Lekker eten bij de GoT-kookclub - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 17 ... 113 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

bszz schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 22:11:
[...]

Juist niet langer verwarmen volgens mij. Bitters komen vrij bij verhitting. Volgens mij zit het bitterste deel in het compacte stronkje. Als je dat weglaat scheelt het al. Je kunt ook nog experimenteren met melk of room of met citroen en honing.
Met die bitters heb je denk ik gelijk. Gewoon geen (warme) soep van maken dus :+
Honing en andere suikers verhullen maar veranderen de smaak niet van het onderliggende.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Die stronken waren eruit. Ik ga met de tips aan de slag, eet zelf geen witlof, maar wilde dit voor mijn vrouw eens maken. En nu zit ik met 4 liter soep die ze niet wil... wat kan er misgaan met een simpel soepje ... alles dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 00:30

Aight!

'A toy robot...'

Witlofsoep?

Aanzetten met veel ui, afblussen met witte wijn, water (of bouillon) erop, kruiden, specerijen, room erbij, laten trekken.

Zeven (niet blenderen of zo) en eventueel afbinden en afmaken.

Daarna in je kop bos ui, stukjes ham, rauwe witlof (fijn gesneden) en eventueel crème fraiche. Heerlijk!

Al is witlof uit de oven met bechamel het lekkerst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm, ik heb niet gezeefd maar met de staafmixer erin gezeten. Toch zie je in bijna elk recept op internet dit staan. Apart. Ik ga het proberen. De witlof gekookt lust mijn vrouw wel, dus gelijk twee maaltijden voor de prijs van 1.

Ik doe overjarige brokkelkaas er over ipv bechamel, maar oude brokkelkaas kan niet iedereen waarderen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2017 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Aight! schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 22:26:
Witlofsoep?

Aanzetten met veel ui, afblussen met witte wijn, water (of bouillon) erop, kruiden, specerijen, room erbij, laten trekken.

Zeven (niet blenderen of zo) en eventueel afbinden en afmaken.

Daarna in je kop bos ui, stukjes ham, rauwe witlof (fijn gesneden) en eventueel crème fraiche. Heerlijk!

Al is witlof uit de oven met bechamel het lekkerst :)
Dat zeven en daarna rauwe toevoegen zou wel eens kunnen werken. Mijn vriendin is ook een witlof-fan, zal eens experimenteren met minder dan 4 liter ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Verwijderd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 22:34:
Mmm, ik heb niet gezeefd maar met de staafmixer erin gezeten. Toch zie je in bijna elk recept op internet dit staan. Apart. Ik ga het proberen. De witlof gekookt lust mijn vrouw wel, dus gelijk twee maaltijden voor de prijs van 1.

Ik doe overjarige brokkelkaas er over ipv bechamel, maar oude brokkelkaas kan niet iedereen waarderen.
Heb vanaf mijn 16e in de keuken gewerkt, daar heb ik dat dus geleerd ;-)!

Ik vindt bechamel altijd top, daarom maak ik die met veel kaas erin, stukjes ham en witlof. Gepofte aardappel erbij en smullen! En zo makkelijk, beetje boter, bloem, witte wijn en melk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 22:34:
Toch zie je in bijna elk recept op internet dit staan.
Driekwart van de recepten op internet is dan ook bedoeld voor de barbaren die snelheid en gemak boven smaak stellen. :P

Zeven klinkt wel logisch, met een blender laat je al het sap los en daar wordt het snel bitter van. Al zijn er genoeg tegen hangende smaakmakers die het bitter kunnen compenseren.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht komt het er nog een keer van, maar ik lust het niet en soep maken is ook niet mijn grootste hobby (op snert na, dat vind ik superleuk om te maken).

Eerst maar weer met de hamburgers aan de gang, dat is een stuk leuker dan witlof soep. En ik wil de bbq hobby wat professionaliseren hier, maar eigenlijk moet ik eerst een nieuwe schutting bouwen voordat ik ander tuinspul voor de kookhobby ga aanschaffen. Nu de kinderen wat ouder zijn zal ik bij mijn vrouw weer eens opperen om een buitenkeukentje te bouwen. Dat zou ik leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:26
Dat zeven is natuurlijk voor de ui. Witlof komt aan het eind pas erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Nee je trekt als het ware de soep i.p.v het koken. Krijg je veel mooiere en subtielere witlof smaak.

Maar ach er zijn meerde manieren om soep te maken hé! Binnenkort weer asperges :D

Heerlijk met gepocheerd ei, ham, gekookte aardappels en Hollandaise saus. En van het asperge kookvocht natuurlijk soep maken. Heb er nu al zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ja Asperges! Dit jaar houden ze zich wat meer aan de kalender dan in 2015 lijkt het? http://www.rtlnieuws.nl/e...tie-tweede-oogst-dit-jaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Asperges. Typisch van die groente die men zo geweldig vindt vanwege alles wat je erbij doet. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

klopt - is traditie! De rest van het jaar gooi ik groene op de BBQ want daar zit wel smaak aan.

edit:// dat heb ik overigens ook erg sterk met sla - dat smaakt ook alleen maar als je er lekkere dingen opdoet - in de Koreaanse keuken hebben ze dat goed begrepen en gebruiken ze sla alleen maar om het gerecht op te dragen.

[ Voor 54% gewijzigd door franssie op 06-03-2017 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Dat is altijd wel lekker inderdaad. Een stuk gezonder dan wraps. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asperges? Dat duurt toch nog een maand? Ik vind die dingen zo lekker. Helaas wel vrij duur de eerste tijd, 5 euro voor twee personen. Maar ik ga er weer van genieten, heeeeerlijk.

Vandaag een paar kippen in de hoed gemaakt voor op het werk (had gasten en geen zin in chinees). Met salade erbij en biologisch sap. Iedereen nam twee borden :D

Gelukkig voor thuis ook nog 1 bewaard. Heerlijk spul, bladerdeeg met kip, kerrie, kersen en gemberbollen. Vage combi die gewoon superlekker is. Feel good voedsel. Aanrader, recept van ah allerhande gebruik ik altijd. Wat sla erbij met feta enzo, sapje ernaast. Gouden combi. En leuk om met kinderen te maken, beetje bladerdeeg rollen, wat spul snijden. Simpel en lekker en eventueel kaas of sambal erin.

En het huis ruikt alsof er een sterrenkok bezig geweest is.

Als iemand nog tips voor lekkere varianten van de kip in de hoed heeft, ik hoor het heeeeeel graag.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2017 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:25
Vraagje: kun je salades voor op brood (kip/kerrie, tonijn) invriezen?

Of kan dat niet, omdat ze gebaseerd zijn op mayonaise?
Ik ben wat te enthousiast geweest in de Makro... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:32

jeka

Support your local club.

Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 23:33:

Gelukkig voor thuis ook nog 1 bewaard. Heerlijk spul, bladerdeeg met kip, kerrie, kersen en gemberbollen. Vage combi die gewoon superlekker is
What the fuck :? Kip met kersen? Klinkt heel smerig.
Dit weekend maar eens maken! :9

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 19:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 23:33:
Asperges? Dat duurt toch nog een maand? Ik vind die dingen zo lekker. Helaas wel vrij duur de eerste tijd, 5 euro voor twee personen. Maar ik ga er weer van genieten, heeeeerlijk.

Vandaag een paar kippen in de hoed gemaakt voor op het werk (had gasten en geen zin in chinees). Met salade erbij en biologisch sap. Iedereen nam twee borden :D

Gelukkig voor thuis ook nog 1 bewaard. Heerlijk spul, bladerdeeg met kip, kerrie, kersen en gemberbollen. Vage combi die gewoon superlekker is. Feel good voedsel. Aanrader, recept van ah allerhande gebruik ik altijd. Wat sla erbij met feta enzo, sapje ernaast. Gouden combi. En leuk om met kinderen te maken, beetje bladerdeeg rollen, wat spul snijden. Simpel en lekker en eventueel kaas of sambal erin.

En het huis ruikt alsof er een sterrenkok bezig geweest is.

Als iemand nog tips voor lekkere varianten van de kip in de hoed heeft, ik hoor het heeeeeel graag.
Ja dat recept is best al oud, maar hier ook nog een regelmatige (4x per jaar ofzo) voorbijganger.
Zelf gebruik ik geen gemberbollen maar verse gember (me gusta mucho :9 ) en soms wil ik nog wel eens de sambal vervanger door madame Jeanette.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 14:11

Geckoo

Good news, everyone!

iemand nog suggesties voor goede sous vide kookboek?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

Geckoo schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:41:
iemand nog suggesties voor goede sous vide kookboek?
google :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 14:11

Geckoo

Good news, everyone!

thanks voor de hint :S
ik bedoel meer bewezen kookboeken welke hier door de chefs zijn gebruikt...

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Geckoo schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:49:
[...]

thanks voor de hint :S
ik bedoel meer bewezen kookboeken welke hier door de chefs zijn gebruikt...
Ik gebruik voor sous vide totaal geen kookboeken maar haal alles van internet af. Inclusief tabellen met hoelang en op welke temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Pinin schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:06:
[...]

Ja dat recept is best al oud, maar hier ook nog een regelmatige (4x per jaar ofzo) voorbijganger.
Zelf gebruik ik geen gemberbollen maar verse gember (me gusta mucho :9 ) en soms wil ik nog wel eens de sambal vervanger door madame Jeanette.
Mijn dame maakt het met currypoeder en Hollandse sambal. Ik doe het met currypoeder uit de Spicewise en echte sambal.

Vind het jammer dat er geen groente in zit dus ik gooi er meestal broccoli in. Gewoon in de taart mee laten garen.
Vond de combi ook raar, maar het is echt lekker!

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

proef je de broccoli wel terug in de taart als hij zo lang in de oven staat? Ik eet er meestal wat salade bij, geeft ook gelijk een wat frisse hap erbij omdat het zonder wel wat zwaar is (eigenlijk ideaal voedsel als je daarna op stap gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

NeutraleTeun schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 20:59:
Dat zeven is natuurlijk voor de ui. Witlof komt aan het eind pas erbij.
Dan is het uiencrèmesoep met een beetje witlof. Zoals jij het ziet kan ik mijn kippensoep dan ook lenteuisoep noemen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Er stond nergens witlof in de aanwijzingen los van het eindstukje. Vandaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:30:
proef je de broccoli wel terug in de taart als hij zo lang in de oven staat? Ik eet er meestal wat salade bij, geeft ook gelijk een wat frisse hap erbij omdat het zonder wel wat zwaar is (eigenlijk ideaal voedsel als je daarna op stap gaat).
Je proeft hem wel maar niet heel sterk. Ik vind het gewoon belangrijk dat in zon gerecht (met room, bladerdeeg en vlees) ook een vorm van groente zit. Zonder groente is het wmb al snel geen echte maaltijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 18:39:
Je proeft hem wel maar niet heel sterk. Ik vind het gewoon belangrijk dat in zon gerecht (met room, bladerdeeg en vlees) ook een vorm van groente zit. Zonder groente is het wmb al snel geen echte maaltijd.
Fruit is in mijn ogen wel een goed alternatief voor groente, al zijn kersen uit een pot vermoedelijk niet zo heel gezond qua vitaminen e.d.

Ik doe de salade er dus bij, maar ik zie wel recepten van personen die er kennelijlk hele groentepakketten bij doen. Ik kwam nog wel een interessante variant tegen, zie http://kookvegametmijmee....ampignons-in-de-hoed.html

Ik ben het niet helemaal eens met dat recept trouwens, maar ik neem aan dat de meesten hier ook wel eens afwijken van een recept. De toevoeging van champignons is wel een interessante.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 18:51:
[...]

Fruit is in mijn ogen wel een goed alternatief voor groente, al zijn kersen uit een pot vermoedelijk niet zo heel gezond qua vitaminen e.d.
Kersen uit een pot (mijn dame zweert bij de Hak Taart&Vlaai kersen, het kan dus altijd erger >:) ) lijken me niet heel gezond. Fijne is ook dat je een niet machtig-ingredient toevoegt wat ook nog wat eigen smaak heeft die niet botst met de kip+kerrie.
Ik vind het wel geslaagd maar champignons kan ook prima ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Qua vezel/vitamine/suiker verhoudingen is fruit toch wel echt iets anders dan groente. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Verwijderd schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 18:51:
[...]

....
Ik doe de salade er dus bij, maar ik zie wel recepten van personen die er kennelijlk hele groentepakketten bij doen. I
idd, dit recept is gewoon niet gezond en zal ook door toevoegen van groentes niet gezond worden. period. Maar het is de zonde waard.
Dus laat het lekker zoals het is imho, en varieer evt. met wat kleine dingen. En wil je hem minder slecht, eet dan minder en serveer er een salade naast.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Wat is gezond? Gevarieerd eten is gezond toch? Daar zou een maaltijd met minder groen prima in kunnen passen. Zolang je het maar niet steeds doet. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Ja, aan de andere kant vind ik het oprecht lekker met broccoli erin :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voortbordurend op de kip in de hoed: is het iemand ooit gelukt gember te kweken? Het duurt volgens internet 260 dagen voordat je kan oogsten en het kan geen vorst hebben, dus ik denk dat als je nu begint het net moet lukken?

Zou dat werken zonder kas?

Fietelijk hoef je alleen maar een stuk gember in de grond te steken lees ik. Ik ga het wel proberen denk ik. Maar of het blijft leven?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2017 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Boudewijn schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:49:
hahaha, dat kan natuurlijk :D

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:28
Dinsdagavond speklappen in marinade gezet van gember, ui, knoflook en ketjap. Woensdagochtend om half 10 de speklappen in de pan gedaan en gedurende de dag laten sudderen op laag vuur. Rond 17:00 uur de pan op tafel gezet samen met vers gemaakte sajoerboontjes en witte rijst... :9~ :9~ :9~ :9~

Wow..dat vlees was toch een partij lekker!!! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/20qgnk2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Een soort rendang idee? Dat is echt multilekker inderdaad, moet ik ook weer eens maken. :9
Boudewijn schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:49:
Ja maar dan moet je het er gewoon in gooien natuurlijk. :P

Wat ik nooit zo goed begrijp is dat mensen een 'ongezond' gerecht 'gezond' willen maken. Dat lukt toch nooit echt en de smaak wordt meestal een stuk minder. Eet het dan gewoon niet zo vaak en geniet er echt van.

Tenzij je het gewoon lekkerder vindt in aangepaste versie uiteraard. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Gonadan op 09-03-2017 09:01 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:01
bvsteyn schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:11:
Dinsdagavond speklappen in marinade gezet van gember, ui, knoflook en ketjap. Woensdagochtend om half 10 de speklappen in de pan gedaan en gedurende de dag laten sudderen op laag vuur. Rond 17:00 uur de pan op tafel gezet samen met vers gemaakte sajoerboontjes en witte rijst... :9~ :9~ :9~ :9~

[afbeelding]
Ik zeg: receptje aub!
Ben dol op dit soort voer :+

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronster
Afgelopen zaterdag bij Nusr-Et in Dubai gegeten.
Voor de 9gaggers onder ons: dit is het restaurant van 'Salt bae'. Heeft een aantal leuke filmpjes opgeleverd :)
Veel verschillende gerechten kunnen proberen, met name Wagyu beef gerechten. Het was de eerste keer dat ik Wagyu at, maar mijn god, wat was dat lekker!! Nu moet ik dat thuis dus ook gaan proberen...
Uiteindelijk werd er aan het eind van de avond dik 200 euri per persoon afgetikt, maar gelukkig was dat niet mijn probleem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 20:03

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 22:33:
Voortbordurend op de kip in de hoed: is het iemand ooit gelukt gember te kweken? Het duurt volgens internet 260 dagen voordat je kan oogsten en het kan geen vorst hebben, dus ik denk dat als je nu begint het net moet lukken?

Fietelijk hoef je alleen maar een stuk gember in de grond te steken lees ik. Ik ga het wel proberen denk ik. Maar of het blijft leven?
Ik heb het een keer geprobeerd en het is ook uitgelopen, maar helaas niet aangeslagen. Binnenkort nog maar eens proberen als ik weer een uitbottend stuk in de keuken zie liggen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Zie ik op MP zo'n warmtekom te koop voor de kitchenaid, maar nergens te lezen of het op een 6.9ltr versie past pfff. Vandaag broccoli kort gekookt terwijl we spekjes , venkel en ui aan het roerbakken waren. Hierna de broccoli erdoor en wat vocht van de broccoli erbij en nog even laten doorbakken. We kregen zelfs dikke pluim van de beide dochters dat ze dit vaker willen eten. Dus ik droog , jullie hebben vandaag ja gezegd tegen een nieuw soort groente, wat dan pappa. Nou venkel, ow... ik dacht dat dat ui was. Dus de jongste gelijk verschil proeven en nog steeds willen we vaker eten. Mooi om te zien hoe de smaak pupillen zich gaande weg ontwikkelen.

Anyway ook maar weer eens een vermakelijke foto van een baksel van vandaag.
Afbeeldingslocatie: http://www.datacrash.net/media/brood02.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door mutsje op 09-03-2017 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou willen dat mijn kinderen meer dingen lusten, ze proeven wel, maar bijna alles vinden ze niet lekker. Ze steken elkaar ook aan met dat gedrag.

Ik kan ze natuurlijk wat meer geforceerd laten eten, maar dat idee bevalt me niet. Dus nu mogen ze altijd als alternatief brood na 1 hap proeven.

Hou oud zijn jouw kinderen? Die van mij 6 en 8... mijn zoon van 8 wil alleen fruit en brood en alles met de letter p... zucht

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2017 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Die van mij zijn 8 en 10 en hebben altijd moeten eten wat de pot schaft. Probleem is met alternatief aanbieden je toegeeft aan hun :) en dat weten die duiveltjes. Beide kinderen hebben eens geweigerd te eten en zijn met lege maag naar bed gestuurd. Volgende ochtend werd er brood als bouwvakkers geschranst en nadien niet een keer meer met lege maag naar bed. Tis maar hoe je het aanpak en per kind verschilt de aanpak ook nog eens enorm.

[ Voor 6% gewijzigd door mutsje op 09-03-2017 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:38
Mijn ervaring: Als de sfeer goed is aan tafel is het leuk om samen te eten en gebeurt dat ook redelijk goed. Verder laat ik ze vaak tussen een aantal opties kiezen (daar zit dan geen pizza, patat of pannenkoeken bij ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Mijn kids zijn 2 en 5 en eten eigenlijk ook alles wat ik op tafel zet. Wel krijg ik vaak te horen voordat ze überhaupt een hap hebben genomen dat het 'vies en bah' is. Ze versterken elkaar ook in dat gedrag. Ze moeten het van mij altijd proeven en meestal vinden ze het dan ook lekker. De jongste zit nu wel in de eigenwijze fase om niet te willen eten of proeven. Ik ga die strijd niet aan; het is of eten of inderdaad met een lege buik naar bed. Uiteindelijk kiest hij vaak eieren voor zijn geld.. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bvsteyn
Maverick! schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:21:
[...]

Ik zeg: receptje aub!
Ben dol op dit soort voer :+
aub! ;)

Ingrediënten babi ketjap (voor 4 personen)

1 grote ui (of 2 kleintjes)
4 teentjes knoflook
600 gram speklapjes
zout
witte peper
6 el ketjap
3 cm verse gember
2 el plantaardige olie
2 el water
1 el azijn
2 el fijngehakte bakgember

Hoe te maken:

Bereidingstijd: 20 min + minimaal 1 uur (maar liever een nacht) marineren + minimaal 5 uur sudderen (zelf heb ik het dus laten sudderen van 9:30 uur 's ochtends tot 17:00 uur 's middags.. 8) )

1. Het handigste is om de avond van tevoren de speklapjes al te gaan marineren. Dan kan de smaak er goed intrekken. Snipper de ui en snijd de knoflook fijn. Bestrooi de speklapjes met peper en zout, meng met de ketjap, ui en knoflook en rasp de gember eroverheen. Dek af en laat het liefste een hele nacht, maar minimaal een uur, marineren.
2. Zet de volgende dag een pan met een dikke bodem op het vuur en verhit hier de olie in. Doe de gemarineerde speklapjes erbij en bak even kort aan. Voeg er dan het water, de azijn en bakgember aan toe en laat het sudderen totdat het vlees zacht wordt. Het valt na een aantal uur langzaam uit elkaar.

Zo makkelijk kan het zijn.. :P

Wil je ook nog het recept van de sajoerboontjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:18
Verwijderd schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 22:33:

Misschien hier eens vragen: Kruiden- en moestuin.....hoe moet dat - Deel 2

Maar in principe heb je nog een gerede kans op vorst tot half mei schijnbaar. Zou je het niet gewoon binnen kunnen kweken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
bvsteyn schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 07:53:
[...]

aub! ;)

Ingrediënten babi ketjap (voor 4 personen)

1 grote ui (of 2 kleintjes)
4 teentjes knoflook
600 gram speklapjes
zout
witte peper
6 el ketjap
3 cm verse gember
2 el plantaardige olie
2 el water
1 el azijn
2 el fijngehakte bakgember

Hoe te maken:

Bereidingstijd: 20 min + minimaal 1 uur (maar liever een nacht) marineren + minimaal 5 uur sudderen (zelf heb ik het dus laten sudderen van 9:30 uur 's ochtends tot 17:00 uur 's middags.. 8) )

1. Het handigste is om de avond van tevoren de speklapjes al te gaan marineren. Dan kan de smaak er goed intrekken. Snipper de ui en snijd de knoflook fijn. Bestrooi de speklapjes met peper en zout, meng met de ketjap, ui en knoflook en rasp de gember eroverheen. Dek af en laat het liefste een hele nacht, maar minimaal een uur, marineren.
2. Zet de volgende dag een pan met een dikke bodem op het vuur en verhit hier de olie in. Doe de gemarineerde speklapjes erbij en bak even kort aan. Voeg er dan het water, de azijn en bakgember aan toe en laat het sudderen totdat het vlees zacht wordt. Het valt na een aantal uur langzaam uit elkaar.

Zo makkelijk kan het zijn.. :P

Wil je ook nog het recept van de sajoerboontjes?
Super, thanks, die gaat op mn todo lijst :)
Wat voor ketjap heb je gebruikt?

En yes please...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Bango ketjap is ideaal. Te krijgen als de luxe conimex bij de AH.
https://www.conimex.nl/pr...label/zoete-dikke-ketjap/

deze dus. (ja het is een bango-fles met een ander label :') ). Bij de toko goedkoper en in grotere flessen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Maverick! schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 10:13:
[...]

En yes please...
Heb Ketjap manis gebruikt.
Zal het recept van de sajoerboontjes nog even opzoeken voor je en plaatsen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Vandaag samen met de jongste (8jr) onderstaande gemaakt. Zij heeft voor de eerste rijs de helft lopen opbollen en deed het erg goed.
Afbeeldingslocatie: http://www.datacrash.net/media/bolletjes01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.datacrash.net/media/bolletjes02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:38

Garyu

WW

Zelfgemaakte buns :9~

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-09 18:23
Nice, zien er smakelijk uit! Welk recept heb je gebruikt?

Gisteren een waanzinnig lekkere burger gemaakt. Een vriend had gehakte paardenvlees meegenomen en een zakje kruiden. Dat gecombineerd met een Roquefort-Championroomsausje met gefruite uitjes, gekarameliseerde venkel, tomaat en romaine sla. Zo intens lekker <3. Ik was vergeten hoe heerlijk zacht en mals paardenvlees kon zijn.

Dit receptje gaat in het kookboekje :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mach
  • Laatst online: 21-09 22:31

Mach

[END]Avengers

Ik ben van het bakken de laaatste tijd.

Lemon curd taart met italiaans kookschuim

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0Rv9TSTcsT08nnOWmH12d3W6/full.jpg

En nu staan er madeleintjes in de oven :-)

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mach schreef op zondag 12 maart 2017 @ 17:16:
Ik ben van het bakken de laaatste tijd.
Idem hier. Elk weeekeinde maak ik nu wat, gisteren een boterkoek. Helaas is die bijna op, hij moest eigenlijk afkoelen, maar toen ontdekten we dat warme boterkoek uit de oven wel heel erg lekker is. Dus toen was er weinig animo voor het avondeten dat een uur later op tafel stond :D

Ik zal ook wat foto's daarvan gaan maken, de kinderen helpen hier elk weekeinde mee. Prima bezigheid om ze wat te leren koken. Op de basisschool leren ze nu ook cake en koek bakken en wat ander simpel spul (tortilla's enzo). Vind het wel goed dat ze al op jonge leeftijd het zo leren.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2017 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Laatst online: 21-09 22:31

Mach

[END]Avengers

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 18:27:
[...]

Idem hier. Elk weeekeinde maak ik nu wat, gisteren een boterkoek. Helaas is die bijna op, hij moest eigenlijk afkoelen, maar toen ontdekten we dat warme boterkoek uit de oven wel heel erg lekker is. Dus toen was er weinig animo voor het avondeten dat een uur later op tafel stond :D

Ik zal ook wat foto's daarvan gaan maken, de kinderen helpen hier elk weekeinde mee. Prima bezigheid om ze wat te leren koken. Op de basisschool leren ze nu ook cake en koek bakken en wat ander simpel spul (tortilla's enzo). Vind het wel goed dat ze al op jonge leeftijd het zo leren.
Dat is eigenlijk het grootste probleem. Het mot allemaal opgegeten worden. Bad carbs >:)

Mijn eerste madeleintjes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oGAtw8YNJrIvtwWwyytbhTqa/full.jpg

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Misha schreef op zondag 12 maart 2017 @ 09:38:
[...]
Ik was vergeten hoe heerlijk zacht en mals paardenvlees kon zijn.
En bijkomend voordeel is dat paarden dus (nog) niet gefokt worden voor de slacht.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
Maverick! schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 10:13:
[...]

En yes please...
Ketjap manis ;)

Het recept wat ik gebruikt heb voor de sajoer boontjes:

Ingrediënten
800 gr sperziebonen
5 sjalotjes
2 tenen knoflook
1 rode peper
1 tl ketoembar
1 tl koenjit
3 blaadjes salam
4 schijfjes loas
2 blaadjes djeroek poeroet
5 dl kokosmelk (ik had maar 400ml.. 8) )
zout
olijfolie

Bereiding
De sjalotjes en knoflook samen met de peper pureren. De gepureerde massa met de ketoembar en koenjit flink aanzetten in de pan tot het lekker begint te geuren. Daarna overige kruiden, de (gebroken) sperziebonen en de kokosmelk toevoegen en aan de kook brengen. Door laten koken tot de sperziebonen gaar zijn.

Smakelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:40
bvsteyn schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:11:

[afbeelding]
Bedankt voor het recept, gisteren gemaakt. Was erg lekker! Heb het maar 7 uur op het vuur laten staan :)

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Freee!! schreef op zondag 12 maart 2017 @ 18:59:
[...]

En bijkomend voordeel is dat paarden dus (nog) niet gefokt worden voor de slacht.
Dat is misschien zo, maar dat betekent helaas niet dat deze paarden goed behandeld worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronster
bvsteyn schreef op maandag 13 maart 2017 @ 07:41:
[...]

Ketjap manis ;)

Het recept wat ik gebruikt heb voor de sajoer boontjes:

Ingrediënten
800 gr sperziebonen
5 sjalotjes
2 tenen knoflook
1 rode peper
1 tl ketoembar
1 tl koenjit
3 blaadjes salam
4 schijfjes loas
2 blaadjes djeroek poeroet
5 dl kokosmelk (ik had maar 400ml.. 8) )
zout
olijfolie

Bereiding
De sjalotjes en knoflook samen met de peper pureren. De gepureerde massa met de ketoembar en koenjit flink aanzetten in de pan tot het lekker begint te geuren. Daarna overige kruiden, de (gebroken) sperziebonen en de kokosmelk toevoegen en aan de kook brengen. Door laten koken tot de sperziebonen gaar zijn.

Smakelijk!
Dank u!

De bakgember (heb me misselijk gezocht, maar gevonden bij de... ja ja, je raadt het nooit... bakproducten |:( ) en de dikke luxe ketjap heb ik gekocht. Dus binnenkort dit zeker eens maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

* Garyu heeft zich dit weekend eens aan de panettone gewaagd.

's Ochtends mee begonnen, 's avonds om 23:00 stonden de twee stuks die ik gemaakt had af te koelen. Is wel een geduldwerkje zo in ieder geval.

Helaas toch blijkbaar nog niet lang genoeg laten rijzen de laatste rijs, want het is meer een soort cake geworden dan de echt luchtige panettone zoals je hem in Milaan krijgt.

Helemaal vergeten foto's te maken, dus jullie zullen het met een stock-image moeten doen van hoe ie eruit had moeten zien ;).
Afbeeldingslocatie: https://www.gutekueche.at/img/rezept/6699/panettone.jpg

De grootste stommiteit was denk ik dat ik in plaats van suiker een ander zoetmiddel heb gebruikt, wat bij cakes en taarten normaal gesproken heel goed werkt. En daarbij: minder calorien en geen cariesvorming. En we hadden het in huis. Maar even vergeten dat normale suiker misschien wel een klein beetje belangrijk is als je deeg moet gisten :X . Nu is het dus zonder suiker ook wel gelukt, maar het gistingsproces gaat wel een stuk langzamer en ik had waarschijnlijk de boel nog een nacht moeten laten staan om het zo luchtig te krijgen. Tip voor de volgende keer dus.

Gelukkig smaakt de kruimelcake die het nu geworden is ook niet verkeerd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Misha schreef op zondag 12 maart 2017 @ 09:38:
Nice, zien er smakelijk uit! Welk recept heb je gebruikt?

Gisteren een waanzinnig lekkere burger gemaakt. Een vriend had gehakte paardenvlees meegenomen en een zakje kruiden. Dat gecombineerd met een Roquefort-Championroomsausje met gefruite uitjes, gekarameliseerde venkel, tomaat en romaine sla. Zo intens lekker <3. Ik was vergeten hoe heerlijk zacht en mals paardenvlees kon zijn.

Dit receptje gaat in het kookboekje :)
Gewoon witte bolletjes uit dat boek van dat jury lid van heel holland bakt. Erg basic boek maar ik begon ook basic. Donder tegenwoordig van alles bij elkaar zolang hydratie maar klopt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garyu schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:06:
* Garyu heeft zich dit weekend eens aan de panettone gewaagd.
Ik heb werkelijk geen idee wat het is, maar ik ga het ook proberen met echte suiker :+ :D

Ik mag er om lachen omdat ik vorige week 5 cakes gebakken heb en ik was bij alle 5 de suiker vergeten :X :F Probleem is wel dat ik geen idee heb hoe hij hoort te smaken, maar afijn, als het lekker is dan ben ik tevreden. Ik zal eens zien of ik dit weekeinde tijd heb (vermoedelijk niet, maarja, ik zet hem op de to-do-lijst).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2017 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:46:
[...]

Ik heb werkelijk geen idee wat het is, maar ik ga het ook proberen met echte suiker :+ :D

Ik mag er om lachen omdat ik vorige week 5 cakes gebakken heb en ik was bij alle 5 de suiker vergeten :X :F Probleem is wel dat ik geen idee heb hoe hij hoort te smaken, maar afijn, als het lekker is dan ben ik tevreden. Ik zal eens zien of ik dit weekeinde tijd heb (vermoedelijk niet, maarja, ik zet hem op de to-do-lijst).
Je merkt vanzelf als je iets verkeerd hebt gedaan ;). Voorbeeld video:

Verbaast me dat je nog nooit van panettone gehoord hebt, het is in Italie rond de kersttijd echt -het- nagerecht, vooral in en rond Milaan, maar ook ver daar buiten. Ook in landen als Zwitserland en Oostenrijk krijg je het overal.

Met pasen heb je dan hetzelfde recept maar dan in de vorm van een vredesduif, Colomba pasquale of colomba di pasqua heet het dan:
Afbeeldingslocatie: http://www.iperal.it/iperal/export/sites/default/it/immagini/iperal_magazine/2014/nl_07/02_dolci_pasqua/ColombaArtigianale.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Garyu op 14-03-2017 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:46:
[...]

Is er weleens een moment op de dag dat jij niks doet? Al dat koken, bioscoopbezoeken, werken?, kinderen volgens mij ook nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ligt ook in die grote dozen bij de Xenos bv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Malt007 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:08:
Is er weleens een moment op de dag dat jij niks doet? Al dat koken, bioscoopbezoeken, werken?, kinderen volgens mij ook nog :)
Ik werk ook fulltime en doe een hbo masterstudie voor het werk (maar daar krijg ik deels de uren voor van mijn werkgever) :P

Ik lees ook graag en heb nog honderd andere hobby's die nu op een laag pitje staan (mijn modelspoorbaan, al ben ik vorige week wel met de kids naar het modelspoormuseum geweest :P )

Overdag is het werken, in de avond de kinderen, als die op bed liggen studeer ik 1 uur en kijk daarna een film of 2 tv series en daarna nog een pot bier en daarna een boek. Meer tijd past er niet in mijn dag :+ Gelukkig vind mijn vrouw alles wel prima. Ze is niet iemand die zegt dat ik elke avond om 20.00 met haar op de bank moet gaan zitten, al vind ze mijn bioscoop hobby niet heel tof. Dus die heb ik wat afgebouwd.

Ohja, ik doe ook vrijwilligerswerk nog, ben voorzitter van de MR en moet deze week ook nog collecte lopen voor het reumafonds. Ach, kom ik ook nog eens buiten.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2017 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Een hobbykok met peper in zijn achterwerk want het kan niet stil zitten. Ik heb momenteel weer een brood op de rijs staan en heerlijk de houtkachel aan. Zo boekjes af pak tijd en dan eens gaan nadenken wat ik in het weekeinde ga koken. Misschien inderdaad een taart bakken hoewel misses die weer eens lijnt het daar niet mee eens zal zijn :+ Maar wat is er nou leuker dan taarten bakken met je kids.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misha
Ik ga aan Zeef vragen of het mogelijk is om namens iemand anders een nickchange aan te vragen. Robotkok is more like it

Al is mijn vriendin wel het type dat het gezellig vind om samen op de bank te zitten. Ik ben ook liever gewoon aan het rondklooien ergens

Ah well

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bvsteyn
Gisteren dusdanig mooi weer dat ik maar besloten heb om de bbq weer aan te slingeren..
Had zin in hamburgers, dus dat werden Spiffs.. :9~

Uiteraard wilde ik ook de hamburgerbroodjes zelf maken, dus daar heb ik het recept van hier voor gebruikt, Een lekker coleslaw en wat aardappelpartjes uit de airfryer maakte de maaltijd compleet!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EGhqsk1h.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TOlQfvgh.jpg

:9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvsteyn
Gisteren een simpel maaltje gemaakt, maar iets wat wel de term comfortfood kan hebben wat mij betreft.
Polenta met Parmezaanse kaas, worstjes en salie:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eeyrTBwh.jpg

Simpel te maken (voor 4 personen):

170 gr polenta
400 ml kippenbouillon
400 ml melk
Salie
Parmezaanse kaas
(gekruide) worstjes

Breng de bouillon samen met de melk aan de kook en voeg daarna met de garde de polenta toe. Laat drie minuten koken al roerend met een houten lepel. Roer naar smaak een hoeveelheid Parmezaanse kaas er doorheen. Zet de oven op de hoogste grillstand. Na drie minuten schep je de polenta over in een ovenschaal en bestrooi je de polenta met nog wat extra kaas en wat druppels olie. Zet in de oven en laat een mooi korstje ontstaan (in mijn geval niet zo gelukt, maar heb dan ook geen grill ;) ). In de tussentijd olie in een pan en de worstjes bakken. Als de worstjes gaar zijn voeg je wat blaadjes salie toe aan de pan en laat die wat knapperig worden. Voila!

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-09 06:49
Sinds een jaartje of 7 heb ik een Philips staafmixer, maar ik merk dat de messen al aardig versleten zijn. Na wat zoekwerk blijkt dat deze messen niet meer los beschikbaar zijn. Ik wil dus mijn staafmixer gaan vervangen.

- Welke staafmixer hebben jullie en wat raden jullie aan?

Wat zoek ik?
- Ik zoek een staafmixer dat mooie soepen kan maken. Dus krachtig genoeg.
- Ik heb al een Magimix, dus ik zoek niet een alles-in-een apparaat.
- Budget: 100 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Ik heb een KitchenAid staafmixer, die kwam meteen met een hakmolen etc. Hij is nu alleen weer terug bij Fonq omdat de hakmolen slecht ontworpen is. Er kwam water in de deksel, en dat krijg je er niet meer uit. :(

Verder was ik heel erg tevreden er over. Wel iets duurder dan 100 euro

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:35
Na een week hard werken, was het tijd voor wat mannenvoer. Entrecote met in bier gestoofde uien. Daarbij, zoals het hoort, natuurlijk hetzelfde biertje als in de saus. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/waA64vWcEAKy8xuh3UhTflCo/thumb.jpg

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een braun staafmixer voor soepen, maar daar verkleurt een deel van het apparaat van als je tomatensoep maakt, ook niet helemaal ideaal. Was meen ik 80 euro een paar jaar terug.

Een hakmolentje erbij is wel handig trouwens, die gebruik ik geregeld. Bij de braun laat alleen een opzetstuk daarvan los en dat raak ik af en toe kwijt. Dus ik zou geen Braun aanraden als je iets zoekt. en KitchenAid moet je dus ook niet hebben.

Ik denk dat je rond de 150 euro meer kwaliteit krijgt, maarja, boel geld voor zo'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Afhankelijk van hoe vaak je hem gebruikt: ik vind 150+ euro niet veel geld, gezien we de staafmixer meerdere malen per week gebruiken :) money well spend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik heb nu een FrotmerkTM staafmixer die het vrij lang uitgehouden heeft, maar die loopt op zijn laatste benen. Dus ik heb nu de beste koop van de Consumentenbond besteld, Bosch MSM61670. Die kost niet gelijk de hoofdprijs, 6 tientjes, en wordt geleverd met mengkom, hakmolentje en garde. Ben benieuwd, als ik er aan denk post ik wel een korte review hier binnenkort.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Tsja, Ik heb een beetje een haat-liefde verhouding met Bamix. Het zijn fantastische staafmixers maar mijn ervaring met de support was erg slecht. Binnen garantie laten repareren (hij werkte nog maar op 1 snelheid) en kreeg er doodleuk een rekening van € 80,= bij. Die heb ik niet geaccepteerd maar heb er wel veel werk van moeten maken (En ze zijn ietwat boven budget zie ik nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Ik heb een tweedehands bamix staafmixer gekocht, ding kent 2 snelheden en werkt als een zonnetje. Vooral dat je de zaak zo diep in een soeppan kan doen vind ik aangenaam. Ook slagroom maken gaat als zonnetje.Heb alleen vleesmesje extra erbij gekocht en geen extra zaken. Vrouw vind het een onding omdat ze de mesjes er niet handig uit krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 12:35:
Ik heb een braun staafmixer voor soepen, maar daar verkleurt een deel van het apparaat van als je tomatensoep maakt, ook niet helemaal ideaal. Was meen ik 80 euro een paar jaar terug.
Is ie van plastic? Onze Braun (van vorig jaar) is van roestvrij staal en verkleurt niet. Hakmolentje vind ik best ruk omdat er veel bovenin blijft zitten en niet gesneden wordt, pas na een hele tijd en dan is de rest dus al pap. Een goedkoop hakding van de Lidl werkt nog steeds veel beter, maar ja die staat in de kast en pak ik dus niet zomaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep, plastic. Mijn hakmolentje doet het wel fantastich als ik er wat mee ga schudden.

Net falafel gemaakt, man man man... kon geen droge erwten vinden in de supermarkt en de jongeren die er werkte ook niet, dus toen maar uit blik genomen. Pfff, nu kan ik a) nieuw frituurvet kopen en b) twee pannen schoonmaken. Gelukkig werkt elke kant 2.5 minuten grillen wel aardig ok.

En ik had even de frituurpan buiten gezet omdat ik ruimte nodig had, gaat het regenen en ik let niet op :X

Nou, de keuken is weer opgeruimd... zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Waarom heb je liever droge erwten voor falafel? Die moet je toch ook fors laten weken?

ik heb gisteren kip met rode uien gebraden in een sumac-citroen in de oven met za'atar eroverheen, met gegrillde aubergine met yoghurt-saffraandressing.... damn wat lekker. Komt uit dezelfde regio, wat een toffe smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Een hakmolentje erbij is wel handig trouwens, die gebruik ik geregeld. Bij de braun laat alleen een opzetstuk daarvan los en dat raak ik af en toe kwijt. Dus ik zou geen Braun aanraden als je iets zoekt. en KitchenAid moet je dus ook niet hebben.

Ik denk dat je rond de 150 euro meer kwaliteit krijgt, maarja, boel geld voor zo'n ding.
Ik ben best heel tevreden met mijn Braun. Geen hele sterke maar mijn 'model' is met verschillende motors verkrijgbaar en kun je absoluut een soepje mee maken. Heeft gewoon een RVS 'poot' dus geen gekke verkleuringen. Ongeveer een jaar geleden gekocht en weet niet of 'ie nog verkrijgbaar is.

Ik kan Braun opzich wel aanraden dus, maar heb zelf als vuistregel dat ik er nooit één van plastic zal kopen (de voet dus, het deel dat je onderdompelt). Heb er geloof ik ook zo'n 80 euro voor neergelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Ik heb laatst een nieuwe gekocht omdat de oude (plastic, 1 stand, geluidsniveau straaljager) toch iets te simpel was voor mijn dagelijkse(!) gebruik. Nu voor een euro of veertig een metalen regelbare staafmixer gekocht van Bosch, wat een verschil. Alleen het koppelstuk is van plastic. Ondertussen iets verkleurd in de vaatwasser, maar boeien, de kleur interesseert me niet ;). Er zat ook een hakmolen bij, vond ik wel cool, maar nog nooit gebruikt...

On a related note - Heb nu een Philips stoomapparaat. Iemand ideeën om dat ding goes te gebruiken? Ik ga vandaag bapao maken in ieder geval...

Zo'n ding dus:
Afbeeldingslocatie: https://img.conrad.nl/medias/global/ce/7000_7999/7100/7150/7157/704843_BB_01_FB.EPS.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Garyu op 19-03-2017 17:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Garyu schreef op zondag 19 maart 2017 @ 17:37:
[...]

Ik heb laatst een nieuwe gekocht omdat de oude (plastic, 1 stand, geluidsniveau straaljager) toch iets te simpel was voor mijn dagelijkse(!) gebruik. Nu voor een euro of veertig een metalen regelbare staafmixer gekocht van Bosch, wat een verschil. Alleen het koppelstuk is van plastic. Ondertussen iets verkleurd in de vaatwasser, maar boeien, de kleur interesseert me niet ;). Er zat ook een hakmolen bij, vond ik wel cool, maar nog nooit gebruikt...

On a related note - Heb nu een Philips stoomapparaat. Iemand ideeën om dat ding goes te gebruiken? Ik ga vandaag bapao maken in ieder geval...
Alles van suede (schoenen bijvoorbeeld) boven stoom hangen helpt om het mooi te houden :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garyu schreef op zondag 19 maart 2017 @ 17:37:
Ik heb laatst een nieuwe gekocht omdat de oude (plastic, 1 stand, geluidsniveau straaljager) toch iets te simpel was voor mijn dagelijkse(!) gebruik.
Ik gebruik hem 1 keer per maand :D
Volgens mij heb ik een plastic versie ooit gekocht omdat die kleur volgens mijn vrouw pastte bij onze keuken (toen de muren nog blauw waren). Nu zijn de muren in de keuken trouwens felroze... dus ik houd mijn mond maar over een nieuwe staafmixer aangezien ik dan straks net als onze mixer met opeens een roze apparaat in mijn handen sta :X

stomen doe ik wel geregeld, maar ik doe eigenlijk alleen groente en aardappels, ik vind dat op zich ook prima, vooral brocolli vind ik gestoomd een stuk beter te eten dan gekookt. Dus ik lees graag met tips mee.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2017 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2017 @ 17:41:
[...]
stomen doe ik wel geregeld, maar ik doe eigenlijk alleen groente en aardappels, ik vind dat op zich ook prima, vooral brocolli vind ik gestoomd een stuk beter te eten dan gekookt. Dus ik lees graag met tips mee.
Probeer het ook eens met vis, vooral (rode) poon doet het gestoomd ook erg goed. Ik heb hier geen stoomapparaat, maar een stoompan. Een leuke methode is dan ook om de groente in het water onder de vis te koken.

Overigens heb ik nu een paar makrelen in de oven. Goed schoongemaakt, met kruidenboter "gevuld" en in aluminiumfolie gewikkeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Makreel, heerlijk, maar hier gaan de vrouwen gillen omdat ik de koppen er altijd op laat zitten...

Ik heb ook een stoompan (opzetstuk voor een pan). Ik heb niet de ruimte om veel meer apparaten nog neer te zetten helaas.

Vandaag dit met mijn dochter gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2hmj1hd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2a4z6h5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/9b9i6r.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/14dd4lg.jpg

Smaakte nog best goed voor een blauwe, rode en gele bagel :D

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2017 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:14:
Makreel, heerlijk, maar hier gaan de vrouwen gillen omdat ik de koppen er altijd op laat zitten...
Mijn vader sloopte ook altijd de koppen van de vissen bij het schoonmaken, doe ik alleen bij poon.
Ik heb ook een stoompan (opzetstuk voor een pan). Ik heb niet de ruimte om veel meer apparaten nog neer te zetten helaas.
Inderdaad ook een opzetstuk (meer een tussenstuk, is als één geheel verkocht).

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Altijd fijn als kinderen interesse hebben in de keuken. Ik denk dat het nog een jaartje duurt en dan sta ik met de oudste boterkoek te bakken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Misha
Vanavond lekker een pittige kippendijfilet hamburgertje gemaakt. *O* De broodjes waren dit keer erg goed gelukt. Lekker groot en luchtig.

In totaal zit er gekonfijte citroenschil, citroensap, rode peper, peterselie, oregano, zout, peper, komkommer, harissanaise en nog wat anders dat ik vast inmiddels vergeten ben op. Het recept komt dacht ik oorspronkelijk uit een boek, uit m'n hoofd proberen na te maken. Was verrukkukulekuuuu *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fJ3JwPKPQ5RK9KAf1fgztYcJ/full.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:14:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Aaah O+

Ik heb mijn dochter (3) dit weekend beloofd binnenkort samen koekjes te gaan bakken (terwijl ik niet van het bakken ben - dat is de afdeling van mijn vrouw - maar ze wilde zo graag). Sowieso leuk om (soms) samen te kokkerellen.

Afbeeldingslocatie: https://www.nieuwevader.nl/samen-koken-met-papa.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 21:12
Nu ik wat meer vrije tijd heb heb ik besloten om meer te gaan koken.

YouTube: Chicken Parm Bake

Chicken parm bake schotel gemaakt als een beginner. 2e keer dat ik een avondmaaltijd heb gemaakt en het begint een beetje op gang te komen. Als inspiratie heb ik Tasty van facebook en YT gebruikt.

+makkelijk om te maken
+weining bereidingstijd
+/-geen groente
+/-(te)veel kip
-te veel keukengerei gebruik, ik had zeker 3 borden en een paar spullen niet hoeven te gebruiken
-tomatensaus van jumbo smaakt zuur?

Nog te leren/doen:
-Proeven tijdens het koken
-Specerijen herkennen d.m.v. geur
-Betere keukengerei gebruiken. Ik weet wel dat we het hebben maar ik weet niet welke ik moet gebruiken

Al en al is het best wel eat-able. Moet ook wel lol.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hamza schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 18:19:
-tomatensaus van jumbo smaakt zuur?
Tijdje laten sudderen en dan is de zuurheid weg.

Voor een volgende keer kan je het beste blikken tomaten halen bij de AH ( San Marzano ). De Mut­ti Po­mo­doro San Mar­za­no voor 1,99 per 425 ml is een goede keuze. Heet ook het D.O.P. keurmerk

Leesvoer: http://slice.seriouseats....arzano-canned-tomato.html

Bij de echte Italiaanse speciaalzaken kan je ook zoetere tomatensaus halen, maar dat gaat wat ver als je net begint met koken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Misha schreef op zondag 19 maart 2017 @ 20:09:
Vanavond lekker een pittige kippendijfilet hamburgertje gemaakt. *O* De broodjes waren dit keer erg goed gelukt. Lekker groot en luchtig.

In totaal zit er gekonfijte citroenschil, citroensap, rode peper, peterselie, oregano, zout, peper, komkommer, harissanaise en nog wat anders dat ik vast inmiddels vergeten ben op. Het recept komt dacht ik oorspronkelijk uit een boek, uit m'n hoofd proberen na te maken. Was verrukkukulekuuuu *O*

[afbeelding]
Fuck, kan je die foto's niet in een spoilertag zetten.... nu heb ik honger :X

Die dijen heb je daar gehakt van gedraaid? of zijn dat gewoon hele dijtjes?

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Bokkie schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:47:
[...]

Fuck, kan je die foto's niet in een spoilertag zetten.... nu heb ik honger :X

Die dijen heb je daar gehakt van gedraaid? of zijn dat gewoon hele dijtjes?
Gehakt van gemaakt. Hele dijtjes vind ik niet lekker. Ik heb alleen geen vleesmolen, dus ik doe dat nog ouderwets met de hand :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
Gisteren een lekker variant van Nasi Goreng gemaakt. Recept is er eentje van Jamie. Lekker met sugarsnaps, bimi, ui, pepertje, knoflook en gember. Eigen toevoeging wat gemarineerde kippendij. Op smaak gebracht met ketjap manis en vissaus. Gepresenteerd met een gebakken eitje, bosui en wat chilisaus.

Resultaat was erg lekker. Vrouwlief vond 'm wat aan de zoute kant helaas. Heb rustig aan gedaan met de vissaus, maar desondanks toch wat zouter geworden. Moet zeggen dat ik er niet zo last van had, maar ik had bij mezelf nog een flinke schep sambal gedaan... :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0klg9Gzh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Gezien het feit dat Pasen alweer nadert ook alweer aan het nadenken over het menu. Denk dat het een brunch gaat worden. Zal in ieder geval een speltbrood en een paasstol gaan maken. Verder nog op zoek naar inspiratie...

Iemand tips? Of wat gaan jullie maken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:34

NoTimeRemains

I know

Zaterdag een kookcursus.... bij de Librije! Ik ben benieuwd!

This is the Way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

NoTimeRemains schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:17:
Zaterdag een kookcursus.... bij de Librije! Ik ben benieuwd!
Erg erg leuk denk ik. Ik volg ook kookcursussen bij de betere restaurants.

Je moet alleen niet gek staan te kijken als ze voor een dressing 2 of 3 dagen bezig zijn en dan maken ze zelf een stuk gerookt vlees, heb je een bepaalde olie uit Spanje die ze zelf importeren en weet ik niet wat voor aparte zaken :P

Ik krijg er ook altijd veel wijn bij, komt de kok elke zoveel minuten met flessen drank langs en die schenkt altijd vrij ruim. Dus aan het einde van de avond sta je redelijk kachel in de keuken.

Wat ga je precies voor cursus doen?

Eet trouwens niet teveel vooraf, bij ons loopt de kok geregeld zijn hoofdkeuken in en komt met van alles weer terug. Je eet gewoon meer dan als je daar zou dineren.
Pagina: 1 ... 17 ... 113 Laatste