De makers van Star Citizen hebben een interview met Chris Roberts uitgebracht waarin ze spreken over ' death of a Spaceman', de manier waarop ze het health-systeen en enkele varianten op de dood van je avatar in Star Citizen willen implementeren.
Stel, ik was een gamedeveloper voor Star Citizen...dan snap ik best dat je bepaalde features in de game wil implementeren:
Zoals de mogelijkheid om gered te worden door een teammate op een deep-space mission, enz.
En dat ze een 'loose all' optie willen invoeren voor de karakters, vind ik ook nog leuk.
Maar als ik het interview luister, hoor ik toch weer een hoop feature Creep, waar ik als gamer niet eens op zit te wachten...dronken worden van te veel drank...ok, prima. Maar dan verschillende soorten drugs en overdosis en daaraan doodgaan, met een mogelijkheid om je spullen te laten erven door je 'zoon of dochter', maar dan met een 'erfenisbelasting'???
Omdat...omdat een 'erfenisbelasting' ook in het echte leven bestaat???
Dit soort feature Creep zit ik niet eens op te wachten.
Als er een mogelijkheid bestaat om bijvoorbeeld een ander te doden in Star Citizen..., dan heb ik liever dat er in de gameplay eerst onderzoek gedaan moet worden wie de dader is, zodat de bandieten een voorsprong krijgen voordat er een bounty op hun kop gezet wordt. Of dat er bijvoorbeeld helemaal geen bounty uitgeloofd kan worden, omdat er in bepaalde vertrekken, zoals de wc's, geen camera's hangen.
Zo zou je leuke, interessante 'hitman' achtige gameplay kunnen ontwikkelen, met veel vrijheden.
Maar een volledig veilige omgeving creëeren doordat spelers gelijk een bounty op hun hoofd krijgen als ze iemand vermoorde en daarna uren moeten doorbrengen in een soort gevangenisomgeving....komt mij veel te gescript over.
Dus leuk al dat gepraat over gescripte inhoud, maar als speler heb ik liever een sandbox omgeving.
Verder refereert Chris Roberts even naar Red Dead Redemption 2, maar dan 'met meer mogelijkheden'
Blijkbaar wil Chris Roberts na 7 jaar alsnog een extra gameplay in zijn game ontwikkelen, een gameplay die helemaal niet bestond toen hij aan Star Citizen begon.
[
Voor 9% gewijzigd door
DeArmeStudent op 31-10-2020 17:00
]