Toon posts:

Lekker eten bij de GoT-kookclub - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 82 83 84 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Raymond P
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 00:10
@franssie Fantastisch, maar daar ga ik nooit goedkeuring voor krijgen zonder concessies te doen die ik niet wil.

Een reciprozaag met blades voor botten lijkt the way to go. :)

- knip -

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:36

franssie

Save the albatross

@Raymond P als je weet welk zaagblad werkt hoor ik het graag. Niet dat ik zo vaak een geitenpoot doorzaag, maar toch kan je het beter bij je hebben in de mbox mocht het ooit nodig zijn ;)
(Ik heb ook parkside spul in M-boxen, zoals die zaag etc)

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• robkrekel
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 26-11 14:06
Ik heb samen met mijn vader een heel wild zwijn geportioneerd met een reciprozaag. Ging goed, maar met losse botten moet je ze wel even ergens klemmen denk ik. Was volgens mij dus met een ijzerzaagje. Met een grovere zaag splintert het bot wellicht meer.

[Voor 11% gewijzigd door robkrekel op 24-11-2021 05:44]

• MuSeLive
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 02:20
Ik heb een Kitchenaid artisan mixer gekocht. Nu valt mij op dat erbij de zilveren trim (waar “Kitchenaid” “artisan” e.d opstaat) wat speling zit. Hoort dit zo?

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@MuSeLive Ja, da's normaal.
Het is gewoon een metalen strip die er omheen gebogen zit.

Mooie Plaatjes   

• MuSeLive
ehtweak schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:20:
@MuSeLive Ja, da's normaal.
Het is gewoon een metalen strip die er omheen gebogen zit.
Thanks, dat begrijp ik, echter zit hij aan de ene kant wel er strak tegenaan.

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@MuSeLive 't Is maar een simpel stripje.
Zit eigenlijk alleen aan de achterzijde met 2 schroefjes vast.
Voor de rest zit het gewoon los. Dat is al tientallen jaren zo het design.

Als je het echt storend vindt kun je b.v. proberen de schroefjes een beetje los te draaien, de trimband vervolgens met je hand/vingers strak tegen de behuizing aanduwen en tegelijkertijd de schroefjes opnieuw vastdraaien.
Of, nog rigoreuzer, drupje (super)lijm ertussen en vastlijmen. Maar ja, dan wordt het wat lastiger bij het eventuele vervangen...

[Voor 41% gewijzigd door ehtweak op 24-11-2021 22:33]

Mooie Plaatjes   

• MuSeLive
ehtweak schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:30:
@MuSeLive 't Is maar een simpel stripje.
Zit eigenlijk alleen aan de achterzijde met 2 schroefjes vast.
Voor de rest zit het gewoon los. Dat is al tientallen jaren zo het design.

[Afbeelding]

Als je het echt storend vindt kun je b.v. proberen de schroefjes een beetje los te draaien, de trimband vervolgens met je hand/vingers strak tegen de behuizing aanduwen en tegelijkertijd de schroefjes opnieuw vastdraaien.
Of, nog rigoreuzer, drupje (super)lijm ertussen en vastlijmen. Maar ja, dan wordt het wat lastiger bij het eventuele vervangen...
Cheers, zie het. Thanks. Ik krijg hem echter niet strak met behulp van de schroeven. Het is alsof de 90 graden hoek “te laat” is gemaakt. Even kijken of dit een retour waard is..

[Voor 9% gewijzigd door MuSeLive op 24-11-2021 23:11]

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:36

franssie

Save the albatross

@MuSeLive of er een nylon ringetje tussen plaatsen. Het is gereedschap maar als je je erg aan stoort even overleggen met je verkoper, welicht dat ze je een nieuwe strip kunnen opsturen?

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• MuSeLive
franssie schreef op woensdag 24 november 2021 @ 23:26:
@MuSeLive of er een nylon ringetje tussen plaatsen. Het is gereedschap maar als je je erg aan stoort even overleggen met je verkoper, welicht dat ze je een nieuwe strip kunnen opsturen?
Dat is een goed idee. Echter heb ik hem gisteren online gekocht dus ik kan hem nog inruilen. Je hebt helemaal gelijk dat het gereedschap is en als het over een paar weken zou gebeuren dan zou dat prima zijn geweest.

• TomsDiner
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 24-11 23:45
Dennis1812 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:08:
[...]

Decoupeerzaag? Die van mij glijdt overal zo doorheen.
Als Ernhemmer ooit in Emmerich boodschappen gedaan, ik geloof bij Kaufland. Grote hompen vlees voor bodemprijzen. Helaas is mijn Duits niet zo goed ("Ik spreek überhaupt geen woord Duits", zou Herman Finkers gezegd hebben). En ik heb dus een bonk (diepgevroren) karbonade meegenomen. Zonder te weten dat er veel bot in zat. Eén stuk van een kilo of drie.

Je wilt niet ontdooien, maar in porties verdelen, en toen het zover was stuitte ik op bot.... Na veel proberen ben ik uiteindelijk bij mijn Proxxon elektrische figuurzaag uitgekomen (mijn cirkelzaag gaat niet diep genoeg). Werkt wonderwel, zolang de hele homp maar lager is dan 10cm oid. Toch absoluut geen aanrader, want het reinigen van het apparaat was een ramp.

Toch is het wel een grappig gezicht: Karbonades worden altijd grof gezaagd, en dit was heel fijn. Heb nog even overwogen om ze na te schuren op de schotelschuurmachine (ook Proxxon). Nou ja, ik lieg eigenlijk. Ik heb het heel even geprobeerd. Stinkt naar verband bot, en de smurrie loopt uit de stofzuiger-aansluit-mond. (soms heb je gewoon tijd teveel, en ik denk dat dit de manier is waarop men van hogerhand mij dit duidelijk probeerde te maken) Sindsdien schuur ik mijn vlees niet meer, en figuurzaag het overigens ook niet meer. En ik koop geen grote hoeveelheden waar bot in zit.

Overigens had ik het eerst met een grote ijzerzaag geprobeerd, maar die gaat driften in bevroren vlees.

• Dennis1812
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23:06

Dennis1812

Amateur prutser

Nou de Kenwood komt vandaag binnen.

Ook net een zwijn pakket gekregen van Grutto. Na het debacle met afwijkende gewichten nu alles meteen gewogen.
Alles zat ~20g boven aangegeven gewicht. Rollade zat er ~50g onder.
Prima binnen marges dus.
Hopelijk hebben ze ervan geleerd dus.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• 1nsane
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:57
Dennis1812 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:38:
Nou de Kenwood komt vandaag binnen.

Ook net een zwijn pakket gekregen van Grutto. Na het debacle met afwijkende gewichten nu alles meteen gewogen.
Alles zat ~20g boven aangegeven gewicht. Rollade zat er ~50g onder.
Prima binnen marges dus.
Hopelijk hebben ze ervan geleerd dus.
Laten we het hopen inderdaad. Het valt me bij de verschillende berichten op dat die afwijkingen naar beneden vooral bij dure pakketten is zoals Wagyu.

Adjust non olet

• Dennis1812
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23:06

Dennis1812

Amateur prutser

1nsane schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:39:
[...]

Laten we het hopen inderdaad. Het valt me bij de verschillende berichten op dat die afwijkingen naar beneden vooral bij dure pakketten is zoals Wagyu.
Bij mij en wat andere tweakers was het luxe lam fors afwijkend.
Mijn black angus was in dezelfde tijd ook afwijkend.

Ik ben verder wel heel tevreden over het vlees. Vandaar nog een kans gegeven met het zwijn. En dat geeft hoop.
Al blijf ik sinds het lam pakket wel alles nawegen wat ik online bestel aan vlees.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• 1nsane
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:57
Dennis1812 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:48:
[...]

Bij mij en wat andere tweakers was het luxe lam fors afwijkend.
Mijn black angus was in dezelfde tijd ook afwijkend.

Ik ben verder wel heel tevreden over het vlees. Vandaar nog een kans gegeven met het zwijn. En dat geeft hoop.
Al blijf ik sinds het lam pakket wel alles nawegen wat ik online bestel aan vlees.
Wagyu haalde ik ook maar als voorbeeld aan. Ik zie nog altijd wel een trend ten aanzien van de luxe (duurdere) pakketten.

Een kennis van mij had pas geleden nog een Angus pakket besteld ook en hoewel het niet heel veel afweek, netto "miste" ook bij hem 400 gram nadat ik hem er op wees dat hij het wel even na moest wegen. Ook hij is overigens wel gecompenseerd.

De kwaliteit van het vlees zal best prima zijn, maar ik heb ook vaak spul van Butchery en Beimer en dat is echt niet slecht.

[Voor 7% gewijzigd door 1nsane op 26-11-2021 11:08]

Adjust non olet

Pagina: 1 ... 82 83 84 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee