• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 12:05

SG

SG surft naar info hardewaren

Gisteren ook interdicted in lege asgard 2 crew. Maar we konden weg komen.
Sinds kort ook interdicted schepen voor de ace helm van ace pilots te harvestem.
Al heb nog andere methode railguns boomtubes. Of steath fighter.
Nog niet aanbegonnen. Ook ivm patch ammo wat opmaken de yormandy worm missie paar keer gedaan. Door railgun ammo heen.
Maar nog genoeg boomtube ammo.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:02

Ves

A gadget addicted Bounty

Alpha 4.7 - Patch Watch is geplaatst.

De volgende dingen worden uitgelegd.
  • Engineering Gameplay Updates
    • Shield Balance Update
    • Armor Balance Update
  • Life Support Adjustments
  • Radar and Detection Changes
    • Power and Aim Assist
    • Precision Targeting
    • Cross-Section Detection
    • New Radar Items
  • Cave Scanning Reliability
  • Salvage Contract Improvements
  • Missile Balance and Ship Access Points
    • Missile Changes
    • Doors, Ramps, and Lifts

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14-04 12:56
Tot nu toe is 4.7 denk ik wel de patch die mij weer terug SC in krijgt. Zoveel fundamentele dingen die (goed) veranderd worden. Ship armor changes en de radar changes zijn echt enorm goed. Eindelijk gaan we richting een game waar light fighters niet de meta zijn die zonder problemen cap ships uitschakelen.

En dan crafting, dat eindelijk de mining gameplay loop echt purpose geeft in plaats van alleen minen voor geld of voor de lol. Eindelijk krijgen ores echt een purpose.

Er zitten alleen nog wel wat (extra) issues met de starmap in die... Heel hinderlijk zijn. Zoeken in de starmap is onmogelijk nu door visual bugs en elke keer dat je over een icoon op de starmap hovert met je cursor verdwijnt alles voor een seconde of twee.

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-04 13:06

mvds

Totally awesome!

Zit in 4.7 nu ook de nieuwe inventory? Of laat die nog even op zich wachten?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Lijkt gesloten te zijn, ik krijg een foutmelding als ik de link wil openen (en ik ben wel ingelogd)

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

mvds schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:33:
[...]

Lijkt gesloten te zijn, ik krijg een foutmelding als ik de link wil openen (en ik ben wel ingelogd)
Vreemd, bij mij ging het meteen open.

Probeer deze eens, die ik had gelinkt is inmiddels gearchiveerd. Nu gelinkt naar een andere

https://issue-council.robertsspaceindustries.com/projects/STAR-CITIZEN/issues/STARC-198280

Zoek anders STARC-198280

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

mvds schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:12:
Zit in 4.7 nu ook de nieuwe inventory? Of laat die nog even op zich wachten?
Ja, die zit erin

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ves schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:15:
[...]

Vreemd, bij mij ging het meteen open.

Probeer deze eens, die ik had gelinkt is inmiddels gearchiveerd. Nu gelinkt naar een andere

https://issue-council.robertsspaceindustries.com/projects/STAR-CITIZEN/issues/STARC-198280

Zoek anders STARC-198280
Nope, ik blijf de melding krijgen dat ik niet de rechten heb om hem te openen. Geen idee

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ah, dat is wat mij betreft degene waar ik echt naar uitkijk. De rest gaat toch nog tientallen keren op de schop, maar een nieuw inventorysysteem is echt hard nodig.

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

mvds schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:46:
[...]

Ah, dat is wat mij betreft degene waar ik echt naar uitkijk. De rest gaat toch nog tientallen keren op de schop, maar een nieuw inventorysysteem is echt hard nodig.
Eens en ik moet zeggen dat het vrij stabiel is, maar dat is natuurlijk in de PTU. Laten wij zien hoe het zal doen in de LIVE omgeving.
We hebben vaak genoeg gezien dat iets het goed doet in de PTU om vervolgens op zijn bek te gaan in LIVE.

• Robinblitz
mvds schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:46:
[...]

Als je verwacht dat het systeem vlekkeloos gaat werken heb ik slecht nieuws voor je. De back-end op de PTU was voor mij nog steeds geregeld 'dood' met item movement times van 180+ seconden.

UI is leuk, maar de back-end zorgt er nog steeds voor dat het borderline useless kan zijn/is.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Robinblitz schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 12:00:
[...]

Als je verwacht dat het systeem vlekkeloos gaat werken heb ik slecht nieuws voor je. De back-end op de PTU was voor mij nog steeds geregeld 'dood' met item movement times van 180+ seconden.

UI is leuk, maar de back-end zorgt er nog steeds voor dat het borderline useless kan zijn/is.
Ik zal nooit verwachten dat iets in SC vlekkeloos werkt (op de Pledge Store na)

Maar je hebt nu vrijwel geen overzicht in je inventory. Ik wil fatsoenlijk kunnen stacken en zoeken enzo

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:12
mvds schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 13:19:
[...]

Ik zal nooit verwachten dat iets in SC vlekkeloos werkt (op de Pledge Store na)

Maar je hebt nu vrijwel geen overzicht in je inventory. Ik wil fatsoenlijk kunnen stacken en zoeken enzo
Zoeken kan nu wel, stecken ook.
Enige minpunt die ik zelf heb is dat armor and weapons niet zoekbaar zijn op categorieën.
Deze zijn nog steeds hetzelfde als het inventory systeem wat nu nog Live is.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• Robinblitz
4.7 PTU is nu open voor iedereen om te spelen.

Mocht je overigens de Alliance Aid missie's nog niet af hebben, je hebt tot 17 maart om het af te ronden. Dan gaat 4.7 LIVE en is de event voorbij.

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Er is volgens mij nog niet bevestigd dat het 17 maart is voor 4.7. Enige wat er is gezegd is einde van de maand.

Alleen speculeren vele dat het 17 maart is, omdat de event stopt.

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

In de laatste PTU patch stond dit
Crafting

Greatly reduced shop buy price of crafted items.
Blijkt dat er gebruikers zijn geweest die meerdere fabricators hadden die wapens aan het maken waren om deze vervolgens weer te verkopen aan de winkels.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-04 13:29
Robinblitz schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 10:44:
4.7 PTU is nu open voor iedereen om te spelen.

Mocht je overigens de Alliance Aid missie's nog niet af hebben, je hebt tot 17 maart om het af te ronden. Dan gaat 4.7 LIVE en is de event voorbij.
Ik schat dat 4.7 donderdag 26 of vrijdag 27 maart live gaat. :)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik heb weer even ingelogd om gewoon wat missies te doen en Hathor/Onyx sites te looten, maar de lag was niet te doen. NPCs waren weer flink aan het warpen, inventory wilde niet laden of het duurde erg lang. Ik ben maar weer uitgelogd, het was (voor mij) niet speelbaar. Het lijkt ook wel of de "oude content" bewust buggy gehouden word door CIG om mensen zoveel mogelijk richting de nieuwe content te pushen.

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:26
Bedankt voor het delen van deze informatie.
Ik weet nog niet wat ik er mee moet maar toch bedankt.

• Robinblitz
(Monday) We are currently putting together a new 4.7.0 RC1 build for a potential PTU release later today
Release Candidate 1 op de PTU hopelijk vanavond. Later deze week op LIVE dan.

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Ze mikken op woensdag
Wednesday is set to be packed, with Alpha 4.7 aiming to go live and, with it, the first iteration of Crafting and the new QV Breaker Stations. We'll have a Crafting guide and an Operation Breaker Stations FAQ on Spectrum to get you up to speed before you head in.
En volgens de geruchten de Aurora MKII
Also, Behind The Ships returns with a look at a classic and its evolution.

• Haay
Wat dus betekent dat je woensdagavond vooral niet moet inloggen (ellenlange wachtrij om in een Shard te komen, asset-streaming server overbelast zodat je inventory leeg is als je er uiteindelijk toch in komt). Beter nog een nachtje te slapen en donderdag pas in te loggen. Ervaring uit de vorige releases. :D

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Exact mijn plan. Vaak is de release ook na 22:00.

Beter een goede nacht rust, dan gefrustreerd naar bed gaan 😝

• Robinblitz
Ves schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 09:32:
Beter een goede nacht rust, dan gefrustreerd naar bed gaan 😝
Het is en blijft Star Citizen, dus gefrustreerd naar bed gaan zal sowieso gebeuren. Maar dan een dag later. :D

• mvds

mvds

Totally awesome!

Updaten, opstarten, shaders compilen, afsluiten en volgende dag pas gaan spelen :D

• Robinblitz
Aurora Mk. II is zojuist aangekondigd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uvF-TKzTt2MRwLMQbIVun5qZCkk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/85y3z5O6L7WlLIMynY3ZfIRS.png?f=fotoalbum_large

• mvds

mvds

Totally awesome!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Naast the Aurora MKII die geen varianten maar modules heeft
Hebben ze ook een Special Edition van de MKI uitgebracht. Die features van alle MKI varianten in één gebundeld heeft.

Q&A voor beide schepen: https://robertsspaceindustries.com/en/comm-link/engineering/21063-Q-A-RSI-Aurora

• Robinblitz
Star Citizen 4.7 is nu LIVE met Rock Breaker, Aurora Mk. II, Crafting, nieuwe armor changes, mining changes en de "nieuwe" inventory. :)

• Haay
Robinblitz schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 08:09:
Star Citizen 4.7 is nu LIVE met Rock Breaker, Aurora Mk. II, Crafting, nieuwe armor changes, mining changes en de "nieuwe" inventory. :)
Met nog veel meer nieuwe dingen zoals genoemd in deze shadow patchnotes video:

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

De launch kwam natuurlijk met issues.

Dit keer de launcher, blijkt gelinkt te zijn aan Vulkan.

Voor vandaag zijn ze bezig met de hotfix voor
3.26.2026: We are currently testing multiple Hybrid hotfixes for stability and further client and DGS fixes for fabricator losing interaction, stability, and more.

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:52
Ves schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 16:51:
De launch kwam natuurlijk met issues.

Dit keer de launcher, blijkt gelinkt te zijn aan Vulkan.

Voor vandaag zijn ze bezig met de hotfix voor

[...]
Slechte patch voor mij, ik kan niet eens booten - hij crasht gelijk. Ach ja, waar gewerkt wordt vallen spaanders. Dit is inherent aan software ontwikkeling.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

• Haay
Ecological schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 12:46:
Slechte patch voor mij, ik kan niet eens booten - hij crasht gelijk. Ach ja, waar gewerkt wordt vallen spaanders. Dit is inherent aan software ontwikkeling.
Heb gewacht tot donderdagavond voordat ik SC ging updaten. Vervolgens rustig laten stampen op de shaders opnieuw doen.

Had gisteravond toen ik het even ging testen in ieder geval geen probleem met de launcher starten, mijn opgeslagen character ophalen, en spawnen in Lorville. Mijn inventory is ook aanwezig met de spullen die ik in 4.6 had. Moet alleen weer nieuwe Mole bags voor mijn Prospector kopen zag ik. Die heb ik wel verloren. Nou ja, als dat alles is... :P

Ikzelf draai trouwens met Vulkan, op mijn AMD 9070 XT. Jammer dat AMD geen FSR 4 op Vulkan ondersteunt, maar het werkt voor mij wel beter dan DX12.

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Helaas ben ik veel components kwijt geraakt. Denk dat ik meeste fps items nog wel heb, maar dat is moeilijk terug te zien in die berg.

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:46
Jup ziet er weer verbeterd uit, zelf gebruik ik Nvidia smooth motion om toch dubbele fps te krijgen waardoor het soepeler oogt.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• SG

SG

Nou mijn inventory home location helemaal leeg. Alles 4.6 weg in 4.7

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:35
Nou met de laatste mailing nogmaals de toezegging dat ze SQ42 toch echt in 2026 live gaan brengen.
Ik ben benieuwd.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik mag toch hopen dat ze wel zo slim zijn om SQ42 niet tegelijk uit te gaan brengen met GTA6. Ook al is het wss een hele andere doelgroep

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Ik krijg het gevoel dat ze het kort na Invictus zullen uitbrengen. En dat ze voor een zo kort mogelijk marketing periode gaan.

Place your bets!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:46
Ik krijg het gevoel dat ze SQ42 uitbrengen bij CitizenCon 2026.
En de lui die over GTA6 beginnen dat is totaal anders, GTA6 gaat voorlopig niet uitkomen op PC.

[ Voor 53% gewijzigd door mr_evil08 op 01-04-2026 20:59 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:48
mr_evil08 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 20:58:
En de lui die over GTA6 beginnen dat is totaal anders, GTA6 gaat voorlopig niet uitkomen op PC.
Alleen de eerste GTA, GTA London en GTA 2 werden eerst op Windows uitgebracht. Daarna is Rockstar overgestapt op een latere release op Windows tegenover consoles.

GTA V kwam zelfs pas bijna 1,5 jaar later uit op PC.

PS3 / Xbox 360 → september 2013
PS4 / Xbox One → november 2014
Windows PC → april 2015
PS5 / Xbox Series X/S → maart 2022

Als Rockstar weer hetzelfde aanhoudt, zien we GTA 6 pas ongeveer 1 tot 2 jaar op PC na console release.

[ Voor 12% gewijzigd door Toonen1988 op 01-04-2026 22:35 ]

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-04 14:10
mr_evil08 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 20:58:
Is de game dan al zo ver dan? Als de launcher zelf niet eens deugdelijk werkt denk ik dat 2030 realistischer is.

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:52
TrafalgarLaw schreef op woensdag 1 april 2026 @ 22:39:
[...]

Is de game dan al zo ver dan? Als de launcher zelf niet eens deugdelijk werkt denk ik dat 2030 realistischer is.
Volgens CIG is de game al zover, de live demo op Citizencon in 2024 zag er al geweldig uit.

Nu heb ik geen toegang tot hun pipelines en codebase, en jij denk ik ook niet, dus onze mening of verwachting doet er niet zoveel toe, we hebben namelijk niet de informatie waarop we een reële schatting kunnen doen.

En bugs gebeuren met software-ontwikkeling, helemaal als het nog niet live is en een nieuw product. Ik zie het wel, zou wel heel leuk zijn, hopelijk een planeet in Nyx dit jaar, vind ik hem nu zonder planeet, niks. (pun intended) :D

Dit weekend een zeer stabiele sessie gehad. Wat een wereld van verschil met vorig jaar. Deze is wellicht ook leuk om door te sturen, hier zie je echt waarom Star Citizen zo populair is:

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

• mvds

mvds

Totally awesome!

TrafalgarLaw schreef op woensdag 1 april 2026 @ 22:39:
[...]

Wat voor problemen heb jij met de launcher dan?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ecological schreef op donderdag 2 april 2026 @ 11:07:
[...]
Volgens CIG is de game al zover, de live demo op Citizencon in 2024 zag er al geweldig uit.

Nu heb ik geen toegang tot hun pipelines en codebase, en jij denk ik ook niet, dus onze mening of verwachting doet er niet zoveel toe, we hebben namelijk niet de informatie waarop we een reële schatting kunnen doen.

En bugs gebeuren met software-ontwikkeling, helemaal als het nog niet live is en een nieuw product. Ik zie het wel, zou wel heel leuk zijn, hopelijk een planeet in Nyx dit jaar, vind ik hem nu zonder planeet, niks. (pun intended) :D

Dit weekend een zeer stabiele sessie gehad. Wat een wereld van verschil met vorig jaar. Deze is wellicht ook leuk om door te sturen, hier zie je echt waarom Star Citizen zo populair is:

[YouTube: I Played Star Citizen For The First Time (Incredibly Wholesome)]
Aangezien juist wij de doelgroep zijn van SQ42 denk ik dat onze mening er wel degelijk toe doet hoor :D

Maar ik zie idd ook wel een positief verschil met vorig jaar, maar ik zou nog zeker niet durven te beweren dat het "goed" of "soepel" loopt. Ik heb van het weekend veel in blueprint groepen gespeeld, dus met 100+ mensen tegelijk missies doen om zo met elkaar de blueprints te kunnen vrijspelen. Erg leuk, maar je merkt aan veel dingen dat SC echt niet gebouwd is om interacties met zoveel mensen goed te laten verlopen. Dingen bijv zoals dat de chat soms een vertraging had van 30 minuten. Notificaties bleven eindeloos herhaald worden (bijv; speler x heeft QT calibratie voltooid. En vaak was je zelf die speler x). Steeds vaker dat missies niet afgemaakt konden worden omdat NPCs niet spawnden, SC gewoon de voortgang in een missie niet zag/registreerde. En de altijd aanwezig, maar steeds erger wordende desync issues, naar gelang de server langer online was.

En we hebben nu een nieuw inventory systeen, en die is ook nog even wennen, maar daar zitten ook weer issues in. En die zijn niet echt minder erg dan de issues die het vorige systeem had.

[ Voor 4% gewijzigd door mvds op 02-04-2026 12:48 ]

• Robinblitz
mvds schreef op donderdag 2 april 2026 @ 12:43:
[...]
En we hebben nu een nieuw inventory systeen, en die is ook nog even wennen, maar daar zitten ook weer issues in. En die zijn niet echt minder erg dan de issues die het vorige systeem had.
Omdat het hetzelfde systeem is, maar met een andere UI.

• roepie88
Ik snap echt de lol niet om met een groep van 100+ spelers Blueprints te verzamelen. Dat gaat wat mij betreft volledig voorbij aan het spel element om zelf te ontdekken en zelf nieuwe BP's te verzamelen.
En je hebt er ook helemaal niets aan omdat met een full wipe alle verzamelde BP's weer verdwenen zijn.
Zelfde geldt voor Alliance Aid. Ik heb alle drie de tiers met mijn eigen Org-je gehaald. Dat was in mijn ogen een stuk leuker en gezelliger dan in een 100+ groep wachten tot de tiers behaald zijn. Enige voordeel om dat in AA wel te doen is de account bound items die je krijgt.

Maar ieder zijn/haar ding natuurlijk.

Ondertussen vermaak ik me prima met mining om voldoende Shubin reputatie te halen voor de Rockbreaker missies. Leuk om die stap voor stap te verkennen.

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Na de server maintenance van vandaag is 4.7.1 uit met eindelijk de release van de Hull B en de Greycat UTV.

4.7.1 wordt ook meteen gebruikt om de Captains of Industries sale and free fly event te promoten.

https://robertsspaceindustries.com/en/comm-link/transmission/21055-Greycat-UTV

Afbeeldingslocatie: https://robertsspaceindustries.com/i/38e96dc6b501305bd37f71f991581997c81c92ed/resize(1500,643,cover,crop(3840,1645,0,0,ADdPNihJzmPbNuTnFsH1DqUeqBRpXdSXVVtgJTyDDgscGKrzJuoFjReseHFSRFPVsi4z4U3FbP6T8PSaz8U1eesqg))/85/greycat-utv-paint-base-sku-8k.webp

Op dit moment vraag ik mij echt af wat waarom de G12 nog niet beschikbaar is.

https://robertsspaceindustries.com/en/comm-link/transmission/21054-MISC-Hull-B

Afbeeldingslocatie: https://robertsspaceindustries.com/i/5bad29d8b241e377b759e934dd33116362489b0c/resize(1500,643,cover,crop(3840,1645,0,0,ADdPNihJzmPbNuTnFsH1DqUeqBRpXdSXVVtgJTyDDgscGKrzJuoFjResjqaf1GLjgZRj3EXw7es1wposBCQihBzsY))/85/star-citizen-misc-hull-b-sku.webp

Ik kan het mis hebben maar de Hull B ziet er een tikkeltje anders uit dan ik mij kan herinneringen uit de concept.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ves schreef op woensdag 8 april 2026 @ 18:14:
Ik kan het mis hebben maar de Hull B ziet er een tikkeltje anders uit dan ik mij kan herinneringen uit de concept.
Haha, nee hoor. Je hebt het niet mis. Ik heb de oude Hull B nog in buy back staan en naast dat ie 100% in prijs is gestegen is ie inderdaad ook uiterlijk flink veranderd. Hij is ook van een crew van 1, naar een crew van 2 gegaan. Ik vind de nieuwe Hull B wel erg mooi.
Afbeeldingslocatie: https://robertsspaceindustries.com/i/25120672ff314b1d683cb18ca15e0e7dd001d98e/resize(1820,1024,cover,ADdPNihJzmPbNuTnFsH1DqUeqBRpXdSXVVtgJTyDDgscGKrzJuoFjReseeEHvSiqqTRhJVsvjoHYZS2WAdG3m1tir)/source.webp

• mvds

mvds

Totally awesome!

roepie88 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 13:09:
Ik snap echt de lol niet om met een groep van 100+ spelers Blueprints te verzamelen. Dat gaat wat mij betreft volledig voorbij aan het spel element om zelf te ontdekken en zelf nieuwe BP's te verzamelen.
En je hebt er ook helemaal niets aan omdat met een full wipe alle verzamelde BP's weer verdwenen zijn.
Zelfde geldt voor Alliance Aid. Ik heb alle drie de tiers met mijn eigen Org-je gehaald. Dat was in mijn ogen een stuk leuker en gezelliger dan in een 100+ groep wachten tot de tiers behaald zijn. Enige voordeel om dat in AA wel te doen is de account bound items die je krijgt.

Maar ieder zijn/haar ding natuurlijk.

Ondertussen vermaak ik me prima met mining om voldoende Shubin reputatie te halen voor de Rockbreaker missies. Leuk om die stap voor stap te verkennen.
Ik heb mij hier ook schuldig aan gemaakt. En ik heb een simpele reden, voor sommige missies moest je wel zodanig hoge reputatie hebben met verschillende facties, dat ik die blueprints zelf gewoon niet vrij zou kunnen spelen.

Overigens heb ik wel erg veel lol gehad met die bp groepen hoor. We zaten in de voice van de semi-officiele Discord en hadden de grootste lol, vooral als een van de ontelbare bugs weer eens het afmaken van een missie in de weg zat.

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Ze hebben het inderdaad bevestigd in de video met de reden waarom.

Het is leuk bedacht.

• Robinblitz
mvds schreef op woensdag 8 april 2026 @ 22:23:
[...]

Ik heb mij hier ook schuldig aan gemaakt. En ik heb een simpele reden, voor sommige missies moest je wel zodanig hoge reputatie hebben met verschillende facties, dat ik die blueprints zelf gewoon niet vrij zou kunnen spelen.
Dat is ook het hele idee. Dat je niet alle blueprints hebt zodat je interactie met andere spelers moet zoeken. Zij kunnen dan de items die jij nodig hebt craften tegen betaling. Je moet er tijd in willen steken om sommige blueprints te unlocken. Wil je dat niet maar wel het item, dan ga je naar een speler die de tijd er wel in heeft gestoken.

Ik hoop dan ook heel erg dat CIG zulke groepen om blueprints te farmen aan pakt en onmogelijk maakt.

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Dat zal heel mogelijk zijn. Zie eerder dat ze het moeilijker voor hun kunnen maken om het te doen dan helemaal onmogelijk.

Zie ook graag dat men meer samenwerken met anderen buiten hun org zodat je een echt 'barter' systeem krijgt. Maar we leven in een tijd waar iedereen alles zelf wil hebben.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:28

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ves schreef op donderdag 9 april 2026 @ 09:18:
Dat zal heel mogelijk zijn. Zie eerder dat ze het moeilijker voor hun kunnen maken om het te doen dan helemaal onmogelijk.

Zie ook graag dat men meer samenwerken met anderen buiten hun org zodat je een echt 'barter' systeem krijgt. Maar we leven in een tijd waar iedereen alles zelf wil hebben.
Ik denk dat er genoeg wil is om te handelen en samen te werken (niet farmen), maar zonder goede persistent chat ingame ingame org pagina's, handel en andere communicatie aspecten blijven we op dit holbewoner niveau van communicatie hangen in SC.

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Het helpt ook niet dat er veel scammers zijn.

Bij de Devs van UEX stelde ik voor om iets van een 'middleman' programma op te zetten. Zo kunnen spelers die deze reputatie belangrijk vinden en een percentage krijgen zich als bemiddelaar inzetten voor een trade.

Hopelijk komt CIG zelf met zo iets

• mvds

mvds

Totally awesome!

Robinblitz schreef op woensdag 8 april 2026 @ 23:38:
[...]
Dat is ook het hele idee. Dat je niet alle blueprints hebt zodat je interactie met andere spelers moet zoeken. Zij kunnen dan de items die jij nodig hebt craften tegen betaling. Je moet er tijd in willen steken om sommige blueprints te unlocken. Wil je dat niet maar wel het item, dan ga je naar een speler die de tijd er wel in heeft gestoken.

Ik hoop dan ook heel erg dat CIG zulke groepen om blueprints te farmen aan pakt en onmogelijk maakt.
Ik ben voorstander van dit soort interactie hoor, begrijp mij niet verkeerd. Maar de mogelijkheden zitten gewoon nog niet in SC. Het is veel te makkelijk om mensen te scammen, en heel moeilijk om contact te leggen met de juiste mensen. Daar bovenop komt nog eens een economie die helemaal verziekt is.

En de kans is ook groot dat we straks de T2 en T3 versies gaan krijgen van de blueprints, waardoor de grind nog langer gaat duren.

Ik snap de weerstand alleen niet helemaal tegen blueprint groups, want die doen JUIST waar jullie voorstander van zijn, namelijk elkaar opzoeken en samen spelen.

Maar het feit dat je niet fatsoenlijk kan communiceren binnen SC, maakt ook wel duidelijk dat er nog best veel mist in SC. Namelijk fatsoenlijke groep gebaseerde communicatie. Trade windows. Goed werkende team markers. Enz...

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ves schreef op donderdag 9 april 2026 @ 09:31:
Het helpt ook niet dat er veel scammers zijn.

Bij de Devs van UEX stelde ik voor om iets van een 'middleman' programma op te zetten. Zo kunnen spelers die deze reputatie belangrijk vinden en een percentage krijgen zich als bemiddelaar inzetten voor een trade.

Hopelijk komt CIG zelf met zo iets
Waarom zo ingewikkeld? Elke fatsoenlijke multiplayer game waarin een economie een rol speelt, heeft trade vensters of een marketplace. Het zal vast geen prioriteit hebben voor CIG, maar waarom nou weer iemand hiervoor verantwoordelijk maken en zo de scammers aan het werk houden? Handel zou gewoon een 1 op 1 interactie moeten zijn.

• SacreBleu
Robinblitz schreef op woensdag 8 april 2026 @ 23:38:
[...]

Lijkt mij eenvoudig om op te lossen. BP alleen uitkeren aan eigenaar van contract.
mvds schreef op donderdag 9 april 2026 @ 09:57:
[...]
Ik snap de weerstand alleen niet helemaal tegen blueprint groups, want die doen JUIST waar jullie voorstander van zijn, namelijk elkaar opzoeken en samen spelen.
Heel simpel, zodra de BP in handen is, stopt die interactie en het samenspelen, want je kunt nu toch je eigen gear craften.
De interactie houdt stand wanneer je 'afhankelijk' bent van andere die de BP wél hebben vrijgespeeld en dus de gear voor jou kunnen craften.

[ Voor 29% gewijzigd door SacreBleu op 09-04-2026 10:43 ]

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• mvds

mvds

Totally awesome!

SacreBleu schreef op donderdag 9 april 2026 @ 10:40:
[...]
Lijkt mij eenvoudig om op te lossen. BP alleen uitkeren aan eigenaar van contract.
Maar dat is wel weer heel erg kort door de bocht. Sommige van de high level missies zijn niet te doen solo. De kans dat een blueprint valt is (ongeveer) 25%, je legt het dan de speler op om missies wel HEEL vaak te doen in een groep als je alle teamleden de blueprints wilt laten verdienen. Los hiervan moet je dus, voor veel verschillende missies, bij veel verschillende facties een bepaald (en vaak hoog) reputatie niveaul hebben.

Ik mag toch hopen dat je SC niet nog meer een grind wilt laten worden, dan dat het nu al is?

• mvds

mvds

Totally awesome!

SacreBleu schreef op donderdag 9 april 2026 @ 10:40:
[...]
Heel simpel, zodra de BP in handen is, stopt die interactie en het samenspelen, want je kunt nu toch je eigen gear craften.
De interactie houdt stand wanneer je 'afhankelijk' bent van andere die de BP wél hebben vrijgespeeld en dus de gear voor jou kunnen craften.
Je "gear" bestaat vaak uit meer dan 1 blueprint. Dus nee, als je de blueprints voor een armor set compleet wilt hebben, zal je dezelfde run vaker dan eens moeten doen.

• mvds

mvds

Totally awesome!

En zonder fatsoenlijke marketplace en/of trade vensters, wil je niet voor alles bij andere spelers aan moeten kloppen. Je zal namelijk voor het craften ook nog de materialen moeten hebben.

Leuk idee, maar dan moet CIG toch echt eerst eens de mogelijkheden hiervoor aan gaan bieden binnen SC. Dat is gewoon geen doen binnen de huidige mogelijkheden die SC biedt.

• SacreBleu
mvds schreef op donderdag 9 april 2026 @ 10:43:
[...]

Maar dat is wel weer heel erg kort door de bocht. Sommige van de high level missies zijn niet te doen solo.

Ik mag toch hopen dat je SC niet nog meer een grind wilt laten worden, dan dat het nu al is?
Het is ook een MMO, de bedoeling is juist dat je niet 'alles' alleen kunt/moet doen. Deze mechaniek is niet anders dan de dungeons/raids in WoW waar je meermaals doorheen moet om alle gear vrij te spelen.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Wat misschien WEL kan werken, is dat mensen in de groep de bp alleen krijgen, als ze binnen een bepaalde afstand van de missielocatie zijn. Maar dan wel de hele groep die aan die voorwaarde voldoet, de bp gunnen.

• mvds

mvds

Totally awesome!

SacreBleu schreef op donderdag 9 april 2026 @ 10:50:
[...]
Het is ook een MMO, de bedoeling is juist dat je niet 'alles' alleen kunt/moet doen. Deze mechaniek is niet anders dan de dungeons/raids in WoW waar je meermaals doorheen moet om alle gear vrij te spelen.
Alsjeblieft zeg, als het een MMO zou zijn met dezelfde graad van stabiliteit van andere MMO's en dezelfde mogelijkheden die andere MMO's bieden, dan kan je die optie bekijken. Maar je wil nu een ENORME beperking aanbrengen in een al enorm beperkt spel, alleen omdat jij het oneerlijk vindt dat meerdere mensen een bp krijgen.

Is IS nog geen MMO, het is een speelbare alpha met alle beperkingen en problemen die daarbij horen.

En ik zeg juist dat dit soort dingen vaak in een groep gedaan worden, en ik heb het nergens gehad over dat ik vind dat alles solo moet kunnen. In WoW krijgt ook de hele groep een beloning als de hele groep meedoet aan de raid.

• SacreBleu
mvds schreef op donderdag 9 april 2026 @ 10:55:
[...]

Alsjeblieft zeg, als het een MMO zou zijn met dezelfde graad van stabiliteit van andere MMO's en dezelfde mogelijkheden die andere MMO's bieden, dan kan je die optie bekijken. Maar je wil nu een ENORME beperking aanbrengen in een al enorm beperkt spel, alleen omdat jij het oneerlijk vindt dat meerdere mensen een bp krijgen.

Is IS nog geen MMO, het is een speelbare alpha met alle beperkingen en problemen die daarbij horen.

En ik zeg juist dat dit soort dingen vaak in een groep gedaan worden, en ik heb het nergens gehad over dat ik vind dat alles solo moet kunnen. In WoW krijgt ook de hele groep een beloning als de hele groep meedoet aan de raid.
Het is nog steeds een MMO, het is in alpha, het is nog niet af. Dat klopt.

In WoW heb je het typische need/greed systeem - dus sommige rewards zijn niet voor iedereen ook al doen ze de hele tijd mee.
Daarom doe je meerdere runs.

Credits mogen iedereen toekomen, scripts ook. BP's mogen wat mij betreft een beloning zijn voor enkel de contracthouder.
Wat ik voorstel is niet heel anders dan wat er in typisch andere MMO's wordt gedaan. Dat het aan alpha is, niet af, dat is een drogreden, dat doet er niet toe.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Trouwens, als alleen de eigenaar van de missie de bp mag krijgen, volgens jouw voorstel, hoeveel kans denk jij dan te hebben om een groep (van randoms) bij elkaar te krijgen om jou te helpen een bp te krijgen, terwijl ze weten dat ze zelf geen kans hebben op die bp?

Ik zou in elk geval niet bij zo'n groep aansluiten, want ik wil die blueprints zelf ook. Een volledige Hyperion run duurt iets van 30-45 minuten (als je al weet wat je moet doen). Er zijn 4 ASD armor blueprints (helm, core, arms, legs), je hebt 25% kans dat er een BP valt, dat wil zeggen dat elk teamlid de missie zo'n 16 keer moet runnen om de set compleet te krijgen.

Je wilt zeggen dat dat echt jouw idee is van een leuke en eerlijke SC? Sorry, maar dan hebben wij echt een ander idee van leuk

• mvds

mvds

Totally awesome!

SacreBleu schreef op donderdag 9 april 2026 @ 11:10:
[...]

Het is nog steeds een MMO, het is in alpha, het is nog niet af. Dat klopt.

In WoW heb je het typische need/greed systeem - dus sommige rewards zijn niet voor iedereen ook al doen ze de hele tijd mee.
Daarom doe je meerdere runs.

Credits mogen iedereen toekomen, scripts ook. BP's mogen wat mij betreft een beloning zijn voor enkel de contracthouder.
Wat ik voorstel is niet heel anders dan wat er in typisch andere MMO's wordt gedaan. Dat het aan alpha is, niet af, dat is een drogreden, dat doet er niet toe.
Het is zeker geen drogreden. Juist omdat het een alpha is, en niet lekker werkt, en veel mogelijkheden mist, moet de focus liggen op het 'leuk" houden van de gameplay. Niet om het een oneindige en vervelende grind te maken.

• SacreBleu
mvds schreef op donderdag 9 april 2026 @ 11:11:
Trouwens, als alleen de eigenaar van de missie de bp mag krijgen, volgens jouw voorstel, hoeveel kans denk jij dan te hebben om een groep (van randoms) bij elkaar te krijgen om jou te helpen een bp te krijgen, terwijl ze weten dat ze zelf geen kans hebben op die bp?

Ik zou in elk geval niet bij zo'n groep aansluiten, want ik wil die blueprints zelf ook. Een volledige Hyperion run duurt iets van 30-45 minuten (als je al weet wat je moet doen). Er zijn 4 ASD armor blueprints (helm, core, arms, legs), je hebt 25% kans dat er een BP valt, dat wil zeggen dat elk teamlid de missie zo'n 16 keer moet runnen om de set compleet te krijgen.

Je wilt zeggen dat dat echt jouw idee is van een leuke en eerlijke SC? Sorry, maar dan hebben wij echt een ander idee van leuk
Ik maak elke dag kans op een groep mensen, die samen spelen en niet alles voor eigen gewin willen.
Ik kan zonder problemen een rando vragen om mee te helpen met minen. Daarnaast ben ik onderdeel van een org die met de kleinste moeite ook wil meehelpen. Die mogelijkheden heb jij ook.

Dat onze visie haaks op elkaar staat is niet nieuws.

Dat er 25% kans is, betekent niet dat je het per item vier keer moet doorlopen. Zo werken percentages niet.
Dat terzijde, je kunt uiteindelijk die gear dus ook gewoon kopen van andere spelers die de BP's hebben vrijgespeeld.
Zelfde als een auction house, nogmaals, uiteindelijk.
mvds schreef op donderdag 9 april 2026 @ 11:15:
[...]

Het is zeker geen drogreden. Juist omdat het een alpha is, en niet lekker werkt, en veel mogelijkheden mist, moet de focus liggen op het 'leuk" houden van de gameplay. Niet om het een oneindige en vervelende grind te maken.
Nee, het doel moet zijn om nu de ervaring te maken die ze voor ogen hebben. Niet allerlei shortcuts omdat het 'toch nog niet af is'.
Daarnaast, als we die mantra gaan volgen, dan is de SC die straks wel 'af' is, voor jou toch niet leuk. Kun je beter nu al afhaken. :+

[ Voor 17% gewijzigd door SacreBleu op 09-04-2026 11:23 ]

• Haay
Wat ikzelf, persoonlijk, niet begrijp is waarom (veel) spelers alles willen bezitten. Waarom zou je bv. blueprints willen hebben van wapens of armor die je in de praktijk toch niet gebruikt? Puur voor mezelf sprekend, een blueprint van mijn favoriete wapens zou ik graag willen hebben. Maar ik gebruik in SC nooit shotguns dus heb ook geen behoefte aan blueprints van shotguns. Maar misschien denk ik gewoon te rationeel en ben ik gewoon niet vatbaar voor verzamel verslaving ? 😆

• mvds

mvds

Totally awesome!

Haay schreef op donderdag 9 april 2026 @ 11:34:
Wat ikzelf, persoonlijk, niet begrijp is waarom (veel) spelers alles willen bezitten. Waarom zou je bv. blueprints willen hebben van wapens of armor die je in de praktijk toch niet gebruikt? Puur voor mezelf sprekend, een blueprint van mijn favoriete wapens zou ik graag willen hebben. Maar ik gebruik in SC nooit shotguns dus heb ook geen behoefte aan blueprints van shotguns. Maar misschien denk ik gewoon te rationeel en ben ik gewoon niet vatbaar voor verzamel verslaving ? 😆
Wat ik mij kan voorstellen, is dat het te maken heeft met dat blueprints onderdeel uitmaken van pools. Sommige zijn erg specifiek (bijv de Hyperion missie geeft alleen ASD armor bps) maar vaak zitten de bps die je WEL wil in een pool samen met bps die je niet wil.

Ik hoef ze ook zeker niet allemaal te hebben. Maar ik heb wel een paar favo's. Zoals bijv de P8 AR en de P6-LR die ik beiden hele fijne wapens vind. Die maken onderdeel uit van een pool met bps die ik niet interessant vind. Daarbij komt ook nog dat je die bps alleen krijgt van missies waar ik de reputation niet voor heb. (dat is de missie waarvoor je yumandi ogen moet inleveren)

• roepie88
Het is nu ook maar Tier 0 (NUL) van crafting (en Blueprints) die nu uitgerold is. Laten we ons daar niet blind op staren.
Voor hetzelfde geld wordt het verkrijgen van BP's op een andere manier geregeld. Ik heb al gelezen dat ze op basis van reputatie BP's willen gaan verstrekken als beloning.
Dan kun je al meer onderscheid maken door missies waar alle deelnemers reputatie krijgen (eventueel op basis van geleverd aandeel) en (solo) missies waarbij alleen de contract nemer Rep krijgt.

Doordat je nu allerlei farming groups ziet op-poppen, krijgt CIG wel mooie informatie om dat bij de volgende tiers van crafting in te perken.

• mvds

mvds

Totally awesome!

SacreBleu schreef op donderdag 9 april 2026 @ 11:21:
[...]
Ik maak elke dag kans op een groep mensen, die samen spelen en niet alles voor eigen gewin willen.
Ik kan zonder problemen een rando vragen om mee te helpen met minen. Daarnaast ben ik onderdeel van een org die met de kleinste moeite ook wil meehelpen. Die mogelijkheden heb jij ook.
Klopt, dat heb ik ook. Maar dan loop je wel tegen het gemis aan van fatsoenlijke communicatiemogelijkheden met randoms. Ik wil niet mijn discordaccount delen met randoms. En de ingame chat is daar vaak te langzaam voor, plus dat je gedurende een gevecht niet even een verhaal kan typen (en hopen dat je teamgenoten het )op tijd) lezen). Teammarkers vaker niet werken dan wel. En de ingame voice vind ik niet bruikbaar omdat de ingame geluiden voor mij veel te overheersend zijn.

Maar dat is MIJN positie. Er zijn heel veel mensen die de mogelijkheden niet hebben.
Dat onze visie haaks op elkaar staat is niet nieuws.
Daarnaast denk ik ook dat jij het soms ook doet om te trollen
Dat er 25% kans is, betekent niet dat je het per item vier keer moet doorlopen. Zo werken percentages niet.
Dat terzijde, je kunt uiteindelijk die gear dus ook gewoon kopen van andere spelers die de BP's hebben vrijgespeeld.

Zelfde als een auction house, nogmaals, uiteindelijk.
Waarbij je dus alweer heel makkelijk over het punt heen stapt dat SC daar de mogelijkheden niet voor heeft en je moet hopen dat je niet gescammed gaat worden. En oh ja, ik heb geen 1B beschikbaar om iets te kopen (door de verziekte economie).
Nee, het doel moet zijn om nu de ervaring te maken die ze voor ogen hebben. Niet allerlei shortcuts omdat het 'toch nog niet af is'.
Daarnaast, als we die mantra gaan volgen, dan is de SC die straks wel 'af' is, voor jou toch niet leuk. Kun je beter nu al afhaken. :+
Ze (CIG) hebben nu juist heel veel shortcuts erin zitten, omdat het uiteindelijke systeem (of de benodigde tech) er er nog niet is. Dus waarom geen shortcuts die het leven van de spelers wat aangenamer maken?

En ik sta niet alleen hierin, veel van de grote streamers hebben zich teruggetrokken uit Star Citizen en weigeren om SC te streamen, omdat ze het niet eens zijn met de richting die CIG ingezet heeft. En dan hebben we het niet alleen over een Avenger_One die het niet kan hebben dat hij niet meer alles aan kan met zijn meta Gladius.

Ik heb veel lol aan SC, maar ik heb ook steeds vaker dat ik rage quit.

• mvds

mvds

Totally awesome!

roepie88 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 11:51:
Het is nu ook maar Tier 0 (NUL) van crafting (en Blueprints) die nu uitgerold is. Laten we ons daar niet blind op staren.
Voor hetzelfde geld wordt het verkrijgen van BP's op een andere manier geregeld. Ik heb al gelezen dat ze op basis van reputatie BP's willen gaan verstrekken als beloning.
Dan kun je al meer onderscheid maken door missies waar alle deelnemers reputatie krijgen (eventueel op basis van geleverd aandeel) en (solo) missies waarbij alleen de contract nemer Rep krijgt.

Doordat je nu allerlei farming groups ziet op-poppen, krijgt CIG wel mooie informatie om dat bij de volgende tiers van crafting in te perken.
Grote kans ook dat ze nog zoveel gaan wijzigen, dat je bij een toekomstige patch alle, of een deel van je nu verzamelde blueprints toch gaat kwijtraken.

• SacreBleu
mvds schreef op donderdag 9 april 2026 @ 12:02:
[...]

Daarnaast denk ik ook dat jij het soms ook doet om te trollen

[...]

Waarbij je dus alweer heel makkelijk over het punt heen stapt dat SC daar de mogelijkheden niet voor heeft en je moet hopen dat je niet gescammed gaat worden. En oh ja, ik heb geen 1B beschikbaar om iets te kopen (door de verziekte economie).

[...]

Ze (CIG) hebben nu juist heel veel shortcuts erin zitten, omdat het uiteindelijke systeem (of de benodigde tech) er er nog niet is. Dus waarom geen shortcuts die het leven van de spelers wat aangenamer maken?
Niet iedereen die jouw visie niet deelt is een troll. Ik vraag mij soms gewoon af of SC wel een spel voor jou is.
De suggesties die je hier (vaak) doet, willen ook vaak van de norm van MMO's afwijken.
En je gebruikt de term alpha wanneer het je uitkomt, maar vervolgens als iemand anders het doet is het nonsens en mag de term niet gebruikt worden.

Ik ga niet voorbij aan het feit dat het er nu geen trading in het spel zit, ik zet uitdrukkelijk 'uiteindelijk' neer.
Ik zie nu alleen geen noodzaak om de gameloop aan te passen omdat jij het een grind vindt.

We kunnen dan ook stellen dat we maar alles PvE moeten gaan doen omdat PvP niet leuk is of niet goed werkt. Dan bij release gaan we alles aanpassen omdat het dan wel werkt.

Je stelt nu aanpassingen voor als QoL-aanpassingen als een tegenprestatie omdat het spel in alpha is, niet af is, omdat dingen ontbreken, etc. Dan is het spel wél leuk - althans, dat is de lijn die ik trek.
Uiteindelijk zullen al die dingen dus weer aangepast worden bij 1.0 omdat het dan wel werkt.
Dan is het dus, gewoonweg, niet jouw spel.

[ Voor 7% gewijzigd door SacreBleu op 09-04-2026 12:37 ]

• mvds

mvds

Totally awesome!

SacreBleu schreef op donderdag 9 april 2026 @ 12:36:
[...]
Niet iedereen die jouw visie niet deelt is een troll. Ik vraag mij soms gewoon af of SC wel een spel voor jou is.
Op het moment dat je een opmerking plaatst, op slechts een klein deel van een reactie, en daarmee de gehele reactie uit zijn context haalt, dan is dat 100% troll gedrag. Zoals ook in deze reactie:
SacreBleu schreef op donderdag 9 april 2026 @ 10:50:
Nergens in deze hele discussie zegt iemand dat alle content solo gedaan moet kunnen worden. Niemand stelt dat voor, en toch kom je met zo'n reactie. Net zoals dat jij het ook steeds was die in een discussie over het vliegen van capital schepen steeds naar voren bracht dat "iedereen verwacht alle capital schepen maar solo gevlogen moet kunnen worden" terwijl dat helemaal de strekking van het verhaal, of het onderwerp van de discussie niet was. Ook dat is weer 100% troll gedrag.
De suggesties die je hier (vaak) doet, willen ook vaak van de norm van MMO's afwijken.
Juist niet, en als je iets meer moeite zou doen om begrijpend te lezen, is dat helemaal niet wat ik zeg. Het tegenovergestelde zelfs. Ik zeg dat wanneer er group play nodig is om iets te kunnen bereiken, de beloning ook voor de groep moet zijn. Juist zoals het werkt in alle MMO's, en zoals het nu werkt in SC. Jij bent hierin juist degene die tegen het MMO-principe in wil gaan, door te zeggen dat de content prima group play nodig mag maken, maar dat de beloning voor slechts één persoon mag zijn. Omdat JIJ het niet leuk/eerlijk vindt dat de bps naar de hele groep gaan. Als de hele groep een effort moet leveren voor een missie, dan moet de beloning ook voor de hele groep gelden. Dat is wat ik zeg. En als er een beperking komt zodat alleen het deel van de groep dat actief aan de missie meedoet de bp krijgt, prima. Ik denk niet dat SC dat gaat doen, maar die zou ik prima kunnen begrijpen.
En je gebruikt de term alpha wanneer het je uitkomt, maar vervolgens als iemand anders het doet is het nonsens en mag de term niet gebruikt worden.
Hahaha, daar ga je weer. Ook weer zo'n troll opmerking. Wat ik steeds zeg, is dat ik het er niet mee eens ben dat voor alles wat er niet goed werkt, het als excuus gebruikt word dat SC een Alpha is, en dat lijkt inmiddels een vrijbrief te zijn voor alles wat (nog) niet werkt in SC. Ja ik weet dat SC een alpha is, ja ik weet dat dat betekend dat er bugs in zitten, maar is dat een excuus voor het feit dat bugs al sinds 2.xx steeds terugkomen, en in sommige gevallen zelfs steeds erger lijken te worden? Nee! Er zijn enkele zaken mis in het fundament van de tech die gebruikt word voor SC, ik zou heel graag willen dat CIG die eens aan gaat pakken, in plaats van steeds meer content (en vooral schepen) toe te voegen die leunen op de tech die niet werkt, en daarmee, in mijn ogen, een middelvinger opsteekt naar hun playerbase.
Ik ga niet voorbij aan het feit dat het er nu geen trading in het spel zit, ik zet uitdrukkelijk 'uiteindelijk' neer.
Ik zie nu alleen geen noodzaak om de gameloop aan te passen omdat jij het een grind vindt.
Ja, je gaat er meerdere malen aan voorbij. Ik wijs je er ook steeds op zelfs. We hebben het over een systeem die NU in SC aanwezig is, die JIJ graag aangepast ziet worden op basis van een beeld die ooit in SC gaat zitten (of niet, als CIG hun richting weer eens aanpast). Ik kan juist prima leven met hoe het NU werkt, jij bent hierin degene die het aangepast wilt zien. Niet ik. Jij wilt dat de bps niet meer als reward voor een groep is, maar voor een idividu. Dat is een aanpassing.

En ja, ik vind het nu een grind, en daar kan je mee leven, of niet. Maar jouw voorstel tot een aanpassing, maakt het nog veel meer tot een grind, en ja, daar heb ik een probleem mee. Dus ik ben niet degene die een aanpassing wil, dat ben jij.
We kunnen dan ook stellen dat we maar alles PvE moeten gaan doen omdat PvP niet leuk is of niet goed werkt. Dan bij release gaan we alles aanpassen omdat het dan wel werkt.
Daar ga je weer, niemand zegt dat, niemand stelt dat voor, niemand zegt dat te verwachten, en toch haal jij dat weer aan. Zoals je dat wel vaker doet.
Je stelt nu aanpassingen voor als QoL-aanpassingen als een tegenprestatie omdat het spel in alpha is, niet af is, omdat dingen ontbreken, etc. Dan is het spel wél leuk - althans, dat is de lijn die ik trek.
Nogmaals, ik stel geen aanpassing voor, ik reageer juist op hoe het NU werkt.

En daarbij geef ik aan dat voor de aanpassing die jij voorstelt, SC wat zaken mist.
Uiteindelijk zullen al die dingen dus weer aangepast worden bij 1.0 omdat het dan wel werkt.
Dan is het dus, gewoonweg, niet jouw spel.
Ik hoop dat alles werkt bij 1.0. Ik betwijfel het alleen.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Even wat anders, ik ben niet van het minen in SC, ik heb daar het geduld niet voor. Maar ik begreep dat mining heel erg veranderd is in de laatste patch(es). Dat schijnt ook onderdeel van de reden te zijn voor het stoppen van Regolith.

Ik heb geprobeerd wat achtergrond info te vinden, maar ik zie door de bomen het bos niet. Kan iemand wat (grote) wijzigingen noemen in de mining gameplay loop in SC sinds de laatste patch?

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:48
mvds schreef op donderdag 9 april 2026 @ 12:02:
En ik sta niet alleen hierin, veel van de grote streamers hebben zich teruggetrokken uit Star Citizen en weigeren om SC te streamen, omdat ze het niet eens zijn met de richting die CIG ingezet heeft. En dan hebben we het niet alleen over een Avenger_One die het niet kan hebben dat hij niet meer alles aan kan met zijn meta Gladius.
Het enige wat "grote" streamers boeit, is relevantie. Of een spel nu slaagt of niet, of ze nu een spel leuk vinden of niet, het enige wat hun boeit zijn kijkcijfers. Hoe doe je dat? Om relevant te blijven.

Snelle actie, korte gameloops, exploit gebruik, onnodig andere spelers het zeur maken en zoveel mogelijk zwakkere spelers aan te vallen. Want als ze natuurlijk veel verliezen, verliezen ze ook hun kijkcijfers.

Niemand gaat ook kijken hoe iemand uren aan het minen is. De meeste streamers zijn gewoon toxic, en dat merk je gewoon héél erg als het niet allemaal via hun manier gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Toonen1988 op 09-04-2026 14:04 ]

• mvds

mvds

Totally awesome!

Toonen1988 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 14:03:
[...]
Het enige wat "grote" streamers boeit, is relevantie. Of een spel nu slaagt of niet, of ze nu een spel leuk vinden of niet, het enige wat hun boeit zijn kijkcijfers. Hoe doe je dat? Om relevant te blijven.

Snelle actie, korte gameloops, exploit gebruik, onnodig andere spelers het zeur maken en zoveel mogelijk zwakkere spelers aan te vallen. Want als ze natuurlijk veel verliezen, verliezen ze ook hun kijkcijfers.

Niemand gaat ook kijken hoe iemand uren aan het minen is. De meeste streamers zijn gewoon toxic, en dat merk je gewoon héél erg als het niet allemaal via hun manier gaat.
Wat wel gek is dat er in SC een grote focus lijkt te zijn op FPS content, en dat doet het meestal juist goed bij kijkers. Maar toxic gedrag onder streamers herken ik wel. Maar ik denk niet dat dat de hele reden is.

Ik weet van een paar streamers dat ze gestopt zijn, omdat ze vrijwel geen missie (geen single actie missie, maar grote missie chains, zoals de rockbreaker bijv) konden afronden zonder dat ze tegen (gamebreaking) bugs aanliepen.

• SacreBleu
mvds schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:01:
[...]
Op het moment dat je een opmerking plaatst, op slechts een klein deel van een reactie, en daarmee de gehele reactie uit zijn context haalt, dan is dat 100% troll gedrag. Zoals ook in deze reactie:
Op sommige dingen reageer ik niet omdat dat een eindeloze discussie wordt en het verder niet veel bijdraagt. Misschien is dat soms een verkeerde inschatting. Trollen doe ik je niet.
Juist niet, en als je iets meer moeite zou doen om begrijpend te lezen, is dat helemaal niet wat ik zeg. Het tegenovergestelde zelfs. Ik zeg dat wanneer er group play nodig is om iets te kunnen bereiken, de beloning ook voor de groep moet zijn. Juist zoals het werkt in alle MMO's, en zoals het nu werkt in SC. Jij bent hierin juist degene die tegen het MMO-principe in wil gaan, door te zeggen dat de content prima group play nodig mag maken, maar dat de beloning voor slechts één persoon mag zijn. Omdat JIJ het niet leuk/eerlijk vindt dat de bps naar de hele groep gaan. Als de hele groep een effort moet leveren voor een missie, dan moet de beloning ook voor de hele groep gelden. Dat is wat ik zeg. En als er een beperking komt zodat alleen het deel van de groep dat actief aan de missie meedoet de bp krijgt, prima. Ik denk niet dat SC dat gaat doen, maar die zou ik prima kunnen begrijpen.
Ik haalde het greed/need systeem in menig MMO aan. Waarbij ik duidelijk wilde maken, dat het gebruikelijk is dat niet iedereen dezelfde rewards krijgt in een Dungeon/Raid. En dat het heel 'normaal' is dat je content herhaald in een MMO.
Daarnaast gaf ik ook aan dat credits, scripts aan iedereen verdeeld mogen worden. Ik snap dan ook je misplaatste opmerking over begrijpend lezen niet, ik heb nooit gesteld dat alleen de contracthouder er iets aan over mag houden.
Hahaha, daar ga je weer. Ook weer zo'n troll opmerking. Wat ik steeds zeg, is dat ik het er niet mee eens ben dat voor alles wat er niet goed werkt, het als excuus gebruikt word dat SC een Alpha is, en dat lijkt inmiddels een vrijbrief te zijn voor alles wat (nog) niet werkt in SC. Ja ik weet dat SC een alpha is, ja ik weet dat dat betekend dat er bugs in zitten, maar is dat een excuus voor het feit dat bugs al sinds 2.xx steeds terugkomen, en in sommige gevallen zelfs steeds erger lijken te worden? Nee! Er zijn enkele zaken mis in het fundament van de tech die gebruikt word voor SC, ik zou heel graag willen dat CIG die eens aan gaat pakken, in plaats van steeds meer content (en vooral schepen) toe te voegen die leunen op de tech die niet werkt, en daarmee, in mijn ogen, een middelvinger opsteekt naar hun playerbase.
Maar het is geen excuus, het is precies dé reden, het is een alpha.
Dus ja, ongeacht hoe lang een bug of hoe veel er in zitten, daarom heet het een alpha. Je kan blijven bakkeleien dat je het niet terecht vind, maar dit is nu precies wat een alpha inhoud. Is het leuk, nee? Is het een excuus, nee.
Ja, je gaat er meerdere malen aan voorbij. Ik wijs je er ook steeds op zelfs. We hebben het over een systeem die NU in SC aanwezig is, die JIJ graag aangepast ziet worden op basis van een beeld die ooit in SC gaat zitten (of niet, als CIG hun richting weer eens aanpast). Ik kan juist prima leven met hoe het NU werkt, jij bent hierin degene die het aangepast wilt zien. Niet ik. Jij wilt dat de bps niet meer als reward voor een groep is, maar voor een idividu. Dat is een aanpassing.
Terechte opmerking, ik zou die aanpassing graag zien.
Daar ga je weer, niemand zegt dat, niemand stelt dat voor, niemand zegt dat te verwachten, en toch haal jij dat weer aan. Zoals je dat wel vaker doet.
Hier ga je mijns inziens de mist in, door indirect te stellen dat ik dus wel heb gesteld dat mensen dit verwachten.
Als we doorpakken op begrijpend lezen; ik stel deze hypothese omdat ik het niet eens met je bent dat gameplayloops nu anders moeten worden om het 'leuk' te maken, omdat dingen niet werken zoals ze horen of er nog niet in zetten.

• mvds

mvds

Totally awesome!

SacreBleu schreef op donderdag 9 april 2026 @ 14:39:
[...]
Op sommige dingen reageer ik niet omdat dat een eindeloze discussie wordt en het verder niet veel bijdraagt. Misschien is dat soms een verkeerde inschatting. Trollen doe ik je niet.
Daarover verschillen we dan van mening.
Ik haalde het greed/need systeem in menig MMO aan. Waarbij ik duidelijk wilde maken, dat het gebruikelijk is dat niet iedereen dezelfde rewards krijgt in een Dungeon/Raid. En dat het heel 'normaal' is dat je content herhaald in een MMO.
Daarnaast gaf ik ook aan dat credits, scripts aan iedereen verdeeld mogen worden. Ik snap dan ook je misplaatste opmerking over begrijpend lezen niet, ik heb nooit gesteld dat alleen de contracthouder er iets aan over mag houden.
Nee, maar je geeft wel aan te willen dat de hoofdbeloning, namelijk de blueprint, wat voor veel mensen de reden is om de missie te doen, alleen voor de missiehouder moet zijn. En dat is niet volgens de "MMO regels". Iedereen die de BP niet heeft en meedoet in de groep, zou kans mopeten maken op die bp, omdat dat nou eenmaal de beloning is voor die missie. Dat niet iedereen hem krijgt, prima, maar iedereen zou imho er wel kans op moeten maken. En dat is ook zoals het nu werkt in SC. En nogmaals, dat je nu een hele grote groep kan maken waarvan het grootste deel niet eens meedoet aan de desbetreffende missie, daarvan kan je zeggen dat het een foutje in het systeem is idd.

Maar missies doen in groepsverband min of meer verplicht maken (omdat de missie solo vrijwel niet te doen is) maar de beloning slechts voor één persoon laten gelden, zou ik een hele vreemde oplossing vinden voor iets waar de meeste mensen geen probleem mee lijken te hebben. Ja, jij wel, dat is inmiddels wel duidelijk.
Maar het is geen excuus, het is precies dé reden, het is een alpha.
Het is de reden voor veel bugs, maar geen vrijbrief voor alles wat er mis gaat in SC. Want sommige dingen worden veroorzaakt door mismanagement (of gebrek aan focus, richting, whatever) maar dat is niet toe te schrijven aan het feit dat het een Alpha is.
Dus ja, ongeacht hoe lang een bug of hoe veel er in zitten, daarom heet het een alpha. Je kan blijven bakkeleien dat je het niet terecht vind, maar dit is nu precies wat een alpha inhoud. Is het leuk, nee? Is het een excuus, nee.
En toch wordt het imho te vaak als excuus gebruikt.
Terechte opmerking, ik zou die aanpassing graag zien.
Dat mag je vinden natuurlijk
Hier ga je mijns inziens de mist in, door indirect te stellen dat ik dus wel heb gesteld dat mensen dit verwachten.
Als we doorpakken op begrijpend lezen; ik stel deze hypothese omdat ik het niet eens met je bent dat gameplayloops nu anders moeten worden om het 'leuk' te maken, omdat dingen niet werken zoals ze horen of er nog niet in zetten.
Ik ga hier niet de mist in, want waar zie je staan dat IK wil dat gameplayloops anders worden?

Nogmaals, jij wil dat er een verandering komt, niet ik. En je gebruikt daarvoor features als onderbouwing, die (nog) niet aanwezig zijn in SC.

Bijv kopen van andere spelers? Dat kan niet op een "veilige" manier, want er is geen trade window of marketplace. Plus dat de hele economie stuk is binnen SC waardoor spullen vaak miljarden kosten. Plus dat de lijst met aanwezig mensen op de server afgekapt word waardoor je vaak geen contact kan zoeken met iemand, zonder ze eerst toe te moeten voegen als vriend op Spectrum, waar niet iedereen op zit te wachten (om welke reden dan ook).

Dus JIJ wil een aanpassing, en gaat vervolgens doen alsof ik dat wil. Terwijl ik meerdere keren aan heb gegeven dat ik prima kan leven met het huidige systeem, ook al is dat niet optimaal, omdat we zaken zoals de marketplace (of welke oplossing CIG ook gaat verzinnen hiervoor) missen.

• SacreBleu
mvds schreef op donderdag 9 april 2026 @ 15:01:
[...]
Nee, maar je geeft wel aan te willen dat de hoofdbeloning, namelijk de blueprint, wat voor veel mensen de reden is om de missie te doen, alleen voor de missiehouder moet zijn. En dat is niet volgens de "MMO regels". Iedereen die de BP niet heeft en meedoet in de groep, zou kans mopeten maken op die bp, omdat dat nou eenmaal de beloning is voor die missie. Dat niet iedereen hem krijgt, prima, maar iedereen zou imho er wel kans op moeten maken. En dat is ook zoals het nu werkt in SC. En nogmaals, dat je nu een hele grote groep kan maken waarvan het grootste deel niet eens meedoet aan de desbetreffende missie, daarvan kan je zeggen dat het een foutje in het systeem is idd.
Wat snap je niet aan het need/greed systeem wat ik nu al tweemaal heb genoemd
Je blijft maar terugkomen op het feit dat iedereen in de groep een kans moet maken. Dat is toch het hele idee van een need/greed systeem?
mvds schreef op donderdag 9 april 2026 @ 15:01:
Ik ga hier niet de mist in, want waar zie je staan dat IK wil dat gameplayloops anders worden?
Waar zie je staan dat ik jou uitdrukkelijk aanwijs dat *jij* dit wil? Ik reageerde op het feit dat je aangaf dat de focus nu moet liggen op dingen 'leuk' maken omdat er wat dingen ontbreken.
Daar was ik het niet mee eens.

Dus heb ik een hypotetische situatie voorgesteld. Ik heb nergens gesteld dat dit is wat mensen verwachtten.

[ Voor 10% gewijzigd door SacreBleu op 09-04-2026 15:30 ]

• mvds

mvds

Totally awesome!

SacreBleu schreef op donderdag 9 april 2026 @ 15:30:
[...]
Wat snap je niet aan het need/greed systeem wat ik nu al tweemaal heb genoemd
Je blijft maar terugkomen op het feit dat iedereen in de groep een kans moet maken. Dat is toch het hele idee van een need/greed systeem?
Je bent meerdere keren heen en weer gegaan tussen dit:
SacreBleu schreef op donderdag 9 april 2026 @ 11:10:
[...] BP's mogen wat mij betreft een beloning zijn voor enkel de contracthouder.
En de uitspraak dat een systeem lijkend op die van WoW ook toepasbaar is op dit.

Dus idd, als je weer aan de kant zit van je eerste uitspraak, reageer ik daar inderdaad op omdat ik het daar dus niet mee eens ben. En nogmaals, van mij hoeft het huidige systeem helemaal niet te veranderen, ik kan er namelijk prima mee leven.
Waar zie je staan dat ik jou uitdrukkelijk aanwijs dat *jij* dit wil?
Ik zie je het toch echt meerdere keren zeggen hoor...
SacreBleu schreef op donderdag 9 april 2026 @ 14:39:
[...] ik stel deze hypothese omdat ik het niet eens met je bent dat gameplayloops nu anders moeten worden om het 'leuk' te maken, omdat dingen niet werken zoals ze horen of er nog niet in zetten.
Je bent het niet met mij eens dat... het leuke hieraan is dat ik nergens zeg dat ik wil dat gameplay loops anders worden. Ik zag alleen dat imho CIG er verstandiger aan doet om de focus te houden bij het "leuk" houden van de gameplay.
SacreBleu schreef op donderdag 9 april 2026 @ 12:36:
[...]
Ik zeg NERGENS dat ik een aanpassing wil, dat ben jij
Je stelt nu aanpassingen voor als QoL-aanpassingen als een tegenprestatie omdat het spel in alpha is
Nogmaals, ik vraag NERGENS om aanpassingen, jij wel.
Ik reageerde op het feit dat je aangaf dat de focus nu moet liggen op dingen 'leuk' maken omdat er wat dingen ontbreken.
Daar was ik het niet mee eens.
Niet leuk MAKEN, het leuk houden. Dus geen aanpassingen om dingen onmogelijk te maken als er geen fatsoenlijke alternatieven aanwezig zijn om als workaround te dienen.
Dus heb ik een hypotetische situatie voorgesteld. Ik heb nergens gesteld dat dit is wat mensen verwachtten.
Maar die hypothetische situatie heeft vrijwel niks te maken met het onderwerp wat ik aanhaalde.

• SacreBleu
mvds schreef op donderdag 9 april 2026 @ 15:54:
Niet leuk MAKEN, het leuk houden. Dus geen aanpassingen om dingen onmogelijk te maken als er geen fatsoenlijke alternatieven aanwezig zijn om als workaround te dienen.
Welke aanpassingen zijn er gedaan die dingen, volgens jou, onmogelijk maken?

De kern bij mij zat 'm in het feit dat het nu mogelijk - en te makkelijk is - om BP's te famrn door gewoon een groep te maken. Een systeem waarbij iedereen kans maakt - maar niet iedereen blanco alles krijgt - vind ik ook prima. Anders ben je uiteindelijk zo uitgespeeld.

Het feit dat er elementen zijn in het spel die alleen met groepen gedaan kunnen worden is het aard van het beestje, het is een MMO. Er is solo content, er is groupscontent.
Ik hoef geen eindeloze grind, maar ik vind het ook niet leuk om alleen in een groep te zitten en zo aan 'dingen' te komen. Als ik daarvoor een contract meermaals moet doen, is dat prima. In groepsverband of niet.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Als dat jouw ding niet is, dan is dat toch helemaal prima? Gewoon niet zo'n groep joinen :D Waren alle problemen maar zo makkelijk op te lossen :D

Het is niet zo zwart/wit hoor, op dit moment heb ik niet zo snel even iets wat echt onmogelijk is. Maar ik zie wel echt een gemis aan een uitgebreider (nog uitgebreider dan ie nu is geworden) inventory systeem. En ook een beter sociaal systeem. En ook iets van een marktplaats.

Aangezien het er steeds op lijkt te wijzen dat alles naar teamplay schuift, (En nogmaals, ik ben niet tegen teamplay, ook al heb ik er niet altijd zin in.) vind ik het wel vreemd dat CIG teamplay zo pusht, zonder dat er fatsoenlijke systemen aanwezig zijn in SC die spelers daarbij helpen.

Servers laten nu 700 spelers toe, en heel eerlijk, als een server voor enkele uren 700 spelers heeft gehad, zijn sommige zaken echt storend aanwezig zoals desync issues, enorm vertraagde chat, warpende NPC's, niet spawnende NPC's, afwezigheid van teammarkers, enz (die lijst is nog veel langer)

Ook de keuze van CIG om heel veel events te laten draaien om freight elevators, terwijl die al sinds 2.xx issues geven, vind ik opvallend.

Zo zijn er wel meer zaken die ik niet helemaal begrijp dat er geen prio aan gegeven lijkt te worden.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ook iets wat naar voren kwam bij de teamplay met randoms, als je in een team zit geef je alle teamleden ook toegang tot je hanger. Daar werd misbruik van gemaakt doordat mensen op bezoek gingen in andermans hangars en daar gingen shoppen. Er zijn bij heel veel mensen zaken gestolen (gaat vooral om cosmetic, dus je kan discussieren of dat nou zo erg is) maar daar gingen redelijk wat mensen door over de zeik.

• SacreBleu
mvds schreef op donderdag 9 april 2026 @ 16:51:
Als dat jouw ding niet is, dan is dat toch helemaal prima? Gewoon niet zo'n groep joinen :D Waren alle problemen maar zo makkelijk op te lossen :D
Doe ik ook niet, maar het heeft wel invloed op de ervaring. Als jan-en-alleman straks alle BPs bezitten, dan is het market-aspect en de economie weg. Dat ik de groepen links laat liggen betekent niet dat er ik dan ook geen 'last' van heb/ga krijgen. Op welke schaal - en of dat is - moet nog maar blijken.

Ik heb ook niet meegedaan met cheatengine of de bug die zorgde dat mensen miljarden konden verdienen aan een enkel contract. Ik heb er wel last van.
Het is niet zo zwart/wit hoor, op dit moment heb ik niet zo snel even iets wat echt onmogelijk is. Maar ik zie wel echt een gemis aan een uitgebreider (nog uitgebreider dan ie nu is geworden) inventory systeem. En ook een beter sociaal systeem. En ook iets van een marktplaats.
Maar dit zijn geen veranderingen die iets onmogelijk maken, maar dingen die nu nog missen.
Ik snap dat CIG daar soms wat op moet verzinnen, het ontbreken van een market schopt mij ook tegen het been. Ik had alleen - in eerste instantie - de impressie dat CIG dan maar dingen 'leuker' of toegankelijker moest maken om dit gemis op te vullen. Daar was ik het niet helemaal mee eens, omdat dit straks een verstoord beeld gaat geven van de loops. Ik heb liever dat ze nu hun visie uitwerken, en niet straks met 1.0 allerlei dingen aanpassen met de uitleg: "Dit was altijd al het plan".

Wat betreft het inventory systeem, dit was alleen een GUI aanpassing, geen backend aanpassing, dus het blijft last hebben van de zelfde brakke werken als eerst. Alleen ziet het er anders uit.
Aangezien het er steeds op lijkt te wijzen dat alles naar teamplay schuift, (En nogmaals, ik ben niet tegen teamplay, ook al heb ik er niet altijd zin in.) vind ik het wel vreemd dat CIG teamplay zo pusht, zonder dat er fatsoenlijke systemen aanwezig zijn in SC die spelers daarbij helpen.
Sorry, ik ben het er niet mee eens dat alles naar teamplay schuift. Ik blijf erbij dat dit een MMO is.
Dus dat er teamplay content is, is niet raar, zelfs niet dat hier de nadruk op zou gaan liggen.
Er is een plethora aan solo content en ik zie niets verschuiven naar teamplay. Ik zie wél nieuwe content (en focus) die zich richt op teamplay. Dat mag ook wel, want daar is in het verleden juist geen aandacht aan besteed. Maar alles wat je jaren terug solo kon doen, kan nog steeds.

Het feit dat VOIP niet werkt, of team makers niet, moet niet betekenen dat er geen MP-content gemaakt kan worden. Er is jaren geen MP-content gemaakt, toen lag de focus op features.
Ook de keuze van CIG om heel veel events te laten draaien om freight elevators, terwijl die al sinds 2.xx issues geven, vind ik opvallend.
Omdat dit het enige systeem is, volgens mij, wat ze hebben om dit te doen. En ze niet wéér iets willen gaan verzinnen om voor een workaround te gaan werken. Ik denk dat dit ook vooral ligt aan hun zwakke backend, en niet aan de 'feature' zelf. Maar dat is gissen.
Zo zijn er wel meer zaken die ik niet helemaal begrijp dat er geen prio aan gegeven lijkt te worden.
Je noemt terecht meerdere dingen op die niet goed gaan. Dus - hypotetisch - als we die 50 dingen nu allemaal voorang geven. Dan heeft dus niets voorrang. Heel veel dingen hebben al een rework staan, maar je kunt niet alles prio geven.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Maar er is toch nu ook geen market en economie mogelijk, mede door die problemen die jij ook noemt? De hele economie is volledig verziekt door het dupen van geld en items. En CIG wil geen wipe doen (al is het alleen maar een item en money wipe), dus dat probleem gaat niet zomaar weg zijn.

En ik heb juist het idee dat alles naar teamplay schuift, er is geen nieuwe content bijgekomen voor solo play en wat er aan solo content in zat, werkt vaak maar half. De problemen die daarin aangemerkt worden op de Issue Counsel worden vaak gesloten onder het mom van "Duplicate" (vaak wordt zelfs het origineel gesloten met de opmerking dat het een duplicaat is) maar blijven wel van kracht. En alle nieuwe content, inclusief evenementen vereisen teamplay.

Missies die voorheen te solo-en waren, zijn dat nu vaak niet meer, vanwege slechte performance van servers. Ik kom Onyx facilities nog maar amper door solo, omdat ik vrijwel elke run dood ga door een NPC die van ver op mij schiet met een shotgun, waarvan ik ten eerste mij afvraag hoe hij kan weten dat ik daar ben (ik loop met light armor en gebruik silencers) of hoe die shotgun op die afstand schade kan doen. En als dat niet gebeurt, dan komen er wel, uit het niets, ineens talloze NPCs om mij heen, die uit het niets spawnen, maar exact weten waar ik ben. Datzelfde merk ik bij de simpele bunkermissies (Help defend... missies) die voorheen juist voor solo spelers bedoeld waren, maar waarbij het vrijwel onmogelijk is om doorheen te komen omdat alle NPCs aimbots en wallhacks lijken te hebben. Als ze uberhaupt spawnen.

Ik verwacht niet dat CIG die missies gaat aanpassen om ze "leuk" te maken, maar ik verwacht wel dat de problemen die dit veroorzaken ooit eens opgelost gaan worden. En dat idee heb ik niet echt. Sterker nog, ik zie het speleraantal per server alleen maar oplopen wat tot gevolg heeft dat de problemen alleen nog maar sneller optreden, en ook in een ernstigere vorm zich openbaren.

• SacreBleu
mvds schreef op donderdag 9 april 2026 @ 17:26:
Maar er is toch nu ook geen market en economie mogelijk, mede door die problemen die jij ook noemt? De hele economie is volledig verziekt door het dupen van geld en items. En CIG wil geen wipe doen (al is het alleen maar een item en money wipe), dus dat probleem gaat niet zomaar weg zijn.
Ik kijk niet alleen naar het 'nu', maar heb ook een oog naar de toekomst.
Die problemen die ze nu hebben zullen uiteindelijk weggaan/opgelost worden.
Ik denk dat ze op dit moment geen wipe willen doen omdat de data te kostbaar is, niet alleen leren ze nu meer over exploits maar ook wat mensen gaan doen met 'endgame' geld en 'fuck you' geld.
Dat kunnen ze mooi gebruiken om de endgame te plotten.
En ik heb juist het idee dat alles naar teamplay schuift, er is geen nieuwe content bijgekomen voor solo play en wat er aan solo content in zat, werkt vaak maar half. De problemen die daarin aangemerkt worden op de Issue Counsel worden vaak gesloten onder het mom van "Duplicate" (vaak wordt zelfs het origineel gesloten met de opmerking dat het een duplicaat is) maar blijven wel van kracht. En alle nieuwe content, inclusief evenementen vereisen teamplay.
Ik ben zelf niet heel vaak te vinden op de issue council, dus ik kan daarover weinig zeggen.
Er ligt, inderdaad, meer focus op het multiplayer stukje, mag ook wel, er is namelijk al die voorgaande jaren amper content uitgekomen wat je niet solo kon spelen. Dat terwijl het in hart-en-nieren een MMO is.
Neemt niet weg dat ook een MMO solo content moet hebbe, want ook ik heb niet altijd zin in teamplay of de activiteiten die voor teamplay bedoeld zijn.
Missies die voorheen te solo-en waren, zijn dat nu vaak niet meer, vanwege slechte performance van servers. Ik kom Onyx facilities nog maar amper door solo, omdat ik vrijwel elke run dood ga door een NPC die van ver op mij schiet met een shotgun, waarvan ik ten eerste mij afvraag hoe hij kan weten dat ik daar ben (ik loop met light armor en gebruik silencers) of hoe die shotgun op die afstand schade kan doen. En als dat niet gebeurt, dan komen er wel, uit het niets, ineens talloze NPCs om mij heen, die uit het niets spawnen, maar exact weten waar ik ben.
Maar dit heeft niets te maken met een (opzettelijke) verschuiving in de ontwikkeling naar teamplay. Het feit dat het nu niet te solo'en is komt door bugs, issues en performance problemen zoals je aangeeft. Niet omdat CIG de prioriteit heeft aangepast. En ook niet omdat CIG op deze manier teamplay wil stimuleren. Het feit dat je dit nu in een groep moet doen om je overlevingskans te vergroten is mijns inziens een gevolg van de bugs. Niet een verandering in ontwikkelfocus.
Datzelfde merk ik bij de simpele bunkermissies (Help defend... missies) die voorheen juist voor solo spelers bedoeld waren, maar waarbij het vrijwel onmogelijk is om doorheen te komen omdat alle NPCs aimbots en wallhacks lijken te hebben. Als ze uberhaupt spawnen.
Nogmaals, ik denk niet dat dit een bewuste 'verschuiving' is om teamplay aan te moedigen
De dingen die je hier nu aangeeft, zoals wallhack, aimbots en dergelijke zijn in teamplay net zo vervelend als wanneer je solo speelt.
Ik verwacht niet dat CIG die missies gaat aanpassen om ze "leuk" te maken, maar ik verwacht wel dat de problemen die dit veroorzaken ooit eens opgelost gaan worden. En dat idee heb ik niet echt. Sterker nog, ik zie het speleraantal per server alleen maar oplopen wat tot gevolg heeft dat de problemen alleen nog maar sneller optreden, en ook in een ernstigere vorm zich openbaren.
Ik weet niet hoe je 'leuk' hier invult. Maar wat ik zo uit je tekst begrijp, wil je graag content hebben die je alleen kan spelen, dat is fair, je geeft aan een verschuiving te merken naar teamplay. Met de nieuwe content geef ik je daarin gelijk.

Maar vervolgens begin je over bugs en dergelijke, waarmee je lijkt te suggereren dat CIG dit bewust doet omdat ze je niet meer solo willen laten spelen. En daarmee content die voor solo bedoeld zou worden nu ineens alleen voor groepen gedaan kunnen worden. Dat trekt ik in twijfel en zet ik mijn vraagtekens bij.

Het is maar goed dat het speler aantal oploopt, betekent dat er nog steeds animo is, en dat die animo stijgt.
Het betekent ook dat er meer issues naar boven komen die anders hun kop niet hadden opgestoken.
CIG heeft zelf ook aangegeven dat veel dingen 'perfect' werken in hun eigen omgeving, als er maar een mondjesmaat mensen mee bemoeien. Maar dat het in een MP omgeving met honderden mensen ineens kak is.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Wat ik probeerde te zeggen, is dat er vanuit CIG amper aandacht lijkt te bestaan voor de problemen die binnen de content die voor solo spelers bedoeld lijkt bestaan.

Natuurlijk komen de problemen die ik omschrijf overal voor, niet alleen in de solo content (als je daar al van kan spreken, want zoals je ook terecht zet, is natuurlijk de opzet van heel SC multiplayer), maar het maakt het wel lastig om even snel solo wat missies te doen. (bijv in het geval dat ik maar een half uurtje heb om te spelen)

Omdat ik vaker tegen problemen aan lijkt te lopen als de gemiddelde speler (dat idee krijg ik soms tenminste, ook hier lijken sommige mensen nooit problemen te ervaren, wat ik moeilijk te geloven vind, maar oke) breng ik aardig wat tijd door op de Issue Counsil omdat ik graag kijk of een probleem al is aangemeld zodat ik daar een bijdrage kan doen (probleem omhoog voten met de melding dat ik hem ook heb).

• Haay
Ik deed gisteren in het Nyx systeem een simpele (LRT geloof ik) defend cargo hauler missie. Als je naar de beloning (iets van 30-40k credits) kijkt dan denk je: contract voor een solo speler in een single seater schip. En tot 4.6 ofzo was dat ook prima te doen. Maar ik was blij dat ik het in mijn Anvil Asgard deed, met zes NN-15 kanonnen, want er waren veel meer vijandige schepen dan voorheen. Met m'n Asgard kon ik tenminste nog de light fighters tanken terwijl ik de focus legde op de zwaardere schepen en die eerst uitschakelde. Zelf in een light of medium fighter had ik het niet gered.

• SacreBleu
mvds schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:28:
Wat ik probeerde te zeggen, is dat er vanuit CIG amper aandacht lijkt te bestaan voor de problemen die binnen de content die voor solo spelers bedoeld lijkt bestaan.
De problemen die je eerder hebt beschreven treffen iedereen, ongeacht of ze solo of in group spelen.
Er is niet 'specifiek' solo content. Er zijn contracten, en die kun je tacklen hoe je wil. De moeilijkheid bepaald in bepaalde mate of het in je eentje te doen is of niet. Maar het meerendeel van de contract kun je alleen doen, maar is niet - althans - mijns inziens - specifiek voor solo.

Daarnaast lijkt het gesprek nu te verplaatsen van: "Weinig (nieuwe) content voor solo" naar "CIG doet niets aan bugs voor solo". De content voor groepen is écht niet beter of verfijnder, want alles wat je noemt krijg je ook voor je kiezen bij Rock Breaker, Hathor, OSD Facilities.
Natuurlijk komen de problemen die ik omschrijf overal voor, niet alleen in de solo content (als je daar al van kan spreken,
Precies. Het treft jou als specifiek solo speler. Niet specifiek solo content. Alle content binnen SC is getroffen.
Dit kom je ook tegen als je in een groep zit. Alleen omdat mensen je kunnen reviven heb je meer overlevingskans.
want zoals je ook terecht zet, is natuurlijk de opzet van heel SC multiplayer), maar het maakt het wel lastig om even snel solo wat missies te doen. (bijv in het geval dat ik maar een half uurtje heb om te spelen)
Tja, dat is denk ik een beetje inherent aan MMO's. Maar met SC wordt het niet gemakkelijker met de bugs, soms.
Sommige simpele handelingen en acties kosten daarom meer tijd dan zou moeten.
Omdat ik vaker tegen problemen aan lijkt te lopen als de gemiddelde speler (dat idee krijg ik soms tenminste, ook hier lijken sommige mensen nooit problemen te ervaren, wat ik moeilijk te geloven vind, maar oke) breng ik aardig wat tijd door op de Issue Counsil omdat ik graag kijk of een probleem al is aangemeld zodat ik daar een bijdrage kan doen (probleem omhoog voten met de melding dat ik hem ook heb).
Ik zal hierin vrij spreken; je bent - voor mijn gevoel - ook met afstand de meest negatieve deelnemer in dit topic.
Je mening is niet onbelangrijk, maar het volume en de herhaling van je klachten vallen op. Ik loop ook dagelijks tegen problemen aan met SC maar grijp niet altijd naar de figuurlijke pen.

Er zijn dagen/weken dat ik SC niet aanraak omdat ik er even klaar mee ben. Het verschil, denk ik, is dat ik het niet van de hoge toren afblaas en bepaalde dingen iets luchtiger aankijk dan het sentiment wat ik in jouw berichten lees..
Daar komt nog bij dat niet elke bug iedereen treft. Zo kon ik niet meer in mijn Reclaimer vliegen, omdat ik bij elke QT een CTD kreeg. Terwijl mijn pa vrolijk rond kon vliegen in een Reclaimer.

Dus ja, wellicht heb je bovengemiddeld last van bugs. Of - en dat denk ik eerder - klaag je hierover bovengemiddeld waardoor de verhouding in dit topic nogal wrang wordt.

• mvds

mvds

Totally awesome!

@Haay Nou ja, dat is dus mijn ervaring ook, het lijkt allemaal veel moeilijker geworden te zijn.

Ik ging gisteren met een medium armor een Onyx facility binnen voor een missie van 35k (update power data denk ik), zoals altijd ga ik via de liftschacht naar beneden naar subfloor 4. 3 NPCs komen uit de lift (zoals altijd), ik kill ze met mijn A03 (met silencer) en ik weet niet waarom en hoe, maar ineens leken alle NPCs uit de hele Onyx facility op mij aan het jagen te zijn.

Ik hoor van alle kanten NPCs roepen dat ze worden aangevallen en ook actief op zoek gaan naar mij. Ik had echt zoiets van; wtf is dit? Ik werd vanaf andere verdiepingen beschoten en nog voor ik naar mijn medgun kon wisselen, lag ik al op de grond.

En dit is zeker niet de eerste keer. En ik was pas op de 4de verdieping, waar normaal gesproken, op de 3 NPCs uit de lift, geen NPCs zijn. En het maakt niet uit waarmee ze schieten, shotguns, pistool, SMGs, ARs. Elk schot lijkt raak en vrijwel elk schot is dodelijk.

• Robinblitz
Bug chasing heeft in mijn opinie in de huidige staat van de game ook totaal geen nut en is tijdverspilling, tenzij het echt game breaking is.

Zolang er nieuwe features toegevoegd worden zal er altijd weer dingen kapot gaan. Deze ervaring word duidelijk als je zelf probeert een mod te maken voor een game. Ik had een keer een UI mod gemaakt voor een game die wat text aanpaste in een UI. Vervolgens werkte de skybox niet meer.

Dit is iets wat inherent is aan games/software die op veel manieren intertwined zijn. Als een team op de ene plek iets aanpast, kan het op een totaal andere plek, wat bijna geen relevantie heeft stuk gaan.

Paar jaar geleden stond ik er hetzelfde in zo van "Waarom word dit niet opgelost! Dit is irritant!" maar ik begin me steeds meer te beseffen dat je beter eerst de (grote) features erin kan verwerken en dan pas de focus op bug fixing leggen.

Game breaking bugs staan uiteraard hier los van, die dienen (en worden redelijk vaak) snel opgepakt te worden.

Het heeft geen nut om constant maar achter een bug aan te gaan die drie patches later door een compleet andere feature weer omver gegooit word. En ik ben geen fan van "maar het is een Alpha", maar in deze context is het wel gerechtvaardigd. Een alpha is voornamelijk het moment waarin core features toegevoegd worden. Een beta is wanneer de focus gelegd word op bug fixing en polishing. Daar zijn we dus (helaas) nog totaal niet.

Ik begin daarom ook wat coulanter te worden met bugs nu ik dit meer besef. Is het vervelend? Ja. Zie ik ze liever opgelost worden? Ja. Besef ik dat de meeste geen prioriteit hebben over nieuwe features die ze toch weer mogelijk slopen? Ja.

• mvds

mvds

Totally awesome!

SacreBleu schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 10:58:
[...]
De problemen die je eerder hebt beschreven treffen iedereen, ongeacht of ze solo of in group spelen.
Er is niet 'specifiek' solo content. Er zijn contracten, en die kun je tacklen hoe je wil. De moeilijkheid bepaald in bepaalde mate of het in je eentje te doen is of niet. Maar het meerendeel van de contract kun je alleen doen, maar is niet - althans - mijns inziens - specifiek voor solo.
Ik weet dat er geen content is die specifiek voor solo play bedoeld is. Maar er is wel heel veel content aanwezig wat altijd prima solo gedaan kon worden en waarvan het ook de bedoeling leek dat je het solo kon doen. Die omschrijf ik altijd als leuke gameplay voor starters om een beeld te krijgen van wat je kan doen als je nieuw in SC bent. Dat zijn bijvoorbeeld de "Help defend HDxx-xxxx" missies. Dat zijn missies die iets van 40k per missie betalen. Die krijg je al vanaf een rep van 0, voor alle factions.
Daarnaast lijkt het gesprek nu te verplaatsen van: "Weinig (nieuwe) content voor solo" naar "CIG doet niets aan bugs voor solo". De content voor groepen is écht niet beter of verfijnder, want alles wat je noemt krijg je ook voor je kiezen bij Rock Breaker, Hathor, OSD Facilities.
Nee hoor, ik reageer daarmee op de opmerking die vaak geplaatst wordt hier, dat niet altijd alles te solo'en hoeft te zijn. Waar ik het nog steeds mee eens ben, is dat de content, die altijd prima te solo-en was (en waarvan ik het idee heb dat het ook bedoeld is om te kunnen solo-en), dusdanig moeilijk is geworden dat het vrijwel niet meer te solo-en is. Dus dan blijft er voor de solo-spelers weinig over om te doen.
Precies. Het treft jou als specifiek solo speler. Niet specifiek solo content. Alle content binnen SC is getroffen.
Dit kom je ook tegen als je in een groep zit. Alleen omdat mensen je kunnen reviven heb je meer overlevingskans.
Ik ben niet specifiek solo-speler. Ik speel vaker in groepen dan solo. Maar wanneer ik maar een korte tijd heb om te spelen, dan ga ik niet eerst op zoek naar een groep. Maar de missies die ik altijd nieuwe SC spelers aanraadde, lijken nu niet echt meer solo friendly te zijn.
Tja, dat is denk ik een beetje inherent aan MMO's. Maar met SC wordt het niet gemakkelijker met de bugs, soms.
Sommige simpele handelingen en acties kosten daarom meer tijd dan zou moeten.
Mee eens
Ik zal hierin vrij spreken; je bent - voor mijn gevoel - ook met afstand de meest negatieve deelnemer in dit topic.
Je mening is niet onbelangrijk, maar het volume en de herhaling van je klachten vallen op. Ik loop ook dagelijks tegen problemen aan met SC maar grijp niet altijd naar de figuurlijke pen.

Er zijn dagen/weken dat ik SC niet aanraak omdat ik er even klaar mee ben. Het verschil, denk ik, is dat ik het niet van de hoge toren afblaas en bepaalde dingen iets luchtiger aankijk dan het sentiment wat ik in jouw berichten lees..
Daar komt nog bij dat niet elke bug iedereen treft. Zo kon ik niet meer in mijn Reclaimer vliegen, omdat ik bij elke QT een CTD kreeg. Terwijl mijn pa vrolijk rond kon vliegen in een Reclaimer.

Dus ja, wellicht heb je bovengemiddeld last van bugs. Of - en dat denk ik eerder - klaag je hierover bovengemiddeld waardoor de verhouding in dit topic nogal wrang wordt.
Ik klaag graag, daar ben ik eerlijk over. Maar ik ga elke keer weer SC in met een open instelling, en helaas loop ik vrijwel elke keer weer tegen problemen aan.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Robinblitz schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 11:13:
Bug chasing heeft in mijn opinie in de huidige staat van de game ook totaal geen nut en is tijdverspilling, tenzij het echt game breaking is.
Daar heb ik wel gemengde gevoelens bij. Om niet elke bug hier te noemen, ja oke. Maar het is wel de bedoeling dat je elke bug die je tegenkomt meldt op IC of een bijdrage doet aan een al bestaande melding.

Want als niemand bugs, groot of klein, onbelangrijk of gamebreaking, meldt op IC, dan zal CIG ze nooit oplossen. (al heb ik het idee dat wel melden ook niet altijd ervoor zorgt dat ze worden opgelost, maar dat is een andere discussie)

• Robinblitz
mvds schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 11:20:
[...]

Daar heb ik wel gemengde gevoelens bij. Om niet elke bug hier te noemen, ja oke. Maar het is wel de bedoeling dat je elke bug die je tegenkomt meldt op IC of een bijdrage doet aan een al bestaande melding.

Want als niemand bugs, groot of klein, onbelangrijk of gamebreaking, meldt op IC, dan zal CIG ze nooit oplossen. (al heb ik het idee dat wel melden ook niet altijd ervoor zorgt dat ze worden opgelost, maar dat is een andere discussie)
Bugs benoemen =/= oplossen. Dat ze benoemd moeten worden op de IC ben ik het volledig mee eens zodat ze kenbaar zijn bij CIG. Het is alleen aan CIG om de urgentie te bepalen en hoe groot de kans is dat het terugkomt door andere features. Als het een bug is die niet veel impact heeft (of zelfs met medium impact) hoeft hij van mij niet meteen opgelost te worden. En kan prima een jaar of twee bestaan. Is het vervelend? Absoluut, maar niet het einde van de wereld. Ik heb dan liever dat ze eerst bezig gaan met de volgende feature die intertwined moet worden dan zo'n bug.

Het is uiteraard een ander verhaal als je bijvoorbeeld op de ASOP klikt en een CTD krijgt elke keer, en bij veel spelers. Dat is gamebreaking omdat je vrijwel niks meer kan. Dit word vaak al tijdens evo/PTU opgepakt.

Dat de NPCs ineens familie van John Wick zijn is vervelend, maar niet gamebreaking omdat je de rest wel gewoon kan spelen, alleen die specifieke gameplay voor nu niet. Die worden ook redelijk snel wel opgepakt in een 4.x of 4.x.x patch.

Dat je Cruz Lux oneindig kan dupen zodat je heel snel je hydration en energy terug krijgt on demand heeft totaal geen impact op de gameplay en heeft daarom ook minimaal 2 jaar in de game gezeten (opgelost in 4.7 (helaas)). Maar dat is totaal een non-issue en laagste prio.

• SacreBleu
mvds schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 11:16:
Ik weet dat er geen content is die specifiek voor solo play bedoeld is. Maar er is wel heel veel content aanwezig wat altijd prima solo gedaan kon worden en waarvan het ook de bedoeling leek dat je het solo kon doen. Die omschrijf ik altijd als leuke gameplay voor starters om een beeld te krijgen van wat je kan doen als je nieuw in SC bent. Dat zijn bijvoorbeeld de "Help defend HDxx-xxxx" missies. Dat zijn missies die iets van 40k per missie betalen. Die krijg je al vanaf een rep van 0, voor alle factions.
Dat klopt. Maar waar ik op reageerde was jouw uitspraak dat alles naar teamplay lijkt te verschuiven en dat CIG hier nu naar pusht. Je gebruikte daarbij de bugs als argument. Maar dit zie ik los van elkaar. Ja, CIG heeft nu een focus op MP.
Ja, door bepaalde bugs is het solo spelen moeilijker/risicovoller, waar dat niet zou moeten. Maar dit is een gevolg van de bugs.
Nee hoor, ik reageer daarmee op de opmerking die vaak geplaatst wordt hier, dat niet altijd alles te solo'en hoeft te zijn. Waar ik het nog steeds mee eens ben, is dat de content, die altijd prima te solo-en was (en waarvan ik het idee heb dat het ook bedoeld is om te kunnen solo-en), dusdanig moeilijk is geworden dat het vrijwel niet meer te solo-en is. Dus dan blijft er voor de solo-spelers weinig over om te doen.
Iedereen wordt hierdoor getroffen, ook groepen ook de content bedoeld voor groepen.
Per dag - wat zeg ik - per contract gaat de ervaring verschillen. Het is niet consistent.
Ik ben niet specifiek solo-speler. Ik speel vaker in groepen dan solo. Maar wanneer ik maar een korte tijd heb om te spelen, dan ga ik niet eerst op zoek naar een groep. Maar de missies die ik altijd nieuwe SC spelers aanraadde, lijken nu niet echt meer solo friendly te zijn.
Die kunnen nog steeds aangeraden worden, maar het is belangrijker om mensen in te lichten dat de ervaring per contract gaat verschillen omdat het een instabiele boel is.
Ik klaag graag, daar ben ik eerlijk over. Maar ik ga elke keer weer SC in met een open instelling, en helaas loop ik vrijwel elke keer weer tegen problemen aan.
Daar is niets mis mee, maar daardoor roep je het over jezelf heen dat het 'lijkt' dat de rest van de wereld allemaal feilloos SC kan spelen en jij degene bent met de meeste pech.En daardoor zul je, inderdaad, ook eens tegengas krijgen op sommige dingen.
Dat is de natuur van discussie.

• SG

SG

Het is alfa en er zit nog hoop in de planning. Al die features moeten ook goed intergraal werken. En heeft weinig zin om het nu op helft van features volledig uit te werken als bij iteratie aan features overhoop gaat.
Wij doen game loops die wel werken. Sind kort in nyx en wat gemined daar 900++ Lidinium
600++ salvarium ? Wat je ook in rockbraker missies kan vergaren.
3 crew en 2 moles. Daar voor in Pyro bezig geweest.
In ieder geval de inventory ondersteund die quality bloat niet en met aantal pages met zooi enorm onoverzichtelijk en UI kan het niet aan.
Het blijft work in progress.

Pagina: 1 ... 120 121 Laatste