Keer goed ontvetten. In een kokend heet sopje met dreft hangen, dat helpt.
Mijn escapades van vandaag (crosspost van het BBQ topic). Ik heb voor het eerst in tijden echt het idee gehad dat ik iets vern**kt heb in de keuken (nou ja dat ik heel veel tijd en geld gestoken heb in vlees dat niet best is...).
Zo, vandaag even wat short ribs gegaard. Bij de hanos in de aanbieding... dus ik meteen even 15 kg oppikken (sowieso nieuwe persoonlijke highscore qua aftikken bij de Hanos behaald

) . Volgende week een surprise party dus vandaag alles bij een maatje voorgegaard (daarom ook de ranzige deflector en kleine BGE hieronder). Na afkoelen invriezen en de dag voor het feestje ontdooien. Bij feestje in 92C sous vide zetten voor een uur en uitserveren.
Pezo erop en gaan met die banaan. Ketel op 110, hickory op de kolen, eraf bij ~90-92C.
:strip_exif()/f/image/mRsWXOJuEC4mJZLFE2Sf1wNg.jpg?f=fotoalbum_large)
So far so good.
:strip_exif()/f/image/BmyLj9tBajSpIGGcefiYjQ8D.jpg?f=fotoalbum_large)
Ziet er prima uit. Wij alles vacumeren op 1 rib na, want ja je moet zelf ook wat he

. Zeker als je als sinds 1230 in de vleeslucht staat lust je om 1900 wel wat...
Dat ene stukje uurtje ingepakt laten staan, en echt gewoon keurig:
https://streamable.com/21e0kd
Nou ja zo'n filmpje maak ik wel vaker als dingen er echt goed uitzien...
En dan komt het... het was echt niet te vreten. (excusez le mot). Enorm veel dikke plakkaten vet in het vlees, 3-4mm dik. Wij zijn beide niet van de anti-vet-maffia, maar dit was gewoon niet meer lekker (eigenlijk zelfs vies). Shit man, ik heb net 15 kg van deze ribs gekocht en de helft gegaard en gevacumeerd. Crap, dit is de ster van mijn diner...
Als je het filmpje goed kijkt zie je rond seconde 11 eigenlijk al een hint van wat er niet goed ging.
Tsja toch maar een vacuum verpakking geopend na een berg denken (en met het OV naar huis toe inclusief een boodschappenkrat vlees.... die ik in de buurt heb weggestopt zodat het slachtoffer van het feestje het niet ziet).
Goed exemplaar 2 ziet er zo uit:
Geruststellend. Anders had ik er toch een stoof of burnt ends ofzo van moeten maken. Kan, maar liever niet. Woensdagavond even de rest garen
Terwijl dit op stond ook maar even een poot van een wild varken in technische delen uitgesneden, altijd leuk:
Heb daar ooit een training in gehad en sindsdien niet meer gedaan. Merkte dat toen ik eenmaal lekker bezig was het ook keurig ging. Uiteindelijk het meerendeel van de technische delen in sateh versneden, en een kleiner deel in poulet (de losse rommeltjes).
Helaas geen foto van de td's, was ik eigenlijk best wel trots op.
Nu denk ik wel: stel dat het alsnog een vette bende is bij de andere delen, wat dan? Vlees uitsnijden en stoofpotje van maken en met BBQ saus opdienen? Optie pulled beef dus.
Of blokjes in een alufolie bakje doen en op de BBQ zetten met saus? Optie burnt ends? Of nog wat anders?