Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

Recon24 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:35:
Star Citizen developer plans 1000-person Manchester mega studio

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi man. Doen ze goed voor een bedrijf dat alleen een Alpha space sandbox maakt.

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FijneKerst schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:33:
[...]

Mooi man. Doen ze goed voor een bedrijf dat alleen een Alpha space sandbox maakt.
een fijne kerst inderdaad, Mister Grinch...

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Dit soort opmerkingen worden ook nog steeds op de frontpage geplaatst zie ik, waar men mij in wilt taggen schijnbaar.

Zoals "Misschien moeten ze het weer aan MS geven die weten er wel wat mee te doen". Net alsof MS een goede track record heeft met hun eigen studio's. Die kunnen nauwelijks hun grootste franchise volledig afleveren volgende maand.

Allemaal van die nutteloze drive-by posts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebben
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 22:02

Sebben

https://pixelpet.io

Recon24 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:19:
Dit soort opmerkingen worden ook nog steeds op de frontpage geplaatst zie ik, waar men mij in wilt taggen schijnbaar.

Zoals "Misschien moeten ze het weer aan MS geven die weten er wel wat mee te doen". Net alsof MS een goede track record heeft met hun eigen studio's. Die kunnen nauwelijks hun grootste franchise volledig afleveren volgende maand.

Allemaal van die nutteloze drive-by posts.
MS heeft zéker een track record, heel relevant zelfs. Ze hebben Chris Roberts zijn vorige escalatie-ramp Freelancer overgenomen én afgemaakt. Leuke game. Maar niemand wilt nu zijn vingers nog aan Star Citizen branden omdat er veel te veel beloofd is en het de vraag is of de trainwreck uberhaupt wel te repareren is en de basis werkbaar te krijgen. Veel slimmer om zoals Bethesda (hee, ook eigendom van MS) een eigen space game te maken.

Ik weet even niet welke MS franchise je naar verwijst, maar zelfs als ze het niet optijd redden volgende maand, denk je dat MS het dan met een jaar uitstelt? En dan over een jaar, met nog een jaar uitstellen? En dat dan nog een paar keer om vervolgens helemaal maar geen enkele deadline te noemen? Je kan vinden wat je wilt van MS maar ik heb ze nog niet op zulke bs praktijken betrapt als Chris.

PixelPet: genereer GRATIS met direct toegang tot de meeste Civitai modellen. Snel aan de slag op Telegram of Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sebben schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:53:
[...]

MS heeft zéker een track record, heel relevant zelfs. Ze hebben Chris Roberts zijn vorige escalatie-ramp Freelancer overgenomen én afgemaakt. Leuke game. Maar niemand wilt nu zijn vingers nog aan Star Citizen branden omdat er veel te veel beloofd is en het de vraag is of de trainwreck uberhaupt wel te repareren is en de basis werkbaar te krijgen. Veel slimmer om zoals Bethesda (hee, ook eigendom van MS) een eigen space game te maken.

Ik weet even niet welke MS franchise je naar verwijst, maar zelfs als ze het niet optijd redden volgende maand, denk je dat MS het dan met een jaar uitstelt? En dan over een jaar, met nog een jaar uitstellen? En dat dan nog een paar keer om vervolgens helemaal maar geen enkele deadline te noemen? Je kan vinden wat je wilt van MS maar ik heb ze nog niet op zulke bs praktijken betrapt als Chris.
Freelancer is een game.
Star Citizen is geen game, allang niet meer.
Het is op en top bedoeld als sim, niet als game. En dat merk je aan alles.

Ik vind dat mensen moeten stoppen met het drakenproject een 'game' te noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

Verwijderd schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:58:
[...]

Freelancer is een game.
Star Citizen is geen game, allang niet meer.
Het is op en top bedoeld als sim, niet als game. En dat merk je aan alles.

Ik vind dat mensen moeten stoppen met het drakenproject een 'game' te noemen.
Interessant, maar ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt en waar je met deze stelling naartoe wilt. Kan je dit toelichten? Ik ben wel benieuwd wat dan het verschil is tussen een game en een sim. En kan je dan ook concretere voorbeelden noemen ipv "alles"? En waarom mogen mensen het van jou geen game noemen?

PixelPet: genereer GRATIS met direct toegang tot de meeste Civitai modellen. Snel aan de slag op Telegram of Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebben schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:57:
[...]

Interessant, maar ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt en waar je met deze stelling naartoe wilt. Kan je dit toelichten? Ik ben wel benieuwd wat dan het verschil is tussen een game en een sim. En kan je dan ook concretere voorbeelden noemen ipv "alles"? En waarom mogen mensen het van jou geen game noemen?
ik doel daarmee op jouw formulering 'space game'.

Het hele concept van Star Citizen is een simulatie, niet perse meer een 'game'.

Je moet dus daadwerkelijk in de metro zitten van A naar B. Na een paar keer spawnen in je hab via de lift/lobby/metro naar de space terminal gaan ben je het wel zat als het je puur gaat om spelen/vliegen.
Op alle knopjes drukken om dingen aan te zetten.
Helemaal naar je schip toe lopen en er weer vanaf een space station in.
In bijv. Freelancer is het gewoon een kwestie van docken en dan heb je wat opties maar in Star Citizen moet je zelf al het loopwerk doen. Je helm bewust afzetten om een hotdog naar binnen te werken.
Handmatig je helmvizier afvegen als er teveel condens op zit.

Tal van dingen die je niet wil in een 'game' omdat het te lang duurt, teveel effort is en mensen afgeleid/afgehaakt raken van de daadwerkelijke gameplay: missies, storyline etc.

Het is de focus op detail van de simulatie die ervoor zorgt dat het steeds verder afwijkt van een 'game'.
Kunnen we natuurlijk gaan discussieren over wat een 'game' dan is en wanneer die definitie eindigt.
Als Star Citizen een game zou moeten zijn dan faalt het inderdaad. En zal het nooit uitgebracht worden.

Nu is het een simulatie in aanbouw die geleidelijk aan steeds uitgebreider wordt qua functionaliteiten.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2021 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Sebben schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:57:
[...]

Dat het geen "game" is blijkt een grotere algemene consensus te zijn dan je denkt en ook ik sluit mij daar bij aan.
Deze video van LiefX getiteld "What IS Star Citizen?" is mijn go-to video om mensen uit te leggen wat Star Citizen nu eigenlijk is.
YouTube: What IS Star Citizen? - Explaining The Game's Vision

Indien geen geduld kun je direct naar 5:45 waar letterlijk de stelling waarom het geen "game" is en waarom niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Verwijderd schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:02:
Je moet dus daadwerkelijk in de metro zitten van A naar B. Na een paar keer spawnen in je hab via de lift/lobby/metro naar de space terminal gaan ben je het wel zat als het je puur gaat om spelen/vliegen.
Op alle knopjes drukken om dingen aan te zetten.
Helemaal naar je schip toe lopen en er weer vanaf een space station in.
In bijv. Freelancer is het gewoon een kwestie van docken en dan heb je wat opties maar in Star Citizen moet je zelf al het loopwerk doen. Je helm bewust afzetten om een hotdog naar binnen te werken.
Handmatig je helmvizier afvegen als er teveel condens op zit.

Tal van dingen die je niet wil in een 'game' omdat het te lang duurt, teveel effort is en mensen afgeleid/afgehaakt raken van de daadwerkelijke gameplay: missies, storyline etc.
Voor nu heb je uiteraard wel wat keuzes.
Zo kun je uitloggen op een space station of zelfs in je schip, zodat je niet geforceerd ten alle tijden door alle gameplay loops moet zoals hier beschreven.
Gelukkig mogen quick keys ook nog indien je niet helemaal de immersie in wil, om bijvoorbeeld, je schip aan te zetten en op te starten etc.
Het is de focus op detail van de simulatie die ervoor zorgt dat het steeds verder afwijkt van een 'game'.
Kunnen we natuurlijk gaan discussieren over wat een 'game' dan is en wanneer die definitie eindigt.
Als Star Citizen een game zou moeten zijn dan faalt het inderdaad. En zal het nooit uitgebracht worden.
Nu is het een simulatie in aanbouw die geleidelijk aan steeds uitgebreider wordt qua functionaliteiten.
Toch hebben de developers onlangs nog gezegd in een Inside Star Citizen (over ship to ship combat) dat ook weer niet TE ver mag doorslaan in pure sim. De fun factor moet ook worden gewaarborgd i.p.v. een strakke serieuze super "realistische" simulatie. And that's a good thing, daar ik nooit zwaar in simulaties ben blijven hangen.
Operation Flashpoint, ARMA en dat soort zaken kon ik nooit echt inkomen. Star Citizen op de een of andere manier weer wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Darkwolf_1982 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:11:
[...]

Voor nu heb je uiteraard wel wat keuzes.
Zo kun je uitloggen op een space station of zelfs in je schip, zodat je niet geforceerd ten alle tijden door alle gameplay loops moet zoals hier beschreven.
Gelukkig mogen quick keys ook nog indien je niet helemaal de immersie in wil, om bijvoorbeeld, je schip aan te zetten en op te starten etc.

[...]

Toch hebben de developers onlangs nog gezegd in een Inside Star Citizen (over ship to ship combat) dat ook weer niet TE ver mag doorslaan in pure sim. De fun factor moet ook worden gewaarborgd i.p.v. een strakke serieuze super "realistische" simulatie. And that's a good thing, daar ik nooit zwaar in simulaties ben blijven hangen.
Operation Flashpoint, ARMA en dat soort zaken kon ik nooit echt inkomen. Star Citizen op de een of andere manier weer wel.
ja ik ben wel blij met de optie om het schip in een keer aan te zetten. Ik ga nog wel proberen om eea te mappen naar een Virpil control panel #2 om te kijken of daar leuke dingen mee te doen zijn. Op mouse/keyboard vind ik de R (dacht ik?) wel handig en gebruik ik die inderdaad maar als ik een reeks palletjes kan overhalen bij starten/stoppen van m'n ship stap ik daar direct op over :P

Ik ben uiteraard na tig keer op NB spawnen inderdaad naar Tressler gegaan en daar m'n regen status ingesteld. Scheelt weer, maar het is wel het concept van de beleving. Dat is hoe het werkt. En dat gaat veel verder dan een generieke game die er mooi uit ziet. De opties zijn gedetailleerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2021 13:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

Dat het geen game zou mogen heten, hoor ik nu voor het eerst. Ik zal wel achter lopen. Of ik het ermee eens ben is een ander verhaal. Voel je overigens vrij dit te negeren als je geen zin hebt in een rant. Voor de duidelijkheid, ik haal er geen plezier uit om iemand anders plezier te ontnemen en het is ook echt geen afgunst. De discussie vind ik interessant. Zeker als de definitie van een woord wordt bepaald.
Darkwolf_1982 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:04:
[...]

YouTube: What IS Star Citizen? - Explaining The Game's Vision
Indien geen geduld kun je direct naar 5:45 waar letterlijk de stelling waarom het geen "game" is en waarom niet. :)
Letterlijk het eerste wat hij daar zegt "ok ok, so obviously it is a videogame". De rest van de onderbouwing: dat het universum doorgaat, met 'levende npcs, met banen, they don't stop when you stop', quests die komen en gaan onafhankelijk van of je er bent of niet'.

Los van of het uberhaupt al functioneel is, zijn het gewoon cijfers en héle simpele scripts met een random factor. Dus laten we alsjeblieft niet doen alsof het échte levende wezens zijn. Dat is marketing bullshit die we (ik) al sinds de jaren 90 kennen. Quests die komen en gaan zijn net zo simpel te maken. Dit is echt niet revolutionair.
tyrunar schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:02:
<knip>verhaal over dat alles veel moeite kost</knip>
Dit is de definitie van een immersive game, voor mensen die detail kunnen waarderen en het leuk vinden om voor elke handeling 2 extra handelingen te moeten doen. Net als flight sims of vroege space games (bij Tie Fighter had je bijvoorbeeld ook een heel keyboard nodig voor de besturing). Je zou kunnen zeggen dat ze het naar een nieuw niveau tillen.
De definitie van een game eindigt wanneer entertainment niet het doel is. Zodra het educatief wordt bijvoorbeeld. Maar zelfs dan wordt het vaak een edu-game genoemd.
Operation Flashpoint, ARMA en dat soort zaken kon ik nooit echt inkomen.
ARMA 3 gaat je dus een stap te ver in hun sim-zijn? Op hun site heet het een game. En op wiki: "ARMA 3 is an open-world, realism-based, military tactical shooter video game". Een realistische game, maar wel een game.

Sorry dat ik me hier drukker over maak dan noodzakelijk, maar dit voelt als weer een excuus om er ok mee te zijn dat het te lang duurt en in dit geval wordt er zelfs een definitie van een woord voor aangepast. Dat gaat me wat ver.

Overigens.. ondertussen op SC headquarters:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PVr017jDUVg5nNEYyp1M0jdPhXg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jOvFtdjnictjRYr1gHa6GNlp.jpg?f=fotoalbum_large
About the GAME, GAME modes, how to PLAY, PLAY now. Volgens de makers is het ook een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebben schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:13:
Dat het geen game zou mogen heten, hoor ik nu voor het eerst. Ik zal wel achter lopen. Of ik het ermee eens ben is een ander verhaal. Voel je overigens vrij dit te negeren als je geen zin hebt in een rant. Voor de duidelijkheid, ik haal er geen plezier uit om iemand anders plezier te ontnemen en het is ook echt geen afgunst. De discussie vind ik interessant. Zeker als de definitie van een woord wordt bepaald.

[...]

Letterlijk het eerste wat hij daar zegt "ok ok, so obviously it is a videogame". De rest van de onderbouwing: dat het universum doorgaat, met 'levende npcs, met banen, they don't stop when you stop', quests die komen en gaan onafhankelijk van of je er bent of niet'.

Los van of het uberhaupt al functioneel is, zijn het gewoon cijfers en héle simpele scripts met een random factor. Dus laten we alsjeblieft niet doen alsof het échte levende wezens zijn. Dat is marketing bullshit die we (ik) al sinds de jaren 90 kennen. Quests die komen en gaan zijn net zo simpel te maken. Dit is echt niet revolutionair.

[...]

Dit is de definitie van een immersive game, voor mensen die detail kunnen waarderen en het leuk vinden om voor elke handeling 2 extra handelingen te moeten doen. Net als flight sims of vroege space games (bij Tie Fighter had je bijvoorbeeld ook een heel keyboard nodig voor de besturing). Je zou kunnen zeggen dat ze het naar een nieuw niveau tillen.

[...]

De definitie van een game eindigt wanneer entertainment niet het doel is. Zodra het educatief wordt bijvoorbeeld. Maar zelfs dan wordt het vaak een edu-game genoemd.

[...]

ARMA 3 gaat je dus een stap te ver in hun sim-zijn? Op hun site heet het een game. En op wiki: "ARMA 3 is an open-world, realism-based, military tactical shooter video game". Een realistische game, maar wel een game.

Sorry dat ik me hier drukker over maak dan noodzakelijk, maar dit voelt als weer een excuus om er ok mee te zijn dat het te lang duurt en in dit geval wordt er zelfs een definitie van een woord voor aangepast. Dat gaat me wat ver.

Overigens.. ondertussen op SC headquarters:
[Afbeelding]
About the GAME, GAME modes, how to PLAY, PLAY now. Volgens de makers is het ook een game.
de makers moeten niet zeuren.
Als het een spel was, was er een speelbare beta.
Nu zijn het alpha testmodules.

Een game is een kant en klaar pakket wat je kan spelen.
Nu zit er teveel focus op in en uit het vliegtuig stappen bijv. Nergens voor nodig, dat doen ze maar als extra aanvulling als de game verder qua algehele basics al klaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:55

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Sowieso is het een spel die zich afspeelt in een verre toekomst met worm holes, aliens en totaal niet realistische ruimte reizen (orbital manoeuvres anyone?). Dus in alle opzichten is het een space game, geen sim. Echt wat een onzin weer..

[ Voor 4% gewijzigd door Ircghost op 02-12-2021 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

Ircghost schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:35:
totaal niet realistische ruimte reizen (orbital manoeuvres anyone?)
Grappig dat je dit aanhaalt. Dat was het onderwerp dat bij mij barsten deed ontstaan in CR zijn verhalen. Toen hij in zo'n beloftesvideo begon over dat ruimte reizen realistisch moesten worden en dat alle physics en dynamics van de ruimteschepen moesten kloppen met alle thrusters etc.

Tot op dat moment vond ik alles wat hij riep cool en hoe meer detail hoe beter, maar het enige wat ik toen nog kon denken was why? Een realistisch ruimteschip is niet automatisch ook een mooi ruimteschip, dus zelfs als je zin en tijd hebt om dat zo uitvoerig uit te werken, wordt er wel iemand blij van het resultaat? En dat begon ik toen ook te denken met terugwerkende kracht op zijn eerdere beloftes. Wat is in vredesnaam het nut? Waarom maak je het jezelf zo intens moeilijk, terwijl je je moet afvragen of iemand er wel echt op zit te wachten. Het is vooral het verhaal en de bevlogenheid die aanspreekt, niet het praktische nut of het plezier dat mensen er daadwerkelijk uit halen in de game.

Elk toegevoegde detail doet het houtje touwtje framework dat er staat alleenmaar meer rammelen, sommige van die fraaie details zijn er zelfs alweer uitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Iedereen moet gewoon lekker het project bij het gewenste naampje noemen.
Mij maakt het uiteindelijk niet zoveel uit en lig niet echt wakker van definities.
Heb dan ook nooit gezegd wat het wel en niet genoemd mag worden, gezien ik de website van CIG ook ken.
Vergeet de website... zie de launcher welke letterlijk zegt: "launch game".
Je moet het toch iets noemen om inderdaad bepaalde discussies en verwarring te voorkomen, want dat is wat ik hier nu lees uit de laatste posts.

Voor mij is het geen "game" omdat het meer berust op een project dat uiteindelijk een "game" zou moeten worden.
In mijn ogen is het een sim omdat het een wereld simuleert niet op basis van hoe echt het is met de werkelijkheid in acht genomen, maar hoe alles met elkaar interacteert binnen het universum. Deze "simulatie" is van de grond af gebouwd om alles met elkaar te laten acteren met "fysieke" presence in het benoemde universum.

Mensen schuiven van nature nou eenmaal graag alles in doosjes. Zeker op basis van bestaande ervaringen. (Zie waarop ik Sebben ge-quote heb hieronder ter illustratie.)
Dat is met dit project makkelijker gezegd dan gedaan en is het cirkeltje hierbij rond: het maakt mij persoonlijk niet uit hoe men wat noemt.
Als ik überhaupt moet uitleggen wat Star Citizen is (en gaat worden), laat ik gewoon de video van LiefX zien aan een "buitenstaander".
Sebben schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:13:
*** TonyZ entered the chat.
(Assumptions, are the mother of all... ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

Darkwolf_1982 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:44:
Heb dan ook nooit gezegd wat het wel en niet genoemd mag worden, gezien ik de website van CIG ook ken.
Met de onderstaande quote impliceer je dat anders wel. En dat is de hele reden dat we deze discussie hebben.
Dat het geen "game" is blijkt een grotere algemene consensus te zijn dan je denkt en ook ik sluit mij daar bij aan.
Maar met 'noem het wat je wilt' ben ik wel akkoord. Dan noem ik het 'een kapotte techdemo tot het tegendeel bewezen is' en daarna 'space game'.
In mijn ogen is het een sim omdat ...
Maar een sim is toch nogsteeds een game? Flightsim, Sim City, Sims, Farming Sim, etc.. Zijn dat geen games?
Sebben denkt in hokjes, maar ik ben zelf een vrije denker
Ondanks dat je je publiek triomfantelijk een voorbeeld voorhoudt, is het mij niet helemaal duidelijk hoe dit illustreert dat ik in hokjes denk. Als je dat zou willen toelichten, graag. Je zegt makkelijker gezegd dan gedaan, maar het is echt niet moeilijk om scripts te draaien. Ze zeggen al van de eerste GTA en Oblivion dat ALLE npc's een eigen leven hebben, dat is gewoon marketing gelul. En in het geval van SC, is het plan om er een hele levende economie van te maken wat een bewonderenswaardig concept is, maar who cares? Hoe zorgvuldig ze dit ook gaan opbouwen, spelers verzinnen toch wel een manier om het kapot te maken waardoor het handmatig bijgestuurd moet worden. En dat is prima, want het is een game. Dus bespaar jezelf die moeite. Scripts maken die dingen optellen of een randomized mission briefing genereren met een randomized locatie waar je iemand met een random naam moet redden, vermoorden, iets moet ophalen of wegbrengen, is écht niet moeilijk.

Ik weet niet of het onderdeel is van wat je een gaaf sim aspect vindt aan de game, maar Chris wilt bijvoorbeeld dat je een koffiekopje kunt meenemen en op een planeet kunt neergooien en dat die daar dan persistent blijft. Dat klinkt voor mij al als een nutteloze waste of time and resources, maar misschien is het geinig als je verder niet denkt aan de gevolgen. Want 1: waar komen ze vandaan? Verschijnen er op de oorspronkelijke plek dan magisch nieuwe (niet immersive) of is er een koffiekopjesfabriek met een heel productieproces en logistiek? En erger, 2: wat als gekkies ze verzamelen en op een irritante plek neerleggen? Dat je voor een bepaalde missie door een bad van kopjes moet waden. Het zijn ditsoort ideeën die verrassend ondoordacht overkomen, zeker vanuit de mond van een ervaren gamedeveloper.
*** TonyZ entered the chat.
(Assumptions, are the mother of all... ;))
Ik weet niet wie TonyZ is, dus vergeef me als ik je boodschap onjuist interpreteer, maar iedereen maakt toch aannames over SC? Zolang het niet af is, is dat het enige dat je kunt doen. Jij neemt aan dat het een prachtige game (sim) wordt, dat is wat ik als fan van het genre en backer ook hoop. Maar op basis van mijn ervaringen tot nu toe, neem ik aan dat het een overhypedte bak ellende blijft. Wellicht dat ik weer wat opwarm als SQ42 ooit uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebben schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:24:
[...]

Maar met 'noem het wat je wilt' ben ik wel akkoord. Dan noem ik het 'een kapotte techdemo tot het tegendeel bewezen is' en daarna 'space game'.
als het de focus had om een game te zijn/worden ging men imho anders om met releases.
Dus inderdaad dan meer een techdemo dan een game.
Ircghost schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:35:
Sowieso is het een spel die zich afspeelt in een verre toekomst met worm holes, aliens en totaal niet realistische ruimte reizen (orbital manoeuvres anyone?). Dus in alle opzichten is het een space game, geen sim. Echt wat een onzin weer..
waar doel je op met orbital manoeuvres? Dat we als we willen reizen moeten slingshotten zoals we nu moeten doen?
nu hebben we geen quantum drive.
Of bedoel je iets anders?
Sowieso is het een project in ontwikkeling. Ik las vandaag dat in elk geval in 3.14 de decoupled mode niet meer goed werkte (remt toch af). we zitten nu in 3.15.
Komt vast wel goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2021 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebben schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:24:
[...]

Ik weet niet of het onderdeel is van wat je een gaaf sim aspect vindt aan de game, maar Chris wilt bijvoorbeeld dat je een koffiekopje kunt meenemen en op een planeet kunt neergooien en dat die daar dan persistent blijft. Dat klinkt voor mij al als een nutteloze waste of time and resources, maar misschien is het geinig als je verder niet denkt aan de gevolgen. Want 1: waar komen ze vandaan? Verschijnen er op de oorspronkelijke plek dan magisch nieuwe (niet immersive) of is er een koffiekopjesfabriek met een heel productieproces en logistiek? En erger, 2: wat als gekkies ze verzamelen en op een irritante plek neerleggen? Dat je voor een bepaalde missie door een bad van kopjes moet waden. Het zijn ditsoort ideeën die verrassend ondoordacht overkomen, zeker vanuit de mond van een ervaren gamedeveloper.
dit zou een legendarisch fenomeen kunnen zijn/worden.
Dat er een soort bedevaartsplaneet is waar spelers een koffiekopje naar toe moeten brengen om reden xyz.
Dit zijn de zaken die een cultstatus krijgen.
Onbekend voor nieuwe spelers en vooral geen ruchtbaarheid aangeven maar er is dan een historische oude vergeten planeet vol met koffiekopjes uit vervlogen tijden (bijv. alleen uit de alpha).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afuni
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06:21
dit zou een legendarisch fenomeen kunnen zijn/worden.
Dat er een soort bedevaartsplaneet is waar spelers een koffiekopje naar toe moeten brengen om reden xyz.
Dit zijn de zaken die een cultstatus krijgen.
Onbekend voor nieuwe spelers en vooral geen ruchtbaarheid aangeven maar er is dan een historische oude vergeten planeet vol met koffiekopjes uit vervlogen tijden (bijv. alleen uit de alpha).
Ik wil wel wat jij rookt 8)7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

Nevermind

[ Voor 94% gewijzigd door Sebben op 03-12-2021 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afuni schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:40:
[...]

Ik wil wel wat jij rookt 8)7 :)
sorry, ik houd gewoon van Hitchhiker's Guide achtige humor.

Het zou gewoon een leuke easter-egg kunnen zijn als SC ooit uit beta komt en gereleased wordt.
Nieuwe spelers kunnen dan ergens in een remote sterrestelsel zo'n planeet vinden met alleen maar koffiekopjes en zich afvragen wtf dat daar doet en hoe dat daar komt #why #facepalm

Soms moet je gewoon inderdaad iets roken en gewoon iets uitvreten als developer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:47
Verwijderd schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:48:
[...]

sorry, ik houd gewoon van Hitchhiker's Guide achtige humor.

Het zou gewoon een leuke easter-egg kunnen zijn als SC ooit uit beta komt en gereleased wordt.
Nieuwe spelers kunnen dan ergens in een remote sterrestelsel zo'n planeet vinden met alleen maar koffiekopjes en zich afvragen wtf dat daar doet en hoe dat daar komt #why #facepalm

Soms moet je gewoon inderdaad iets roken en gewoon iets uitvreten als developer.
:Y
Dat soort dingen vind ik ook wel tof.
In Elite Dangerous zit ook zoiets...
Tijdje geleden met wat matties gingen we ook naar een of ander remote space station om een of andere mok te halen.. Met de transitie van planeet naar dat station zijn we godsgruwelijk iets van 4 uur bezig geweest of zo, om er vervolgens achter te komen dat ze allemaal al weg waren :D 8)7
Maar het verhaal erachter is/blijft wel leuk :Y

OT: Sinds vorige week ben ik ook in SC te vinden *O*
Heb een Nomad aangeschaft en ben nu beetje de beginnende kneepjes te leren :) *O*

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
MTFDarkEagle schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:10:
OT: Sinds vorige week ben ik ook in SC te vinden *O*
Heb een Nomad aangeschaft en ben nu beetje de beginnende kneepjes te leren :) *O*
Welkom, welkom.
Mocht je ooit met iemand of zelfs een (internationaal) groepje willen spelen, let me know.
Heb heel lang lone wolf gespeelt maar moet zeggen dat het samen met mensen (via Discord) het nog veel leuker is. De community is zeer behulpzaam over het algemeen, dus ook met de global chat kom je er vaak heel snel uit en heb je soms zelfs leuk contact dat nog verder gaat dan een paar zinnetjes in de global chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Laatst online: 09:47
Darkwolf_1982 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:13:
[...]

Welkom, welkom.
Mocht je ooit met iemand of zelfs een (internationaal) groepje willen spelen, let me know.
Heb heel lang lone wolf gespeelt maar moet zeggen dat het samen met mensen (via Discord) het nog veel leuker is. De community is zeer behulpzaam over het algemeen, dus ook met de global chat kom je er vaak heel snel uit en heb je soms zelfs leuk contact dat nog verder gaat dan een paar zinnetjes in de global chat.
Thx!
Is dat de discord uit de OP?
Zal ik me daar ook eens neer laten dalen :)
Altijd leuk om metgezellen te vinden.

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
MTFDarkEagle schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:17:
Thx!
Is dat de discord uit de OP?
Zal ik me daar ook eens neer laten dalen :)
Altijd leuk om metgezellen te vinden.
Nope... wist niet eens van het bestaan.
Het is een klein groepje die elkander direct via de game heeft leren kennen.
Maar schroom inderdaad niet om die uit de OP te proberen uiteraard.
Have fun!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24
@MTFDarkEagle Discord uit de OP kan je ook prima mee spelen. Naast SC ook gewoon andere games namelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 19:59
Afgelopen paar dagen weer eens geprobeerd, na aantallen jaren geleden al eens eerder een beetje rond kunnen spelen. Wat blijft dit toch nog echt een ontzettend buggy ervaring though.

Probeert wat kleding aan in een shop? Weg armor dat je aan had, weg backpack, weg alles wat je in je backpack had 8)7.

Inspecteert een lijk in een investigation mission? Weg backpack en alles erin 8)7.

Log gisteravond uit binnen de orbital base boven MicroTech? Log je vanochtend in langs de ster in het centrum van het Stanton systeem 8)7.

Om nog maar te zwijgen over de volledig random crashes, missions waar je mee bezig was daarmee gewoon spontaan verdwijnen, je ship welk meermaals niet retrieved kan worden zonder eerst op een andere server opnieuw in te loggen, het spontaan door de grond heen vallen zowel binnen structures als caves.

Per speelsessie van een uurtje of 2 - 3 kom ik zo nog snel 2 van dit soort gamebreaking bugs tegen.

Basic features zoals het inventory systeem, map en gemak van navigatie zijn ook nog echt dramatisch.

En qua speelervaring kan ik het ook gewoon totaal niet plaatsen waar Star Citizen zich nu wilt vestigen. Je helm af om te kunnen drinken, geneuzel met liftknopjes, een bovengemiddeld aantal stappen om bijvoorbeeld te minen. Alsof je een sim aan het spelen bent. Maar tegelijkertijd een flight model dat aan alle kanten arcade roept. En voor een product waarin je toch redelijk wat tijd binnen een ship doorbrengt, wel erg weinig interactie mogelijkheden binnen de cockpit.

Mogelijk wat verwend door Flight Simulator. Maar de cockpit ervaring en het flight model dat geboden wordt binnen Star Citizen is gewoon echt een lachertje te noemen voor een product dat al bijna 10 jaar in ontwikkeling is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

Dat gamers dit suffe niveau van 'realisme' leuk vinden, snap ik ook niet. Bovendien, is het wel realistisch? Een simpel rietje met een ventiel lijkt mij niet teveel gevraagd in 2142 (of whenever dit plaatsvindt).

Het is nu even Chris zijn ego die gestreeld moet worden, veel resources besteden om het allemaal zo ingewikkeld mogelijk te bouwen, daarna gaat het er vast weer uit if/when ze zich realiseren dat het helemaal niet leuk is. Wat uiteindelijk de essentie van elke game is.

Maar tot die tijd wordt het vast eerst nog erger. 2x per speelsessie je tandenpoetsen hoor, anders gaat je gebit er aan :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sebben schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:51:
[...]

Dat gamers dit suffe niveau van 'realisme' leuk vinden, snap ik ook niet. Bovendien, is het wel realistisch? Een simpel rietje met een ventiel lijkt mij niet teveel gevraagd in 2142 (of whenever dit plaatsvindt).

Het is nu even Chris zijn ego die gestreeld moet worden, veel resources besteden om het allemaal zo ingewikkeld mogelijk te bouwen, daarna gaat het er vast weer uit if/when ze zich realiseren dat het helemaal niet leuk is. Wat uiteindelijk de essentie van elke game is.

Maar tot die tijd wordt het vast eerst nog erger. 2x per speelsessie je tandenpoetsen hoor, anders gaat je gebit er aan :')
je vliegt het concept verkeerd aan.
Of houd jij je motorhelm ook altijd op als je een McDonalds in stapt om een burger te eten?
Vast niet. Die helm zet je ook af.
Dat gamers lui zijn en hun outfit aan laten inclusief helm op ligt niet aan de simulatie.
Het concept zou kunnen en moeten zijn dat als je uit de terminal komt je je flightsuit uittrekt en met andere kleren (of in elk geval zonder helm op) gaat rondlopen op de space stations en planeten in ruimte waar je wel gewoon zuurstof hebt. En al helemaal in cafe's en winkels.

Niet vergeten dat het een RPG-sim is.

wat nou tanden poetsen, ik vlieg mezelf wel te pletter en laat mezelf regenereren in de medbay :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2022 16:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

psychodude schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:03:
Afgelopen paar dagen weer eens geprobeerd, na aantallen jaren geleden al eens eerder een beetje rond kunnen spelen. Wat blijft dit toch nog echt een ontzettend buggy ervaring though.

Probeert wat kleding aan in een shop? Weg armor dat je aan had, weg backpack, weg alles wat je in je backpack had 8)7.

Inspecteert een lijk in een investigation mission? Weg backpack en alles erin 8)7.

Log gisteravond uit binnen de orbital base boven MicroTech? Log je vanochtend in langs de ster in het centrum van het Stanton systeem 8)7.

Om nog maar te zwijgen over de volledig random crashes, missions waar je mee bezig was daarmee gewoon spontaan verdwijnen, je ship welk meermaals niet retrieved kan worden zonder eerst op een andere server opnieuw in te loggen, het spontaan door de grond heen vallen zowel binnen structures als caves.

Per speelsessie van een uurtje of 2 - 3 kom ik zo nog snel 2 van dit soort gamebreaking bugs tegen.

Basic features zoals het inventory systeem, map en gemak van navigatie zijn ook nog echt dramatisch.

En qua speelervaring kan ik het ook gewoon totaal niet plaatsen waar Star Citizen zich nu wilt vestigen. Je helm af om te kunnen drinken, geneuzel met liftknopjes, een bovengemiddeld aantal stappen om bijvoorbeeld te minen. Alsof je een sim aan het spelen bent. Maar tegelijkertijd een flight model dat aan alle kanten arcade roept. En voor een product waarin je toch redelijk wat tijd binnen een ship doorbrengt, wel erg weinig interactie mogelijkheden binnen de cockpit.

Mogelijk wat verwend door Flight Simulator. Maar de cockpit ervaring en het flight model dat geboden wordt binnen Star Citizen is gewoon echt een lachertje te noemen voor een product dat al bijna 10 jaar in ontwikkeling is.
je weet dat het een buggy alpha is en Flight Simulator niet?

Geneuzel met liftknopjes. Ik weet niet in welke lift jij normaal gesproken stapt maar je moet meestal op de liftknoppen drukken, wachten tot ie er is, en de juiste etage kiezen... het is een simulatie. Een uitgebreide simulatie. Geen luie simulatie.
Dus ja... dat zit er allemaal in.
Als het een simulatie is... ja het is een simulatie.
Wat is er arcade aan? Het is juist uitgebreider en moeilijker om te vliegen (in de ruimte).
Het is zelfs makkelijker gemaakt met de coupled modus voor hen die niet overweg kunnen met decoupled.
Ze testen volgens mij periodiek verschillende modules en niet alles in een keer.
Al die knopjes die je ziet komen vanzelf.

Komt vanzelf. Geef ze de tijd. Je kunt je nu al prima vermaken. Gewoon dikke pc aanschaffen zodat ie alle RAM kan opslurpen, performed beter.

wanneer komt de officiele release waarin de game eindelijk af is?

Ik heb een theorie:
https://starcitizen.tools/Roberts_Space_Industries
Roberts Space Industries is officially formed in 2038 on Earth by a young and enterprising inventor named Chris Roberts. He established the core tenets of the company's philosophy long before he began working on his first creation.

Dus Star Citizen wordt gereleased in 2038 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2022 16:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 19:59
Verwijderd schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:20:
[...]

je weet dat het een buggy alpha is en Flight Simulator niet?
Ik snap dat het een alpha is, maar laten we wel wezen. Het is tegelijkertijd ook al 10 jaar een alpha. En dan voelen de game breaking bugs die je tegenkomt gewoon niet als de bugs die je nog zou verwachten bij een product dat al zo lang in ontwikkeling is.
Verwijderd schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:20:
Geneuzel met liftknopjes. Ik weet niet in welke lift jij normaal gesproken stapt maar je moet meestal op de liftknoppen drukken, wachten tot ie er is, en de juiste etage kiezen... het is een simulatie. Een uitgebreide simulatie. Geen luie simulatie.
Dus ja... dat zit er allemaal in.
Als het een simulatie is... ja het is een simulatie.
Wat is er arcade aan? Het is juist uitgebreider en moeilijker om te vliegen (in de ruimte).
En is het een simulatie? Ja, op sommige fronten. Maar het vliegen is toch echt wel ontzettend arcade. Hoe is dit uitgebreider en moeilijker om te vliegen dan Flight Simulator? Ik zie het gewoon echt niet. In Flight Simulator kun je nog moeizaam weer of lastige landingen tegenkomen bijvoorbeeld. Situaties waarin een geslaagde landing geen gegeven is. In Star Citizen hoef je niet eens je landing gear te deployen, je stuitert gewoon een beetje op en neer en doet het dan nogmaals. Verder is het gewoon flight ready zetten, opstijgen en weg. Wat is hier geen arcade aan? Als dit simulatie is, dan is GTA 5 een auto simulator :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychodude schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:32:
[...]

Ik snap dat het een alpha is, maar laten we wel wezen. Het is tegelijkertijd ook al 10 jaar een alpha. En dan voelen de game breaking bugs die je tegenkomt gewoon niet als de bugs die je nog zou verwachten bij een product dat al zo lang in ontwikkeling is.

[...]

En is het een simulatie? Ja, op sommige fronten. Maar het vliegen is toch echt wel ontzettend arcade. Hoe is dit uitgebreider en moeilijker om te vliegen dan Flight Simulator? Ik zie het gewoon echt niet. In Flight Simulator kun je nog moeizaam weer of lastige landingen tegenkomen bijvoorbeeld. Situaties waarin een geslaagde landing geen gegeven is. In Star Citizen hoef je niet eens je landing gear te deployen, je stuitert gewoon een beetje op en neer en doet het dan nogmaals. Verder is het gewoon flight ready zetten, opstijgen en weg. Wat is hier geen arcade aan? Als dit simulatie is, dan is GTA 5 een auto simulator :+.
heb je echt nog nooit weersomstandigheden gezien in SC?
Ik heb last gehad van harde wind etc. regen noem maar op.
Met minen drift je weg, met harde wind op Microtech is het vaak lastig vliegen.
Landing gear deployen is wel degelijk nodig voor een geslaagde landing.
Ja je stuitert zonder landing gear wat op en neer maar als de landing te hard gaat explodeert m'n ship toch echt.
En ja dat stuiteren, als dat gebeurt, hoort inderdaad niet maar dat wijt ik dan weer aan de alpha :P

Met moeilijk vliegen bedoel ik de ruimte omstandigheden. Binnen de atmosfeer lijkt het meer op normale flightsims maar zodra je in de ruimte komt gelden daar andere regels, en is vliegen best lastig in decoupled modus omdat je moet tegensturen met je thrusters vanwege het gebrek aan frictie. Er is ook geen up en down in de ruimte.
Dat bedoel ik met 'moeilijker'. In de ruimte gelden andere regels en dat vergt een andere mindset als het gaat om vliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

Verwijderd schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:17:
[...]
je vliegt het concept verkeerd aan.
Of houd jij je motorhelm ook altijd op als je een McDonalds in stapt om een burger te eten?
Ah ja, ík zie het verkeerd. Of is dit misschien een geval van selectieve waardering voor realisme? Met je medbay 'oplossing' blijft er van je McDonalds argument natuurlijk weinig over. Ik zal desondanks proberen om het serieus te nemen. Deze game (/kapotte techdemo) speelt zich af in 2948. Ruim 900 jaar van nu. En je denkt dat we dan nog flesjes water nodig hebben om niet dood te gaan, maar dat het wél realistisch is om in een medbay opnieuw gegenereerd te worden? Als dat laatste kan en je dan toch perse uit prehistorische containers moet drinken, dan kan je op zijn minst een camelpack of rietje met ventiel hebben.

Dat je het luiheid noemt, vind ik ook een beetje apart. In het echt zul je niet vergeten dat je een helm op hebt want gewicht op je hoofd, discomfort, ademhaling minder prettig. Dus die wil je niet op. Als je een game speelt, krijg je dat maar heel beperkt mee, dus het boeit helemaal niet of je een helm op hebt of niet. Dat is alleen interessant voor je medespelers, maar die zijn er toch amper. Het is gewoon niet meer dan een suffe gimmick zodat mensen kunnen zeggen 'goooh wat realistische game' en vervolgens 1000 andere onrealistische zaken negeren. Bovendien, jij ziet een soort gezellige alternatieve werkelijkheid voor je, ik zie een buggy bende waar je toch niet met meer dan 50 man in een heel universum kunt zijn. Dus who cares hoe je er bij loopt.

Het is een kwestie van zien wat je wilt zien. Dat moet je zelf weten, maar het is wel de reden dat de grootste scams van de wereld hebben kunnen plaatsvinden. Ik ga daar niet meer in mee en ik zou willen dat mensen eens stoppen met geld geven en het verheerlijken van deze bende en beginnen met vragen waar hun game blijft.

[ Voor 3% gewijzigd door Sebben op 07-01-2022 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebben schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:51:
[...]

Ah ja, ík zie het verkeerd. Of is dit misschien een geval van selectieve waardering voor realisme? Met je medbay 'oplossing' blijft er van je McDonalds argument natuurlijk weinig over. Ik zal desondanks proberen om het serieus te nemen. Deze game (/kapotte techdemo) speelt zich af in 2948. Ruim 900 jaar van nu. En je denkt dat we dan nog flesjes water nodig hebben om niet dood te gaan, maar dat het wél realistisch is om in een medbay opnieuw gegenereerd te worden? Als dat laatste kan en je dan toch perse uit prehistorische containers moet drinken, dan kan je op zijn minst een camelpack of rietje met ventiel hebben.

Dat je het luiheid noemt, vind ik ook een beetje apart. In het echt zul je niet vergeten dat je een helm op hebt want gewicht op je hoofd, discomfort, ademhaling minder prettig. Dus die wil je niet op. Als je een game speelt, krijg je dat maar heel beperkt mee, dus het boeit helemaal niet of je een helm op hebt of niet. Dat is alleen interessant voor je medespelers, maar die zijn er toch amper. Het is gewoon niet meer dan een suffe gimmick zodat mensen kunnen zeggen 'goooh wat realistische game' en vervolgens 1000 andere onrealistische zaken negeren. Bovendien, jij ziet een soort gezellige alternatieve werkelijkheid voor je, ik zie een buggy bende waar je toch niet met meer dan 50 man in een heel universum kunt zijn. Dus who cares hoe je er bij loopt.

Het is een kwestie van zien wat je wilt zien. Dat moet je zelf weten, maar het is wel de reden dat de grootste scams van de wereld hebben kunnen plaatsvinden. Ik ga daar niet meer in mee en ik zou willen dat mensen eens stoppen met geld geven en het verheerlijken van deze bende en beginnen met vragen waar hun game blijft.
als ik diezelfde redenatie gebruik... waarom zou een helm in 2948 nog zwaar zijn, discomfort en slechter ademen? :P

een scam zou inhouden dat je geld hebt betaalt voor iets wat je nooit krijgt.
We kunnen urenlang discussieren, maar de werkelijkheid is DAT je kan vliegen. Het is buggy en verre van af maar er is wel degelijk iets. Je kunt uren rondvliegen en rondlopen. Dat is minder een scam, want er is iets. En zelfs als ze de stekker eruit trekken en je je geld kwijt bent, dan heb je in elk geval tot die tijd gebruik kunnen maken van de 'techdemo-dienst'. Als je geld betaalt voor netflix kan je films kijken. Als Netflix stopt ben je je geld kwijt. Een abonnement voor het afnemen van een dienst (die later stopt) zou dan ook een scam zijn. Maar in dat geval noemen we dat weer geen scam. Je neemt een dienst af, tijdelijk. Dus zelfs al zou Chris Roberts de stekker eruit trekken, dan kunnen we niet meer in de techdemo komen inderdaad.

Er is iets te zien en er is iets te doen. Dat was in 2014 anders. Nu in 2021 is er al veel meer dan destijds.
Dus ik vind de generieke argumentatie een beetje achterhaald. Ja je kunt het een techdemo noemen maar hoe je het ook noemt boeit niet zoveel. Het is wat het is. Dat wat er is, is er ongeacht welke term je er aan geeft.
Er is nu meer dan er ooit was. Nog verre van af maar het spel zal waarschijnlijk pas in 2038 echt uitkomen :P
Wat betreft die helm en dat eten... ja het is een gimmick, oooh wat mooi en wat immersive blabla.
maar goed, als eten en drinken belangrijker wordt in het spel zal je toch echt je helm af moeten doen als je een flesje water wil drinken of een hamburger wil eten. Tenzij ze iets implementeren in het spacesuit dat je daar een compartiment hebt waar je je burger in stopt en via het pak tot je neemt. Maar dat is nu nog niet zo denk ik dus moet je nu je helm nog af doen.
Je helm afdrogen in de regen is net zo'n 'oooh immersive' maar dan kan je weer klagen dat een helm in 2948 natuurlijk wel gemaakt zou moeten kunnen zijn van een materiaal waar de condens niet op ontstaat zodat wipen niet nodig is.
En zo kunnen we natuurlijk op alle slakken zout leggen.

Let op: onderstaand staat verder los van Star Citizen en een eventuele verdediging van de brakke kut-alpha :P
In 2948 kan het best zijn dat we nog steeds flesjes water gebruiken.
We hebben duizenden jaren rondgereden met paard en wagen (chariot) en nu pas zo'n 100 jaar met auto's.
Daarna vliegtuigen en amper 50 jaar geleden stonden we al op de maan.
Maar al die tijd heeft ons lichaam nog steeds eten nodig, ook al zijn we technologisch een stuk verder.
Dat je een lichaam kan klonen/opnieuw printen wil niet zeggen dat het spijsverteringsstelsel zoveel veranderd is.
En al die tijd gebruiken we ook kleding. Dierenvellen, katoen, wol. Daarin is weinig veranderd anders dan iets beter gefabriceerd.

Je ziet het ook in Star Wars: sommige technologie is duizenden jaren oud maar is blijkbaar op de top van de logica en praktische toepassing dat het blijft, ook al veranderen er wel andere dingen.
Sommige praktische zaken zoals kleding of eetcontainers kunnen best uitontwikkeld zijn.
Waarom heb je in 2948 nog een pak nodig? Waarom is de huid niet aangepast dat het tegen hitte en kou kan?
Of zijn dat de beperkingen van het lichaam en is iets als kleding zoals we nu hebben al in een vorm die we niet weten te verbeteren over de eeuwen heen?

We kunnen pilletjes innemen met alle voedingsstoffen die het lichaam nodig heeft maar dan nog bestaat het spijsverteringstelsel dat vaster voedsel verwacht om te processen.
En water blijft een belangrijker ding. Zeker omdat je lichaam nog zwaarder is gebaseerd op water.
Waarom zou dat in 2948 al anders zijn? Tenzij men tegen die tijd een menselijk lichaam zodanig genetisch heeft gemanipuleerd dat het niet meer nodig is maar dat verwacht ik niet.
Een rietje in een ventiel zou kunnen maar misschien heeft het weer onpraktische eigenschappen zodat ze het in 2948 weer af hebben geschaft of niet meer nodig vonden. Immers er is een simpele oplossing: je helm af doen :P

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2022 11:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

Verwijderd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:00:
[...]

een scam zou inhouden dat je geld hebt betaalt voor iets wat je nooit krijgt.
Dus dan ben je ook met mee eens dat het een scam is zolang de game stuk is en vooral bestaat uit loze beloftes.

Weet je deze nog? "Treat the backer as a publisher" :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebben schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:20:
[...]

Dus dan ben je ook met mee eens dat het een scam is zolang de game stuk is en vooral bestaat uit loze beloftes.

Weet je deze nog? "Treat the backer as a publisher" :')
volgens mij is het concept al jaren bekend: in plaats van dat ze geld krijgen van grote bedrijven (de EA's van deze wereld) halen ze het geld voor de ontwikkeling direct bij de spelers vandaan.
Dat is toch niets nieuws?

Dat je dat niet (meer) leuk vindt verandert niets aan die initiële insteek die vanaf het begin bekend is.

Games krijgen normaal gesproken geld van grote bedrijven om ontwikkeld te worden. Als uiteindelijk de ontwikkeling van een game wordt gestopt zijn die investeerders ook hun geld kwijt.
Die bal ligt nu bij ons als spelers.
Als je daar niet aan mee wil doen, moet je dat vooral niet doen.
Je hebt de vrijheid om niet mee te doen met een scam >:)

Loze beloftes vind ik een iets te gemakkelijke term. Dat er dingen eindeloos uitgesteld worden is teleurstellend.
Echter is mij de belofte gedaan dat ik zou kunnen gaan vliegen in een prachtige omgeving. Rondlopen, rondvliegen. Ruimte-sim.
Die belofte is, hoe brak ook, tot nu toe waar gemaakt.
Ik heb diverse schepen. Ik kan rondlopen, ik kan instappen en opstijgen en de ruimte in vliegen. Ik kan schieten. Ik kan minen met m'n prospector, ik kan het spul naar een refinery brengen en later verkopen.
I'm a simple man. Ik wil gewoon lekker rondvliegen, dingen doen, geld verdienen, etc.
Belofte ingelost. Dit is in de kern al wat ik wilde en het ziet er best mooi uit. Blijkbaar neem ik genoegen met een techdemo. En het is geen oplichting: ik heb geld betaald voor iets wat ik al kan doen. Volgens mij is het generieke concept van oplichting/scam juist dat je je geld kwijt bent en met lege handen achterblijft. Echter heb ik geen lege handen maar heb ik toch echt de beschikking over een handvol ships en het Stanton System en alles wat daar nu in zit.
Tenzij jij een andere definitie hebt van een 'scam'...

En het kan alleen nog maar beter worden. Dus kom maar op met die andere star systems.
Er is meer dan niets. Of ik zou terug moeten naar Freelancer. Want daar was ik ook tevreden. Beetje rondvliegen, exploren, traden etc.
Of een ander spel.

Er is tegenwoordig ook een trend gaande, al dan niet een reclamecampagne door star citizen trollen: ED-spelers die teleurgesteld zijn geraakt en helemaal uit hun dak gaan in SC nadat ze dat zijn gaan 'spelen'.
Vind ik toch wel een gegeven. Doet SC toch nog iets goed.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2022 11:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

Verwijderd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:23:
[...]
Dat je dat niet (meer) leuk vindt verandert niets aan die initiële insteek die vanaf het begin bekend is.
Je kunt wel zeggen 'je wist alles van te voren'. Maar dat is helemaal niet waar. Ik wist niet dat CR een incompetente megalomane idioot is en dat het een en al vriendjes en familie zijn daar. De een nog gekker dan de ander. Ook wist ik niet dat hij meermaals zijn beloftes zou breken en zelfs de backers niet serieus zou nemen ondanks 'the pledge'. Ook wist ik niet dat elk kritisch geluid direct gewist zou worden op Spectrum.

Ik heb meegedaan onder de voorwaarde dat het binnen een bepaalde tijd af zou zijn, die hij zelf aangegeven had. Daarbij was ik ook onder de indruk dat er niet eindeloze investeringsrondes zouden zijn wat het incentive om op te leveren wegneemt. Vervolgens heeft die drol er een villa van gekocht zonder nog iets opgeleverd te hebben. Nu hebben we nieteens meer een deadline. Hoezo is dit ok voor jou?

Ik dacht ook dat ze (bij net als elke andere game in ontwikkeling) stappen vooruit zouden zetten, maar het lijkt er steeds meer op ze zichzelf alleenmaar in de nesten hebben gewerkt. Nieuwe toevoegingen zorgen ervoor dat oude dingen kapot gaan en het tempo waarop dat gefixt wordt, is om te huilen.

Heel graag zou ik niet mee doen aan deze scam, maar daar is het helaas te laat voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Sebben schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:42:
[...]

Je kunt wel zeggen 'je wist alles van te voren'. Maar dat is helemaal niet waar. Ik wist niet dat CR een incompetente megalomane idioot is en dat het een en al vriendjes en familie zijn daar. De een nog gekker dan de ander. Ook wist ik niet dat hij meermaals zijn beloftes zou breken en zelfs de backers niet serieus zou nemen ondanks 'the pledge'. Ook wist ik niet dat elk kritisch geluid direct gewist zou worden op Spectrum.

Ik heb meegedaan onder de voorwaarde dat het binnen een bepaalde tijd af zou zijn, die hij zelf aangegeven had. Daarbij was ik ook onder de indruk dat er niet eindeloze investeringsrondes zouden zijn wat het incentive om op te leveren wegneemt. Vervolgens heeft die drol er een villa van gekocht zonder nog iets opgeleverd te hebben. Nu hebben we nieteens meer een deadline. Hoezo is dit ok voor jou?

Ik dacht ook dat ze (bij net als elke andere game in ontwikkeling) stappen vooruit zouden zetten, maar het lijkt er steeds meer op ze zichzelf alleenmaar in de nesten hebben gewerkt. Nieuwe toevoegingen zorgen ervoor dat oude dingen kapot gaan en het tempo waarop dat gefixt wordt, is om te huilen.

Heel graag zou ik niet mee doen aan deze scam, maar daar is het helaas te laat voor.
een mislukt project is niet hetzelfde als een scam. Ik ben op de hoogte van de verhalen over Freelancer etc. waar Roberts ook schijnt te zijn ontspoord en dat Microsoft ingegrepen heeft.
Vriendjes etc. is een generiek verwijt wat vooral extra gewicht geeft als je toch al negatief bent. Ik kan daar dus weinig mee. Vriendjes etc. heb je altijd. Ons kent ons.
Kritische geluiden en kritische geluiden zijn twee verschillende dingen. Ik heb het niet meegekregen maar er is een verschil tussen constructieve kritiek en getroll over scam. Ik zou onconstructieve spam ook verwijderen. Zoals gezegd: ik ken het niet en het zal best zo zijn maar ook daar kan ik niet veel mee. Ik richt me liever op wat wel werkt in plaats van me te laten meezuigen in community drama.
De persoon genaamd 'Chris' boeit me niet zo. Het interesseert me niet zo wie hij is en hoe hij is en met welk geld hij een villa koopt. Als ie dat van backersmoney heef gekocht zou dat uitermate jammer ende kwalijk zijn maar IS het zo en zo ja hoe weet je dat? Zomaar even een vraag he. Ik heb geen inzage in zijn prive portomonnee en notarisgegevens of wat dan ook. Hij heeft een villa gekocht is de basisinformatie dan maar van welk geld precies kan ook inlegkunde zijn, allemaal extra munitie om af te geven op de persoon en via de persoon op het project. Ik google even en kom een artikel tegen dat stelt dat er 'detailled statements' zijn die 'suggesteren' dat hij er een mansion van zou hebben gekocht. Echt, ik kan daar weinig mee.
Al zou het zo zijn, dan nog vermaak ik me prima met m'n prospector :P
Het boeit me allemaal niet meer. Men schreeuwt en klaagt en roept al jaren. In de tussentijd is het alleen maar verbeterd. Ik kan meer doen en zien dan in 2014. Zolang die trend (hoe langzaam ook) doorzet, vermaak ik me wel.

Een scam betekent dat je geld kwijt bent maar helemaal niets hebt gekregen. Zoals ik al zei is er wel degelijk wat waar je op dit moment (nog) gebruik van kan maken.
Ik vind 'scam' dus een verkeerde term in dit geval, ongeacht jouw en mijn en andermans teleurstellingen in de gang van zaken tot nu toe.

Ongeacht wie Roberts is en hoe eea gaat met dit project, het verzandt allemaal in een personal bashing: het project is stom, de persoon is stom en het is een scam.
Ik heb er geen zin meer in.

Mensen die het niet willen, hoeven het niet te doen. Maar laat mij lekker vliegen in de techdemo.
Want ik kan vliegen. Als het een scam zou zijn, zou ik niet kunnen vliegen.
Function creep, geflopt project, prima. Maar ik kan vliegen. En dat is al meer dan niets.
En om het erger te maken voor je: ik wilde een Freelancer 2.0. En die heb ik nu tot op zekere hoogte en als Roberts daar een mansion voor kan kopen vind ik dat een goeie ruil. Hij woont mooi, en ik vlieg leuk >:)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2022 12:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

Verwijderd schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:12:
Een scam betekent dat je geld kwijt bent maar helemaal niets hebt gekregen. Zoals ik al zei is er wel degelijk wat waar je op dit moment (nog) gebruik van kan maken. Ik vind 'scam' dus een verkeerde term in dit geval, ongeacht jouw en mijn en andermans teleurstellingen in de gang van zaken tot nu toe.
Is dit een definitie die je zelf bedacht hebt? Als je een tv bestelt en een baksteen thuisbezorgd krijgt, ben je dan ook niet opgelicht? Dat je na 10 jaar een rondje kunt vliegen tussen het crashen en random exploderen door, maakt het niet een legit project.
Oplichting is een vorm van bedrog, een misdrijf waarbij de dader een ander ontdoet van geld of van waardevolle goederen. ...door middel van dwaling, misbruik van omstandigheden of bedrog tot stand gekomen zijn...
Na meer dan 10 jaar een fractie opleveren van wat je beloofd hebt, wat onstabiel en stuk is en dan met droge ogen beweren dat het lekker gaat.. onderhand meer beloven en meer conceptsales. Dat is wat mij betreft een vorm van een ander geld ontdoen middels bedrog. Ze zouden mijn vertrouwen winnen als ze zouden zeggen 'het is genoeg, we doen geen concept sales meer, hier gaan we het mee doen'. Dat moet met dit geld kunnen. Maar Chris zal die kip met de gouden eieren tot het einde leeg blijven knijpen.
Ongeacht wie Roberts is en hoe eea gaat met dit project, het verzandt allemaal in een personal bashing: het project is stom, de persoon is stom en het is een scam.
Iemand die persoonlijk verantwoordelijk is voor het totstandbrengen van de meest succesvolle (op het gebied van geld) crowdfund tot nu toe, móet onder een loep genomen worden. Zeker als hij keer op keer beloftes breekt en er deadlines met jaren overschreden worden. Er wordt gewoon keihard misbruik gemaakt van het enthousiasme van de achterban.
Mensen die het niet willen, hoeven het niet te doen. Maar laat mij lekker vliegen in de techdemo.
Want ik kan vliegen.
Ik zal nooit zeggen dat jij niet mag vliegen en daar geen lol aan mag hebben. Snap ook helemaal niet waarom je dat impliceert. Gun ik je van harte. Maar je kunt ook niet zeggen 'maak je niet druk en leg het naast je neer als je het niet leuk vindt' want ik heb hier aardig wat geld in zitten en ik ben in tegenstelling tot jou, niet tevreden met deze resultaten. Een refund is geen optie, dus het enige dat mij rest is ongenoegen uiten, en mensen pogen te behoeden voor (meer) slechte investeringen in dit eindeloze fiasco. Tot er wellicht een reden komt voor optimisme.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Sebben schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 23:36:
[...]

Is dit een definitie die je zelf bedacht hebt? Als je een tv bestelt en een baksteen thuisbezorgd krijgt, ben je dan ook niet opgelicht? Dat je na 10 jaar een rondje kunt vliegen tussen het crashen en random exploderen door, maakt het niet een legit project.

[...]

Na meer dan 10 jaar een fractie opleveren van wat je beloofd hebt, wat onstabiel en stuk is en dan met droge ogen beweren dat het lekker gaat.. onderhand meer beloven en meer conceptsales. Dat is wat mij betreft een vorm van een ander geld ontdoen middels bedrog. Ze zouden mijn vertrouwen winnen als ze zouden zeggen 'het is genoeg, we doen geen concept sales meer, hier gaan we het mee doen'. Dat moet met dit geld kunnen. Maar Chris zal die kip met de gouden eieren tot het einde leeg blijven knijpen.

[...]

Iemand die persoonlijk verantwoordelijk is voor het totstandbrengen van de meest succesvolle (op het gebied van geld) crowdfund tot nu toe, móet onder een loep genomen worden. Zeker als hij keer op keer beloftes breekt en er deadlines met jaren overschreden worden. Er wordt gewoon keihard misbruik gemaakt van het enthousiasme van de achterban.

[...]

Ik zal nooit zeggen dat jij niet mag vliegen en daar geen lol aan mag hebben. Snap ook helemaal niet waarom je dat impliceert. Gun ik je van harte. Maar je kunt ook niet zeggen 'maak je niet druk en leg het naast je neer als je het niet leuk vindt' want ik heb hier aardig wat geld in zitten en ik ben in tegenstelling tot jou, niet tevreden met deze resultaten. Een refund is geen optie, dus het enige dat mij rest is ongenoegen uiten, en mensen pogen te behoeden voor (meer) slechte investeringen in dit eindeloze fiasco. Tot er wellicht een reden komt voor optimisme.
je kunt je ongenoegen uiten, of de zaak laten rusten. Is beter voor je bloeddruk ;)
Je bent niet tevreden met de resultaten. Nee, ik ook niet. Ik had liever ook al meer gehad, maar wat kan ik er aan doen? Met een fakkel voor z'n deur staan schreeuwen? Schijnt modern te zijn.

In jouw ogen ben je je geld al kwijt. Ik kijk liever naar wat ik wel kan.
Het beste wat je kan doen, als je echt boos bent en teleurgesteld en baalt dat je er geld aan besteed heb maar je verwachtingen niet zijn waargemaakt, is niet meer geld besteden. Dat is het minste wat je kan doen, en dat is ook de beste oplossing. Als een refund niet meer mogelijk is, dan zou ik je verlies nemen en doorgaan met je leven. Of je moet een rechtzaak aanspannen. Veel succes.

Ik ben net als jij ook mijn geld kwijt (maar ik mis het niet meer dus het is prima zo, sterker nog ik heb nog een subscription lopen dus dat bedrag loopt nog iets op, alleen nog even wachten tot ik 42 maanden subscription heb en dan zet ik m stop, want 42), maar ik beschouw Star Citizen niet als een soort nieuwe Battlefield in de franchise die gemaakt wordt en klaar, tijdje spelen en straks weer de volgende release. Star Citizen is niet te vergelijken met welke andere game dan ook en daarom leg ik niet dezelfde lat ernaast als dat ik zou doen met andere games.

Ik had hoge verwachtingen maar alleen op papier. Ik had oren naar een reboot van Freelancer maar dan met moderne middelen en zonder het gezeik van gamestudio's met deadlines etc. Ik wilde een game die het uiterste vergde van een pc net als vroeger, toen je moest upgraden om een spel te kunnen spelen, in tegenstelling dat je slechts om de vijf jaar een nieuwe console hoefde te kopen omdat bij elke release daarna elke game werd aangepast naar de specs van de console en niet hoger dan dat.
Dat is wat beloofd was.

Dat daarmee de weg open staat naar function creep wist ik van tevoren.
Games zijn wel vaker 10 jaar in ontwikkeling voordat het uberhaupt gecommuniceerd wordt naar het grote publiek dat het eraan komt.
Het verschil hierin is dat wij als backers de investeerders zijn, waar je vroeger weinig van hoorde totdat het spel ineens bekend gemaakt werd en je aan beta's etc meer kon doen.

Ja dat is mijn definitie van scam. Als jij een TV bestelt en je krijgt een baksteen thuisgestuurd dan ben je je geld kwijt maar hebt geen product wat lijkt op een TV. Je hebt niet gekregen wat je besteld hebt.
Maar goed, wat heb jij met Star Citizen precies besteld? Nu kun je dikke stapels roadmaps per jaargang gaan oplepelen maar wat mensen zoals ik willen is een mooie ruimtesim waarin we uren en uren kunnen doorbrengen. Als sommige dingen iets langer duren omdat er nog ambitieuzere doelen worden gesteld dan is dat misschien jammer maar je mag mij een game of sim laten zien die vetter is dan wat Star Citizen momenteel is. Ja er zijn games die officieel uit zijn maar zijn die net zo mooi als SC? Ze zijn misschien 'af', maar zien er minder mooi uit. Zijn minder immersive. Ok misschien flight simulators, DCS, IL-2 weet ik veel maar die ken ik verder niet. Ik heb filmpjes gezien van Elite Dangerous, en volgens mij Steam library het ooit eens zelfs 10 minuten gespeeld, maar blijkbaar was het hem op dat moment niet. Dat zou dan het alternatief zijn voor Star Citizen maar als ik die filmpjes kijk, krijg ik flashbacks naar Freelancer qua graphics en hoe het eruit ziet. Dan ga ik liever Warframe spelen met de Railjacks, of SWTOR space missies. Want qua graphics en alles ziet SC er toch gewoon beter uit en net zoals met joysticks... als je eenmaal het duurder spul hebt aangeraakt (dingen als VKB/Virpil en in mindere mate de TM Warthog) dan wil je die goedkope plastic rommel van Logitech en de TM 16000 ook niet meer met een 10-foot pole aan raken zonder bang te zijn dat je herpes krijgt.

Mijn toekomstbeeld is dat SC haar bugs en shit oplost zodat je de funny rotzooi die er nu in zit niet meer hebt.
Het is een droombeeld.
Star Citizen is altijd een droombeeld geweest. Dat is vanaf het begin ook het concept geweest: Chris Roberts' droomwereld die hij wilde bouwen als het gaat om ruimtesim zonder restricties van gamestudio's met eisen om het 'voor kerst <insert jaartal>' uit te moeten brengen 'want aandeelhouders', en wij als backers deelden datzelfde beeld en konden ervoor kiezen om te investeren.
Wij betalen letterlijk mee aan het realiseren van Roberts' prive space sim. Als je dat niet door hebt gehad vanaf het begin dan spijt het me maar dat is wel de werkelijkheid.

Wat mij betreft is dat een kwestie van geduld. En zoals gezegd IS er tenminste iets. We hebben meer dan niets.
Dat er verwachtingen niet waargemaakt worden kan liggen aan het falen van Roberts, of aan de te hoge verwachtingen van sommige mensen. Of een combinatie van beide en misschien nog meer factoren.

Ik heb altijd geleerd: als je van het ergste uitgaat zal het altijd meevallen. En ook: als je niet al te hoge verwachtingen hebt raak je ook minder snel teleurgesteld.

Ben benieuwd wat voor script de Noobifier straks publiceert over 'Can Chris deliver?'
We gaan het zien.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2022 12:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

Verwijderd schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:52:
je kunt je ongenoegen uiten, of de zaak laten rusten. Is beter voor je bloeddruk ;)
Je bent niet tevreden met de resultaten. Nee, ik ook niet. Ik had liever ook al meer gehad, maar wat kan ik er aan doen? Met een fakkel voor z'n deur staan schreeuwen? Schijnt modern te zijn.
Wat ook modern is, is dat er voor veel mensen weinig zit tussen niks doen of met een fakkel voor de deur staan. Wat denk je van iemand aanspreken op zijn verantwoordelijkheid? Wat is er mis met aangeven dat je het niet eens bent met een wanprestatie? Alsof dat invloed heeft op mijn bloeddruk.
niet meer geld besteden. Dat is het minste wat je kan doen, en dat is ook de beste oplossing.
Wat los ik daarmee op? De scam gaat door en ik heb mijn geld niet terug.
Of je moet een rechtzaak aanspannen. Veel succes.
Ik neem aan dat je dat sarcastisch bedoelt, maar dat gaat vroeg of laat gebeuren. Zeker in 'merica.
Star Citizen is niet te vergelijken met welke andere game dan ook en daarom leg ik niet dezelfde lat ernaast als dat ik zou doen met andere games.
Sja.. inmiddels is het met genoeg andere games te vergelijken. Misschien dat er wat gameplay anders is, maar afgezien van (voorlopig) loze beloftes, valt dat wel mee. Je kunt een hoop details noemen die het misschien uniek maken maar het is al lang niet meer zo'n uniek idee als dat het 10 jaar geleden was. Ze worden links en rechts ingehaald.
Ik had hoge verwachtingen maar alleen op papier. Ik had oren naar een reboot van Freelancer maar dan met moderne middelen en zonder het gezeik van gamestudio's met deadlines etc. Ik wilde een game die het uiterste vergde van een pc net als vroeger, toen je moest upgraden om een spel te kunnen spelen,
Freelancer 2 wilde ik ook. Met gamestudios bedoel je denk ik uitgevers. Desondanks, Chris zou ons backers als uitgever behandelen. Dat blijkt alleen nergens uit. Vereiste hardware upgrades is een vreemde ambitie om te hebben. Ik wil een game die er bruut uitziet, maar goed geoptimaliseerd is. Bij SC is optimalisatie ver te zoeken en dit tempo, weet je zeker dat je nog 8 keer kunt 'genieten' van een hardware upgrade voordat de game uberhaupt uit is.
Games zijn wel vaker 10 jaar in ontwikkeling voordat het uberhaupt gecommuniceerd wordt naar het grote publiek dat het eraan komt. Het verschil hierin is dat wij als backers de investeerders zijn, waar je vroeger weinig van hoorde totdat het spel ineens bekend gemaakt werd en je aan beta's etc meer kon doen.
Dit is het go-to argument van de supporters. Nergens op gebaseerd en dan nog, wat zegt dat? Is dat 10 jaar lang met een volwaardig team met miljoenen dollars 40u per week rammen? Of bedoelen ze daarmee dat iemand 10 jaar geleden een keer in een dronken bui een idee op een bierviltje had geschreven? Met 10 jaar een dedicated team en véél geld, is dit gewoon niet goed genoeg.
Maar goed, wat heb jij met Star Citizen precies besteld? Nu kun je dikke stapels roadmaps per jaargang gaan oplepelen maar wat mensen zoals ik willen is een mooie ruimtesim waarin we uren en uren kunnen doorbrengen.
Je stelt me een vraag maar vervolgens geef je al aan dat ik een legio aan legitieme antwoorden niet mag geven. Dat is niet fair. Ik heb o.a. 2 stabiele games besteld, SQ42 die in 2014 al uit zou komen(?), en Star Citizen, die ook al lang uit zou zijn met meerdere sterrenstelsels en veel spelers. We hebben er nieteens 1. En ik heb een reclaimer gekocht, daarmee zou ik kunnen salvagen. Dat is jaren lang elk kwartaal weer vooruitgeschoven op de road map. Op een gegeven moment is het gewoon duidelijk dat ze helemaal niet weten wat ze ermee aanmoeten. Net als veel van de andere bullshit beloftes van Chris die in het begin cool leken maar steeds idioter werden.
als je eenmaal het duurder spul hebt aangeraakt (dingen als VKB/Virpil en in mindere mate de TM Warthog) dan wil je die goedkope plastic rommel van Logitech en de TM 16000 ook niet meer
Ik heb een specifieke HOTAS gekocht omdat Chris en f*cking Sandy dat adviseerden. Pas daarna bleek dat SC dat nog helemaal niet ondersteunde. Dat was dus gewoon een sponsorship deal. Je wordt genaaid waar je bij staat.
Wij betalen letterlijk mee aan het realiseren van Roberts' prive space sim. Als je dat niet door hebt gehad vanaf het begin dan spijt het me maar dat is wel de werkelijkheid.
Wat? Waar héb je het over?
Dat er verwachtingen niet waargemaakt worden kan liggen aan het falen van Roberts, of aan de te hoge verwachtingen van sommige mensen. Of een combinatie van beide en misschien nog meer factoren.
Het is inmiddels algemeen bekend dat CR veel meer belooft dan realistisch mogelijk is en dat hij niet in staat is te managen. Een falen ligt voor 100% bij hem.
Ik heb altijd geleerd: als je van het ergste uitgaat zal het altijd meevallen. En ook: als je niet al te hoge verwachtingen hebt raak je ook minder snel teleurgesteld.
Tot je iemand 400 miljoen geeft, want dan mag je denk ik wel iets verwachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:19

Ves

A gadget addicted Bounty

Denk dat dit topic beter kan worden afgesplitst in twee topics.

Een voor de mensen die fel tegen SC en alles erom heen zijn.
En voor de mensen die will hun ervaringen in het spel willen delen en info delen.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

Ves schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:08:

En voor de mensen die will hun ervaringen in het spel willen delen en info delen.
Dat heb ik geprobeerd, maar verrassend genoeg waren de meeste mensen daar geen voorstander van.

Ik begrijp dat deze discussie niet voor iedereen interessant is, ik zal het een break geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sebben schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:48:
[...]

Wat? Waar héb je het over?
dat Star Citizen het prive-project is van Chris Roberts om zijn eigen droom te verwezenlijken voor een space sim zoals hij die graag ziet in zijn visioenen.
Dat is Star Citizen.
Ik wist dat vanaf het begin :P
Daarom heb ik er geen maandsalaris ingestoken. Maar slechts de helft :+

Ik heb overigens volgens mij een keer gelezen dat Roberts zelf gewoon met mouse/keyboard speelt, de rat :P
En wij maar geld uitgeven aan controls.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2022 18:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Na een lange tijd weer eens Star Citizen geïnstalleerd.

Inmiddels wordt er getest met de PU dus meer dan alleen maar wat dog fighting zoals de laatste keer dat ik het speelde.

Het valt me vies tegen!

Het ziet er allemaal goed uit, maar de UI is op zijn zachtst gezegd miserabel. In de cockpit met de F ingedrukt met de muis rond kijken, maar de opties voor de knop naast die ik wil hebben maken steeds dat ik er niet op kan klikken. Je moet met de muis naar de knpop die je wil toe zonder over de knoppen ernast te gaan of het werkt niet.

Het is natuurlijk maar een alfa release, maar er is werkelijk geen enkele begeleiding ingebouwd voor een beginnend speler. Met wat YT filmpjes werd er wel het e.e.a. duidelijk en kon ik wegvliegen in mijn Constellation.

Verassing 1:
Uitloggen in de bunk en wakker worden in de start locatie en je schip moeten claimen. De guide zei dat je in bed moest uitloggen en dan in datzelfde bed in je schip wakker zou worden. Maar blijkbaar kan je een alfa releasen als het meest basale (in- en uitloggen) nog niet werkt.

Verassing 2:
Om verassing 1 de tweede keer te voorkomen toch maar even het schip landen. Buiten dat je nergens ook maar enige informatie kan vinden ovver hoe dicht je bij de spaceport moet zijn voor je die op kan roiepen en je dus tot vervelens toe naar de comms zit te kijken was landen zelf ook een vervelende ervaring.

bij het aanvliegen op aanraden naar de exterior view gegaan om te kijken of ik goed boven de hangar hing. ik had free look aan staan druk op F4 en wil met de muis de kijkhoek veranderen. Een niet bijster intelligent persoon bij de ontwikkelaars heeft blijkbaar besloten dat je dan ook free look uit moet zetten, want uiteraard wil je jouw schip besturen als je er schuin op kijkt 8)7 . Dus bij mijn poging de camera hoiek te veranderen duikt het schip opzij raakt de grond naast de hangar flipt op de kop en embed zichzelf half in de grond.

Ondertussen begint er een of andere waarschuwing dat ik wegwezen moet, maar stuck in the ground dus niet mogelijk. Uiteindelijk kon ik alleen uitloggen.

Bij inloggen kom je er dan achter dat je fines hebt gekregen die je hele startkapitaal opvreten en nu zit ik dus doordat er werkelijk niets uitgelegd word, niets intuitief is en een bug waardoor met een character zonder in game currency en een criminal status.

Ik kijk over twee jaar wel weer of ze er iets van geleerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 21:04:
Na een lange tijd weer eens Star Citizen geïnstalleerd.

Inmiddels wordt er getest met de PU dus meer dan alleen maar wat dog fighting zoals de laatste keer dat ik het speelde.

Het valt me vies tegen!

Het ziet er allemaal goed uit, maar de UI is op zijn zachtst gezegd miserabel. In de cockpit met de F ingedrukt met de muis rond kijken, maar de opties voor de knop naast die ik wil hebben maken steeds dat ik er niet op kan klikken. Je moet met de muis naar de knpop die je wil toe zonder over de knoppen ernast te gaan of het werkt niet.

Het is natuurlijk maar een alfa release, maar er is werkelijk geen enkele begeleiding ingebouwd voor een beginnend speler. Met wat YT filmpjes werd er wel het e.e.a. duidelijk en kon ik wegvliegen in mijn Constellation.

Verassing 1:
Uitloggen in de bunk en wakker worden in de start locatie en je schip moeten claimen. De guide zei dat je in bed moest uitloggen en dan in datzelfde bed in je schip wakker zou worden. Maar blijkbaar kan je een alfa releasen als het meest basale (in- en uitloggen) nog niet werkt.

Verassing 2:
Om verassing 1 de tweede keer te voorkomen toch maar even het schip landen. Buiten dat je nergens ook maar enige informatie kan vinden ovver hoe dicht je bij de spaceport moet zijn voor je die op kan roiepen en je dus tot vervelens toe naar de comms zit te kijken was landen zelf ook een vervelende ervaring.

bij het aanvliegen op aanraden naar de exterior view gegaan om te kijken of ik goed boven de hangar hing. ik had free look aan staan druk op F4 en wil met de muis de kijkhoek veranderen. Een niet bijster intelligent persoon bij de ontwikkelaars heeft blijkbaar besloten dat je dan ook free look uit moet zetten, want uiteraard wil je jouw schip besturen als je er schuin op kijkt 8)7 . Dus bij mijn poging de camera hoiek te veranderen duikt het schip opzij raakt de grond naast de hangar flipt op de kop en embed zichzelf half in de grond.

Ondertussen begint er een of andere waarschuwing dat ik wegwezen moet, maar stuck in the ground dus niet mogelijk. Uiteindelijk kon ik alleen uitloggen.

Bij inloggen kom je er dan achter dat je fines hebt gekregen die je hele startkapitaal opvreten en nu zit ik dus doordat er werkelijk niets uitgelegd word, niets intuitief is en een bug waardoor met een character zonder in game currency en een criminal status.

Ik kijk over twee jaar wel weer of ze er iets van geleerd hebben.
ik stel voor dat ze eerst bugs oplossen en de boel afmaken voordat ze een tutorial voor nieuwe spelers in gaan bouwen. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 21:41:
[...]

ik stel voor dat ze eerst bugs oplossen en de boel afmaken voordat ze een tutorial voor nieuwe spelers in gaan bouwen. :9
Tja, op zijn minst dan een bruikbare tekst tutorial of een fatsoenlijke reset optie?

Je kan wel resetten, maar ze zeggen expliciet dat dat om bugs die spelen onmogelijk maken te omzeilen is en dat het niet de criminal status resetten is. Laat ik dat laatste nu juist opgelopen hebben door die bug.

In deze staat zou je met twee drukken op een knop juist alles moeten kunnen resetten alsof je nog nooit ingelogd had. Dan kan je ook gewoon zonder tutorial met trial en error leren, zonder dat het je toekomstig spelplezier al vergalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 21:46:
[...]

Tja, op zijn minst dan een bruikbare tekst tutorial of een fatsoenlijke reset optie?

Je kan wel resetten, maar ze zeggen expliciet dat dat om bugs die spelen onmogelijk maken te omzeilen is en dat het niet de criminal status resetten is. Laat ik dat laatste nu juist opgelopen hebben door die bug.

In deze staat zou je met twee drukken op een knop juist alles moeten kunnen resetten alsof je nog nooit ingelogd had. Dan kan je ook gewoon zonder tutorial met trial en error leren, zonder dat het je toekomstig spelplezier al vergalt.
Misschien helpt dit?
https://robertsspaceindustries.com/spectrum/guide

https://support.robertssp...001757273-Beginner-Guides
En er zijn vast ook wel genoeg andere filmpjes.
Ik heb een deel van m'n 'kennis' uit filmpjes en guides gehaald en samen met iemand anders gespeeld die me ook tips en trucs gaf.

Ik gebruik de onboard knopjes niet eens, maar gewoon met keyboard toetsen, en over niet al te lange tijd programmeer ik het wel op diverse fysieke button boxes aan m'n bureau of stoel geschroefd, en/of middels Gameglass op een tablet.

M'n ship starten doe ik met de R-toets.
Ik druk op F11 om naar de coms te gaan, daar op friends, en dan de station/planet hailen.

Motoren uit met i dacht ik, maar voor het gemak gewoon op Y drukken om uit je schip te komen en daarna direct storen in de station.

Ik bedoel ermee te zeggen dat er genoeg uitleg is overal, maar niet echt ingame nee. Het is er wel maar het komt heel kort voorbij.
Er komt als het goed is een korte melding op het scherm dat je de station kan gaan hailen om een landing request te doen. Die komt op het moment dat je dichtbij genoeg bent.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2022 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Die laatste link die ken ik en filmpjes heb ik ook gezien.

Er was of weer wat veranderd of een bug. In een filmpje kreeg je een soort tunnel bij landen waar je heen moet. Ik kreeg helemaal niets te zien.

In elk filmpje zeggen ze quantum drive naar je locatie en neem contact op voor toestemming om te landen. Echt helemaal niemand die je vertelt dat Quantum drive je niet ver genoeg brengt en je nog kilometers moet cruisen voor je ook maar in range bent van dat com kanaal.

Ondertussen zoek je je dus een ongeluk en vraag je in chat. Na 10 minuten zoeken wat ik verkeerd deed was er eindelijk iemand in chat die zei dat ik tot 10km moest naderen voordat coms werkt.

En zo gaat het bij elke guide die ik lees. Aardig van de community dat ze een guide maken, maar de meeste zijn duidelijk ervaren spelers die daarbij geen benul hebben waar een complete beginner op vast loopt. Ik waardeer dat ze het proberen, begrijp me niet verkeerd, maar het is het allemaal net niet.

Waarmee de guides beter zijn dan de staat van een alfa waarin in- en uitloggen nog niet eens fatsoenlijk werkt :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Ves schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:08:

Persoonlijk vind ik dit geen gek idee. Daar dacht ik nog aan toen ik dit topic vrijdag zat te lezen.
Als je in 2022 nog steeds dit project als "scam" aanstelt met alles wat inmiddels daarover gezegd is gaat er echt iets niet goed. Begint nu echt tenenkrommend te worden ondertussen om dit zo te moeten blijven lezen.

Immers, Reddit heeft een Star Citizen gedeelte waar men kritisch zat kan zijn, zonder in de eeuwige oude noties van "scam" e.d. te blijven hangen.
Wil je dat wel blijven doen? Dan ben je helemaal welkom (en "geliefd") bij een aparte Reddit voor de zogenaamde Refundians.

Wat mij betreft een top plan welke dan opnieuw bij de moderators aan de kaart gebracht mag worden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

Darkwolf_1982 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:00:
[...]

Persoonlijk vind ik dit geen gek idee. Daar dacht ik nog aan toen ik dit topic vrijdag zat te lezen.
Als je in 2022 nog steeds dit project als "scam" aanstelt met alles wat inmiddels daarover gezegd is gaat er echt iets niet goed. Begint nu echt tenenkrommend te worden ondertussen om dit zo te moeten blijven lezen. Reddit heeft een Star Citizen gedeelte waar men kritisch zat kan zijn, zonder in de eeuwige oude noties van "scam" e.d. te blijven hangen.
De discussie ging heel ergens anders over, en het was helemaal niet mijn doel om op een scam discussie uit te komen. Maar als ik word uitgenodigd om uit te leggen waarom ik hier chagrijnig over wordt, dan is dat vooral omdat ik vind dat er ondergepresteerd wordt. Met veel geld in dit project, vind ik dat nogal sh*t. Als je CIG nergens voor aansprakelijk stelt, maak je jezelf als community denk ik kwetsbaar voor oplichting. Het wordt snel een lange discussie als blijkt dat ik dat niet mag vinden of we het moeten gaan hebben over de definitie van woorden.

Maar het moet wel voor iedereen hier leuk/interessant blijven. Ik had het opsplitsen ook bedacht op basis van de Reddits maar ik vraag me af of dat wel beter is. Ieder in zijn eigen bubbel, zonder discussie. We kunnen ook nadenken over spelregels, voor beide kanten. Bijvoorbeeld: niet beginnen over scam of succesverhaal tot een van tweeën bewezen is. Maar ook elkaars klachten en enthousiasme respecteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
Sebben schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:11:
[...]

Dat heb ik geprobeerd, maar verrassend genoeg waren de meeste mensen daar geen voorstander van.

Ik begrijp dat deze discussie niet voor iedereen interessant is, ik zal het een break geven.
Het probleem is een beetje dat bepaalde personen iedere keer hetzelfde script draaien. Hiermee wil ik zeggen iedere keer hetzelfde oude verhaal over Star Citizen en hoe slecht alles wel niet is. Zeker als het woord scam er in voor komt, dan beginnen mijn ogen weer te draaien.

Naar mijn idee doe je het dan bijna expres om elke keer die oude argumenten weer erbij te halen.

Iemand post dat hij na 2 jaar weer eens inlogd en ervaart een boel dingen die niet lekker verlopen. Ik kan me voorstellen dat dit het geval is. Maar in plaats van weer die oude draaiboek erbij te halen, is het ook leuk om die persoon te helpen of te reageren op de elementen waar zo iemand op vast loopt. Er zijn idd wat inventory bugs bij gekomen blijkbaar maar ik heb al weken niet echt iets gedaan in SC, dus ik ben zelf niet echt bekend met het verdwijnen van items in je backpack bv.

[ Voor 28% gewijzigd door Recon24 op 10-01-2022 14:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

Recon24 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:34:
[...]
Het probleem is een beetje dat bepaalde personen iedere keer hetzelfde script draaien. Hiermee wil ik zeggen iedere keer hetzelfde oude verhaal over Star Citizen en hoe slecht alles wel niet is. Zeker als het woord scam er in voor komt, dan beginnen mijn ogen weer te draaien.

Naar mijn idee doe je het dan bijna expres om elke keer die oude argumenten weer erbij te halen.
Voor mij is het zeker geen doel om oude argumenten er bij te halen, ik doe ook mijn best om dat te vermijden. Ik merk ook dat jij positiever bent, dat is fijn. Ik zal proberen me minder te laten uitnodigen tot rants maar ik hoop dat het je inmiddels wel duidelijk is dat ik iemand anders zijn plezier in het spel niet wil ontnemen of dit topic te vergallen. Het lijkt me dat niemand die behoefte heeft.

Er was een gesprek over de huidige staat van de game, toen iemand anders het nodig vond om aan te geven dat die kritiek niet geven zou mogen worden, onderbouwd met een 'jij ziet het verkeerd' achtig verhaal. Dan voel ik mij genoodzaakt om dat te onderbouwen. Wat vervolgens ontaarde in een lange discussie. Met nieuwe mensen in het topic, is het ook lastig te vermijden dat er een overlap in de beargumentatie verschijnt.

Maar nogmaals, ik ben me volledig bewust dat de zuurtegraad hoger ligt dan gewenst, maar het is óók een resultaat van iemands terechte kritiek niet serieus nemen. Dat is naar mijn mening net zo kwalijk als iemands plezier ontnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:40:
Die laatste link die ken ik en filmpjes heb ik ook gezien.

Er was of weer wat veranderd of een bug. In een filmpje kreeg je een soort tunnel bij landen waar je heen moet. Ik kreeg helemaal niets te zien.

In elk filmpje zeggen ze quantum drive naar je locatie en neem contact op voor toestemming om te landen. Echt helemaal niemand die je vertelt dat Quantum drive je niet ver genoeg brengt en je nog kilometers moet cruisen voor je ook maar in range bent van dat com kanaal.

Ondertussen zoek je je dus een ongeluk en vraag je in chat. Na 10 minuten zoeken wat ik verkeerd deed was er eindelijk iemand in chat die zei dat ik tot 10km moest naderen voordat coms werkt.

En zo gaat het bij elke guide die ik lees. Aardig van de community dat ze een guide maken, maar de meeste zijn duidelijk ervaren spelers die daarbij geen benul hebben waar een complete beginner op vast loopt. Ik waardeer dat ze het proberen, begrijp me niet verkeerd, maar het is het allemaal net niet.

Waarmee de guides beter zijn dan de staat van een alfa waarin in- en uitloggen nog niet eens fatsoenlijk werkt :X
het verschilt ook nog eens. Je kunt danwel moet in principe twee keer jumpen.
Eerst naar de algemene locatie (50-60k), en daarna nog een korte jump naar ongeveer 20km afstand geloof ik en de rest cruisen inderdaad.

Dat van die 10km wist ik trouwens ook niet, weer wat geleerd, dank! Ik jaag er meestal naar toe en ga dan op zo'n 14km vol in de ankers maar dat duurt altijd even en regelmatig heb ik het overschat en vlieg ik te pletter :P
En als ik dan bezig ben met afremmen kijk ik net zo lang bij de comms tot ik kan requesten.
tegen de tijd dat er eindelijk toestemming is hang ik zo ongeveer boven het station dus komt goed uit.

Wat je zegt: die aanvliegroute zag ik ook in filmpjes en da's best wel handig maar ik heb die ook niet. Alleen de eindlocatie zie ik als indicator maar ik heb nog nooit zo'n aanvliegroute gezien :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Verwijderd schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:40:
Is veranderd. Die "tunnels" heb je niet meer en wees maar blij ook.
Dan is de huidige opzet VEEL beter.
Pak gewoon de laatste starter guide van Space Tomato of Morphologist op YouTube.
Er is up to date top kwaliteit materiaal, maar niet altijd even makkelijk te vinden.
Deze twee heren durf ik met gemak bij iedereen op het hart te drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:33
Ik heb het spel ook aangeschaft en opgestart en mijn god wat is dat overweldigend zeg, ik was echt compleet verloren en had geen idee wat ik moest gaan doen.

Je ziet dan in guides dat je wat spulletjes moet gaan kopen maar ik zit dus nu met een rugzak die ik niet kan omdoen (zou ik nodig hebben om te gaan minen) en ik heb geen idee waarom niet (waarschijnlijk omdat je een rugzak alleen bij specifieke armors kan gebruiken? dunno) en ik heb een multi tool gekocht met uitbreidingen, maar die is in mijn hele inventory niet meer terug te vinden (verdwenen bij uitloggen?) en ik moet wapens kopen, maar in kan in het hele gebied alleen pistolen kopen (die had ik al) of wapens voor mijn schip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viscerous
  • Laatst online: 08-09 14:39
mvds schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:32:
Ik heb het spel ook aangeschaft en opgestart en mijn god wat is dat overweldigend zeg, ik was echt compleet verloren en had geen idee wat ik moest gaan doen.

Je ziet dan in guides dat je wat spulletjes moet gaan kopen maar ik zit dus nu met een rugzak die ik niet kan omdoen (zou ik nodig hebben om te gaan minen) en ik heb geen idee waarom niet (waarschijnlijk omdat je een rugzak alleen bij specifieke armors kan gebruiken? dunno) en ik heb een multi tool gekocht met uitbreidingen, maar die is in mijn hele inventory niet meer terug te vinden (verdwenen bij uitloggen?) en ik moet wapens kopen, maar in kan in het hele gebied alleen pistolen kopen (die had ik al) of wapens voor mijn schip
Over het algemeen kun je beter je hedendaagse gezond verstand gebruiken dan game-logica zeg maar. De guide raadde je waarschijnlijk aan bij een specifieke locatie je aankopen te doen omdat elke locatie weer andere winkels heeft. Cornerstone is handig om dingen te vinden en Erkul laat ook zien waar je componenten kan kopen.

Als je recent de multi tool hebt gekocht is hij waarschijnlijk achtergebleven bij de locatie waar je hem gekocht hebt (of als het lang geleden was is er een tijdje geleden een wipe geweest voor het eerst in 1.5 jaar). Je moet dus wel besluiten wanneer en hoe je je spullen wilt meenemen. Als je 'I' voor inventory drukt heb je dus een scherm voor local inventory (je huidige locatie + als het een planeet is de spullen die je hebt op de stations rondom de planeet) en opslagplekken zoals je armour en je backpack.

Wat betreft de rugzak, je moet kijken naar light/medium/heavy. Heavy armours kunnen alle backpacks op, medium alleen medium backpacks en kleiner, etc.

Learning curve is zeker een ding maar beschouw elk leermoment als een overwinning, nu je alles moet meenemen en ook alles (wat je bij je hebt) verliest als je dood gaat maakt het wel het moeilijkst als het ooit is geweest voor nieuwkomers naar mijn mening. Ik zou persoonlijk het spel ook niet echt aanraden zonder iemand in de game te hebben die je kan helpen of als je erg veel geduld hebt. Chat is normaal gesproken ook erg behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Viscerous schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:12:
[...]

Over het algemeen kun je beter je hedendaagse gezond verstand gebruiken dan game-logica zeg maar. De guide raadde je waarschijnlijk aan bij een specifieke locatie je aankopen te doen omdat elke locatie weer andere winkels heeft. Cornerstone is handig om dingen te vinden en Erkul laat ook zien waar je componenten kan kopen.

Als je recent de multi tool hebt gekocht is hij waarschijnlijk achtergebleven bij de locatie waar je hem gekocht hebt (of als het lang geleden was is er een tijdje geleden een wipe geweest voor het eerst in 1.5 jaar). Je moet dus wel besluiten wanneer en hoe je je spullen wilt meenemen. Als je 'I' voor inventory drukt heb je dus een scherm voor local inventory (je huidige locatie + als het een planeet is de spullen die je hebt op de stations rondom de planeet) en opslagplekken zoals je armour en je backpack.

Wat betreft de rugzak, je moet kijken naar light/medium/heavy. Heavy armours kunnen alle backpacks op, medium alleen medium backpacks en kleiner, etc.

Learning curve is zeker een ding maar beschouw elk leermoment als een overwinning, nu je alles moet meenemen en ook alles (wat je bij je hebt) verliest als je dood gaat maakt het wel het moeilijkst als het ooit is geweest voor nieuwkomers naar mijn mening. Ik zou persoonlijk het spel ook niet echt aanraden zonder iemand in de game te hebben die je kan helpen of als je erg veel geduld hebt. Chat is normaal gesproken ook erg behulpzaam.
Nou ja, zoals ik al aangaf is het gewoon zoveel ineens wat op je af komt. Je wil natuurlijk alles proberen maar dat gaat gewoon niet. Je moet dan spullen hebben waar je het geld niet voor hebt, en om aan geld te komen moet je dus ook bedenken wat je moet gaan doen (en wat je daarvoor nodig hebt). Beetje een cirkeltje dus.

Ik heb het spel pas 2 dagen dus de locatie waar ik gestart ben is ook de locatie waar ik nog steeds rondloop. Ik heb al mijn schip (en dus ook de starport, na wat treinritjes) kunnen vinden, kunnen opstijgen (dank je wel spel, dat je verteld dat ik moet vragen om het dak open te maken voordat ik weg kan! Dat soort dingen gaat ook wel een beetje voorbij het "gezond verstand" stukje imho, omdat het een spel betreft) rond kunnen vliegen, en weer kunnen landen zonder te crashen. Ook al een (light) armor kunnen kopen met een multi tool (die dus verdwenen is).

Maar dat je dus op F11 moet drukken om communicatie te starten met de verkeerstoren voordat je kan opstijgen, gaat mij eerlijk gezegd wel een tikkie te ver. Niet een onoverkomelijk probleem, maar wel erg vergezocht voor een spel.

Ook het gemis aan een fatsoenlijke kaart (niet de star map, maar een kaart voor op de grond) vind ik best vervelend, juist omdat het zo fucking groot is allemaal.

Het ziet er wel super uit, daar heb ik niks over te klagen. En het draait ook best aardig op mijn systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viscerous
Contact opnemen met ATC is inderdaad nogal onduidelijk. Als je in bereik bent van een landingsplek krijg je wel een bericht in het midden van je scherm dat je het moet doen, maar voor opstijgen moet je net toevallig de tip op je scherm krijgen.

Met gezond verstand bedoelde ik ook meer dat je bijvoorbeeld op de bordjes en kaarten moet letten die in de wereld zijn, net zoals je in het echt een beetje de weg zoekt. Tenminste, dat doe ik in games normaal gesproken niet echt omdat we de map markers en dat soort dingen gewend zijn. Een kaart zou wel handig zijn though. De Star Map is ook super onhandig, maar als je dus dubbelklikt om te zoomen op een planeet dan kan je in ieder geval de interessante punten wel zien.

Wel opvallend dat je niks hebt te klagen over performance, denk dat vrijwel iedereen daar over het algemeen over klaagt. Is momenteel niet in een geweldige plek, zou hopelijk beter moeten zijn de tweede helft van dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Nou, eigenlijk vind ik de performance wel heel erg meevallen. Ik draai op een i7 8000 serie met een GTX1080 en 32GB ram en ik vind het eigenlijk best aardig draaien voor een Alpha. Ja ik heb wel eens stotters en flitsende textures, maar ach, het is een Alpha.

Die star map is idd echt een drama, als je gaat inzoomen op een planeet en dan wilt roteren dan draait het beeld alle kanten op, behalve de kant die je wil |:( Je hebt zelfs de kans dat de planeet volledig uit beeld draait, wtf?

[ Voor 30% gewijzigd door mvds op 11-01-2022 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvds schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:49:
Nou, eigenlijk vind ik de performance wel heel erg meevallen. Ik draai op een i7 8000 serie met een GTX1080 en 32GB ram en ik vind het eigenlijk best aardig draaien voor een Alpha. Ja ik heb wel eens stotters en flitsende textures, maar ach, het is een Alpha.

Die star map is idd echt een drama, als je gaat inzoomen op een planeet en dan wilt roteren dan draait het beeld alle kanten op, behalve de kant die je wil |:( Je hebt zelfs de kans dat de planeet volledig uit beeld draait, wtf?
dat is een gripe die ik ook heb. Die starmap is een draak momenteel. Hoop dat ze daar nog wat aan gaan doen.

Altijd even opletten bij de lift als je uit je hab komt. Soms is de lift er niet en loop je kans dat je in een gat valt.
Gewoon even een minuutje naar buiten kijken totdat alles gerendered is en dan is de lift er ook.

Wat betreft de kaart voor op de grond... het idee is dat je rond kijkt naar wegwijzers en teksten. Niet denken aan een kaart of kompas/radar maar wat zou je doen als je zelf in een stad rondloopt: kijken naar bewegwijzering op borden. Pijlen, teksten op de muur en op gevels. Hier en daar heb je wel een plattegrond staan net zoals we in onze huidige steden hebben.
Het is echt een kwestie van om je heen kijken en de aanwijzingen volgen om te weten wat waar is en waar je evt. naar toe moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
De Star Map is o.a nog een gedeelte welke nog via Adobe Flash draait.
Nu is mijn hoop omdat Adobe haar Flash product als EOL heeft verklaard dat CIG hard blijft door ploeteren om dit volledig uit de game UI's te halen.
Hier en daar zie je het al. De Fleet Manager is bijvoorbeeld nu volledig Building Blocks (sinds 3.15, geloof ik) en dat is goed te merken in de snelheid waarmee de schepen en status daarvan worden opgehaald bij het raadplegen op de terminal.

We krijgen als het goed is ook inderdaad FPS maps naast de Star Map.
Weet even de status niet meer maar volgens mij zijn ze ver genoeg dat het binnen de eerste helft van dit jaar toch echt wel in de PU moet zitten.
Maar met UI gebeuren weet je het maar nooit wanneer het nou echt daadwerkelijk in de game komt.
Zo zijn ze ook nog bezig met de Sliced Canvas UI dat nu ook op Building Blocks draait om zo voor elk schip merk een unieke grafische style te geven, enzovoorts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
Zijn er nog mensen hier die het actief (als in; meerdere keren per week) spelen? Ik heb mij aangemeld voor de GoT Organization, maar als niemand speelt heeft dat weinig zin natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
mvds schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:13:
Zijn er nog mensen hier die het actief (als in; meerdere keren per week) spelen? Ik heb mij aangemeld voor de GoT Organization, maar als niemand speelt heeft dat weinig zin natuurlijk :+
Persoonlijk speel ik het echte elke avond na werk en eten. En bijna elk weekend zaterdag en zondag de avonden en soms zelfs de middagen.
Vaak met een kleine club van 1-3 mensen op een Discord servertje, soms alleen met of zonder interactie zoekende via de main chat in-game. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:04:
[...]

Persoonlijk speel ik het echte elke avond na werk en eten. En bijna elk weekend zaterdag en zondag de avonden en soms zelfs de middagen.
Vaak met een kleine club van 1-3 mensen op een Discord servertje, soms alleen met of zonder interactie zoekende via de main chat in-game. :)
En wat doe je dan voornamelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvds schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:17:
[...]

ik ben niet degene die je vraagt maar als ik speel is dat voornamelijk:

- minen
- opbrengst in de refinery stoppen

- volgende dag uit de refinery halen
- verkopen

Misschien wat random rondvliegen/exploren.
Met anderen mee een bounty doen of een delivery doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:29:
[...]

- minen

- verkopen

Het was meer een open vraag ook hoor ;)

Nou ja, zoiets wil ik dus ook gaan doen. Bounties, beetje piraterij, vrachten vervoeren, enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvds schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:38:
[...]

Het was meer een open vraag ook hoor ;)

Nou ja, zoiets wil ik dus ook gaan doen. Bounties, beetje piraterij, vrachten vervoeren, enz
praktisch gezien wat ze noemen de 'gameplay loops'.
Meer is er ook nog niet te doen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2022 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
mvds schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:17:
[...]

Verschilt per dag, maar voornamelijk doe ik bounties (VHRT niveau) met de Saber.
Soms help ik anderen als ze opgehaald moeten worden.
Andere keren waag ik mij aan FPS (bunker) missies.
En zo heb ik ontdekt dat het ophalen en brengen van pakketen nu ook in het reputatie systeem zit en het niet bij 8K blijft. Je reputatie kan al snel oplopen dat dit soort missies 40K+ gaan opbrengen, dus dit ben ik ook nog aan het ontdekken.
Ook de reden waarom ik mij meer aan FPS waag, want ook dit systeem heeft nu een doel om naar toe te werken.

Over doelen gesproken. Zelf heb ik dan de 325a en de 400i (met echt geld) en mijn doelen zijn dan in-game schepen kopen voor andere doeleinden.
Zo lijkt cargo trading mij erg leuk (wel eens gedaan) en spaar ik nu voor een Hercules Starlifter.
Eerder dacht ik aan een Prospector en dan de Hercules Starlifter, maar heb begrepen dat minen nog steeds een beetje stukkig is, vooral met scannen.
Plus ik kan de lamp op het dak van mijn in-game gekochte ROC (slechts 172K) met drie kogels eraf schieten en past deze zonder problemen in mijn 400i als ik echt zin heb in minen. :P

Er is altijd genoeg te doen en te beleven, maar dat ligt echt aan je eigen mind set.
Als je het wil zien als een zielloze universum waar bijna niets in te beleven valt ga je het ook zo ervaren.
Deze video legt dit principe heel mooi neer: YouTube: It's beautiful. But is it enough? | Star Citizen

[ Voor 13% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 19-01-2022 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik begreep dat het FPS gedeelte ook vaker niet werkt dan wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
mvds schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:11:
Ik begreep dat het FPS gedeelte ook vaker niet werkt dan wel?
Dat is inmiddels achterhaalt, gelukkig.
Met de uitbreiding van FPS activiteiten (bunker missies) waren deze in het begin super ruk inderdaad, maar dat is ondertussen (sprekende uit eigen ervaring) netjes opgelost waardoor het nu een stuk aangenamer en leuker is geworden.
FPS anzich werkt prima en heb ik daarvoor in vele andere situaties (zoals Jumptown 2.0) moeiteloos gebruikt.

Er zat een continu terugkerende bug in mijn account waardoor het wapen vast in mijn hand bleef zitten. Het gebruik van je Mobiglas was dan vrijwel onmogelijk. Dat is o.a mooi opgelost met het nu fysieke inventory systeem en sindsdien geen last meer van.

Het enige wat ik weet is dat er nog een reload bug zou spelen, waarbij het herladen tot nog steeds 0 kogels leidde. Deze is inmiddels ook opgelost en gaat naar live in 3.16.1.
Zelf ben ik die enkel nog maar een keertje tegengekomen in al mijn FPS avonturen en is ook overigens -althans in mijn eigen ervaring- niet fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:29:
[...]

- minen

- verkopen

Is minen ondanks de huidige gebreken nog te doen?
Het heeft een mooi chill gehalte tussen het spectrum van dozen verslepen en schepen knallen.
Ondanks de videos die er voor zijn vind ik minen soms toch wat lastig.
Toch weet ik dat je heel erg goed kan verdienen, zeker als je inderdaad alles in de refinery smijt en dan ook nog eens puur voor Quantanium gaat.
Doe jij dus (o.a) aan Quantanium mining...? Of...? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Darkwolf_1982 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:03:
[...]

Is minen ondanks de huidige gebreken nog te doen?
Het heeft een mooi chill gehalte tussen het spectrum van dozen verslepen en schepen knallen.
Ondanks de videos die er voor zijn vind ik minen soms toch wat lastig.
Toch weet ik dat je heel erg goed kan verdienen, zeker als je inderdaad alles in de refinery smijt en dan ook nog eens puur voor Quantanium gaat.
Doe jij dus (o.a) aan Quantanium mining...? Of...? :)
welke gebreken doel je op?

minen... tja. Ik heb tot nu toe slechts 1x quantanium gemined. Ik durfde voorheen nooit maar ik heb 1x een poging gewaagd met een klein beetje en ik ga het zeker vaker doen :P

Ik speel niet echt vaak SC. Pas sinds het afgelopen half jaar heb ik weer een pc die het degelijk kan draaien.
Daarna ben ik het minen gaan uitproberen.

- niet proberen te ontploffen tijdens het minen uiteraard dus de metertjes goed in de gaten houden (wat vaak erg lastig is vanwege het contrast van de witte balkjes dat ik helemaal niet prettig vind.

Anyway: ik heb wat geprobeerd te minen op Clio en dat gaat wel maar afhankelijk van de weersomstandigheden. Als het flink waait is het lastig om het schip stabiel te houden.

Sinds enkele weken ben ik verhuisd naar ArcCorp met ARC-1 als thuisbasis. Vanaf daar vlieg ik naar Lyria om daar te minen bij een of ander L2 waypoint. En vervolgens terug naar ARC-1 om het in de refinery te stoppen. Daarna verkopen op ArcCorp in Area18.

Het minen moet je inderdaad wel een paar keer oefenen. Kijken hoe het werkt, zelf een paar keer zien. Paar keer opblazen maar daar leer je weer van voor de volgende keer :)
Ik wilde eerst wat meer ervaring opbouwen voordat ik überhaupt quantanium durfde aan te raken maar daar is wel geld mee te verdienen ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Bij het minen vind ik het vooral lastig dat het spel het scrollen van mijn muiswiel niet accuraat registreert. Soms hoef ik maar 1 klikje te draaien zodat ie 1% zakt of stijgt soms moet ik wel 5 klikjes draaien voordat ie iets ziet. Vreemd genoeg heeft dat echt met spellen te maken want in de browser en andere apps is mijn muiswiel gewoon 100% accuraat. Maar daardoor is het minen vooral vervelend en eerlijk gezegd vind ik het alzo te saai om het langer dan 30 minuten te doen.

Waar ik heel vaak tegenaan loop ik het spel is dat, wanneer ik een missie wil doen, ik een hele tijd bezig ben om erheen te vliegen (geen QT punt in de buurt en 800km handmatig vliegen duurt vreselijk langs, ik vlieg in een spaceship, hallo? Kan dat ding niet wat sneller? En ik vlieg al flink buiten de atmosfeer maar dan nog vind ik het vervelend lang duren) en dan net voordat ik het punt van de missie bereik, mijn schip spontaan explodeert en mijn lijk 21 miljoen km verderop komt te liggen. Dus weer mijn armor en wapens foetsie. Aangezien ik veel FPS missies doe (die missies waarbij je dat explosieve goedje moet ophalen waar meestal wel NPC's de boel onveilig maken) heb ik dat armor enzo wel nodig, dus dat vind ik best een dure aangelegenheid zo.

Of ik land en loop naar het schip toe, om dan binnen 2 schoten dood te gaan door de NPC's die in het schip zitten, ook al draag ik heavy armor!

Ik heb om die redenen nog geen missie af kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvds schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:24:
Bij het minen vind ik het vooral lastig dat het spel het scrollen van mijn muiswiel niet accuraat registreert. Soms hoef ik maar 1 klikje te draaien zodat ie 1% zakt of stijgt soms moet ik wel 5 klikjes draaien voordat ie iets ziet. Vreemd genoeg heeft dat echt met spellen te maken want in de browser en andere apps is mijn muiswiel gewoon 100% accuraat. Maar daardoor is het minen vooral vervelend en eerlijk gezegd vind ik het alzo te saai om het langer dan 30 minuten te doen.

Waar ik heel vaak tegenaan loop ik het spel is dat, wanneer ik een missie wil doen, ik een hele tijd bezig ben om erheen te vliegen (geen QT punt in de buurt en 800km handmatig vliegen duurt vreselijk langs, ik vlieg in een spaceship, hallo? Kan dat ding niet wat sneller? En ik vlieg al flink buiten de atmosfeer maar dan nog vind ik het vervelend lang duren) en dan net voordat ik het punt van de missie bereik, mijn schip spontaan explodeert en mijn lijk 21 miljoen km verderop komt te liggen. Dus weer mijn armor en wapens foetsie. Aangezien ik veel FPS missies doe (die missies waarbij je dat explosieve goedje moet ophalen waar meestal wel NPC's de boel onveilig maken) heb ik dat armor enzo wel nodig, dus dat vind ik best een dure aangelegenheid zo.

Of ik land en loop naar het schip toe, om dan binnen 2 schoten dood te gaan door de NPC's die in het schip zitten, ook al draag ik heavy armor!

Ik heb om die redenen nog geen missie af kunnen maken.
welkom in de alpha.

Ruimteschepen zijn heel snel. Kijk maar eens hoe snel je te pletter slaat tegen een planeet als je niet tijdig vol in de ankers gaat.

800km vind ik wat veel zonder QT, of bedoel je buiten planeten midden in space?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:18:
[...]

welkom in de alpha.

Ruimteschepen zijn heel snel. Kijk maar eens hoe snel je te pletter slaat tegen een planeet als je niet tijdig vol in de ankers gaat.

800km vind ik wat veel zonder QT, of bedoel je buiten planeten midden in space?
Dat het een alpha is weet ik natuurlijk wel, maar het is wel jammer dat ik steeds tegen dezelfde dingen aanloop waardoor het afronden van missies vrijwel onmogelijk is voor mij.

Nee, er zijn steeds twee missies te doen op Hurston waarbij je een of ander groen onstabiel goedje (als je het oppakt gaat een timer lopen en wanneer de timer op 0 staat is het kaboem) uit een wrak moet halen en ik weet niet of het spel het expres doet (nou ja, dat het zo is geprogrammeerd) maar het dichtstbijzijnde QT punt is bijna altijd zo'n 800km weg van het pickup point. Als ik dan boven de atmosfeer ga vliegen (op zo'n 20km hoogte doe ik meestal) dat vlieg ik 1100km/u (of m/s, geen idee wat het is) maar dan ben ik dus best lang aan het vliegen voor ik er ben, en om dan steeds te exploderen of meteen doodgeschoten te worden als ik er ben is nogal vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvds schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:25:
[...]

Dat het een alpha is weet ik natuurlijk wel, maar het is wel jammer dat ik steeds tegen dezelfde dingen aanloop waardoor het afronden van missies vrijwel onmogelijk is voor mij.

Nee, er zijn steeds twee missies te doen op Hurston waarbij je een of ander groen onstabiel goedje (als je het oppakt gaat een timer lopen en wanneer de timer op 0 staat is het kaboem) uit een wrak moet halen en ik weet niet of het spel het expres doet (nou ja, dat het zo is geprogrammeerd) maar het dichtstbijzijnde QT punt is bijna altijd zo'n 800km weg van het pickup point. Als ik dan boven de atmosfeer ga vliegen (op zo'n 20km hoogte doe ik meestal) dat vlieg ik 1100km/u (of m/s, geen idee wat het is) maar dan ben ik dus best lang aan het vliegen voor ik er ben, en om dan steeds te exploderen of meteen doodgeschoten te worden als ik er ben is nogal vervelend.
ik snap m nog steeds niet helemaal.

Je hebt dus het pakje opgepakt en in je ship gestopt en daarna moet je ergens anders heen?
Dan is dat toch inderdaad een kwestie van snel de atmosfeer verlaten en daarna quantum driven naar een planeet of Orbital Marker? Desnoods een jump instellen en dan op een gewenst punt afbreken. Overbrug je op die manier de 800km weer een stukje toch?

of heb je een langzaam schip dat niet zo snel de atmosfeer kan verlaten? Ander ship pakken. Een fighter ofzo en geen prospector of freelancer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:31:
[...]

Je hebt dus het pakje opgepakt en in je ship gestopt en daarna moet je ergens anders heen?
Dan is dat toch inderdaad een kwestie van snel de atmosfeer verlaten en daarna quantum driven naar een planeet of Orbital Marker? Desnoods een jump instellen en dan op een gewenst punt afbreken. Overbrug je op die manier de 800km weer een stukje toch?

of heb je een langzaam schip dat niet zo snel de atmosfeer kan verlaten? Ander ship pakken. Een fighter ofzo en geen prospector of freelancer :P
Ja klopt, je moet het spul ophalen, maar zo ver kom ik meestal niet eens omdat ik al dood ben voordat ik op de grond sta :)

Ik wist niet eens dat je een quantum jump kon onderbreken joh :D

Ik heb een Avenger Titan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvds schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:33:
[...]

Ja klopt, je moet het spul ophalen, maar zo ver kom ik meestal niet eens omdat ik al dood ben voordat ik op de grond sta :)

Ik wist niet eens dat je een quantum jump kon onderbreken joh :D

Ik heb een Avenger Titan :)
aha, in dat geval vrienden meenemen en voorzichtig spelen qua FPS.
Ja je kan een jump afbreken, gewoon weer op B drukken (of welke manier je ook gebruikt om de quantum drive te laten spoolen). Dat concept is erg nuttig voor mensen die confrontaties willen voorkomen. Als je braaf de normale jumppoints hanteert zitten piraten je daar op te wachten. Daarom een andere route kiezen en iets eerder afbreken zodat je een locatie benadert vanuit een ander punt dan de normale gateways/waypoints.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2022 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvds schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:24:
ik doe het dan ook niet echt langer dan 30 minuten.
gewoon een paar flinke brokken opzoeken met een hoog gehalte opbrengst en zo weinig mogelijk inert material.

Linksom of rechtsom zit je prospector vrij snel vol als je met 1 brok bezig bent dus je bent er niet langer dan 30 minuten mee bezig. Meestal kwartiertje zoeken en extracten (ik mine nooit te voet maar altijd met prospector).

wat betreft die muiswiel heb ik daar ook wel last van inderdaad. Met name bij erg moeilijke brokken is het groene gedeelte zo klein en de beam zo gevoelig dat je inderdaad zeer fijne besturing nodig hebt.
Ik moet nog een proberen om het zonder muis te doen maar met een of andere button box met draaiknop oid, kijken of dat beter werkt qua gevoeligheid en reactie.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2022 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:03:
[...]
Ik moet nog een proberen om het zonder muis te doen maar met een of andere button box met draaiknop oid, kijken of dat beter werkt qua gevoeligheid en reactie.
Ik begreep van mensen op Youtube en Twitch dat ze dat soort dingen ook vaak doen met de throttle van een joystick, ik heb alleen (nog) geen joystick :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvds schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:33:
[...]

Ik begreep van mensen op Youtube en Twitch dat ze dat soort dingen ook vaak doen met de throttle van een joystick, ik heb alleen (nog) geen joystick :)
mijn joystick heeft een heleboel knopjes en dingetjes en een scrollwheel maar geen throttle. Maar ik begrijp dat dat dus wel enigszins werkt met een throttle-functie? Ik ga er eens naar kijken. Heb wel een dedicated throttle maar ik had juist begrepen dat dat ook niet zo heel nauwkeurig is. Denk dat de functie zelf gewoon nogal brakjes is. Maar ik ga eens testen. Zou ideaal zijn als je daar nauwkeurig in kan zijn zonder muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:31:
[...]

Ik snap hem wel.
Je hebt namelijk verschillende type box delivery missies waarbij er een variant bestaat in welke je daadwerkelijk gigantische afstanden volledig moet vliegen.
Dit was een van de verbazingen en gedeeltelijke kritiekpunten toen de box delivery missies werden uitgebreid met extra varianten. Dit is schijnbaar de aard van die type box delivery missie en daarom ook zo gebleven.
Zijn ook niet mijn smaak missies die ik uitvoer als het gaat om box delivery.

Een paar honderd kilometer vliegen -zoals bij cave missions- vind ik echt niet erg, want alleen maar van hop naar her hoppen is ook weer zoiets.
Maar 800km voor een doosje, dat moet je echt liggen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkwolf_1982 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:03:
[...]

Ik snap hem wel.
Je hebt namelijk verschillende type box delivery missies waarbij er een variant bestaat in welke je daadwerkelijk gigantische afstanden volledig moet vliegen.
Dit was een van de verbazingen en gedeeltelijke kritiekpunten toen de box delivery missies werden uitgebreid met extra varianten. Dit is schijnbaar de aard van die type box delivery missie en daarom ook zo gebleven.
Zijn ook niet mijn smaak missies die ik uitvoer als het gaat om box delivery.

Een paar honderd kilometer vliegen -zoals bij cave missions- vind ik echt niet erg, want alleen maar van hop naar her hoppen is ook weer zoiets.
Maar 800km voor een doosje, dat moet je echt liggen haha.
'een paar honderd kilometer vliegen'... betekent dat max 200km? :P
Ik wist niet dat die missies bestaan. Wel begreep ik dat bij missies het bewust gedaan is om de objectives ergens tussen waypoints in te leggen zodat je er niet met 10 seconden bent nadat je uit QT bent. Dat is het concept van een vliegsim. Je wilt vliegen toch? nou dan ZAL je vliegen :P Vind het wel raar dat er een timer ingestopt is dan. Tenzij het een hardcore-missie is met bijbehorende hoge reward, dan moet je er wel wat voor doen natuurlijk.

Maar goed, in dat soort discussie hoorde ik ook al dat het dan gebruikelijk is om te QT'en naar een andere orbit marker of locatie en dan halverwege de QT te disrupten zodat je alsnog vrij dichtbij bent. Scheelt weer heel wat minuten op hydro.

800km is wel veel ja, ik dacht dat het minder was. Ik sta gecorrigeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2022 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Viscerous schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:51:
Contact opnemen met ATC is inderdaad nogal onduidelijk. Als je in bereik bent van een landingsplek krijg je wel een bericht in het midden van je scherm dat je het moet doen, maar voor opstijgen moet je net toevallig de tip op je scherm krijgen.

Met gezond verstand bedoelde ik ook meer dat je bijvoorbeeld op de bordjes en kaarten moet letten die in de wereld zijn, net zoals je in het echt een beetje de weg zoekt. Tenminste, dat doe ik in games normaal gesproken niet echt omdat we de map markers en dat soort dingen gewend zijn. Een kaart zou wel handig zijn though. De Star Map is ook super onhandig, maar als je dus dubbelklikt om te zoomen op een planeet dan kan je in ieder geval de interessante punten wel zien.

Wel opvallend dat je niks hebt te klagen over performance, denk dat vrijwel iedereen daar over het algemeen over klaagt. Is momenteel niet in een geweldige plek, zou hopelijk beter moeten zijn de tweede helft van dit jaar.
Dat komt omdat de performance over het algemeen erg goed is al sinds 4/5 hoofd patches, maar daar tussen wat mindere. Gemiddelde fps is 45 maar zit meestal los de hero locaties tussen de 50 en 90fps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:46:
[...]
800km is wel veel ja, ik dacht dat het minder was. Ik sta gecorrigeerd.
Ik zou er niet zo'n probleem mee hebben als het stukje auto-pilot wat beter uitgewerkt zou zijn. Je hebt nu een cruise control maar die houdt je niet op dezelfde hoogte, en de QT markers werken meestal goed maar je zou zelf een marker moeten kunnen maken en daar op auto-pilot heen kunnen vliegen voor de missies waarbij er geen QT punt beschikbaar is. Het is onder andere een vlieg sim, maar als ik graag 5-10 minuten naar een vliegend vliegtuig wil kijken start ik wel MS Flight Sim op ;) Eerlijk gezegd vind ik dat dus gewoon saai en de mooie landschappen zie ik toch niet vanuit mijn baan op 20km hoogte. Door de atmosfeer vliegen is helemaal geen optie omdat ik dan een kwartier doe over die 800km.

Een hele andere vraag, de Pirate Gladius zou toch meer weapon hardpoints moeten hebben dan de normale Gladius? Ik heb de Pirate Gladius, maar die heeft dus net zoveel (3 x size 3) hardpoints als de Gladius heeft. Interpreteer ik nou die variant matrix verkeerd, of wat?

https://robertsspaceindus...te-Gladius#variant-matrix

Ik zie daar staan dat ie 2 x size 2 GT-215 gatlings zou moeten hebben naast 2 x size 2 BEHR Laser Cannons en dan staat er ook nog 3 x S3 available. Gek genoeg heeft mijn Pirate Gladius dus maar één GT-215 Gatling en daarnaast nog twee S2 laser repeaters. Die zitten allemaal op S3 gimbals. Dus ik begrijp die matrix niet helemaal, want hij heeft geen 4 x S2 + 3 x S3, maar gewoon 3 x S3, meer niet (ja oke, hij heeft natuurlijk ook plaats voor raketten, maar die staan apart genoemd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvds schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:37:
[...]

Ik zou er niet zo'n probleem mee hebben als het stukje auto-pilot wat beter uitgewerkt zou zijn. Je hebt nu een cruise control maar die houdt je niet op dezelfde hoogte, en de QT markers werken meestal goed maar je zou zelf een marker moeten kunnen maken en daar op auto-pilot heen kunnen vliegen voor de missies waarbij er geen QT punt beschikbaar is. Het is onder andere een vlieg sim, maar als ik graag 5-10 minuten naar een vliegend vliegtuig wil kijken start ik wel MS Flight Sim op ;) Eerlijk gezegd vind ik dat dus gewoon saai en de mooie landschappen zie ik toch niet vanuit mijn baan op 20km hoogte. Door de atmosfeer vliegen is helemaal geen optie omdat ik dan een kwartier doe over die 800km.

Een hele andere vraag, de Pirate Gladius zou toch meer weapon hardpoints moeten hebben dan de normale Gladius? Ik heb de Pirate Gladius, maar die heeft dus net zoveel (3 x size 3) hardpoints als de Gladius heeft. Interpreteer ik nou die variant matrix verkeerd, of wat?

https://robertsspaceindus...te-Gladius#variant-matrix

Ik zie daar staan dat ie 2 x size 2 GT-215 gatlings zou moeten hebben naast 2 x size 2 BEHR Laser Cannons en dan staat er ook nog 3 x S3 available. Gek genoeg heeft mijn Pirate Gladius dus maar één GT-215 Gatling en daarnaast nog twee S2 laser repeaters. Die zitten allemaal op S3 gimbals. Dus ik begrijp die matrix niet helemaal, want hij heeft geen 4 x S2 + 3 x S3, maar gewoon 3 x S3, meer niet (ja oke, hij heeft natuurlijk ook plaats voor raketten, maar die staan apart genoemd)
precies dat vetgedrukte. Ik ga er vanuit dat ze dat nog gaan toevoegen want het is gewoon iets wat nodig is. Zeker met exploration of smuggling moet je gewoon buiten de reguliere QT-points om kunnen werken.

Wat betreft de Pirate editie ga ik er vanuit dat het verschil is of zou moeten gaan zijn dat een Pirate-ediiton goedkoper is in onderhuid, lichter bepantserd. Ik zie sowieso verschil in missile types in de link die je post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:32:
[...]
Wat betreft de Pirate editie ga ik er vanuit dat het verschil is of zou moeten gaan zijn dat een Pirate-ediiton goedkoper is in onderhuid, lichter bepantserd. Ik zie sowieso verschil in missile types in de link die je post.
Ze hebben idd verschillende missiles aan boord, maar het meest zit ik met de hardpoints die dus gewoon niet lijken te kloppen.

Hoe zou jij het lijstje met hardpoints interpreteren?
  • 2 S2 Scorpion GT-215 ballistic gatlings
  • 2x 2 S2 BEHR Laser Cannons
  • 3x S3 available
De ene keer staat er 2, de andere keer staat er 2x 2 en dan ook nog de 3x S3. Als ik het lijstje zie dan denk ik dat er in elk geval 6 hardpoints beschikbaar zouden moeten zijn waarvan er al 3 bezet zijn en daar bovenop nog 3 lege hardpoints als je hem koopt, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viscerous
Het is beter om stats te bekijken op Erkul, data komt rechtstreeks uit de game. Beide Gladii hebben 3xS3 hardpoints maar blijkbaar heeft de Pirate versie standaard in alle hardpoints een S3 Varipuck mount, dit is een gimbal mount waardoor je alleen 3xS2 wapens kan plaatsen (voor gimbal mounts doe je -1 in size).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Viscerous schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:26:
Het is beter om stats te bekijken op Erkul, data komt rechtstreeks uit de game. Beide Gladii hebben 3xS3 hardpoints maar blijkbaar heeft de Pirate versie standaard in alle hardpoints een S3 Varipuck mount, dit is een gimbal mount waardoor je alleen 3xS2 wapens kan plaatsen (voor gimbal mounts doe je -1 in size).
Ja, dat is inderdaad ook wat ik zie ingame. Beetje jammer aangezien ik op basis van de data op de RSI site die Pirate Gladius heb gekocht. Nu heb ik dus veel minder hardpoints dan dat ik verwacht had te gaan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:32:
[...]

precies dat vetgedrukte. Ik ga er vanuit dat ze dat nog gaan toevoegen want het is gewoon iets wat nodig is. Zeker met exploration of smuggling moet je gewoon buiten de reguliere QT-points om kunnen werken.

Zal wel onderdeel zijn van de Starmap rework (migratie naar building block), daar veranderen ook de markers straks en krijgen we als het goed is ook weer de mogelijkheid om zelf te jumpen naar een punt of een marker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Ik heb een vraag over het upgraden van een schip. Ik heb een Freelancer Max waar ik op dit moment weinig mee doe en ook vrij weinig mee kan doen imho. Vrachten vervoeren heeft weinig zin aangezien je amper aan vracht kan komen (posten hebben steeds niks op voorraad) dus ik zit te kijken of ik hem kan upgraden naar iets anders. Nu zie ik de Constellation Andromeda staan waar ik wel interesse in heb. Ik zie dat ik van de MAX naar de Andromeda nog andere schepen ertussen heb waaronder een Sabre Warbond edition en ook de Andromeda is een Warbond editie.

Mijn vraag is of het zin heeft om de upgrade in 2 stappen te doen, dus eerst de Warbond editie van de Sabre te pakken en daarna de Warbond editie van de Andromeda. Pak ik dan twee keer de korting die ik met een rechtstreekse upgrade niet zou hebben? Of pakt ie de korting van de Sabre automatisch mee? Of kan je die korting alzo niet stapelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
mvds schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:43:
Ik heb een vraag over het upgraden van een schip. Ik heb een Freelancer Max waar ik op dit moment weinig mee doe en ook vrij weinig mee kan doen imho. Vrachten vervoeren heeft weinig zin aangezien je amper aan vracht kan komen (posten hebben steeds niks op voorraad) dus ik zit te kijken of ik hem kan upgraden naar iets anders. Nu zie ik de Constellation Andromeda staan waar ik wel interesse in heb. Ik zie dat ik van de MAX naar de Andromeda nog andere schepen ertussen heb waaronder een Sabre Warbond edition en ook de Andromeda is een Warbond editie.

Mijn vraag is of het zin heeft om de upgrade in 2 stappen te doen, dus eerst de Warbond editie van de Sabre te pakken en daarna de Warbond editie van de Andromeda. Pak ik dan twee keer de korting die ik met een rechtstreekse upgrade niet zou hebben? Of pakt ie de korting van de Sabre automatisch mee? Of kan je die korting alzo niet stapelen?
Wellicht is dit wel handig voor je: https://www.reddit.com/r/...lation_with_the_ccu_game/

CCU chaining is a thing en kan inderdaad geld besparen. Nu en in de toekomst.
In de eerste instantie is het een vrij complex gebeuren en daarom is dit tooltje in de wereld gekomen, want je vragen zijn echt zo gek nog niet.

Persoonlijk gebruik ik het niet, want zelf (ondanks dat ik de 400i heb gekocht) houd ik mij meer bezig met in-game schepen aankopen. Echter zie ik deze browser plugin steeds vaker de revue passeren, dus hopelijk heb je er baat bij. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Ik beperk het kopen van schepen ook tot 1 of 2 hoor. En ik upgrade alleen als ik geen nut meer zie voor het schip die ik heb. Ik heb bijvoorbeeld de Gladius Pirate gekocht omdat de info op de RSI site zei dat die meer hardpoints zou hebben dan de standaard versie. Maar die info klopte dus niet. Toen bleek die Pirate versie een heel stuk minder aantrekkelijk te zijn (voor dat geld) dus die heb ik geupgrade naar de MAX. Maar zoals ik al zei, cargo is amper te gebruiken, dus ik zou nog kunnen kijken voor een Prospector (is maar een €5 upgrade) om te zien of minen iets is, voordat ik naar de Andromeda ga.

Maar ik wil eigenlijk mogelijkheden hebben om met anderen samen te spelen en dan is de Prospector weer niet zo geschikt en de Andromeda juist wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viscerous
Het idee is dat als je toch (echt) geld gaat uitgeven, de tool zeg maar langs zoveel mogelijk Warbond upgrades gaat omdat die korting hebben voor het uitgeven van echt geld. De tool maakt er in jouw geval dan van:
Freelancer MAX -> Prospector -> Sabre (Warbond) -> Constellation Taurus -> Constellation Andromeda (Warbond) en dat scheelt je 25 USD tegenover rechtstreeks naar de Andromeda te gaan. De tool zal opzettelijk de ruimte tussen de schepen verkleinen zodat je bijvoorbeeld de stap Freelancer MAX -> Prospector met tegoed kan kopen die je nog op je account had staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Nou SC dropped dus hun hele roadmap : https://robertsspaceindus...Roundup-February-2nd-2021
It has become abundantly clear to us that despite our best efforts to communicate the fluidity of development, and how features marked as Tentative should sincerely not be relied upon, the general focus of many of our most passionate players has continued to lead them to interpret anything on the Release View as a promise.
Dit vond ik wel grappig. CIG zijn community manager geeft de schuld aan de community dat CIG niet levert wat het in zijn eigen roadmap zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Mirved schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:17:
Nou SC dropped dus hun hele roadmap : https://robertsspaceindus...Roundup-February-2nd-2021

Dit vond ik wel grappig. CIG zijn community manager geeft de schuld aan de community dat CIG niet levert wat het in zijn eigen roadmap zet.
Nou, ik interpreteer het anders. De community kan heel grof reageren op het aanpassen van planningen en het wijzigen of verwijderen van features die nooit gecommuniceerd zijn als fixed deliverable en om die reden gaan ze niet meer communiceren over de roadmap.

Aan de andere kant kan je je afvragen in hoeverre de community terecht boos is op het feit dat het allemaal zo tergend langzaam gaat ondanks de 400M die er al in geïnvesteerd is en de ontwikkeling alleen maar langzamer lijkt te gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viscerous
Alleen de release view verdwijnt. Ik heb niet echt een sterke mening over het verwijderen van de release view, maar ik ben het niet helemaal eens met CIG dat de progress pagina het hele plaatje geeft. Vooral omdat ingeplande tijd voor bepaalde "deliverables" niet betekent dat zodra die tijd geweest is, de deliverable ook echt wordt geleverd.

Als voorbeeld één van mijn schepen, de Retaliator, had een gold standard rework staan. Deze periode is geweest en daarna nooit meer iets van gehoord behalve dat het nu voor een enorme periode ergens anders is ingepland, dat zegt nogal weinig. Hij stond nooit op de release view maar als alles nu dus zo vaag wordt wat betreft wat nu wel of niet geleverd wordt in een patch dan missen we duidelijk toch wel wat transparantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Zijn er nog mensen van hier van plan om XenoThreat te gaan spelen? Zo ja, ik wil graag meedoen als dat kan :)
Pagina: 1 ... 80 ... 117 Laatste