Vandaag weer even een en ander klaar gemaakt en voorbereid voor evt. Spontane kook escapades.
Wat ribs in verschillende smaken in de marinade gezet, kippeling gemaakt, ketjap kippenpoten klaargemaakt.
Ik merk wel sinds dat ik m’n vacuum machine heb sinds een jaar ofzo dat ik veel efficienter ben met m’n etenswaar.
Letterlijk alles wat ik niet op maak gaat vacuum de vriezers (ja meerdere) in en het gemak ervan dat ik zo iets eruit kan halen en in een kwartiertje in een pan met heet water eetklaar heb in de meeste gevallen (soms ff in de oven ofzo) is echt geweldig en dat het niet meer na een maand vriezer in een bakje dood is.
Ik ga voorlopig ff geen vleesch meer kopen want ik heb nog:
14 ketjap kippenpoten, 3,5 kilo ribs, 2 kilo ossenhaas, 1 kilo wagyu picanha, 8 kilo kippendijen, 4 kilo zalm, 2 kilo witvis, 1,2 kilo lamsracks, een kilo buikspek, 10 zakken zelfgemaakte verse soepen en een zak of 10 schoon gemaakte verse groentes.
Naja als we uberhaupt in quarantaine moeten vanwege dat Covid-19 gebeuren dan zit ik gebeiteld

niet dat het daar voor is hoor. In elk geval in dat geval ook nog wat flessen Vodka, Whiskey en kratten pils staan dus ik vermaak me dan wel
Adjust non olet, plerumque...