Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Michiel79
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-09 15:48
Darkwolf_1982 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:55:
Zie hier de fan made trailer der trailers:
YouTube: Star Citizen: Wingmen | 4K Cinematic
Als je dan nog geen zin hebt om het spel op te starten weet ik het ook niet meer.

En tenslotte een prachtige 12 minuten durende video die erg mooi samenvat wat het spel is op dit moment voor mensen die geen idee hebben wat Star Citizen is. Ook weer met mooie muziek en prachtige beelden.
YouTube: What is this game?

Topic revived. Ben benieuwd. :)
Dat zijn leuke links inderdaad :)

Ja, het internet heeft sterke meningen over SC. De reddit's van de game laten dit goed zien. De fan-reddit laat vooral screenshots, trailers en grappige bugs zien. De sceptics-reddit vooral quotes van CiG van jaren geleden die je met de huidige gang van zaken kan weerleggen.

Wat nieuwe spelers (en ook mij) telkens weer verrast, is de scope: Alles zit in een en dezelfde universe. Je stapt uit je bed, loopt door een gebouw heen en loopt naar een trein. Tijdens die treinrit van een paar kilometer kijk je uit het raam en zie je een orbit space station. Da's geen plaatje, dat ding is daar en als je hoog genoeg zou kunnen springen sta je op dat platform. Je stapt in een schip, loopt er doorheen en stijgt op. ondertussen loopt je speelmaatje door dat ruimteschip heen en gaan in een turret zitten. Je vliegt een paar kilometer de lucht in en landt op dat space station. Je kunt rustig van het platform afspringen en door de ruimte dwalen. Er zit als het ware geen grens op, vergeleken met maatstaven van andere games.

Tegelijktijd ben je daar op gegeven moment overheen en denk je: Ok, now what? Na het 'wow' moment van versie 3.0 in 2016 is het qua gameplay nog geen groot feest. Het speelveld (zonnestelsel) is enorm en geeft potentieel veel vrijheid en mogelijkheden, maar fundamenteel probleem is dat de universe nog niet 'leeft'. De economie bijvoorbeeld (Quantum). Of meer uitgewerkte skills, op mining na. Een MMO gevoel met honderden spelers. Eigen basis/homestead bouwen. Noem maar op.

Games als Eve Online, NomanSky, Dual universe en ook zeker Elite laten zien dat al die bouwstenen realiteit kunnen zijn en geen technisch probleem hoeven zijn. Het is vooral de combinatie van dit alles en ook zeker de (enorme..) scope die het voor SC een uitdaging maakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michiel79
Overigens: Als iemand keertje mee wil doen met een rondje minen met m'n Argo Mole, you're welcome :) Sowieso een 4man job met drie lasers en een piloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:01
Ik ben zelf nog vrij nieuw met SC. De basis van de game heb ik een beetje door, maar ik loop tegen twee dingetjes aan: low hydrogen fuel en low shield. Op dit moment ben ik aan het uitzoeken hoe ik mijn hydrogen fuel kan bijvullen. Ik heb gelezen dat dit zowel in de ruimte kan als bij hangars.
Refuel and repair can be activated while your ship is on a landing pad.

Open the mobiGlas and select the maintenance (wrench) icon to buy fuel and repairs. The most likely pads to provide services are the busiest ones at the main centres such as Lorville, Area 18 spaceport and similar.
  • Ensure you are in your ship with power on or press R to go to the flight-ready mode.
  • Open the mobiGlass F1
  • Select the maintenance (wrench) icon at the foot of the display
  • Click on all the items you want then hit confirm.
Afbeeldingslocatie: https://starcitizenguidetothegalaxy.com/wp-content/uploads/2019/04/mobiGlas-refuelling.jpg
Bron: https://starcitizenguidet...ight-refuel-repair-guide/

Ik kwam de bovenstaande tekst tegen, dus ik wilde dat direct gaan proberen bij de Spaceport bij NB. Wanneer ik naar maintenance ga zijn alle opties rood met de tekst 'Not available'. Wat doe ik hier precies verkeerd?

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:46

Ves

A gadget addicted Bounty

Soms wordt het ship niet goed gedetecteerd door het VMS. Stijg even op en land daarna weer.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Michiel79 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:13:
[...]

Dat zijn leuke links inderdaad :)

Ja, het internet heeft sterke meningen over SC. De reddit's van de game laten dit goed zien. De fan-reddit laat vooral screenshots, trailers en grappige bugs zien. De sceptics-reddit vooral quotes van CiG van jaren geleden die je met de huidige gang van zaken kan weerleggen.
Zie inderdaad geïnformeerde reacties welke zowel leerzaam zijn als weerleggend.
Wat nieuwe spelers (en ook mij) telkens weer verrast, is de scope: Alles zit in een en dezelfde universe. Je stapt uit je bed, loopt door een gebouw heen en loopt naar een trein. Tijdens die treinrit van een paar kilometer kijk je uit het raam en zie je een orbit space station. Da's geen plaatje, dat ding is daar en als je hoog genoeg zou kunnen springen sta je op dat platform. Je stapt in een schip, loopt er doorheen en stijgt op. ondertussen loopt je speelmaatje door dat ruimteschip heen en gaan in een turret zitten. Je vliegt een paar kilometer de lucht in en landt op dat space station. Je kunt rustig van het platform afspringen en door de ruimte dwalen. Er zit als het ware geen grens op, vergeleken met maatstaven van andere games.
En deze ongekende vrijheid brengt mij iedere dag weer in dat universum.
Tegelijktijd ben je daar op gegeven moment overheen en denk je: Ok, now what? Na het 'wow' moment van versie 3.0 in 2016 is het qua gameplay nog geen groot feest. Het speelveld (zonnestelsel) is enorm en geeft potentieel veel vrijheid en mogelijkheden, maar fundamenteel probleem is dat de universe nog niet 'leeft'. De economie bijvoorbeeld (Quantum). Of meer uitgewerkte skills, op mining na. Een MMO gevoel met honderden spelers. Eigen basis/homestead bouwen. Noem maar op.
Het is erop of eronder voor deze game aan de hand van de progressie omtrent server meshing en hun network infrastructure tech over het algemeen.
Een stuk minder 30K in mijn beleving sinds 3.13, maar het is nog niet waar het moet zijn.
Wel heb ik begrepen dat er meerdere miljoenen in extra infrastructuur en netwerk stabiliteit gestoken gaat worden, dus de focus is er in ieder geval wel.
Nu de uitvoer nog...
Games als Eve Online, NomanSky, Dual universe en ook zeker Elite laten zien dat al die bouwstenen realiteit kunnen zijn en geen technisch probleem hoeven zijn. Het is vooral de combinatie van dit alles en ook zeker de (enorme..) scope die het voor SC een uitdaging maakt.
Heel veel tech is van de grond af gebouwd en dat kost inderdaad tijd. Zeker als het modulair moet zijn, makkelijk te updaten en dan zonder de rest te doen laten breken.
Dat is voor een project van deze scope niet mis inderdaad.
En Elite staat ook niet stil omtrent hun eigen ambities om dit soort vrijheden ook in te gaan bouwen.
Lees soms her en der dat er zogenaamd veel SC spelers naar Elite zijn gegaan voor hun space-trekken, maar daar weet ik het fijne niet van en zal ik niet onder gaan scharen, weet ik van mijzelf.
Voorlopig ben ik nog lang niet uitgekeken en heb ik meer dan genoeg te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
RobinNL schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:27:

[...]

Ik kwam de bovenstaande tekst tegen, dus ik wilde dat direct gaan proberen bij de Spaceport bij NB. Wanneer ik naar maintenance ga zijn alle opties rood met de tekst 'Not available'. Wat doe ik hier precies verkeerd?
Wat ik in jouw verhaal (en de hulp tekst) mis is het punt dat je ATC moet contacteren om een landing pad toegewezen te krijgen.
Zover ik weet is dit een vereiste om van deze diensten gebruik te kunnen maken.
Uitzonderlijk genoeg is soms een bugje aanwezig dat je inderdaad weer even op moet stijgen en daarna weer moet landen. Dit is mij tot heden echter nog niet overkomen sinds 3.13 en gebeurde ook niet vaak tijdens 3.12.
De enige uitzondering waar het momenteel niet (meer) kan is New Babbage, sinds 3.13. Is known issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Darkwolf_1982 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:44:
[...]

Wat ik in jouw verhaal (en de hulp tekst) mis is het punt dat je ATC moet contacteren om een landing pad toegewezen te krijgen.
Zover ik weet is dit een vereiste om van deze diensten gebruik te kunnen maken.
Uitzonderlijk genoeg is soms een bugje aanwezig dat je inderdaad weer even op moet stijgen en daarna weer moet landen. Dit is mij tot heden echter nog niet overkomen sinds 3.13 en gebeurde ook niet vaak tijdens 3.12.
De enige uitzondering waar het momenteel niet (meer) kan is New Babbage, sinds 3.13. Is known issue.
Dat laatste was blijkbaar het geval. Ik heb even boven NB bij kunnen vullen. Thnx voor de info!

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 12:17

stx

Voor de geïnteresseerden die een keer SC willen proberen vanaf 21 mei is de Invictus Conventie er weer! Dit jaar in New Babbage.

https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/18099-Invictus-Launch-Week-2951-Save-The-Date

Join us on May 21st as we kick of this year's celebration in Stanton.
  • Get a rare glimpse of the Navy's most fearsome ships, including destroyers, corvettes, and carriers.
  • Go on a tour inside an in-service Javelin, the UEES War Hammer.
  • A free-fly period will begin at the start the event and last up until June 3rd.
  • You can test-fly every ship free of charge.
  • Each manufacturer's ships will be available on different days, spread out over the entire event.
Head to New Babbage on MicroTech to visit the convention centre, from May 21st to June 1st

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 12:17

stx

RobinNL schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:03:
[...]

Dat laatste was blijkbaar het geval. Ik heb even boven NB bij kunnen vullen. Thnx voor de info!
Tip: In Alpha zijn je vehicles permanent verzekerd, dus als ergens land om vervolgens uit te loggen is het beter om dat niet te doen en gewoon te suiciden en je ship te claimen (niet expedite gebruiken) en vervolgens uit te loggen. Dag erna heb je een brand-new zonder schade en vol brandstof :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
stx schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 18:46:
[...]

Tip: In Alpha zijn je vehicles permanent verzekerd, dus als ergens land om vervolgens uit te loggen is het beter om dat niet te doen en gewoon te suiciden en je ship te claimen (niet expedite gebruiken) en vervolgens uit te loggen. Dag erna heb je een brand-new zonder schade en vol brandstof :P
Hmmm... Wat houdt die 3-6 maanden verzekering dan in bij aanschaf van een schip? Maar thnx voor de info! d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 19:44

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

RobinNL schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 23:41:
[...]
Hmmm... Wat houdt die 3-6 maanden verzekering dan in bij aanschaf van een schip? Maar thnx voor de info! d:)b
Dat gaat in als de game in release gaat. Dat wat je nu speelt is Alfa-testen of gewoon een leuke tech demo, zodat men kan zien hoe het loopt wat er tot op heden ontwikkeld is.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:15
Gaat leuk worden om eens bij die Javelin binnen te kijken met Invictus week :)
Ship to station docking ziet er ook goed uit, vraag me wel af welke schepen die functionaliteit gaan krijgen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Voor wie interesse heeft in de Tumbril (Tonk) Nova en Hercules C2/M2 te zien ingame.

2 screenshots van mij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fbze1zIGaV7ouHJypTUmitKE6uM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u38uxYKlIjRokjbw2oxRIoGw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vkEZ_JiIkLOvB51jnC4y0M3tbIY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LBfKt2Xf97LyrNqBVsGQSOMu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Recon24 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:23:
Voor wie interesse heeft in de Tumbril (Tonk) Nova en Hercules C2/M2 te zien ingame.

2 screenshots van mij:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vette screens!

3.13 aan het downloaden :P , 5gb te gaan... vanavond weer eens ingame gaan kijken :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

C2 is heerlijk vliegen. Niet zo langzaam als ik had gedacht.

De Tonk gaat voor leuke skirmishes zorgen de aankomende maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Ves schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:34:
C2 is heerlijk vliegen. Niet zo langzaam als ik had gedacht.

De Tonk gaat voor leuke skirmishes zorgen de aankomende maanden.
Zijn er eigenlijk nog schepen die de Tonk kunnen vervoeren? Enkel de C2 momenteel denk ik zo toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

C2/M2 vanwege de hoogte. Kan mij niet herinneren dat ze iets anders hebben genoemd/laten zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24

------------------------------

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-oPr1AAafPyc8zVwqJWO9zyUB-Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6cJH4rPFokrtFtY20CbdALMM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vswP7aarqoCH8Z8efiQ73PsFkGU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rYnWwq3paOcawjBSxtktLTlJ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 82% gewijzigd door Recon24 op 12-05-2021 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:49

Cogency

Ginnunga

TONK DAY!

:D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
Wat is de functie van een tank in een futuristische omgeving? Al in de Tweede Wereldoorlog was duidelijk dat tanks zo ontzettend kwetsbaar zijn voor tank-killer vliegtuigen!

<edit> Nova Tank video op YouTube gekeken en dan ziet het er wel wat interessanter uit.

[ Voor 20% gewijzigd door Haay op 20-05-2021 11:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2max
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-09 14:02
Hoe is de nieuwe free fly event?
In de vorige geprobeerd wat samen te spelen maar werkte niet fijn. Party/friend werkte niet goed, is het op dat gebied wat stabieler?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michiel79
Dit event is voor mij in ieder geval wat stabieler, qua spel ervaring! Ik geloof dat de player-cap tijdelijk nu op 40 zit. Niet dat je constant je nek brak over die overige 49 of 39 spelers ;)

Verder heb je a) de gebruikelijke expo op Microtech en b) kan je een Idris bezoeken. Daarvan zijn enkele etages open gesteld. Best indrukwekkend. De Bengall, als het ware het vliegdekschip van star citizen, hangt in de orbits van Hurston of Microtech. Kan je met een fly-by een kijkje nemen. Dat ding is enorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
Michiel79 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:38:
Dit event is voor mij in ieder geval wat stabieler, qua spel ervaring! Ik geloof dat de player-cap tijdelijk nu op 40 zit. Niet dat je constant je nek brak over die overige 49 of 39 spelers ;)

Verder heb je a) de gebruikelijke expo op Microtech en b) kan je een Javelin bezoeken. Daarvan zijn enkele etages open gesteld. Best indrukwekkend. De Bengall, als het ware het vliegdekschip van star citizen, hangt in de orbits van Hurston of Microtech. Kan je met een fly-by een kijkje nemen. Dat ding is enorm.
Fixed.

Maar zowel de Idris, Javelin als Bengal zijn idd aanwezig in de PU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Ga vanavond nog eens een rondje in de Carrack doen :) . Eens kijken voor een screen naast die Bengal :P .

Begrijp ook dat ze dit najaar weer met een nieuwe capital van Anvil komen? Ben wel benieuwd hoe dat schip er uit gaat zien, blijft voor mij toch wel de favoriet qua design-style.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 10:37
Leuk om te lezen dat er nog altijd voortgang zit in deze game en dat er nog mensen enthousiast zijn.
Ik heb al ruim 2.5 jaar niet meer ingelogd, heb ondertussen ook geen PC meer die dit aankan.

Mijn Backer Account heb ik nog en ben nog van plan als de game ooit uitkomt om te gaan spelen, heb ik gelijk een excuus om een nieuwe PC te bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel79
ErwinJ schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:01:
Leuk om te lezen dat er nog altijd voortgang zit in deze game en dat er nog mensen enthousiast zijn.
Ik heb al ruim 2.5 jaar niet meer ingelogd, heb ondertussen ook geen PC meer die dit aankan.

Mijn Backer Account heb ik nog en ben nog van plan als de game ooit uitkomt om te gaan spelen, heb ik gelijk een excuus om een nieuwe PC te bouwen :)
Ik geloof dat je na ongeveer 2.5 jaar wel verrast zal worden. Sowieso qua performance. De client is zodanig verbeterd dat deze alleen inlaadt wat de client 'ziet' vanuit de speler. Clientside OCS. Dus niet meer het hele zonnestelsel en alles wat daarin gebeurt. Dat is wat de game in vroeger stadium nogal log deed aanvoelen.

Afhankelijk van de drukte, loopt het bij mij best stabiel met een I7 7700K en een 1070. Goed, ik heb 32gb werkgeheugen erin zitten.

In mijn beleving heb je vooral een SSD nodig, en flink wat werkgeheugen. De SSD vooral voor het in- en uitstromen van de game wereld om je heen. Geheugengebruik zal met de tijd wel efficiënter worden, momenteel vreet ie nog met gemak door 16gb heen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Laatst online: 18-09 10:37
Michiel79 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:59:
[...]

Ik geloof dat je na ongeveer 2.5 jaar wel verrast zal worden. Sowieso qua performance. De client is zodanig verbeterd dat deze alleen inlaadt wat de client 'ziet' vanuit de speler. Clientside OCS. Dus niet meer het hele zonnestelsel en alles wat daarin gebeurt. Dat is wat de game in vroeger stadium nogal log deed aanvoelen.

Afhankelijk van de drukte, loopt het bij mij best stabiel met een I7 7700K en een 1070. Goed, ik heb 32gb werkgeheugen erin zitten.

In mijn beleving heb je vooral een SSD nodig, en flink wat werkgeheugen. De SSD vooral voor het in- en uitstromen van de game wereld om je heen. Geheugengebruik zal met de tijd wel efficiënter worden, momenteel vreet ie nog met gemak door 16gb heen ;)
Ik zal zeker verrast worden en ik blijf ook nog altijd hopen dat deze ooit gaat uitkomen.
Tegen die tijd zal ik mijn Setup gaan maken, waarschijnlijk gaat het toch lopen via de TV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
Ik heb ook even rondgekeken tijdens de Invictus week.
Was erg skeptisch door de negativiteit in de reacties onder o.a. de nieuwsartikelen erover, maar beter zelf ook oordelen nietwaar?

1e avond spelen viel erg tegen, geen tutorial of onboarding en had het snel opgegeven want ik kwam geen steek verder. De global chat hielp me wel wat op weg overigens.
Maar een dag later toch doorgezet omdat je toch op z'n minst gevlogen moet hebben niet!?
Maat van me heeft me er doorheen gepraat en ik kreeg vrij snel de smaak te pakken en daarom toch gepledged ondanks een avond vol bugs (klep en landingsgestel werkte niet meer).

Gisteravond prima kunnen spelen en leuke dingen gedaan. Het schijnt beter te lopen als het niet meer free-to-play is :+
Ik ben in ieder geval onder de indruk.
Maar ben ook wel blij dat ik heel lang gewacht heb als ik de reacties zo lees :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Er is nog geen tutorial of onboarding omdat de focus daar niet ligt. Ondanks dat hun marketing het anders lijkt lijken.

Een tutorial zal hoogstwaarschijnlijk verschijnen met de release van SQ42.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik lees nu een paarmaal dat er geen tutorials zouden zijn, maar deze zijn er weldegelijk. Alleen niet ingame, want er is nog geen 'game'. Zoals vaker door mij gezegd betreft het een leuke ontwikkel demo, die men Alfa noemt. Iets waarin iedereen die geinvesteerd heeft in de ontwikkeling kan zien en meetesten met wat men ontwikkeld heeft. Persoonlijk had ik er ook nooit de 'naam' Alfa er aan gehangen.

Wat betreft de tutorials deze zijn hier terug te vinden: Tutorials Star Citizen

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:49
Star Citizen is een spel waar ik al jaren op wacht. Met de jaren heen heb ik dan ook genoeg geld in het spel gestopt. Zou ik het weer doen? Nee. De ontwikkeling vind ik persoonlijk te langzaam gaan. Ze hadden eigenlijk de basis game uit moeten hebben en dan aanvullen met nieuwe content. Iets wat Elite Dangerous doet maar dan gratis updates. Nu blijven ze maar uitstellen en uitstellen terwijl we nog altijd in alpha zitten. Maar tegelijkertijd kan ik niet wachten om in mijn Idris-P (K versie met de after market kit). Maar helaas laat dat ook op zich wachten. Ik ben dan ook lid van Xplor en ga een ondersteunende rol binnen de organisatie vervullen. Waaronder het transporteren van organisatie assets en mobiele basis. Ik ga ook nog een groep van mensen samenstellen die het leuk vinden capital ships te beveiligen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

Leeft dit nog steeds dan?
Hoor er echt niks meer over.

Zelfs "He who shall not be named" is gestopt met ranten over SC.

[ Voor 38% gewijzigd door FijneKerst op 15-06-2021 13:31 ]

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mirved
  • Laatst online: 09-09 14:09
26 oktober 2012 heb ik dit spel gebacked en de staat van het spel na meer dan 9 jaar development is nog steeds om te huilen. Het is niet eens zover dat het over 1 jaar zeker volledig werkend uit is. Waarschijnlijk nog zeker 2-3 jaar. Echt te bizar voor woorden.

[ Voor 8% gewijzigd door Mirved op 15-06-2021 16:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:25
Star Citizen is een leuke maar lang(e)(zame) reis.
Als je een reis maakt met een budget van een paar miljoen en je hebt uiteindelijk bijna 374 miljoen dan ziet zo’n reis er heel anders uit.
Ik ben het helemaal eens met de post hier boven waarin wordt aangegeven dat ze misschien beter een basis game uit hadden kunnen brengen om die vervolgens steeds verder uitbreiden.
Dat hebben ze echter niet gedaan.
Dus dan maar de ontwikkeling vanaf de zijkant blijven volgen en regelmatig even in game ervaren wat er bijgekomen is en/of veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
Vraag: als ik refined ore in een (stored) schip plaat (via refinement panel) en ik log dan uit, zit het er dan nog in of niet?

Ik heb 1x getest met mijn Avenger en die was echt leeg erna.
Ik heb 1x wat in een cargo ship gedaan, maar omdat de server erg slecht leek te worden heb ik m alnog gestored en opnieuw ingelogd.
Toen leek het verdwenen en ben ik verder gaan spelen. Eenmaal in Area 18 bleek het er toch in te zitten, fysiek zag ik echter niks staan in de cargo bay.

Ik ben ff de weg kwijt.

Verder: vanochtend 6000 refined Quantanium verloren door een 30k server crash.
Ze hebben het erover het database systeem te verbeteren waardoor je bij zo'n crash niet je spul kwijt bent, lijkt me een hele goede om daar vol op in te zetten |:(

[ Voor 19% gewijzigd door Gman op 16-06-2021 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
@Gman het is nog early days he. na 10 jaar mag je nog niet verwachten dat de database architectuur in orde is /s

@Mirved Een beetje afhankelijk aan wat je definitie is van een scam kan je SC onderhand redelijk onder scams schuiven. Het "langzame ontwikkeling" verhaal is een beetje bs. Persoonlijk vond ik bijgevoegde youtube wel redelijk toepasselijk op SC YouTube: Difference Between A Scam & A Failure

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 20:44

MazeWing

The plot thickens...

Het probleem is dat er vanwege de haast "onuitputtelijke" stroom geld, er geen einde komt aan de ontwikkeling. Er is geen uitgever die na jaren ontwikkeling een product wil zien dat uitgebracht kan worden om de ontwikkelkosten terug te verdienen.

Het vereist een enorme discipline om op die manier een product te maken dat binnen afzienbare tijd af is. Dit vereist goed management en dat is er simpelweg niet. Chris Roberts heeft in het verleden vaker een puinzooi van de ontwikkeling gemaakt. Een goed voorbeeld was Freelancer...

Ik verwacht dan ook weinig de komende jaren. Pas als de geldstroom een keer stopt ziet men de noodzaak om echt doelen te stellen en er niet steeds doelen bij te krijgen en hetgeen ze hebben te perfectioneren.
Als het niet veel eerder gaat klappen dmv class-action suites o.i.d. die er echt wel een keer gaan komen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sebben
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 22:02

Sebben

https://pixelpet.io

MazeWing schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 21:35:
...
Er is geen uitgever die na jaren ontwikkeling een product wil zien dat uitgebracht kan worden om de ontwikkelkosten terug te verdienen.
"We, the Developer, intend to treat you with the same respect we would give a publisher."
- the Pledge, Chris Roberts

Het is ook vrij accuraat, de backers worden nu ongeveer evenzo respectloos behandeld als de uitgevers waar Chris in het verleden mee werkte. Het enige nadeel is dat wij geen macht hebben. Juridisch wordt er af en toe wat geprobeerd geloof ik. En sinds de laatste shitstorm laten ze weer wat meer van zich horen en sturen ze meer jpgs. Maar het grootste deel van de backers blijft vertrouwen hebben.

Het is wachten tot deze techdemo daadwerkelijk een spel wordt, of dat de backers het een keer echt zat worden. Maar beiden kan nog wel 10 jaar duren. Ik had nog hoop dat een andere partij het zou overnemen, maar ik denk dat niemand hier zijn vingers meer aan wilt branden.

PixelPet: genereer GRATIS met direct toegang tot de meeste Civitai modellen. Snel aan de slag op Telegram of Discord

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Wat hier gedaan en gemaakt word is echter iets waar geen andere studio's zich aan willen branden.
Als je kijkt naar de ontwikkeling snap je misschien waarom. 80% van de CryEngine is herschreven en aangevuld met nieuw ontwikkelde technology from the ground up.
Waarom niet meer engineering in huis halen om de technische blokkades aan te pakken?
Ze hebben schijnbaar aardig wat vacatures openstaan op dat vlak nog. Take that as you will.

Daarnaast is er heel veel aan het gebeuren en is development echt on fire.
Leuk. Maar wij zien er tot heden weinig van in de gameplay en andere zaken.
Totdat bepaalde core tech rond is blijft het ook nog even zo.

Nogmaals, Space Tomato (YouTube) maakt (o.a) maandelijkse verslagen omtrent de status van alle ontwikkelingen binnen CIG en waar aan gewerkt word.
Als je zijn video's bekijkt lijkt er toch heel wat te gebeuren en voelt het weer iets optimistischer.

Mijn hoop is dat het überhaupt goed gaat komen met de core tech (Server meshing etc) wat momenteel heel veel lijkt tegen te houden om te kunnen releasen in de PU.
Een goede benchmark zal Crusader zijn in hoeverre ze zijn gevorderd met beter geoptimaliseerde locaties..
Waarom ik dat denk?
Delamar (Levski) was uiteindelijk verwijderd met de reden om server resources te winnen.
Als je bedenkt dat enkel Port Olisar evenveel backend resources op eet als (heel?) Microtech... yikes...
Delamar was net als PO waarschijnlijk een resource monster.

Als mijn hoop uitkomt dat heel veel core tech op z'n plek gaat vallen denk ik dat we een grote leap gaan zien in gameplay en andere zaken.

[ Voor 5% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 17-06-2021 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

"Hoop" is inderdaad wel het sleutelwoord bij deze ontwikkelingen.

Weet je of er ergens uitgelegd is waarom ze perse de CryEngine wilden? 80% code rewrite is zowel bewonderenswaardig alsook zorgwekkend. Dat zie ik vooral als bevestiging dat ze gewoon de verkeerde engine gekozen hebben.

Overigens is Crusader nu op 'tentative' gezet op de shiny new roadmap. Ik had elders gelezen dat ie gedropped was, maar wellicht valt het mee.

PixelPet: genereer GRATIS met direct toegang tot de meeste Civitai modellen. Snel aan de slag op Telegram of Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Sebben schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:34:
"Hoop" is inderdaad wel het sleutelwoord bij deze ontwikkelingen.
Weet je of er ergens uitgelegd is waarom ze perse de CryEngine wilden? 80% code rewrite is zowel bewonderenswaardig alsook zorgwekkend. Dat zie ik vooral als bevestiging dat ze gewoon de verkeerde engine gekozen hebben.
Nogmaals, hetgeen wat zij voor ogen hadden was er simpelweg gewoon nog niet en in vele mate nog steeds niet vanwege de hoge complexiteit en eisen.
Of er een duidelijke verklaring is waarom CryEngine weet ik zoeven niet en Google hielp zo snel ook niet.
Zou niet weten welke andere engine (zeker al die jaren terug) een beter alternatief geweest had kunnen zijn.
Het draait nu op een fork van CryEngine genaamd Lumberyard (van Amazon), maar ze hebben de engine op de een of andere manier toch ook een eigen naam gegeven: Star Engine.
Overigens is Crusader nu op 'tentative' gezet op de shiny new roadmap. Ik had elders gelezen dat ie gedropped was, maar wellicht valt het mee.
Middels een zeer recente reactie van een CIG developer op Reddit heb ik vernomen dat Crusader wel commited is voor de Evocati build.
Je weet het natuurlijk nooit, maar ik heb (ja ja daar issie weer) hoop dat Crusader in 3.14 gaat komen. Er is al zoveel gestript van 3.14.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24
FijneKerst schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:31:

Meer dan je denkt, het punt is de general media post alleen eens in de zoveel tijd selectief iets over SC, dan staat de wereld weer onderste boven en is de wereld ook weer te klein meteen. Uit alle hoeken en gaten komen bepaalde mensen weer hetzelfde riedeltje roepen en daarna hoor je ze weer een jaar niet.

De media post ook alleen wanneer er weer een bepaald bedrag binnen is, maar de meeste posten niks over grote patch releases, behalve bepaalde grote Amerikaanse sites die dat nog wel eens doen. Voor echte dev track moet je gewoon bij CIG zelf zijn, hun Youtube kanaal, reddit, discord, spectrum, en de youtubers die er dagelijks/wekelijks over rapporteren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bornhald
FijneKerst schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:31:

Er is ook niks over te zeggen, iedere release komen ze met grootse plannen en vervolgens hollen ze hun eigen planning helemaal uit. Het enige wat overeind blijft zijn vaak de nieuwe ships en dingen als Skins voor €25. Dus dingen waar ze aan kunnen verdienen. Zoals onlangs de "collectible bouwpakketten" die qua prijs ervoor zorgen dat Warhammer goedkoop lijkt!

Ze zijn volgens cr zelf Al 10 jaar bezig met investeringen en crowdfunding hebben ze een half miljard opgehaald en van de beloofde 100 systemen is er nog niet 1 af. Er wordt al jaren gewacht op backend tech welke ze als basis hadden moeten hebben en rework op rework.

Maar iedere release komen er weer mooie beloftes en worden alleen het opleveren lukt nooit.
Zoals anderhalf jaar geleden TOW zou bijna klaar zijn en niet veel resources kosten. De waarheid is dat het er nu nog niet is en dat ze een andere studio hebben ingehuurd om het te bouwen.
De nieuwe maps voor star marine en de race track zijn er na al die jaren ook nooit gekomen.
Of wie herinnert zich nog sataball vlak na het uitkomen van de film "Ender's game" die is gewoon gecanned.

Dus ik denk dat er nog 3 groepen zijn, de die hard fans die maar geld blijven pompen waardoor cig aan de beademing blijft liggen
De mensen die er ooit geld in hebben gestopt en het wel prima vinden
De rest van de gaming community die eens in de zoveel tijd lacht om weer een gemiste deadline van cig of omdat ze voor 350m crowdfunding en 500m totaal nog niet verder komen dan 40 man en 1 zonnestelsel in hun "mmo"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik hoor bij de tweede groep, ik heb wat geinvesteerd, maar stop er nu ook niets meer in. Sterker nog als ik kijk naar wat men vraagt voor de laatste scheepjes die je kunt krijgen als je support in geld wilt geven, dat is gewoon over de top. Die gecopieerde X-wing 220 euro. Ik heb grotere en uitgebreidere schepen in mijn hangar staan die mij minder hebben gekost.

Het ziet er iedere keer weer mooi uit wat zij laten zien, alhoewel ik ook weleens wat anders zou willen zien dan alleen gebouwen van metaal. Daarnaast zie ik ook dat ze ingehaald gaan worden. Tenminste als ik hun laatste beelden over die cloud city vergelijk met de beelden die ik gisteren zag van Starfield, dan mag CiG nu weleens echt aan het werk gaan en stoppen met spelen en experimenteren.

Leuk al die functionaliteit... Ik zag gisteravond een eye-tracker in de store staan? Mijn reactie WTF!

O en hoe zit dat met die models? Ik kan mij herinneren dat er in mijn eerste package een schaalmodel van mijn connie geleverd zou worden? Mogen wij er nu 100+ euro voor gaan betalen. Denk het niet.

Oke, weer enigszins negatieve toon... echter ik hoop nogaltijd dat het wat wordt, maar kijk nu wel de kat uit de boom.

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 27-06-2021 11:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• acotone777
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 12:53

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ansichtkaart
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-12-2024
Sebben schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:38:

Het is ook vrij accuraat, de backers worden nu ongeveer evenzo respectloos behandeld als de uitgevers waar Chris in het verleden mee werkte. Het enige nadeel is dat wij geen macht hebben. Juridisch wordt er af en toe wat geprobeerd geloof ik. En sinds de laatste shitstorm laten ze weer wat meer van zich horen en sturen ze meer jpgs. Maar het grootste deel van de backers blijft vertrouwen hebben.
Dit is precies zoals ik het voel en precies waarom ik allang afgehaakt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
_Dune_ schreef op zondag 27 juni 2021 @ 11:04:

O en hoe zit dat met die models? Ik kan mij herinneren dat er in mijn eerste package een schaalmodel van mijn connie geleverd zou worden? Mogen wij er nu 100+ euro voor gaan betalen. Denk het niet.
ik denk/hoop dat je er vanuit mag gaan dat wanneer je een "rear admiral package" hebt en CIG heeft besloten dat dit de "3-inch physical model of your in-game ship" gaat worden; dat je dan niet nog eens extra zal hoeven te betalen voor je constellation model. Nu zijn die er volgens mij nog niet en natuurlijk zal je wel moeten betalen voor eventueel andere.

Maar er staat me bij dat er op een bepaald moment wel constellation modellen zijn geleverd.

In ieder geval gaat het hier nog niet over de constellation, maar ik denk dat het een kwestie van tijd en verkopen is voordat die er gaat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20:13
Iedereen die er meer dan 35 euro in heeft gelegd, is een dief van zijn eigen portomonnee. Complete topics waar mensen pochen over hun 300 euro kostende 'skin' scheepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Cyberpunk 2077 kwam ook uit met heel veel bugs, en toch hebben veel mensen plezier van de game.

No Mans Sky was ook een flop, maar wordt na jaren ontwikkeling, terwijl het spel uit is, nu de hemel in geprezen (en terecht)

Je vraagt je af waarom Star Citizen gewoon niet uitkomt met de game en het tijdens het spelen verder gaat met de ontwikkeling. Als je ziet hoeveel geld er verdient wordt met bijvoorbeeld Eve online, dan is dat best een optie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

DeArmeStudent schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 08:34:
Cyberpunk 2077 kwam ook uit met heel veel bugs, en toch hebben veel mensen plezier van de game.

No Mans Sky was ook een flop, maar wordt na jaren ontwikkeling, terwijl het spel uit is, nu de hemel in geprezen (en terecht)

Je vraagt je af waarom Star Citizen gewoon niet uitkomt met de game en het tijdens het spelen verder gaat met de ontwikkeling. Als je ziet hoeveel geld er verdient wordt met bijvoorbeeld Eve online, dan is dat best een optie
Het originele idee was ook om staps gewijs modules uit te brengen welke allemaal speelbaar zouden zijn en uiteindelijk samen een geheel zouden gaan vormen. Helaas zijn ze al een aantal jaar geleden daar van af gestapt.

Afgelopen weekend weer een nieuwe video van Chris en Sandi gezien. Ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn aandacht er gewoon niet bij kon houden Chris sprak alleen maar over dezelfde technische dingen en issues waar ik ze al tijden over hoor... Dat kan mij eigenlijk helemaal niet (meer) boeien.

Ik wil gewoon content en niet weer meer van hetzelfde. Nogeens kijkende naar 'Cloud City' eigenlijk vind ik het weinig bijzonder.

[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 06-07-2021 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
De terminologie is gewoon verwarrend. Het is een "alpha" maar feitelijk zeggen ze ook dat de game released is en dat ze het nu aan het uitbouwen zijn. Een soort van early access, eigenlijk.
Wat dat betreft... wanneer is een game echt "af" of klaar?
Games blijven altijd doorontwikkeld worden vandaag de dag. Kijk naar inderdaad NMS en games als DayZ.
Wellicht dat we een release zien als alle core technology echt af is en in de game zit.
Voor nu verhuist Chris en familie snel naar de UK om te gaan helpen om Squadron 42 af te krijgen.
Grappig dat Chris tot de dag van vandaag nog s'avonds laat mee zit te coden aan Star Citizen. Hij werkt momenteel aan physics collisions. Pittig, maar cool dat hij nog echt wel involved is op het aansturen na.
Once a coder...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 20:44

MazeWing

The plot thickens...

Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:07:
[...]

De terminologie is gewoon verwarrend. Het is een "alpha" maar feitelijk zeggen ze ook dat de game released is en dat ze het nu aan het uitbouwen zijn. Een soort van early access, eigenlijk.
Games blijven altijd doorontwikkeld worden vandaag de dag. Kijk naar inderdaad NMS en games als DayZ.
Wellicht dat we een release zien als alle core technology echt af is en in de game zit.
Voor nu verhuist Chris en familie snel naar de UK om te gaan helpen om Squadron 42 af te krijgen.
Grappig dat Chris tot de dag van vandaag nog s'avonds laat mee zit te coden aan Star Citizen. Hij werkt momenteel aan physics collisions. Pittig, maar cool dat hij nog echt wel involved is op het aansturen na.
Once a coder...
Het zou "cooler" zijn als ie eens de manager zou spelen ipv coden...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:07:
[...]
Once a coder...
Ik heb nog nergens een statement gezien dat de game ge-released is. Men noemt het een alfa, maar feitelijk is het dat ook niet. Het is een techdemo waarin wat ontwikkeld is getest wordt door mede investeerders.
MazeWing schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:11:
[...]
Het zou "cooler" zijn als ie eens de manager zou spelen ipv coden...
Chris is feitelijk nog nooit goed in managen geweest.

[ Voor 9% gewijzigd door _Dune_ op 06-07-2021 13:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Omdat het voor de mainstream spelers nog niks is.
Er is niks concreets, alleen maar losse onderdelen van features.
Je kan alles een beetje, maar er is nog maar weinig aan elkaar gekoppeld.
Om nog maar niet te spreken over de honderden gamebreaking bugs die het spel nog heeft.

Het is nog steeds gewoon een alpha test sandbox

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 21:34
Ik heb het recentelijk weer eens een paar keer opgestart en ik moet zeggen.. Ik vermaak me uitstekend.

Ik heb geen bijzondere schepen (Oke, een Starfarer die ik niet gebruik nu) en ik loop ook wel tegen bugs aan maar ik zie na een paar jaar toch wel langzaam maar zeker wat Gameplay loops ontstaan. En ik vind het gewoon qua simulatie van bepaalde dingen erg tof.

Er zijn nog zo veel dingen die uitgewerkt moeten worden en als een backer sinds 2015 zie ik ook wel dat er nog zo veel dingen zijn die nog niet werken, maar toch is het momenteel het 'spel' dat ik met veel plezier even opstart om een korte missie te runnen of om even rond te vliegen.

En als het me weer gaat vervelen wacht ik weer een paar maanden of een jaartje en dan probeer ik het weer..

Ik heb het gebacked omdat ik het idee tof vind. Dat geld van 2015 mis ik absoluut niet en ik heb er over de jaren toch al aardig wat uurtjes hier en daar ingestopt. Dan speel ik weer wat maanden andere dingen en check ik het opnieuw. Toch aardig tevreden op het moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acotone777
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 12:53
Starfield, Beteshda, release date November 2022
misschien een goede "kick up the arse" voor de squadron 42 release

YouTube: Starfield: Official Teaser Trailer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasdipje
acotone777 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 20:58:

Tjah, trailer ziet er prima uit maar Bethesda brengt de laatste jaren niet bepaald de beste games uit. Trailer is tof hoor, maar denk dat het 2 compleet verschillende games zijn.

Over het algemeen alleen maar blij als het iets moois wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

acotone777 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 20:58:

Heb het gevoel dat er volgend jaar wat moet komen. Roberts gaat tijdelijk in de UK wonen om dichter bij de ontwikkeling van SQ42 te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

Ves schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:03:
[...]

Heb het gevoel dat er volgend jaar wat moet komen. Roberts gaat tijdelijk in de UK wonen om dichter bij de ontwikkeling van SQ42 te zijn.
Ik hoop het van harte. Maar het kan netzo goed dat Chris ze weer opnieuw laat beginnen terwijl hij alles van nog dichterbij onder een microscoop houdt. "Make the pixel green."

De tijd zal het leren :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Recon24
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51303539325_9021103d1f_o.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Ah, ook in de Wave 1 PTU aan het spelen?
Orison is echt ongeloofelijk. En de muziek... my gosh...
Het niveau van detail is echt ongekend... kijk maar eens naar een video scherm en ga daar maar eens tegen aan staan.
Je ziet gewoon de pixels.
Zoom vervolgens in met je muis... je ziet gewoon de RGB pentile-achtige matrix van het "OLED"-achtige scherm. What the heck!? XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Darkwolf_1982 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:11:
[...]

Ah, ook in de Wave 1 PTU aan het spelen?
Orison is echt ongeloofelijk. En de muziek... my gosh...
Het niveau van detail is echt ongekend... kijk maar eens naar een video scherm en ga daar maar eens tegen aan staan.
Je ziet gewoon de pixels.
Zoom vervolgens in met je muis... je ziet gewoon de RGB pentile-achtige matrix van het "OLED"-achtige scherm. What the heck!? XD
Sinds evocati al een beetje getest, maar de laatste paar patches ben ik niet in SC geweest, tot aan de huidige. Daarvoor kon ik helaas geen screenshots sharen oid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 21:09
Ves schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:03:
[...]

Voor onbepaalde tijd gaat hij daar wonen, in andere woorden, hij gaat permanent verhuizen, want zolang gaat het nog duren.... :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• anyonas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 19:45
Ondertussen amuseer ik me enorm in dit "spel" terwijl iedereen er kritiek op lijkt te hebben.

Ik snap dat je wat zuur kan zijn als je lang geleden gepledged hebt voor een bepaald spel, maar als je er nu aan begint weet je prima wat je krijgt.

It's dark but I don't want to find the light

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Recon24

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Case_C
Bevalt op zich prima op Orison, hoewel het station op mij niet als geloofwaardig overkomt is het qua aankleding en routing wel fantastisch gedaan.

Een groot nadeel is wel de diepte... Het duurt best wel even voordat je 160km atmosfeer uitgevlogen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Orison zal een voorbeeld zijn voor de tourism gameplay loop, want er zit weinig, en de afstand is een ding inderdaad. Vooral als je met een 890 ofzo wil landen / opstijgen.

Ik baal er wel van dat de enige fatsoenlijk werkende loop nu redelijk broken is: mining.

Scanning glitched veel meer en het verkopen van refined ore werkt voor geen meter omdat stations (Area18, Quantanium) continu vol zit. Ik doe er langer over om te verkopen dan te minin, haha.

Misschien maar switchen naar Hadanite ofzo.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 16:44
Onlangs ben ik ook begonnen aan SC. Had in 2015 al een pledge gedaan, maar toen was er niet heel veel te doen. Omdat Elite Dangerous: Odyssey ook genoeg problemen heeft, ben ik weer gaan spieken naar SC.

Er is inmiddels best veel veranderd, maar het is nog geen solide geheel. Er zijn nog veel bugs en dat inner thought systeem werkt ook niet altijd even goed, lekker.
Ik beschik nu over een Constellation en ik merk dat hij vaak de onderste turret induikt terwijl ik heel duidelijk de upper turret wil gebruiken. Ook kom je soms in de turret vast te zitten. Je zit er dan niet meer in maar kan ik de kleine ruimte een beetje bewegen.

Ook ben ik al meerdere keren tegengekomen dat ik cargo oppak, maar niet meer de optie krijg om dit ergens een plek te geven. Ik krijg alleen de optie om 'carry' te kiezen, ondanks dat ik die doos al in beide handen heb.
Wel vind ik het vermakelijk. Alleen draait het spel nog steeds niet zoals ik zou willen.

Ik speel zelf met een NVMe SSD. Laden is, an sich, geen probleem.
Maar met een AMD 3600 en een RTX 3070, had ik de performance wel ietsjes beter verwacht.
Ik heb diverse video's gekeken maar niets lijkt de performance aardig te verhogen.

Zij er hier nog mensen met tips?

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel79
SacreBleu schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:50:
Onlangs ben ik ook begonnen aan SC. Had in 2015 al een pledge gedaan, maar toen was er niet heel veel te doen. Omdat Elite Dangerous: Odyssey ook genoeg problemen heeft, ben ik weer gaan spieken naar SC.

Er is inmiddels best veel veranderd, maar het is nog geen solide geheel. Er zijn nog veel bugs en dat inner thought systeem werkt ook niet altijd even goed, lekker.
Ik beschik nu over een Constellation en ik merk dat hij vaak de onderste turret induikt terwijl ik heel duidelijk de upper turret wil gebruiken. Ook kom je soms in de turret vast te zitten. Je zit er dan niet meer in maar kan ik de kleine ruimte een beetje bewegen.

Ook ben ik al meerdere keren tegengekomen dat ik cargo oppak, maar niet meer de optie krijg om dit ergens een plek te geven. Ik krijg alleen de optie om 'carry' te kiezen, ondanks dat ik die doos al in beide handen heb.
Wel vind ik het vermakelijk. Alleen draait het spel nog steeds niet zoals ik zou willen.

Ik speel zelf met een NVMe SSD. Laden is, an sich, geen probleem.
Maar met een AMD 3600 en een RTX 3070, had ik de performance wel ietsjes beter verwacht.
Ik heb diverse video's gekeken maar niets lijkt de performance aardig te verhogen.

Zij er hier nog mensen met tips?
Je systeem is prima. De traagheid of stroperigheid die je (af en toe) zal ervaren is meer server-gerelateerd. Wat voor mij een merkbaar verschil maakte, was een memory upgrade naar 32gb.

Het zonnestelsel draait momenteel op een enkele server. Als die server al wat langer draait, en veel gebieden binnen het zonnestelsel zijn bezocht door spelers en daardoor dus geladen (server-side), dan merk je dat door verminderde respons van je inputs en laggy situaties. Het wendt wel, en er zijn concrete plannen en oplossingen om dat te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 08:21

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Ik ben sinds een weekje ook aan het rondstruinen, alles ontdekken, maar vooral opgaan in de omgeving.
Nu probeer ik ook wat geld te verdienen (ik weet dat 3.15 eraan komt), maar ik heb moeite om met cargo trading uit te vogelen wat ik waar kan verkopen. Ik heb diverse websites gevonden, maar allemaal lijken ze niet up-to-date te zijn/ onjuiste informatie te bevatten. Gevolg is dat ik nu met aardig wat Slam zit waar ik niet vanaf kom...

https://gallog.co/commodities/vice/slam <--ik kan niet vinden waar ik dat zou moeten verkopen, tradingpanel op de aangegeven locatie acceppteerd het iig niet.

https://sc-trade.tools/be...2itemQuantity%2522:1%257D <--accepteerd het wel, maar in zéér kleine hoeveelheden.

Iemand tips?

[ Voor 26% gewijzigd door Firestorm op 21-09-2021 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
Ik heb eindelijk is door alle CitizenCon dingen heen gekeken. Niet echt iets bijzonders voor wat in feite 2 jaar aan CitizenCon had moeten zijn. Ik had ondertussen wel iets meer nieuws verwacht over SQ42. Hebben jullie gekeken/wat vonden jullie er van?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik ben begonnen met kijken, maar heb het niet volgehouden. Het bekende gebabbel wat men het hele jaar door doet en feitelijk niets echt nieuws. Voor mij was het een enorme terleurstelling. Chris zelf was op en... af, met... niets. Eigenlijk had ik stiekem gehoopt op een 'grote' aankondiging, van wat dan ook. Echter is het gewoon een verzameling geworden van wat we eigenlijk al weten van de afgelopen twee jaar.

Voor mij kortgezegd een 'aanfluiting'... zoals ik het op Spectrum heb verwoord, "an devastating disappointment".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 16:44
Ik heb CitizenCon zelf niet zo gevolgd. Ik had gehoopt dat er omheen wat meer activiteit zou zijn. Een gratis weekend met alle schepen of een sale met schepen. Nu heb ik vernomen dat dat in november waarschijnlijk gaat gebeuren.

Verder was het niet heel interessant maar tussendoor delen ze ook meer informatie.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

SacreBleu schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 17:56:
Ik heb CitizenCon zelf niet zo gevolgd. Ik had gehoopt dat er omheen wat meer activiteit zou zijn. Een gratis weekend met alle schepen of een sale met schepen. Nu heb ik vernomen dat dat in november waarschijnlijk gaat gebeuren.

Verder was het niet heel interessant maar tussendoor delen ze ook meer informatie.
Er zijn een paar nieuwe scheepjes in de sale gegaan. De praat sessies die men tegenwoordig houdt, gaat veel over techniek en daar laten ze wel het een en ander van zien en af en toe wat content, maar ik noem het al praat sessie, omdat ik er echt de aandacht niet bij kan houden.

Je kunt rustig een paar maanden overslaan, om te concluderen dat men nog bijzonder weinig is opgeschoten. Zo ook deze Citizencon, feitelijk gewoon een herhaling van twee jaar geleden met alles wat reeds in de afgelopen twee jaar al is verteld.

wat in intro en outro door Chris, het enthousiastme was ver te zoeken. Er zijn mensen die het "gematigdheid" noemen, niet zo hyped als voorheen om niet te veel verwachtingen te scheppen...

Ik wil het eigenlijk niet zeggen, maar mijn gevoel zegt steeds meer... "Zou ik mijn account nog kunnen verkopen".

[ Voor 10% gewijzigd door _Dune_ op 17-10-2021 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
_Dune_ schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:13:
[...]

Er zijn een paar nieuwe scheepjes in de sale gegaan. De praat sessies die men tegenwoordig houdt, gaat veel over techniek en daar laten ze wel het een en ander van zien en af en toe wat content, maar ik noem het al praat sessie, omdat ik er echt de aandacht niet bij kan houden.

Je kunt rustig een paar maanden overslaan, om te concluderen dat men nog bijzonder weinig is opgeschoten. Zo ook deze Citizencon, feitelijk gewoon een herhaling van twee jaar geleden met alles wat reeds in de afgelopen twee jaar al is verteld.

wat in intro en outro door Chris, het enthousiastme was ver te zoeken. Er zijn mensen die het "gematigdheid" noemen, niet zo hyped als voorheen om niet te veel verwachtingen te scheppen...

Ik wil het eigenlijk niet zeggen, maar mijn gevoel zegt steeds meer... "Zou ik mijn account nog kunnen verkopen".
Ach, verkopen denk ik niet aan. Dat account staat wel goed. Ben wel teleurgesteld over de voortgang en vooral het gebrek aan nieuws van de SQ42 zijde.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Morphologis heeft anders een hele verhelderende goed uitgelegde video onder de 30 minuten gemaakt van CitCon.
Al heb ik in gedeeltes de hele CitCon bende bekeken was ik nog het meest onder de indruk van de Jump Point en Pyro demo.
De video van Morphologis gaf mij een beter beeld omtrent een aantal zaken, vooral betreft het complexe verhaal over server meshing.

Wellicht dat ik mij laat verleiden en de 400i aanschaf... mijn eerste schip buiten mijn gamepackage en grootste pledge ooit als dat gaat gebeuren... uh-oh... :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
3.15 is overigens nu in de publieke PTU.
Naar verwachting zal 3.15 deze donderdag of vrijdag live gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Overigens een aantal teasers in deze video:

- Argo Raft
- MISC Odyssey
- Anvil Spartan (Rover in het begin)
The Anvil Spartan - The teased companion to the Ballista which utilizes Anvil's "Atlas" platform. The "Atlas platform" being the general style guide for the Ballista and Spartan.

The MISC Odyssey - A multi-crew exploration vessel.

The ARGO RAFT - A cargo vessel known for its tractor beams for efficient transport

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Hey meer nieuwe schepen en geen release voor SQ42, laat staan de PU.
Zouden ze weer geld nodig hebben?

#gaap

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaasdipje
FijneKerst schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:30:
Hey meer nieuwe schepen en geen release voor SQ42, laat staan de PU.
Zouden ze weer geld nodig hebben?

#gaap
Nou maakt het me op zich persoonlijk niet zo uit wat de status van SQ42 is aangezien de PU meer mijn aandacht voor langere tijd zal trekken.

Natuurlijk zou ik meer progressie willen zien op het vlak van de Singleplayer, maar ik moet zeggen dat het me vooral opvalt dat ze de laatste tijd een paar gameplay loops aan het creëren en verbeteren zijn voor de PU:

- Mining gameplay loop, zit er al enige tijd in.
- Medical gameplay loop (Je kunt als medic mensen redden en naar het ziekenhuis brengen).
- Verbetering vorige gameplay loops in de vorm van de 30K safeguards (nog niet helemaal goed, maar al wel verbeteringen)
- Bounties/Ransom gameplay loop door middel van de inventory die je nu hebt. Je kunt dingen krijgen/verliezen tijdens confrontaties met andere spelers.

Dit zijn allemaal dingen (mining als uitzondering) die relatief nieuw in het spel zitten en toch al wel een paar uur aan spelplezier kunnen toevoegen die er voorheen niet in zat.

Dus ik snap je kritiek wel, en ik ben het er volledig mee eens, maar aan de andere kant zit ik de laatste tijd toch wel af en toe een paar uurtjes met plezier te spelen (op de PTU).

Ik denk dat het belangrijk is voor de PU dat er gameplay loops komen waar mensen tijd in kwijt kunnen en waar ze daadwerkelijk hen schepen voor kunnen gebruiken. Ik heb al sinds de introductie van de Starfarer een Starfarer en dat schip is inmiddels flink verouderd en er is geen gameplay-loop voor. Dus ik heb geen reden om het spel op te starten zolang ik niks met mijn schip kan. Maar als die gameplay er in komt, heb ik een reden om het spel te spelen en des te interessanter die loop is, des te meer ik het zal spelen.

Weet niet of andere mensen hetzelfde idee hebben, maar het lijkt er voor mij op dat RSI daar nu een beetje op aan het focussen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Kaasdipje schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:14:
- Mining gameplay loop, zit er al enige tijd in.
- Medical gameplay loop (Je kunt als medic mensen redden en naar het ziekenhuis brengen).
- Verbetering vorige gameplay loops in de vorm van de 30K safeguards (nog niet helemaal goed, maar al wel verbeteringen)
- Bounties/Ransom gameplay loop door middel van de inventory die je nu hebt. Je kunt dingen krijgen/verliezen tijdens confrontaties met andere spelers.
Mining is behoorlijk kapot op dit moment, helaas. Maar daar mag snel wat mee gaan gebeuren, want 3.16 krijgt extra mining gameplay stuff.
Ik denk dat het belangrijk is voor de PU dat er gameplay loops komen waar mensen tijd in kwijt kunnen en waar ze daadwerkelijk hen schepen voor kunnen gebruiken. Ik heb al sinds de introductie van de Starfarer een Starfarer en dat schip is inmiddels flink verouderd en er is geen gameplay-loop voor. Dus ik heb geen reden om het spel op te starten zolang ik niks met mijn schip kan. Maar als die gameplay er in komt, heb ik een reden om het spel te spelen en des te interessanter die loop is, des te meer ik het zal spelen.
Ship to ship refuel komt eindelijk naar de PU. Dacht 3.16 al zelfs, en anders 3.17.
Helaas... salvage is dan weer doorgeschoven naar Q2 2022.
Weet niet of andere mensen hetzelfde idee hebben, maar het lijkt er voor mij op dat RSI daar nu een beetje op aan het focussen is.
Dat gevoel krijg ik ook. Is een groot kritiek punt voor vele. En er begint nu echt wat meer meat on the bone te komen op veel vlakken.
Toch ben ik zelf een simpele ziel... ik kan mij eindeloos vermaken met bounty hunting in de ruimte. Zeker nu ik een betere machine heb voor meer FPS.
Anders vind ik zelf exploren of met mensen samen spelen ook heerlijk.
Pyro is in aantocht en Stanton blijft mij tot vandaag verrassen. Dan wel door eigen ervaring of gedeelde locatie tips via anderen. Om maar wat te noemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kaasdipje
Darkwolf_1982 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:11:
Dat gevoel krijg ik ook. Is een groot kritiek punt voor vele. En er begint nu echt wat meer meat on the bone te komen op veel vlakken.
Toch ben ik zelf een simpele ziel... ik kan mij eindeloos vermaken met bounty hunting in de ruimte. Zeker nu ik een betere machine heb voor meer FPS.
Anders vind ik zelf exploren of met mensen samen spelen ook heerlijk.
Pyro is in aantocht en Stanton blijft mij tot vandaag verrassen. Dan wel door eigen ervaring of gedeelde locatie tips via anderen. Om maar wat te noemen.
Ik ben grotendeels hetzelfde hoor. Ik haal in-game een Cutlass Red en ik vlieg overal naartoe om mensen te redden. Lijkt me prima om de tijd mee door te komen.

En dan speel ik een tijdje iets anders tot er weer een gameplay loop is om me weer een paar uur mee te vermaken.

Ik snap alle kritiek en ik deel het ook wel enigzins, maar af en toe start ik het spel op en vermaak ik me er mee, dat is voor mij prima voor nu. Of het ooit net zo goed als beloofd zal worden betwijfel ik, maar dat betekent niet dat ik me er niet mee vermaak voor wat het nu is en nog zal worden :9

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Recon24
Star Citizen developer plans 1000-person Manchester mega studio
Star Citizen and Squadron 42 developer Cloud Imperium Games plans to open a huge new studio in Manchester, making it one of the UK's largest development houses.

The new office is set to open in May 2022 and rehouse the company's current 400-person team based nearby in Wilmslow, before quickly and dramatically expanding.

A five-year plan will see 700 people fill the building by 2023, before further growth to an eye-opening team size of 1000 by 2026.

Watch on YouTube
All this, of course, is fuelled by the higly-lucrative ongoing development of Star Citizen which has attracted various controversies over the years - as well as over $350m in player funding. The studio also has still nebulous plans for a "Hollywood-caliber" single-player campaign Squadron 42.

2
CIG currently employs 700 people worldwide, with further offices in Los Angeles, Austin, Frankfurt and Montreal. Today's announcement means the overall company will nearly double in size over the next five years, with the bulk of staff to be based in the UK.

"The company is committed to game development in the UK and is invested in growing its Manchester studio to serve as a pivotal team for its large-scale game plans," CIG said today. "The new Manchester studio will begin its local recruiting efforts in early 2022, with positions available for programmers, artists, animators, audio specialists, writers, designers and producers, as well as in administrative roles, and in entry-level positions for newcomers looking to make a start in the videogames industry."

1
Even Manchester mayor Andy Burnham sounds happy.

"Greater Manchester is an ambitious tech hub and has become a magnet for digital talent, with a community of industry pioneers, specialist academics and creative minds," Burnham said. "We look forward to welcoming Cloud Imperium Games to the city-region in 2022 - in a move set to bring 1000 jobs over the next five years, along with the opportunity for the region to play a new role in the future of gaming."

"Manchester is where I started my video game career, when I was hired to write the Game of the Month for BBC Micro User, back in 1983 at the ripe age of 14," CIG boss Chris Roberts added. "It makes me very happy to announce that we have signed a long-term deal for our biggest office yet, in downtown Manchester."
Afbeeldingslocatie: https://d2skuhm0vrry40.cloudfront.net/2021/articles/2021-11-09-15-17/5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FD1F3guWEAUUYha?format=jpg&name=4096x4096

• Noam
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-09 21:22
* knip * linken naar ads is op het forum niet toegestaan

[ Voor 86% gewijzigd door Geronimous op 11-11-2021 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wardjinn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 27-08 12:56
3.15 is uit voor de Live versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Yep! Waanzinnige fijne performance in 3.15 en dat was al ervaren met de PTU.

Speaking of PTU...

3.15.1 is live op de PTU voor iedereen.
Microtech heeft nu volumetric clouds... super slick!
Nog niet op het niveau betreft wat op CitCon te zien was, maar het begin is er.
Leuke extra verrassing en zal niet lang duren voordat deze live gaat.
Performance prima te doen met die wolken en merk geen FPS verschil. (2060 RTX in laptop).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
Star Citizen begint nu echt een survival game te worden nu je geen infinite inventory meer hebt. Je moet je nu echt voorbereiden voordat je op een bepaalde missie gaat. Je kan met een groep afspreken wie wat bijvoorbeeld meeneemt.

Als je bijvoorbeeld DayZ hebt gespeelt, dan krijg ik langzaam een beetje dezelfde vibe. Ondertussen op 3 plekken al een grote inventory kunnen opbouwen met het looten van bunkers en outposts. Mocht je bijvoorbeeld bounty missies gaan doen, cargo runs of mining. Zorg er dan voor dat je niet meer bij je hebt dan een undersuit en een helm. Meer heb je dan ook niet echt nodig en zo voorkom je ook die items te verliezen om niks mocht er iets mis gaan. Doe de 890j missie, want die heeft een leuke sticher core armor (ook leg armor kan je ervan looten). Ziet er wat old skool uit maar best tof. Ik hou zelf niet van die heavy armor dragen, maar meer van die tactical outfits, en die zit er een beetje tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

Klinkt cool, maar ik lees nog zoveel over mensen die random dood neervallen dat ik het nog maar even afwacht. Zeker nu je dus je spullen kunt verliezen als je doodgaat. Bizar dat ze dat in deze staat durven toe te voegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Recon24
Sebben schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:33:
Klinkt cool, maar ik lees nog zoveel over mensen die random dood neervallen dat ik het nog maar even afwacht. Zeker nu je dus je spullen kunt verliezen als je doodgaat. Bizar dat ze dat in deze staat durven toe te voegen.
Als je dit soort dingen nu kan testen, hoe eerder ze dat eruit hebben gewerkt natuurlijk. We zijn niet voor niets gewoon een game in development constant aan het testen. 3.15.1 is ook in PTU (los van 3.15 live), dus daar zal dat dan al weer gefixed worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

Dit ligt zo dicht bij basisfunctionaliteit dat het wonderlijk is dat ze dit niet voor de release gefixt hebben. Laat staan dat ze daar externe testers voor nodig zouden moeten hebben. Testers worden vervolgens gestraft door hun spullen af te nemen.

Inmiddels zijn ze hiervan natuurlijk prima op de hoogte, daar hebben ze mijn input niet meer voor nodig. Zelfs op hun white knight headquarters komen nu veel klachten binnen. Er komt vast snel een oplossing in de vorm van een fix of permadeath gaat er weer uit.

Het ziet er vet uit, lijkt me leuk weer eens te proberen. Maar ik raak het voorlopig niet aan met deze risico's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Ik heb het maar 1x meegemaakt, en dat was niet eens een random dead te noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

Recon24 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:42:
Ik heb het maar 1x meegemaakt, en dat was niet eens een random dead te noemen.
Oh dat valt wel mee. Ervan uitgaande dat je het veel speelt. Hoe was die situatie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24

----------------------
Sebben schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:38:
[...]

Oh dat valt wel mee. Ervan uitgaande dat je het veel speelt. Hoe was die situatie dan?
Ik kwam vast te zitten tussen 2 physics grids schijnbaar. Dit veroorzaakt blijkbaar zo nu en dan die random deaths.

[ Voor 59% gewijzigd door Recon24 op 27-11-2021 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kreeg na exit van de metro op New Babbage tussen station en de security checkpoint een of andere rare room-glitch in de gang maar kon ik gewoon doorheen lopen.

Vervolgens kon ik m'n Prospector niet retrieven, dus maar weer quit :(
Andere keer beter.

Dat geneuzel met de medics laat ik aan anderen over.
Ik wil vliegen en geen survival game spelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 18:49:
[...]

ik kreeg na exit van de metro op New Babbage tussen station en de security checkpoint een of andere rare room-glitch in de gang maar kon ik gewoon doorheen lopen.

Vervolgens kon ik m'n Prospector niet retrieven, dus maar weer quit :(
Andere keer beter.

Dat geneuzel met de medics laat ik aan anderen over.
Ik wil vliegen en geen survival game spelen :(
Die graphical glitch is al enige tijd in het spel, maar daar kun je inderdaad gewoon doorheen lopen.

Ik heb de laatste dagen vrij makkelijk rond kunnen vliegen en ben geen enkele keer dood gegaan, dus op zich zou vliegen geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaasdipje schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 18:54:
[...]

Die graphical glitch is al enige tijd in het spel, maar daar kun je inderdaad gewoon doorheen lopen.

Ik heb de laatste dagen vrij makkelijk rond kunnen vliegen en ben geen enkele keer dood gegaan, dus op zich zou vliegen geen probleem moeten zijn.
ik had m van de week voor het eerst. De retrieve-error ook al wel eens eerder.
Ik probeer het later deze week nog wel een keer.
Begreep dat het nu erg crowded is op NB. Houd niet van mensenmassa's. Covid42 enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Gisteravond getracht om weer eens een ommetje te maken in mijn Star Runner, helaas de hangar niet uit kunnen komen. Iedere keer als ik de comm's aanklik worden de engines uitgeschakeld. Is dit een bekende bug? Of heb ik het geluk... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
_Dune_ schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:05:
Gisteravond getracht om weer eens een ommetje te maken in mijn Star Runner, helaas de hangar niet uit kunnen komen. Iedere keer als ik de comm's aanklik worden de engines uitgeschakeld. Is dit een bekende bug? Of heb ik het geluk... :P
Staat in de patchnotes als known issue. Je kan het wel doen, maar moet je even opnieuw "F" drukken, en anders via je mobiglass.

Het is idd een irritante bug op het moment maar op zich is er een workaround.

[ Voor 7% gewijzigd door Recon24 op 23-11-2021 20:36 ]

Pagina: 1 ... 79 ... 117 Laatste