Ik heb ook een tweede account, maar dit is een "bank" account voor mijn org tot CIG echte social tools toevoegt. Dus daar hebben wij onze aUEC en items die org members kunnen aanvragen.mvds schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 13:47:
Ik heb idd ook meerdere accounts waarvan er 3 een starter package hebbenIk heb alleen geen tweede PC meer die SC kan draaien
Leuk bedacht. Hebben hier meer leden (officers) toegang tot of alleen jij?
Ik, mijn Chief of Logistics en een andere executive. Bijna altijd is er wel één van ons online. Dus als iemand funds nodig heeft voor iets of een (crafted) item heeft aangevraagd, kunnen we die bijna around-the-clock leveren aan org members.Ves schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 00:02:
Leuk bedacht. Hebben hier meer leden (officers) toegang tot of alleen jij?
Wat ben ik blij dat ik niet heb gewacht tot 4.8 LIVE. Goedemorgen.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen
Toch redelijk standaard bij Star Citizen, dat een nieuwe major patch vol zit met bugs, en pas na enkele hotfixes de game weer (redelijk) speelbaar wordt.
Die heb ik ook gehad en ik heb al sinds 2017 ofzo geen Aurora meer in mijn hangar ....mvds schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 11:43:
Ik zie trouwens in mijn Hangar dat ik gisteren een "Aurora Mk I - Disco Paint" heb gekregen, ik dacht dat die alleen was voor mensen die een pledge hadden gedaan voor een (oldschool) Aurora Mk 1? En die heb ik helemaal niet, of ze moeten ook de SE meetellen, want die heb ik wel.
Same, ik wacht nu tot de Subnautica 2 early access van start gaat. De eerste uren verwacht ik toch niet zoveel van SC, mocht de patch komen.Robinblitz schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 10:31:
Wat ben ik blij dat ik niet heb gewacht tot 4.8 LIVE. Goedemorgen.
Dat is nog niet alles, het is nu een major patch + defencecon + free fly.Haay schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 10:56:
Toch redelijk standaard bij Star Citizen, dat een nieuwe major patch vol zit met bugs, en pas na enkele hotfixes de game weer (redelijk) speelbaar wordt.
De servers gaan dit niet leuk vinden hahaha
Veel plezier iedereen
ik wacht op de nieuwe Nyx planeet en dan ga ik sowieso weer spelen!
Autonomy-EV || Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55
Zo een public patch live release is ook periode van crunch time.mvds schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 14:27:
Haha, nog 3,5 uur tot DefenceCon begint en nog geen patch, ik zou nu echt geen dev willen zijn voor CIG
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Zag een Dev reply voorbij komen dat de free fly pas morgen begint.
Waarschijnlijk door de later dan verwachtte release van 4.8
Ik denk vooral de server problemen nu. De backend is kapot and de Ironclad heeft nog legio aan bugs. Ze willen ook de servers nog monitoren. Het is geen goede look als nieuwe spelers die interesse hebben niets kunnen ondernemen omdat alles niet werkt.Ves schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 19:01:
Zag een Dev reply voorbij komen dat de free fly pas morgen begint.
Eerste indrukken kun je niet meer aanpassen. Op dit moment is het een zooitje op Live.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Dat was op de PTU niet anders van wat ik begreep, zal geen leuke keuze geweest zijn voor CIG om 4.8 naar live te moeten brengen, wetende dat het nog zo'n zooitje is.
Op begeven moment begonnen de freight elevators in hangar te weigeren, en toen waren er helemaal geen missies meer.
Morgen hotfix en beter hopelijk.
Morgen hotfix en beter hopelijk.
Blijft apart al die wisselende geluiden. Gisteren direct nadat de patch live was met iemand uit de Org een uurtje of 2 gespeeld zonder ook maar 1 probleem tegen te komen. Gisteravond ook nog een uurtje op de expo rondgelopen en wat schepen geprobeerd. Wel iets van lag (onder andere teksten op borden die even tijd nodig haddenom scherp te stellen) maar over het algemeen ook geen issues tegengekomen.
Bij de Shiv van Grey’s Market stond wel een leuk bord met de tekst; “Ready or not. Here comes… The Basher. Risktakers wanted this july.”
Iemand een idee?
Bij de Shiv van Grey’s Market stond wel een leuk bord met de tekst; “Ready or not. Here comes… The Basher. Risktakers wanted this july.”
Iemand een idee?
Toen de patch dropte gisteren, heb ik zonder problemen een fresh install kunnen doen (ik doe nooit een upgrade, doe altijd fresh), ik kon inlogen, ik kon van Hurston naar ArcCorp vliegen, en ik kon naar de Odin hologram kijken. Allemaal zonder problemen.
En dat terwijl in de chat en op Spectrum iedereen steen en been klaagden. Het is idd heel erg wisselend.
Maar missies schijnen wel voor veel mensen gebugged te zijn. Schepen spawnen met niet alle componenten (vooral jump drive schijnt regelmatig weg te zijn). En meer van dat soort dingen.
Maar het is elke (major) patch zo, het beste is ook gewoon te wachten tot de x.y.1
Ik wacht tot in elk geval de issues rondom de insurance zijn opgelost. Ik heb geen zin om mijn pledged paints en armors kwijt te zijn (tot de volgende major patch dropt)
En dat terwijl in de chat en op Spectrum iedereen steen en been klaagden. Het is idd heel erg wisselend.
Maar missies schijnen wel voor veel mensen gebugged te zijn. Schepen spawnen met niet alle componenten (vooral jump drive schijnt regelmatig weg te zijn). En meer van dat soort dingen.
Maar het is elke (major) patch zo, het beste is ook gewoon te wachten tot de x.y.1
Ik wacht tot in elk geval de issues rondom de insurance zijn opgelost. Ik heb geen zin om mijn pledged paints en armors kwijt te zijn (tot de volgende major patch dropt)
[ Voor 12% gewijzigd door mvds op 15-05-2026 12:06 ]
Heb alweer een kleine 3 jaar niet meer gespeeld maar toch eergisteren geinstalleerd, gisteren en vandaag uitvoerig gespeeld. Even afgezien van de performance op Area18 en de contracts die niet kwamen moet ik zeggen dat ik vandaag weinig tot geen issues heb gehad.
Ben een beetje aan het salvagen, deliveries enz aan het doen en dat doet het allemaal.
Er zullen vast dingen niet werken maar ik heb ze, even afkloppen, niet gemerkt.
Ben een beetje aan het salvagen, deliveries enz aan het doen en dat doet het allemaal.
Leuk dat je weer erin duikt @Tadream !
Bij mij is het een mixed bag tot nu toe. Zat contracts die bugged zijn of je naar een random plek in deep space sturen.
Routes kiezen op de map werkt vaker niet dan wel. En gister ben ik m'n personal hangar kwijtgeraakt tijdens een server error.
Dus, ik heb me daarna maar even beperkt tot hauling contracts en bounties / merc missies. Die gaan doorgaans goed.
Hopelijk fikst de patch morgen het random quantum jump uitvallen van de Ironclad. Niet handig in een wormhole
Bij mij is het een mixed bag tot nu toe. Zat contracts die bugged zijn of je naar een random plek in deep space sturen.
Routes kiezen op de map werkt vaker niet dan wel. En gister ben ik m'n personal hangar kwijtgeraakt tijdens een server error.
Dus, ik heb me daarna maar even beperkt tot hauling contracts en bounties / merc missies. Die gaan doorgaans goed.
Hopelijk fikst de patch morgen het random quantum jump uitvallen van de Ironclad. Niet handig in een wormhole
Tijdens free fly event nooit goed moment om te gaan spelen.Tadream schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 16:41:
Heb alweer een kleine 3 jaar niet meer gespeeld maar toch eergisteren geinstalleerd, gisteren en vandaag uitvoerig gespeeld. Even afgezien van de performance op Area18 en de contracts die niet kwamen moet ik zeggen dat ik vandaag weinig tot geen issues heb gehad.
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Dit keer is (volgens mij) de free fly niet de oorzaak van het probleem, maar de 4.8 patch die door veel mensen vergeleken word met het 3.18 drama.mr_evil08 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 16:33:
[...]
Tijdens free fly event nooit goed moment om te gaan spelen.
Hoewel ik al sinds 2013 m'n eerste Star Citizen gamepackage heb was ik heel lang niet actief in de game en heb ik het 3.18 drama gemist. Maar hoewel de 4.8 release veel problemen heeft vind ik het nog niet eens zo slecht als de 4.0.0 release vlak voor Kerst 2024, waarna de Devs twee weken op kerstverlof gingen en de game dus gewoon ruim twee weken lang vrijwel onspeelbaar was!
Gisteravond nog even wat Hauling contracts gedaan in mijn RSI Hermes en dat ging vrijwel probleemloos. Ook de eerste Jorrit Dossier missie gedaan. Daar mist trouwens wel een stukje uitleg. Je krijgt eerst de opdracht om het personeelsdossier uit de Engineering vleugel te downloaden, en wanneer je dat gedaan hebt ... komt er geen vervolg opdracht. Nu wist ik dat je daarna nog naar de Research vleugel moet om ook daar het personeelsdossier te downloaden, en toen ik met de lift in de Research vleugel aankwam ging de missie verder. Maar als je dat niet weet dan hangt die eerste missie en weet je niet hoe je het moet afronden.
Gisteravond nog even wat Hauling contracts gedaan in mijn RSI Hermes en dat ging vrijwel probleemloos. Ook de eerste Jorrit Dossier missie gedaan. Daar mist trouwens wel een stukje uitleg. Je krijgt eerst de opdracht om het personeelsdossier uit de Engineering vleugel te downloaden, en wanneer je dat gedaan hebt ... komt er geen vervolg opdracht. Nu wist ik dat je daarna nog naar de Research vleugel moet om ook daar het personeelsdossier te downloaden, en toen ik met de lift in de Research vleugel aankwam ging de missie verder. Maar als je dat niet weet dan hangt die eerste missie en weet je niet hoe je het moet afronden.
4.8 is niet heel stabiel nee. Maar we zijn veeeeeerre weg van 3.18. Ik vind die vergelijking ook niet opgaan. Want in 3.18 was het geval dat een groot deel van de spelers meer dan een kwartaal überhaupt niet in de game kwamen omdat er problemen met hun account waren. Dat is momenteel totaal niet aan de orde.
Ja, er zijn veel vervelende issues momenteel, maar niet op de schaal van 3.18 imo.
Ja, er zijn veel vervelende issues momenteel, maar niet op de schaal van 3.18 imo.
Die mensen hebben dan 3.18 niet meegemaakt denk ik, ja er zijn wat dingen broken, maar als je er omheen vaart kan je uren probleemloos spelen. En 4.8.x zal de grootste breuken wel weer lijmen.mvds schreef op maandag 18 mei 2026 @ 20:01:
[...]
Dit keer is (volgens mij) de free fly niet de oorzaak van het probleem, maar de 4.8 patch die door veel mensen vergeleken word met het 3.18 drama.
Volgens mij is de ambitie dat vandaag (ik gok vannacht pas) een hotfix patch live gaat
Even voor de duidelijkheid, ik doe de vergelijking ook niet met 3.18 hoor. Ik heb daarvoor te weinig gespeeld sinds dat 4.8 dropte om er iets zinnigs over te zeggen.
Die paar keer dat ik inlogde leek alles gewoon te werken, maar veel heb ik dan ook niet gedaan, behalve schip oproepen op Hurston, vliegen naar Arccorp en DefCon bezoeken. Ik heb geen missies gedaan of wat dan ook.
Zolang free fly bezig is en we geen 4.8.1 hebben blijf ik even uit SC weg, oke, hooguit een rondje lopen op de beurs dan.
Die paar keer dat ik inlogde leek alles gewoon te werken, maar veel heb ik dan ook niet gedaan, behalve schip oproepen op Hurston, vliegen naar Arccorp en DefCon bezoeken. Ik heb geen missies gedaan of wat dan ook.
Zolang free fly bezig is en we geen 4.8.1 hebben blijf ik even uit SC weg, oke, hooguit een rondje lopen op de beurs dan.
Gisteren even een kijkje genomen bij de Tiburon, maar wat een mooie animaties heeft dat schip zeg wanneer ie gaat schieten, echt niet normaal. Dat kan CIG wel!
Helaas viel ik dood neer toen ik naar de achterkant van het schip wilde lopen, uit het niks, zonder aanleiding (ik had gewoon een helm op, dus ik stikte niet), dus toen was voor mij de lol er alweer vanaf
Helaas viel ik dood neer toen ik naar de achterkant van het schip wilde lopen, uit het niks, zonder aanleiding (ik had gewoon een helm op, dus ik stikte niet), dus toen was voor mij de lol er alweer vanaf
Het is inderdaad een mooie boot.
En een size 10 wapen voor iets wat je in feite solo kan gebruiken. Nou nou. Goed voor de verkoop natuurlijk. Ik ga er vanuit dat dat over een paar maanden wel een beetje generfd is. Misschien iets met een cooldown ofzo. Het zou ook wel leuk zijn als de crew iets zou kunnen doen qua engineering om die laser effectiever of langduriger te laten zijn. Voelt meer betrokken dan in een turret zitten.
En een size 10 wapen voor iets wat je in feite solo kan gebruiken. Nou nou. Goed voor de verkoop natuurlijk. Ik ga er vanuit dat dat over een paar maanden wel een beetje generfd is. Misschien iets met een cooldown ofzo. Het zou ook wel leuk zijn als de crew iets zou kunnen doen qua engineering om die laser effectiever of langduriger te laten zijn. Voelt meer betrokken dan in een turret zitten.
Soms heb ik ook wel een beetje het idee dat CIG dit soort schepen uitbrengt omdat ze gewoon op voorhand weten dat mensen ze willen hebben. En €700 is veel geld, maar voor een best groot publiek bereikbaar, dus ze gaan er gewoon vanuit dat er veel FOMO zal zijn.
Ook het hele spektakel rond de Odin met de berichten dat je een verhaal moet schrijven om kans te maken op de Odin. Dat blijkt ook gewoon fake te zijn, want het maakt vrijwel niet uit wat je stuurde: als je aangaf interesse te hebben, dan ben je door naar de volgende ronde, wat nu toch weer een F5-festijn lijkt te gaan worden met limited sale waves.
Nou kan je natuurlijk afvragen hoeveel mensen werkelijk in staat zijn om een schip van 5k te kopen, maar ik vind dit soort dingen wel een beetje flauwekul. Dat is gewoon FOMO kweken.
Ook het hele spektakel rond de Odin met de berichten dat je een verhaal moet schrijven om kans te maken op de Odin. Dat blijkt ook gewoon fake te zijn, want het maakt vrijwel niet uit wat je stuurde: als je aangaf interesse te hebben, dan ben je door naar de volgende ronde, wat nu toch weer een F5-festijn lijkt te gaan worden met limited sale waves.
Nou kan je natuurlijk afvragen hoeveel mensen werkelijk in staat zijn om een schip van 5k te kopen, maar ik vind dit soort dingen wel een beetje flauwekul. Dat is gewoon FOMO kweken.
Natuurlijk doen ze dat, als ze schepen gaan verkopen die niemand wil komt er geen geld in het laadje. Ik ben vooral benieuwd wanneer ze het schip/wapen gaan nerfen. Dat zien we ook vaak; in eerste instantie een sterk nieuw schip en met de volgende update weer een nerf.mvds schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 16:03:
Soms heb ik ook wel een beetje het idee dat CIG dit soort schepen uitbrengt omdat ze gewoon op voorhand weten dat mensen ze willen hebben. En €700 is veel geld, maar voor een best groot publiek bereikbaar, dus ze gaan er gewoon vanuit dat er veel FOMO zal zijn.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Deze schijnt van zichzelf al redelijk fragiel te zijn, dat zorgt er misschien voor dat ze het schip niet hoeven te nerfen. En het bereik van die laser is met zijn 1000m ook niet echt geweldig. De laser van de Idris doet 4km.SacreBleu schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 16:16:
[...]
Natuurlijk doen ze dat, als ze schepen gaan verkopen die niemand wil komt er geen geld in het laadje. Ik ben vooral benieuwd wanneer ze het schip/wapen gaan nerfen. Dat zien we ook vaak; in eerste instantie een sterk nieuw schip en met de volgende update weer een nerf.
Zover heb ik mij er nog niet in verdiept. Maar dat zou misschien het verschil kunnen maken.mvds schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 16:30:
[...]
Deze schijnt van zichzelf al redelijk fragiel te zijn, dat zorgt er misschien voor dat ze het schip niet hoeven te nerfen. En het bereik van die laser is met zijn 1000m ook niet echt geweldig. De laser van de Idris doet 4km.
Ik las vooral verhalen dat hij het héél goed doet in PvP. Wellicht een uitzondering in de regel, maar van wat ik ervan las blijkt het toch een behoorlijk machtig schip te zijn. We gaan het zien over een paar maand of er een nerf komt.
Ja, FOMO is zeker de grondslag van hun business model. Ik ben er zelf ook gevoelig voor.mvds schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 16:03:
<...> Dat is gewoon FOMO kweken.
Ik houd niet zo van grinden (en heb er bovendien niet zoveel tijd voor) en als ik met bepaalde schepen aan de slag wil, dan koop ik ze dan toch maar. Ik gok dat ik daarin niet de enige ben...
(al melt ik ook regelmatig, dus tegenwoordig bekostig ik het meeste gewoon met store credit)
De Odin sla ik wel even over
Ik koop nog wel eens iets kleins, zoals de Alpha Wolf, met nieuw geld. Grote schepen idd eigenlijk alleen maar met store credit. Die nieuwe Misc refueler sla ik over, ik zie geen gameloop in refueling. Het is ook wel erg een one trick pony.
Misschien doe ik wel een buyback van een 600i of een Carrack, geen idee waarom, maar ik kom toch steeds weer terug bij die twee schepen, ook al zijn ze redelijk waardeloos zonder de exploration gameplay loop
Misschien doe ik wel een buyback van een 600i of een Carrack, geen idee waarom, maar ik kom toch steeds weer terug bij die twee schepen, ook al zijn ze redelijk waardeloos zonder de exploration gameplay loop
Gezien de Ironclad zo bugged is, heb ik die gesmolten en toch de Tiburon gehaald, om te kijken.
Ik moet eerlijk zijn, met zijn drieën slapt hij wel. Enorme power creep op dit ding.
Ik moet eerlijk zijn, met zijn drieën slapt hij wel. Enorme power creep op dit ding.
Natuurlijk wachten op de nerfs, maar waarop gaat hij goed? Tegen fighters toch wat minder geschikt lijkt me? Mid-Cap ships dan weer wel leuk om met de main gun te raken lijkt meSacreBleu schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 22:09:
Gezien de Ironclad zo bugged is, heb ik die gesmolten en toch de Tiburon gehaald, om te kijken.
Wacht zelf nog even op 4.8.1, wil weer eens wat mercs missies doen, zonder dat ik achter een verplaatstende quantum jump aan spring.
[ Voor 12% gewijzigd door Case_C op 21-05-2026 22:19 ]
Met twee mensen op de forward turrets schiet je fighters met 3 schoten helemaal kapot. De turrets hebben best wel grote arcs.Case_C schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 22:17:
[...]
Natuurlijk wachten op de nerfs, maar waarop gaat hij goed? Tegen fighters toch wat minder geschikt lijkt me? Mid-Cap ships dan weer wel leuk om met de main gun te raken lijkt me.
Wacht zelf nog even op 4.8.1, wil weer eens wat mercs missies doen, zonder dat ik achter een verplaatstende quantum jump aan spring.
Ik was piloot en had twee gunners die de remote turrets aan de voorkant bestuurde. We hebben geen enkel moment een probleem gehad. De turrets hebben ruime Arcs waardoor de traagheid van het schip niet veel uitmaakt. Je bent bijna altijd 'on target' en short-range merk je dat de Tiburon zwaar power creep is.
Elk medium/large schip is daarna extreem vatbaar voor de laser en die gaat ook snel. Gooi nog eens de turrets op en alles is binnen enkele seconden kapot.
Ik richtte mijn laser op een Mercury en na 2 seconden vloog de vleugel er al af. Alsof ik een heet mes door boter duwde. Dit schip zal zeker wel een nerf (moeten) krijgen. Want zoals hij nu is is hij te krachtig.
[ Voor 37% gewijzigd door SacreBleu op 21-05-2026 22:48 ]
Die voorste turrets zijn met hun S7 ballistics natuurlijk ook echt wel sterk, en met 800 ammo kan je ook best vooruit. De achterste turret heeft (dacht ik) 4 x S5? Alles bij elkaar heeft ie echt wel veel vuurkracht. Die gaat denk ik echt sterk generfd worden als de sale afgelopen is.
Alleen het bereik van de S10 main laser is matig, die had echt wel wat hoger gemogen.
En qua looks is het echt wel een mooi schip hoor! Zoals ik al zei, die animaties als ie gaat schieten zijn echt wel top notch!
Alleen het bereik van de S10 main laser is matig, die had echt wel wat hoger gemogen.
En qua looks is het echt wel een mooi schip hoor! Zoals ik al zei, die animaties als ie gaat schieten zijn echt wel top notch!
Zat net even filmpje te kijken van een Tiburon vs Perseus gevecht.
Misschien een beetje voorbarige conclusie op basis van 1 filmpje, maar daarin leek de Perseus nog wel de upper hand te hebben met betere maneuverability en hoger incasseringsvermogen. Als je niet te lang met die laser op je voorhoofd zit, kunnen de s8 turrets toch ook wel aardig huishouden.
Maar dat kan ook aan de piloten gelegen hebben.
Ze lijken iig aan elkaar gewaagd.
Misschien een beetje voorbarige conclusie op basis van 1 filmpje, maar daarin leek de Perseus nog wel de upper hand te hebben met betere maneuverability en hoger incasseringsvermogen. Als je niet te lang met die laser op je voorhoofd zit, kunnen de s8 turrets toch ook wel aardig huishouden.
Maar dat kan ook aan de piloten gelegen hebben.
Ze lijken iig aan elkaar gewaagd.
Gisteravond de eerste aantal (4) Jorrit Dossier missies opnieuw gedaan. Destijds al gedaan, maar dankzij de full wipe staat die voortgang ook weer op nul. Wel fijn dat deze missies nu, in 4.8.1 in ieder geval, het gewoon goed doen. Zonder problemen afgerond. ☺️
Is 4.8.1 al uit dan? Die had ik even gemist, dan denk ik dat ik hem vanavond ook weer even ga aanslingeren.
Nope. Ze hebben gisteren een hotfix toegepast. 4.8.1 komt volgens mij ergens volgende week of over twee weken. Ik dacht volgende week.mvds schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 09:32:
Is 4.8.1 al uit dan? Die had ik even gemist, dan denk ik dat ik hem vanavond ook weer even ga aanslingeren.
Ja dan is het inderdaad wel duidelijk, aan de ene kant mooi dat hij alles kan, maar bijvoorbeeld een light figher zou s7 turrets misschien toch moeten kunnen dodgen (geen idee hoe de balance exact is)SacreBleu schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 22:31:
[...]
Met twee mensen op de forward turrets schiet je fighters met 3 schoten helemaal kapot. De turrets hebben best wel grote arcs.
Ik was piloot en had twee gunners die de remote turrets aan de voorkant bestuurde. We hebben geen enkel moment een probleem gehad. De turrets hebben ruime Arcs waardoor de traagheid van het schip niet veel uitmaakt. Je bent bijna altijd 'on target' en short-range merk je dat de Tiburon zwaar power creep is.
Elk medium/large schip is daarna extreem vatbaar voor de laser en die gaat ook snel. Gooi nog eens de turrets op en alles is binnen enkele seconden kapot.
Ik richtte mijn laser op een Mercury en na 2 seconden vloog de vleugel er al af. Alsof ik een heet mes door boter duwde. Dit schip zal zeker wel een nerf (moeten) krijgen. Want zoals hij nu is is hij te krachtig.
Blijf het wel een toffe adaptatie van de Hammerhead vinden, qua uiterlijk zie je het er niet aan af.
Gaan er vanuit zier nog mensen naar de Bar Citizen volgende week vrijdag?
Waar gaat die gehouden worden?Case_C schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 19:46:
[...]
Drinkz & Bites
Voorstraat 34
3201 BB Spijkenisse
Haha lekker centraalRobinblitz schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 23:44:
[...]
Drinkz & Bites
Voorstraat 34
3201 BB Spijkenisse
In de launcher zelf staat gewoon 4.8.0 met sub-build nummer. Maar heb ergens in-game (voor zover ik me herinner) de notatie 4.8.1 gezien. Vaag. Maar in ieder geval werkt het na de hotfixes wel wat beter, hoewel er nog steeds wel problemen zijn. Tja, SC werkt meestal het beste in de x.x.1 of x.x.2 versie, tot de volgende major release op de PTU komt, waarna de PU weer performance problemen begint te krijgen.Robinblitz schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 09:50:
Nope. Ze hebben gisteren een hotfix toegepast. 4.8.1 komt volgens mij ergens volgende week of over twee weken. Ik dacht volgende week.
Ik ga ook naar Bar Citizen in Spijkenisse a.s. vrijdagCase_C schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 19:46:
[...]
Ja dan is het inderdaad wel duidelijk, aan de ene kant mooi dat hij alles kan, maar bijvoorbeeld een light figher zou s7 turrets misschien toch moeten kunnen dodgen (geen idee hoe de balance exact is)
Blijf het wel een toffe adaptatie van de Hammerhead vinden, qua uiterlijk zie je het er niet aan af.
En vooral die uitgekauwde comments 🤣
iets zegt me dat we een release date krijgen tijdens Summer Game Fest. Geoff Keighley was namelijk snel met dit op X te vermelden.
[ Voor 14% gewijzigd door Vanduul42 op 24-05-2026 21:09 ]
Dat was wel te verwachten ja, de verkopen gingen ook wel hard.
Ja niet helemaal in het midden van nederland, maar dat is volgens mij gedaan om binnen metroafstand te zitten van Ahoy waar de dag erop twitch-con is. Daar is CIG schijnbaar ook aanwezig?
Ben benieuwd wat het precies gaat zijn, laatste keer dat ik bij een bar citizen was was in Utrecht. :P
Wel leuk om weer wat bekende gezichten te zien.
En ja 1 miljard in funding... zal we door de inflatie komen
Wordt gezellig vrijdag, helemaal uitverkocht ook!
Beetje jammer dat we de Vanduul Lance niet krijgen maar goed.
Beetje jammer dat we de Vanduul Lance niet krijgen maar goed.
Voor wie er was: Hoe was het in Spijkenisse?
Het was in ieder geval goed bezocht. Leuke locatie, de bar was groot zat, maar kwam erop neer dat het grootste deel voren op straat plaats vond.GFT_Bak schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 10:18:
Voor wie er was: Hoe was het in Spijkenisse?
DiscoLando, Freyja? en Sandi Gardiner waren van de partij. Disco heeft heel de avond zitten praten over wat er qua patches en events ingame aankomt.
Was op een gegeven moment nog een raffle waar wat schepen en merch te winnen was.
Leuk om iedereen weer een keer te zien.
Er is nu ook een volgende in de planning voor Amsterdam begreep ik?
Ik had heeeel veel kansen om er één te kopen, maar ik ga echt geen 5k voor een JPEG neertellen.
Als je dagen ingame wilt besteden aan onderhoud en bevoorrading van je ingame JPEG's is het een hele leuke boot.Robinblitz schreef op maandag 1 juni 2026 @ 20:47:
[...]
Ik had heeeel veel kansen om er één te kopen, maar ik ga echt geen 5k voor een JPEG neertellen.
Je kan er ook bijna alles mee doen, dat ding spawned zelfs z'n eigen courier missions dat je packages van de voor naar de achterkant van het schip kan bezorgen
Nee zo groot dan word het een dagtaak de boel draaiende te houden.
Heel tof concept voor large scale battles, maar voor de standaard gameplay iets te gek.
En dan, na de aanschaf van een 5k kostende JPG ook nog eens doodleuk de (totaal voorspelbare) melding krijgen om hem vooral de eerste 3 a 4 jaar niet ingame te zien verschijnen.
Oh ja, en je kan hem ook niet omwisselen voor store credit en hem later terugkopen zodat je in de tussentijd nog in elk geval wat schepen kan kopen waar je WEL wat mee kan de komende 3 a 4 jaar, want dat mag bij de Odin niet. Weg = weg, geen buy back mogelijk.
Oh ja, en je kan hem ook niet omwisselen voor store credit en hem later terugkopen zodat je in de tussentijd nog in elk geval wat schepen kan kopen waar je WEL wat mee kan de komende 3 a 4 jaar, want dat mag bij de Odin niet. Weg = weg, geen buy back mogelijk.
Het grootste schip/concept wat ik heb is de Kraken, puur omdat er veel gameplay mee mogelijk word, daarnaast heb ik de Polaris maar de Odin gaat mij echt te ver. Er is 0,0 gameplay voor de Odin, hij heeft niks om tegen te vechten want hij zal zelfs korte metten maken met een Javelin. Enige waar hij voor gebruikt kan worden is het siegen van andere org Odins en/of space stations.
Naast dat er op dit moment amper gameplay is voor grote schepen, maar mogelijk met de aangekondigde group based fights gaat komen, vraag ik mij wel af wat CIGs plannen zijn voor het toch enigszins beschermen van spelers tegen mensen die een Idris/Odin/enz bezitten en zich vervelen en daarom maar andere spelers gaan lastigvallen. Zou het echt zo zijn dat de spelers het zelf maar moeten oplossen, of zouden er regels komen die het onmogelijk maken voor een capital class (combat oriented) schip om in de buurt te komen van een station bijv?
Ik ga er echt van uit dat in de meer gecontroleerde gebieden (dus niet Pyro) de UEE een grote rol gaat spelen in het houden van de orde.
Dus als er players met Idrissen, Odin's en ander grof geschut schepen van NPC's en Players uit space gaan knallen dat er dan behalve PvP bounty missies ook hele horde UEE squadrons ingezet gaan worden om de wet te handhaven.
Zodra een player een flinke crimestat heeft (3 of hoger) dan zou het een hele uitdaging moeten zijn om in gecontroleerde gebieden rond te vliegen
Dus als er players met Idrissen, Odin's en ander grof geschut schepen van NPC's en Players uit space gaan knallen dat er dan behalve PvP bounty missies ook hele horde UEE squadrons ingezet gaan worden om de wet te handhaven.
Zodra een player een flinke crimestat heeft (3 of hoger) dan zou het een hele uitdaging moeten zijn om in gecontroleerde gebieden rond te vliegen
Dit was vroeger al een ding. Als er spelers met hoge crimestats bij stations kwamen waren er UEE patrols van Hammerheads en andere schepen. Ook werd je geregeld gecontroleerd door NPC politie of je drugs bij je had waarna je je kon overgeven of vechten.roepie88 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 12:35:
Ik ga er echt van uit dat in de meer gecontroleerde gebieden (dus niet Pyro) de UEE een grote rol gaat spelen in het houden van de orde.
Jammer dat we nu eigenlijk geen patrouillerende NPC schepen meer hebben, die vond ik best ok. Ook al vlogen ze zich regelmatig te pletter tegen je schip.
Wat mij recent is opgevallen is dat CIG normaal gesproken heel lang doet over het aankondigen + tonen + uitrollen in vele tiers van nieuwe functionalitiet, ze heel rap het hele systeem van het bricken van schepen hebben gebouwd en uitgerold.
Dat is volgens mij echt in sneltreinvaart gedaan. Ik vind het alleen meer een irritatiefactor dan een toevoeging, maar oke. Ik kan nu geen wapens en components meer looten van achtergelaten schepen. (maar ik snap dat het gedaan is om dupen tegen te gaan, maar het heeft nu meer nadelige effecten dan positieve imho)
Dat is volgens mij echt in sneltreinvaart gedaan. Ik vind het alleen meer een irritatiefactor dan een toevoeging, maar oke. Ik kan nu geen wapens en components meer looten van achtergelaten schepen. (maar ik snap dat het gedaan is om dupen tegen te gaan, maar het heeft nu meer nadelige effecten dan positieve imho)
Ja, dat was wel leuk inderdaad. En soms bleven zo'n NPC patrouille schip na controle gewoon achter je aan vliegen. Was ik in mijn Prospector wat aan het mijnen, werd ik gecontroleerd, controle voorbij, bleef dat schip achter me aan vliegen! Tot ik vol was en weg vloog richting Refinery station.mvds schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 12:37:
Jammer dat we nu eigenlijk geen patrouillerende NPC schepen meer hebben, die vond ik best ok. Ook al vlogen ze zich regelmatig te pletter tegen je schip.
Die patrouillerende NPC schepen zijn verdwenen sinds server meshing is toegevoegd.
Nou het was leuk om 4.8 te spelen. Maar dat kan nu niet meer.
Sinds de maintenance van gisteren is mijn account in een "bricked" status gegaan. Ik kan niet meer inloggen op de RSI website, niet meer in de RSI launcher, niks meer. Ik krijg in de launcher API errors en de browser kom ik niet langs de "SIGN IN" knop zonder error o.i.d. Ik kan Issue Council niet meer in, support page niet meer echt niks meer.
En voor mensen met 'oplossingen' komen, ik heb al mijn cache verwijderd, incognito browser en een reboot geprobeerd. Zelfs vanaf mijn mobiel kan ik er niet meer in. It's cooked.
I dare say dat we bij 3.18 niveau van broken zijn aangekomen. CIG heeft zelfs 4.8.1 uitgesteld omdat het broken is.
Sinds de maintenance van gisteren is mijn account in een "bricked" status gegaan. Ik kan niet meer inloggen op de RSI website, niet meer in de RSI launcher, niks meer. Ik krijg in de launcher API errors en de browser kom ik niet langs de "SIGN IN" knop zonder error o.i.d. Ik kan Issue Council niet meer in, support page niet meer echt niks meer.
En voor mensen met 'oplossingen' komen, ik heb al mijn cache verwijderd, incognito browser en een reboot geprobeerd. Zelfs vanaf mijn mobiel kan ik er niet meer in. It's cooked.
I dare say dat we bij 3.18 niveau van broken zijn aangekomen. CIG heeft zelfs 4.8.1 uitgesteld omdat het broken is.
Je bent niet gebanned toevallig? Kan je nog wel je account zien (zonder ingelogd te zijn) op Spectrum bijv? Zie je daar een vreemde status bij je account?
Yep. Ik kan alles nog zien. Ziet er prima uit allemaal.mvds schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 11:12:
Je bent niet gebanned toevallig? Kan je nog wel je account zien (zonder ingelogd te zijn) op Spectrum bijv? Zie je daar een vreemde status bij je account?
Oh oke, dat scheelt. Je had natuurlijk best slachtoffer kunnen zijn van een ban-wave ofzo. Maar dat is het dus niet.Robinblitz schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 11:14:
[...]
Yep. Ik kan alles nog zien. Ziet er prima uit allemaal.
Maar je kan dus ook gewoon helemaal niet in contact komen met support? Of heb je een alt account waarmee dat zou kunnen?
Ik heb een support ticket gemaakt via email en geantwoord op de community manager die aangaf een fix voor een ander login probleem doorgevoerd is. Time will tell, maar blij ben ik totaal niet haha.mvds schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 11:16:
[...]
Oh oke, dat scheelt. Je had natuurlijk best slachtoffer kunnen zijn van een ban-wave ofzo. Maar dat is het dus niet.
Maar je kan dus ook gewoon helemaal niet in contact komen met support? Of heb je een alt account waarmee dat zou kunnen?
Met de release van 4.8.1 vandaag moest ik wel opnieuw inloggen op de Launcher. Log-in token was niet geldig meer, blijkbaar. Gelukkig dat ik niet het probleem van Robinblitz had!
Hopelijk wordt het probleem snel voor je opgelost.
Hopelijk wordt het probleem snel voor je opgelost.
Ik heb wat back and forth gehad met CIG support en het probleem is zojuist verholpen!
Een geforceerde wachtwoord reset vanaf de kant van CIG heeft het probleem opgelost. Moet eerlijk zeggen dat de support echt super snel is gegaan. Ik heb het ticket gisteravond aangemaakt. SLA en KPI is zeker gehaald.
Een geforceerde wachtwoord reset vanaf de kant van CIG heeft het probleem opgelost. Moet eerlijk zeggen dat de support echt super snel is gegaan. Ik heb het ticket gisteravond aangemaakt. SLA en KPI is zeker gehaald.
Er zijn best wel wat account issues. Je hoort o.a. veel over de 60k errors. Daar heb ik ook last van gehad maar was gelukkig ook snel verholpen.
Heel veel heb je niet gemist als je niet kon spelen want er lopen ook veel andere zaken nog niet heel lekker.
Jammer dat de grote Fix-patch gisteren niet door is gegaan. Hopelijk vandaag of uiterlijk morgen.
Dan kan ik eindelijk ervaren hoe de Ironclad vliegt zonder dat de command module steeds loskoppelt
het is soms creatief zoeken naar workarounds en meestal zijn die er ook. Al moet je soms wel even slikken als alle resources van een mining run verdwenen zijn. Het zijn pieken en dalen in de verse. Gelukkig veel hoge pieken (mijn ervaring) maar soms ook diepe dalen.
Heel veel heb je niet gemist als je niet kon spelen want er lopen ook veel andere zaken nog niet heel lekker.
Jammer dat de grote Fix-patch gisteren niet door is gegaan. Hopelijk vandaag of uiterlijk morgen.
Dan kan ik eindelijk ervaren hoe de Ironclad vliegt zonder dat de command module steeds loskoppelt
het is soms creatief zoeken naar workarounds en meestal zijn die er ook. Al moet je soms wel even slikken als alle resources van een mining run verdwenen zijn. Het zijn pieken en dalen in de verse. Gelukkig veel hoge pieken (mijn ervaring) maar soms ook diepe dalen.
De 4.8.1 patch schijnt flink te zijn uitgekleed.
Dat is een understatement. Het is meer een decimaal aanpassing en één soort missie.mvds schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 11:13:
De 4.8.1 patch schijnt flink te zijn uitgekleed.
De rest moet nog volgen met een maintenance update. Maar het is niet zeker wanneer die gaat volgen.
We hopen op vandaag, maar kan ook morgen of later zijn.
Het bericht van CIG...
"Quick update regarding tomorrow’s maintenance that was planned for Alpha 4.8.1: while the new space combat missions "Defend Location" are still scheduled to be enabled tomorrow, we’re going to hold off on the Live Service maintenance for now as we wait on an additional fix that we’d like to wrap up and include in the build before deployment.
The current 4.8.1 update already contains a wide range of fixes, improvements, and additions, and we want to make sure this extra issue is addressed before moving forward with the maintenance window."
Alpha 4.8.1 Maintenance Update - Announcements - Star Citizen - Spectrum v7.117.0
Reden heeft te maken met de fix van een exploit. Voor mij een hele goede reden om een en ander door te schuiven naar een Maintenance update.
Anders hebben we straks weer een compleet ontwrichtte economie waar de miljoenen aUEC worden uitgedeeld alsof het snoepjes zijn.
"Quick update regarding tomorrow’s maintenance that was planned for Alpha 4.8.1: while the new space combat missions "Defend Location" are still scheduled to be enabled tomorrow, we’re going to hold off on the Live Service maintenance for now as we wait on an additional fix that we’d like to wrap up and include in the build before deployment.
The current 4.8.1 update already contains a wide range of fixes, improvements, and additions, and we want to make sure this extra issue is addressed before moving forward with the maintenance window."
Alpha 4.8.1 Maintenance Update - Announcements - Star Citizen - Spectrum v7.117.0
Reden heeft te maken met de fix van een exploit. Voor mij een hele goede reden om een en ander door te schuiven naar een Maintenance update.
Anders hebben we straks weer een compleet ontwrichtte economie waar de miljoenen aUEC worden uitgedeeld alsof het snoepjes zijn.
Gameplay is er altijd. Ook in real life, Bismarck , tiger tank zijn ook verslagen door mindere tegenhangers. Maar de strategie is in nummers.Robinblitz schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 11:30:
Het grootste schip/concept wat ik heb is de Kraken, puur omdat er veel gameplay mee mogelijk word, daarnaast heb ik de Polaris maar de Odin gaat mij echt te ver. Er is 0,0 gameplay voor de Odin, hij heeft niks om tegen te vechten want hij zal zelfs korte metten maken met een Javelin. Enige waar hij voor gebruikt kan worden is het siegen van andere org Odins en/of space stations.
Het is dus Odin vs Odin of
Odin vs floot
In marine oorlog voering zijn de grote slag schepen weg . Carrier verving hun.
Als zal je squadron van paar idrisen en tiberon en zooi zware torpedo er op los moeten laten.
Voorbeeld Tactiek is alle PDC array aanvallen en dan wolk aan S10 torpedo’s
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
De onderhoudsduur is ondertussen van 6 uur naar 9 uur verhoogd. Vandaag begint trouwens ook Summer Game Fest. Er gaan ondertussen geruchten rond dat deze lange downtime misschien ook iets te maken heeft met SQ42, (SQ42 PTU shadow drop) al betwijfel ik dat zelf.
Er gingen al langer geruchten rond dat CIG een grote aankondiging gaat doen op Summer Games Fest. Het is best wel vreemd dat er dan een grote onderhoud is, vlak voor Summers Game Fest. Het zou natuurlijk ook allemaal toeval zijn.
Dit zijn de geruchten over Summer Games Fest.
Er gingen al langer geruchten rond dat CIG een grote aankondiging gaat doen op Summer Games Fest. Het is best wel vreemd dat er dan een grote onderhoud is, vlak voor Summers Game Fest. Het zou natuurlijk ook allemaal toeval zijn.
[ Voor 46% gewijzigd door CyberToon op 05-06-2026 20:24 ]
Gezien de staat van de laatste patch vind ik het aannemelijker dat ze gewoon problemen hebben met het uitrollen van deze patch.
En ja, de SC/SQ42 scene is goed in het verspreiden van "geruchten" gevoed door hopium
En ja, de SC/SQ42 scene is goed in het verspreiden van "geruchten" gevoed door hopium
Ik gok toeval. Dan hadden ze afgelopen woensdag ook niet naar 4.8.1 hoeven gaan.CyberToon schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:13:
De onderhoudsduur is ondertussen van 6 uur naar 9 uur verhoogd. Vandaag begint trouwens ook Summer Game Fest. Er gaan ondertussen geruchten rond dat deze lange downtime misschien ook iets te maken heeft met SQ42, (SQ42 PTU shadow drop) al betwijfel ik dat zelf.
[YouTube: The Signs Are All There — Squadron 42 at Summer Game Fest]
Er wordt, mijns inziens, te veel ingelezen in dingen. Net als men doet met Rockstar en GTA VI.
Volgens mij had Jared ook al gereageerd dat er niets SQ42 gerelateerd zou volgen op Summer Games Fest. De kans is aanwezig, maar ik denk dat het nu allemaal héél veel copium is.
Update 4.8.1 bevatte alleen een Defend Location-missie, verder stelde de patch niets voor. Er werd meteen gezegd dat er binnen twee dagen een groot onderhoud zou aankomen met een flinke patch vol fixes. Ondertussen is het onderhoud zelfs verlengd naar negen uur, wat betekent dat het van 14:00 tot 23:00 uur duurt.SacreBleu schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:43:
[...]
Ik gok toeval. Dan hadden ze afgelopen woensdag ook niet naar 4.8.1 hoeven gaan.
Er wordt, mijns inziens, te veel ingelezen in dingen. Net als men doet met Rockstar en GTA VI.
Volgens mij had Jared ook al gereageerd dat er niets SQ42 gerelateerd zou volgen op Summer Games Fest. De kans is aanwezig, maar ik denk dat het nu allemaal héél veel copium is.
Het is juist erg vreemd dat ze patch 4.8.1 pushen met een nieuwe missie, zonder enige bugfixes of verbeteringen, en vervolgens meteen aankondigen dat er binnen twee dagen alweer een andere patch wordt gereleased, vlak voor Summer Games Fest. Dan hadden ze net zo goed kunnen wachten met patch 4.8.1.
Dit is toch precies wat ik zeg in mijn post? Als het de bedoeling was geweest om vanavond iets uit te brengen wat gerelateerd is aan SQ42, dan hadden ze woensdag niets hoeven doen en gewoon vandaag alles kunnen pushen.CyberToon schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:50:
[...]
Update 4.8.1 bevatte alleen een Defend Location-missie, verder stelde de patch niets voor. Er werd meteen gezegd dat er binnen twee dagen een groot onderhoud zou aankomen met een flinke patch vol fixes. Ondertussen is het onderhoud zelfs verlengd naar negen uur, wat betekent dat het van 14:00 tot 23:00 uur duurt.
Het is juist erg vreemd dat ze patch 4.8.1 pushen zonder enige bugfixes of verbeteringen, en vervolgens meteen aankondigen dat er binnen twee dagen alweer een andere patch wordt gereleased, vlak voor Summer Games Fest. Dan hadden ze net zo goed kunnen wachten met patch 4.8.1.
En ook meteen aangegeven dat de maintenance 9 uur zou duren i.p.v. 6 uur en dan tussendoor nog eens 3 uur extra.
[ Voor 5% gewijzigd door SacreBleu op 05-06-2026 20:55 ]
Er komt ook iets uit vanavond, want het spel ligt er al sinds 14:00 eruit en de onderhoud duurt nu tot 23:00 uur. En of het nu SQ42 gerelateerd is, staat even ter zijde. Waarom een single missie pushen, als er een groot onderhoud toch gaat gebeuren?SacreBleu schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:53:
[...]
Dit is toch precies wat ik zeg in mijn post? Als het de bedoeling was geweest om vanavond iets uit te brengen wat gerelateerd is aan SQ42, dan hadden ze woensdag niets hoeven dan en dan gewoon vandaag alles pushen.
[ Voor 13% gewijzigd door CyberToon op 05-06-2026 20:57 ]
Je leest over het stukje "gerelateerd aan SQ42" heen, lijkt het. Dat de bugfixes voor 4.8.1 eraan komen was al bekend. Ik ben alleen nog niet overtuigd dat dit allemaal causaal verband heeft met SQ42 of Summer Game Fest.CyberToon schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:56:
[...]
Er komt ook iets uit vanavond, want het spel ligt er al sinds 14:00 eruit en de onderhoud duurt nu tot 23:00 uur.
Ik heb mijn bericht allang al aangepast.SacreBleu schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:58:
[...]
Je leest over het stukje "gerelateerd aan SQ42" heen, lijkt het. Dat de bugfixes voor 4.8.1 eraan komen was al bekend. Ik ben alleen nog niet overtuigd dat dit allemaal causaal verband heeft met SQ42 of Summer Game Fest.
Allang is wel een hele grote greep als we het hebben over een minuut. Maar you do you.
Nee, dat staat niet terzijde, daar gaat onze hele discussie over.CyberToon schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:56:
[...]
Er komt ook iets uit vanavond, want het spel ligt er al sinds 14:00 eruit en de onderhoud duurt nu tot 23:00 uur. En of het nu SQ42 gerelateerd is, staat even ter zijde. Waarom een single missie pushen, als er een groot onderhoud toch gaat gebeuren?
Die missie was al eerder in SC beschikbaar, dat is waarschijnlijk een simpele aanpassing geweest. Het onderhoud is gedaan om een exploit te fixen.
Mijn edit is één minuut voor jouw post. Dus wat probeer je nu precies te zeggen, of wat probeer je nu precies te bereiken met jouw reactie?SacreBleu schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 20:59:
[...]
Allang is wel een hele grote greep als we het hebben over een minuut. Maar you do you.
Ik ga echt kappen met interactie in de Star Citizen topic. Dit soort reacties verzieken gewoon de hele sfeer weer en de laatste tijd zijn sommige mensen flink op dreef binnen de Star Citizen sectie.
[ Voor 21% gewijzigd door CyberToon op 05-06-2026 21:03 ]
Dat je enorm overdrijft met je 'allang' Ik heb je geqoutet voordat je je reactie had aangepast.CyberToon schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 21:02:
[...]
Mijn edit is één minuut voor jouw post. Dus wat probeer je nu precies te zeggen, of wat probeer je nu precies te bereiken met jouw reactie?
Dat zie je ook aan de quote.
We gaan het over een paar uur zien of we iets krijgen te horen of zien van SQ42.
Nogmaals, wat probeer je nou te bereiken? Ik heb toch netjes mijn topic aangepast, één minuut voordat jij je reactie poste. Dus, ik snap niet precies waar je naar heen wilt met deze reactie?SacreBleu schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 21:04:
[...]
Dat je enorm overdrijft met je 'allang' Ik heb je geqoutet voordat je je reactie had aangepast.
Dat zie je ook aan de quote.![]()
We gaan het over een paar uur zien of we iets krijgen te horen of zien van SQ42.
Kunnen we het AUB on-topic houden en deze vage reacties achterwegen laten die totaal geen toegevoegde waarde hebben, zonder mij zo aan te vallen? Merk de laatste tijd dat er een aantal mensen flink op dreef zijn, vooral als je mening niet deelt of het anders ziet.
[ Voor 19% gewijzigd door CyberToon op 05-06-2026 21:08 ]
Ik had nog nooit gehoord van Summer Game Fest trouwens. Maar blijkbaar begint het over een krappe 2 uur
Je bent zelf het sfeertje begonnen door te gaan dreinen over je edit.CyberToon schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 21:05:
[...]
Nogmaals, wat probeer je nou te bereiken? Ik heb toch netjes mijn topic aangepast, één minuut voordat jij je reactie poste. Dus, ik snap niet precies waar je naar heen wilt met deze reactie?
Kunnen we het AUB on-topic houden en deze vage reacties achterwegen laten die totaal geen toegevoegde waarde hebben, zonder mij zo aan te vallen? Merk de laatste tijd dat er een aantal mensen flink op dreef zijn, vooral als je mening niet deelt of het anders ziet.
Je bent hier geen slachtoffer.
Volgens mij is dit het nieuwe 'Game Awards'.mvds schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 21:06:
Ik had nog nooit gehoord van Summer Game Fest trouwens. Maar blijkbaar begint het over een krappe 2 uur
Sorry? Ik geef je gewoon netjes een antwoord dat ik het bericht allang al had aangepast inderdaad. Met als in context dat ik niet ná jouw bericht maar ervoor al had aangepast en dus jouw aanname irrelevant maakt. Dus, wat probeer je nu te bereiken? Ik geef alleen netjes antwoord dat ik SQ42 niet over het hoofd heb gezien in jouw bericht.SacreBleu schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 21:11:
[...]
Je bent zelf het sfeertje begonnen door te gaan dreinen over je edit.
Je bent hier geen slachtoffer.
We zullen zien wat er de komende uren/dagen ons te verwachten staat, al betwijfel ik het ook zéér dat we een shadow drop gaan krijgen. Maar goed, ik hou het hier voor gezien.
[ Voor 16% gewijzigd door CyberToon op 05-06-2026 21:25 ]
Summer Game Fest is zeg maar de onofficiële vervanger van E3. Geoff Keighley host het. Is in 2020 tijdens COVID gestart volgens mij.mvds schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 21:06: