Lekker eten bij de GoT-kookclub - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 81 ... 109 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:32
Mitashi schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:46:
[...]

Cool! Mis je het niet dat er geen gaatjes in de dop zitten, zodat je beter kan strooien? Of gebruik je standaard lepeltjes. Bespaar je voor je gevoel ook geld, of doe je het puur voor de smaak en/of hobby?
Ik ben ondertussen al goed geoefend in het gecontroleerd strooien. Je kan natuurlijk ook altijd je vingers gebruiken om bepaalde kruiden goed te doseren, of eerst afmeten in je handpalm vooraleer het in de kookpot gaat.

De redenen om eigen kruidenpotjes te gebruiken zijn velerlei: betere prijs/kwaliteit, het is mooier om naar te kijken, het brengt orde in mijn uitgebreide kruidencollectie (50+ soorten, komt ervan als je graag varieert in type keuken: frans, mexicaans, chinees, indisch, ... :+ ), etc.

Enige waarvoor je moet opletten is dat je de potjes altijd netjes afsluit als je ze wegzet. Anders heb je behoorlijk wat opkuiswerk de volgende keer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:50
Vanwege verbouwing van de keuken zitten wij, gezin van 4, al twee weken zonder keuken. De verbouwing gaat nog zeker 6-8 weken duren.
Normaalgesproken hou ik wel van een beetje kokkerellen, maar zonder stromend water op de benedenverdieping, het missen van meerdere pitten en een fatsoenlijke oven wordt je toch wat beperkt. Daarnaast is buiten koken met het afgelopen weer ook niet echt ideaal. Ik raak ondertussen door mijn inspiratie heen. Hier tips voor bijvoorbeeld smakelijke eenpansgerechten? Of andere gerechten met weinig ‘gedoe’ en afwas. 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-04 13:07

PnD

like in Pinda ^_^

CyberThijs schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 07:54:
Ik koop bijna al mijn kruiden in bulk (bij de Toko, online bij pit-pit.com, etc.) en steek ze in zelfgemaakte kruidenpotjes.

[Afbeelding]

Je koopt deze potjes voor weinig bij een speciaalzaak voor imkers, vb. https://imkershop.be/129-zeskantige-hexagonale-honing-potten

Ikzelf heb daarnaast nog een goedkope dymo-labelprinter aangeschaft zodat ik met doorzichtige tape netjes er kan opplakken wat er precies in zit. Heb ik vorig jaar voor minder dan 20euro gekocht bij 123inkt.nl . Is ondertussen ook al op veel andere plaatsen van pas gekomen, maar je kan hetzelfde natuurlijk ook ongeveer bereiken met beschrijfbare doorzichtige plakband.
Dat zijn echt mooie potjes ervoor! Ik heb nu de pit-pit plastic bakjes, maar doordat die rond zijn staan ze nooit mooi in de la op een rijtje :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

XPS15 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:48:
Vanwege verbouwing van de keuken zitten wij, gezin van 4, al twee weken zonder keuken. De verbouwing gaat nog zeker 6-8 weken duren.
Normaalgesproken hou ik wel van een beetje kokkerellen, maar zonder stromend water op de benedenverdieping, het missen van meerdere pitten en een fatsoenlijke oven wordt je toch wat beperkt. Daarnaast is buiten koken met het afgelopen weer ook niet echt ideaal. Ik raak ondertussen door mijn inspiratie heen. Hier tips voor bijvoorbeeld smakelijke eenpansgerechten? Of andere gerechten met weinig ‘gedoe’ en afwas. 😇
Heb je geen bbq? :P

1pan/skillet dinners dinenrs zijn er genoeg, maar je bent al 2 weken bezig en je moet er nog 6-8 dan vrees ik dat je niet super veel variatie gaat kunnen hebben.

Een bbq kan je daar wel bij helpen op zich.de standaard 1 pans gerechten voor mij zijn vaak, pasta en rijst in al hun variaties. Maar die zal je na 2 weken ook wel zat zijn :P

Als je een instantpot oid zou hebben dan heb je weer wat meer opties.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:56

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Mitashi schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 07:38:
Hoe is jullie ervaring met het kopen van kruiden (op de markt?) en het zelf in potjes stoppen? Ik zit er aan te denken een kruidenpotten set te kopen en hier aan te beginnen, maar twijfel of het de moeite waard is.
Ik denk dan aan zoiets:
https://www.amazon.nl/GoM...id=pla-915640345859&psc=1
Kruiden of specerijen? Kruiden zoals rozemarijn, tijm, salie, basilicum etc. etc. kweek ik zelf op balkon (of vensterbank) en hoef ik dus niet te kopen, alleen maar te knippen.

Specerijen zoals kaneel, kardemom, steranijs, kruidnagel koop ik dan bij de toko of inderdaad een shop zoals pit-pit of kruidenkaravaan. Het liefst in hele vorm en dan op het moment dat ik het nodig heb even malen.

Voor het bewaren is zo'n setje van Amazon natuurlijk prima, ik heb zelf een setje van 32 potjes met bijbehorend rek gekocht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lOVd5yw4B0mnEblP7WVjuxihEFE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GDJGZZKaOHUlIMAQPRYOhbIU.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteraard met etiketten op de potjes, maar ondertussen pak ik een potje blindelings uit het rek.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h3FgHhr_NJsJ51AFSAktwfJgLWw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zq4Qj1UT9BPKKxjqrTJjl3Yg.jpg?f=fotoalbum_large

Hier ook een rek met potjes voor kruiden die we vaak gebruiken.
Daarnaast nog een la vol met kruiden die we minder vaak gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03:01

Dennis1812

Amateur prutser

Ik mis mijn kruidenrek van mijn vorige woning echt..

Hier geen handige plek in de keuken om hem op te hangen helaas. Ookal is de keuken ongeveer 8x groter geworden.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:56
Wat is eigenlijk de naam voor een Weckpot?
Afbeeldingslocatie: https://www.mcm-europe.fr/1269-large_default/6-glazen-in-glas-weck-recht-droit-580-ml-met-deksels-in-glas-en-verbindingsstukken-niet-ingesloten-clips.jpg
Weck is een merknaam. Inmaakpot misschien?
Afbeeldingslocatie: https://www.fun-en-feest.nl/img/medium/6x-weckpotten-inmaakpotten-720-ml-met-beugelsluiting/10174/548.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
walterworld schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:55:
[Afbeelding]
Weck is een merknaam. Inmaakpot misschien?
[Afbeelding]
Typische antononasie, een merknaam die een soortnaam is geworden, a la maggiblokje, walkman en luxaflex.

@XPS15
Voor de verbiuwingskok: sous vide apparaat en een emmer water kan ook wel helpen :) . BBQ is idd ook heel handig.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:23

Bob Popcorn

Plop!

Boudewijn schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:17:
[...]

Typische antononasie, een merknaam die een soortnaam is geworden, a la maggiblokje, walkman en luxaflex.

@XPS15
Voor de verbiuwingskok: sous vide apparaat en een emmer water kan ook wel helpen :) . BBQ is idd ook heel handig.
Metonymie ;)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Je hebt helemaal gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Boudewijn schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:17:
[...]

In de volksmond zegt men dus weckpot, maar de naam. ;)

Het zelfde als vroeger iedereen tegen een navigatiesysteem TomTom zei. :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Je kan een een le parfait pot zeggen. Maar ik spreek weckpot makkelijker uit.
Vegla maken ze geen goede rubbers meer voor en dan ben je qua grote merken ver klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:18

franssie

Save the albatross

walterworld schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:55:
<>
inmaakpot inderdaad.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Inmaken is alleen weer iets anders als wecken.

Inmaken bedoel je meestal mee dat je iets er heet indoet en het vacuum trekt dan. Conservering op basis van azijn/suiker/alcohol.

Bij wecken kook je de pot nog een bepaalde tijd en ontbreekt de azijn/suiker/alcohol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Dennis1812 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 16:07:
[...]

Inmaken is alleen weer iets anders als wecken.

Inmaken bedoel je meestal mee dat je iets er heet indoet en het vacuum trekt dan. Conservering op basis van azijn/suiker/alcohol.

Bij wecken kook je de pot nog een bepaalde tijd en ontbreekt de azijn/suiker/alcohol.
Klopt. Toch wordt voor weckpotten 'inmaakpot' als generieke naam gebruikt. Inmaken doe je dan ook eerder in een jampot. Lichtelijk verwarrend. Een Mason Jar is eigenlijk een jampot, maar kan je dan wel weer in wecken door het aangepaste deksel :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:05

Thompson

Beeromaniac

Het draagt toch ook wel bij aan de kook/eet ervaring; fijn servies en bestek.

Nou is mijn servies nodig aan een upgrade toe en het mag wel eens een keer degelijk zijn. Iets waar ik gewoon de komende 10~20 jaar prima mee vooruit kan. Maar aan de andere kant vind ik servies ook weer niet dermate belangrijk dat ik er een vermogen aan wil uitgeven. Oftewel; Wat zijn goede winkels om dan eens rond te kijken? Degelijke prijs/kwaliteit met een leuk divers assortiment?

Is servies van de Hema een beetje fatsoenlijk? De diverse "reactief glazuur" die zij hebben vind ik best mooi bijvoorbeeld. Sowieso zoek ik wat meer in die richting van aardewerk achtig met wel wat kleurverschil etc erin. Gewoon wit vind ik saai.

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterworld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XI37kMX_eOE5sAL7B9hKV-zZgOI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OA60sbEPjTrLBzPwcQlHx7OB.jpg?f=fotoalbum_large

Via AliExpress zo'n metalen draaiding gekocht (was op dat moment in NL duurder). Buurman had nog een oude ronde snijplann liggen, opgeschuurd en likje verf.
Kruiden eerste x van dit merk gekocht, nu vul ik het bij huismerk/markt spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Thompson schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 09:47:
Het draagt toch ook wel bij aan de kook/eet ervaring; fijn servies en bestek.

Nou is mijn servies nodig aan een upgrade toe en het mag wel eens een keer degelijk zijn. Iets waar ik gewoon de komende 10~20 jaar prima mee vooruit kan. Maar aan de andere kant vind ik servies ook weer niet dermate belangrijk dat ik er een vermogen aan wil uitgeven. Oftewel; Wat zijn goede winkels om dan eens rond te kijken? Degelijke prijs/kwaliteit met een leuk divers assortiment?

Is servies van de Hema een beetje fatsoenlijk? De diverse "reactief glazuur" die zij hebben vind ik best mooi bijvoorbeeld. Sowieso zoek ik wat meer in die richting van aardewerk achtig met wel wat kleurverschil etc erin. Gewoon wit vind ik saai.
Bij de kringloop liggen bakken vol met bestek, sommige in nog bijna nieuwe staat. Zou dit een optie kunnen zijn? Na een jaar of 2 nieuw bestek is de niewigheid er wel vanaf.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Eric1985
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:45
Wij hebben in onze keuken een (binnen)lade laten plaatsen voor alle kruidenpotjes. Dat waren er zo langzamerhand toch wel heel erg veel en inmiddels zelfs nog meer. Ideaal!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ryT0JXH1W2Z1TkGuM8izhpoKLo8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gd2xfM9iR0fbytCn6BGphKRh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Eric1985 op 22-05-2021 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Zo'n kruidenpotjes lade kan je mooi in een plint verwerken.
Heb zo'n plintlade ooit bij iemand in zijn keuken gezien en vond het een erg handige oplossing voor een lading lage potjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk

bvk

PalingDrone schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:16:
Zo'n kruidenpotjes lade kan je mooi in een plint verwerken.
Heb zo'n plintlade ooit bij iemand in zijn keuken gezien en vond het een erg handige oplossing voor een lading lage potjes.
In een plint?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MP_nH-rF30A-CHZ3Vy2VtuG0YzI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/x2v1rtjcPOlHTAo6hAg5Ta3J.png?f=user_large

Dan heb je ook zeker een plintenladder nodig om bij je kruidenpotjes te komen ;) Maar leg eens uit, ik snap het niet helemaal geloof ik...

Specs

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:50
Taco Birria met lamsvlees van een lamsbout. Erg lekker, maar blijf toch zoeken naar net dat stukje diepgang. Die saus valt me ergens tegen gezien de hoeveelheid gedroogde pepers die erin gaan. Dit keer lui met de tortilla's, die verzuip je in saus dus proef je toch niet verschil tussen supermarkt en vers.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2YW9NlO.jpg

En 2e poging braadworsten, veel beter gelukt. Minder peper/nootmuskaat, beetje paprikapoeder en klein beetje rookaroma erin. Goed mals, juiste textuur, hoera! Wel veel werk :D Daarom gelijk met procureur van 2.5kg.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mNllGT7.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tagican
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-04 16:27
bvk schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:27:
[...]

In een plint?

[Afbeelding]

Dan heb je ook zeker een plintenladder nodig om bij je kruidenpotjes te komen ;) Maar leg eens uit, ik snap het niet helemaal geloof ik...
Ik denk dat hij de plint onder het keukenblok bedoelt ;) À la dit:

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/b9/fd/3f/b9fd3f436fb205f457ab83f600b9f213.png

[ Voor 58% gewijzigd door tagican op 22-05-2021 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

tagican schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:29:
[...]

Ik denk dat hij de plint onder het keukenblok bedoelt ;) À la dit:

[Afbeelding]
Ah, OK. Nog nooit gezien zo iets en lijkt me ook niet erg praktisch om steeds te moeten bukken, maar wel een oplossing als je echt een ruimte probleem hebt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
bvk schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:41:
[...]

Ah, OK. Nog nooit gezien zo iets en lijkt me ook niet erg praktisch om steeds te moeten bukken, maar wel een oplossing als je echt een ruimte probleem hebt.
Jup, zoiets bedoelde ik.
Doordat die persoon vrij lang was zat er nogal wat ruimte onder het kastje om het werkblad op de gewenste hoogte te krijgen. Te weinig plek voor een collectie lage potjes in een kleine keuken.
Vond het wel praktisch gebruik van loze ruimte.
Goed overzichtelijk, iig beter dan een kastje volstouwen en niet meer kunnen zien wat er achteraan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

PalingDrone schreef op zondag 23 mei 2021 @ 01:05:
[...]

Jup, zoiets bedoelde ik.
Doordat die persoon vrij lang was zat er nogal wat ruimte onder het kastje om het werkblad op de gewenste hoogte te krijgen. Te weinig plek voor een collectie lage potjes in een kleine keuken.
Vond het wel praktisch gebruik van loze ruimte.
Goed overzichtelijk, iig beter dan een kastje volstouwen en niet meer kunnen zien wat er achteraan staat.
Moet je geen last van je rug hebben.
Persoonlijk zou ik er spul in stoppen wat ik zelden pak.
Wel een goed idee om te onthouden als we de keuken ooit aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:22
bvk schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 17:41:
[...] Uiteraard met etiketten op de potjes, maar ondertussen pak ik een potje blindelings uit het rek.
Hoewel mijn specerijenpotjes nu ook open en bloot staan, ga ik na mijn keukenverbouwing deze wel afschermen tegen zonlicht. Dit zou de smaak doen negatief beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
noud schreef op maandag 24 mei 2021 @ 23:27:
[...]

Hoewel mijn specerijenpotjes nu ook open en bloot staan, ga ik na mijn keukenverbouwing deze wel afschermen tegen zonlicht. Dit zou de smaak doen negatief beinvloeden.
Ja dat zou ik ook doen. Ik heb veel IKEA potjes met rubberen ring in de deksel. Die zijn redelijk luchtdicht. Staan ook donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:22
Ik heb volgens mij ook Ikea potjes, maar dan met plastic (?) ring.
Gewoon in het keukenkastje, luchtdicht en uit het licht verliest het allemaal al snel genoeg smaak.

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvk

bvk

Raymond P schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:38:
[...]

De speciale selectie van Morita.
Ik ken die niet specifiek, maar het merk wel. Thx, dat brengt een beetje perspectief.

Saillant detail is dat de adviesprijs iets meer dan 2 euro lijkt te zijn voor zo'n flesje in Japan. ;)
Om hier nog even op terug te komen, ik was vanmiddag weer in die winkel (tegenwoordig Atariya geheten) en die Morita kost dus daar € 4,50 en geen € 12,-.

Deze vanmiddag gekocht en die kost dat wel: https://www.seikatsu.nl/a...ri-shoyu-soy-sauce-360ml/

Binnenkort maar eens proeven dus, ben benieuwd :)

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Mijn flesje is bijna op, maar dat is mij iets te ver rijden. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hUeIW6gGox2iXs5p_dsLboQGfB8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oZXFalnM400S4DUH1Jrzg7mU.jpg?f=fotoalbum_large

Er gaat nu een scheutje door de Hollandsche kippensoep.

- knip -

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• walterworld
Mag ik nu ook bij de Ultra superblast Tweakers Bamix club@mutsje @Boudewijn @franssie @PnD ? :*) :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L3btCRAdLOf6KybOQjgZYJK3S8M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MidjvM1UPZTg0ffRtyW9Vxih.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oJtnAXsJJ0mK--m8sVYZAO2pSg4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o8O17p6GRtQJkGOCfCHHfO2C.jpg?f=fotoalbum_large
Waar is de linkse cirkel voor op de houder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
walterworld schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 15:59:
Mag ik nu ook bij de Ultra superblast Tweakers Bamix club@mutsje @Boudewijn @franssie @PnD ? :*) :*)
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welkom bij de club. we hebben even geen verenigingsdagen maar dat snap je vast :+

Mooi setje hoor 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Boudewijn schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:08:
[...]

Welkom bij de club. we hebben even geen verenigingsdagen maar dat snap je vast :+

Mooi setje hoor 8)
Vergeet hem de contributie niet te factureren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

[Afbeelding]
Welkom! Leuke voedsel verwerker extensie heb je erbij, kende die nog niet. Werkt die goed?

[ Voor 21% gewijzigd door franssie op 01-06-2021 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:09
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waar heb je 'm gekocht en waarom specifiek deze? Ik ben nog in dubio wat ik moet aanschaffen. Een eenvoudige staafmixer om te staafmixen en een losse hakmolen (bijv. deze van Kitchenaid), of juist een bamix-achtige oplossing met allerlei accesoires. Ik was een tijdje geleden bij Oldenhof in Amersfoort, maar daar kwam ik geen mooi pakket tegen zoals dat van jou, met alle gewenste accesoires.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
DIe houder nam mij veel te veel ruimte op het aanrecht in, die ligt ondertussen al in de kelder.

@Stufferdt als je bij de club wil moet je natuurlijk wel die bamix nemen he ;). Anders hoor je er niet bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:09
Boudewijn schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:28:
DIe houder nam mij veel te veel ruimte op het aanrecht in, die ligt ondertussen al in de kelder.

@Stufferdt als je bij de club wil moet je natuurlijk wel die bamix nemen he ;). Anders hoor je er niet bij.
Ik leg het voor aan de bazin :+

Wat zijn overigens geschikte adressen voor een Bamix? Zijn er nog aanbieders die met korting gooien bijvoorbeeld? Prijs is fors en dat houdt me toch wel tegen. Moet me overigens nog wel wat verder verdiepen, weet nog niet goed welke hulpstukken er zijn en waar je ze voor kan gebruiken. Ben altijd wel voorstander van kwaliteit kopen, maar er zijn grenzen :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterworld
Stufferdt schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:20:
[...]

Waar heb je 'm gekocht en waarom specifiek deze? Ik ben nog in dubio wat ik moet aanschaffen. Een eenvoudige staafmixer om te staafmixen en een losse hakmolen (bijv. deze van Kitchenaid), of juist een bamix-achtige oplossing met allerlei accesoires. Ik was een tijdje geleden bij Oldenhof in Amersfoort, maar daar kwam ik geen mooi pakket tegen zoals dat van jou, met alle gewenste accesoires.
Dia van mij komt van Marktplaats (2e hands) zonder powderdisk. Heb mijzelf voorgenomen als ik iets moet malen en ik heb er een PD voor nodig om hem dan meteen aan te schaffen, misschien heb ik die PD nooit nodig?

Dat is het mooie aan Bamix, na zoveel jaar nog steeds onderdelen te verkrijgen. :)
Nu nog kijken of ik de PLASTIC maatbekers van Bamix koop of glazen maatbekers.
Houd MP dus goed in de gaten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
walterworld schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:49:
[...]

Dia van mij komt van Marktplaats (2e hands) zonder powderdisk. Heb mijzelf voorgenomen als ik iets moet malen en ik heb er een PD voor nodig om hem dan meteen aan te schaffen, misschien heb ik die PD nooit nodig?

Dat is tegelijkertijd het mooie aan Bamix, na zoveel jaar nog steeds onderdelen te verkrijgen. :)
Nu nog kijken of ik de PLASTIC maatbekers van Bamix koop of glazen maatbekers.
Houd MP dus goed in de gaten ;)
Gewoon kopen die PD, zijn de kosten ook niet. Je merkt dat het vooral met specerijenmengsels handig is. Die dingen zijn 15E een complete Bamix-set kost nieuws 300 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Boudewijn schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:49:
[...]

Gewoon kopen die PD, zijn de kosten ook niet. Je merkt dat het vooral met specerijenmengsels handig is. Die dingen zijn 15E een complete Bamix-set kost nieuws 300 :).
Probeer mij af te vragen wanneer ik zelf een specerijmengsel van harde specerijen zou maken.
Heb die jodig voor pindakaas? :)F
Enig idee waar de ronde inham bovenop de houder voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
walterworld schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:54:
[...]

Probeer mij af te vragen wanneer ik zelf een specerijmengsel van harde specerijen zou maken.
Heb die jodig voor pindakaas? :)F
Speculaaskruiden?

Allerlei mengsels met kardemom, steranijs, kruidnagel of kaneel. Met name kaneel en steranijs zijn krengen om zelf te vijzelen.
Enig idee waar de ronde inham bovenop de houder voor is?
Ik denk voor een mengbeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Laatst online: 23-04 13:07

PnD

like in Pinda ^_^

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zit (nog) niet bij de club. Kon niet kiezen en ben bij een philips machine beland voor paar tientjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk

bvk

Boudewijn schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:57:
[...]

Speculaaskruiden?

Allerlei mengsels met kardemom, steranijs, kruidnagel of kaneel. Met name kaneel en steranijs zijn krengen om zelf te vijzelen.
Speculaaskruiden is een leuk voorbeeld, maar ook bijvoorbeeld (garam) masala of andere curry melanges. Of voor een rub om vlees in te marineren. Of voor BBQ saus etc., mogelijkheden zat met die harde specerijen inderdaad.

Al kan dat ook prima met een koffiebonen malertje (en wat voorwerk in een vijzel) heb ik ondervonden ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 11:39

mutsje

Certified Prutser

@walterworld dat is wel een heule luxe hoor, zo luxe heb ik het niet. Heb alleen de Bamix staafmixer met onderdelen :) maar ja wel compleet keukenmachine er naast en een kitchenaid mixer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
PnD schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 23:40:
[...]

Ik zit (nog) niet bij de club. Kon niet kiezen en ben bij een Philips machine beland voor paar tientjes.
Prima toch, zolang je maar plezier hebt in het koken. :)
Wellicht als dat in de toekomst de Philips sneuvelt ;) Je weet het nooit nu de consumenten elektronica in Chinese handen is.

[ Voor 18% gewijzigd door walterworld op 02-06-2021 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterworld
mutsje schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 07:53:
@walterworld dat is wel een heule luxe hoor, zo luxe heb ik het niet. Heb alleen de Bamix staafmixer met onderdelen :) maar ja wel compleet keukenmachine er naast en een kitchenaid mixer
Dat heb ik dan weer niet. Alhoewel er wel een foodprocessor bij zit. Wie weet wat de toekomst brengt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-04 12:55
Vraag: Wij zijn bezig met een nieuwe keuken. Nu heb ik daartoe al een en ander in het topic daarover op deze site besproken, maar daaruit komt nu een discussie over de keuken inrichten naar je voorkeurshand. Dus: koelen, spoelen, voorbereiden, koken als je rechtshandig bent. Dit in verband met het tussen het voorbereiden door logisch met je voorkeurshand ook zo nodig te kunnen roeren in de pannen die op het vuur staan. Hoe denken jullie daarover?

En daarnaast, nu ik toch in dit topic een vraag stel. Wat vinden jullie van onderstaande keukenindeling? Mijn vriendin 'gaat over' de looks, maar inrichting en apparatuurkeuze is aan mij aangezien ik van ons tweeën de kok ben. Benieuwd dus of jullie dit vanuit koksoogpunt een handige indeling vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CmbpYhlBiDrUOh_N043_cs52mHI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/imPvRLv4943Rh9P8lezIeBds.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7hSrRH87zwiOZjzd12T-T-_8eiQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UmdvsWhQ9RqdMcR2WPBtpAAk.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik opteer op dit moment trouwens voor Neff-apparatuur, waaronder ook de combi-stoomoven met sous-videfunctie. Iemand daar ervaringen mee? En met de inductiekookplaat van Neff?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:10

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Uitvreter schreef op zondag 16 mei 2021 @ 15:15:
Even wat ongevraagd advies, voordat het aspergeseizoen voorbij is:
En dan nu nog even wat ongevraagde follow up ...

Ik heb het experiment nog twee keer herhaald, en kom tot de conclusie dat mijn conclusie niet klopt. 8)7
20, 25 Of 45 minuten sous vide bij 85 graden geeft tóch geen duidelijk verschil in smaak.

Ik denk dat ik de eerste keer toevallig de zoetste asperges in de zak gedaan heb die kort gegaard werd, en dat de asperges die langer gegaard werden toevallig wat minder zoet waren.
Asperges worden helaas niet zoeter als je ze korter in de sous vide bak hangt. Mea culpa.
Boudewijn schreef op zondag 16 mei 2021 @ 15:20:
[...]
Okay.... Dat is niet wat ik verwachtte. We gaan dit van de week eens proberen. +1
Daar bleek je dus gelijk in te hebben. ;)
Wil je nu je +1 weer terug?

Qua structuur is er natuurlijk wel verschil, daar durf ik mijn hand wel voor in de SousVide Supreme demi te steken (of in het vuur, voor de traditionelen onder ons).
20 Minuten is in sommige gevallen te kort, afhankelijk van de dikte van de asperges. 45 Of 50 minuten is, tenzij je van slappe stengels houdt, teveel van het goede.

Gelukkig is er een positief effect van al dat experimenteren: ik heb nog nooit zoveel asperges gegeten als in dit seizoen! :9

[ Voor 19% gewijzigd door Uitvreter op 04-06-2021 09:50 ]

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Uitvreter schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:48:
[...]

En dan nu nog even wat ongevraagde follow up ...

Ik heb het experiment nog twee keer herhaald, en kom tot de conclusie dat mijn conclusie niet klopt. 8)7
20, 25 Of 45 minuten sous vide bij 85 graden geeft tóch geen duidelijk verschil in smaak.

Ik denk dat ik de eerste keer toevallig de zoetste asperges in de zak gedaan heb die kort gegaard werd, en dat de asperges die langer gegaard werden toevallig wat minder zoet waren.
Asperges worden helaas niet zoeter als je ze korter in de sous vide bak hangt. Mea culpa.

[...]

Daar bleek je dus gelijk in te hebben. ;)
Wil je nu je +1 weer terug?

Qua structuur is er natuurlijk wel verschil, daar durf ik mijn hand wel voor in de SousVide Supreme demi te steken (of in het vuur, voor de traditionelen onder ons).
20 Minuten is in sommige gevallen te kort, afhankelijk van de dikte van de asperges. 45 Of 50 minuten is, tenzij je van slappe stengels houdt, teveel van het goede.

Gelukkig is er een positief effect van al dat experimenteren: ik heb nog nooit zoveel asperges gegeten als in dit seizoen! :9
Mooi verhaal, leuk dat je dit nog ff post.

Ik heb deze week al asperges in de lindenhoff-gratin gegeten en 2x in de risotto. Asperges "gewoon" niet per se zin in, fermenteren ga ik wel nog doen.
Iemand nog een leuke suggestie? Laatste week van het seizoen (ongeveer) en ik ben zo'n vrek dat ik nu nog ff losga :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:57
mefjoew schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 17:31:

Ik opteer op dit moment trouwens voor Neff-apparatuur, waaronder ook de combi-stoomoven met sous-videfunctie. Iemand daar ervaringen mee? En met de inductiekookplaat van Neff?
Ik post niet (veel) in dit topic maar lees al tijden mee. Aangezien ik weinig Neff voorbij zien komen en ik die apparatuur nu anderhalf jaar gebruik wil ik wel wat ervaringen delen.

Wij kregen "korting" als we alle inbouwapparatuur van Neff zouden nemen. Destijds heb ik dat niet grondig vergeleken met prijzen elders. Dus of het daadwerkelijk korting is, of dat het normaal gesproken te duur is, dat weet ik niet. Mijn mening is dus wel gebaseerd op de betaalde prijzen, niet op de catalogus-prijzen. Wij kregen 50% korting op de inductie-kookplaat en op de andere apparatuur minder.

N.b. ik heb nu even geen toegang tot de exacte typenummers. Ik kan later wat meer technische details toevoegen, dit is meer mijn algemene gebruikservaring.

Kookplaat
90cm breed met 5 kookzones, waarvan twee flexibel (dus in feite 3, of 4 of 5 kookzones. Eerste jaar gebruik met (goede) antiaanbak-pannen, laatste maanden gebruik met plaatstaalpannen en RVS-pannen.

Over het algemeen tevreden. Ik denk dat ik vooral tevreden ben met inductie in het algemeen, maar de flexibele zones werken goed. Een paar van ons pannen zijn net te breed voor de kookzones. Op het moment dat ik de flexibele kookzones gebruik zie je dat de lengte van de kookzone keurig wordt gebruikt waarbij soep/saus/water van rand tot rand kookt. In de breedte echter lijkt de kookzone een centimeter of twee smaller dan weergegeven op de kookplaat. Inde breedte kookt de soep/saus/water dus net niet van rand tot rand.

Combi-magnetron
Ovenfunctie werkt volwaardig met grill tot 275°C. Recent niet gecontroleerd met een eigen thermometer, maar in dagelijks gebruik komen recepten er vrijwel op de minuut goed uit. Minstens net zo goed als onze oven. Magnetronfunctie gebruiken we af en toe.

Oven, zonder stoomfunctie en/of sous-vide
De oven claimt een techniek te hebben waardoor de hete lucht functie nog beter werkt (CycloTherm). Deze stand kan alleen tot 200°C. In praktijk werkt dat ongeveer net zo goed als in de andere oven tot +/- 220°C maar het voelt wat onvolwaardig en onnauwkeurig. Boven- en onderwarmte gaat gewoon tot 275°C en grill tot 290°C. Wederom niet recent gecontroleerd met eigen thermometer.

We hebben een relatief smalle keuken en waren dus wel gecharmeerd van de ovendeur die niet openklapt, maar wegglijdt in de oven. Wel chique en werkt goed, maar in jullie opstelling minder noodzakelijk.

Koelkast
Relatief duur voor relatief eenvoudige inrichting en makkelijk ijsvorming op achterwand. Dit zouden wij niet nogmaals van Neff kopen. (Onze losse koelkast in garage voor helft van de prijs zijn we veel meer tevreden over.)

Afzuigkap
Werkt.

Over de indeling van je keuken heb ik verder niet zo'n mening. Dat hangt van zoveel persoonlijke factoren af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerninja
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-04 19:12
Ik ben een totale leek maar het lijkt mij dat, als het even kan, je de oven niet pal naast de koelkast plaatst, toch?

[ Voor 12% gewijzigd door powerninja op 04-06-2021 10:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Vraag: Wij zijn bezig met een nieuwe keuken. Nu heb ik daartoe al een en ander in het topic daarover op deze site besproken, maar daaruit komt nu een discussie over de keuken inrichten naar je voorkeurshand. Dus: koelen, spoelen, voorbereiden, koken als je rechtshandig bent. Dit in verband met het tussen het voorbereiden door logisch met je voorkeurshand ook zo nodig te kunnen roeren in de pannen die op het vuur staan. Hoe denken jullie daarover?

En daarnaast, nu ik toch in dit topic een vraag stel. Wat vinden jullie van onderstaande keukenindeling? Mijn vriendin 'gaat over' de looks, maar inrichting en apparatuurkeuze is aan mij aangezien ik van ons tweeën de kok ben. Benieuwd dus of jullie dit vanuit koksoogpunt een handige indeling vinden.

[Afbeelding][Afbeelding]

Grappig ik zit nu in de keuken-ontwerp/uitzoekfase en heb wel wat meningen. De apparatuur koop ik allemaal bij verschillende merken in, daar zit echt heel veel marge op bij keukenboeren... En ik hoef niet alles van hetzelfde merk te hebben.

1: Ik vind een eiland fijn en dit moet ook gezien de hoeveelheid hardware die ik heb en de grootte van de keuken). Op die manier kan ik contact houden met mijn vriendin/gasten als ik achter de kachel sta. Sterker nog, ze uitnodigen om er met een drankje bij te komen zitten.
2: Neff, ik ken het niet.
3: Ik zou naast mijn fornuis graag de ruimte willen hebben om bereidde gerechten af te zetten)
4: Ik ga voor een combisteamer, deze : Unox ChefTop MindMaps PLUS combisteamer - 5x 1/1 GN . Voor de kookplaat ga ik voor bora omdat ik afzuiging vanuit het meubel wil, en fysieke draaiknoppen. Het niet hebben van tactiele feedback (en blind kunnen grijpen) vind ik nog veel erger dan zo'n routing issue.
5: Ijskasten komen dan wschl weer bij Liebherr vandaan, die maken ze ook voor Gaggenau maar daar ga ik niet voor betalen :+ . Ijsmachine weer elders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:50
Gezien de discussie over de kruiden niet in 't licht te laten verbaast het me dat ik geen lichtdichte potjes kan vinden. Gewoon labeltje erop en klaar. Ze staan bij mij niet in direct zonlicht, maar wel gewoon open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Zebby schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:42:
Gezien de discussie over de kruiden niet in 't licht te laten verbaast het me dat ik geen lichtdichte potjes kan vinden. Gewoon labeltje erop en klaar. Ze staan bij mij niet in direct zonlicht, maar wel gewoon open.
Wordt hier of apothekers kasten of kasten met naar voren verschuifbare draadrekjes.

Ik vind deze ook wel heel dik trouwens :) . Die witte middendeur dan. Denk alleen dat het net niet handig werkt omdat die altijd in de weg zit. Maarja ziet er wel mooi uit :9~

[ Voor 20% gewijzigd door Boudewijn op 04-06-2021 11:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
@mefjoew Ik heb een aantal keer naar je renders gekeken en twijfelde of een mening uberhaubt van toepassing is.

Maar elke keer dat ik dit topic open hoor ik nu mijn lange schuimspaan tegen de kast slaan. :+

Als rechtshandige heb ik ook altijd mijn utensils rechts van het fornuis staan maar dat is allemaal wel erg persoonlijk natuurlijk.

@Uitvreter Heb op de achtergrond meegekookt. Ik vind 20 minuten op 85 te hard gaan voor SV, mijn middeldikke stengels waren redelijk zacht aan de buitenkant en iets te knapperig in de kern.

Ik ga weer vrolijk verder met m'n ovenslee en kaasdoek. :)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-04 12:14
Boudewijn schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:37:
[...]

4: Ik ga voor een combisteamer, deze : Unox ChefTop MindMaps PLUS combisteamer - 5x 1/1 GN . Voor de kookplaat ga ik voor bora omdat ik afzuiging vanuit het meubel wil, en fysieke draaiknoppen. Het niet hebben van tactiele feedback (en blind kunnen grijpen) vind ik nog veel erger dan zo'n routing issue.
Vraagje, ik heb zelf ook ooit eens een horeca combisteamer overwogen, maar na wat gesprekken met mensen toch overgestapt naar een Miele combisteamer. Vooral omdat het wel een uitdaging is om een horeca steamer mooi in een meubel weg te werken. Of zet je hem gewoon op het keukenblad emt een vaste water af en aanvoer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Die kun je niet wegwerken. Het formaat helpt niet, zeker icm waterleiding en afvoer en je hebt ook nog de situatie dat hij wat warmte afgeeft.
AFMETINGEN
Breedte 780 mm
Diepte 750 mm
Hoogte 680 mm
Dan moet je er gewoon de eyecatcher van maken in je keuken. Hij komt dus op het aanrechtblad te staan. Dat aanrechtblad is wat dieper , vanwege die oven. Leuk speeltje, dat wel.

Ik denk dat mijn afbakworstenbroodjes vast veel beter zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-04 17:55

[Afbeelding][Afbeelding]

Wat mij opvalt is de indeling in de hoek, zijn dat lades?

Wij hebben in de hoek een le mans systeem wat erg goed bevalt voor grotere dingen als een air fryer, braadpan en zaken die anders flink in de weg staan in een kast.

random Le mans hoekkast link via google

Ook de plaatsing van de kookplaat lijkt mij niet optimaal, ik ben rechts en kan me voorstellen dat roeren in de pan achterin rechts irritant is. Daarnaast is afzetruimte rondom de plaat wat mij betreft een eis, voor mijzelf dan. :)

[ Voor 4% gewijzigd door douwe.nl op 04-06-2021 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
Boudewijn schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:24:
Asperges "gewoon" niet per se zin in, fermenteren ga ik wel nog doen.
Iemand nog een leuke suggestie?
Aspergesoep? Of is dat ook categorie 'gewoon'?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
mekkieboek schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:38:
[...]

Aspergesoep? Of is dat ook categorie 'gewoon'?
die maak ik sowieso van de schillen , maar inderdaad wel heel lekker.

Voor vanavond wordt het een salade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk

bvk

Boudewijn schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:03:

Ik denk dat mijn afbakworstenbroodjes vast veel beter zijn :+
Zijn die ook van Unox dan en meegeleverd met de oven? :o

Met asperges is het misschien ook wel een idee om een mousse te maken?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Hmm ja of een souffle. Goed idee @bvk .

ik vind unox worsten niet zo heel lekker als ik nog nuchter ben dus die mogen ze houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
powerninja schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:36:
[...]

Ik ben een totale leek maar het lijkt mij dat, als het even kan, je de oven niet pal naast de koelkast plaatst, toch?
Is juist vrij gangbaar volgens mij? Heb dat in elk geval nu ook en ervaar geen issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Gezien het nu zo'n beetje de laatste aspergeweek is (en ze dus lekker goedkoop zijn, ik ben immers een notoire vrek :+ ) probeer ik ze elke dag te eten.

Heb tot nu toe gehad:

- Sous vide
- Risotto met asperges
- Lindenhoff's aspergegratin
- Rauw als linten door een salade met munt en citroen
- Zometeen in een souffle

De resten gaan in de soep en ik wil nog iets met een schuim en een bakwerkje ermee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

[Afbeelding][Afbeelding]

Ik ben ook bezig met een keuken. Persoonlijk zou ik de kookplaat niet ze dicht op de koelkast zetten, zo heb je weinig werkruimte.

Poah dikke Massey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
pizzacabonara schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:11:
[...]

Ik ben ook bezig met een keuken. Persoonlijk zou ik de kookplaat niet ze dicht op de koelkast zetten, zo heb je weinig werkruimte.
We hebben gisteren e.e.a. geregeld bij onze keukenleverancier. Werkruimte bevindt zich voornamelijk links van de kookplaat (naast de spoelbak en tot aan de hoek). Daarnaast rechts nu een ruimte van plm. 40 cm. We hebben de meest rechtse kast (servieskast) namelijk 10cm ingekort. Tussen de kookplaat en de koelkast komt nu ook een kruidenlade van 30cm. Ideaal in mijn ogen. Verder gegaan voor een Liebherr-koelkast en een afzuigkap van Novy. Kookplaat, vaatwasser en combi-stoomoven zijn van Neff, kraan wordt een Quooker.

Zal de nieuwe tekening nog even delen als ik die ontvangen heb. Thanks voor alle input en het meedenken hier.

Trouwens wel benieuwd naar de stoomoven en de optie daarin ook sous vide dingen te bereiden. Lees nog weinig ervaringen terug daarover, wellicht hier wel mensen die daar iets over kunnen roepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzacabonara

pizzacabonara

It's a put on..

mefjoew schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:15:
[...]

We hebben gisteren e.e.a. geregeld bij onze keukenleverancier. Werkruimte bevindt zich voornamelijk links van de kookplaat (naast de spoelbak en tot aan de hoek). Daarnaast rechts nu een ruimte van plm. 40 cm. We hebben de meest rechtse kast (servieskast) namelijk 10cm ingekort. Tussen de kookplaat en de koelkast komt nu ook een kruidenlade van 30cm. Ideaal in mijn ogen. Verder gegaan voor een Liebherr-koelkast en een afzuigkap van Novy. Kookplaat, vaatwasser en combi-stoomoven zijn van Neff, kraan wordt een Quooker.

Zal de nieuwe tekening nog even delen als ik die ontvangen heb. Thanks voor alle input en het meedenken hier.

Trouwens wel benieuwd naar de stoomoven en de optie daarin ook sous vide dingen te bereiden. Lees nog weinig ervaringen terug daarover, wellicht hier wel mensen die daar iets over kunnen roepen?
Ah, lijkt op de tekening minder waarschijnlijk is dat het. 40 centimeter moet meer dan genoeg zijn.

Poah dikke Massey.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Boudewijn
Onze groentenman had wat groene asperges liggen die al enigszins wat droger waren en daar wilde 'ie vanaf. Ik zeg geef maar mee, voor weinig. (paar euro/kg)

Ik heb ze als volgt in een pasta schotel verwerkt:

Volkoren penne al dente gekookt.
Gemengd met rul gebakken lamsgehakt, rode ui, fijngesneden pepertje, hele bol verse knoflook compleet met steel, tijm en rozemarijn uit de tuin.
In een ovenschaal gedaan.

De onderste delen van de groene asperges in stukjes gesneden en meegebakken met bovenstaand gehaktmengsel.

De bovenste 10cm ff zacht laten worden in slagroom met wat zout en peper (ondertussen inkokend tot een wat dikkere roomsaus).
Laatste paar minuten in de oven, de gegaarde aspergepunten er op gelegd, overgoten met de ingedikte roomsaus. En afgemaakt met wat oudere, geraspte schapenkaas.

Heerlijk. :9

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:30

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Modbreak:Graag de inrichting van keukens houden in WVB, hier is het, hoewel zijdelings wel van toepassing, redelijk off-topic.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
Ardana schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:52:
[modbreak]Graag de inrichting van keukens houden in WVB, hier is het, hoewel zijdelings wel van toepassing, redelijk off-topic.[/]
Tekening zal ik dan niet hier delen, maar volgt later in dit topic. Neem aan dat mijn vraag over sous-videbereidingen met een combi-stoomoven hier wel oke is toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guy Treepbush
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-04 19:02
Ik heb twee Siemens stoomovens met sous vide functie. In onze vorige keuken zat er een en ik merkte dat ik zo vaak de keuze moest maken tussen sous vide vlees & groente stomen dat ik er per se twee wilde.

De meeste dagen gaat ten minste één van de ovens aan en sous vide gebruik ik minstens een keer per week. Zeker als er gasten komen en die zijn dan vaak onder indruk van wat eruit komt. Ik heb geen ervan met een anova stick oid maar uit de oven werkt perfect.

Momenteel ben ik wat andere dingen dan vlees sous vide aan het proberen. Bij recepten die niet werken met een vacuümzak maar met een weckpot heb ik even moeten zoeken naar een model dat in de oven paste. Voor mij is dat het enige nadeel tot nu toe.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Had trek in een grilled chicken sandwich.

Dus maar even deeg maken voor hoagie's

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c2zsSQlXEVkFgoBYeYaENB6rbt0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HC4FxEIEWJLhmiGjee9d6fSN.jpg?f=fotoalbum_medium

Had boven en onder even moeten wisselen voor de kleur alleen :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aQXOjErn0eP4IJ7KiCUh1WME5-k=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MuFxRaNZPhoqZssA41OA709D.jpg?f=fotoalbum_medium

Prima structuur van binnen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KfhbySSGU_reCGJr4CoRMQIMp-g=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1wfvVBcTQeuhjAMtvhvRccMi.jpg?f=fotoalbum_medium

Kippendijen gemarineerd in shoarma kruiden en wat aankleding erbij

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rhmbPRcrIImyxssZj718DfNQ42Q=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rsc0QKATNeFTYde44EwCRWdo.jpg?f=fotoalbum_medium

*burp*

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Guy Treepbush schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:35:
Ik heb twee Siemens stoomovens met sous vide functie. In onze vorige keuken zat er een en ik merkte dat ik zo vaak de keuze moest maken tussen sous vide vlees & groente stomen dat ik er per se twee wilde.

De meeste dagen gaat ten minste één van de ovens aan en sous vide gebruik ik minstens een keer per week. Zeker als er gasten komen en die zijn dan vaak onder indruk van wat eruit komt. Ik heb geen ervan met een anova stick oid maar uit de oven werkt perfect.

Momenteel ben ik wat andere dingen dan vlees sous vide aan het proberen. Bij recepten die niet werken met een vacuümzak maar met een weckpot heb ik even moeten zoeken naar een model dat in de oven paste. Voor mij is dat het enige nadeel tot nu toe.
Tof! Heb je nog leuke recepten om te delen? En hoe vacumeer je? Ga me er sowieso in verdiepen, want wat jij zegt 'smaakt' naar meer!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guy Treepbush
Ik heb een simpele losse vacumeer unit van een paar tientjes niets bijzonders. Werkt prima en een keer een beetje lucht erbij maakt niet zo uit.

Voor recepten is er een speciaal sous-vide topic:
Het grote sous vide topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
Bye asperges.
Hallo Texels lam en Noordzee makreel!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MszRGFi9x7UZ9eqlXaRe-6X3FLk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RmKYaIP9YrfRNlTBLogCWXle.jpg?f=fotoalbum_large

Opmerkingen over de cuisson kunnen gedeponeerd worden bij m'n espressomachine. Die was, net zoals ik, nog niet helemaal wakker.

--
Afgelopen zaterdag de kans gegrepen om buiten de deur te dineren, aangenaam verrast door een dobin mushi als tussengerecht.
Die wil ik nu namaken. Ik gok dat de basis miso was met garnaal, kippendij, makreel, bosui en een paddenstoel.

Maar dit weekend eerst een verse ikan pepesan. *O*

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzacabonara

pizzacabonara

It's a put on..

Bokkie schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:44:
Had trek in een grilled chicken sandwich.

Dus maar even deeg maken voor hoagie's

[Afbeelding]

Had boven en onder even moeten wisselen voor de kleur alleen :/

[Afbeelding]

Prima structuur van binnen

[Afbeelding]

Kippendijen gemarineerd in shoarma kruiden en wat aankleding erbij

[Afbeelding]

*burp*
Je kan zo een foodtruck beginnen, ziet er goed uit. :9

Poah dikke Massey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-04 19:39
Guy Treepbush schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:35:

net als @mefjoew ben ik ook erg benieuwd wat je allemaal in de sous vide van de oven knalt. Ik gebruik hem nu vooral voor asperges (omdat die in het waterbad altijd gaan drijven). Sowieso gebruik ik mn stoomoven vooralsnog vooral voor dingen die ik echt moet stomen. Combi met hetelucht gebruik ik minder dan verwacht, omdat ik niet altijd weet of het iets toevoegt. Heb je dus tips?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guy Treepbush
Ik gebruik hem voornamelijk voor vlees inderdaad. Verder nog wel wat geëxperimenteerd met zoete uien, crème brulee en sauzen maken. Eieren koken heb ik ook gedaan maar stomen is makkelijker. Zelfde met asperges. De dingen die ik gedaan heb anders dan vlees zijn vooral geweest om eens te kijken wat er kan.

Er schijnt ook een combi oven functie in onze ovens te zitten… moet die optie nog eens zoeken. Ik gebruik alleen stomen, regenereren (lekkerder dan magnetron) & sous vide.

https://souvy.nl/sous-vide-recepten

https://rutgerbakt.nl/all...-vide-creme-brulee-maken//

https://souvy.nl/sous-vide-recept/ingelegde-ui/

https://www.google.nl/amp...-ei-uit-de-sous-vide/amp/

Ik verwacht voor Vaderdag een slagroomspuit en dan wil ik deze maken met asperges:
https://www.chefsteps.com...fect-hollandaise-original

[ Voor 10% gewijzigd door Guy Treepbush op 14-06-2021 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Dat is een feestje, ik maak mijn hollandaise vaak op die manier :) . Leuk speelgoed dus!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
bvk schreef op donderdag 8 april 2021 @ 18:34:
En als de eetcafé's weer opengaan is het maar de vraag of ze niet extra bezuinigen op ingrediënten om het een en ander weer financieel te compenseren...
Even terugkomen op deze uitspraak.....

Ja, helaas wel

Ik heb hier en daar wat contacten nog in de horeca, en een stuk of 5 van de bedrijven waar ik dan kom, hebben een nieuwe leverancier gekozen.
één spande de kroon, die heeft een 'totaal-oplossing' met "dezelfde kwaliteit"

Nou, niet dus ....
kleine opsomming, bitterballen van 60% naar 20% rundvlees
garnaalkroketten, van op receptuur bereid ( holl. garnalen ) naar prefab - noorse garnaal
Biefstukken van vergesneden stuksverpakking, naar 5 in een folie

Ook de drankenkaarten aangepakt, andere merken, zelfde prijsverhogingen ( +5% soms )

Hoe warm mijn hart ook is voor horeca, ik denk dat heel veel bedrijven zichzelf NA de crisis de das om gaan doen.
Ik zie heel veel kortetermijn planning, so snel mogelijk de afgelopen maanden inhalen, door er keihard op te springen.

Het bedrijf waar mijn wederhelft werkt heeft wel wat aanpassingen gedaan, maar is meer naar '22 aan het kijken, dan '21 in te halen.
"2021 is verloren, voorjaar gemist - zomer halve kracht" roept de eigenaar

* al kan die makkelijk praten, want zolang ze nog midden in de lockdown de schilders laat komen, en aankleding voor de achterzaal kan laten komen van 10K en meer ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:54
In het kader van "If you can't beat them, then eat them" van de stengels van Japanse Duizendknoop een heerlijke limonade siroop gemaakt. Japanse Duizendknoop is familie van onze rabarber en ook eetbaar.
Benodigd: flink wat (jonge) stengels (zonder bladeren) van de Japanse Duizendknoop, een sinaasappel, een citroen en wat (wilde) munt, suiker en een zeefdoek.
Stengels boven een pan met een (schone) snoeischaar in stukken knippen, sinaasappel en citroen in vieren snijden, munt blad erbij, water ongeveer 5 centimeter boven de stengels.
15 minuten laten koken. Alles door de zeefdoek. Opgevangen vocht afwegen, bij een liter vocht ongeveer 500 gram suiker toevoegen. 1 minuut zachtjes laten doorkoken en afvullen in schone, afsluitbare flessen. Heerlijk verfrissend en..... wanneer heel Nederland het gaat doen dan zijn we zo van deze invasieve plant verlost.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Yaksa goed bezig. Het snijafval echter wel ritueel verbranden en zeker niet in de groene bak gooien, want dan komt het als compost het hele land door helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:54
franssie schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 19:43:
@Yaksa goed bezig. Het snijafval echter wel ritueel verbranden en zeker niet in de groene bak gooien, want dan komt het als compost het hele land door helaas.
offtopic:
Dat is mij bekend hoor, ik doe groenonderhoud op een landgoed in het oosten des lands

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Yaksa schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 21:48:
[...]

offtopic:
Dat is mij bekend hoor, ik doe groenonderhoud op een landgoed in het oosten des lands
Was ook niet direct aan jou gericht, meer als waarschuwing voor de lurkers hier. Hier in NH word het als chemisch afval behandeld en verbrand 8)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tagican
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-04 16:27
Elke maand hebben we met z'n zessen (drie vrienden + partners) een dag waarop één stel kookt en dan iets op tafel moet zetten dat nog niet eerder is gemaakt én eetbaar moet zijn :P Afgelopen zaterdag was een - door de avondklok - uitgesteld 'jubileum editie' waar we met z'n allen een maaltijd gingen maken. En o ja, de samenstelling werd ook even door elkaar gegooid. Ik mocht mij bemoeien met het hoofdgerecht, waar we al snel een gerecht, nou ja, meer een compleet BBQ platter, hadden samengesteld:
Pulled pork met coleslaw op een wit bolletje, geserveerd met een italiaans bbq-worstje, maïskolf, aubergineschijfjes met honing en sambal, salade met gegrilde perzik en prosciutto en gebakken aardappeltjes.

We zijn nog niet zo bekend met het low-and-slow BBQ'en, dus het was wel even een uitdaging om de pulled pork goed te krijgen. Gelukkig hadden we een aardig goede voorbereiding, was het vlees niet extreem groot (1,5 kg) en hadden we uiteindelijk meer tijd over dan gerekend.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aohyKo2Dy59hOOg_EYDDjoEXsf8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5RZZIDknXr7VQji0mjCh8tqK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IIbjC1FTzkJl5HdjxUlHtn7KUJo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P8b5DZQnKU9kG1zrm8OWT3DD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t780MV4eTfAokBrU_Df3EQ_YI2o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4qx7Ftu8IrJDPTCdvykq73W0.jpg?f=fotoalbum_tile

Daarna zijn we begonnen met het maken van de witte bolletjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iz4i-ictnzPtJK3n4Nm1bqAxNe0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zEhDY2s4CuJX0Tw7WYLHXnCG.jpg?f=fotoalbum_large

Vervolgens door naar - jawel - het maken van de italiaanse worstjes. Dit was voor ons beiden de eerste keer, sterker nog, ik heb speciaal hiervoor de gehaktmolen aangeschaft. Hoewel het een boel uitzoeken was, en vooral het schoonmaken van de darm tijd kostte, was het proces van het malen en vullen redelijk snel gedaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RSo-1IdDqCVEgOAO_vPUOKpCmqw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T27AFw6VrsevcJDa3pURY4Ju.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I-jONy-PnTtuCzWbDhl5lRCKppI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/QqJanF7QOhIbkV7o7U5gneSt.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zMXQTkEcpBZHW1JfwtI0I_-GGes=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kZf3qPqizSWihTmh2M900CTd.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gaNm5FtrLsmUW0gjnPrmYFOzVqA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M9zsJFxC7BVXvJ80ZISoRecL.jpg?f=fotoalbum_tile

Het uiteindelijke eindresultaat mag er wezen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wcyg5HwsPEkvvl1XQqgwi6PDap0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hzirWrK5JbtndICJvtWfgZEC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F8-pG7S4yg3W9ArZ8MYi7T3NJn8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oTqIeQvckXYEtIGpkYAHhQxn.jpg?f=fotoalbum_tile

De "witte bolletjes" waren helaas niet zo zacht geworden als gehoopt, een tikkie taai, maar dat paste gelukkig wel bij het gerecht. Omdat we 12 bolletjes hadden gemaakt, hebben we er uiteindelijk twee broodjes van gemaakt - en nog hadden we genoeg pulled pork over. De worstjes smaakten iets te veel naar venkel en waren helaas erg droog. Ik weet niet of dat laatste door de bereiding van de worstjes is gekomen of doordat er niet genoeg vet in zat, maar ik vermoed het laatste. Ik vond het maken van de worstjes wel erg leuk en er zit dus potentie voor verbetering in. De aardappeltjes met tijm en rozemarijn zijn gegaard in de Kamado, alsmede het stukje maïskolf, die we enkel van geklaarde boter hadden voorzien. Het is een bord dat voor het oog pleasing is, maar in de praktijk moet hier nog een keer een versie 2.0 van komen. Desalniettemin kon dat mij er niet van weerhouden om alles op te eten. En o ja, de aubergineschijfjes ontbreken doordat ze aangebrand waren, hoewel ik dat niet heel erg vond :+

De foto van de desserts was door een ander duo gemaakt en was errug lekker:
- Oreo toffee toetje
- Pannacotta met frambozenjam
- Limoncello tiramisu

Daarnaast kregen we van het resterende duo gedurende de middag allerlei hapjes als voorgerecht:
- Satéstokje met satésaus
- Sliders
- Rookworstrolletje met avocado, hummus en rucola
- Fetakaas, tomaat en olijf-tapas
- Jerk Chicken

Al met al, een geslaagde dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agravain
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-04 09:11
@franssie : Lurker hier: Is de levensvatbaarheid na 15 minuten koken niet verdwenen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

agravain schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:11:
@franssie : Lurker hier: Is de levensvatbaarheid na 15 minuten koken niet verdwenen?
Ja - als je het snijafval ook meekookt. Meestal gooi ik mijn snijafval in de groenbak na de voorbereiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• agravain
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-04 09:11
Ah ja dat had ik even gemist. Alleen stengels. Dan heb je inderdaad snijafval. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterworld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n3IKyG4O2bB4Wegk7ym1YxHm0yM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VXrrawEwkda3mK2j9OWsQQwr.jpg?f=fotoalbum_large

Bamix aan het werk gezet, koolrabi, appel en banaan smoothie als ontbijt :9 .
Bamix werd wel warm van al het harde voedsel (bevroren banaan) maar heeft het netjes overleeft. :*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bvk

bvk

Ik moet bij Bamix elke keer aan Bambix denken en nu helemaal als ontbijt zijnde... ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4K0MnEoByNa0zhQFJKBZm3sarhI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/cjti3tIrYMHlMXWWZ7IU3Z80.png?f=user_large

Maar veel kookplezier ermee!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ach, als je maar lang genoeg de Bamix er door ragt, is het net als Bambix; een papje... :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
bvk schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 21:49:
Ik moet bij Bamix elke keer aan Bambix denken en nu helemaal als ontbijt zijnde... ;)

[Afbeelding]

Maar veel kookplezier ermee!
Haha ik moest bij het lezen denken aan Beamix ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
walterworld schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:57:
[Afbeelding]

Bamix werd wel warm van al het harde voedsel (bevroren banaan) maar heeft het netjes overleeft. :*)
tis een bamix. Overleeft erg veel.

Ik tikte initieel "alles" maar dat is wel wat link hier :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

spoiler: niet geschikt voor klantenvan Grutto die nog op de bezorger wachten of veganisten/tariers.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k_tdxvf2PCAWY1Z8gxjd3H1_VpI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hKmZ6fOkV9mS1qMZrObyFXSe.jpg?f=fotoalbum_large

Black angus pakket is nog amper aan begonnen of het lam-pakket is binnen. Vriezer is vol nu.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennis1812 op 18-06-2021 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Dennis1812 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:01:
[Afbeelding]

Black angus pakket is nog amper aan begonnen of het lam-pakket is binnen. Vriezer is vol nu.
Mijn pakket komt vanmiddag. Had wel in een spoiler gemogen van mij, nu is het geen verrassing meer hoe het er uitziet als ik de doos open maak ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

bvk schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:26:
[...]

Mijn pakket komt vanmiddag. Had wel in een spoiler gemogen van mij, nu is het geen verrassing meer hoe het er uitziet als ik de doos open maak ;)
Hoe zou je het verwachten dan? Je hebt toch al vaker pakketten van Grutto gehad? Meestal is het doos met vacuüm vlees.

Edit. Proficiat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Dennis1812 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:36:
[...]

Hoe zou je het verwachten dan? Je hebt toch al vaker pakketten van Grutto gehad? Meestal is het doos met vacuüm vlees.
Klopt helemaal, maar dat waren allemaal kleinere pakketten van 3 kilo. Gelukkig heb ik nu nog niet alles gezien, zoals het rack, het uitpakken blijft toch een feestje altijd :)
Edit. Proficiat!
Thanks!

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:05

Thompson

Beeromaniac

walterworld schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:57:
[Afbeelding]

Hehe dat idee heb ik ook wel eens gehad bij mijn Vitamix blender "gaat ie dit wel leuk vinden". Maar nondeju wat een kracht heeft dat ding.

Beeromaniac

Pagina: 1 ... 81 ... 109 Laatste