• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-02 19:02

SG

SG surft naar info hardewaren

Er zouden 3 databases zijn en Rep is een aparte. Deze inflatie heeft gevolgen voor alle databases. Rep is makkelijker te doen als je met money exploid alle top schepen in floot hebt. Wat ze nu ervaren is dat in server een deel van de spelers enorme floten en items hebben en dus de schip database over de neck kan gaan. Zo ook de inventory store.
Ik ga van uit dat Cig liever niet wipes doet. Maar door enorme exploiting naast nieuwe features een wipe vereisen. Zodat Alfa test gaming zoals bedacht gedaan wordt dan van griefers die 1000 bommen van .5 mil voor A2 aanschaffen of wild gaan met 10000 torpedo’s.
Naast dat crafting een feature is die inventory overhaul. Ook economic overhaul. Naast dat items persistent en history logging hebben en meer stats quality tiers hebben. En ouwe items groot deel door exploid in game zijn gekomen . Dat van iets dat rare is enorme hoeveelheden bij bepaalde spelers in de store zitten.
Ik gok dat Rep db niet wipen. Ik heb niet veel in game gekocht heb maar 4mil . Jammer van al die items wat wij verzameld hebben.
Ze kunnen exploid bug dichten. Db beheer strickter. Als item persistent loging is makkelijker foute items te herkennen en wat bricking betekend en dus een prop worden. Ben benieuwt.
Naast helers ban kunnen krijgen. En gebruikers mogelijk tijdelijk ban.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-02 11:29
Van mij mogen ze een full wipe doen voor auec, ingame gekochte/verdiende items en rep.
De exploits waardoor spelers miljarden aan auec hebben verkregen zijn verweven in alle game loops dus ze kunnen er bijna niet aan ontkomen.

Dat gaat bij de eerlijke spelers die veel tijd hebben gestoken in Rep, ingame verdiende items pijn doen maar het zou bekend moeten zijn dat alles uiteindelijk toch ge-reset gaat worden. En vast niet 1 keer maar vaker.
Nu crafting er aan komt is het helemaal niet verkeerd om de teller weer op nul te zetten.

Voordeel is mogelijk wel dat veel spelers ook weer aan de bak moeten (en gaan) met de low-end missies.
Zie het maar als een Groundhog-Day ervaring waarbij je een tweede of derde keer al veel beter weet wat je te wachten staat waardoor het doorlopen mogelijk ook sneller.

We gaan het zien wat CIG uiteindelijk gaat doen met full of partial wipes.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:20

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik denk dat een money & asset wipe een goede en zelfs noodzakelijke stap is. Ik zou het wel erg jammer vinden als ze de REP DB wipen. Dat duurt zolang om te grinden, ik heb weinig zin om dat weer te moeten gaan doen.

Sowieso is SC geen prioriteit voor mij dit jaar, vorig jaar wel veel gespeeld. Ik wacht met smart op SQ42. De PU houd ik even af voor nu, teveel herhaling.

[ Voor 6% gewijzigd door Ircghost op 19-01-2026 13:14 ]

• SG

SG

Voor gasten zoals ik en mijn broers die paar schepen gepledge hebben wordt full wipe een vliegende start en met zijn 3’en goede mix aan schepen en meeste gameplay pathways. Dus dat rep opbouwen gaat snel. Met M2 en hullC van broer gaat hauling snel.
Het hangt er ook af hoe buggy hull-C cargo pads zijn. Nu zijn veel pathway te buggy. En dan blijft er niet veel over.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Schijnbaar gaan de geruchten rond dat de eerst volgende wipe pas in mei gaat plaatsvinden.

Maargoed, het zijn maar geruchten. We zullen geen wipe in 4.6 zien, die nu patch RC2 heeft gekregen. Als deze aan CIG eisen voldoet en diverse bugs zijn opgelost, zelfs vandaag of morgen naar LIVE wordt geïmplementeerd.

[ Voor 55% gewijzigd door Toonen1988 op 28-01-2026 13:59 ]

• Schway
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Ircghost schreef op maandag 19 januari 2026 @ 13:13:
Ik denk dat een money & asset wipe een goede en zelfs noodzakelijke stap is. Ik zou het wel erg jammer vinden als ze de REP DB wipen. Dat duurt zolang om te grinden, ik heb weinig zin om dat weer te moeten gaan doen.
Tsja, als je een game gaat grinden waarvan je weet dat er gewiped kan gaan worden....

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 05-02 16:08
heb het ondertussen een week of 2 gespeeld en moet zeggen, het heeft potentie maar tot op vandaag zie ik nog geen game.
Schepen ontploffen zomaar uit het niets in hangars, gravity is een suggestie, wind snelheden dat zelf een vliegdekcarrier zouden doen omwaaien.
er zitten veel bugs in het spel.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:08

mvds

Totally awesome!

Volgens sommigen hier in dit topic ligt dat dan aan jou en heeft SC geen bugs. Want zij kunnen uren aan een stuk spelen zonder problemen :+

• Wolfp4ck
mvds schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 15:53:
[...]

Volgens sommigen hier in dit topic ligt dat dan aan jou en heeft SC geen bugs. Want zij kunnen uren aan een stuk spelen zonder problemen :+
lol :) tuurlijk kan je uren en uren spelen, mits je 5 keer je ship terug claimed omdat het opnieuw in de spaceport ontploft is terwijl het zat salto's te maken van zodra je de lift uitstapt :)
Of je opnieuw wakker wordt in medical nadat je in een lift stapt die blijkbaar nog niet spawned was en je blijkt te drijven in de koude ruimte :)

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:20

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Schway schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 14:29:
[...]

Tsja, als je een game gaat grinden waarvan je weet dat er gewiped kan gaan worden....
Ik bedoelde te zeggen dat ik nu aardige rep heb opgebouwd over het afgelopen anderhalf? jaar sinds de laatste wipe. Om weer dezelfde contracten te kunnen krijgen zou ik dan weer lang moeten spelen, weinig trek in.

• Pterad0n
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:04
4.6.0 is live

Psn: Pteradon-

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:32

Ves

A gadget addicted Bounty

Met natuurlijk een nieuw ship, waar natuurlijk weer (veel) kritiek over is.
https://robertsspaceindustries.com/en/comm-link/Patch-Notes/20969-Star-Citizen-Alpha-46

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

• SG

SG

Hermes doet mij denken aan startrek voyager. Waar Meteor lijkt op een mini enterprise
Gisteren Meteor in Hangar geland. Zou passen. Waren we vergeten dat er nog Hornet MK1 in zat. Past net met Hornet MK1 .
Polaris geland in new babbage . Meteor en Hornet impounded.

• Wolfp4ck
lol blijkbaar was er een wipe ? ik kom terug op het bio reconstruction scherm (character creation)

• Altamyr
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 16:15
Wolfp4ck schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 13:13:
lol blijkbaar was er een wipe ? ik kom terug op het bio reconstruction scherm (character creation)
Is dat niet elke update?

• Wolfp4ck
blijkbaar maar mijn misc prospector is verdwenen :)

Heb inmiddels een support ticket aangemaakt en een refund gevraagd :)

zal binnen 10 jaar nog eens proberen, en mij voorlopig houden bij Elite Dangerous en StarField en No Man's Sky

[ Voor 73% gewijzigd door Wolfp4ck op 29-01-2026 13:32 ]

• mvds

mvds

Totally awesome!

Wolfp4ck schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 13:13:
Dat is standaard voor elke update (geen hotfix!), na het aanmaken (of inladen) van je char zou je alles weer moeten hebben.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Wolfp4ck schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 13:19:
Ingame gekocht, of via de pledge store? Want als het een pledge is, dan komt het wel goed

• Wolfp4ck
ingame gekocht :) was er net mee in new babbage geland.
uitgelogd en nu is het weg :D

• Toonen1988
  • Nu online
Wolfp4ck schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 13:45:
ingame gekocht :) was er net mee in new babbage geland.
uitgelogd en nu is het weg :D
Dat komt soms voor na een patch maar gelukking niet constant. Het aanmaken van je personage is altijd al geweest. Je krijgt dan ook kans om een nieuwe home locatie te selecteren. Je kunt trouwens ook je personage opslaan, backuppen en/of delen met andere. Wanneer je een nieuwe home locatie selecteert, wordt alles daar naar toe geteleporteerd.

Maar zoals ik al zei, soms komt het voor dat je items verliest die ingame zijn gekocht. Ik had dit met onderdelen van schepen die ik had gekocht. Maar gelukkig al meer dan een jaar niet meer meegemaakt.

Zorg ook ervoor dat als je schip is vernietigd, altijd een insurance aanvraag doet voordat je je uitlogd. Er gaan geruchten rond dat wanneer je schip is vernietigd en een patch dropped, de kans vergroot dat de bug actief is.

Helaas heb je weinig kans op een refund, omdat overal staat aangeven dat het spel in early access alpha status is.

Dit soort bugs komen helaas voor. Je hebt een geluk dat je niet voor 4.0 speelde, toen was het allemaal nog erger. Er zit grote vooruitgang in het spel sinds begin vorig jaar.

Hoeveel heb je trouwens betaald voor de misc prospector?

• Wolfp4ck
2.8m :) maar heb mijn drake golem gerefund, was binnen 30 dagen

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ingame items kan je niet refunden, alleen items die in de pledge store gekocht zijn :)

• Wolfp4ck
yep, die 50-60€ heb ik refund voor aangevraagd :)

• roepie88
Gisteren een paar uur in de Verse vertoeft.
Voor een .0 versie geen noemenswaardige issues tegengekomen.
Met de Clearing the Air Event missies wel wat problemen dat een deel van de cargo verdween waardoor de missie niet afgerond kon worden.
Ondanks dat, redelijk snel de eerst account bound reward binnen.
De nieuwe Hermes vliegt als een droom. Ze mogen de tractor beam op de rail nog wel even tweaken. Het is nu helemaal in of helemaal uit. Dat maakt het laden en lossen van cargo in het midden van het ruim lastig.
Al met al heb ik me weer goed vermaakt.

• roepie88
Wolfp4ck schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 13:19:

Heb inmiddels een support ticket aangemaakt en een refund gevraagd :)

zal binnen 10 jaar nog eens proberen, en mij voorlopig houden bij Elite Dangerous en StarField en No Man's Sky
Als je voornemens bent om weer een keer terug te komen kan het geen kwaad om je package te houden ipv een refund te vragen. In de loop van de tijd kun je namelijk een hoop account bound items vergaren (o.a. Luminalia (kerstperiode) waar je 12 dagen lang een 'cadeautje' krijgt).
Mocht je er na 10 jaar achter komen dat dit toch niet jouw game is, dan verwacht ik dat een 10 jaar oud account nog best wel eens wat kan opleveren. ;)
Just saying.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:40
Gisteren voor het eerst ingelogd op 4.6 na de update van 4.5 naar 4.6 en ik was blij verrast dat de Argo Mole bags die ik in 4.5 op mijn MISC Prospector had gezet gewoon netjes in mijn inventory van mijn thuisbasis zaten! Verder ook gelukkig geen last van het probleem waar veel meldingen over kwamen dat mensen in 4.6 inlogden en al hun spullen kwijt waren. Ik denk dat het een dag wachten voor het inloggen op 4.6 wel nuttig was. Bij de update van 4.4 naar 4.5 was er ook al zo'n gigantische inlog wachtrij, wat voor zover ik nu begrijp wordt veroorzaakt doordat bij het eerste keer inloggen op de nieuwe versie je hele profiel met al je assets van de profielen (?) server opgehaald wordt. Wanneer iedereen tegelijk inlogt raakt die server overbelast en loopt die wachtrij gigantisch op. Beter dus om gewoon even een dag te wachten. Geduld is een schone zaak! 😄

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

roepie88 schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 10:28:
Gisteren een paar uur in de Verse vertoeft.
Voor een .0 versie geen noemenswaardige issues tegengekomen.
Met de Clearing the Air Event missies wel wat problemen dat een deel van de cargo verdween waardoor de missie niet afgerond kon worden.
Ondanks dat, redelijk snel de eerst account bound reward binnen.
De nieuwe Hermes vliegt als een droom. Ze mogen de tractor beam op de rail nog wel even tweaken. Het is nu helemaal in of helemaal uit. Dat maakt het laden en lossen van cargo in het midden van het ruim lastig.
Al met al heb ik me weer goed vermaakt.
Ik vind het laden juist goed gaan. Als het op het te ver van de Beam turret is beweegt het helemaal mee. Alleen even horizontaal draaien om het goed op de achterste grid te krijgen.

Alleen het mikken gaan niet soepel bij mij. Kan mijn onervarenheid zijn.

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:47
Ves schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 16:25:
[...]

Ik vind het laden juist goed gaan. Als het op het te ver van de Beam turret is beweegt het helemaal mee. Alleen even horizontaal draaien om het goed op de achterste grid te krijgen.

Alleen het mikken gaan niet soepel bij mij. Kan mijn onervarenheid zijn.
Turrets worden standaard als 'Vjoy' ingesteld. Een virtuele joystick. Je kunt dit ergens in de instellingen aanpassen naar Direct Input (1:1) of relative. Dan voelt het meteen een stuk strakker aan omdat je dan mikt zoals in FPS.

Misschien dat dat helpt. :)

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Thanks! Voor anderen die het zoeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hq8mKr2UShJ23aD9J9pwiCuVIMo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LQrRwCzAIm0rIZ9d3z7NcBJ8.jpg?f=fotoalbum_large

• SG

SG

We hadden ook bug. Met polaris haulen 3 keer bij stanton gateway geprobeert 2 terug op zelfde plek 3de keer in stanton zon/ster. Kwamen er ook niet uit. Dus weer hauling mislukt. Na combat missies ook even gekeken naar collectables missies. Bij p.ice commodity zitten spelers te campen. Geduld niet voor. Dus maar laranite geprobeerd.

• Haay
SG schreef op zondag 1 februari 2026 @ 23:15:
Na combat missies ook even gekeken naar collectables missies. Bij p.ice commodity zitten spelers te campen. Geduld niet voor. Dus maar laranite geprobeerd.
De Collectable balk vol krijgen was voor mij het gemakkelijkst! Ging in mijn Prospector gewoon Laranite, Borase en Bexalite Minen, Refinen, en inleveren. Heel prettig dat wanneer je 3 SCU (bv. Borase) moet inleveren en je levert een 4 SCU container in, dan voltooit dat contract, plus krijg je de resterende 1 SCU Borase in je inventory. Doe je dat drie keer, dan kun je het vierde contract met die 3x 1SCU containers voltooien. :)

Voor Defense zit ik nu op 8760 van de 10.000 dus dat gaat ook wel lukken. Alleen Transport gaat traag. Maar ja, heb nog wel tot maart de tijd. ;)

• Haay
Vraagje voor de ervaren Star Citizen spelers hier. :)

Ik heb op mijn account (o.a.) de volgende package:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qr8NL57E-SbI7k_iW7Jsh2s1ySg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vaooH83ECP7XWzA3OTzqneL0.png?f=fotoalbum_large
M'n oorspronkelijke Freelancer LTI met SC en SQ42 package. Vorig jaar geüpgraded naar de Starlancer MAX. Nu heb ik daar spijt van, want de Hermes lijkt mij een fijner cargo schip dan de Starlancer MAX, zeker voor solo of hoogstens met z'n tweeën spelen.

Nu is mijn vraag... als ik deze package Exchange voor store credits, kan ik dan mijn oorspronkelijke Freelancer LTI package met SC + SQ42 terugkopen, waarbij het verschil van de upgrade naar de Starlancer MAX nog als credits op mijn account blijft staan?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Als het goed is wel ja :)

• Haay
"als het goed is"... Dat is waar ik bang voor ben. :o Wil m'n package met SQ42 niet verliezen natuurlijk.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Nou ja, zoals jij het omschrijft is wel hoe het zou moeten werken, maar ik weet dat SQ42 niet meer in de shop te koop is dus ik weet niet hoe dat zit met packages waar SQ42 in zit. Ik ga er vanuit dat het werkt zoals elk andere package terugkopen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik weet namelijk dat sommige mensen met hele hoge congierge status, sommige packages dus NIET kunnen terugkopen waar (alleen) SQ42 in zit

[ Voor 19% gewijzigd door mvds op 07-02-2026 17:41 ]

• Toonen1988
  • Nu online
Wanneer je iets refundt in Star Citizen, komt het terecht in je 'Buy Back Pledges' lijst. Je krijgt twee 'opportunity to buy back' tokens. Wanneer deze op zijn, moet je wachten tot CIG weer nieuwe tokens uitgeeft. Je kunt er maximaal twee bezitten en je krijgt er één per kwartaal terug.

Wanneer je een package of ship refundt, krijg je het totale bedrag terug en wordt het pakket weer teruggezet naar de originele staat.

Niet alle items kunnen worden gekocht via buy back. Pakketten met fysieke goederen, sommige promo-items en sommige oude bundles kunnen niet teruggekocht worden.

Als voorbeeld, koop je een pakket met ship A voor 50 euro en doet vervolgens ship A upgraden naar ship B voor 50 euro, dan is het pakket dus 100 euro waard. Wanneer je deze doet refunden, krijg je 100 euro bijgeschreven aan je wallet en de buy back pakket kost dan weer 50 euro met ship A. Alleen nogmaals, fysieke goederen, sommige promo-items en oudere bundles kunnen niet worden terug gekocht. Als ik naar jouw pakket kijk, gaat het alleen om digitale items.

Als SQ42 onderdeel was van het originele pakket toen je het kocht, zou het geen probleem moeten zijn en krijg je deze gewoon terug in een buy back. Heb je SQ42 later toegevoegd als upgrade of promo, dan raak je die kwijt bij het melten en moet je SQ42 opnieuw apart aanschaffen.

Ook LTI krijg je gewoon terug.

Dit was een Cutter geupgrade naar en Arrastra die ik 'gemelt' heb. En zoals je kunt lezen, wordt het pakket terug gezet naar de orginele staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pv01w2Zb-8fuRitSAARnbeNTJ6A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WoSCpOMna7a7rAZvrWyJmttk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 65% gewijzigd door Toonen1988 op 07-02-2026 18:24 ]

• Haay
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0lInmfXGFu-jqGAFXKMZgNWk2Ow=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8BToUgjQie645UAs9zE4C8CT.png?f=fotoalbum_large
Ah, het is gelukt! Ik heb m'n oorspronkelijke Freelancer LTI package weer terug, en nog 115 US$ store credit. ☺️

[ Voor 28% gewijzigd door Haay op 08-02-2026 15:02 ]

• Toonen1988
  • Nu online
Haay schreef op zondag 8 februari 2026 @ 14:59:
Helaas, het blijkt toch niet zo te werken als ik wilde. Ik kan alleen de complete, upgraded, package terugkopen:
[Afbeelding]
Dan ben ik dus weer terug op hetzelfde punt als vóór ik de package had exchanged. Ik kan blijkbaar niet de oorspronkelijke "niet-upgraded" package terugkopen... Jammer. :|
Druk eens op de 'buy back' knop. Want dit staat ook bij mij zo aangegeven, maar als ik op 'buy back' knop druk, krijg ik wel weer de originele pakket te zien zonder de upgrade.

Ah, mooi dat het toch nog gelukt is. Het wordt zo altijd weergegeven in de lijst met upgrade, maar als je op 'buy back' drukt, krijg je toch weer de orginele pakket te zien. Het is een beetje verwarrend, dat klopt. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Toonen1988 op 08-02-2026 15:06 ]

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19:44
Ja zeker verwarrend! Mooi dat het is opgelost. Interessante keuze van CIG om geen wipe te doen. Ik las dat ze “proberen” nyx 1 dit jaar te releasen. Nu vermaak ik me wel met veel andere games op dit moment, maar het jeukt toch wel weer om te gaan spelen, maar de huidige gameplay loop ben ik wel beetje klaar mee, dus ik wacht ongeduldig op Nyx 1.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

• Haay
Toonen1988 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 15:03:
Druk eens op de 'buy back' knop. Want dit staat ook bij mij zo aangegeven, maar als ik op 'buy back' knop druk, krijg ik wel weer de originele pakket te zien zonder de upgrade.

Ah, mooi dat het toch nog gelukt is. Het wordt zo altijd weergegeven in de lijst met upgrade, maar als je op 'buy back' drukt, krijg je toch weer de orginele pakket te zien. Het is een beetje verwarrend, dat klopt. :)
Ja, was inderdaad even verwarrend, omdat het leek of ik precies m'n geüpgrade package weer terug zou krijgen. Maar gelukkig ging het precies zoals ik bedoelde. En vervolgens heb ik m'n Freelancer LTI geüpgraded naar de Hermes (Standard Edition) met inwisselen van de 115 US$ store credit. Perfect!

Hier ga ik plezier van hebben! :*)
Ecological schreef op zondag 8 februari 2026 @ 15:09:
Ja zeker verwarrend! Mooi dat het is opgelost. Interessante keuze van CIG om geen wipe te doen. Ik las dat ze “proberen” nyx 1 dit jaar te releasen. Nu vermaak ik me wel met veel andere games op dit moment, maar het jeukt toch wel weer om te gaan spelen, maar de huidige gameplay loop ben ik wel beetje klaar mee, dus ik wacht ongeduldig op Nyx 1.
Ik heb sinds de release van 4.6 wel aardig wat gespeeld om de Alliance Aid missies te doen en de beloningen daarvan te verdienen. Een gratis Crafting station attributed wilde ik toch wel hebben! :*)

[ Voor 28% gewijzigd door Haay op 08-02-2026 15:33 ]

• Toonen1988
  • Nu online
Haay schreef op zondag 8 februari 2026 @ 15:10:
[...]

Ja, was inderdaad even verwarrend, omdat het leek of ik precies m'n geüpgrade package weer terug zou krijgen. Maar gelukkig ging het precies zoals ik bedoelde. En vervolgens heb ik m'n Freelancer LTI geüpgraded naar de Hermes (Standard Edition) met inwisselen van de 115 US$ store credit. Perfect!

Hier ga ik plezier van hebben! :*)
Ik ben ook aan het twijfelen om mijn RAFT naar een Hermes te upgraden (is maar 10 euro). Voordelen van een RAFT, zéér makkelijk en snel te gebruiken met in en uit laden en veel vrijheid met de tractor beam. Nadeel, ik ben geen fan van cargo die je meedraagt op de exterior van je ship en kleinere cargo space tegenover een Hermes. Voordelen van een Hermes, meer cargo space en de cargo is meer protected. Hermes is ook beter gefit met wapens, met S4's kan je makkelijk je cargo beter beschermen. Nadelen, tractor beam is wat meer gelimiteerd maar had begrepen dat deze nog wat 'bugged' is, en de ramp is klein, wat het in en uitladen wat moeilijker verloopt.

Raft = simpeler, goedkoper, prima voor veilige routes
Hermes = grotere hauler, beter all-round, ideaal als je echt veel wilt vervoeren

[ Voor 15% gewijzigd door Toonen1988 op 08-02-2026 15:20 ]

• Haay
Toonen1988 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 15:15:
Ik ben ook aan het twijfelen om mijn RAFT naar een Hermes te upgraden (is maar 10 euro). Voordelen van een RAFT, zéér makkelijk en snel te gebruiken met in en uit laden en veel vrijheid met de tractor beam. Nadeel, ik ben geen fan van cargo die je meedraagt op de exterior van je ship en kleinere cargo space tegenover een Hermes. Voordelen van een Hermes, meer cargo space en de cargo is meer protected. Hermes is ook beter gefit met wapens, met S4's kan je makkelijk je cargo beter beschermen. Nadelen, tractor beam is wat meer gelimiteerd maar had begrepen dat deze nog wat 'bugged' is, en de ramp is klein, wat het in en uitladen wat moeilijker verloopt.

Raft = simpeler, goedkoper, prima voor veilige routes
Hermes = grotere hauler, beter all-round, ideaal als je echt veel wilt vervoeren
Ja, ze hebben allemaal wel hun plus- en minpunten. Zoals het natuurlijk ook hoort. Voor bepaalde doeleinden en gameplay loops zal een Starlancer MAX ook weer beter zijn dan de RAFT en de Hermes. Maar voor mij persoonlijk is de Hermes gewoon een veel fijner schip dan de Starlancer MAX die ik hiervoor had. Dus ik ben erg gelukkig nu dat het omwisselen gelukt is!

• Toonen1988
  • Nu online
Haay schreef op zondag 8 februari 2026 @ 15:37:
[...]

Ja, ze hebben allemaal wel hun plus- en minpunten. Zoals het natuurlijk ook hoort. Voor bepaalde doeleinden en gameplay loops zal een Starlancer MAX ook weer beter zijn dan de RAFT en de Hermes. Maar voor mij persoonlijk is de Hermes gewoon een veel fijner schip dan de Starlancer MAX die ik hiervoor had. Dus ik ben erg gelukkig nu dat het omwisselen gelukt is!
[YouTube: The Best Mid Range Cargo Hauler - Star Citizen 4.6]
Wat ik een beetje apart vind van de Hermes, de RAFT heeft de control panel voor de tractor beam op de tweede deck. Daar sta je veilig voor als iemand op je gaat schieten. Bij de Hermes is de control panel vlak naast de ramp. Iemand kan makkelijk van buiten af jou aanvallen, je staat niet veilig.

Dus wanneer je cargo gaat laden in een onveilige zone, is een RAFT weer beter. Maar gaat het om onveilige locaties om te vliegen, is een Hermes weer beter.

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:58
Haay schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 17:10:
Vraagje voor de ervaren Star Citizen spelers hier. :)

Ik heb op mijn account (o.a.) de volgende package:
[Afbeelding]
M'n oorspronkelijke Freelancer LTI met SC en SQ42 package. Vorig jaar geüpgraded naar de Starlancer MAX. Nu heb ik daar spijt van, want de Hermes lijkt mij een fijner cargo schip dan de Starlancer MAX, zeker voor solo of hoogstens met z'n tweeën spelen.

Nu is mijn vraag... als ik deze package Exchange voor store credits, kan ik dan mijn oorspronkelijke Freelancer LTI package met SC + SQ42 terugkopen, waarbij het verschil van de upgrade naar de Starlancer MAX nog als credits op mijn account blijft staan?
Ja in jouw geval kan je de oorspronkelijke package terugkopen ofwel in dit geval met SQ42, de rest wordt dan store credits.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Pagina: 1 ... 119 120 Laatste