Gaan we dat maar eerst eens aanhouden qua temperatuur. En de beenham een uurtje of 4...
En 1x per week even 1 of 2 pakjes klaren, en je hebt de beste bakolie die je maar kan bedenken!2Dutch schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:17:
[...]
Arachideolie is ook een goeie idd, hebben we ook een tijdje gehad. Verder zelf vooral lekker experimenteren met wat je fijn/lekker vind en je portemonnee toelaat. Zo hebben we ook roomboter in huis tegenwoordig. Het is goedkoop, heerlijk voor een stukje vlees/eitje op z'n tijd en op een vers, warm broodjeZolang je niet elke maaltijd van een dosis roomboter voorziet is er niks aan de hand
Behalve dat het een behoorlijk laag rookpunt heeft. Toch?Bokmaaa schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:32:
[...]
En 1x per week even 1 of 2 pakjes klaren, en je hebt de beste bakolie die je maar kan bedenken!
Ik weet wel dat ghee een relatief hoog rookpunt heeft, maar hoe zit dat met gewone geklaarde boter?
[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 08-12-2016 15:43 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Dat is een goeie ja, ik zal het eens door de keuringscommissie proberen te krijgen thuisBokmaaa schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:32:
En 1x per week even 1 of 2 pakjes klaren, en je hebt de beste bakolie die je maar kan bedenken!
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Als het maar netjes geklaard is (geen stremsel, alleen de olie) kan het loeiheet, in mijn ervaring in ieder geval veel heter dan olijfolie en vergelijkbaar met arachide.anandus schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:40:
[...]
Behalve dat het een behoorlijk laag rookpunt heeft. Toch?
Ik weet wel dat ghee een relatief hoog rookpunt heeft, maar hoe zit dat met gewone geklaarde boter?
Gisteren dus de biefstuk sous vide bereidt. Prima, mooi stukkie vlees 
Maar... halve bord lag wel vol met "sap/bloed/vocht", terwijl ik juist las dat je het niet hoeft te laten rusten bij sous vide. Gelul dus? En voortaan wel laten rusten?
Maar... halve bord lag wel vol met "sap/bloed/vocht", terwijl ik juist las dat je het niet hoeft te laten rusten bij sous vide. Gelul dus? En voortaan wel laten rusten?
Ik zou niet weten waarom je het niet moet laten rusten? Gewoon doen idd 
Heb je t biefstukje nog wel afgebakken?
Heb je t biefstukje nog wel afgebakken?
Ja uiteraard. Het zag er niet uit. Ik dacht oprecht dat het volledig mislukt was... maar gelukkig verre van dat. Echt perfecte garing. Ik ben in ieder geval fan!
Vanuit de sousvide hoef je niet te laten rusten, even droogdeppen, zout, en bakken met die hap. Daarna wel gewoon laten rusten.
Ah, dan had ik dat waarschijnlijk niet goed begrepen. En dan 1-2 minuten rusten (zolang als het in de pan is geweest), of eerder een minuut of 10 (zolang als het normaal in de pan zou zijn geweest)?
Wmb kan het na 15-30 seconden per kant schroeien direct het bord op.
Ja halve minuut per kant moet voldoende zijn. Als je pan heter dan de hel is uiteraard 
Anders wat: ik wil vandaag mijn vrouw verrassen met een lekker dinertje, standaard voor-hoofd-na. Het ding is, ik heb ongeveer 2,5 uur voor inkopen plus bereiding. Een tocht langs de slager kan, voor de rest wordt het supermarkt. Heeft iemand goede ervaringen met snelle gerechten (inclusief prep!) die mooi zijn te presenteren?
Anders wat: ik wil vandaag mijn vrouw verrassen met een lekker dinertje, standaard voor-hoofd-na. Het ding is, ik heb ongeveer 2,5 uur voor inkopen plus bereiding. Een tocht langs de slager kan, voor de rest wordt het supermarkt. Heeft iemand goede ervaringen met snelle gerechten (inclusief prep!) die mooi zijn te presenteren?
Ik gebruik een de buyer pan op een inductie plaat, en dat wordt te heet als ik hem vol zet.Hoe stook je een pan heter dan de hel? welke boter of olie kan daar tegen om even een biefstukje aan te bakken? geklaarde boter?Bokmaaa schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:25:
Ja halve minuut per kant moet voldoende zijn. Als je pan heter dan de hel is uiteraard
[ Voor 22% gewijzigd door Pinin op 09-12-2016 13:01 ]
www.casarodriguillo.com
Risotto is altijd wel mooi te presenteren, wat verse kruiden bovenop en een leuk toefje, werkt prima. Het is niet heel snel, maar je hoeft niet alles in een keer in de pan te doen dus je kunt snijden/wassen etc. terwijl de rijst en de taaiste ingrediënten alvast sudderen.Bokmaaa schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:25:
Ik zou op de max van niet-geklaarde boter gaan zitten. De eiwitten (die je verwijdert bij klaren) zijn juist de elementen die een mooie bruining/korstje (oa maillard-reactie) vormen. Wat naar mijn mening belangrijker is is het product echt goed droog deppen.Pinin schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:58:
[...]
Ik gebruik een de buyer pan op een inductie plaat, en dat wordt te heet als ik hem vol zet.Hoe stook je een pan heter dan de hel? welke boter of olie kan daar tegen om even een biefstukje aan te bakken? geklaarde boter?
Anders stoof je ipv schroei je.
Ok dat is dus gewoon heet, en niet heter dan de helBoudewijn schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:19:
[...]
Ik zou op de max van niet-geklaarde boter gaan zitten. De eiwitten (die je verwijdert bij klaren) zijn juist de elementen die een mooie bruining/korstje (oa maillard-reactie) vormen.
www.casarodriguillo.com
Nou ja dat is zoals ik het doe. Ik ben geen profkok
. Goed droogmaken vergeten mensen wel eens, en dat is wmb belangrijker.
Risotto is inderdaad altijd een hele goede. Of in een vergelijkbare trant: paella. Niks boven een echt lekkere paella, zeker als je bij de slager konijn kan krijgen, of wat er natuurlijk erg mooi uitziet is de seafood variant (paella marinera):Mila1994 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:14:
[...]
Risotto is altijd wel mooi te presenteren, wat verse kruiden bovenop en een leuk toefje, werkt prima. Het is niet heel snel, maar je hoeft niet alles in een keer in de pan te doen dus je kunt snijden/wassen etc. terwijl de rijst en de taaiste ingrediënten alvast sudderen.

PS: en nee, er gaat géén chorizo in de paella
Qua voorgerecht zou ik gaan voor fingerfood hapjes:
- tortilla in reepjes snijden en in de oven even krokant laten worden, perfect fingerfood
- komkommer en paprika in reepjes snijden
- dipsausjes maken
Als nagerecht:
- vanille-ijs met zelfgemaakte appel/perencompote. Altijd lekker in de winter, en je hoeft eigenlijk alleen maar het fruit te schillen en in blokjes te snijden, en vervolgens 15min in de pan stoven met een lepeltje water en een kaneelstokje.
[ Voor 28% gewijzigd door Garyu op 09-12-2016 13:45 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Dank voor de tips allen! Zelf heb ik natuurlijk ook al wat nagedacht en zit nu te denken aan:
Voor
Steak tartaar, met gepocheerd kwartelei.
Hoofd
Lamskotelet, aardappelfondant, puree van pastinaak, gekarameliseerde wortel, portsaus
Na
Nog geen ideeën.
Aanvullingen/verbeteringen?
Voor
Hoofd
Lamskotelet, aardappelfondant, puree van pastinaak, gekarameliseerde wortel, portsaus
Na
Nog geen ideeën.
Verwijderd
Dat hoofdgerecht heb ik twee jaar terug met kerst gegeten, heerlijk. Ik had het vlees onder de grill gedaan. Wat leuk is voor de wortels is zo'n mix met 3 kleurenwortels kopen (meen bij de lidl of jumbo ze gezien te hebben). Dat staat erg mooi op het bord.
Als het voor je vrouw is zou ik na ben en jerry ijs doen, dat is altijd een hit hier in huis. Kost je verder geen tijd en als er overblijft is het ook geen straf voor later dit weekeinde.
Zelf ga ik vlees bakken, heb voor 80 euro vlees kunnen scoren bij de jumbo met 70% korting, allemaal houdbaar t/m morgen. Ook zalf en pangafilet erbij en kibbeling. Even zien hoe ik dat allemaal ga opbakken en invriezen. Heb het huis wel alleen omdat iedereen ziek is en nu op bed ligt. Middagje koken met een glaasje vino erbij
Als het voor je vrouw is zou ik na ben en jerry ijs doen, dat is altijd een hit hier in huis. Kost je verder geen tijd en als er overblijft is het ook geen straf voor later dit weekeinde.
Zelf ga ik vlees bakken, heb voor 80 euro vlees kunnen scoren bij de jumbo met 70% korting, allemaal houdbaar t/m morgen. Ook zalf en pangafilet erbij en kibbeling. Even zien hoe ik dat allemaal ga opbakken en invriezen. Heb het huis wel alleen omdat iedereen ziek is en nu op bed ligt. Middagje koken met een glaasje vino erbij
Exact dat gerecht? Dat is toevallig, dat heb ik net bij elkaar gefantaseerdVerwijderd schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:06:
Dat hoofdgerecht heb ik twee jaar terug met kerst gegeten, heerlijk. Ik had het vlees onder de grill gedaan. Wat leuk is voor de wortels is zo'n mix met 3 kleurenwortels kopen (meen bij de lidl of jumbo ze gezien te hebben). Dat staat erg mooi op het bord.
Ik wil er iets meer aan doen dan opscheppen en serveren, maar als ik een koekjesdeeg maak, zou ik dat door vanille ijs kunnen scheppen? Iemand wel eens geprobeerd zelf cookiedough te maken?Verwijderd schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:06:
Verwijderd
Wij hadden er nog wel 1 ander aardappelgerecht bij en nog gestoomde groente en ook boontjes met spek erom en dat soort spul. Maar we waren ook met meer dan 2 eters.Bokmaaa schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:18:
Exact dat gerecht? Dat is toevallig, dat heb ik net bij elkaar gefantaseerd
Lekker die lam, helaas stuit het hier op veel verzet (lammetjes en kalfjes en paardenvlees staat op een redelijke no-go lijst bij de vrouwen hier).
ja, koop roomijs en dan ook deze ingredienten:Bokmaaa schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:18:
Iemand wel eens geprobeerd zelf cookiedough te maken?
120 gram dadels
650 gram havermout
50 gram amandelen met velletje
1 el kokosbloesemsuiker
sufje gemalen zeezout
50 g pure chocolade
2 snufjes gemalen zeezout
meg voor de cookie dough de dadels, havermout, amandelen, kokosbloesemsuiker en snufje zezout in keukenmachine. Laat draaien totdat je een bal hebt. Verdeel de bal vervolgens in kleine stukjes
laat chocolade au bain marie smelten. Roer slagroom en snufje zeezout erdoor. Laat de ganache afkoelen.
meng de ganache met de cookie dough en het zachte ijs (dus even laten zacht worden in de warmte) en laat het weer vriezen.
Maar volgens mij ga dat nooit redden qua tijd, je kan wel cookie dough ijs maken, maar eigenlijk moet je oook zelf het ijs maken om het supergoed te krijgen, ik denk dat dit wel goed te mengen is met vanille roomijs, maar lekkerder is denk ik roomcustart te maken en daarbij dan vanille extract, dan krijg je een wat rijkere smaak in het ijs. Snel ijs maken is meestal een grote kans op stress bij mij
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2016 14:48 ]
Ik heb wel een cookiedough gemaakt, maar dan meer bedoelt als koek. De laag cookiedough voor een vorm van 20x20 moest 4 uur in de koelkast staan en bestond uit:Bokmaaa schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:18:
[...]
Exact dat gerecht? Dat is toevallig, dat heb ik net bij elkaar gefantaseerdDe lam gaat bij mij op de BBQ, kolen super heet, dicht op het rooster, en in een paar tellen dichtschroeien. Goed plan met de wortels, AH heeft ze ook liggen.
[...]
Ik wil er iets meer aan doen dan opscheppen en serveren, maar als ik een koekjesdeeg maak, zou ik dat door vanille ijs kunnen scheppen? Iemand wel eens geprobeerd zelf cookiedough te maken?
• 100 gram boter
• 115 gram bruine basterdsuiker
• 100 gram pindakaas voor in het cookie dough
• 1 theelepel vanille extract
• 275 gram bloem
• 1 blikje gecondenseerde melk
250 gram chocolade chips of chocolade in kleine stukjes
4 uur in de koelkast red ik niet
Zelf ijs maken laat ik maar varen, het is zo genoeg doorpoten. Ik ga denk ik een mooie coulis van rood fruit maken, met witte chocolade ijs en vanilleroom. Ijs uit een pakje, roodfruit uit de blender en door een zeef gedrukt. Zo gepiept!
Ik heb deze paar keer gemaakt:
http://prettysimplesweet....k-chocolate-chip-cookies/
Je moet dan de bruine suiker in de boter oplossen, zodat je bijna een soort caramel krijgt
Zolang je koel werkt en het dun uitrolt en kort in de diepvries zet kan je snel werken. Nadeel is dat de boter moet afkoelen, maar denk dat het andere recept ook niet perse zo lang hoeft te koelen hoor.
http://prettysimplesweet....k-chocolate-chip-cookies/
Je moet dan de bruine suiker in de boter oplossen, zodat je bijna een soort caramel krijgt
Zolang je koel werkt en het dun uitrolt en kort in de diepvries zet kan je snel werken. Nadeel is dat de boter moet afkoelen, maar denk dat het andere recept ook niet perse zo lang hoeft te koelen hoor.
Het doel is natuurlijk ook ijs maken, en geen koekjes. Ik had bedacht het ongebakken deeg gewoon door zacht vanillijs te kieperen en na stevig roeren weer in de vriezer te doen. Geen idee of het werkt
Verwijderd
ik maak geregeld ijs, maar dat lukt amper in 4 uur tijd. Of je moet echt een goede machine hebben. Ik moet vaak voor bepaalde ijssoorten het eerst aan de kook brengen, afkoelen, ijs ervan draaien wat wel een uur kan duren en dan 2 uur nakoelen in de diepvries.
Ik heb net 16 kippenbouten, 2 grote zalms, 2 pangavissen en 16 rundervinken, 12 sauzijzen, 8 karbonades en nog wat klein spul als een goed stukje biefstuk (dat al op is) klaargemaakt, mijn god wat ruikt dat goddelijk. De supermarkt deed al haar herfstvlees dat tot en met morgen verkocht kon worden voor 80% korting weg. Hele winkelwagen meegenomen.
Nu een diepvries erbij kopen of even bij de buren slijmen om het daar te parkeren
Kan ik weer een geruime tijd vooruit. Ik had redelijk de diepvries leeggegeten omdat iedereen hier griep had, toch heel fijn als je zelf met koorts op de bank ligt om gewoon wat maaltijden er in de ochtend uit te halen en alles klaar te hebben. Had als test aardappels ingevroren, die komen er nog prima uit (waren wel aardappels die ik in de oven had bereid). Ideaal. Ga ik denk ik vaker doen, voorraadje kant en klare hashbackpotatoes ofzo voor als er onverwacht gasten komen.
Ik heb net 16 kippenbouten, 2 grote zalms, 2 pangavissen en 16 rundervinken, 12 sauzijzen, 8 karbonades en nog wat klein spul als een goed stukje biefstuk (dat al op is) klaargemaakt, mijn god wat ruikt dat goddelijk. De supermarkt deed al haar herfstvlees dat tot en met morgen verkocht kon worden voor 80% korting weg. Hele winkelwagen meegenomen.
Nu een diepvries erbij kopen of even bij de buren slijmen om het daar te parkeren
Kan ik weer een geruime tijd vooruit. Ik had redelijk de diepvries leeggegeten omdat iedereen hier griep had, toch heel fijn als je zelf met koorts op de bank ligt om gewoon wat maaltijden er in de ochtend uit te halen en alles klaar te hebben. Had als test aardappels ingevroren, die komen er nog prima uit (waren wel aardappels die ik in de oven had bereid). Ideaal. Ga ik denk ik vaker doen, voorraadje kant en klare hashbackpotatoes ofzo voor als er onverwacht gasten komen.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2016 18:03 ]
Vanmiddag twee zalmzijdes gehaald om koud te roken. Ze waren bij de Sligro in de aanbieding voor 15 euro per kilo. Ik meen toch zeker te weten dat ik vorig jaar rond dezelfde tijd wel eens voor 10 of 11 euro per kilo klaar was. Is zalm veel duurder geworden het afgelopen jaar?
Nu bezig met zuurdesem brood maken volgens het recept van deze blog maar tandjes 2 tot 4 uur rijzen. ik denk dat ik ander recept moet gaan zoeken..
Zalm was de voorgaande drie jaar dacht ik erg goedkoop door overproductie (de kweekzalm dus) - ik heb het voor 8 euro de kilo voorbij zien komen zelfs. De huidige prijs lijkt me wel reëel .coelho schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 20:17:
<> Is zalm veel duurder geworden het afgelopen jaar?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Elk zuurdesembrood rijst langzamer dan een gistdeeg. 2 tot 4 uur is normaal dus. Bedenk dat de kwaliteit van het deeg zo ook beter wordt. Ik laat mijn brooddeeg meestal een hele nacht (in de koelkast) rijzen om nog betere kwaliteit deeg te krijgen. Dos 's avonds deeg maken en de volgende avond het brood afbakken. Hier op GoT loopt/liep ook een broodbaktopic.mutsje schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 20:56:
Nu bezig met zuurdesem brood maken volgens het recept van deze blog maar tandjes 2 tot 4 uur rijzen. ik denk dat ik ander recept moet gaan zoeken..
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Klopt die heb ik ook weer tot leven gewekt. Op koffiepraat.nl is een hele draad bezig met brood momenteel en allerlei technieken inclusief gebruikte broodovens en toolsGaryu schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 22:03:
[...]
Elk zuurdesembrood rijst langzamer dan een gistdeeg. 2 tot 4 uur is normaal dus. Bedenk dat de kwaliteit van het deeg zo ook beter wordt. Ik laat mijn brooddeeg meestal een hele nacht (in de koelkast) rijzen om nog betere kwaliteit deeg te krijgen. Dos 's avonds deeg maken en de volgende avond het brood afbakken. Hier op GoT loopt/liep ook een broodbaktopic.
Ik zie hier op ebay kitchenaid KSM150's staan:
http://www.ebay.com/itm/K...373%3A0%7C5374%3AFeatured
240-250USD inclusief shipping naar NL en import-heffing. Het zijn refurbes, maar een gewone kost in NL al gauw 550E, zoals hier https://www.lacuisine.nl/...r-5ksm150-keizerrood.html
Wat zouden jullie hiervan vinden? Ik zit er wel beetje mee in dubio, wil graag een kitchenaid en dit lijkt een goede deal van een legitieme toko. Kitchenaid verkoopt zelf refurbes voor ±250USD
Mis ik hier nog dingen? Er zit geen pouring shield bij. En ik moet er een trafo tussen gooien als hij geen 230V lust.
240-250USD inclusief shipping naar NL en import-heffing. Het zijn refurbes, maar een gewone kost in NL al gauw 550E, zoals hier https://www.lacuisine.nl/...r-5ksm150-keizerrood.html
Wat zouden jullie hiervan vinden? Ik zit er wel beetje mee in dubio, wil graag een kitchenaid en dit lijkt een goede deal van een legitieme toko. Kitchenaid verkoopt zelf refurbes voor ±250USD
Mis ik hier nog dingen? Er zit geen pouring shield bij. En ik moet er een trafo tussen gooien als hij geen 230V lust.
120v dus dat wordt en trafo. Zou voor mij reden zijn ervan af te zien. Wel goede deal verder.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Jup, dat is ook een deel van de afweging. Zo'n trafo is niet heel goedkoop.
Meh laat maar, je garantie vervalt ook buiten de USA. Jammer, heel jammer.
yep balen dus toch. Daarom heb ik een Kenwood Chef, die zie je nog wel eens in een aanbieding voorbij komen, bij Kitchenaid zijn de aanbiedingen minder vaak echt aantrekkelijk. Kitchenaid is wel echt mooi, de Kenwood is functioneel hetzelfde maar geen pronkjuweel
Trafo is geen garantie op goed functioneren als de frequentie ook afwijkt ... Alleen daarom al zou ik deze links laten liggen.Boudewijn schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 13:31:
Zo'n trafo is niet alleen erg duur maar ook een behoorlijk blok op je aanrecht, en tevens lees je veel vervalen van defecte kitchenaid's door zo'n trafo. Als je MP afstruint kom je de kitchenaid heavy duty ook tegen. Zo'n apparaat kun je rustig tweedehands kopen. Ik heb mijn artisan toen verkocht omdat je niet goed deeg erin kan maken (grotere hoeveelheden). Je zou eens naar deze kunnen kijken. Als je een heavy duty gekocht hebt kun je op ebay zoeken naar verkoper jankawasaki die verkoopt de doughhook ongeveer de helft wat je normaal voor een doughhook betaald (circa 95 euro)Boudewijn schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 14:00:
Jup, dat is ook een deel van de afweging. Zo'n trafo is niet heel goedkoop.
[ Voor 9% gewijzigd door mutsje op 10-12-2016 18:24 ]
Dank heren, ik kwam zelf al tot de conclusie dat het niet opportuun is. 
En inderdaad een forse trafo voor 350W... dat kost ook fors geld.
woei
na korte discussie met misses mutsje is besloten een airfryer te kopen gelijk met zo'n bakdingsda erbij
dus binnenkort kan ik ook fryen 

ik zou gewoon op MP kijken en apparaat ter plaatse op standje 10 zetten voor enige minuten. Je hoort vanzelf of het goed of niet goed is. Scheelt je hoop geld op zo'n heavy duty. Electrostock op ebay heeft ze momenteel niet, ik hem daar een UK model voor 355 eur inc verzenden gekocht toen met 2jr garantie.Boudewijn schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 18:25:
[ Voor 65% gewijzigd door mutsje op 11-12-2016 00:04 ]
Verwijderd
Zo, het kerstpakket kon besteld worden. Ik heb 2 pannen besteld (koekenpan 28 cm en hapjespan 24 cm van Tefal). Mijn le creuset hapjespan die niet in de vaatwasser mocht heb ik er toch 8 jaar ingehad. Maar het handvat van hout heeft het begeven en ik was te lui om die pan naar Frankrijk terug te sturen voor reparatie. En mijn andere anti aanbak koekenpan mist de helft van de teflon laag. Dus dit is wel een mooie aanvulling.
Ik heb liever le creuset of spring als merk, maar dat zou wel een vrij duur kerstpakket worden en dat zat er niet in (altijd 50 tot 75 euro bij mijn werkgever). Maar de twee Tefal pannen zijn wel een mooi cadeau. Handig voor even snel wat te bereiden.
Binnenkort langs Ikea voor een nieuwe pannekoekenpan, dat ding vond ik ideaal, maar helaas brak het handvat af toen ik hem onder mijn braadpan had gezet en de braadpan + pannekoekenpan tegelijk wilde optillen
Ik heb liever le creuset of spring als merk, maar dat zou wel een vrij duur kerstpakket worden en dat zat er niet in (altijd 50 tot 75 euro bij mijn werkgever). Maar de twee Tefal pannen zijn wel een mooi cadeau. Handig voor even snel wat te bereiden.
Binnenkort langs Ikea voor een nieuwe pannekoekenpan, dat ding vond ik ideaal, maar helaas brak het handvat af toen ik hem onder mijn braadpan had gezet en de braadpan + pannekoekenpan tegelijk wilde optillen

Voor zover je dat nog niet deed: hou dagaanbiedingssites als ibood en 1dayfly in de gaten (of schrijf je in voor hun nieuwsbrief). Daar komen de Kitchenaids een paar keer per jaar voorbij, voor 350-400e. Heb ik de mijne ook vandaan.Boudewijn schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 18:25:
Nomen nescio
Haha, nu drie dagen achter elkaar met de Anova sous vide bezig geweest (biefstuk, beenham en varkenshaas) en mijn vrouw zei me gisteren: "lieverd, dit is de eerste aankoop waar ik volledig achter sta". (Ik kan nogal impulsief zijn, beetje zoals: Zomaar bieden op een veiling... en andere verhalen.
De varkenshaas was zo ontzettend lekker mals. Precies goed gekruid. Heerlijk.
Dus vandaag maar weer het apparaat aan geslingerd: gevulde kipfilet
Ben er ook over uit: ik ga toch maar die Wagyu bestellen. Iemand ervaring met Jan Steenbergen?
De varkenshaas was zo ontzettend lekker mals. Precies goed gekruid. Heerlijk.
Dus vandaag maar weer het apparaat aan geslingerd: gevulde kipfilet
Ben er ook over uit: ik ga toch maar die Wagyu bestellen. Iemand ervaring met Jan Steenbergen?
Steak tartaar ben ik niet zo gek van, zou dat vervangen door bijvoorbeeld een mooie zelfgesneden carpaccio. Smaken verschillen uiteraard.Bokmaaa schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:59:
Dank voor de tips allen! Zelf heb ik natuurlijk ook al wat nagedacht en zit nu te denken aan:
Voor
Hoofd
Na
Nog geen ideeën.
Uiteraard met wat goede olijfolie, balsamico azijn, parmezaan schilfers, geroosterde pijnboompitten en wat rucola. Soms doe ik er nog wat partjes van kerstomaten bij.
Ik neem dan een hele tournedos, kruid die stevig aan de buitenkant af en dan een pzar seconden aan de buitenkanten dichtschroeien, maximaal 30 seconde per kant en er dan een carpaccio van snijden (en nog even plat slaan met wat plasticfolie). Altijd een succes. Heb het een keer op tv gezien: YouTube: Jamie Oliver Beef Capaccio en ben er dan zelf een draai aan beginnen geven want die venkelzaden en koriander hoeft er voor mij niet bij.
Als je een frituur hebt is een portie Calamares met wat aioli overigens ook altijd lekker voor de mensen die niet 2 keer rood vlees willen.
Lamskoteletjes zijn een persoonlijke favoriet van mij maar op een of andere manier lukt dat thuis nooit op dezelfe manier dan als ik ze bij een goede griek eet. Dat krokante korstje lukt steeds net niet, volgens mij krijg ik mijn pan niet heet genoeg in vergelijking met het open vuur van hun grill. Bij een goede griek is het bijna maar net niet verbrand langs de buitenkant, als van binnen, proef je de knoflook, thijm, rozemarijn en dan wat vers citroensap en zeezout erover. Daar mag je me midden in de nacht voor wakker maken.
Om thuis te bereiden is een lamskroontje een mooi alternatief, lijkt er op in die zin dat de beste koteletjes daar vaak van gesneden zijn. Vereist wat meer techniek in die zin dat je de garing juist in moet schatten. Starten in de pan en dan in de oven. De 'Herb crusted' versie van Gordon Ramsey is bijvoorbeeld leuk om als startpunt te gtebruiken. YouTube: Herb Crusted Rack of Lamb - Gordon Ramsay
Ik volg zelf nooit echt de recepten en pas verhoudingen aan naar eigen smaak maar gebruik het soms wel als inspiratie. Ben bijvoorbeeld niet gek van peterselie en dat vervang ik dan door iets anders.
Pastinaakpuree heb ik geen ervaring mee, ik heb meestal aardappelpuree of knolserderpuree bij lam gedaan, pastinaak zal in grote lijnen vergelijkbaar zijn? Zou als alternatief ook wel sperziboontjes met wat gesnipperde ui, knoflook en boter kunnen doen. Of zelfs spruitjes zou ik wel durven combineren.
Nagerechten en desserts doe ik niet aan, of het moet een kaasplankje met wat stokbrood zijn.
Allemaal een kwestie van smaak en kan me wel in je menu vinden, alleen die portsaus kan ik het niet mee eens zijn
Zou ook niet weten welke saus je dan wel zou moeten maken, mosterdroom is altijd lekker maar dat gaat al snel je lam overheeersen en is ook zonde. Misschien gewoon helemaal geen saus als je vlees perfect is?
Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache
Lam is een echt product waarbij sousvide ideaal is. Altijd de perfecte garing (en dat het kan ook met een pan water in de over in een ziplock).Garnalen gaar ik ook sous vide. Het zijn van die producten die net de goede garing moeten hebben.
Mocht je nog interesse hebben: vandaag op ibood, 379.Boudewijn schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 13:31:
Nomen nescio
Zo afgelopen weekend vierde ik mijn verjaardag en qua kookboeken kan ik wel weer even vooruit geloof ik:

Uiteraard zelf voor taart gezorgd:
Appeltaart (naar recept van Jamie Oliver/Comfort Food)

Chocolade Fudge taart (was als eerste op..
)

Het eten verzorgen voor 20 man en nog een groot aantal kids ging me wat te ver, dus dat werd patat voor de kids en chinees voor de volwassenen.
Wel zelf het dessert in elkaar geknutseld:

Roomkaas dip met homemade karamelsaus en pecannoten. Hierbij werden koekjes geserveerd waarmee je de dip kon oplepelen. Heerlijk! Wel ontzettend machtig....

Uiteraard zelf voor taart gezorgd:
Appeltaart (naar recept van Jamie Oliver/Comfort Food)

Chocolade Fudge taart (was als eerste op..

Het eten verzorgen voor 20 man en nog een groot aantal kids ging me wat te ver, dus dat werd patat voor de kids en chinees voor de volwassenen.
Wel zelf het dessert in elkaar geknutseld:

Roomkaas dip met homemade karamelsaus en pecannoten. Hierbij werden koekjes geserveerd waarmee je de dip kon oplepelen. Heerlijk! Wel ontzettend machtig....
Met een thermometertje en een BBQ is het ook geen straf om te maken en eten hoor :franssie schreef op zondag 11 december 2016 @ 22:27:
Lam is een echt product waarbij sousvide ideaal is. Altijd de perfecte garing (en dat het kan ook met een pan water in de over in een ziplock).Garnalen gaar ik ook sous vide. Het zijn van die producten die net de goede garing moeten hebben.
https://m.flickr.com/#/ph...@N08/27631480654/sizes/o/
Goed, het is geworden:
Steak tartaar. Heel goed gelukt, mooi kogelbiefstukje voor gebruikt, m'n mes is net geslepen dus alles was ragfijn. Lekker!
Lamskoteletten van de BBQ, knolselderij/aardappel puree, gekarameliseerde peen, rode biet. Allemaal goed gelukt! Lam circa anderhalve minuut per kant op een gloeiend hete BBQ, paar minuten laten rusten.
Wegens tijdsgebrek is het inderdaad ijs uit een bak geworden, met een puree/soep van rood fruit en geschaafde witte chocolade.
We hadden nog wat kaasjes en een lekkere colheita van 12jr, dus lekker nageborreld.
Dank voor de input allemaal!
Steak tartaar. Heel goed gelukt, mooi kogelbiefstukje voor gebruikt, m'n mes is net geslepen dus alles was ragfijn. Lekker!
Lamskoteletten van de BBQ, knolselderij/aardappel puree, gekarameliseerde peen, rode biet. Allemaal goed gelukt! Lam circa anderhalve minuut per kant op een gloeiend hete BBQ, paar minuten laten rusten.
Wegens tijdsgebrek is het inderdaad ijs uit een bak geworden, met een puree/soep van rood fruit en geschaafde witte chocolade.
We hadden nog wat kaasjes en een lekkere colheita van 12jr, dus lekker nageborreld.
Dank voor de input allemaal!
Das geen geld, en nog een Artisan ook i.p.v. wat mindere Classic. Al weet je het bij iBood nooitBra-Jo schreef op maandag 12 december 2016 @ 06:27:
[...]
Mocht je nog interesse hebben: vandaag op ibood, 379.
Als je heel veel brood bakt heb je geen ruk aan een artisan. De kop gaat op den duur vrolijk heen en weer bonken. Zeker als je er een goede deeghaak in zet in plaats van die meegeleverde J deeghaak waar de deeg als een bol om heen gaat zitten. Dan moet je echt richting een Heavy Duty machine met vaste kop. En die zijn meestal niet in de aanbieding
Afgelopen week nachtdiensten gehad, en dan wil ik relatief makkelijk eten na de afsluiting.
In de supermarkt -> uiensoep ....
Vrolijk naar huis, met een stokbroodje, wat smeltkaas en een
zak unoxsoep
Nou, NOOIT MEER !!
Ik had gehoopt op een smaakherinnering, maar het enige wat ik proefde .... zout ....
Dus de namiddag naar dezelfde supermarkt terug, kilo uien, botje en vlees voor bouillon.
Bouillon gemaakt, uien (laten) snijden door oudste telg
Uurtje in de Staub
met thijm, rozemarijn, knoflook en wat zout

( volgende keer wat bruiner misschien )
afblussen met witte wijn, inkoken, en dan de bouillon, op smaak met peper en zout.

Gruyere, Emmentaler en een stokbroodje er natuurlijk in
5 minuutjes onder de hete grill

Dit was de smaak die ik zocht, niet het slappe 'cupasoup' aftreksel wat in de zakken verkocht werd.
In de supermarkt -> uiensoep ....
Vrolijk naar huis, met een stokbroodje, wat smeltkaas en een
Nou, NOOIT MEER !!
Ik had gehoopt op een smaakherinnering, maar het enige wat ik proefde .... zout ....
Dus de namiddag naar dezelfde supermarkt terug, kilo uien, botje en vlees voor bouillon.
Bouillon gemaakt, uien (laten) snijden door oudste telg
Uurtje in de Staub
met thijm, rozemarijn, knoflook en wat zout

( volgende keer wat bruiner misschien )
afblussen met witte wijn, inkoken, en dan de bouillon, op smaak met peper en zout.

Gruyere, Emmentaler en een stokbroodje er natuurlijk in
5 minuutjes onder de hete grill

Dit was de smaak die ik zocht, niet het slappe 'cupasoup' aftreksel wat in de zakken verkocht werd.
Gisteren gemaakt.bvsteyn schreef op donderdag 8 december 2016 @ 07:27:
Gisteren heerlijke pompoen-lasagne gemaakt naar een recept van Jamie:
[afbeelding]
De flespompoen inclusief schil in plakken gesneden, bestrooid met pezo en komijnzaad en een beetje olijfolie. Daarna heeft deze 50 minuten in de oven gestaan op 180 graden.
De saus is simpel maar wel ontzettend smakelijk: 2 blikken Mutti tomaten, balsamico azijn, knoflook, ui en een gesneden pepertje en dat alles bij elkaar 20 minuutjes laten sudderen.
Tussen de lagen heb ik nog versie spinazie verwerkt, Parmezaanse kaas en als extra stukjes kippendij.
De pasta heb ik uiteraard zelfgemaakt! Blij het een leuk werkje vinden om zelf pasta (in dit geval lekker makkelijk; pastavellen) te maken.
De toplaag bestaat uit een mengsel van hüttenkäse, melk en pezo. Daarna nog een beetje Parmezaanse kaas erop en voor drie kwartier de oven in op 180 graden.
Man man..wat was dit ongelooflijk lekker!!
Recept is zeker voor herhaling vatbaar!
Had zelf nog wat rundergehakt, bleekselderij, laurier en rode wijn aan de saus toegevoegd.
Wel een leerpuntje voor de volgende keer. Ik had de pastamachine niet gebruikt, dacht dat uitrollen met de roller wel voldoende zou zijn, maar het deeg was toch te dik en niet helemaal gaar. Dus volgende keer toch echt de machine uit de kelder halen
Prima toevoegingen! Haha..heb je een machine in huis..Maverick! schreef op maandag 12 december 2016 @ 11:26:
[...]
Gisteren gemaakt.
Recept is zeker voor herhaling vatbaar!
Had zelf nog wat rundergehakt, bleekselderij, laurier en rode wijn aan de saus toegevoegd.
Wel een leerpuntje voor de volgende keer. Ik had de pastamachine niet gebruikt, dacht dat uitrollen met de roller wel voldoende zou zijn, maar het deeg was toch te dik en niet helemaal gaar. Dus volgende keer toch echt de machine uit de kelder halen

Bij mij staat de pastamachine nog gewoon in de keuken..tenminste zolang vrouwlief het gedoogt! Anders zou ik niet weten waar ik 'm moet plaatsen en is de stap om 'm daadwerkelijk te pakken ook weer een stuk groter..
Ik bak vrij veel brood en maak veel pizzadeeg en met mijn Artisan gaat dat prima. Ik maak wel vaak deeg met een vrij hoge hydratatie en kneed altijd met de hand nog wat na, wellicht dat dat iets scheelt. Niks mis met een Artisan voor de thuisbakker hoor..mutsje schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:40:
Als je heel veel brood bakt heb je geen ruk aan een artisan. De kop gaat op den duur vrolijk heen en weer bonken. Zeker als je er een goede deeghaak in zet in plaats van die meegeleverde J deeghaak waar de deeg als een bol om heen gaat zitten. Dan moet je echt richting een Heavy Duty machine met vaste kop. En die zijn meestal niet in de aanbieding
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Ach ja, ruimte ....bvsteyn schreef op maandag 12 december 2016 @ 12:11:
[...]Prima toevoegingen! Haha..heb je een machine in huis..![]()
..ach, heb ook nog regelmatig dat soort leermomentjes...
Bij mij staat de pastamachine nog gewoon in de keuken..tenminste zolang vrouwlief het gedoogt! Anders zou ik niet weten waar ik 'm moet plaatsen en is de stap om 'm daadwerkelijk te pakken ook weer een stuk groter..
Ik heb hier ook x-tallen aan 'handige, mooie, nieuwe, geweldige' tools, sommige zijn onmisbaar ( de eerste weken )
Soms baal ik van de oppervlakte die het inneemt ( keukenmachine, super handig als hij er staat, maar in de kast ... vergeten .. )
Op het moment zijn alleen de pizza-oven en een mengmachine nog aanwezig met een vaste plek
( ook omdat we gewoon geen plek hebben, behalve de schuur buiten
Ik ben zelfs blij met mijn nespresso, omdat het apparaat maar 25x10cm inneemt
Ik kan me uren zoet houden bij een keuken-display, waar ze kennelijk onbegrensde ruimte hebben.
( mijn eega wil niet ruilen, keuken <-> woonkamer )
Dan gebruik je waarschijnlijk geen doughhook, ik heb gemerkt met de doughhook en dan 500 gr meel erin etc dat de kop redelijk gaat bokken. Ik bak elke dag vers brood en laatste tijd 800 grams broden en dat wil niet lekker in een artisan. Heb zelf jaren een artisan gehad en toen maar besloten de heavy duty aan te schaffen. Had geluk koste me slechts 355 nieuw inc verzenden. Moest alleen UK stekker omwisselen voor EU stekkerm0nk schreef op maandag 12 december 2016 @ 12:14:
[...]
Ik bak vrij veel brood en maak veel pizzadeeg en met mijn Artisan gaat dat prima. Ik maak wel vaak deeg met een vrij hoge hydratatie en kneed altijd met de hand nog wat na, wellicht dat dat iets scheelt. Niks mis met een Artisan voor de thuisbakker hoor..
De KitchenAid Artisan is niet ideaal voor zwaar deeg idd, echter moet een kleine kilo toch wel gaan. Voor dagelijks zou ik wat beters kopen ja. Volgens mij hebben we deze discussie heel recent ook gehad
Nou zaterdag was het zover, de kalkoen mocht bereid worden en ik kan al verklappen dat het een doorslaand succes was. Heb het qua smaken redelijk simpel gehouden maar ben koppig geweest en heb hem echt low en slow bereid. Ik durf hem aan, het heeft absoluut toegevoegde waarde om het zo te doen, want het vlees was echt top, zo zacht en juicy, zelfs de borststukken waren echt een 10. Voor de zekerheid hadden we een grote pan jus gemaakt maar die is amper aangeraakt.
Uiteindelijk donderdagochtend de kalkoen uit de vriezer gehaald en in de koelkast laten ontdooien. Zaterdagavond heb ik een brine gemaakt met zout, suiker, mandarijn en citroenschil en wat gedroogde kruiden. Zondag de kalkoen uit de brine gehaald, droogedept en een uurtje aan de lucht laten drogen. Vervolgens ingesmeerd met olie, peper en zout en de in de holte wat citroenschillen, een ui en wat tenenknoflook gestopt.
Ik heb veel ervaring met low en slow bereidingen en heb ik de loop der tijd de techniek (mijns inziens) geperfectioneerd. Ik heb geen kalkoenrecept gezien met temperaturen lager dan 150 graden maar dat leek me toch niks, dus koppig als ik ben en zonder ervaring met kalkeon toch besloten mijn eigen methode aan te houden. Komt er op neer dat ik altijd een grote waterpan gebruik en het vlees er al opgooi zodra het vuurtje uit is. Dan zet ik de schuiven al zo dat de temperatuur niet boven de 100-110 komt maar omdat ik dat direct doe duurt het zeker een uur voor die temperatuur bereikt is. Uiteraard ook een blokje appelhout toegevoegd en vervolgens een uur of 4 niet gekeken.
Toen ik weg moest was de kerntemperatuur ongeveer 60 graden, heb hem ingepakt met alleen een dubbele laag alufolie en toen naar de locatie gereden. Uiteraard was er een hoop vertraging met gasten en voorgerechten dus pas een uur of 3 later (!!!) de kalkoen weer in de oven gegooid op 150 graden voor een krokant korstje. Blijkbaar was hij aardig door gegaard want toen ik na een kwartiertje bedacht dat ik de kern eens moest gaan checken zat hij al op de beoogde 70 graden. Hierna een half uur laten rusten zonder folie en daarna begonnen met snijden. Alles mooi geserveerd in een schaal en die was 10 minuten later leeg
Was dus een doorslaand succes en zou eerlijk gezegd niet weten wat er aan de methode verbeterd moet worden, prachtige niet overheersende bbq-smaak, zacht en juicy, mooie kleur en simpelweg lekker.
Voor bruiner kan je ook de schillen laten meetrekken. Geeft ook smaak.
Dit klinkt top! Ik zou hem ook zonder twijfel low and slow op de bbq gooien, lekker joh. Klinkt perfect zo! Een brine heb ik persoonlijk nog nooit geprobeerd, maar het zou zo maar kunnen dat ik jouw methode 1 op 1 ga kopiëren binnenkortMalt007 schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:28:
[...]
Nou zaterdag was het zover, de kalkoen mocht bereid worden en ik kan al verklappen dat het een doorslaand succes was. Heb het qua smaken redelijk simpel gehouden maar ben koppig geweest en heb hem echt low en slow bereid. Ik durf hem aan, het heeft absoluut toegevoegde waarde om het zo te doen, want het vlees was echt top, zo zacht en juicy, zelfs de borststukken waren echt een 10. Voor de zekerheid hadden we een grote pan jus gemaakt maar die is amper aangeraakt.
Uiteindelijk donderdagochtend de kalkoen uit de vriezer gehaald en in de koelkast laten ontdooien. Zaterdagavond heb ik een brine gemaakt met zout, suiker, mandarijn en citroenschil en wat gedroogde kruiden. Zondag de kalkoen uit de brine gehaald, droogedept en een uurtje aan de lucht laten drogen. Vervolgens ingesmeerd met olie, peper en zout en de in de holte wat citroenschillen, een ui en wat tenenknoflook gestopt.
Ik heb veel ervaring met low en slow bereidingen en heb ik de loop der tijd de techniek (mijns inziens) geperfectioneerd. Ik heb geen kalkoenrecept gezien met temperaturen lager dan 150 graden maar dat leek me toch niks, dus koppig als ik ben en zonder ervaring met kalkeon toch besloten mijn eigen methode aan te houden. Komt er op neer dat ik altijd een grote waterpan gebruik en het vlees er al opgooi zodra het vuurtje uit is. Dan zet ik de schuiven al zo dat de temperatuur niet boven de 100-110 komt maar omdat ik dat direct doe duurt het zeker een uur voor die temperatuur bereikt is. Uiteraard ook een blokje appelhout toegevoegd en vervolgens een uur of 4 niet gekeken.
Toen ik weg moest was de kerntemperatuur ongeveer 60 graden, heb hem ingepakt met alleen een dubbele laag alufolie en toen naar de locatie gereden. Uiteraard was er een hoop vertraging met gasten en voorgerechten dus pas een uur of 3 later (!!!) de kalkoen weer in de oven gegooid op 150 graden voor een krokant korstje. Blijkbaar was hij aardig door gegaard want toen ik na een kwartiertje bedacht dat ik de kern eens moest gaan checken zat hij al op de beoogde 70 graden. Hierna een half uur laten rusten zonder folie en daarna begonnen met snijden. Alles mooi geserveerd in een schaal en die was 10 minuten later leeg
Was dus een doorslaand succes en zou eerlijk gezegd niet weten wat er aan de methode verbeterd moet worden, prachtige niet overheersende bbq-smaak, zacht en juicy, mooie kleur en simpelweg lekker.
Ben er eerlijk gezegd niet over uit of de brine daadwerkelijk wat heeft toegevoegd. Kan me niet voorstellen dat het zout ook echt de kern van het vlees bereid aangezien je ruim een week moet pekelen als je bijvoorbeeld een buikspekje doet. Bij een buikspekje heeft het ook echt een week nodig om de kern te bereiken want je ziet duidelijk tot waar het is doorgedrongen door het kleurverschil van het pekelzout. Daarnaast heb ik eerlijk gezegd ook niks meegekregen van de citroenschillen, laurier en tijm die ik in de brine had zitten. Maar wellicht was het subtiel en enigszins verdrongen door de rooksmaak. Laatste puntje van de brine is dat het ook aardig wat werk is en het snel een zooitje wordt (probeer maar eens een 15L emmer met een 5kg kalkoen netjes af te gieten).
De brink zorgt er ieder geval voor dat het vlees niet droog wordt.Malt007 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:48:
Ben er eerlijk gezegd niet over uit of de brine daadwerkelijk wat heeft toegevoegd. Kan me niet voorstellen dat het zout ook echt de kern van het vlees bereid aangezien je ruim een week moet pekelen als je bijvoorbeeld een buikspekje doet. Bij een buikspekje heeft het ook echt een week nodig om de kern te bereiken want je ziet duidelijk tot waar het is doorgedrongen door het kleurverschil van het pekelzout. Daarnaast heb ik eerlijk gezegd ook niks meegekregen van de citroenschillen, laurier en tijm die ik in de brine had zitten. Maar wellicht was het subtiel en enigszins verdrongen door de rooksmaak. Laatste puntje van de brine is dat het ook aardig wat werk is en het snel een zooitje wordt (probeer maar eens een 15L emmer met een 5kg kalkoen netjes af te gieten).
Het is inderdaad tegen het uitdrogen, en die ingredienten moet je wel een beetje 'kneuzen'Malt007 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:48:
Wij hadden 4 kilo, in een grote vuilniszak, en die in een grote ovenschaal.
Gelukkig was het 3 graden buiten vorig jaar pré kerst, dus kon hij buiten blijven staan ( onder een omgedraaide kruiwagen )
Na het drogen hebben we onder de huid kruidenboter gesmeerd, met citroen, mandarijn, thijn, rozemarijn en wat peperkorrels, daarna uren in de oven.

In de kalkoen zaten wat citroenen, mandarijnen en sinaasappels, maar die kwamen ook niet terug in de uiteindelijke smaak
Hoe dan? Kan me juist voorstellen dat het zoute water vocht ontrekt.bszz schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:28:
[...]
De brink zorgt er ieder geval voor dat het vlees niet droog wordt.
MAGIC ! ...Malt007 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 15:48:
[...]
Hoe dan? Kan me juist voorstellen dat het zoute water vocht ontrekt.
No problemMalt007 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:07:
[...]Thx, normaal google ik alles maar is niet eens bij me opgekomen deze keer
[ Voor 26% gewijzigd door FreshMaker op 13-12-2016 16:54 ]
Thx, normaal google ik alles maar is niet eens bij me opgekomen deze keer
Ik ben voor komende vakantie wat gerechten aan het voorbereiden die ik wil gaan maken voor een etentje met mijn vriendin. Ik heb als nagerecht het volgende recept gevonden die ik wil maken. Ik heb nu verschillende onderdelen al een keer gemaakt maar zit met vragen omtrent het gebruik van titanium dioxide in dit gerecht. Zowel het voedingscentrum als het RIVM hebben zich negatief uitgelaten over het gebruik hiervan in het eten dus ben er zelf niet zo happig op om dit te gaan gebruiken (naast dat ik niet weet waar ik het uberhaubt zou moeten kopen.). Nu doet het volgens mij vooral dienst als kleurmiddel om het witter te laten ogen dus vroeg me af of jullie ideeën hebben hoe ik het zou kunnen vervangen. Of zou weglaten voldoen?
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Verwijderd
Ga je die ook kapotgooien zoals Anna deed in de show?jdh009 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 18:44:
Ik ben voor komende vakantie wat gerechten aan het voorbereiden die ik wil gaan maken voor een etentje met mijn vriendin. Ik heb als nagerecht het volgende recept gevonden die ik wil maken.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2016 18:52 ]
Ik weet het nog niet, lijkt me echt heel zonde om dat te doen. Maarja Als je het opeet gaat het uiteindelijk ook kapot. We zijn beide enthusiast kijker van Masterchef Australia dus denk dat ik de keuze aan haar laat als ze het opgediend krijgt, neem aan dat ze dit gerecht wel herkent en dus weet wat ze er mee zou moeten doen.Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 18:51:
[...]
Ga je die ook kapotgooien zoals Anna deed in de show?, dat was namelijk wel de bedoeling met dat recept. Ik weet niet of je vriendin dat tof gaat vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door jdh009 op 14-12-2016 18:54 ]
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Titanium oxides zie je vooral in zonbeschermende middelen (zonnebrand), die lik ik ook niet op dus ik zou het weglaten. Sowieso bij een gerecht van 60+ stappen moet je voorkoken dus ik zou het eerst zelf proberen zonder dat spul.jdh009 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 18:44:
<>t zo happig op om dit te gaan gebruiken (naast dat ik niet weet waar ik het uberhaubt zou moeten kopen.). Nu doet het volgens mij vooral dienst als kleurmiddel om het witter te laten ogen dus vroeg me af of jullie ideeën hebben hoe ik het zou kunnen vervangen. Of zou weglaten voldoen?
Het wordt ook gebruikt in tandpasta lees ik net en dat stop je dan wel weer in je mond...franssie schreef op woensdag 14 december 2016 @ 19:39:
[...]
Titanium oxides zie je vooral in zonbeschermende middelen (zonnebrand), die lik ik ook niet op dus ik zou het weglaten. Sowieso bij een gerecht van 60+ stappen moet je voorkoken dus ik zou het eerst zelf proberen zonder dat spul.
Maar slik je niet door. Toch?
Het is idd om de witte chocolade nog witter te laten uitzien. Ik zou het gerust durven weglaten. Uiteindelijk draait het toch om de smaak.
Zonder door te klikken dacht ik al te weten om welk gerecht het ging. En inderdaad!
Het is idd om de witte chocolade nog witter te laten uitzien. Ik zou het gerust durven weglaten. Uiteindelijk draait het toch om de smaak.
Zonder door te klikken dacht ik al te weten om welk gerecht het ging. En inderdaad!
[ Voor 79% gewijzigd door DrivinUCrazy op 14-12-2016 21:05 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
een (druppel of nog minder) blauwe kleurstof laat het imho ook witter lijkenDrivinUCrazy schreef op woensdag 14 december 2016 @ 21:01:
www.casarodriguillo.com
titanium dioxide is één van de belangrijkste bestanddelen van onze verven, en er gaan geruchten dat ook dat bestandsdeel op termijn uit verf zal moeten verdwijnen. Ik zou het niet zomaar eten

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Zelf ook voor 69,99 de silvercrest sous-vide van de Lidl gekocht.franssie schreef op maandag 5 december 2016 @ 00:04:
Van Sint vrouw vandaag het sous vide apparaat van de LIDL gekregen, leuk ding. In mijn rijstkoker mer PID maakte ik ook stoofschotels - dat moet hierin toch ook kunnen op 86 graden dus zonder water?
Het lijkt ook en rijstkoker uiteindelijk.
Eerste keer aangezet en het viel me op dat die een grote temperatuur afwijking heeft (gemeten met Ikea fantast). Zo'n 4 graden te veel (60c is 56c op de machine). Op zich niet zo'n probleem, als je er maar rekening mee houdt.
Maar toen ik hem even uit het stopcontact haalde kwam ik achter het echte grote probleem! Had hem afgesteld op 56c en toen ik na 2 uur even de stekker er uit trok om de draad anders te leggen, toen kwam ik er achter dat de machine opeens maar 48c aangaf! Terwijl die wel steeds op de 56c programma stond.
De andere termometer bevestigd dit, de silvercrest blijft niet op temperatuur. Hij verliest 3,5c per uur, terwijl de energie meter wel aangeeft dat die af en toen aanslaat, maar niet genoeg om constante temperatuur te houden. Ondertussen blijft die wel rustig aangeven dat die op temperatuur is, maar 30 seconden van de stroom en hij reset en geeft de normale waarde aan.
De machine is dus waardeloos en gaat terug naar de winkel.
American Express vraagbaak
Verwijderd
Plaats je een foto als het klaar is? Ik vond het te extreem dit gerecht om te maken, maar het zag er heel heel goed uit.jdh009 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 18:54:
Ik weet het nog niet, lijkt me echt heel zonde om dat te doen. Maarja Als je het opeet gaat het uiteindelijk ook kapot. We zijn beide enthusiast kijker van Masterchef Australia dus denk dat ik de keuze aan haar laat als ze het opgediend krijgt, neem aan dat ze dit gerecht wel herkent en dus weet wat ze er mee zou moeten doen.
Hmmm ik zal de mijne komende week dan ook eens testen, dat is niet zo mooi.Stinger_Ventura schreef op donderdag 15 december 2016 @ 17:30:
[...]
<>
Al heb ik met de Fantast ook wel hele rare dingen gezien, zal mijn BBQ maverick ernaast zetten.
Ik hoop dat het gewoon pech geweest is, maar stiekem ben ik toch blij dat ik de Anova heb gekocht (omdat ik niet nóg zo'n groot ding kwijt kan). Die van de Lidl werd wel sterk overwogen namelijk...Stinger_Ventura schreef op donderdag 15 december 2016 @ 17:30:
[...]
Zelf ook voor 69,99 de silvercrest sous-vide van de Lidl gekocht.
Eerste keer aangezet en het viel me op dat die een grote temperatuur afwijking heeft (gemeten met Ikea fantast). Zo'n 4 graden te veel (60c is 56c op de machine). Op zich niet zo'n probleem, als je er maar rekening mee houdt.
Maar toen ik hem even uit het stopcontact haalde kwam ik achter het echte grote probleem! Had hem afgesteld op 56c en toen ik na 2 uur even de stekker er uit trok om de draad anders te leggen, toen kwam ik er achter dat de machine opeens maar 48c aangaf! Terwijl die wel steeds op de 56c programma stond.
De andere termometer bevestigd dit, de silvercrest blijft niet op temperatuur. Hij verliest 3,5c per uur, terwijl de energie meter wel aangeeft dat die af en toen aanslaat, maar niet genoeg om constante temperatuur te houden. Ondertussen blijft die wel rustig aangeven dat die op temperatuur is, maar 30 seconden van de stroom en hij reset en geeft de normale waarde aan.
Ben bang dat het geen pech is. Deze Duitse site heeft ook een test gedaan, en komt to dezelfde conclusie.barrymossel schreef op donderdag 15 december 2016 @ 18:52:
[...]
Ik hoop dat het gewoon pech geweest is, maar stiekem ben ik toch blij dat ik de Anova heb gekocht (omdat ik niet nóg zo'n groot ding kwijt kan). Die van de Lidl werd wel sterk overwogen namelijk...
In die test neemt de temperatuur wel minder snel af, maar zo te zien hebben zij hem in de keuken getest (20c omgeving temperatuur?) en ik heb hem de schuur gebruikt ( 7c omgeving temperatuur).
Als je een 2,5c biefstukje doet voor 60minuten, dan is het met een keer uit en aanzetten wel op temperatuur te houden. Als je echt 4 uur iets wil laten staan, dan ga je niet 8x terug om hem op temperatuur te houden.
Gelukkig kan die binnen 30 dagen retour. Twijfel nog of ik een Anavo neem. Kost 49 euro extra met veel meer precisie, veel kleiner om op te bergen, en doordat je een pan of bak gebruikt kan je er veel meer in kwijt. Daarnaast vermoed ik dat de water circulatie van de anova beter is dan het opwarmen van de bak van de Lidl sous vide ( een biefstukje had toch de kant geraakt, en was daarom well-done ipv medium-rare).
Hoe vaak koken jullie iets sous vide? voor 4x per jaar wat weinig, maar gebruik je hem 10x dan is het een goede toevoeging.
Ik heb hem vorige week donderdag voor het eerst gebruikt. Toen vrijdag, toen zaterdag en zondag ook weer. Mijn vrouw was skeptisch, maar direct overtuigd (en zeker na de varkenshaas).Stinger_Ventura schreef op donderdag 15 december 2016 @ 22:05:
[...]
Ben bang dat het geen pech is. Deze Duitse site heeft ook een test gedaan, en komt to dezelfde conclusie.
In die test neemt de temperatuur wel minder snel af, maar zo te zien hebben zij hem in de keuken getest (20c omgeving temperatuur?) en ik heb hem de schuur gebruikt ( 7c omgeving temperatuur).
Als je een 2,5c biefstukje doet voor 60minuten, dan is het met een keer uit en aanzetten wel op temperatuur te houden. Als je echt 4 uur iets wil laten staan, dan ga je niet 8x terug om hem op temperatuur te houden.
Gelukkig kan die binnen 30 dagen retour. Twijfel nog of ik een Anavo neem. Kost 49 euro extra met veel meer precisie, veel kleiner om op te bergen, en doordat je een pan of bak gebruikt kan je er veel meer in kwijt. Daarnaast vermoed ik dat de water circulatie van de anova beter is dan het opwarmen van de bak van de Lidl sous vide ( een biefstukje had toch de kant geraakt, en was daarom well-done ipv medium-rare).
Hoe vaak koken jullie iets sous vide? voor 4x per jaar wat weinig, maar gebruik je hem 10x dan is het een goede toevoeging.
Ik zie mijn vrouw zelf de Anova niet gebruiken (zij kookt als ik werk - dus doordeweeks normaliter), maar zelf gaat hij voor mij zeker een paar keer per maand gebruikt worden. Briljante garing!
Klinkt goed! Hier was de garing ook restaurant waardig (behalve dat ene stukje dat tegen de zijkant is gaan zitten, waardoor het well-done was). Had hem wel afgeregeld op de ikea fantast thermometer.barrymossel schreef op donderdag 15 december 2016 @ 22:14:
[...]
Ik heb hem vorige week donderdag voor het eerst gebruikt. Toen vrijdag, toen zaterdag en zondag ook weer. Mijn vrouw was skeptisch, maar direct overtuigd (en zeker na de varkenshaas).
Ik zie mijn vrouw zelf de Anova niet gebruiken (zij kookt als ik werk - dus doordeweeks normaliter), maar zelf gaat hij voor mij zeker een paar keer per maand gebruikt worden. Briljante garing!![]()
Wil jij hem ook eens testen? Gewoon 2 uurtjes aan laten staan waarbij hij zijn tempratuur zegt vast te houden. Daarna even uit/aan zetten ( 30 seconden werk) en dan kijken welke temperatuur hij aangeeft? Bij mij dus 7 graden minder! (later bevestigd door de externe thermometer, waarbij beide waardes dus 4 graden hoger lagen).
Zo... zojuist de Anova besteld
Tussen Kerst en Oud&Nieuw ben ik lekker vrij dus kan ik dan kan ik hem meteen maar eens aan het werk zetten
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Met de Anova? Deze blijft constant de juiste temperatuur aangeven. Kan binnenkort wel even testen met stekker erin en eruit, maar het lijkt me niet dat het display een verkeerde temperatuur gaat aangeven, aangezien deze redelijk direct met de temperatuur verbonden is...?Stinger_Ventura schreef op donderdag 15 december 2016 @ 22:22:
[...]
Klinkt goed! Hier was de garing ook restaurant waardig (behalve dat ene stukje dat tegen de zijkant is gaan zitten, waardoor het well-done was). Had hem wel afgeregeld op de ikea fantast thermometer.
Wil jij hem ook eens testen? Gewoon 2 uurtjes aan laten staan waarbij hij zijn tempratuur zegt vast te houden. Daarna even uit/aan zetten ( 30 seconden werk) en dan kijken welke temperatuur hij aangeeft? Bij mij dus 7 graden minder! (later bevestigd door de externe thermometer, waarbij beide waardes dus 4 graden hoger lagen).
Wie heeft er hier ervaring met het bereiden van Schweinshaxe? Ik wil dat binnenkort een keer zelf gaan maken, maar ik kom nogal wisselende recepten tegen. In sommige gevallen wordt de haxe eerst gekookt en gaat deze daarna in de oven. Anderen doen hem alleen in de oven. Mijn voorkeur gaat naar alleen in de oven..(in een schaal met een laag bier) maar ik kom daar weer compleet verschillende tijden tegen. In het recept wat ik nu heb gevonden spreken ze over 1 uur op 160 graden, daarna 1:10 op 180 graden en daarna nog onder de grill tot de huid knapperig is. Echter een ander recept heeft het dan weer over 4 uur op 180-190 graden. Best een verschil dus.. ik weet dat ik de kerntemperatuur in de gaten kan houden (ga ik ook zeker doen), maar om het een beetje te timen qua etenstijd
wil ik toch wel graag een idee hebben welke tijd ik aan zou moeten houden..
Sorry, ik dacht dat je refereerde aan de Lidl Silvercrest sous-vide machine. De Anova vertrouw ik wel na alle reviews door professionals op internet.barrymossel schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 07:51:
[...]
Met de Anova? Deze blijft constant de juiste temperatuur aangeven. Kan binnenkort wel even testen met stekker erin en eruit, maar het lijkt me niet dat het display een verkeerde temperatuur gaat aangeven, aangezien deze redelijk direct met de temperatuur verbonden is...?
Ging er mij om dat andere met de Lidl machine misschien nit het probleem hebben dat die wel aangeeft dat die op tempratuur is maar ondertussen dus toch terug loopt in warmte.
Het lijkt me een defect te zijn, maar de kans op kwaliteitsproblemen bij Lidl producten is misschien niet heel vreemd (en specifiek voor zo'n prijs)...Stinger_Ventura schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 08:30:
[...]
Sorry, ik dacht dat je refereerde aan de Lidl Silvercrest sous-vide machine. De Anova vertrouw ik wel na alle reviews door professionals op internet.
Ging er mij om dat andere met de Lidl machine misschien nit het probleem hebben dat die wel aangeeft dat die op tempratuur is maar ondertussen dus toch terug loopt in warmte.
Ik heb een paar van die jongens op toen we eerder dit jaar in Berlijn warenkrietjur schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 08:10:
Wie heeft er hier ervaring met het bereiden van Schweinshaxe? Ik wil dat binnenkort een keer zelf gaan maken, maar ik kom nogal wisselende recepten tegen. In sommige gevallen wordt de haxe eerst gekookt en gaat deze daarna in de oven. Anderen doen hem alleen in de oven. Mijn voorkeur gaat naar alleen in de oven..(in een schaal met een laag bier) maar ik kom daar weer compleet verschillende tijden tegen. In het recept wat ik nu heb gevonden spreken ze over 1 uur op 160 graden, daarna 1:10 op 180 graden en daarna nog onder de grill tot de huid knapperig is. Echter een ander recept heeft het dan weer over 4 uur op 180-190 graden. Best een verschil dus.. ik weet dat ik de kerntemperatuur in de gaten kan houden (ga ik ook zeker doen), maar om het een beetje te timen qua etenstijdwil ik toch wel graag een idee hebben welke tijd ik aan zou moeten houden..
Wel jammer dat het resultaat van die lidl sousvide bevestigd wordt. Mijn vrouw begon over kerst eten zalm in de sous vide (anova)
eerst brullen tja nu je em hebt gekocht moeten we em maar gebruiken maar nu suggesties doen want stiekem was de zalm heel erg lekker.
Zo twee desembroden de oven inschieten
en weer smullen dit weekeinde. Mocht iemand nog een recept hebben dat je het in de koelkast kan zetten om 24 uur later af te bakken hou ik me aanbevolen. Maar eerst nog rijsmandjes kopen. nog filmpje gejat van koffiepraat.nl over het ultieme brood bbc documentaire
Vandaag voor het eerst de air fryer XL van flips gebruikt moet zeggen met ovenfrietjes etc komt het er goed en knapperig uit. Maar ik las al dat je ook verse eigengemaakte friet erin kan doen (wel in olie zetten) en nog veul meer zut erin kan
maakt wel behoorlijk lawaai zo'n ding trouwens, maar goed als alles vol zit aan oven magnetron kan dit ding ook nog aan
Zo twee desembroden de oven inschieten
Vandaag voor het eerst de air fryer XL van flips gebruikt moet zeggen met ovenfrietjes etc komt het er goed en knapperig uit. Maar ik las al dat je ook verse eigengemaakte friet erin kan doen (wel in olie zetten) en nog veul meer zut erin kan
[ Voor 35% gewijzigd door mutsje op 16-12-2016 19:06 ]
Verwijderd
pas wel even op met de stroom. Ik had hier een keer 2 frituurpannen aan, de oven, de magnetron, de wasmachine en de droger en flop, alle stroom eraf. Bleek ik de hoofdzekering kapot gemaakt te hebben en die kan je niet zelf vervangen. Zit je met je eten en gasten en 3 uur later een spoedmonteur die ook nog eens ging dreigen met een rekening van honderden euro's omdat ik teveel kookapparatuur had aangezet in een gezinswoningmutsje schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:59:
maar goed als alles vol zit aan oven magnetron kan dit ding ook nog aan

Totaal offtopic: Joh, vind je t gek?

offtopic:
Enig idee hoeveel vermogen je op dat moment trok? Dat is toch echt een gevalletje eigen schuld en zo'n monteur met standby dienst is niet goedkoop.
Frituurpan1: 2000W
Frituurpan2: 2000W
magnetron: 800W (kan ook nog wel meer)
Oven: 1500W (waarschijnlijk meer)
Wasmachine: 2000W (tijdens water verwarmen meer)
Droger: 2000W
Hierbij heb ik wat zitten gokken met de vermogens, maar ivm de gelijktijdigheidsfactor heb ik zelfs al wat lager ingezet.
Ga je dit optellen, kom je boven de 10 kW, continu!. Dan trek je pakweg 44A, en dat voor langere tijd. Als je bedenkt dat een hoofdzekering vaak maar 35 of soms zelfs maar 25A is, dan gaat dat inderdaad niet lang goed.
Eigenlijk is het heel simpel: met het kerstdiner niet tijdens het uitgebreide koken ook nog de was willen doen. Gaat niet goed.
Enig idee hoeveel vermogen je op dat moment trok? Dat is toch echt een gevalletje eigen schuld en zo'n monteur met standby dienst is niet goedkoop.
Hierbij heb ik wat zitten gokken met de vermogens, maar ivm de gelijktijdigheidsfactor heb ik zelfs al wat lager ingezet.
Ga je dit optellen, kom je boven de 10 kW, continu!. Dan trek je pakweg 44A, en dat voor langere tijd. Als je bedenkt dat een hoofdzekering vaak maar 35 of soms zelfs maar 25A is, dan gaat dat inderdaad niet lang goed.
Eigenlijk is het heel simpel: met het kerstdiner niet tijdens het uitgebreide koken ook nog de was willen doen. Gaat niet goed.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 18:04:
Totaal offtopic: Joh, vind je t gek?![]()
offtopic:
offtopic:
En de gemiddelde Nederlander weet niet eens wat Watt is. Laat staan hoe een zekering werkt.
En de gemiddelde Nederlander weet niet eens wat Watt is. Laat staan hoe een zekering werkt.
offtopic:
Je hebt gelijk, maar hoeveel mensen weten dat ze een hoofdzekering hebben, laat staan dat die niet het totaal van alle subgroepen aankan.
Laat die slimme meter dan een waarschuwing geven voordat de trage zekering eruit klpat
Je hebt gelijk, maar hoeveel mensen weten dat ze een hoofdzekering hebben, laat staan dat die niet het totaal van alle subgroepen aankan.
Laat die slimme meter dan een waarschuwing geven voordat de trage zekering eruit klpat
Je hoofdzekering kan al klappen van een waterkoker hoor. Hebben wij gehad, eerste wat de monteur zei 'heb je een waterkoker' mijn vrouw ja.. goed vervang die maar want die trekt de boel onderuit. En verdomd waar hierna geen stoppen meer eruit nou ja.... behalve door de kortsluitingen die ik wist te veroorzakenVerwijderd schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:02:
[...]
pas wel even op met de stroom. Ik had hier een keer 2 frituurpannen aan, de oven, de magnetron, de wasmachine en de droger en flop, alle stroom eraf. Bleek ik de hoofdzekering kapot gemaakt te hebben en die kan je niet zelf vervangen. Zit je met je eten en gasten en 3 uur later een spoedmonteur die ook nog eens ging dreigen met een rekening van honderden euro's omdat ik teveel kookapparatuur had aangezet in een gezinswoning

Verwijderd
Ben ik een keer goed aan het multi tasken als man en is het ook niet goedDrivinUCrazy schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 18:04:
Dit vind je vast ook erg leuk: http://www.bbc.co.uk/programmes/b06vn7sqmutsje schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:59:
Wel jammer dat het resultaat van die lidl sousvide bevestigd wordt. Mijn vrouw begon over kerst eten zalm in de sous vide (anova)eerst brullen tja nu je em hebt gekocht moeten we em maar gebruiken maar nu suggesties doen want stiekem was de zalm heel erg lekker.
Zo twee desembroden de oven inschietenen weer smullen dit weekeinde. Mocht iemand nog een recept hebben dat je het in de koelkast kan zetten om 24 uur later af te bakken hou ik me aanbevolen. Maar eerst nog rijsmandjes kopen. nog filmpje gejat van koffiepraat.nl over het ultieme brood bbc documentaire
[video]
Vandaag voor het eerst de air fryer XL van flips gebruikt moet zeggen met ovenfrietjes etc komt het er goed en knapperig uit. Maar ik las al dat je ook verse eigengemaakte friet erin kan doen (wel in olie zetten) en nog veul meer zut erin kanmaakt wel behoorlijk lawaai zo'n ding trouwens, maar goed als alles vol zit aan oven magnetron kan dit ding ook nog aan
Currently not available zegt ieAikon schreef op zondag 18 december 2016 @ 15:01:
[...]
Dit vind je vast ook erg leuk: http://www.bbc.co.uk/programmes/b06vn7sq
Ik heb nog 2x 600gr procureur in de vriezer liggen. Normaal maakte ik hier ieder weekend pulled pork van (op zoek naar het ultieme recept, en we zijn aardig geslaagd), maar inmiddels komt de pulled pork me wel m'n neus uit. 
Heeft iemand nog wat inspiratie wat ik met de overige twee stukken kan doen? Alle recepten voor procureur die ik tegenkom is altijd pulled pork
Ik zit er aan te denken om het te gebruiken voor rendang of een ander soort stoofgerechtje
Heeft iemand nog wat inspiratie wat ik met de overige twee stukken kan doen? Alle recepten voor procureur die ik tegenkom is altijd pulled pork