Ecological schreef op maandag 13 juli 2026 @ 10:55:
Het is wel overduidelijk dat 2026 geen goed jaar is geweest. Ik vind het ook erg jammer dat ze Nyx zonder planeet hebben gelanceerd.
Maar - ik zie wel wat hoopvolle punten aan het eind van de weg. Ik weet niet ook niet of CIG iets te groot is geworden. Soms in grote organisaties is het ook zo dat meer mensen = langzamere development.
Ik weet niet of het ligt aan de grootte van de organisatie. Ik denk dat ze zulke ambitieuze doelen hebben gesteld en geen idee hebben hoe ze die moeten realiseren en daarbij zich ook nog eens te veel laten afleiden door onbenulligheden.
Voorbeeld; ze willen een oneindige, naadloze speelwereld, waarin alles persistent is.
Maar wat we zien is dat de servers dit niet aankunnen op het moment dat er te veel spelers zich in een bepaald gebied begeven, dan krijg je desync issues en weet ik veel wat nog meer. Dit is een probleem in het fundament van Star Citizen en heel eerlijk, ik denk dat ze dat niet gaan kunnen oplossen. En het lijkt erop dat ze dat zelf ook beseffen omdat ze nu toch instancing gaan toevoegen.
Daarnaast, ze hebben nog geen hoe ze bepaalde dingen willen gaan realiseren. Denk aan een spelwereld waarin de spelers zelf dingen moeten regelen en oplossen. Maar hoe ga je tegelijk voorkomen dat droeftoeters, uit bijvoorbeeld verveling, andere spelers het leven zuur gaan maken, gewoon omdat het kan? Je wil geen pure PvE-gebieden, maar PvP gaat altijd een issue zijn. PvP moet mogelijk blijven, maar waar trek je de grens tussen piracy PvP en gewoon grieverachtige PvP? En hoe ga je dat reguleren?
Ze hebben inkomsten nodig, en daarom worden er nu HELE dure schepen verkocht, maar er is amper tot geen fatsoenlijke content aanwezig om die schepen viable te maken, naast de eerder genoemde problemen die veroorzaakt worden doordat de servers het niet aankunnen, terwijl één zo'n schip eigenlijk al een problematisch grote crew nodig heeft. Stel je dan de problemen eens voor als je meerdere van die schepen, volledig bemand, op dezelfde plek hebt.
De meest eenvoudige gameplay loops (mining, salvaging, enz) werken amper door de meest uiteenlopende problemen. Maar vooral omdat de servers het zwaar hebben.
Je hebt dus een lijst aan problemen die imho veroorzaakt worden doordat het fundament van Star Citizen gewoon niet lekker werkt. En ze zijn steeds meer zaken toe aan het voegen op deze kapotte fundamenten. Je kan zeggen dat het, omdat het een alpha is ze eerst het framework aan het bouwen zijn. Maar ik denk dat het niet KAN werken omdat het idee te groots is.
Heel eerlijk, ik denk dat heel veel van de tech nooit verder gaat komen dan de T0 implementatie, gewoon omdat het niet te realiseren is. Ze lopen steeds meer tegen technische onmogelijkheden aan. Dat zien we nu bijv ook omdat oude grootschalige evenementen zoals Siege of Orison en Xenothread ook uitgekleed worden tot het absoluut minimum, wat eigenlijk gewoon neerkomt op simpele basismissies van; ga daarheen en kill x
[edit] tot zover weer mijn rant, voordat ik weer als te negatief bestempeld ga worden
[
Voor 8% gewijzigd door
mvds op 13-07-2026 11:54
]