Het gaat mij vooral om de marketing en het actief na proberen te bootsen door zelf steeds te hinten op "net zo lekker", waarbij "lekker" natuurlijk een totaalpakket is van verschillende aspecten zoals smaak en structuur. Ik ben overigens niet boos of teleurgesteld hoor, ik mag graag vega eten en in mijn omgeving zijn genoeg mensen die dat ook goed kunnen. Ik zou graag meer mensen aan de vega willen hebben, en ik denk dat men te lang leunt op een verkeerde premisse.Thomas schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:28:
[...]
Ik snap de opmerking niet zo goed. Er zijn heel veel vleesvervangers die vlees helemaal niet proberen te imiteren, maar een 'nieuw produkt' is natuurlijk niet zomaar bedacht. Echt puur uit interesse; is een oesterzwamkroket, "biefstuk" van biet, schnitzel van paddenstoel, stoofje van jackfruit of burger van bonen "namaakvlees" in jouw ogen? Of gaat het puur om de producten die met o.a. soja dichtbij de structuur en smaak van echt vlees proberen te komen?
Aanpalend: vroeger sprak ik hier met een collega over, een vegetarian. Hij sprak uit dat hij smaak noch structuur wenste in zijn vega eten, dat deze "holy grail" überhaupt niet voor hem speelde. Hij grapte "leave my tofu alone plz" en zo had ik het toen nog nooit bekeken
Oh, absoluut. Ik beperk mij ook tot kip van bot en spiervlees, biologisch. En dan maar (flink) minder per week.Thomas schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:28:
[...]
Ik ben zelf ook niet per se enorme fan van veel imitatievlees, maar ach, het is best te eten. En laten we eerlijk zijn; de gemiddelde kipschnitzel van de appie is net zo smakeloos als die van de vegtarische slager.
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.