ehtweak schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:09:
[...]
Ik kan hier echt niet bij, met m'n verstand!?!
Heb je zo'n hekel aan ff wat dingen snijden, koken/bereiden?
Of ben je anderszins lichamelijk gehandicapt zodat je niet in staat bent zelf die handelingen te verrichten?
Anders kan ik me echt niet voorstellen wat nou de lol is van zo'n ding, laat staan wat nou de concrete voordelen zijn?
Je moet je levensmiddelen toch kopen, uit de verpakking halen en pasklaar maken voor zo'n apparaat. Of bestelt dat dingen ook gelijk alles online en levert picnic/appie de groenten gelijk tot IN het apparaat?

En wandelt dat gedrocht ook zelf de vaatwasser in en uit?

En, last but not least, het wordt ook nog op je bord uitgeserveerd?
Nee, snijden, koken/bereiden gaat prima, met de instant pot moet er nog steeds het nodige gesneden worden. Kan mij zelf wel als amateur hobby kok beschouwen. Vaatwasser heb ik niet dus daar hoeft hij niet naar toe te wandelen.
Wat ik uit je reactie kan opmaken is dat je €1269,- kei veel vind voor keuken apparatuur, dat vind ik ook! Maar als je op internet gaat lezen is bijna iedereen er lyrisch over.

Het is niet zo dat je enkel en alleen nog maar in de Thermomix aan het koken bent omdat je de prijs eruit wilt halen. Mij kenende zal ik hem meerdere keren per week gaan gebruiken.
Je link die je plaats gaat over de TM
5, in de TM
6 is dit ingebouwd.
Verwijderd schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:20:
[...]
Wat ik veel zie is dat men iets gaat automatiseren en dan denkt dat ze meer zelf gaan doen of zelf gaan maken. Die mensen zie ik dergelijke apparaten aanschaffen en binnen 6 maanden staat ie in de kast of marktplaats.
Koop dat soort apparaten alleen als je nu zelf ook al veel kookt en zelf maakt en je wilt het jezelf makkelijker maken. Koop het niet als je uitgangspunt is dat je dan denkt dat je zelf meer gaat maken of koken.
Sta je dagelijks in de keuken en ben je het zat om de standaard zaken iedere keer zelf te doen, dan zeg ik doen.
Hetzelfde wat er met mijn Tagine is gebeurd, een paar jaar geleden elke week gebruikt, staat nu stof te happen.
Sta niet dagelijks in de keuken maar kook meestal voor een paar dagen vooruit.
Mijn Instant Pot gebruik ik regelmatig. Van ontbijtjes tot avondmaaltijden en cakes. Ik verbaas mij er af en toe van dat ik na 1 jaar IP gebruik nog steeds nieuwe dingen leer. Zo maakte ik vroeger mijn groente eindjes bouillon op High pressure voor 20 min, nu doe ik dat low pressure voor 4 uur, een wereld van verschil in smaak.
franssie schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:53:
@
walterworld Met ^^. Ik kook graag maar het nadeel van die dingen is voor mij dat het toch snel allemaal hetzelfde wordt. Zo heb ik een kitchen aid multi cooker
https://www.slow-cookers....-slow-cooker-multicooker/ maar die gebruik ik bijna nooit. Het is toch vaak meer van hetzelfde. Mijn sous-vide em BBQ gebruik ik wel regelmatig naast de gewoonlijke keuken apparatuur omdat je daar wel meer afwisseling in hebt.
Maar wil je gemak en thuis komen uit je werk en je maaltijd klaar hebben, dan is het denk ik wel een ideale manier van koken. Wel opmerkelijk dat je EUR 36 per jaar moet betalen als je de wifi optie erbij neemt, en dan nog is het afwachten hoe lang deze ondersteund wordt ...
Dat heb ik met mijn Instant Pot nog niet ervaren, als je dit meerekent onder “die dingen”.
Ivm wifi dat is voor de TM
5, als ik een Thermomix zou kopen koop ik de TM
6.
Zal eens wat mensen taggen die hier in dit topic al eens iets geschreven hebben over Thermomix.
@
Aight! @
m0nk
@
FreeShooter Jij hebt nog steeds de 'Monsieur Cuisine Plus' van LIDL? Gebruik je hem nog dagelijks en verzin je dan iets zelf of werk je met recepten van Cookomix?