? En is het wel écht overzichtelijk (bij Android kun je een widget plaatsen waar je maar wilt)?
iOS heeft geen widgets - je kan notificaties krijgen op je home screen en sommige apps (mail) geven aan hoeveel ongelezen berichten je hebt.

Dus die 'superioriteit' is heel betrekkelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
R3M1 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 00:23:
[...]

iOS heeft geen widgets - je kan notificaties krijgen op je home screen en sommige apps (mail) geven aan hoeveel ongelezen berichten je hebt.

Dus die 'superioriteit' is heel betrekkelijk ;)
Oh nee? http://www.iculture.nl/ni...-in-het-berichtencentrum/

Afbeeldingslocatie: https://developer.apple.com/ios/human-interface-guidelines/images/whatsnew_widgets_2x.png

[ Voor 18% gewijzigd door Whatson op 29-07-2016 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
Die had ik gemist omdat ze via het notificatie centrum werken.

Omslachtig, ik heb het net op mijn iPhone moeten opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assk
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 23:39

De iPhone 5s wordt ook vaak gezien als het mooiste toestel gemaakt door Apple. De afwerking is gewoon prachtig en het toestel ziet er vanaf een afstand ook geweldig uit (als hij ergens op een tafel ligt). Dat is bij de SE natuurlijk niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Die bedoelde ik inderdaad. En ik bedoelde idd het "berichtencentrum" met homescreen.

Maar worden die "widgets" dus ook echt door vrijwel iedere app gebruikt (als je dat wil)?? Of is het maar beperkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
barrymossel schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 07:50:
[...]

Die bedoelde ik inderdaad. En ik bedoelde idd het "berichtencentrum" met homescreen.

Maar worden die "widgets" dus ook echt door vrijwel iedere app gebruikt (als je dat wil)?? Of is het maar beperkt?
Nee, niet alle apps hebben een widget. Een greep uit de apps die ik op mijn 5S heb en die een widget aanbieden: Stocard (in deze app heb ik een aantal storecards zitten en die kan ik dan snel benaderen), Camera+ (snel foto's kunnen maken met een third party foto-app), CNET (technieuws), XECurrency (zegt het al), Flitsmeister aankomsttijd (zegt het ook al), IMDb Latest Trailers (zegt het ook al), NOS Nieuws (zegt het ook al), Google Maps Travel Times (need I say more?), Yelp (restaurants e.d. in de buurt).

Ben zelf niet zo'n widget-gebruiker, ik open de app wel. Is meestal net zo snel. Widgets is een beetje een Android-ding. Ik vind het niet persé handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
In principe is het voor enkele dingen wel handig om snel te zien hoe of wat: het weer, AdSense inkomsten, etc. Maar dat is dus mogelijk via het berichtencentrum dan. En anders kwestie van wennen: ik open de app wel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

R3M1 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 04:17:
[...]

Die had ik gemist omdat ze via het notificatie centrum werken.

Omslachtig, ik heb het net op mijn iPhone moeten opzoeken.
Nu nog wel. Maar in iOS 10 is dit verbeterd. Met een simpele swipe naar links zie je ze staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:35
Ik ben sinds gisteren overgestapt van mijn Xperia Z1 naar de Iphone SE. Bevalt allemaal prima, wel even wat uitzoeken hoe alles werkt (nog nooit IOS gebruikt) maar dat was allemaal goed te doen.

Er is wel 1 ding waar ik tegenaan loop. Is het mogelijk de scrollsnelheid in Safari te verhogen? Vooral in lange topics vind ik dit erg irritant. Heb het niet kunnen vinden dus ga er van uit dat dit niet mogelijk is, maar vraag het hier nog maar even voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Dersan schreef op zondag 31 juli 2016 @ 08:37:
Ik ben sinds gisteren overgestapt van mijn Xperia Z1 naar de Iphone SE. Bevalt allemaal prima, wel even wat uitzoeken hoe alles werkt (nog nooit IOS gebruikt) maar dat was allemaal goed te doen.

Er is wel 1 ding waar ik tegenaan loop. Is het mogelijk de scrollsnelheid in Safari te verhogen? Vooral in lange topics vind ik dit erg irritant. Heb het niet kunnen vinden dus ga er van uit dat dit niet mogelijk is, maar vraag het hier nog maar even voor de zekerheid.
Hoe sneller je swipet, hoe sneller het scrollen gaat. Maar heel handig werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:35
barrymossel schreef op zondag 31 juli 2016 @ 09:39:
[...]

Hoe sneller je swipet, hoe sneller het scrollen gaat. Maar heel handig werkt het niet.
Ja dat had ik al gevonden en gemerkt, mag van mij alleen nog een factor 2 sneller :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MmarkM schreef op zondag 31 juli 2016 @ 10:31:
[...]

Waar heb je die achtergrond vandaan ? :)
Is een standaard wallpaper in de nieuwe iOS :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
Dersan schreef op zondag 31 juli 2016 @ 09:58:
[...]

Ja dat had ik al gevonden en gemerkt, mag van mij alleen nog een factor 2 sneller :P
In iCab browser kun je dat (en een heleboel andere dingen) instellen. Heb scrolling op 'fast' staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
https://www.appletips.nl/hoogte-kompas-ios/
Bovenstaand artikel gaat over de hoogte meter in de kompas app, zou werken op "iPhone 6 en nieuwer":
Maar hoogte ontbreekt op mijn iPhone SE. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Klopt, de iPhone SE heeft geen barometer.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2004
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08-02 11:51
Als je 4k wilt filmen is 16gb toch echt te weinig omdat een flink deel wordt opgesnoept door het besturingssysteem en foto's, muziek die je erop hebt staan en achteraf erbij prikken van geheugen is geen optie bij een iPhone. Ik snap al lange tijd niet dat Apple de 16 gb een voorgoed laat varen en standaard 32 gb telefoons op de markt breng. Kortom, altijd voor de 64 gb gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2004
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08-02 11:51
Even wat anders.
Erzijn in mijn optiek meer iPhones met fabrieks miskleunen dan dat er Samsungs zijn met fabrieksfouten.
Zo heeft mijn moeder een iPhone SE en mij valt op en anderen geven dat ook door dat het gesprek aan de andere kant van de lijn erg dof doorkomt (provider KPN)
Ikzelf heb samen met mijn vrouw een Samsung S6 En maak gebruik van de Vodafone zendmasten, maar ik heb nog nooit zo'n kristal helder geluid gehad. Je zou over Hifi waardes kunnen praten.
Heeft iemand met een iPhone SE de zelfde ervaringen? Geluid is niet om aan te horen als mijn moeder belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Bert2004 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:56:
Even wat anders.
Erzijn in mijn optiek meer iPhones met fabrieks miskleunen dan dat er Samsungs zijn met fabrieksfouten.
Zo heeft mijn moeder een iPhone SE en mij valt op en anderen geven dat ook door dat het gesprek aan de andere kant van de lijn erg dof doorkomt (provider KPN)
Ikzelf heb samen met mijn vrouw een Samsung S6 En maak gebruik van de Vodafone zendmasten, maar ik heb nog nooit zo'n kristal helder geluid gehad. Je zou over Hifi waardes kunnen praten.
Heeft iemand met een iPhone SE de zelfde ervaringen? Geluid is niet om aan te horen als mijn moeder belt.
Klinkt misschien stom, maar waarom die vraag? Als het niet goed werkt ligt dat aan de telefoon of aan KPN. Als je nu eens test met de SIM kaart van je moeder en een andere telefoon (op dezelfde locatie), dan kun je uitsluiten of het aan KPN ligt. Is het dat niet, dan werkt de telefoon niet goed (genoeg - of je bent een zeikerd en daar gaan we niet vanuit). En als je telefoon niet goed werkt, dan ga je naar de winkel en claim je garantie.

Want eerlijk gezegd maakt het toch niet uit of andere ook deze ervaringen hebben? Het gaat erom dat de telefoon van je moeder niet goed (genoeg) werkt en dat wel zou moeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Bert2004 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:56:
Even wat anders.
En jouw extreem kleine test is representatief voor een hele grote populatie?
Pagina: 1 ... 8 ... 22 Laatste

Let op:
Kijk of je post niet beter past in een van de volgende topics:Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.