Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GFT_Bak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 08:48
Ben het eens dat PTU echt nog lang niet klaar is voor live. Ik ga er goedgelovig van uit dat ze meer spelers in de PTU nodig hebben en dat dat de reden is dat het nu al voor all backers open is. Hopelijk blijft het nog even pruttelen daar.

Dat gezegd, ik heb dikke lol met live, het heeft m.i. nog nooit zo goed gedraaid! Begint zowaar beetje op een game te lijken. Nog steeds wel paar breaking issues, maar mijn meeste sessies gaan ...soepel? That's weird.

Hopelijk is dat straks vanaf 4.2.1 ook weer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-07 21:52
De patch watch is vandaag, deze week misschien 4.2 update. Normaal komt een update vlak na een patch watch uit. Dan worden nieuwe changes besproken en gekeken naar een LIVE patch kandidaat.

[ Voor 102% gewijzigd door Toonen1988 op 03-06-2025 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-07 15:19
Ik hoop echt niet dat ze 4.2 gaan pushen naar LIVE in deze staat. Had liever nog twee/drie weken PTU gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-07 12:43
We moeten wel blijven testen hoor. Het moet nog niet te veel op een game gaan lijken :-)
Dus laat 4.2 maar komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:34
Ach Star Citizen is soms vallen en opstaan, het is een behoorlijke tijd goed gegaan, elke keer weer herhaalt het zich bij versie 0 en soms ook versie 1 kun je beter even niet spelen en dat lijkt zich keer op keer te herhalen.

Vroeger had je altijd dat liften niet meer functioneren, tot heden gaat het goed.
Ze moeten nu wel rushen want de tijd begint te dringen.

@Haay Dat flikken ze bijna jaarlijks, vlak voor kerst een riskante versie releasen, kapot spel en pas mid januari fixen. :P
Dit jaar was het server meshing, vorige keer PES volgensmij?

[ Voor 44% gewijzigd door mr_evil08 op 03-06-2025 16:46 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 17:29
Morex schreef op zondag 1 juni 2025 @ 10:39:
Ik heb in 2022 het spel gekocht met een basis vliegtuig. Toen was het spel beperkt speelbaar en enprm buggy. Hoe zit het momenteel? Is het spel al leuk om weer in te stappen als solo speler? Wat kan ik zoal doen kwa missies?
Ik had destijds in 2013 mijn eerste Star Citizen + Squadron 42 game package gekocht. Jaren lang niks mee gedaan en alleen af en toe even gekeken wat de voortgang was. Pas eind 2023 Star Citizen weer eens geïnstalleerd en daadwerkelijk begonnen te spelen. Sindsdien speel ik het vrijwel dagelijks wel, met alleen een gedwongen pauzen afgelopen kerst toen vlak voor kerst 4.0 naar de PU kwam waar ik zo veel last had van bugs dat ik maar besloot te wachten tot na de kerstvakantie toen de developers weer aan het werk gingen en de ergste bugs fixen.

Voor mij als solo speler is er in ieder geval genoeg te doen. FPS missies, dogfighting missies, Mining, Salvaging, cargo hauling, ik doe het allemaal en door het af te wisselen wordt het ook niet saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-07 14:08
Zijn de illegal surveillance missies eigenlijk alweer een beetje te doen? Een tijd terug waren die amper te spelen omdat de NPCs vrijwel onverslaanbaar waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Vanaf morgen mag ik mijn Idris een naam gaan geven. Ik heb een aantal namen in gedachte, maar weet niet zo goed welke ik moet kiezen. :P

Uiteindelijk kunnen we straks allemaal onze schepen een naam geven.

[ Voor 20% gewijzigd door Toonen1988 op 04-06-2025 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Nog steeds bizar dat Idris eigenaren het een eigen naam kan geven, maar Polaris eigenaren niet. Terwijl de Polaris veel nieuwer is haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Robinblitz schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 19:31:
Nog steeds bizar dat Idris eigenaren het een eigen naam kan geven, maar Polaris eigenaren niet. Terwijl de Polaris veel nieuwer is haha.
Omdat voor zover ik begreep de Idris het eerste ship en een test is. Rest van de schepen zullen erna gaan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Toonen1988 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 23:05:
[...]

Omdat voor zover ik begreep de Idris het eerste ship en een test is. Rest van de schepen zullen erna gaan volgen.
De Idris is zeker niet het eerste schip die het heeft. De MSR, Reclaimer, 600i, Hammerhead, Carrack en 890 Jump hebben het al jaren (2019 of 2020 uit mijn hoofd).

Daarom vind ik het zo raar dat de Idris het wel ineens krijgt, 5 jaar na dato, maar de Polaris niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De Origin 600i kon je zelfs namen.

Het is een beetje arbitrair inderdaad.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Robinblitz schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 07:48:
[...]

De Idris is zeker niet het eerste schip die het heeft. De MSR, Reclaimer, 600i, Hammerhead, Carrack en 890 Jump hebben het al jaren (2019 of 2020 uit mijn hoofd).

Daarom vind ik het zo raar dat de Idris het wel ineens krijgt, 5 jaar na dato, maar de Polaris niet.
Maar werkt de naam al in game of is het alleen "reservering", want daar zit een groot verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:05
Toonen1988 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 09:03:
[...]
Maar werkt de naam al in game of is het alleen "reservering", want daar zit een groot verschil in.
Die werkt al ingame, dan is volgens mij je schipnaam zichtbaar ipv een of andere code.
Zie 't zelf wel, denk dat een andere speler eerst moet scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Toonen1988 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 09:03:
[...]

Het staat inderdaad al fysiek op je schepen als je ze namen geeft. Zichtbaar in-game op de hull van je schip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Case_C schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 09:06:
[...]

Die werkt al ingame, dan is volgens mij je schipnaam zichtbaar ipv een of andere code.
Zie 't zelf wel, denk dat een andere speler eerst moet scannen.
Dat scannen werkt nog niet helemaal, nu zie je inderdaad alleen maar de serie nummer van de hull inderdaad. Ook daarvoor heb zie je geen verschil tussen naam of ship naam. Beetje verwarrend allemaal. Zelfs als ik schepen van kijkt bij scan, krijg ik geen naam te zien. Zowel de algemene scan en de scanner die je moet selecteren als hardpoint zeg maar.

Daarnaast als ik in log en kijk bij mijn schepen, zie ik overal "reservering" staan, wat dus betekent dat ik een naam kan reserveren maar nog niet wordt gebruikt.

[ Voor 10% gewijzigd door Toonen1988 op 05-06-2025 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morex
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-07 20:20
Zijn er mensen die mij een keer ingame wegwijs willen maken? Heb al enkele youtube videos bekeken, maar de game is erg groots en complex. Inmiddels ook een application verstuurd naar de tweakers organization. Is dat een soort "guild"?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Gewoon een org joinen en samen spelen met mensen. Ik zit in de organisation van @Robinblitz en ga binnenkort weer wat spelen, kan je altijd meenemen. Maar meeste actieve orgs hebben wel org missies waar je mee kan. Zou vooral iets zoeken waar elke avond wel wat mensen online zijn.

8 juni hebben we een event waar gasten (niet-leden) mee kunnen doen :)
Raid on Hathor (Sunday June 8th) (discord invite als je die nodig hebt)

[ Voor 28% gewijzigd door _eLMo_ op 05-06-2025 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
Afgelopen voor het eerst het Hathor event kunnen doen inclusief wat mining in het gat wat je dan maakt. Wel leuk vermaak voor de afwisseling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
@Morex Ter aanvulling op wat @_eLMo_ zei, hebben wij bijna elke avond wel wat mensen die de game spelen. Vaak ook mensen die zelf vrij nieuw zijn in Star Citizen. Ik en de anderen helpen je graag op weg om wegwijs te worden in SC. Ik moet wel erbij vermelden dat de org/"guild" over het algemeen Engels spreekt, maar we hebben ook best wat Nederlanders die actief zijn die wel Nederlands onderling spreken als er geen anderen bij zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Patch 4.2 genaamd Storm Breaker is vandaag LIVE gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Yep, ik zag het, ik zag ook dat een groot deel van de modules en ship weapons (NDB cannons) die ik vergaard had met OLP missies verdwenen zijn. Ook alweer een crash gehad (bij character creation). En tijdens een bunker missie kreeg ik een CS3 bij het neerschieten van een nine tail (ja, ik weet zeker dat het een nine tail was, HD security draagt grijs armor met gele markings, deze had een blauw armor met paarse markings).

Zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 22:40:
Yep, ik zag het, ik zag ook dat een groot deel van de modules en ship weapons (NDB cannons) die ik vergaard had met OLP missies verdwenen zijn. Ook alweer een crash gehad (bij character creation). En tijdens een bunker missie kreeg ik een CS3 bij het neerschieten van een nine tail (ja, ik weet zeker dat het een nine tail was, HD security draagt grijs armor met gele markings, deze had een blauw armor met paarse markings).

Zucht
Heb in mijn omgeving al meerdere mensen gehoord die zelfs hun Executive Hangar schepen kwijt zijn geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 08:03:
[...]
Heb in mijn omgeving al meerdere mensen gehoord die zelfs hun Executive Hangar schepen kwijt zijn geraakt.
Toch zonde van de tijd die daarin zit. Ik ben ook wel aardig wat uren aan het zoeken geweest naar vooral stealth class A modules voor mijn F7C Ghost en Pisces Expedition maar als je zelfs die schepen kwijtraakt is het wel heel erg zuur.

Ook veel van de modules en ship weapons die ingame gekocht waren zijn verdwenen trouwens, aangezien dat om S2 en S3 modules en S4 en S5 wapens gaat, lopen de kosten daarvan ook wel aardig op.

En inventory glitches zitten er ook nog steeds in, de spullen die ik aan wilde doen gingen meerdere keren weer terug naar mijn inventory. Schepen gaan ook nog steeds door de vloer van je hangar heen of spawnen onder je hangar. ASOP consoles zijn nog steeds bugged.

Dit is allemaal niks nieuws in SC natuurlijk, maar toch wel zonde dat je steeds uuuuuuren aan grinden voor niks hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Mijn ingame gekochte schepen en componenten die ik heb gevonden, heb ik nog allemaal. Alle custom ship loadouts ben ik wel kwijt, maar alle componenten zitten wel in mijn inventory. Dus hoef niks opnieuw te kopen.

Alle gear en items die ik op mijn personage had, zijn gedupliceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Er gaan verhalen en video's rond dat er diverse mensen bezig zijn met een hack waarbij ze alle gear van een speler kunnen stelen. Diverse locaties zijn populair waaronder New Babbage en Area 18. Ook zijn er veel mensen die exploits gebruiken en duping wordt alleen maar erger.

Ik denk dat het tijd wordt voor CIG om hier flink tegen op te treden en de problemen op te lossen.

[ Voor 23% gewijzigd door Toonen1988 op 06-07-2025 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Ik heb liever dat ze het probleem oplossen die je zowat elke 30 sec een Server error geeft, je random dood neer laat vallen in je eigen hangar, alle lag en desyncs. En laten we de verveling niet vergeten van de mensen die nu hun Polaris en Idris hebben om mee te spelen, maar geen missies hebben om ze bezig te houden. Deze mensen gaan dan maar random mensen beschieten rondom de populaire plaatsen (vaak Everus).

Duping is niet tegen te gaan, sterker nog, de persistant wereld werkt het juist in de hand. Ik maak er ook dankbaar gebruik van door componenten en wapens te salvagen van schepen die worden achtergelaten overal. Soms zijn het zelfs mijn eigen schepen die ik weer tegenkom tijdens het doen van FPS missies die ik niet af heb kunnen maken door ze zoveelste Server Error. Leuke is dat jij zelfs niks kan doen tijdens een server error, maar dat de tijd in de wereld wel doorloopt. Dus jij krijg een "Trespassing" aan je broek en de guards openen het vuur op jou, terwijl jij niks kan doen om weg te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
De meeste problemen die jij opnoemt, heb ik allemaal niet meer gehad. Af en toe heb ik nog een server error, maar dan kan ik weer vrolijk verder spelen na enkele minuten. Desync, ja, dat komt ook nog wel eens voor. Maar voor de rest, heb ik weinig last van problemen.

Een schip salvagen en de wapens eraf pakken is geen duping. Duping is met opzet een item dupen en dat doen ze nu niet met componenten alleen maar met alle items. Zelfs een comp board kan je makkelijk duplicaten, of zelfs favors van Wikelo. Als je één item hebt, kan je er oneindig veel duplicaten en dat is wat nu aan de hand is.

Cheating blijkt schijnbaar nu ook helemaal uit de hand te lopen.
https://www.reddit.com/r/...lutely_rampant_right_now/

Afgelopen dagen wordt ook Issue Council met allerlei reports overspoelt dat mensen allemaal dood gaan uit het niets. Schijnbaar is er een exploit en/of een hack waarbij ze iedereen tegelijkertijd op de server kunnen doden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xWSxhjmOr2ul9fIbeXfG8r_09YY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hE4OHSqmNspxwS43oD8K3kPJ.png?f=fotoalbum_large

Dit is bijv. wat er dan ook in de console verschijnt ">> [Notice] <Actor Death> CActor::Kill: '{{victim}}' [] in zone '{{location}}' killed by 'unknown' [0] using 'unknown' [Class unknown] with damage type 'BleedOut' from direction x: 0.000000, y: 0.000000, z: 0.000000 [Team_ActorTech][Actor]"

[ Voor 24% gewijzigd door Toonen1988 op 06-07-2025 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Ben blij dat ik SC ff laat rusten momenteel en spellen speel die mijn tijd wel respecteren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Toonen1988 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 15:20:
Er gaan verhalen en video's rond dat er diverse mensen bezig zijn met een hack waarbij ze alle gear van een speler kunnen stelen. Diverse locaties zijn populair waaronder New Babbage en Area 18. Ook zijn er veel mensen die exploits gebruiken en duping wordt alleen maar erger.

Ik denk dat het tijd wordt voor CIG om hier flink tegen op te treden en de problemen op te lossen.

[YouTube: We need to talk about Exploits, Duping and Cheating in Star Citizen.]
Ik erger me vooral aan de zoveelste free flight event, sinds wanneer is cig dit gaan doen want vroeger was dat maar 2a 3 x per jaar, nu maandelijks...

Dat verklaart ook het hoop cheaten.
Ik speel niet tijdens free flight events.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:32
mr_evil08 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:23:
[...]

Ik erger me vooral aan de zoveelste free flight event, sinds wanneer is cig dit gaan doen want vroeger was dat maar 2a 3 x per jaar, nu maandelijks...

Dat verklaart ook het hoop cheaten.
Ik speel niet tijdens free flight events.
Het kwam mij wel goed uit. Met Elite Dangerous in een Steam Sale en al ervaring met No Man’s Sky op de PS5 (ED trouwens ook) wilde ik prijzen vergelijken, toen ik zag dat het tijdelijk free to play was. Daarvan gisteren gebruik gemaakt om:
  1. Te kijken of mijn relatief nieuwe game PC het zou trekken.
  2. Te kijken hoe het gaat met de bugs.
  3. Te kijken of het wat voor mij is.
Van allen nog niet overtuigd :+

Daar moet ik wel bij zeggen, ik heb het te kort gespeeld om er al een echt oordeel over te vellen. Dat wil zeggen: alleen gisteravond de tutorial doorgewandeld.
  1. Voor punt 1 is er ongetwijfeld nog genoeg te tweaken. Nu met alles op High had ik denk ik 30 – 50 FPS maar voor m’n gevoel valt hier nog wel meer uit te halen.
  2. Punt 2 is te overzien. In de korte tijd die ik gespeeld heb wel een paar gekke dingen tegen gekomen zoals vloeren die verdwijnen enzo, maar nog niks game breaking.
  3. Punt 3 ook nog te kort voor gespeeld. Moet zeggen dat het sfeertje me echt wel bevalt en veel meer als een space sim aan voelt dan eerder genoemde games. Simpele handelingen als het openen van je (cargo) Door, wat je zelf moet doen, draagt wel bij aan de immersie.
Er zal denk ik een behoorlijke learning curve zijn, maar ik ga de komende dagen nog op ontdekkingsreis :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ik heb voor het laatst gespeeld toen 4.0 uitkwam, na de eerste ronde van bug fixes tot het meer speelbaar werd. Nu al die meldingen van hacks en cheats schering en inslag zijn heb ik wel leukere dingen te doen dan op SC inloggen. Zo heb ik sinds begin juni een Switch 2 en vermaak ik me daar prima mee. Ik kom wel terug naar SC wanneer CIG duidelijke maatregelen neemt tegen al dat misbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
Denman schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:47:
[...]

Het kwam mij wel goed uit. Met Elite Dangerous in een Steam Sale en al ervaring met No Man’s Sky op de PS5 (ED trouwens ook) wilde ik prijzen vergelijken, toen ik zag dat het tijdelijk free to play was. Daarvan gisteren gebruik gemaakt om:
  1. Te kijken of mijn relatief nieuwe game PC het zou trekken.
  2. Te kijken hoe het gaat met de bugs.
  3. Te kijken of het wat voor mij is.
Van allen nog niet overtuigd :+

Daar moet ik wel bij zeggen, ik heb het te kort gespeeld om er al een echt oordeel over te vellen. Dat wil zeggen: alleen gisteravond de tutorial doorgewandeld.
  1. Voor punt 1 is er ongetwijfeld nog genoeg te tweaken. Nu met alles op High had ik denk ik 30 – 50 FPS maar voor m’n gevoel valt hier nog wel meer uit te halen.
  2. Punt 2 is te overzien. In de korte tijd die ik gespeeld heb wel een paar gekke dingen tegen gekomen zoals vloeren die verdwijnen enzo, maar nog niks game breaking.
  3. Punt 3 ook nog te kort voor gespeeld. Moet zeggen dat het sfeertje me echt wel bevalt en veel meer als een space sim aan voelt dan eerder genoemde games. Simpele handelingen als het openen van je (cargo) Door, wat je zelf moet doen, draagt wel bij aan de immersie.
Er zal denk ik een behoorlijke learning curve zijn, maar ik ga de komende dagen nog op ontdekkingsreis :)
Tja is nog Alpha zo zwaar kun je daar nog niet op oordelen.
Ik heb juist het idee dat Star Citizen tegenwoordig ook met optimalisatie bezig is want haal regelmatig 180fps waar ik vroeger maar 60 haalde.

Sprong van 3.x naar 4.x was al merkbaar in performance.

Als je het verleden kent worden er inmiddels flinke stappen voorruit gezet(mag ook wel na x jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Toonen1988 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 22:39:
De meeste problemen die jij opnoemt, heb ik allemaal niet meer gehad. Af en toe heb ik nog een server error, maar dan kan ik weer vrolijk verder spelen na enkele minuten. Desync, ja, dat komt ook nog wel eens voor. Maar voor de rest, heb ik weinig last van problemen.
Ik gisteren en eergisteren nog :) Dus na de laatste hotfix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:52:
[...]

Tja is nog Alpha zo zwaar kun je daar nog niet op oordelen.
Ik heb juist het idee dat Star Citizen tegenwoordig ook met optimalisatie bezig is want haal regelmatig 180fps waar ik vroeger maar 60 haalde.

Sprong van 3.x naar 4.x was al merkbaar in performance.

Als je het verleden kent worden er inmiddels flinke stappen voorruit gezet(mag ook wel na x jaar).
client fps alleen zeggen niet zoveel natuurlijk :) server fps zijn dan belangrijker.

Of ik nou met 10 (client) fps naar een server error kijk, of met 180fps, dat boeit mij niet zoveel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op maandag 7 juli 2025 @ 13:43:
[...]

client fps alleen zeggen niet zoveel natuurlijk :) server fps zijn dan belangrijker.

Of ik nou met 10 (client) fps naar een server error kijk, of met 180fps, dat boeit mij niet zoveel ;)
Dus jij vindt 30fps client side al voldoende. ;)
Is maar wat je gewend bent, ik vind 100+fps heerlijk, mooi vloeiend op een 360hz g-sync scherm.

Als je eenmaal gewend bent voelt 60fps schokkerig.
Ja server fps is ook belangrijk idd.

[ Voor 3% gewijzigd door mr_evil08 op 07-07-2025 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Oh ja, laten we heerlijk een review maken van een cheat... 8)7 En dit is al van een maand geleden.

[ Voor 9% gewijzigd door Toonen1988 op 07-07-2025 19:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robinblitz
Toonen1988 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 19:25:
Oh ja, laten we heerlijk een review maken van een cheat... 8)7 En dit is al van een maand geleden.

[YouTube: Star Citizen User Review [credit leager757]]
Geef dit soort garbage a.u.b. geen exposure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Robinblitz schreef op maandag 7 juli 2025 @ 19:33:
[...]

Geef dit soort garbage a.u.b. geen exposure.
Allemaal reporten! Zodat Google dit soort zooi offline gooit. Heb al een bericht naar Google gestuurd van "Jullie vinden het niet leuk als de terms en agreements van YouTube worden verbroken en nemen actie, maar toch laten jullie video's toe waar mensen verheerlijken om andere terms en agreements van andere intellectuele eigendommen te verbreken".

[ Voor 38% gewijzigd door Toonen1988 op 07-07-2025 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Toonen1988 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 19:25:

[YouTube: Star Citizen User Review [credit leager757]]
Je zal er maar €50 per maand voor over hebben...

[ Voor 76% gewijzigd door mvds op 08-07-2025 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:17:
[...]

Dus jij vindt 30fps client side al voldoende. ;)
Honestly, SC hapert in zijn huidige staat van zichzelf al genoeg dat ik eventuele haperingen die ik krijg omdat ik maar 30 fps haal niet eens zou zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 13:17:
[...]

Honestly, SC hapert in zijn huidige staat van zichzelf al genoeg dat ik eventuele haperingen die ik krijg omdat ik maar 30 fps haal niet eens zou zien.
Geen last maar heb ook 64gb ram en SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Toonen1988 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 19:34:
Allemaal reporten! Zodat Google dit soort zooi offline gooit. Heb al een bericht naar Google gestuurd van "Jullie vinden het niet leuk als de terms en agreements van YouTube worden verbroken en nemen actie, maar toch laten jullie video's toe waar mensen verheerlijken om andere terms en agreements van andere intellectuele eigendommen te verbreken".
Zie ook deze uitgebreide Spectrum post over dit probleem:
https://robertsspaceindus...rs-are-operating-and-the-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Zodra mensen gratis kunnen spelen is er altijd een grote groep dat gaat cheaten want ze hebben toch niks te verliezen.

Ik heb altijd de regel niet spelen tijdens free flight(behalve nieuw schipje testen), niet alleen door cheaten maar ook server performance.

[ Voor 38% gewijzigd door mr_evil08 op 08-07-2025 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
mr_evil08 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 14:06:
[...]

98GB ram en 8TB gen 5 PCIe SSD. Wel last van.
Maar heeft meer te maken met de uitblijvende GPU upgrade (RTX3080 nog). Ik draai meestal 30-70FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 14:06:
[...]
Ik ook :) Maar gelukkig zijn er meer mensen die dezelfde problemen ook hebben, dan dat er mensen zijn die nooit ergens last van hebben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
_eLMo_ schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 17:50:
[...]

98GB ram en 8TB gen 5 PCIe SSD. Wel last van.
Maar heeft meer te maken met de uitblijvende GPU upgrade (RTX3080 nog). Ik draai meestal 30-70FPS.
4080 hier, zou geen problemen mogen hebben met SC. Maar de haperingen zijn niet grafisch van aard. Ik denk dat de oorzaak aan de kant gezocht moet worden waar ook de warpende NPC's vandaan komen. En de steeds naar je inventory terugspringende dingen. Enz

Maar gelukkig zijn er altijd mensen "die nergens last van hebben" waarbij SC als een zonnetje draait en er geen bugs bestaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 19:38:
[...]

4080 hier, zou geen problemen mogen hebben met SC. Maar de haperingen zijn niet grafisch van aard. Ik denk dat de oorzaak aan de kant gezocht moet worden waar ook de warpende NPC's vandaan komen. En de steeds naar je inventory terugspringende dingen. Enz

Maar gelukkig zijn er altijd mensen "die nergens last van hebben" waarbij SC als een zonnetje draait en er geen bugs bestaan :P
Dat noemen we "lag" dat is iets heel anders.
Ik speel op dx11 i.p.v. vulkan gezien dat nog buggy mess is en idd happeringen geeft.

Zaken als AA, chromatic aberration, motion blur, film gain zijn de zaken die hier altijd uit staan, direct bij 1e opstart gaan ze uit, de rest natuurlijk ultra high.
En als de game geen DLSS4 ondersteund staat dat ook altijd uit(ja kun je overrulen is bekend).

@_eLMo_ Star citizen is nog steeds CPU limited en leunt nog te zwaar op single treaded, laat daar nou deze CPU goed in zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door mr_evil08 op 08-07-2025 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
@mr_evil08 ik heb een 9800X3D, maar was niet noemenswaardig sneller in taken/laden dan mijn oude 10900K. Alleen de FPS’s zijn hoger ivm die cache.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 20:39:
[...]

Dat noemen we "lag" dat is iets heel anders.
Ik speel op dx11 i.p.v. vulkan gezien dat nog buggy mess is en idd happeringen geeft.

Zaken als AA, chromatic aberration, motion blur, film gain zijn de zaken die hier altijd uit staan, direct bij 1e opstart gaan ze uit, de rest natuurlijk ultra high.
En als de game geen DLSS4 ondersteund staat dat ook altijd uit(ja kun je overrulen is bekend).

@_eLMo_ Star citizen is nog steeds CPU limited en leunt nog te zwaar op single treaded, laat daar nou deze CPU goed in zijn.
Maar die lag is voor mij veel storender dan dat fps drops zijn. Ik zou het zelfs prima vinden om continue 30 fps te hebben, als daarmee de lag volledig zou verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-07 12:43
Acties:
- free fly week afwachten
- hacks e.d oplossen
- complete wipe uitvoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
roepie88 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:47:
Acties:
- free fly week afwachten
- hacks e.d oplossen
- complete wipe uitvoeren
Dan zullen de eerlijke spelers pissed off worden als reputation weer weg is en de noob misies opnieuw moet.
Hackers hebben zichzelf ermee, ja sure je hebt alle schipen en dan ?
(ja we weten dat een wipe altijd kan gebeuren).

Deze mensen stoppen niet ze hebben het doel om een ander zijn speelplezier te verzieken.

Ik hou het bij pve missie,s dan heb je geen last van ze.

[ Voor 4% gewijzigd door mr_evil08 op 09-07-2025 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Item + money wipe zou wmb prima zijn

Idee voor CIG om meer geld aan SC te kunnen verdienen, Class A componenten in de pledge store verkopen :P (ja, ik snap dat ze daarmee net zo'n shitstorm over zich heen gaan krijgen als met de blades :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:06:
[...]
Deze mensen stoppen niet ze hebben het doel om een ander zijn speelplezier te verzieken.
Ik denk dat dat meer een bijkomstigheid is, dan een doel van die cheaters eigenlijk. Er zijn altijd mensen die de makkelijkste weg kiezen om aan geld/spullen/rep te komen, dat ze daarmee anderen benadelen zullen ze wss wel voor lief nemen. Ik denk niet dat alle cheaters specifiek cheaten om anderen hun speelplezier af te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:45:
[...]

Ik denk dat dat meer een bijkomstigheid is, dan een doel van die cheaters eigenlijk. Er zijn altijd mensen die de makkelijkste weg kiezen om aan geld/spullen/rep te komen, dat ze daarmee anderen benadelen zullen ze wss wel voor lief nemen. Ik denk niet dat alle cheaters specifiek cheaten om anderen hun speelplezier af te nemen.
De PvP missies worden daardoor verziekt, een eerlijke speler heeft geen kans.
Gezien het nog Alpha is is er op moment nog niet zoveel aan de hand behalve het gevaar dat spelers ermee stoppen/rustpauze en/of deze missies skippen.

En de mensen die spelen tijdens free flight een nog slechter indruk van het "spel" krijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door mr_evil08 op 09-07-2025 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 16:10:
[...]

De PvP missies worden daardoor verziekt, een eerlijke speler heeft geen kans.
Gezien het nog Alpha is is er op moment nog niet zoveel aan de hand behalve het gevaar dat spelers ermee stoppen/rustpauze en/of deze missies skippen.

En de mensen die spelen tijdens free flight een nog slechter indruk van het "spel" krijgen.
Ja oke, die zie ik wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mvds schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:45:
[...]

Als je van levende spelers alle gear steelt, of dat je gewoon iedereen in Area 18, New Babbage of andere populaire gebieden iedereen instant killed, zijn niet echt mensen die cheaten om geld, spullen of rep willen hebben. Dit zijn hoofdzakelijk mensen die dupen, niet third party hack software gebruiken.

De mensen die wel hacken, zijn aan het trollen of zijn gewoon Star Citizen haters. De laatste maanden heeft Star Citizen grote stappen gemaakt, meer content, populariteit is nu meer dan vorig jaar. De Star Citizen haters zullen nooit veranderen, zelfs als het spel compleet bug vrij is en alle beloftes waar zijn gemaakt, zullen ze Star Citizen blijven haten.

Dus hun argument doet er niet meer toe, dus ze gaan andere manier proberen om CIG dan toch nog een slechte rep te zorgen.

Als je naar de reports kijkt, zie je gewoon dat mensen massaal van hun gear werden ontzien en dat iedereen gewoon dood neervielen in populaire gebieden. Dit heeft niks meer met PvE/PvP te maken maar keihard trollen, en dit zal echt niet gedaan worden door mensen die geïnvesteerd hebben of Star Citizen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Hier zijn beelden, er zijn meerdere op YouTube. Heb ook al beelden gezien dat er mensen rondrennen met wapens en gewoon kunnen schieten in safezones. Medical pistooltje dat iedereen instant killed. Dit zijn geen hacks meer om geld, items of rep te farmen. Dit zijn gewoon troll hacks. Als dit niet genoeg bewijs is dat deze hackers gewoon Star Citizen haten, dan weet ik het ook niet meer.

Iedereen bleef de heletijd doodgaan op Orison.

Gear dat gewoon verdwijnt.

[ Voor 34% gewijzigd door Toonen1988 op 09-07-2025 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Toonen1988 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 22:54:
Hier zijn beelden, er zijn meerdere op YouTube. Heb ook al beelden gezien dat er mensen rondrennen met wapens en gewoon kunnen schieten in safezones. Medical pistooltje dat iedereen instant killed. Dit zijn geen hacks meer om geld, items of rep te farmen. Dit zijn gewoon troll hacks. Als dit niet genoeg bewijs is dat deze hackers gewoon Star Citizen haten, dan weet ik het ook niet meer.

Iedereen bleef de heletijd doodgaan op Orison.
[YouTube: [SC] Dude Turbo Rage Hacking, Whole Planet Dead]

Gear dat gewoon verdwijnt.
[YouTube: Star Citizen Hacks Out of Control]
Deze video's zijn nog van voor dat CIG de EAC heartbeat weer ingeschakeld heeft. Deze heeft uitgestaan zodat community projects gebruikt konden worden binnen SC (denk aan VR support, ReShade etc). Nu EAC Heartbeat weer aanstaat kun je niet meer met de file integrity rommelen en is cheaten (voor nu) weer nagenoeg onmogelijk.

Enige reden waarom het kon was omdat de heartbeat uit heeft gestaan afgelopen 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Robinblitz schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 07:47:
[...]

Deze video's zijn nog van voor dat CIG de EAC heartbeat weer ingeschakeld heeft. Deze heeft uitgestaan zodat community projects gebruikt konden worden binnen SC (denk aan VR support, ReShade etc). Nu EAC Heartbeat weer aanstaat kun je niet meer met de file integrity rommelen en is cheaten (voor nu) weer nagenoeg onmogelijk.

Enige reden waarom het kon was omdat de heartbeat uit heeft gestaan afgelopen 2 jaar.
Bericht van mij is twee dagen geleden gepost + de videos zijn 4 en 5 dagen oud. Dit is nog allemaal beelden en video's die zéér recent zijn.

Dat CIG ondertussen al maatregelen heeft genomen en banwave heeft gedaan, wil nog niet betekenen dat het allemaal al opgelost is. Sterker nog, ik heb al van diverse mensen gehoord dat de cheat maker alweer een update heeft doorgevoerd dat de cheat nu alweer undetected zou zijn en weer bruikbaar is.

Maargoed, dit blijft toch een eeuwige strijd.

EDIT: Heb zojuist gekeken op hun site. Ze hebben hun cheat alweer geupdate en is zelfs compatible met komende update 4.2 en nog meer functies. De EC Heartbeat heeft dus niet veel uitgemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Toonen1988 op 11-07-2025 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Toonen1988 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 18:54:

De mensen die wel hacken, zijn aan het trollen of zijn gewoon Star Citizen haters. De laatste maanden heeft Star Citizen grote stappen gemaakt, meer content, populariteit is nu meer dan vorig jaar. De Star Citizen haters zullen nooit veranderen, zelfs als het spel compleet bug vrij is en alle beloftes waar zijn gemaakt, zullen ze Star Citizen blijven haten.
Natuurlijk zijn het geen Star Citizen haters. WoW is ook bevolkt met hackers en trollen die al jaren spelen en die spelen niet omdat ze WoW haten.
Mensen hacken, cheaten en trollen omdat het kan. Geen andere reden nodig. Het argument kan ook makkelijk omgekeerd worden: De cheaters zijn SC lovers die de makers willen laten zien dat ze hun shit in orde moeten krijgen. Of het zijn old school SC backers die al die nieuwe spelers maar niets vinden en hun positie op de apenrots willen verstevigen. Etc etc.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
FunkyTrip schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:31:
[...]

Natuurlijk zijn het geen Star Citizen haters. WoW is ook bevolkt met hackers en trollen die al jaren spelen en die spelen niet omdat ze WoW haten.
Mensen hacken, cheaten en trollen omdat het kan. Geen andere reden nodig. Het argument kan ook makkelijk omgekeerd worden: De cheaters zijn SC lovers die de makers willen laten zien dat ze hun shit in orde moeten krijgen. Of het zijn old school SC backers die al die nieuwe spelers maar niets vinden en hun positie op de apenrots willen verstevigen. Etc etc.
Dan ga je daar niet continue mee door, even je statement maken met video en dan stop je.
Dev,s hebben ook tijd nodig om het probleem op te lossen.

Maar zoals altijd als mensen anoniem zijn en voornamelijk gratis accounts geeft ze een vrijbrief om te gaan cheaten, trollen, hacken etc want er zijn geen concequenties.
Account ban? nou dan maak je zo een nieuwe aan.

Deze mensen gaan veel minder snel cheaten/hacken/trollen op hun betaalde account.

[ Voor 4% gewijzigd door mr_evil08 op 11-07-2025 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

mr_evil08 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:42:
[...]

Dan ga je daar niet continue mee door, even je statement maken met video en dan stop je.
Dev,s hebben ook tijd nodig om het probleem op te lossen.

Maar zoals altijd als mensen anoniem zijn en voornamelijk gratis accounts geeft ze een vrijbrief om te gaan cheaten, trollen, hacken etc want er zijn geen concequenties.
Account ban? nou dan maak je zo een nieuwe aan.

Deze mensen gaan veel minder snel cheaten/hacken/trollen op hun betaalde account.
Het was ook maar een voorbeeld.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik heb (ook) niks met cheaters hoor, maar schijnbaar is cheaten zo makkelijk omdat SC veel dingen client side doet, ipv server side. Dat zou wel apart zijn als het waar is, volgens mij doet geen enkele game maker dat zo, waarom CIG dan wel? Het is allang bekend dat je dan heel makkelijk zaken zoals geld en xp kan manipuleren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BOzxRbJwb4MJ0Go-XtGZhr89PLg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2DYkTyLCJgPeOc6Zg9PmZYNG.jpg?f=fotoalbum_large

Mensen die teveel geld hebben uitgegeven aan Star Citizen krijgen een extraatje :D Ik moet zeggen, ik vind het armor best wel mooi :D Past mooi bij mijn executive pistool en sniper :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mvds schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 09:56:
[Afbeelding]

Mensen die teveel geld hebben uitgegeven aan Star Citizen krijgen een extraatje :D Ik moet zeggen, ik vind het armor best wel mooi :D Past mooi bij mijn executive pistool en sniper :+
Valt je niks op aan deze armor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Toonen1988 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 10:10:
[...]

Valt je niks op aan deze armor?
Niet direct, zoals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Ik zal je een hint geven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aUVahnCd7HfZ34feNZaBflxRukA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/8GuM45jE93CjpCC3sEzzFoNr.gif?f=user_large

Zal nog een hint geven. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yIcKDPaT6y3JRiObzePa2wh-xEI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uPX8bzVhs4XLolfhQ5AykshL.png?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door Toonen1988 op 16-07-2025 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Oh zo ja, ach ja, er zijn ook schepen in SC aanwezig die een kopie hadden kunnen zijn vanuit andere games/films/franchises :D

Maar ik vind het wel een mooi harnas, ik zou hem niet dragen, mij te bling bling, ik blijf wel bij mijn Morozov (En als ik geen combat doe, loop ik in een Aztalan Tamarack armor), maar voor in een displaykast in mijn hangar vind ik hem wel tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mvds schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 12:12:
Oh zo ja, ach ja, er zijn ook schepen in SC aanwezig die een kopie hadden kunnen zijn vanuit andere games/films/franchises :D

Maar ik vind het wel een mooi harnas, ik zou hem niet dragen, mij te bling bling, ik blijf wel bij mijn Morozov (En als ik geen combat doe, loop ik in een Aztalan Tamarack armor), maar voor in een displaykast in mijn hangar vind ik hem wel tof.
Ik blijf mijn Inquisitor armor gebruiken met de Star Kitten of Morningstar helm.

Het blijft voor mij persoonlijk de mooiste en vetste armor. Maar helaas alleen in medium versie, geen heavy. Gelukkig is het niet een super groot verschil, maar moet gewoon wat slimmer spelen. De meeste gevechten tegen heavy armor heb ik gelukkig gewonnen. Maar heavy zou me in een aantal momenten misschien toch gered hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door Toonen1988 op 16-07-2025 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik loop juist om die reden graag rond met een sniper als ik solo fps missies doe. Dan kan ik met een light of medium armor prima mee komen.

Wat ik wel jammer vind is dat er hele mooie light (zoals die Aztalan Tamarack) armors en ook medium armors zijn, maar dat er geen bijpassende backpacks voor zijn.

Om een chain aan missies te kunnen doen, heb ik toch vaak meer ammo nodig dan dat er als voorraad op mijn light armor past. En opslaan in mijn schip (medical Pisces) vind ik niet zo'n goed idee omdat dat makkelijk gejat kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
De meeste backpacks zijn sowieso lelijk, ik gebruik de CSP-68L night camo, wat erg goed bij mijn armor past.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G43JebkkeR-XFIEyPeA8wMofIIE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d07rsOOQicGVg1o9p8rUAxon.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 63% gewijzigd door Toonen1988 op 16-07-2025 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Die had ik ook ja, maar ik vind het jammer (kleinigheidje hoor) dat vrijwel alle backpacks zo'n camo print hebben en er zijn genoeg armors waar dat gewoon niet bij past. Als ze een light backpack maken met iets van leatherlook in bijpassende kleuren als de beschikbare armors, dan zou dat leuk zijn.

Je hebt ook best mooie witte armors, bijv de Iceborn set, maar er is geen fatsoenlijk witte medium backpack die daarbij past.

Totaal niet belangrijk, maar ik let wel op dat soort details en persoonlijk vind ik het jammer dat daar niet meer aandacht voor is, zeker omdat CIG zoveel lijkt te geven om "immersion"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mvds schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 12:48:
Die had ik ook ja, maar ik vind het jammer (kleinigheidje hoor) dat vrijwel alle backpacks zo'n camo print hebben en er zijn genoeg armors waar dat gewoon niet bij past. Als ze een light backpack maken met iets van leatherlook in bijpassende kleuren als de beschikbare armors, dan zou dat leuk zijn.

Je hebt ook best mooie witte armors, bijv de Iceborn set, maar er is geen fatsoenlijk witte medium backpack die daarbij past.

Totaal niet belangrijk, maar ik let wel op dat soort details en persoonlijk vind ik het jammer dat daar niet meer aandacht voor is, zeker omdat CIG zoveel lijkt te geven om "immersion"
Daarom zou het fijn zijn als we gear onze eigen kleuren kunnen geven.

Maar dan krijg je weer het probleem dat sommige kleuren varianten weer niet meer uniek/zeldzaam zijn.

Soms heb je ook geen complete sets in de shops. Dan heb je bijv. een donker blauwe set, dan heb je de arms, legs en helmet, maar geen chest in het donker blauw. Dan denk je "dan pak ik een groene set" en zoek dan meteen op de chest. Ja, die is er. Kijk ik naar de arms, die is er ook, helmet, die is er ook. Nu de legs, godverdomme, die is nu weer niet in het groen. Dus weer een andere kleuren uitzoeken.

Nu gebruik ik een Inquisitor set, met de Star Kitten of Morningstar helm, in het zwart/rose. Dan heb ik een undersuit met zwart/paars met een Night camo backpack. Deze set past ook niet helemaal bij elkaar, maar stoort totaal niet. De kleuren zijn ook niet super fel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/urKd0yf2wp5mYjCqbGIPQ1Hr4oU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cC5JXLIgSp5QoMbechUTCvaR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ix4TkSqqcCM7TM0R_hpyclhzql4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3G4M75oJPsfA3gu9qggthyn9.jpg?f=fotoalbum_large

Ook kwa backpack en wapens past ook weg enigsinds bij mijn set. Ook hier passen de kleuren niet, maar ze zijn niet zo fel, en dat helpt ook mee. Maar het klopt wat je zegt, weinig sets passen echt bij backpacks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a6dhqAIjQjS9N455l4kn0QirECs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WoJfbVn3n0lIyHZkhmVtEp2H.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door Toonen1988 op 16-07-2025 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Update 4.2.1 komt vandaag uit, Star Citizen is op dit moment "under maintenance",

Zojuist is deze video gereleased met meer info.

[ Voor 10% gewijzigd door Toonen1988 op 17-07-2025 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:20

Ves

A gadget addicted Bounty

Here we go

Star Citizen Alpha Patch 4.2.1 LIVE

Alpha Patch 4.2.1 has now been released onto the LIVE Environment! Launcher should now show: VERSION 4.2.1-LIVE.9958723.

Build Info
Characters in this new environment have been built from Long Term Persistence(LTP) data.
Currently with LTP, certain player states such as personal hangar layout, unstowed in-game purchased ships, custom characters, in-progress refinery jobs, and in-game purchased consumables are not saved between releases which will cause some items to be lost in the update.

Long Term Persistence: Enabled
Server Meshing: 5:5:600 Shard Configuration
Starting aUEC: 20,000

Features and Gameplay
Gameplay
  • Resource Drive event
  • New Mission Type: Ship Escort
  • PVP interdiction
  • Wikelo recipe updates - Removal of random rewards
  • Greenzone Security Re-Activation

Locations
  • Station defense updates

Characters & AI
  • Apex Valakkar aggressiveness and movement updates

Ships & Vehicles
  • Flight Tuning changes
  • Executive ship loadouts reverted to previous tier
  • Salvage Balance
  • Reclaimer PDCs

Weapons & Items
  • New FPS Weapon: Volt "Pulse" Pistol

Core Tech
  • Performance and Stability Improvements
  • Network Stall Optimizations

Bug Fixes and Technical Updates
SC Alpha 4.2.1 contains nearly 160 bugfixes for issues occurring in 4.2.0, 46 of which originated from the Issue Council.
  • Fixed 6 Client Crashes
  • Fixed 7 Server Crashes
  • Fixed a Server Deadlock
Volledige patch notes: https://robertsspaceindus...02-Star-Citizen-Alpha-421

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-07 14:39
Game is nog in alpha? Ik dacht dat releasedatum 2025 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Another one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Het is mij uit de releasenotes niet duidelijk of er nou een (gedeeltelijke) wipe is geweest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:01
mvds schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 08:34:
Het is mij uit de releasenotes niet duidelijk of er nou een (gedeeltelijke) wipe is geweest?
Wipes worden tegenwoordig tijdig aangekondigd. Er is geen wipe geweest.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
SacreBleu schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 08:36:
[...]
Wipes worden tegenwoordig tijdig aangekondigd. Er is geen wipe geweest.
Ah oke, had ik wel een beetje verwacht/gehoopt eigenlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
mvds schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 08:36:
[...]

Ah oke, had ik wel een beetje verwacht/gehoopt eigenlijk
Ik zat er ook op te wachten, gezien vorige patch het kabaal was over cheaters. Maar ik verwacht dat de wipe pas komt wanneer ze dat hebben opgelost. Anders kunnen ze elke patch blijven wipen.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
En wat vinden we van de Meteor?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xxSabyVc71p9kSoOvEGy_LcpGN4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rTbCygl6qj7BMVCBGcgJ4gPO.webp?f=fotoalbum_large

Ik vind hem mooi, maar ik ga hem niet kopen, ship 2 ship combat is niks voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
mvds schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 08:42:

[Afbeelding]

Ik vind hem mooi, maar ik ga hem niet kopen, ship 2 ship combat is niks voor mij.
Ik heb hem vanochtend gekocht, maar kan vanavond pas kijken of ik 't wat vind.
Vond hem wel 'duur' voor een medium fighter. Zit weer een aardige tax op omdat hij overpowered is.
Vanavond een rondje AC doen, kijken of 't wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 08:42:

[Afbeelding]

Vind hem wel oké eruit zien, maar ik vind dat het schip weer een typisch voorbeeld is van CIG's power creep met schepen. Het is zogenaamd een Medium Fighter, maar heeft vervolgens een enorme firepower.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Robinblitz schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:07:
[...]

Vind hem wel oké eruit zien, maar ik vind dat het schip weer een typisch voorbeeld is van CIG's power creep met schepen. Het is zogenaamd een Medium Fighter, maar heeft vervolgens een enorme firepower.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QbK4wxMGBDyK4H0fBsx8fTu9vBA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/KylB7AuV3T3xOceSkTP8mnTQ.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Enorme firepower, met maar 2 S1 schilden en enginepods die met een paar schoten eraf liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
mvds schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:23:
Enorme firepower, met maar 2 S1 schilden en enginepods die met een paar schoten eraf liggen.
Je moet ook wel ergens op beknibbelen voordat dit een medium fight variant van de Corsair gaat worden.
Ik ben benieuwd of het ook een effectieve fighter gaat worden, of dat je, inderdaad, binnen een klein aantal schoten weer in je medical gown ligt.

Maar CIG zit de laatste tijd wel 'all over the place' met schip balans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
SacreBleu schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:25:
[...]
Maar CIG zit de laatste tijd wel 'all over the place' met schip balans.
Eerlijk gezegd denk ik dat ze het expres doen. Er komen aan de lopende band nieuwe schepen uit en om ze interessant te maken moeten ze er wel uit springen. Want die gaat nou geld uitgeven voor de zoveelste meh fighter?

Over een tijdje zal wel een balans ronde komen waardoor deze minder wendbaar gemaakt gaat worden, want ze kunnen het niet riskeren dat de Arrow en Gladius ge-oneshot kan worden door deze nieuwe fighter. Of misschien dat alle S3 wapens dan S2 worden gemaakt ofzo. Want ook dat is vaste prik. Maak een nieuw schip OP en als de sales geweest zijn, dan komt er een balans ronde waardoor het schip net zo meh is als de rest.

Wat ik trouwens wel een goede zet vind, is dat ze nu freighters weer in de store gezet hebben, dat zal wel helpen nu met het evenement waarbij het vooral om hauling gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mvds schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 08:34:
Nee, voor zover ik kan zien ben ik helemaal niks kwijt. Geen geld, geen rep, geen schepen, geen items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Toonen1988 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 10:32:
[...]

Nee, voor zover ik kan zien ben ik helemaal niks kwijt. Geen geld, geen rep, geen schepen, geen items.
Ik ben wel ALWEER een hoop class A componenten kwijt die ik uit Hathor sites heb gehaald. Vorige patch ook al.

Wat ik wel apart vind ik dat ik sommige amors nog steeds op mijn account heb, terwijl ik die allang omgezet heb naar store credit, terwijl ik andere zaken, die ik ook omgezet heb naar store credit, niet meer op mijn account heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mvds schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 10:37:
[...]

Ik ben wel ALWEER een hoop class A componenten kwijt die ik uit Hathor sites heb gehaald. Vorige patch ook al.

Wat ik wel apart vind ik dat ik sommige amors nog steeds heb, terwijl ik die allang omgezet heb naar store credit, terwijl ik andere zaken, die ik ook omgezet heb naar store credit, nog wel op mijn account heb.
Apart, ik heb gewoon alles nog. Verder heb ik niemand anders iets horen zeggen dat ze iets kwijt zijn. Misschien eens tijd om contact op te nemen met de support.

[ Voor 11% gewijzigd door Toonen1988 op 18-07-2025 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Toonen1988 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 10:46:
[...]
Apart, ik heb gewoon alles nog. Verder heb ik niemand anders iets horen zeggen dat ze iets kwijt zijn. Misschien eens tijd om contact op te nemen met de support.
Ik kan mij er niet zo druk om maken hoor, de schepen waarvoor ik die componenten allemaal verzameld heb, heb ik toch niet meer. En eerlijk gezegd vraag ik mij af of support daar iets aan kan doen. Zouden ze kunnen zien welke componenten ik allemaal in mijn bezit heb gehad denk je?

Mijn ingame gekochte schepen heb ik nog wel, dus dat is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
mvds schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 10:59:
[...]

Ik kan mij er niet zo druk om maken hoor, de schepen waarvoor ik die componenten allemaal verzameld heb, heb ik toch niet meer. En eerlijk gezegd vraag ik mij af of support daar iets aan kan doen. Zouden ze kunnen zien welke componenten ik allemaal in mijn bezit heb gehad denk je?

Mijn ingame gekochte schepen heb ik nog wel, dus dat is prima.
Ze zullen misschien weinig doen om te kijken wat je ben verloren en of je iets daarvan zou terug krijgen. Maar ze kunnen wel kijken waarom jij deze problemen hebt, zodat het in de toekomst niet meer gebeurt. Misschien is het wel een bug die je hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Toonen1988 op 18-07-2025 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
mvds schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:51:
[...]

Eerlijk gezegd denk ik dat ze het expres doen. Er komen aan de lopende band nieuwe schepen uit en om ze interessant te maken moeten ze er wel uit springen. Want die gaat nou geld uitgeven voor de zoveelste meh fighter?
Het zijn, mijns inziens, allemaal 'low-effort' schepen, omdat de laatste schepen waren gebaseerd op een hull die er al was. Er moet geld komen, dus er komen nu meer schepen uit, gewoonweg, omdat er dan weer nieuwe aanvoer is. Een kennis had ook opgemerkt dat ze tegenwoordig vaker sales hebben voor limited hulls.
En het zal niemand zijn ontgaan dat er dit jaar ook al veel 'free-flight' evenement zijn geweest.
Dat doen ze niet uit liefdadigheid, maar omdat er geld nodig is.

Ik heb al een tijdje geen nieuw geld in SC gestopt en ben aan de lopende band aan het melten en credits aan het inzetten.

We zitten over de helft van het jaar van de 'performance and stability' en hoewel er op sommige gebieden winst is gemaakt, is er nog zó veel wat nog onaangetast is. Maar we blijven wel steeds nieuwe content krijgen - die dan ook weer niet goed werkt. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Oh ja, er gaan al langer geruchten dat het geld er sneller uit vliegt dan dat er binnen komt. Met de hoeveelheid mensen die nu bezig zijn met SC en SQ42 vind ik dat ook niet gek. En dat ze grof geld betalen voor life size props helpt ook niet.

Ik denk dat ze ook echt wel problemen gaan krijgen als ze SQ42 niet kunnen releasen dit jaar, of dat ze het wel releasen, maar dat het qua stabiliteit net zo erg is als SC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 13:12:
Ik denk dat ze ook echt wel problemen gaan krijgen als ze SQ42 niet kunnen releasen dit jaar, of dat ze het wel releasen, maar dat het qua stabiliteit net zo erg is als SC
SQ42 released sowieso niet dit jaar. De huidige "release date" staat voor 2026.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
mvds schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 13:12:
Oh ja, er gaan al langer geruchten dat het geld er sneller uit vliegt dan dat er binnen komt. Met de hoeveelheid mensen die nu bezig zijn met SC en SQ42 vind ik dat ook niet gek. En dat ze grof geld betalen voor life size props helpt ook niet.

Ik verwacht dat de problemen bij SQ42 zullen meevallen. Een hoop gezwemel met Star Citizen is omdat de backend niet goed is, dat is allemaal server side. Ik verwacht dat dit bij SQ42 lokaal is en dat is een stuk minder ingewikkeld.

Nu zal het niet bugvrij zijn, want dat is geen enkel spel meer tegenwoordig. Maar zo hobbelig als SC is zal het niet worden. (Mag ik hopen).

En sowieso duurt het nog tot ergens in 2026.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Oh ik dacht dat ze 2025 hadden gecommuniceerd. Nee oke, 2026 klinkt idd wel realistischer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
mvds schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 14:05:
Oh ik dacht dat ze 2025 hadden gecommuniceerd. Nee oke, 2026 klinkt idd wel realistischer
Ik sluit niet uit dat ze dat ooit misschien hebben gezegd, maar bij de vorige Citcon hebben ze 2026 gecommuniceerd. Maar dat is niet de enige release date die we hebben gehad. En misschien ook wel niet de laatste. :P :9

Pagina: 1 ... 115 116 Laatste