Ecological schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 20:30:
Ik vind het niet erg, ik denk ook wel dat het fijn is als de high end componenten markt een beetje kan herstellen qua GPU en RAM. Daarnaast hebben ze wat meer tijd om te polishen. Mijn najaar zit toch beetje vol qua games en - ze hebben meer tijd om de PU op te poetsen, want als mensen na SQ42 naar de PU gaan en dan een negatieve ervaring hebben is het ook niet fijn.
Ik verwacht niet dat dit over zes maanden al hersteld is. De productie capaciteit van 2027 voor geheugen blijkt al vol te zitten. AI toeft voorlopig nog even verder.
mvds schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 20:09:
[...]
Ik heb er wel gemengde gevoelens bij moet ik eerlijk zeggen. Dit voelt wel heel erg als een "zie je nou wel" momentje. GTA6 komt niet op de PC in 26Q4 en SQ42 komt niet op de console in 26Q4 dus ze hoeven elkaar helemaal niet in de weg te zitten.
Voor mij voelt het als een smoesje en bevestiging dat SQ42 helemaal niet zo af was als CIG ons wil doen geloven. En ik denk dat het weer voor heel veel negatieve berichten gaat zorgen op internet, of ze nou terecht zijn of niet, dit was absoluut geen slimme zet van CIG.
Ik denk dat je onderschat hoe groot het publiek voor GTA VI is. Daarbij mensen kunnen én een console hebben én een PC. En het is niet of-of. Dus het feit dat GTA VI uitkomt op een console betekent niet dat het geen impact kan hebben op een spel wat voor PC uitkomt.
Wat de reden ook is, SQ42 heeft niet hetzelfde gewicht als GTA VI, als ze SQ42 tijdens IAE zouden releasen, zou het compleet onder de rader vliegen, omdat iedereen kijkt naar GTA VI.
Als het spel niet af is, waarom dan uitbrengen? Nee, ik kan mij niet vinden in je uitspraak dat CIG geen slimme zet heeft gedaan. Of het nu is omdat het spel niet af is, of omdat GTA VI te groot is om tegen te vechten. Beide zijn mijns inziens juist goede redenen om de release uit te stellen.
De launch kunnen ze maar één keer doen. Als het product niet af is, moet je dat in deze tijd niet meer doen, want je wordt aan de paal gezet. Wordt het spel wel over het hoofd gezien omdat er maar weinig/te weinig mensen zijn die het spel in het licht zetten, dan krijg je niet de hype die je wil.
Dit is destijds ook misgegaan met Titanfall 2, die precies tussen een nieuwe CoD en Battlefield zat. Compleet ondergesneeuwd. Jaren later, toen de support was gestopt werd het 'sleeper' hit.
Toen was het al te laat.
[
Voor 59% gewijzigd door
SacreBleu op 28-08-2026 00:00
]
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G9 OLED | Corsair RM850x