Lekker eten bij de GoT-kookclub - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 108 ... 113 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
sjors123 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 10:41:
[...]

Ik ben benieuwd naar je ervaring met de Anova sous-videstick. Ik ben erg geïnteresseerd om er 1 te kopen, maar lees wisselende ervaringen. Kwaliteit en resultaat zijn prima, maar hij maakt schijnbaar erg veel lawaai? En vind je de container/bak ook de investering waard? Ik vind het best een behoorlijk bedrag voor iets wat op niet meer dan een plastic bak lijkt?
Ik heb er 3. Al denk ik 8 jaar oid.
Twee hebben al lang issues met de wifi chipset, en een paar van de klemmen zijn vervangen onder garantie.
Apparaten zelf doen het prima .

Geluid is wat irritant als je te weinig water toevoegt, verder prima te doen. Ik gebruik zelf een 10 liter persepex gastronormbak met deksel. Eventueel ook nog van die mini-pingpongballen om wat isolatie te hebben.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kreuk
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-04 19:56
[...]

Ik ben benieuwd naar je ervaring met de Anova sous-videstick. Ik ben erg geïnteresseerd om er 1 te kopen, maar lees wisselende ervaringen. Kwaliteit en resultaat zijn prima, maar hij maakt schijnbaar erg veel lawaai? En vind je de container/bak ook de investering waard? Ik vind het best een behoorlijk bedrag voor iets wat op niet meer dan een plastic bak lijkt?
Let even op welke je koopt. Blijkbaar stopt de support voor wifi & bluetooth voor het originele model over een maand of 7. Het model op de site dat op de site van €255 naar €94 is afgeprijsd lijkt me het originele model waar dat dus het geval is. Of dit ook voor het nano model €167 -> €67 geldt is mij niet duidelijk, maar zou goed kunnen met zo'n korting. Misschien dat er in dit reddit thread nog wat over te vinden is. De 3.0 lijkt mij een veiligere gok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:45

Dennis1812

Amateur prutser

Vraag jezelf ook af of je bluetooth/wifi gaat gebruiken.

Ik heb het nooit benut. Het is gewoon set and forget.

Tijd/temperatuur instellen en klaar. Tijd gaat lopen als temperatuur bereikt is.
Zie geen enkel voordeel in bediening met BT.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:11
[...]

Eigenaar van 2 Anova's hier, ik heb een "Precision cooker" met het wieltje erop en een Nano.

Ik moet zeggen dat ik heel vaak de Nano gebruik, die doet het prima, zeker voor hoeveelheden tot 6 personen ofzo.

Ik vind zo'n plastic bak ook gewoon zwaar overpiced. Ja, het kan dicht enz en er staat een logo op, big deal. Ik gebruik een grote soeppan, werkt ook best en ik heb een langwerpige Leifheit emmer die wat grotere artikelen aan kan. Sommige mensen kopen gewoon een goedkope bak van de Action. Er zullen puristen zijn die vinden dat er een passende deksel op moet kunnen ivm verdampen van water en vasthouden van de temperatuur.

Zelfs de Nano, die volgens mij de helft van het vermogen heeft van de Precision, krijgt zelfs zo'n grote bak zonder deksel op temperatuur en weet hem daar prima te houden.

Het verdampen van water valt ook wel mee. Alleen als ik artikelen langere tijd op hogere temperatuur doe, wil ik nog wel eens plakfolie eroverheen trekken.

En herrie? Dat vind ik echt onzin, je hoort zo'n ding heel zacht zoemen. Niet zoals dit: https://www.instagram.com...igsh=MWpuc202bnhtM3NxeA==

Als je echt twijfelt, begin dan met een Nano, enige nadeel is dat je hem niet kunt demonteren om te reinigen maar een badje met azijnwater werkt ook goed. Ik heb hem al een jaar of 5 ofzo en doet het nog keurig. Ohja en de Precision heeft Wifi, waar de Nano BT heeft. De Precision kan je dus ook als je buiten de deur bent verstellen als je dat per se zou willen.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik heb hem toevallig toen ik de crème brulee maakte van de week voor het eerst ontkalkt.
Water was toch al op 82graden
Flinke scheut azijn erbij en op 90 gezet. Uurtje laten draaien en hij zag er als nieuw uit.

Ik ben geen bak/deksel purist overigens. Maar gratis is altijd fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:53
1nsane schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 10:26:
[...]

Ik zou eigenlijk een keer al die recepten die ik online gevonden heb voor mezelf moeten bundelen, schijnen apps voor te zijn maar meestal weet ik wel uit m'n hoofd wel recept ik de vorige keer gepakt heb.
Ik ben ooit begonnen met ze vanaf de computer via whatsapp naar mezelf te sturen, zodat ik ze tijdens het koken makkelijk terug kan vinden op m'n telefoon. Dat is eigenlijk ontgroeid tot een volledige lijst met al m'n favoriete recepten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:17
Ik heb een SV-stick van Sligro eigen merk (50 euro exclusief. Regelmatig in de aanbieding van 100 naar 50). Daarnaast een gastronorm bak gekocht en een gat in het deksel gezaagd waar de stick mooi in past. Heb geen grote pannen helaas. Ik heb een eenvoudige stick: tijd, temperatuur en that is it. Zet 'm vaak in ons schuurtje zodat ik geen last heb van het lawaai.

Heb alleen een 1/1 bak gekocht dus behoorlijk groot/breed. Had niet bedacht dat je spareribs ook doormidden kan snijden zodat ze minder lang zijn. Dus heb een enorme bak met veel water. Een kleinere staat nog wel een keer op de planning. Qua materiaal eigenlijk wel prima tevreden over m'n opstelling.

Oh en qua kookboeken fan van deze reeks:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/10757/files/252055046/750x1000x2/cookbook-myllymaki-meat-game-poultry.jpg

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 1nsane
Binnenkort ff met de vrouw en dochter naar een huisje. Ik ben opzich gewend dat een kolenbbq accepted is maar hier niet. Enfin, wat doe je dan? Het van tevoren maken en in vacuum steken, dan ter plekke maar opwarmen, zoetzuur erbij enz enz als we daar zijn. Ik had geen zin om de grote Weber aan te slingeren dus de portable maar ff opgestookt en aangezien die toch al warm was, Burgers. Ja, de kaas is op de foto nog hard, die smolt er keurig overheen en ik vind het lekker dat de kaas niet helemaal droopy is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6oZ5wv_7dkdRUk_V-VHWtAL-ez4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KaIammF4XHhrKwQyxrW3V7yN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V7vRgApKC46NyM1LXh9Q2bi18WA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MVVCUrVSwImCHpUZz1nxPrBV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/amO1OftwC6MCM6Kz0RUaxVmLLqw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jvuvFLI8KjEVddkFZkYypv3v.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/geKgMfrrlmQZe47EP2zG36Depis=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UOayyMrcQMBI2OG5E9IUwn9l.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WR0sdGV5LTDPTIY5iFTyGK2PyPI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TDAyDfEGh00fA2D4Kxec6HZB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zYXAVo7BYrsYxWEqXQxSJaOgV0A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jca6f8lNhu1viyKHBG9kHF96.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Avalaxy schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 12:57:
[...]

Ik ben ooit begonnen met ze vanaf de computer via whatsapp naar mezelf te sturen, zodat ik ze tijdens het koken makkelijk terug kan vinden op m'n telefoon. Dat is eigenlijk ontgroeid tot een volledige lijst met al m'n favoriete recepten :+
Ik deel nog wel eens wat op Instagram incl filmpjes en foto's, da's helemaal makkelijk om iets wat je lang niet hebt gemaakt nog eens te maken.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Vertor
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-09 14:18
Volledige zalm schoongemaakt en geportioneerd.

Zalm op velzijde gebakken in boter.
De kontjes van de asperges meegekookt in de Bercy-reductie.
Asperges gaar gestoomd en kort terug opgewarmd (sauteren in boter)
afgewerkt met gepofte mie & een blaadje basilicum
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ps5UAtxcISa4iTAl3xgDXzR-wqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WbvxWKzoLg4YX5Cb9VmpDZpX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Vertor schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:01:
Volledige zalm schoongemaakt en geportioneerd.

Zalm op velzijde gebakken in boter.
De kontjes van de asperges meegekookt in de Bercy-reductie.
Asperges gaar gestoomd en kort terug opgewarmd (sauteren in boter)
afgewerkt met gepofte mie & een blaadje basilicum
[Afbeelding]
Lekker voor op de woensdag :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 19:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0RggRDsQftlu9p7qJGk9SCb84_U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tmGqFzEzYD0CiajpPaV4erHP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6GfuNjbOiWQnwxiyEQEwtztd4yM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s8ITDy5ckXq6Zkn8Tio3vMux.jpg?f=fotoalbum_large

Uit een van de kookboeken van Lenna Omrani :9
Kei lekker. Bbq-saus niet te zoet met een lekker frisje boven op.

Paarse kool en worden van eigen herenboerderij.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Vertor
Vandaag bezoek, gestart met haring op groene appel, radijs en currymayonaise

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uikCuqF8vXGZGO6WEMVR5yBKSRg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bq7TJWeCd4RmusFXAc7XlSGg.jpg?f=fotoalbum_large

Ribeye op bot, Black Agnus. Sous vide op 54°C. Zat zeer veel vet in het vlees. Mogelijk beter gegaard op 56°C of zelfs 58°C. Als groentjes een gegrilde wortel + gesauteerde champignons geblust met Marsala. De saus is een peperroom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tJ1V831DqcCCZoi53mgNAmGtBAA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C1qjgXgqhhKctFbKnFYTQGGe.jpg?f=fotoalbum_large

Dessert is Dame Blache, met zelfgedraaid vanille ijs en een whiskey-chocolade saus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OXrbESdFyK8oeSFYX21ZszvoUTA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oXA71QLsB8NfNxCW9IJi7PPX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:54
Ik had een kom snert met een Hema worst erin gemikt en een schaaltje druiven erna.
Uiteraard leent zich dat niet voor de foto. :p

- knip -

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 10:14
Dit weekend hadden we een concept in de wijk waarbij bewoners bij elkaar op bezoek kwamen om een gang te eten. Wij mochten het voorgerecht doen en kregen 4 wijkgenoten op bezoek. Dieetwens was vegetarisch van 2 van de gasten en heb dan ook een vegetarische 'steak' tartaar van wortel gemaakt welke ik op Cheflix tegen kwam.

Bospenen eerst gepoft in de oven voor 1 uur op 190 graden en daarna 2,5 uur op 100 graden op een bakplaat gedroogd. Toen in stukjes gesneden en met sojasaus, ketchup, rookzout, peper en sjalot gemengd. Daarop nog een emulsie van basilicum, welke nog iets te vloeibaar was maar goed op smaak. Dit samen met een crostini van ciabatta met knoflookolie en wat zout en peper.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HkpyQNrqATqgIqokVX0iE_jSwGI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WNKCztx5JLCaJujFqvDdfuFD.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna mochten we ergens anders in de wijk met 4 anderen een hoofdgerecht eten, en daarna dus het nagerecht met weer 4 andere personen. Met een afsluitend drankje in het wijkgebouw voor alle deelnemers. Was een goed succes, veel mensen leren kennen en leuke gesprekken gehad.

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Mollos_ schreef op maandag 17 februari 2025 @ 12:40:
Dit weekend hadden we een concept in de wijk waarbij bewoners bij elkaar op bezoek kwamen om een gang te eten. Wij mochten het voorgerecht doen en kregen 4 wijkgenoten op bezoek. Dieetwens was vegetarisch van 2 van de gasten en heb dan ook een vegetarische 'steak' tartaar van wortel gemaakt welke ik op Cheflix tegen kwam.

Bospenen eerst gepoft in de oven voor 1 uur op 190 graden en daarna 2,5 uur op 100 graden op een bakplaat gedroogd. Toen in stukjes gesneden en met sojasaus, ketchup, rookzout, peper en sjalot gemengd. Daarop nog een emulsie van basilicum, welke nog iets te vloeibaar was maar goed op smaak. Dit samen met een crostini van ciabatta met knoflookolie en wat zout en peper.

[Afbeelding]

Daarna mochten we ergens anders in de wijk met 4 anderen een hoofdgerecht eten, en daarna dus het nagerecht met weer 4 andere personen. Met een afsluitend drankje in het wijkgebouw voor alle deelnemers. Was een goed succes, veel mensen leren kennen en leuke gesprekken gehad.
Ziet er lekker uit. :)

Een soort van gluren bij de buren, struinen door de tuinen of Heel [naam van wijk} kookt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mollos_
walterworld schreef op maandag 17 februari 2025 @ 13:18:
[...]

Ziet er lekker uit. :)

Een soort van gluren bij de buren, struinen door de tuinen of Heel [naam van wijk} kookt.
Een wijk met veel expats, dus in dit geval, Eat to Meet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Mollos_ schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:37:
[...]

Een wijk met veel expats, dus in dit geval, Eat to Meet :)
Zijn leuke dingen, wij hebben dat in de wijk ook. Gelukkig mag ik wel iets met vlees doen altijd O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mollos_
Boudewijn schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:09:
[...]

Zijn leuke dingen, wij hebben dat in de wijk ook. Gelukkig mag ik wel iets met vlees doen altijd O-)
Ik zie tegenwoordig echt de uitdaging in leuke dingen doen met groenten. Deze tartaar had door het drogen van de wortel echt een beetje een 'vlezige' structuur. Was leuk om uit te proberen en was echt goed op smaak door de sojasaus/ketchup.

Vlees lukt mij over het algemeen wel goed (oven, pan, bbq, sous-vide) en heb de afgelopen periode gemerkt dat je met groenten en het grillen daarvan echt heerlijke smaken kan creëren. Dus daar probeer ik nu ook wel mijn uitdaging uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Vraagje, vrouw was boodschappen doen en had trek in steak. Komt ze met een stuk Rosbief terug :+ gelukkig had ik nog flinke zelf uitgesneden ribeyes in de vriezer klaar voor de Sousvide maarja dat stuk Rosbief, wat zal ik er eens mee doen? Het is eigenlijk een stuk vlees wat ik nauwelijks koop, hooguit voor een Beef Wellington, iemand lekkere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Voor een Wellington zou ik ossenhaas halen. Rosbief moet je toch wat meer op kauwen.

Lekker mee-rare bakken op bbq of oven, sausje erbij en opeten. Of kort rondom schroeien en met snijmachine broodbeleg van maken. Dan alleen even rondom kleurtje geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub
  • Laatst online: 14-09 21:30

fub

1nsane schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 11:10:
maarja dat stuk Rosbief, wat zal ik er eens mee doen?
In dunne plakken snijden en er gyudon van maken? Alhoewel het er vast te mager voor is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Shaslick!

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 14:36
London broil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 15:48
Vraagje, vrouw was boodschappen doen en had trek in steak. Komt ze met een stuk Rosbief terug :+ gelukkig had ik nog flinke zelf uitgesneden ribeyes in de vriezer klaar voor de Sousvide maarja dat stuk Rosbief, wat zal ik er eens mee doen? Het is eigenlijk een stuk vlees wat ik nauwelijks koop, hooguit voor een Beef Wellington, iemand lekkere suggesties?
Had laatst ook een stuk. Leent zich prima voor carpaccio als het dun gesneden is. Bieslook, pijnboompitten, parmezaan, peper en zout.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iPGDzOEygy6I3Ri0M9wN7mhM5Jw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ts2Gjhf881qjNJEvMEPcS664.jpg?f=fotoalbum_large

Afhankelijk van de maat: carpaccio tafel! :+
Afbeeldingslocatie: https://img.static-rmg.be/a/view/q75/w962/h503/2021332/cc-png.png

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:20

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Ben je bekend met reverse sear? Zo niet is dit een mooi stuk vlees om het op uit te proberen.
In een Beef Wellington heeft het (w.m.b.) niets te zoeken, niet mals genoeg. 't Is typisch zondagmiddagvlees, met gebakken aardappelen en spruiten erbij. :9

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Vertor schreef op zondag 16 februari 2025 @ 19:25:
Vandaag bezoek, gestart met haring op groene appel, radijs en currymayonaise
Bezoek van het koningshuis? :+
Mollos_ schreef op maandag 17 februari 2025 @ 12:40:

[Afbeelding]

Ziet er heel goed uit. Je hebt zeker niet toevallig een geschreven recept?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:41

Garyu

WW

Tafelspitz? https://www.kookjij.nl/re...tz-weens-rundvleesgerecht

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mollos_
Avalaxy schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:49:
[...]

Bezoek van het koningshuis? :+

[...]

Ziet er heel goed uit. Je hebt zeker niet toevallig een geschreven recept?
Voor 4 personen:
10 winterpenen (bospeentjes)
50 gram sjalotten
25 gram augurken
80 gram tomatenketchup
20 gram sojasaus
45 gram olijfolie (Arbequina)
peper
zout (gerookt zout)

Emulsie van basilicum heb ik zelf mbv internet verzonnen. Originele recept had een emulsie van oesterblad.

Voor de tartaar van wortel: Verwarm de oven voor op 180-200℃ (afhankelijk van je oven). Was de wortels en verpak ze in aluminiumfolie. Pof de wortels 60 minuten in de voorverwarmde oven. Haal ze vervolgens uit het aluminiumfolie en verlaag de temperatuur van de oven naar 100℃. Leg de wortels op een bakplaat en droog ze 2 uur in de oven. (mijn wortels hadden 2,5 uur nodig)
Tip: Je kunt ook gekleurde wortels gebruiken voor een mooie presentatie.

Snijd de wortel in fijne blokjes (tartaarstructuur). Zorg dat je voor 4 personen ongeveer 450 gram worteltartaar hebt. Pel de sjalot en snipper fijn. Snijd de augurk fijn. Breng de tartaar op smaak met de sjalot, augurk, ketchup, sojasaus, olijfolie, peper en zout. Proef goed tussendoor en voeg naar smaak de ingrediënten toe. Zet apart voor later gebruik.
Tip: Je kunt de tartaar goed voorbereiden. Houd de sjalot dan wel even apart, anders wordt de smaak te intens.

Maar je kan ook een proefabo op Cheflix nemen uiteraard. Staan veel mooie recepten op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walterworld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lHd1_vvgrXM2VY2H_977g5S-8mQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vogazx1dlD7vzWH7yLMV30EM.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MyeSja6jfLxawF_Xdd4e5Fo-CzM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qiRKNzMFwaM3CGD9BQpZTeP5.jpg?f=fotoalbum_large

Uit mijn favoriete kookboek van Lenna Omrani, was weer lekker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1nsane
Soms ben je blij en heb je spijt tegelijk.

De hele fam is ziek, griep, ik ben enkel wat aan het kuchen.

Ik dacht, ik heb nog wat varkenslapjes, rijst, zakje grove japanse roerbakgroenten dus maken we dat ff klaar. Ohja en een flesje roerbaksaus van de Aziaat.

Dit flesje heb ik echt onderschat…

Zweet in elke hoek van mn gezicht..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FV-8P6wPsWzsV_FU1UgWjXWAWAs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IcX3rYgJc3gQ15w0NWbOizZI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lYF7odZas1llF3M_oW7OVkdG5Z8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uWdGVaqWiz8Vr3VEr68zcFet.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Kreuk schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 11:55:
[...]

Let even op welke je koopt. Blijkbaar stopt de support voor wifi & bluetooth voor het originele model over een maand of 7. Het model op de site dat op de site van €255 naar €94 is afgeprijsd lijkt me het originele model waar dat dus het geval is. Of dit ook voor het nano model €167 -> €67 geldt is mij niet duidelijk, maar zou goed kunnen met zo'n korting. Misschien dat er in dit reddit thread nog wat over te vinden is. De 3.0 lijkt mij een veiligere gok.
Zat te twijfelen om weer een nieuwe anova te kopen; maar begon hierdoor te twijfelen.

Maar ze hebben eea aangepast : https://anovaculinary.com...t-ongoing-product-support

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Raymond P
Gisteren bijna vegetarisch omdat m'n kip ongemerkt afgefakkeld werd. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cz2a4rcL6HCxKKxbsiZfPTg5_ss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GRtgHKYvdcXYzyhOP8YHP1of.jpg?f=fotoalbum_large

Knoflookboter/boerenkool rijst, kikkererwten spinazietwist curry, een pittige raita en tandoori kippenbout.

Diafragma screw-up maareh ik had trek.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

1nsane schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 22:17:
Ohja en een flesje roerbaksaus van de Aziaat.

Dit flesje heb ik echt onderschat…

Zweet in elke hoek van mn gezicht..
Haha, bij dit soort dingen vraag ik me altijd eerst af hoe de spicyness gecalibreerd is: op witte mensen die altijd alleen maar AGV eten, of de mensen die die gerechten tot hun nationale keuken rekenen?
Tegenwoordig maak ik eigenlijk altijd zelf m'n roerbaksauzen, scheelt ook weer in de suiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
fub schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:28:
[...]

Haha, bij dit soort dingen vraag ik me altijd eerst af hoe de spicyness gecalibreerd is: op witte mensen die altijd alleen maar AGV eten, of de mensen die die gerechten tot hun nationale keuken rekenen?
Tegenwoordig maak ik eigenlijk altijd zelf m'n roerbaksauzen, scheelt ook weer in de suiker.
Mwah, ik kan echt wel een hoop hebben, ik maak vaak pittige gerechten, Rendang met extra Lomboks, Suri nasi met lading Mme J enz enz. Alleen deze was onverwachts pittig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterworld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BWXKlufRGhBzQBG8r_Xhl9uOWYI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2lpr0TQ336S7nenDlH1ccoqB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E1D6nqZ1icXHrIPIUE6YNCSWEd0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IyKVtqrwjKVQPFkakEOi3P6O.jpg?f=fotoalbum_tile

Zwarte bonenburger met frietjes, wortels en kerrie mayo.

Aardappels en wortels komen van eigen herenboerderij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

franssie

Save the albatross

fub schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:28:
[...]

Ha leuk, heb je een succesvol recept, ga ik dat ook eens proberen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
@franssie Dit boekje is dan best wel handig:

https://www.bol.com/nl/nl...ompleet/9300000142913384/

Veel heel herkenbare gerechten uit de (europese) chinees. Eigenlijk altijd wel lekker, en inderdaad soms denk je : oh zit dat zo... als je saus maakt obv sinaasappelsap met wat ketchup oid (hallo suikers :P ) .

Heb het boekje, en de dunnere versie, zelf ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0RX-h0arGvwSioX1t4BCrVaeczo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n99LKsvbrdyLn0x170vNe0mG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZXuy8mRAwPqihpbIlRRJjALwSMU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OmGv2CgVzXESh4upoht1S87g.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_pMyoC-ceKrvA88c83WOHelCLdo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/969RZED0w46FQ5rfDuO5R7qp.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LRFrQcfSNo1fGEWRKInJKRDPBeg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z9IoMyeNrVGBWVImQiEmEB3G.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik had zit in burrito's, Keilekker! Magimix heeft weer goed meegeholpen. 👍
Ga ik zeker nog eens vaker maken.

Volkorenmeel, aardappelen, knoflook en uien komen van eigen herenboerderij.
https://plantyou.com/black-bean-burrito/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fub

fub

franssie schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 16:00:
[...]

Ha leuk, heb je een succesvol recept, ga ik dat ook eens proberen.
Ik doe meestal maar wat. Gehakte knoflook en gember aanfruiten, dan een hele kwak saus er in (hoisin, oestersaus, paddestoelensaus, waar je zin in hebt), en dan aanlengen met sojasaus en water, beetje MSG d'r bij en wat je verder nog wilt, en dan maizena-slurrie d'r door om het te binden, en als laatste een beetje sesamolie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• walterworld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q7V1ej5ShG2WdrwV-YRJ4ttFXvk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TG1CCcTtM1Q2IfPmW7OcAeTV.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pRlRpyGLXCna7AjoTBF1nmqgT8g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LDgluks4v5hRg5j55wsHhg2s.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lcHiEGCUuxXvLGtqARIb_zaIgqg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ODSScdLuLA80sSgSTA3JpFtg.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe voorraad snickers gemaakt. Mag dit hier gepost worden aangezien hier technisch niks aan gekookt is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

walterworld schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:47:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Nieuwe voorraad snickers gemaakt. Mag dit hier gepost worden aangezien hier technisch niks aan gekookt is?
Nu kan ik grofweg het proces wel raden, maar toch heb je een soort van receptje hiervoor :9

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Bokkie schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:51:
[...]

Nu kan ik grofweg het proces wel raden, maar toch heb je een soort van receptje hiervoor :9
Doe eens een gok ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterworld
Bokkie schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:51:
[...]

YouTube: viral “snickers” date bark🩷 #healthydessert #sweetsnacks #dessertrec...

Niet echt een uitgeschreven recept voor nodig lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Behalve dat een filmpje onoverzichtelijk is en niet goed terugvindbaar is. Sterker nog, niet echt een filmpje voor nodig denk ik bij de meeste recepten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:14
walterworld schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:47:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Waar zijn de pinda’s en caramel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Technofreakz schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 17:16:
[...]

Sowieso dadels passen niet in snickers qua smaak. Zal vast lekker zijn, maar dit is ongeveer net zo goed een Bounty als een Snickers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:14
Boudewijn schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 18:33:
[...]

Sowieso dadels passen niet in snickers qua smaak. Zal vast lekker zijn, maar dit is ongeveer net zo goed een Bounty als een Snickers.
Ben het volkomen met jou eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Technofreakz schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 17:16:
[...]

pindakaas geen karamel dit keer, heb in het verleden wel eens gemaakt met maple syrup en kokosolie voor de karamel achtige smaak en textuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Boudewijn schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 18:33:
[...]

Wat zou jij gebruiken buiten suiker om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
walterworld schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 20:40:
[...]

Wat zou jij gebruiken buiten suiker om?
Als ik een Snickers zou maken? Pinda, chocolade, caramel, en dan die noga-achtige vulling. Ik maak nooit snoep.

Wel maak ik nu en dan een gaaf ijs van Ottolenghi dat sterk doet denken aan Snickers : pindaroomijs, met pinda-caramel-krokant en chocolade-saus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 00:35

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Brownie als bodem in plaats van dadels doet het ook goed hoor. :9

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streafer
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Morgen vindt ons kersdiner plaats (Het vriest !! dus het voelt bijna nog als december aan! ;))

Nu wil ik dit recept gaan maken maar ik loop beetje vast, dus wie kan me helpen.
Het gaat om de saffraan brood ui dressing. Hij benoemt deze terloops maar nergens staat uitgelegd hoe ik deze moet maken.

Iemand ideeën ?

https://be.rodenbach.be/b...ach-classic-stoverij.html

Zoeken op saffraandressing geeft me vaak iets met azijn en niet de crunchy variant die hij gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Vandaag een relatief simpel pastaatje direct uit de Zilveren Lepel. Blijf het toch wel een leuk boek vinden om er en toe gewoon eens wat uit te kiezen voor de afwisseling.
Gisteren de saus al gemaakt, was het vandaag lekker snel klaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eSJUZgN3kq0agimMf_Wrx4zAFDs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ERCO3BjrRnZLzhl5YD5FFVaj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mW0XEq4xBRUC2EMgWf2rK8vpcY0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mJV2q01eokTM4dbjbGYbfZsx.jpg?f=fotoalbum_tile

Was iets van gehaktballetjes met rigatoni maar ik had nog wat penne liggen, dat werkt ook. :9

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9NCYYWbANd9sL4kF840u6vo0jZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xUakuec0Dgz5xOEwOHrB35Pf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T9JtU_5bTA88KbvS56-mtqaIuwk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o8LAQQ2Zb30o6XpBapttwLTq.jpg?f=fotoalbum_large

Omdat ze ze in Frankrijk Soja in de ban doen. Neem ik het er nog van, letterlijk.

volkoren pasta met Tempeh en rodenbiet sous op basis van cashewnoten en edelgist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

walterworld schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 22:04:
Omdat ze ze in Frankrijk Soja in de ban doen.
Fake news.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 14:36
En ik maar soja naar binnen stouwen als anti conceptie middel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Jaspervl schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 17:33:
[...]

En ik maar soja naar binnen stouwen als anti conceptie middel
offtopic:
Of en hoe het als anticonceptiemiddel werkt is nogal afhankelijk van waar je de soja allemaal in gaat stouwen.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kxSUSTJ2YuhyROR3YzdvILjew7Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SNUqRCW2JznkrSzhEYYuFJpy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b3n3TVFVaKnGH54mS3_YUbi8vgs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rB0uhfNoM652RNaNLOY3GUaM.jpg?f=fotoalbum_large
mie op basis van rijst met een huisgemaakte BBQ-saus, gemarineerde tofu (wij blijven trouw aan soja), en verse prei van onze eigen herenboerderij.

[ Voor 4% gewijzigd door walterworld op 28-03-2025 19:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Soenil boehadoer begint een restaurant bij ons in het dorp. Hij had eerst een restaurant Lindehof in Nuenen.
Komt nu naar Gemert met restaurant GEM. Zowel naar Gemert alsook naar de vertaling van gem. Iets dat mooi, buitengewoon en bijzonder is. Naar zijn vertaling dan. Ik dacht dat het een edelsteen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:20

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Dennis1812 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 22:23:
Ik dacht dat het een edelsteen was.
Wacht tot het zijn deuren opent: misschien blijkt het wel een juweeltje. :Y)

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mollos_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_T3g84fTDnltrmgkGl-TtmJpydw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UInl7zbdxYYdKh8RKMzFRhc9.jpg?f=fotoalbum_large

Dit weekend maar weer eens iets lekkers gemaakt met hummus en bloemkool. Geroosterde bloemkool uit de oven met hummus en een kruiden-chili-honing olie met libanees platbrood.

[ Voor 25% gewijzigd door Mollos_ op 31-03-2025 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkiewestland
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:33
Dennis1812 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 22:23:
Soenil boehadoer begint een restaurant bij ons in het dorp. Hij had eerst een restaurant Lindehof in Nuenen.
Komt nu naar Gemert met restaurant GEM. Zowel naar Gemert alsook naar de vertaling van gem. Iets dat mooi, buitengewoon en bijzonder is. Naar zijn vertaling dan. Ik dacht dat het een edelsteen was.
In het NRC staat een mooi interview met hem:
https://www.nrc.nl/nieuws...-soenil-verwacht-a4887729

Een vriend van hem, de Brabantse vastgoedondernemer Bas van de Laar, heeft een veertiende-eeuws kasteel in Gemert gekocht. Daar komt, onder andere, een hotel in. Het poortgebouw, dat wordt een restaurant, zíjn restaurant. De naam: Gem. Juweel in het Engels en de eerste drie letters van Gemert. „Er komt een kaaskamer, een patisserie-ruimte, wijnkasten.” Alles wordt het mooiste van het mooiste. Interieur, servies, de beleving. Zelfs de wc, zegt Annu Bachu, wordt „instagrammable.” Zijn gasten kunnen blijven slapen, in een vijfsterren Hilton-hotel. Dat is „luxer dan luxe”. En, zijn droom, hij heeft straks een tuin om groenten en kruiden te verbouwen. Hij gaat zijn moeder vragen of ze hem wil helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kali Durge
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21-08 17:57
Raden jullie voor dit gerecht de sukadelappen aan dit

Het vlees moet iets van 3 uur gestoofd worden.

Ik lees beetje tegenstrijdige berichten. Hier wordt bv "chuck" (hals=riplap) benoemd
Ik las dat riblap sneller is gegaard terwijl het vlees lang moet garen.

[ Voor 49% gewijzigd door Kali Durge op 01-04-2025 02:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raymond P
@Kali Durge Voor zulke stoofgerechten pak ik altijd het liefst een mooi stukje nek of hals.

Het verschil tussen een riblab en een stukje hals kan je voornamelijk zoeken in de aanwezigheid van bindweefsel. Die twee zijn dus zeker niet hetzelfde.
Bij een langere tijd op vuur blijft er van de structuur van een riblap véél minder over. En tijd = smaakontwikkeling dus hier staat een bolognese/chili zo lang mogelijk op, vandaar mijn voorkeur.

De Amerikanen snijden hun koeien soms wat anders dan dat wij doen, die beesten hebben wel gewoon dezelfde onderdelen. Een stuk dat bijna hetzelfde is kan dus een andere naam dragen. ;)
De chuck is de onder rib, een deel van de dikke rib én de schouder tot aan de borst.
Wat ze chuck roast noemen heet bij ons onder rib, het stuk tussen de dikke rib en de nek. De sukade ligt daar weer onder, op de schouder. Je ziet ook wel eens de hele sukade verkocht worden als chuck roast.

Riblap, gesneden uit de dikke rib, kan dus chuck zijn maar chuck is niet altijd riblap. Maareh, ik zie wel eens riblappen liggen waarvan ik vrij zeker ben dat het geen riblappen zijn. (En helaas ook veel rib eye dat eigenlijk riblap moet heten)

Dus afhankelijk van wie het mes vast houdt en waar vraag naar is blijkt een stuk hals soms ook gewoon ineens een stuk rib en vice versa. En waar de een begint en de ander ophoudt is ook niet altijd helemaal duidelijk al denkt de anatomie van de koe daar anders over.

Ietwat duidelijker met een plaatje van internet geplukt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CmwA56aJwYbBbNgrSGpFYQVq9G8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dHIRVREy2Rrtrn9ydrWUQ1Mo.png?f=fotoalbum_large
(n.b. een buitenlands plaatje ziet er dus anders uit)

Idealiter maak je de komende tijd stoof van de verschillende delen gekocht bij een betrouwbare slager en leer je zelf je voorkeur ontdekken.

M.i. zolang je weg blijft van de enorm magere stukken (bloemstuk, bil, haas etc) kan je er prima mee stoven, het eindresultaat varieert enkel.
Als je wilt dat het eruit ziet als op het plaatje bij je recept dan dien je waarschijnlijk onderrib of sukade te gebruiken. Wel voorzichtig zijn, na een uur of 3/4 stoven kan je het niet meer oppakken zonder dat het uit elkaar valt. Na het terug koelen kan dat weer veilig.
De chocolade is overigens helemaal niet optioneel, dat maakt (of bij gebrek aan: breekt) een chili. :9

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Als je lang genoeg stooft is het allemaal weer hetzelfde, met een beetje verschil in vet. Ik vind dat voor bepaalde gerechten best lekker, maar ik kan me voorstellen dat je soms wat meer structuur over wilt houden. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kali Durge
Raymond P schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:04:
@Kali Durge Voor zulke stoofgerechten pak ik altijd het liefst een mooi stukje nek of hals.
Bedankt voor je uitgebreide post.

Ik was van plan het vlees (1,5 kg) bij de slager te halen. Maar ik vond een kleine 50 Euro voor sukadelappen echt teveel. Achteraf gezien is 1,5 kg ook echt veel vlees. Nu had ik het Greenfield sukadelappen uit de Albert supermarkt gehaald. Het heeft iets van 3 uur in de oven gestoofd. Ik ben niet super tevreden over het vlees. Het is niet mals of zacht. Ik kan nu niet zeggen wat ik anders had moet of kunnen doen?
Dus volgende keer toch maar van de slager halen en dan minder vlees. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AYETPljcxGN_tY5Jfhdm2UZUvA0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hOuTGX8DCPz8I6qfNkmD1J5k.jpg?f=fotoalbum_large

- Langer of korter aanbakken? Ik heb het vlees in delen gebakken
- Vlees op vuur laten koken en dan de oven op 100 graden in.
- Langer of korter de oven in.

De chocolade heb ik helemaal toegevoegd minus 5 gram natuurlijk :)

Foto: komt net uit de koeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Persoonlijk stoof ik vaak een stuk langer dan drie uur, dan valt het echt uit elkaar. Vaak laat ik het zelfs een nacht staan en dan de volgende dat nog even bij het opwarmen, heerlijk zacht wordt het dan. Zeker met dingen als rendang vind ik dat fantastisch.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBigBoss
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:18
Gonadan schreef op woensdag 2 april 2025 @ 12:11:
Persoonlijk stoof ik vaak een stuk langer dan drie uur, dan valt het echt uit elkaar. Vaak laat ik het zelfs een nacht staan en dan de volgende dat nog even bij het opwarmen, heerlijk zacht wordt het dan. Zeker met dingen als rendang vind ik dat fantastisch.
Hier ook inderdaad. Dit gaat dan ook meestal de slowcooker in wat fantastisch resultaat geeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

@Kali Durge wat voor recept heb je gebruikt? Zit er iets van zuurtje bij?
Heb je de toegevoegde vloeistoffen eerst goed opgewarmd om koude vloeistof op heet vlees te voorkomen?
Hoelang heb je aangebakken. Tot goed bruin? Dan oke.

Sowieso veel langer stoven.
Die Greenfield lappen zijn prima. Krijg ze altijd erg mals en lekker hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kali Durge
Recept komt van hierr

Er zit 1 eetlepel aan een zuurtje erbij.
De bouillon heb ik eerste gekookt en dat bij het vlees toegevoegd.
Het goed aanbakken.. blijft dat lastig vinden.. Ik zag later nog enkele rose stukjes tussen zitten.
Ik denk zo'n 5 min dat ik het vlees voorgebakken heb. Bij de laatste sessie waren ze goed (te) bruin.

Ik heb net een deel eruit gehaald en dat 40 min op 100 graden in de oven gezet. Het vlees lijkt nu iets malser te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Je link is bij mij stuk.

Maar denk dat je probleem vooral zit in meer de tijd nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kreuk
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-04 19:56
Kali Durge schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:18:
Recept komt van hierr

Er zit 1 eetlepel aan een zuurtje erbij.
De bouillon heb ik eerste gekookt en dat bij het vlees toegevoegd.
Het goed aanbakken.. blijft dat lastig vinden.. Ik zag later nog enkele rose stukjes tussen zitten.
Ik denk zo'n 5 min dat ik het vlees voorgebakken heb. Bij de laatste sessie waren ze goed (te) bruin.

Ik heb net een deel eruit gehaald en dat 40 min op 100 graden in de oven gezet. Het vlees lijkt nu iets malser te zijn.
Goed recept, ook 2x gemaakt van het pakket pepers.
Ik bak de lappen tegenwoordig in 1 stuk aan, en snijd ze daarna in stukken. Zoals Kenji Lopez-Alt hier doet. Sowieso zijn alle tips wel even de moeite om door te lezen. Ik gooi het tegenwoordig altijd in de oven op 140°C met de deksel schuin er op, als het nog niet zacht genoeg is na 3 uur elk half uur weer kijken. Zoals hier al genoemd werd is het een dag van te voren maken, in het vocht laten afkoelen en dan langzaam weer opwarmen. Bij het afkoelen neemt het vlees weer wat vocht op, het wordt daardoor wat sappiger en neemt de smaak een beetje op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

franssie

Save the albatross

@Kali Durge 3 uur is aan de korte kant, ik doe minimaal 4 in mijn slowcooker.
Echter laat ik het vlees nooit aan de kook komen, aanbraden en dan de slowcoocker in, of de braadpan of de oven.
Ooit eens gelezen "boiled stew is spoiled stew" en daar hou ik mij sindsdien maar aan.

Verder doen de sukades van de AH Greenfields het hier ook wel prima, je kan merken dat het goedkoper vlees is dan bij de slager of groothandel omdat er relatief erg veel zeen in zit, dat snij ik er altijd uit (de grote stukken die als plastic aanvoelen dan).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Ik had zin in quiche :9
Keil lekker en goed gelukt, in mijn oven 40 min op 175˚C

Prei, wortels, palmkool en uien komen van eigen herenboerderij 🌱🧑🏻‍🌾
https://cookingforpeanuts.com/crustless-vegan-quiche/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/skQZUbiPFLg3V8DMbVs8k49YjkA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O1Lx7NxyZRz11D1AcPkeNOQq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zgmvZDCYa5vSWtwXz3zgMuccek0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3pus6zw8hQqNJpE9QUW4wCVs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q7-pCwyuHJ9SL60Cmdo94xPZegk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MTbII4N8Sxf2WfjRRGmknl6x.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8bOoqV4FgU8fBWlOJTMuOZKmWwI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dgizdn4McPfGBggKQDJFFero.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vertor
Zeewolf met een citruskorst en citrusmousseline.
Leuk gerecht dat je volledig op voorhand kan maken:
Vis is in de pan gebakken en wordt gegaard in de oven, je zou deze na het bakken in de pan, terug in de koelkast kunnen bewaren voor later die dag.
Enkel de saus is nog al la minute te kloppen vlak voor het serveren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fW7MXS0bQElB_4W7DfCa9r0Blk4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/30hZ9BaoEwdtw6r4WSNnemqW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Vertor schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:28:
Zeewolf met een citruskorst en citrusmousseline.
Ziet er lekker uit. Bijpassend bord ook, net alsof er schubbetjes op het bord zitten. :)
wel een heel klein stukkie vis

[ Voor 8% gewijzigd door ehtweak op 03-04-2025 21:31 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Vanmiddag was ik vroeg thuis, kon ik nog net ff een rondje op de MTB door het bos raggen.
En, op dezelfde plek als vorig jaar, de nodige vierkante meters, vol met prachtige daslook.

Fluks wat afgesneden en meegenomen voor vanavond. M'n hele rugzak rook naar de (knof)daslook. :)

Hier een plateautje wat ik ff gefotografeerd heb:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/54428845789_2f324bd6c5_c.jpg
Daslook1 by Erik Haak, on Flickr

En wat heb ik er mee gemaakt? Een chili sin carne.
Met pintobonen, zelfgemaakte kruidige tomatensaus, veel tuinkruiden.
Op het laatst de fijngesneden daslook er door gedaan. Afgetopt met echte oude geraspte Parmigiano Reggiano, flinke lepel zure room en nog wat fijngesnipperd daslook.

Gezond, simpel & lekker. :9

De rest van de daslook gaat morgen in een stamppot met wildworst.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
walterworld schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:03:
Ik had zin in quiche :9
Keil lekker en goed gelukt, in mijn oven 40 min op 175˚C

Prei, wortels, palmkool en uien komen van eigen herenboerderij 🌱🧑🏻‍🌾
https://cookingforpeanuts.com/crustless-vegan-quiche/

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Zit hier nog een bodem in of is het puur die ingrediënten gepureerd in een ovenschaal?

Ik zie een quiche als iets met room, ei en zanddeeg. Nu snap ik dat een veganist dat lastig vindt, maar heb je een andere bodem gebruikt of op andere wijze die ingrediënten vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vertor
ehtweak schreef op donderdag 3 april 2025 @ 21:07:
[...]

Ziet er lekker uit. Bijpassend bord ook, net alsof er schubbetjes op het bord zitten. :)
wel een heel klein stukkie vis
Zwart bord voor het contrast.

Portie was ongeveer 75g, dit is inderdaad niet een al te groot stuk vis, maar dit was onderdeel van een 4-gangen menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:56

aerofreak

Steve Jobs

ehtweak schreef op donderdag 3 april 2025 @ 21:15:
Vanmiddag was ik vroeg thuis, kon ik nog net ff een rondje op de MTB door het bos raggen.
En, op dezelfde plek als vorig jaar, de nodige vierkante meters, vol met prachtige daslook.

Fluks wat afgesneden en meegenomen voor vanavond. M'n hele rugzak rook naar de (knof)daslook. :)

[Afbeelding]

Op het laatst de fijngesneden daslook er door gedaan. Afgetopt met echte oude geraspte Parmigiano Reggiano, flinke lepel zure room en nog wat fijngesnipperd daslook.

Ik ben dus jaloers op mensen die daslook kunnen plukken.

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Boudewijn schreef op donderdag 3 april 2025 @ 23:07:
[...]

Zit hier nog een bodem in of is het puur die ingrediënten gepureerd in een ovenschaal?

Ik zie een quiche als iets met room, ei en zanddeeg. Nu snap ik dat een veganist dat lastig vindt, maar heb je een andere bodem gebruikt of op andere wijze die ingrediënten vervangen?
Nee, geen verharde bodem.
Tofu met kruiden gepureerd, laagje tofu puree, laagje groente, laagje tofu en laagje groente. Daarna een beetje door elkaar gesmeerd om het eerlijk te verdelen.
Groente waren nog over van dag eerder toen ze ook door de keukenmachine zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
ehtweak schreef op donderdag 3 april 2025 @ 21:15:

[Afbeelding]

Je moest alleen nog effe 24 uur wachten tot je pintobonen geweekt waren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Avalaxy schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 09:06:
[...]

Je moest alleen nog effe 24 uur wachten tot je pintobonen geweekt waren? :P
Het schaaltje op de foto kwam uit de voorraadpot.
Een dag eerder stonden de bonen die ik ging gebruiken al in de week. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:41

Garyu

WW

aerofreak schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:24:
[...]

Ik ben dus jaloers op mensen die daslook kunnen plukken.
Kan je dat niet dan?
Hier genoeg vierkante kilometers te vinden. Heb twee weken terug gnocchi met daslook gemaakt. Prima spul :)

Hoe later in het jaar, hoe meer je wel moet oppassen met Lelietje-van-dalen blaadjes, die er redelijk vergelijkbaar uitzien, maar giftig zijn. Maar zo lang je je ogen openhoudt prima te plukken en te eten.

[ Voor 12% gewijzigd door Garyu op 04-04-2025 09:49 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:56

aerofreak

Steve Jobs

Hier in de omgeving vind ik het niet helaas

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Hier in de omgeving wel dakloos te vinden.

- taai goedje -

[ Voor 19% gewijzigd door Raymond P op 04-04-2025 10:09 ]

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Een dakloze koken geeft alleen weer veel ethische dilemmas. En je moet heel goed schoonspoelen vooraf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Dat dus, ik lees het elke keer weer als ik de page open. :(

Er is hier vlakbij wel een voedselbos waar daslook te vinden is. Die vraagt afaik wel een bijdrage om een jaar vriendjes te zijn.
Zelf ben ik niet kundig genoeg om wild te gaan plukken. Als het niet weg rent/vliegt/zwemt dan durf ik nog geen braam te plukken. :+

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelfp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 14:04
Dennis1812 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:11:
Een dakloze koken geeft alleen weer veel ethische dilemmas. En je moet heel goed schoonspoelen vooraf
En achteraf ook, althans de omgeving waar je het voorbereidende werk hebt gedaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

franssie schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:06:
Echter laat ik het vlees nooit aan de kook komen, aanbraden en dan de slowcoocker in, of de braadpan of de oven.
Ooit eens gelezen "boiled stew is spoiled stew" en daar hou ik mij sindsdien maar aan.
Feitelijk is 100 graden inderdaad geen stoven meer, dat is gewoon koken. Stoven moet juist op een stukkie minder dan 100 graden. Ik heb het nooit naast elkaar getest maar in mijn beleving is het wel lekkerder als je de tijd neemt en wat gematigder verhit.
Verder doen de sukades van de AH Greenfields het hier ook wel prima, je kan merken dat het goedkoper vlees is dan bij de slager of groothandel omdat er relatief erg veel zeen in zit, dat snij ik er altijd uit (de grote stukken die als plastic aanvoelen dan).
Zeen kan je prima laten zitten toch? Als je goed stooft wordt dat juist extra mals en het geeft smaak.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
De textuur van zeen moet je wel van houden. Het is knetterhard/koekauwgom of gelei-snot.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jvna5WID7by3qIDvemEz09g4YPk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PiGHKTz9qpCC3LQ4gFD63SQw.jpg?f=fotoalbum_large
Totaal gelei/snot zeen na uren een stuk sukade stoven maar solide en snijdbaar na een nachtje opstijven. (De vriendin vindt dat niet te eten.)

Als de temperatuur van vlees te hoog oploopt gaan de vezels aanspannen en wordt het onherstelbaar droger én krijgt de gelatine de typische gore smaak van te warm geworden gelatine.
Houd je de temperatuur lekker onder de 90 graden dan denatureert het rustig en blijft het één geheel. Een graad of 75 is imho voor de meeste soorten vlees ruim voldoende.

Bijkomend nadeel is ook dat de meeste gangbare bindmiddelen (minus rijstmeel) afbreken als de temperatuur te lang boven de +/-85 graden komt. Houd je het laag dan blijven de vetten mooi ingekapseld en is de saus lekkerder.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

De meeste stoofpotten die ik maak gaan dermate lang door dat het vlees uit elkaar valt. De zeen vind je dan niet echt meer terug en maakt het geheel smeuïger. Het vlees heeft dan überhaupt niet heel veel structuur meer over, hooguit kleine brokken. Als het stuk vlees nog als geheel is kan ik mij voorstellen dat je zo'n zompige rand erin minder prettig vindt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@Gonadan Die sukade was een behoorlijke uitdaging om (heel) uit m'n pan/jus te krijgen. ;)
Bij sommige gerechten is het deel van de ervaring als het vlees nog herkenbaar is maar er totale overgave aan het bestek is.
O.a. bij rendang (en chili con carne) vind ik dat fantastisch. Mja, daar wil ik ook geen zeen en vetjes maar een homogene smaak dus dat snijd ik dan kleiner zodat het los kan/mag komen.

Een bolognese sta ik dan weer wel in te roeren enzo. :)
Technisch verschil tussen "mag uit elkaar vallen wanneer ik dat wil" en "is uit elkaar gevallen". Welke de voorkeur heeft is persoonlijk én afhankelijk van het gerecht.
En dan is er nog een verschil in de lengte van vezels, hoe het gesneden is en hoe vet het vlees is. Allemaal best leuk om mee te experimenteren als je veel stooft.

- knip -

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mollos_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L5v5-J4BtIcgOt1VU94LoZR883g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SGbw90FPSMjLN8dmRvQ3OQCj.jpg?f=fotoalbum_large

Was zondag bij mijn ouders en kwam dit recept tegen in de Libelle van mijn moeder, een recept van Yvette van Boven. Ik had nog mooi wat rijpe peren liggen dus gisteren mooi gemaakt. Flammküchen met peer, blauwe kaas (Viking Blue), walnoot, crème fraiche met honing, rucola, zout en peper.

Was erg smakelijk, het zoete van de peer en de honing die door de crème fraiche zit doet het goed met het scherpe van de blauwe kaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SLFMI9kERmI0x2wXtnrcspk5HCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/opB6ZpgikISOiafWOSVJsR3B.jpg?f=fotoalbum_large

Afgelopen zaterdag met een vriend van mij gekookt, een eenvoudige maaltijd. Lamsfilet gebakken met een salsa verde. Salsa verde van kappertjes, anjovis, knoflook, bladpeterselie, basilicum, citroensap, extra vergine olijfolie, zout en peper.

Daarbij een spitskool gebraden in de oven. Spitskool in kwarten met olijfolie, gerookte paprika, komijn, zout en peper. 25 minuten op 200 hetelucht, daarna aluminiumfolie er overheen en nog eens 15 minuten. Uit de oven afmaken met wat citroensap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Wederom niet heel complex en ik ben rete slecht in een bord knap opmaken maar het was wel lekker. Tartaar van boer Joep met wat toastjes, augurk en een eitje. Prima snelle maaltijd als je even in je eentje eet. :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UvJTOC7Oqxak6hQmeCfv6WKyi2U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ctYUXUH9Xakb03SO2nxjx8St.jpg?f=fotoalbum_large

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

't Was in ieder geval ook een boerenbont bord. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1nsane
franssie schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:06:

Ik ben voor stoof, maar dat zal aan mij liggen, niet zo'n fan van Sukadelappen, of het nou Vlaamse stoof is, Rendang, of wat anders, ik pak altijd riblappen. Zelfs al haal ik ze bij de AH of zelfs Aldi, het komt er gewoon beter uit. Of ik het nou in de slowcooker doe of andere wijze.

Ik pak overigens best vaak de slowcooker, uiteraard bak ik de lappen eerst aan maar, mijn Russel & Hobbs slowcooker heeft als voordeel dat de binnenpan uitneembaar is én op het gasfornuis mag. Dat is, vooral bij Rendang, erg prettig met inkoken. Een soort hybride noem ik dat dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Nog mensen die iets groots gaan uitpakken rondom Pasen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Neuh, ik zie onglet in de aanbieding bij de groothandel. Stiekem daar wel trek in :+

Pagina: 1 ... 108 ... 113 Laatste