• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 20:28
Is 4.8.1 al uit dan? Die had ik even gemist, dan denk ik dat ik hem vanavond ook weer even ga aanslingeren.

  • Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-06 11:34
mvds schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 09:32:
Is 4.8.1 al uit dan? Die had ik even gemist, dan denk ik dat ik hem vanavond ook weer even ga aanslingeren.
Nope. Ze hebben gisteren een hotfix toegepast. 4.8.1 komt volgens mij ergens volgende week of over twee weken. Ik dacht volgende week.

  • Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:50
SacreBleu schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 22:31:
[...]

Met twee mensen op de forward turrets schiet je fighters met 3 schoten helemaal kapot. De turrets hebben best wel grote arcs.

Ik was piloot en had twee gunners die de remote turrets aan de voorkant bestuurde. We hebben geen enkel moment een probleem gehad. De turrets hebben ruime Arcs waardoor de traagheid van het schip niet veel uitmaakt. Je bent bijna altijd 'on target' en short-range merk je dat de Tiburon zwaar power creep is.

Elk medium/large schip is daarna extreem vatbaar voor de laser en die gaat ook snel. Gooi nog eens de turrets op en alles is binnen enkele seconden kapot.

Ik richtte mijn laser op een Mercury en na 2 seconden vloog de vleugel er al af. Alsof ik een heet mes door boter duwde. Dit schip zal zeker wel een nerf (moeten) krijgen. Want zoals hij nu is is hij te krachtig.
Ja dan is het inderdaad wel duidelijk, aan de ene kant mooi dat hij alles kan, maar bijvoorbeeld een light figher zou s7 turrets misschien toch moeten kunnen dodgen (geen idee hoe de balance exact is)

Blijf het wel een toffe adaptatie van de Hammerhead vinden, qua uiterlijk zie je het er niet aan af.

Gaan er vanuit zier nog mensen naar de Bar Citizen volgende week vrijdag?

  • mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 20:28
Case_C schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 19:46:
[...]

Gaan er vanuit zier nog mensen naar de Bar Citizen volgende week vrijdag?
Waar gaat die gehouden worden?

  • Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-06 11:34
mvds schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 20:13:
[...]

Waar gaat die gehouden worden?
Drinkz & Bites

Voorstraat 34

3201 BB Spijkenisse

  • mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 20:28
Robinblitz schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 23:44:
[...]

Drinkz & Bites

Voorstraat 34

3201 BB Spijkenisse
Haha lekker centraal :o

  • Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-06 14:18
Robinblitz schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 09:50:
Nope. Ze hebben gisteren een hotfix toegepast. 4.8.1 komt volgens mij ergens volgende week of over twee weken. Ik dacht volgende week.
In de launcher zelf staat gewoon 4.8.0 met sub-build nummer. Maar heb ergens in-game (voor zover ik me herinner) de notatie 4.8.1 gezien. Vaag. Maar in ieder geval werkt het na de hotfixes wel wat beter, hoewel er nog steeds wel problemen zijn. Tja, SC werkt meestal het beste in de x.x.1 of x.x.2 versie, tot de volgende major release op de PTU komt, waarna de PU weer performance problemen begint te krijgen.

  • IMa34
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-06 15:42
Case_C schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 19:46:
[...]

Ja dan is het inderdaad wel duidelijk, aan de ene kant mooi dat hij alles kan, maar bijvoorbeeld een light figher zou s7 turrets misschien toch moeten kunnen dodgen (geen idee hoe de balance exact is)

Blijf het wel een toffe adaptatie van de Hammerhead vinden, qua uiterlijk zie je het er niet aan af.

Gaan er vanuit zier nog mensen naar de Bar Citizen volgende week vrijdag?
Ik ga ook naar Bar Citizen in Spijkenisse a.s. vrijdag

  • Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-06 11:34
Laat de nieuws artikelen maar komen.


Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IBwimVhBr9K_HvQ-2QownF7LW8g=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/RvF0aFtus2ELt9eRLLlSEw75.png?f=user_large

  • Vanduul42
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 22-06 12:18
Robinblitz schreef op zondag 24 mei 2026 @ 19:06:
Laat de nieuws artikelen maar komen.


[Afbeelding]
En vooral die uitgekauwde comments 🤣

iets zegt me dat we een release date krijgen tijdens Summer Game Fest. Geoff Keighley was namelijk snel met dit op X te vermelden.

[ Voor 14% gewijzigd door Vanduul42 op 24-05-2026 21:09 ]


  • mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 20:28
Robinblitz schreef op zondag 24 mei 2026 @ 19:06:
Laat de nieuws artikelen maar komen.


[Afbeelding]
Dat was wel te verwachten ja, de verkopen gingen ook wel hard.

  • Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:50
Ja niet helemaal in het midden van nederland, maar dat is volgens mij gedaan om binnen metroafstand te zitten van Ahoy waar de dag erop twitch-con is. Daar is CIG schijnbaar ook aanwezig?

Ben benieuwd wat het precies gaat zijn, laatste keer dat ik bij een bar citizen was was in Utrecht. :P
Wel leuk om weer wat bekende gezichten te zien.

En ja 1 miljard in funding... zal we door de inflatie komen :+ . Nee best bizar, maar het concept draait behoorlijk door. Nu maar eens zien wat ze eind dit jaar voor de release van SQ42 gaan doen...

  • RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:51
Wordt gezellig vrijdag, helemaal uitverkocht ook!

Beetje jammer dat we de Vanduul Lance niet krijgen maar goed. :+

  • GFT_Bak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 14:25
Voor wie er was: Hoe was het in Spijkenisse?

  • Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:50
GFT_Bak schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 10:18:
Voor wie er was: Hoe was het in Spijkenisse?
Het was in ieder geval goed bezocht. Leuke locatie, de bar was groot zat, maar kwam erop neer dat het grootste deel voren op straat plaats vond.
DiscoLando, Freyja? en Sandi Gardiner waren van de partij. Disco heeft heel de avond zitten praten over wat er qua patches en events ingame aankomt.

Was op een gegeven moment nog een raffle waar wat schepen en merch te winnen was.

Leuk om iedereen weer een keer te zien.

Er is nu ook een volgende in de planning voor Amsterdam begreep ik?

  • Kettingspanner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:40
Wie heeft de Odin gewonnen? :+

  • Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-06 11:34
Ik had heeeel veel kansen om er één te kopen, maar ik ga echt geen 5k voor een JPEG neertellen.

  • Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:50
Robinblitz schreef op maandag 1 juni 2026 @ 20:47:
[...]

Ik had heeeel veel kansen om er één te kopen, maar ik ga echt geen 5k voor een JPEG neertellen.
Als je dagen ingame wilt besteden aan onderhoud en bevoorrading van je ingame JPEG's is het een hele leuke boot.

Je kan er ook bijna alles mee doen, dat ding spawned zelfs z'n eigen courier missions dat je packages van de voor naar de achterkant van het schip kan bezorgen :+ .

Nee zo groot dan word het een dagtaak de boel draaiende te houden.

Heel tof concept voor large scale battles, maar voor de standaard gameplay iets te gek.

  • mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 20:28
En dan, na de aanschaf van een 5k kostende JPG ook nog eens doodleuk de (totaal voorspelbare) melding krijgen om hem vooral de eerste 3 a 4 jaar niet ingame te zien verschijnen.

Oh ja, en je kan hem ook niet omwisselen voor store credit en hem later terugkopen zodat je in de tussentijd nog in elk geval wat schepen kan kopen waar je WEL wat mee kan de komende 3 a 4 jaar, want dat mag bij de Odin niet. Weg = weg, geen buy back mogelijk.

  • Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-06 11:34
Het grootste schip/concept wat ik heb is de Kraken, puur omdat er veel gameplay mee mogelijk word, daarnaast heb ik de Polaris maar de Odin gaat mij echt te ver. Er is 0,0 gameplay voor de Odin, hij heeft niks om tegen te vechten want hij zal zelfs korte metten maken met een Javelin. Enige waar hij voor gebruikt kan worden is het siegen van andere org Odins en/of space stations.

  • mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 20:28
Naast dat er op dit moment amper gameplay is voor grote schepen, maar mogelijk met de aangekondigde group based fights gaat komen, vraag ik mij wel af wat CIGs plannen zijn voor het toch enigszins beschermen van spelers tegen mensen die een Idris/Odin/enz bezitten en zich vervelen en daarom maar andere spelers gaan lastigvallen. Zou het echt zo zijn dat de spelers het zelf maar moeten oplossen, of zouden er regels komen die het onmogelijk maken voor een capital class (combat oriented) schip om in de buurt te komen van een station bijv?

  • roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-06 09:05
Ik ga er echt van uit dat in de meer gecontroleerde gebieden (dus niet Pyro) de UEE een grote rol gaat spelen in het houden van de orde.

Dus als er players met Idrissen, Odin's en ander grof geschut schepen van NPC's en Players uit space gaan knallen dat er dan behalve PvP bounty missies ook hele horde UEE squadrons ingezet gaan worden om de wet te handhaven.
Zodra een player een flinke crimestat heeft (3 of hoger) dan zou het een hele uitdaging moeten zijn om in gecontroleerde gebieden rond te vliegen

  • Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-06 11:34
roepie88 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 12:35:
Ik ga er echt van uit dat in de meer gecontroleerde gebieden (dus niet Pyro) de UEE een grote rol gaat spelen in het houden van de orde.

Dus als er players met Idrissen, Odin's en ander grof geschut schepen van NPC's en Players uit space gaan knallen dat er dan behalve PvP bounty missies ook hele horde UEE squadrons ingezet gaan worden om de wet te handhaven.
Zodra een player een flinke crimestat heeft (3 of hoger) dan zou het een hele uitdaging moeten zijn om in gecontroleerde gebieden rond te vliegen
Dit was vroeger al een ding. Als er spelers met hoge crimestats bij stations kwamen waren er UEE patrols van Hammerheads en andere schepen. Ook werd je geregeld gecontroleerd door NPC politie of je drugs bij je had waarna je je kon overgeven of vechten.

  • mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 20:28
Jammer dat we nu eigenlijk geen patrouillerende NPC schepen meer hebben, die vond ik best ok. Ook al vlogen ze zich regelmatig te pletter tegen je schip.

  • mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 20:28
Wat mij recent is opgevallen is dat CIG normaal gesproken heel lang doet over het aankondigen + tonen + uitrollen in vele tiers van nieuwe functionalitiet, ze heel rap het hele systeem van het bricken van schepen hebben gebouwd en uitgerold.

Dat is volgens mij echt in sneltreinvaart gedaan. Ik vind het alleen meer een irritatiefactor dan een toevoeging, maar oke. Ik kan nu geen wapens en components meer looten van achtergelaten schepen. (maar ik snap dat het gedaan is om dupen tegen te gaan, maar het heeft nu meer nadelige effecten dan positieve imho)

  • Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-06 14:18
mvds schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 12:37:
Jammer dat we nu eigenlijk geen patrouillerende NPC schepen meer hebben, die vond ik best ok. Ook al vlogen ze zich regelmatig te pletter tegen je schip.
Ja, dat was wel leuk inderdaad. En soms bleven zo'n NPC patrouille schip na controle gewoon achter je aan vliegen. Was ik in mijn Prospector wat aan het mijnen, werd ik gecontroleerd, controle voorbij, bleef dat schip achter me aan vliegen! Tot ik vol was en weg vloog richting Refinery station.

Die patrouillerende NPC schepen zijn verdwenen sinds server meshing is toegevoegd.

  • Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-06 11:34
Nou het was leuk om 4.8 te spelen. Maar dat kan nu niet meer.

Sinds de maintenance van gisteren is mijn account in een "bricked" status gegaan. Ik kan niet meer inloggen op de RSI website, niet meer in de RSI launcher, niks meer. Ik krijg in de launcher API errors en de browser kom ik niet langs de "SIGN IN" knop zonder error o.i.d. Ik kan Issue Council niet meer in, support page niet meer echt niks meer.

En voor mensen met 'oplossingen' komen, ik heb al mijn cache verwijderd, incognito browser en een reboot geprobeerd. Zelfs vanaf mijn mobiel kan ik er niet meer in. It's cooked.

I dare say dat we bij 3.18 niveau van broken zijn aangekomen. CIG heeft zelfs 4.8.1 uitgesteld omdat het broken is.

  • mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 20:28
Je bent niet gebanned toevallig? Kan je nog wel je account zien (zonder ingelogd te zijn) op Spectrum bijv? Zie je daar een vreemde status bij je account?

  • Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-06 11:34
mvds schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 11:12:
Je bent niet gebanned toevallig? Kan je nog wel je account zien (zonder ingelogd te zijn) op Spectrum bijv? Zie je daar een vreemde status bij je account?
Yep. Ik kan alles nog zien. Ziet er prima uit allemaal.

  • mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 20:28
Robinblitz schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 11:14:
[...]

Yep. Ik kan alles nog zien. Ziet er prima uit allemaal.
Oh oke, dat scheelt. Je had natuurlijk best slachtoffer kunnen zijn van een ban-wave ofzo. Maar dat is het dus niet.

Maar je kan dus ook gewoon helemaal niet in contact komen met support? Of heb je een alt account waarmee dat zou kunnen?

  • Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-06 11:34
mvds schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 11:16:
[...]

Oh oke, dat scheelt. Je had natuurlijk best slachtoffer kunnen zijn van een ban-wave ofzo. Maar dat is het dus niet.

Maar je kan dus ook gewoon helemaal niet in contact komen met support? Of heb je een alt account waarmee dat zou kunnen?
Ik heb een support ticket gemaakt via email en geantwoord op de community manager die aangaf een fix voor een ander login probleem doorgevoerd is. Time will tell, maar blij ben ik totaal niet haha.

  • Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-06 14:18
Met de release van 4.8.1 vandaag moest ik wel opnieuw inloggen op de Launcher. Log-in token was niet geldig meer, blijkbaar. Gelukkig dat ik niet het probleem van Robinblitz had!

Hopelijk wordt het probleem snel voor je opgelost.

  • Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-06 11:34
Ik heb wat back and forth gehad met CIG support en het probleem is zojuist verholpen!

Een geforceerde wachtwoord reset vanaf de kant van CIG heeft het probleem opgelost. Moet eerlijk zeggen dat de support echt super snel is gegaan. Ik heb het ticket gisteravond aangemaakt. SLA en KPI is zeker gehaald. :)

  • roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-06 09:05
Er zijn best wel wat account issues. Je hoort o.a. veel over de 60k errors. Daar heb ik ook last van gehad maar was gelukkig ook snel verholpen.
Heel veel heb je niet gemist als je niet kon spelen want er lopen ook veel andere zaken nog niet heel lekker.
Jammer dat de grote Fix-patch gisteren niet door is gegaan. Hopelijk vandaag of uiterlijk morgen.
Dan kan ik eindelijk ervaren hoe de Ironclad vliegt zonder dat de command module steeds loskoppelt
het is soms creatief zoeken naar workarounds en meestal zijn die er ook. Al moet je soms wel even slikken als alle resources van een mining run verdwenen zijn. Het zijn pieken en dalen in de verse. Gelukkig veel hoge pieken (mijn ervaring) maar soms ook diepe dalen.

  • mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 20:28
De 4.8.1 patch schijnt flink te zijn uitgekleed.

  • SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 12:58
mvds schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 11:13:
De 4.8.1 patch schijnt flink te zijn uitgekleed.
Dat is een understatement. Het is meer een decimaal aanpassing en één soort missie.
De rest moet nog volgen met een maintenance update. Maar het is niet zeker wanneer die gaat volgen.
We hopen op vandaag, maar kan ook morgen of later zijn.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x


  • mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 20:28
SoonTM

  • roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-06 09:05
Het bericht van CIG...

"Quick update regarding tomorrow’s maintenance that was planned for Alpha 4.8.1: while the new space combat missions "Defend Location" are still scheduled to be enabled tomorrow, we’re going to hold off on the Live Service maintenance for now as we wait on an additional fix that we’d like to wrap up and include in the build before deployment.

The current 4.8.1 update already contains a wide range of fixes, improvements, and additions, and we want to make sure this extra issue is addressed before moving forward with the maintenance window."

Alpha 4.8.1 Maintenance Update - Announcements - Star Citizen - Spectrum v7.117.0

Reden heeft te maken met de fix van een exploit. Voor mij een hele goede reden om een en ander door te schuiven naar een Maintenance update.
Anders hebben we straks weer een compleet ontwrichtte economie waar de miljoenen aUEC worden uitgedeeld alsof het snoepjes zijn.

  • SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 11:51

SG

SG surft naar info hardewaren

Robinblitz schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 11:30:
Het grootste schip/concept wat ik heb is de Kraken, puur omdat er veel gameplay mee mogelijk word, daarnaast heb ik de Polaris maar de Odin gaat mij echt te ver. Er is 0,0 gameplay voor de Odin, hij heeft niks om tegen te vechten want hij zal zelfs korte metten maken met een Javelin. Enige waar hij voor gebruikt kan worden is het siegen van andere org Odins en/of space stations.
Gameplay is er altijd. Ook in real life, Bismarck , tiger tank zijn ook verslagen door mindere tegenhangers. Maar de strategie is in nummers.

Het is dus Odin vs Odin of

Odin vs floot

In marine oorlog voering zijn de grote slag schepen weg . Carrier verving hun.

Als zal je squadron van paar idrisen en tiberon en zooi zware torpedo er op los moeten laten.

Voorbeeld Tactiek is alle PDC array aanvallen en dan wolk aan S10 torpedo’s

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K


  • CyberToon
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 20:44
De onderhoudsduur is ondertussen van 6 uur naar 9 uur verhoogd. Vandaag begint trouwens ook Summer Game Fest. Er gaan ondertussen geruchten rond dat deze lange downtime misschien ook iets te maken heeft met SQ42, (SQ42 PTU shadow drop) al betwijfel ik dat zelf.

Er gingen al langer geruchten rond dat CIG een grote aankondiging gaat doen op Summer Games Fest. Het is best wel vreemd dat er dan een grote onderhoud is, vlak voor Summers Game Fest. Het zou natuurlijk ook allemaal toeval zijn.

Dit zijn de geruchten over Summer Games Fest.

[ Voor 46% gewijzigd door CyberToon op 05-06-2026 20:24 ]


  • mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 20:28
Gezien de staat van de laatste patch vind ik het aannemelijker dat ze gewoon problemen hebben met het uitrollen van deze patch.

En ja, de SC/SQ42 scene is goed in het verspreiden van "geruchten" gevoed door hopium :o

  • SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 12:58
CyberToon schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:13:
De onderhoudsduur is ondertussen van 6 uur naar 9 uur verhoogd. Vandaag begint trouwens ook Summer Game Fest. Er gaan ondertussen geruchten rond dat deze lange downtime misschien ook iets te maken heeft met SQ42, (SQ42 PTU shadow drop) al betwijfel ik dat zelf.

Er gingen al langer geruchten rond dat CIG een grote aankondiging gaat doen op Summer Games Fest. Het is best wel vreemd dat er dan een grote onderhoud is, vlak voor Summers Game Fest. Het zou natuurlijk ook allemaal toeval zijn.

Dit zijn de geruchten over Summer Games Fest.

[YouTube: The Signs Are All There — Squadron 42 at Summer Game Fest]
Ik gok toeval. Dan hadden ze afgelopen woensdag ook niet naar 4.8.1 hoeven gaan.
Er wordt, mijns inziens, te veel ingelezen in dingen. Net als men doet met Rockstar en GTA VI.

Volgens mij had Jared ook al gereageerd dat er niets SQ42 gerelateerd zou volgen op Summer Games Fest. De kans is aanwezig, maar ik denk dat het nu allemaal héél veel copium is.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x


  • CyberToon
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 20:44
SacreBleu schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:43:
[...]

Ik gok toeval. Dan hadden ze afgelopen woensdag ook niet naar 4.8.1 hoeven gaan.
Er wordt, mijns inziens, te veel ingelezen in dingen. Net als men doet met Rockstar en GTA VI.

Volgens mij had Jared ook al gereageerd dat er niets SQ42 gerelateerd zou volgen op Summer Games Fest. De kans is aanwezig, maar ik denk dat het nu allemaal héél veel copium is.
Update 4.8.1 bevatte alleen een Defend Location-missie, verder stelde de patch niets voor. Er werd meteen gezegd dat er binnen twee dagen een groot onderhoud zou aankomen met een flinke patch vol fixes. Ondertussen is het onderhoud zelfs verlengd naar negen uur, wat betekent dat het van 14:00 tot 23:00 uur duurt.

Het is juist erg vreemd dat ze patch 4.8.1 pushen met een nieuwe missie, zonder enige bugfixes of verbeteringen, en vervolgens meteen aankondigen dat er binnen twee dagen alweer een andere patch wordt gereleased, vlak voor Summer Games Fest. Dan hadden ze net zo goed kunnen wachten met patch 4.8.1.

  • SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 12:58
CyberToon schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:50:
[...]

Update 4.8.1 bevatte alleen een Defend Location-missie, verder stelde de patch niets voor. Er werd meteen gezegd dat er binnen twee dagen een groot onderhoud zou aankomen met een flinke patch vol fixes. Ondertussen is het onderhoud zelfs verlengd naar negen uur, wat betekent dat het van 14:00 tot 23:00 uur duurt.

Het is juist erg vreemd dat ze patch 4.8.1 pushen zonder enige bugfixes of verbeteringen, en vervolgens meteen aankondigen dat er binnen twee dagen alweer een andere patch wordt gereleased, vlak voor Summer Games Fest. Dan hadden ze net zo goed kunnen wachten met patch 4.8.1.
Dit is toch precies wat ik zeg in mijn post? Als het de bedoeling was geweest om vanavond iets uit te brengen wat gerelateerd is aan SQ42, dan hadden ze woensdag niets hoeven doen en gewoon vandaag alles kunnen pushen.

En ook meteen aangegeven dat de maintenance 9 uur zou duren i.p.v. 6 uur en dan tussendoor nog eens 3 uur extra.

[ Voor 5% gewijzigd door SacreBleu op 05-06-2026 20:55 ]

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x


  • CyberToon
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 20:44
SacreBleu schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:53:
[...]

Dit is toch precies wat ik zeg in mijn post? Als het de bedoeling was geweest om vanavond iets uit te brengen wat gerelateerd is aan SQ42, dan hadden ze woensdag niets hoeven dan en dan gewoon vandaag alles pushen.
Er komt ook iets uit vanavond, want het spel ligt er al sinds 14:00 eruit en de onderhoud duurt nu tot 23:00 uur. En of het nu SQ42 gerelateerd is, staat even ter zijde. Waarom een single missie pushen, als er een groot onderhoud toch gaat gebeuren?

[ Voor 13% gewijzigd door CyberToon op 05-06-2026 20:57 ]


  • SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 12:58
CyberToon schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:56:
[...]

Er komt ook iets uit vanavond, want het spel ligt er al sinds 14:00 eruit en de onderhoud duurt nu tot 23:00 uur.
Je leest over het stukje "gerelateerd aan SQ42" heen, lijkt het. Dat de bugfixes voor 4.8.1 eraan komen was al bekend. Ik ben alleen nog niet overtuigd dat dit allemaal causaal verband heeft met SQ42 of Summer Game Fest.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x


  • SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 12:58
CyberToon schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:56:
[...]

Er komt ook iets uit vanavond, want het spel ligt er al sinds 14:00 eruit en de onderhoud duurt nu tot 23:00 uur. En of het nu SQ42 gerelateerd is, staat even ter zijde. Waarom een single missie pushen, als er een groot onderhoud toch gaat gebeuren?
Nee, dat staat niet terzijde, daar gaat onze hele discussie over.
Die missie was al eerder in SC beschikbaar, dat is waarschijnlijk een simpele aanpassing geweest. Het onderhoud is gedaan om een exploit te fixen.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x


  • mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 20:28
Ik had nog nooit gehoord van Summer Game Fest trouwens. Maar blijkbaar begint het over een krappe 2 uur :o

  • SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 12:58
mvds schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 21:06:
Ik had nog nooit gehoord van Summer Game Fest trouwens. Maar blijkbaar begint het over een krappe 2 uur :o
Volgens mij is dit het nieuwe 'Game Awards'.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x


  • Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-06 11:34
mvds schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 21:06:
Ik had nog nooit gehoord van Summer Game Fest trouwens. Maar blijkbaar begint het over een krappe 2 uur :o
Summer Game Fest is zeg maar de onofficiële vervanger van E3. Geoff Keighley host het. Is in 2020 tijdens COVID gestart volgens mij.

  • Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:57

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Hey Gamers

Ik heb even wat berichten weg gehaald, want die discussie over wel of niet een eerder bericht te hebben aangepast, levert geen bijdrage Star Citizen topic. Wees lief voor elkaar en houd het netjes.

Game On!

[ Voor 7% gewijzigd door Linksquest op 06-06-2026 09:00 ]

Every Game has A Story, Only One is A Legend.


  • SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 12:58
De Ironclad is in iedergeval derhalve gefixt, dat het bruikbaar is. Maar perfect is het nog niet. Er wordt nog steeds constant tussen NAV en SCM geswitched zonder input van de piloot. Ook is de camera bug nog niet gefixt. Ik dacht dit te fixen door te undocken van de IC. Maar toen wilde mijn CM niet meer targetten.

Er lijkt een workaround daarvoor door te pinnen (ALT+1, 2 of 3). De verlichting in de CM doet nog steeds 'maar wat'. Maar ik ben gelukkig nog niet verstikt in mijn eigen schip.

Maar man, man, man, wat een rotzooi door dat hele CM gedoe, zeg. Wat een nutteloze feature ook die iedereen alleen maar hoofdpijn oplevert i.p.v. iets wat echt waarde heeft.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x


  • roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-06 09:05
Het is nu inderdaad nogal een gedoe met de CM op dit moment. Ik denk wel dat het meerwaarde heeft. Niet alleen voor de Ironclad en Caterpillar maar ook voor andere schepen en mogelijke game loops. Bijvoorbeeld het (ongewenst) docken met andere schepen, automatische miners (zie Dune), base building om maar wat te noemen.

Ik heb gemengde gevoelens over het nieuws dat de Ironclad mogelijk vanuit het Operations deck gevlogen kan worden. Persoonlijk vind ik de CM’s op de Ironclad en Caterpillar erg mooi. Vooral dat de CM voor meerdere schepen hetzelfde is. Misschien wat makkelijk om de Ironclad vanuit Operations te kunnen vliegen maar wat mij betreft blijft het bij de CM.

  • _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Als het een secondary brug word, een beetje zoals de battle bridge van de 890J, dan is het toch best geinig? Een soort backup pilot seat om hem even te verplaatsen zonder command module. Dus bijvoorbeeld alleen thrusters, geen quantum, en geen weapons ofzo. Alleen power pips + thrusters + deuren enzo bedienen

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen


  • SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 12:58
roepie88 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 09:47:
Het is nu inderdaad nogal een gedoe met de CM op dit moment. Ik denk wel dat het meerwaarde heeft. Niet alleen voor de Ironclad en Caterpillar maar ook voor andere schepen en mogelijke game loops. Bijvoorbeeld het (ongewenst) docken met andere schepen, automatische miners (zie Dune), base building om maar wat te noemen.
Voor de toekomst allemaal leuke ideëen maar dit zit er allemaal nog niet in en de Ironclad en Caterpillar zijn gekreupeld. De Command Module is gepusht voor de Ironclad. Dat hadden ze niet moeten/hoeven doen.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x


  • mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 20:28
Zojuist een paar "Carrier" missies gedaan, leuke toevoeging voor wanneer je alleen een klein schip hebt en toch wat hauler achtige missies wilt doen. 1/8 SCU boxen kan je altijd wel kwijt en je kan er blueprints mee verdienen.

  • Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-06 14:18
mvds schreef op zondag 7 juni 2026 @ 21:17:
Zojuist een paar "Carrier" missies gedaan, leuke toevoeging voor wanneer je alleen een klein schip hebt en toch wat hauler achtige missies wilt doen. 1/8 SCU boxen kan je altijd wel kwijt en je kan er blueprints mee verdienen.
Gisteravond ook een paar van gedaan, in mijn Origin 315p. :) En leuk dat je er blueprints mee kunt verdienen. Moet alleen nog nakijken wat ik nu precies heb gekregen uit die missies.

Had van het weekend eindelijk genoeg credits bij elkaar geschraapt uit hauling missies om een Prospector te kunnen kopen, waarmee ik goede kwaliteit Iron, Aluminium en Hephaestenite kon minen en refinen, zodat ik een verbeterde versie van mijn geliefde S71 rifle kon maken. Aan de andere kant, ik had laatst een Killshot rifle gevonden, en die bevalt me ook prima. 8)

  • Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-06 11:34
Haay schreef op maandag 8 juni 2026 @ 10:28:
[...]

Had van het weekend eindelijk genoeg credits bij elkaar geschraapt uit hauling missies om een Prospector te kunnen kopen, waarmee ik goede kwaliteit Iron, Aluminium en Hephaestenite kon minen en refinen, zodat ik een verbeterde versie van mijn geliefde S71 rifle kon maken. Aan de andere kant, ik had laatst een Killshot rifle gevonden, en die bevalt me ook prima. 8)
Mocht je goede kwaliteit Tungsten/Gold vinden, zou ik (en mijn org) wel interesse hebben. :)

  • mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 20:28
Haay schreef op maandag 8 juni 2026 @ 10:28:
[...]

Gisteravond ook een paar van gedaan, in mijn Origin 315p. :) En leuk dat je er blueprints mee kunt verdienen. Moet alleen nog nakijken wat ik nu precies heb gekregen uit die missies.

Had van het weekend eindelijk genoeg credits bij elkaar geschraapt uit hauling missies om een Prospector te kunnen kopen, waarmee ik goede kwaliteit Iron, Aluminium en Hephaestenite kon minen en refinen, zodat ik een verbeterde versie van mijn geliefde S71 rifle kon maken. Aan de andere kant, ik had laatst een Killshot rifle gevonden, en die bevalt me ook prima. 8)
Ik heb ze gedaan in mijn Hull-B, lichtelijke overkill :P

Ik had een chain van 5 gedaan en ik had wat class B powerplants en QT drives gekregen

  • GFT_Bak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 14:25
roepie88 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 09:47:
<...> wat mij betreft blijft het bij de CM.
Ben ik het ook wel mee eens, ja. Past beter bij het idee dat de IC een 'domme' barge is.

  • Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-06 14:18
Gisteravond eindigde mijn speelsessie helaas in mineur. Had 3 Courier missies geaccepteerd, die alle 3 vanaf dezelfde bron locatie begonnen en waarbij 2 van de 3 dozen ook naar dezelfde doel locatie gebracht moesten worden. Was net geland bij die locatie en wilde mijn eerste doos pakken toen de 'F' voor oppakken geen effect had. De bekende aankondiging van een op korte termijn naderende 'Server Error'... En ja hoor, even later was die error daar. Lang gewacht tot de nieuwe server actief werd, en vervolgens viel ik met schip en lading door de vloer van het distributie centre en was het bye-bye speelsessie. 😡

  • mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 20:28
Oef, ik had juist dat er een fout gecorrigeerd werd door SC terwijl ik aan het spelen was. Ik had wat boxen aan mijn schip hangen (want Hull-B) en ineens kreeg ik op een box "Placeholder" te zien ipv de juiste naam. De missie tracker viel ook terug naar "Pick up ... from ..." dus ik dacht al, daar gaat mijn missie. Maar even later kwam de naam van de box weer terug en werd de missie weer geüpdate naar "deliver..." en was de "Pickup..." groen/completed in mijn missie. Dus dat was wel nice.

Maar die koerier missies zijn volgens mij echt de makkelijkste missies om aan blueprints te komen, of niet? Je hoeft zelden de planeet te verlaten, en ik heb zelfs vaak dat de pickup locatie maar < 10km van de deliver locatie verwijderd is. En ze zijn ook heel makkelijk te groeperen, ik had iets van 5 boxen vanuit dezelfde pickup, oke, de deliver locaties lagen wel een paar km uit elkaar, maar boeiend.

  • roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-06 09:05
Het is op dit moment behoorlijk creatief zoeken naar activiteiten die wel (goed) werken.

o.a. mining heb ik even opgegeven omdat ik al een paar keer na het minen in de refinery alleen maar Inert Material in mijn schip had liggen en ook een keer gehad dat er na afronden van een work order geen enkele kist met refined ore in de storage stond. Te groot risico om zo veel tijd te verliezen.

De courier missies zijn leuk om te doen en als er 1 of 2 bugged zijn ben je niet heel veel tijd kwijt.

  • SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 12:58
Gisteren een paar Covalex (hauling) contracts gedaan. Pak er een sloot of die op dezelfde locatie opgepakt moeten worden en/of naar dezelfde locatie moeten. In de Ironclad kun je megaveel kwijt, dus je kan het indelen zoals je wil. Mat de Maxlift gooi je alle boxen ook met gemaakt heen-en-weer. Zo ben je wel weer een uurtje of anderhalf zoet. En vervolgens schijft je een half miljoen aan credits bij.

Snel geld verdienen is het (nog) niet. Totdat de repuatie is opgebouwd

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x


  • mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 20:28
Ironclad heeft geen auto loading zeker?

  • mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 20:28
roepie88 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:19:
Het is op dit moment behoorlijk creatief zoeken naar activiteiten die wel (goed) werken.
Ik heb (tot nu toe) redelijk wat succesvolle low level hauling (= koerier) en fps (= bunker/help protect) missies kunnen afronden. Tegenwoordig zijn die bunker missies trouwens 75k waard, maar je moet wel meteen 3 waves verslaan. Voorheen was het zo dat de guards meehielpen met je, maar nu is het zo dat zodra de eerste wave begint, de guards gewoon instant despawnen. Helaas kan je dus ook geen (Hurston Dynamic) Exec armors meer looten hierdoor.

  • SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 12:58
mvds schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 14:05:
Ironclad heeft geen auto loading zeker?
Ik heb het geprobeerd, maar bij de IC heb je nog een sublocatie die je kunt kiezen. Ik kan daar niets autoloaden. Verder heb ik niet meer gekeken. Ik vind de hauling loop nu wel prima.

Over twee weken ben ik weer verveeld en wil ik weer iets anders.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x


  • GFT_Bak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 14:25
Bounty hunting, cargo hauling, salvaging zijn de loops die bij mij oké werken. 1x een niet meewerkende lift gehad, verder 2 dagen aan vrijwel probleemloos kunnen spelen.
Onyx heb ik vaak dat de missions niet goed updaten terwijl je binnen bent en dat je 'm uiteindelijk niet af kan maken. QV rockbreaker nog niet geprobeerd in de .1 patch, wel benieuwd of die goed werkt.

  • _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Toch nog even een Gatac Railen CCU aangeschaft. De loaner is een C2 (die ik nu heb), en ik vind de Hull serie niet fijn, maar de Raft wel heel erg, geen gedoe met ramps of 16 deuren.

Als de Railen bevalt kan de C2 weg/upgraden.

[ Voor 8% gewijzigd door _eLMo_ op 12-06-2026 18:44 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen


  • Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-06 11:34
_eLMo_ schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 18:43:
Toch nog even een Gatac Railen CCU aangeschaft. De loaner is een C2 (die ik nu heb), en ik vind de Hull serie niet fijn, maar de Raft wel heel erg, geen gedoe met ramps of 16 deuren.

Als de Railen bevalt kan de C2 weg/upgraden.
Had je hem in een buyback o.i.d.? Want the Railen CCU is momenteel niet beschikbaar tot de price increase.

  • _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Robinblitz schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 18:56:
[...]

Had je hem in een buyback o.i.d.? Want the Railen CCU is momenteel niet beschikbaar tot de price increase.
Via “een vriend” overgenomen. Dat mag gewoon.

[ Voor 18% gewijzigd door _eLMo_ op 12-06-2026 19:49 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen


  • Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-06 11:34
_eLMo_ schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 19:34:
[...]


Via “een vriend” overgenomen. Dat mag gewoon.
Ah op die manier. Ik heb zelf ook nog drie Terrapin > Railen CCUs. _O-

  • SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 12:58
GFT_Bak schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 14:23:
Bounty hunting, cargo hauling, salvaging zijn de loops die bij mij oké werken. 1x een niet meewerkende lift gehad, verder 2 dagen aan vrijwel probleemloos kunnen spelen.
Onyx heb ik vaak dat de missions niet goed updaten terwijl je binnen bent en dat je 'm uiteindelijk niet af kan maken. QV rockbreaker nog niet geprobeerd in de .1 patch, wel benieuwd of die goed werkt.
Al diverse keren gehad dat de cargo die ik van een locatie moet ophalen gewoonweg niet in de inventory verschijnt. Ook dat ik een bounty contract accepteert maar de locatie niet inlaadt. Dat wil zeggen, de hele locatie is blanco.

Ik heb destijds niet veel meegemaakt van de grootste issues van 3.18. Maar 4.8 en spé is echt de slechtste patch die ik in tijden heb mogen meemaken. Wat een drama.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x


  • Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-06 08:58
SacreBleu schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 23:40:
[...]

Al diverse keren gehad dat de cargo die ik van een locatie moet ophalen gewoonweg niet in de inventory verschijnt. Ook dat ik een bounty contract accepteert maar de locatie niet inlaadt. Dat wil zeggen, de hele locatie is blanco.

Ik heb destijds niet veel meegemaakt van de grootste issues van 3.18. Maar 4.8 en spé is echt de slechtste patch die ik in tijden heb mogen meemaken. Wat een drama.
Ja ik dacht gisteren laat ik een eenvoudige missie doen, wat cargo ophalen en ergens afleveren.
En dat nadat ik al 2 eerdere contracten niet goed kon afronden.
Ik moest 3 pakketjes oppikken bij de Covalex machine, 2 gingen prima. Bij de 3e gaf die een rood x.
Dus geen 3e pakketje, oftewel abandon mission. Om best wel gek van te worden.
Met 4.8 ging het best aardig, tuurlijk was de perfomance minder maar dat kwam meer door DefenseCon.
Ik wilde de Drake Cutter met LTI die ik ooit eens gekocht had upgraden naar een groter model waarbij ik meer cargo kon verplaatsen, maar met deze performance ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb.
Ik vraag me af of CIG er ooit wel uit gaat komen en of ze wel weten waar ze moeten zoeken in de spaghetti code.

  • _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Vandaag TSG gedaan met de org, super tof :)
2x Perseus, 1x Idris en een zooitje fighers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UEFqjTPC3kIJX-4U48gIG2LBV2Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TJS5kkFi6KHhk3eIWp3fNWpw.png?f=fotoalbum_large

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen


  • roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-06 09:05
Gisteren heeft CIG weer een stapeltje hotfixes doorgevoerd. Stapje voor stapje wordt het weer beter in de Verse. Het is soms even goed zoeken naar missies en gameloops die goed werken maar dan is het nog steeds geen garantie dat het foutloos gaat. Gebruik dan WAAK. Loop Weg en ga even een andere game spelen, Accepteer het en probeer een andere missie of gameloop (en neem je tijdverlies), neem Actie en voer een ticket op in de Issue Council. Of ga lekker zitten Klagen. Ook helemaal prima maar daar bereik je veruit het minst mee.

  • mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 20:28
roepie88 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 09:18:
maar dan is het nog steeds geen garantie dat het foutloos gaat.
Heel eerlijk, als je "foutloos" wil of verwacht, dan moet je geen Alpha gaan spelen.

Bij Star Citizen moet je blij zijn als je missies zonder al te veel grote problemen kan afronden, dat is ook mijn "verwachting".

  • roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-06 09:05
Er zijn echter heel, heel veel spelers die in deze early alpha van Star Citizen weldegelijk een foutloos spel verwachten en bij het minste geringste gaan klagen als ze bugs tegenkomen. In de fase waar het spel nu zit, horen bugs er gewoon bij. En als de ene bug geplet wordt, komen er 2 andere voor in de plaats of komt er een oude bug weer vrolijk terug. Het leven van een alpha speler/tester gaat niet over rozen.

  • Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:31

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Ik verwacht alles behalve een foutloos spel na al te backen sinds 2012, maar de hoeveelheid regressie die af en toe in de missie komt, maar vooral bugs die er al jaren in zitten vind ik erg irritant. Maar dan wacht ik meestal weer een paar maanden en kijk ik weer eens opnieuw. :)

  • _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Gewoon spelen!

Gister:

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen


  • Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:01
Naja, ze hebben dit jaar sq 42 beloofd. En daar verwacht ik wel dat het grotendeels goed werkt hoor. De realiteit zal wel anders zijn maarja

  • Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-06 11:34
Torched schreef op maandag 15 juni 2026 @ 09:45:
Naja, ze hebben dit jaar sq 42 beloofd. En daar verwacht ik wel dat het grotendeels goed werkt hoor. De realiteit zal wel anders zijn maarja
Ik denk niet dat SQ42 nog komt dit jaar. Feit dat het al halvewegen Juni is zonder ook maar iets van communicatie en dat GTA VI in November komt, CoD in Oktober...

Ik denk niet dat CIG zich wilt branden om te releasen rond diezelfde tijd. Dan hou je alleen nog Juli, Augustus, September en December over. En meest voor de hand liggend dan is December vlak voor kerst. Maar dan had ik al wel iets van marketing verwacht over SQ42... En een release date...

Ander gerucht die ik gehoord heb is dat mensen denken dat omdat CitCon 2956 gecancelled is dat ze dat gaan gebruiken voor een shadow drop van SQ42. Maar dat zou dan rond dezelfde tijd als CoD zijn.

Hoe dan ook, ik neig naar 2027 nu.

  • mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 20:28
Torched schreef op maandag 15 juni 2026 @ 09:45:
Naja, ze hebben dit jaar sq 42 beloofd. En daar verwacht ik wel dat het grotendeels goed werkt hoor. De realiteit zal wel anders zijn maarja
SQ42 zal single player zijn en vooral een scripted storyline bevatten, dat zijn twee enorme verschillen tov SC natuurlijk die een heel groot stuk van de complexiteit van SC wegnemen.

  • mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 20:28
Robinblitz schreef op maandag 15 juni 2026 @ 09:58:
[...]

Ik denk niet dat SQ42 nog komt dit jaar. Feit dat het al halvewegen Juni is zonder ook maar iets van communicatie en dat GTA VI in November komt, CoD in Oktober...

Ik denk niet dat CIG zich wilt branden om te releasen rond diezelfde tijd. Dan hou je alleen nog Juli, Augustus, September en December over. En meest voor de hand liggend dan is December vlak voor kerst. Maar dan had ik al wel iets van marketing verwacht over SQ42... En een release date...

Ander gerucht die ik gehoord heb is dat mensen denken dat omdat CitCon 2956 gecancelled is dat ze dat gaan gebruiken voor een shadow drop van SQ42. Maar dat zou dan rond dezelfde tijd als CoD zijn.

Hoe dan ook, ik neig naar 2027 nu.
Ik neig ook naar 2027, maar niet vanwege die excuses die jij noemt, maar simpelweg omdat SQ42 nog niet klaar is.

  • mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:35
Robinblitz schreef op maandag 15 juni 2026 @ 09:58:
[...]

Ik denk niet dat SQ42 nog komt dit jaar. Feit dat het al halvewegen Juni is zonder ook maar iets van communicatie en dat GTA VI in November komt, CoD in Oktober...

Ik denk niet dat CIG zich wilt branden om te releasen rond diezelfde tijd. Dan hou je alleen nog Juli, Augustus, September en December over. En meest voor de hand liggend dan is December vlak voor kerst. Maar dan had ik al wel iets van marketing verwacht over SQ42... En een release date...

Ander gerucht die ik gehoord heb is dat mensen denken dat omdat CitCon 2956 gecancelled is dat ze dat gaan gebruiken voor een shadow drop van SQ42. Maar dat zou dan rond dezelfde tijd als CoD zijn.

Hoe dan ook, ik neig naar 2027 nu.
Ik geloof er nog wel in dat in 2026 gaat gebeuren want het staat voluit op hun website "release in 2026"

Als ze niet releasen dan geloof ik ook niks van "Polish state" het is gewoon niet af dus.

GTA of COD heeft er niks mee te maken als reden, zo kan je ieder keer gaan uitstellen, dan kun je ook niet in 2027 releasen want dan komt Tomb Raider bijvoorbeeld...

[ Voor 4% gewijzigd door mr_evil08 op 15-06-2026 14:51 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M


  • Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-06 11:34
mr_evil08 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 14:50:
[...]

Ik geloof er nog wel in dat in 2026 gaat gebeuren want het staat voluit op hun website "release in 2026"

Als ze niet releasen dan geloof ik ook niks van "Polish state" het is gewoon niet af dus.

GTA of COD heeft er niks mee te maken als reden, zo kan je ieder keer gaan uitstellen, dan kun je ook niet in 2027 releasen want dan komt Tomb Raider bijvoorbeeld...
Sorry hoor maar CoD en vooral GTA zijn toch wel echt van een ander kaliber dan een Tomb Raider. En heel eerlijk. Hoelang heeft "Coming 2016" er gestaan?

  • mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:35
Robinblitz schreef op maandag 15 juni 2026 @ 15:01:
[...]

Sorry hoor maar CoD en vooral GTA zijn toch wel echt van een ander kaliber dan een Tomb Raider. En heel eerlijk. Hoelang heeft "Coming 2016" er gestaan?
Zo heb je elk jaar wel wat, ik bedoel maar GTA release was bekend, Cris heeft het persoonlijk gezegt dat het komt in 2026 en daar dient men nu aan te houden, geen smoesjes meer.

Dan moet men eerlijk zeggen we hebben de zaak verknalt en een bende van gemaakt, SQ42 is bij lange na niet af.

2026 is nog niet ten einde het kan nog, ik had verwacht dat ze bij CitizenCon gingen releasen.

[ Voor 51% gewijzigd door mr_evil08 op 15-06-2026 16:45 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M


  • mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 20:28
Ik snap eigenlijk niet dat ze SQ42 niet weer terug in de pledge store gooien, als ze werkelijk van plan zijn om hem in 2026 te releasen. Ik bedoel, why not? Het is niet zo dat ze niet eerder iets in de pledge store hebben gehad, wat nog jaren maanden duurde voordat het uitkwam :+

  • Sebben
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-06 21:37
mr_evil08 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 14:50:
[...]

Ik geloof er nog wel in dat in 2026 gaat gebeuren want het staat voluit op hun website "release in 2026"

Als ze niet releasen dan geloof ik ook niks van "Polish state" het is gewoon niet af dus.

GTA of COD heeft er niks mee te maken als reden, zo kan je ieder keer gaan uitstellen, dan kun je ook niet in 2027 releasen want dan komt Tomb Raider bijvoorbeeld...
Ik geloof het graag maar ze roepen al jaren dat het bijna klaar is. Ik heb geen reden om aan te nemen dat het nu anders is.

Wat betreft het GTA argument. Dat is natuurlijk volstrekte lulkoek. Die komt eerst op consoles uit, een jaar later (Rockstar kennende) op de PC. Dus als dat een excuus is, komt SQ42 volgend jaar ook niet uit.

Zolang het geld binnen blijft komen heeft CIG baat bij het uitstellen want dan kunnen ze ook niet beoordeeld worden. SQ42 is een reality check waar ze geen zin in hebben tenzij het moet.

  • roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-06 09:05
Ik gok/hoop ook nog op een release in 2026. Misschien alleen met het eerste hoofdstuk (ik weet niet meer hoeveel hoofdstukken ze oorspronkelijk in de eerste release willen stoppen).
Met SQ42 zal er geen geen (uitgebreide) alpha en beta periode zijn dus het moet in één keer goed gaan. Als daar grote twijfels over bestaan, dan zou ik liever zien dat ze SQ42 uitstellen naar begin 2027. Het is voor iedereen het beste (en vooral voor de huidige SC pledgers) als SQ42 een groot succes wordt. Goed voor de funding en toekomst van SQ42 en SC PU.
Dat ze SQ42 nu niet in de pledge store beschikbaar maken zou zomaar te maken kunnen hebben met de prijs bepaling van SQ42. Als die vastligt, dan zou je verwachten dat SQ42 weer in de pledgestore beschikbaar is.
Een en ander kan ook afhankelijk zijn hoe ze e.e.a. gaan distribueren. Zelf, Steam, Epic om maar wat te noemen.

  • mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 20:28
Weet iemand info over het opsplitsen van SQ42 in meerdere delen? Wanneer is dat officieel bekendgemaakt, en hebben ze ook gezegd waarom dat gedaan is?

  • SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 12:58
mr_evil08 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 16:37:
[...]

Zo heb je elk jaar wel wat, ik bedoel maar GTA release was bekend, Cris heeft het persoonlijk gezegt dat het komt in 2026 en daar dient men nu aan te houden, geen smoesjes meer.

Dan moet men eerlijk zeggen we hebben de zaak verknalt en een bende van gemaakt, SQ42 is bij lange na niet af.

2026 is nog niet ten einde het kan nog, ik had verwacht dat ze bij CitizenCon gingen releasen.
Volgens mij was de release van GTA VI nog helemaal niet bekend toen CR bekend maakte dat SQ42 in 2026 zou uitkomen. Toen zou GTA VI nog in 2025 uitkomen. Daarna werd GTA vertraagd naar mei 2026 en nu naar November.

Er komt alleen niet elk jaar een nieuwe GTA uit. Maar twee grote blockbusters in dezelfde periode gaat gewoon roet in 't eten gooien. Dus het zou helemaal niet zo raar zijn dat SQ42 wordt uitgesteld naar begin 2027 in een 'rustige' periode. Er even van uitgaande dat het spel ook daadwerkelijk klaar is. En dat betwijfel ik.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x


  • Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:50
roepie88 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 09:21:
Ik gok/hoop ook nog op een release in 2026. Misschien alleen met het eerste hoofdstuk (ik weet niet meer hoeveel hoofdstukken ze oorspronkelijk in de eerste release willen stoppen).
Met SQ42 zal er geen geen (uitgebreide) alpha en beta periode zijn dus het moet in één keer goed gaan. Als daar grote twijfels over bestaan, dan zou ik liever zien dat ze SQ42 uitstellen naar begin 2027. Het is voor iedereen het beste (en vooral voor de huidige SC pledgers) als SQ42 een groot succes wordt. Goed voor de funding en toekomst van SQ42 en SC PU.
Dat ze SQ42 nu niet in de pledge store beschikbaar maken zou zomaar te maken kunnen hebben met de prijs bepaling van SQ42. Als die vastligt, dan zou je verwachten dat SQ42 weer in de pledgestore beschikbaar is.
Een en ander kan ook afhankelijk zijn hoe ze e.e.a. gaan distribueren. Zelf, Steam, Epic om maar wat te noemen.
Zou 28 chapters zijn, maar verder niets bekend over een staggered release.
Dat zou je in bijvoorbeeld 4'en kunnen knippen, dan heb je 4 episodes. Maar denk dat de die-hard gamer daar niet op zit te wachten, dan wil je aan 1x door kunnen spelen.

Disco zat op de BarCitizen ook te vertellen hij 1 tot ... 7 of 8 (weet 't niet precies meer) de week ervoor had gespeeld en dat het o zo mooi is. Had moeten vragen of dat onderdeel is van de internal beta...

Met t zoeken kwam ik ook weer beloftes van 10 jaar terug tegen dat SQ42 slechts deel 1 van de trilogie is, geen idee hoe dat nu precies is.

  • mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:35
SacreBleu schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:23:
[...]

Volgens mij was de release van GTA VI nog helemaal niet bekend toen CR bekend maakte dat SQ42 in 2026 zou uitkomen. Toen zou GTA VI nog in 2025 uitkomen. Daarna werd GTA vertraagd naar mei 2026 en nu naar November.

Er komt alleen niet elk jaar een nieuwe GTA uit. Maar twee grote blockbusters in dezelfde periode gaat gewoon roet in 't eten gooien. Dus het zou helemaal niet zo raar zijn dat SQ42 wordt uitgesteld naar begin 2027 in een 'rustige' periode. Er even van uitgaande dat het spel ook daadwerkelijk klaar is. En dat betwijfel ik.
Die vlieger gaat niet meer op, SQ42 zou in 2016 gereleased worden, inmiddels zijn er genoeg opties geweest, geen release dan ga je fans zwaar teleurstellen omdat Chris keihard heeft gezegd SQ42 gaat komen in 2026.

[ Voor 24% gewijzigd door mr_evil08 op 16-06-2026 10:46 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M


  • SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 12:58
mr_evil08 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:39:
[...]

Die vlieger gaat niet meer op, SQ42 zou in 2016 gereleased worden, inmiddels zijn er genoeg opties geweest, geen release dan ga je fans zwaar teleurstellen omdat Chris keihard heeft gezegd SQ42 gaat komen in 2026.
Net als hij dat heeft gedaan voor 2016, volgens mij is het ook eens 2018 geweest.
Denk niet dat CR wakker ligt wat mensen vinden, hoe vaak er wel niet dingen zijn geroepen die niet tot stand zijn gekomen.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x


  • roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-06 09:05
Als SQ42 al in 2016 gereleased zou zijn, dan zou het het nog minder dan een fractie van het spel zijn zoals ze nu voor ogen hebben zoals we nu gaan krijgen. Omdat de crowdfunding van het hele project (SQ42 en de SC PU) jaarlijks enorme bedragen binnenhaalt en maar blijft binnenhalen, kunnen ze er ook steeds meer in blijven investeren om het beter, mooier, uitgebreider etc. te maken. Ze hebben enorme motion capture studio's in kunnen richten, steeds meer acteurs kunnen binnenhalen, betere/mooiere technologie kunnen ontwikkelen in de tijd tussen 2016 en nu waardoor we een compleet andere game krijgen als oorspronkelijk was bedoeld (Episode 1 zou ook veel korter zijn dan we nu krijgen).

Tja, kip en (gouden) ei.
Ga je het oorspronkelijke idee uitbrengen of ga je, omdat de miljoenen maar bleven binnenstromen, voor de ultieme visie. Met een visionair (Chris) aan het roer kun je het niet kwalijk nemen dat hij voor het laatste gaat. Gelukkig zijner inmiddels ook een paar stuurmannen/vrouwen aan boord met wat meer realiteitszin waardoor er (hopelijk) concrete release data gecommuniceerd worden.

  • mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:35
SacreBleu schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 12:40:
[...]

Net als hij dat heeft gedaan voor 2016, volgens mij is het ook eens 2018 geweest.
Denk niet dat CR wakker ligt wat mensen vinden, hoe vaak er wel niet dingen zijn geroepen die niet tot stand zijn gekomen.
Het is letterlijk gezegd tijdens Citizencon.

Je zal toch geloofwaardigheid moeten houden wil je nog een geldstroom houden.

In verleden hebben ze een engine gemaakt dat het niet in 2016 kwam was begrijpelijk.

[ Voor 28% gewijzigd door mr_evil08 op 16-06-2026 12:54 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M


  • SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 12:58
mr_evil08 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 12:49:
[...]

Het is letterlijk gezegd tijdens Citizencon.

Je zal toch geloofwaardigheid moeten houden wil je nog een geldstroom houden.

In verleden hebben ze een engine gemaakt dat het niet in 2016 kwam was begrijpelijk.
Ehm de 2016 datum was ook tijdens CitizenCon.
Even een overzicht van wat er de afgelopen jaren is genoemd:
Year announcedTarget releaseOutcome
20122014Missed
2015 (early)Fall 2015Missed
2015 (late)2016Missed
2016(delay, no date)Slipped indefinitely
2018–2019Beta 2020Missed
2020“done when ready”No date
20242026Current official target

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x


  • SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 11:51

SG

SG surft naar info hardewaren

Sebben schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 09:20:
[...]

Ik geloof het graag maar ze roepen al jaren dat het bijna klaar is. Ik heb geen reden om aan te nemen dat het nu anders is.

Wat betreft het GTA argument. Dat is natuurlijk volstrekte lulkoek. Die komt eerst op consoles uit, een jaar later (Rockstar kennende) op de PC. Dus als dat een excuus is, komt SQ42 volgend jaar ook niet uit.

Zolang het geld binnen blijft komen heeft CIG baat bij het uitstellen want dan kunnen ze ook niet beoordeeld worden. SQ42 is een reality check waar ze geen zin in hebben tenzij het moet.
Wat CR zegt is de plan en geen belofte. Ze beloven niks want dan zegt CR letterlijk “promise” wat hij dus niet gezegd heeft. Het is plan , het is steven. Uiteindelijk moet het grote impact maken. Dus “it’s done when it done” met nodige polish en Q&A.

Wat CR letterlijk zegt in engels is dat die andere game er wel degelijk invloed op release heeft die andere game. GTA zal dan ook de reden zijn dat af SQ42 niet in 2026 komt. Omdat GTA6 grote breed media event is dat zelfs buiten console grote invloed heeft en alles in schaduw zet.

CR “belooft” eerder dat GTA6 wordt gemeden. Dus plan is 2026 maar ook mijd GTA6 .

SQ42 is meest ver gevorderde branch of Fork van Star-Engine met ook uniek content voor features van SQ42 Starengine. Wat later met merges ook naar SC gaat komen. Naast de vele R&D forks van andere zeer grote features.

SQ42 is geen 14jaar productie. SC vs SQ42 priorities zal vaker geschoven hebben.

Naast dat Productie plan ook schuift is scope toen 68mil 2014 waren , toen ze 250mil behaalden , toen ze 500mil haalden. De plan van 2016 release was aan de hand van productie budget toen. Gezien grote productie opschaal mogelijkheden. Zal productie plan vaker op de schop zijn gegaan. Zo ook release plan.

In productie is change gangbaar dus ook planning dat dynamisch kan zijn en met groeiende productie budget is feature creep zelfs te doen.

Feature creep is kreet wat slaat op falen van productie die veel meer deed dan er in productie tijd en budget beschikbaar is. Feature rijk is meer de juiste term als het nog geen faal is.

Ja CR heeft de neiging om veel meer te doen en elke productie naar tripleA te trappen. Freelancer gaf MS de budget en tijd niet voor . Dat kreeg hij wel voor Strike Commander.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K


  • Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-06 11:34
Voor diegene die Tactical Strike Groups (nog) niet gezien hebben dat in 4.8 toegevoegd is, ik heb vandaag een video geüpload wat (in mijn opinie) een goede mix is tussen cinematic en gameplay toen we dit met mijn org speelde.
Uiteraard is feedback welkom. :)
Pagina: 1 ... 123 124 Laatste