Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:32

vooghel

Cunning linguist

Net binnen en geïnstalleerd. :) Wel wennen om na een iPhone 6 weer terug te gaan naar de form factor van de 5, maar ik merk nu al dat hij fijner in de hand ligt en dat eenhands typen een stuk fijner werkt. Even kijken hoe het verder gaat voelen in mijn broekzak morgen, en of ik het grotere beeldscherm ga missen.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:22

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Hoe voelen de knopjes en schakelaar? Vond deze bij de 5s wat losser en harder schakelen dan de 6. En hoe is de trilmotor? Gelijk aan 5s of 6?

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epamel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 20:47
BP14 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 18:08:
Net de Iphone SE opgehaald bij de mediamarkt. Ik heb de iPhone besteld via hun website en zou een berichtje krijgen als de telefoon binnen was..

Geen bericht gehad dus ben er langs gereden. De iPhones zijn gewoon leverbaar..
Een beetje vreemd?

Heb net de bestelling maar geannuleerd..
Welke media markt was dit? In rotterdam lag er nog niets helaas..
Misschien morgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epamel
Kiest het merendeel voor de 64 gb of zijn er ook mensen die genoeg hebben met de 16gb?
Ben ik benieuwd naar.. ik twijfel zelf nog.. welke variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrInfamous
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-09 10:04
epamel schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 22:22:
Kiest het merendeel voor de 64 gb of zijn er ook mensen die genoeg hebben met de 16gb?
Ik heb een 16GB versie besteld. Heb nu op men 5 ook 16GB en heb iets van een 3GB over. Moet daar wel bij zeggen dat ik niet zo lang geleden mijn foto's heb overgezet op de pc. Ik installeer niet zo heel veel apps enkel de belangrijke zoals fb,twitter,instagram,snapchat, spotify,etc. en zet nog wat muziek op mijn iphone.
Dus als je niet al te veel apps downloadt en er rekening mee houdt dat je niet meer dan 1 000 foto's op je toestel moet bewaren heb je genoeg aan 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:58

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

+1

Ik heb nog lichte twijfel maar voor mij gaat het waarschijnlijk 'gewoon' de 16 gb versie in speesgray worden om min of meer dezelfde redenen.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:08
Ik heb zelf de 64GB variant besteld. Twee jaar geleden ben ik van een 8GB Moto G overgestapt naar een 64GB OnePlus One. Met de Moto G moest ik al echt rekening houden met het feit dat ik nauwelijks muziek op het toestel kon laten staan, de OnePlus One was echt een verademing op dat gebied.

Mijn overstap naar iOS is een jaar geleden begonnen met een 64GB iPhone 6, en toentertijd heb ik bij mijn abonnementsverlenging een 16GB iPhone 5s gekregen. Die laatste beviel me uiteindelijk een stuk beter, en sinds dat mijn primaire telefoontoestel is heb ik er altijd spijt van gehad dat ik niet voor 64GB ben gegaan. Nu voel ik me steeds beperkt in het installeren van apps: "Kan ik dat wel doen? Heb ik nog genoeg geheugen? Vind ik app X belangrijker dan app Y?".

Ik wil mijn telefoon zorgeloos gebruiken, en met 16GB kan ik dat simpelweg niet, zo blijkt.
Daarom kan ik niet wachten tot mijn 64GB iPhone SE straks binnen is :D O+

[ Voor 4% gewijzigd door BleuZ op 05-04-2016 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:13
64gb genomen, vooral omdat het niet zoveel scheelt qua prijs. Heb nu 16gb en je moet toch altijd wel in de gaten houden wat je erop hebt staan, straks geen last meer van :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:45
Heb, lang geleden al weer (2010) besloten om voor 32GB te gaan en nooit spijt van gehad.
Ik verheug me er dus op dit keer te gaan upgraden naar 64GB, moet nu altijd oppassen dat ik toch wel iets van 3-5GB vrije ruimte hou want anders wordt de telefoon erg traag heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epamel
ward3112 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 22:30:
[...]

Ik heb een 16GB versie besteld. Heb nu op men 5 ook 16GB en heb iets van een 3GB over. Moet daar wel bij zeggen dat ik niet zo lang geleden mijn foto's heb overgezet op de pc. Ik installeer niet zo heel veel apps enkel de belangrijke zoals fb,twitter,instagram,snapchat, spotify,etc. en zet nog wat muziek op mijn iphone.
Dus als je niet al te veel apps downloadt en er rekening mee houdt dat je niet meer dan 1 000 foto's op je toestel moet bewaren heb je genoeg aan 16GB
Bedankt voor de reacties, heb ze allebei besteld maar nog geen idee wanneer deze binnen komen bij de winkel. Zal waarschijnlijk morgen (woensdag) of donderdag zijn aangezien steeds meer winkels en online shops hem al op voorraad hebben.

Ik ga er nog even over nadenken. Zelf heb ik ook nu ongeveer een 3gb over. Maar die SE kan natuurlijk 4k filmen en ook die live foto's ik weet niet hoeveel ruimte dit in gaat nemen. Qua apps installeer ik inderdaad wat nieuws apps en de bekende apps maar niet al te veel. En ik ga misschien een enkel filmpje in 4k opnemen omdat ik ook een 4k televisie bezit dus dan lijkt het mij wel de moeite om die functie te gebruiken.

Ook heb ik nu een iPhone 6 ik hoop dat mij het oude model weer gaat bevallen :)
Kan niet meer wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Chiron schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:29:
Officieel Special Edition idd, al kan je het ook zien als 'Steve's Edition', aangezien het de laatste iphone is (iig qua ontwerp van de buitenkant) waar Steve Jobs aan gewerkt heeft.
Veel, héél veel respect voor 1 van de 3 oprichters van Apple Inc.! Maar het is toch echt een Special Edition ;)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:36
epamel schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 22:21:
[...]

Welke media markt was dit? In rotterdam lag er nog niets helaas..
Misschien morgen..
Dit was de Mediamarkt In Hengelo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:04

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik wilde dus ook de 64gb, maar na het checken van mijn huidige 5 met 16gb kom ik erachter dat ik nog enorm veel ruimte over heb. Ik heb nu nog 6.84gb over.

Aangezien ik een auto heb en daar een SD-kaartje met muziek in zit staat er op mijn GSM geen muziek, dus die 16gb is genoeg voor mij.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:43

Chiron

Moderator Discord
GerardVanAfoort schreef op woensdag 06 april 2016 @ 00:28:
[...]

Veel, héél veel respect voor 1 van de 3 oprichters van Apple Inc.! Maar het is toch echt een Special Edition ;)
Dat schreef ik toch ook? officieel is het gewoon Special Edition.

http://www.techtimes.com/...-apples-phil-schiller.htm

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-09 16:42
Bij KPN is hij nog niet op voorraad kreeg ik bericht op 6 april (vandaag)
En ik had 30 maart besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik ga hem vanavond bestellen, bij BCC levertijd op diverse modellen 1 dag. Voor 22.00u besteld is volgende dag in huis.

Helaas zijn de 64gb modellen alleen nog in goud en roze beschikbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Mad-Matt op 06-04-2016 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
nu een enkele Tweakers leden de nieuwe iPhone SE in bezit hebben, ben ik zeer benieuwd naar de gebruikservaringen en met name diegene die van een iPhone 6 of iPhone 6S komen.

Is het flink wennen qua beeldscherm/formaat?

hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:31
Geert1976 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:12:
nu een enkele Tweakers leden de nieuwe iPhone SE in bezit hebben, ben ik zeer benieuwd naar de gebruikservaringen en met name diegene die van een iPhone 6 of iPhone 6S komen.

hoor het graag!
Kom zelf van een 6 plus, nu de SE, voor mij nooit meer zo'n koelkast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ

hoor het graag!
Ik ben van een iPhone 6 teruggegaan naar een iPhone 5s (de SE is nog onderweg), en mij bevalt het prima. Voor die iPhone 6 had ik zelfs een OnePlus One (dus met het schermformaat van de iPhone 6(s) Plus).

Hoewel ik af en toe wel de screen real estate mis, is dit de handzaamheid van het apparaat absoluut waard in mijn geval. Ik gebruik mijn telefoon vooral voor WhatsApp, Spotify en internetten als ik onderweg ben. Thuis pak ik al snel mijn iPad erbij voor het bekijken van video's, dus daar gebruik ik mijn telefoon zelden voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
Voor onderweg de handzame iPhone SE, thuis op de bank de iPad Air 2, en aan het bureau de MacBook Pro.

De laatste 2 worden misschien vervangen voor een nieuwe MacBook 12 inch.

[ Voor 27% gewijzigd door iMode op 06-04-2016 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
BleuZ schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:18:
[...]

Ik ben van een iPhone 6 teruggegaan naar een iPhone 5s (de SE is nog onderweg), en mij bevalt het prima. Voor die iPhone 6 had ik zelfs een OnePlus One (dus met het schermformaat van de iPhone 6(s) Plus).

Hoewel ik af en toe wel de screen real estate mis, is dit de handzaamheid van het apparaat absoluut waard in mijn geval. Ik gebruik mijn telefoon vooral voor WhatsApp, Spotify en internetten als ik onderweg ben. Thuis pak ik al snel mijn iPad erbij voor het bekijken van video's, dus daar gebruik ik mijn telefoon zelden voor.
iPhoneSE schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:18:
[...]

thanks!

ja, ik gebruik zelf ook mijn MacBook voor bekijken van video's (kijk ze eigenlijk zelden op m'n huidige 6S). Verder ben ik absoluut geen gamer, dus daarvoor hoef ik de 6S ook niet echt nodig.

Ik zou zelf echt alleen de SE aanschaffen om weer een eenvoudig handzame iPhone te gebruiken.

keuzes...keuzes...keuzes ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

hoor het graag!
Het meest wennen vind ik dat de icons een rij minder hebben, en sommige apps die ik vaak gebruik (en bijna blind open) daardoor ineens lager zitten. Ik merk ook dat het even wennen is dat ik niet meer per se met 2 handen moet typen, maar dat ik met 1 hand het hele tobo (hell, het hele scherm!) kan bereiken. Zoals ik elders al schreef, het is alsof je een oude vriend na lange tijd weer tegenkomt, die in de tussentijd een groot deel van zijn mindere eigenschappen is kwijtgeraakt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
vooghel schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:52:
[...]

Het meest wennen vind ik dat de icons een rij minder hebben, en sommige apps die ik vaak gebruik (en bijna blind open) daardoor ineens lager zitten. Ik merk ook dat het even wennen is dat ik niet meer per se met 2 handen moet typen, maar dat ik met 1 hand het hele tobo (hell, het hele scherm!) kan bereiken. Zoals ik elders al schreef, het is alsof je een oude vriend na lange tijd weer tegenkomt, die in de tussentijd een groot deel van zijn mindere eigenschappen is kwijtgeraakt :).
haha..mooi beschreven! dankje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14

hoor het graag!
Ik kom zelf van de iPhone 6 Plus. Ik vindt het opzich best wel mee vallen.
Het enige waar ik echt aan moet wennen is de power knop boven op de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
BP14 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:03:
[...]

Ja, van een 6(S) Plus lijkt mij behoorlijk wennen, naar een 4 inch scherm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

[...]

Daar ben ik juist blij mee, op de 6 had ik te vaak dat ik die knop indrukte en tegelijk onbedoeld op de volumeknop ertegenover drukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Het is maar net waarvoor je het gebruikt. Ik gebruik soms op de 5s van mijn vrouw. Voor wat berichten en Facebook is dat geschikt.

Op mijn OnePlus One, doe ik echter veel meer.
Ik lees er hele mails, bekijk presentaties, volledige PDF documenten. En bekijk ik films of surf ik op het internet (zoals nu) wanneer mijn laptop bezig is.

Kortom, het hangt ervanaf wat je wilt. Ik zou, gezien de dingen wat ik doe, nooit kleiner als een 6s plus gaan. En ik moet vooral niet turen. Een tablet zou een leuke aanvulling zijn maar die heb ik niet op zak.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:51

pdavie2311

Live life to the fullest..

Sinds vanmiddag de SE..MM in Enschede had hem nog. Gelijk order bij Apple gecanceld..Net backup teruggezet, weliswaar van mijn oude 6s, dus de apps staan niet meer in goede volgorde..Wat een lekker handzaam model toch. Retesnel en heb gelijk een front en baakprotector erop geplakt zojuist (Glass) Heb hem nu in een oude sleeve, nieuwe besteld..Zo heb ik hem bij gebruik fijn naakt in handen..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremsy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:51

hoor het graag!
Ik was snel gewend, maar kom dan ook van een 4S :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vanmiddag de iPhone SE gehaald.

Ik heb een Vodafone abonnement. Voorheen een 4S, nu de SE. Met de S4 was het bereik al niet geweldig, maar met de SE kan ik geen telefoongesprek meer voeren tenzij ik naar boven ga.

Ik heb een nieuwe simkaart gekregen want de simkaart die ik had was te groot.

Hoe zou dat slechte bereik kunnen komen? Het was al niet super, maar nu nog slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
foutje.

[ Voor 93% gewijzigd door SvMp op 06-04-2016 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:24
Even op jacht geweest voor een SE, zilver, 64GB:
Mediamarkt Nieuwegein had 'm niet;
Mediamarkt Utrecht "The Wall" ook niet;
Mediamarkt A'dam Arena wel. :)
Bij het scannen gaf 'ie aan dat het 723 euro ging kosten. Geprotesteerd, manager erbij en 589 euro van gemaakt. Onderhandel-skills hè... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

€ 589,- is de prijs van een 64 GB SE.. Noem het maar de MM methode, makkelijk marges pakken op onoplettende klanten. Of gaven ze aan dat het foutief was geprijsd?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
vooghel schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:41:
[...]

Daar ben ik juist blij mee, op de 6 had ik te vaak dat ik die knop indrukte en tegelijk onbedoeld op de volumeknop ertegenover drukte.
Vind dat inderdaad ook een pré, snel een gesprek of ander geluid kunnen wegdrukken zonder de telefoon uit de zak te moeten halen of moeten voelen waar die knop zit.
Gewoon boven op is altijd raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epamel
Ik heb hem gisteren ook opgehaald bij de MM, wat meteen opvalt dat hij rete snel is. Moet wel erg wennen nog aan het formaat vooral met het typen van berichten. af en toe zit ik nog eens mis ;)
Het model en looks vind ik toch beter dan mijn oude iPhone 6 (smaakding).
Ben er erg blij mee en heb voor de 16gb gekozen, meer dan genoeg achteraf gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:13
epamel schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:07:
Ik heb hem gisteren ook opgehaald bij de MM, wat meteen opvalt dat hij rete snel is. Moet wel erg wennen nog aan het formaat vooral met het typen van berichten. af en toe zit ik nog eens mis ;)
Het model en looks vind ik toch beter dan mijn oude iPhone 6 (smaakding).
Ben er erg blij mee en heb voor de 16gb gekozen, meer dan genoeg achteraf gezien.
Op zich best knap dat je achteraf al kan concluderen terwijl je hem net hebt ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:35
Wanneer kunnen we eigenlijk een review verwachten van Tweakers over de SE?
Of gaat deze er helemaal niet komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epamel
martinusz schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:22:
[...]

Op zich best knap dat je achteraf al kan concluderen terwijl je hem net hebt ;)
Nou ik bedoel mijn oude iPhone 6 had ik ook van de 16gb nog 6 gb over aan ruimte. Ik heb er ook weinig apps opstaan en doe er niet al te veel mee. Maar wilde eerst een SE 64 gb aanschaffen voor de komende 3 jaar maar dat is denk ik niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:45
Gisteren in een store mee gespeeld. Hij is inderdaad heel snel en heel handzaam. Er net naast bijna simultaan gespeeld met de 6S om het verschil te voelen. Die 3D touch zie ik mezelf sowieso niet vaak gebruiken. Ook het typen van een bericht viel reuze mee, dat was wel anders op mijn S3 mini indertijd.

Conclusie: ik zal hem binnenkort ook wel bestellen in de 64GB space grey versie. Eerst nog even een definitieve review afwachten over batterijprestaties (heb daar wel vertrouwen in). Mijn 3 jaar oude Xperia Z zal ik enkel nog in de auto gebruiken zodat ik een 5" scherm heb om Waze op te draaien (en de iPhone te sparen). Ik zal deze maand mijn apple overstap volledig afgerond hebben, want iPhone is enige dat ik nog ontbreek :)

[ Voor 7% gewijzigd door Vaganzza op 07-04-2016 10:56 ]

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelkoh
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-01 22:04
Rubberen schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:28:
Wanneer kunnen we eigenlijk een review verwachten van Tweakers over de SE?
Of gaat deze er helemaal niet komen?
Zal wel te maken hebben met het contract wat tweakers.net heeft met Apple ...alle andere Nederlandse en Vlaamse websites hebben ook geen review online gezet ...

Voor datum X geen review plaatsen anders nooit meer Apple producten om te testen .

Dus nog even geduld ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:35
Kan iemand die de SE heeft, ons even meedelen hoeveel GIG er al reeds in gebruik is van de 16 enkel en alleen door het besturingssysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
Ik meen mij van gisteren in de store te herinneren dat er nog 11GB over was van de 16GB versie.

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Zo, vanochtend m'n nieuwe iPhone SE, 64Gb, SpaceGray, opgehaald bij de Apple Store Haarlem (had 'm dinsdagochtend gereserveerd, maar wilde eerst 2 dagen over nadenken).

Eerste indruk(ken);
Ik kom van een 6S. Uiteraard is het formaat even goed wennen. Toetsenbord is waar ik nog het meest aan moet wennen, bijv bij snel een berichtje typen.
Qua snelheid echt zéér snel, vrijwel identiek aan m'n 6S.

Heerlijk handzaam zonder kramp in je duim/hand te krijgen wat ik nog wel eens heb met de 6S.
Deze handzaamheid is de kracht van dit formaat, vind ik. De 6S is zeer glad, soms net 'n zeepblokje! ;)
En nee, ik gebruik de 6S zonder case/bumper.
Nooit bumpers/cases gebruikt vanaf de iPhone 3G.

Qua design vind ik de SE (dus eigenlijk ook de 5 en 5C) de allermooiste van alle iPhone's.

TouchID werkt gewoon prima, ondanks dat het de 1e gen TouchID is.

3DTouch van de 6S mis ik nauwelijks tot niet, gebruik het op mijn 6S namelijk zelden tot nooit.

Zit er sterk aan te denken mijn 6S te verkopen en deze SE te houden. Ik maak volledig gebruik van de 14 dagen zichttermijn van Apple, dwz bevalt de SE niet, breng ik 'm terug voor een 100% refund.

Heeft iemand vragen.... shoot me!

So far, I am a happy camper! :)

[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 07-04-2016 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
Ik denk dat de meesten hier vooral zitten te wachten op de ervaringen met de batterij. Hoe lang gaat ze mee? (zeker in vergelijking met de 5S en 6S/Pus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleinDraakje
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Geert1976 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:43:
Zo, vanochtend m'n nieuwe iPhone SE, 64Gb, SpaceGray, opgehaald bij de Apple Store Haarlem (had 'm dinsdagochtend gereserveerd, maar wilde eerst 2 dagen over nadenken).

Eerste indruk(ken);
Ik kom van een 6S. Uiteraard is het formaat even goed wennen. Toetsenbord is waar ik nog het meest aan moet wennen, bijv bij snel een berichtje typen.
Qua snelheid echt zéér snel, vrijwel identiek aan m'n 6S.

Heerlijk handzaam zonder kramp in je duim/hand te krijgen wat ik nog wel eens heb met de 6S.
Deze handzaamheid is de kracht van dit formaat, vind ik. De 6S is zeer glad, soms net 'n zeepblokje! ;)
En nee, ik gebruik de 6S zonder case/bumper.
Nooit bumpers/cases gebruikt vanaf de iPhone 3G.

Qua design vind ik de SE (dus eigenlijk ook de 5 en 5C) de allermooiste van alle iPhone's.

TouchID werkt gewoon prima, ondanks dat het de 1e gen TouchID is.

3DTouch van de 6S mis ik nauwelijks tot niet, gebruik het op mijn 6S namelijk zelden tot nooit.

Zit er sterk aan te denken mijn 6S te verkopen en deze SE te houden. Ik maak volledig gebruik van de 14 dagen zichttermijn van Apple, dwz bevalt de SE niet, breng ik 'm terug voor een 100% refund.

Heeft iemand vragen.... shoot me!

So far, I am a happy camper! :)
Gebruik je hem nu zonder hoes?

Ben inderdaad ook benieuwd naar batterij. Als hij een volle (lange) dag mee gaat zou ik al blij zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Vaganzza schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:54:
Ik denk dat de meesten hier vooral zitten te wachten op de ervaringen met de batterij. Hoe lang gaat ze mee? (zeker in vergelijking met de 5S en 6S/Pus)
Ik wacht nog ong 2 a 3 dagen en dan meld ik mijn ervaring wat betreft de batterij van de SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
KleinDraakje schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:57:
[...]

Ben inderdaad ook benieuwd naar batterij. Als hij een volle (lange) dag mee gaat zou ik al blij zijn!
Gebruik de SE zonder hoesje. Vind ik zonde van het mooie design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
KleinDraakje schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:57:
[...]

Ik vindt de batterij echt top!. Bij zwaar gebruik gaat de batterij makkelijk een dag mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleinDraakje
  • Niet online
BP14 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:06:
[...]

Ik vindt de batterij echt top!. Bij zwaar gebruik gaat de batterij makkelijk een dag mee.
Goed om te horen! Kun je zwaar gebruik specificeren? :) Wifi, 3g/4g, gps gebruik, bellen, whatsappen, internetten, facebooken?

Hoelang heb je hem nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
KleinDraakje schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:11:
[...]

Goed om te horen! Kun je zwaar gebruik specificeren? :) Wifi, 3g/4g, gps gebruik, bellen, whatsappen, internetten, facebooken?

Hoelang heb je hem nu?
Vooral veel getest op 4G. Bellen. veel whatsapp en Facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
BP14 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:31:
[...]

Vooral veel getest op 4G. Bellen. veel whatsapp en Facebook.
Heb je er ook veel apps op staan, of weinig. Dat heeft ook invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
dcl! schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:34:
[...]

Heb je er ook veel apps op staan, of weinig. Dat heeft ook invloed.
Ik weet niet wat jij veel vind.. maar ik heb 44 zelf geinstalleerde apps op de telefoon staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
Accu is inderdaad top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BP14 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:06:
[...]

Klinkt goed. Al is zwaar gebruik wel iets wat online veel geroepen wordt.

Hoeveel screentime heb je aan het einde van de dag?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 07-09 02:54
Voelt de SE nog steeds zo ruw aan de randen, net als de 5S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123RR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
Heeft er iemand de overstap gemaakt van de 6 of 6S naar de SE?

Ik wil mijn 5C(bevalt eigenlijk prima) vervangen, maar twijfel tussen de 6 of SE (6S is te duur). Is een groter scherm niet prettiger? Prijsverschil is ca. 80euro is het voordeel van de SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
123RR schreef op donderdag 07 april 2016 @ 18:24:

Ik wil mijn 5C(bevalt eigenlijk prima) vervangen, maar twijfel tussen de 6 of SE (6S is te duur). Is een groter scherm niet prettiger? Prijsverschil is ca. 80euro is het voordeel van de SE.
Als je een beetje naar boven scrolled, zie je de eerste bevindingen van mijn 6S naar m'n nieuwe SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 02:04
Ik volg de SE met veel interesse. De prestaties zijn absoluut niet mals voor een dergelijk toestel. Kijkend naar de interne hardware dan heeft androidland echt een probleem, want er is geen vergelijkbaar toestel met deze enorme snelheid. Waar de 6S al een baas was in alle benchmarks is de SE dat helemaal in vergelijking met andere toestellen uit dezelfde categorie (prijs en formfactor). Ik zit er ernstig over te twinfelen om mijn 6plus, ipad mini en iPad 3 in te ruilen voor een SE en iPad (mini 128 of pro 12,9" 256). Dan kan ik de komende 3 jaar weer vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
123RR schreef op donderdag 07 april 2016 @ 18:24:
Ikzelf ben nu een 5" Xperia Z gewoon en zit naar deze SE te kijken... Ben nu al 2 dagen na elkaar gaan "spelen" op de SE en ik denk niet dat ik er lang over zal doen om er aan te wennen, wel met dien verstande dat ik de Xperia Z zal blijven gebruiken in de wagen. Mijn grootste schrik is eigenlijk het toetsenbord op de SE, maar die schrik is eigenlijk al weg na die 2x proberen. Het is in geen vergelijk met het toetsenbord van een S3 mini (was mijn eerste smartphone die ik na een jaar weggedaan had grotendeels vanwege het toetsenbord).

De SE voor mij samengevat:
- super processor, dus enorm snel toestel
- zeer goede camera
- goede batterij van wat ik lees
- licht en handzaam

Functies zoals 3D Touch zal ik niet missen (heb ik nu ook meermaals gaan testen en zegt me persoonlijk niets). Als ik toch iets moet bedenken dan was een hoger contrast van het scherm wel aangenamer geweest. Echter is het prijsverschil met een 6S/Plus toch wel groot te noemen dat ik dit er wel met gemak bijneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:51
Ging mijn schoonmoeder naar de MM om de SE te kopen. Was de labiele verkoper nogal geinteresseerd om haar een 6S aan te smeren, omdat de 5SE "een slechte accu had, want dan moest je toch echt 1x in de 2 dagen opladen" en "de 6S heeft een grotere accu, want die is groter, dus die gaat langer mee".
7(8)7 7(8)7

Wat een tjappie zeg.. Nou ja, de 5SE wordt mooi via Apple besteld nu (kon daar overigens niet los gekocht worden, MM centrum Rdam).

Mijn vriendin heeft haar SE al binnen en ik vind hem toch gewoon echt nog heel mooi. In ieder geval mooier dan mijn 6 (kwam van een iPhone 5). Snel en erg comfortabel in de hand als ik dit vergelijk met mijn 6. Ik zou hem gewoon willen omruilen, want ik doe tegenwoordig nog amper wat op mijn telefoon qua apps oid waar een groter scherm voor nodig is.

[ Voor 28% gewijzigd door keanu_ op 07-04-2016 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
een Review op Iculture.com .

Ik weet niet of deze al eerder in dit topic heeft gestaan maar bij deze;

http://www.iculture.nl/reviews/iphone-se/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:51

pdavie2311

Live life to the fullest..

Ik zit nu op:

Gebruik: 3 uur en 40 min
Stand-by: 40 uur
Batterij: 50% over

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
De Tweakers review is vanmorgen verschenen. De accutest neemt alle (overige) twijfels weg voor mij :)

reviews: Apple iPhone SE: kleine telefoon met grootse accuduur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mufana
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06-2023
Goeie review! de combi (Goeie hardware, kleine telefoon en goede prijs) is voor mij de reden om de Apple Iphone een kans te geven. (na eigenlijk altijd Android gebruikt te hebben). De 16GB is inmiddels in aantocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleinDraakje
  • Niet online
Wilde vandaag aanschaffen in winkel maar space grey 64gb is in alle Apple stores en iCentres uitverkocht ;w . Wil mijn oude iphone 4s inleveren maar helaas dus nog 3 weken wachten hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
Vaganzza schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:55:
De Tweakers review is vanmorgen verschenen. De accutest neemt alle (overige) twijfels weg voor mij :)

Daar sta ik ook écht van te kijken. Is de A9 dan zoveel energiezuiniger dan de A7? Met de A9 gaat eenzelfde soort telefoon gewoon 50% langer mee. Uiteindelijk zelfs langer dan de 6s Plus, dat is onvoorstelbaar voor zo'n klein apparaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
BleuZ schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:13:
[...]

Daar sta ik ook écht van te kijken. Is de A9 dan zoveel energiezuiniger dan de A7? Met de A9 gaat eenzelfde soort telefoon gewoon 50% langer mee. Uiteindelijk zelfs langer dan de 6s Plus, dat is onvoorstelbaar voor zo'n klein apparaatje.
De batterij is ietsje groter dan een 5S (5,26% om precies te zijn), maar het zal wel inderdaad kloppen dat de A9 een heel pakje zuiniger is dan de A7.

Je ziet dat trouwens ook bij de de overgang van de A8 naar de A9 chip. De 6S en 6S plus gaan ongeveer even lang of zelfs langer mee met een kleinere batterij dan de 6 en 6Plus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 22:35
Haha, ik zie weer veel verongelijkte reacties onder de review van de SE van Tweakers. Altijd amusant en een beetje zielig om te lezen. En dat zeg ik als niet-fanboy, ik gebruik gewoon vanalles door mekaar :)

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
't Is ook maar net wie of welke reacties voor jou zielig zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 22:35
dcl! schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:20:
[...]

't Is ook maar net wie of welke reacties voor jou zielig zijn >:)
Oh de typische ophemelreacties zijn ook weer aanwezig inderdaad :D. Maar die worden tenminste wel gedownmod :P

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Zo, de space grey 64gb is eindelijk besteld, nu begint het wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:52
Vaganzza schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:55:

Wat een hoop zure reacties daar over het cijfer. Allemaal Android fans zeker? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianDD
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-06 12:39
Lothiriel schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:47:
Haha, ik zie weer veel verongelijkte reacties onder de review van de SE van Tweakers. Altijd amusant en een beetje zielig om te lezen. En dat zeg ik als niet-fanboy, ik gebruik gewoon vanalles door mekaar :)
Het valt mij ook altijd op wat een emoties er los komen bij zulk soort reviews. Het is niet alsof de review van Tweakers uit de toon valt bij de rest van de tech websites. En naar mijn idee is de ervaring die je hebt met een telefoon (en daarmee het cijfer wat je er voor geeft) gebaseerd op de totale gebruikerservaring. Meer nog dan een som van de losse onderdelen zogezegd.

Maar goed, ik heb besloten ook weer in de iOS boot te stappen. Na een iPod touch (geen telefoon maar wel iOS ervaring), via Android (Sony Xperia) en Windows Phone (Lumia 920) nu terecht gekomen bij de iPhone SE (Helaas nog steeds in preorder bij Coolblue). Ben dus ook niet echt merkvast. Over een paar jaar zal elke fabrikant gewoon weer zijn best moeten doen om me overtuigen hun product te kopen. En daar Apple er dan net zo goed eentje van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
Vanmiddag heb ik mijn iPhone SE ook mogen ontvangen van de UPS meneer :)

Hoewel de 5s zeker niet langzaam is merk je met de SE toch wel dat 'ie wat sneller is, maar het grootste verschil voor mij zit hem sowieso in de 64GB opslag. Wat is dàt toch fijn, zeg!

Ik merk trouwens dat het verschil tussen de 'Space Gray' SE en de 5s wel wat groter is dan ik had gedacht, bij nader inzien is het eigenlijk gewoon zilver. Het grote contrast tussen het glas/logo en de behuizing vind ik wel strakker uitzien, moet ik zeggen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mCXUUf1.jpg?1

Voor de lol heb ik ook eens gekeken wanneer mijn toestel nu in elkaar is gezet, dat blijkt een kleine drie weken geleden te zijn geweest:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UeG0425.png

De accu ging nog aardig lang mee terwijl ik het hele ding aan het volladen was met apps en muziek. Hoe het precies zit met de batterij weet ik pas over een paar dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 09:55
Dit is precies wat ik als nieuwe iphone had gehoopt. Weg met die grote bakbeesten _O_

[ Voor 7% gewijzigd door PLAE op 09-04-2016 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
tering, wat een batterij heeft dit kleine dingetje.... donderdagochtend de SE opgehaald in de Apple Store Haarlem. Thuis de backup erop gezet en opgeladen tot 100%.

Haalde 'm zo rond 1300u (donderdagmiddag) van de oplader, sindsdien behoorlijk wat mee gedaan qua webbrowsing, veel apps, mailtjes, WhatsApp/Telegram en paar filmpjes gekeken.

Nu zaterdagochtend 1000u staat de batterij op 24%. Met deze 24% kan ik de rest van deze ochtend en een halve middag nog wel doorkomen.
Ik haal dus met gemak RUIM 2 volle dagen zonder de iPhone aan de oplader te hangen.

Verder valt me op dat de snelheid van de SE vrijwel identiek is aan mijn ''oude'' 6S. Ook niet gek, want zelfde A9 chip als de 6S.
Ik begin ook al aardig te wennen aan de resolutie/scherpte van het scherm van de SE.

Enige minpuntje (nog), voor mij persoonlijk, is het formaat, van een 4'7 inch naar 4' inch.
Maar tegelijk krijg je er wel een zeer handzame iPhone voor terug in tegenstelling tot het gladde zeepblokje :P , zoals ik de 6S wel eens noem.

[ Voor 29% gewijzigd door _Bailey_ op 09-04-2016 10:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BleuZ
Voor de geïnteresseerden heb ik alvast een korte review van de SE online gezet ;)

productreview: Apple iPhone SE 64GB Grijs review door BleuZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

(jarig!)
iPhoneSE schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:18:
[...]

Hier nog een gebruiker die een switch gedaan heeft van de 6S Plus.
Ik was echt fan van het grote scherm, met name vanwege mijn fotografie. Maar tijdens mijn 'reguliere' werk merkte ik toch dat het toestel vaak in de weg zat. Even snel in de broekzak doen was er echt niet bij.

Toch maar eens een paar keer met de 5S van mijn vrouw zitten 'spelen'. Ik kwam erachter dat ik toch dat kleinere toestel echt heerlijk vind om mee te werken. Alles met een duim bedienen, compact en je stopt deze tenminste zo even in de broekzak.

Dus sinds gisteren heb ik een SE en heb mijn 6S Plus verkocht. Ik hoef nooit meer een grote iPhone.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BleuZ
Donstil schreef op donderdag 07 april 2016 @ 18:14:
[...]

Klinkt goed. Al is zwaar gebruik wel iets wat online veel geroepen wordt.

Hoeveel screentime heb je aan het einde van de dag?
Mijn 5s heeft na vandaag gewoon nog 50% van zijn accu over, terwijl mijn 5s na een soortgelijke dag nu al bijna leeg zou zijn. Let wel: mijn 5s was pas een paar maanden oud en hield nog 98% van zijn originele capaciteit vast ;)

Ongelofelijk.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YE8FymT.png?1

[ Voor 35% gewijzigd door BleuZ op 10-04-2016 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 19:58

koekiemonster

want a cookie

Mijn SE had gisteravond ineens een dubbel scherm. Dat na de eerste uren gebruik. Het leek alsof de onderste helft vast stond.

Balen dus... vanmorgen heb ik een uur lang een stuck pixel filmpje laten draaien. Nu is het weg.

Ik twijfel nu om het toestel toch terug te brengen... Wat denken jullie? Is dit een passende oplossing, of tijdelijk geluk?

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelkoh
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-01 22:04
koekiemonster schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 19:50:
Mijn SE had gisteravond ineens een dubbel scherm. Dat na de eerste uren gebruik. Het leek alsof de onderste helft vast stond.

Balen dus... vanmorgen heb ik een uur lang een stuck pixel filmpje laten draaien. Nu is het weg.

Ik twijfel nu om het toestel toch terug te brengen... Wat denken jullie? Is dit een passende oplossing, of tijdelijk geluk?
Lijkt wel of de aansturing niet goed is aangesloten op het scherm maar als je er nu geen last van hebt is dit zeer vreemd .De onderste helft reageerde de touch daar wel .Ik zou er de volgende keer als het gebeurt een filmpje van maken en ff naar de dichtbijzijnde Apple reseller gaan of de leverancier van het toestel .Lijkt mij dat het niet helemaal in orde is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:56
iemand al een mooi goedkoop abonnement gevonden icm de 64gb versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 21:24

DDR

Wouter lucassen schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 20:53:
iemand al een mooi goedkoop abonnement gevonden icm de 64gb versie?
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Ik heb als android liefhebber met smart zitten wachten op deze telefoon, het is fijn dat er eindelijk iemand de moeite heeft genomen om een fatsoenlijke kleine telefoon te maken. Ben ik alleen nou de enige die het jammer vind dat ze voor het "oude" design hebben gekozen, als die eruit had gezien als een 6 dan was die er al geweest, nu ben ik nog steeds aan het twijfelen.