Misha schreef op zondag 18 december 2016 @ 16:50:
Ik heb nog 2x 600gr procureur in de vriezer liggen. Normaal maakte ik hier ieder weekend pulled pork van (op zoek naar het ultieme recept, en we zijn aardig geslaagd), maar inmiddels komt de pulled pork me wel m'n neus uit.
Heeft iemand nog wat inspiratie wat ik met de overige twee stukken kan doen? Alle recepten voor procureur die ik tegenkom is altijd pulled pork

Ik zit er aan te denken om het te gebruiken voor rendang of een ander soort stoofgerechtje
Gisteren toevallig Rendang gemaakt, maar dan met runderlappen. Een van mijn favoriete gerechten.
Vanavond eet ik het weer. Vrouw is een paar dagen van huis en die vind het veuls te pittig
Ik gebruik tot nogtoe altijd dit recept:
http://norecipes.com/recipe/beef-rendang-recipe/
Denk dat ik het ook eens met varkensnek ga maken voor de verandering.
Pulled pork begin ik onderhand ook moe te worden en ik heb nog de nodige porties in de vriezer
Wat ik ook een aantal keer heb gemaakt van procureur (sorry heb geen linkje, dus rechtstreeks uit mn OneNote):
Taco met carnita
1 kg varkensrib zonder been
2 el Fuego Spice Mix (zie recept)
1 uitgeperste limoen
1 uitgeperste sinaasappel
1 el Chinese soja
1 tl komijnpoeder
5 teentjes knoflook
1/2 liter Coca-Cola (niet light)
Fuego Spice Mix
3 el paprikapoeder
1 tl cayennepeper
1 tl witte peper
1 el zwarte peper
1 el knoflookpoeder
1 el chilipoeder
1 el gedroogde oregano
1 el zout
TexMex mangosalsa voor 4 personen:
2 mango’s
½ rode ui
½ bosje koriander
1-2 el uitgeperste limoen
½ -1 habanero-chilipeper of gele Mme. Jeanette
½ tl zout
Snijd de ingrediënten fijn en meng alles in een schaal door elkaar.
Snijd het varkensvlees in kleine stukjes en roer de fuego spice mix erdoor.
Giet het sap van de limoen en de sinaasappel over het vlees en doe ook de soja en de komijn erbij.
Hak de knoflooktenen fijn en roer die ook door het vlees.
Laat het vlees tenminste 1 uur marineren, maar liever een hele nacht.
Haal het vlees uit de marinade (wel bewaren!) en bak het vlees rondom aan.
Als het vlees een beetje bruin begint te kleuren, giet dan de marinade en de Coca-Cola erbij.
Voeg zoveel cola toe tot het vlees net onder het vocht staat.
Laat het vlees minimaal 2 uur zachtjes sudderen met de pan op de deksel.
Haal tegen het einde van de kooktijd het deksel van de pan en laat het inkoken tot je een lekkere smeuïge massa krijgt.
Serveer met een kleine mais- of tarwetortilla, een guacamole naar keuze en mangosalsa.