foekebooij schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 16:14:
Er zijn meerdere op dit forum die van een iPhone 6(s) naar een SE zijn gegaan en in eerste instantie aangeven, dit een goede stap te vinden. Na nu 1-2 weken gebruik, denken jullie daar nog zo over?
Wat zijn jullie voornaamste voors en tegen?
In enkele reviews lees ik dat er een battery drain is, iemand hier last van?
Als het goed is is mijn 5SE onderweg, nu best happy met mijn 6 maar zoals meerdere hier, gewoon zin in wat nieuws.
Ik kom, zoals gezegd, van een 6s Plus. Ik vind de SE een verademing. Ik kan het toestel met een hand bedienen, met mijn duim kan ik overal bij. Dit is echt weer heerlijk. Wat wel even wennen is, is dat het toetsenbord natuurlijk kleiner is en de letters dichter bij elkaar staan. Hierdoor typ ik regelmatig nog verkeerd, maar alles went

. In het verleden heb ik een 5s gehad, en daarmee ging het ook, dus gewoon weer even wennen.
Over de batterijduur niets dan lof. Ik gebruik hem evenveel als de 6s Plus, maar aan het eind van de dag heb ik nog ruim 40% in de accu zitten. Van de 6s Plus was de accu ook top hoor, maar heb het gevoel dat de SE nog langer mee gaat. Natuurlijk is dit verklaarbaar door bijv. het kleinere scherm, maar toch

.
Zoals ik er een week geleden over dacht, denk ik nog steeds. Ik heb nog geen enkele spijt van de overstap van de 6s Plus naar de SE. Eindelijk weer een toestel wat je makkelijk weg stopt in de broekzak en hij werkt verder uitstekend. Nadeeltje; ik fotografeer erg veel, ook beroepsmatig; het scherm van de 6s Plus was voor het tonen van foto's fenomenaal. Maar goed, ieder voordeel heb z'n nadeel en andersom

.
Ik verwacht dat ook jij veel plezier aan de SE gaat beleven.
--
Betreft de gele waas bovenin het scherm; bij mij is die volledig verdwenen. Ik heb een egaal wit scherm nu. Het rammeltje heb ik ook, dat schijnt door de camera te komen. Ik stoor me er verder niet aan. Als ik de hele dag wilde rammelen, had ik wel een rammelaar gekocht of plukte ik er een bij mijn zoontje uit de box

.
Ja, het 'spleetje' tussen scherm en behuizing bovenin, dat vind ik jammer. Maar na een aantal SE's en 5s's te hebben bekeken kom ik tot de conclusie dat meerdere exemplaren dit hebben. De een wat meer dan de ander. Hiervoor ga ik dus niet ruilen, je weet nooit wat je ervoor terug krijgt tenslotte.
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200