Je begrijpt het niet helemaal.mvds schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:34:
[...]
Dat slaat zeker wel ergens op als je kijkt naar keuzes die CIG maakt.
Bij het ontwikkelen van voertuigen ga je kijken naar wat je nodig hebt voor de primaire taak van een voertuig en daar bouw je de specificaties omheen. Als je voertuig goederen moet kunnen vervoeren tot een bepaald gewicht, dan ga je dat voertuig ook niet uitrusten met een motor die niet in staat is om dat gewicht te trekken. Of dat alles oververhit raakt bij de eerste heuvel die op wilt rijden. Dat is wel hoe CIG nu schepen ontwikkeld.
En idd, als je extra power naar je wapens of schilden wilt sturen, dan moet dat ergens vandaan komen. Maar het ontwikkelen van schepen (in het geval van SC) waarbij je met de default componenten amper voldoende power blips beschikbaar hebt, om alle PRIMAIRE systemen aan te zetten, en dit niet kan verbeteren door er betere componenten in te zetten, dan geeft mij dat het idee dat CIG bewust zulke vreemde beslissingen doet, om zaken zoals engineering bestaansrecht te geven.
En nee, ik verwacht niet dat ik altijd alle systemen op 100% kan houden, maar wel dat het schip zijn taak kan vervullen waarvoor ie bedoeld is, zonder dat je daar al te grote concessies in hoeft te doen. Laten we niet vergeten dat SC vooral een SPEL is.
CIG heeft altijd al gezegt dat schepen nog niet gebalanceerd zijn tijdens Alpha dat komt later pas.
Een Cargoship zal echt wel goed zijn in vervoeren van Cargo.
Zolang jij niet steeds in gevecht komt en klappen gaat opvangen zal engineering meevallen.
De schepen hebben coolers en daarvoor zijn ze bestemd, een hogere tier zal beter zijn dan lager tier.
Het doel van engineering is dat de crew nog wat te doen heeft onderweg en anders huur je maar NPC in of een random speler die de engineering voor je wil doen.
[ Voor 9% gewijzigd door mr_evil08 op 24-11-2025 13:05 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
/f/image/u1XQQTb6ywAJQI61pTlSK9jT.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OBcsgiYce83G1hwowgUQAHqI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3vrBFgKy9I1IDOgY74TYJ3Bh.jpg?f=fotoalbum_large)