Er is een enorm verschil tussen "90% instanced" en "90% AI". Instanced betekend dat je geen spelers
kan tegenkomen. 90% AI betekend dat je alsnog ten alle tijden spelers
kan tegenkomen maar dat het veel meer NPC's zijn dan echte spelers.
De game wereld is daar op dit moment veel te klein voor met maar twee (binnenkort drie) solar systems. De 100 solar systems hebben ze ook al losgelaten gezien hun 1.0 release vijf solar systems zal betreffen.
Ik hoop op ongeveer 90% instanced content en 10% in de grote steden en hubs dat je elkaar tegen komt.
Je zoekt dus eigenlijk gewoon een singleplayer/Co-Op game als ik het zo lees. Een aantal hubs waar je mensen tegenkomt is geen MMORPG, maar gewoon een singleplayer/co-op game met een aantal verzamelplaatsen.
De quote komt trouwens van Arrowhead Games, en ik vind hem heel erg toepasselijk voor Star Citizen. Een game waar ze PvE en PvP in één open sandbox willen hebben en waar de twee
kunnen mixen en elkaar tegen komen. Maak je alle missie's instanced (aka, je kan niemand anders tegen komen terwijl je met jouw missie bezig bent) druk je de groep die WEL wilt mixen en elkaar tegenkomen weg. Maak je niks instanced (aka, je kan overal elkaar tegen komen met mogelijk PvP als resultaat) druk je de groep die NIET wilt mixen en elkaar tegenkomen weg.
Daarom vond ik CIG's voorgestelde idee m.b.t. combat patrols en player beacons ook een geweldige middenweg. Ga je als PvE'er naar Null-sec (Pyro), kun je verwachten door andere spelers opgeblazen te worden. Dit is namelijk de soort van PvP regio waar jij het over hebt. Mid-sec is een beetje combat patrols en zal hulp wat langer duren voordat ze er zijn, mocht je aangevallen worden door een speler. En dan heb je Hi-Sec (Stanton) waar veel AI combat patrols zijn en AI snel ter plekke zal zijn om je te helpen als je aangevallen word. Dit is dan ook meer PvE. Hiermee druk je geen van beide groepen weg en kom je in de buurt van "a game for everyone".
Ik ben geen PvP'er die elke dag mensen op zoekt om neer te knallen en met een CS5 rond te vliegen. 99% van mijn game tijd is PvE (is ook te zien op mijn streams). Maar het feit dat je ten alle tijden aangevallen kan worden (helemaal als je het zelf op zoekt door naar plekken te gaan waar gigantisch veel geld te verdienen is met cargo... Dupree momenteel... Dan kun je pirates verwachten) is ENORM gaaf. Als ik met een C2 naar een locatie ga om lekker drugs in te slaan wat veel waard is, neem ik bewust dat risico. Ik
HOEF er niet heen, maar ik wil het.
Hetzelfde met mensen die klagen over "griefen" (PvP is geen griefen, iemand's hangar invliegen en daar mensen killen of rammen, is wel griefen) omdat ze naar een OM vliegen terwijl de chat al aangeeft dat er piraten rondhangen daar is een eigen keuze. Je HOEFT niet naar OM1. Je kan ook via OM3 naar OM2 gaan en de piraten omzijlen.
Ik heb één keer met mijn org een blokkade opgezet, dit was tijdens Supply or Die. Wij QT intercepte cargo schepen en gaven ze drie opties. Of je betaald ons een bedrag, of je levert een deel van je cargo in, of we soft killen je en pakken je spul. De meeste die we tegen kwamen, kozen voor een vierde optie, self-destruct. Waarom? De game kent geen consequenties met dood gaan. Dus het "afromen" van miners/haulers werkt niet. Want mensen blazen liever zichzelf op dan dat ze maar 1 SCU af staan.
Thank you for coming to my TED Talk.