• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-05 08:34
Slimme zet. De Ironclad is toch al een groot hype schip. Hiermee zou het zomaar kunnen zijn dat er tijdens DefenseCon heel veel nieuwe Ironclads gekocht worden.

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:17
Vandaag zou er ook meer informatie komen over de Battlecruiser, die twee keer zo groot zou moeten zijn als een Javelin.

[ Voor 49% gewijzigd door Toonen1988 op 08-05-2026 17:08 ]

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:25
Ves schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 15:54:
Nog steeds een verrassing. Gezien meer dan een jaar elke keer de nieuwe schepen met issues werden uitgebracht die makkelijk gepatcht hadden kunnen worden voor een LIVE release. En CIG maanden lang koppig bleef met het niet te doen.

En gebruikers hier een week of soms langer mee zaten.
Hoe weet je dat?

Ben je een dev die daaraan werkt? Hoe weet je zeker dat de èèn met de ander niet in conflict staat?

Ze waarschuwen je netjes, een alpha game is geen full release kun je daar niet tegen de-installeren en pas spelen als het uitkomt.

De zoveelste rework ben ik wel eens, maak een keer iets af of vlak voor kerst een grote wijziging doorvoeren en vervolgens kantoor sluit om ons achterlaten met een kapot spel wat pas richting februari gefixed wordt.

Laatste jaren komt daar verbetering in.

[ Voor 15% gewijzigd door mr_evil08 op 08-05-2026 18:13 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:21

Ves

A gadget addicted Bounty

Omdat enkele issues na een paar dagen worden opgelost.
Omdat er de issues niet op de known list wordt vermeld.
Omdat er Devs zijn die in comments bevestigen dat ze het over het hoofd hebben gezien, of vragen om een IC.
mr_evil08 schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 18:08:
[...]

.....

Ze waarschuwen je netjes, een alpha game is geen full release kun je daar niet tegen de-installeren en pas spelen als het uitkomt.

....
En? Betekent niet dat wij er niks over mogen zeggen. Als je ziet dat het jaar/de jaren ervoor de PTU testers heel wat issues voor een LIVE release onder de aandacht hebben kunnen brengen, zodat de Devs het hebben kunnen oplossen voor de release. Spelers weten vaak dingen op een creatieve manier te breken of ontdekken, beter dan een QA team.

En om mee te gaan in jou 'het is aan alpha, je moet niet klagen'. Dit kan impact hebben op verkoopcijfers van een schip. Of meer olie op de vuur gooien voor de doemdenkers.
Je ziet dat mensen gevoelig zijn voor een schepen waar dingen niet functioneren maar essentiële functies voor het gebruik niet werken, de MOTH is een goed voorbeeld hiervan.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 13:35
Ik vind de hype rondom de battlecruiser best vermakelijk. Vooral die mensen die klagen dat het weer een schip gaat zijn die niet voor iedereen beschikbaar gaat zijn. Ik vraag mij af hoeveel mensen werkelijk van plan zijn om er een te kopen, aangezien de te verwachten prijs ruim boven die van de Idris zal komen te liggen, die ook al niet goedkoop te noemen is.

Ik denk dat het een schip gaat zijn die vooral voor grote orgs aantrekkelijk gaat zijn, en natuurlijk voor mensen die ECHT geld teveel hebben.

• Toonen1988
Daar is die dan, de Anvil Odin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/24uvkXWWothnFe6LNOKxA1cVeos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ssBo07LEqbTZxBfr7qaMovg.jpg?f=fotoalbum_large

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Duikboot(je)
mvds schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 20:38:
Ik vind de hype rondom de battlecruiser best vermakelijk. Vooral die mensen die klagen dat het weer een schip gaat zijn die niet voor iedereen beschikbaar gaat zijn. Ik vraag mij af hoeveel mensen werkelijk van plan zijn om er een te kopen, aangezien de te verwachten prijs ruim boven die van de Idris zal komen te liggen, die ook al niet goedkoop te noemen is.

Ik denk dat het een schip gaat zijn die vooral voor grote orgs aantrekkelijk gaat zijn, en natuurlijk voor mensen die ECHT geld teveel hebben.
Ik vraag mij vooral af of alle mensen echt de rol kunnen pakken die ze op op zo'n groot schip krijgen toegewezen. Dus in engineering werken. Op het schip blijven als beveiliging. En dan niet eventjes, maar gewoon voor een paar uur.

Ben het met je eens dit een select groepje zal blijven. Van grote orgs die de investering doen, de content creators" die dankzij hun volgers kunnen financieren en de 'whales' die graag geld uitgeven.

• Toonen1988
Ves schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 01:05:
Duikboot(je)

[...]

Ik vraag mij vooral af of alle mensen echt de rol kunnen pakken die ze op op zo'n groot schip krijgen toegewezen. Dus in engineering werken. Op het schip blijven als beveiliging. En dan niet eventjes, maar gewoon voor een paar uur.

Ben het met je eens dit een select groepje zal blijven. Van grote orgs die de investering doen, de content creators" die dankzij hun volgers kunnen financieren en de 'whales' die graag geld uitgeven.
Het is vrij makkelijk op mijn schepen. Wanneer je mijn crew joint, verwacht ik dat je ook combat ready bent, niet alleen voor space combat (turrets), maar ook voor security (boarding). Ik verwacht dat je minimaal één primary weapon hebt + armor set, inclusief supplies om jezelf te kunnen healen. Ik verwacht ook dat iedereen engineering doet, en maar niet één enkel persoon.

Wanneer er supplies op mijn schip liggen, mag iedereen die gewoon pakken. Maar als deze supplies door mij of iemand anders zijn gekocht, verwacht ik ook dat je ze later weer aanvult of gewoon een kleine bijdrage levert. Niet dat ik straks duizenden UEC verlies terwijl anderen daarvan profiteren.

Dan kom ik meteen op het volgende. Al het missiegeld wordt verdeeld over de crew. Bij salvage missies gaan eerst de kosten van de missie fee eraf, plus fuel en eventuele repairkosten. Het geld dat daarna overblijft, wordt eerlijk verdeeld. Bij missies kan ik helaas geen grotere cut krijgen (voor fuel, restock en repairs), maar op dit moment is dat nog geen groot probleem.

Ik verwacht ook dat wanneer het onderhoud van schepen duurder wordt, dat ik niet telkens alles alleen moet betalen. Er mag dan ook een bijdrage komen vanuit de org, of eventueel crew members die mee willen helpen.

Eve Online heeft zo'n fijn systeem waarbij je taxes betaald, aan je org. Dit geld kan je dan makkelijk gebruiken om eventueel supplies en grote schepen te onderhouden.

Grappen, onserieus doen en gewoon ouwehoeren is allemaal geen probleem. Dat mag ook gewoon op mijn schepen. Wat ongein uithalen? Geen probleem. Maar als we in een serieuze situatie terechtkomen, waaronder combat, dan wil ik wel dat iedereen alleen waardevolle informatie deelt en stopt met ouwehoeren en hun taken serieus nemen, en goed luisteren wat ze moeten doen zoals bijv. in een turret stappen of zich eventueel klaar te maken voor een boarding.

[ Voor 10% gewijzigd door Toonen1988 op 09-05-2026 13:21 ]

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:25
Ves schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 20:29:
[...]

Omdat enkele issues na een paar dagen worden opgelost.
Omdat er de issues niet op de known list wordt vermeld.
Omdat er Devs zijn die in comments bevestigen dat ze het over het hoofd hebben gezien, of vragen om een IC.

[...]

En? Betekent niet dat wij er niks over mogen zeggen. Als je ziet dat het jaar/de jaren ervoor de PTU testers heel wat issues voor een LIVE release onder de aandacht hebben kunnen brengen, zodat de Devs het hebben kunnen oplossen voor de release. Spelers weten vaak dingen op een creatieve manier te breken of ontdekken, beter dan een QA team.

En om mee te gaan in jou 'het is aan alpha, je moet niet klagen'. Dit kan impact hebben op verkoopcijfers van een schip. Of meer olie op de vuur gooien voor de doemdenkers.
Je ziet dat mensen gevoelig zijn voor een schepen waar dingen niet functioneren maar essentiële functies voor het gebruik niet werken, de MOTH is een goed voorbeeld hiervan.
Omdat er andere prioriteiten zijn, als je er niet tegen kan moet je wachten tot release.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Toonen1988 schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 02:58:
[...]

Eve Online heeft zo'n fijn systeem waarbij je taxes betaald, aan je org. Dit geld kan je dan makkelijk gebruiken omdat eventueel supplies en grote schepen te onderhouden.

...
Dat zou inderdaad een leuk systeem zijn. Ben benieuwd wat ze gaan introduceren voor de grote orgs.
mr_evil08 schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 11:02:
[...]

Omdat er andere prioriteiten zijn, als je er niet tegen kan moet je wachten tot release.
Adem in, adem uit. Woosah

• mvds
Toonen1988 schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 02:58:
[...]

Het is vrij makkelijk op mijn schepen. Wanneer je mijn crew joint, verwacht ik dat je ook combat ready bent, niet alleen voor space combat (turrets), maar ook voor security (boarding). Ik verwacht dat je minimaal één primary weapon hebt + armor set, inclusief supplies om jezelf te kunnen healen. Ik verwacht ook dat iedereen engineering doet, en maar niet één enkel persoon.

Wanneer er supplies op mijn schip liggen, mag iedereen die gewoon pakken. Maar als deze supplies door mij of iemand anders zijn gekocht, verwacht ik ook dat je ze later weer aanvult of gewoon een kleine bijdrage levert. Niet dat ik straks duizenden UEC verlies terwijl anderen daarvan profiteren.

Dan kom ik meteen op het volgende. Al het missiegeld wordt verdeeld over de crew. Bij salvage missies gaan eerst de kosten van de missie fee eraf, plus fuel en eventuele repairkosten. Het geld dat daarna overblijft, wordt eerlijk verdeeld. Bij missies kan ik helaas geen grotere cut krijgen (voor fuel, restock en repairs), maar op dit moment is dat nog geen groot probleem.

Ik verwacht ook dat wanneer het onderhoud van schepen duurder wordt, dat ik niet telkens alles alleen moet betalen. Er mag dan ook een bijdrage komen vanuit de org, of eventueel crew members die mee willen helpen.

Eve Online heeft zo'n fijn systeem waarbij je taxes betaald, aan je org. Dit geld kan je dan makkelijk gebruiken om eventueel supplies en grote schepen te onderhouden.

Grappen, onserieus doen en gewoon ouwehoeren is allemaal geen probleem. Dat mag ook gewoon op mijn schepen. Wat ongein uithalen? Geen probleem. Maar als we in een serieuze situatie terechtkomen, waaronder combat, dan wil ik wel dat iedereen alleen waardevolle informatie deelt en stopt met ouwehoeren en hun taken serieus nemen, en goed luisteren wat ze moeten doen zoals bijv. in een turret stappen of zich eventueel klaar te maken voor een boarding.
Juist door wat (en hoe) jij schrijft, is het voor mij duidelijk dat het roleplaying aspect in SC niet aan mij besteed is :) Niks persoonlijks richting jou, maar voor mij moet het spelen van SC gewoon gewoon leuk zijn, en ik kan mij voorstellen dat het doen van omvangrijke missies heel spannend en intensief kan zijn, maar ik heb al teveel verplichtingen in het echte leven, ik hoef er niet ook nog een zooi erbij te hebben in iets wat ik nog steeds zie als een spelletje.

En ik zie het al helemaal niet zitten om rond gecommandeerd worden door iemand die denkt "de leiding" te hebben verdiend, alleen maar doordat ie een paar ruggen heeft neergelegd voor een JPEG. (nogmaals, niks persoonlijks richting jou)

• mvds
Jammer dat er niet meer details te zien zijn, ik kan van dit plaatje niet echt zien dat het zo'n groot monster is (wat ie volgens mij wel gaat zijn). Ik zie geen wapensystemen, turrets, PDCs, enz. Ik neem aan dat die er wel op zitten.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
@mvds ik denk dat meer casual spelen ook gewoon mogelijk blijft in high security stelsels, daar buiten zal multi crew en organisatie wel gaan lonen vermoed ik.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen

• mvds
_eLMo_ schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 19:45:
@mvds ik denk dat meer casual spelen ook gewoon mogelijk blijft in high security stelsels, daar buiten zal multi crew en organisatie wel gaan lonen vermoed ik.
Oh dat verwacht ik ook wel hoor. En je moet het ook zeker niet zien als persoonlijke aanval naar iemand hier of richting de SC community :D Ik weet dat er heel veel mensen juist WEL het roleplay aspect van SC leuk gaan vinden, en dat is helemaal prima :D En in kleine groepen spelen vind ik zeker wel leuk. Dus ik ga zeker niet alleen maar solo-en

• _eLMo_
  • Niet online
@mvds zo zie ik het ook, ik zit in hetzelfde kamp. Ik ben er een paar maanden in, een paar maanden uit. Ik zie de voordelen van een goede organisatie, maar ook dat ik sommige avonden gewoon ff simpel wil minen of wat bounties wil doen met vrienden.

• Toonen1988
mvds schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 19:39:
[...]

Juist door wat (en hoe) jij schrijft, is het voor mij duidelijk dat het roleplaying aspect in SC niet aan mij besteed is :) Niks persoonlijks richting jou, maar voor mij moet het spelen van SC gewoon gewoon leuk zijn, en ik kan mij voorstellen dat het doen van omvangrijke missies heel spannend en intensief kan zijn, maar ik heb al teveel verplichtingen in het echte leven, ik hoef er niet ook nog een zooi erbij te hebben in iets wat ik nog steeds zie als een spelletje.

En ik zie het al helemaal niet zitten om rond gecommandeerd worden door iemand die denkt "de leiding" te hebben verdiend, alleen maar doordat ie een paar ruggen heeft neergelegd voor een JPEG. (nogmaals, niks persoonlijks richting jou)
Dan is solo gameplay waarschijnlijk meer jouw ding. In team based gameplay zoals Star Citizen werken basisafspraken en coördinatie nu eenmaal beter. Als iedereen compleet zijn eigen ding doet tijdens combat of objectives, verlies je meestal van georganiseerde groepen. Dat heeft niets met ‘commanderen’ te maken, maar gewoon met teamplay en communicatie.

En niemand heeft hier iets over 'commanderen' gehad, alleen over standaardregels waar iemand aan moet voldoen. Ik heb veel games gespeeld met andere mensen, en als één persoon niet de leiding neemt terwijl de rest maar zijn eigen ding blijft doen, verlies je keihard van andere spelers. Leuk als je dan de hele tijd wordt ingemaakt, je schepen worden gestolen en de vijand steeds de overhand heeft, omdat men denkt dat "commanderen" iets vies is. Terwijl gewoon iedereen de leiding kan nemen die daar interesse in heeft. Dit heeft verder ook niks met 'roleplaying' te maken. Dus laten we de aannames zoals "iemand die denkt "de leiding" te hebben verdiend, alleen maar doordat ie een paar ruggen heeft neergelegd voor een JPEG" alsjeblieft uit deze discussie houden, want het voegt totaal niks toe.

Als iedereen letterlijk doet waar hij zin in heeft tijdens combat, verlies je van georganiseerde groepen. Dat is geen “machtsding”, maar gewoon hoe teamwork werkt. Helaas zien hier veel mensen niet het verschil in.
  1. Teamplay vereist basisafspraken.
  2. Zonder coördinatie wordt een groep inefficiënt.
  3. Iemand moet initiatief nemen tijdens gevechten of objectives.
  4. Niet iedereen hoeft “gecommandeerd” te worden, maar complete anarchie werkt ook niet.
Als jij hier niet mee eens bent, dan is gewoon sologameplay iets voor jou, anders verpest je het alleen maar voor andere. Als ik zeg "oké, iedereen kan doen wat die wilt", je wilt niet weten wat dat voor een chaos wordt. Kan ook zeggen "fijn, niemand hoeft een armor en primary wapen te dragen" en we worden dan aangevallen en overvallen. Nou, leuk dan, niemand die kan verdedigen. Dan kan ik net zo goed mijn Idris aan de vijand gewoon gratis blijven weggegeven, bedoel waarom niet? "Commanderen" verziekt toch de fun. Althans, zo zie jij het toch?

Of denk jij soms dat je ook mensen met "yes sir" of "yes captain" moet aanspreken, of elkaar bij rang moet noemen? Want dat gebeurt gewoon bijna nergens, dat heb ik nog nooit iemand horen doen in Star Citizen. :D

[ Voor 71% gewijzigd door Toonen1988 op 10-05-2026 01:54 ]

• _eLMo_
  • Niet online
@mvds hij heeft gewoon aan dat hij meer casual wil spelen, en dat kan prima in SC, alleen niet in alle orgs en in alle stelsels Z. Hij geeft ook duidelijk aan dat hij snapt dat het (meer georganiseerd) wel zijn plek heeft ;)

[ Voor 4% gewijzigd door _eLMo_ op 10-05-2026 00:33 ]

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-05 08:37

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

@Toonen1988 ik snap je argumenten wel, maar je doet alsof jouw mening de enige opzet. Er zijn genoeg causual orgs die met een beperkte coms hartstikke effectief en leuk kunnen samenwerken. Dus om nou anderen die niet aan jouw beeld voldoen af te serveren als soloplayers is wel erg narrowminded.

Voor grotere multiship battles, al helemaal tegen een serieus goed georganiseerde org heb je natuurlijk een duidelijke com en leiderschap nodig.

• roepie88
Voor grote (Org gerelateerde) missies is een goede coördinatie keihard nodig. Als iedereen als en kip zonder kop gaat rondrennen, red je het niet.

Zelfs met 4 a 5 personen een rock breaker missie doen heeft baat bij een goede coördinatie waarbij 1 of 2 personen de ‘leiding’ nemen.

Op een goed functionerend multi crew schip in een fleet battle is een captain on the deck ook onontbeerlijk. Ik heb dat al meerdere keren meegemaakt met mijn kleine org en met 5 personen in een Hammerhead.

Heb je geen zin om als bemanningslid op een multi crew ship te spelen, pak dan een solo schip en ga daar je ding mee doen. Ik noem met opzet een solo schip want we kunnen niet verwachten dat een solo player in een Idris net zo efficiënt is als een multi crew schip met bemanning. Een Hammerhead met 5 bemanningsleden moet met gemak een Idris met 1 player aan kunnen.

En straks met de Tactical Strike Group events is trouwens al helemaal een goede coördinatie nodig met een soort van Admiral die de diverse groepen opdracht geeft.

Check ook eens de YouTube filmpjes van Dtox. Zijn Org pakt het op een goede en efficiënte manier aan.

• _eLMo_
  • Niet online
Het ligt nogal aan je doel wat “baat” is. Efficiency: zeker. Gezelligheid: mwah. Je kan prima met 10 man een rock breaker doen terwijl je als kip zonder kop rond rent hahaha. Niet helemaal mijn ding, maar prima toch.

• Toonen1988
Ircghost schreef op zondag 10 mei 2026 @ 08:37:
@Toonen1988 ik snap je argumenten wel, maar je doet alsof jouw mening de enige opzet. Er zijn genoeg causual orgs die met een beperkte coms hartstikke effectief en leuk kunnen samenwerken. Dus om nou anderen die niet aan jouw beeld voldoen af te serveren als soloplayers is wel erg narrowminded.

Voor grotere multiship battles, al helemaal tegen een serieus goed georganiseerde org heb je natuurlijk een duidelijke com en leiderschap nodig.
Lees even goed mijn teksten nog eens na? Want als je goed mijn 'regels' naleest, zie je al dat het vrij casual is. Niemand heeft een vaste rol, maar verwacht wel dat je combat ready bent, of gewoon kunt repareren. Dat niet één persoon al het werk doet. Met andere woorden, niemand is een vaste mechanic, turret of security crew member. Maar verwacht wel dat je taken doet, die op dat moment nodig zijn, en dat geld voor iedereen. Wanneer er combat is, verwacht ik dat je serieus mee doet en niet de coms gaat storen. Kan je dit niet, betekend dat je A: profiteert van andere of B: verziekt voor andere. Best wel toxic gedrag als je mij vraagt.

Het is vrij simpel, als er combat uitbreekt, 5 man proberen te communiceren, vijandelijkr positie door te gevenen andere informatie terwijl 5 andere een uitgebreid gesprek of beginnen te lachen, werkt dan alleen maar flink storend. Als je dan informatie mist en daardoor je schip kwijt raakt, is ook alleen maar flink zeur. Dit zijn eenmaal basis regel in elke game en niet alleen maar space sims maar ool bijv. shooters.

Ik durf te wedde dat als ik een crew heb, die gewoon maar wil doen wat die wilt, niemand die effectief helpt en daarna daardoor mijn schip verlies, dat er bijna geen enkel persoon is, die dan ook meehelpt mijn schip terug te betalen. In 4.8 ga je namelijk betalen om je schip terug te krijgen. Een default Idris-P krijg je gratis terug na 13 uur zonder S10 wapen of de S7 turret. Wil je deze terug, kost je het op dit moment 77 miljoen om terug te krijgen. Nou heeft CIG al bekend gemaakt dat deze prijzen niet final zijn en dit weekend worden aangepast.

Dit zijn gewoon basis regels in gaming algemeen en dit heeft helemaal niks meer met 'casual' of andere dingen te maken.

Jullie denken op een of andere manier dat je een "vaste" role krijgt, en daarmee moet doen. De "yes sir" en "yes captain" gameplay achtige sfeer. Nee, dat is het niet. Leuk als je een Idris met 10 man hebt, 5 man die serieus zijn en dan 5 andere die niet meehelpen, de coms de heletijd storen, met als gevolg dat de 5 andere niks fatsoenlijk horen en daardoor verliezen. Dit is nogal vrij toxic als je mij vraagt.

Je mag mijn berichten "narrowminded" vinden, maar ik vind reacties zoals "iemand die denkt "de leiding" te hebben verdiend, alleen maar doordat ie een paar ruggen heeft neergelegd voor een JPEG" toch echt wel een tikkeltje erger. Je lees al de frustratie en de manier hij denkt.

De gene die aan de leiding is, is meestal de persoon die de OP (operation) heeft opgezet of iemand met de meeste ervaring. Denk hij nou werkelijk dat ik altijd in leiding ben omdat ik een Idris heb? Dit heeft helemaal niks te maken met hoeveel iemand heeft uitgegeven, dat slaat echt werkelijk nergens op. Dan zie je al in welke richting er wordt gedacht.....

[ Voor 22% gewijzigd door Toonen1988 op 10-05-2026 11:37 ]

• _eLMo_
  • Niet online
Zullen we ff stoppen met aannames doen over elkaars gedachtegoed? Ik stop weer ff met lezen.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-05 08:37

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

@Toonen1988 zoals ik zei ik snap wat je bedoeld, ik zit zelf ook in org die wat strakker communiceert tijdens ops. Je komt alleen nogal stellig over dat dit de enige manier is om het spel te spelen als je niet solo wilt zijn.

• mvds
_eLMo_ schreef op zondag 10 mei 2026 @ 11:16:
Zullen we ff stoppen met aannames doen over elkaars gedachtegoed? Ik stop weer ff met lezen.
Hahaha thanks voor trying ;)

Ik was zelfs al een reply aan het typen, ik heb hem weer weggegooid :D

Maar als mensen toch honger hebben in een nutteloze discussie, dan wil ik er best nog eentje starten hoor...

Let op; Ik heb veel geld gestopt in SC dus ik vind dat CIG het wel aan mij verplicht is om ervoor te zorgen dat ik toch wel die nieuwe Odin kan solo-en. :+

• mvds
Trouwens, als het schip op de voorgrond de Odin is, welk schip zie je er dan achter? Is dat dan de Bengal?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/24uvkXWWothnFe6LNOKxA1cVeos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ssBo07LEqbTZxBfr7qaMovg.jpg?f=fotoalbum_large

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:25
mvds schreef op zondag 10 mei 2026 @ 15:08:
[...]

Heel geld gestopt in SC dus ik vind dat CIG het wel aan mij verplicht is om ervoor te zorgen dat ik toch wel die nieuwe Odin kan solo-en. :+
Ik weet dat dit sarcastisch/bait is maar man. Er zijn mensen die daadwerkelijk zo denken en dat is echt deprimerend.

• mvds
Robinblitz schreef op maandag 11 mei 2026 @ 08:44:
[...]

Ik weet dat dit sarcastisch/bait is maar man. Er zijn mensen die daadwerkelijk zo denken en dat is echt deprimerend.
Dat CIG het steeds weer mogelijk maakt helpt ook niet natuurlijk. Als je kijkt naar de Idris, ik vind het onlogisch dat de piloot het main wapen kan bedienen. Het nieuwe schip, de Tiburon lijkt hetzelde te gaan hebben. (er is iets met spinal mounted wapens, heb de discussie niet helemaal gevolgd, maar er is blijkbaar iets als dat spinal mounted wapens altijd pilot controlled zijn ofzo)

Het lijkt mij veel logischer dat de pilot seat dedicated is, en zo ook het main weapon een eigen dedicated seat krijgt. Net zoals alle (grote) turrets een eigen seat horen te hebben. Maar ja, ik denk dat CIG toch (teveel) rekening wil houden met hun geliefde whales die het lijken te verwachten dat ze capitals kunnen solo-en..

• Robinblitz
mvds schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:11:
[...]

Dat CIG het steeds weer mogelijk maakt helpt ook niet natuurlijk. Als je kijkt naar de Idris, ik vind het onlogisch dat de piloot het main wapen kan bedienen. Het nieuwe schip, de Tiburon lijkt hetzelde te gaan hebben. (er is iets met spinal mounted wapens, heb de discussie niet helemaal gevolgd, maar er is blijkbaar iets als dat spinal mounted wapens altijd pilot controlled zijn ofzo)

Het lijkt mij veel logischer dat de pilot seat dedicated is, en zo ook het main weapon een eigen dedicated seat krijgt. Net zoals alle (grote) turrets een eigen seat horen te hebben. Maar ja, ik denk dat CIG toch (teveel) rekening wil houden met hun geliefde whales die het lijken te verwachten dat ze capitals kunnen solo-en..
Het is voornamelijk een design probleem. Spinal weapons zijn gameplay technisch gewoon niet interessant. Als je spinal weapons een dedicated station geeft is het maar de vraag hoe interessant het is. Ik denk niet dat iemand voor zijn lol twee-drie uur op een stoel wilt zitten om alleen maar linkermuisknop te klikken om de laser/railgun te vuren.

Vandaar dat spinal weapons van nature flawed zijn.

• Toonen1988
Robinblitz schreef op maandag 11 mei 2026 @ 10:26:
[...]

Het is voornamelijk een design probleem. Spinal weapons zijn gameplay technisch gewoon niet interessant. Als je spinal weapons een dedicated station geeft is het maar de vraag hoe interessant het is. Ik denk niet dat iemand voor zijn lol twee-drie uur op een stoel wilt zitten om alleen maar linkermuisknop te klikken om de laser/railgun te vuren.

Wat men even vergeet, is dat de S10 weapon alleen bedoeld is voor grote schepen. De Idris is zo traag dat het bijna onmogelijk is om iets te raken dat kleiner is dan een Hammerhead.

Een Perseus met drie man maakt een solo-speler in een Idris met de grond gelijk. En dat gebeurt regelmatig, solo Polaris en Idris schepen worden continu opgeblazen. Van de week hebben org members het nog meegemaakt.

Ik vraag me dan ook af hoeveel mensen die kritiek hebben, daadwerkelijk met cap schepen hebben gespeeld.

Een Perseus met drie man kan makkelijk een solo-speler in een Idris aan.

Mensen kijken alleen naar technische dingen > S10 groot en veel damage daarom OP, terwijl het maar beperkt bruikbaar is, vooral in PvP.

Natuurlijk heb je video's waar mensen de S10 op kleinere schepen testen. Maar dit geeft een vertekende beeld, omdat de schepen stil staan. Dit is in combat, vooral PvP toch wel héél anders.

Meeste schepen zijn sneller wendbaar als een Idris. Zonder crew ben je een easy target. Het gebeurt regelmatig, zie het zelf gebeuren.

Een cap schip solo vliegen kan, maar dat komt met een zéér grote gevaar, dat je een makkelijke doelwit bent en dat is zoals het hoort.

Nu met 4.8 wordt het onbetaalbaar om een cap ship te vliegen. Als ik mijn Idris verlies en ik wil één van mijn kits terug hebben, kost het me 77 miljoen. CIG herft al aangegeven dat deze bedragen niet final zijn. Het zou ongeveer de helft zijn, want nog altijd rond de 30 a 35 miljoen is om mijn kits terug te krijgen.

[ Voor 24% gewijzigd door Toonen1988 op 11-05-2026 10:47 ]

• Robinblitz
Toonen1988 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 10:36:
[...]

Wat men even vergeet, is dat de S10 weapon alleen bedoeld is voor grote schepen. De Idris is zo traag dat het bijna onmogelijk is om iets te raken dat kleiner is dan een Hammerhead.

Een Perseus met drie man maakt een solo-speler in een Idris met de grond gelijk. En dat gebeurt regelmatig, solo Polaris en Idris schepen worden continu opgeblazen. Van de week hebben org members het nog meegemaakt.

Ik vraag me dan ook af hoeveel mensen die kritiek hebben, daadwerkelijk met cap schepen hebben gespeeld.

Een Perseus met drie man kan makkelijk een solo-speler in een Idris aan.

Mensen kijken alleen naar technische dingen > S10 groot en veel damage daarom OP, terwijl het maar beperkt bruikbaar is, vooral in PvP.

Natuurlijk heb je video's waar mensen de S10 op kleinere schepen testen. Maar dit geeft een vertekende beeld, omdat de schepen stil staan. Dit is in combat, vooral PvP toch wel héél anders.

Meeste schepen zijn sneller wendbaar als een Idris. Zonder crew ben je een easy target. Het gebeurt regelmatig, zie het zelf gebeuren.
Ik run zelf een org met een vloot aan schepen. Maar wanneer je in een volledig bemande Polaris uitgeschakeld kan worden door twee solo Idris pilots is de balancing totaal zoek en is de kritiek valide.

Waarom zou je nog een Polaris of Idris volledig bemannen als je diezelfde mensen ook in een solo Idris kan zetten? Zie je hier daadwerkelijk het probleem niet van in?

Het stukje "Ik vraag me dan ook af hoeveel mensen die kritiek hebben, daadwerkelijk met cap schepen hebben gespeeld." vind ik daarom ook van der zotte. Ik run regelmatig (wekelijks) events met mijn org (15-20 man die aanwezig zijn) met een focus op combined arms en fleet combat. Dus een Polaris als center piece met daarbij een Perseus als support samen met fighters als CAP (Combat Air Patrol). Maar dit alles valt in het niets als je twee-drie man gecoördineerd in solo Idrises aan komen zetten. Dan kun je nog zo wendbaar zijn om één te ontwijken, de andere twee maken je met de grond gelijk.

En dat allemaal omdat drie mensen een €1600 schip brengen zonder crew. Met de nieuwste armor changes kunnen de meeste fighters ook geen schade meer toekennen aan een Idris of Polaris dus daar kun je ze ook niet mee uitschakelen (gelukkig, want light fighter meta was cringe).

• Toonen1988
Robinblitz schreef op maandag 11 mei 2026 @ 10:54:
[...]

Ik run zelf een org met een vloot aan schepen. Maar wanneer je in een volledig bemande Polaris uitgeschakeld kan worden door twee solo Idris pilots is de balancing totaal zoek en is de kritiek valide.

Waarom zou je nog een Polaris of Idris volledig bemannen als je diezelfde mensen ook in een solo Idris kan zetten? Zie je hier daadwerkelijk het probleem niet van in?

Het stukje "Ik vraag me dan ook af hoeveel mensen die kritiek hebben, daadwerkelijk met cap schepen hebben gespeeld." vind ik daarom ook van der zotte. Ik run regelmatig (wekelijks) events met mijn org (15-20 man die aanwezig zijn) met een focus op combined arms en fleet combat. Dus een Polaris als center piece met daarbij een Perseus als support samen met fighters als CAP (Combat Air Patrol). Maar dit alles valt in het niets als je twee-drie man gecoördineerd in solo Idrises aan komen zetten. Dan kun je nog zo wendbaar zijn om één te ontwijken, de andere twee maken je met de grond gelijk.

En dat allemaal omdat drie mensen een €1600 schip brengen zonder crew. Met de nieuwste armor changes kunnen de meeste fighters ook geen schade meer toekennen aan een Idris of Polaris dus daar kun je ze ook niet mee uitschakelen (gelukkig, want light fighter meta was cringe).
Tjah, massa overwint altijd en dat maakt niks uit welke schepen je hebt. Ik heb het over gevechten die meer voor komen zoals 1 op 1 gevechten. Je moet je afvragen hoevaak meerdere solo Idrissen voorkomen. Natuurlijk gaan mensen zeggen "oh heel veel" om hun gelijk proberen te hebben. 1 vs 1 gevechten komen veel meer voor.

Massa heeft altijd de overhand, ongeacht welke schepen je hebt. Een fully crew Polaris tegen een solo Idris, wint de Polaris. Twee fully crew Polarisssen tegen een 3 solo idris, begint toch alweer anders te worden, of een Polaris en een Perseus tegen 3 solo idris.

Massa is gewoon een slechte vergelijking. De Polaris is misschien de enige die niet solo gespeeld kan worden, en Perseus. Maar twee man is meer dan genoeg.

[ Voor 9% gewijzigd door Toonen1988 op 11-05-2026 11:07 ]

• Robinblitz
Toonen1988 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 10:59:
[...]

Tjah, massa overwint altijd en dat maakt niks uit welke schepen je hebt. Ik heb het over gevechten die meer voor komen zoals 1 op 1 gevechten. Je moet je afvragen hoevaak meerdere solo Idrissen voorkomen. Natuurlijk gaan mensen zeggen "oh heel veel" om hun gelijk proberen te hebben. 1 vs 1 gevechten komen veel meer voor.

Massa heeft altijd de overhand, ongeacht welke schepen je hebt. Een fully crew Polaris tegen een solo Idris, wint de Polaris.
"Massa overwint altijd", dus drie man in een solo Idris tegen 20 man in een Polaris, Perseus en 7 fighters = Idris winnen? _O-

Dat laatste is dus niet waar. Gek genoeg is een Idris wendbaarder dan een Polaris en kan de laser/railgun bijna altijd gericht op de Polaris houden.

Ik hou hiermee meteen op met deze discussie, want het moment dat jij zegt "Natuurlijk gaan mensen zeggen "oh heel veel" om hun gelijk proberen te hebben" probeer je mijn legitieme ervaringen daarmee af te doen en is de rest van deze discussie nutteloos.

• Toonen1988
Robinblitz schreef op maandag 11 mei 2026 @ 11:07:
[...]

"Massa overwint altijd", dus drie man in een solo Idris tegen 20 man in een Polaris, Perseus en 7 fighters = Idris winnen? _O-

Dat laatste is dus niet waar. Gek genoeg is een Idris wendbaarder dan een Polaris en kan de laser/railgun bijna altijd gericht op de Polaris houden.

Ik hou hiermee meteen op met deze discussie, want het moment dat jij zegt "Natuurlijk gaan mensen zeggen "oh heel veel" om hun gelijk proberen te hebben" probeer je mijn legitieme ervaringen daarmee af te doen en is de rest van deze discussie nutteloos.
20 man in een Polaris? Waarom niet verspreiden over andere schepen dan? Kijk daar zit het al het probleem.

Zijn teveel man voor een Polaris, over fleet efficienty gesproken........

Grappig dat ik telkens op dingen wordt aan gesproken wat ik zeg, terwijl ik ook dingen naar mijn hoofd keijg gesmeten waaronder "mensen denken meteen dat ze "leider" zijn omdat ze duizende euros een JPEG hebben uitgegeven." En hier zegt totaal niemand iets over wat ook totaal bullshit is. Wat een dubbel standaards hier. :+

[ Voor 19% gewijzigd door Toonen1988 op 11-05-2026 11:21 ]

• Robinblitz
Toonen1988 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 11:10:
[...]

20 man in een Polaris? Waarom niet verspreiden over andere schepen dan? Kijk daar zit het al het probleem.

Zijn teveel man voor een Polaris, over fleet efficienty gesproken........

Grappig dat ik telkens op dingen wordt aan gesproken wat ik zeg, terwijl ik ook dingen naar mijn hoofd keijg gesmeten waaronder "mensen denken meteen dat ze "leider" zijn omdat ze duizende euros een JPEG hebben uitgegeven." En hier zegt totaal niemand iets over wat ook totaal bullshit is. Wat een dubbel standaards hier. :+
Die 20 man is verspreid? Dat is juist het hele punt, die 20 man waren verspreid over de Polaris, Perseus en 7 fighters.

Ik reageer op wat jij tegen mij zegt. Wat jij daar gequote hebt, heb ik ook nooit tegen je gezegd? Dus ik snap niet zo goed waarom je in een slachtoffer rol schiet tegen mij...?

• mvds
Robinblitz schreef op maandag 11 mei 2026 @ 10:26:
[...]

Maar daar heb je wel een punt waar ik veel mensen over zie klagen op bijv Reddit. Ze vinden niet zo aantrekkelijk om een crew te joinen omdat er zo weinig te doen is gedurende de tijd dat je in zo'n stoel zit. Dat is wellicht anders met grote battles, omdat je vrijwel steeds actie hebt, maar als je missies aan het doen bent, vinden mensen de wachttijd te lang en dus saai.

Ik zou dan zeggen, ga in een crew van iemand waarmee je kan kletsen op Discord bijv, maar dat is natuurlijk ook maar een pleister.

• roepie88
Oh maar we zijn er nog niet. Wacht maar tot de Blade/NPC hell losbarst.
Heel veel eigenaren van (grote) multi crew scheppen denk dat, zodra er Blades en NPC beschikbaar komen, ze in het Walhalla zijn en in hun eentje hele vloten kunnen uitschakelen in hun Idris.
Dat wordt nog een enorm gezeur op de diverse fora straks.

Gelukkig is de aanname van veel spelers dat ze met hun eigen schepen een hele vloot bemand met NPC's kunnen samenstellen al grotendeels de kop ingedrukt. Maar ook daar verwacht ik nog flink wat heisa op als men er achter komt dat het niet mogelijk zal zijn om een paar squadrons NPC fighters als escorts met je grote solo Idris mee te laten vliegen.

En zo blijven we bezig. Nu eerst de storm rondom het teleport debacle even laten luwen.

• mvds
Toonen1988 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 11:10:
[...]

Vooral grappig dat jij zegt dat je dat naar je hoofd gesmeten krijgt. Je voelt je duidelijk aangesproken. Ik had het niet eens over jou, want voor zover ik weet heb ik nooit in jouw crew gezeten.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat het feit dat iemand in staat is geweest om veel geld neer te tellen voor een schip, hem/haar niet direct een geschikte leider maakt. En heel eerlijk, het argument; "maar het is mijn schip" vind ik een beetje kinderachtig. Als ik dat te horen krijg, dan stap ik met alle liefde gewoon uit je crew en team/party hoor :)

Wat ik namelijk zelf gemerkt heb, is dat het vaak soms hele gefrustreerde mensen zijn die verwachten dat alles gaat zoals zij dat willen en een beetje doorschieten in de rol die ze denken aan te moeten nemen. Alsof ze het gebrek aan autoriteit dat ze IRL ervaren, in SC willen compenseren of zo.

Ik heb ook in zo'n org gezeten, waarbij iedereen ook rollen/rangen kreeg en waarbij je, bij het joinen van die org, ook moest aangeven akkoord te gaan met hun regels. Nou ben ik niet allergisch voor regels, ik heb er genoeg mee te maken, maar op het moment dat je in je org regels hebt staan dat je "de leiding met extra respect moet behandelen en geen weerwoord mag geven als je rang je daartoe geen recht geeft" dan haak ik af hoor :D

• mvds
roepie88 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 12:47:
Oh maar we zijn er nog niet. Wacht maar tot de Blade/NPC hell losbarst.
Heel veel eigenaren van (grote) multi crew scheppen denk dat, zodra er Blades en NPC beschikbaar komen, ze in het Walhalla zijn en in hun eentje hele vloten kunnen uitschakelen in hun Idris.
Dat wordt nog een enorm gezeur op de diverse fora straks.

Gelukkig is de aanname van veel spelers dat ze met hun eigen schepen een hele vloot bemand met NPC's kunnen samenstellen al grotendeels de kop ingedrukt. Maar ook daar verwacht ik nog flink wat heisa op als men er achter komt dat het niet mogelijk zal zijn om een paar squadrons NPC fighters als escorts met je grote solo Idris mee te laten vliegen.

En zo blijven we bezig. Nu eerst de storm rondom het teleport debacle even laten luwen.
Heel eerlijk, ik denk dat CIG het blade/NPC crew niet voor elkaar gaat krijgen. Ik heb er al hele sterke twijfels over of ze SC ooit geschikt kunnen krijgen voor 10k spelers tegelijk aangezien je nu al enorme performanceproblemen ziet bij 700 spelers. En dan hebben we het niet eens over dingen zoals hangar queues enzo in grote steden.

Ik vraag mij ook echt af welke tiers van alle tech in 1.0 komt. Ik weet dat ze hebben gezegd wat er allemaal in zal zitten, maar voor zover ik weet niet of het allemaal "af" gaat zijn. Nu zitten we voor veel zaken (incl meshing) nog op T0 of hooguit op T1 en ik weet niet hoeveel Tiers ze zelf in gedachten hebben, maar als ik kijk naar bijv zaken zoals armor, stealth, engineering, server meshing, inventory, enz, dan ben ik echt bang dat ze het nooit af gaan krijgen. En met af bedoel ik compleet werkend, dus niet slechts een T0 of T1 implementatie.

• mvds
Trouwens, ik verwacht ook wel problemen als schepen zoals de Odin, Javelin en Bengal ingame gaan komen. Daar heb je een aardige crew voor nodig, en er zijn nu al flinke problemen bij het doen van een simpele missie met meerdere mensen op dezelfde locatie, laat staan met meerdere mensen op meerdere schepen. Ik verwacht een grote desync hel.

• Robinblitz
mvds schreef op maandag 11 mei 2026 @ 13:00:
[...]

Heel eerlijk, ik denk dat CIG het blade/NPC crew niet voor elkaar gaat krijgen. Ik heb er al hele sterke twijfels over of ze SC ooit geschikt kunnen krijgen voor 10k spelers tegelijk aangezien je nu al enorme performanceproblemen ziet bij 700 spelers. En dan hebben we het niet eens over dingen zoals hangar queues enzo in grote steden.
Ik ben zelf heel allergisch voor NPC crew/blades, dus mochten ze dit niet voor elkaar krijgen zal ik alleen maar blij zijn haha. Ik heb veel liever dat ze de social tools goed uitwerken wat samen spelen laagdrempelig maakt.

• Robinblitz
mvds schreef op maandag 11 mei 2026 @ 12:52:
[...]Wat ik namelijk zelf gemerkt heb, is dat het vaak soms hele gefrustreerde mensen zijn die verwachten dat alles gaat zoals zij dat willen en een beetje doorschieten in de rol die ze denken aan te moeten nemen. Alsof ze het gebrek aan autoriteit dat ze IRL ervaren, in SC willen compenseren of zo.

Ik heb ook in zo'n org gezeten, waarbij iedereen ook rollen/rangen kreeg en waarbij je, bij het joinen van die org, ook moest aangeven akkoord te gaan met hun regels. Nou ben ik niet allergisch voor regels, ik heb er genoeg mee te maken, maar op het moment dat je in je org regels hebt staan dat je "de leiding met extra respect moet behandelen en geen weerwoord mag geven als je rang je daartoe geen recht geeft" dan haak ik af hoor :D
Herkenbaar. Dit is eigenlijk de reden waarom ik een eigen org ben gestart (waar andere Tweakers ook in zitten. :) ). Ik streef voornamelijk naar "Serious fun". Iedereen kan elke rol pakken die ze willen (per event doen we een poll welke rol iedereen zelf wilt). Alleen met een tekort aan mensen re-assignen we soms mensen in overleg. Voor de rest houden we het ook heel laagdrempelig. Sure, we gaan richting een MilSim org, maar ALLEEN voor diegene die dit zelf willen.

Wij splitsen namelijk "squads" op in verschillende Discord voice channels om communicatie behapbaar te houden. En alleen de squad leaders maken gebruik van externe communicatie software om met andere squads te communiceren. Maar squad leader zijn is uiteraard volledig vrijwillig en voor diegene die "the extra mile" willen gaan. Voor diegene die gewoon lekker casual aan een event/op mee willen doen kunnen ze gewoon in de squad die ze willen in Discord zitten en meespelen.

Het hele hiërarcische gedeelte van sommige orgs ben ik ook allergisch voor. Ik probeer juist samen met andere executives zo toegankelijk mogelijk te blijven. En ik denk (en hoop) dat de Tweakers die in mijn org zitten dit ook kunnen beamen.

Uiteraard moeten mensen lekker zelf bepalen hoe ze hun org willen runnen, maar voor mij is en blijft het een spel. Diegene die heel serieus zijn kunnen doorstromen naar fire team leaders of squad leaders, diegene die lekker casual willen spelen kunnen ook gewoon meedoen zonder gate keeping. Zo hou je het beste van beide werelden in my opinion. :)

• mvds
Robinblitz schreef op maandag 11 mei 2026 @ 13:30:
[...]

Ik ben zelf heel allergisch voor NPC crew/blades, dus mochten ze dit niet voor elkaar krijgen zal ik alleen maar blij zijn haha. Ik heb veel liever dat ze de social tools goed uitwerken wat samen spelen laagdrempelig maakt.
Ik denk dat juist door het toevoegen van zaken zoals de rockbreaker-missies, maar ook de fleetbattles, ze er niet meer onderuit gaan komen om dat soort zaken toe te gaan voegen. Het begint steeds belangrijker te worden om in groepen te kunnen gaan spelen, maar we hebben er amper tools voor ingame.

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:00
mvds schreef op maandag 11 mei 2026 @ 13:26:
Trouwens, ik verwacht ook wel problemen als schepen zoals de Odin, Javelin en Bengal ingame gaan komen. Daar heb je een aardige crew voor nodig, en er zijn nu al flinke problemen bij het doen van een simpele missie met meerdere mensen op dezelfde locatie, laat staan met meerdere mensen op meerdere schepen. Ik verwacht een grote desync hel.
Ik heb de schrale hoop dat wanneer SQ42 uit is er wat meer bandbreedte naar SC gaat. Ik denk dat er in SQ42 ook al aardig wat features zitten die nog naar SC moeten. Ik kan mij herinneren dat de nieuwe HUD al twee jaar - of een jaar - eerder in promotiefilmpjes van SQ42 zat toen het naar Live kwam op SC.

Kan mij voorstellen dat sommige features moeilijker zijn toe te passen in een MP/MMO omgeving dan in SP. Maar de tijd zal het vertellen. Ik ben het eens dat er nog een hoop dingen niet in het spel zitten of pas in de kinderschoenen. Die weg naar 1.0 laat nog wel op zich wachten, vermoed ik.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• mvds
SacreBleu schreef op maandag 11 mei 2026 @ 13:45:
[...]

Ik heb de schrale hoop dat wanneer SQ42 uit is er wat meer bandbreedte naar SC gaat. Ik denk dat er in SQ42 ook al aardig wat features zitten die nog naar SC moeten. Ik kan mij herinneren dat de nieuwe HUD al twee jaar - of een jaar - eerder in promotiefilmpjes van SQ42 zat toen het naar Live kwam op SC.

Kan mij voorstellen dat sommige features moeilijker zijn toe te passen in een MP/MMO omgeving dan in SP. Maar de tijd zal het vertellen. Ik ben het eens dat er nog een hoop dingen niet in het spel zitten of pas in de kinderschoenen. Die weg naar 1.0 laat nog wel op zich wachten, vermoed ik.
Ik denk dat ze van een aantal zaken de technische complexiteit gewoon enorm hebben onderschat. En ik vind SC nog steeds een van de mooiste spellen, misschien zelfs wel het mooiste spel ooit. Maar ik maak mij wel een beetje zorgen over de haalbaarheid van alles.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:16

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Hey Gamers,

Even het volgende, ik zie wat reacties dat langzaam op de man begint te gaan. Iedereen heeft een eigen mening, en dat is ook prima, maar probeer iedereen zijn mening te respecteren en ga niet op de man reageren.

Bedankt alvast en Game On!

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• mvds

• Toonen1988
mvds schreef op maandag 11 mei 2026 @ 12:52:
[...]

Vooral grappig dat jij zegt dat je dat naar je hoofd gesmeten krijgt. Je voelt je duidelijk aangesproken. Ik had het niet eens over jou, want voor zover ik weet heb ik nooit in jouw crew gezeten.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat het feit dat iemand in staat is geweest om veel geld neer te tellen voor een schip, hem/haar niet direct een geschikte leider maakt. En heel eerlijk, het argument; "maar het is mijn schip" vind ik een beetje kinderachtig. Als ik dat te horen krijg, dan stap ik met alle liefde gewoon uit je crew en team/party hoor :)

Wat ik namelijk zelf gemerkt heb, is dat het vaak soms hele gefrustreerde mensen zijn die verwachten dat alles gaat zoals zij dat willen en een beetje doorschieten in de rol die ze denken aan te moeten nemen. Alsof ze het gebrek aan autoriteit dat ze IRL ervaren, in SC willen compenseren of zo.

Je legt voor en na je reactie de nadruk op ‘niet richting jou’. Dat kan in taal juist een paradoxaal effect in taal veroorzaken. Juist doordat je het zo expliciet benoemt, kan een lezer het juist anders gaan interpreteren en er iets achter gaan zoeken. Vooral door het feit dat je zoiets zegt na een bericht over simpele regeltjes op mijn multi-crew schepen.

Verder was ik het niet eens met wat je zei, en heb gewoon gezegd wat ik ervan denk.

Het is maar een klein percentage die dit gedrag toont. Ik zeg niet dat ze niet bestaan, maar de percentage is zo klein en dat is voor mij niet echt noemenswaardig is, vooral in onze discussie. Leiderschap ontstaat niet door geld, maar competentie en wie een operation op heeft gezet, ongeacht welke schip je hebt.

En het is ook mijn schip, heb er toch ook voor betaald? Maar dat betekent niet dat ik altijd de leider bent. Maar je kunt wel basis regels instellen. Waarom basis regels? Nou, om juist weerstand te bieden tegen andere spelers. Zonder dat, kan ik net zo goed gewoon mijn schepen gratis weggeven aan de vijand. :9

Misschien is het nu een beetje meer duidelijker. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Toonen1988 op 11-05-2026 22:53 ]

• Toonen1988
Robinblitz schreef op maandag 11 mei 2026 @ 11:07:
[...]

"Massa overwint altijd", dus drie solo Idrisses tegen een groep met een Polaris, Perseus en 7 fighters zou betekenen dat de Idrisses winnen?

Je eerste zin kan wel geïnterpreteerd worden alsof er naast die Perseus en 7 fighters óók nog eens 20 man volledig op die Polaris zaten. In je volgende bericht heb je dat beter verduidelijkt door erbij te zetten dat die spelers verspreid zaten. Dat maakt het een stuk logischer, want 20 man puur op een Polaris is echt totale overkill. Want dan vind ik het ook niet vreemd dat je verliest tegen 3 solo Idrisses. In je tweede bericht heb je het al verduidelijk.

Mag ik vragen hoe jullie de Idrisses hebben aangevallen? Want de kracht bij capital ship combat zit juist in het cripplen van een schip in plaats van totale vernietiging.

De meeste PvP-spelers die ik ken focussen zich op componenten. Kleinere schepen schakelen turrets en bijvoorbeeld de S10 uit, terwijl grotere schepen gericht damage doen op specifieke secties om componenten offline te halen. Dat is ook het meest effectieve manier om een cap ship uit te schakelen. En dat kan soms best wel snel gaan, vooral met een gecoördineerde groep.

Gewoon blind op een capital blijven schieten heeft meestal weinig nut. Dan leg je het meestal ook af, en dan misschien zelfs tegen een solo Idris speler. Daarom zijn teamplay en communicatie juist zo belangrijk, zoals ik eerder zei.

Massa maakt namelijk zeker verschil. In dat gevecht stonden drie solo cap ships tegenover één cap ship, één large ship en zeven fighters. Als jullie met twee Polarissen, één large ship en zeven fighters waren, zag de situatie er meteen positiever voor jullie uit. Maar als je vervolgens weer zes solo Idrissen tegenover je krijgt, verandert het plaatje opnieuw.

Het is allemaal zo situatie gericht. Er zijn ook al mensen in een Polaris geweest, die een Idris binnen een minuut hadden uitgeschakeld. Door juist de torpedoes op de goede spot te gooien.

Ben je door je torpedoes heen, dan kan je het beste maar terug trekken. Ook hier geldt weer, massa. Ongeacht of een Idris solo of multicrew is. Heb je niet genoeg torpedoes, om ze allemaal uit te schakelen, dan is het gewoon een verloren gevecht.

[ Voor 23% gewijzigd door Toonen1988 op 11-05-2026 23:34 ]

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 15:59

SG

SG surft naar info hardewaren

Pledgen is in essentie funden van. En concept tot fly ready zooi is meer iets iconisch gelinkt aan de pledge. Waar concept een idee een concept voor ooit iets in die richting wat flyable zal zijn als 10001 features er overheen ge-itereerd zijn. Concept toen features op paar stuks waren in pre productie waar er aardig wat content was en weinig features en content pipeline nog de stock licenceerbare crytech engine was. Bleek al snel dat 1st concepten vaker on logisch waren voor features als in FPS rond lopen in schip. En voor combat een cockpit met degelijke view arc.

Als je in de T-ford tijd een futuristische auto concept opteken met spleet front windows dan zag dat heel stoer uit totdat men wil maken en prototype volgen het concept totaal on practisch is. Vooruit maakt enorme style impact dus bunker spleet naar grote windschield smalle stijlen breekt een concept enorm maar je schuift dan wat praktisch haalbaar is. Mij. 1000,- $ toen de € hoog stond. Is pure concept zeker geen belofte. Vooral dat er toen nog geen game was. Laat staan hoe tussen die andere schepen gebalanceerd zal zijn.

En alleen hangar toen de 1ste hangar ready schepen er waren. Ik zocht toen naar iets groots voor ingame in hanger schip te kunnen dolen 1st connie A en grootste dat er was Reclaimer. En nog wat scheepjes. Dan om jaar of 2 wel eens gechecked. En sinds eind 2025 helemaal aktief in live alfa. En ook wat nieuwe kleine pledges en om smeltingen en upgrades.

De connie alrounder en ondanks nerft is steeds mijn goto ship. Redeemer 300I reclaimer is Perseus geworden. Ook veel schepen in game gekocht als de 5 mil aEuc passeer. En kleine wikelo shepen. Door inventory bug wipe 4.7.2 geen wikelo gedaan maar minen in ingame Mole.

En wij griepje broers 3 waar grootste in onze groep plosris is met max in use 3 crew. Vaak als hangar basis en hauler.

Dus groter heeft geen zin. Zo is perseus dus ook max 3crew gebruikt.

Dat odin niet aan jan en jan en alleman verkocht zal worden is goed iets. Dat houd ook in geen bots. En orgs die crew hebben die schepen kunnen gebruiken ipv solo waar odin in zijn hangar verdwijnt. Of op duikt al easy target.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Robinblitz
Eindelijk! Er is een wipe confirmed voor 4.8. Het enige wat bewaard zal worden zijn Wikelo acquired items en blueprints. Al het andere zal gewiped worden.

Dus eindelijk zal UEX ook weer normalizeren en geen 200.000.000.000 kosten voor een component.

Ik heb er weer veel zin in om vanaf 0 te beginnen. Weer een reden om echt te gaan spelen. :)

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Fingers crossed dat ze exploits kunnen minimaliseren tot de volgende wipe.

Gaat interessant worden. Verwacht wel dat er groepen zijn die nog snel proberen schepen via Wikelo te krijgen.

[ Voor 43% gewijzigd door Ves op 12-05-2026 09:03 ]

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:29
Hoewel ik me ver gehouden heb van alle exploits en geld-dupes, en ook geen items voor veel geld verkocht heb, juich ik het ook toe dat er een wipe komt! Wanneer alles weer op normale prijzen zit wordt ook duidelijker wat waarde heeft, waar vraag naar is, en waar je je dus op kunt richten om credits mee te verdienen. Wel fijn dat blueprints bewaard blijven! Nu heb ik er maar een paar, en alleen de S71 rifle blueprint is er een waar ik actief naar gezocht heb, maar wel fijn dat die dus behouden blijft. :)

• mvds
Robinblitz schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 08:12:
Eindelijk! Er is een wipe confirmed voor 4.8. Het enige wat bewaard zal worden zijn Wikelo acquired items en blueprints. Al het andere zal gewiped worden.

Dus eindelijk zal UEX ook weer normalizeren en geen 200.000.000.000 kosten voor een component.

Ik heb er weer veel zin in om vanaf 0 te beginnen. Weer een reden om echt te gaan spelen. :)
Ik heb er een beetje gemengde gevoelens bij. Waarom nou juist de Wikelo items dan weer niet wipen? Ik denk dat het meeste van het gedupete geld gegaan is naar items voor Wikelo schepen. Ik zou liever een full wipe hebben.

Ik ga dan ook heel veel items verliezen, ik heb heel veel armor sets en wapens verzameld, en ook heel veel Class A stealth en military components, maar so be it. Die vind ik dan wel weer hoor.

• mvds
SG schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 07:26:
Pledgen is in essentie funden van. En concept tot fly ready zooi is meer iets iconisch gelinkt aan de pledge. Waar concept een idee een concept voor ooit iets in die richting wat flyable zal zijn als 10001 features er overheen ge-itereerd zijn. Concept toen features op paar stuks waren in pre productie waar er aardig wat content was en weinig features en content pipeline nog de stock licenceerbare crytech engine was. Bleek al snel dat 1st concepten vaker on logisch waren voor features als in FPS rond lopen in schip. En voor combat een cockpit met degelijke view arc.

Als je in de T-ford tijd een futuristische auto concept opteken met spleet front windows dan zag dat heel stoer uit totdat men wil maken en prototype volgen het concept totaal on practisch is. Vooruit maakt enorme style impact dus bunker spleet naar grote windschield smalle stijlen breekt een concept enorm maar je schuift dan wat praktisch haalbaar is. Mij. 1000,- $ toen de € hoog stond. Is pure concept zeker geen belofte. Vooral dat er toen nog geen game was. Laat staan hoe tussen die andere schepen gebalanceerd zal zijn.

En alleen hangar toen de 1ste hangar ready schepen er waren. Ik zocht toen naar iets groots voor ingame in hanger schip te kunnen dolen 1st connie A en grootste dat er was Reclaimer. En nog wat scheepjes. Dan om jaar of 2 wel eens gechecked. En sinds eind 2025 helemaal aktief in live alfa. En ook wat nieuwe kleine pledges en om smeltingen en upgrades.

De connie alrounder en ondanks nerft is steeds mijn goto ship. Redeemer 300I reclaimer is Perseus geworden. Ook veel schepen in game gekocht als de 5 mil aEuc passeer. En kleine wikelo shepen. Door inventory bug wipe 4.7.2 geen wikelo gedaan maar minen in ingame Mole.

En wij griepje broers 3 waar grootste in onze groep plosris is met max in use 3 crew. Vaak als hangar basis en hauler.

Dus groter heeft geen zin. Zo is perseus dus ook max 3crew gebruikt.

Dat odin niet aan jan en jan en alleman verkocht zal worden is goed iets. Dat houd ook in geen bots. En orgs die crew hebben die schepen kunnen gebruiken ipv solo waar odin in zijn hangar verdwijnt. Of op duikt al easy target.
Sorry dat ik het vraag, maar gebruik jij iets van Google Translate ofzo om je posts te schrijven? Ik doe ECHT mijn best maar ik kan er gewoon niks van maken.

Niet bedoeld als belediging maar ik probeer het gewoon te begrijpen.

• mvds
Zie vorige waarschuwing, niet op de man reageren

[ Voor 95% gewijzigd door Linksquest op 12-05-2026 15:55 ]

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

mvds schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:16:
[...]

Ik heb er een beetje gemengde gevoelens bij. Waarom nou juist de Wikelo items dan weer niet wipen? Ik denk dat het meeste van het gedupete geld gegaan is naar items voor Wikelo schepen. Ik zou liever een full wipe hebben.

Ik ga dan ook heel veel items verliezen, ik heb heel veel armor sets en wapens verzameld, en ook heel veel Class A stealth en military components, maar so be it. Die vind ik dan wel weer hoor.
Heel goed punt.

Een paar dagen geleden nog een post/discussie op Spectrum hierover.

https://robertsspaceindus...n-right-now-worse-/548750

[ Voor 12% gewijzigd door Ves op 12-05-2026 12:05 ]

• Toonen1988
Zie vorige waarschuwing, niet op de man reageren

[ Voor 107% gewijzigd door Linksquest op 12-05-2026 15:53 ]

• mvds
knip

[ Voor 97% gewijzigd door Linksquest op 12-05-2026 20:23 ]

• mvds
Maar weer terug naar SC wat mij betreft, op Spectrum hebben ze nu heel veel topics lopen van mensen die vragen om een full wipe, dus inclusief alle Dickelo zooi (en zelfs blueprints).

Nou zou ik blueprints wel jammer vinden, maar prima. Ik vind een full wipe best wel een goed idee eigenlijk.

• Toonen1988
mvds schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 11:29:
[...]

Effe voor de duidelijkheid, hoe fel jij nu al over dit doet, dat is precies wat ik bedoel :)
Als je dat al fel noemt. Het is gewoon een observatie en informatie die ik uit jouw teksten haal.

Ik ga hier mee kappen.

• mvds
Ik zie trouwens in mijn Hangar dat ik gisteren een "Aurora Mk I - Disco Paint" heb gekregen, ik dacht dat die alleen was voor mensen die een pledge hadden gedaan voor een (oldschool) Aurora Mk 1? En die heb ik helemaal niet, of ze moeten ook de SE meetellen, want die heb ik wel.

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Wellicht dat de MK1 paint op de SE past?

• mvds
Ves schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 12:04:
Wellicht dat de MK1 paint op de SE past?
Zou best kunnen, en ik ben er ook blij mee hoor, ik vind het een mooie paint, maar ik dacht dat je al een Aurora Mk 1 in pledge moest hebben voor datum x (voordat de Mk 2 en de SE in de verkoop gingen) om in aanmerking te komen voor die paint.

Ik heb de SE eigenlijk gekocht uit nostalgie (en een beetje voor de LTI token) want ik ben zelf geen fan van de vormgeving van de Auroras. Maar ze zijn wel hele handige shuttles vanwege hun korte claim timer.

• Robinblitz
mvds schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 11:31:
Maar weer terug naar SC wat mij betreft, op Spectrum hebben ze nu heel veel topics lopen van mensen die vragen om een full wipe, dus inclusief alle Dickelo zooi (en zelfs blueprints).

Nou zou ik blueprints wel jammer vinden, maar prima. Ik vind een full wipe best wel een goed idee eigenlijk.
Ze hebben het iets toegelicht.

Executive Hangar schepen en Reputation zullen ook gewiped worden. Dickelo schepen zullen blijven, Dickelo items/kleding worden wel gewiped. Die snap ik dan alleen weer niet haha.

• mvds
Robinblitz schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 12:39:
[...]

Ze hebben het iets toegelicht.

Executive Hangar schepen en Reputation zullen ook gewiped worden. Dickelo schepen zullen blijven, Dickelo items/kleding worden wel gewiped. Die snap ik dan alleen weer niet haha.
Ik zag de update idd, maar ik wilde het topic niet spammen :D Jammer dat ze zo selectief zijn, ik zou echt zeggen, gewoon een full wipe (oke, rep mag wel blijven, dat kan je niet dupen. En blueprints, ach ja, ik zou het jammer vinden, maar die mogen ook best gewiped worden)

[edit] dat de exec schepen gewiped worden zal wel komen door de door glitch gok ik.

[ Voor 6% gewijzigd door mvds op 12-05-2026 13:26 ]

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:16

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Modbreak:Hey Gamers,

Ondanks een eerdere waarschuwing, blijven er reacties verschijnen die op de man zijn. Iedereen heeft een eigen mening, en dat is ook prima, maar probeer iedereen zijn mening te respecteren en ga niet op de man reageren. Ik vraag daarom nog een keer netjes aan iedereen, ga respectvol met elkaar om en geniet van de game!

Bedankt alvast en Game On!

[ Voor 5% gewijzigd door Linksquest op 12-05-2026 15:58 ]

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• mvds
Blijkbaar zijn de CIG devs nu toch aan het overleggen over een full wipe (las ik net op Reddit, ik ben alleen de link kwijt, dus ik kan de bron niet geven). Maar ik heb nog hoop dat ze toch ook de Dickelo schepen gaan wipen.

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Oh, dat zou heerlijk zijn.

Open development heeft zijn voordelen.

• _eLMo_
  • Niet online

• mvds
Hahaha awesome!

• Robinblitz
Ik ben heel eerlijk gezegd echt aan het feasten op de tranen van iedereen die huilt over de wipe. Kan er wel van genieten. @_eLMo_ nu maar in 4.8 meteen gas geven met de org voor de Dickelo Polaris. Als dat kan überhaupt met die free fly.

• mvds
Ik heb wel het idee dat het meeste "gedoe" over de wipe vooral kwam doordat mensen het oneerlijk vonden dat de Dickelo schepen wel bleven, en de rest niet. Ik had niet echt het idee dat er veel mensen de wipe zelf vervelend vonden.

• Vanduul42
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 14-05 16:22
Ik persoonlijk baal wel echt een beetje van de reputatie die ze ook wipen.

• mvds
Vanduul42 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 22:11:
Ik persoonlijk baal wel echt een beetje van de reputatie die ze ook wipen.
Ja oke, geen idee waarom ze die ook wipen. Aangezien ze de blueprints niet wipen is het alzo geen full wipe.

• GFT_Bak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 06:20
ik ben ook wel blij met die wipe. Ik had een aantal reps vrij hoog, maar ach.

Gewoon weer beginnen met losse doosjes afleveren is ook wel weer leuk :)

• mvds
Dan wel, in stijl, je box deliveries doen in minimaal een Polaris hé!? :P

• Robinblitz
mvds schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 12:05:
Dan wel, in stijl, je box deliveries doen in minimaal een Polaris hé!? :P
Gemiddelde solo cap ship spelers gameplay.

• _eLMo_
  • Niet online
Ik moet gewoon even een tweede game kopen, en draaien op de laptop. Dan kan die in de forward top turret zitten van de Perseus en af en toe een beetje bewegen zodat het lijkt alsof de Perseus bemand is.

oOo _O-

• mvds
Ik heb idd ook meerdere accounts waarvan er 3 een starter package hebben :P Ik heb alleen geen tweede PC meer die SC kan draaien :D

• GFT_Bak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 06:20
Haha :) En als je nog beetje knap iets met een OpenAI agent ofzo integreert. Bam. Homebrew AI Blade.

• Robinblitz
mvds schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 13:47:
Ik heb idd ook meerdere accounts waarvan er 3 een starter package hebben :P Ik heb alleen geen tweede PC meer die SC kan draaien :D
Ik heb ook een tweede account, maar dit is een "bank" account voor mijn org tot CIG echte social tools toevoegt. Dus daar hebben wij onze aUEC en items die org members kunnen aanvragen.

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Leuk bedacht. Hebben hier meer leden (officers) toegang tot of alleen jij?

• Robinblitz
Ves schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 00:02:
Leuk bedacht. Hebben hier meer leden (officers) toegang tot of alleen jij?
Ik, mijn Chief of Logistics en een andere executive. Bijna altijd is er wel één van ons online. Dus als iemand funds nodig heeft voor iets of een (crafted) item heeft aangevraagd, kunnen we die bijna around-the-clock leveren aan org members.

• Robinblitz
Wat ben ik blij dat ik niet heb gewacht tot 4.8 LIVE. Goedemorgen. :O

• _eLMo_
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQl7qeuLjNaTrB5W8YcIqne2Pg0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/HyvL1pt0JDoyacj5HKdwrMeK.jpg?f=user_large

• roepie88
Toch nog wat breaking bugs te pletten.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:29
Toch redelijk standaard bij Star Citizen, dat een nieuwe major patch vol zit met bugs, en pas na enkele hotfixes de game weer (redelijk) speelbaar wordt.

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 12:09
mvds schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 11:43:
Ik zie trouwens in mijn Hangar dat ik gisteren een "Aurora Mk I - Disco Paint" heb gekregen, ik dacht dat die alleen was voor mensen die een pledge hadden gedaan voor een (oldschool) Aurora Mk 1? En die heb ik helemaal niet, of ze moeten ook de SE meetellen, want die heb ik wel.
Die heb ik ook gehad en ik heb al sinds 2017 ofzo geen Aurora meer in mijn hangar ....

• mvds
Robinblitz schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 10:31:
Wat ben ik blij dat ik niet heb gewacht tot 4.8 LIVE. Goedemorgen. :O
Same, ik wacht nu tot de Subnautica 2 early access van start gaat. De eerste uren verwacht ik toch niet zoveel van SC, mocht de patch komen.

• mvds
Haay schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 10:56:
Toch redelijk standaard bij Star Citizen, dat een nieuwe major patch vol zit met bugs, en pas na enkele hotfixes de game weer (redelijk) speelbaar wordt.
Dat is nog niet alles, het is nu een major patch + defencecon + free fly.

De servers gaan dit niet leuk vinden hahaha

• mvds
Haha, nog 3,5 uur tot DefenceCon begint en nog geen patch, ik zou nu echt geen dev willen zijn voor CIG

• Robinblitz
4.8 is LIVE

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:12
Veel plezier iedereen :) ik wacht op de nieuwe Nyx planeet en dan ga ik sowieso weer spelen!

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 15:59

SG

SG surft naar info hardewaren

mvds schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 14:27:
Haha, nog 3,5 uur tot DefenceCon begint en nog geen patch, ik zou nu echt geen dev willen zijn voor CIG
Zo een public patch live release is ook periode van crunch time.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Zag een Dev reply voorbij komen dat de free fly pas morgen begint.
Waarschijnlijk door de later dan verwachtte release van 4.8

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:00
Ves schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 19:01:
Zag een Dev reply voorbij komen dat de free fly pas morgen begint.
Waarschijnlijk door de later dan verwachtte release van 4.8
Ik denk vooral de server problemen nu. De backend is kapot and de Ironclad heeft nog legio aan bugs. Ze willen ook de servers nog monitoren. Het is geen goede look als nieuwe spelers die interesse hebben niets kunnen ondernemen omdat alles niet werkt.

Eerste indrukken kun je niet meer aanpassen. Op dit moment is het een zooitje op Live.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• mvds
SacreBleu schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 22:53:
[...]

Op dit moment is het een zooitje op Live.
Dat was op de PTU niet anders van wat ik begreep, zal geen leuke keuze geweest zijn voor CIG om 4.8 naar live te moeten brengen, wetende dat het nog zo'n zooitje is.

• _eLMo_
  • Niet online
Op begeven moment begonnen de freight elevators in hangar te weigeren, en toen waren er helemaal geen missies meer.
Morgen hotfix en beter hopelijk.

• roepie88
Blijft apart al die wisselende geluiden. Gisteren direct nadat de patch live was met iemand uit de Org een uurtje of 2 gespeeld zonder ook maar 1 probleem tegen te komen. Gisteravond ook nog een uurtje op de expo rondgelopen en wat schepen geprobeerd. Wel iets van lag (onder andere teksten op borden die even tijd nodig haddenom scherp te stellen) maar over het algemeen ook geen issues tegengekomen.

Bij de Shiv van Grey’s Market stond wel een leuk bord met de tekst; “Ready or not. Here comes… The Basher. Risktakers wanted this july.”

Iemand een idee?

• mvds
Toen de patch dropte gisteren, heb ik zonder problemen een fresh install kunnen doen (ik doe nooit een upgrade, doe altijd fresh), ik kon inlogen, ik kon van Hurston naar ArcCorp vliegen, en ik kon naar de Odin hologram kijken. Allemaal zonder problemen.

En dat terwijl in de chat en op Spectrum iedereen steen en been klaagden. Het is idd heel erg wisselend.

Maar missies schijnen wel voor veel mensen gebugged te zijn. Schepen spawnen met niet alle componenten (vooral jump drive schijnt regelmatig weg te zijn). En meer van dat soort dingen.

Maar het is elke (major) patch zo, het beste is ook gewoon te wachten tot de x.y.1

Ik wacht tot in elk geval de issues rondom de insurance zijn opgelost. Ik heb geen zin om mijn pledged paints en armors kwijt te zijn (tot de volgende major patch dropt)

[ Voor 12% gewijzigd door mvds op 15-05-2026 12:06 ]

Pagina: 1 ... 121 122 Laatste