Lekker eten bij de GoT-kookclub - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 12 ... 113 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:21
Misha schreef op zondag 18 december 2016 @ 16:50:
Ik heb nog 2x 600gr procureur in de vriezer liggen. Normaal maakte ik hier ieder weekend pulled pork van (op zoek naar het ultieme recept, en we zijn aardig geslaagd), maar inmiddels komt de pulled pork me wel m'n neus uit. :P

Heeft iemand nog wat inspiratie wat ik met de overige twee stukken kan doen? Alle recepten voor procureur die ik tegenkom is altijd pulled pork :( Ik zit er aan te denken om het te gebruiken voor rendang of een ander soort stoofgerechtje
Ham? :9 (http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=11163.0) Ik kom ook nog wel recepten met rollade tegen overigens via Google.

In dunne(re) plakken op de grill met alleen wat peper en zout vind ik het ook erg lekker. In feite is het een stuk schouder- en halskarbonade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:32
Ik heb nog 2x 600gr procureur in de vriezer liggen. Normaal maakte ik hier ieder weekend pulled pork van (op zoek naar het ultieme recept, en we zijn aardig geslaagd), maar inmiddels komt de pulled pork me wel m'n neus uit. :P

Heeft iemand nog wat inspiratie wat ik met de overige twee stukken kan doen? Alle recepten voor procureur die ik tegenkom is altijd pulled pork :( Ik zit er aan te denken om het te gebruiken voor rendang of een ander soort stoofgerechtje
Maak er babi pangang van. Recept dat ik gebruik staat in het vorige topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
Ik maak vandaag crab cakes met een recept van jamie oliver, gaat allemaal prima maar het mengsel is nogal nat. Ik had de krab moeten uitknijpen voor ik de rest van de ingredienten erdoor deed maar dat is nu een beetje laat. Iemand nog ideeen om dit te redden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:08

franssie

Save the albatross

Malt007 schreef op zondag 18 december 2016 @ 19:11:
Ik maak vandaag crab cakes met een recept van jamie oliver, gaat allemaal prima maar het mengsel is nogal nat. Ik had de krab moeten uitknijpen voor ik de rest van de ingredienten erdoor deed maar dat is nu een beetje laat. Iemand nog ideeen om dit te redden?
alsnog uitknijpen

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 20-09 21:39
Kon na een half uurtje koelkast al behoorlijk wat vocht afdeppen met een keukenpapiertje, daarna een beschuitje fijngemaakt en erdoor gedaan en het lijkt wel goed te komen. Ben aan het proefbakken en ze worden helaas niet mooi hoog maar 2-3cm lukt wel :-) thx anyway

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog 2x 600gr procureur in de vriezer liggen.
stoofpot werkt inderdaad prima, doe ik af en toe. Als je op varkensschouder en stoofpot zoekt kom je veel tegen, ik lees soms wel in recepten dat 1,5 uur kooktijd genoeg is, maar ik heb meestal wel 3+ uur nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:18

m0nk

16-09-2003 15.15

Toch maar overstag gegaan en ook maar een Anova precision cooker (BT versie) besteld..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mutsje schreef op zondag 18 december 2016 @ 15:20:
[...]

Currently not available zegt ie :(
BBC is doorgaans alleen vanuit GB werkzaam helaas. Maar vast wel iets te vinden of anders via een vpn.
Kende hem ja, leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-09 10:01

Gisteren toevallig Rendang gemaakt, maar dan met runderlappen. Een van mijn favoriete gerechten.
Vanavond eet ik het weer. Vrouw is een paar dagen van huis en die vind het veuls te pittig :P

Ik gebruik tot nogtoe altijd dit recept:
http://norecipes.com/recipe/beef-rendang-recipe/
Denk dat ik het ook eens met varkensnek ga maken voor de verandering.

Pulled pork begin ik onderhand ook moe te worden en ik heb nog de nodige porties in de vriezer :)

Wat ik ook een aantal keer heb gemaakt van procureur (sorry heb geen linkje, dus rechtstreeks uit mn OneNote):

Taco met carnita
1 kg varkensrib zonder been
2 el Fuego Spice Mix (zie recept)
1 uitgeperste limoen
1 uitgeperste sinaasappel
1 el Chinese soja
1 tl komijnpoeder
5 teentjes knoflook
1/2 liter Coca-Cola (niet light)

Fuego Spice Mix
3 el paprikapoeder
1 tl cayennepeper
1 tl witte peper
1 el zwarte peper
1 el knoflookpoeder
1 el chilipoeder
1 el gedroogde oregano
1 el zout

TexMex mangosalsa voor 4 personen:
2 mango’s
½ rode ui
½ bosje koriander
1-2 el uitgeperste limoen
½ -1 habanero-chilipeper of gele Mme. Jeanette
½ tl zout

Snijd de ingrediënten fijn en meng alles in een schaal door elkaar.

Snijd het varkensvlees in kleine stukjes en roer de fuego spice mix erdoor.
Giet het sap van de limoen en de sinaasappel over het vlees en doe ook de soja en de komijn erbij.
Hak de knoflooktenen fijn en roer die ook door het vlees.
Laat het vlees tenminste 1 uur marineren, maar liever een hele nacht.

Haal het vlees uit de marinade (wel bewaren!) en bak het vlees rondom aan.
Als het vlees een beetje bruin begint te kleuren, giet dan de marinade en de Coca-Cola erbij.
Voeg zoveel cola toe tot het vlees net onder het vocht staat.
Laat het vlees minimaal 2 uur zachtjes sudderen met de pan op de deksel.
Haal tegen het einde van de kooktijd het deksel van de pan en laat het inkoken tot je een lekkere smeuïge massa krijgt.

Serveer met een kleine mais- of tarwetortilla, een guacamole naar keuze en mangosalsa.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 21:38
Normale cola welteverstaan... Geen light, Zero of Stevia variant

.....toch Maverick! :+

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Die Bruine schreef op maandag 19 december 2016 @ 13:47:
Normale cola welteverstaan... Geen light, Zero of Stevia variant

.....toch Maverick! :+
ECHTE cola inderdaad :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

Zo gezien het brood bak draadje dood is? hier maar ff :) ik noem em paddestoelbrood gezien de eerste keer rijzen. 1KG meel gebruikt 30 gr verse gist , water op de gok :+ en wat zout, suiker en zout
Afbeeldingslocatie: http://www.datacrash.net/media/rijzenpaddestoel.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.datacrash.net/media/paddestoelbrood.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 08:39

Typhone

Who Dares Wins

Hebben jullie nog mooie plekken op de webz voor inspiratie van - met name - leuke recepten voor dagelijks gebruik? Daarmee bedoel ik vooral inspiratie voor een weekmenu en dan wat mooier weergegeven.
Ik ben allergisch voor die extreem web 1.0 achtig weergegeven sites omdat ik daar vaak 'net niet' recepten vanaf heb getrokken en soms het idee heb dat er van die ouderwetse Betsie's opzitten die daar wat recepten neerplempen. Site waar ik al redelijk veel van heb gemaakt. Via Foody kwam ik ook op wat blogs uit zo links en rechts maar ik ben niet zo'n fan van het (don't be offended) Amsterdamse 'kijk ons gezond met superfood' sausje wat daar in veel recepten overheen ligt. Daarbij is vlees in vrijwel alle gevallen een must bij recepten.

Voorbeeldjes van dingen die ik al eens getest heb: 24kitchen - de makkelijke maaltijd, Jeroen Meeus (die Belg met een soortgelijk programma), Francesca die kookt (maar viel wat tegen) en bovengenoemde site. Er zullen er vast nog meer zijn (mag ook in een specifieke hoek zijn). Voorbeelden of tips? Buitenlandse sites mogen in principe ook maar ik ben huiverig voor Amerikaanse sites vanwege de productkeuzes die hier vaak beperkt zijn of heel wat meer moeite kosten om te bemachtigen.

[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 20-12-2016 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003

Garyu

WW

Ik zoek mijn recepten vaak via www.chefkoch.de bij elkaar. Maar goed, dat is wel in het Duits, en redelijk web1.0 ;). Wel een grote community, waardoor je redelijk goed kan filteren of het recept bruikbaar is of niet.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:53
Typhone schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:31:
Hebben jullie nog mooie plekken op de webz voor inspiratie van - met name - leuke recepten voor dagelijks gebruik? Daarmee bedoel ik vooral inspiratie voor een weekmenu en dan wat mooier weergegeven.
Ik ben allergisch voor die extreem web 1.0 achtig weergegeven sites omdat ik daar vaak 'net niet' recepten vanaf heb getrokken en soms het idee heb dat er van die ouderwetse Betsie's opzitten die daar wat recepten neerplempen. Site waar ik al redelijk veel van heb gemaakt. Via Foody kwam ik ook op wat blogs uit zo links en rechts maar ik ben niet zo'n fan van het (don't be offended) Amsterdamse 'kijk ons gezond met superfood' sausje wat daar in veel recepten overheen ligt. Daarbij is vlees in vrijwel alle gevallen een must bij recepten.

Voorbeeldjes van dingen die ik al eens getest heb: 24kitchen - de makkelijke maaltijd, Jeroen Meeus (die Belg met een soortgelijk programma), Francesca die kookt (maar viel wat tegen) en bovengenoemde site. Er zullen er vast nog meer zijn (mag ook in een specifieke hoek zijn). Voorbeelden of tips? Buitenlandse sites mogen in principe ook maar ik ben huiverig voor Amerikaanse sites vanwege de productkeuzes die hier vaak beperkt zijn of heel wat meer moeite kosten om te bemachtigen.
foodbgood.nl

[ Voor 33% gewijzigd door bszz op 20-12-2016 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
Ik zou graag zelf een paté willen maken maar ik tref op het web zo veel verschillende bereidingen, ingrediënten en vooral ook verhoudingen aan dat ik niet weet waar ik moet beginnen. Heeft iemand hier de gouden tip of het perfecte recept?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:14
Binnenkort ga ik eens een experiment doen met zwaardvis. En dan lekker jan-boeren-fluitjes, een deftige steak braden, geroosterde aardappelwigjes uit de oven (van een paar pagina's terug) maar dan, wat doe ik daarbij? Ik kan natuurlijk een griekse salade doen (niks mis mee :9 ) maar wat voor groenten passen goed bij zwaardvis? Ik dacht zelf aan een mix van schijfjes wortel, erwten en/of bloemkoolroosjes maar da's wel een beetje zaaaai. Heeft iemand een out-of-the box tip?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

coelho schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:07:
Ik zou graag zelf een paté willen maken maar ik tref op het web zo veel verschillende bereidingen, ingrediënten en vooral ook verhoudingen aan dat ik niet weet waar ik moet beginnen. Heeft iemand hier de gouden tip of het perfecte recept?
Dat zie je vaak, zo zijn de verhoudingen van een simpele hutspot ook al heel anders als je het Amsterdamse (Wannee) of het Haagse kookboek van de huishoudschool pakt.
Pak gewoon een standaard basis kookboek zoals genoemd of een site van een kok die je vertrouwt. Ik zou niet beginnen met een receptsite, je wilt een basis vanwaar je aanpassingen kan maken (daarvoor kan je dan wel weer alle recepten op internet doorzoeken voor inspiratie) totdat je je eigen recept hebt ontwikkeld.

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 20-12-2016 20:29 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coelho schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:07:
Ik heb een cursus van twee avonden hiervoor gevolgd (pate en terrine), er is heel veel mogelijk. Ik vond het persoonlijk wel wat veel werk en ik eet het alleen op toastjes, dus ik koop het eigenlijk altijd en ik vind de goedkoopste pathe uit de supermarkt ook lekkerder dan zelfgemaakte wat mijn persoonlijke kronkel is :P

Wellicht kan je ook een workshop volgen? Ik meen dat ik 50 euro per avond betaalde en daar zat ook wijn bij.
Ik vond het wel lastig, je kan wel recepten van internet halen ofzo, maar er zit veel kennis achter die je dan mist.
Hebben jullie nog mooie plekken op de webz voor inspiratie van - met name - leuke recepten voor dagelijks gebruik?
Dit vind ik een leuke: https://www.hellofresh.nl/recipe/all/

Je kan per maand en dan per week kiezen en je hebt diverse boxen, elke box heeft meestal andere recepten. Dan heb je er snel een stuk of 30 per week wel. Je kan het ook mooi selecteren en kopiëren naar word en dat ziet er goed uit door de mooie foto's. En je kan ook de recepten als pdf downloaden. Dus een redelijk moderne site. Snap niet dat het niet achter een betaalmuur zit, maar je hoort mij niet klagen. Hier een voorbeeld van een recept, ziet er echt goed uit als je het print en in een map stopt:

https://ddw4dkk7s1lkt.clo...4568.pdf?t=20161202173201

Het meest leuke vind ik dat je echt van 1 tot 6 personen kan zien hoeveel erin moet, dat is echt handig omdat je dan zelf niet hoeft om te rekenen.

Ik gebruik het vooral ter inspiratie. Ze hebben vaak leuke ideeen, maar ik zou het niet willen die box omdat ik maar 1/3e leuk vind.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2016 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Laatst online: 22-09 21:38
Zwaardvis grillen alsof het biefstuk is gaat prima. Ik vind het goed te kruiden, maar ook peper en zout gaat goed.
Ik vind wel dat er veel verschil zit tusssen zwaardvis van de markt zeg maar en zwaardvis in van die voorverpakte eenheden. Dat vind ik persoonlijk dus echt niets. Zelfs naturel vind ik het de moeite niet waard.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-09 16:42
mekkieboek schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 19:50:
Binnenkort ga ik eens een experiment doen met zwaardvis. En dan lekker jan-boeren-fluitjes, een deftige steak braden, geroosterde aardappelwigjes uit de oven (van een paar pagina's terug) maar dan, wat doe ik daarbij? Ik kan natuurlijk een griekse salade doen (niks mis mee :9 ) maar wat voor groenten passen goed bij zwaardvis? Ik dacht zelf aan een mix van schijfjes wortel, erwten en/of bloemkoolroosjes maar da's wel een beetje zaaaai. Heeft iemand een out-of-the box tip?
Gegrilde groeten? Wortels met honing en balsamico uit de oven en daarbij gegrilde aubergine? De aubergine kan je aanmaken na het grillen met wat munt, peterselie, olijfolie, knoflook en een beetje chilipeper. Dan wordt het een beetje saladeachtig afhankelijk van de hoeveelheid olie die je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-09 22:24
Een goede website voor simpele, snelle recepten is Marmiton. Een franse website, maar met een Google Translate kom je daar wel uit. Hier vind je de meest populaire recepten per categorie.

Uiteraard wel afgestemd op de Franse markt. Dus misschien wat lastiger om sommige ingrediënten te vinden of in de juiste hoeveelheid.

[ Voor 20% gewijzigd door FreeShooter op 21-12-2016 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-09 20:26
Hebben jullie ooit wel eens gekookt op bestelling? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen hiermee?

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Hamza schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:46:
Hebben jullie ooit wel eens gekookt op bestelling? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Je bedoelt een privéchef aan huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
Maverick! schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:10:
[...]

Je bedoelt een privéchef aan huis?
Nee ik bedoel eerder een soort van takeaway.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-09 13:03
Ik heb er vanuit klantperspectief ervaring mee. Wij eten regelmatig via thuisafgehaald.nl. Is erg leuk en je eet nog eens wat anders. Na een tijdje bouw je een soort netwerkje op van vaste adressen waarvan je weet dat het goed en lekker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Grappig, wist niet eens dat dat bestond :)
Kan me voorstellen dat ervaringen per afhaaladres nogal kunnen verschillen, net zoals bij restaurants.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:20
BBC Good Food is een vaste waarde voor mij. Ben ook geabonneerd op het magazine zelf, de website is dan handig omdat je recepten dan niet zelf hoeft bij te houden.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Hamza schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:46:
Ja, van een restaurant uit Hijum (die dat niet meer doet helaas) en het is ontkoppeld koken, zelf opwarmen en de borden opmaken etc. Over de Treeswijkhoeve** http://www.treesvoorthuis.nl/ ook goede verhalen gehoord, die doen het al een jaar of 10 dacht ik met kerst maar die lijken alweer uitverkocht.

Je moet dus nog wel wat zelf doen maar met een oven kom je al een heel eind meestal.

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 21-12-2016 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Zo ff bestelling bij allpax gedaan, 3 vacuümbakken 1 x 2 rollen 30cm breed en 100 zakjes van 20x30 :). Ben er nog niet doorheen maar trek ook koffiebonen per 250 gr vacuüm en dan gaan ze redelijk hard. Binnenkort zalm sousvide maken voor kerst diner. ff kort op 52 graden dan opbakken, wordt weer smullen dus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Man man man, stelletje barbaren hier. Ik zou 1e kerstdag koken, maar ik moet het doen bij mijn schoonouders in een bejaardenflat en daar was niet zoveel voor handen. Dus ik dacht: dan maar gourmetten. Gooi ik dat ding op tafel, met zijn allen er omheen, wat drank erbij en vlees, kan niet misgaan.

Had een lijstje gemaakt met mijn vrouw, maar ik loop natuurlijk zonder lijst de winkel in en haal konijn, eend, vis etc. Kom ik thuis, pfff, iedereen over de zeik. Konijnen en eenden, dat eten we niet. Ze willen hamburgertjes en mini slavinken en vegetarisch nepvlees op het gourmetstel.

:X

Dus nu ook biefstuk en ossehaas gehaald en shoarma en wat bakken kindergourmetspul voor mijn schoonmoeder.

Ik haal maar een paar potten goed bier of een goede tree wijn, anders gaat het een zware dag worden. Mijn zwager en schoonvader hebben nog nooit konijn, gamba's of eend gegeten, die nemen nog wel een hap om te proeven, dus het gaat wel op.

Ik ga nog een keer met kerst koken voor iedereen en ik eet maar in mijn eetje alle vis en de rest op :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:23
Haha, ik voel je pijn. Vis? "Gadverdamme." Lam? "Zielig." Biefstuk? "Duur." Wat wil je dan? "Mini-hamburgers met een parasolletje en een schotel met van alles wat." Ik kon nog net het scheldwoord met een G en 'laat maar' binnensmonds houden... Kan ik er misschien 1 of 2 lekkere wijnen bij matchen? "Nou, ik lust zoete witte wijn en de rest drinkt bier." ... Maar ja, gelukkig goed bier en er zullen 6 kratten klaarstaan, dus ik red me wel. En ik neem wel een whisky mee voor na het eten, dat wordt nog wel gewaardeerd. Maar volgend jaar is het bij mij en niemand mag iets voorstellen!!!! :P

Weet iemand nog een leuk vegetarisch gerechtje voor bij het gourmetten? Ik dacht aan gevulde kastanje-champignons. Steel eruit en fijn snijden en samen met wat ui en knoflook bakken en dan weer vullen in combinatie met wat verschillende extra's voor de afwisseling. Een paar met wat tomaat, mozzarella en pesto, een paar met Nederlandse kaas en tijm en peterselie en een paar met pitten (zonnebloem en pijnboom?) en iets als feta? En dan de champignons met wat olie in een pannetje en die dan tussen de onderste en bovenste plaat van het gourmetstel.

Wat do's & don'ts zijn zeer welkom! Ideeën voor compleet andere vegetarische gerechten die geschikt zijn voor gourmetten mogen ook. Voor het vlees heb ik 2 kant-en-klare schotels, maar ik mag toch hopen dat de vegetariërs iets waar wat meer moeite in zit kunnen waarderen.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Wij gaan met zijn allen eten maken en verzamelen bij mij. Ieder neemt wat mee, voor de kids is het idee mini pizza's maken dus de steen kan de oven in en mini pizza's vers moet goed gaan :) heb nog genoeg meel in huis :+. Verder willen we zalm sous vide bereiden met marinade en dat erbij doen. Misschien nog wat biefstuk weet het nog niet. Word geen lam, konijn (heb liever haas) of eend (wilde eend dan wel te verstaan). Maar goed voor mij hoeft zo'n kerstdiner dan ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ample Energy schreef op woensdag 21 december 2016 @ 22:33:

Weet iemand nog een leuk vegetarisch gerechtje voor bij het gourmetten? Ik dacht aan gevulde kastanje-champignons. Steel eruit en fijn snijden en samen met wat ui en knoflook bakken en dan weer vullen in combinatie met wat verschillende extra's voor de afwisseling. Een paar met wat tomaat, mozzarella en pesto, een paar met Nederlandse kaas en tijm en peterselie en een paar met pitten (zonnebloem en pijnboom?) en iets als feta? En dan de champignons met wat olie in een pannetje en die dan tussen de onderste en bovenste plaat van het gourmetstel.
Zouden maiskoekjes werken? Ik frituur ze normaal.
Je zou kunnen kijken of je in plaats van de standaard portobello-kaas combi een wat grill-bestendigere (ivm lekken/omvallen) combi kunt verzinnen.
Dingen met halloumi zijn ook superleuk :).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:27

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik vul nog wel eens paprika's met gehakt en een scheutje sherry (en wat ik nog meer tegenkom in de kast). In plaats van gehakt misschien een vulling met paddestoelen of aubergine/courgette? Ook heb ik ze wel eens gevuld met een pesto van cashewnoten en basilicum, werkte ook prima.

Over die lastige eters: In zo'n geval denk ik dat het ons laatste etentje zou zijn waarbij ik kook. Dan gaan ze maar naar de frituur. Ik ben daar snel klaar mee.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
Als tegenwicht aan de copieuze en arbeidsintensieve kerstmaaltijden wordt het dit jaar coquilles en zeewolf met pancetta en (indien verkrijgbaar) lamsoren met een nader te bepalen groentegerecht. Daarbij een kopje thee of alcoholvrij biertje :) . Als dessert, leuk om met de kids te maken, soesjes gevuld met vanilleijs en chocoladesaus.

• Boudewijn
  • Niet online
Waarom alcoholvrij bier? Bier kan ik me nog voorstellen maar de malt-smaak aan loodvrij. Auw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:45
Lidl Silvercrest Sous-vide gaat retour, en toch gekozen voor de Anova die nu 119,- kost.
Afgelopen week toch 3x wat sous-vide gemaakt. Eendeborst, Entrecote en biefstuk. Het is wat meer voorbereiding, maar het gemak van een perfecte garing is wel heel fijn :)

Hoe doen jullie groenten sous-vide? En ik las ook ergens dat je eten sous-vide kan klaarmaken, vervolgens snel in ijswater doen en dan later weer opwarmen. Maar hoe warm je het dan op?

American Express vraagbaak

• bszz
Boudewijn schreef op donderdag 22 december 2016 @ 01:51:
Waarom alcoholvrij bier? Bier kan ik me nog voorstellen maar de malt-smaak aan loodvrij. Auw.
Na twee zit ik ook wel aan mijn taks hoor.. en sommige vind ik reuze meevallen.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:46
De dag na kerst (komt beter uit) wil ik geglaceerde wortels maken. Nu ben ik best "fan" van Jamie en ik vond dit recept: http://www.jamieoliver.co...pes/the-ultimate-carrots/ Maar voor mijn gevoel kan het nog wel "lekkerder". Iemand nog tips?

• Garyu

Garyu

WW

Ik maak geglaceerde wortels regelmatig, maar gebruik daarbij eigenlijk nauwelijks water, een paar lepels water in de pan, wortels daarin stomen en tegen de tijd dat het water verdampt is verder bakken in een lepeltje olie. Knoflook toevoegen, eventueel een grof-gesneden ui. Als de wortels bijna gaar zijn nog wat boter erbij. Lepel suiker / honing toevoegen, klaar. Qua verse kruiden inderdaad tijm, maar ook (gedroogde) oregano doet het erg goed. Eventueel in plaats van water ook groentebouillon gebruiken.

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 21:23:
Man man man, stelletje barbaren hier. Ik zou 1e kerstdag koken, maar ik moet het doen bij mijn schoonouders in een bejaardenflat en daar was niet zoveel voor handen. Dus ik dacht: dan maar gourmetten. Gooi ik dat ding op tafel, met zijn allen er omheen, wat drank erbij en vlees, kan niet misgaan.

Had een lijstje gemaakt met mijn vrouw, maar ik loop natuurlijk zonder lijst de winkel in en haal konijn, eend, vis etc. Kom ik thuis, pfff, iedereen over de zeik. Konijnen en eenden, dat eten we niet. Ze willen hamburgertjes en mini slavinken en vegetarisch nepvlees op het gourmetstel.

:X

Dus nu ook biefstuk en ossehaas gehaald en shoarma en wat bakken kindergourmetspul voor mijn schoonmoeder.

Ik haal maar een paar potten goed bier of een goede tree wijn, anders gaat het een zware dag worden. Mijn zwager en schoonvader hebben nog nooit konijn, gamba's of eend gegeten, die nemen nog wel een hap om te proeven, dus het gaat wel op.

Ik ga nog een keer met kerst koken voor iedereen en ik eet maar in mijn eetje alle vis en de rest op :P
Hahaha ondankbaar he.. Maar ja, lekker overheen zetten en zelf het lekkere spul opeten! Al is biefstuk/ossenhaas wel lekker als je er wat dikkere blokjes van maakt zodat het geen taaie lapjes leer worden op de gourmet.. :P

• barrymossel
Garyu schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:14:
Ik maak geglaceerde wortels regelmatig, maar gebruik daarbij eigenlijk nauwelijks water, een paar lepels water in de pan, wortels daarin stomen en tegen de tijd dat het water verdampt is verder bakken in een lepeltje olie. Knoflook toevoegen, eventueel een grof-gesneden ui. Als de wortels bijna gaar zijn nog wat boter erbij. Lepel suiker / honing toevoegen, klaar. Qua verse kruiden inderdaad tijm, maar ook (gedroogde) oregano doet het erg goed. Eventueel in plaats van water ook groentebouillon gebruiken.
Top! Knoflook was inderdaad wat ik zocht. Groentebouillon is ook een goed. Thanks.

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:23
Boudewijn schreef op woensdag 21 december 2016 @ 22:44:
[...]

Zouden maiskoekjes werken? Ik frituur ze normaal.
Je zou kunnen kijken of je in plaats van de standaard portobello-kaas combi een wat grill-bestendigere (ivm lekken/omvallen) combi kunt verzinnen.
Dingen met halloumi zijn ook superleuk :).
Ik denk dat mäiskoekjes wel kunnen, ja. Goed idee!
Lijkt halloumi qua smaak ook op normale geitenkaas of is het wel een heel eigen smaak? Ik weet ook niet of dat zonder grillplaat wel lekker wordt.
DrivinUCrazy schreef op woensdag 21 december 2016 @ 23:31:
Ik vul nog wel eens paprika's met gehakt en een scheutje sherry (en wat ik nog meer tegenkom in de kast). In plaats van gehakt misschien een vulling met paddestoelen of aubergine/courgette? Ook heb ik ze wel eens gevuld met een pesto van cashewnoten en basilicum, werkte ook prima.

Over die lastige eters: In zo'n geval denk ik dat het ons laatste etentje zou zijn waarbij ik kook. Dan gaan ze maar naar de frituur. Ik ben daar snel klaar mee.
Aubergine en courgette had ik niet eens aan gedacht, maar die ga ik sowieso halen. Daar kan je altijd wel wat mee in combinatie met een koekenpannetje.

En eens, maar iemand moet ze opvoeden, hè? :+

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 14:27
barrymossel schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:10:
De dag na kerst (komt beter uit) wil ik geglaceerde wortels maken. Nu ben ik best "fan" van Jamie en ik vond dit recept: http://www.jamieoliver.co...pes/the-ultimate-carrots/ Maar voor mijn gevoel kan het nog wel "lekkerder". Iemand nog tips?
Mijn liefde voor geglaceerde wortels is met dit recept ontstaan:
https://www.hellofresh.nl...-met-citroen-en-bieslook/

Lijkt veel op die van Jamie maar toch iets lekkerder vond ik (die van Jamie heb ik daarna ook eens geprobeerd en val steeds terug op die van HelloFresh)
Ample Energy schreef op woensdag 21 december 2016 @ 22:33:

Weet iemand nog een leuk vegetarisch gerechtje voor bij het gourmetten?
Ik weet niet wat voor gourmetsetje jullie gebruiken maar als je pannetjes heb, kan je ook omeletten maken. Daar kan je allerlei soorten groente/kruiden in kwijt en iedereen vindt dat wel lekker.

Verder kan je ook (in de stijl van gourmetten) mini-paprikaatjes vullen en grillen met couscous/gehakt.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Afbeeldingslocatie: http://www.datacrash.net/media/broodinmandje.jpgVraag me af waarom het broodbak topic ze traag loopt, bakt hier niemand zijn eigen brood? Ik heb weer een zuurdesembrood klaar staan voor in de oven morgenochtend.

Verwijderd

mutsje schreef op donderdag 22 december 2016 @ 20:11:
bakt hier niemand zijn eigen brood?
Ik wel heel af en toe, maar mijn buurvrouw heeft naast mijn huis haar bakkerij en die bakkers van haar doen het 100 keer beter dan ik het kan. Ik maak wel Franse bollen en ik haal gist e.d. bij haar, maar brood, ik vind het wel erg veel werk voor iets wat minder goed smaakt dan van mijn buurvrouw. Maar de geur van vers brood in je huis is wel heerlijk. Alleen moet je wel meerder machines hebben wil je voor een heel gezin het elke dag zelf maken.
m0nk schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:17:
Hahaha ondankbaar he.. Maar ja, lekker overheen zetten en zelf het lekkere spul opeten! Al is biefstuk/ossenhaas wel lekker als je er wat dikkere blokjes van maakt zodat het geen taaie lapjes leer worden op de gourmet.. :P
Daar heb ik wel dikkere blokken van gemaakt inderdaad. Ik heb nu 2 laden in de diepvries vol met blokjes vlees en volgens mij heb ik veel te veel. Bah, de ellende, moet ik dat de komende weken zelf opeten :+

Gelijk ook maar even een kaasfondue gehaald voor oud en nieuw, Vind ik lekkerder dan oliebollen en wat stokbrood e.d. erbij, smullen maar.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2016 20:18 ]

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Ik heb een kitchenaid heavy duty als kneed machine en met veel zin kan ik makkelijk twee broden in een avond bakken. Gewoon gelijkertijd de oven in schieten :)

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Verzendbevestiging van mijn Anova Precision Cooker.. Eindelijk! Gelukkig nog voor de kerst..

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001

Wok

Dakloos...

m0nk schreef op donderdag 22 december 2016 @ 20:33:
Verzendbevestiging van mijn Anova Precision Cooker.. Eindelijk! Gelukkig nog voor de kerst..
WTF? Jij wel? Ik heb de mijne een week geleden besteld en nog niks ontvangen aan verzendbevestiging...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Wok schreef op donderdag 22 december 2016 @ 20:43:
[...]

WTF? Jij wel? Ik heb de mijne een week geleden besteld en nog niks ontvangen aan verzendbevestiging...
Heb je de WIFI versie of de BT? Wellicht maakt dat verschil, ik heb de BT versie nl. Heb er vanaf dinsdag over lopen zeuren via twitter, fb en email.

• Wok

Wok

Dakloos...

^^ Dat zal het wellicht zijn... Heb de Wi-Fi-versie besteld...

Verwijderd

mutsje schreef op donderdag 22 december 2016 @ 20:19:
Ik heb een kitchenaid heavy duty als kneed machine en met veel zin kan ik makkelijk twee broden in een avond bakken. Gewoon gelijkertijd de oven in schieten :)
Ik gebruik een broodbakmachine.

Stokbroden maak ik wel vaak, maar bakken van brood vind ik niet zo leuk. Bakken sowieso niet, maar ik ben bezig er beter in te worden en misschien gaat het bevallen. De docuserie baked op nerflix vond ik erg erg interessant.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2016 @ 21:48:
[...]

Ik gebruik een broodbakmachine.

Stokbroden maak ik wel vaak, maar bakken van brood vind ik niet zo leuk. Bakken sowieso niet, maar ik ben bezig er beter in te worden en misschien gaat het bevallen. De docuserie baked op nerflix vond ik erg erg interessant.
Begin eens met zuurdesembrood :) stokbrood schijnt best moeilijk te zijn, heb jij zo'n speciale plaat waar de groeven in zitten om het deeg in te leggen zoals je vaak op video's ziet? Wil ook stokbrood leren maken. Mocht je recept hebben delen graag!!

• Stinger_Ventura
Wat was de verwachte aankomst datum bij bestellen?
Heb hem gisteren door gedrukt en hij zou tussen 23 en 29 december geleverd worden. Dacht eigenlijk dat die direct verzonden werd. Gaat ook om de BT versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mutsje schreef op donderdag 22 december 2016 @ 21:54:
[...]

Begin eens met zuurdesembrood :) stokbrood schijnt best moeilijk te zijn, heb jij zo'n speciale plaat waar de groeven in zitten om het deeg in te leggen zoals je vaak op video's ziet? Wil ook stokbrood leren maken. Mocht je recept hebben delen graag!!
Ik zal het recept zoeken, kan het zo 123 niet vinden in mijn onedrive. Ik heb die plaat niet, maar ik fabriceer wat met aluminiumfolie om ze van elkaar te scheiden. Je krijgt geen groeven, maar het smaakt meer dan prima. Het is een aparte manier van brood maken, ik vind het leuk. Kop zelfgemaakte soep erbij, top lunch.

Ik krijg ze wel niet zo perfect als van mijn buurvrouw de bakker, maar het is lekker en ruikt goed.
Zuurdesembrood staat op de to-kook-lijst. Ik wil het liefst fins brood leren bakken dat ook zuur is. Nu rij ik heel af en toe naar de finse zeemanskerk im rotterdam om het daar te kopen, maar dat is erg ver van mijn huis.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2016 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Stinger_Ventura schreef op donderdag 22 december 2016 @ 22:11:
[...]

Wat was de verwachte aankomst datum bij bestellen?
Heb hem gisteren door gedrukt en hij zou tussen 23 en 29 december geleverd worden. Dacht eigenlijk dat die direct verzonden werd. Gaat ook om de BT versie.
3-6 werkdagen. Heb hem afgelopen zondag besteld. Er stond nl no delay voor de BT versie in Europa, later werd dit 20-23 dec. Ik heb vandaag mijn tracking code gehad alleen is deze nu nog niet bekend bij postNL. Verwacht dat ie zaterdag komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2016 @ 22:52:
[...]

Ik zal het recept zoeken, kan het zo 123 niet vinden in mijn onedrive. Ik heb die plaat niet, maar ik fabriceer wat met aluminiumfolie om ze van elkaar te scheiden. Je krijgt geen groeven, maar het smaakt meer dan prima. Het is een aparte manier van brood maken, ik vind het leuk. Kop zelfgemaakte soep erbij, top lunch.

Ik krijg ze wel niet zo perfect als van mijn buurvrouw de bakker, maar het is lekker en ruikt goed.
Zuurdesembrood staat op de to-kook-lijst. Ik wil het liefst fins brood leren bakken dat ook zuur is. Nu rij ik heel af en toe naar de finse zeemanskerk im rotterdam om het daar te kopen, maar dat is erg ver van mijn huis.
Fins brood is mijn favoriet!
Mijn vrouw heeft Finse ouders (als wonen ze in Zweden), dus we komen altijd met een halve koffer vol brood terug in NL :)
In de zeemanskerk zijn we ook al een paar keer geweest. Daar hebben ze goede producten. Alleen jammer dat het zo ver is vanuit Limburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Iemand ervaring met meatfish.nl? Zojuist een procureur en lamsbout besteld. Leveren bij ons gratis op de gewenste dag. Dus ben erg benieuwd of het wat gaat zijn.

Beiden worden uiteraard sous vide gegaard. Nu al onwijs veel zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Laatst online: 08:32
Maverick! schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:25:
[...]

Fins brood is mijn favoriet!
Mijn vrouw heeft Finse ouders (als wonen ze in Zweden), dus we komen altijd met een halve koffer vol brood terug in NL :)
In de zeemanskerk zijn we ook al een paar keer geweest. Daar hebben ze goede producten. Alleen jammer dat het zo ver is vanuit Limburg.
Ik ben op zoek naar een winkel waar ik een specifiek Zweeds brood kan vinden. Dit is het zogenaamde "BONDBRÖD". Het brood an sich is wat zwaarder (qua vullen en qua gewicht), maar er zit een lekker zoete smaak doorheen.

Iemand heel toevallig dé tip waar dit in Nederland is te verkrijgen ? Ikea heeft het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
nextware schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:40:
[...]

Ik ben op zoek naar een winkel waar ik een specifiek Zweeds brood kan vinden. Dit is het zogenaamde "BONDBRÖD". Het brood an sich is wat zwaarder (qua vullen en qua gewicht), maar er zit een lekker zoete smaak doorheen.

Iemand heel toevallig dé tip waar dit in Nederland is te verkrijgen ? Ikea heeft het niet...
Dat betekent gewoon 'boerenbrood' :)
Ik weet niet of dat een specifiek brood is of hetzelfde zoals je hier ook 1000 versies van boerenbrood hebt.
Anyway, ik weet niet of er een Zweedse winkel in NL is.

EDIT: heb het ff nagevraagd hier en het is idd zoals ik dacht. Het is boerenbrood, dat net zoals hier in NL kan verschillen qua receptuur.

[ Voor 9% gewijzigd door Ronster op 23-12-2016 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
jelveen schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:50:
Ik heb er vanuit klantperspectief ervaring mee. Wij eten regelmatig via thuisafgehaald.nl. Is erg leuk en je eet nog eens wat anders. Na een tijdje bouw je een soort netwerkje op van vaste adressen waarvan je weet dat het goed en lekker is.
Jezus.. als eerst was ik enthousiast maar nu ik een beetje heb rondgekeken.. wat een kutwebsite.

In Amsterdam-West zijn er heel veel accounts maar bij al hun recepten kun je niks bestellen :?. Dan maar thuisbezorgd helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Vandaag de boerenkool gemaakt met bladerdeeg, we vonden het lekker maar niet bijzonder. Het bladerdeeg is niet echt een toegevoegde waarde vind ik. Wordt niet herhaald dus. Wel gaat er zo weer een zuurdesembrood de oven in en heb ik 2 debuyer steelpannen gekocht vandaag rond 26 en 28 cm. Morgen keuken maar eens blauw zetten :+ en afzuiger op vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Yes, woensdag besteld, vandaag verzonden, morgen geleverd (volgens de postnl code!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Zo nu een met half volkoren (200gr whole weat en 260gr bloem) hier moet meer dan 230gr water in heb ik gemerkt. De zalm ligt in de vriezer met een honing, mosterd marinade en gaat zondag lekker sous vide bereid worden en in een debuyer pan afgebakken worden. Ben benieuwd of ik de antikleeflaag goed krijg :+ wordt lekker roken in huis.
Afbeeldingslocatie: http://www.datacrash.net/media/halfvolkoren.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Stinger_Ventura schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 21:12:
[...]

Yes, woensdag besteld, vandaag verzonden, morgen geleverd (volgens de postnl code!)
Ik heb hem inmiddels geleverd gekregen.. Was nog even spannend, ik had per ongeluk de verkeerde postcode ingevuld. Daardoor stond ie op de track and trace pagina op een ander adres in Zoetermeer.. Naartoe gereden en een briefje in de bus gedaan daar. Uiteindelijk belde de bewoonster dat ze het pakje nog niet gezien had en hem zou aannemen voor me (anders zou hij terug gestuurd worden). 15 min later stond postNL bij mij voor de deur met de Anova.. gelukkig! :P Nog niet getest, maar dat gaat niet lang meer duren denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

m0nk schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 23:36:
[...]

Ik heb hem inmiddels geleverd gekregen.. Was nog even spannend, ik had per ongeluk de verkeerde postcode ingevuld. Daardoor stond ie op de track and trace pagina op een ander adres in Zoetermeer.. Naartoe gereden en een briefje in de bus gedaan daar. Uiteindelijk belde de bewoonster dat ze het pakje nog niet gezien had en hem zou aannemen voor me (anders zou hij terug gestuurd worden). 15 min later stond postNL bij mij voor de deur met de Anova.. gelukkig! :P Nog niet getest, maar dat gaat niet lang meer duren denk ik...
Begin met iets eenvoudigs, karbonade's in een vacuüm zakje en dan uurtje op 53 graden, even aanbakken aan beide kanten en smullen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Bij brood zou ik proberen een hydratatie van 70% aan te houden (dus per 100g meel gebruik je 70g water) . Da's wel plakkerig als deeg, maar daarna veel luchtiger als brood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:27
En wat zijn jullie plannen voor het kerstmenu? Tweede kerstdag wordt er gegourmet, maar dan een keertje culinairder dan normaal. Hier hoef ik niks aan te doen.
Eerste kerstdag ben ik de chef en zo zit het menu in elkaar;

Amuse
Hapje van mozzerella en rauwe ham

Voorgerecht
Latkes met gerookte zalm

Hoofdgerecht
Diverse groenten uit de oven met eigen kruidendressing
Beenham van de BBQ (kamado)
Home made Pomme Duchesse

Tussengerecht
Scroppino

Dessert
Duo Penotti cheesecake

Wil nog een lekkere port halen voor erna. Menu is wellicht niet heel culinair, maar wil ook nog gezellig met de visite kunnen zitten en een lekker wijntje kunnen drinken in plaats van de hele dag in de keuken te staan.. ;)

Verder vandaag ook nog een suikerbrood maken en beide kerstdagen in de ochtend ook nog een lekker broodje voor het ontbijt. Eerste kerstdag maak ik een croissantkrans met ei en zalm en twee kerstdag wordt het een kerstbrood met kaneel. Lekker!! :9

Plannen genoeg dus.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Opvallend rustig hier, zo vlak voor (het) kerst(diner).

Aangezien ik morgen mag werken, doen we lekker makkelijk: gourmetten met de kinderen (en de afzuigkap aan, en de tafellamp afgeplakt met huishoudfolie :X ).

2e KD traditioneel kerstdiner met m'n ouders, zus en zwager. Mijn moeder kookt dan één gang, mijn zwager, en ik ook. Dit jaar mag ik het dessert verzinnen, en ik ben uitgekomen bij zwanen van eiwitschuim (meringue), met een cranachan vulling; zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://media.gettyimages.com/photos/meringue-swan-and-sorbet-picture-id164933085?s=170667

(maar dan dus met een bol cranachan ipv de bol ijs hier).

Eerste keer dat ik met eiwitschuim werk, dus een paar weken al even uitgeprobeerd. Dat ging prima, maar de definitieve versie die ik gisteren heb gemaakt, is lichtelijk mislukt; het schuim is korrelig (waarschijnlijk te lang doorgemixt) en werd niet goed hard in de oven, waardoor het heel licht bruin gekleurd is. Dus vanavond na 't werk poging 2.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:39
Oh wow! :)
Hoe krijg je die zwanevorm er zo mooi in? Een mal of zo gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Deze is helaas niet van mij, de mijne is iets, uh, rougher around the edges zeg maar. :P Die vleugels lukt vrij aardig, maar die hals met kop vallen niet mee. Met name dat puntje van de bek, geen beginnen aan. Die van mij zien er qua kleur en vorm van kop/hals nu meer zo uit :X

Afbeeldingslocatie: https://tastefullysweetcakes.files.wordpress.com/2008/09/lebedinoe-ozero.jpg

Maar dat gaan we dus vanavond beter (proberen te) doen.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bra-Jo schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 13:06:
Opvallend rustig hier, zo vlak voor (het) kerst(diner).
Hier had ik een hele 'tafel' gepland, diverse groenten, aardappeltjes en andere bijgerechten.
Maar dankzij geweldige 'familie-banden' besloten mijnbroertje en vader om alsnog niet te komen.
Dus op het laatste moment een omzetting van de plannen.

Gisteren zalmsalade gemaakt van roseval aardappeltjes, en een stuk warm gerookte zamzijde
Oesters, rivierkreeftjes, garnalen ( grijze en grote )
Een selectie van groentes en ( alweer ) aardappeltjes.

Nagerecht een omelette Siberiënne, eigengemaakte bokkepootjes en framboos-sorbetijs.

* FreshMaker baalt van de kalkoen, maar om nu voor 6 man 6,5 kilo kalkoen te gaan staan maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Wat kan dat stinken zeg als je een debuyer pan aan het inbranden bent :) zelf met afzuiger op full throttle. Eerste van 24 rond is ingebrand, volgen nog de 26 en 28. Ik ga vanavond niet koken laat ik aan vrouwlief over. Kids zitten verplicht aan aardbeienijs omdat ik anders geen bak heb voor de vanilleijs die nu in de machine draait en over 20 min klaar is om in de vriezer te gaan. Nog verse pasta maken voor een pasta salade en dan zien we wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

m0nk schreef op donderdag 22 december 2016 @ 21:02:
[...]

Heb je de WIFI versie of de BT? Wellicht maakt dat verschil, ik heb de BT versie nl. Heb er vanaf dinsdag over lopen zeuren via twitter, fb en email.
Gisteren plofte de verzendbevesting op mijn (digitale) deurmat. Waarschijnlijk heb ik hem nu dinsdag of woensdag in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:13
Wat zijn de ideeën hier over stalen pannen? Ik zit te kijken naar de stalen De Buyer pannen omdat pannen met teflon coating een tamelijk beperkte levensduur hebben. Gaat om een kleine koekenpan van 20cm voor ei/kleine hoeveelheden vlees/kleine pannenkoeken.

Wat ik mij afvroeg is hoe ongezond een ingebrande stalen pan is. Je laat de olie verbranden op het oppervlak en voor zover ik weet ontstaan er dan carcinogene stoffen. Het chemisch inerte teflon lijkt mij in dat opzicht de betere keus.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Ja tot je de teflonlaag stuk maakt... buiten dat: de olie brandt in het staal, ik ga de ingebrande oplie niet opdienen. Die wordt na het inbranden opgeveegd met een doekje en komt nooit meer in de buurt van het eten, als het goed is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:13
Aangezien teflon amper chemische reacties aan gaat lijkt mij het opeten van teflon niet heel spannend. Dat het eten niet meer in de buurt komt van verbrande olie lijkt me geen goede aanname. Dat er verbrand materiaal op/in het metaal achter blijft lijkt me evident gezien de kleur. Daar komt je eten gewoon mee in aanraking. Dat is hetgeen waar ik nu mijn vraagtekens bij zet, is het slimmer om teflon als non-stick laag te gebruiken of verbrande&ingebrande olie.

Ik kan vrijwel niets vinden over dit onderwerp. Wel heel veel pagina's met discussies over olie, temperaturen, rookpunten en dat olie te heet laten worden ongezond is. Aan de andere kant heel veel pagina's over stalen pannen, hoe fantastisch die wel niet zijn en dat je vooral lekker olie moet laten wegbranden op het oppervlak want dan blijft het eten minder plakken.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-09 11:17
Ik kan het daar wel mee eens zijn. Er is weinig concreets te vinden over het verschil tussen RVS pannen en Teflon pannen qua gezondheid. Koks schijnen te zweren bij stalen pannen.

Lastig onderwerp. Vooral omdat goede pannen vaak duur zijn. We hebben sinds kort een Demeyere Apollo braadpan van RVS. Bakt prima hoor, maar toch mis ik de eigenschappen van gietijzer.

Qua koekenpannen hebben we gewoon teflonpannen, maar wel recent gekocht bij een kookwinkel (70 pp), bevalt erg goed! Helemaal overschakelen op RVS pannen is geen optie voor mij, gezien het gemak van teflon.

Nu mijn Blokker wokpan (Herman den Blijker merk) aan het eind van zijn latijn is, overweeg ik een Le Creuset sauteerpan (hapjespan) van gietijzer. Gezien de hoge prijs twijfel ik toch behoorlijk. Kan ook opnieuw een Blokker pan van 40 euro kopen, maar dan moet ik over 5 jaar waarschijnlijk weer.

Ervaringen met de betreffende pan zijn meer dan welkom!

P.S.: V.w.b. Kerst: tomatensoep, rollade (gebakken in de Demeyere, koud opgediend), hartige taart en cheesecake weggehapt!

[ Voor 5% gewijzigd door GoeiedagEem op 25-12-2016 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
leecher schreef op zondag 25 december 2016 @ 17:57:
Aangezien teflon amper chemische reacties aan gaat lijkt mij het opeten van teflon niet heel spannend. Dat het eten niet meer in de buurt komt van verbrande olie lijkt me geen goede aanname. Dat er verbrand materiaal op/in het metaal achter blijft lijkt me evident gezien de kleur. Daar komt je eten gewoon mee in aanraking. Dat is hetgeen waar ik nu mijn vraagtekens bij zet, is het slimmer om teflon als non-stick laag te gebruiken of verbrande&ingebrande olie.

Ik kan vrijwel niets vinden over dit onderwerp. Wel heel veel pagina's met discussies over olie, temperaturen, rookpunten en dat olie te heet laten worden ongezond is. Aan de andere kant heel veel pagina's over stalen pannen, hoe fantastisch die wel niet zijn en dat je vooral lekker olie moet laten wegbranden op het oppervlak want dan blijft het eten minder plakken.
Geen betere anti-aanbak dan een goed ingebrande pan. Volgens mij vallen de gezondheidsrisico's wel mee. Als je een pan goed inbrandt ontstaat namelijk een zeer hechte verbinding met de pan. Alleen als je bijvoorbeeld op te lage temperatuur inbrandt krijg je dikke plakken verbrande olie die loslaten. Zie ook hier voor meer info over inbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
Heel informatief artikel in die link! Alleen ontkracht het wel de vermeende eigenschappen van gietijzer..

Koper en aluminium zijn veel betere warmtegeleiders staat er in het kort. Vooral wanneer je geen grote brander hebt, dan zullen gietijzeren pannen behoorlijk minder presteren dan andere materialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:32
Ik heb twee stalen koekenpannen van debuyer en bevallen erg goed. Maar wel zwaar en na lang pannekoeken bakken wordt het handvat wel warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Ben nu overigens crepes aan het bakken in mijn perfect ingebrande plaatstalen crepespannetje. Daar kan geen teflon tegenop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Laatst online: 22-09 23:23

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Voor vanavond stond er uitstekende biefstuk*) op het menu met daarbij aardappelpuree, asperges en rabarber. Voor morgen staat er kreeft*) op het menu, eens kijken wat we daarbij nog meer eten. En beide dagen voor de volwassenen rode wijnpudding, zelf geïmporteerd uit Duitsland.

*) Inkoopacties op het werk van mijn vrouw

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

GoeiedagEem schreef op zondag 25 december 2016 @ 19:24:
Ervaringen met de betreffende pan zijn meer dan welkom!
Aha, mijn lieveling. Heb er 12 jaar van genoten. Echter, 1 groot nadeel. Hij mag niet in de vaatwasmachine. En ik was het daar niet mee eens. Na 12 jaar was het houten handvat definitief kapot. Je kan hem opsturen naar frankrijk dan, maar ik heb dat niet gedaan.

Het was de fijnste pan die ik ooit gehad heb, zoveel beter dan de tefal hapjespan die ik nu heb. Hij is wel wat zwaar, mijn vrouw kon er lastig mee koken. Echt een mannenpan. Ik gebruikte hem dagelijks, veel vaker dan mijn andere le creusetpannen. Het is een liefde die uit mijn leven is en ik dacht vandaag nog aan mijn pan.

Kan je de verleiding weerstaan om hem in de vaatwasser te doen? Dan heb je een pan die je gaat koesteren. Beter dan dit krijg je het niet. Ga niet zo slecht om met deze mooie dame zoals ik deed...

De deksel mist alleen bij jouw link? Die zou ik erbij nemen. Maar misschien heb ik verkeerd gekeken en zit die er wel bij. Het is een glazen deksel die ook past op de koekenpannen van spring (ik kook alleen met spring en le creuset en heb nu twee pannen van teflon uit mijn kerstpakket en 1 pannekoekenpan van de ikea). Spring is ook heel duur helaas, maar door de dubbele laag en vacuum deksels blijft het eten heel lang warm in die pa nen en dat vind ik heel handig. Eten klaar, maar er komt iets tussen en we eten een uur later? Gewoon deksels erop en het is nog superwarm een uur later. Ideaal als je in de file staat en de rest van het gezin gaat al eten.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2016 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Het inbranden moet je ook niet te letterlijk nemen. Als de olie gaat roken moet je em leeg gieten en droogmaken met een keukendoekje. Hierna volledig laten afkoelen en ingevet weghangen. Heb in Simplon (jongerencentrum in Groningen) in de keuken er mee gewerkt en nu het toch thuis aangeschaft. Voor pannenkoeken gebruik ik anti aanbak pannetjes van de Aldi en bevallen prima. Worden ook puur voor pannenkoeken gebruikt en nergens anders voor. Nadeel van stalen pannen is geen zure zaken erin anders begin je van voren af aan met coating erin maken. Maar..... je hoeft em niet weg te donderen. Debuyer is de goedkopere oplossing, demeyer is de hele dure :) Ik wil ook nog een wok van pisbakken staal in plaats van de westerse wok met platte bodem. Vandaag zalm erin gebakken en denk niet lang genoeg laten bakken want bakte wat aan. Maar je kan gewoon hard schrapen en hierna met heet water schoonmaken. Nog voordeel van stalen pannen je kan er gewoon met je vork in raggen :+
Afbeeldingslocatie: http://www.datacrash.net/media/inbranden.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.datacrash.net/media/debuyer.jpg
@hobbykok, kan je zelf geen houten handvat er aan maken?

[ Voor 7% gewijzigd door mutsje op 25-12-2016 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2016 @ 22:13:
[...]

Aha, mijn lieveling. Heb er 12 jaar van genoten. Echter, 1 groot nadeel. Hij mag niet in de vaatwasmachine. En ik was het daar niet mee eens. Na 12 jaar was het houten handvat definitief kapot. Je kan hem opsturen naar frankrijk dan, maar ik heb dat niet gedaan.

Het was de fijnste pan die ik ooit gehad heb, zoveel beter dan de tefal hapjespan die ik nu heb. Hij is wel wat zwaar, mijn vrouw kon er lastig mee koken. Echt een mannenpan. Ik gebruikte hem dagelijks, veel vaker dan mijn andere le creusetpannen. Het is een liefde die uit mijn leven is en ik dacht vandaag nog aan mijn pan.

Kan je de verleiding weerstaan om hem in de vaatwasser te doen? Dan heb je een pan die je gaat koesteren. Beter dan dit krijg je het niet. Ga niet zo slecht om met deze mooie dame zoals ik deed...

De deksel mist alleen bij jouw link? Die zou ik erbij nemen. Maar misschien heb ik verkeerd gekeken en zit die er wel bij. Het is een glazen deksel die ook past op de koekenpannen van spring (ik kook alleen met spring en le creuset en heb nu twee pannen van teflon uit mijn kerstpakket en 1 pannekoekenpan van de ikea). Spring is ook heel duur helaas, maar door de dubbele laag en vacuum deksels blijft het eten heel lang warm in die pa nen en dat vind ik heel handig. Eten klaar, maar er komt iets tussen en we eten een uur later? Gewoon deksels erop en het is nog superwarm een uur later. Ideaal als je in de file staat en de rest van het gezin gaat al eten.
Thanks voor het leuke bericht! Had je precies deze? Had niet verwacht dat ie al 12 jaar in omloop zou zijn!

Is de binnenkant ook geëmailleerd? Ik heb niet zo'n zin in het inbranden/seasonen en opnieuw oliën na elk gebruik met een "kale" gietijzeren pan.

Ik vind het eigenlijk helemaal niet een groot nadeel dat ie niet in de vaatwasser kan, dit doe ik ook al bijna nooit met de blokkerwok en zeker niet met mijn koekenpannen terwijl het eigenlijk wel zou mogen.

Weet niet of een deksel ook mogelijk is, zal eens zoeken.

Waarom ben je uiteindelijk gestopt met het gebruiken van je pan? En zou je niet zelf provisorisch een nieuwe steel kunnen monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

weet niet maar gietijzer kook ik altijd in met melk. Daarmee krijg je de 'antibaanbak' laag.Stond ook in de RTFM van me gietijzeren pan die ik al meer dan 20jr gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Melk? Nog nooit gehoord... Hier gewoon met olie, maar neem het niet te serieus, met elk lapje vlees wordt de antiaanbaklaag beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoeiedagEem schreef op zondag 25 december 2016 @ 22:25:
Thanks voor het leuke bericht! Had je precies deze? Had niet verwacht dat ie al 12 jaar in omloop zou zijn!

Is de binnenkant ook geëmailleerd? Ik heb niet zo'n zin in het inbranden/seasonen en opnieuw oliën na elk gebruik met een "kale" gietijzeren pan.

Ik vind het eigenlijk helemaal niet een groot nadeel dat ie niet in de vaatwasser kan, dit doe ik ook al bijna nooit met de blokkerwok en zeker niet met mijn koekenpannen terwijl het eigenlijk wel zou mogen.

Weet niet of een deksel ook mogelijk is, zal eens zoeken.

Waarom ben je uiteindelijk gestopt met het gebruiken van je pan? En zou je niet zelf provisorisch een nieuwe steel kunnen monteren?
De binnenkant is een soort gietijzer, ik weet niet precies wat voor spul het is. Maar je hoeft niets in te branden. Hij doet het gelijk uitmuntend. Ik heb ook nooit iets zitten oliën in deze pan. Ik had exact dezelfde. Ik heb hem volgens mij 15 jaar terug gekocht, maar ik kreeg hem pas 3 jaar na aanschaf. Toen we een nieuw huis kregen had ik eindelijk een goede buffetkast voor mijn servies en een nieuwe keuken waar alle pannen goed konden staan en hangen.

De pan gaat het wel elke keer inderdaad beter doen, ik kon elk stuk vlees er in perfectie uitkrijgen. Het is echt een wereld van verschil met een teflon hapjespan die ik nu heb, dat is eigenlijk heel matig. Het voelt gewoon alsof je van een Porsche naar een Lada gaat, maar met beide kom je wel vooruit.

Ik ben gestopt omdat het handvat eraf viel en dan kan je er weinig mee :P
Ik heb wel geprobeerd een ander handvat eraan te maken, maar het was nogal een lastig mechanisme met schroefdraad en ijzer aan de binnenkant en uitstekende houders, ik kreeg het niet voor elkaar. Ik had wel levenslange garantie en wilde hem laten repareren. Maar de le creuset dealer die hier in mijn nieuwe woonplaats zit kwam steeds afspraken niet na en de winkel waar ik alles gekocht had (was van mijn oom, ik heb op alles 40% korting gekregen toen hij stopte met zijn winkel) was er niet meer en de kookwinkels hier hadden niet zoveel belang mij te helpen). Dus ik dacht: ik ga contact opnemen met le creuset. Maarja, mijn Frans... ik ben van het VWO naar Havo gegaan omdat ik een 1 op mijn Frans had en anders mijn VWO niet kon halen door dat rotvak (talenknobbel is niet mijn sterkste kant zeg maar :P ). En Engels begrepen die gasten daar niet 8)7

Dus toen maar weggegooid, maar ik ga wel weer een nieuwe kopen. De deksel heb ik zelf wel bewaard, dus ik ben dan voor onder de 200 euro weer klaar. Al kijk ik wel naar een ander model dat vergelijkbaar is, maar met een steel die wel in de vaatwasser kan.

Maar hij komt hier dus wel weer terug, het is best bizar dat ik namelijk heimwee naar mijn pan heb. Het is gewoon een pan waar je de rest van je leven mee gaat werken, hij is niet na 5 jaar kapot als je hem maar met de hand afwast. Een pan waar je herinneringen aan gaat krijgen, hij wordt onderdeel van je gezin.

Nou, tot zover mijn sentimentele geleuter. Als je het geld ervoor over hebt is het een uitmuntende keuze vind ik.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2016 12:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Gisteren mijn Anova uit geprobeerd en een stukje filet mignon sous vide gegaard. Iets meer dan een uurtje op 54 graden. Ik moest mijn pizzaoven ook nog een keer opstoken dus gelijk gebruik van gemaakt om op een grill roostertje in de oven mijn vlees heel kort af te bakken. Ik moet zeggen, ik ben echt blij met dat mijn precision cooker (en mijn pizza/steenoven.. :P )

[ Voor 4% gewijzigd door m0nk op 26-12-2016 12:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Suicyder
  • Laatst online: 07:08
Afgelopen zaterdag kwam geheel tegen verwachting mijn Anova WiFi binnen (besteld 18/12, verwacht na de kerst).
Zondag maar voorzichtig begonnen en groene asperges ermee bereid (helaas bleek de gebruikte zak niet tegen de temperatuur te kunnen dus heet water over mijn handen (valt mee allemaal :P ). Goed gelukt voor zover dat kan mislukken natuurlijk,

Gisteren echter Bavette bereid met de Anova (planning was over), best zenuwachtig bij zo'n groot stuk vlees wat niet het goedkoopste is. Maar wat een resultaat!

Wel moet ik nog op gaan letten, als 1e keukenschort bij het afbakken, spetterde als een ik weet niet wat, logisch maar was het gewoon vergeten.
2e, ik moet een andere pan/bak gaan zoeken, daar had ik nog geen kans toe gehad en de bak welke ik gebruikt heb is erg minimaal :P

Maar nu al blij met de aanschaf van de Anova, genoeg redenen om die regelmatig uit de kast te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Heb je de bavette goed droog gedept? Op zich zou het niet al te hard moeten spatten als er al wat water van de oppervlakte is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sBT6ZsPuQgpP4EeGbsaMnqS5/full.jpg

Krabben :)

Vanavond krabbenpoten en een Wagyu tournedous klaargemaakt met de Anova. Vooraf een coquille met kaas en een garnaal.

Momenteel ligt er nog een 2,5 kilo procureur in de Anova voor pulled pork. Die Anova is bij mij zijn geld al dik waard gebleken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Anova clubje beginnen :D Echt een top apparaat. Heb net mijn Bavette die ik nog in de vriezer had liggen gevacumeerd (echt een top apparaat) en die gaat vanavond ook samen met mijn Anova staafmixer het warme water in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

m0nk schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 12:55:
Anova clubje beginnen :D Echt een top apparaat. Heb net mijn Bavette die ik nog in de vriezer had liggen gevacumeerd (echt een top apparaat) en die gaat vanavond ook samen met mijn Anova staafmixer het warme water in.
Ga je em remote fijnmalen :+ ?

Had hompjes zalm op 25 minuten op 55 graden, maar dat was net ff teveel van het goede. Iedereen vond het heerlijk overigens maar het viel richting de koekenpan al uit elkaar. Maar het afbakken was wel de finishing touch.

[ Voor 23% gewijzigd door mutsje op 27-12-2016 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:19
zouden jullie mij kunnen helpen?

ik werk veel avonddiensten, op het werk hebben we alleen een magnetron.
nu maak ik soms wat klaar en vries ik het in maar het smaakt gewoon niet.

weten jullie goede gerechten om in te vriezen heb een voorkeur voor nasi, bami en pasta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
geldermalsen schreef op woensdag 28 december 2016 @ 02:24:
zouden jullie mij kunnen helpen?

ik werk veel avonddiensten, op het werk hebben we alleen een magnetron.
nu maak ik soms wat klaar en vries ik het in maar het smaakt gewoon niet.

weten jullie goede gerechten om in te vriezen heb een voorkeur voor nasi, bami en pasta.
Wat veel mensen 'verkeerd' doen is te snel in de vriezer te zetten, hierdoor gaat het niet goed.
Rustig af laten koelen op het aanrecht, en dan goed en luchtdicht verpakt invriezen.

Nasi en andere rijstgerechten zou niet zo'n probleem moeten zijn, gerechten met veel vocht ( pasta met saus ) gescheiden invriezen.
* FreshMaker is geen fan van pasta uit de vriezer, wordt imho te klef
Pagina: 1 ... 12 ... 113 Laatste