Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

vooghel

Cunning linguist

Psycho_Mantis schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:04:
Ik zat is te kijken naar de live photo's, maar het lijkt erop dat je deze helemaal niet als achtergrond kan instellen? Dit werk alleen op de iPhone 6s blijkbaar?

Zou jammer zijn, want vond dat net zo'n leuke feature.
Klopt, dat heeft te maken met dat de SE geen 3D Touch heeft.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas19903
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 22:24
Zojuist ontvangen. Ziet er goed uit, helaas maakt de aan/uit knop wel iets geluid omdat die niet vast in de behuizing zit. Last dat meer mensen dit hadden, zou wel minder worden als er meer stof tussen komt te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:06
[verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 12:49
Ik heb een week geleden m'n SE in ontvangst genomen, lekker toestel maar de home-button klinkt alsof er een vrouw op hakken over een harde vloer loopt..

Was er toch niet helemaal gerust op dus wat gegoogled en he schijnt veel vaker voor te komen, ook bij de 5S.

Dus maar een afspraak gemaakt bij de lokale Apple store aan de Genius Bar. Wat een drukte in die tent! Zelfs ondanks de herrie in de winkel kon de genius inderdaad horen wat ik ook hoorde, de home-button klinkt niet zoals het hoort. Hij werkt verder prima maar dat geluid is irritant zeker omdat je van een iPhone verwacht dat het kwaliteit is.

De genius heeft gelijk een nieuwe voor me besteld, no questions asked zelfs al heb ik hem via Telfort besteld en zodra hij binnen is kan ik hem zonder kosten omruilen. Service is dus in elk geval wel op orde!

Nu maar hopen dat het nieuwe toestel dit probleem niet heeft.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 07:44:
Zo blijkt dus ook gelijk dat Apple niet expres de voorraad laag houd of de boel tegen houd voor bluetooth issues. (heeft iemand uberhaubt last gehad van dit probleem?)
Dat betekend dat natuurlijk niet automatisch.
Het kan ook zijn dat ze deze schaarste in de fabriek al creëren.

Dus per dag 100.000 exemplaren maken ipv 200.000, dit omdat anders forum wijsneusjes hun productie datum uitlezen en daar dan consequenties aan hangen :+

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-05 13:05
Het is al een paar keer vermeld maar de beste taktiek blijkt inderdaad op de online Apple store de voorraad bekijken van het model dat je wil en dan reserveren voor afhaling in een Apple Store. Vandaag om 11u waren er SE Silver 64GB op voorraad in Haarlem , online besteld voor ophaling en een uurtje later kreeg ik bericht dat hij klaar lag.

Na even testen heb ik niks van een geel scherm gemerkt , er rammelt ook niets aan en de behuizing sluit mooi aan. En nu testen maar :)

In de winkel vertelde verkoper dat er door de loop van de week verschillende kleine leveringen binnenkomen en dat je best gewoon elke dag rond 10 - 11 u online de voorraad controleerd.

Apple laat dus Coolblue, Bol.com enz even in de kou staan ten voordele van hun eigen stores.

[ Voor 10% gewijzigd door Undas op 30-04-2016 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas19903
  • Laatst online: 12-09 22:24
Mh, ik ga morgen toch maar even langs de winkel om aan een verkoper voor te leggen wat hij vindt van mijn SE. Ik heb hem afgelopen zaterdag ontvangen, maar merkte al direct dat de aan/uit knop los zit. Door een hoesje te kopen hoopte ik dat het minder werd, maar dit is niet het geval. Je blijft het toch horen bij het oppakken, trillingen en dergelijke. Daarnaast heb ik het gevoel dat de home-button ook niet naadloos erin zit verwerkt, als ik in het midden erop druk geeft hij wel een erg hard geluid. Ten laatste zie ik aan de bovenkant van het scherm een gele waas. Je ziet duidelijk een kleurverschil boven en onderin het scherm op een witte achtergrond (e.g. LinkedIn).

Ik ben niet de moeilijkste met dit soort dingen, maar drie van dit soort problemen is toch iets te veel van het goede voor een Apple product van bijna 600 euro.

N.B De batterij & snelheid is trouwens wel een geschenk uit de hemel...

[ Voor 4% gewijzigd door Thomas19903 op 01-05-2016 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 22:43
Zijn er mensen van de "laatste leveringen" die nog bluetooth problemen hebben gehad? Ik heb de mijne vorige woensdag gekregen en al paar keer gebeld in de auto zonder problemen...

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Nog niet geprobeerd eerlijk gezegd. De telefoon heeft iig geen problemen met mijn bluetooth headset die ik op kantoor gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renfie
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Vanochtend is de SE bezorgd, 64GB spacegrey. Intussen back-up helemaal teruggezet en ook laatste software is geïnstalleerd. Ik kom van een 16GB 5S, dus qua grootte verandert er niets.
Heb de SE nog niet heel uitgebreid kunnen gebruiken, maar wat ik tot nu toe merk is dat het allemaal weer wat sneller en soepeler loopt dan bij de 5S. Daarnaast natuurlijk ook een groot pluspunt dat ik niet meer om de opslag hoef te denken, één van de redenen waarom ik voor deze SE heb gekozen.

Heb verder geen last van een gele waas of iets, ook kan ik niet zeggen dat de standby knop nou zoveel lawaai maakt of los zit. Niet meer dan bij de 5S in ieder geval.

Ik zal van de week ook even testen hoe de bluetooth verbinding in de auto is, kom ik later op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:06
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Vandaag voor het eerst gehad dat de bluetooth verbinding in de auto ineens wegviel. Ik was op dat moment niet aan het bellen, maar merkte dat het icoontje niet langer oplichten. Enige oplossing was unpairen en opnieuw pairen.

Ik ga het nu wat meer in de gaten houden. Keep you posted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
  • Laatst online: 08-08 19:29
Nu ik mijn exemplaar binnengekregen heb, mag ik switchen van 'levertijden & beschikbaarheid' naar hier :).

Gisterennamiddag binnengekregen; eerste indrukken zijn zeer positief (ik kom van de 5s). Accuduur lijkt een stuk vooruitgegaan te zijn. Verder meer van hetzelfde waar ik tevreden over was, camera nog niet uitvoerig kunnen testen, maar 12 mp ipv 8 kunnen enkel maar positief zijn.

Ook de kleur space grey is leuk na de silver 5s te hebben gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1nsane schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 13:22:
Ik heb een week geleden m'n SE in ontvangst genomen, lekker toestel maar de home-button klinkt alsof er een vrouw op hakken over een harde vloer loopt..

Was er toch niet helemaal gerust op dus wat gegoogled en he schijnt veel vaker voor te komen, ook bij de 5S.

Dus maar een afspraak gemaakt bij de lokale Apple store aan de Genius Bar. Wat een drukte in die tent! Zelfs ondanks de herrie in de winkel kon de genius inderdaad horen wat ik ook hoorde, de home-button klinkt niet zoals het hoort. Hij werkt verder prima maar dat geluid is irritant zeker omdat je van een iPhone verwacht dat het kwaliteit is.

De genius heeft gelijk een nieuwe voor me besteld, no questions asked zelfs al heb ik hem via Telfort besteld en zodra hij binnen is kan ik hem zonder kosten omruilen. Service is dus in elk geval wel op orde!

Nu maar hopen dat het nieuwe toestel dit probleem niet heeft.
Hou je in de gaten dat de kans bestaat dat dit invloed heeft op de garantie van je telefoon bij je provider? Eerste jaar is geen probleem, dan kan je nog bij de Apple store terecht. Het is echter mogelijk dat je provider voor het tweede jaar geen garantie geeft, omdat het imei nummer afwijkt van de aankoopbon/contract. Ik zou voor de zekerheid even contact opnemen met Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:44
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 13:21:
[...]

Hou je in de gaten dat de kans bestaat dat dit invloed heeft op de garantie van je telefoon bij je provider? Eerste jaar is geen probleem, dan kan je nog bij de Apple store terecht. Het is echter mogelijk dat je provider voor het tweede jaar geen garantie geeft, omdat het imei nummer afwijkt van de aankoopbon/contract. Ik zou voor de zekerheid even contact opnemen met Telfort.
Volgens mij is dat niet direct een probleem. Bij een toestel ruil kun je gewoon een omwissel certificaat ontvangen van Apple. Vodafone heeft er ten tijde van mijn iPhone 5 nooit moeilijk om gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G33st schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 14:59:
[...]

Volgens mij is dat niet direct een probleem. Bij een toestel ruil kun je gewoon een omwissel certificaat ontvangen van Apple. Vodafone heeft er ten tijde van mijn iPhone 5 nooit moeilijk om gedaan.
Dit is nieuw voor me, is mij destijds (2/3 jaar geleden) niet verteld. Klinkt als een goede oplossing als de provider hier mee akkoord gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICEBOX
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-07 14:21
Ik heb op dit moment een 5,5" Android telefoon, maar ik merk de laatste tijd steeds vaker dat ik me aan de grootte van het toestel stoor. De SE klinkt als een erg goed toestel voor de prijs, en begin dus na te denken over een overstap. Ik vraag me alleen af of ik na jaren Android wel over weg kan met iOS.. Zijn er meer mensen die de stap hebben gemaakt van Android naar iOS, en kunnen jullie mij misschien vertellen hoe dit is bevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:32

JRR

Afgelopen week in Japan een wit/zilvere SE gehaald. Ook daar zijn ze niet aan te slepen. In Tokyo bij de drie Apple stores compleet uitverkocht. Uiteindelijk in Fukuoka wel geslaagd waar ik toch moest wezen. Wilde eerst voor de 16gb gaan maar die was niet in wit/zilver leverbaar. Uiteindelijk maar overstag gegaan en de 64gb gekocht. Eerst even goed getest of er geen gele waas zichtbaar was en er andere eigenaardigheden waren i.v.m. garantie wat in Nederland wellicht problemen kan opleveren. Belasting werd er gelijk al in de winkel af gehaald en ik kreeg het tax free bonnetje keurig in mijn paspoort geniet. Toch er maar weer afgehaald voor mijn aankomst op Schiphol. Het enigste verschil is dat de Japanse versie altijd een geluidje maakt bij het nemen van een foto maar dat vind ik geen probleem.
Toestel is erg snel, app's worden gelijk geladen en de accu gaat lang mee ook bij intensief gebruik. Ben er erg tevreden mee.

[ Voor 12% gewijzigd door JRR op 03-05-2016 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:02
ICEBOX schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:14:
Ik heb op dit moment een 5,5" Android telefoon, maar ik merk de laatste tijd steeds vaker dat ik me aan de grootte van het toestel stoor. De SE klinkt als een erg goed toestel voor de prijs, en begin dus na te denken over een overstap. Ik vraag me alleen af of ik na jaren Android wel over weg kan met iOS.. Zijn er meer mensen die de stap hebben gemaakt van Android naar iOS, en kunnen jullie mij misschien vertellen hoe dit is bevallen?
You win some, you lose some... dat is zo ongeveer mijn conclusie met een OnePlus X voor privé gebruik en een iPhone 5 van de zaak.

In het kort wat mijn persoonlijke ervaring is:

Enkele voordelen Apple:
  • het app eco-systeem, aanbod van apps in overvloed en vaak van net iets hogere kwaliteit dan Android. Een goed voorbeeld is de Sonos app waarmee je het geluid kunt afregelen(true sound) via de app
  • Er is een ruime overvloed van accessoires, praktisch op iedere hoek van de straat kun je wel iets kopen voor je telefoon.
  • Goede ondersteuning randapparatuur, welke gadget je ook koopt of welke gelegenheid je ook bent, IOS ondersteuning is er altijd.
  • Prima after sales service Apple, afspraakje maken met de Geniusbar en met een uur sta je weer buiten met een vervangend toestel als er iets mis is. Ook erg plezierig is, mocht het niet in de garantie vallen dan kun je voor een zacht bedrag een refurbished kopen voor een fractie van de prijs.
Maar Android heeft ook zo zijn voordelen:
  • De notificaties en de wijze van interactie zijn echt beter uitgewerkt op Android
  • De diepe integratie van apps geeft je de mogelijkheid om meer voor elkaar te krijgen doordat de apps elkaars data kunnen gebruiken.
  • De google apps ecosysteem geeft je de vrijheid om overal je data bij de hand te hebben ongeacht het platform en is defacto standaard aan het worden met o.a. Chrome, gmail, enz.
  • Je hebt ieder jaar weer iets te kiezen als het om nieuwe telefoons gaat. Waterdicht, compact of juist groot, er is legio keus van verschillende aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 17:09

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Het valt me op dat sinds ik de iPhone SE heb, dat de batterij duur van mijn Apple Watch ineens een stuk beter is dan bij mijn iPhone 5C.
Zijn er meer dit ook ervaren? Of heeft hier niemand een Apple Watch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:14:
Het valt me op dat sinds ik de iPhone SE heb, dat de batterij duur van mijn Apple Watch ineens een stuk beter is dan bij mijn iPhone 5C.
Zijn er meer dit ook ervaren? Of heeft hier niemand een Apple Watch? :+
Bluetooth 4.0 VS Bluetooth 4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

pacificocean schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:21:
[...]

Bluetooth 4.0 VS Bluetooth 4.2
Ja maar de Apple Watch geeft dus Bluetooth 4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Miss_80 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 07:59:
Vandaag voor het eerst gehad dat de bluetooth verbinding in de auto ineens wegviel. Ik was op dat moment niet aan het bellen, maar merkte dat het icoontje niet langer oplichten. Enige oplossing was unpairen en opnieuw pairen.

Ik ga het nu wat meer in de gaten houden. Keep you posted
Update : Bluetooth verbinding wordt voortdurend verbroken in de auto. En als je verbinding hebt dan is de kwaliteit erg slecht van het gesprek. Ik ben net over gestapt naar de headset. Kan niet de bedoeling zijn . Hoop echt dat ze dit bij Apple heel snel fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 21:24
Alles wijst er op dat de bluetooth problemen in iOS9.3.2 opgelost gaan zijn. En als dat je te lang duurt, dan kan je overwegen met de public beta mee te doen - er zijn al de nodige testers die gemeldt hebben dat het bluetoothprobleem daarin opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epamel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 20:47
Ik lees hier op het forum dat meer mensen problemen hebben met de iphone se home button?
Ikzelf heb er ook last van en volgens mij is het dus goed om naar een apple store te gaan.. krijg je dan meteen een nieuwe indien er voorraad is? of wordt deze ter plekke gemaakt?

De button maakt een ontzettende klik geluid aan de linkerkant van de toets rechts iets minder..
Iemand tips en ervaring ook?

gr. Eli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeenVan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-02-2024
Zijn er meer gebruikers van een SE die geen media kunnen streamen in de auto? Zowel via kabel als bluetooth is de muziek niet af te spelen. Meerdere auto's getest en werkt niet op 9.3.1 en 9.3.2 (beta 4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Bij mij werkt het iig niet, maar dat ligt volgens mij meer aan mijn auto dan aan de iphone. Al deed de iphone 5 het wel. Ik ga van de week langs bij de garage om te kijken of een firmware upgrade uitkomst biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Net m'n nieuwe SE opgehaald nadat de vorige een extreem luide home-button had. (als in vrouw die op hakken over een harde vloer loopt). Deze is stukken beter, ja luider dan m'n iphone 4s maar dat schijnt normaal te zijn met de touch-id home buttons, de vorige klonk echter ongezond (3 klik geluiden bij 1x drukken) maar deze is prima :-) me happy. Ook geen rare gele zweem waar ik ook wel eens over gelezen heb en de aan en uit knop rammelt ook niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
epamel schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:00:
Ik lees hier op het forum dat meer mensen problemen hebben met de iphone se home button?
Ikzelf heb er ook last van en volgens mij is het dus goed om naar een apple store te gaan.. krijg je dan meteen een nieuwe indien er voorraad is? of wordt deze ter plekke gemaakt?

De button maakt een ontzettende klik geluid aan de linkerkant van de toets rechts iets minder..
Iemand tips en ervaring ook?

gr. Eli
Je kan er altijd even een afspraak voor maken bij de genius bar, had ik ook gedaan en 3 werkdagen later lag er een nieuwe klaar, no questions asked. De genius hoorde het ook meteen en snapte dat dat geluid niet goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renfie
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
LeenVan schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:10:
Zijn er meer gebruikers van een SE die geen media kunnen streamen in de auto? Zowel via kabel als bluetooth is de muziek niet af te spelen. Meerdere auto's getest en werkt niet op 9.3.1 en 9.3.2 (beta 4)
Muziek streamen via de bluetooth verbinding werkt hier uitstekend op 9.3.1, geen enkele hapering. Heb de SE nog niet getest met bellen in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick_A
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 13:06
Heeft iemand anders met een SE problemen om met andere programmas dan Safari een link toe te voegen aan de Reading List? Bij mij doet hij dat namelijk niet vanuit bijvoorbeeld Twitter. Wel vanuit Safari zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-04 13:12
@Rick_A; Er zijn TEveel problemen met de SE, wacht gewoon op de iPhone 7...wil je perse een 4inch, dan beter een 5s halen (319 bij media markt)...ook geen gele waas en evengoed nog snel (snel genoeg voor een 4inch scherm als je et mij vraagt, zware 3d applicaties werkt toch niet op zo'n inniemini scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:02
Bontes schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 17:19:
@Rick_A; Er zijn TEveel problemen met de SE, wacht gewoon op de iPhone 7...wil je perse een 4inch, dan beter een 5s halen (319 bij media markt)...ook geen gele waas en evengoed nog snel (snel genoeg voor een 4inch scherm als je et mij vraagt, zware 3d applicaties werkt toch niet op zo'n inniemini scherm)
Want de 7 zal geen problemen hebben, dat weet je nu al :?

Apple kennende zal het allemaal opgelost gaan worden en anders heb je een prima Service omdat ze totaal niet moeilijk doen over omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
Je leest altijd de problemen op forums... De meerderheid gaat bij een goed werkend toestel niet meer opzoek naar forums. Hoewel ik moet erkennen. Dat ik ook erg veel positieve reacties lees. (lees probleemloze SE toestellen)
Ook op buitenlandse sites valt het aantal berichten erover reuze mee. Zeker als we de analisten mogen geloven dat het toestel toch wel (buiten verwachting) goed verkoopt , vandaar de lange levertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:35
Beetje n=1 maar ik heb geen problemen met de SE. Geen gele waas, geen rammelende knopjes. BT werkt naar behoren alhoewel ik geen BT in de auto meer gebruik, dus dat kan ik niet beroordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-04 13:12
Miki schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 17:32:
[...]

Want de 7 zal geen problemen hebben, dat weet je nu al :?

Apple kennende zal het allemaal opgelost gaan worden en anders heb je een prima Service omdat ze totaal niet moeilijk doen over omruilen.
Ja daar zeg je me wat, hier moet ik je gelijk in geven...bij elke nieuwe iPhone zijn er #gates, dat is altijd zo geweest, en die er vervolgens in de "s" versie niet meer zijn.

Service is erg goed idd van Apple, mag ook wel voor het geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
Ik heb zelf nu iets meer dan een week een SE SG 64GB model en heb ook totaal geen last van enig probleem (geen gele waas, geen BT probleem in de auto, ...). Ik lees er de laatste tijd ook zo goed als niets meer over, heb de vraag zelfs in dit topic nog geplaatst. Het zou dus kunnen dat er effectief af en toe een probleempje was in de allereerste SE's die afgeleverd werden, maar sinds de levering voor de 2e keer op gang kwam, heb ik daar niet veel meer over gelezen.

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:22
Vaganzza schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 17:50:
Ik heb zelf nu iets meer dan een week een SE SG 64GB model en heb ook totaal geen last van enig probleem (geen gele waas, geen BT probleem in de auto, ...). Ik lees er de laatste tijd ook zo goed als niets meer over, heb de vraag zelfs in dit topic nog geplaatst. Het zou dus kunnen dat er effectief af en toe een probleempje was in de allereerste SE's die afgeleverd werden, maar sinds de levering voor de 2e keer op gang kwam, heb ik daar niet veel meer over gelezen.
Idem, moet auto nog testen trouwens, maar voor de rest dikke prima!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WAHelen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-02-2023
Woensdag kon ik eindelijk m'n SE 64 Gb (space grey) ophalen, nu werkt de bluetooth verbinding in de auto niet. Met m'n 5C en 4 nooit problemen gehad, maar nu stoort het zo erg dat er geen gesprek te voerenis. Erg lastig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 21:24
WAHelen schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 01:04:
Woensdag kon ik eindelijk m'n SE 64 Gb (space grey) ophalen, nu werkt de bluetooth verbinding in de auto niet. Met m'n 5C en 4 nooit problemen gehad, maar nu stoort het zo erg dat er geen gesprek te voerenis. Erg lastig!!
Bekend probleem en men zegt dat het opgelost is in de public beta van iOS9.3.2. Aanmelden kan hier.

Zelf ook geinstalleerd, maar ik wordt zo weinig gebeld dat ik nog niet weet of het via m'n auto/bluetooth nu wel goed gaat. Maar de reacties in de fora zijn positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 22:35
Jippie heb m'n iPhone SE binnen :). Vandaag bericht gekregen van easy-m en gaan ophalen. Kostte me ook "maar 539 euro" doordat ik nog een oude tegoedbon had die bijna verliep. Uiteraard de space grey versie. Ben wel benieuwd of iOS op m'n telefoon me gaat bevallen na altijd Windows Phone gehad te hebben, op m'n smartphones dan.

Heb meteen ook een 5S nog meegepikt, kreeg ik nog eens korting op en voor 299 euro kon ik die niet laten liggen, zeker aangezien we hier met meer volk zitten dat (bijna) kapotte telefoons heeft.

* Lothiriel is tevreden :)

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WAHelen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-02-2023
Update: vandaag met Apple support gebeld, men onderkent het probleem en had een hele vragenlijst klaar liggen. Er komt waarschijnlijk een software update om het probleem te verhelpen. Laten we hopen dat dat niet te lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Fijn dat Apple support het nu ook al zelf aangeeft. Maar in de beta van iOS9.3.2. schijnt inderdaad een fix te zitten.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het eerst in lange tijd maar weer eens een reactie hier op Tweakers. Ik heb een SE, sinds half april. Deze gaf het bekende probleem, samen met m'n parrot bluetooth carkit. Zeer slecht verstaanbaar/gestoord geluid. Vorige week heb ik me maar eens aangemeld voor het apple Beta programma, en heb IOS9.3.2 beta4 geinstalleerd. Sindsdien werkt de bluetooth vlekkeloos. Overigens verder ook nog geen bugs bemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:22
Nou de BT uitvoerig kunnen testen in mijn auto, lijkt erop dat wanneer je zelf belt het vaker goed gaat, dan wanneer je gebeld wordt. Maar het lijkt erg willekeurig bij welke gesprekken het slecht is of gewoon goed.

Hopelijk komt er snel een fix, want wordt regelmatig gebeld in de auto.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
Ok gisteren ook last gehad (voor de eerste keer) van de BT brakke verbinding in de auto. Ik werd gebeld en heb ongeveer de eerste 5 minuten normaal kunnen bellen, daarna werd het heel moeilijk om de tegenpartij nog te begrijpen (lukte zowat de helft van de tijd).

Dus nog ff wachten op iOS 9.3.2 voor de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 13:41
Vraag mij af: als ik een bericht krijg op mijn toegangscherm(dus niet automatische slot als ik al in de iphone ben) gaat het beeld na een seconde of 10 weer op zwart, ik zou dit graag willen verhogen maar zie hier geen optie voor, is dit wel mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Veertien14 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 22:14:
Vraag mij af: als ik een bericht krijg op mijn toegangscherm(dus niet automatische slot als ik al in de iphone ben) gaat het beeld na een seconde of 10 weer op zwart, ik zou dit graag willen verhogen maar zie hier geen optie voor, is dit wel mogelijk?
Is niet mogelijk idd.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artmaster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-09 08:30
iOS 9.3.2 er net op gezet. Had ook last van crap geluidskwaliteit icm met carkit. Bluetooth probleem met carkit opgelost. Spotify streamen werkt ook nog steeds prima. Getest met combinatie iPhone SE 64 GB Spacegray & Volvo V60 PIH

[ Voor 15% gewijzigd door artmaster op 16-05-2016 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

iOS 9.3.2. is nu inderdaad ook voor het grote publiek beschikbaar, mét een oplossing voor het Bluetooth probleem. Zojuist geïnstalleerd, vanmiddag even testen.

iOS update

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaboom1555
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-07 17:07
Ik heb de slowmotion mode eens uitgeprobeerd bij een vuurwerkshow:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=bLtTS1p0Ld8]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Nu online

vooghel

Cunning linguist

Niet verkeerd! Hoe heb je 'm vastgezet?

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
Daarnet BT bellen kunnen testen: de problemen van de geluidskwaliteit zijn van de baan. Wat ik wel had: ik had eerst een oproep die ik gemist had in de wagen (was nogal snel afgelegd). Echter bleef de telefoon afgaan op de speakers in mijn auto, maar de iPhone had uiteraard geen telefoon meer op dat ogenblik... Gelukkig belde die persoon vrij snel terug zodat ik gewoon kon afpakken.

Als ik dat nieuwe telefoontje niet zou gekregen hebben, zat ik in een rit met niets anders dan telefoongerinkel door mijn speakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaboom1555
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-07 17:07
vooghel schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:07:
Niet verkeerd! Hoe heb je 'm vastgezet?
Haha goed mn handen stil houden :D De videocamera ernaast stond al op t statief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

reuzekind schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 09:21:
iOS 9.3.2. is nu inderdaad ook voor het grote publiek beschikbaar, mét een oplossing voor het Bluetooth probleem. Zojuist geïnstalleerd, vanmiddag even testen.

[afbeelding]
De problemen met Bluetooth zijn opgelost bij mij na deze update! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 14:59

fmb

reuzekind schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 08:35:
[...]

De problemen met Bluetooth zijn opgelost bij mij na deze update! :*)
Zou fijn zijn, was een behoorlijk probleem. Morgen maar proberen in de auto.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ik kan bevestigen dat de boel opgelost is. Kan nu zonder problemen gesprekken voeren in de auto en de verbinding is geen enkele keer weggevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 20:33
Ik heb sinds 6 maanden een 6s 64gb maar deze vind ik wat aan de grote kant, terwijl ik best grote handen heb.

Heeft iemand ervaring met zowel de 5se en de 6s qua batterij verbruik enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelkoh
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-01 22:04
SE ongeveer 2 dagen stand-by met normaal gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

toro schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 00:57:
Ik heb sinds 6 maanden een 6s 64gb maar deze vind ik wat aan de grote kant, terwijl ik best grote handen heb.

Heeft iemand ervaring met zowel de 5se en de 6s qua batterij verbruik enzo?
SE scoort het best van alle iPhones van afgelopen jaren. reviews: Apple iPhone SE: kleine telefoon met grootse accuduur

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Als ik een passief dagje heb, dan is na 24h nog 70% batterij aanwezig.

Niet alleen de batterij is wat groter, er zit ook meer technologie in natuurlijk. Energiebesparende software, efficientere hardware.... en natuurlijk de A9. Ik denk dat doordat zowel de CPU als GPU best fors zijn voor de beperkte hoeveelheid pixels, deze niet zoveel inspanning hoeven te doen. Het zogenaamde rush-to-finish principe (de CPU gaat op vol vermogen een taak afronden om zo snel mogelijk een idle-stand op te zoeken) kan zo besparing opleveren.
Ik speel veel Towermadness2 op de telefoon en merk dat tov een iPhone5 de telefoon gewoon koel blijft en na afloop de batterij ook weinig substantieel verbruikt is. Ook daarvan vermoed ik dat de SoC gewoon overcapaciteit heeft.

Prima spul dus; snel en zuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Laatst online: 12-09 21:45
Ja. zelfde ervaring als Delerium al aangeeft. Ik vind de accu van de SE echt top, geweldige ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f3rd1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-11-2024
top telefoon!

dit is mijn eerste iPhone ,altijd Android gebruiker geweest. mijn vorige telefoon was de Sony z1 compact.
belangrijkste reden om voor iPhone se te gaan is de grote. als ik meer ruimte nodig heb pak ik mijn iPad.
er zijn wel een paar dingen die ik mis van Android , ik had een mooie agenda business calender,
die heel uitgebreid was. zoiets heb ik nog niet gevonden . iemand een tip ?
en je kan niet de geluiden aanpassen van bijv WhatsApp dan bedoel ik een eigen geluid er voor maken.
camera is goed. ook bij het filmen van harde muziek geen distortion heerlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianDD
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-06 12:39
Gister mijn 64GB SG binnengekregen via Coolblue. Eerste indruk is heel goed. Wat een chique telefoon. Ik moet zeggen dat ik deze kleur grijs in combinatie met de matte chamfers heel erg mooi vind. Bijna zonde om er een skin op te doen, maar ja het ziet er toch ook wel kwetsbaar uit. Ik heb geen geel scherm en bluetooth werkt prima met een draadloze koptelefoon. Ik denk wel dat ik zo'n "rammelende" aan/uit knop heb, maar daar kan ik me echt niet druk om maken.
Telefoon is erg snel en heb nog geen haperingen kunnen ontdekken. iOS zal even wennen zijn aangezien ik van Windows Phone kom, maar dat zal snel genoeg gaan denk ik. Ik heb nog geen foto's gemaakt en kan nog niks zeggen over de accu, maar op basis van de eerste avond waarin alles geïnstalleerd en gesynct is denk ik dat dat helemaal goed gaat komen. Ik nog wel van plan om een review te schrijven, dus die komt er misschien binnenkort aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
f3rd1 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:33:
Ik had een mooie agenda business calender, die heel uitgebreid was. zoiets heb ik nog niet gevonden . iemand een tip ?
Wat noem je uitgebreid, wat mis je?

Veel gebruikte, vervangende kalenders voor iOS zijn Calendars 5 en Fantastical 2. Beide betaalde apps, maar veelvuldig in de aanbieding of zelfs gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ik gebruik Week Cal en ben daar heel blij mee. Alle views die ik wil hebben staan er in, naadloze synchronisatie met gmail, en mijn twee exchange calendars. Kosten 2 euro volgens mij. Vooral de exchange synchronisatie was een belangrijke voor mij. Enige wat ik mis ten opzichte van mijn calendar op de Z10 is de mogelijkheid om te schedulen. Daar kon ik iedereen zijn beschikbaarheid zien waardoor het inschieten van een vergadering op de telefoon piece of cake was. Die feature heb ik nog niet kunnen vinden, maar verder (er zijn nog tig andere dingen die ik gewoon mis van mijn BB, maar dat terzijde) .... top applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Miss_80 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:27:
Ik gebruik Week Cal en ben daar heel blij mee. Alle views die ik wil hebben staan er in, naadloze synchronisatie met gmail, en mijn twee exchange calendars. Kosten 2 euro volgens mij. Vooral de exchange synchronisatie was een belangrijke voor mij. Enige wat ik mis ten opzichte van mijn calendar op de Z10 is de mogelijkheid om te schedulen. Daar kon ik iedereen zijn beschikbaarheid zien waardoor het inschieten van een vergadering op de telefoon piece of cake was. Die feature heb ik nog niet kunnen vinden, maar verder (er zijn nog tig andere dingen die ik gewoon mis van mijn BB, maar dat terzijde) .... top applicatie.
De naadloze integratie van Gmail en Exchange word op de achtergrond afgehandeld door iOS, niet je app. Je krijgt alleen een andere 'view' van je kalender. Zet voor de grap maar eens de toegang tot de ios calendar.app uit onder Settings > privacy > calendar. Dan is het over en uit met je Week Cal (andere overigens ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ik geloof je op je woord. Waar ik wel tegenaan liep bij een eerdere app dat het synchronisatie proces eenrichting was. Ik kon daardoor niet echt gebruik maken van de agenda omdat geen enkele wijziging die ik deed ook werd mee verwerkt. Dan is het redelijk nutteloos 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Miss_80 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:08:
Ik geloof je op je woord. Waar ik wel tegenaan liep bij een eerdere app dat het synchronisatie proces eenrichting was. Ik kon daardoor niet echt gebruik maken van de agenda omdat geen enkele wijziging die ik deed ook werd mee verwerkt. Dan is het redelijk nutteloos 😉
Dan is het redelijk waardeloos ja, dat snap ik. Feit blijft dat alle apps, voor zover ik weet, van het ios subsysteem gebruik moeten maken. Daarom is uiteindelijk alleen de presentatie (look and feel) doorslaggevend.

Op wat kleine handigheidjes na dan. Het eerste wat zo in me opkomt is een fantastical functie om een afspraak te dupliceren naar een andere datum in je agenda. Dat zie ik bij Calendars 5 en andere zo snel niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Die optie heb ik toevallig vandaag nog gebruikt. Ideaal. Copy / Paste en klaar 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
Gisteren mijn SE binnen gekregen.
Eerste indruk is top! Geen gerammel of iets geels. BT carkit werkt prima (parrot). Telefoon is lekker snel. En wat een accu! Gisteren bijna hele dag erop bezig geweest, alles uitgeprobeerd en vele apps geïnstalleerd. En zit vandaag Nogsteeds op 60%

[ Voor 12% gewijzigd door AlphaWierie op 26-05-2016 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Domino schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:36:
[...]
Dan is het redelijk waardeloos ja, dat snap ik. Feit blijft dat alle apps, voor zover ik weet, van het ios subsysteem gebruik moeten maken. Daarom is uiteindelijk alleen de presentatie (look and feel) doorslaggevend.

Op wat kleine handigheidjes na dan. Het eerste wat zo in me opkomt is een fantastical functie om een afspraak te dupliceren naar een andere datum in je agenda. Dat zie ik bij Calendars 5 en andere zo snel niet terug.
Outlook (de opvolger van Sunrise) niet. Die houdt agenda en mail gescheiden van de standaardapplicaties. Werkt ook gewoon met Gmail en iCloud maar synchroniseert zelfstandig.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey94
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-07-2024
Recent heb ik ook een iPhone SE, hij bevalt mij prima! Alles gaat heel soepel. Een klein dingetje wat ik opmerk is dat heel af en toe, paar keer per dag tikt de iPhone. Hij tikt soms als ik bijvoorbeeld Facebook open of wanneer ik het optie scherm open door van onderen naar boven te slepen. Alsof intern iets eventjes een tik geluid geeft ofzo. Maar verder werkt hij prima. Ik weet dan ook niet of anderen dit wel eens hebben of dat ik hier iets mee moet gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-09 19:34

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

zo de iPhone se is bij mij ook een feit! hij is besteld en nu is het wachten op de levering.
ik heb de iPhone 6 maar zoals ik hem al van begin af aan vind. te groot.
hopelijk is de levering snel! ben benieuwd of hij mij zo goed gaat bevallen als de 4s voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Joey94 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:56:
Hij tikt soms als ik bijvoorbeeld Facebook open
Dat plop geluidje bedoel je? (als je dat bedoeld, dat hoort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Coldbullet schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:05:
hopelijk is de levering snel! ben benieuwd of hij mij zo goed gaat bevallen als de 4s voorheen.
Vrees ik voor die voor m'n vriendin staat al 2 weken in bestelling bij 4 verschillende stores en daar staat overal nog levertijd +14 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey94
Psycho_Mantis schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:11:
[...]

Dat plop geluidje bedoel je? (als je dat bedoeld, dat hoort)
Nee dat bedoel ik niet. Laat Facebook maar even achterwege. Wanneer ik op mijn iPhone bijvoorbeeld mijn instellingen scherm open, door van onderen naar boven te swipen op het start scherm, dan geeft hij een soort van tik geluid. Dit gebeurd niet elke keer, maar wel af en toe. Alsof intern iets een tik geluid maakt, ik weet niet precies hoe ik het anders moet omschrijven. Het is in ieder geval te horen en ik heb dit ook nog nooit eerder gehad bij een iPad of andere smartphone. Ik heb de iPhone sinds vorige week donderdag, en ik weet niet of ik hier iets mee moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-09 19:34

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

het scheelt ik heb de tijd.. heb me iPhone 6 nog die ik met het ophalen inlever voor de apple recycling program
maar wachten is nooit leuk
Inrage schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:15:
[...]

Vrees ik voor die voor m'n vriendin staat al 2 weken in bestelling bij 4 verschillende stores en daar staat overal nog levertijd +14 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Joey94 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:23:
[...]

Nee dat bedoel ik niet. Laat Facebook maar even achterwege. Wanneer ik op mijn iPhone bijvoorbeeld mijn instellingen scherm open, door van onderen naar boven te swipen op het start scherm, dan geeft hij een soort van tik geluid. Dit gebeurd niet elke keer, maar wel af en toe. Alsof intern iets een tik geluid maakt, ik weet niet precies hoe ik het anders moet omschrijven. Het is in ieder geval te horen en ik heb dit ook nog nooit eerder gehad bij een iPad of andere smartphone. Ik heb de iPhone sinds vorige week donderdag, en ik weet niet of ik hier iets mee moet doen.
Moet je zeker wat mee doen, je gaat je hier in de loop der tijd er steeds meer aan ergeren.

En nu is het nog makkelijker om hier support op te krijgen, als hij wat ouder is kunnen ze gaan beweren dat je hem hebt laten vallen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey94
Psycho_Mantis schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:25:
[...]

Moet je zeker wat mee doen, je gaat je hier in de loop der tijd er steeds meer aan ergeren.

En nu is het nog makkelijker om hier support op te krijgen, als hij wat ouder is kunnen ze gaan beweren dat je hem hebt laten vallen oid.
Wat raad je mij aan? Contact opnemen bij Apple of met Mediamarkt, aangezien ik hem bij Mediamarkt online heb besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Joey94 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:36:
[...]

Wat raad je mij aan? Contact opnemen bij Apple of met Mediamarkt, aangezien ik hem bij Mediamarkt online heb besteld.
Ik zou bij proberen en kijken bij welke het het minst lang duurt dat je hem kwijt bent.
Ik gok dat Apple sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
Overigens raad ik iedereen af om whatsapp te linken met de desktop app. Ik heb 2 dagen met app. Gewerkt en 2 dagen zonder.

Met de app hield mij accu het 18uur uit (waarvan 6uur in gebruik)
Zonder de desktop app houd ik het 27uur uit (waarvan 11uur in gebruik)
Wat een wereld van verschil zeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Laatst online: 11-09 02:04
AlphaWierie schreef op maandag 30 mei 2016 @ 23:38:
Overigens raad ik iedereen af om whatsapp te linken met de desktop app. Ik heb 2 dagen met app. Gewerkt en 2 dagen zonder.

Met de app hield mij accu het 18uur uit (waarvan 6uur in gebruik)
Zonder de desktop app houd ik het 27uur uit (waarvan 11uur in gebruik)
Wat een wereld van verschil zeg!
Oh dat kan ook verklaren waarom mijn iPhone 6 plus binnen enkele uren kompleet leeg is op het werk. Alleen een beetje muziekluisteren en in de pauze even tweakers en bam 20% na slechts 4 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
supersnathan94 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 00:33:
[...]

Oh dat kan ook verklaren waarom mijn iPhone 6 plus binnen enkele uren kompleet leeg is op het werk. Alleen een beetje muziekluisteren en in de pauze even tweakers en bam 20% na slechts 4 uur.
Snel uitzetten en een dagje of 2 aankijken. ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Laatst online: 11-09 02:04
AlphaWierie schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:33:
[...]

Snel uitzetten en een dagje of 2 aankijken. ik ben benieuwd.
Vanmorgen dus de desktop app uitgezet totn ik mn mac open klapte. Nu 4 uur verder en nog 78% over.

WhatsappHack zei een tijd terug dat het niet zoveel batterij zou schelen (met whatsapp web) maar met deze wrapper scheelt het dus enorm. Haal ik morgen ook het einde van de dag gewoon zoals "vroegah" dan ga ik een bug report indienen. Ik dacht in eerste instantie dat m'n nieuwe chinese lader (magsafe voor de iPhone) "kortsluiting" veroorzaakte, maar dat is dus niet geheel waar. Dat gaan we dan ook nog even aankijken. Ik ben iig blij dat het ergste nu al over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 18:30
Hebben jullie ook last van matig bereik met de SE? Meestal heb ik maar 2 of 3 bolletjes thuis, terwijl mijn oude iPhone 5 zeker 3 tot 4 haalde. (t-mobile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

De iPhone 5 had nog geen 4G, je SE wel. Misschien is het 4G signaal wat minder sterk. Wat haal je met een fieldtest in de bel app: *3001#12345#* bellen

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

GerardVanAfoort schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 21:08:
De iPhone 5 had nog geen 4G, je SE wel. Misschien is het 4G signaal wat minder sterk. Wat haal je met een fieldtest in de bel app: *3001#12345#* bellen
iPhone 5 heeft wel 4G ;)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
noslen schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 20:50:
Hebben jullie ook last van matig bereik met de SE? Meestal heb ik maar 2 of 3 bolletjes thuis, terwijl mijn oude iPhone 5 zeker 3 tot 4 haalde. (t-mobile)
Ik heb idd minder "bolletjes". Maar effectief merk ik geen verschil. Internet net zo snel, zo niet sneller en belkwaliteit gewoon prima.
Wellicht zijn ze "strenger" met bolletjes ofzo haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
[...]

Ik had dit met mijn iPhone 5 (en Nexus 5 nu ook overigens).. ik denk dat het scherm ergens niet helemaal 100% vast zit. Of misschien wel vast, maar er zit toch beweging in. Doordat je er met je vinger overheen gaat druk je hem in of zo, en het loslaten zorgt dan voor het tikje omdat hij weer terugkomt. Of iets in die richting, is mijn gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey94
trix0r schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:35:
[...]

Ik had dit met mijn iPhone 5 (en Nexus 5 nu ook overigens).. ik denk dat het scherm ergens niet helemaal 100% vast zit. Of misschien wel vast, maar er zit toch beweging in. Doordat je er met je vinger overheen gaat druk je hem in of zo, en het loslaten zorgt dan voor het tikje omdat hij weer terugkomt. Of iets in die richting, is mijn gok.
Bedankt voor je reactie! Ik weet niet zo goed of dit ook bij mij het geval is. Ik heb voor de zekerheid het toestel terug gestuurd naar Mediamarkt. Het risico wil ik gewoon niet lopen dat dit in de toekomst meer problemen gaat geven. En voor deze prijs mag het wel gewoon goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Het kan aan mij liggen hoor maar zijn de abo prijzen voor de SE 64GB niet gigantisch hoog over t algemeen? Ik kon alleen bij Tele2 een abotje met 4GB vinden voor 37 p/m (24m) en daar hield het echt wel op. Ik vind dat alsnog een vrij forse prijs voor een telefoon van 589 euro.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

SavageBrother schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:44:
Het kan aan mij liggen hoor maar zijn de abo prijzen voor de SE 64GB niet gigantisch hoog over t algemeen? Ik kon alleen bij Tele2 een abotje met 4GB vinden voor 37 p/m (24m) en daar hield het echt wel op. Ik vind dat alsnog een vrij forse prijs voor een telefoon van 589 euro.
Ze zijn zelfs alweer 2 (16GB) en 1 € (64GB) gezakt tov deze GerardVanAfoort in "[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11" post.. Ofwel al vanaf € 26,-

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
[...]

Ik heb het ook heel soms. Het lijkt sterk op het geluid van de camera lens die scherp stelt ofzo. Idd vaak bij het swipen van onder naar boven. Geen idee hoe het komt of wat het kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey94
AlphaWierie schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 02:08:
[...]

Ik heb het ook heel soms. Het lijkt sterk op het geluid van de camera lens die scherp stelt ofzo. Idd vaak bij het swipen van onder naar boven. Geen idee hoe het komt of wat het kan zijn.
Ja het is moeilijk uit te leggen, maar jij bevestigt mijn verhaal. Het zal toch niet mogen voor een toetsel van 600 euro? Ik heb ook geen idee of het in de toekomst meer problemen kan gaan geven.

Zijn er meer mensen die dit wellicht ervaren bij de iPhone SE?

[ Voor 6% gewijzigd door Joey94 op 02-06-2016 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeenVan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-02-2024
Gewoon even uit nieuwsgierigheid;

zijn er mensen die "spijt" hebben van hun overstap van een 6 naar de SE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 14:05
LeenVan schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:41:

Nog geen moment haha, maar weet niet of dat representatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er ook geen spijt van...het is wel wennen..

heel soms heb ik dat mensen mij niet verstaan...gewoon als ik hem in mijn hand heb...
ik denk dat ik hem dan nog zo vasthou zoals een 6, met mijn hand aan de onderkant...

of heeft iemand hier ook wel eens last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
LeenVan schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:41:

Haha nee! Ongelofelijk tevreden hier. Formaat is perfect. Lekker met 1 vinger te bedienen, snel en een top accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Coldbullet schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:25:
het scheelt ik heb de tijd.. heb me iPhone 6 nog die ik met het ophalen inlever voor de apple recycling program
maar wachten is nooit leuk

[...]
Waarom zou je dat doen? Die iphone 6 levert tweedehands meer op dan met dat Apple recycling program
Pagina: 1 ... 7 ... 22 Laatste

Let op:
Kijk of je post niet beter past in een van de volgende topics:Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.