Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvin.
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:51
Hoi!

Ik zag dat er een helm te vinden is in star citizen (benny henge). Misschien leuk om dit met een groepje te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Toen ik het even gratis kon uitproberen, heb ik Star Citizen even geinstalleerd.

Wat mij opvalt is: bewegingen voelen langzaam aan. Ook is de keyboard layout helemaal niet logisch. Daarnaast ontbreekt er een goede intro hoe het spel gespeeld kan worden. Er worden wel wat tips gegeven, maar voor mij als beginneling, was het gewoon frustrerend weinig info.

Daarbij draaide de game zelfs op lage instellingen slecht: weinig frames, terwijl ik toch een redelijke grafische kaart heb en de game op een ssd had geinstalleerd...

Ook waren er niet zoveel spelers...en leek het dus meer op een single player game.

Maar als laatste: je kan alleen de launcher via het configuratiescherm deleten. De hele game moet je vervolgens handmatig opzoeken en als map verwijderen. Waarom bevat een game die al 250 miljoen gekost moet hebben nog geen gewone uninstaller? Bij sommige programma's van een paar mb wordt die nog erbij geleverd.

[ Voor 7% gewijzigd door DeArmeStudent op 25-10-2020 01:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebben
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 22:02

Sebben

https://pixelpet.io

DeArmeStudent schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 01:25:
Waarom bevat een game die al 250 miljoen gekost moet hebben nog geen gewone uninstaller? Bij sommige programma's van een paar mb wordt die nog erbij geleverd.
250 miljoen? Maak daar maar 400 van hoor. 310 van backers en nog wat investeringen er bovenop, want het extreme budget dankzij de backers was natuurlijk nog niet genoeg..

Ik ben in elk geval érg blij voor je dat je deze bagger in dit stadium, op deze manier hebt kunnen ervaren. Zonder de kosten, zonder het jarenlange hopen en wachten, om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat je keihard opgelicht bent. Of, als ik mijn meest extreem roze bril opzet, zonder de kwade bedoelingen maar dat het project in handen is van het een stel incompetente idioten.

Zelfs zoiets basics als een uninstaller kunnen ze niet maken :|

Sorry dat ik als backer medeverantwoordelijk ben geweest voor het mogelijk maken van deze troep.

PixelPet: genereer GRATIS met direct toegang tot de meeste Civitai modellen. Snel aan de slag op Telegram of Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 21:09
Wat mij opvalt is: bewegingen voelen langzaam aan. Ook is de keyboard layout helemaal niet logisch. Daarnaast ontbreekt er een goede intro hoe het spel gespeeld kan worden. Er worden wel wat tips gegeven, maar voor mij als beginneling, was het gewoon frustrerend weinig info.
Een alpha is ook niet om te spelen, het is om te testen. De new player experience is nul prioriteit (gelukkig). Ze hebben ooit een keer een tutorial gemaakt (vraag mij niet waarom), maar toen kwamen ze er na 2 weken al achter dat er zoveel veranderd in development, dat die tutorial eigenlijk na 1 patch al outdated was. :)

Kortom, of verdiep je in de game, of kom terug bij release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 09:50
RobinNL schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:22:
[...]

En met een Avengers Titan / Anvil C8X Pisces Expedition Starter Pack?
Had je al iets gekocht? Binnenkort, ergens in November verwacht ik dat schepen weer goedkoper te koop zijn... en kun je ook gratis een aantal dagen spelen, tenminste dit is voor zover ik weet ieder jaar een event geweest zal ook dit jaar zo zijn...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeArmeStudent
De makers van Star Citizen hebben een interview met Chris Roberts uitgebracht waarin ze spreken over ' death of a Spaceman', de manier waarop ze het health-systeen en enkele varianten op de dood van je avatar in Star Citizen willen implementeren.

Stel, ik was een gamedeveloper voor Star Citizen...dan snap ik best dat je bepaalde features in de game wil implementeren:

Zoals de mogelijkheid om gered te worden door een teammate op een deep-space mission, enz.

En dat ze een 'loose all' optie willen invoeren voor de karakters, vind ik ook nog leuk.

Maar als ik het interview luister, hoor ik toch weer een hoop feature Creep, waar ik als gamer niet eens op zit te wachten...dronken worden van te veel drank...ok, prima. Maar dan verschillende soorten drugs en overdosis en daaraan doodgaan, met een mogelijkheid om je spullen te laten erven door je 'zoon of dochter', maar dan met een 'erfenisbelasting'???

Omdat...omdat een 'erfenisbelasting' ook in het echte leven bestaat???

Dit soort feature Creep zit ik niet eens op te wachten.

Als er een mogelijkheid bestaat om bijvoorbeeld een ander te doden in Star Citizen..., dan heb ik liever dat er in de gameplay eerst onderzoek gedaan moet worden wie de dader is, zodat de bandieten een voorsprong krijgen voordat er een bounty op hun kop gezet wordt. Of dat er bijvoorbeeld helemaal geen bounty uitgeloofd kan worden, omdat er in bepaalde vertrekken, zoals de wc's, geen camera's hangen.

Zo zou je leuke, interessante 'hitman' achtige gameplay kunnen ontwikkelen, met veel vrijheden.

Maar een volledig veilige omgeving creëeren doordat spelers gelijk een bounty op hun hoofd krijgen als ze iemand vermoorde en daarna uren moeten doorbrengen in een soort gevangenisomgeving....komt mij veel te gescript over.

Dus leuk al dat gepraat over gescripte inhoud, maar als speler heb ik liever een sandbox omgeving.

Verder refereert Chris Roberts even naar Red Dead Redemption 2, maar dan 'met meer mogelijkheden'

Blijkbaar wil Chris Roberts na 7 jaar alsnog een extra gameplay in zijn game ontwikkelen, een gameplay die helemaal niet bestond toen hij aan Star Citizen begon.

[ Voor 9% gewijzigd door DeArmeStudent op 31-10-2020 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
DeArmeStudent schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:52:
Maar als ik het interview luister, hoor ik toch weer een hoop feature Creep, waar ik als gamer niet eens op zit te wachten...dronken worden van te veel drank...ok, prima. Maar dan verschillende soorten drugs en overdosis en daaraan doodgaan, met een mogelijkheid om je spullen te laten erven door je 'zoon of dochter', maar dan met een 'erfenisbelasting'???

Omdat...omdat een 'erfenisbelasting' ook in het echte leven bestaat???

Dit soort feature Creep zit ik niet eens op te wachten.
Geen CR interview zonder een beetje feature creep :) Maar het idee van je character die dood gaat en waarbij je voortgang/bezittingen vervolgens dmv een erfenis op een nieuwe bloedlijn doorgaat is natuurlijk geen feature creep. Het is simpelweg een vorm van een taxation op je dood, zodat je met een ander gevoel aan het spelen bent dan wanneer je slechts binnen 2 seconden respawned. Vind het idee niet eens zo raar, biedt een extra laag waarbij oudere characters misschien wat hoger gewaardeerd worden (geen idee of je ook aan ouderdom kunt sterven).
Als er een mogelijkheid bestaat om bijvoorbeeld een ander te doden in Star Citizen..., dan heb ik liever dat er in de gameplay eerst onderzoek gedaan moet worden wie de dader is, zodat de bandieten een voorsprong krijgen voordat er een bounty op hun kop gezet wordt. Of dat er bijvoorbeeld helemaal geen bounty uitgeloofd kan worden, omdat er in bepaalde vertrekken, zoals de wc's, geen camera's hangen.

Zo zou je leuke, interessante 'hitman' achtige gameplay kunnen ontwikkelen, met veel vrijheden.

Maar een volledig veilige omgeving creëeren doordat spelers gelijk een bounty op hun hoofd krijgen als ze iemand vermoorde en daarna uren moeten doorbrengen in een soort gevangenisomgeving....komt mij veel te gescript over.

Dus leuk al dat gepraat over gescripte inhoud, maar als speler heb ik liever een sandbox omgeving.
Alsjeblieft niet een free-for-all pvp waar trolls vrij kunnen huishouden als ze van school af komen. Prima als je liever een rol als pirate speelt, maar dan wel binnen de grenzen van een game die ook andere rollen een serieuze kans biedt. Gelukkig lijkt dat ook wel op de agenda te staan bij SC, al moet nog blijken waar het in de praktijk op neer komt.
Verder refereert Chris Roberts even naar Red Dead Redemption 2, maar dan 'met meer mogelijkheden'

Blijkbaar wil Chris Roberts na 7 jaar alsnog een extra gameplay in zijn game ontwikkelen, een gameplay die helemaal niet bestond toen hij aan Star Citizen begon.
Gelukkig wordt er inderdaad naar andere (goede) games gekeken of er iets uit gehaald kan worden waardoor SC beter wordt. Dat niet doen na al deze jaren lijkt mij een goed recept voor een achterhaalde game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
JohnnieWbl schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:16:
[...]
Het is simpelweg een vorm van een taxation op je dood, zodat je met een ander gevoel aan het spelen bent dan wanneer je slechts binnen 2 seconden respawned.
Het idee erachter snap ik wel, maar het voelt zo scripted en log aan... Moet je nieuwe karakter in de vorm van je zoon dan ook eerst je begrafenis of crematie regelen en naar een notaris gaan om de erfenis te krijgen? Dit soort mogelijkheden zijn wellicht leuk als spreadsheet game, maar halen naar mijn mening gewoon veel tijd weg van de echte immersie-gameplay vandaan. Het haalt gewoon keer op keer het tempo uit de game.
Alsjeblieft niet een free-for-all pvp waar trolls vrij kunnen huishouden als ze van school af komen. Prima als je liever een rol als pirate speelt, maar dan wel binnen de grenzen van een game die ook andere rollen een serieuze kans biedt. Gelukkig lijkt dat ook wel op de agenda te staan bij SC, al moet nog blijken waar het in de praktijk op neer komt.
Toch vind ik dat er wel een element van verrassing in mag zitten, ook al is het maar om het tempo in de game te houden. En hoe meer mogelijkheden er zijn, des te leuker en innovatiever de gameplay.

Als ik kijk naar de meest populaire games, dan is actie een grotere sellingpoint dan spreadsheets beheren aan een terminal.

PS: als ik lees waar ze heen willen, namelijk dat je avatar op tijd moet eten en drinken om gezond te blijven enz, wordt het meer en meer een clickgrinding-gameplay.

[ Voor 5% gewijzigd door DeArmeStudent op 31-10-2020 17:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnieWbl
DeArmeStudent schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:44:
Het idee erachter snap ik wel, maar het voelt zo scripted en log aan... Moet je nieuwe karakter in de vorm van je zoon dan ook eerst je begrafenis of crematie regelen en naar een notaris gaan om de erfenis te krijgen? Dit soort mogelijkheden zijn wellicht leuk als spreadsheet game, maar halen naar mijn mening gewoon veel tijd weg van de echte immersie-gameplay vandaan. Het haalt gewoon keer op keer het tempo uit de game.
Geen idee waar je notaris / uitvaart vandaan haalt en hoe dit onderdeel van SC een "spreadsheet" game zou maken (daar is de economie voor).
Ik denk toch niet dat SC een game voor jou gaat zijn, als het je puur om actie, snelle respawn en alle vrijheid gaat. We weten natuurlijk nog niet hoe het er uiteindelijk uit gaat zien (en of het af komt ooit), maar zoals ik het begrijp wordt het een low risk, low reward en high risk, high reward game waarbij je geen problemen zult hebben om in een veilige omgeving te spelen. Buiten die veilige omgeving zal het gevaarlijker ("vrijer") zijn maar zullen de voordelen ook aanwezig zijn. Bij high risk vind ik het niet meer dan logisch dat er serieuze consequenties aan je dood zitten.
Toch vind ik dat er wel een element van verrassing in mag zitten, ook al is het maar om het tempo in de game te houden. En hoe meer mogelijkheden er zijn, des te leuker en innovatiever de gameplay.

Als ik kijk naar de meest populaire games, dan is actie een grotere sellingpoint dan spreadsheets beheren aan een terminal.
Gelukkig bestaat er ook een zeer grote doelgroep die juist af wil wijken van deze bekende trend, wat volgens mij de hele reden was van Chris Roberts om met dit project te beginnen, en van het meerendeel van de backers om het te ondersteunen. Daarbij is het plan natuurlijk om veel meer dan "spreadsheet gameplay" te maken, het 1 sluit het ander niet uit.

[ Voor 3% gewijzigd door JohnnieWbl op 31-10-2020 18:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:54

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

@DeArmeStudent The Death of a spaceman, is nu een keer absoluut geen feature creep. Dit is iets dat vanaf het begin al over gesproken is. In tegenstelling tot veel huidige games waar je als een dolle rond kunt rennen en alles neermaaien zonder eigenlijk echt conseqenties, niet meer dan een paar seconde pannelty en een respwan, zal Star Citizen dit daadwerkelijk wel kennen.

Een keer een game waar je wel moet nadenken over je handelen en de mogelijke consequenties, fantastisch toch...! Ga je dood ben je niet alles kwijt, maar het heeft wel consequenties. Dus eens met meer taktiek spelen. Van die battle grounds waar iedereen op elkaar in loopt als of het middeleeuws slagveld is (ja ik overdrijf, maar...), hebben we inmiddels ook ruim voldoende van.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:25
https://robertsspaceindustries.com/iae2950

En inmiddels is de IAE 2950 al aan de gang.
De ‘verse’ expo show waar om de twee dagen een space ship fabrikant in het zonnetje gezet wordt.
De schepen zijn kosteloos te vliegen.

Ook dit jaar weer de ‘Top Gear’ achtingen manier van presenteren door niemand minder dan Jax McCleary

YouTube: Star Citizen: IAE 2950 - Anvil Aerospace

Blijft leuke humor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roepie88

Star Citizen stories.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badabingbadaboo
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-12-2023
Puur genieten

Barthelomeus#2737

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x3rius
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 11:25
Zag dat het weer gratis te spelen is voor een tijdje, dus eindelijk kunnen spelen. Gisteren 12 uur bezig geweest met 3 man, maar als je nu vraagt wat we eigenlijk gedaan hebben... wat kunnen minen met zo'n handtool voor wat credits, maar de space missies zijn erg lastig heb ik 't idee met zo'n gratis schip :p

Helaas ook nog zoveel bugs nog overal dat 't uiteindelijk niet te doen was en teveel frustratie opwekte (liften die niet werken, vastzitten, misschien wel 10x door de vloer gevallen). Heeft iedereen hier last van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

Jaaaa topspel. Iemand een 350r, Constellation Andromeda, Cutlass Blue, F7C-M Super Hornet of Reclaimer kopen? :D

PixelPet: genereer GRATIS met direct toegang tot de meeste Civitai modellen. Snel aan de slag op Telegram of Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 14:03

Cogency

Ginnunga

10e! :)

Ik speelde het spel voor 3.0 vaker dan dat ik nu doe. Na 3.0 heb ik veel meer issues, server crashes, dingen die niet willen laden, schepen die spontaan ontploffen, door de wereld zakken. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmenno
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 14:43
Sebben schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:09:
Jaaaa topspel. Iemand een 350r, Constellation Andromeda, Cutlass Blue, F7C-M Super Hornet of Reclaimer kopen? :D
Kopen niet, ik heb het spel vorige week gerefund maar speel nog wel even aangezien het toch gratis is. Om het echt te kopen en met zo'n mager scheepje de credits bij elkaar te schrapen om te upgraden is echt onmogelijk. Minen, traden of pakjes rond brengen is niet te doen als de server elk uur crashed. Bounty of Mercenary lukt nog wel met een loaner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

xmenno schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:25:
[...]

Kopen niet, ik heb het spel vorige week gerefund maar speel nog wel even aangezien het toch gratis is. Om het echt te kopen en met zo'n mager scheepje de credits bij elkaar te schrapen om te upgraden is echt onmogelijk. Minen, traden of pakjes rond brengen is niet te doen als de server elk uur crashed. Bounty of Mercenary lukt nog wel met een loaner.
Sinds wanneer zijn refunds weer mogelijk?

Voor de rest kan ik alleen maar zeggen, ze noemen het wel een Alfa, maar dat is het niet. Het is gewoon een tech demo om te laten zien en testen wat zij ontwikkelen. Ze hebben hun test groep alleen verplaatst naar de community. Er valt inderdaad nog niet echt te spelen, aangezien je alles weer kwijt kunt zijn in een oogwenk... want we zijn nog niet in alfa of beta aangeland.

[ Voor 26% gewijzigd door _Dune_ op 25-11-2020 17:32 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmenno
_Dune_ schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:30:
[...]

Sinds wanneer zijn refunds weer mogelijk?
Via Paypal betaald en mn geld terug gevraagd binnen een week. Ik kreeg een bericht dat er een policy is van 15 of 30 dagen. Ik vind niet dat je zo iets kunt verkopen. Ik heb best aardig wat FPS games echt early gespeeld zoals Hell Let Loose of Squad, Tarkov. En heb op dag 1 Atlas gespeeld en nog maanden plezier van gehad maar deze brei van ellende slaat echt alles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

xmenno schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:34:
[...]
Via Paypal betaald en mn geld terug gevraagd binnen een week. Ik kreeg een bericht dat er een policy is van 15 of 30 dagen. Ik vind niet dat je zo iets kunt verkopen. Ik heb best aardig wat FPS games echt early gespeeld zoals Hell Let Loose of Squad, Tarkov. En heb op dag 1 Atlas gespeeld en nog maanden plezier van gehad maar deze brei van ellende slaat echt alles.
Als je goed had gelezen dan had je kunnen lezen dat je ook niets koopt/aanschaft, maar dat jij bijdraagt aan de ontwikkeling, sponsorgeld... in ruil daar voor krijg je toegang tot de testomgeving en een scheepje tot jouw beschikking. Het schip is grotyer naarmate jij bijdraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xmenno
_Dune_ schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:36:
[...]

Als je goed had gelezen dan had je kunnen lezen dat je ook niets koopt/aanschaft, maar dat jij bijdraagt aan de ontwikkeling, sponsorgeld... in ruil daar voor krijg je toegang tot de testomgeving en een scheepje tot jouw beschikking. Het schip is grotyer naarmate jij bijdraagt.
Het is maar net hoe je het verpakt, heel veel spellen zeggen zo iets. Er zijn veel launches waarin bijvoorbeeld in de eerste 2 weken of misschien maand(en) fixes voor uitkomen en dan is het gewoon speelbaar. Na 8 jaar en een record aan funding verwacht je ook wel iets van Star Citizen. Ik heb ook op YouTube gekeken maar bijvoorbeeld de video's van BoredGamer praat niet over de bugs en daar ziet alles er prachtig uit. Op Twitch zijn er maar weinig streamers te vinden, dus daar kon ik ook niet echt zien hoe het werkte. Ik ben nog vanuit de tijd van floppies en ik kocht vroeger spellen in een doos in de winkel. Natuurlijk zijn er altijd spellen die je na een dag spelen op de plank zet en er niks meer mee doet maar dit is de eerste keer dat ik een spel heb gerefund want het vertegenwoordigd geen enkele waarde omdat het in de basis niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

@xmenno Daar ben ik het wel met jou eens, die basis, men had met een basis moeten beginnen. Als de basis werkt dan verder bouwen. Zo zijn die modulen ook ontstaan. Daarmee zouden de afzonderlijke componenten worden getest, later zou het samen gevoegd worden in de PTU. Alleen kent dit project zo oneglovelijk veel project-creed. Ik heb het al een sgezegd Chris Roberts is een goede artdirector, maar als CEO weet hij geen lijn te houden en kan geen prioriteiten stellen, dat is erg jammer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
_Dune_ schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:36:
[...]

Ik had vanaf het begin een pledge met een 1 freelancer en heb later een hornet erbij gekocht. Getwijfeld om een complete refund te vragen voor alles, maar uiteindelijk alleen de hornet verkocht en een “shopcredit” gekregen van 130 euro. (Geld dat je niet fysiek kan terug krijgen)

Guess what ? Dat “ tegoed” kan je achteraf niet uitgeven aan warbonds, packages,acties of ships die je met “echt” geld wel kan kopen, 8)7 daarnaast is je shopcredit “gecapped” op 80 euro..... ;w :F |:(

Je wordt gewoon gelokt met allerlei spiegeltjes, kralen, brakke techdemo’s vage beloftes en uiteindelijk kan je fluiten naar je centen, waar je pas later achter kan komen

Ik blijf met mijn pledge, ship en zwaar beperkte “fantasiegeld” er wel bij om te zien waar dit “schip” gaat stranden maar ga er al jarenlang vanuit dat het mogelijk nooit iets gaat worden

Een paar dagen geleden weer gespeeld, maar het is nog steeds een brakke, compleet non-intuïtief aanvoelend samenraapsel die niet eens in de buurt komt van een speelbaar platform.

De ideeën en visuals zijn prima, maar er zit geen enkel gevoel/flow in voor de speler, de controls, mechanics zijn niet aanwezig.

Ben geen hater, maar na zoveel jaren zien ik qua gameplay geen progressie in de beleving.

Wellicht is mijn perceptie anders en zullen er toch nog voldoende fans zijn die hier voldoening uit kunnen halen, maar ik ben meestal in 20 minuten al weer klaar om het weer 6-12 maanden te laten liggen

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

@Breezers Ik snap precies wat jij bedoelt. Ik ben echt early backer, maar ben inmiddels ook wel heel critisch geworden, maar sommige mensen snappen niet of hebben niet door waar je voor betaald. Dat is dus (nog) geen speelbare game.

Het is nogaltijd een crowdfunding project, met andere woorden dat wat je betaald is sponsor geld. Wat de 8 jaar betreft, er zijn genoeg AAA-games die dergelijke ontwikkeltrajecten hebben doorlopen, maar daar zie je niets van. Ander AAA-games borduren verder op reeds een hele serie van dezelfde game, daar hoef je dan ook niet veel meer aan te doe naan bijvoorbeeld storyline.

Ik denk dat wel het grootste probleem is de balbberde communicatie die men afgheeft vanuit CIG en de realtief lange Roadmap nogaltijd niet fasafwezigheid van Chris Robberts zelf, die recentelijk weer van zich liet horen. Dat bijvoorbeeld die roadmap nogaltijd niet fatsoenlijk in elkaar zit is ook niet te begrijpen, maar zogezegd Chris is geen goede project manager en weet geen lijn te houden en door bovenop communiseerd hij slecht..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

xmenno schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:25:
[...]

Ik was weer een heel verhaal aan het typen, maar het blijft hetzelfde liedje. SC is gewoon een goed idee van een slechte ontwikkelaar en dankzij hem persoonlijk is deze succesvolste crowdfundactie ooit, niet meer dan:
spoiler:
weggegooid geld voor een kapot kutspel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roepie88
En weer veel plezier gehad in Star Citizen.
Gewoon met een stel vrienden hier en daar een missie doen, wat proberen te schieten, beetje vliegen in de gratis schepen, beetje minen, beetje traden en ga zo maar door.
Volgens mijnbouw de enige manier om er plezier in te hebben.
Als je uren gaat grinden en door een crash alles kwijt raakt, is dat natuurlijk best wel frustrerend. Dat moet je ook nog niet doen. Het is geen kant en klaar spel.
Ik heb mijn verwachtingen zoverre bijgesteld dat ik zo nu en dan een paar uurtjes van alles doe ingame. En daar vermaak ik me goed mee.
De tijd die ik er in heb gestoken en het bijgestelde spelplezier maken voor mij de investering nog dubbel en dwars waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
. mag mijn eigen post niet deleten ... ignore maar

[ Voor 195% gewijzigd door Ashrah op 02-12-2020 02:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
Sebben schreef op woensdag 25 november 2020 @ 20:30:
[...]

Ik was weer een heel verhaal aan het typen, maar het blijft hetzelfde liedje. SC is gewoon een goed idee van een slechte ontwikkelaar en dankzij hem persoonlijk is deze succesvolste crowdfundactie ooit, niet meer dan:
spoiler:
weggegooid geld voor een kapot kutspel.
Haha helemaal mee eens.

Iedereen kan goede ideeën hebben. Het gaat om de uitvoering. En die is gewoon ruk.

Wanneer de kroegen weer open zijn ga maar eens met een paar vrienden zitten die ook van gamen houden en je hebt zo de beste salespitch voor the best damn space game ever. De vraag is, is het technisch uitvoerbaar, en welke delen zijn echt noodzakelijk en welke dingen kan je laten vallen of naar achteren schuiven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

Ik denk dat je daarmee de spijker op de kop slaat..
Bornhald schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:22:
[...]

De vraag is, is het technisch uitvoerbaar, en welke delen zijn echt noodzakelijk en welke dingen kan je laten vallen of naar achteren schuiven.
Ja full persistence natuurlijk! :+
Heel logisch om een technische nachtmerrie te eisen zodat je een koffiekopje op een planeet kunt achterlaten en later kunt terugvinden. Als dat niveau van realisme belangrijk is, vraag ik me af of ze wel gedacht hebben aan een koffiekopjesfabriek en bijbehorende retail en logistiek om al die kopjes te vervangen. Of verschijnen die kopjes magisch weer? Als dat acceptabel is, dan lijkt het me ook prima dat ze magisch verdwijnen op een uithoek van een planeet waar nooit iemand hem zal zien. Het is een idioot idee en voegt niets toe, behalve dat je kunt zeggen dat het enige game is die het heeft. Lekker boeiend.

Het realisme is toch al overboord gegooid met de tophat, de 'grappige' helmen en die idiote spacepenguin.. Als het realisme nietmeer uitmaakt. Laat dat niveau van persistancy dan ook lekker zitten en pak iets nuttigers op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cool Varkentje
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-10-2023
3.12 is een knappe update. Planeten nog mooier, gasclouds, de nieuwe talon fighter, reputatie systeem dat persistent is.

Patch is buggy, maar sinds vandaag alweer nieuwe ptu patch met 12 server side en 7 client side crashes fixed.

De moeite om te aanschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 12:30
Vind het wel jammer dat er nu helemaal geen roadmap meer is.

Gister ingelogd met mijn nieuwe videokaart. Het spel is nu best speelbaar, misschien binnenkort toch maar eens mijn eerste missie doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nightw1ng
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 20:34
d0nny41 schreef op maandag 21 december 2020 @ 23:09:
Vind het wel jammer dat er nu helemaal geen roadmap meer is.

Gister ingelogd met mijn nieuwe videokaart. Het spel is nu best speelbaar, misschien binnenkort toch maar eens mijn eerste missie doen :)
Roadmap is gisteren avond ge-update: https://robertsspaceindus...dmap/board/1-Star-Citizen

I want to buy a fog machine and put it in a data center, so when I open the door, fog spills out, I can say "Welcome to the cloud!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0nny41
Zag het idd! Dit zijn 20 vd 50 teams. De overige 30 teams komen in januari op de roadmap

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
SC wordt nog een grotere flop dan cyberpunk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Mirved schreef op donderdag 24 december 2020 @ 17:51:
SC wordt nog een grotere flop dan cyberpunk.
Daar kun je op dit moment nog niets over zeggen. Er is namelijk nog helemaal niets als game vrijgegeven. Dat wta jij te zien krijgt is een testomgeving. Deze omgeving kunnen de ontwikkelaars gebruiken om te zien hoe het uitpakt wat zij hebben ontwikkeld. Daarnaast is de scope zo velemalen groter dan die van Cyberpunk 2077.

Begrijp niet verkeerd, ik ben critisch op CIG, maar CDPR heeft gewoon een blunder gemaakt en is nu eigenlijk hetzelfde aan het doen als CIG, met dat verschil dat zij de game WEL officieel hebben vrijgegeven voor verkoop. Want Cyberpunk biedt nauwelijks wat Star Citizen al heeft, graf8isch gezien en beleving functionaliteit en detail. Op de current gen consoles, waar Cyberpunk 2077 in de basis voor ontwikkelt is, is het gewoon een zware tegenvaller en ziet het er niet uit en valt het onder de derde rangs games en zeker geen AAA.

Ja, ik ben ongenadig tegenover CDPR die hebben er gewoon een puinhoop van gemaakt, in tegen stelling tot CIG waar ik alleen critisch ben..

• d0nny41
Ik vind het ook lastig om te zeggen.
Ben heel kritisch tegenover star citizen. Ik ben totaal geen fan van alle ( in mijn ogen ) nutteloze features in de game.

Maar het is echt nog te vroeg om te zeggen dat het een flop zal zijn. Ik verwacht geen 100 starsystems of duizenden mensen kort op elkaar. Maar als er gewoon een aantal proffesions zijn, 5-10 starsystems, goede server stabiliteit en een paar 100 mensen in 1 instance zal het voor mij gewoon een goede en leuke game zijn.

Vind cyberpunk trouwens ook best vermakelijk hoor.. ik vind alleen de AI echt om te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

_Dune_ schreef op donderdag 24 december 2020 @ 17:59:
[...]
Daar kun je op dit moment nog niets over zeggen. Er is namelijk nog helemaal niets als game vrijgegeven. Dat wta jij te zien krijgt is een testomgeving. Deze omgeving kunnen de ontwikkelaars gebruiken om te zien hoe het uitpakt wat zij hebben ontwikkeld. Daarnaast is de scope zo vele malen groter dan die van Cyberpunk 2077.
Inderdaad. Een alpha versie die wij zien is alleen een testomgeving of een bepaalde feature werkt of niet. Zodra het werkt dan laten ze het links liggen en gaan verder met de volgende stap. Daarom is een alpha absoluut geen afspiegeling van de werkelijkheid. Het is ook buggie, omdat het een alpha is natuurlijk.

offtopic:
CDPR heeft gewoon een fout gemaakt door de pre-orders open te gooien of ze hadden Cyberpunk voor next gen exclusive kunnen houden. Daarmee zijn ze niet volledig transparant geweest. Want ze hadden de game voor mij beter een jaar kunnen uitstellen dan gewoon domweg publiceren. Nu is de schade groter dan dat het kon zijn geweest. Dan maar teleurgestelde gamers die moeten wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

DutchWalnut schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:27:
[...]

Inderdaad. Een alpha versie die wij zien is alleen een testomgeving of een bepaalde feature werkt of niet. Zodra het werkt dan laten ze het links liggen en gaan verder met de volgende stap. Daarom is een alpha absoluut geen afspiegeling van de werkelijkheid. Het is ook buggie, omdat het een alpha is natuurlijk.
Deels mee eens. Waar het bij mij schuurt is dat het wel degelijk gepresenteerd wordt als speelbaar. Er wordt wel gezegd dat het alpha is maar de definitie daarvan alpha/bèta is echt discutabel.

Testen of de code werkt en of de rest nog wel werkt na implementatie (..) is iets wat je lokaal doet. Een alpha release moet werkbaar zijn en je moet vooruit gaan daarvandaan. Reeds geïmplementeerde features die stuk gaan, moet je dan gewoon direct fixen.

Dat is mijn definitie ervan op basis van mijn ervaringen met andere games. Bijvoorbeeld Satisfactory, Subnautica en Empyrion.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Sebben schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:06:
[...]
Deels mee eens. Waar het bij mij schuurt is dat het wel degelijk gepresenteerd wordt als speelbaar. Er wordt wel gezegd dat het alpha is maar de definitie daarvan alpha/bèta is echt discutabel.

Testen of de code werkt en of de rest nog wel werkt na implementatie (..) is iets wat je lokaal doet. Een alpha release moet werkbaar zijn en je moet vooruit gaan daarvandaan. Reeds geïmplementeerde features die stuk gaan, moet je dan gewoon direct fixen.

Dat is mijn definitie ervan op basis van mijn ervaringen met andere games. Bijvoorbeeld Satisfactory, Subnautica en Empyrion.
Ik weet niet vanaf wanneer jij de ontwikkelingen van StarCitizen en SQ42 volgt, ik vanaf dag één. Er is altijd duidelijk gecommuniseerd dat de drie modulles en PTU een speelveld zijn om te zien hoe zaken functioneren wat men bedacht heeft.

Dit is inderdaad anders dan bij de standaard ontwikkelaars die alles achter gesloten deuren doen en pas iets laten zien als zij in Beta zitten. Star Citizen wordt wordt open ontwikkeld, daardoor zie je ook alle shit die een andere ontwikkelaar achter gesloten deuren door heeft

Het punt is, naar mijn idee, dat CIG het nooit het label Alfa had moeten geven. Dit hebben ze mogelijk gedaan om het voor het publiek een naam te kunnen geven die bekend voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

_Dune_ schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:23:
[...]
Dit hebben ze mogelijk gedaan om het voor het publiek een naam te kunnen geven die bekend voor komt.
Juist, en dát is dus oplichting. Deze betiteling klinkt lekkerder en verkoopt beter dan wat het werkelijk is.

Ik weet niet precies wanneer ik aangehaakt ben. Vrij vlot na de kickstarter. Mijn eerste aankoop was de weekendwarrior, superhornet. Kan je daar trouwens inmiddels met 2 man in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Sebben schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:12:
[...]
Juist, en dát is dus oplichting. Deze betiteling klinkt lekkerder en verkoopt beter dan wat het werkelijk is.

Ik weet niet precies wanneer ik aangehaakt ben. Vrij vlot na de kickstarter. Mijn eerste aankoop was de weekendwarrior, superhornet. Kan je daar trouwens inmiddels met 2 man in?
Oplichting zou ik het niet willen noemen. Het blijft dan nogaltijd een alfa en daar kun je niet van verwachten dat dit echt speelbaar is. Daarnaast kun je ook niet verwachten dat bugs in een alfa direct worden aangepakt, daarvoor zit je met een alfa nog veel te vroeg in de ontwikkeling.

Verder zijn zij in woorden best wel duidelijk geweest, je kunt in de PTU dingen proberen en bekijken, maar men, tenminste zo heb ik het nooit begrepen.heeft nooit gezegd dat er al echt een game te spelen valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

_Dune_ schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:04:
[...]
..... Het blijft dan nogaltijd een alfa en daar kun je niet van verwachten dat dit echt speelbaar is
Ja daar wordt ik zo zout van, dat ze zich blijven verschuilen achter "het is alpha" excuus.
Als je een project al 8 jaar in alpha fase hebt..... dan ben je gewoon niet goed bezig.
Elk logisch denkend mens snapt dit.
Het project bestaat puur nog door alle geldschieters en fans die A. te blind zijn om te zien wat er aan de hand is of B. bang zijn dat het faalt en dat ze hun geld kwijt zijn...dus er maar meer in pompen (ala gokken).

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

FijneKerst schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:22:
[...]
Ja daar wordt ik zo zout van, dat ze zich blijven verschuilen achter "het is alpha" excuus.
Als je een project al 8 jaar in alpha fase hebt..... dan ben je gewoon niet goed bezig.
Het project bestaat puur nog door alle geldschieters en fans die A. te blind zijn om te zien wat er aan de hand is of B. bang zijn dat het faalt en dat ze hun geld kwijt zijn...dus er maar meer in pompen (ala gokken).
Als backer van het eerste uur ben ik het er wel mee eens, 8 jaren zijn snel voorbij gegaan :+

maar ondanks ik ook teleurgesteld ben in het project, meer door mijn eigen ongeduld, moet ik toegeven dat ze behoorlijk transparant zijn geweest en iedereen de gelegenheid gegeven om zich terug te trekken. (Zo ook ik heb gedaan.)

Ik ben ook erg kritisch als het gaat om dit project en zie het liever lukken dan falen uiteraard. Toch zijn er veel goede dingen gedaan, zo kijken we mee in de keuken van een spelontwikkelaar die alles van niets heeft opgebouwd, hier en daar wat geleend te hebben. Maar toch zie ik het positief in, na al die jaren.

Want het kan zo maar gebeuren dan ze opeens in een Alpha (als dit een pre-Alpha build is) te gaan, en dan gaat de trein sneller. Dit project valt en staat nu met de bovenste laag van CIG.

En dat ze dingen achter wegen laten dat snap ik ook wel. Maar goed, ik heb liever nu een goed werkend SQ42 dan een PU. Die komt er na, ik snap dan ook nog niet zo goed waar het wachten op is, behalve de bekende bugs. Wachten, dat is het toverwoord van CIG op dit moment.

Het momentum ligt er voor mij al lang en breed uit, en toch kijk ik erg uit na een release. Want immers, wie wil dit spel eigenlijk stiekem nou niet spelen :D Ik behoor ook, net als Dune, tot de zeer kritische kijker.

Het woord misleiding, vind ik te negatief en doet het werk van de DEVS geen credit aan. Die steken er heel veel tijd in. Het gaat om de bovenste laag en dat is altijd al zo geweest bij CIG.

Ik ben benieuwd wanneer de aandeelhouders eisen dat er een nieuwe producer er bij komt. Die wel die knopen nu door durt te hakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

DutchWalnut schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:00:
[...]

Als backer van het eerste uur ben ik het er wel mee eens, 8 jaren zijn snel voorbij gegaan :+

maar ondanks ik ook teleurgesteld ben in het project, meer door mijn eigen ongeduld, moet ik toegeven dat ze behoorlijk transparant zijn geweest en iedereen de gelegenheid gegeven om zich terug te trekken. (Zo ook ik heb gedaan.)

Ik ben ook erg kritisch als het gaat om dit project en zie het liever lukken dan falen uiteraard. Toch zijn er veel goede dingen gedaan, zo kijken we mee in de keuken van een spelontwikkelaar die alles van niets heeft opgebouwd, hier en daar wat geleend te hebben. Maar toch zie ik het positief in, na al die jaren.

Want het kan zo maar gebeuren dan ze opeens in een Alpha (als dit een pre-Alpha build is) te gaan, en dan gaat de trein sneller. Dit project valt en staat nu met de bovenste laag van CIG.

En dat ze dingen achter wegen laten dat snap ik ook wel. Maar goed, ik heb liever nu een goed werkend SQ42 dan een PU. Die komt er na, ik snap dan ook nog niet zo goed waar het wachten op is, behalve de bekende bugs. Wachten, dat is het toverwoord van CIG op dit moment.

De momentum ligt er voor mij al lang en breed uit, en toch kijk ik erg uit na een release. Want immers, wie wil dit spel eigenlijk stiekem nou niet spelen :D Ik behoor ook, net als Dune, tot de zeer kritische kijker.

Het woord misleiding, vind ik te negatief en doet het werk van de DEVS geen credit aan. Die steken er heel veel tijd in. Het gaat om de bovenste laag en dat is altijd al zo geweest bij CIG.

Ik ben benieuwd wanneer de aandeelhouders eisen dat er een nieuwe producer er bij komt. Die wel die knopen nu door durt te hakken. :)
Ik zit er ook al bij sinds begin 2012 (kickstarter)
Ik was echt een grote fanboi... tot... 2018 denk ik.
Er verlieten teveel originele medewerkers het schip en het project werd een stuk minder inzichtelijk, ook al zien mensen die later ingestapt zijn dat niet.
En nu... een aantal rechtszaken en legio aan vertragingen en setbacks verder snap ik niet dat meer mensen zien dat dit gewoon 1 grote scam aan het worden is waar Chris gewoon niet meer uitkomt.
Zijn bedoelingen waren goed, maar zijn roem en grootheidswaanzin zijn hem de laatste jaren voorbij geracet. Dit gaat niet meer goed komen (op de manier waarop men nu bezig is)

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ook ik ben kritisch, maar ik denk dat julie toch niet helemaal een goed beeld hebben. Er zijn genoeg andere games met 8 jaar of meer ontwikkeling. GTV5 had bijvoorbeeld ook een vrij lange ontwikkeltijd, terwijl hier niet eens echt iets nieuws bedacht hoefde te worden, het is de 5e van een serie.

Om een recent voorbeeld te noemen, kijk naar Cyberpunk 2077, ook 8 jaar ontwikkeling en waarschijnlijk een jaar te vroeg op de markt gebracht. Als je naar de mechanics van Cyberpunk en Star Citizen vergelijkt, dan stelt Cyberpunk weinig voor.

Het is dan ook niet vreemd dat in Star Citizen zoveel tijd gaat zitten en er zal nog meer tijd bijkomen. In het geval van Star Citizen krijg je alles mee, bij Cyberpunk 2077 heb je niet die hele ontwikkelperiode meegekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

_Dune_ schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:19:
Ook ik ben kritisch, maar ik denk dat julie toch niet helemaal een goed beeld hebben. Er zijn genoeg andere games met 8 jaar of meer ontwikkeling. GTV5 had bijvoorbeeld ook een vrij lange ontwikkeltijd, terwijl hier niet eens echt iets nieuws bedacht hoefde te worden, het is de 5e van een serie.

Om een rect voorbeeld te noemen, kijk naar Cyberpunk 2077, ook 8 jaar ontwikkeling en waarschijnlijk een jaar te vroeg op de markt gebracht. Als je naar de mechanics van Cyberpunk en Star Citizen vergelijkt, dan stelt Cyberpunk weinig voor.

Het is dan ook niet vreemd dat in Star Citizen zoveel tijd gaat zitten en er zal nog meer tijd bijkomen. In het geval van Star Citizen krijg je alles mee, bij Cyberpunk 2077 heb je niet die hele ontwikkelperiode meegekregen.
Ermm.. ja, GTA5, die halen mensen vaker aan.
Echter.... de development daarvan duurde maar 3 jaar (core) met een aanloop van 2 jaar... dus 5 jaar bij elkaar.
Met 200 miljoen aan budget.

NET iets minder dan de 8 jaar dat SC nu IN ALPHA zit ... ik herhaal.. ALPHA!.

Cyberpunk moet je niet naar kijken als referentie denk ik, want die is dus gefaald...
Al zit die het meest in de richting van productie tijd en kosten (320 miljoen in +/- 9 jaar).
Die probeerde ook teveel hooi op de vork te nemen.....

Nee, SC heeft hun momentum gemist. Ze hadden 3-4 jaar geleden SQ42 moeten uitbrengen en 1-2 jaar geleden de basis P.U. .. en daar dan lekker op voort borduren met elk jaar nieuwe features.

;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

FijneKerst schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:39:
[...]
Nee, SC heeft hun momentum gemist. Ze hadden 3-4 jaar geleden SQ42 moeten uitbrengen en 1-2 jaar geleden de basis P.U. .. en daar dan lekker op voort borduren met elk jaar nieuwe features.

;w
Hier geef ik jou ook direct gelijk in en is ook mijn kritiek op CIG, Chris Roberts had zich moeten houden aan het eerste idee. De game in modules opbouwen en die gaan samen voegen. Eerst die basis neerzetten en vervolgens deze gaan uitbouwen. Nu heb je het idee dat zij een lange periode met vanalles en nogwat bezig zijn geweest, zonder een goede rode draad door het geheel. Met de nieuwe roadmap en de voorstelling daarvan hoop ik dat daar weer wat meer een rode draad te halen zal zijn, waar zijzelf zich ook aan gaan houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

_Dune_ schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:19:
Om een rect voorbeeld te noemen, kijk naar Cyberpunk 2077, ook 8 jaar ontwikkeling en waarschijnlijk een jaar te vroeg op de markt gebracht. Als je naar de mechanics van Cyberpunk en Star Citizen vergelijkt, dan stelt Cyberpunk weinig voor.
Sja, of iets wel of niet vergelijkbaar is, valt nooit vast te stellen. Er zijn ook een hoop overeenkomsten te vinden in basics van de gameplay. Maar als mechanics een eikpunt is, dan is Empyrion misschien nog wel complexer dan sc. Dat is ook singleplayer, coop en pvp, exploration, trading, mining, missies en weet ik wat, en daar kun je je eigen basissen en schepen researchen en bouwen. Die is bij mij nog niet een keer gecrasht. Ook niet toen hij nog in de alpha stage was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:15
FijneKerst schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:39:
[...]

Cyberpunk moet je niet naar kijken als referentie denk ik, want die is dus gefaald...
Al zit die het meest in de richting van productie tijd en kosten (320 miljoen in +/- 9 jaar).
Die probeerde ook teveel hooi op de vork te nemen.....

;w
Cyberpunk gefaalt? Misschien moet je de game zelf eens spelen (als het in de normale gametypes past die je speelt) Onder de bugs en foutjes die in het spel zitten zit nog steeds een mooie wereld met een leuke singleplayer verhaallijn. Tweakers geeft niet voor niets een redelijk goede review.

En hoewel SC wel een mooie wereld heeft is er nog weinig te doen of er wordt weinig waarde aan gegeven en ontbreekt een verhaallijn. En ik durf eigenlijk nog wel te stellen dat de core gameplay loop ook gewoon niet rond is voor SC.

Maargoed, dat is misschien ook nog wel de gemene deler tussen Cyberpunk en SC, het is lekker normaal om er goed negatief over te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Torched schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:06:
[...]

Cyberpunk gefaalt? Misschien moet je de game zelf eens spelen (als het in de normale gametypes past die je speelt) Onder de bugs en foutjes die in het spel zitten zit nog steeds een mooie wereld met een leuke singleplayer verhaallijn. Tweakers geeft niet voor niets een redelijk goede review.

En hoewel SC wel een mooie wereld heeft is er nog weinig te doen of er wordt weinig waarde aan gegeven en ontbreekt een verhaallijn. En ik durf eigenlijk nog wel te stellen dat de core gameplay loop ook gewoon niet rond is voor SC.

Maargoed, dat is misschien ook nog wel de gemene deler tussen Cyberpunk en SC, het is lekker normaal om er goed negatief over te zijn.
Ik wil er geen Cyberpunk discussie van maken, maar ja CDPR heeft hier ook naar mijn idee een enorm slechte release gedaan. Als jij bnnen drie dagen een complete game extra moet downloaden aanpatches dan doe je echt iets goed fout. Hier in Nederland hebben wij misschien goede internetverbindingen (wat soms zelf nog te wensen overlaat), maar dat geldt voor veel andere landen niet.

Daarnaast draait de game nog het slechtst op de meest makkelijk te testen platform, dat had nooit op deze manier gemogen. Als dit bij Pc het geval was geweest, dan had je misschien nog enig begrip op kunnen brengen vanwege alle hardware en software combinaties die daar mogelijk zijn, maar bij consoles heb je maar een specifieke set hardware te testen.

Ik vermoed ook dat CDPR nu ook gewoon pech heeft dat veel consumenten dergelijke selchte releases wel een keer zat zijn geworden en dat dit zich nu zo uit.

Wat verhaal lijn betreft in Star Citizen, die zal je zelf toch echt moeten maken in de PTU. Overigens heeft men al vrij veel geschreven over de lore. Hoe de rassen zich tot elkaar verhouden, wat de specifieke karater trekken zijn etc. SQ42, zal echter inderdaad een verhaallijn gaan kennen.
Sebben schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 17:07:
[...]
Sja, of iets wel of niet vergelijkbaar is, valt nooit vast te stellen. Er zijn ook een hoop overeenkomsten te vinden in basics van de gameplay. Maar als mechanics een eikpunt is, dan is Empyrion misschien nog wel complexer dan sc. Dat is ook singleplayer, coop en pvp, exploration, trading, mining, missies en weet ik wat, en daar kun je je eigen basissen en schepen researchen en bouwen. Die is bij mij nog niet een keer gecrasht. Ook niet toen hij nog in de alpha stage was.
Met mechanics bedoel ik ook vooral de detail van karakters en vooral ook voertuigen. Wat er allemaal gewoon functioneerd. Dat heb ik in nog geen enkele andere game gezien.

[ Voor 40% gewijzigd door _Dune_ op 29-12-2020 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
_Dune_ schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:19:
[...]

Ik wil er geen Cyberpunk discussie van maken, maar ja CDPR heeft hier ook naar mijn idee een enorm slechte release gedaan. Als jij bnnen drie dagen een complete game extra moet downloaden aanpatches dan doe je echt iets goed fout. Hier in Nederland hebben wij misschien goede internetverbindingen (wat soms zelf nog te wensen overlaat), maar dat geldt voor veel andere landen niet.
Dit moet je wel even in perspectief plaatsen tbh.

De patch voor PC was 5Gb, de reden dat het voor de consoles zoveel meer was is omdat (iig bij Sony) de games zo opgebouwd zijn dat wanneer er 1 ding in een collectie word aangepast de gehele collectie opnieuw moet worden gedownload. Bij de PC is dat niet nodig en hoeven we alleen de wijzigigen maar binnen te halen.

Ben het er wel mee eens dat ze de console release compleet "verkloot" hebben ...

ok nu stop ik maar met offtopic gaan voordat ik een mod in mijn nek krijg :p

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• badabingbadaboo
Desalniettemin blijft SC een ervaring, die in ieder geval ik, nog nergens anders heb gehad.
En gelukkig ben ik met die gedachte het gaan spelen - voor de ervaring. Join een organization en je hebt een enorme community die het allemaal mooi vinden wat ook goed is voor je gameplay.

Blijven zeiken op CIG kan uiteraard, maar de ellende die ik de afgelopen jaren heb meegemaakt van titels van EA en Ubisoft is vele malen erger. Die releasen games die ook niet af zijn en ook maar heel sporadisch een updatje krijgen. Zoveel geld letterlijk weggegooid.

Nee, CIG doet het prima. Daar kan ik nu tenminste in een MSR genieten van zon beetje alles wat er te doen is, wetende dat ze nog steeds werken aan de game ;)

Voor referral codes staat er een stukje in de Topic Start :)

[ Voor 12% gewijzigd door BM op 06-01-2021 09:32 ]

Barthelomeus#2737

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harkonnen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:11
Yup helemaal mee eens

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
FijneKerst schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:22:
[...]

Dat is heel normaal. Alpha fase is in software development een fase waarin software zich het langst in bevindt. Beta fase is heel kort en een game moet dan al content complete zijn en ready for release.

Ik zie heel veel mensen hier altijd om zeuren en over hoe game development gaat, en het altijd "beter" weten dan de developers. Logisch op internet kan je al je ongenoegen plaatsen, maar met een game in open development als SC, is het ook wel handig om zelf ook een beetje te verdiepen in game development.

Wat we nu zien qua development is normaal gesproken achter de deuren. Bij velen andere developers gaat het precies zo namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• badabingbadaboo
Er is zelfs een soort van Dakar rally gaande.
Ik zeg het je, dit spel heeft een community waar je echt wat aan hebt.

https://www.daymarrally.com/

Barthelomeus#2737

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acotone777
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:24
iemand de daymar rally gezien? vorig jaar schijnt het geen succes te zijn geweest vanwege de 'glitches"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
Daymar Rally is al een aantal keer gehouden. En logisch, hoe verder in development en stabieler de game. hoe beter dit soort events ook worden.

Dat was ook duidelijk te zien in de laatste Daymar Rally.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acotone777
mooi om te horen ! want het is een gaaf konzept

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Recon24 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:26:
[...]

Dat is heel normaal. Alpha fase is in software development een fase waarin software zich het langst in bevindt. Beta fase is heel kort en een game moet dan al content complete zijn en ready for release.

Ik zie heel veel mensen hier altijd om zeuren en over hoe game development gaat, en het altijd "beter" weten dan de developers. Logisch op internet kan je al je ongenoegen plaatsen, maar met een game in open development als SC, is het ook wel handig om zelf ook een beetje te verdiepen in game development.

Wat we nu zien qua development is normaal gesproken achter de deuren. Bij velen andere developers gaat het precies zo namelijk.
Ja en nee....
De eerste 2 jaar geef ik je dan nog, qua "achter de schermen".
8 jaar (onderhand bijna 9) in developtment en dan nog in alpha fase zitten is alles behalve "normaal" te noemen.
En qua onderzoek hoef je niet verder te kijken dan de ontwikkelingsfases van een aantal andere grote AAA games zoals GTA5 e.d. die 5-7 jaar in beslag nemen.
De UITZONDERINGEN die 10+ jaar in beslag namen (FF15, Prey, Duke Nukem Forever..) duurde zolang door geen funding, geen development jaren lang, geen uitgever e.d.
Allemaal zaken waar SC totaal geen last van heeft.

Nogmaals, ze zitten nog in ALPHA fase..... na... 9....jaar....

Ik durf te wedden dat we Duke Nukem Forever status gaan halen met dit spel.... 15jaar .... easy.
En tegen die tijd is het een verouderde game die bij lange na de hype niet gaat waarmaken en binnen een jaar hoor je er niemand meer over op de fanbois na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
FijneKerst schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:14:
[...]

Ja en nee....
8 jaar (onderhand bijna 9) in developtment en dan nog in alpha fase zitten is alles behalve "normaal" te noemen.
En qua onderzoek hoef je niet verder te kijken dan de ontwikkelingsfases van een aantal andere grote AAA games zoals GTA5 e.d. die 5-7 jaar in beslag nemen.
De UITZONDERINGEN die 10+ jaar in beslag namen (FF15, Prey, Duke Nukem Forever..) duurde zolang door geen funding, geen development jaren lang, geen uitgever e.d.

Ik durf te wedden dat we Duke Nukem Forever status gaan halen met dit spel.... 15jaar .... easy.
En tegen die tijd is het een verouderde game die bij lange na de hype niet gaat waarmaken en binnen een jaar hoor je er niemand meer over op de fanbois na.
De hoeveelheid aantal jaren zegt helemaal niks. GTA5 was zo’n 7 jaar in ontwikkeling, waarvan misschien maar een klein jaartje voor release de game pas in beta ging (content complete).

Jij zegt dat het niet normaal is, omdat SC al 8 jaar in ontwikkeling is, maar gebaseerd op wat is dit niet normaal? CP ook een mooi voorbeeld van een game die voor de zomer nog gewoon Alpha was namelijk. In 2018 was deze zelfs nog pre-alpha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• acotone777
Dutch Republic DRNL tweede geworden bij de buggies in the Daymar Rally

YouTube: #ATMO Daymar Rally 2021 in 7 min 2 sec - Star Citizen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

FijneKerst schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:14:
[...]

Ja en nee....

Ik vermoed dat jij niet helemaal een goed beeld hebt hoe ontwikkeling van zo'n game in zijn werk gaat. Ja, Star Citizen heeft veel scope creep en het is een fout geweest de huidige PTU een Alpha te noemen (fietelijk is dat het namelijk niet).

Maar als je kijkt wat men doet is het niet vreemd dat de ontikkeling zolang duurt. GTA V wordt als voorbeeld genomen, vergeet niet dat het concept van deze game al bestond en begonnen is met de eerste GTA game. Star Citizen is een behoorlijk nieuwe opzet.

Neem Cyberpunk 2077, duidelijk een game die in Aplha op de markt is gezet, als je al van Alpha mag spreken. Ik keek uit naar de release van Cyberpunk 2077 om mij te vermaken tijdens de ontwikkeling van Star Citizen, omdat ook in deze game veel beloofd werd. Echter wat een flop is dat geworden, na officieel (op papier) bijna 8 jaar ontwikkeling.

Het is helemaal niet vreemd dat de ontwikkeling van Star Citizen zolang duurt als je kijkt welke mechanics en graphics ontwikkled worden, een game als Cyperpunk kan daar op dit moment op geen enkel punt aan tippen. Zelfs niet nu Star Citizen eigenlijk nog in pre-alpha zit.

Het verschil alleen is, bij Star Citizen zit je vanaf dag 0 op de eerste rij en krijg je alles mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Recon24 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:27:
[...]

De hoeveelheid aantal jaren zegt helemaal niks. GTA5 was zo’n 7 jaar in ontwikkeling, waarvan misschien maar een klein jaartje voor release de game pas in beta ging (content complete).

Jij zegt dat het niet normaal is, omdat SC al 8 jaar in ontwikkeling is, maar gebaseerd op wat is dit niet normaal? CP ook een mooi voorbeeld van een game die voor de zomer nog gewoon Alpha was namelijk. In 2018 was deze zelfs nog pre-alpha.
Ja en CP is ook echt goed ontvangen..... hoor je NU al niemand meer over omdat het zo afgeraffeld is.
Ook teveel hooi op hun vork, teveel gehyped en uiteindelijk is het gewoon een achterhaalde FPS.

Dat gaat met SC ook gebeuren. Teveel hype, teveel features, veel te lange ontwikkelperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

_Dune_ schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:42:
[...]

Ik vermoed dat jij niet helemaal een goed beeld hebt hoe ontwikkeling van zo'n game in zijn werk gaat. Ja, Star Citizen heeft veel scope creep en het is een fout geweest de huidige PTU een Alpha te noemen (fietelijk is dat het namelijk niet).

Maar als je kijkt wat men doet is het niet vreemd dat de ontikkeling zolang duurt. GTA V wordt als voorbeeld genomen, vergeet niet dat het concept van deze game al bestond en begonnen is met de eerste GTA game. Star Citizen is een behoorlijk nieuwe opzet.

Neem Cyberpunk 2077, duidelijk een game die in Aplha op de markt is gezet, als je al van Alpha mag spreken. Ik keek uit naar de release van Cyberpunk 2077 om mij te vermaken tijdens de ontwikkeling van Star Citizen, omdat ook in deze game veel beloofd werd. Echter wat een flop is dat geworden, na officieel (op papier) bijna 8 jaar ontwikkeling.

Het is helemaal niet vreemd dat de ontwikkeling van Star Citizen zolang duurt als je kijkt welke mechanics en graphics ontwikkled worden, een game als Cyperpunk kan daar op dit moment op geen enkel punt aan tippen. Zelfs niet nu Star Citizen eigenlijk nog in pre-alpha zit.

Het verschil alleen is, bij Star Citizen zit je vanaf dag 0 op de eerste rij en krijg je alles mee...
Klopt, ik zeg ook niet dat ze geen complete game moeten uitbrengen, ik zeg dat ze veel te lang stilstaan bij features die ook geimplementeerd kunnen worden als het spel al een jaar gereleased is.
CGI/CR nemen teveel hooi op hun vork door ALLES in 1x af te willen hebben. Ze willen alles erin proppen en dan pas releasen.

Dat is imho een grote fout. Hoe langer dit duurt des te meer support ze zullen verliezen.
Dat is niet alleen met games zo, dat is met alles zo. Op een gegeven moment ben je over je piek heen en boeit het niemand meer, op de fanbois na.

Als het straks over 5 jaar eens het licht ziet (SQ42 alleen hoogstwaarschijnlijk), dan gaat echt iedereen elke minuscule bug uitvergroten en komt het alleen maar negatiever uit de bus... en dan heeft elke nay-sayer gelijk.

Ze zijn nu al over hun piek heen.
Niemand geloofd CR nog... ELKE releasedate, elke belofte, elke uitspraak, overal is hij op teruggekomen onder het mom van "we brengen niks uit tot het klaar is".....

Nou Sorry hoor, ik ben pas weer eens ingelogged na een jaar ofzo en ik stapte mijn Aurora in en zat mijn kop gelijk buiten het schip. Na een paar pogingen om in en uit mijn stoel te komen zat ik er eindelijk in. Toen steeg ik op en zat ik opeens dwars door een Freelancer heen die boven mij hing. Ik faseerde erdoor en zat opeens met nog iemand in mijn schip die half door de hull heen stak.
Ik heb de boel maar weer afgesloten..... duidelijk nog steeds zo buggy as hell... die is niet eens alpha te noemen. Dit is een test omgeving....leuk om wat mooie schepen te bekijken en rond te lopen op planeten. Meer is het nog niet en na 8 jaar development durf ik wel te zeggen dat het nooit beter gaat worden dan dit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
_Dune_ schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:42:
Dit blijft wel een pluspunt indd, een beetje mn houvast voor het verdere verloop van de ontwikkeling :P

Over hype gesproken, wat zijn op dit moment de must-see en/of must-do zaken in de PU?

Afgelopen weekend weer even ingelogd, en vanaf een spaceport op dezelfde planeet (geen idee meer welke) naar een poi gevlogen met een Arrow. Daar aangekomen werd ik onder vuur genomen (ok, was wel gewaarschuwd vantevoren 8) ) en neergeschoten. Vervolgens werd ik wakker in een bunker, wat het Klescher Rehabilitation Facilities heette. Helaas lukte het niet om met de guards te matten of met inmates een ontsnapping te plannen, dus de mijnen maar ingedoken om zelf te ontsnappen. Veel vage tunnels later toch maar weer teruggegaan, en halverwege bleek mijn straf erop te zitten. Eenmaal uit de mijnen kon ik dus zo naar buiten lopen, om automatisch op een nabij spacestation te spawnen. Al met al best vermakelijk om wat nieuws te zien maar toch ook wel veel doelloos tijd verspilt. Blijkbaar zijn de mijnen al min of meer gemapt en schijn je wel degelijk te kunnen ontsnappen. Misschien komend weekend weer een poging wagen dan maar. https://www.reddit.com/r/..._facilities_complete_map/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
FijneKerst schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:38:
[...]

Klopt, ik zeg ook niet dat ze geen complete game moeten uitbrengen, ik zeg dat ze veel te lang stilstaan bij features die ook geimplementeerd kunnen worden als het spel al een jaar gereleased is.
CGI/CR nemen teveel hooi op hun vork door ALLES in 1x af te willen hebben. Ze willen alles erin proppen en dan pas releasen.

Dat is imho een grote fout. Hoe langer dit duurt des te meer support ze zullen verliezen.
Dat is niet alleen met games zo, dat is met alles zo. Op een gegeven moment ben je over je piek heen en boeit het niemand meer, op de fanbois na.

Als het straks over 5 jaar eens het licht ziet (SQ42 alleen hoogstwaarschijnlijk), dan gaat echt iedereen elke minuscule bug uitvergroten en komt het alleen maar negatiever uit de bus... en dan heeft elke nay-sayer gelijk.

Ze zijn nu al over hun piek heen.
Niemand geloofd CR nog... ELKE releasedate, elke belofte, elke uitspraak, overal is hij op teruggekomen onder het mom van "we brengen niks uit tot het klaar is".....

Nou Sorry hoor, ik ben pas weer eens ingelogged na een jaar ofzo en ik stapte mijn Aurora in en zat mijn kop gelijk buiten het schip. Na een paar pogingen om in en uit mijn stoel te komen zat ik er eindelijk in. Toen steeg ik op en zat ik opeens dwars door een Freelancer heen die boven mij hing. Ik faseerde erdoor en zat opeens met nog iemand in mijn schip die half door de hull heen stak.
Ik heb de boel maar weer afgesloten..... duidelijk nog steeds zo buggy as hell... die is niet eens alpha te noemen. Dit is een test omgeving....leuk om wat mooie schepen te bekijken en rond te lopen op planeten. Meer is het nog niet en na 8 jaar development durf ik wel te zeggen dat het nooit beter gaat worden dan dit....
SC is in feite gewoon gereleased. Er komt geen her release voor Star Citizen want ze blijven gewoon werken aan SC.

Maar als je al met een negatieve vibe een spel wilt proberen, dan lukt ook niks en dan is alles niet goed genoeg. Klagen of kritiek hebben is prima, maar soms moet je ook weten waarom je om klaagt, en niet klagen om het klagen, omdat anderen dat ook doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:35

FunkyTrip

Funky vidi vici!

_Dune_ schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:22:
@Breezers Ik snap precies wat jij bedoelt. Ik ben echt early backer, maar ben inmiddels ook wel heel critisch geworden, maar sommige mensen snappen niet of hebben niet door waar je voor betaald. Dat is dus (nog) geen speelbare game.
Probleem is natuurlijk dat je na 8 jaar een speelbare game verwacht en geen features als 'dronkenschap'.
Star Citizen is het prototype van een falend IT project: Bakken geld uitgeven voor features waar een enkeling met beslisbevoegdheid op zit te wachten (de betalende crowdfunders) en daardoor niet in de gaten hebben dat er uiteindelijk geen speelbare game is voor de massa die het moet gaan aanschaffen.

éérst maak je een speelbare game met een minimum aan features, maar een extreem soepele interface en de basic game mechanics waar mensen het meest mee bezig zullen zijn, dan perfectioneer je het tot je testpubliek zegt 'dit is tof!' en dan pas ga je de rest van de game maken.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Recon24 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:35:
[...]

SC is in feite gewoon gereleased. Er komt geen her release voor Star Citizen want ze blijven gewoon werken aan SC.
Ik zou CR even bellen dan..... want die memo heeft hij dan gemist ;)
Maar als je al met een negatieve vibe een spel wilt proberen, dan lukt ook niks en dan is alles niet goed genoeg. Klagen of kritiek hebben is prima, maar soms moet je ook weten waarom je om klaagt, en niet klagen om het klagen, omdat anderen dat ook doen.
"wil proberen" ?... ik zit er al in sinds 2012 en was tot zeker 2018 erg optimistisch.
Maar op een gegeven moment moet je inzien wat dit is.... A good idea gone bad...
Erg jammer, maar helaas. Zinkend schip e.d.

En ik klaag niet, ik ben er al nagenoeg helemaal uit een jaar of iets.
Heb alleen nog een Aurora starter pack. Heb mijn Carrack en Lancer verkocht met leuke winst en bitcointjes mee gekocht.
Dus wat dat betreft, dank u CR :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

FunkyTrip schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:40:
[...]

Probleem is natuurlijk dat je na 8 jaar een speelbare game verwacht en geen features als 'dronkenschap'.
Star Citizen is het prototype van een falend IT project: Bakken geld uitgeven voor features waar een enkeling met beslisbevoegdheid op zit te wachten (de betalende crowdfunders) en daardoor niet in de gaten hebben dat er uiteindelijk geen speelbare game is voor de massa die het moet gaan aanschaffen.

éérst maak je een speelbare game met een minimum aan features, maar een extreem soepele interface en de basic game mechanics waar mensen het meest mee bezig zullen zijn, dan perfectioneer je het tot je testpubliek zegt 'dit is tof!' en dan pas ga je de rest van de game maken.
Exact ... maar blijkbaar snappen veel mensen dit concept niet. Jammere is helaas dat CR dit zelf ook niet lijkt te snapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
FijneKerst schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:39:
[...]

Ik zou CR even bellen dan..... want die memo heeft hij dan gemist ;)

[...]
"wil proberen" ?... ik zit er al in sinds 2012 en was tot zeker 2018 erg optimistisch.
Maar op een gegeven moment moet je inzien wat dit is.... A good idea gone bad...
Erg jammer, maar helaas. Zinkend schip e.d.

En ik klaag niet, ik ben er al nagenoeg helemaal uit een jaar of iets.
Heb alleen nog een Aurora starter pack. Heb mijn Carrack en Lancer verkocht met leuke winst en bitcointjes mee gekocht.
Dus wat dat betreft, dank u CR :D
Wat versta jij onder een release dan? Vanaf waar de game nu is, krijgt het gewoon meer content en zullen er features worden toegevoegd. Er komt geen officiële release.

De enige game die een officiële release krijgt is Squadron 42.
FijneKerst schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:41:
[...]

Exact ... maar blijkbaar snappen veel mensen dit concept niet. Jammere is helaas dat CR dit zelf ook niet lijkt te snapt.
Ja ga jij daar toch even zitten, Mr Armchair dev? Mensen op forums denken dat ze met 3 regeltjes even weten hoe het echt moet. :O ...vermoeiend.

[ Voor 18% gewijzigd door Recon24 op 25-01-2021 16:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

Recon24 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:55:
[...]

Ja ga jij daar toch even zitten, Mr Armchair dev? Mensen op forums denken dat ze met 3 regeltjes even weten hoe het echt moet. :O ...vermoeiend.
Beetje flauw natuurlijk. Alsof je alleen ergens kritiek op mag geven als je het zelf beter kunt. Je hoeft zelf geen topmuzikant te zijn om te horen wat slechte muziek is (niet qua smaak, maar feitelijk, uit de maat, vals etc), je hoeft geen topvoetballer te zijn om te kunnen zien of iemand goed kan voetballen, je hoeft geen topkok te zijn om een slechte maaltijd vies te vinden en je hoeft geen kunstenaar te zijn om een peutertekening te herkennen.

Zo hoef je ook geen dev te zijn om te zien dat CR een narcistische mierenneukende perfectionist is die geen reet snapt van leidinggeven of prioriteiten stellen. Dat zijn zaken die ook allang publiekelijk bekend zijn en gewoon een groot effect hebben op het resultaat.

Dat staat los van jouw mening over of jij het tof vindt, wat ik je overigens (nogsteeds) van harte gun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Sebben schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:21:
[...]

Beetje flauw natuurlijk. Alsof je alleen ergens kritiek op mag geven als je het zelf beter kunt. Je hoeft zelf geen topmuzikant te zijn om te horen wat slechte muziek is (niet qua smaak, maar feitelijk, uit de maat, vals etc), je hoeft geen topvoetballer te zijn om te kunnen zien of iemand goed kan voetballen, je hoeft geen topkok te zijn om een slechte maaltijd vies te vinden en je hoeft geen kunstenaar te zijn om een peutertekening te herkennen.

Zo hoef je ook geen dev te zijn om te zien dat CR een narcistische mierenneukende perfectionist is die geen reet snapt van leidinggeven of prioriteiten stellen. Dat zijn zaken die ook allang publiekelijk bekend zijn en gewoon een groot effect hebben op het resultaat.

Dat staat los van jouw mening over of jij het tof vindt, wat ik je overigens (nogsteeds) van harte gun.
Wat een bullshit vergelijking maak je hier en wat een frustratie toch in jullie damn. Als je niet normaal kan reageren, reageer dan gewoon niet. Dit soort persoonlijke aanvallen zijn ver voorbij enige normale fatsoensnormen en wordt niet getolereerd.

Want jij snapt er iets van natuurlijk, wat een idiote reactie van je. Ik kan prima horen of muziek slecht klinkt, maar ik kan die persoon moeilijk vertellen hoe hij zijn muziek wel moet maken. Ik kan prima zien als iemand de bal er constant naast trapt, maar ik hoef hem niet te komen vertellen hoe hij wel moet gaan trainen (misschien zijn die trainingen verder gewoon goed). Ik kan prima eten proeven, maar ik hoef de kok niet te komen vertellen welke technieken hij moet gebruiken, maar wel eventueel welke kruides. Dit heeft niks met kritiek te maken, maar denken alsof je het zelf beter weet terwijl je er zelf geen reet van zou bakken.

En nee jij hoort mij hierboven niet zeggen hoe ze het wel moeten doen, ik geef alleen aan wat het verschil is tussen al die ontwikkeling fases. Ik blijf lachen hoe gefrustreerd sommige hier toch blijven zijn. Dat gefrustreerde gedoe van sommige hier dat ze zichzelf er zowat van binnenuit opvreten voegt hier onderhand ook niks meer toe.

Nee sorry probeer een betere vergelijking te maken of zeg anders niks 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Ircghost op 26-01-2021 09:44 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• harkonnen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:11
Ho es ff

Allereerst gun ik ieder zijn eigen mening en ben benieuwd naar meningen, dat meen ik, echt.

Lief doen en andermans mening respecteren hou ik ook van.

Hoef ook eigenlijk niet een ander te overtuigen maar netjes gehoord worden is wel fijn.

Geen idee waarom ik dit oprakel.

Dat gezegd hebbende vind ik persoonlijk star citizen erg vermakelijk om te spelen, toegegeven buggy as f..k maar geeft al heel goed de potentie weer.

Hoop dat ik hiermee geen mensen kwets en emotionele reacties oproep, het gaat tenslotte om een spelletje, althans dat vind ik. Snap best dat anderen er ietwat anders over denken.

Niet makkelijk hoor, iets posten op een forum.

Mand

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Recon24 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:55:
[...]

Wat versta jij onder een release dan? Vanaf waar de game nu is, krijgt het gewoon meer content en zullen er features worden toegevoegd. Er komt geen officiële release.

De enige game die een officiële release krijgt is Squadron 42.
Je hebt het de hele tijd over de game NU ... maar er IS geen game.
Wat er nu staat is een test sandbox in pre-alpha.
Meer is het niet.

Dat er geen officiele release komt van de PU klopt misschien wel, maar dat is wederom iets wat CR/CGI de laatste verzonnen hebben omdat ze elke keer hun afspraken en releasedates niet nakomen.
Dus wat doe je dan?.. juist... gewoon zeggen dat er geen release date komt maar dat het "organisch groeit..."
Bullshit natuurlijk.
De PU stond gepland voor 2015 oorspronkelijk... toen 2017... 2018 ... toen wisten ze het niet meer ... en nu is het "er komt geen releasedate..it is what it is"...
8)7

[...]
Mensen op forums die hun gelijk niet kunnen halen dus maar mensen op hun kennis gaan afkraken..
:/

Ik ben dan misschien geen developer, maar ik game al meer jaren dan jij leeft waarschijnlijk.
En ik kan googlen....

Zoals gezegd, iedereen is het wel over eens dat de development van een AAA game, die je van 0 begint (dus geen sequel) GEMIDDELD zo'n 5-7 jaar kan duren, van concept fase tot release.
Alles daarboven is "boven gemiddeld".
En dat is met budgetten van 50 tot 100 miljoen dollars...

Dus ik blijf erbij, als we met SC, in pre-alpha nu, al de 9 jaar aan beginnen te tikken, met een budget van 342 miljoen op dit moment en no release date in sight (zelfs niet voor SQ42) ... dan ben je gewoon het spoor kwijt als game developer.

:F ;w

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Recon24 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:36:
[...]

Wat een bullshit vergelijking maak je hier en wat een frustratie toch in jullie damn. **knip**

Want jij snapt er iets van natuurlijk, wat een idiote reactie van je. Ik kan prima horen of muziek slecht klinkt, maar ik kan die persoon moeilijk vertellen hoe hij zijn muziek wel moet maken. Ik kan prima zien als iemand de bal er constant naast trapt, maar ik hoef hem niet te komen vertellen hoe hij wel moet gaan trainen (misschien zijn die trainingen verder gewoon goed). Ik kan prima eten proeven, maar ik hoef de kok niet te komen vertellen welke technieken hij moet gebruiken, maar wel eventueel welke kruides. Dit heeft niks met kritiek te maken, maar denken alsof je het zelf beter weet terwijl je er zelf geen reet van zou bakken.

En nee jij hoort mij hierboven niet zeggen hoe ze het wel moeten doen, ik geef alleen aan wat het verschil is tussen al die ontwikkeling fases. Ik blijf lachen hoe gefrustreerd sommige hier toch blijven zijn. Dat gefrustreerde gedoe van sommige hier dat ze zichzelf er zowat van binnenuit opvreten voegt hier onderhand ook niks meer toe.

Nee sorry probeer een betere vergelijking te maken of zeg anders niks 8)7
Ermm... sorry maar jij maakt hier de foute vergelijkingen.
Niemand zegt hier HOE ze Star Citizen moeten maken, we zeggen alleen dat ze het spoor kwijt zijn en achteraf foute beslissingen hebben gemaakt en nu doen alsof hun neus bloed en er niks aan de hand is.
Dus de vergelijking "ik ben geen muziekant (aka developer) maar kan wel horen wanneer muziek slecht is (aka een buggy alpha game na 9 jaar development)" is een terechte vergelijking.

Wat ik/we ze kwalijk nemen is dat ze niks toegeven en gewoon doorgaan of er niks aan de hand is.
Shipsales blijven doen om geld binnen te harken omdat het geld er als water uitstroomt, zieltjes winnen door mooie demo's en ship promotions etc..

Het is 1 grote bubbel aan het worden die op een gegeven moment knalt.
Hoe meer valse beloftes, nieuwe onzinnige features en roadmap "aanpassingen" er komen, des te dunner de ballon wordt...
Hoe lang het nog duurt hangt af van de naïviteit van de fanbois die er geld in blijven steken imho.

[ Voor 2% gewijzigd door Ircghost op 26-01-2021 09:52 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

Jemig. Schiet er even een uit zijn slof.. en dan er bij zeggen dat je er om kunt lachen? Iedereen houdt het bij het onderwerp, jij maakt er keer op keer een persoonlijke aanval van. En nu vervolg je het met een nog persoonlijkere afkraker die wat mij betreft de grens van fatsoen ver overschrijdt.

Ja, ik heb inderdaad nogal een beef met CR omdat ik hem betaald heb om een product op te leveren wat er nogsteeds niet is. Omdat er al jaren geleden beloofd was om op te leveren, ben ik er vanuit gegaan dat ik al lang iets speelbaars zou hebben. Inmiddels speelt gamen niet zo'n grote rol meer in mijn leven, maar heb ik hier nog wel een klap geld in zitten waar ik nooit wat voor gehad heb. Als ze nou mijn geld terug zouden geven, zou ik er niet zo'n moeite mee hebben maar de enige manier waarop ik er nu nog geld uit kan halen is via doorverkoop, en dan iemand anders met deze bagger op te zadelen.

Je hoeft mij niet te onderwijzen over wat een normaal dev traject is en wat ontwikkelfases zijn, daar heb ik genoeg ervaring mee. Net als met beloftes maken en nakomen. Ik ben niet gefrustreerd over SC, maar teleurgesteld en boos. De frustraties die doorsijpelen tot mijn schrijven is een resultaat van jouw begriploze, respectloze beschuldigingen en verwijten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• acotone777
Kan dat gezeur a.u.b. een keertje ophouden .........

"Vervolgens werd ik wakker in een bunker, wat het Klescher Rehabilitation Facilities heette. Helaas lukte het niet om met de guards te matten of met inmates een ontsnapping te plannen, dus de mijnen maar ingedoken om zelf te ontsnappen. Veel vage tunnels later toch maar weer teruggegaan, en halverwege bleek mijn straf erop te zitten. Eenmaal uit de mijnen kon ik dus zo naar buiten lopen, om automatisch op een nabij spacestation te spawnen. Al met al best vermakelijk om wat nieuws te zien maar toch ook wel veel doelloos tijd verspilt. Blijkbaar zijn de mijnen al min of meer gemapt en schijn je wel degelijk te kunnen ontsnappen. Misschien komend weekend weer een poging wagen dan maar. https://www.reddit.com/r/..._facilities_complete_map/"

Supper grappig, ga ik ook proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Het blijft wel een mooi grafisch hoogstandje .. voor nu...
Mijn Carrack was echt vet...

Vind het echt bijzonder jammer dat het spel zo blijft falen.
ik had zulke high hopes toen ik in 2012 mijn geld erin gooide :(

[ Voor 84% gewijzigd door FijneKerst op 26-01-2021 10:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Recon24
@Sebben @FijneKerst

Beide jullie berichten gelezen. Maar hoe vaak komen deze discussies hier terug en hoe vaak zie ik sommige @Sebben weer uit frustratie in de herhaling vallen over development. Het is niet alsof we niet weten hoe de development gaat, en elke keer hetzelfde gezeur en onderwerp te moeten bespreken is nogal vermoeiend. Het is niet alsof jullie reageren op de mensen die hierboven iets leuks hebben gedaan in SC, en delen die discussie ook verder niet.

En @FijneKerst Je mag prima je eigen "mening" hebben, maar er is een verschil in mening en feiten. En die haal jij door elkaar...dus ik ga verder ook niet in op je vorige post omdat zowel jij als ik er toch niks mee opschiet. Ik heb je laten weten hoe development kan zijn en hoe development fases zijn, maar als jij er andere ideeën in ziet prima...maar dat zijn niet de feiten namelijk.

Zoals ik al eerder zei, sommige denken met 3 regeltjes even te kunnen vertellen hoe het wel moet en dat is lekker makkelijk praten vanachter je toetsenbordje. Voor de rest zou ik zeggen, geef de mensen die hier WEL plezier hebben met SC ook wat meer ruimte, dan het alleen maar verpesten met die constante frustratie. Men zegt dat de SC "loveers" het allemaal te persoonlijk nemen, maar begin me af te vragen waarvan die diepe frustratie dan komt van "naaysers" om een game.

Het niet alsof jullie Chris ook maar 1x in het echt hebben ontmoet en gesproken.

Edit: zal jullie verder ook negeren zover het kan, om bepaalde discussies te voorkomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Recon24 op 26-01-2021 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

Fijn thanks.. dit is prettiger communiceren.
Recon24 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:54:
@Sebben @FijneKerst

Beide jullie berichten gelezen. Maar hoe vaak komen deze discussies hier terug en hoe vaak zie ik sommige @Sebben weer uit frustratie in de herhaling vallen over development. Het is niet alsof we niet weten hoe de development gaat, en elke keer hetzelfde gezeur en onderwerp te moeten bespreken is nogal vermoeiend.
Ik begrijp helemaal dat dit niet leuk is voor de mensen die wél enthousiast zijn, daarom heb ik ook voorgesteld om (net als de sc refunds op reddit) kritiek en lof in losse topics te doen. Daar was alleen geen animo voor. Je kunt het mensen niet kwalijk nemen dat ze hier een beetje ziek van zijn. Van de meesten kan je in de Tweakers ship list wel zien wat ze aan vloot hebben en een beetje inschatten wat de gemaakte kosten zijn. Dat is niet mals. Zolang we het niet opsplitsen, lijkt het me niet fair om te verwachten dat mensen hier geen kritiek komen uiten.
Het is niet alsof jullie reageren op de mensen die hierboven iets leuks hebben gedaan in SC, en delen die discussie ook verder niet.
Ik vond de berichten leuk om te zien en heb zelfs gekeken naar trials voor die race. Er gingen veel dingen goed, dat is fijn om te zien. Voor het geval je anders denkt: ik wil graag dat deze game slaagt he.. Maar ik kon er weinig aan toevoegen, dus heb ik er niet op gereageerd.
maar begin me af te vragen waarvan die diepe frustratie dan komt van "naaysers" om een game.
Dat heeft te maken met de bak geld die mensen er in gestoken hebben vs gebroken beloftes. Ik bewonder je geduld, maar dit kun je mensen toch niet kwalijk nemen?
Het niet alsof jullie Chris ook maar 1x in het echt hebben ontmoet en gesproken.
Ik beoordeel hem op hoe hij zich presenteert, op basis van zijn presentaties heb ik hem geld gegeven. Of het een toffe peer in persoon is, interesseert me niet. Al denk ik dat het ook geen toffe peer is. Ik heb veel artikelen over hem, zijn track record en Sandy gelezen, bijna alle letters from the chairman en uren aan interviews en weet ik wat gekeken. Vergeet niet dat ik ook een fanboy was. Ik geloofde maar al te graag alles. Maar gezien het verloop, kan ik gewoon niet anders dan concluderen dat hij ofwel ontzettend naief en incompetent is, of gewoon de boel aan het besodemieteren is. Voor beiden heb ik weinig respect. Want op zijn leeftijd, zou je dat eerste écht niet meer hoeven te verwachten.

En dan kunnen we het hebben over wat een 'normaal' development traject is. Ongetwijfeld heb je daar ook veel ervaring mee. Maar de bottom line is dat hij beloftes heeft gemaakt, die niet nakomt, en wat er wel ligt gewoon nog lang niet goed genoeg is. Dat is zorgelijk omdat veel problemen in de basis van de game liggen en frustrerend omdat de prioriteit bij meer sales en glanzende shit lijkt te liggen.

Ben jij niet een beetje boos dat ze A-list acteurs jaren geleden al hebben laten mo-cappen? Volkomen nutteloos omdat het nog lang niet geimplementeerd kon worden en mogelijk nu waardeloos omdat de techniek inmiddels veel verder gevorderd is. Dit is toch gewoon waardeloze planning, grootheidswaanzin en klinklare geldverspilling?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24
Sebben schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:17:
Fijn thanks.. dit is prettiger communiceren.

[...]

Ik begrijp helemaal dat dit niet leuk is voor de mensen die wél enthousiast zijn, daarom heb ik ook voorgesteld om (net als de sc refunds op reddit) kritiek en lof in losse topics te doen. Daar was alleen geen animo voor. Je kunt het mensen niet kwalijk nemen dat ze hier een beetje ziek van zijn. Van de meesten kan je in de Tweakers ship list wel zien wat ze aan vloot hebben en een beetje inschatten wat de gemaakte kosten zijn. Dat is niet mals. Zolang we het niet opsplitsen, lijkt het me niet fair om te verwachten dat mensen hier geen kritiek komen uiten.

[...]

Ik vond de berichten leuk om te zien en heb zelfs gekeken naar trials voor die race. Er gingen veel dingen goed, dat is fijn om te zien. Voor het geval je anders denkt: ik wil graag dat deze game slaagt he.. Maar ik kon er weinig aan toevoegen, dus heb ik er niet op gereageerd.

[...]

Dat heeft te maken met de bak geld die mensen er in gestoken hebben vs gebroken beloftes. Ik bewonder je geduld, maar dit kun je mensen toch niet kwalijk nemen?

[...]

Ik beoordeel hem op hoe hij zich presenteert, op basis van zijn presentaties heb ik hem geld gegeven. Of het een toffe peer in persoon is, interesseert me niet. Al denk ik dat het ook geen toffe peer is. Ik heb veel artikelen over hem, zijn track record en Sandy gelezen, bijna alle letters from the chairman en uren aan interviews en weet ik wat gekeken. Vergeet niet dat ik ook een fanboy was. Ik geloofde maar al te graag alles. Maar gezien het verloop, kan ik gewoon niet anders dan concluderen dat hij ofwel ontzettend naief en incompetent is, of gewoon de boel aan het besodemieteren is. Voor beiden heb ik weinig respect. Want op zijn leeftijd, zou je dat eerste écht niet meer hoeven te verwachten.

En dan kunnen we het hebben over wat een 'normaal' development traject is. Ongetwijfeld heb je daar ook veel ervaring mee. Maar de bottom line is dat hij beloftes heeft gemaakt, die niet nakomt, en wat er wel ligt gewoon nog lang niet goed genoeg is. Dat is zorgelijk omdat veel problemen in de basis van de game liggen en frustrerend omdat de prioriteit bij meer sales en glanzende shit lijkt te liggen.

Ben jij niet een beetje boos dat ze A-list acteurs jaren geleden al hebben laten mo-cappen? Volkomen nutteloos omdat het nog lang niet geïmplementeerd kon worden en mogelijk nu waardeloos omdat de techniek inmiddels veel verder gevorderd is. Dit is toch gewoon waardeloze planning, grootheidswaanzin en klinklare geldverspilling?
@Sebben Enige wat ik hierover wil zeggen, is dat het mij opvalt dat de gene die er altijd "zwak, ziek en misselijk" van worden ook maar 1x in het jaar of 2 jaar SC een keer opstarten. Al lang vergeten hoe het werkt, zichzelf totaal frustreren en maar weer afsluiten en dan een heel beklaag doen in dit topic.

Dan heb ik persoonlijk niet zo'n medelijden met mensen die naar mijn idee er dan ook geen "moeite" voor doen om er iets "leuks" uit te halen. En dan zeg ik niet dat jij het doet, maar heb genoeg namen voorbij zien komen. Bij die heb ik dan ook zoiets van "ja je hebt eigenlijk weinig te zeiken als je zelf al geen moeite doet".

Net als het bericht van @FijneKerst kerst hier boven me?...ik denk tja vraag je om aandacht ofzo, want het is niet dat we weten dat je gefrustreerd bent en komt ook een beetje overdreven over van "het blijft maar falen". Soms voegt iets toe, maar soms denk ik dan van...ja en?

Verder of dit geldverspilling is, grootheidswaarzin of waardeloze planning...i don't know? Ik ken wel andere games die uiteindelijk naar mijn idee beter niet gemaakt hadden hoeven te worden, of nog langer in development hadden kunnen blijven. SC is in wat dat opzicht een uniek project, en dat is voor velen alleen al interessant. Men roept ook weleens van "als die studio het nou zou maken dan was het al af".

Laten we eerlijk wezen. Wat we nu zien in SC en hoe diep het kan gaan, en hoe schepen eruit zien en planeten, dan zie ik dit geen andere dev dit even zo doen in 3 jaartjes....zelfs niet Frontier dev van Elite Dangerous.

Voor de rest hou ik hierover op want ik ga ervanuit dat dit een discussie is die toch nooit gaat eindigen. Er is ook een reden waarom veel SC backers wegblijven uit dit topic of topics die bv op Neogaf, resetera worden gemaakt omtrent SC (zelfs als het gewoon weetjes zijn). Ze worden altijd overspoeld met de "naysayers" die daar dan altijd direct de overhand hebben. Niet gek dat de SC backer vaak niet buiten de SC reddit of spectrum communiceert.

[ Voor 5% gewijzigd door Recon24 op 26-01-2021 11:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Recon24 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:54:

Edit: zal jullie verder ook negeren zover het kan, om bepaalde discussies te voorkomen.
Niet om het 1 of ander, maar... Citizencon 2016 in LA ... handje geschud zelfs.
Maar idd... ik ben toen niet los gegaan op hem over zijn development strategie... ik was toen nog te brainwashed door alle fancy filmpjes en beloftes :D

Die Sandy is trouwens innieminnie klein en dun ... je zou toch denken dat ze van 300 miljoen wel eens een biefstukkie naar binnen kan douwen...

Verder zal ik me ook onthouden van commentaar de komende tijd... ik denk dat iedereen van binnen wel weet waar dit naartoe gaat, dus ik zal de vinger niet in de spreekwoordelijke wond blijven duwen.

Als je er maar plezier aan hebt....

[ Voor 15% gewijzigd door FijneKerst op 26-01-2021 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:35

FunkyTrip

Funky vidi vici!

FijneKerst schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:41:
[...]

Het is uiteindelijk ook een verdienmodel zo. Door telkens nieuwe features in te bouwen verleg je de aandacht daar naar toe ipv de mindere core gameplay. Met als gevaar dat de instapcurve voor nieuwe spelers op een gegeven moment dusdanig hoog is dat ze er niet eens meer aan beginnen: te complex en een matige eerste indruk door de niet zo soepele controls

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acotone777
Toen ik in 2012 instapte wist ik dat CR Freelancer , wat ik kapot gespeeld heb, bijna verkloot had . Star Citizen zal er komen en ik heb er nu al veel lol van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

acotone777 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:46:
Toen ik in 2012 instapte wist ik dat CR Freelancer , wat ik kapot gespeeld heb, bijna verkloot had . Star Citizen zal er komen en ik heb er nu al veel lol van
Dat is ook een van de redenen dat ik ben ingestapt, Freelancer was top. Dit zou hetzelfde worden maar dan beter. Ik wist toen alleen niet dat hij Freelancer bijna verkloot had en dat MS de boel heeft moeten redden. Ik vraag me af of een vergelijkbaar scenario nog wel mogelijk is met SC. Het is zó gehyped dat je het moeilijk nog helemaal kunt waarmaken en met zoveel presales, is het natuurlijk ook onduidelijk hoeveel er nog te verkopen valt na een overname.

Ik ben blij dat je er plezier uit haalt. Ik weet dat het misschien niet zo lijkt, maar ik ben echt niet afgunstig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

FijneKerst schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:45:
[...]

Dat is hoe dan ook een leuk verhaal voor de kleinkinderen later, zowel als deze legendarische game uitgekomen is, of als duidelijk is dat dit de meest legendarische crowdfund scam blijkt te zijn :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• badabingbadaboo
FijneKerst schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:45:
[...]

Maar idd... ik ben toen niet los gegaan op hem over zijn development strategie... ik was toen nog te brainwashed door alle fancy filmpjes en beloftes :D

Die Sandy is trouwens innieminnie klein en dun ... je zou toch denken dat ze van 300 miljoen wel eens een biefstukkie naar binnen kan douwen...

Verder zal ik me ook onthouden van commentaar de komende tijd... ik denk dat iedereen van binnen wel weet waar dit naartoe gaat, dus ik zal de vinger niet in de spreekwoordelijke wond blijven duwen.

Als je er maar plezier aan hebt....
Wat ik me afvraag is wat je probeerd te bereiken?

Moeten we allemaal een boze brief schrijven naar iemand, of heb jij een game in development die we moeten backen ipv SC?

Ik zou het persoonlijk veel leuker vinden als je over de leuke dingen vertelt die je daar bij CitizenCon hebt gezien/gedaan, hoe het in Amerika was etc. ipv alleen het negatieve te benoemen.

Barthelomeus#2737

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

badabingbadaboo schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:57:
[...]

Wat ik me afvraag is wat je probeerd te bereiken?

Moeten we allemaal een boze brief schrijven naar iemand, of heb jij een game in development die we moeten backen ipv SC?

Ik zou het persoonlijk veel leuker vinden als je over de leuke dingen vertelt die je daar bij CitizenCon hebt gezien/gedaan, hoe het in Amerika was etc. ipv alleen het negatieve te benoemen.
Ja het leven gaat nou eenmaal niet altijd over leuke dingen... en forums ook niet ;)

CitizenCon was druk.... heel...druk. Leek wel alsof je naar een Metallica concert ging, zoveel zwarte kleding en mannen met lang haar :P
Was een beetje de E3, maar dan kleiner en alleen voor 1 spel.
Je kon de demo toen spelen en er stonden her en der modellen van schepen opgesteld.
Verder liepen er veel CIG'ers rond die je gewoon kon aanspreken, geen tafels waar ze achter zaten enzo. Dat was wel leuk en verfrissend.
Chris liep op een gegeven moment ook gewoon rond, dus toen even zijn handje kunnen schudden en "looks awesome" kunnen zeggen.

Amerika zelf weinig van gezien. valt ook weinig te zien... beetje Rotterdam maar dan alles 10x zo groot en zo veel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• roepie88
Wat ik niet begrijp is dat er hier een aantal mensen blijven terugkomen en blijven bashen. Geef je mening en als je zwaar teleurgesteld of wat dan ook bent, blijf hier dan weg. Geef het topic de ruimte om de Tweakers die nog wel een beetje hoop hebben en het nog wel naar hun zin hebben in SC dat ook te uiten zonder meteen een reactie te krijgen dat het een flop is.
Dat is dan ook precies de reden dat ik gestopt ben met het posten van events of andere SC nieuwtjes. Er is hier altijd wel iemand die het nodig vind om de boel tot aan de grond toe af te fikken.
Doe geen moeite om hierop te reageren. De komende 4 a 5 weken laat ik het topic weer even links liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Doe geen moeite om hierop te reageren. De komende 4 a 5 weken laat ik het topic weer even links liggen.
Sorry, doe ik het toch (risico van op een forum posten) 8)
roepie88 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:11:
Wat ik niet begrijp is dat er hier een aantal mensen blijven terugkomen en blijven bashen. Geef je mening en als je zwaar teleurgesteld of wat dan ook bent, blijf hier dan weg. Geef het topic de ruimte om de Tweakers die nog wel een beetje hoop hebben en het nog wel naar hun zin hebben in SC dat ook te uiten zonder meteen een reactie te krijgen dat het een flop is.
Dat is dan ook precies de reden dat ik gestopt ben met het posten van events of andere SC nieuwtjes. Er is hier altijd wel iemand die het nodig vind om de boel tot aan de grond toe af te fikken.
Helemaal mee eens, wellicht zou een topic warning met daarin de meest besproken "discussies" een uitkomst zijn? Weet niet of een TW daarvoor bedoeld is, maar vaak is de aanleiding voor een pro / contra SC moddergevecht een vraag van een nieuwe (potentiële) backer die wat info zoekt. Tegenstanders willen iemand behoeden voor de perverse prikkels van veel te dure digitale ruimtescheepjes in een mismanaged project en voorstanders roemen de game om de ambitie, potentie en uniekheid.

Blijft lastig want ik zie aan beide kanten goede argumenten. Helaas worden die vaak ook aan beide kanten gepresenteerd op een manier die imo niet op dit forum hoort. Tot in den treure herhaaldelijk de argumenten voor je eigen gelijk aanhalen, en zelfs persoonlijke sneren en aanvallen gebeuren nog steeds door dezelfde personen. Hier komt niemand voor naar het forum dus ik zou wat meer informatieve posts alleen maar toejuichen.

Denk dat het grootste deel van de backers slechts sporadisch inlogt uit verveling of nieuwsgierigheid. Ik hoef niet elke week screenshots te zien van hoe mooi alles eruit ziet maar als ik weer eens de launcher en de game update vind ik het wel leuk om even "rond te kijken" wat men op het moment doet in SC. Maar ik snap ook dat er mensen zijn die anderen willen behoeden voor wat zij als een "foute keuze" zien door SC te backen met honderden (duizenden?) euro's, wellicht kan een TW de angel hieruit halen..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bornhald
roepie88 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:11:
Wat ik niet begrijp is dat er hier een aantal mensen blijven terugkomen en blijven bashen. Geef je mening en als je zwaar teleurgesteld of wat dan ook bent, blijf hier dan weg.
Ik kan niet voor andere spreken. Maar voor mij is de reden om evenwicht te scheppen. Met de mening van andere mensen hier die deze Alpha het beste idee vinden sinds gesneden brood

SC is gewoon een enorme cluster fuck. Ze zijn al 6 jaar bezig met het verbeteren van de netwerk code, voor hun komende event moeten ze content verwijderen en de player count ( van een mmo) verlagen van 50 naar 40. De single player die sinds 2014 al beloofd wordt en waar we vorig jaar een roadmap(!) Van zouden krijgen is er ook nog niet.

Maar gezien ze terug zijn gekomen op hun policy dat ze refunds deden ( ergens in 2012 tijdens de is geroepen) heb ik nog steeds geld in dit fiasco zitten en wil ik graag andere mensen waarschuwen. Niet dezelfde fout te maken als ik heb gedaan.

Als je een echo chamber wil waar alle kritiek wordt weg gehaald dan raad ik je het sc topic op Reddit aan, spectrum schijnt ook redelijk goed te zijn voor wat betreft sensuur. Maar net zoals verschillende mensen hier komen om te zeggen dat het geweldig is komen andere mensen met een andere mening ook hier. Vaak ook onderbouw met feiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Helemaal eens.

Nieuwe mensen kunnen m.i. (na je goed ingelezen te hebben op beide kanten van de medaille) nog best instappen met een starterpakket maar meer zou ik er nu echt niet insteken.

[ Voor 20% gewijzigd door Help!!!! op 29-01-2021 10:30 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badabingbadaboo
Ik denk dat er ook een verschil in zit in verwachting en of je al sinds het begin een backer bent.

Waarschuwen voor een fiasco vind ik te ver gaan, men is zelf verantwoordelijk voor wat men doet. Ikzelf kan niet meer getriggerd worden door AAA games die gehyped worden na jaren van "fiascos" van andere uitgevers. Dus ik wacht tegenwoordig af ipv als eerste in de rij te staan bij een release. Zo ook bij SC, en ik heb absoluut geen spijt want ik heb nu al meer plezier beleefd aan SC dan aan RD2, AC, Destiny .. nouja alle spellen van de afgelopen 6 jaar. En ik heb minder betaald aan SC dan aan de AAA games.

Als ik een backer uit 2012 was - dan had ik hier een totaal andere mening en verhaal verteld, dat weet ik zeker.

@Bornhald waarom zet je je account niet te koop? Kan je er misschien nog iets voor krijgen.

Wat ik mensen aanraad is om je echt eerst erin te verdiepen wat je nu kan doen, waarom je dat zou willen doen en of je daar genoegen mee neemt.
Want ik verwacht niet een release binnen 10 jaar. Beta misschien over 5 jaar..

Ook zoals Bornhald zegt; op dit moment is het netwerkgedeelte zelfs slechter dan 3.11 van oktober. NPC's schieten van links naar rechts door desyncs, partynametags worden per 10 sec geupdate en de playercap verlagen naar 40 had ook geen invloed op de performance. Alhoewel die van mij naar 20 mag in de huidige status.
En niet te vergeten de bugs waarbij je je vliegtuig niet meer kan spawnen, vastzit in de gevangenis, je gekochte spullen zijn verdwenen etc.

En toch heb ik gisteren de mooiste ervaring gehad tot nu toe ;)

PS. Nu heb je gewoon EU rechten voor aankopen betreft refunds. En een refund is tussen een poep en een scheet geregeld.

Barthelomeus#2737

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
badabingbadaboo schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:47:
Ik denk dat er ook een verschil in zit in verwachting en of je al sinds het begin een backer bent.

Waarschuwen voor een fiasco vind ik te ver gaan, men is zelf verantwoordelijk voor wat men doet. Ikzelf kan niet meer getriggerd worden door AAA games die gehyped worden na jaren van "fiascos" van andere uitgevers. Dus ik wacht tegenwoordig af ipv als eerste in de rij te staan bij een release. Zo ook bij SC, en ik heb absoluut geen spijt want ik heb nu al meer plezier beleefd aan SC dan aan RD2, AC, Destiny .. nouja alle spellen van de afgelopen 6 jaar. En ik heb minder betaald aan SC dan aan de AAA games.

Als ik een backer uit 2012 was - dan had ik hier een totaal andere mening en verhaal verteld, dat weet ik zeker.

@Bornhald waarom zet je je account niet te koop? Kan je er misschien nog iets voor krijgen.

Wat ik mensen aanraad is om je echt eerst erin te verdiepen wat je nu kan doen, waarom je dat zou willen doen en of je daar genoegen mee neemt.
Want ik verwacht niet een release binnen 10 jaar. Beta misschien over 5 jaar..

Ook zoals Bornhald zegt; op dit moment is het netwerkgedeelte zelfs slechter dan 3.11 van oktober. NPC's schieten van links naar rechts door desyncs, partynametags worden per 10 sec geupdate en de playercap verlagen naar 40 had ook geen invloed op de performance. Alhoewel die van mij naar 20 mag in de huidige status.
En niet te vergeten de bugs waarbij je je vliegtuig niet meer kan spawnen, vastzit in de gevangenis, je gekochte spullen zijn verdwenen etc.

En toch heb ik gisteren de mooiste ervaring gehad tot nu toe ;)

PS. Nu heb je gewoon EU rechten voor aankopen betreft refunds. En een refund is tussen een poep en een scheet geregeld.
Een formele refund krijg niet niet voor elkaar, in de US zijn ze via een procedure gedaagd en daar is het spel geclassificeerd als "released" ook wanneer je vanuit de EU nu een refund aanvraagt zegegn ze dat het na de 14 dagen thuiskoop garantie is (ze doen refunds t/m 30 dagen) De meest zinnige is de account verkopen, maar dan krijg ik mijn aankoop bedrag niet terug. Ik heb al aangeboden hier om alles op mijn account te verkopen voor de melt value en dan zou ik hier ook nooit meer terug komen, maar op dat aanbod wordt ook niet ingegaan :)

Dus we hebben het over een released spel wanneer je het probeert aan te vechten maar in andere gevallen is het een alpha. Net welke de wind op waait en wat in het voordeel werkt op dat moment. En in mijn optiek is dat hoe CIG met alles om gaan.

Als je een starter pack koopt kan je denk ik een redelijke impressie krijgen van het spel en wat er mis is. een goed alternatief is wachten tot een fly free week. maar voordat je besluit te kopen raad ik zeker ook aan om reddit star citizen refunds te checken voor een ander geluid. Dan kan je ook een mooie link zien met uitspraken door CIG mensen gedaan en wanneer deze gedaan zijn en dat deze nog niet in de alpha zitten (maar volgens uitspraken er wel in hadden moeten zitten)

edit:
ik geloof best dat je enorm leuke ervaringen kan hebben, maar m.i. heeft dat meer te maken met de mensen met wie je speelt dan dat het een feature in een spel is welke zo bedoeld is.

[ Voor 3% gewijzigd door Bornhald op 29-01-2021 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

badabingbadaboo schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:47:
Waarschuwen voor een fiasco vind ik te ver gaan, men is zelf verantwoordelijk voor wat men doet.
Ik denk dat jij wel realistische verwachtingen hebt als je zegt binnen 5 jaar geen fatsoenlijke Beta te verwachten, maar er zijn weinig mensen die dat zien. Als CIG niet al letterlijk zegt dat het bijna klaar is, maken ze op zijn minst heel dankbaar gebruik van die onduidelijkheid. Daar kun je mensen niet genoeg voor waarschuwen.
Dit is nieuws voor mij. Kan je hier meer over vertellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fluffy86
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-09-2023
Ondertussen is er weer een Free Fly Event gaande voor de mensen die geïnteresseerd zijn.
Ik heb de game geprobeerd, mijn pc draait het tot nu toe aardig goed.
Verder zijn er voor mij als beginner nog wel genoeg dingen te doen, het event duurt tot 26 Februari 2021.
Hierna hoop ik voor mijzelf een oordeel te kunnen vormen, of ik de game meer wil spelen, en het dus zal "backen" of niet.

Afgaande op dit forum zijn er aardig wat mensen gepassioneerd over de game (zowel goed als slecht).

Voordat ik begon met spelen heb ik overigens al wel wat YouTube video's gekeken over hoe je deze game het beste kan beginnen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Heftig allemaal hier...
Zelf ben ik backer sinds 2016 en met alle negativiteit twijfelde ik inderdaad om te posten.
Maar doe het toch, met meteen de ingave om een positieve wending aan het topic te geven met de wat meer leuke dingen.

Ironisch genoeg ben ik het pas echt intensief gaan spelen sinds de laatste update.
Nu Daymar eruit is heb ik echt met minimale bugs en crashes met veel plezier van afgelopen vrijdag avond tot gisterenavond flink kunnen spelen. Moest echt denken aan eten en mijzelf naar bed schoppen steeds.
Eerder was het nooit meer dan even spelen en weer wachten op de volgende update.

Het verschilt echt per persoon en hardware config wat de ervaringen zijn. Alleen de 30K errors kan ik niet ontwijken natuurlijk, maar die heb ik slechts een aantal keer gehad. En dan meer achter elkaar in een paar uur versus de hele tijd verspreid over de afgelopen paar dagen.

Wat mij terug heeft gebracht om het weer eens te proberen?
YouTube. Er is ongekend veel content en mensen die continu mooie videos maken.
Nee, niet alleen BoredGamer, die is inmiddels wel bekend en zag ik de in de topic start zelfs.

Zelf moet ik het hebben van Space Tomato. Zijn stem en content vormgeving met vaak tasty cinematics zijn echt heerlijk om naar te kijken.
Morphologist is ook een aanrader. Architect van beroep en maakt interessante kijkjes vanuit dat oogpunt naar design van de (mens gemaakte) wereld tot aan de schepen zelf.

Zie hier de fan made trailer der trailers:
YouTube: Star Citizen: Wingmen | 4K Cinematic
Als je dan nog geen zin hebt om het spel op te starten weet ik het ook niet meer.

En tenslotte een prachtige 12 minuten durende video die erg mooi samenvat wat het spel is op dit moment voor mensen die geen idee hebben wat Star Citizen is. Ook weer met mooie muziek en prachtige beelden.
YouTube: What is this game?

Topic revived. Ben benieuwd. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:48
Dit jaar een digitale CitizenCon, dag lang panels etc. op Twitch in plaats van een live-event.
https://robertsspaceindus...zenCon-2951-Save-The-Date

Hopen dat het volgend jaar weer live kan, en zodra het weer in Europa is gaan we er zeker weer heen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Case_C schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:04:
Dit jaar een digitale CitizenCon, dag lang panels etc. op Twitch in plaats van een live-event.
https://robertsspaceindus...zenCon-2951-Save-The-Date

Hopen dat het volgend jaar weer live kan, en zodra het weer in Europa is gaan we er zeker weer heen :) .
Indien dat gebeurd en het vliegwiel nog draait in mijn leven om deze game lijkt mij dit ook een leuk idee.
Misschien een Tweakers clubje vormen tegen die tijd haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 10:18

GekkeR

key = key

Oude backer hier, nog steeds goede hoop maar ik moet toegeven dat mijn sub inmiddels gestopt is.
De game brengt zelfs in zijn huidige vorm iets unieks wat ik nog niet bij andere games ben tegengekomen.
Het is het mij echter niet meer waard nu er nog meer geld in te stoppen.
Hopelijk kunnen ze, met het bedrag dat ze hebben en nog gaan krijgen, er een mooi geheel van maken.

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Pagina: 1 ... 78 ... 117 Laatste