i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Twee dingen;Soliest schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:47:
Als ik nu een starter pack zou halen van 56 dollar, of de combo van 80 dollar. Hoe lang zou het duren eer ik genoeg credits heb behaald in het spel om een Avenger Titan of bijvoorbeeld een Cutlass Black te kunnen kopen?
1. Heb je al eens een freeflight week meegedaan en weet je inmiddels wat je kunt verwachten?
2. Houd er rekening mee dat er nog geen game release is geweest, dat wat er nu is noemt men een Aplha, maar eigenlijk is het een test en ontwikkel omgeving. Wat ontwikkelt is/wordt, wordt hier getest door backers/investeerders.
Wat betekend dit:
1. Er zijn nog legio bugs, ook waardoor je ineens zaken kwijt kunt raken of progres breaking.
2. Alles wat je "in-game" vergaard zal bij een reset/wipe van de testomgeving verdwijnen, dus ook aangekochte schepen met "in-game" credits.
Verder kan ik jouw vraag niet direct beantwoorden, want ik heb al een redelijk schip in-game, zonder daarvoor in-game credits te gebruiken om een betere te krijgen. De kleinste is een Cutlas Blue en daarnaast ook nog een Star Runner, en een Connie waar redelijk mee gespeeld kan worden.
Als laatste er is genoeg te doen.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Ik zal hem ooit wel eens gaan aanschaffen denk ik, maar om dan meteen meer dan 60 euro neer te leggen voor een schip waar ik uiteindelijk mee zou willen vliegen vind ik teveel. Als het ook ingame kan, dan heeft dat mijn voorkeur.
Ik wacht gewoon nog wel een jaartje.
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Veelal de schepen goedkoper door early backer te zijn kunnen kopen, toen der tijd. Uiteindelijk heb ik een aantal kleinere schepen "omgesmolten" tot wat ik nu heb, zonder daar extra geld voor neer te leggen. Het is voor mij ook alweer een aantal jaar geleden wanneer ik voor het laatst echt geld in het project heb gestoken. Ik wil eerst een final versie opgeleverd zien worden waar geen A of B meer voor staat wil ik nog hierin gaan investeren.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Eerlijk gezegd zou ik je echt willen aanraden om iets meer uit te geven en de Avenger Titan te halen. Met dat schip kan je vrijwel alles uitproberen wat het spel je te bieden heeft zoals delivery missions, search & rescue, mining (niet met het schip zelf), enz. Vooral het kunnen rondlopen in het schip vind ik erg fijn, je kan dan, terwijl je in QT zit, je wapens alvast uitrusten zoals jij wil. Het schip heeft ook een bed, dus je kan ook "veilig" uitloggen. En de standaard wapens zijn prima om de very low risk targets te grazen te nemen.Soliest schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:47:
Als ik nu een starter pack zou halen van 56 dollar, of de combo van 80 dollar. Hoe lang zou het duren eer ik genoeg credits heb behaald in het spel om een Avenger Titan of bijvoorbeeld een Cutlass Black te kunnen kopen?
Nu met het XenoThreat evenement zou je zo voldoende geld verdient moeten hebben om een leuk schip erbij te kopen.
Ik ben ook pas recent begonnen, dus je kan ook zo met mij meespelen, ik ben vrijwel elke avond wel aan het spelen
En het spel is echt wel de moeite waard hoor, ondanks de bugs die echt mega irritant kunnen zijn, maar ik beleef er echt heel veel plezier in.
Verwijderd
zonder te weten wat die schepen kosten...Soliest schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:47:
het ligt eraan wat voor activiteiten je doet om geld te verdienen.
Je kunt missies doen van verschillende soorten.... als je daar goed in bent kan het vast snel gaan.
Als je gaat minen (met prospector ship) kan je ook vrij snel tienduizenden credits verdienen.
Ligt er dus vooral aan welke activiteiten je doet en hoe je daar in bent/wordt.
Het is toch alweer ruim een jaar geleden dat ik echt ff rondgevlogen heb in me Carrackie.
Is er iemand die een keer zin heeft om me te vergezellen en achterhet stuur te kruipen van mijn Carrack om even wat nieuwe geitjes te bekijken?
(ik ben zelf niet zo van het vliegen op dit moment. ik wil tzt een merc piloot inhuren, een merc medic, en een merc Diana Troy en dan zelf routes plotten en lekker knallen in mijn turret).
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
https://massivelyop.com/2...-years-away-cig-confirms/
Serieus hoor, als deze game ooit "af" is voor een 1.0 release, dan is het wereld nieuws onderhand.
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
Toch mooi, heb mijn pledge al in mijn testament meegenomen 🙂FijneKerst schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:05:
In ander nieuws.... CIG bevestigd dat SQ42 release nog wel 1-2 jaar kan duren...de P.U. release dus nog wel een tikkie langer.
Serieus hoor, als deze game ooit "af" is voor een 1.0 release, dan is het wereld nieuws onderhand.
Lang plezier van!
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
t is inderdaad een investering voor je achterkleinkinderen.Help!!!! schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:50:
[...]
Toch mooi, heb mijn pledge al in mijn testament meegenomen 🙂
Lang plezier van!
Als je kijkt naar de schaal van dit spel vind ik dat niet eens zo vreemd eerlijk gezegdFijneKerst schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:05:
In ander nieuws.... CIG bevestigd dat SQ42 release nog wel 1-2 jaar kan duren...de P.U. release dus nog wel een tikkie langer.
Holliday 2023 release voor SQ42 is geen gekke release date. Wat betreft Star Citizen...je moet niet gaan wachten op een release omdat het een MMO / live service game is. Release of niet, je kan het spelen...daar veranderd niks aan.FijneKerst schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:05:
Star Citizen zal geen officiele release krijgen. Die is gewoon al uit.
[ Voor 5% gewijzigd door Recon24 op 10-02-2022 20:39 ]
Recon24, ik dacht dat jij wel beter wist, als je wat er nu staat 'released' kunt noemen, dan is dat wel de meest waardeloze release in jaren. Een testomgeving, ja prima maar verweg van een 'released' product. Daar is het gewoon nog een veel te veel een slecht werkend iets voor. Een paar maand geleden dat ikzelf geprobeerd heb mijn Star Runner uit de hangar te krijgen... wederom was het gfewoon onmogelijk de motoren aan te krijgen en daarna de comm te gebruiken. Zogauw ik dat doe gaan de motoren weer uit... een bug die weet niet hoelang geleden er ook al in zat en nu weer terug...Recon24 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 20:38:
[...]
Star Citizen zal geen officiele release krijgen. Die is gewoon al uit.
[ Voor 24% gewijzigd door _Dune_ op 10-02-2022 23:43 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 11-02-2022 09:38 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Wat valt er dan te releasen? Ze kunnen roepen "'We hebben nu een 1.0.345678 versie" oid en gaan daarna weer dood leuk verder met features toevoegen, uitbreiden met star systems._Dune_ schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 23:40:
[...]
Recon24, ik dacht dat jij wel beter wist, als je wat er nu staat 'released' kunt noemen, dan is dat wel de meest waardeloze release in jaren. Een testomgeving, ja prima maar verweg van een 'released' product. Daar is het gewoon nog een veel te veel een slecht werkend iets voor. Een paar maand geleden dat ikzelf geprobeerd heb mijn Star Runner uit de hangar te krijgen... wederom was het gfewoon onmogelijk de motoren aan te krijgen en daarna de comm te gebruiken. Zogauw ik dat doe gaan de motoren weer uit... een bug die weet niet hoelang geleden er ook al in zat en nu weer terug...
Star Citizen is gewoon een door ontwikkeling en zal gewoon in ontwikkeling blijven en parallel kunnen wij het spelen.
Er veranderd wat betreft Star Citizen daarin namelijk niks, ook niet als ze er een "release" aan hangen. Enige game die een release krijgt is Squadron 42. Ook het gezeur over bugs in zijn huidige staat vind ik persoonlijk echt onzinnig om te benoemen of over te vallen. Een game in ontwikkeling heeft onderdelen die nog niet af zijn of bugs veroorzaken, maar laten we dan vooral games blijven kopen die "official released zijn" en feitelijk helemaal niet af zijn.
*kuch*BF2042*kuch* *kuch*Halo Infinite*kuch*...of een *kuch*Dying Light 2*kuch* en misschien nog wel de ergste *kuch*CP2077*kuch*...
Het is niet om CIG te verdedigen, maar zij adverteren niet dat Star Citizen af is of een release krijgt in vergelijking met andere games die bij daadwerkelijke release gewoon half baked zijn.
[ Voor 21% gewijzigd door Recon24 op 11-02-2022 10:59 ]
En toen realiseerde ik me dat het slechts een droom was. Maar tussen nu en eind 2023 (dat is ruim 10 jaar nadat ik mijn eerste Pledge deed!) kan dat nog steeds realiteit worden.
Ik heb overigens al vrij lang niet meer Star Citizen Alpha opgestart. Is het nog steeds mogelijk dat als iemand uit de opslag een schip ophaalt, dat elke willekeurige persoon die eerder bij het platform komt in dat schip kan instappen en ermee weg kan vliegen ? Dat vond ik toch zo raar! Je zou toch een soort keycard bij je moeten hebben waarmee alleen voor jou de deur open gaat, analoog aan keyless entry bij moderne auto's...
Ik denk dat wanneer ze alles wat er nu in zit op basis van het Stanton stelsel werkend krijgen er prima een release gedaan kan worden. Andere stelsels en functionaliteiten kunnen ze dan gaandeweg toevoegen.Ircghost schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:19:
Je hebt wel een gigantische lap voor je ogen als je echt niet kan begrijpen dat er een verschil is tussen wat er nu is en het moment waarop ze zeggen dit is zoals het spel voldoende bedoeld is om te spreken van een release.
In de huidige staat is het zeker nog niet goed genoeg om als release te zien nee
Nope, alleen de eigenaar (en misschien partygenoten) kunnen het schip openen. Als je de deur open laat, kan het wel natuurlijk dat iemand het schip meeneemt.Haay schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:19:
Is het nog steeds mogelijk dat als iemand uit de opslag een schip ophaalt, dat elke willekeurige persoon die eerder bij het platform komt in dat schip kan instappen en ermee weg kan vliegen ? Dat vond ik toch zo raar! Je zou toch een soort keycard bij je moeten hebben waarmee alleen voor jou de deur open gaat, analoog aan keyless entry bij moderne auto's...
Dat heeft niks met begrijpen te maken, zoals jij het nu zegt. Bij Star Citizen is dat nogal lastig omdat zoveel systemen aan elkaar hangen. Dus echt van een “release” gaan we niet echt zien. Ze zullen hooguit na Pyro Star Citizen meer adverteren maar ook dat zal niet echt gebeuren omdat ze mensen willen winnen met Squadron 42. Star Citizen is een MMO en zal in ontwikkeling blijven. Pas wanneer server meshing en nog wat van dat soort systemen er zijn, zullen ze roepen dat de basis er een beetje is. Maar of er echt een “release” komt en terug gaan naar 1.0, ik denk het niet. En daarbij, wij weten niet wat “voldoende bedoeld” is voor een release.Ircghost schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 11:19:
Je hebt wel een gigantische lap voor je ogen als je echt niet kan begrijpen dat er een verschil is tussen wat er nu is en het moment waarop ze zeggen dit is zoals het spel voldoende bedoeld is om te spreken van een release.
Er veranderd echt geen reet als ze eind dit jaar roepen “dit is release candidate”. Bugs worden er niet minder door. Een release zegt tegenwoordig niks meer als je kijkt naar game industrie tegenwoordig…..iets met “GaaS”?
Nogmaals, enige game die daadwerkelijk een release krijgt is Squadron 42.
[ Voor 13% gewijzigd door Recon24 op 11-02-2022 19:37 ]
Op die manier werken is natuurlijk wel heel convenient voor SC, het is altijd work in progress dus kritiek is altijd onterecht / gezeur.
Verder snap ik de vergelijking met formeel gereleasde AAA games zoals Cyberpunk of BF2042 niet. Die hebben terecht snoeiharde kritiek gekregen voor de wanprestatie die deze games zijn/waren.
Alhoewel er ook wel genoeg kritiek op AAA games mogelijk is, is het merendeel m.i. nog altijd vele malen beter dan wat SC afgeleverd heeft.
Ik ben een backer van bijna het eerste uur en het concept vond ik gaaf en inspirerend maar al snel was het voor mij duidelijk dat het iha niet erg verstandig zou zijn om veel meer dan een starterpack aan te schaffen.
Omdat ik een relatief laag bedrag in de game heb zitten vind ik het wel prima, maar als ik hier honderden euro's of meer in had gestoken had ik me zeker wel bekocht gevoeld.
[ Voor 28% gewijzigd door Help!!!! op 11-02-2022 20:11 ]
PC Specs
Je kan prima kritiek hebben op bugs of wat dan ook. Daar is bug report ook voor natuurlijk. Maar als men bv alleen maar kritiek heeft op alles bv, dan heb je naar mijn mening niet begrepen waarin je bent gestapt en heb je ook daadwerkelijk niet door dat dit spel nog volop in development is.Help!!!! schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:47:
^
Op die manier werken is natuurlijk wel heel convenient voor SC, het is altijd work in progress dus kritiek is altijd onterecht / gezeur.
Verder snap ik de vergelijking met formeel gereleasde AAA games zoals Cyberpunk of BF2042 niet. Die hebben terecht snoeiharde kritiek gekregen voor de wanprestatie die deze games zijn/waren.
Alhoewel er ook wel genoeg kritiek op AAA games mogelijk is, is het merendeel m.i. nog altijd vele malen beter dan wat SC afgeleverd heeft.
Ik ben een backer van bijna het eerste uur en het concept vond ik gaaf en inspirerend maar al snel was het voor mij duidelijk dat het iha niet erg verstandig zou zijn om veel meer dan een starterpack aan te schaffen.
Omdat ik een relatief laag bedrag in de game heb zitten vind ik het wel prima, maar als ik hier honderden euro's of meer in had gestoken had ik me zeker wel bekocht gevoeld.
We kunnen pas daadwerkelijk wat zeggen over de status van SQ42 als die uit is of wanneer SC de grote systemen volledig heeft geïmplementeerd.
En wanneer is dat dan ? Over 5, 10 of God knows hoeveel jaar?Recon24 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 20:35:
[...]
We kunnen pas daadwerkelijk wat zeggen over de status van SQ42 als die uit is of wanneer SC de grote systemen volledig heeft geïmplementeerd.
Ik kan prima nu al een mening hebben hierover. De game is zeker 10 jaar in ontwikkeling en destijds zijn er gewoon deadlines en dates genoemd die simpelweg ruim niet gehaald zijn. Ik weet prima waar ik in stapte maar de goalposts zijn ruim, ruim verplaatst.
SC heeft het narratief nu verandert in een soort van "we zijn een game (perpetual) in ontwikkeling dus mag je ons nergens aan houden of kritisch zijn, we zijn immers niet gereleased". Ja zo lust ik er nog wel een paar.
De kritiek is in mijn ogen meer dan terecht en een type als CR vind ik totaal ongeschikt als 'CEO' dat heeft het verleden ook al uitgewezen. Het meandert alle kanten op en heeft bijzonder slappe regie.
Ik hoop wel dat het allemaal uiteindelijk goed komt voordat het hele zooitje kompleet de soep indraait en failliet gaat omdat ik het idee nog steeds heel gaaf vind.
Het verbaast me dat er blijkbaar nog steeds veel mensen zijn die forse bedragen in de game steken door dure schepen te kopen.
PC Specs
Verwijderd
laat ik het zo stellen: we kopen die schepen omdat we die schepen willen, niet omdat we Chris Roberts zo geil vinden.Help!!!! schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 21:02:
[...]
En wanneer is dat dan ? Over 5, 10 of God knows hoeveel jaar?
Ik kan prima nu al een mening hebben hierover. De game is zeker 10 jaar in ontwikkeling en destijds zijn er gewoon deadlines en dates genoemd die simpelweg ruim niet gehaald zijn. Ik weet prima waar ik in stapte maar de goalposts zijn ruim, ruim verplaatst.
SC heeft het narratief nu verandert in een soort van "we zijn een game (perpetual) in ontwikkeling dus mag je ons nergens aan houden of kritisch zijn, we zijn immers niet gereleased". Ja zo lust ik er nog wel een paar.
De kritiek is in mijn ogen meer dan terecht en een type als CR vind ik totaal ongeschikt als 'CEO' dat heeft het verleden ook al uitgewezen. Het meandert alle kanten op en heeft bijzonder slappe regie.
Ik hoop wel dat het allemaal uiteindelijk goed komt voordat het hele zooitje kompleet de soep indraait en failliet gaat omdat ik het idee nog steeds heel gaaf vind.
Het verbaast me dat er blijkbaar nog steeds veel mensen zijn die forse bedragen in de game steken door dure schepen te kopen.
Misschien dat dat enig verschil maakt?
Ondanks dat ik het heel mooi zou vinden als dit project gewoon tot een volwaardig einde gebracht kan worden, maar persoonlijk begin ik steeds meer het gevoel te krijgen dat de Microsoft's van deze wereld het bij het juiste einde hebben gehad en Chris gewoon niet in staat is om iets zelf af te leveren.
Als je ziet hoe CIG met bepaalde zaken omgaat (deadlines, voortgang en de weergave daarvan) en op deze manier kritische 'geluiden' gewoon verwijdert uit de fora... dan zijn ze naar mijn idee wel heel diep aan het afzinken.
[ Voor 44% gewijzigd door _Dune_ op 12-02-2022 11:19 ]
Inmiddels heb ik nu gewoon de houding: ik zie het wel. Mocht SQ42 ooit daadwerkelijk gereleased worden dan ga ik daar vast erg van genieten. Dat geld mis ik niet en hopelijk krijg ik er ooit nog een speelbare game voor terug. Tot die tijd vermaak ik me wel met andere games.
Maar snap het wel. Spel zit inderdaad overvol met bugs. Je gaat vaker dood door bugs dan in-game redenen.
En toch vind ik het echt een geweldige ervaring! Wat je nu al kan, details die erin zitten, de leercurve en dingen om te ontdekken, met als hoogtepunt wel de events zoals XenoThreat en Jumptown. En de over het algemeen erg supportive en volwassen community en vriendelijkheid richting nieuwe spelers, bijvoorbeeld.
Ik ben ook backer sinds 2013 en vond het allemaal tot nu toe niet zoveel, maar de afgelopen maand ben ik er helemaal verslingerd aan.
Maar ja, het is inderdaad super buggy en clunky.
XenoThreat is echt fantastisch. Er waren hier en daar wat issues, maar voor de grootste tijd heb ik het prima kunnen ervaren.GFT_Bak schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:31:
En toch vind ik het echt een geweldige ervaring! Wat je nu al kan, details die erin zitten, de leercurve en dingen om te ontdekken, met als hoogtepunt wel de events zoals XenoThreat en Jumptown. En de over het algemeen erg supportive en volwassen community en vriendelijkheid richting nieuwe spelers, bijvoorbeeld.
Daarnaast komt JumpTown dit weekend weer terug als het goed is.
CIG doet er goed aan om meer community driven events te gaan houden, zeker omdat er voor velen niet genoeg gameplay is.
Persoonlijk vermaak ik mij met eigen doelen en plannen. En voornamelijk speel ik met anderen, dus ontstaat vanzelf dynamiek in de activiteiten.
Kan niet wachten totdat de volgende patch er is... eindelijk dingen kunnen verkopen.
Backer sinds begin 2016 en sinds vorig jaar april overkwam mij precies dat.Ik ben ook backer sinds 2013 en vond het allemaal tot nu toe niet zoveel, maar de afgelopen maand ben ik er helemaal verslingerd aan.
Het is nu gewoon mijn dagelijkse chill hangout universe geworden met vrienden.
Ik speel pas vrij kort maar hier kan ik mij wel in vinden. Eigenlijk is er niet zo heel veel al te doen op het minen en bountyhunten na. Het echte exploren heeft weinig zin aangezien het ontdekken van nieuwe plaatsen geen ding is (zoals je bij andere open world games wel hebt, dat je achievements kan halen wanneer je in een regio alle POIs hebt gevonden bijv).Darkwolf_1982 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:21:
[...]
CIG doet er goed aan om meer community driven events te gaan houden, zeker omdat er voor velen niet genoeg gameplay is.
De game houd niet je handje vast maar er is wel degelijk meer te doen dan minen en bountyhunten.mvds schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 18:41:
Ik speel pas vrij kort maar hier kan ik mij wel in vinden. Eigenlijk is er niet zo heel veel al te doen op het minen en bountyhunten na. Het echte exploren heeft weinig zin aangezien het ontdekken van nieuwe plaatsen geen ding is (zoals je bij andere open world games wel hebt, dat je achievements kan halen wanneer je in een regio alle POIs hebt gevonden bijv).
Je hebt investigation missies, wat dacht je van de nieuwe Catepillar wrecks, beetje DHL / Amazon spelen met dozen afleveren en ook traden kan leuk zijn.
Daarnaast heb je ook FPS missions in bunkers en grotten.
Tevens is het dozen schuiven en de FPS missie gedeelte uitgebreider geworden, met een hele reputation gain systeem zodat deze missies boven de 40K gaan uitbetalen.
En dan hebben het nog niet eens gehad over de voiced mission givers in het universum met hele missie chains. Deze heb ik nog steeds niet serieus geprobeerd en speel het al sinds 2016! Just saying.
Ja klopt, die was ik even vergeten maar die box missies heb je ook. Al heb ik wel het idee dat je daarin zo vaak bugs tegenkomt waardoor je de missie niet kan afronden, maar misschien heb ik het niet vaak genoeg geprobeerd. Ze zijn alzo vrij saai omdat je best vaak flinke afstanden moet vliegen.Darkwolf_1982 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:17:
[...]
De game houd niet je handje vast maar er is wel degelijk meer te doen dan minen en bountyhunten.
Je hebt investigation missies, wat dacht je van de nieuwe Catepillar wrecks, beetje DHL / Amazon spelen met dozen afleveren en ook traden kan leuk zijn.
Daarnaast heb je ook FPS missions in bunkers en grotten.
Tevens is het dozen schuiven en de FPS missie gedeelte uitgebreider geworden, met een hele reputation gain systeem zodat deze missies boven de 40K gaan uitbetalen.
En dan hebben het nog niet eens gehad over de voiced mission givers in het universum met hele missie chains. Deze heb ik nog steeds niet serieus geprobeerd en speel het al sinds 2016! Just saying.
Traden is heel erg afhankelijk van de beschikbaarheid van spullen, meestal zijn de posten leeg en dan sta je voor niks te wachten bij de terminal om je freighter vol te krijgen.
Die bunker/cave missies vind ik dan wel weer leuk maar die schaar ik wel een beetje onder het bounty hunten
Spel draait aardig goed met de i5 12600k, 32gb ram, NVME SSD en GTX1080, maand geleden met de i7 4771 was dat anders met haken en stotteren, de CPU stond ook altijd op 100%, dit systeem had maar 16GB ram.
Game lijkt erg CPU ipv GPU limited te zijn, verklaart ook waarom 32GB vaak aangeraden wordt.
Ik gebruik G-sync waardoor het sowieso vloeiender gaat op lagere fps.
Leuk spel en veel diversiteit aanwezig van cargo missies, traden, satteliet missies etc of de bunkers, ik zelf ben dan wat minder FPS en meer voertuigen.
[ Voor 44% gewijzigd door mr_evil08 op 12-03-2022 19:27 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Paar dagen geleden spel gekocht. maar kon niks leek net een dia projectie.mr_evil08 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 19:18:
Voor wie ook regelmatig crashes heeft, bij mij heeft het geholpen om full screen optimalization (functie van WIN10) uit te zetten en alle scherm overlays, sindsdien geen crash meer gehad.
Spel draait aardig goed met de i5 12600k, 32gb ram, NVME SSD en GTX1080, maand geleden met de i7 4771 was dat anders met haken en stotteren, de CPU stond ook altijd op 100%, dit systeem had maar 16GB ram.
Game lijkt erg CPU ipv GPU limited te zijn, verklaart ook waarom 32GB vaak aangeraden wordt.
Ik gebruik G-sync waardoor het sowieso vloeiender gaat op lagere fps.
Leuk spel en veel diversiteit aanwezig van cargo missies, traden, satteliet missies etc of de bunkers, ik zelf ben dan wat minder FPS en meer voertuigen.
Jouw post geeft wel inzicht waar ik naar kan kijken als ik ga upgraden.
Ik heb nu :
i5 - 7500
16 GB mem
GTX1070
spel staat op een HDD ipv SSD (denk dat daar ook wel winst uit te halen valt)
met die GPU kan ik de meeste spellen wel aardig spelen (FPS kijk ik niet altijd naar maar SC had 15-20 fps en dat is gewoon niet goed
Dus wellicht als ik jou zo hoor met je GTX1080 kan ik waarschijnlijk mijn pc wel upgraden en even wachten met de GPU.
Realiseer je wel dat je geen spel koopt? Jij investeerd in de ontwikkeling van dit spel, het is namelijk nogsteeds in ontwikkeling op basis van crowdfunding.Solid Seal schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:51:
[...]
Paar dagen geleden spel gekocht. maar kon niks leek net een dia projectie.
Ik heb nu :
i5 - 7500
16 GB mem
GTX1070
met die GPU kan ik de meeste spellen wel aardig spelen (FPS kijk ik niet altijd naar maar SC had 15-20 fps en dat is gewoon niet goed)
Dus wellicht als ik jou zo hoor met je GTX1080 kan ik waarschijnlijk mijn pc wel upgraden en even wachten met de GPU.
Er is namelijk nog geen opgeleverd spel, dat wat je inmiddels kunt doen is een testomgeving waar voor de versie nog altijd een A van Alpha voor staat. Veel is nog niet bestaand en dat wat aanwezig is kan bij elke update ook weer stuk gaan of als je geluk hebt gefixed.
Wat jouw hardware betreft, deze is inmiddels wat ouder, maar met de juiste settings zou je toch al iets kunnen doen. Star Citizen heeft voornamelijk voordeel bij een SSD en veel geheugen. Geheugen als in minimaal 16, maar liever 32GB, is mijn ervaring.
Ja ik weet inderdaad dat dit spel in ontwikkeling is en dat er ook een complete wipe kan voorkomen en dat je dan weer opnieuw kan beginnen._Dune_ schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:24:
[...]
Realiseer je wel dat je geen spel koopt? Jij investeerd in de ontwikkeling van dit spel, het is namelijk nogsteeds in ontwikkeling op basis van crowdfunding.
Er is namelijk nog geen opgeleverd spel, dat wat je inmiddels kunt doen is een testomgeving waar voor de versie nog altijd een A van Alpha voor staat. Veel is nog niet bestaand en dat wat aanwezig is kan bij elke update ook weer stuk gaan of als je geluk hebt gefixed.
Wat jouw hardware betreft, deze is inmiddels wat ouder, maar met de juiste settings zou je toch al iets kunnen doen. Star Citizen heeft voornamelijk voordeel bij een SSD en veel geheugen. Geheugen als in minimaal 16, maar liever 32GB, is mijn ervaring.
Mijn huidige setup is zo een 5 jaar oud en de HD's zijn minimaal 8 jaar oud. Heb ook nog een SSD die net zo oud is en kort geleden 1 van de 2 SSD naar de eeuwige bits-velden mogen sturen.
Dus zowieso is een upgrade een 'must'
Star Citizen heeft eigenlijk minimaal 24gb ram nodig als ik kijk in Windows, en met regelmaat zie ik 29gb ram in gebruik totaal.Solid Seal schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:51:
[...]
Paar dagen geleden spel gekocht. maar kon niks leek net een dia projectie.
Ik heb nu :
i5 - 7500
16 GB mem
GTX1070
met die GPU kan ik de meeste spellen wel aardig spelen (FPS kijk ik niet altijd naar maar SC had 15-20 fps en dat is gewoon niet goed)
Met 16GB ram + HDD gaat het sowieso stotteren, want daarmee ga je CPU onnodig belasten vanwege te kort en veelvuldig wegschrijven naar de pagefile op je HDD.
De GPU heb ik meegenomen vanuit de i7 4771 16GB > i5 12600 32GB.
Spel was onspeelbaar op de oude CPU in combi met 16GB ram.
Heb geen 144fps maar 60fps is prima met g-sync waardoor het vloeiend aanvoelt in de spaceship is ook geen hoge fps nodig.
In de toekomst zal het vast geoptimaliseerd worden het spel is bovendien nog in Alpha en dus nog niet af.
[ Voor 52% gewijzigd door mr_evil08 op 16-03-2022 12:55 ]
Verwijderd
bij mij pakt ie ook vaak direct een GB'tje of 20-25.mr_evil08 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:41:
[...]
Star Citizen heeft eigenlijk minimaal 24gb ram nodig als ik kijk in Windows, en met regelmaat zie ik 29gb ram in gebruik totaal.
Met 16GB ram + HDD gaat het sowieso stotteren, want daarmee ga je CPU onnodig belasten vanwege te kort en veelvuldig wegschrijven naar de pagefile op je HDD.
De GPU heb ik meegenomen vanuit de i7 4771 16GB > i5 12600 32GB.
Spel was onspeelbaar op de oude CPU in combi met 16GB ram.
Heb geen 144fps maar 60fps is prima met g-sync waardoor het vloeiend aanvoelt in de spaceship is ook geen hoge fps nodig.
In de toekomst zal het vast geoptimaliseerd worden het spel is bovendien nog in Alpha en dus nog niet af.
Altijd leuk natuurlijk maar ik dacht dat ie dat gewoon deed 'omdat het er is'.
Als het er is, pakt ie het. Flight Simulator schijnt dat ook te doen heb ik me laten vertellen.
Maar alle beetjes helpen om het smoother te laten verlopen. Maar zelfs dan moet ik vaak wachten op een liftdeur vs lege doorgang
Vergeet niet dat zaken als deze server side zijn en niet client side.Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:12:
[...]
Maar alle beetjes helpen om het smoother te laten verlopen. Maar zelfs dan moet ik vaak wachten op een liftdeur vs lege doorgang
Met de allerbeste specs blijven dat soort zaken helaas nog even een realiteit.
Persoonlijk ervaar ik het nog heel weinig. En als dat grapje aan de gang blijft switch ik gewoon servers en voila.
Op minder populaire plekken zie ik dat vooral objecten niet direct worden ingeladen maar op de liftknop drukken bijvoorbeeld en heel even wachten wordt het alsnog ingeladen en een gat is ook werkelijk een gat heb ik gemerkt.Darkwolf_1982 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 13:23:
[...]
Vergeet niet dat zaken als deze server side zijn en niet client side.
Met de allerbeste specs blijven dat soort zaken helaas nog even een realiteit.
Persoonlijk ervaar ik het nog heel weinig. En als dat grapje aan de gang blijft switch ik gewoon servers en voila.
Zoals bij Everest Harbor bij Lorville etc nooit last van, dat is eigenlijk ook het centrale punt van de map.
[ Voor 7% gewijzigd door mr_evil08 op 26-03-2022 11:20 ]
Voor als je 30 minuten hebt: YouTube: Patch 3.17 is HUGE | Star Citizenmvds schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 09:24:
Ik ben benieuwd welke verbeteringen 3.17 gaat brengen. Ik moet zeggen dat het best vloeiend loopt de afgelopen dagen, nog wel wat bugs tegengekomen maar met haperingen en stotters valt het reuze mee.
Voor als 6 minuten meer dan prima is: YouTube: Star Citizen - 3.16 vs 3.17 comparison/showcase
Altijd zo met CIG.
Iedereen zeurt over een kleine patch en zeker met die roadmap veranderingen.
Stiekem zit er meer in dan men denkt en ook deze patch zit weer barst en barst vol met allemaal QoL features tot aan een gehele nieuwe streaming techniek wat de opzet is richting, jawel, server meshing. Er komt echt een lichtstraaltje door nu, want het is geen verrassing dat het zo vloeiend loopt voor je.
Echter... PTU is natuurlijk altijd wat vloeiender, maar de geluiden op Reddit laten blijken dat het dit keer niet alleen door de PTU omgeving komt dat de FPS etc. hoger is.
Persoonlijk speel ik even wat anders en wacht ik op de live release. Men hoopt/denkt dit weekend nog, mwa... we gaan het zien. PTU Wave 2 is in ieder geval live voor de gehele player base.
Leuk filmpje! Ik heb de 30 minutenversie gekeken. Ik ben benieuwd, gisteren ook de melding gezien dat het concept klaar is van het raffinaderijschip dus dan kunnen ze weer wat extra geld miljoenen binnenharkenDarkwolf_1982 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:19:
[...]
Voor als je 30 minuten hebt: YouTube: Patch 3.17 is HUGE | Star Citizen
Voor als 6 minuten meer dan prima is: YouTube: Star Citizen - 3.16 vs 3.17 comparison/showcase
Altijd zo met CIG.
Iedereen zeurt over een kleine patch en zeker met die roadmap veranderingen.
Stiekem zit er meer in dan men denkt en ook deze patch zit weer barst en barst vol met allemaal QoL features tot aan een gehele nieuwe streaming techniek wat de opzet is richting, jawel, server meshing. Er komt echt een lichtstraaltje door nu, want het is geen verrassing dat het zo vloeiend loopt voor je.
Echter... PTU is natuurlijk altijd wat vloeiender, maar de geluiden op Reddit laten blijken dat het dit keer niet alleen door de PTU omgeving komt dat de FPS etc. hoger is.
Persoonlijk speel ik even wat anders en wacht ik op de live release. Men hoopt/denkt dit weekend nog, mwa... we gaan het zien. PTU Wave 2 is in ieder geval live voor de gehele player base.
Gelukkig bij account reset niet alles kwijt geraakt maar alleen mijn ammo en de voertuig upgrades, de rest zoals ingame money en items waren er nog evenals progressie/rank.
Als enemy,s niet komen tijdens bunkermissie zit er 1 vast in de lift wat helpt is op de liften schieten dan trigger je ze en komen ze er hopelijk uit.
Ik hoor mensen over stutters etc, hier loopt alles wel vloeiend, i5 12600Kf, 32GB ram en NVME SSD, GTX1080.
SC is erg CPU bounded maar lijkt alleen op 8 threads(4 cores) max te draaien, rest staat er nutteloos bij, 32GB ram is ook wel een must bij deze game, regelmatig zie ik het geheugengebruik tegen 28gb aan(ook niet zo gek gezien het een grote open wereld game is).
[ Voor 26% gewijzigd door mr_evil08 op 19-04-2022 12:15 ]
Toen ik mijn 1080 naar een 3080 had geupgrade kreeg ik ook ineens stutters, die heb ik kunnen verhelpen door de shaders map weg te gooien. Verder loopt het wel goed, op een NVME SSD, met 32GB ram en een 6-core i7mr_evil08 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:56:
@mvds Hier ook, dubbele lift in bunkermissie waardoor je er niet in kan, of missie laad niet volledig, geen medpens kunnen kopen bij EH, ik kon geen voertuigen meer claimen en daardoor een account reset gedaan waarbij het weer mogelijk is.
Gelukkig bij account reset niet alles kwijt geraakt maar alleen mijn ammo en de voertuig upgrades, de rest zoals ingame money en items waren er nog evenals progressie/rank.
Als enemy,s niet komen tijdens bunkermissie zit er 1 vast in de lift wat helpt is op de liften schieten dan trigger je ze en komen ze er hopelijk uit.
Ik hoor mensen over stutters etc, hier loopt alles wel vloeiend, i5 12600Kf, 32GB ram en NVME SSD, GTX1080.
SC is erg CPU bounded maar lijkt alleen op 8 threads(4 cores) max te draaien, rest staat er nutteloos bij, 32GB ram is ook wel een must bij deze game, regelmatig zie ik het geheugengebruik tegen 28gb aan(ook niet zo gek gezien het een grote open wereld game is).
Maar over problemen gesproken, het aantal niet te scannen, maar wel gepingde, astroïden neemt bij mij ook steeds verder toe. Soms kan ik gewoon de helft van de rotsen niet scannen. Dat lijkt ook erg serverafhankelijk trouwens, op sommige servers kan ik 3 mining runs in een half uur doen, en op sommige servers vind ik niks boven de 2% hoe lang ik ook zoek. Wissel ik van server, dan vind ik binnen 10 minuten een 30+% rots tot soms zelfs wel een 47% rots van 5122 mass.
[ Voor 15% gewijzigd door mvds op 19-04-2022 12:43 ]
Mogelijk heeft het ook te maken dat het druk is op een server? en het spul nog niet respawned is?mvds schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:31:
[...]
Maar over problemen gesproken, het aantal niet te scannen, maar wel gepingde, astroïden neemt bij mij ook steeds verder toe. Soms kan ik gewoon de helft van de rotsen niet scannen. Dat lijkt ook erg serverafhankelijk trouwens, op sommige servers kan ik 3 mining runs in een half uur doen, en op sommige servers vind ik niks boven de 2% hoe lang ik ook zoek. Wissel ik van server, dan vind ik binnen 10 minuten een 30+% rots tot soms zelfs wel een 47% rots van 5122 mass.
Heb ook eens situaties dat ik net klaar ben met de bunker missie en nog geen tijd om eruit te komen of de enemy,s staan voor me, als ik buiten heel kort wacht zie ik al een speler schip komen ofwel de missie is gelijk weer gestart toen ik klaar was.
[ Voor 17% gewijzigd door mr_evil08 op 19-04-2022 14:44 ]
Dat is goed mogelijk, eerlijk gezegd let ik daar nooit op. Ik join vrijwel altijd een server waar bekenden op spelen.mr_evil08 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:39:
[...]
Mogelijk heeft het ook te maken dat het druk is op een server? en het spul nog niet respawned is?
Heb ook eens situaties dat ik net klaar ben met de bunker missie en nog geen tijd om eruit te komen of de enemy,s staan voor me, als ik buiten heel kort wacht zie ik al een speler schip komen ofwel de missie is gelijk weer gestart toen ik klaar was.
Hold on to your butts...
(Ben benieuwd of het überhaupt dit weekend nog live gaat.)
Server meshing is toch het idee van het virtueel samenvoegen van meerdere fysieke servers waardoor er meer mensen binnen dezelfde instance kunnen spelen, toch?Darkwolf_1982 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:54:
Overigens: in 3.17 zit een voorbode voor server meshing, namelijk het nieuwe streaming systeem.
Hold on to your butts...
(Ben benieuwd of het überhaupt dit weekend nog live gaat.)
Klinkt als iets wat HEEL erg fout kan gaan gezien de status van de servers de laatste week
Gen12 Progress and Performance Improvements in 3.17
Yesterday at 21:07
Hey everyone!
It's time for another update on Gen12 as a lot of exciting things has been happening behind the scenes and we've been hearing a lot of voices in the community about the recent performance improvements.
I'm proud to announce that our first big milestone has been reached with Gen12 in 3.17!
This means all our opaque static geometry, which are brushes and all objects scattered on planets+asteroids, now run through Gen12 which more than doubles the RenderThread (RT) performance for these kind of objects.
Before you freak out, hold your breath as this right now actually means nothing in terms of getting more FPS.
Internal measurements showed that we are rarely CPU bound by the RenderThread.
Ultimately this means that a faster RenderThread doesn't change the overall framerate in most cases. It also depends on your CPU/GPU combination.
However, Gen12 pretty much makes it impossible to be limited by the RenderThread ever again,
which means every single bit of performance improvements on the MainThread (MT) will be seen directly on your FPS as long as you are not GPU bound.
Something which a lot of you already have observed in our latest 3.17 PTU Patch.
The performance improvements you're seeing are from @ChristopherBolte who did some major improvements
in the Entity Centric (ECUS) System, Zone Host Updates and a lot of other stuff improving the MT performance greatly.
Here are more Gen12 Updates:
- Internally all Renderproxies like ships, characters and Planets are already going through the Gen12 Pipeline. They didn't make it for 3.17, but will be ready for the next big patch.
> I've heard a lot of ships on screen tend to be heavy on the RT, so ship meetups and the like might get big benefits (would appreciate if someone can test this then!)
- We're about to turn on Gen12 for Cubemaps+RTTs as well which let's us kill a lot of legacy code!
- Some stuff still needs to be ported like all the Planet atmosphere passes, GPUSkinning and GasCloud rendering, which will all be started soon.
- Major work on the transparent geometry has been started. This is the last big milestone we have to finish.
So all in all Gen12 is looking really promising right now. RT performance is more than twice as good and we're almost done with everything.
As explained in my previous post (https://robertsspaceindus...cpu-core-and-thread-count) after Gen12 there are still tons of other improvements planned which will give us even more performance. And of course Vulkan!
One more thing: Due to the mixed rendering of legacy+Gen12 the engine right now has to go through both rendering codes which actually decreases the MainThread performance slightly.
Once the transparent geometry is ported, we no longer have to do that and we will see the full potential of Gen12. Until then, stay tuned and fly safe!
See you in the verse~
Silvan
Zelf heb ik ook mijn twijfels als ze dat nu al moeten toevoegen want dan zal het heel druk worden op bepaalde space stations en dat merk ik nu al met regelmaat, comms vaker moet roepen ivm landingpad niet krijg toegewezen of missies amper voorbij en de volgende speler staat er weer waardoor de enemy,s respawnen (geen kans om te looten).mvds schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:40:
[...]
Server meshing is toch het idee van het virtueel samenvoegen van meerdere fysieke servers waardoor er meer mensen binnen dezelfde instance kunnen spelen, toch?
Klinkt als iets wat HEEL erg fout kan gaan gezien de status van de servers de laatste week
Ik zelf vind cargo missie,s en search missies ook wel leuk maar doordat het amper iets opbrengt doet niemand het waardoor iedereen de focus op een paar missies richt die wel goed verdienen, het is Alpha natuurlijk en de server economie zal nog wel aangepast worden.
[ Voor 4% gewijzigd door mr_evil08 op 28-04-2022 12:46 ]
Weet dat cargo missies tegenwoordig ook in het reputatie systeem zijn verwerkt.mr_evil08 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 12:45:
Ik zelf vind cargo missie,s en search missies ook wel leuk maar doordat het amper iets opbrengt doet niemand het waardoor iedereen de focus op een paar missies richt die wel goed verdienen, het is Alpha natuurlijk en de server economie zal nog wel aangepast worden.
Dit betekend in het begin weinig opbrengst, maar na (volgens mij) 10 missies ben je al op een niveau beland waarbij je een dikke 45K per missie uitgedeeld krijgt.
De bunker defense missies gaan nu zelfs voor 90K als je hoog in de reputatiewaarde komt.
Zo las ik iemand op Reddit die op een slimme wijze dan een 90K en een 45K missie combineert voor dezelfde locatie qua eindpunt om beide te voltooien.
Nu ben ik lang zo ver nog niet, zelf. Maar ben nu wel bezig met de bunker FPS missies om ook meer te gaan krijgen dan de huidige 15K per missie. 90K voor een bunker missie... goedemorgen hey!
(En voor 45K wil ik ook wel een paar dozen schuiven tussen de bedrijven door, ook als aparte missie zonder slimme missie combo's.)
Ben je daarvoor ook een ship nodig die werkelijk cargo kan vervoeren of blijft het bij een simpel kistje 1 of 2 die je in het gangpad kan gooien van je combat schip ?Darkwolf_1982 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 12:57:
[...]
Weet dat cargo missies tegenwoordig ook in het reputatie systeem zijn verwerkt.
Dit betekend in het begin weinig opbrengst, maar na (volgens mij) 10 missies ben je al op een niveau beland waarbij je een dikke 45K per missie uitgedeeld krijgt.
De bunker defense missies gaan nu zelfs voor 90K als je hoog in de reputatiewaarde komt.
Zo las ik iemand op Reddit die op een slimme wijze dan een 90K en een 45K missie combineert voor dezelfde locatie qua eindpunt om beide te voltooien.
Nu ben ik lang zo ver nog niet, zelf. Maar ben nu wel bezig met de bunker FPS missies om ook meer te gaan krijgen dan de huidige 15K per missie. 90K voor een bunker missie... goedemorgen hey!
(En voor 45K wil ik ook wel een paar dozen schuiven tussen de bedrijven door, ook als aparte missie zonder slimme missie combo's.)
Nadat de serieuze geldmissie,s komen zeg maar.
Ah wacht... ik had het wellicht verkeerd begrepen.mr_evil08 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:02:
[...]
Ben je daarvoor ook een ship nodig die werkelijk cargo kan vervoeren of blijft het bij een simpel kistje 1 of 2 die je in het gangpad kan gooien van je combat schip ?
Nadat de serieuze geldmissie,s komen zeg maar.
Heb het echt over box delivery missies. Sorry.
Cargo heb ik al even niet meer gedaan, maar een maat van mij is bezig tussen Arccorp en Wala met verschepingen? Schijnbaar gaat hem dat goed af, maar is nog geld aan het generen. Dus we hebben het tot heden over 17K profit.
Ondertussen heeft hij wel groter schip nodig want hij is blijkbaar goed aan het verdienen.
Voor Cargo heb je in ieder geval geen rep volgens mij. Dat is gewoon zelf de journal bekijken en op basis daarvan goederen verschepen.
Heb juist wel een C2 in-game gekocht, dus wil wel weer met Cargo aan de gang.
[ Voor 9% gewijzigd door mvds op 28-04-2022 13:28 ]
Punt is, als je er eenmaal bent. Dan ben je er.
Vervolgens als je je character reset of als de volgende patch verschijnt is het enkel nog je certification missies opnieuw doen en boem je kan direct weer door met de high pay out missies als vanouds.
Ik zal daar nog eens naar kijken thx, ik dacht dat het allemaal 1 pot nat was van kistje ophalen soms 1 en soms 3 die je maar in de gangpad gooit van je schip en ook kan vervoeren met schepen zonder cargo bay.Darkwolf_1982 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:16:
[...]
Ah wacht... ik had het wellicht verkeerd begrepen.
Heb het echt over box delivery missies. Sorry.
Cargo heb ik al even niet meer gedaan, maar een maat van mij is bezig tussen Arccorp en Wala met verschepingen? Schijnbaar gaat hem dat goed af, maar is nog geld aan het generen. Dus we hebben het tot heden over 17K profit.
Ondertussen heeft hij wel groter schip nodig want hij is blijkbaar goed aan het verdienen.
Voor Cargo heb je in ieder geval geen rep volgens mij. Dat is gewoon zelf de journal bekijken en op basis daarvan goederen verschepen.
Heb juist wel een C2 in-game gekocht, dus wil wel weer met Cargo aan de gang.
Ik wil de cargo bay van mijn Cutlass Black eens nuttig gebruiken, tot heden niks mee gedaan behalve voor de fun eens een ROC mining voertuig vervoeren.
Zelf doe ik vaak zeer hoge risico missies welke minstens 4x meer verdienen in zeer korte tijd.
@mvds Cargo missies hebben natuurlijk geen risico, enige risico is dat het spel kan crashen tijdens de missie of zelf ergens tegenaan klapt waardoor je alles voor niks doet.
[ Voor 44% gewijzigd door mr_evil08 op 28-04-2022 15:05 ]
bij een character reset houdt je dat inderdaad, bij 3.17 staat geen wipe gepland tot nu toe.Darkwolf_1982 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:40:
Alles in Star Citizen is al snel vele uren.
Punt is, als je er eenmaal bent. Dan ben je er.
Vervolgens als je je character reset of als de volgende patch verschijnt is het enkel nog je certification missies opnieuw doen en boem je kan direct weer door met de high pay out missies als vanouds.
vroeger ging een wipe per kwartaal waardoor je alles verloor behalve wat met echt geld is gekocht.
Daar ben ik inderdaad bekend mee, I was there, 3000 years ago. Eveneens als de 3.15 full wipe.mr_evil08 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 14:48:
[...]
bij een character reset houdt je dat inderdaad, bij 3.17 staat geen wipe gepland tot nu toe.
vroeger ging een wipe per kwartaal waardoor je alles verloor behalve wat met echt geld is gekocht.
Ze hebben nu aanpassingen gemaakt waardoor ze in de toekomst niet alles meer hoeven te nuken. Ze kunnen nu zaken los van elkander resetten.
Daarnaast is al door CIG bevestigd op Spectrum dat 3.17 geen wipe gaat krijgen. Gelukkig maar, want tussen de laatste wipe zat ook al een behoorlijke 1,5+ jaar.
Ondanks dat er veel core tech eraan zit te komen voor implementation, verwacht ik geen wipes binnenkort. En al helemaal geen volledige.
Voor 3.17 zit het in ieder geval goed. Zeker te weten GEEN wipe.
nou ja, met de instabiliteit van de laatste tijd is de kans dat jij je cargo (en dus geld) kwijtraakt best groot. Random explosies, in flight uit je schip gegooid worden, insta kill door NPC enemies, enz...mr_evil08 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 14:43:
@mvds Cargo missies hebben natuurlijk geen risico, enige risico is dat het spel kan crashen tijdens de missie of zelf ergens tegenaan klapt waardoor je alles voor niks doet.
Zegt niet echt veel natuurlijk, als "zij" denken dat er meer mensen schepen en andere zaken met echt geld gaan kopen wanneer er wipes zijn, dan kan het best zijn dat er steeds vaker wipes gaan komen. Ik zou het ook niet echt zien zitten als ik al mijn met ingame geld gekochte schepen weer bij elkaar moet gaan sprokkelen met alleen mijn Titan. Ik zou alleen geen echt geld gaan uitgeven om zaken te kopen, ik zou stoppen met spelenDarkwolf_1982 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:48:
[...]
Daar ben ik inderdaad bekend mee, I was there, 3000 years ago. Eveneens als de 3.15 full wipe.
Ze hebben nu aanpassingen gemaakt waardoor ze in de toekomst niet alles meer hoeven te nuken. Ze kunnen nu zaken los van elkander resetten.
Daarnaast is al door CIG bevestigd op Spectrum dat 3.17 geen wipe gaat krijgen. Gelukkig maar, want tussen de laatste wipe zat ook al een behoorlijke 1,5+ jaar.
Ondanks dat er veel core tech eraan zit te komen voor implementation, verwacht ik geen wipes binnenkort. En al helemaal geen volledige.
Voor 3.17 zit het in ieder geval goed. Zeker te weten GEEN wipe.
Het verleden tot nu heeft geleerd dat CIG daar niet echt veel om geeft. Daarom zijn er steeds minder en minder wipes en daarom kunnen er nu zaken modulair gewiped worden i.p.v. volledig.mvds schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:11:
Zegt niet echt veel natuurlijk, als "zij" denken dat er meer mensen schepen en andere zaken met echt geld gaan kopen wanneer er wipes zijn, dan kan het best zijn dat er steeds vaker wipes gaan komen.
Dat het er in de toekomst meer kunnen gaan worden omdat het modulair word, is puur speculatief en laat ik daarom ook volledig in het midden. Time will tell, and all that.
Iedereen heeft z'n eigen doelen binnen de game.Ik zou het ook niet echt zien zitten als ik al mijn met ingame geld gekochte schepen weer bij elkaar moet gaan sprokkelen met alleen mijn Titan. Ik zou alleen geen echt geld gaan uitgeven om zaken te kopen, ik zou stoppen met spelen
Persoonlijk voor mij is het meer dan alleen schepen verzamelen en komt er veel meer in de ervaring kijken dan alleen dat enkele doel.
Sterker nog, de player base was niet boos, nee, zelfs blij toen de 3.15 wipe ging gebeuren. Als ik Reddit en Spectrum mag geloven en het volledige groepje waar ik mee speel.
Ondanks dat ik een stevig aantal schepen had verzameld, was ikzelf er persoonlijk ook niet rauwig om.
Met de kennis en focus opgedaan voor de wipe, kon doelgericht de meest cruciale schepen voor mijn arsenaal weer bij elkaar krijgen binnen vrij korte tijd en veel minder uren. But that's me.
Voor mij is het ook meer dan alleen schepen verzamelen hoor, ik vind alleen de gameplay nogal beperkt en als ik alles weer terug moet verdienen met bounties en minen gaat het al snel saai worden denk ik.Darkwolf_1982 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:52:
[...]
Het verleden tot nu heeft geleerd dat CIG daar niet echt veel om geeft. Daarom zijn er steeds minder en minder wipes en daarom kunnen er nu zaken modulair gewiped worden i.p.v. volledig.
Dat het er in de toekomst meer kunnen gaan worden omdat het modulair word, is puur speculatief en laat ik daarom ook volledig in het midden. Time will tell, and all that.
[...]
Iedereen heeft z'n eigen doelen binnen de game.
Persoonlijk voor mij is het meer dan alleen schepen verzamelen en komt er veel meer in de ervaring kijken dan alleen dat enkele doel.
Sterker nog, de player base was niet boos, nee, zelfs blij toen de 3.15 wipe ging gebeuren. Als ik Reddit en Spectrum mag geloven en het volledige groepje waar ik mee speel.
Ondanks dat ik een stevig aantal schepen had verzameld, was ikzelf er persoonlijk ook niet rauwig om.
Met de kennis en focus opgedaan voor de wipe, kon doelgericht de meest cruciale schepen voor mijn arsenaal weer bij elkaar krijgen binnen vrij korte tijd en veel minder uren. But that's me.
Nee joh, ga over op FPS en looten. Sinds 3.17 heb je nu echt dikke loot her en der.mvds schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:20:
[...]
Voor mij is het ook meer dan alleen schepen verzamelen hoor, ik vind alleen de gameplay nogal beperkt en als ik alles weer terug moet verdienen met bounties en minen gaat het al snel saai worden denk ik.
Iemand had zo even in een run 100K aan Laranite te pakken. Iemand anders nog eens 200K. Gekkenhuis!
Heb uren zitten spelen en man is de performance vooruit gegaan. Game laadt ook opmerkelijk sneller.
Kijken hoe het morgen gaat als echt iedereen los gaat. XD
Er zijn wel meer zaken ingame die goed verdienen maar je moet er even tijd in stoppen zodat je reputatie krijgt bounty moet je ook tijd in stoppen voordat de zeer hoge risico missies komen die goed verdienen.mvds schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 20:20:
[...]
Voor mij is het ook meer dan alleen schepen verzamelen hoor, ik vind alleen de gameplay nogal beperkt en als ik alles weer terug moet verdienen met bounties en minen gaat het al snel saai worden denk ik.
Bunker missie,s doen het ook wel goed evenals cargo alleen de 1e paar ritten niet.
Nou, dat "even" tijd instoppen is dus een grindfest waar je echt wel een lange tijd mee bezig bentmr_evil08 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 08:47:
[...]
Er zijn wel meer zaken ingame die goed verdienen maar je moet er even tijd in stoppen zodat je reputatie krijgt bounty moet je ook tijd in stoppen voordat de zeer hoge risico missies komen die goed verdienen.
Bunker missie,s doen het ook wel goed evenals cargo alleen de 1e paar ritten niet.
Tijd in stoppen valt wel mee, minen is ook helemaal niet zo rendabel.mvds schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 12:42:
[...]
Nou, dat "even" tijd instoppen is dus een grindfest waar je echt wel een lange tijd mee bezig bentBegrijpelijk hoor, je wilt niet dat iedereen meteen alles kan kopen wat het spel te bieden heeft. Maar ik merk wel dat alles vrij lang duurt in SC. Één enkele mining run kan ook makkelijk 2 uur duren als je de pech hebt dat je geen fatsoenlijke hoeveelheid quant tegen komt
Als ik dan verhalen lees in de chat van omg heb 100k verdiend op 1 dag moet ik al gniffelen.
Ik klap hier 70k per 15 minuten binnen met andere missies doen en het geld is dan gegarandeerd elke 15 minuten, kort dagje missies doen en je hebt al 1 miljoen binnen.
De risico missies zijn op moment geen echt risico, je kiest bij minen voor het risico op een game crash of bug waardoor je alles kwijt raakt waar je mee bezig was, bij risico missies hooguit je suit(als je niet standaard suit aan hebt) en je schip claim je zo terug zonder sancties.
[ Voor 60% gewijzigd door mr_evil08 op 30-04-2022 13:59 ]
https://www.starcitizen-nl.com/
[ Voor 18% gewijzigd door Recon24 op 30-04-2022 14:35 ]
Ahhhh nee heb ik die helemaal gemist!Recon24 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 14:34:
Voor de mensen die naar de BarCitizen in Utrecht gaan vanavond, veel plezier!
https://www.starcitizen-nl.com/
Veel plezier allemaal.
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
De performance is wel veel beter geworden, nu heb ik op veel plekken 60-90fps (wel na het weggooien van de shader en user directories)
Ben wat guides aan het zoeken op youtube om mij op weg te helpen. Als er nog iemand tips heeft, graag.
Ik speel ook graag samen met mensen hier, dus lemmeknow als dat kan en iemand als sherpa wilt helpen!

Speel op een ultrawide icm een 3080, dus ben heeeel benieuwd hoe het er zo uit gaat zien. Deze 'game' is eigenlijk de reden samen met DCS dat ik een nieuwe game pc heb gebouwd.
Ik meld me graag aan bij een tweakers space guild
https://robertsspaceindus...h-Week-2951-Save-The-Date
Binnenkort komt ook 3.17.1 uit waarbij een hoop bugs opgelost worden, zowel client als server side.
[ Voor 17% gewijzigd door mr_evil08 op 17-05-2022 16:59 ]
https://discord.gg/4AcwpwWd GoT Inc spelen er aardig wat mensen, maar tegelijkertijd zijn wij ook actief met andere Orgs om samen te spelen.Xecuter NL schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:07:
Zo! Ik ben as we speak de game aan het installeren. Starter pack met de Aurora MR gekocht.
Ben wat guides aan het zoeken op youtube om mij op weg te helpen. Als er nog iemand tips heeft, graag.
Ik speel ook graag samen met mensen hier, dus lemmeknow als dat kan en iemand als sherpa wilt helpen!![]()
Speel op een ultrawide icm een 3080, dus ben heeeel benieuwd hoe het er zo uit gaat zien. Deze 'game' is eigenlijk de reden samen met DCS dat ik een nieuwe game pc heb gebouwd.
Goede keuze!Xecuter NL schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:07:
Zo! Ik ben as we speak de game aan het installeren. Starter pack met de Aurora MR gekocht.
De nieuwe player guides van Morphologis en Space Tomato zijn ontzettend goed en kwalitatief.Ben wat guides aan het zoeken op youtube om mij op weg te helpen. Als er nog iemand tips heeft, graag.
Als backer sinds begin 2016 leg ik deze altijd voor bij nieuwe spelers.
Check ook DigThat32 en Farrister.
Daarnaast is een grote YouTuber genaamd JackFrags begonnen met Star Citizen. Leuk perspectief van een nieuwe speler die door twee vrienden op pad word genomen met alle gevolgen van dien. Zeer kwalitatieve content!
Je kan mij altijd poken voor een persoonlijke sessie. Zelf heb ik een eigen klein groepje waar SC word gespeeld op Discord.Ik speel ook graag samen met mensen hier, dus lemmeknow als dat kan en iemand als sherpa wilt helpen!
Ik / we helpen graag nieuwe spelers op weg.
Met GoT space crew persoonlijk verder niet bekend.
Nice! Dat gaat lekker draaien... nou ja, voor wat het is. Star Citizen is vooralsnog heel erg CPU heavy, maar je komt precies op tijd binnen nu steeds meer naar compute word overgezet middels Vulkan en hun 12de generatie render engine.Speel op een ultrawide icm een 3080, dus ben heeeel benieuwd hoe het er zo uit gaat zien. Deze 'game' is eigenlijk de reden samen met DCS dat ik een nieuwe game pc heb gebouwd.
Welkom! o7
Verwijderd
tip #1: voordat je opstijgt, eerst contact opnemen met de control-tower voor toestemming, anders gaat de hangar niet open. Wordt vast wel uitgelegd in de tutorials maar is en blijft een belangrijke factor die veel spelers missen.Xecuter NL schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:07:
Ik speel ook graag samen met mensen hier, dus lemmeknow als dat kan en iemand als sherpa wilt helpen!![]()
Oh, en liften werken als liften: het duurt vaak even voordat de lift open gaat als je op de knop drukt. Het is een simulator, geen game.
lange tijd niet gespeeld. Van 't weekend ook maar weer eens even inloggen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2022 09:39 ]
Toch heb ik het idee dat ze steeds meer naar arcade gaan want als ik de filmpjes met vroeger zie en nu is het steeds meer arcade aan het worden.Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:34:
[...]
Oh, en liften werken als liften: het duurt vaak even voordat de lift open gaat als je op de knop drukt. Het is een simulator, geen game.
Vroeger ging je hoofd daadwerkelijk draaien en inzoomen op een schip in het scherm(heel realistich), inmiddels is dat er al uit, evenals vroeger zag je ook hoe je een helm opzette, nu is het gewoon plop en de helm zit.
Ik vind het prima dat het iets meer naar arcade gaat want het moet wel leuk blijven, evenals fps missions (bunker) waarbij je constant ge one-shot wordt en gelijk verplicht respawn in verweggiestan, dat wordt ook al anders zodat je schade krijgt aan de lichaam en een andere speler je kan healen evenals met med bed.
Zo zijn er wel meer veranderingen die ik heb gemerkt, gelukkig is het eruit want kost onnodig tijd, dan maar iets minder simulator want het is een game en moet wel leuk blijven.
@Xecuter NL Zelf heb ik de Cutlass Black als starter schip, is een goede all-round solo ship, heeft redelijk Cargo voor voertuigen zoals ROC, een tractor beam als die ingame komt, en kan vechten(ik kan er zelfs VHRT bounty missions mee doen maar dan moet je weten hoe met de apparatuur/instrumenten omgaan in het schip), dit is ook wel de upgrade van de Advancer Titan.
Ik ben aan kijken voor de upgrade van de Cutlass alleen kan ik die niet vinden doordat je dan meer gaat specialiseren op een specifiek gebied en dan bepaalde zaken niet meer kan, wil je meer Cargo? prima dan kan je combat wel vergeten doordat de grotere schepen met cargo te traag zijn met manoeuvreren etc etc.
Ik ben heel veel van PVE ipv PVP.
[ Voor 34% gewijzigd door mr_evil08 op 19-05-2022 10:27 ]
Verwijderd
Ik wil lekker minen, beetje vliegen. Wat traden. Exploren.
En verder heb ik weinig wensen.
Tenzij er nieuwe schepen uitkomen heb ik eigenlijk m'n spul al voor elkaar:
- Freelancer DUR (solo speler en toch klein genoeg voor jumpholes blijkbaar)
- Prospector (ben solo speler, misschien nog voor de lol een Freelancer MAX erbij halen om tussen mining station en verkooppunt volle bak vliegen om de Prospector te sparen)
Meer heb ik eigenlijk niet nodig
Beetje rondsneaken met een Ghost is leuk maar ja dat is toch wel short range.
Onzichtbare lasers bij bunkers die je door de basis heen nog kunnen raken, warpende NPCs die ineens achter je staan en je one-shotten, friendly NPCs die in (ja, letterlijk IN) enemy NPCs staan zodat als je de enemy killed, je ook de friendly raakt, de missie faalt en je een crimestat op de koop toe krijgt. En zo nog meer
Ik vind het jammer dat stealth totaal geen nut heeft in de huidige staat. Enemies spawnen pas wanneer je binnen 2 a 3km komt, leuk wanneer je wapens hebt die tot op 9km kunnen locken als je scanners nog niks kunnen zien omdat de enemes nog niet gespawned zijn. En het lijkt er ook op dat enemies zich niks van stealth aantrekken, je bent nog net zo zichtbaar als anders. Want hoe kunnen ze mij anders uit QT halen in een Sabre met volledige stealth uitrusting. Ze zouden mij niet eens moeten kunnen zienVerwijderd schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:51:
heb ook niks met PVP.
- Prospector (ben solo speler, misschien nog voor de lol een Freelancer MAX erbij halen om tussen mining station en verkooppunt volle bak vliegen om de Prospector te sparen)
Veel bugs zijn omheen te werken als je weet hoe.mvds schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:38:
Ik doe ook geen PvP hoor, ik ben het alleen wel een beetje zat dat je door alle bugs steeds dood gaat of je falende missies hebt bij PvE.
Onzichtbare lasers bij bunkers die je door de basis heen nog kunnen raken, warpende NPCs die ineens achter je staan en je one-shotten, friendly NPCs die in (ja, letterlijk IN) enemy NPCs staan zodat als je de enemy killed, je ook de friendly raakt, de missie faalt en je een crimestat op de koop toe krijgt. En zo nog meer
Bij 3.17 zijn de turrents kapot, ze schieten wel maar je ziet de bullets niet.
Je merkt het aan de schield van je schip als de turrents schieten, je hebt nog tijd genoeg om weg te komen.
Zet je schip altijd achter de bunker daar kan die niet raken, tenzij je de missie koos met meerdere turrents, en land nooit schuin maar recht omlaag en weer omhoog, zo raak je geen onzichtbare bomen waardoor je schip instant ontploft, ook altijd je schip perfect recht neerzetten anders kans dat je glitcht door de wereld heen.
In de bunkers moet je opletten bij de liften want ze kunnen ieder moment uit komen en ook 5 seconden later een 2e enemy, en blijf weg bij de open ruimtes bij de railings dan wordt je ge one-shot.
Ik schiet niet op enemy's als er een guard te dichtbij is maar wacht even, ook als je 1 neer geknalt hebt loop er niet meteen heen want vanwege server de-sync kan die zo ineens weer opstaan en ziet hij je in de rug neer, wacht altijd 10 seconden voordat je er langs loopt.
Bunker missies doe ik niet met als reden vaak last van server disconnects net voordat ik mijn loot wil inleveren en zo weer 45 minuten tijd verspilt... opnieuw joinen ben ik alles kwijt in mijn rugzak...
Daarom doe ik altijd bounty, missies, zijn zeer kort en gegarandeerd geld of je gaat dood, het kost hooguit 5 tot max 10 minuten(schip opnieuw claimen) dus weinig tijdsverlies, ook met bounty,s veel last van de-sync doordat schepen teleporten of mijn hits niet geregistreerd worden ondanks ik er naast sta en gegarandeerd aan raken ben.. daar hou ik rekening mee en lukt aardig nu.
De NPC Hurricane,s zijn zwaar OP met hun turrents, daar valt omheen te werken als je hem door hebt.
Ik vecht liever tegen een Hammerhead dan Hurricane.
Heel soms zit ik op een goede server dat ze niet teleporten en mijn hits geregistreerd worden dan kan ik Hurricane,s one shotten, dus ligt niet aan mijn richt kwaliteit(en op een slechte server kan ik 20 schoten lossen en dan nog wordt je afgemaakt en heeft de NPC geen schade...)
(Je merkt het vaak wel aan de ship manager of je op een slechte of goede server zit, als ik schip claim en het duurt lang voor reactie weet ik al genoeg).
[ Voor 14% gewijzigd door mr_evil08 op 19-05-2022 14:09 ]
De meeste van die truuks ken ik en pas ik ook toe maar eigenlijk is het van de zotte dat ze er nog in zitten en soortgelijke bugs steeds weer terug lijken te komen. Als je, doordat je steeds maar weer moet wachten of de server een kill heeft geregistreerd, 60 minuten over een missie doet die eigenlijk maar 10 minuten zou moeten duren, dan is voor mij eerlijk gezegd de lol er wel een beetje af. Minen hebben ze zowat geheel om zeep geholpen door alle bugs en veranderingen. Leuk dat ze nu gadgets geïntroduceerd hebben, maar;mr_evil08 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:59:
[...]
Veel bugs zijn omheen te werken als je weet hoe.
- het nog steeds niet kunnen scannen van de helft van de rocks
- het onstabiele gedrag van de lasers
- het vrijwel waardeloos geworden zijn van de prospector (je kan vrijwel geen rocks meer minen omdat ze vrijwel allemaal te groot zijn geworden en de lasers zijn NOG instabieler geworden dan ze al waren)
- het nog steeds stuk zijn van ROC mining
Nu gaan ze ook cargo hauling aanpassen (met andere woorden; moeilijker maken omdat je cargo straks met de hand moet laden als je geen Hull schip gebruikt) terwijl het eigenlijk nooit echt fatsoenlijk heeft gewerkt doordat mining outposts vrijwel nooit mineralen op voorraad hebben en je door alle disconnects en dergelijke een hele grote kans hebt dat je dood bent of in de ruimte komt te zweven voordat je jouw lading hebt kunnen verkopen. En die wijzigingen zijn alleen maar om de Hull A t/m E en de Mule te kunnen verkopen.
En als je dan berichten hoort over dat ze met trots aankondigen dat er nu een rivier is die je kan bezoeken (met gevaar voor eigen leven vanwege de onzichtbare bomen) dan geeft mij dat heel sterk het idee dat ze toch echt de prioriteiten op de verkeerde manier bepalen. Ik snap dat ze verschillende teams hebben die werken aan elk hun eigen dingen, maar toch....
[ Voor 15% gewijzigd door mvds op 19-05-2022 15:01 ]
Je zou denken dat daarvoor de tractor beam op schepen bedoelt was die er nog niet in zit.mvds schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 14:55:
[...]
De meeste van die truuks ken ik en pas ik ook toe maar eigenlijk is het van de zotte dat ze er nog in zitten en soortgelijke bugs steeds weer terug lijken te komen. Als je, doordat je steeds maar weer moet wachten of de server een kill heeft geregistreerd, 60 minuten over een missie doet die eigenlijk maar 10 minuten zou moeten duren, dan is voor mij eerlijk gezegd de lol er wel een beetje af. Minen hebben ze zowat geheel om zeep geholpen door alle bugs en veranderingen. Leuk dat ze nu gadgets geïntroduceerd hebben, maar;en zo kan ik nog wel even doorgaan.
- het nog steeds niet kunnen scannen van de helft van de rocks
- het onstabiele gedrag van de lasers
- het vrijwel waardeloos geworden zijn van de prospector (je kan vrijwel geen rocks meer minen omdat ze vrijwel allemaal te groot zijn geworden en de lasers zijn NOG instabieler geworden dan ze al waren)
- het nog steeds stuk zijn van ROC mining
Nu gaan ze ook cargo hauling aanpassen (met andere woorden; moeilijker maken omdat je cargo straks met de hand moet laden als je geen Hull schip gebruikt) terwijl het eigenlijk nooit echt fatsoenlijk heeft gewerkt doordat mining outposts vrijwel nooit mineralen op voorraad hebben en je door alle disconnects en dergelijke een hele grote kans hebt dat je dood bent of in de ruimte komt te zweven voordat je jouw lading hebt kunnen verkopen. En die wijzigingen zijn alleen maar om de Hull A t/m E en de Mule te kunnen verkopen.
En als je dan berichten hoort over dat ze met trots aankondigen dat er nu een rivier is die je kan bezoeken (met gevaar voor eigen leven vanwege de onzichtbare bomen) dan geeft mij dat heel sterk het idee dat ze toch echt de prioriteiten op de verkeerde manier bepalen. Ik snap dat ze verschillende teams hebben die werken aan elk hun eigen dingen, maar toch....
Space stations hebben inderdaad nooit wat om te traden, heb de cargo bay nog niet kunnen gebruiken behalve voor de fun de ROC eens erin hebben gehad.
Maar ach het is Alpha wat mensen nogal vaak vergeten, dat zag ik ook regelmatig in de chat, vroeger was het normaal dat in korte periode,s de boel gewiped werd.
[ Voor 6% gewijzigd door mr_evil08 op 19-05-2022 15:21 ]
Maar ik denk ook dat ze het daarom ook nooit uit Alpha gaan halen, want dan kunnen ze blijven zeggen; "maar het is een Alpha". Maar iets wat honderden miljoenen gekost heeft, en dan nog zo brak is... dan doe je echt iets foutmr_evil08 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:14:
[...]
Je zou denken dat daarvoor de tractor beam op schepen bedoelt was die er nog niet in zit.
Space stations hebben inderdaad nooit wat om te traden, heb de cargo bay nog niet kunnen gebruiken behalve voor de fun de ROC eens erin hebben gehad.
Maar ach het is Alpha wat mensen nogal vaak vergeten, dat zag ik ook regelmatig in de chat, vroeger was het normaal dat in korte periode,s de boel gewiped werd.
En voor de verandering hebben ze weer een nieuw schip aangekondigd om nog wat extra geld uit de zakken van mensen te kunnen kloppen:
https://robertsspaceindus...n/18632-Anvil-Legionnaire
Leuk, die claims van "Heavy armor" als armor nog helemaal niet werkt in het spel
[ Voor 16% gewijzigd door mvds op 19-05-2022 20:29 ]
Als je opgelet hebt merk je dat de afgelopen 2 jaar ineens heel hard gaat kwa ontwikkeling, de nieuwe schepen hebben allemaal hun eigen specialiteit en zijn dus geen 12 in 1 dozijn, maar ben het mee eens er zijn nu langzamerhand wel genoeg schepen in het spel.mvds schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 20:13:
[...]
Maar ik denk ook dat ze het daarom ook nooit uit Alpha gaan halen, want dan kunnen ze blijven zeggen; "maar het is een Alpha". Maar iets wat honderden miljoenen gekost heeft, en dan nog zo brak is... dan doe je echt iets fout
En voor de verandering hebben ze weer een nieuw schip aangekondigd om nog wat extra geld uit de zakken van mensen te kunnen kloppen:
https://robertsspaceindus...n/18632-Anvil-Legionnaire
Leuk, die claims van "Heavy armor" als armor nog helemaal niet werkt in het spel
Op dit moment hebben schepen HP als alternatief voor Armor en dit kan ik goed merken als ik met de Cutlass of Vanguard Warden aan spelen ben, als de schield down is houdt die laatste schip het aanmerkelijk langer vol met klappen opvangen.
Versie 18 wordt gigantisch, ze hebben server meshing werkend wat een grote uitdaging was en nu kan het ineens heel snel gaan kwa ontwikkeling, ook komen er een hoop missies bij.
Je moet het zien als een boom, zodra de basis er is zoals de stam dan komen de takken, inmiddels zijn ze aangekomen bij de takken en gaan richting de bladeren.
[ Voor 14% gewijzigd door mr_evil08 op 19-05-2022 20:50 ]
De schepen hebben idd allemaal een specialiteit waarvan een groot deel niet in de game zit (of zat) of het werkt niet. Je kan nu al een hele tijd grof geld neertellen voor schepen die refueling, scrapping en cargo hauling kunnen, maar de eerste heeft nog geen nut en de tweede en derde zit er nog niet in. Schepen die stealth hebben, zijn nutteloos want dat heeft nog geen functie. Schepen met lange afstandswapens zijn nutteloos, want enemies spawnen pas als je dichtbij bent. Schepen met als specialisme research zijn nutteloos want dat zit er nog niet in. Schepen met als specialisatie data zijn nutteloos want dat zit er nog niet in. Schepen met als specialisatie recon zijn nutteloos, want dat zit er nog niet in. Je kan er niks mee exploren of verdienen zoals je kan met iets zoals fog of war. Zo houden ze sommige mensen al jaaaaaaren aan het lijntje met beloftes van schepen die er nog niet zijn of die gewoon nog geen nut hebben.mr_evil08 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 20:37:
[...]
Als je opgelet hebt merk je dat de afgelopen 2 jaar ineens heel hard gaat kwa ontwikkeling, de nieuwe schepen hebben allemaal hun eigen specialiteit en zijn dus geen 12 in 1 dozijn, maar ben het mee eens er zijn nu langzamerhand wel genoeg schepen in het spel.
Op dit moment hebben schepen HP als alternatief voor Armor en dit kan ik goed merken als ik met de Cutlass of Vanguard Warden aan spelen ben, als de schield down is houdt die laatste schip het aanmerkelijk langer vol met klappen opvangen.
Versie 18 wordt gigantisch, ze hebben server meshing werkend wat een grote uitdaging was en nu kan het ineens heel snel gaan kwa ontwikkeling, ook komen er een hoop missies bij.
Je moet het zien als een boom, zodra de basis er is zoals de stam dan komen de takken, inmiddels zijn ze aangekomen bij de takken en gaan richting de bladeren.
En server meshing... ik hou mijn hart vast als dat erin zit. Servers zijn nu al vaak zo brak als wat met slechts 40 spelers, stel je voor dat je straks regio's gaat krijgen waar honderden mensen rondlopen. En dat ga je zeker krijgen, aangezien we nog steeds maar 1 stelsel hebben.
Sinds 3.17 is er ook nog geen dag voorbij gegaan dat ik niet ben ge-ragequit. Ik heb meer fps ja, maar ik heb ook veel meer last van de bugs en de brakke servers en raak geld sneller kwijt dan ik het kan verdienen met (slecht werkende) missies.
NPCs (zowel friendly als enemy) die de hele bunker door warpen, turrets die door bergen en basissen gewoon je schip mollen (zonder dat je de laserstralen kan zien), hits bij enemies die niet registreren, ongeacht of je light, medium of heavy armor aan hebt is vrijwel elke hit die jij incasseert een kill, enz, enz, enz...
Maar we hebben wel weer een schip erbij die we kunnen gebruiken om die rivier te gaan bekijken want verder heeft ie geen nut.
Je hebt het over een boom? Nou, de wortels zijn rot en ze blijven maar takken toevoegen.
[ Voor 9% gewijzigd door mvds op 19-05-2022 22:27 ]
Begrijp je wel wat Alpha betekend? lijkt me niet.mvds schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 22:14:
[...]
De schepen hebben idd allemaal een specialiteit waarvan een groot deel niet in de game zit (of zat) of het werkt niet. Je kan nu al een hele tijd grof geld neertellen voor schepen die refueling, scrapping en cargo hauling kunnen, maar de eerste heeft nog geen nut en de tweede en derde zit er nog niet in. Schepen die stealth hebben, zijn nutteloos want dat heeft nog geen functie. Schepen met lange afstandswapens zijn nutteloos, want enemies spawnen pas als je dichtbij bent. Schepen met als specialisme research zijn nutteloos want dat zit er nog niet in. Schepen met als specialisatie data zijn nutteloos want dat zit er nog niet in. Schepen met als specialisatie recon zijn nutteloos, want dat zit er nog niet in. Je kan er niks mee exploren of verdienen zoals je kan met iets zoals fog of war. Zo houden ze sommige mensen al jaaaaaaren aan het lijntje met beloftes van schepen die er nog niet zijn of die gewoon nog geen nut hebben.
En server meshing... ik hou mijn hart vast als dat erin zit. Servers zijn nu al vaak zo brak als wat met slechts 40 spelers, stel je voor dat je straks regio's gaat krijgen waar honderden mensen rondlopen. En dat ga je zeker krijgen, aangezien we nog steeds maar 1 stelsel hebben.
Sinds 3.17 is er ook nog geen dag voorbij gegaan dat ik niet ben ge-ragequit. Ik heb meer fps ja, maar ik heb ook veel meer last van de bugs en de brakke servers en raak geld sneller kwijt dan ik het kan verdienen met (slecht werkende) missies
Wat je zegt is een kip/ei verhaal.
Laatste tijd zie ik toch echt steeds meer functionaliteiten ingame komen waardoor de schepen nut krijgen zoals nu met tier-3 injury waarbij de Cutlass Red zijn toegevoegde waarde krijgt, dit zit er sinds kort in, vroeger ging alleen je HP omlaag en met een medpen kon je dat fixen.
Als je zo gefrustreerd bent leg de game even naast je neer en kom terug bij de volgende versie update.
Meer zaken klopt niet, stealth zit wel degelijk ingame, als ik mijn schip aan pas naar meer stealth gedragen de NPC,s zich anders en ook mijn kameraden kunnen mij een stuk lastiger detecten, long range guns hebben zeker wel nut bij bounty,s, ik zelf heb een gun met 2,8 range en die kan ik zeker wel gebruiken.
Je moet niet als een malloot op de target af racen maar even wachten op 5 km afstand dat de missie in-spawned, gebeurd ook met bunker missies, even wachten op afstand en dan er heen gaan, de turrents schieten dan niet.
Beloftes worden prima nagekomen echter veel mensen begrijpen niet wat Alpha betekend en verwachten dat het ad-hoc erin zit, game ontwikkelen gaat letterlijk jaren overheen.
Ze maken eerst het globale plaatje en gaan zich dan meer naar de details werken.
[ Voor 15% gewijzigd door mr_evil08 op 19-05-2022 22:40 ]
Verwijderd
zelfs ik begin echter een beetje moe te worden. Ik roep ook altijd 'het is een alpha'.mr_evil08 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 22:29:
[...]
Begrijp je wel wat Alpha betekend? lijkt me niet.
Laatste tijd zie ik toch echt steeds meer functionaliteiten ingame komen waardoor de schepen nut krijgen zoals nu met tier-3 injury waarbij de Cutlass Red zijn toegevoegde waarde krijgt, dit zit er sinds kort in, vroeger ging alleen je HP omlaag en met een medpen kon je dat fixen.
Als je zo gefrustreerd bent leg de game even naast je neer en kom terug bij de volgende versie update.
Meer zaken klopt niet, stealth zit wel degelijk ingame, als ik mijn schip aan pas naar meer stealth gedragen de NPC,s zich anders en ook mijn kameraden kunnen mij een stuk lastiger detecten, long range guns hebben zeker wel nut bij bounty,s, ik zelf heb een gun met 2,8 range en die kan ik zeker wel gebruiken.
Je moet niet als een malloot op de target af racen maar even wachten op 5 km afstand dat de missie in-spawned, gebeurd ook met bunker missies, even wachten op afstand en dan er heen gaan, de turrents schieten dan niet.
Beloftes worden prima nagekomen echter veel mensen begrijpen niet wat Alpha betekend en verwachten dat het ad-hoc erin zit, game ontwikkelen gaat letterlijk jaren overheen.
Ze maken eerst het globale plaatje en gaan zich dan meer naar de details werken.
We zitten echter al 10 jaar in een alpha namelijk. Op een gegeven moment wordt het vermoeiend dat we altijd alles maar weer verschuilen achter 'het is een alpha'.
Honderden miljoenen dollars later verwacht ik toch wel een keer een beta. Al was het maar een beta build van bijv. alleen een stabiel Stanton system met alle zaken erin die ze klaar hebben en er in houden ipv eruit halen oid.
Al die nieuwe zaken stoppen ze maar in een alpha test server.
Ik zou graag keuze hebben tussen een stabiele vroege beta, en een alpha waar ze maandelijks nieuwe dingen in stoppen om te testen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2022 08:12 ]
Dan begrijp je dus niet wat Alpha betekend, de game is klaar wanneer het klaar is.Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 07:57:
[...]
zelfs ik begin echter een beetje moe te worden. Ik roep ook altijd 'het is een alpha'.
We zitten echter al 10 jaar in een alpha namelijk. Op een gegeven moment wordt het vermoeiend dat we altijd alles maar weer verschuilen achter 'het is een alpha'.
Honderden miljoenen dollars later verwacht ik toch wel een keer een beta. Al was het maar een beta build van bijv. alleen een stabiel Stanton system met alle zaken erin die ze klaar hebben en er in houden ipv eruit halen oid.
Al die nieuwe zaken stoppen ze maar in een alpha test server.
Ik zou graag keuze hebben tussen een stabiele vroege beta, en een alpha waar ze maandelijks nieuwe dingen in stoppen om te testen.
Tot nu toe zie ik nog steeds grote stappen progressie.
Vooral de laatste tijd gaat het enorm snel in ontwikkeling doordat de basis er nu is.
Ze hebben de alpha status alleen al bijna 10 jaar opgerekt, blijven de goalposts verzetten, dingen toevoegen en op deze manier blijft de game nog makkelijk 10 jaar en misschien wel eeuwig in alpha.
Natuurlijk wel convenient, hoef je nooit verantwoording te nemen voor het bugfest dat de game is en blijft.
Er komt een moment dat ook jij dat zat wordt.....
PC Specs
Verwijderd
ik begrijp heel goed wat een alpha is.mr_evil08 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 08:21:
[...]
Dan begrijp je dus niet wat Alpha betekend, de game is klaar wanneer het klaar is.
Vooral de laatste tijd gaat het enorm snel in ontwikkeling doordat de basis er nu is.
Het probleem is dat het nog steeds een alpha is.
Zoveel honderden miljoenen dollars later is het nog steeds een alpha. Met functies die toegevoegd moeten worden. Dingen die eigenlijk al klaar zouden moeten zijn.
Met nog maar 1 star system.
Na 10 jaar nog maar 1 star system en afgelopen jaar nog zaken toevoegen als medical module etc.
Sorry, dat wordt een lange alpha.
Misschien dat er een beta komt als ik in 2050 met AOW mag.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2022 08:59 ]
Freelancer MAX heb ik ook gehad icm een prospector en ging erg lekker!Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:51:
heb ook niks met PVP.
Als je beide hebt is het alsnog wel een grind maar het levert tenminste wat op
Ik weet heel goed wat Alpha inhoud (ik zit zelf in de softwareontwikkeling), maar dat is het punt wat ik eerder aanhaalde, ze blijven het oneindig Alpha noemen zodat niemand ze kan aanrekenen dat er zoveel niet werkt en in plaats van ervoor zorgen dat wat erin zit goed werkt, zoals mining en bounties, blijven ze maar alles grafisch oppoetsen en schepen toevoegen omdat ze daar geld mee binnenharken.mr_evil08 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 22:29:
[...]
Begrijp je wel wat Alpha betekend? lijkt me niet.
En door de warpende enemies en niet registrerende hits heb je ook steeds vaker medische hulp nodig. Ik ben al zo vaak in de rug neergeschoten door een enemy NPC die daar gewoon ineens uit het niets is, en nee, die kwam niet uit een lift, ik was niet eens in de buurt van een lift. Maar dan lig je weer op de grond, hopend op een aardige medespeler die zijn eigen hachie wil riskeren om jou te reviven, of je ALT-F4 en je bent weer een set armor en wapens kwijt.Laatste tijd zie ik toch echt steeds meer functionaliteiten ingame komen waardoor de schepen nut krijgen zoals nu met tier-3 injury waarbij de Cutlass Red zijn toegevoegde waarde krijgt, dit zit er sinds kort in, vroeger ging alleen je HP omlaag en met een medpen kon je dat fixen.
Alsof het bij de volgende versie ineens beter is?Als je zo gefrustreerd bent leg de game even naast je neer en kom terug bij de volgende versie update.
Nee, long range wapens hebben geen nut. Ik heb het over afstanden van 9km zoals de S7 gun van de Ion en de torpedo's van mijn Eclipse. Ik moet eerst binnen 3km van de enemy komen zodat ie (hopelijk) spawnt (soms is dat pas bij 2km als de server brak is). En als stealth werkt, hoe kunnen NPC pirates mij dan uit QT halen terwijl zelfs mijn QT drive een grade A stealth module is, net zoals alle modules op mijn Eclipse en Sabre? En waarom kunnen enemies my locken op het moment dat ik ze zie spawnen (op 3km afstand)? Zodra ze spawnen heb ik al een incoming missile warning hoor.Meer zaken klopt niet, stealth zit wel degelijk ingame, als ik mijn schip aan pas naar meer stealth gedragen de NPC,s zich anders en ook mijn kameraden kunnen mij een stuk lastiger detecten, long range guns hebben zeker wel nut bij bounty,s, ik zelf heb een gun met 2,8 range en die kan ik zeker wel gebruiken.
Heb je recent nog bunker missies gedaan? Ik gok van niet want de turrets die ik tegenkom stoppen niet met schieten. Ook al zegt de missie dat ik inderdaad op de plek van de missie ben (het bericht gaat van "go to blah blah" naar "x/10 enemies remaining") de turrets blijven gewoon op mij schieten. En nee, ik heb geen crimestat en nee, de base is niet vijandig. Ik ga erheen om de basis helpen te verdedigen dus ik ben friendly. Ik land achter de base, uit het zicht van de turret en nog zie ik mijn schip exploderen omdat de turret gewoon door de base heen schiet (hetzelfde met bergen).Je moet niet als een malloot op de target af racen maar even wachten op 5 km afstand dat de missie in-spawned, gebeurd ook met bunker missies, even wachten op afstand en dan er heen gaan, de turrents schieten dan niet.
Ik weet heel goed wat Alpha inhoud, maar dat is het punt wat ik eerder aanhaalde, ze blijven het oneindig Alpha noemen zodat niemand ze kan aanrekenen dat er zoveel niet werkt en in plaats van ervoor zorgen dat wat erin zit goed werkt, zoals mining en bounties, blijven ze maar alles grafisch oppoetsen en schepen toevoegen omdat ze daar geld mee binnenharken.Beloftes worden prima nagekomen echter veel mensen begrijpen niet wat Alpha betekend en verwachten dat het ad-hoc erin zit, game ontwikkelen gaat letterlijk jaren overheen.
Solo quant mining is vrijwel niet meer te doen, en die gadgets vind ik bullshit voor prospector mining, waarom moet ik eerst uit mijn schip om iets op de rots te plakken omdat ik hem anders niet kan breken? Voor ROC mining kan ik mij dat voorstellen, maar niet voor het minen met een Prospector (of Mole).
Quant mining was een prima manier om geld te verdienen voor nieuwe schepen, het kostte veel tijd, maar het werkte wel(-ish). Nu hebben ze het zo veranderd dat het gewoon niet meer te doen is en met alle server issues erbij kost het je gewoon zowat elke trip nieuwe modules.
Refueling werkt nu zo'n beetje, maar zolang we maar één systeem hebben, is refueling helemaal nutteloos. (Of misschien leuk om het een keer te proberen). Ik had liever dat ze het huidige systeem stabiel hadden gemaakt, mining hadden verbeterd, bounty-missies hadden gefixt, fatsoenlijke GPU ondersteuning zouden inbouwen, enz. Maar nee, we hebben nu mooiere characters (alsof je daar ooit naar kijkt) en we hebben een rivier en wolken en een hele shitload aan nutteloze schepen.
Stop aub met ze te verdedigen met "Het is een Alpha", ze zijn al 10 jaar bezig en hebben al 400 miljoen dollar besteed en ze maken steeds meer kapot in plaats van dat ze zorgen voor een stabiele basis.
Dat is bullshit... In dit tempo is het spel gewoon nooit klaar en met elke toevoeging/wijziging maken ze meer kapot dan dat je als speler er werkelijk wat aan hebt en zelfs je meest die hard SC fans gaan een keer afhaken als je nooit een keer een smooth game sessie kan beleven.mr_evil08 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 08:21:
[...]
Dan begrijp je dus niet wat Alpha betekend, de game is klaar wanneer het klaar is.
Beperk je tot het Stanton stelsel, zorg dat je servers goed werken, en kies dan een aantal zaken die je 100% werkend gaat krijgen (mining, bounties en cargo hauling) en implementeer daar de schepen voor die je voor die zaken nodig hebt (ROC(-DS), Prospector, Mole, wat cargo ships, enz. Zorg dan dat zaken zoals armor en stealth werkt zoals het bedoeld is. En als dat stabiel werkt ga je zaken toevoegen die ook werkelijk wat toevoegen binnen de beperkingen van dat ene stelsel.
En dan de evenementen zoals Jump Town en Xenothreat... sjezus man, die zijn amper te spelen door de vele bugs, desyncs en disconnects
[ Voor 7% gewijzigd door mvds op 20-05-2022 09:38 ]
Ik kan mij prima vermaken, als je er niet tegen kan moet je een compleet spel kopen want dit zijn risico,s die je neemt, ALT-F4 hoor je niet te doen want daarmee sluit je de game niet netjes af.mvds schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:10:
[...]
Ik weet heel goed wat Alpha inhoud (ik zit zelf in de softwareontwikkeling), maar dat is het punt wat ik eerder aanhaalde, ze blijven het oneindig Alpha noemen zodat niemand ze kan aanrekenen dat er zoveel niet werkt en in plaats van ervoor zorgen dat wat erin zit goed werkt, zoals mining en bounties, blijven ze maar alles grafisch oppoetsen en schepen toevoegen omdat ze daar geld mee binnenharken.
[...]
En door de warpende enemies en niet registrerende hits heb je ook steeds vaker medische hulp nodig. Ik ben al zo vaak in de rug neergeschoten door een enemy NPC die daar gewoon ineens uit het niets is, en nee, die kwam niet uit een lift, ik was niet eens in de buurt van een lift. Maar dan lig je weer op de grond, hopend op een aardige medespeler die zijn eigen hachie wil riskeren om jou te reviven, of je ALT-F4 en je bent weer een set armor en wapens kwijt.
[...]
Ik raak weinig kwijt, je kan ingame ook heel snel geld verdienen.
Bounty missie,s gaan hier prima, de keren dat ik dood ging was eigen schuld door roekeloos te werk gaan, ERT missies vind ik ook niet moeilijk, nee ik gebruik geen missiles maar laser guns.
De Hurricane turrent zijn zwaar OP, maar daar weet ik ook wel raad mee.
Het is een Alpha game maar schijnbaar leest niemand de voorwaarden, of de game al 5 of 10 jaar in ontwikkeling is maakt niet uit.
Bunker missies ook geen problemen mee, het is beetje buggy maar ik kan er simpel omheen werken.
Maar goed einde discussie hierover want het gaat eindeloos door zo.
De game draait hier soepel, een i5 12600Kf, 32gb ram, GTX1080 en NVME SSD op 1440p.
Geen 144fps maar aardig stabiel 60 fps(heb wel g-sync) dat vind ik prima gezien het een oude videokaart is.
Alleen de clouds en bepaalde lighting effects staan uit want dat is te zwaar voor mijn kaart.
[ Voor 48% gewijzigd door mr_evil08 op 20-05-2022 10:21 ]
En nu?
Heb me ook meteen aangemeld bij de GoT Company voor een beetje gezelschap en ondersteuning.
Hopelijk komen we elkaar een keer tegen!
Morgen nog eens proberen.
PC Specs
Niet om heel negatief te willen zijn, maar ik zou de GoT Company leaven en op zoek gaan naar een actievere groepRubenSaurus schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 14:57:
Goedemiddag! Gisteren een Avenger Titan Invictus starter pack gekocht en helemaal klaar om in dit universum te duiken. Ik merkte al gelijk dat ik HEEL veel te leren heb
Heb me ook meteen aangemeld bij de GoT Company voor een beetje gezelschap en ondersteuning.
Hopelijk komen we elkaar een keer tegen!
[ Voor 27% gewijzigd door mvds op 21-05-2022 15:37 ]