Recon24 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:21:

Ondertussen denk ik wel dat ik hier ga proberen weg te blijven uit deze topic, zodat mn lekker zuur en gefrustreerd kan blijven doen. Bornhald is al jaren geen backer meer of bezit misschien nog een pack, maar doet niets anders dan gefrustreerd doen en in de herhaling te vallen. Ondertussen interesseert het me echt niet meer wat je wel en niet denkt. Het begint eerder een beetje vermoeiend te worden namelijk. Er valt genoeg op te merken aan SC, maar alles daarover is al jaren besproken en er blijven oude koeien uit de sloot komen.
@Recon24
Is of je al dan niet een backer bent nu een vereiste om te kunnen reageren? en waarom zou ik aan jou moeten bewijzen dat ik al dan geen backer ben. Maar ik ben gek, dus laat maar weten welk bewijs je wil hebben.
En daarbij beloof ik je je als je mijn account tegen kostprijs overneemt dan zal ik weg blijven . En mijn beloftes zijn meer waar dan die van CR. mocht je een bod willen uitbrengen:

STANDALONE SHIP - TUMBRIL RANGER CV WARBOND $50 USD
SHIP UPGRADES - CUTLASS BLACK TO DRAKE CORSAIR UPGRADE $115 USD
PACKAGE - DIGITAL PIRATE - LTI $110

tot die tijd zeg ik dat ik het zonde vind dat ik nog steeds $275 USD in deze techdemo heb zitten

En je zit over oude koeien. Ik heb de beloftes nooit gedaan, dat is CIG vaak uit monde van CR zelf. Dat ze niet kloppen, on waar of gewoon leugens zijn en dat ze niet prettig zijn te lezen snap ik.

Ik heb niet op Gamescom 2016 gezegd dat er eind dat jaar het hele stanton systeem zou zijn met Arccorp, Hurston, Microtech, crusader een dozijn manen en 30-40 ruimtestations. Ik heb de kaart niet gemaakt waar dit allemaal op te zien is en ik heb de lore niet verzonnen dat het systeem zo in elkaar zit..

Maar ik wil zelfs nog met je mee gaan dat dit een oude koe is.

De uitspraken over SQ 42 die eind 2019 zijn gedaan over de release dit kwartaal 2020, die begin dit jaar zijn gedaan over SQ gameplay en het totaal wegblijven daarvan dat noem ik zeker geen oude koeien. Als SQ42 een goed spel is dan zal ik dat ook ruiterlijk toegeven maar het is er gewoon niet en gaat niet komen dit kwartaal ook, en het zou me verbazen als het dit jaar komt, met de roadmap van de roadmap nog onderweg. .

En ik heb de moeite niet genomen om te checken maar theaters of war wat volgen Sean maar weinig extra tijd en moeite zou kosten en Q1 of Q2 2020 uit zou moeten komen. Is die al toegankelijk voor gewone backers of nog steeds alleen maar evocati? of zijn dat ook allemaal oude koeien voor jou, wat is de houdbaarheid van een uitsprak vanuit CIG volgens jou?

De enige echte oude koe die ik dus inderdaad herhaal is dat CIG constant mooie praatjes heeft maar dat het daarbij blijft, en na 8 jaar mag dat best gezegd worden, en dan zijn dat geen oude koeien.
Het heeft niks te maken met “na 8 jaar”. Ik moet waarschijnlijk tientallen pagina’s terug gaan om überhaupt iets te vinden van jou dat eens geen kritiek is.

En waarschijnlijk was je er in 2016 al klaar mee, maar yet...hier ben je nog steeds iedere keer met een hoop tekst.
Recon24 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:42:
Het heeft niks te maken met “na 8 jaar”. Ik moet waarschijnlijk tientallen pagina’s terug gaan om überhaupt iets te vinden van jou dat eens geen kritiek is.

En waarschijnlijk was je er in 2016 al klaar mee, maar yet...hier ben je nog steeds iedere keer met een hoop tekst.
Ah ik zie dat je weer op de man speelt maar nog steeds geen antwoorden geeft op vragen van me.
Wat wil je van me? Even geleden was he nog bewijs dat ik backer ben, die wil ik geven, nu is het dat ik te veel tekst neer zet. En tsja als CiG de wereld beloofd maar niet levert blijft er wering over dan kritiek te leveren. Anders hadden we het moeten stellen met jou screenshots en of mensen op je willen voten zodat je weer xyz kan winnen.
Ondertussen denk ik wel dat ik hier ga proberen weg te blijven uit deze topic
en jij bent hier ook nog
@Bornhald Valt niet echt te reageren op dingen die ik al tientallen pagina's langs zie komen van je, en waar je zelf nauwelijks een stap verder mee bent gekomen. Ik vroeg trouwens nooit bewijs of je backer bent of niet. Je hebt zelf ooit geroepen dat je alles had verkocht en 1 package had overgehouden.

Het is alleen zo dat je er zelf al lang mee klaar bent, maar je nog wel erg druk bezig bent met alle "drama" omheen, moet toch wel erg vermoeiend zijn of niet? Je hebt zelf eens geroepen dat je mensen niet in deze "drama" zou praten en ze liever de waarheid verteld, maar ondertussen zit je zelf in die drama verhalen en theorie.

Ik zie onderhand de meerwaarde van jou hier niet in deze thread. Het verpest eerder de sfeer hier dan dat je iets bijdraagt. Het is niet wat kritiek, nee dat gaat al jaren zo. Je was ook al vertrokken uit de GoT SC discord als ik me niet vergis, dus ja wtf doe je hier nog?

[Voor 8% gewijzigd door Recon24 op 28-08-2020 14:55]

• Sebben
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 15:23

Sebben

Phil Ken

Recon24 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:52:
@Bornhald Het is alleen zo dat je er zelf al lang mee klaar bent, maar je nog wel erg druk bezig bent met alle "drama" omheen, moet toch wel erg vermoeiend zijn of niet? Je hebt zelf eens geroepen dat je mensen niet in deze "drama" zou praten en ze liever de waarheid verteld, maar ondertussen zit je zelf in die drama verhalen en theorie.
De enige drama die ik zie, zijn de reacties die jij plaatst. Persoonlijk, met waardeoordelen en letterlijk oude koeien ('Je zei ooit eens...'). De reacties van de anderen zijn redelijk feitelijk, gebaseerd op waarheid. Zolang er radio stilte is over CR/SG, blijft er niets anders dan zelf filosoferen over wat de aanleiding zou kunnen zijn. Dat zijn dan misschien geen feiten, maar vind ik in elk geval net zo interessant. Waar is de man van 300mln heen..
Ik zie onderhand de meerwaarde van jou hier niet in deze thread. Het verpest eerder de sfeer hier dan dat je iets bijdraagt.
Je constateert het goed, jij ziet de meerwaarde niet. Ik in elk geval wel. En nu?
Het is niet wat kritiek, nee dat gaat al jaren zo. Je was ook al vertrokken uit de GoT SC discord als ik me niet vergis, dus ja wtf doe je hier nog?
Onlogische redenaties. "je bent consistent negatief" dus moet je weg? "Je bent weg uit Discord" dus moet je hier ook weg?

Desondanks ben ik niet voor niets voorstander van het opsplitsen van de topics omdat ik snap dat het niet leuk voor enthousiastelingen is zoals jij. Maar dat is niet iets wat we mensen kunnen dwingen te doen. De discussie is afgezien van overbodigheden als dit, redelijk goed.

Ik heb overigens nog flink voor je gezocht naar de vergelijkingsfoto van toen vs nu van wat ik vorige post zei, maar ik heb hem niet bewaard en kan hem nu niet terugvinden. Als ik hem weer tegenkom, zal ik hem zeker nog even voor je posten, want ik begrijp dat je vrij kritisch op kritiek bent. En dat is ok.
~edit
Recon24 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:52:
@Bornhald Valt niet echt te reageren op dingen die ik al tientallen pagina's langs zie komen van je,
ik vraag je ook niet om op al mijn posts te regeren, jij impliceert dat ik onzin uitkraam waar ik zeg dat het feiten zijn. feiten waar zelfs een bron bij staat, daar ben jij het niet mee eens want volgens jou verzin ik het, en dan vraag ik waar is je bewijs, waar is die communicatie, dat filmpje en jou antwoord daarop is dan weer een verkapte aanval.

~eind edit
en waar je zelf nauwelijks een stap verder mee bent gekomen. Ik vroeg trouwens nooit bewijs of je backer bent of niet. Je hebt zelf ooit geroepen dat je alles had verkocht en 1 package had overgehouden.
[...]

Bornhald is al jaren geen backer meer of bezit misschien nog een pack, maar doet niets anders dan gefrustreerd doen en in de herhaling te vallen.
Dit is je voorbeeld voor een suggestieve opmerking waarbij je impliceert dat ik geen backer ben of maar "een pakettje" heb. daarop is mijn antwoord wat ik heb en hoe ik dat aan je moet bewijzen.
Het is alleen zo dat je er zelf al lang mee klaar bent, maar je nog wel erg druk bezig bent met alle "drama" omheen, moet toch wel erg vermoeiend zijn of niet? Je hebt zelf eens geroepen dat je mensen niet in deze "drama" zou praten en ze liever de waarheid verteld, maar ondertussen zit je zelf in die drama verhalen en theorie.
ik begin ook redelijk moe te worden van jou passive aggressive houding. je valt mensen aan met je suggestieve opmerkingen en in deze zelfs openlijk vijandig. maar bent je vervolgens van geen kwaad bewust wanneer iemand je erop aanspreekt, je zegt dan dat je van niks weet. hierboven staat er van je aanvallende berichten waarbij je alleen maar op de persoon speelt. Als wat ik zeg alleen maar theorie en fictie is dan moet het geen enkele moeite zijn om de bewijzen dat het onzin is, waar is dan je bewijs?
Bij mijn argumenten staat de bron.
Ik zie onderhand de meerwaarde van jou hier niet in deze thread. Het verpest eerder de sfeer hier dan dat je iets bijdraagt. Het is niet wat kritiek, nee dat gaat al jaren zo. Je was ook al vertrokken uit de GoT SC discord als ik me niet vergis, dus ja wtf doe je hier nog?
En wie ben jij om te bepalen of ik ergens mee klaar ben,. Het enige wat ik doe is vragen stellen waarom feature XYZ er niet is welke is aangegeven door CIG weken/maanden/jaren geleden. Is dat een gekke vraag voor een spel waar ik nog steeds $275 in heb zitten te weten wat de status is op basis waarvan ik dat bedrag heb uitgegeven? Op Spectrum worden dit soort vragen gewoon geband, dat weet je net zo goed als ik

Wat heet GoT SC ermee te maken? Dat is een star citizen org, ik ben niet lid van die org, dus ja ben ik er uit die discord gegaan, dat is raar omdat?

Als laatste waarom ik wel graag hier wil blijven ik niet lyrisch, zelfs niet tevreden ben over een spel waar ik 275 voor betaald heb en ik heb net zoveel recht om dat hier aan te geven als jij hebt om aan te geven dat het dit spel het beste spel ooit is.

Anyway ik ben hier niet voor jou plezier, dus doe met dat feit maar wat je wil.

edit:

@Recon24 sorry als deze reactie ook weer te lang voor je was
ik weiger nog verder in te gaan op je persoonlijke aanvallen.

[Voor 8% gewijzigd door Bornhald op 28-08-2020 16:08]

• DutchWalnut
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 12:01
Dit is wel een leuk filmpje:

(Team Corsair FTW)

en iets waar CIG zich nu mee bezig houd. Eindelijk weer wat informatie over het maken van gaswolkjes.

Instagram: DutchWalnut_FPV YouTube: DutchWalnut_FPV

Bornhald schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:28:
~edit

[...]

ik vraag je ook niet om op al mijn posts te regeren, jij impliceert dat ik onzin uitkraam waar ik zeg dat het feiten zijn. feiten waar zelfs een bron bij staat, daar ben jij het niet mee eens want volgens jou verzin ik het, en dan vraag ik waar is je bewijs, waar is die communicatie, dat filmpje en jou antwoord daarop is dan weer een verkapte aanval.

~eind edit

[...]

[...]

Dit is je voorbeeld voor een suggestieve opmerking waarbij je impliceert dat ik geen backer ben of maar "een pakettje" heb. daarop is mijn antwoord wat ik heb en hoe ik dat aan je moet bewijzen.

[...]

ik begin ook redelijk moe te worden van jou passive aggressive houding. je valt mensen aan met je suggestieve opmerkingen en in deze zelfs openlijk vijandig. maar bent je vervolgens van geen kwaad bewust wanneer iemand je erop aanspreekt, je zegt dan dat je van niks weet. hierboven staat er van je aanvallende berichten waarbij je alleen maar op de persoon speelt. Als wat ik zeg alleen maar theorie en fictie is dan moet het geen enkele moeite zijn om de bewijzen dat het onzin is, waar is dan je bewijs?
Bij mijn argumenten staat de bron.

[...]

En wie ben jij om te bepalen of ik ergens mee klaar ben,. Het enige wat ik doe is vragen stellen waarom feature XYZ er niet is welke is aangegeven door CIG weken/maanden/jaren geleden. Is dat een gekke vraag voor een spel waar ik nog steeds $275 in heb zitten te weten wat de status is op basis waarvan ik dat bedrag heb uitgegeven? Op Spectrum worden dit soort vragen gewoon geband, dat weet je net zo goed als ik

Wat heet GoT SC ermee te maken? Dat is een star citizen org, ik ben niet lid van die org, dus ja ben ik er uit die discord gegaan, dat is raar omdat?

Als laatste waarom ik wel graag hier wil blijven ik niet lyrisch, zelfs niet tevreden ben over een spel waar ik 275 voor betaald heb en ik heb net zoveel recht om dat hier aan te geven als jij hebt om aan te geven dat het dit spel het beste spel ooit is.

Anyway ik ben hier niet voor jou plezier, dus doe met dat feit maar wat je wil.

edit:

@Recon24 sorry als deze reactie ook weer te lang voor je was
Ik ben even heel wat pagina's terug gegaan: [PC] Star Citizen - Deel 5 Dit vermoeiende bedoel ik dus, en het gaat maar heel wat pagina's terug. Het probleem als iemand hier inhoudelijk iets over SC post wat er nu gebeurt bv, dan ben je nergens te vinden of je hebt er vast iets op aan te merken, maar je hebt wel enorm veel tijd om helemaal in die drama shit te zitten van SC, waarbij je jezelf volgens mij zowat zit op te vreten.

Je bent er idd niet voor mijn plezier, maar voegt naar mijn mening ook niks toe. Dezelfde shit die je jaren geleden ook al zei namelijk. Is het niet de bedoeling om het nu gewoon met rust te laten en mensen hier ook de kans te geven om het dagelijkse nieuws bv te bespreken. Ondertussen wordt het meer ondergesneeuwd en is alle andere velen malen belangrijker.

Zoals ik zei, kritiek is prima en er is genoeg kritiek wat je kan leveren op dit project, maar tientallen pagina's lang dezelfde shit moeten lezen en verwijzingen naar een paar idioten die wat clicks willen op youtube, daar zitten sommige niet meer op te wachten. Ik ben benieuwd wanneer je SC voor het laatst hebt opgestart en wat je van de laatste patch vindt?
ik weiger nog verder in te gaan op je persoonlijke aanvallen.
Prima...lekker rustig.

• Sebben

Sebben

Phil Ken

Interessant.. waarschijnlijk is het uitblijven van de development een combinatie van: 'het geld is al binnen dus die hoeven niet meer uitgewerkt te worden' en 'deze schepen zijn niet zo veel verkocht, dus de shitstorm zal beperkt zijn'. En toch weten ze dat het sentiment verandert, die talon was ineens heel snel uitgewerkt.
en iets waar CIG zich nu mee bezig houd. Eindelijk weer wat informatie over het maken van gaswolkjes.
[YouTube: Inside Star Citizen: Cooking With Gas | Summer 2020]
Ziet er leuk uit, maar voor mij geen gamechanger. Ik maak me wel zorgen om de physics. Die zien er leuk uit in een steriele omgeving maar zodra er wat meer spullen staan.. pff. Hoe die dude na een granaat helemaal bovenop een 2 meter hoge kist vliegt.. De mocap was toch 8 jaar geleden al gedaan? Hoezo zien we hier nogsteeds zulke super ruwe resultaten van?

Corrigeer me als ik me vergis, maar volgens mij kun je tegenwoordig gewoon hele pakketten kopen waarbij je ditsoort dingen modulair in je game kan hangen. CIG moet voor elk mini-ding persé het wiel opnieuw uitvinden. Wie wordt daar beter van? Alles wat ze zelf doen is buggy af en het duurt ook nog eens 20x zo lang.

Bouw het simpel op met een solide basis, zorg dat het werk, bouw het uit. Dat lijkt mij toch echt de enige manier waarop je een crowdfunded game kunt maken waarbij je het vertrouwen behoudt. Maar CR bouwt liever een kristallen paleis (mooi!), aan elkaar gelijmd met pindakaas (lekker!) gebalanceerd op een veel te smalle bergtop, die daar helemaal niet geschikt voor is. Het is een bewonderenswaardige prestatie ambitie, maar wel een hele domme en het is maar zeer de vraag of de pindakaas het houdt.

• FijneKerst
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 25-11 22:39

FijneKerst

Flufjes!!

Als je dan toch niet mag reageren... dan alles maar weg,.

[Voor 96% gewijzigd door FijneKerst op 04-09-2020 16:43]

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

:'( weer zo lang wachten, dacht ik er vanaf te zijn toen de Carrack weg was
[YouTube: Inside Star Citizen: Cooking With Gas | Summer 2020]
Het ziet er leuk uit, maar als ik het goed begrijp hand crafted POI's, hadden ze niet juist al die pipelines gemaakt om automatisch te kunnen genereren?
FijneKerst schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:25:
[...]

Om dan maar even on topic te blijven...

Wat mij, vanaf het begin eigenlijk, al irriteerde is het feit dat alles zo "stroperig" aanvoelt.
Het lopen, bewegen, vliegen, draaien etc.. is allemaal stroperig en niet echt wat ik in ieder geval gewent ben van top AAA games.
Ook toen Star Marine uitkwam, waarvan ik hoopte dat het een leuke tussenstop zou zijn tot aan SQ42 en de PU, was ik teleurgesteld door de manier waarop de characters bewogen.
Het is het allemaal NET niet.
Als je een FPS onderdeel maakt, dan moet het bewegen van de characters 1 van je eerste prioriteiten zijn lijkt mij.
En dat was dus alweer jaren geleden en er is werkelijk NIKS veranderd.
dat vind ik inderdaad ook jammer aan SM, en daarom ook de vraag of theatre of war er nu in zat, dat zou in ieder geval een gevoel moeten geven hoe het ervoor staat. Gezien het voertuigen en mensen zijn ligt mijn verwachting in de buurt van de BF games of de vele battleground achtige spellen me een beetje realisme erin, zoals een pubg
Chris/CIG gooit het dan op "Realisme" en "Newtonian physics" enzo, maar het resultaat is ... stroperige bewegingen en een FPS die in de verste verte qua gameplay niet kan tippen aan hedendaagse soortgenoten.
Het is me onderhand niet meer duidelijk wat er met Newtonian physics bedoeld wordt in context met SC. Als het geïmplementeerd zou worden zou je richting een Kerbal space program gaan en dus ook rekening moeten houden met atmospheric flight vs non atmospheric. Dan kom je op het punt dat je een Carrack niet of nauwelijks kan laten vliegen, dat je rekening moet houden met de baan van de verschillende planeten en andere objecten om van A naar B te gaan. Maar daar is allemaal afstand van gedaan want rule of cool (en dat is prima want voor een shooter niet al te interessant hoewel het voor een Sim wel weer verschrikkelijk interessant is) Maar dat maakt in mijn optiek dat newtonian physics niet als excuus gebruikt mag worden want rule of cool > newtonian physics

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 00:52

Geronimous

Moderator Spielerij
Modbreak:Net zoals op het gehele forum, mogen alsjeblieft die sneertjes achterwegen laten Volwassen discussieren doe je gewoon op de argumenten, zonder je daarbij gekrenkt te voelen en dus dan ook maar de persoon die argumenteert aan te vallen. Uiteindelijk alleen maar met modder naar elkaar gooien is uitermate zinloos en vervelend voor de andere bezoekers.

Speltip van de dag: als je je irriteert aan een andere user, maak een TR aan om je te beklagen zodat een neutrale mod ernaar kan kijken, verder lekker op de negeerstand en lekker een uurtje aan de yoga.

• Sebben

Sebben

Phil Ken

Nieuwe Roadmap Roundup

Tldr; het is te veel werk voor de leveldesigners om de liften te voorzien van de gefixte UI. Dus dat wordt opgeschoven naar 3.12. Over een halfjaar :')

Hoe kan het dat je een nieuwe interface designt en dan leveldesigners nodig hebt om het te implementeren? Als die allemaal handmatig vervangen moeten worden, dan doe je echt iets niet goed als developer. Weinig positieve reacties ook in de comments daar.

• GoT.Typhoon
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23-11 18:46
Sebben schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:07:
Nieuwe Roadmap Roundup

Tldr; het is te veel werk voor de leveldesigners om de liften te voorzien van de gefixte UI. Dus dat wordt opgeschoven naar 3.12. Over een halfjaar :')

Hoe kan het dat je een nieuwe interface designt en dan leveldesigners nodig hebt om het te implementeren? Als die allemaal handmatig vervangen moeten worden, dan doe je echt iets niet goed als developer. Weinig positieve reacties ook in de comments daar.
Omdat dit hele project zoveel overhead heeft, dat ze eerst helemaal niet met schaalbare code hebben gecodeerd/geproduceerd, maar met allemaal temporary solutions, daarom duurt het ook allemaal zolang. Ik kan enkel de commune (en CIG) hiervoor bedanken.

• Sebben

Sebben

Phil Ken

GoT.Typhoon schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 02:17:
Omdat dit hele project zoveel overhead heeft, dat ze eerst helemaal niet met schaalbare code hebben gecodeerd/geproduceerd, maar met allemaal temporary solutions, daarom duurt het ook allemaal zolang. Ik kan enkel de commune (en CIG) hiervoor bedanken.
Ik ben benieuwd hoe de community daar debet aan is. Kan je daar meer over vertellen? Naar mijn mening doe je als dev zijnde je werk niet goed als je met een project als dit niet schaalbaar werkt. Schaalbaar en procedural zijn de sleutelwoorden voor SC geweest vanaf dag 1. Het is voor zo'n simpel interface ding echt heel simpel om het modulair op te bouwen en als je het over tijdswinst hebt, loont het vanaf 2 liften al om modulair te werken. Wanneer je weet dat je een heel universum er van moet voorzien, gebeurt er wel iets heel bijzonders in je hoofd als je dan denkt dat het een goed idee is om dat handmatig te doen.

Wat bedoel je trouwens met overhead in deze context?
Ik zie ook niet goed in hoe de community debet is aan de vertragingen. Dat is een project organisatie iets. Daar maak je het besluit wat je gaat maken en een inschatting hoe lang het duurt en ook wanneer een feature niet gemaakt gaat worden omdat het toch niet feasable is.

Ook de devs zelf zijn hier niet eens debet aan imo maar puur de mensen die het uiteindelijk de besluiten hebben genomen. Een goed leider zal luisteren naar zijn developers ..

• GoT.Typhoon
Sebben schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:41:
[...]

Ik ben benieuwd hoe de community daar debet aan is. Kan je daar meer over vertellen? Naar mijn mening doe je als dev zijnde je werk niet goed als je met een project als dit niet schaalbaar werkt. Schaalbaar en procedural zijn de sleutelwoorden voor SC geweest vanaf dag 1. Het is voor zo'n simpel interface ding echt heel simpel om het modulair op te bouwen en als je het over tijdswinst hebt, loont het vanaf 2 liften al om modulair te werken. Wanneer je weet dat je een heel universum er van moet voorzien, gebeurt er wel iets heel bijzonders in je hoofd als je dan denkt dat het een goed idee is om dat handmatig te doen.

Wat bedoel je trouwens met overhead in deze context?
Bornhald schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:00:
Ik zie ook niet goed in hoe de community debet is aan de vertragingen. Dat is een project organisatie iets. Daar maak je het besluit wat je gaat maken en een inschatting hoe lang het duurt en ook wanneer een feature niet gemaakt gaat worden omdat het toch niet feasable is.

Ook de devs zelf zijn hier niet eens debet aan imo maar puur de mensen die het uiteindelijk de besluiten hebben genomen. Een goed leider zal luisteren naar zijn developers ..
Ik weet niet waar te beginnen qua voorbeelden haha. Maar om een paar voorbeelden kort op te noemen:

1. Ze zitten constant in de clutch van playbility and development, waardoor vaak playability zelfs de prioriteit krijgt tegenover development, zo zitten ze 4-5 maanden alpha code te stabiliseren, omdat ze zo nodig per kwartaal een build willen uitbrengen, waarin ze developers 6 maanden de tijd geven (staggered development). Hier zit zoveel stabilization tax in, dat het gewoon niet meer leuk is, en dat ze gewoon 50% van het jaar zitten te pielen met stabilisatie.

Dit komt ook voornamelijk door de commune, die een feature based approach niet aan kon, ze moesten en zouden constant gespoonfeed worden met informatie en nieuwe builds, kosten wat het kost. Lees de comment hier, maar ook op Spectrum and Reddit maar eens door, mensen zitten nog steeds te zeggen dat stabilization het belangrijkste is.

2. Als je kijkt naar de graphics pipeline (veel vuldig met mensen gepraat van CIG), dan zie je dat alles op het nu gericht is, mensen moeten het NU kunnen spelen (spelen? in een alpha test? waar gaat het over?), hierdoor worden technieken zoals raytracing die over 2 jaren standaard zijn, in de wind geslagen en zijn ze nu weer bezig met een soort van global illumation tussenstap (weer weggegooide code dus, begint meer op bezigheidstherapie te lijken).

Om nog even op punt 1 terug te komen, in plaats van dat CIG koste wat het kost huidige builds zit te stabiliseren, hadden ze moeten focussen op crash mitigation, dit hebben ze wel gedaan met crash recovery, maar in terms van persistence hebben ze echt de boot gemist. Zelfs je character laten staan waar die hoort te staan, zit er niet in (als je bijvoorbeeld uitlogd, en later weer inlogd). Servers die volatiel zijn, en constant hun data verliezen, dat vind ik gewoon schokbarend. Ik heb hierover dan ook een threadje geschreven, die specifiek over server meshing en persistence praat: https://robertsspaceindus...ng-behind-compared-to-gam

3. Toen OCS in de game kwam (3.3), kwam CIG vrolijk vertellen hoe alle missies in de game gerevamped moesten worden (vooral de missies met fysieke mission givers erin), dus alweer een vette red-flag, waarin ze dus weer met oude tech hebben gewerkt en alles moesten omzetten. Ze hebben die mission givers er puur in gedaan voor de commune, en om mensen op te leiden als ze net begonnen waren met werken. Maar waar CIG op had moeten focussen (en waar de community om had moeten vragen), is low-effort, highly repeatable content, ook hier heb ik een stukje over geschreven: https://robertsspaceindus...-server-meshing-cig-shoul

Hier was ik overigens nog in de veronderstelling dat server meshing dit jaar nog zou komen, dat ben ik inmiddels niet meer en heb die timeline aangepast naar Q2 2021, op zijn VROEGST. Anyways, zo zijn er nog talloze voorbeelden te noemen, waarin blijkt dat CIG met temporary code zit te spielen, en de community is daarin een grote drijfveer om constant niet toe te geven dat dit geen game is, maar een project om te testen, dit lijkt nog steeds niet begrepen te zijn in deze commune.
"Ray-traced Global Illumination"...hoezo een tussenstap?

Maargoed, ik heb liever dat ze zich focussen op de backlog aan game mechanics, dan een lighting feature wat nu niks toevoegt. Men gaat natuurlijk weer zeuren waarom ze zich op een feature focussen waarvan meer dan 90% van de gamer, op dit moment geen gebruik van kan maken.

Ook al zouden ze RT toevoegen, er zijn nog steeds mensen zonder RT, dus ook daar moeten game devs nog steeds rekening mee moeten houden. Over 2 jaar is RT nog steeds niet de norm.

• GoT.Typhoon
Recon24 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 16:20:
"Ray-traced Global Illumination"...hoezo een tussenstap?

[YouTube: Optimizing & deploying real-time ray traced global illumination with RTXGI – Unite Copenhagen]

Maargoed, ik heb liever dat ze zich focussen op de backlog aan game mechanics, dan een lighting feature wat nu niks toevoegt. Men gaat natuurlijk weer zeuren waarom ze zich op een feature focussen waarvan meer dan 90% van de gamer, op dit moment geen gebruik van kan maken.

Ook al zouden ze RT toevoegen, er zijn nog steeds mensen zonder RT, dus ook daar moeten game devs nog steeds rekening mee moeten houden. Over 2 jaar is RT nog steeds niet de norm.
Nee er is nu een andere tussen-stap, waardoor er steeds lighting positions worden herberekend, om het effect enigzins te geven dat reflecties dynamisch zijn (een soort hybride, waar waarschijnlijk weer veel teveel werk in is gestoken).

Raytracing is zeker binnen 2 jaar standaard, nu doen de meeste mid-range kaarten al raytracing en het zit ook in de aankomende Vulkan en DX12 Ultimate API's. SC is daarnaast pitched als een high-end game (al terug in 2012), dus het is ook de bedoeling dat we het onderste uit de kan halen, dat had de game immers ook gedaan als het closed-development had gehad (zie Cyberpunk, maar ook Call of Duty etc, allemaal games met raytracing support, die zelfs voor 2022 uitkomen).
Maar komen we dan niet weer bij het aloude verhaaltje dat wanneer eerst de basis goed gezet neergezet was, dan had men daarop door kunnen gaan.

Ik hoor wat je zegt, en hoewel dat waar is, is dat nog steeds niet de schuld van de community, die weet namelijk niet hoe software development werkt en dat hoeft ook niet. Het was zaak om op dat moment bij te sturen. En gezien CR meerder grote projecten heeft (mee) gedaan zou hij moeten weten hoe dat software op grofweg dezelfde manier ontwikkeld zou worden. Het al dan niet modulair werken doet daar niks op af, je basis moet goed zijn en open genoeg zodat je een module kan inprikken wanneer deze af is waarbij het werk aan je basis minimaal is.

Sec genomen had de focus nooit moeten liggen op in het begin stadium alles zo mooi mogelijk moeten maken, maar vooral op die bedacht is goed neer zetten, de gamplay per "ding" ontwerpen en neerzetten. Wanneer een basis staat kan daarop door worden geïtereerd en een deel van die iteraties is stabiliteit etc. Zeg maar boysscout rules voor software development.

Hoe dan ook, dat zijn geen calls die je door een community laat maken maar zelfs iedere junior project manager snapt dat je eerst een basis goed moet hebben voor je door gaat anders ben je vanaf dag 1 bezig met een gigantische berg tech debt te bouwen. Dit had een call moeten zijn vanuit de leiding waarbij er door marketing en communications dit uitgelegd zou kunnen worden aan de klant.. En ja de klant is dan misschien op korte termijn minder blij, maar wanneer je basis staat kan je door gaan en kan je snel en soepel nieuwe features implementeren en AB testen etc.

Mijn interpretaties is dat in 1e instantie high quality assets zijn gemaakt welke constant redesigned moesten worden. Dat op zich is ook niet erg, waren het niet dat je daar vanaf het begin mee bezig bent dus op dag 1 ga je je een of twee schepen helemaal af maken om te zien wat je kan en de rest van de schepen die je in game wil zouden gewoon keihard proxies moeten zijn, bij wijze van spreken een witte box met alle terminals etc die je wel kan gebruiken erin,

Staggered development ben ik voor de rest nergens tegen gekomen, het enige is dat ik weet dat CIG ermee werkt en de uitleg die zij daarover hebben gegeven, ik heb geen andere praktijk voorbeelden gezien (dus als je hebt graag! ) want ben erg benieuwd of een methode als dat zou werken.

• Mirved
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 29-11 13:14
Bornhald schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 18:57:
[...]

Mijn interpretaties is dat in 1e instantie high quality assets zijn gemaakt welke constant redesigned moesten worden. Dat op zich is ook niet erg, waren het niet dat je daar vanaf het begin mee bezig bent dus op dag 1 ga je je een of twee schepen helemaal af maken om te zien wat je kan en de rest van de schepen die je in game wil zouden gewoon keihard proxies moeten zijn, bij wijze van spreken een witte box met alle terminals etc die je wel kan gebruiken erin,
Dat was het eerste signaal dat het niet langer ging om een fatsoenlijk spel te maken maar om zoveel mogelijk scheepjes te verkopen. Er was nog geen fatsoenlijke basis framework en ze waren al constant allerlei schepen aan het modelleren en later weer opnieuw modelleren.

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

GoT.Typhoon schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 16:32:
[...]

Raytracing is zeker binnen 2 jaar standaard, nu doen de meeste mid-range kaarten al raytracing en het zit ook in de aankomende Vulkan en DX12 Ultimate API's. SC is daarnaast pitched als een high-end game (al terug in 2012), dus het is ook de bedoeling dat we het onderste uit de kan halen, dat had de game immers ook gedaan als het closed-development had gehad (zie Cyberpunk, maar ook Call of Duty etc, allemaal games met raytracing support, die zelfs voor 2022 uitkomen).
Een zekere mate van raytracing zal tzt vast veel vaker in games zitten. Echter zelfs over twee jaar zal het aantal pc gpu's in de markt dat RT voldoende zal kunnen uitvoeren nog erg klein zijn. De hele nvidia turing lijn kun je eigenlijk al wel afschrijven vanwege onvoldoende prestaties. Dus dat moet vrijwel geheel komen uit ampere en rdna2 + opvolgers. Die nog niet eens op de markt zijn.

Het is imo idioot om, gezien de overall staat van de game, daar nu veel aandacht aan te besteden.

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• Sebben

Sebben

Phil Ken

Tof dat je zo betrokken bent en zelfs contact hebt met de devs. Heb je al iets vernomen over waar CR zich schuilhoudt? :)

Jouw verhaal lezend, blijven er twee mogelijkheden over:
1) Ze hebben teveel naar de wensen van de community geluisterd en daardoor is de development van de rit geraakt.
2) Het is gewoon een compleet incompetent zootje.
Al denk ik dat je optie 1 niet zonder optie 2 kunt krijgen. Want zelfs als je een compleet onervaren manager zou zijn (wat niet het geval was) zou je dit over de jaren inmiddels wel mogen zien aankomen en een iets beter beleid mogen hanteren.

Maar ook na 8 jaar inefficiënt werken, zou je toch inmiddels wel iets speelbaars mogen verwachten? En is het niet zo dat als iets speelbaar is, dat het een teken is van een solide basis? Lijkt me een logische wens van de backers. Ik kan me voorstellen dat het voor veel backers een beetje voelt alsof ze omgekeerd aan het developen zijn, eerst polish, daarna kijken of het wel werkt. En in de praktijk blijkt dat 9 van de 10 keer niet het geval maar proppen ze het er toch half kapot in zodat er tenminste weer mooie nieuwe filmpjes komen. Ik ben blij met de design updates die ik voor mijn schepen gehad heb hoor, ziet er leuk uit, maar had van mij echt niet gehoeven.

• JohnnieWbl
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:10
Naar aanleiding van de "opleving" in dit topic toch weer eens alles gedownload en gespeeld afgelopen weekend. Algemene ervaring was op zich prima, had New Babbage nog niet gezien (wel eens geprobeerd te landen maar kon de hangars niet vinden :p) dus vooral daar rondgelopen en een korte delivery missie gepakt. Simpel 3 pakketjes ophalen en naar 3 plekken brengen, ging vrij soepel. New Babbage vond ik tof om een uurtje of 2 te bekijken, verschillende domes waar nog lang niet alles werkt en beschikbaar is maar de algemene ervaring is toch positief. Liften werkten niet allemaal maar altijd wel 1tje die het deed dus stond nergens "vast".

Alle kritiek op de development daargelaten, het blijft iets moois hebben om op een planeet te zijn, je ship in te gaan, opstarten en rustig omhoog de dampkring te verlaten.. wie weet pak ik het wat vaker op, een beetje licht grinden om wat andere schepen armor en wapens te proberen moet te doen zijn zonder al te grote problemen..

• DutchWalnut
JohnnieWbl schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:41:
...Maar de algemene ervaring is toch positief. Liften werkten niet allemaal maar altijd wel 1tje die het deed dus stond nergens "vast".

Alle kritiek op de development daargelaten, het blijft iets moois hebben om op een planeet te zijn, je ship in te gaan, opstarten en rustig omhoog de dampkring te verlaten.. wie weet pak ik het wat vaker op, een beetje licht grinden om wat andere schepen armor en wapens te proberen moet te doen zijn zonder al te grote problemen..
Daar sla je de spijker op de kop, vandaar ook al die + plussen.

Het is natuurlijk een enorm opgezet spel. De reis naar je schip is al een hele ervaring en dat maakt het ook enorm leuk! Wie wil dat nou niet, kijken en rondlopen in je eigen schip. Het is gewoon fantastisch!
Dat is ook de visie, free roaming, die we volgens mij met zijn allen wel delen met elkaar.

Kan je je voorstellen dat je al dit soort dingen ziet, hoe fantastisch ook, zo te zien bloeden met het ontwikkelen er van.

Daarom nogmaals, iedereen wil dat dit spel wordt voltooid. Zuurpruimen, fanboys en in-betweens. Iedereen wil het :)

Offtopic: Ik hoop dat met de lancering van ED odyssey, CIG eens goed nadenkt en gepushed wordt om het sneller/beter te ontwikkelen. Want ze hebben echt een concurrent nodig.
GoT.Typhoon schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:26:
Odyssey gaat echt in geen enkel opzicht concurreren met SC, ik zou die illusie laten varen. ;)
Klopt, maar de eerste stap is er al. Planeten verkennen, nieuwe flora en fauna ontdekken. Ook een FPS gedeelte. Maar in schepen lopen hebben ze helaas op de lange baan gezet. Volgens ED voegt het niets toe aan de ervaring. Maar ik ben daar, mede dankzij SC, niet mee eens. Maar goed we gaan het zien.

[Voor 15% gewijzigd door DutchWalnut op 03-09-2020 07:41]

• GoT.Typhoon
Odyssey gaat echt in geen enkel opzicht concurreren met SC, ik zou die illusie laten varen. ;)
Odyssey zag er op bepaalde vlakken op zich niet verkeerd uit, maar alles rondom ED is niet gemaakt rond een character of ships die in micro detail zijn ontworpen. Wel heeft SC zeker een concurrent nodig, die toch op een bepaald vlak dingen misschien beter doet.

Ook ik denk dat Odyssey nooit in de buurt zal komen wat betreft planet tech, ships, vehicles, maar dat wil niet zeggen dat het zeker wel interessante eigenschappen zal hebben die CIG best kan overnemen. Want zeg nou eerlijk, de ontwikkelaars van ED kijken nu vooral naar SC en niet zozeer andersom. Ik snap dat mensen zeggen dat ED "af is", maar als je daadwerkelijk alles naast elkaar gaat leggen dan heeft SC is zijn huidige vorm alleen al zoveel meer te bieden.

En dan roepen mensen ook van "ED heeft miljarden zonnestelsels", maarja die zijn verder niet gevuld me content ofzo. SC heeft op het moment een enkel zonnestelsel waar ze eigenlijk alles in ontwikkelen, maar wel meer verschillende aspecten die er zijn dan wat ED totaal heeft. Als hun tools ervoor zorgen dat Pyro een snelle launch krijgt, cloud tech straks klaar is, dan is het een kwestie van stelsels uitpoepen en implementeren maar. Ik hoop daarom ook dat SQ42 snel een launch krijgt zodat de vooral weer op SC komt te liggen.

3.10.2 is zover voor mij wel de beste patch die ze hebben uitgebracht wat betreft netwerk performance. Geen enkele 30K gehad, constante hoge fps in alle gebieden (ook drukke). Ik praat hier dan over 70/85fps met eventuele dips naar 45 in echte drukke areas.

• Mirved
Recon24 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:25:

Want zeg nou eerlijk, de ontwikkelaars van ED kijken nu vooral naar SC en niet zozeer andersom. Ik snap dat mensen zeggen dat ED "af is", maar als je daadwerkelijk alles naast elkaar gaat leggen dan heeft SC is zijn huidige vorm alleen al zoveel meer te bieden.
Uh nee totaal niet. Kan ik met mijn VR bril al een compleet spel spelen in SC? Zoals hierboven al verteld werd je kan nu een paar gebieden verkennen maar daar loop je constant tegen bugs en problemen aan. In ED kun je gewoon een spel spelen.

Ja de scope van ED is veel kleiner maar het is wel al in 2014 geleased en al 6 jaar speelbaar en wordt steeds uitgebreider. In SC kun je in een paar gebieden vliegen/rondlopen en wat simpele dingen doen en is nog verre van een speelbaar spel. Die plekken zitten tevens nog vol bugs.
Uh nee totaal niet. Kan ik met mijn VR bril al een compleet spel spelen in SC? Zoals hierboven al verteld werd je kan nu een paar gebieden verkennen maar daar loop je constant tegen bugs en problemen aan. In ED kun je gewoon een spel spelen.
Rare vergelijking. Dus omdat jij het door een VR bril speelt en een ander naar een scherm kijkt, zeg je eigenlijk dat je meer content hebt? Wat als ik in Star Citizen FOIP gebruik...betekend dit ook dat ik opeens meer content heb? En als ik ergens een gebied inloop dan heb ik opeens problemen, dan ben ik benieuwd naar welke je specifiek bedoelt want dit is nogal in de ruimte roepen zonder dat ik echt iets met zo'n argument kan. Ik kan in SC ook gewoon spelen en om bugs heen werken, die voorbij komen. Mobiglas is op het moment erg vervelend met de "pending" als je iets veranderd, maar dit is allemaal server gerelateerd. Velen van de bugs zijn server gerelateerd en je merkt ook als je in een fresh server zit, je vaak geen last hebt van bepaalde bekende "bugs".
Ja de scope van ED is veel kleiner maar het is wel al in 2014 geleased en al 6 jaar speelbaar en wordt steeds uitgebreider. In SC kun je in een paar gebieden vliegen/rondlopen en wat simpele dingen doen en is nog verre van een speelbaar spel. Die plekken zitten tevens nog vol bugs.
Het is maar net hoe de dev het marketing technisch over laat komen. Ze hebben het "gereleased", maar volgens hun visie is ED nog verre van af. Het heeft wel degelijk minder content dan SC ook al heeft het "meer" zonnestelsels..die beiden niet meer content. In ED kan je geen eten kopen, je character helemaal customizen, je ships loadout gaat verder in SC dan in ED, rondlopen in schepen en stations gebruiken (ook al zijn velen van de mechanics in schepen nog niet operationeel), complete steden waar je van alles kan doen (naar mijn mening nog steeds niet genoeg), planeten met veel detail en outposts waar je ook weer veel kan doen, grotten, mining, cargo running etc etc

Het is de manier waarop je alles doet in SC maakt het VELEN MALEN meer gevarieerder dan ED. Je bent in ED vast aan je schip en dat is het dus eigenlijk op dit moment.

Laten we dus stellen dat de makers van ED roepen dat ED "af was", maar ik heb vaak genoeg gezien hoe de community schreeuwde om meer. ED is verre van af volgens hun originele visie en loopt eigenlijk op veel features achter op SC. Meeste implementaties in ED zijn half baked. In SC is alles physical en dat maakt het al een veel grotere game ook al zijn we nog maar in 1 stelsel.

• Mirved
Recon24 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:53:
[...]

Ik kan in SC ook gewoon spelen en om bugs heen werken, die voorbij komen. Mobiglas is op het moment erg vervelend met de "pending" als je iets veranderd, maar dit is allemaal server gerelateerd. Velen van de bugs zijn server gerelateerd en je merkt ook als je in een fresh server zit, je vaak geen last hebt van bepaalde bekende "bugs".
[..
Nou hier heb je toch zelf al genoeg problemen genoemd. Buiten de problemen die JohnnieWbl al noemde. Dan kan je niet stellen dat SC al verder is. Want ED bied al in ieder geval een smooth lopend spel aan.
. In ED kan je geen eten kopen, je character helemaal customizen, je ships loadout gaat verder in SC dan in ED, rondlopen in schepen en stations gebruiken (ook al zijn velen van de mechanics in schepen nog niet operationeel), complete steden waar je van alles kan doen (naar mijn mening nog steeds niet genoeg), planeten met veel detail en outposts waar je ook weer veel kan doen, grotten, mining, cargo running etc etc
Heel leuk dat dit allemaal KAN straks en dat geloof ik best. Maar zoals je zegt dat is nog niet operationeel, nog niet af, zit er nog niet in. Dus kan je nog niet claimen dat SC meer spel is op dit moment. Inderdaad SC gaat STRAKS veel uitgebreidere planeten aanbieden maar op dit moment heeft ED toch echt meer content. Ook al zijn die minder uitgebreid. Dus wederom kan niet claimen dat SC veel meer spel bied op dit moment.

• Sebben

Sebben

Phil Ken

Mirved schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:19:
Heel leuk dat dit allemaal KAN straks en dat geloof ik best. Maar zoals je zegt dat is nog niet operationeel, nog niet af, zit er nog niet in. Dus kan je nog niet claimen dat SC meer spel is op dit moment. Inderdaad SC gaat STRAKS veel uitgebreidere planeten aanbieden maar op dit moment heeft ED toch echt meer content. Ook al zijn die minder uitgebreid. Dus wederom kan niet claimen dat SC veel meer spel bied op dit moment.
Inderdaad, niet helemaal eerlijk om de droom/belofte te vergelijken met iets dat er daadwerkelijk is. Bovendien weet je niet wat ED te bieden heeft tegen de tijd dat SC het geimplementeerd heeft. Misschien hebben ze het dan ook wel
@Mirved Sorry maar ED heeft totaal niet meer content als je de verschillende mechanics gaat bekijken. De content die het heeft is maar beperkt gericht op een aantal punten en dan nog doe je alles alleen met je schip en niks er echt omheen. Ik benoem hierboven mechanics die er al inzitten en gevarieerd zijn, met daarbij mechanics in schepen die nog niet operationeel zijn.

Het is maar net hoe je het bekijkt. Ik denk dat voor velen SC wel degelijk meer "spel kan" bieden omdat je niet gekluisterd zit aan een schip en juist alle vrijheid hebt in SC. @DutchWalnut legt dat dus ook al uit, wat voor een beleving je hebt alleen al door je schip te halen, op te starten en te zorgen dat je naar die ene outpost komt of zorgt dat je genoeg eten en drinken bij je hebt omdat je toevallig gaat minen op Ariel waar het erg heet is en dus snel uitdroogt. De algehele vrijheid die je hebt, zorgt ervoor dat mensen niet vast hoeven te zitten aan missions, maar echt hun eigen ding kunnen doen. Dat dit beperkt is tot 1 stelsel op het moment doet er niet echt toe als je ziet hoe groot de planeten en manen zijn. Serieus als ik ED nu weer zou spelen, zou ik iedere keer denken dat ik eruit moet of uit het schip wil. Het was toen der tijd voor mij ook een keuzen tussen ED en SC waarin ik mijn tijd wilde steken.

Cargo running in ED is niet physical en je hebt er dus ook geen feeling mee. Het enige wat ED echt heeft uitgewerkt is space combat en zelfs daarin kan je je afvragen of Space combat in SC niet leuker is dan bijvoorbeeld in ED.

Dus ja je kan wel degelijk claimen dat SC meer te bieden heeft binnen 1 stelsel dan ED in miljarden. Zodra Quantum geïmplementeerd is in SC, zal het heel lastig worden voor ED om goed te concurreren, maar CIG heeft het wel nodig. Feitelijk rent ED nu vooral achter SC aan dan andersom.

Ontopic:
Work continued on the cargo deck props, with consoles and material work completed for various heavy machinery. A pass was completed on the larger cargo containers, adding more branding and creating a less-demanding background dressing set for the Environment Team. A new set of screens was created to support the conversion to Building Block elevator screens, which will replace the old manual buttons.

A set of new volatile cargo assets was kicked off too. Each of the three types requires unique visuals to reinforce their gameplay along with cargo cage assets to help bed them into their surroundings. Props also supported the new push/pull feature work being developed by the Actor Feature Team, which involved the conversion and technical setup of some existing trolley props.
De nieuwe volatile cargo gaat ook weer voor interessante gameplay zorgen.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Verder nog wat shots die ik afgelopen week had gemaakt:

[Voor 61% gewijzigd door Recon24 op 03-09-2020 15:29]

• Mirved
Recon24 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:52:
@Mirved Sorry maar ED heeft totaal niet meer content als je de verschillende mechanics gaat bekijken. De content die het heeft is maar beperkt gericht op een aantal punten en dan nog doe je alles alleen met je schip en niks er echt omheen. Ik benoem hierboven mechanics die er al inzitten en gevarieerd zijn, met daarbij mechanics in schepen die nog niet operationeel zijn.
Het hele bugs verhaal ben je alweer overheen gestapt opeens maar goed.

Heel leuk dat je meer KAN. Zolang het allemaal nog niet fatsoenlijk bugloos werkt kun je niet stellen dat SC verder is. Heel leuk dat je 101 dingen kan doen in 1 stelsel en dan kun je stellen dat dat meer is dan ED. Maar in de basis is SC toch gewoon een spaceship spel waarin je rondvliegt naar andere plekken en zolang dat nog niet eens fatsoenlijk werkt en in een ander spel wel kan je niet claimen dat het een al veel meer biedt.

Maarja ik zal nu wel weer het spel verkeerd begrijpen en "daar gaat het helemaal niet om". Dozen in en uitladen op die ene planeet dat is natuurlijk de core gameplay.
Het hele bugs verhaal ben je alweer overheen gestapt opeens maar goed.
En als ik ergens een gebied inloop dan heb ik opeens problemen, dan ben ik benieuwd naar welke je specifiek bedoelt want dit is nogal in de ruimte roepen zonder dat ik echt iets met zo'n argument kan. Ik kan in SC ook gewoon spelen en om bugs heen werken, die voorbij komen. Mobiglas is op het moment erg vervelend met de "pending" als je iets veranderd, maar dit is allemaal server gerelateerd. Velen van de bugs zijn server gerelateerd en je merkt ook als je in een fresh server zit, je vaak geen last hebt van bepaalde bekende "bugs".
Je hebt dit toch hopelijk wel gelezen? Jij gooit alles maar op "bugs" om een argument te maken dat er "minder" content is, maar die logica is er niet.
Heel leuk dat je 101 dingen kan doen in 1 stelsel en dan kun je stellen dat dat meer is dan ED. Maar in de basis is SC toch gewoon een spaceship spel waarin je rondvliegt naar andere plekken en zolang dat nog niet eens fatsoenlijk werkt en in een ander spel wel kan je niet claimen dat het een al veel meer biedt.
Heel..maar ook echt heel toevallig werkt dit nou juist prima.
Maarja ik zal nu wel weer het spel verkeerd begrijpen en "daar gaat het helemaal niet om". Dozen in en uitladen op die ene planeet dat is natuurlijk de core gameplay.
Uhm wat wil je dat ik hierop zeg? Het is idd alsof je het een beetje probeert te negeren en je argumenten maar op "bugs" gooit. Het is geen core gameplay, maar het zorgt WEL voor gameplay. Liever dit dan dat mijn cargo magisch ergens in mijn schip zit, en plop ergens anders magisch eruit is. Het feit dat je al je cargo ziet of zelfs kan regelen in je schip is ook alweer een gameplay apart.

• Mirved
Recon24 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:18:
[...]

[...]

Je hebt dit toch hopelijk wel gelezen? Jij gooit alles maar op "bugs" om een argument te maken dat er "minder" content is, maar die logica is er niet.
Misschien moet je nog eens terug lezen. Jij vraagt "over welke bugs heb ik het' het stuk dat je nu herhaald daar heb ik op geantwoord. De bugs die jij zelf noemt en die iemand anders hier onlangs nog beschreven heeft. In je reactie daarna reageer je er niet meer op.

Jij snapt blijbkaar niet dat als een spel nog vol bugs zit dat je niet kunt zeggen dat het beter is dan een spel dat wel vlekkeloos werkt. Zeker niet als het spel zo weinig content bevat. Tevens kan je misschien wel heel veel verschillende dingen in dat 1e stelsel. Maar je kunt niet spreken van daadwerkelijke content zolang het maar 1 stelsel is. Zolang er maar 1 stelsel is valt er niks te doen op 100 verschillende manieren.
Recon24 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:18:
Heel..maar ook echt heel toevallig werkt dit nou juist prima.
Nou noem eens 10 verschillende stelsels waar ik heen kan vliegen?
[
Uhm wat wil je dat ik hierop zeg? Het is idd alsof je het een beetje probeert te negeren en je argumenten maar op "bugs" gooit. Het is geen core gameplay, maar het zorgt WEL voor gameplay. Liever dit dan dat mijn cargo magisch ergens in mijn schip zit, en plop ergens anders magisch eruit is. Het feit dat je al je cargo ziet of zelfs kan regelen in je schip is ook alweer een gameplay apart.
Die cargo waar komt die vandaan? Is er ook een fabriek waar die gemaakt wordt en van de lopende band rolt dan op een vrachtwagentje gebracht wordt naar je schip? Of komt dat opeens "magisch" tevoorschijn in de port? Dat is zeker niet nep. Alles wat SC heeft is geweldig en zou ieder spel moeten hebben en als het het niet heeft dan ga jij wel een reden verzinnen waarom dat terecht is.

Stel je hebt 2 racegames een (ED) is al gereleased in 2016 en je kunt op 100de tracks fatsoenlijk racen. De ander (SC) al jaren in ontwikkeling. Heeft nu 1 track maar echt racen kan nog niet. Je kan wel de banden op pompen, met vrachtwagens rijden, in het publiek zitten, door de garage lopen, fietsen, zelf tanken etc. Maarja echt racen op meerdere tracks gaat nog niet. De score bij houden werkt nog niet en het zit vol met bugs. Welke is dan het betere racespel waar werkelijk iets te doen is.

[Voor 14% gewijzigd door Mirved op 03-09-2020 20:58]

• Sebben

Sebben

Phil Ken

Fun fact, Ben Parry, tot recentelijk een SC dev, heeft zijn twitterheader aangepast naar een ED image. Hij heeft voor zijn tijd bij CIG gewerkt aan ED, in 2012. Desondanks maakt het wel duidelijk waar zijn hart ligt en het zegt mogelijk ook wel iets over de manier waarop hij bij CIG vertrokken is.
Misschien moet je nog eens terug lezen. Jij vraagt "over welke bugs heb ik het' het stuk dat je nu herhaald daar heb ik op geantwoord. De bugs die jij zelf noemt en die iemand anders hier onlangs nog beschreven heeft. In je reactie daarna reageer je er niet meer op.
Waarom zou ik erop reageren als ik al 1x aangeef welke bug nu vervelend is? Ik hoef hier geen opsomming van bugs te doen, dan ga je toch in de issue counsel rondneuzen?
Jij snapt blijbkaar niet dat als een spel nog vol bugs zit dat je niet kunt zeggen dat het beter is dan een spel dat wel vlekkeloos werkt. Zeker niet als het spel zo weinig content bevat. Tevens kan je misschien wel heel veel verschillende dingen in dat 1e stelsel. Maar je kunt niet spreken van daadwerkelijke content zolang het maar 1 stelsel is. Zolang er maar 1 stelsel is valt er niks te doen op 100 verschillende manieren.
Dit heeft niks met snappen te maken, maar met meningen. Voor mij en velen andere is er genoeg in SC te doen om er veel plezier uit te halen. Genoeg mensen die ED en SC hebben, en ED enorm saai vinden ook al is die zogenaamd "af". Je kan blijven roepen dat die af is maar eigenlijk heeft ED maar 1 enkel uitwerking compleet en dat is space travel/combat. De rest hangt er nogal half naast en zoals je zelf al zei, minder uitgewerkt.

Al zou SC alleen bestaan uit 1 stelsel en ze voegen hier nog meer planeten toe en manen en werken deze volledig uit, kan het nog steeds meer te bieden hebben dan een game met miljarden stelsels die compleet leeg zijn. Om maar even een voorbeeld te geven, dan 1 van die grote kraters op Daymar alleen al groter is dan de gehele Skyrim map, zegt hoeveel ruimte er is voor "content". Iedereen weet dat niet alles goed uitgewerkt is of nog volledig, maar leg de 2 naast elkaar en SC is velen malen gevarieerder dan ED. Willen ze echt concurreren op ieder vlak, dan hebben ze echt enorm veel werk te verrichten.

Of dit gaat gebeuren...nee ik geloof dat niet. Moet dat?...nee ED is zijn eigen game en SC is zijn eigen game, en SQ42 is weer story focused.
Die cargo waar komt die vandaan? Is er ook een fabriek waar die gemaakt wordt en van de lopende band rolt dan op een vrachtwagentje gebracht wordt naar je schip? Of komt dat opeens "magisch" tevoorschijn in de port? Dat is zeker niet nep. Alles wat SC heeft is geweldig en zou ieder spel moeten hebben en als het het niet heeft dan ga jij wel een reden verzinnen waarom dat terecht is.

Stel je hebt 2 racegames een (ED) is al gereleased in 2016 en je kunt op 100de tracks fatsoenlijk racen. De ander (SC) al jaren in ontwikkeling. Heeft nu 1 track maar echt racen kan nog niet. Je kan wel de banden op pompen, met vrachtwagens rijden, in het publiek zitten, door de garage lopen, fietsen, zelf tanken etc. Maarja echt racen op meerdere tracks gaat nog niet. De score bij houden werkt nog niet en het zit vol met bugs. Welke is dan het betere racespel waar werkelijk iets te doen is.
Klopt, komt ook magisch aan op het moment, maar dat was mijn punt niet. Mijn punt was dat het wel fysiek aanwezig is en cargo wat je zelf moet halen gemanaged kan worden. Met de aankomende cargo decks en "object push/pull feature" kunnen we die grote containers ook zelf in het schip plaatsen. Het doel was dat je dit dus ook door A.I kon laten doen die dan cargo plaatst in je schip.
Jij ziet het misschien als "niks" te doen, andere weer wel. Dit wat je hier beschrijft zijn meningen en geen feiten. Mijn mening is wat betreft plezier wat ik er bv uithaal groter dan die van jou? Er zijn zat games die "af" zijn en gereleased zijn, waar ik serieus totaal geen feeling mee heb, of totaal niet immersed door raak. Een game hoeft geen "af" status te hebben om je plezier uit te halen. DayZ was verre van bugvrij en was ook constant in ontwikkeling toen. DayZ was wel zo'n game waar ik misschien wel mijn meeste plezier uit heb gehaald, juist door de group play en immersion, dit terwijl het verre van bugvrij was.

Dus denk daar maar eens over na....

• Mirved
Recon24 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 00:16:

Waarom zou ik erop reageren als ik al 1x aangeef welke bug nu vervelend is?
Elke bug is vervelend en zolang die er zo talrijk aanwezig zijn kan je echt niet van een spel spreken dat meer te bieden heeft naar mijn mening. We hoeven hier geen specifieke bugs te bespreken zodat jij uitgebreid erop in gaat wat die veroorzaakt of hoe je erom heen kunt werken of iets dergelijks daar gaat het helemaal niet om.
Recon24 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 00:16:
Ik hoef hier geen opsomming van bugs te doen, dan ga je toch in de issue counsel rondneuzen?
ik vraag je nergens om een opsomming van bugs te doen. Het ging er om dat jouw eerste reactie was "welke bugs dan" alsof die er niet zijn. Daarna noem je er al zelf een paar dat is dus al genoeg bewijs dat ze er wel degelijk zijn. In ED zijn er vast ook nog een paar kleine bugs te vinden en ik vind het ook niet meer dan normaal dat in een Alpha versie van een game nog veel bugs zitten, even daargelaten dat het niet normaal is dat een game na 10 jaar nog steeds in de alpha stage zit. Maar dan kun je niet spreken dat dit al meer te bieden heeft als ED. Omdat in ED er wel een fatsoenlijke game ervaring wordt aangeboden.
Je kan blijven roepen dat die af is maar eigenlijk heeft ED maar 1 enkel uitwerking compleet en dat is space travel/combat.
Laat dat nou net het belangrijkste van een spaceship spel zijn en zo lang dat niet in SC zit kan je niet spreken van een spel dat meer te bieden heeft dan ED. Kom nou niet met dat kan wel want zoals ik al aan heb gegeven je kunt niet eens naar 1 ander stelsel vliegen.

En ja in SC kan STRAKS veel meer en mogelijk kun je nu al op planeten veel meer dan ED. Maar sinds het allemaal totaal nog geen zin heeft om überhaupt iets te doen (je kunt geen schepen vrijspelen, er is nog geen blijvende gevolgen van je acties etc) kun je niet echt van een spel spreken. Eigenlijk ben je gewoon aan het alpha testen in een online test omgeving. Ja dat kan jij misschien heeeeel leuk vinden en voor de 100ste keer op dezelfde planeet hetzelfde stukje rondwandelen kan jij misschien helemaal geweldig vinden. Maar objectief gezien met bovenstaande feiten kun je gewoon niet spreken van een completer spel dan ED.
Al zou SC alleen bestaan uit 1 stelsel en ze voegen hier nog meer planeten toe en manen en werken deze volledig uit, kan het nog steeds meer te bieden hebben dan een game met miljarden stelsels die compleet leeg zijn.
Klopt dat KAN. Alleen is het nog niet zo. Dus kun je nu niet spreken van een completer spel. Dus zoals je zelf al aangeeft NU is SC nog niet completer dan ED.
Om maar even een voorbeeld te geven, dan 1 van die grote kraters op Daymar alleen al groter is dan de gehele Skyrim map, zegt hoeveel ruimte er is voor "content".
Heel veel ruimte inderdaad maar zoals je dus aangeeft die content is er nog niet.
Iedereen weet dat niet alles goed uitgewerkt is of nog volledig, maar leg de 2 naast elkaar en SC is velen malen gevarieerder dan ED. Willen ze echt concurreren op ieder vlak, dan hebben ze echt enorm veel werk te verrichten.
Nee zoals je hierboven al aangeeft het is er nog niet. Er is inderdaad potentie om een stuk gevarieerder te worden.
Klopt, komt ook magisch aan op het moment,
Wat nep zo maar magisch komt het te voorschijn! Precies jouw reactie op hoe het in ED ging.
maar dat was mijn punt niet. Mijn punt was dat het wel fysiek aanwezig is en cargo wat je zelf moet halen gemanaged kan worden. Met de aankomende cargo decks en "object push/pull feature" kunnen we die grote containers ook zelf in het schip plaatsen. Het doel was dat je dit dus ook door A.I kon laten doen die dan cargo plaatst in je schip.
en waarom maak je dit punt? Heb toch niet gevraagd om uitleg over cargo? Je begint zelf opeens erover dat je het nep vind dat iets magisch tevoorschijn komt in een poging om ED af te kraken. Je hoeft mij niet te overtuigen dat er in SC meer plaats vind buiten het schip en er meer mogelijkheden zijn. Daar ben ik mij bewust van. Maarja zolang je nog nergens heen kunt vliegen, het geen nut heeft om missies te doen kun je wel 100x je cargo in en uit laden maar het voegt niks toe.
Jij ziet het misschien als "niks" te doen, andere weer wel. Dit wat je hier beschrijft zijn meningen en geen feiten. Mijn mening is wat betreft plezier wat ik er bv uithaal groter dan die van jou? Er zijn zat games die "af" zijn en gereleased zijn, waar ik serieus totaal geen feeling mee heb, of totaal niet immersed door raak. Een game hoeft geen "af" status te hebben om je plezier uit te halen. DayZ was verre van bugvrij en was ook constant in ontwikkeling toen. DayZ was wel zo'n game waar ik misschien wel mijn meeste plezier uit heb gehaald, juist door de group play en immersion, dit terwijl het verre van bugvrij was.
Naar mijn mening en ik denk velen met mij moet een spel toch op zijn minst aan een aantal vereisten voldoen. Het is niet voor niks nog in de alpha versie. Het moet redelijk bug vrij zijn, het moet persistence hebben en meer dan 1 gebied. Denk dat weinig mensen voor dit 60 euro zouden neerleggen als het nu aangeboden zou worden in een winkel als volledig spel ED daarentegen wel.

Maar goed laten we het erop houden dat jij heel veel plezier hebt aan het alpha testen en alle kleine dingetjes om een schip heen blijkbaar heel belangrijk voor je zijn ook al heeft het gameplay wise nog geen doel en dat jij dat meer vind toevoegen dan een spel dat je daadwerkelijk kunt spelen en al persistence heeft.

Ik hou het hierbij.
Elke bug is vervelend en zolang die er zo talrijk aanwezig zijn kan je echt niet van een spel spreken dat meer te bieden heeft naar mijn mening. We hoeven hier geen specifieke bugs te bespreken zodat jij uitgebreid erop in gaat wat die veroorzaakt of hoe je erom heen kunt werken of iets dergelijks daar gaat het helemaal niet om.
Als jij dat zo ziet prima toch? Maar dan zijn velen games in de wereld die je geen game kunt noemen ;-).

[quteo]ik vraag je nergens om een opsomming van bugs te doen. Het ging er om dat jouw eerste reactie was "welke bugs dan" alsof die er niet zijn. Daarna noem je er al zelf een paar dat is dus al genoeg bewijs dat ze er wel degelijk zijn. In ED zijn er vast ook nog een paar kleine bugs te vinden en ik vind het ook niet meer dan normaal dat in een Alpha versie van een game nog veel bugs zitten, even daargelaten dat het niet normaal is dat een game na 10 jaar nog steeds in de alpha stage zit. Maar dan kun je niet spreken dat dit al meer te bieden heeft als ED. Omdat in ED er wel een fatsoenlijke game ervaring wordt aangeboden.

Waarom is dat niet normaal? In game development is een game namelijk het langst in Alpha stage. Beta is content complete en dan kom je in optimizing en polishing fase. Ter vergelijking, Cyberpunk een game die ook ontzettend lang in ontwikkeling is geweest (en nee ik vergelijking het niet qua score want het is een singleplayer game) zal waarschijnlijk ook net pas in beta zijn gegaan. Meestal is dat 3/4 maanden voor de release namelijk. Wat betreft bugs zijn we het er dus over eens, dat een game in development nou eenmaal altijd bugs heeft en zelfs games die af zijn. Naar mijn mening een onderwerp die we onderhand niet echt hoeven te bespreken want het is logisch en spreekt voor zich.
Laat dat nou net het belangrijkste van een spaceship spel zijn en zo lang dat niet in SC zit kan je niet spreken van een spel dat meer te bieden heeft dan ED. Kom nou niet met dat kan wel want zoals ik al aan heb gegeven je kunt niet eens naar 1 ander stelsel vliegen.

En ja in SC kan STRAKS veel meer en mogelijk kun je nu al op planeten veel meer dan ED. Maar sinds het allemaal totaal nog geen zin heeft om überhaupt iets te doen (je kunt geen schepen vrijspelen, er is nog geen blijvende gevolgen van je acties etc) kun je niet echt van een spel spreken. Eigenlijk ben je gewoon aan het alpha testen in een online test omgeving. Ja dat kan jij misschien heeeeel leuk vinden en voor de 100ste keer op dezelfde planeet hetzelfde stukje rondwandelen kan jij misschien helemaal geweldig vinden. Maar objectief gezien met bovenstaande feiten kun je gewoon niet spreken van een completer spel dan ED.
Ik ga hier niet volledig op in want ik heb het idee dat we telkens weer hierop terug komen, maar HE HE...GOH, je hebt door wat de backers aan het doen zijn en wat het doel is van de PU. Idd, Alpha testen. En ik MAG dat idd leuker vinden en qua CONTENT is SC wel degelijk gevarieerder dan ED in zijn huidige vorm. Ik zeg niet dat SC af is want ED is dat ook helemaal niet, Maar van Space combat, planetary exploration, steden, fps, cargo, mining, missions, socialize en nog meer zijn allemaal dingen die voor meer gedetailieerde gameplay zorgen, dan dat ik vast zit aan een schip. Je kan met 2 grote org voor ground en air combat zorgen wat totaal niet mogelijk is in ED. Dit met schepen en dropships, ground vehicles. Dit is gewoon een feit en je zit niet vast aan je schip en je hebt alle vrijheid. Jij doet blijken dat mensen alleen een beetje "rondlopen" niks doen, weer instappen, maar er is genoeg te beleven of te organiseren wat je allemaal niet in ED kan. Dan ben ik er toch weer op ingegaan, maar daar laat ik het hierna ook bij.

Zoals ik al zij. Ik en velen anderen halen hier meer plezier uit vanwege alle vrijheid.
Klopt dat KAN. Alleen is het nog niet zo. Dus kun je nu niet spreken van een completer spel. Dus zoals je zelf al aangeeft NU is SC nog niet completer dan ED.
Nee, leg geen woorden in mijn mond. Ik gaf een voorbeeld van ALS ze het bij 1 stelsel zouden houden (Stanton) en deze volledig uitwerken met alle implementaties, dan zou het nog steeds meer content bieden dan een game met miljarden stelsels die compleet leeg zijn.
Wat nep zo maar magisch komt het te voorschijn! Precies jouw reactie op hoe het in ED ging.
Ging om dat alles physical in de game is.
en waarom maak je dit punt? Heb toch niet gevraagd om uitleg over cargo? Je begint zelf opeens erover dat je het nep vind dat iets magisch tevoorschijn komt in een poging om ED af te kraken. Je hoeft mij niet te overtuigen dat er in SC meer plaats vind buiten het schip en er meer mogelijkheden zijn. Daar ben ik mij bewust van. Maarja zolang je nog nergens heen kunt vliegen, het geen nut heeft om missies te doen kun je wel 100x je cargo in en uit laden maar het voegt niks toe.
Aah waarom had ik dit al verwacht als reactie? Ik geef toch antwoord op jouw quote of niet? Ik vraag ook om zoveel dingen niet, maarja ik moet er misschien dan toch iets mee?

Wat klets je nou, als volgens jou helemaal niks nu nut heeft, wat maak je je dan eigenlijk druk? Je bent erg van de ED heeft meer content, maar geen enkel discussie hier heb je ook maar een argument gegeven wat ED daadwerkelijk meer doet. Je bent alleen maar van "SC kan je dit niet, SC heef maar 1 stelsel, In SC heeft dit geen nut, je kan nergens heen vliegen, je kan dit niet dat niet." terwijl al die dingen kan je juist, first person shooting etc.

Maar ondertussen heb je werkelijk niks tegenover staan waar ED nou in uitblinkt, want het blinkt nergens in uit buiten wat space flights.

[quote]Naar mijn mening en ik denk velen met mij moet een spel toch op zijn minst aan een aantal vereisten voldoen. Het is niet voor niks nog in de alpha versie. Het moet redelijk bug vrij zijn, het moet persistence hebben en meer dan 1 gebied. Denk dat weinig mensen voor dit 60 euro zouden neerleggen als het nu aangeboden zou worden in een winkel als volledig spel ED daarentegen wel.[quote]

Je spreekt jezelf wel erg tegen. Eerder was je ervan bewust dat dit Alpha is en dus bugs verwacht. En daarom is SC dus niet uit omdat het nog in ontwikkeling is....Tadaaah.

Ik herinner je even:

[quote] In ED zijn er vast ook nog een paar kleine bugs te vinden en ik vind het ook niet meer dan normaal dat in een Alpha versie van een game nog veel bugs zitten[/quote]
Maar goed laten we het erop houden dat jij heel veel plezier hebt aan het alpha testen en alle kleine dingetjes om een schip heen blijkbaar heel belangrijk voor je zijn ook al heeft het gameplay wise nog geen doel en dat jij dat meer vind toevoegen dan een spel dat je daadwerkelijk kunt spelen en al persistence heeft.
Precies, en dit is ook het doel van het testen van SC, maar dat lijk je niet te begrijpen volgens mij? Grappige is dat ik al bijna 1.5 week op een planeet ben zonder daar eraf te zijn gegaan (na het uitloggen). Presistance werk voor 90% van de tijd prima maar daar zal met iCache en server meshing en physical inventory een hoop veranderen.

Het valt me gewoon op dat je alles aan het downplayen bent wat je in SC kan doen, maar je kan op geen enkele manier ook maar uitleggen welke content ED nou echt meer heeft en beter doet, of wat je meer kan. Feit dat je daar gewoon niet uit je schip kan, mechanics maar half baked zijn, zorgt er al voor dat er VEEL minder mogelijk is en ook geen vrijheid hebt. Al die dingen van FPS combat ship combat, tot mining en cargo running en alle social dingen omheen, zorgt dat je in SC alleen al een hoop meer kan doen, of het nou pre-alpha, alpha of beta is doet er totaal niet toe.

Maar idd...einde discussie.

• Mirved
De hele discussie begon erover dat ED al een spel is dat daadwerkelijk een spel ervaring te bieden heeft en SC pas een alpha is waar je alleen kunt testen. Jij claimde dat SC veel meer te bieden heeft nu al. Maar nu je zelf aan geeft dat het pas een alpha is vol bugs kunnen we concluderen dat dat niet zo is.

Dat probeerde ik met al die voorbeelden te laten zien.

Maar nu zijn we het daar dus ook over eens zo te zien.

[Voor 28% gewijzigd door Mirved op 04-09-2020 12:13]

De hele discussie begon erover dat ED al een spel is dat daadwerkelijk een spel ervaring te bieden heeft en SC pas een alpha is waar je alleen kunt testen. Jij claimde dat SC veel meer te bieden heeft nu al. Maar nu je zelf aan geeft dat het pas een alpha is vol bugs kunnen we concluderen dat dat niet zo is.
Het is testen wat we doen, dat was ook het hele doel van dit project zodat backers vanaf het begin toegang hebben, maar daarnaast bieden ze wel degelijk al een speel ervaring waar mensen geld kunnen verdienen, en alle items die gewoon persistent zijn op het moment. Ik gewoon al mijn items uit eerdere patches bij me.

Zo moeilijk is dat niet te begrijpen. Er zijn ook games die "gereleased' zijn en vol bugs zitten. En ik claim idd nog steeds dat SC meer te bieden heeft qua gameplay dan ED nu heeft. Jij staart je blind op het woord Alpha en bugs en dat het daardoor niet meer te bieden kan hebben, maar dat heeft niks met elkaar te maken.

En nee we zijn het er niet over eens, want jij wilt graag dat ik met jou eens bent..en dat ben ik niet. En tja, na zo'n lange discussie kan je mij niet vertellen wat ED meer te bieden heeft. Enige wat je roept is "ED is af", "ED is gereleased", maar wat heeft het meer...ik weet het wel...namelijk niet. Oddessy moet de grote patch worden zodat het een beetje in de buurt komt van SC qua algehele visie qua content, maar ze hebben nog een lange weg te gaan.

[Voor 14% gewijzigd door Recon24 op 04-09-2020 13:13]

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

[Voor 89% gewijzigd door FijneKerst op 04-09-2020 16:43]

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

• sarethai
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 28-11 16:19
Recon24 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:20:
[...]
Maar idd...einde discussie.
Laten we het erover eens zijn dat E:D functioneel minder te bieden heeft maar "af" is en dat SC weliswaar meer veelzijdige gameplay heeft maar ook overduidelijk nog in alpha staat is (bugs en missende features) en waarschijnlijk nog lange tijd zal zijn.
Voor beide valt een hoop te zeggen maar uiteindelijk komt het aan op persoonlijke voorkeur.

Persoonlijk heb ik lol gehad met E:D en volg ik SC al jaren met veel interesse.
FijneKerst schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 13:47:
ED met SC vergelijken is Appels met Keiharde groene peren vergelijken.

ED is wel degelijk "af" en heeft VEEEEL meer gameplay te bieden dan SC.
SC is NIET persistent, wat jij ook mag beweren. CIG wiped de hele boel gewoon bij een nieuwe release (4.0?) en dan ben je alles kwijt.
Wat DAT betreft is CIG wel consistent en doen ze wat ze zeggen ;)

En als jij tevreden bent met een buggy, crashy, non-persistent, nul AI gedreven content of events, stroperige movement etc etc... dan is dat jouw goed recht.
Echter veranderd dat nog steeds niks uit aan de werkelijkheid, dat SC geen game is maar een alpha sandbox om schepen en planeetjes te testen. en dat de producent van het spel zijn afspraken categorisch niet nakomt... maand na maand, jaar na jaar.

#Hopium
Nog iemand die dus blijkbaar niet kan beargumenteren wat ED "MEER" heeft maar wel doet alsof SC totaal niet speelbaar is te noemen. Misschien maar eens de laatste patch spelen ofzo? Er zijn eerdere wipes geweest, maar dit zorgde er niet voor dat je items weg waren namelijk. Alle items die ik bezig, gaan al zo'n 3 hoofdpatches mee namelijk.

En het grappige is, dat deze laatste patch nauwelijks echt crashes heeft en ik nog geen enkel 30K ben tegen gekomen. Dit is zover de meest stabiele patch die ze hebben uitgebracht, en daarmee zijn ze hopelijk ook goed mee op weg.

Maargoed deze discussie was al voorbij, en ik laat dit onderwerp ook voor wat het is.

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

*** knip ***
Iets minder kinderachtig mag ook wel

[Voor 108% gewijzigd door Ircghost op 04-09-2020 15:32]

• roepie88
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 14:06
Ik heb lol met beide games. Zowel het geheel af zijnde ED als het alpha testen in SC.
@Recon24
3 interessante gameplay zaken die in ED zitten zijn de Guardians, de Thargoids en Engineering.
Ze liggen alleen niet voor het oprapen en je moet je behoorlijk inlezen om er mee aan de slag te gaan.
Daarnaast biedt ED mogelijkheden voor player created missions.

De enige overeenkomst tussen ED en SC is dat het space games zijn.
Beide hebben hun eigen player base en er zijn zelfs players die zich goed vermaken in beide games (mijzelf incluis)
Ik zou het dan ook helemaal niet vervelend vinden als beide games in de toekomst meer naar elkaar groeien.
Laat ze maar elkaars goede zaken adopteren en er hun eigen ED en SC sausje over gieten.
Daar worden het alleen maar mooiere en betere games van.

• roepie88
@Recon24

En mining. Mining is tegenwoordig een stuk complexer in ED (3 manieren om een asteroid te minen)

YouTube: UPDATED MINING TUTORIAL AND LOADOUT | ELITE DANGEROUS CHAPTER 4 | 3....

Maar ook weer totaal verschillend dan in SC.
In ED gaat het met name over outfitting van je schip terwijl je in SC meerdere tools hebt (manual, ROC, Prospector, Mole)

En dat is goed.
Misschien is het straks leuker om in ED een mining carrière op te bouwen en juist niet in SC. Daar is misschien een Trader carrière leuker.
Maar zo kijk ik er tegenaan. Het is dus absoluut niet mijn intentie om een alternatieve waarheid te poneren.
roepie88 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:21:
Ik heb lol met beide games. Zowel het geheel af zijnde ED als het alpha testen in SC.
@Recon24
3 interessante gameplay zaken die in ED zitten zijn de Guardians, de Thargoids en Engineering.
Ze liggen alleen niet voor het oprapen en je moet je behoorlijk inlezen om er mee aan de slag te gaan.
Daarnaast biedt ED mogelijkheden voor player created missions.

De enige overeenkomst tussen ED en SC is dat het space games zijn.
Beide hebben hun eigen player base en er zijn zelfs players die zich goed vermaken in beide games (mijzelf incluis)
Ik zou het dan ook helemaal niet vervelend vinden als beide games in de toekomst meer naar elkaar groeien.
Laat ze maar elkaars goede zaken adopteren en er hun eigen ED en SC sausje over gieten.
Daar worden het alleen maar mooiere en betere games van.
Ieder geval iemand die überhaupt de moeite neemt, iets over ED's gameplay mogelijkheden plaats, in plaats van te schreeuwen en zijn gelijk wilt hebben en dan een dom treurig plaatje post omdat die geen normaal argument kan plaatsen.

Het zijn idd 2 totaal verschillende games. SC wilt voor een wereld gaan waar je alles in kan doen, kan gaan en staan waar je wilt, en dat het niet alleen een space game hoeft te zijn. Met de laatste beelden van de devs van ED is het ook wel duidelijk dat ze "meer" richting SC willen gaan qua features en mogelijkheden. Je zag al concepts van bars en een plaza als ik mij niet vergis dus uiteindelijk zullen deze 2 games ook dichter bij elkaar komen en dat is voor beide goed. Ik lees wel vaak dat de ED devs het geen toegevoegde waarde vinden om in je schip rond te kunnen lopen, en daar van alles te kunnen doen om je schip te onderhouden. Mij lijkt dat juist deel uit te maken van de algehele immersion, zeker als ze space legs introduceren.

En voordat men me weer begint aan te vallen. Ik heb nooit geroepen dat ED slecht is, ik heb al eerder geroepen dat het voor beide goed is om te concurreren. Enige wat ik zeg is dat ook al heeft ED een "af" status (wat naar mijn idee puur marketing is geweest) qua content niet veelzijdiger is dan SC en het doet er dan niet echt toe dat SC nog Alpha is natuurlijk.

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

[Voor 93% gewijzigd door FijneKerst op 04-09-2020 16:43]

• roepie88
Recon24 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:31:
[...]

Ik lees wel vaak dat de ED devs het geen toegevoegde waarde vinden om in je schip rond te kunnen lopen, en daar van alles te kunnen doen om je schip te onderhouden. Mij lijkt dat juist deel uit te maken van de algehele immersion, zeker als ze space legs introduceren.
Zo jammer inderdaad.
Dat was het eerste waar ik op hoopte nadat ik trailer van Odyssee zag. “Laat het mogelijk zijn om in je schip en op stations rond te wandelen”
Hoe mooi zou het zijn om in ‘mijn’ Python te kunnen rondlopen.
Daarin is SC echt zoveel verder.
Mijn guilty pleasure is om mijn Caterpillar op een of andere maan te landen en dan een half uur niets anders te doen dan in en om het schip rondlopen.

Maar deze verschillende zienswijze van beide bedrijven geeft al aan dat beide games iedere een eigen richting op gaan. Ik denk en ik hoop dat de invloed van de communities van beide games ook richting bepalend gaan zijn.
roepie88 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:44:
[...]

Zo jammer inderdaad.
Dat was het eerste waar ik op hoopte nadat ik trailer van Odyssee zag. “Laat het mogelijk zijn om in je schip en op stations rond te wandelen”
Mijn guilty pleasure is om mijn Caterpillar op een of andere maan te landen en dan een half uur niets anders te doen dan in en om het schip rondlopen.

Maar deze verschillende zienswijze van beide bedrijven geeft al aan dat beide games iedere een eigen richting op gaan. Ik denk en ik hoop dat de invloed van de communities van beide games ook richting bepalend gaan zijn.
Nieuwe ISC geeft ieder geval eerste beelden van docking vrij:

Dit opent ook weer een hoop nieuwe gameplay zoals werkende escape pods, Hull C ingame, ship to ship docking (hierna), ship to station docking, maar ook parasite ship docking op de Andromeda bv. Ik kan me persoonlijk niet voorstellen waarom ze dat niet willen, want het voeg echt zoveel toe en ook het "survival" gevoel.

Ik kan mijn schip naar een planeet of maan brengen, Roc inladen (als die er al niet in zit), zorgen voor eten en drinken bij me en hop minen. Terug het schip in om af te koelen omdat sommige manen zo heet zijn, dat je niet al te lang buiten kan rondlopen. Het zijn allemaal elementen van vrijheid wat zo'n game veel aantrekkelijker kan maken, in plaats het gevoel te hebben dat je vastzit aan je schip en ook geen feeling ermee hebt.

Met de introductie van space legs in ED, zou je toch denken dat ze die kant op willen.

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Feedback op moderaties mag in het feedback topic

[Voor 83% gewijzigd door Ircghost op 04-09-2020 15:33]

roepie88 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:44:
[...]

Zo jammer inderdaad.

Wat je zegt, dat is mooi dat ED daar anders in is dan wat CIG probeert te doen. Persoonlijk vind ik dat level van micromanagement erg saai. Ik vind het verschrikkelijk leuk om mijn schip te kunnen outfitten, maar dan door mijn schip heen lopen naar een console zodat ik de schilden anders kan zetten is zeker niet aan mij besteed. Voor mij voegt dat niks toe aan de gameplay maar maakt het erg fiddly, (gelukkig zijn er ook kleinere schepen die CIG maakt)

Voor de rest is het ook wat ED Oddyssee betreft eerst zien dan geloven het is makkelijk een verhaal te vertellen wat al dan niet ooit wel misschien mogelijk is, maar tot het in de game zit is het niks meer dan dat, mooie woorden. En als je uit je schip kan en voor de rest niet echt wat interessants doen behalve sightseeing en hand mining, dan zou ik zeggen laat zitten en doe die ontwikkeltijd in een andere gameplay feature

Bij EvE hebben ze op een bepaald moment ook zitten denken om de stations in te richten, ze hebben daar een eerste iteratie gedaan met walking on stations, en toen geschrapt. Prima om op die manier wat te testen.

• DutchWalnut
Iemand een idee wanneer de volgende Fly free event is? Ik wil graag SC een keer weer voor opstarten :)

• sarethai
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 28-11 16:19
DutchWalnut schreef op zondag 6 september 2020 @ 09:05:
Iemand een idee wanneer de volgende Fly free event is? Ik wil graag SC een keer weer voor opstarten :)
Voor zover ik weet is er op dit moment nog niets aangekondigd door CIG maar ik vermoed dat er in November vast wel weer een zal zijn.

• JohnnieWbl
BoredGamer denkt binnenkort (vanaf 9/9/2020, ik volg het niet zo dus zelf geen idee): YouTube: Star Citizen FreeFly Week Incoming & New Geforce 30 Series Graphics ...
Wat sarethai zegt, denk dat er eind november wel weer een free-flight event verwacht kan worden. Met elke dag weer verschillende schepen om uit te proberen. Gezien ze dit jaar geen live event kunnen houden voor CitCon verwacht ik dat ze iets groter uitpakken ingame met de ingame expo.

Daarnaast weer wat livestreams met keynotes wat er het afgelopen jaar is ontwikkeld.

Maar als ze een free-flight event doen tijdens 3.10, en niet de gebruikelijke CIG-fout maken door met een nieuwe brakke build live gaan :p . Zou een leuke verandering zijn.

• roepie88
Zoals JohnnieWbl ook al aangaf via een YouTube filmpje van BoredGamer nu een min of meer de bevestiging (ook van BoardGamer) dat er woensdag 9 september een Free Flight week start.

YouTube: Star Citizen Free Fly Starts Wednesday!

• arctic-nova
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 22-09 16:33
de free fly event is van 9 september tot 23 september, en er zijn waanschijnlijk 16 schepen beschikbaar die in de ship showdown gekozen worden

• DutchWalnut
roepie88 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:58:
[...]

Zoals JohnnieWbl ook al aangaf via een YouTube filmpje van BoredGamer nu een min of meer de bevestiging (ook van BoardGamer) dat er woensdag 9 september een Free Flight week start.

YouTube: Star Citizen Free Fly Starts Wednesday!
Dank je wel 8)

Net als vorig jaar zullen alle schepen in de top 16 beschikbaar zijn in de pledge store, maar let op, beperkte schepen zullen niet meer beschikbaar zijn zodra ze zijn uitgeschakeld uit het toernooi...

Tot slot hebben we nog wat extra verrassingen in petto, variërend van afgeprijsde starterspakketten, een verwijsbonus die je een gratis P52 Merlijn oplevert, en nog veel meer... Maar laten we voor nu naar de top 16 van dit jaar gaan!

Dit zijn de top 16 schepen:
Aegis Avenger Titan
Aegis Eclipse
Aegis Gladius
Aegis Hammerhead
Aegis Reclaimer
Anvil Carrack
Anvil Valkyrie
Banu Defender
Drake Caterpillar
Drake Cutlass Black
Esperia Prowler
MISC Prospector
MISC Razor
MISC Reliant Kore
Origin 890 Jump
RSI Constellation Andromeda

Bron: https://robertsspaceindus...-Showdown-Top-16-Free-Fly
Case_C schreef op woensdag 9 september 2020 @ 07:44:
@DutchWalnut Kan je wel lekker lang met de Carrack vliegen gok ik zo :+ .
EIN-DE-LIJK!! :D :D

(Heb mijn PC niet geupgrade sinds het begin van SC, dus dat wordt pijnlijk in FPS :+ )

[Voor 30% gewijzigd door DutchWalnut op 09-09-2020 07:47]

@DutchWalnut Kan je wel lekker lang met de Carrack vliegen gok ik zo :+ .

• Cogency
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20-11 21:24

Cogency

[Team Orion]

Wat zijn de voorwaarden voor die Referral bonus, is dat al bekend?

• GoT.Typhoon
Cogency schreef op woensdag 9 september 2020 @ 17:58:
Wat zijn de voorwaarden voor die Referral bonus, is dat al bekend?
Dat de game aangeschaft moet zijn tussen nu en de 24ste van September.

• Cogency

Cogency

[Team Orion]

GoT.Typhoon schreef op woensdag 9 september 2020 @ 18:23:
[...]

Dat de game aangeschaft moet zijn tussen nu en de 24ste van September.
Oh, jammer. Ik heb niemand meer die ik zo gek krijg.

• GoT.Typhoon
Cogency schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:54:
[...]

Ik ook niet, en daar zal ik ook zeker niet op aansturen. Misschien over 2 jaar, wie weet. :)
Cogency schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:54:
[...]

Wat ik vroeger nog wel deed, was zelf een tweede account maken en daarop een starter package kopen. En die dan weer naar mijn hoofd account sturen. Vooral als ik van plan was toch wat te kopen die sale. Maar met al dat waarvoor geneuzel schiet je dat ook weinig mee op als je al wat meer erbij wil

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online
Oke, blijkbaar is Chris Roberts toch niet de Director van de docu:

https://www.reddit.com/r/...roberts_has_not_become_a/

• GoT.Typhoon
Youpie! Feesie?! :P Daartegenover staat wel weer een post van CR, waarin die eigenlijk zegt dat het allemaal nog wel ffkes kan duren, lol. xD

• Sebben

Sebben

Phil Ken

GoT.Typhoon schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 23:40:
[...]
Youpie! Feesie?! :P Daartegenover staat wel weer een post van CR, waarin die eigenlijk zegt dat het allemaal nog wel ffkes kan duren, lol. xD
Noem me paranoid, maar ik geloof niet dat het Chris is tot ik hem weer op video zie. Eerst zo lang compleet van de radar, pas nadat mensen begonnen te klagen, is ie er opeens weer. Maar alleen in forum posts.

Anoniem: 762527

Sebben schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 12:46:
[...]

Noem me paranoid, maar ik geloof niet dat het Chris is tot ik hem weer op video zie. Eerst zo lang compleet van de radar, pas nadat mensen begonnen te klagen, is ie er opeens weer. Maar alleen in forum posts.
Ik wil ook eerst meer bewijs zien dat Chris nog steeds aan dit project werkt, dan wat ge- copy paste oude informatie op het forum, voordat ik het geloof, want ik vind de hysterische wijze waarop er door de moderators op Spectrum wordt gereageerd op terechte vragen van backers hierover zeer verdacht.

Immers als er niets aan de hand is dan kunnen ze ook op die berichten reageren in de trant van:

"Maak je maar geen zorgen, Chris heeft nog steeds de leiding over dit project"

Maar dat doen ze niet in plaats daarvan worden dat soort vragen zo snel mogelijk verwijdert en krijgen de vragenstellers van een moderator te horen, in mijn geval ene Kaitlin of zo iets dat er niet naar het privé leven van Chris en/of andere medewerkers gevraagd mag worden, op straffe van een ban.

Op Twitter ben ik trouwens geblokt door hen vanwege het stellen van dit soort vragen.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 762527 op 12-09-2020 14:03]

• Sebben

Sebben

Phil Ken

Goed dat je de vragen wel stelt.

Ik denk dat als ik tijd en energie over heb, dat ik het ga steken in het aanvragen van een refund en de vervolgstap, het indienen van een klacht bij een Europese instantie. Ik heb niet de illusie dat ik mijn geld terug krijg. Maar de verkoper is zijn beloftes niet nagekomen, dat ik het daar niet mee eens ben, mogen ze best weten.

• GoT.Typhoon
Heb er ook maar een poging aangewaagd, om wat sense in Chris Roberts te praten. Momenteel lijkt hij het namelijk een beetje verloren te hebben. Zegt bijvoorbeeld al dat het een game is, dat hij op QoL gaat focussen, en lijkt niet te snappen dat development in een alpha altijd prioriteit hoort te krijgen boven playability. Geen wonder dat alles zolang duurt...

https://robertsspaceindus...tem-4-years-later/3368833

CR's reactie:
I wouldn't normally do this but I know you've invested a lot of time into Star Citizen, including on the testing and community content creation so I'm going to take your reply to as a sign of frustration and try to add a little more context to help you see a bigger picture.

What were you hoping to get from your Original Post? I was assuming it was -
I was wondering where we are almost 4 years later, tested a few things and made a video.

I shared information on where we are, and why you don't see something you thought you should. Part of my motivation for answering is that I commonly see people assume things that aren't true like the room system not being in the game because one aspect of the system doesn't have the behavior that they think it should. I wanted to give you extra context and information so you (and others in this thread) had a better understanding of what is in, what isn't and why it isn't and what is left to do.

If you want to encourage me or other developers to answer questions then it helps to not turn around and question people's professionalism or make sweeping statements. If someone did that to you in your job I am sure it would be irritating. I have a thicker skin than most of the developers at CIG, and realize that not everyone is speaking in their first language or realizes how they phrased things may not have been the best, but in general it is best to approach things with constructive criticism, leaving the ad hominems out. You wouldn't be putting this much time into something if you didn't care, so why put energy into posting something that a developer will dismiss because it feels like an attack? I can tell you that being considerate of someone and treating them with respect will get you much further than than being dismissive. The development team reads these forums and other places like reddit, and the community's feedback really helps, but the feedback that gets actioned on, that gets passed around internally and is discussed is the constructive type, not the overly negative type. Just saying something sucks isn't helpful. Explaining why it sucks for that user, and their ideas to potentially rectify it is helpful.

My biggest disappointment with modern internet discourse is that there's a significant amount of cynicism, especially in forum or reddit debates, and a portion of people assume the worst. If a feature is missing, late or buggy it's because the company or the developer lied and or / is incompetent as opposed to the fact that it just took longer and had more problems than the team thought it would when they originally set out to build it. Developers by their very nature are optimistic. You have to be to build things that haven't ever been built before. Otherwise the sheer weight of what is needed to be done can crush you. But being optimistic or not foreseeing issues isn't the same as lying or deliberately misleading people. Everyone at CIG is incredibly passionate about making Star Citizen the most immersive massively multiplayer first person universe sandbox, and everyone works very hard to deliver that. If we could deliver harder, faster, better we would. We get just as frustrated with the time things take. We practice bottom up task estimation where the team implementing the feature breaks it down and gives their estimates of how long it will take them. Management doesn't dictate timelines, we just set priorities for the teams as there are always a lot more things to do at any one time than we have people to do them. We are constantly reviewing and trying to improve our AGILE development process and how we estimate sprints. As the code, feature and content base grows there is more maintenance and support needed for the existing features and content, which can eat into the time a team has for new feature development, meaning you always have the push and pull of current quality of life in a release versus delivering new features and content. The same push and pull exists in the community as there is a strong desire for polished bug free gameplay now but also new features and content, often from the very same people.

Things like Salvage haven't been pushed back on a whim, but because in terms of priority we felt that it would premature to work on Salvage before the iCache and physical damage system is implemented in the game as this fundamentally changes how we manage state, handle damage and debris. So when presented with a priority call to make on resource allocation we deprioritized Salvage in order to build the infrastructure to really make it sing, as opposed to working on a system we will have to refactor when the iCache and new damage system came on line.

We have also decided we wanted to invest more time into the quality of life, performance and stability in Star Citizen as it is actively played every day by tens of thousands of people; on normal days we have an average of over 30,000 different people playing and at the peak during events this year we've hit 100,000 unique accounts playing in one day which is pretty impressive for a game in an early Alpha state. We are on track to have over one million unique players this year. Star Citizen already has the main gameloops of a space sim; cargo hauling, commodity trading, mercenary, pirate, bounty hunting and mining. Just spending time refining and finishing out these would make Star Citizen with all it's detail and fidelity more engrossing than any "finished" space sim you can play today.

We've shown a preview of the new roadmap format ( https://robertsspaceindus...quadron-42-Roadmap-Update ) that we are working on. Part of the motivation for changing how we share the tasks we are working on and their progress is so the community can get better visibility into the hard choices that we face everyday on the project and see what exactly every team is working on as opposed to just the few tasks we feel comfortable sharing because we think have a high probability to make that quarter. When we make a priority call and move up or add a task there is always something that needs to be pushed back. The new format which tracks our 58 feature and content teams that work on Star Citizen and Squadron 42, will be able to show what each team is working on and if a new initiative like improving the cargo hauling experience gets added you'll see the tasks that get pushed back on the teams that will work on this new initiative. As a point of data these teams can be anywhere from 4 people to over 20 people and of the 58 teams only 11 are exclusively dedicated to Squadron 42 and 12 for Star Citizen and the rest are shared (things like graphics, engine, actor, vehicle, AI, VFX, sound and so on), although a lot of the priorities for things like actor, vehicle and AI are driven by what Squadron needs.

Switching the roadmap format was something that I made a priority for us at the start of the year when it was clear that the current roadmap format wasn't helping, especially as the teams really didn't want to commit until absolutely definitely their feature would make it, which you'll normally only know about six weeks before release, due to the vitriol they would see when a task was pushed back, despite our best efforts to get everyone that looks at the current Road Map to read and acknowledge the caveats ( https://robertsspaceindus...board/1-Star-Citizen/info ) which explicitly say some of the tasks are likely to slip. Getting tired of this I felt it would be best for the community to see the same view I and the rest of the senior development management see on Star Citizen and Squadron 42. This won't stop people from disagreeing with our priority calls or how long something takes, but at least it will share the overall picture and people can see exactly what everyone is working on at any moment and how long it is projected to take. They will be able to see it change when it does for us and hopefully appreciate how many people are working really hard to make Star Citizen a game like no other. One of the reasons the new Road Map is taking time because we're building a system that visualizes all this as a top level directly from our JIRA database. We plan to use a more verbose version of the public roadmap for our internal sprint scheduling, so the data you see will be a sanitized version of what we see (we won't share individual developer names and assignments publically for obvious reasons but internally we will see this).

I sense from your reply to me that it's the time taken and priorities that you're frustrated with, as you feel like we're focusing on the wrong things. I can see that point of view, but you're looking at it from the outside without the full knowledge of exactly what it will take, and the order it needs to be done in to deliver the gameplay that will set Star Citizen above everything else. This is the game I've dreamed of my whole life. Now I am in a position to realize it, I am not willing to compromise it's potential because it is taking longer than I originally envisioned. What I will commit to, and what is an internal priority is to improve the current gameplay and quality of life as we go, as Star Citizen is already fun in many ways, even if more buggy and not as stable as I would like, and just finishing off and polishing the basics will make it play as well or better than most other games.

I can promise you the gameplay I described is not a pipe dream, nor will it take 10 to 20 years to deliver. I described systems we either have working, or are working on; we've even shown early versions of some of this like fire on Inside Star Citizen. I can't promise you exactly what quarter it will come together but once the new Road Map web work is done you'll be able to see the teams progress to achieving what I describe in real time.

Thank you for your support and passion over the years. I hope this extra insight was helpful.
Mijn reactie:
Hey @croberts68, glad to see you are back on the bridge. As someone which backed the project in 2012, and has followed along, was one of the first to enter Evocati, attended all Citizencons and even recently won the Guiding Contest (for serving as a top-guide). After all the people I met, new, old, patient, and impatient, I can tell you that I always inform people that this game is not be played, but only to be playtested.

Initially they act surprised, and tell me after 8 years, what has been done? I tell them there are a few basic loops in the game, but most of the stuff unfortunately is not accessible and that they are better off waiting for the inevitable beta. I feel like CIG should do the same, communicate this a lot better, because the people I meet on a weekly basis, are just coming in with the wrong expectations. I know there is a very delicate balance between a playable product/funding and development, but I feel like the whole development cycle has shifted way too much towards QoL, leaving very little headroom for the development team to actually develop (with the exception of SQ42 team).

In an alpha stage of the project , I can only disagree that with focusing on QoL is the good direction to go, especially since all you are describing is an communication error from CIG, where things are just not being communicated in a timely fashion. A prime example for that is the SQ42 roadmap, suddenly being put on hold after being stagnated for I do not know how long.

In fact, as far as I am aware, we only had QoL for the past 30 months or so (starting right after 3.0), with the exception of 3.3 bringing a good part of the core-tech (OCS) online, making the game perform a lot better.

But since the quarterly release, there have only been made very small little steps, and things which should be focused on, are not being adressed at all. I think it's the best way to just be honest with us, since honesty is very important in a crowdfunded project, and also one of the very reasons I backed the project in 2012. Sadly enough, I have not been very content with the latest 3 years of development, and you now suddenly telling us that CIG will focus on QoL, while we had 30 months of QoL, really strikes me.

I think the development of the game, should take precedence over the playability of an early alpha project. As you look at history of CIG/SC, you see that 2.0 take long time to develop, there was a big drought just before that and people were amazed by it, the same happened with 3.0, where there was an 8 month content drought and people were amazed by it. I can only assume that when CIG does not spend as much time on a Live product, they can actually get some development done, and come up with groundbreaking tech.

A feature-driven approach, or maybe a 6-month patch cycle, would be a better solution here, where stabilization overhead is less prevailing within the project, and when doing this you can also do away with the staggered development (which does, or does not work, I cannot know).

I have written a small piece myself on something CIG can improve on, when they want to go into QoL, I have written this sometime ago, but I believe it still holds, and that is that CIG should focus on repeatable and low maintenance kind of gameplay loops, which do not take away a big chunk of the development resources: https://robertsspaceindus...-server-meshing-cig-shoul

To cut it short:
1. CIG should focus on player beacons, this are easily replayable loops, which require very little maintenance (since the players are making their own content).
2. CIG should let people persist, this should probably not be a hard thing to do, but when you get back into a server, with or without bed-logout, you should always remain in the place you are, this also prevents combat-logging and the like which is a big problem with PVP Bounty Hunting (other games are doing this, which started later then SC, I also written a piece on that: https://robertsspaceindus...ng-behind-compared-to-gam)
3. Base-building, this one actually allows players to create content on the very vast real-estate the planets offer, making the game a lot more interesting and filled with live.

Of course I can only assume point 3 is something for the bigger picture, but I feel like point 1 and 2 (especially 1 with the new building blocks) can now easily be done. Also I would love CIG to talk about crash-mitigation, this has had very little talk. Which is weird, because I think this should be (or should have been) the primary focus from the get-go within the project.

Ultimately crash-mitigation could make a 30K meaningless, just like a crash to desktop nowadays is meaningless, because you will start right off where you started. If you could do the same with an 30K, by somehow saving the state of a player, there would be way less demand from the community for stabilization and therefore stabilization overhead within the development of the project. In other words, please don't spend more development resources on QoL of the project, but actually focus on the stuff which contributes to the bigger picture, as you said yourself back in the day, you were focusing on getting the most game for every dollar spent on Star Citizen/Squadron 42, and I can only assume and hope this is still the case, which is why your most recent statement about QoL kind of baffles me.

There is a lot more I can talk about (for example CIG not focusing on the newest tech, like raytracing, and in this regard not coding for the future), but that is just a whole different debate, which I would love to discuss in person or in a Q&A with you (perhaps next Citizencon, who knows). But for now I will leave it at this, I hope you keep doing what you are doing, and I hope you make a more often appearance on Spectrum or any other show to discuss the pillars of the game, and what lies in the road ahead. I am excited for the future (as much of you are), and I hope communication improves. For now, good luck, and godspeed!

• JohnnieWbl
Vond het wel een redelijke post, een beetje defensief maar dat is niet onbegrijpelijk gezien de hoeveelheid negatieve kritiek. Imo siert het hem dat hij het voor zijn werknemers opneemt, en legt goed uit dat ogenschijnlijk terechte en inhoudelijke kritiek (room system werkt nog steeds niet --> slecht ontwikkelteam) niet altijd een goede weergave van de werkelijkheid is (room system werkt prima, maar is afhankelijk van andere, additionele systemen waar aan gewerkt wordt). Het laat ook zien dat qua communicatie CiG duidelijk tekort schiet, als CR zelf op een forum moet uitleggen hoe het zit.

@GoT.Typhoon Helemaal mee eens dat CiG het best kan focussen op simpele, low effort en herhaalbare gameplay (al snap ik niet wat base building dan in je lijst doet). Dan zou QoL verbeteringen minder tijd nemen en kan dus meer tijd genomen worden voor de essentiële tech ontwikkeling. Maar QoL (bug fixes, voorkomen crashes) is essentieel in een game dat nog jaren duurt voordat het af is. Al die jaren in een bug-fest inloggen zal veel speler weerhouden van spelen, daarmee van volgen, daarmee van aanraden aan anderen. Een soepele "tech-demo" is een van de betere showcases voor SC en CiG, hopelijk wordt dat overtroffen met de release van SQ42.

Overigens zegt CR niet dat "ze zich gaan focussen op QoL" maar dat ze "meer tijd gaan investeren in QoL". Misschien semantisch, maar het eerste klinkt alsof QoL het hoofddoel van CiG wordt, en zo lees ik CR's post zeker niet.

• GoT.Typhoon
JohnnieWbl schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 17:54:
Vond het wel een redelijke post, een beetje defensief maar dat is niet onbegrijpelijk gezien de hoeveelheid negatieve kritiek. Imo siert het hem dat hij het voor zijn werknemers opneemt, en legt goed uit dat ogenschijnlijk terechte en inhoudelijke kritiek (room system werkt nog steeds niet --> slecht ontwikkelteam) niet altijd een goede weergave van de werkelijkheid is (room system werkt prima, maar is afhankelijk van andere, additionele systemen waar aan gewerkt wordt). Het laat ook zien dat qua communicatie CiG duidelijk tekort schiet, als CR zelf op een forum moet uitleggen hoe het zit.

@GoT.Typhoon Helemaal mee eens dat CiG het best kan focussen op simpele, low effort en herhaalbare gameplay (al snap ik niet wat base building dan in je lijst doet). Dan zou QoL verbeteringen minder tijd nemen en kan dus meer tijd genomen worden voor de essentiële tech ontwikkeling. Maar QoL (bug fixes, voorkomen crashes) is essentieel in een game dat nog jaren duurt voordat het af is. Al die jaren in een bug-fest inloggen zal veel speler weerhouden van spelen, daarmee van volgen, daarmee van aanraden aan anderen. Een soepele "tech-demo" is een van de betere showcases voor SC en CiG, hopelijk wordt dat overtroffen met de release van SQ42. [/small]
Vond het niet een hele redelijke post van CR, hij blamed basically de community omdat zijn bedrijf niet goed kan communiceren en verwachtingen kan scheppen. Vervolgens legt hij de schuld helemaal bij de community neer, in plaats van bij zichzelf, beetje vreemd.

Base-building valt inderdaad een beetje buiten de scope, maar het is meer als voorbeeld, daarom zeg ik eronder ook voornamelijk punt 1 en 2. :)
Of course I can only assume point 3 is something for the bigger picture, but I feel like point 1 and 2 (especially 1 with the new building blocks) can now easily be done. Also I would love CIG to talk about crash-mitigation, this has had very little talk. Which is weird, because I think this should be (or should have been) the primary focus from the get-go within the project.

[Voor 5% gewijzigd door GoT.Typhoon op 13-09-2020 18:15]

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Veel woorden, weinig nieuws.
Blijft erop neer komen dat wij CIG maar moeten vertrouwen en dat we ons koest moeten houden en lief moeten zijn voor CIG want ze werken best hard hoor!!... al bijna 9 jaar... aan een pre-alpha pixeltest...

[Voor 12% gewijzigd door FijneKerst op 23-09-2020 12:10]

• DutchWalnut
FijneKerst schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:09:
Veel woorden, weinig nieuws.
Blijft erop neer komen dat wij CIG maar moeten vertrouwen en dat we ons koest moeten houden en lief moeten zijn voor CIG want ze werken best hard hoor!!... al bijna 9 jaar... aan een pre-alpha pixeltest...
Juist, het is een kwestie van vertrouwen. Heb het ook gevolgd en het voelt meer aan als informatie aanvulling, maar niets concreets.

De Pre-Alpha fase is alleen bedoeld om nieuwe dingen te implementeren, werkt het, dan gaan ze bezig met andere zaken. Dus ja, de pre-Alpha kan heel lang duren tot de daadwerkelijke Alpha. Hoe lang? Te lang, voor sommige dan.

Mij boeit de hele PU nog niet, eerst SQ42. Ik was in de veronderstelling dat de PU en de SQ42 afzonderlijk van elkaar worden gemaakt? Of is dit niet zo? Dan kunnen we inderdaad nog even wachten :'(

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

DutchWalnut schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:34:
[...]

Juist, het is een kwestie van vertrouwen. Heb het ook gevolgd en het voelt meer aan als informatie aanvulling, maar niets concreets.

De Pre-Alpha fase is alleen bedoeld om nieuwe dingen te implementeren, werkt het, dan gaan ze bezig met andere zaken. Dus ja, de pre-Alpha kan heel lang duren tot de daadwerkelijke Alpha. Hoe lang? Te lang, voor sommige dan.

Mij boeit de hele PU nog niet, eerst SQ42. Ik was in de veronderstelling dat de PU en de SQ42 afzonderlijk van elkaar worden gemaakt? Of is dit niet zo? Dan kunnen we inderdaad nog even wachten :'(
Ja die worden merendeel door afzonderlijke teams gemaakt.
Uiteraard zijn er overlappingen, maar het zijn volgens mij echt 2 verschillende teams.

• Techno Overlord
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16:15

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik ben helemaal nieuw in SC. Ik heb een Thrustmaster T-Flight Hotas 4 controller. Welke keybindings moet ik gebruiken? Ik heb gezocht maar ik zie alleen setups voor oude versies van SC. Welke voor SC 3.10? Hopelijk heeft iemand ene hiero en kan ik die .xml daarvan gebruiken.

Mijn specs - iRacing Stats - Overwatch Stats - Game collectie

• _Dune_
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Techno Overlord schreef op zondag 27 september 2020 @ 20:15:
Ik ben helemaal nieuw in SC. Ik heb een Thrustmaster T-Flight Hotas 4 controller. Welke keybindings moet ik gebruiken? Ik heb gezocht maar ik zie alleen setups voor oude versies van SC. Welke voor SC 3.10? Hopelijk heeft iemand ene hiero en kan ik die .xml daarvan gebruiken.
Ik heb mijn HOTAS al een poosje niet meer gebruikt in combinatie met SarCitzen, maar zover ik herinner waren er standaard profielen voor de meest bekende HOTAS sets, zelfs voor mijn Logitech G940. Even de advanced opties doorkijken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• PSPfreaky
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 29-11 16:56
Ik ben ook helemaal nieuw met SC. De afgelopen dagen heb ik een beetje naar video's gekeken van de game en ik overweeg het nu om het te gaan kopen. Welk schip raden jullie mij aan om aan te schaffen?

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

PSPfreaky schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:23:
Ik ben ook helemaal nieuw met SC. De afgelopen dagen heb ik een beetje naar video's gekeken van de game en ik overweeg het nu om het te gaan kopen. Welk schip raden jullie mij aan om aan te schaffen?
Dat ligt aan een paar zaken, hoeveel wil jij als sponsor inleggen. Wat zou jij "ingame" willen gaan doen? Heb jij je er goed in verdiept en realiseer jij je dat het hier om een ontwikkelproject gaat, jij koopt op dit moment niet echt een game, maar legt geld in voor de ontwikkeling van de game. In ruil daar voor krijg jij een schip en toegang tot de PTU, wat een testlab is voor de ontwikkeling.

Er is opzich genoeg te beleven, zeker als je ook samen gaat spelen, maar houd er rekening mee dat er nog volop bugs zijn en bij elke release van de PTU er bugs verdwijnen, bijkomen of terugkomen waar deze eerst waren verholpen. Dat heeft allemaal te maken met het feit dat wij hier nog over het ontwikkel stadium spreken.

Dus om terug te komen op jouw vraag, mijn twee vragen, wat wil je inleggen en wat wil je kunnen gaan doen?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• PSPfreaky
_Dune_ schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:54:
[...]

Dat ligt aan een paar zaken, hoeveel wil jij als sponsor inleggen. Wat zou jij "ingame" willen gaan doen? Heb jij je er goed in verdiept en realiseer jij je dat het hier om een ontwikkelproject gaat, jij koopt op dit moment niet echt een game, maar legt geld in voor de ontwikkeling van de game. In ruil daar voor krijg jij een schip en toegang tot de PTU, wat een testlab is voor de ontwikkeling.

Er is opzich genoeg te beleven, zeker als je ook samen gata spelen, maar houd er rekening mee dat het nog volop bugs zit en bij elke release van de PTU er bugs verdwijnen, bijkomen of terugkomen waar deze eerst waren verholpen. Dat heeft allemaal te maken met het feit dat wij hier nog over het ontwikkel stadium spreken.

Dus om terug te komen op jouw vraag, mijn twee vragen, wat wil je inleggen en wat wil je kunnen gaan doen?
Ik zat vooral te kijken naar de Mustang Alpha en de Aurora MR starter packs. Naast deze starter packs zag ik ook nog andere starter packs, maar die zijn wat prijziger. Ik ben me van bewust dat het project in alpha is en dat er (game breaking) bugs in het spel kunnen zitten.

Wat ik wil gaan doen... Dat is nog een lastige haha, ik denk dat ik van alles wat wil gaan doen. Ik weet dat dit breed is. Ik ben zelf niet iemand die zich op een bepaald deel/doel van een game wil focussen.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +2Henk 'm!

Met enkel een Mustang of Aurora valt er nog weinig te doen in de PU en het kan nog jaren duren voordat het mogelijk is om ingame schepen te kopen. Het is dus verstandiger om een paar jaar te wachten met het kopen van deze "game" totdat het zich verder heeft ontwikkeld, als dat überhaupt gebeurd tenminste.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GoT.Typhoon
Ik vind dat CIG maar eens met real-time data over de brug moet komen, dan kunnen we eens zien hoeveel dit project nou daadwerkelijk wordt gespeeld, ipv allemaal vage cijfers die voornamelijk de commune zelf bedenkt: https://robertsspaceindus...-team-are-there-any-plans
Turbulent Web-Development team, are there any plans we see interactive charts to check player concurrency and other information like Steam Charts?

Could we maybe get real-time player data statistics (like concurrent players), like Steam Database/Steam Charts is doing, or even what EVE Online is showing, this would be the next level in transparancy (maybe also add data like what ship is used the most, what weapon, etc etc, would be really awesome!) on an interactive chart (bit like the Telemetry page):

Examples:
https://steamcharts.com/
https://eve-offline.net/?server=tranquility

If this is not planned, or not being considered, what is keeping you from exposing this data. For example, a big MMO like EVE-Online also shows this kind of player-data, and I think it would be an awesome addition to thet website, just like the Telemetry page was.

• PSPfreaky
Anoniem: 762527 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:59:
Met enkel een Mustang of Aurora valt er nog weinig te doen in de PU en het kan nog jaren duren voordat het mogelijk is om ingame schepen te kopen. Het is dus verstandiger om een paar jaar te wachten met het kopen van deze "game" totdat het zich verder heeft ontwikkeld, als dat überhaupt gebeurd tenminste.
En met een Avengers Titan / Anvil C8X Pisces Expedition Starter Pack?

Ik weet niets van de C8X Pisces, maar de Avenger Titan is een enorme verbetering t.o.v. de Mustang en de Aurora.

• Cogency

Cogency

[Team Orion]

PSPfreaky schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:22:
[...]

En met een Avengers Titan / Anvil C8X Pisces Expedition Starter Pack?
Avenger is inderdaad een leuk schip! Zou mijn keuze zijn, maar hoeft niet gelijk he. Je kan nu ook met een Mustang starten en dan over een tijdje je schip upgraden naar een Avenger.

Kan je iig eerst een beetje ontdekken hoe of wat. :)
Je kan ook wachten tot een van de vele fly free weken en dan kijken of je eruit haalt wat je eruit wil halen. Ook raad ik je aan om de wat meer kritische YouTube video's eens door te nemen en de comments te lezen bij de videos die je nu hebt gezien. Een aanrader, welke redelijk neutraal is, is volgens mij:
YouTube: Star Citizen 3.9 LIVE - Part Two?

Zijn devies, blijf nog even volgen maar koop niet in.

• Torched
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 19:02
Ik heb niet het hele event gevolgd maar als ik dit
https://www.eurogamer.net...ill-sounds-a-long-way-off artikel zo lees....

Ik had echt verwacht dat ze verder zouden zijn.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Mja, ik had vanaf vandaag gedacht eindelijk in mijn Mercury Star Runner te kunnen stappen, raad eens... yup, heeft 3.11 niet gehaald... :'(

• GoT.Typhoon
Ik pak alvast mijn popcorn. En voor de mensen die op SQ42 hopen, dat gaat (al meerdere keren benadrukt) voorlopig niet gebeuren. Reken op z'n minst op 2022. ;) Tot die tijd, lekker screenshotjes maken van een decade old DX11 API. ;)
_Dune_ schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:34:
Mja, ik had vanaf vandaag gedacht eindelijk in mijn Mercury Star Runner te kunnen stappen, raad eens... yup, heeft 3.11 niet gehaald... :'(
Niks nieuws toch? Het was altijd een 3.11.X patch schip geweest.
Vind de nieuwe show rond SQ42 wel redelijk geslaagd, wat concept art van locaties naar final design. gameplay. Het stukje over social interactions ook heel sterk. Wel jammer weer zo'n disclaimer dat het niet de laatste iteratie is, maar het brengt het idee wel goed over.

Wel raar om nu die draai te zien, met we laten niets zien van SQ42, want spoilers.... Oh kijk hier heb je de start-locatie van SQ42, dit zijn de geheime locaties en zo kan je stealthy je missie doen :P .

En weer een lftc, tijdje geleden dat we die hebben gezien.
https://robertsspaceindus...-Letter-From-The-Chairman

• GoT.Typhoon
Zolang jullie maar op Paul Lesalle stemmen vind ik het top. ;)
GoT.Typhoon schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:28:
Zolang jullie maar op Paul Lesalle stemmen vind ik het top. ;)
Geen politiek in dit topic :+ .

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Recon24 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:44:
[...]
Niks nieuws toch? Het was altijd een 3.11.X patch schip geweest.
Oke, super... die had ik even gemist. Ik ben namelijk wel erg nieuwsgierig wat de Star Runner nu uiteindelijk is geworden of... gaat worden, in de eerste release van het schip.

• d0nny41
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 20:22
vond de SQ42 "update" persoonlijk erg zwak. Nu weet ik nog niet hoe ver ze zijn. Ik hoopte op Q4 2021, maar dat is denk ik wishful thinking. Ik heb de locatie zelf niet bekeken aangezien ik het zelf in de game allemaal wil ontdekken...

• GoT.Typhoon
Heb m net gekeken, die hele update stelt echt geen fluit voor. Ze laten een station zien, die we een jaar geleden al hebben gezien, met graphics uit 2016. Wordt er echt niet warm van.

• Cogency

Cogency

[Team Orion]

https://streamable.com/g5ctv3

Hahahahhahha geweldig
Pagina: 1 ... 77 ... 80 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee