Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Tektoon schreef op maandag 11 april 2016 @ 18:07:
Staat nu een artikel op macrumors over problemen voor de SE met bellen & bluetooth. Nou heb ik geen auto, maar anderen wellicht wel. :+ Ik krijg de indruk dat het te fixen is met een software update al is er nog niks concreets bekend.
Ik heb hier helaas last van. Ik gebruik hem icm een Audi RNS-E Bluetooth carkit. Er is geen normaal gesprek te voeren, het klinkt alsof de tegenpartij onwijs hard in de microfoon schreeuwt waardoor deze gaat kraken. Ik ben benieuwd hoe dit opgelost gaat worden, want dit is toch echt een groot probleem. Vraag me af of het software matig op te lossen is.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:24
Hier hetzelfde probleem met m'n Mazda NVA-SD8110 navigatiesysteem. Er was nog net te begrijpen waar de andere kant over wilde praten, maar heb maar opgehangen want was geen gesprek te voeren op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:45
Toch is het vreemd, de SE heeft toch dezelfde bt hardware als de andere huidige modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 14:43
dcl! schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:00:
Toch is het vreemd, de SE heeft toch dezelfde bt hardware als de andere huidige modellen?
Bluetooth 4.2, en dat hebben de 6S en 6S plus ook. Maar kan natuurlijk zijn dat de chip van een ander type/leverancier is.

1st gen, 3G, 3GS, and 4: Bluetooth 2.1 + EDR
4S, 5, 5C, 5S, and 6 / 6 Plus: Bluetooth 4.0
6S / 6S Plus and SE: Bluetooth 4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Je hebt gelijk. Maar op het macrumors forum lijkt er toch sprake te zijn van een software probleem (terugkoppeling Apple > users obv logs) http://forums.macrumors.c...5440/page-3#post-22789111

Dan is het dus te fixen, alleen wanneer is dan de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Laatst online: 12-09 10:27
Wauw..mooi om te lezen dat velen er zo tevreden mee zijn.
Zelf heb ik de iPhone 6, maar kan na bijna 2 jaar toch niet wennen aan een 4,7 inch toestel. Wat een slimme zet van Apple om met een sterk verbeterde 4 inch toestel te komen..en dan ook nog met het uiterlijk van (wat ik vind) het mooiste iPhone toestel wat ze tot op heden hebben gemaakt.
Ik zit nog 4 of 5 maanden vast aan mijn huidige abbo, maar kan niet wachten om terug te gaan naar de 4 inch formaat, maar er qua hardware en camera wel op vooruit te gaan.
En nog goedkoper ook, wat wil een mens nog meer. ;)

Enige wat ik me afvraag is of de luidsprekers er op vooruit zijn gegaan qua geluid met muziek.
Ik merk nl. wel een aardig geluidverschil tussen mijn iphone 6 en de iPhone 5S van mijn vriendin.
Niet dat het een dealbreaker zal zijn, maar vroeg het me gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:28

Chiron

Moderator Discord
freddyathlon schreef op zondag 10 april 2016 @ 14:24:
Hierbij een foto op internet gevonden van iemand met een 5s, vergelijkbaar 'probleem' ;

[afbeelding]
ik heb precies zo'n zelfde 'gap' aan de bovenkant, misschien iets minder breed, bij mij is ie minder breed dan de platte rand van de aluminium rand. Ik moet echt met goed licht er goed naar kijken voordat het opvalt.

Daar zal wel wat pocket lint in terecht gaan komen, maar eerlijk gezegd kan ik mij er me niet zo heel erg aan storen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-04 13:12
Ik durf de aanschaf van een Apple device eigenlijk niet meer aan, het is een loterij en buiten dat schandalig als je ziet wat je neer moet leggen!
Mijn vrouw en 2 vrienden hebben de SE ook nu sinds een paar dagen......man man man, alle drie kampen zij met een GEEL scherm, met name de bovenrand is enorm geel. 1 van die maatjes had ook die gap tussen scherm en body, nu een 2e gehad ondertussen maar nog steeds een goor gelige rand bovenin...in landscape modus en een witte site is het helemaal een ramp. Ikzelf heb deze grap gehad op zowel de 6 als 6s plus (6s plus heeft een licht schaduwtje links onder in het scherm, maar niet zo erg als de eerste 6s plus die ik eerst had)
De bekende forums stromen ook langzaam weer vol met de (eigenlijk al jaren zijnde) scherm issues.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daejji
  • Laatst online: 12-09 10:27
Heel vervelend hoor, en zullen vast honderden tot duizenden mensen zijn met bepaalde problemen. Maar er zijn miljoenen en miljoenen die geen noemenswaardige problemen hebben...
Anders zou Apple na een tijdje echt geen toestellen meer verkopen.
Zelf heb ik in al die jaren dat ik iPhones heb ook nog nooit ergens last van gehad.
Daarmee wil ik nogmaals niet zeggen dat er totaal nooit problemen zijn.
Gelukkig lost Apple het 9 van de 10 keer netjes en goed op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

De gele tint bovenin het scherm had ik ook. Maar deze is inmiddels verdwenen. Komt door de lijm die nog niet helemaal hard is. Duurt een paar dagen maar dan is het vaak wel weg.

Bij mijn 'oude' 6s Plus was dit ook zo.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:51

pdavie2311

Live life to the fullest..

Bontes schreef op woensdag 13 april 2016 @ 18:55:
Ik durf de aanschaf van een Apple device eigenlijk niet meer aan, het is een loterij en buiten dat schandalig als je ziet wat je neer moet leggen!
Mijn vrouw en 2 vrienden hebben de SE ook nu sinds een paar dagen......man man man, alle drie kampen zij met een GEEL scherm, met name de bovenrand is enorm geel. 1 van die maatjes had ook die gap tussen scherm en body, nu een 2e gehad ondertussen maar nog steeds een goor gelige rand bovenin...in landscape modus en een witte site is het helemaal een ramp. Ikzelf heb deze grap gehad op zowel de 6 als 6s plus (6s plus heeft een licht schaduwtje links onder in het scherm, maar niet zo erg als de eerste 6s plus die ik eerst had)
De bekende forums stromen ook langzaam weer vol met de (eigenlijk al jaren zijnde) scherm issues.
Dan koop je hem toch lekker niet? Boeiuhh..koop maar een Android en geniet daar maar van..ik typ dit met een SE in absolute topstaat....

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Daejji schreef op woensdag 13 april 2016 @ 19:22:
Zelf heb ik in al die jaren dat ik iPhones heb ook nog nooit ergens last van gehad.
Daarmee wil ik nogmaals niet zeggen dat er totaal nooit problemen zijn.
Gelukkig lost Apple het 9 van de 10 keer netjes en goed op
Dit: het is niet alsof je een duur apparaat koopt en als er wat mee is je het lekker uit mag zoeken. Dat is overigens ook de reden dat als ik een iPhone haal ik het via Apple zelf doe. Geneuzel via derden (weer een extra laag) heb ik dan geen zin in. Vriend van me had bij z'n eerste 5S ook rammelende knopjes, kreeg zonder morren en supersnel een nieuwe die wel degelijk aanvoelde. Zelf heb ik (afkloppen) ook geen rare afwijkingen gezien bij spullen die ik kocht. Je kunt altijd wel een keer pech hebben, als het maar netjes wordt opgelost, daar gaat het om.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:13
Ik neem altijd applecare+.

Dan maakt het niet uit waar je het toestel vandaan hebt, je koopt dan twee jaar ondersteuning en garantie en mag bovendien twee keer een iphone inleveren vanwege een ongelukje (oa waterschade).

En dat heb ik al enkele malen nodig gehad. Mijn dochter is niet altijd even handig :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:08
Daejji schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:51:
Enige wat ik me afvraag is of de luidsprekers er op vooruit zijn gegaan qua geluid met muziek.
Ik merk nl. wel een aardig geluidverschil tussen mijn iphone 6 en de iPhone 5S van mijn vriendin.
Niet dat het een dealbreaker zal zijn, maar vroeg het me gewoon af.
In mijn review van de iPhone SE (die kun je hier overigens lezen) schrijf ik het volgende:
De iPhone SE heeft een enkele speaker aan de rechterzijde van de Lightning-poort. Het geluid is in orde, maar niets speciaals. Het lijkt er op dat Apple dezelfde speaker als in de 5s heeft gebruikt. Voor wat betreft muziek ligt het er aan wat je gewend bent, maar zelfs een simpele Bluetooth-speaker van 30 euro klinkt beter voor lange luistersessies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:22

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Domino schreef op donderdag 14 april 2016 @ 12:51:
Ik neem altijd applecare+.

Dan maakt het niet uit waar je het toestel vandaan hebt, je koopt dan twee jaar ondersteuning en garantie en mag bovendien twee keer een iphone inleveren vanwege een ongelukje (oa waterschade).

En dat heb ik al enkele malen nodig gehad. Mijn dochter is niet altijd even handig :(
Heb jij geen woon/inboedel/aansprakelijkheid verzekering?

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:11

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

[RNMC] Viper schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:24:
[...]

Heb jij geen woon/inboedel/aansprakelijkheid verzekering?
Daar kan het vaak ook mee inderdaad. Is soms wel wat omslachtiger natuurlijk en soms heb je een bepaald eigen risico dat hoger kan liggen dan bij Applecare. Maar dat hangt van je verzekering af.

Aansprakelijkheid verhalen op je eigen dochter is wel ietwat awkward ;)

[ Voor 8% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 14-04-2016 13:52 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Laatst online: 02-07 20:26
Bontes schreef op woensdag 13 april 2016 @ 18:55:
http://www.cultofmac.com/...llow-dont-worry-overmuch/

jou probleem is geen probleem.
Het toestel is gewoon zo nieuw dat de gele tint nog moet wegtrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:22

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:52:
[...]

Daar kan het vaak ook mee inderdaad. Is soms wel wat omslachtiger natuurlijk en soms heb je een bepaald eigen risico dat hoger kan liggen dan bij Applecare. Maar dat hangt van je verzekering af.

Aansprakelijkheid verhalen op je eigen dochter is wel ietwat awkward ;)
Tja, ze doet het hopelijk niet expres 😉

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:40

Dennis de Vries

Redacteur
Sinds eergisteren ben ik ook een - soort van - gelukkige eigenaar van de SE. Ik stapte over van een 5s.

Had verwacht dat de snelheid niet drastisch toe zou nemen, maar je merkt het wel degelijk. Na twee dagen gebruik, vandaag weer eens wat geprutst op mijn 5s (om hem klaar te maken voor verkoop), en dat ding voelde oprecht traag aan.

De batterijduur lijkt tot nu toe ook echt bizar goed. Dat de main camera nu 12MP heeft, merk ik eigenlijk niet. Ik zie geen verschil tussen foto's gemaakt met mijn 5s of de SE.

Wel twee (vrij grote) minpuntjes: De gele tint van het scherm. Dit lees je overal, en er staat op verschillende sites aangegeven dat dit na een tijdje verdwijnt, omdat de 'lijm nog moet uitharden'. Dat lijkt me echter complete onzin, dus ik ga morgen even langs CoolBlue of de iCentre hier in de stad.

Ten tweede: Mijne rammelt! Als je hem schudt, hoor je oprecht gewoon een los onderdeeltje heen en weer stuiteren. Dit hoor je ook als je hem neerlegt. Als resultaat klinkt de vibratie op die van mij enorm cheap, alsof het een telefoon van alixpress is uit 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:00

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Dennis de Vries schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 00:14:
De gele tint van het scherm. Dit lees je overal, en er staat op verschillende sites aangegeven dat dit na een tijdje verdwijnt, omdat de 'lijm nog moet uitharden'. Dat lijkt me echter complete onzin, dus ik ga morgen even langs CoolBlue of de iCentre hier in de stad.
Marco van Basten heeft eens gezegd: als je eigenwijs bent moet je wel eigen wijsheid hebben. Maar je kan ook gele schermen voor gele schermen gaan staan ruilen tot de lijm droog is en jezelf vertellen dat het dus niet aan de lijm lag. 8)7
Dennis de Vries schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 00:14:
Ten tweede: Mijne rammelt! Als je hem schudt, hoor je oprecht gewoon een los onderdeeltje heen en weer stuiteren. Dit hoor je ook als je hem neerlegt. Als resultaat klinkt de vibratie op die van mij enorm cheap, alsof het een telefoon van alixpress is uit 2010.
Ook dit is een bekend fenomeen dat elke keer terug komt. Kan komen door de camera of door de wat lossere knoppen op het toestel.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries

Dennis de Vries

Redacteur
Tektoon schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 00:40:
[...]

Marco van Basten heeft eens gezegd: als je eigenwijs bent moet je wel eigen wijsheid hebben. Maar je kan ook gele schermen voor gele schermen gaan staan ruilen tot de lijm droog is en jezelf vertellen dat het dus niet aan de lijm lag. 8)7

[...]

Ook dit is een bekend fenomeen dat elke keer terug komt. Kan komen door de camera of door de wat lossere knoppen op het toestel.
Thanks voor je uitleg etc.

Overigens staat er toevallig in het topic waar je naar linkt, dat het dus wel degelijk aan een 'foutief' toestel kan liggen. 'The first SE I got had a terribly yellow screen, so I returned it, but the second one had a rattle!'. Ga er morgen dus toch maar even mee langs, want ik heb kennelijk het winnende lot getrokken, en heb beide issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb er ook eentje sinds vorige week, geen geel scherm of ratel. Deed mn 5s wel een beetje maar stoorde me er niet aan. Batterij duur is echt een vooruitgang, gewoon 2 dgn als ik rustig aan doe.

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 19:58

koekiemonster

want a cookie

Geen geel beeldscherm, maar wel geratel.
Dat is jammer en doet afbreuk aan de uitstraling van het product.
Als ik de telefoon bevoel zijn het niet de knopjes, maar eerder de camera oid. In ieder geval nog nooit meegemaakt bij een iPhone.

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:56
Bekend fenomeen dit, bekend fenomeen dat.... Gelukkig is mijn exemplaar bouwkundig tiptop in orde en ik zou met minder ook zeker geen genoegen nemen, 't is toch een kleine 600 euro wat je er aan uitgeeft. Apple profileert zich tevens als premium brand en dienen dan ook zodanig hun producten aan te bieden.

Verder kom ik vanaf een 4s, dus wat betreft de performance ga ik er ∞ op vooruit. Heb destijds de iphone 6 overgeslagen, ondanks dat ik wel aan iets nieuws toe was, want die was te duur voor iets dat ik toch te groot vind. De SE is wat dat betreft een schot in de roos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:28

Chiron

Moderator Discord
koekiemonster schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:12:
Geen geel beeldscherm, maar wel geratel.
Dat is jammer en doet afbreuk aan de uitstraling van het product.
Als ik de telefoon bevoel zijn het niet de knopjes, maar eerder de camera oid. In ieder geval nog nooit meegemaakt bij een iPhone.
Als je de telefoon schudt hoor je wel iets zachtjes rammelen inderdaad, volgens mij is het gewoon de powerknop, net zoals bij de 5S. Lig ik persoonlijk niet wakker van.

Ik heb in het bovenste gedeelte ook een hele lichte gele waas, toen ik hem net had was het volgens mij erger. Dus dat zou dan kloppen dat het lijm is die moet uitharden ofzo. Je moet echt heeel goed kijken om het te zien op dit moment. Als night shift aan staat is het scherm in ieder geval vele malen geler :+

Als je de SE in de leather case van Apple zelf stopt wordt de zijkant van de behuizing aan de voorkant een zilveren lijntje (met de space grey), ziet er nog best sjiek uit 8)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:00

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Dennis de Vries schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 01:23:
[...]
Overigens staat er toevallig in het topic waar je naar linkt, dat het dus wel degelijk aan een 'foutief' toestel kan liggen. 'The first SE I got had a terribly yellow screen, so I returned it, but the second one had a rattle!'.
Nee, er staat een bericht van iemand die het een probleem vindt. Er staat ook tot twee keer toe aangegeven dat Apple's reactie hierop was dat het normaal is en binnen de normen valt. B)

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowdpleaser
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-08-2024
Dit is mijn eerste iphone na jaren Android gebruik te hebben, Android heeft mij altijd prima bevallen, maar na 1 of 2 jaar waren de toestellen altijd stukken trager voor mijn gevoel. Na wat hardware problemen toch maar eens besloten voor een Iphone te gaan. Tot nu toe geen seconde spijt van. Ja de prijs is even slikken als je altijd rond de 250-300 euro uitgeeft aan een telefoon. Maar qua snelheid, design en gemak voelt dit toestel echt als een verademing. Het scherm is kleiner dan mijn vorige 4.7" toestel, maar ik heb hier minimaal aan moeten wennen. Geen randjes, kleurverschillen voor mij. 16GB is in mijn geval voldoende, al had ik voor deze prijs liever 32GB gezien. Over het scherm heb ik echt geen klachten, en ik vind de verschillen met een iphone 6s minimaal op het oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries

Dennis de Vries

Redacteur
Tektoon schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:01:
[...]

Nee, er staat een bericht van iemand die het een probleem vindt. Er staat ook tot twee keer toe aangegeven dat Apple's reactie hierop was dat het normaal is en binnen de normen valt. B)
Zo kan je het zien inderdaad - Ik zie het als 'Het eerste toestel had een geel scherm maar geen rattle, de tweede had een rattle en een normaal scherm'. In mijn optiek ligt het dan dus wel aan specifieke toestellen.

Daarnaast kreeg ik net een reactie van het iCentre in m'n stad:

"Goedemiddag Dennis,

Dit hoort natuurlijk niet!"

Niet dat deze reactie doorslaggevend is, want over het algemeen werken er een stelletje pannekoeken bij het iCenter in mijn stad, haha.

Anyway - let's agree to disagree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richie B
@Morzun, het "lijm moet drogen" verhaal is BS! Wat ik al eerder aangaf, het is een loterij.het ene toestel is nog erger dan de ander. Net nog even gekeken bij een maat op het werk, en die is nog niks bijgetrokken kwa gele bovenkant...wat wel kan zijn is dat het went ofzo, weggaan doet het echt niet. Ruilen die hap ;)
Ps. Let wel op, het is een issue wat door sommige figuren hier gebagatelliseerd word.

Die rammel is geen ramp, dat is je cameralensje. Ook kun je je powerknopje soms horen rammelen.
Tik voor de grap een op de achterkant ter hoogte van de lens, als het goed is hoor je die rammel dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:09
Er zijn meerdere op dit forum die van een iPhone 6(s) naar een SE zijn gegaan en in eerste instantie aangeven, dit een goede stap te vinden. Na nu 1-2 weken gebruik, denken jullie daar nog zo over?
Wat zijn jullie voornaamste voors en tegen?

In enkele reviews lees ik dat er een battery drain is, iemand hier last van?

Als het goed is is mijn SE onderweg, nu best happy met mijn 6 maar zoals meerdere hier, gewoon zin in wat nieuws.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:09

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

foekebooij schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 16:14:
Er zijn meerdere op dit forum die van een iPhone 6(s) naar een SE zijn gegaan en in eerste instantie aangeven, dit een goede stap te vinden. Na nu 1-2 weken gebruik, denken jullie daar nog zo over?

Als het goed is is mijn 5SE onderweg, nu best happy met mijn 6 maar zoals meerdere hier, gewoon zin in wat nieuws.
Hij heet gewoon de iPhone SE niet de 5SE ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

foekebooij schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 16:14:

Als het goed is is mijn 5SE onderweg, nu best happy met mijn 6 maar zoals meerdere hier, gewoon zin in wat nieuws.
Ik kom, zoals gezegd, van een 6s Plus. Ik vind de SE een verademing. Ik kan het toestel met een hand bedienen, met mijn duim kan ik overal bij. Dit is echt weer heerlijk. Wat wel even wennen is, is dat het toetsenbord natuurlijk kleiner is en de letters dichter bij elkaar staan. Hierdoor typ ik regelmatig nog verkeerd, maar alles went ;). In het verleden heb ik een 5s gehad, en daarmee ging het ook, dus gewoon weer even wennen.

Over de batterijduur niets dan lof. Ik gebruik hem evenveel als de 6s Plus, maar aan het eind van de dag heb ik nog ruim 40% in de accu zitten. Van de 6s Plus was de accu ook top hoor, maar heb het gevoel dat de SE nog langer mee gaat. Natuurlijk is dit verklaarbaar door bijv. het kleinere scherm, maar toch ;).

Zoals ik er een week geleden over dacht, denk ik nog steeds. Ik heb nog geen enkele spijt van de overstap van de 6s Plus naar de SE. Eindelijk weer een toestel wat je makkelijk weg stopt in de broekzak en hij werkt verder uitstekend. Nadeeltje; ik fotografeer erg veel, ook beroepsmatig; het scherm van de 6s Plus was voor het tonen van foto's fenomenaal. Maar goed, ieder voordeel heb z'n nadeel en andersom ;).

Ik verwacht dat ook jij veel plezier aan de SE gaat beleven.

--
Betreft de gele waas bovenin het scherm; bij mij is die volledig verdwenen. Ik heb een egaal wit scherm nu. Het rammeltje heb ik ook, dat schijnt door de camera te komen. Ik stoor me er verder niet aan. Als ik de hele dag wilde rammelen, had ik wel een rammelaar gekocht of plukte ik er een bij mijn zoontje uit de box ;).

Ja, het 'spleetje' tussen scherm en behuizing bovenin, dat vind ik jammer. Maar na een aantal SE's en 5s's te hebben bekeken kom ik tot de conclusie dat meerdere exemplaren dit hebben. De een wat meer dan de ander. Hiervoor ga ik dus niet ruilen, je weet nooit wat je ervoor terug krijgt tenslotte.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GainedLotus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 02:26
Ik word zo moe van al die mensen die zeggen dat er iets in hun Iphone "rammelt". Ieder jaar hetzelfde liedje, jaar na jaar. In 99% van de gevallen is het de camera, en die HOORT te rammelen, oftwel, iedere Iphone rammelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Ben het met je eens dat het voornamelijk gezeur is, maar het is niet zo dat elke iPhone rammelt.

Mijn oude 4 geeft geen krimp, waar mijn nieuwe SE duidelijk zachtjes rammelt bij de camera.

Geel waasje, nou het is dat er hier over geschreven werd anders was het me niet eens opgevallen. Als je heel goed kijkt inderdaad een heel dun nauwelijks geel kleurverschil met de rest, is trouwens nu al nauwelijks meer te zien (2 dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:35
het gejank stopt ook niet he...cameralens hoort inderdaad te "rammelen". Als je de camera app opent, even de camera focust op iets, dan is het praktisch weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Weet iemand of de Logitech Powershell werkt op de iPhone SE?
Ik kan daar niets over vinden namelijk op internet.

Nu is dat ding wel voor een leuke prijs (€ 10) aan te schaffen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Heb sinds zaterdag ook een SE in bezit.

Batterijduur en de snelheid zijn echt geweldig!

Hier nauwelijks tot geen gele waas in het scherm. Wel een klein kiertje tussen het scherm en de rand aan de bovenkant.

Wat denken jullie, zou hierdoor stof of eventueel vocht in het toestel kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Ik kan bevestigen dat bij mij het (toch al nauwelijks waarneembare) gele waasje na 2 dagen volledig is verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:31
Denk dat die gele waas over komende batches alleen maar minder wordt. Nu zijn die dingen nog hagelnieuw en is de lijm nog niet droog, naarmate de batches wat langer liggen is de gele waas bij het uitpakken al helemaal verdwenen. Alleen het kiertje blijft dan over. Hopelijk doen ze wat aan het productieproces.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:21
Ik stap ook over van een 6 plus op een SE. Deze 6 plus erg goedkoop kunnen krijgen, vandaar de keuze, maar ik mis nog elke dag het formaat van de 5s.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Dat kiertje kan ik niet waarnemen, zou dat niet gewoon een enkel model betreffen en niet complete batches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02:55
reuzekind schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 19:53:
[...]

Ik heb hier helaas last van. Ik gebruik hem icm een Audi RNS-E Bluetooth carkit. Er is geen normaal gesprek te voeren, het klinkt alsof de tegenpartij onwijs hard in de microfoon schreeuwt waardoor deze gaat kraken. Ik ben benieuwd hoe dit opgelost gaat worden, want dit is toch echt een groot probleem. Vraag me af of het software matig op te lossen is.
Hier ook last, zowel in de privé auto (Audi) als zakelijk (VW), wanneer volgt er een SW update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeenVan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-02-2024
Apple schijnt nu zelf met distributeurs te communiceren dat de SE problemen heeft met de audio uitvoer via bluetooth (carkits)
Momenteel aan het onderzoeken of dit software matig op te lossen is of dat er een re-call op het toestel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Ik hoop dat er snel duidelijkheid over komt. Het is erg vervelend dat Apple zelf nergens openlijk communiceert over het probleem, en ze bij de helpdesk voor doen komen alsof ik de enige ben met het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
LeenVan schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:50:
Apple schijnt nu zelf met distributeurs te communiceren dat de SE problemen heeft met de audio uitvoer via bluetooth (carkits)
Momenteel aan het onderzoeken of dit software matig op te lossen is of dat er een re-call op het toestel komt.
bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeenVan
Mijn (zakelijke) leverancier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Laatst online: 02-07 20:26
LeenVan schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:39:
[...]

Mijn (zakelijke) leverancier.
Gezien je profiel inactiviteit en geen bron .. zeg ik Troll ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeenVan
Ben meer een lezer, maar ik zou je graag gelijk geven, maar helaas.... zelf ook wachtende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
Ik hoop dat we er snel wat van horen, heb nu uit nood een headsetje in tijdens het rijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
Psycho_Mantis schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:22:
Weet iemand of de Logitech Powershell werkt op de iPhone SE?
Ik kan daar niets over vinden namelijk op internet.

Nu is dat ding wel voor een leuke prijs (€ 10) aan te schaffen namelijk.
Bedankt voor de tip! Ik heb 'm gisteren besteld en vandaag binnengekregen. Hij werkt gewoon inderdaad ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eCUytKB.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

BleuZ schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:02:
[...]

Bedankt voor de tip! Ik heb 'm gisteren besteld en vandaag binnengekregen. Hij werkt gewoon inderdaad ;)

[afbeelding]
Ik had hem ook gewoon besteld, voor een tientje durf ik wel te gokken. Maar goed om te horen dat hij ook daadwerkelijk werkt.

Heb hem vandaag ook binnen gekregen en had hem even op mijn 5C getest en werkt prima (buiten dat hij niet helemaal lekker past op de 5C, power button blijft ingedrukt)
Maar heb het idee dat de ingebouwde batterij niet helemaal lekker meer is, had de Powershell helemaal opgeladen en was binnen een halfuur al weer leeg toen ik mijn iPhone ermee ging opladen.
Volgens mij hebben die powershell's 3 jaar op stock gelegen, vandaar de lage prijs. Misschien dat de batterij naar verloop van tijd weer gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-collective
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-07 06:30
reuzekind schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:30:
Ik hoop dat er snel duidelijkheid over komt. Het is erg vervelend dat Apple zelf nergens openlijk communiceert over het probleem, en ze bij de helpdesk voor doen komen alsof ik de enige ben met het probleem.
Dat laatste heeft een vrij eenvoudige oorzaak. De helpdesk bij Apple wordt gemiddeld ook rijkelijk laat pas geïnformeerd over lopende ontwikkelingen. Zo verneem ik vaker dat trainingen over nieuwe producten pas uitkomen nadat ze zijn gelanceerd of dat ze een testmodel in huis hebben een aantal weken nadat de verkoop is begonnen. Het zou me dus erg weinig verbazen als dit gewoon nog geen bekend probleem bij ze is en als ze dan een gesprek hierover binnenkrijgen, ze op dit moment nog moeten afgaan op persoonlijke ervaring ("goh, dat probleem kende ik nog niet").

Ik overweeg zelf de SE, maar die bluetooth problemen met de carkit is wel een showstopper voor me. Ik heb vergelijkbare problemen met m'n huidige Samsung met custom ROM en ben daar wel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BleuZ schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:02:
[...]

[afbeelding]
Is het wat? Of meer de gadget?
Ik zou hem wel willen aanschaffen...voornamelijk voor mijn dochter van 5...alleen is het me nog niet duidelijk welke er games ermee werken en of dat dat er veel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 07:28:
[...]

Is het wat? Of meer de gadget?
Ik zou hem wel willen aanschaffen...voornamelijk voor mijn dochter van 5...alleen is het me nog niet duidelijk welke er games ermee werken en of dat dat er veel zijn?
Ik moet zeggen dat ik positief verrast ben door het aantal ondersteunde games! Crossy Road, Faily Brakes, Happy Wheels, Leo's Fortune en nog een heel aantal andere games zijn compatibel met MFi (Made For iPhone) controllers, dat is de standaard die Apple met iOS 7 in het leven heeft geroepen.

Zowat alle recente games hebben er ondersteuning voor. Je kunt de app Game Controller Apps (https://appsto.re/nl/xyYdV.i) gebruiken om te zien welle apps ondersteuning bieden voor MFi controllers, maar ik heb gemerkt dat nieuwere spellen zoals Faily Brakes er (nog) niet in vermeld staan. Als apps er niet in staan wil dat dus niet zeggen dat ze niet ondersteund worden! Het beste is dan om gewoon even zelf te kijken of het werkt. Voor 10 euro kun je je geen buil vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke thanks....10+5 verzendkosten 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:21
Voor degene die over willen stappen van een iPhone 6/6s/6Plus/6sPlus naar een SE:

Sinds gisteren ben ik overgestapt van een iPhone 6 Plus naar een iPhone SE. Het was (en is) nog steeds even wennen, maar ik ben blij verrast om te zien dat ik met dit scherm formaat beter/ correcter de juiste letters weet te vinden tijdens het typen. Ook vind ik het erg fijn dat ik de telefoon weer met één hand kan bedienen - dat is een echte verademing. Ook de snelheid van het toestel valt zeer op. Ik heb een iCloud backup teruggeplaatst. Waar ik bij de 6 Plus nog wat traagheid ervaarde bij het openen of switchen van apps, ervaar ik de SE als wat smoother.

Ik zal mijn verdere bevindingen over een week of 2 nog even hier achter laten voor degenen die daar geïnteresseerd in zijn.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 08:32:
oke thanks....10+5 verzendkosten 😉
Achja en als je geen spelletjes speelt heb je in ieder geval nog een kleine powerbank eraan over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:43:
[...]

Maar heb het idee dat de ingebouwde batterij niet helemaal lekker meer is, had de Powershell helemaal opgeladen en was binnen een halfuur al weer leeg toen ik mijn iPhone ermee ging opladen.
Volgens mij hebben die powershell's 3 jaar op stock gelegen, vandaar de lage prijs. Misschien dat de batterij naar verloop van tijd weer gaat werken.
Ik ben ook erg benieuwd naar de kwaliteit van de batterij, ja. Ik vermoed dat deze dingetjes zoals je zegt al een aantal jaren in een magazijn hebben gelegen (hetzelfde geldt overigens voor die Mophie Juice Packs), en dus kan het goed zijn dat de accu's minder capaciteit hebben dan de 1500 mAh die ze oorspronkelijk hadden. "Beter worden" zullen ze dan denk ik niet, helaas 😁

Sowieso heeft de iPhone SE een accu van ± 1600 mAh dus volledig opladen kan 'ie 'm sowieso niet, maar ik ben al enorm tevreden met het feit dat 'ie niet leegloopt wanneer je een spelletje doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duc848
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 14:20
Het valt mij op dat mijn SE bij het kijken van bijvoorbeeld youtube filmpjes, zeer warm word aan de achterkant.

Dit heb ik bij mijn oude 5S nooit gemerkt.

De telefoon werkt verder uitstekend, en gaat ook niet haperen ofzo als hij zo warm is, maar het verbaasd me wel. Of is dit door de snellere Soc enzo gewoon normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:30
duc848 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 06:35:
Het valt mij op dat mijn SE bij het kijken van bijvoorbeeld youtube filmpjes, zeer warm word aan de achterkant.

De telefoon werkt verder uitstekend, en gaat ook niet haperen ofzo als hij zo warm is, maar het verbaasd me wel. Of is dit door de snellere Soc enzo gewoon normaal?
Hier heb ik ook last van op mijn iPhone 6. Batterij wordt op deze manier ook leeg geslurpt. Als iemand een oplossing hiervoor heeft dan houd ik mij aanbevolen! :P

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:27

Plainside

I browse when I'm at work

bardi-1 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 08:10:
[...]

Hier heb ik ook last van op mijn iPhone 6. Batterij wordt op deze manier ook leeg geslurpt. Als iemand een oplossing hiervoor heeft dan houd ik mij aanbevolen! :P
Wat het meestal is tenminste van wat ik zelf heb gemerkt is dat er dan de mogelijkheid is dat er nog meerdere applicaties in de achtergrond openstaan.
En dat je vervolgens ook nog bezig bent met een "zware" applicatie.
Maar dit is vanuit een HTC One M7 uit en niet van een Iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

duc848 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 06:35:

Combi van snellere SoC en dataverbinding misschien? Bij 4G zal YT automagisch hogere kwaliteit video voorschotelen. Of gebruikte je op de 5s al 4G?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijstwafel
  • Laatst online: 11-09 20:59
Net mijn SE space grey 64GB binnengekregen. Wat heerlijk dat kleine formaat, alles weer met één hand te bedienen. Wel last van die gele waas aan de bovenzijde en nu maar hopen dat dat nog weg trekt. Van het kiertje is bij mijn versie geen sprake :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:37
rijstwafel schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 15:28:
Net mijn SE space grey 64GB binnengekregen. Wat heerlijk dat kleine formaat, alles weer met één hand te bedienen. Wel last van die gele waas aan de bovenzijde en nu maar hopen dat dat nog weg trekt. Van het kiertje is bij mijn versie geen sprake :D
Iemand een tip bij welke instelling of anders je deze waas het beste kunt zien. Heb de 64 gb Space grey vanaf 5 april vanuit de Apple Store.

Hij lijkt er namelijk wel te zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door supercop7373 op 22-04-2016 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richie B
@supercop7373, dit is zoiezo te zien als je de notities app opent of elke willekeurige witte app...helemaal goed kun je het zien op een witte web-pagina (bv Google) in landscape modus.

Tranen in me ogen toen mijn vrouwtje haar 3e SE kreeg.... echt niet normaal voor die prijs.. Ben nog geen 1 100% goede tegen gekomen in mijn omgeving. Wil er zelf ook graag 1 maar neem het risico niet meer, helemaal omdat ik ditzelfde gezeik had met de iphone 6. Bij de SE 90% kans op zo'n fuk schermpje.
Voorheen had je ook wel eens een gele/foute ertussen zitten (iphone 4s, 5, 6) maar bij die SE is het echt schrikbarend... wegtrekken doet het echt lang zal ze leven niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe wisselend meningen kunnen zijn: ik heb juist night shift ingeschakeld (op de 6 plus) omdat ik dat mooi vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Bontes schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 16:12:
@supercop7373, dit is zoiezo te zien als je de notities app opent of elke willekeurige witte app...helemaal goed kun je het zien op een witte web-pagina (bv Google) in landscape modus.

Tranen in me ogen toen mijn vrouwtje haar 3e SE kreeg.... echt niet normaal voor die prijs.. Ben nog geen 1 100% goede tegen gekomen in mijn omgeving. Wil er zelf ook graag 1 maar neem het risico niet meer, helemaal omdat ik ditzelfde gezeik had met de iphone 6. Bij de SE 90% kans op zo'n fuk schermpje.
Voorheen had je ook wel eens een gele/foute ertussen zitten (iphone 4s, 5, 6) maar bij die SE is het echt schrikbarend... wegtrekken doet het echt lang zal ze leven niet.
Ik heb dus een lichte waas van ongeveer een 0,5 cm. over de gehele breedte. Maar jij hebt al 2 keer omgeruild begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richie B
@john-hendriks, Night Shift heeft hier niks mee te maken.
@supercop7373, mijn vrouw heeft het toestel 2 maal geretouneerd, nu de 3e is net zo... ze blijft het toestel wel gebruiken aangezien deze technisch wel gewoon goed is en geen zin meer heeft om te ruilen om vervolgens nog een beroerder scherm te krijgen..dat weet je namelijk nooit, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duc848
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 14:20
GerardVanAfoort schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 10:27:
[...]

Combi van snellere SoC en dataverbinding misschien? Bij 4G zal YT automagisch hogere kwaliteit video voorschotelen. Of gebruikte je op de 5s al 4G?
Ik kijk het eigenlijk alleen via de wifi. Zal er wel bij horen, verder top toestelletje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik heb er net drie binnengekregen. Twee dingen vind ik erg goed: Formaat en accuduur. Apple heeft als eerste ingezien dat er ook nog mensen zijn die gewoon een kleine telefoon willen.

Echter, wat ik schrikbarend slecht vind is het GSM/UTRAN/LTE bereik. Ik heb er een Lumia 550 naast liggen, en daarmee kan ik thuis gewoon bellen. Alledrie de iPhones geven "No Signal" tenzij je ze naast het raam legt. Zelfde netwerk, en drie verschillende iPhone SE's getest.

De Lumia 550 geeft overigens achterin het huis slechts een streepje en gesprekken vallen soms weg, maar die doet het wel gewoon. Ik woon in een natuurgebied waar zowel KPN, Libertel als T-Mobile matig zijn (T-Mobile is gek genoeg de beste hier), maar als de Lumia het doet, dan zou de iPhone SE het toch ook moeten doen?

Is er iets te doen aan dat bereik?

[ Voor 24% gewijzigd door Trommelrem op 23-04-2016 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
Trommelrem schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 15:20:
Ik heb er net drie binnengekregen. Twee dingen vind ik erg goed: Formaat en accuduur. Apple heeft als eerste ingezien dat er ook nog mensen zijn die gewoon een kleine telefoon willen.

Echter, wat ik schrikbarend slecht vind is het GSM/UTRAN/LTE bereik. Ik heb er een Lumia 550 naast liggen, en daarmee kan ik thuis gewoon bellen. Alledrie de iPhones geven "No Signal" tenzij je ze naast het raam legt. Zelfde netwerk, en drie verschillende iPhone SE's getest.

De Lumia 550 geeft overigens achterin het huis slechts een streepje en gesprekken vallen soms weg, maar die doet het wel gewoon. Ik woon in een natuurgebied waar zowel KPN, Libertel als T-Mobile matig zijn (T-Mobile is gek genoeg de beste hier), maar als de Lumia het doet, dan zou de iPhone SE het toch ook moeten doen?

Dat word verhuizen.. hier nooit problemen, ja vroeger met t-mobile, toen moesten we in de tuin staan om te bellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Verhuizen lijkt mij erg extreem vanwege een telefoon :P

Vroeger kreeg je toch van Apple een speciale case die als antenne fungeerde, omdat de iPhone 4 ook zo'n slecht bereik had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Trommelrem schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 15:20:

Vreemd, bij mij is het juist andersom. Ik heb Vodafone en kan bij mij in huis alleen bellen met een iPhone. Ooit weleens een Sony en Samsung gehad, maar daar viel telkens de dekking weg. Met een iPhone nooit geen last gehad, altijd top.

Misschien in de netwerkinstellingen eens proberen het toestel op 3G te zetten en niet op 4G of Automatisch (standaard). Wellicht is het dan beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

supercop7373 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 16:28:
[...]

Ik heb dus een lichte waas van ongeveer een 0,5 cm. over de gehele breedte. Maar jij hebt al 2 keer omgeruild begrijp ik?
Dat 'Gele-display' verhaal is echt vreemd hoor. Ja, mijn SE had dit ook maar na 2 dagen was het volledig verdwenen. Mijn scherm is nu egaal wit.
Ik denk toch, ondanks dat het ook als kulverhaal omschreven is, dat het aan een soort lijmlaag ligt die hard moet worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
freddyathlon schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 17:26:
[...]

Dat 'Gele-display' verhaal is echt vreemd hoor. Ja, mijn SE had dit ook maar na 2 dagen was het volledig verdwenen. Mijn scherm is nu egaal wit.
Ik denk toch, ondanks dat het ook als kulverhaal omschreven is, dat het aan een soort lijmlaag ligt die hard moet worden...
volledige onzin!

mijn iPhone SE is in de 1ste week van Februari gemaakt in de Foxxcon fabriek in China (dit kun je checken via de chipmunk site).
Mijn SE heeft ook een wat wazig/gelige streep...lijkt me sterk dat die lijmlaag waar sommige het over hebben ruim 3 maanden nodig heeft om op te drogen

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 23-04-2016 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Geert1976 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 17:54:
[...]

volledige onzin!

mijn iPhone SE is in de 1ste week van Februari gemaakt in de Foxxcon fabriek in China (dit kun je checken via de chipmunk site).
Mijn SE heeft ook een wat wazig/gelige streep...lijkt me sterk dat die lijmlaag waar sommige het over hebben ruim 3 maanden nodig heeft om op te drogen
Die van mij is van week 10. Idd ook Foxconn China. Nu ruim 3 weken in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Geert1976 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 17:54:
[...]

volledige onzin!

Fijn dat het onzin is, maar mijn telefoon heeft als datum 15 februari, alweer een tijdje geleden, en heeft hier daadwerkelijk het gele streepje gehad, binnen 2 dagen volledig verdwenen en helemaal wit nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:31
GainedLotus schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 22:21:
Ik word zo moe van al die mensen die zeggen dat er iets in hun Iphone "rammelt". Ieder jaar hetzelfde liedje, jaar na jaar. In 99% van de gevallen is het de camera, en die HOORT te rammelen, oftwel, iedere Iphone rammelt!
En dat is dus ook vaak de powerknop. Iedere keer hetzelfde liedje en een slimmerik die dan zegt dat het de camera is. JA, dat is zo, maar leg je vinger maar eens op de powerknop van de 5S/SE en rammel dan nog eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
dcl! schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 22:49:
[...]

Fijn dat het onzin is, maar mijn telefoon heeft als datum 15 februari, alweer een tijdje geleden, en heeft hier daadwerkelijk het gele streepje gehad, binnen 2 dagen volledig verdwenen en helemaal wit nu.
ik ben alleen maar blij voor je, dat det 't gele streepje in je scherm weg is.

Ik probeerde met mijn reply alleen maar duidelijk te maken dat het gele scherm/streepje nog moet opdrogen door lijmresten een kul-verhaal is. Dat droogt niet op, ruim 3 maanden nadat het toestel gemaakt is.

Wat de reden is van de klachten over de gele strepen op de iPhone SE wel is.....geen idee.

Bij mijn iPhone SE heb ik ook het wazige gele streepje bovenin het scherm, ik ga er mee terug naar de Apple Store.

Ik wil nog 1 keer het toestel omruilen en dan hopen op een piekfijn scherm (wat volgens mij best mag voor €589), heb ik daarna weer een toestel met een geel streepje, dan vraag ik m'n geld terug en kijk ik wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
freddyathlon schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 17:25:
[...]

Vreemd, bij mij is het juist andersom. Ik heb Vodafone en kan bij mij in huis alleen bellen met een iPhone. Ooit weleens een Sony en Samsung gehad, maar daar viel telkens de dekking weg. Met een iPhone nooit geen last gehad, altijd top.
Nu noem je wel twee aparte merken: Samsung en Sony. Het kan niet zo zijn dat een goedkope Lumia 550 wel bereik heeft. Vodafone en KPN hebben overigens helemaal geen bereik hier.
Misschien in de netwerkinstellingen eens proberen het toestel op 3G te zetten en niet op 4G of Automatisch (standaard). Wellicht is het dan beter?
Hoe stel ik dat in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
Mijn order voor de SE maar geannuleerd, het zou mijn eerste iPhone worden na jaren (budget) Android telefoons gehad te hebben. Reden van annuleren is het gele schermen probleem dat toch weer (nog steeds...) een probleem is voor Apple, blijkbaar kunnen ze dat toch nog niet goed. Ik had verwacht dat ze na zoveel iteraties dat probleem toch wel opgelost zouden hebben, maar blijkbaar heeft het geen prioriteit bij Apple. Voor een product van bijna €600 mag hij best perfect zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:51
Cubic X schreef op zondag 24 april 2016 @ 10:50:
Mijn order voor de SE maar geannuleerd, het zou mijn eerste iPhone worden na jaren (budget) Android telefoons gehad te hebben. Reden van annuleren is het gele schermen probleem dat toch weer (nog steeds...) een probleem is voor Apple, blijkbaar kunnen ze dat toch nog niet goed. Ik had verwacht dat ze na zoveel iteraties dat probleem toch wel opgelost zouden hebben, maar blijkbaar heeft het geen prioriteit bij Apple. Voor een product van bijna €600 mag hij best perfect zijn.
Dus je annuleert een product, zonder dat je weet of de gene die je zou krijgen dit ook heeft, waarna je hem nog alsnog kan terugsturen...... oke......goede ervaring dus!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 02:04
Geert1976 schreef op zondag 24 april 2016 @ 05:53:
[...]

Ik probeerde met mijn reply alleen maar duidelijk te maken dat het gele scherm/streepje nog moet opdrogen door lijmresten een kul-verhaal is. Dat droogt niet op, ruim 3 maanden nadat het toestel gemaakt is.

Wat de reden is van de klachten over de gele strepen op de iPhone SE wel is.....geen idee.

Bij mijn iPhone SE heb ik ook het wazige gele streepje bovenin het scherm, ik ga er mee terug naar de Apple Store.

Ik wil nog 1 keer het toestel omruilen en dan hopen op een piekfijn scherm (wat volgens mij best mag voor €589), heb ik daarna weer een toestel met een geel streepje, dan vraag ik m'n geld terug en kijk ik wel weer verder.
Heb je enig idee hoe deze displays gemaakt worden en wat voor lijm er tussen zit? Want dan weet je namelijk dat dit wel degelijk klopt. De lijm is UV en warmte reactief. Bovenaan het display zitten controllers voor backlight, touch en display aansturing. De backlight stuurt UV uit (klein beetje) en kan toch behoorlijk warm worden icm de display en touch controller. Dan kan het geheel nog zo lang koel en droog hebben gelegen. Wat er gebeurt is gewoon een "thermo dynamische shock" icm uv exposure van de bovenste rand.

Dit kan dus te allen tijde voorkomen en trekt na verloop van tijd weer weg. Dit is wat anders dan de iPhone 5 displays die na tig maanden groen wegtrekken (letterlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
Geert1976 schreef op zondag 24 april 2016 @ 05:53:
[...]

Ik denk dat je ergens gelijk hebt - immers de iPhone die je vandaag koopt is niet gisteren gemaakt - deze ligt waarschijnlijk al een paar weken ergens in storage voordat deze uiteindelijk bij jou is - ik denk een paar weken om te drogen zou meer dan genoeg zijn.

Ik geloof ook weinig van het 'opdrogen', op een gegeven moment neemt men het voor lief dat het er zit, en 'negeert' men het aangezien er geen verbeteringen zijn. De mensen die uiteindelijk wel een goed scherm zijn gewoon 'lucky' en het is jammer dat er bij een dergelijk product een element van 'geluk' in het spel komt - zeker als het Apple betreft die prat gaat op constante kwaliteit - het feit dat je het toestel mag omruilen is een pleister op een wond die er niet had mogen zijn.

Wellicht bij de iPhone 5s SE is het opgelost 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 14:59

fmb

Trommelrem schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 17:17:
Vroeger kreeg je toch van Apple een speciale case die als antenne fungeerde, omdat de iPhone 4 ook zo'n slecht bereik had?
Je kon inderdaad een case krijgen, maar dat was geen extra antenne. Het voorkwam dat je met je handen kortsluiting kon maken tussen de twee antennes aan de buitenkant van de iPhone behuizing.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Trommelrem schreef op zondag 24 april 2016 @ 09:37:
[...]
Nu noem je wel twee aparte merken: Samsung en Sony. Het kan niet zo zijn dat een goedkope Lumia 550 wel bereik heeft. Vodafone en KPN hebben overigens helemaal geen bereik hier.

[...]

Hoe stel ik dat in?
Instellingen
Mobiel Netwerk
Opties Mobiele Data
Gesprekken en Data

--- stel deze eens in op 3G en 2G en kijk dan eens hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R3M1 schreef op zondag 24 april 2016 @ 11:22:
[...]

Ik denk dat je ergens gelijk hebt - immers de iPhone die je vandaag koopt is niet gisteren gemaakt - deze ligt waarschijnlijk al een paar weken ergens in storage voordat deze uiteindelijk bij jou is - ik denk een paar weken om te drogen zou meer dan genoeg zijn.

Ik geloof ook weinig van het 'opdrogen', op een gegeven moment neemt men het voor lief dat het er zit, en 'negeert' men het aangezien er geen verbeteringen zijn. De mensen die uiteindelijk wel een goed scherm zijn gewoon 'lucky' en het is jammer dat er bij een dergelijk product een element van 'geluk' in het spel komt - zeker als het Apple betreft die prat gaat op constante kwaliteit - het feit dat je het toestel mag omruilen is een pleister op een wond die er niet had mogen zijn.

Wellicht bij de iPhone 5s SE is het opgelost 8)
Nou dat opdrogen zal je verbazen.
Ik weet niet hoe het bij de SE zit maar Ten tijden van de iPhone 5/5s/6/6S launch zat er soms maar een paar dagen tussen productie en levering in de Apple Stores.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelkoh
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-01 22:04
Donstil schreef op zondag 24 april 2016 @ 22:59:
[...]

Nou dat opdrogen zal je verbazen.
Ik weet niet hoe het bij de SE zit maar Ten tijden van de iPhone 5/5s/6/6S launch zat er soms maar een paar dagen tussen productie en levering in de Apple Stores.
Daarbij komt voorraad kost geld ....elk bedrijf wil zo lean mogelijk produceren ...Dus alleen bij de launch heb je een voorraad van een product .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De home button geeft bij mij nu wel wat irritatie, lijkt of die ring eromheen los zit :X

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 14:55
Ik zit er zelf ook sterk aan te denken om deze te halen. Ik heb nu een (stervende) Sony z1 compact en heb altijd android gehad maar blijkbaar zien de android fabrikanten niet in dat er wel degelijk vraag is naar kleine high-end toestellen. Alle toestellen (muv de z5 compact) zijn 5" en groter. Ik wil gewoon mijn toestel met 1 hand kunnen bedienen en de z1 compact is echt de max qua formaat. De z5 heeft wat hitte issues met die snapdragon 810 en helaas komt er ook geen compact met de 820 op korte termijn.

Zal wel ff wennen worden na jaren android maar ja, ze verkloten het zelf met die stoeptegels :+

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 11:51
na jaren gebruik van mijn 4S was de overschakeling op de SE echt een wereld van een verschil. Wat een snelheid heeft dat beestje...echt grandioos. :9~ :9~ :9~

Ik las op het internet veel berichten over 'gele' schermen en dus ging ik mijn eigen SE eens aan de tand voelen. Gevoelsmatig is het scherm een tikje warmer dan de 4S was, maar wat is nu de 'goede' kleur?

Om niet alleen op onderbuik en internet meningen af te gaan heb ik zelf maar wat getest.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1900448/Tweakers.net%20plaatjes/iOS%20whitebalance.jpg
van links naar rechts: iPad 1, iPhone 3GS, iPad 3, iPhone SE, iPad Air 2, en daar bovenop ligt de 4S.

Heel snel kunnen we het verschil tussen verschillende iOS apparaten zien, en voornamelijk de 3GS springt eruit. Wat een bagger 8)7. Maar wat is nu de juiste kleur? de iPad 1 doet het goed hier op de foto maar ik merk in het echt dat er iets teveel groen in het beeld is. De iPad 3 is een tik te rood, de air 2 is bijna neutraal te noemen en de SE en de 4S ontlopen elkaar niet heel erg, ja de SE is wellicht een tik geeler maar ik weet niet of dat nu een inwissel rechtvaardigt.

Ook opvallend was dat de helderheid van de iPad 3 echt een stuk hoger ligt dat de air2. best wel vreemd eigenlijk.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:43
Vandaag de eerste dag op stap geweest met normaal gebruik. Gebruik = 2u; Stand-by = 14u. Batterij staat nog op 78% nu. _/-\o_

Ook ik heb totaal geen gele waas op mijn scherm en ook het bluetooth bellen ging gewoon zonder problemen. Zou Apple dan toch nog iets veranderd hebben aan die Bluetooth? (en dat dit de reden is waarom de leveringen zo stroef verlopen??)

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik had mijn iPhone SE silver 64GB gisteren ontvangen. En wat is dit ding snel zeg! ik kom van de iPhone 5C af en die vond ik eigenlijk helemaal niet zo langzaam (wss nu wel).
Elke app is gewoon instant geladen en browsen gaat ook een stuk sneller. Ook is touch ID erg fijn!

Ik heb net even gekeken wanneer mijne geproduceerd is, dat is dus in week 16 volgens de chipmunk site. Dus toestel is 1 week oud en geproduceerd door Foxconn.

Zo blijkt dus ook gelijk dat Apple niet expres de voorraad laag houd of de boel tegen houd voor bluetooth issues. (heeft iemand uberhaubt last gehad van dit probleem?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:24
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 07:44:
Zo blijkt dus ook gelijk dat Apple niet expres de voorraad laag houd of de boel tegen houd voor bluetooth issues. (heeft iemand uberhaubt last gehad van dit probleem?)
Ja!
Een telefoongesprek met mijn SE, via bluetooth gekoppeld aan m'n auto navigatiesysteem (Mazda-3 met NVA-SD8110 Tomtom systeem), is gewoon niet te doen. Enorme oversturing van de spraak van de andere kant, zo goed als onverstaanbaar.

Voor als je wat meer klachten wil zien kan je dit topic volgen. Het lijkt er daar op dat veel, maar niet alle bluetooth apparaten een probleem hebben. En ook dat het in de laatste beta-release van iOS9.3.2 opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Psycho_Mantis schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 07:44:
(heeft iemand uberhaubt last gehad van dit probleem?)
Helaas wel. Bellen icm mijn Audi RNS-E bluetooth carkit is niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

vanaalten schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 08:13:
[...]

Ja!
Een telefoongesprek met mijn SE, via bluetooth gekoppeld aan m'n auto navigatiesysteem (Mazda-3 met NVA-SD8110 Tomtom systeem), is gewoon niet te doen. Enorme oversturing van de spraak van de andere kant, zo goed als onverstaanbaar.

Voor als je wat meer klachten wil zien kan je dit topic volgen. Het lijkt er daar op dat veel, maar niet alle bluetooth apparaten een probleem hebben. En ook dat het in de laatste beta-release van iOS9.3.2 opgelost is.
Ik had op tweakers dus niet veel klachten gezien, dus ik dacht eigenlijk dat het niet zo'n probleem was. Maar daar heb ik me aardig in vergist zo te zien.
Maar hopelijk kunnen ze alles snel opgelost krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Ik wacht met de aankoop van de SE tot hun bluetoothprobleem verholpen is.
Ik bel heel wat handsfree en dat zou dus momenteel zonde van het geld zijn.
Nog even teren op de 4s dus :O

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik zat is te kijken naar de live photo's, maar het lijkt erop dat je deze helemaal niet als achtergrond kan instellen? Dit werk alleen op de iPhone 6s blijkbaar?

Zou jammer zijn, want vond dat net zo'n leuke feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
Hier ook nog steeds Bluetooth problemen, bel momenteel met een headsetje 😕

Problemen in onze Audi A4 (RNS510) Skoda Octavia (RNS510) en in de Volkswagen Crafter (Parrot).

Hoop dat die update er snel is !
Pagina: 1 ... 6 ... 22 Laatste

Let op:
Kijk of je post niet beter past in een van de volgende topics:Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.