Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
mvds schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 15:33:
[...]

Niet om heel negatief te willen zijn, maar ik zou de GoT Company leaven en op zoek gaan naar een actievere groep ;) Wees ook niet bang om regelmatig van groep te wisselen als je merkt dat een (te groot) deel inactief is. Van de GoT groep heb ik nog nooit een verzoek gezien om samen te spelen, ook ben ik nog nooit mensen van de GoT groep op dezelfde servers tegengekomen. Je kan beter gewoon lekker gaan spelen, zo nu en dan in de chat vragen of iemand zin heeft om samen missies te doen, of te minen, of wat dan ook, die mensen toe te voegen aan je friendlist, en als je ziet dat ze online zijn wanneer jij wilt gaan spelen, hun joinen en dan vragen of ze wat samen willen doen.
Bedankt voor de tip, zal ik zeker doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:42
RubenSaurus schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 16:42:
[...]

Bedankt voor de tip, zal ik zeker doen!
Ik ben ook wel op zoek naar actieve spelers om af en toe mee te spelen. Voeg mij gerust toe; XecuterNL
Geen idee of je op nick kan zoeken overigens :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

nou, vanmiddag dus maar even weer ingelogd en naar de expo geweest.
Ziet er mooi uit. Er hangt nog net niet de geur die altijd op een beurs hangt.
Mooie details, mooi aangekleed, fantastisch!

En toen schoot het door m'n hoofd: als ze alle tijd en energie die ze hebben gestoken in het optuigen van deze beurs hadden gestopt in het basis-spel....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
mvds schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 15:33:
[...]

Niet om heel negatief te willen zijn, maar ik zou de GoT Company leaven en op zoek gaan naar een actievere groep ;) Wees ook niet bang om regelmatig van groep te wisselen als je merkt dat een (te groot) deel inactief is. Van de GoT groep heb ik nog nooit een verzoek gezien om samen te spelen, ook ben ik nog nooit mensen van de GoT groep op dezelfde servers tegengekomen. Je kan beter gewoon lekker gaan spelen, zo nu en dan in de chat vragen of iemand zin heeft om samen missies te doen, of te minen, of wat dan ook, die mensen toe te voegen aan je friendlist, en als je ziet dat ze online zijn wanneer jij wilt gaan spelen, hun joinen en dan vragen of ze wat samen willen doen.
De gene die actief zijn, spelen ook met andere Ogs. Een groot deel mag opgeruimd worden naar mijn mening want er zijn heel veel inactief. Maar laatste dagen zijn er redelijk wat nieuwe namen in de voice chat erbij gekomen. Daarbij, een verzoek sturen is ook niet echt wat we daar doen namelijk. Soms wel soms niet, maar men joint gewoon de chat en er komen vanzelf mensen bij. Er zijn andere NL orgs waar je actief MOET zijn, en regelmatig MOET meedoen met missies, anders kicken ze je eruit. Nu moet ik zeggen dat niemand je kan verplichten iets te moeten doen…zeker geen missies ofzo.

Daarnaast hoe weet je dat je nooit met iemand van GoT online bent geweest op dezelfde server? Ik kan me niet voorstellen dat je elke keer wanneer je een server joint de hele lijst doorzoekt naar namen? GoT is op velen vlakken niet zo actief als andere NL Orgs die heel erg georganiseerd zijn, maar volgens mij was dat ook nooit het idee van de “founders”. Gelukkig zie ik wel steeds meer nieuwe gezichten in GoT, maar deze zelfde mensen zijn ook wel actief met andere Org samen.

Overigens spelen we ook andere games bijvoorbeeld. Ik ben zelf ook nog met 2 anderen daar actief met Gran Turismo 7, en zo spelen anderen ook nog andere games.
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:46:

En toen schoot het door m'n hoofd: als ze alle tijd en energie die ze hebben gestoken in het optuigen van deze beurs hadden gestopt in het basis-spel....
Opzet van de beurs is al enkele jaren hetzelfde met minimale aanpassingen. Veel werk hebben ze hier niet aan namelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door Recon24 op 22-05-2022 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:03
Deze expo is jaarlijks dus kwa tijd/energie valt het wel mee.

[ Voor 33% gewijzigd door mr_evil08 op 22-05-2022 20:01 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah ok nou vooruit dan maar :P

oh ja, voor het geval je over de rand valt (ik dacht dat ik over een bepaalde balk kon lopen maar blijkbaar was die niet meer solid na een paar meter :+ ) van het platform dan val je meerdere minuten naar beneden door de roze wolkjes.
Zelfs zonder pak overleef je het best lang. Minstens 5 minuten (heb het niet bij gehouden).
Temperatuur loopt op tot in elk geval 50 graden maar je lichaamstemperatuur blijft onder de 39 graden (waarschijnlijk door de afkoeling door de wind tijdens het vallen).

De kromming van de horizon van Crusader komt in beeld en wordt rechter maar helaas bereik je de bodem niet voordat het spel het wel genoeg vindt en je terugflitst naar de medbay.
Heeft iemand de surface weten te bereiken van Crusader? Anders wil ik het nog wel een keer proberen met een schip :P

Ander dingetje:
Er zit (nogsteeds) een bug in de expo. Kwam er zelf per ongeluk achter.
Blijkbaar is er kans dat een schip explodeert als je met z'n tweeën in het schip rondkijkt en interact.
In mijn geval ging ik in de scanner-seat zitten van een ship en *poof* into the infirmary.

En later een 30k. Dacht dat ze die opgelost zouden hebben?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2022 08:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
@Verwijderd Crusader heeft geen bodem het is een soort van gas bel met atmosfeer, daarom is de basis ook in de lucht.

Zelf kom ik zo weinig mogelijk bij Orison/Crusader want ik vind de atmosfeer behoorlijk vervelend door eerst een half uur moeten vliegen voordat je in warp kan...

Nu met de event ben ik gedwongen daar heen te gaan maar is de moeite waard gezien de grootste free ships kunt vliegen voor 48h, zo stond de carrack daar ook gisteren, en kom je erachter dat bepaalde schepen toch niet zo sterk zijn dan op papier.

Trouwens vliegen gaat sneller dan vallen, als je gaat vallen dan gewoon backspace drukken.

[ Voor 41% gewijzigd door mr_evil08 op 23-05-2022 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_evil08 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:56:
@Verwijderd Crusader heeft geen bodem het is een soort van gas bel met atmosfeer, daarom is de basis ook in de lucht.

Zelf kom ik zo weinig mogelijk bij Orison/Crusader want ik vind de atmosfeer behoorlijk vervelend door eerst een half uur moeten vliegen voordat je in warp kan...

Nu met de event ben ik gedwongen daar heen te gaan maar is de moeite waard gezien de grootste free ships kunt vliegen voor 48h, zo stond de carrack daar ook gisteren, en kom je erachter dat bepaalde schepen toch niet zo sterk zijn dan op papier.

Trouwens vliegen gaat sneller dan vallen, als je gaat vallen dan gewoon backspace drukken.
wist dat het een gas giant was maar had verwacht dat er nog wel een surface zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Dat hebben ze ook (bijna) gedaan.
Wat jij wellicht niet door hebt gehad is dat ze tijd hebben bespaard om niet een geheel nieuwe beurs te maken.
Ze hebben gewoon de beurs copy-paste van Microtech met enkel een originele entree richting de beurs zelf.
I wasn't even mad, want ik ben het gedeeltelijk met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Vraagje, als je wakker wordt en verlaat die ruimte, kan je daar dan weer terugkeren :? Mij lukt het niet.

Verder, als ik uit bed ben dan kan ik dat bed wel weer selecteren met F en het licht dan groen op maar ik kan er niet weer in gaan liggen. Het doet verder niks.

Vraag me af of mijn character niet bugged is :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_evil08
Help!!!! schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:35:
Vraagje, als je wakker wordt en verlaat die ruimte, kan je daar dan weer terugkeren :? Mij lukt het niet.

Verder, als ik uit bed ben dan kan ik dat bed wel weer selecteren met F en het licht dan groen op maar ik kan er niet weer in gaan liggen. Het doet verder niks.

Vraag me af of mijn character niet bugged is :?
Ja je kan terug keren maar vaak sta je er te dicht op en moet je even iets verder vanaf staan.

Soms moet je even iets verder naar achteren lopen of naar voren of hurken dan verschijnt de tekst, dat heb ik bij bemannen van een turret in de schip, ook met een pak aan met heavy armor kan soms lastig zijn maar ook dan is het wel mogelijk.

Ook bij consoles is het soms lastig, dan ga ik bewust scheef ervoor staan om dit op te lossen.

Je komt soms wel wat bugs tegen maar heel vaak valt er wel omheen te werken door net even iets anders te gaan staan, ook een tip mocht je door de planeet vallen dan gelijk uitloggen gezien je dan niet de spullen wat je bij je hebt kwijt raakt.

[ Voor 46% gewijzigd door mr_evil08 op 23-05-2022 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39
mr_evil08 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:56:
@VerwijderdZelf kom ik zo weinig mogelijk bij Orison/Crusader want ik vind de atmosfeer behoorlijk vervelend door eerst een half uur moeten vliegen voordat je in warp kan...
Same, ik kan ook nooit vinden waar ik moet zijn. Ze moeten op elke plek markeringen aanbrengen zoals ze bij de spaceport van Lorville hebben
en kom je erachter dat bepaalde schepen toch niet zo sterk zijn dan op papier.
Dat heb ik bij veel schepen, zo prijst iedereen ook de Gladius de hemel in wanneer het over combat gaat, nou weet ik dat ik slecht ben in dogfights maar ik heb toch echt niet het idee dat de Gladius zo fijn is voor PvP en PvE. Ik weet dat ze het gebalanceerd willen houden maar wat mij betreft mogen ze best het aantal schepen flink naar beneden bijstellen (gaan ze niet doen, want inkomsten) en dan wat schepen introduceren die echt goed zijn in plaats van tientallen schepen die allemaal meh zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:24:
[...]

Same, ik kan ook nooit vinden waar ik moet zijn. Ze moeten op elke plek markeringen aanbrengen zoals ze bij de spaceport van Lorville hebben

[...]

Dat heb ik bij veel schepen, zo prijst iedereen ook de Gladius de hemel in wanneer het over combat gaat, nou weet ik dat ik slecht ben in dogfights maar ik heb toch echt niet het idee dat de Gladius zo fijn is voor PvP en PvE. Ik weet dat ze het gebalanceerd willen houden maar wat mij betreft mogen ze best het aantal schepen flink naar beneden bijstellen (gaan ze niet doen, want inkomsten) en dan wat schepen introduceren die echt goed zijn in plaats van tientallen schepen die allemaal meh zijn
pvp vind ik de arrow en gladius juist zeer goed, deze schepen zijn niet bedoelt om klappen op te vangen maar te ontwijken en de snelle aanval inzetten.

Voor PVE moet je bij de Vanguard Warden of sentinel zijn, de kleine scheepjes kan je inderdaad weinig/niks mee vanwege server de-sync.

De afgelopen dagen is het extreem doordat servers overbelast zijn met gratis spelers, bounty spelen is onmogelijk, ik wacht wel tot de event voorbij is, NPC,s die voor je zaten teleporten constant achter je of de hits worden niet geregistreerd terwijl overduidelijk raak schiet.

Het kan nog op de noob manier door de gratis Eclipse te gebruiken en 1 missle afvuren terwijl jij lekker veilig niet gedecteerd op 4 km afstand zit te wachten op inslag...

Deze gratis spelers krijgen ook nog eens een slechte ervaring met het spel, niet normaal hoeveel bugs en sync issues er zijn op moment, de backers die het spel supporten krijgen niet fatzoenlijk de kans om de gratis schepen uit te proberen hierdoor.

[ Voor 43% gewijzigd door mr_evil08 op 24-05-2022 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

mr_evil08 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 22:29:
[...]

Ze maken eerst het globale plaatje en gaan zich dan meer naar de details werken.
HAHAHAHAHA, goeie grap.
Ik dacht dat je serieus was totdat ik je laatste zin zag ;)

Het ENIGE dat ze juist doen is details toevoegen.... Het globale plaatje zijn ze al jaren kwijt. Elke keer als Chris weer iets verkeerds gegeten heeft komen er weer nieuwe "details" bij.
Het idee van een basis neerleggen zodat ze daarvandaan verder kunnen werken is al lang overboord gegooid... ergens in 2015 volgens mij... je weet wel, toen SQ42 released zou worden....

:X

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Nooit hier gekeken voor een Star Citizen deel :) Hallo!

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:23
Middag allen,

Ook ik heb me laten overhalen door een vriend om dit te gaan spelen. Op het moment ben ik nog een Free Player maar ik ben wel van plan een pack te halen. Ik twijfel nog tussen de C8X Pisces Invictus SC en de Aurora MR. Beiden hebben z'n voor en na delen. Maar ik denk dat het de Aurora gaat worden.

Verder, ik had gisteren een storage bug. Ik kon niks wat ik in mijn bagpack had gestopt pakken of zien. Dus heeft mijn maat wat loot in mijn schip geplaatst. Nu is het alleen zo dat ik in Orison ben en ik mijn schip blijkbaar moet retrieven, ik lande gisteren op een port dichtbij maar ben zo de naam even kwijt. Ben ik dan alles kwijt wat in het schip ligt als ik dat doe?

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 11:44
Kloever schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:51:
Middag allen,

Ook ik heb me laten overhalen door een vriend om dit te gaan spelen. Op het moment ben ik nog een Free Player maar ik ben wel van plan een pack te halen. Ik twijfel nog tussen de C8X Pisces Invictus SC en de Aurora MR. Beiden hebben z'n voor en na delen. Maar ik denk dat het de Aurora gaat worden.

Verder, ik had gisteren een storage bug. Ik kon niks wat ik in mijn bagpack had gestopt pakken of zien. Dus heeft mijn maat wat loot in mijn schip geplaatst. Nu is het alleen zo dat ik in Orison ben en ik mijn schip blijkbaar moet retrieven, ik lande gisteren op een port dichtbij maar ben zo de naam even kwijt. Ben ik dan alles kwijt wat in het schip ligt als ik dat doe?
Retrieve niet. Maar als er claim staat wel.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
Blijft een bijzonder spel, jammer van de 'free' week, nu zitten alle servers op de max. Vandaag van de laatste 6mil maar eens een Constellation Phoenix gekocht. Krijg je een free snob erbij, ik eruit met dat ding kan ik mn schip niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Kloever schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:51:
Middag allen,

Als je op claim drukt zeg je werkelijk tegen de verzekering ik wil mijn oude schip niet terug doe maar een nieuwe ofwel je bent je spullen dan kwijt.

Je kan alleen retrieve doen, maar dat kan alleen bij de spacestation waar je het voertuig hebt achtergelaten
Als je vriend spullen gestored heeft in je schip dan ziet hij dat alleen in jouw schip.

Voor schepen kijk goed in de omschrijving waarvoor ze zijn bedoelt, welke size guns slots en manoeuvreerbaarheid, de C8X Pisces is een expeditieschip die bij de moederschip carrack hoort gezien de carrack een nutteloos ship bay heeft waar amper iets in past.

@Recon24 Ik vind het meer dan terecht dat je regelmatig mee moet doen met missies als je in een organisatie zit want anders ben je gewoon nutteloos, als iedereen maar de hele tijd zijn ding doet of amper tot nooit online komt is er geen samenwerking.

[ Voor 38% gewijzigd door mr_evil08 op 26-05-2022 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
mr_evil08 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 09:03:
[...]

Als je op claim drukt zeg je werkelijk tegen de verzekering ik wil mijn oude schip niet terug doe maar een nieuwe ofwel je bent je spullen dan kwijt.

Je kan alleen retrieve doen, maar dat kan alleen bij de spacestation waar je het voertuig hebt achtergelaten
Als je vriend spullen gestored heeft in je schip dan ziet hij dat alleen in jouw schip.

Voor schepen kijk goed in de omschrijving waarvoor ze zijn bedoelt, welke size guns slots en manoeuvreerbaarheid, de C8X Pisces is een expeditieschip die bij de moederschip carrack hoort gezien de carrack een nutteloos ship bay heeft waar amper iets in past.

@Recon24 Ik vind het meer dan terecht dat je regelmatig mee moet doen met missies als je in een organisatie zit want anders ben je gewoon nutteloos, als iedereen maar de hele tijd zijn ding doet of amper tot nooit online komt is er geen samenwerking.
Regelmatig meespelen is prima, maar sommigen verplichten om aan missies mee te doen. Dat heeft in de huidige staat ook weer niet zoveel nut natuurlijk. Ik denk dat meespelen al genoeg is over het algemeen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

als er een 'dwang' komt om ergens aan mee te doen is het geen spel meer. Dan is het werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
FijneKerst schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:35:
[...]

HAHAHAHAHA, goeie grap.

Het ENIGE dat ze juist doen is details toevoegen.... Het globale plaatje zijn ze al jaren kwijt. Elke keer als Chris weer iets verkeerds gegeten heeft komen er weer nieuwe "details" bij.
Het idee van een basis neerleggen zodat ze daarvandaan verder kunnen werken is al lang overboord gegooid... ergens in 2015 volgens mij... je weet wel, toen SQ42 released zou worden....

:X
Tja, het is kut. We weten het.
Tijden veranderen, ideeën en plannen veranderen.
Of ik het nu hier lees of op de refund sub... dit gegeven is al zo passe dat ik niet snap waarom mensen toch in dat oud zeer blijven hangen van vele jaren geleden.

Indien je de letter van de chairman nog niet gelezen hebt, zeg ik: doen.

Dat is waar we staan. Dat is waar we naar toe gaan.

Nu meer dan ooit zie ik juist een hele duidelijke richting en strategie als het gaat om Star Citizen. Squadron 42 kan ik niets over zeggen, want daar is gewoon weinig over bekend.

Star Citizen in tegen geeft mij alleen maar meer hoop.
Zeg niet dat je alles voor lief moet nemen, want het blijft een brief van Chris. Ben nu ook weer niet van gisteren.

Maar focussende op de core pillars van technologie omtrent alles netwerk based zijn we nu echt op een maak het of kraak het punt gekomen.

Ben benieuwd hoe de reacties zijn van de refund sub en van wie dan ook wanneer Pyro met alle technologie van dien live gaat in Q1 2023. Knap als het nog eerder lukt, maar ik hou het maar even ruim. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• green-tea
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_XSZGeEniVcRR4mLqMU7l-KTi2w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/v7PZPOZJiYxrnyyakheky45A.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
FijneKerst schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:35:
[...]

HAHAHAHAHA, goeie grap.

Het idee van een basis neerleggen zodat ze daarvandaan verder kunnen werken is al lang overboord.
Ik zou zeggen lees dit eerst even.
https://www.reddit.com/r/...eans_and_what_beta_means/

Zelfs een groot bedrijf als Bethesda met Starfield heeft zijn belofte gebroken door de game uit te stellen naar volgend jaar.

Ik ken werkelijk geen ander game dan Star Citizen waarbij je zoveel kan, de ontwikkelingen gaan nu ook in rap tempo.
Mensen begrijpen duidelijk niet wat Alpha betekend.

[ Voor 29% gewijzigd door mr_evil08 op 27-05-2022 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mr_evil08 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 17:32:
[...]

Ik zou zeggen lees dit eerst even.
https://www.reddit.com/r/...eans_and_what_beta_means/

Zelfs een groot bedrijf als Bethesda met Starfield heeft zijn belofte gebroken door de game uit te stellen naar volgend jaar.

Ik ken werkelijk geen ander game dan Star Citizen waarbij je zoveel kan, de ontwikkelingen gaan nu ook in rap tempo.
Mensen begrijpen duidelijk niet wat Alpha betekend.
hoeveel jaar zit Starfield eigenlijk al in een alpha?
Of weten we pas sinds 2 jaar ofzo dat ze er aan werken? Dat ene jaartje uitstel... ach Star Citizen is er niets bij he.

Get the point? :)

Anyway, lekker vliegen inderdaad. Beetje minen. Beetje aankloten.
Heerlijk. Beter dan niets.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2022 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 19:15:
[...]

hoeveel jaar zit Starfield eigenlijk al in een alpha?
Of weten we pas sinds 2 jaar ofzo dat ze er aan werken? Dat ene jaartje uitstel... ach Star Citizen is er niets bij he.

Get the point? :)

Anyway, lekker vliegen inderdaad. Beetje minen. Beetje aankloten.
Heerlijk. Beter dan niets.
Ik ben pas ingestapt omdat er nu enorme voorruitgangen geboekt wordt.
De historie ken ik daar gaat het niet om, het gaat erom er is geen alternatief, de game begint al best goed te worden, bij 3.18 die voor de deur staat komen er een heleboel missies bij.

Je weet wat de risico,s zijn van een project als dit, ik vind het jammer als mensen daarover gaan jengelen en niet begrijpen wat Alpha betekend.

Edit: Hoe lang Starfield in Alpha zit weet niemand want dat wordt geheim gehouden.

[ Voor 5% gewijzigd door mr_evil08 op 28-05-2022 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_evil08 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 09:30:
[...]

De historie ken ik daar gaat het niet om, het gaat erom er is geen alternatief, de game begint al best goed te worden, bij 3.18 die voor de deur staat komen er een heleboel missies bij.

Je weet wat de risico,s zijn van een project als dit, ik vind het jammer als mensen daarover gaan jengelen en niet begrijpen wat Alpha betekend.

Edit: Hoe lang Starfield in Alpha zit weet niemand want dat wordt geheim gehouden.
altijd maar weer 'niet begrijpen wat Alpha betekent'.

Teveel mensen zijn inmiddels alpha-moe.
De chairman kan brieven schrijven en beloven wat ie wil maar we zitten al 10 jaar in een alpha.
Het mag een keer tijd worden dat ze vaart gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
mr_evil08 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 09:30:
[...]

Ganes zijn heel lang in alpha fase. Beta is content/feature complete is zal er voor de release build geen nieuwe content of features worden toegevoegd (meestal erna).

Alpha, beta, release candidate...het zegt allemaal geen reet meer in de game industrie als je kijkt dat velen games vaak jaren lang in early access zijn (alpha dus).

Maar bij SC vallen mensen over het woordje alpha omdat je de development van begin tot end kan volgen. Games die bv dit jaar pas worden aangekondigd zijn ook al die jaren in alpha geweest, en wie weet wat voor dev hell zo'n game wel niet heeft gezeten. Kijk naar Halo Infinite bv. Zoveel hype en poeha van MS maar het uiteindelijk product komt nog niet eens in de buurt van de kwaliteit van menig PS4 first party game.

Starfield is ook een mooi voorbeeld van een game die net zo lang in development is als SC, maar niemand kan de development volgen, dus valt er ook niet te klagen. Feitelijk kan dat ook niet, want de opzet van SC en SQ42 is dat wij meehelpen aan de funding, dus meer zeggenschap, en daardoor kan men ook om alles klagen als ze willen.
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 12:19:
[...]

altijd maar weer 'niet begrijpen wat Alpha betekent'.

Teveel mensen zijn inmiddels alpha-moe.
De chairman kan brieven schrijven en beloven wat ie wil maar we zitten al 10 jaar in een alpha.
Tja heeft niet zoveel met SC te maken. Alpha moe is men volgens mij al sinds iedere dev tegenwoordig hun game in early access gooit. Feitelijk was Elite Dangerous ook gewoon nog lang in alpha/early access. Het is niet alsof die game een full release had namelijk en daarbij kost iedere module geld, en we zien waar ED is geëindigd en hoeveel ED spelers wel niet zijn overgestapt op SC afgelopen 2 jaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Recon24 op 28-05-2022 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

early access vind ik eigenlijk al gewoon een beta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 12:31:
early access vind ik eigenlijk al gewoon een beta.
Dan zou SC ook beta zijn. Nee het is gewoon paid alpha access en geen beta. Er zijn games die jaren lang early access zijn, oftewijl gewoon alpha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recon24 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 15:35:
[...]

Dan zou SC ook beta zijn. Nee het is gewoon paid alpha access en geen beta. Er zijn games die jaren lang early access zijn, oftewijl gewoon alpha.
Alpha Citizen *O*

Ik ga me zo maar eens even verdiepen in 'trading'.

Zit nog steeds te loeren naar de Freelancer MAX :P
Gewoon omdat het kan.
Beetje geld verdienen, hoeft niet eens optimaal. Gewoon beetje vliegen en klein beetje geld verdienen. Ben geen meta speler die alles zo optimaal mogelijk wil doen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2022 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-08 17:13

lithiumangel

Tuurlijk !

hoi allemaal.

Dit is m`n 2e free-fly event, eerste keer invictus. En tot zover bevalt SC me wel. Ik heb een maat van me ook aangeslingerd en we zijn tot de conclusie gekomen om ook een buy-in te doen.

Hij gaat voor de Pisces, en ik wil eigenlijk de RSI Scorpius. Zo hebben we dus als we samen spelen een leuke kleine combinatie van schepen om verscheidene dingen te doen (Pisces heeft storage, 3 seats en goed voor ground missions en/of looting, de Scorpius is dan weer goed in gevechten met andere schepen voor dat soort missies)

Nu is mijn vraag als volgt: Ik zie dat de Pisces dus een "starter edition" heeft. Namelijk deze.

De Scorpius heeft echter niet iets wat een starter pack heet. Wat blijkbaar ook een hanger heeft ? Maar zijn in 2 edities beschikbaar. Warbonds en normaal. De warbonds versie heeft 120 maanden garantie, voor wanneer dat in-game gaat (schijnbaar bij game launch, nu is dat niet van belang heb ik begrepen)

Mijn vraag is. Kan ik de Scorpius kopen en heb ik dan toegang tot de game ? Of moet je eerst iets kopen wat ge-assoscieerd is met "Starter pack" ? Want mijn maat gaat dan op zijn account voor de Pisces.
En daarnaast wat houd "warbonds" in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
lithiumangel schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:49:
hoi allemaal.

Dit is m`n 2e free-fly event, eerste keer invictus. En tot zover bevalt SC me wel. Ik heb een maat van me ook aangeslingerd en we zijn tot de conclusie gekomen om ook een buy-in te doen.

Hij gaat voor de Pisces, en ik wil eigenlijk de RSI Scorpius. Zo hebben we dus als we samen spelen een leuke kleine combinatie van schepen om verscheidene dingen te doen (Pisces heeft storage, 3 seats en goed voor ground missions en/of looting, de Scorpius is dan weer goed in gevechten met andere schepen voor dat soort missies)

Nu is mijn vraag als volgt: Ik zie dat de Pisces dus een "starter edition" heeft. Namelijk deze.

De Scorpius heeft echter niet iets wat een starter pack heet. Wat blijkbaar ook een hanger heeft ? Maar zijn in 2 edities beschikbaar. Warbonds en normaal. De warbonds versie heeft 120 maanden garantie, voor wanneer dat in-game gaat (schijnbaar bij game launch, nu is dat niet van belang heb ik begrepen)

Mijn vraag is. Kan ik de Scorpius kopen en heb ik dan toegang tot de game ? Of moet je eerst iets kopen wat ge-assoscieerd is met "Starter pack" ? Want mijn maat gaat dan op zijn account voor de Pisces.
Warbonds houd in dat je alleen met keiharde euro's kunt betalen en niet met store credits die je op kunt bouwen door andere packs om te smelten.

Je hebt voor zover ik weet inderdaad ook de game nodig, dus als die niet in het Scorpion pack zit zul je die alsnog moeten kopen helaas.
Zo ben ik zelf voor het Avenger Titan pack gegaan, gisteren nog een Mule gekocht en vandaag al omgesmolten voor een upgrade naar een Herald. Ik heb die chain gestart zodat ik straks op mijn Apollo Triage de LTI heb. (LifeTime Insurance)

[ Voor 6% gewijzigd door RubenSaurus op 29-05-2022 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falow
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01-04 13:35
hoi allemaal.

Je kan op dit moment het beste een starter pack kopen net als je maat. Dus voor invictus de Pisces of titan. Daarna kun je in de pledge store zogenaamde ship upgrades of CCU's kopen. Hierbij ruil je je huidge schip met wat extra euro's in voor een ander schip. Vanwege de sale en omdat het waarschijnlijk toch allemaal nieuw geld is wat je erin gaat pompen kun je dan het beste kijken naar kleine CCU warbond stapjes. Vanavond en morgen zullen als het net zo gaat als afgelopen jaar al die warbonds actief zijn.

Stel je koopt Avenger Titan invictus starter pack voor €70: Dit is de game met schip en 120month insurance

Die Titan heeft een upgrade waarde van €55
De stap naar de Herald kost je €27.53
Die Herald heeft daarna weer een waarde van €85
Wanneer vanavond de warbonds van de hele week weer actief zijn ga je daarna van Herald naar Legionaire=> Drake Vulture => Constellation Taurus => Scorpius

Die upgrades die je los koopt krijg je allemaal in je Hangar op de Website en pas je 1 voor 1 toe op het schip dat je in bezit hebt. Zo kun je ook alle schepen even testen als je na elke upgrade even inlogt.

Dit bespaart je hopelijk een paar euros, daar de RSI Scorpius met €220 warbond niet mals is kwa prijs.

[ Voor 14% gewijzigd door Falow op 30-05-2022 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 12:19:
Aha... hmmm...
Noem mij eens een andere developer welke met een paar man in een huis begon en in 10 jaar meerdere studio's heeft met mensen en teams welke allen samen moeten werken om een project waar te maken waar zich geen andere studio durft aan te branden? Met custom tech from the ground up?

Ze maken vaart als geen ander. Sterker nog, ze zijn alleen maar meer vaart gaan maken.
Daar zie jij niet alles van, maar jij en ik zijn ook geen developer of industry specialist.

Als men zegt dat Cyberpunk 2077 toch geen verkeerde game is geworden, mag dat wel zo zijn.
Maar veel mensen hebben dan niet de hype gevolgd welke vooraf heel vroeg in het development stadia is gestart met de wildste beloftes waar maar een fractie van is waar gemaakt. En tot op vandaag nog steeds niet in de game zitten.
Modders zijn zelf maar de aan de gang gegaan om de game meer "af" te maken tegenover de originele hype.

Humans are messy. Zeker in grote getallen. En allemaal teams op afstand over de wereld.
En er komen alleen nog maar meer bij met dat nieuwe kantoor in Manchester.
Maar of ze alsjeblieft wel even vaart willen gaan maken.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 20:54
Star Citizen en vaart maken.... Contradictio in terminis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Darkwolf_1982 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:24:
[...]

Aha... hmmm...
Noem mij eens een andere developer welke met een paar man in een huis begon en in 10 jaar meerdere studio's heeft met mensen en teams welke allen samen moeten werken om een project waar te maken waar zich geen andere studio durft aan te branden? Met custom tech from the ground up?

Ze maken vaart als geen ander. Sterker nog, ze zijn alleen maar meer vaart gaan maken.
Daar zie jij niet alles van, maar jij en ik zijn ook geen developer of industry specialist.

Als men zegt dat Cyberpunk 2077 toch geen verkeerde game is geworden, mag dat wel zo zijn.
Maar veel mensen hebben dan niet de hype gevolgd welke vooraf heel vroeg in het development stadia is gestart met de wildste beloftes waar maar een fractie van is waar gemaakt. En tot op vandaag nog steeds niet in de game zitten.
Modders zijn zelf maar de aan de gang gegaan om de game meer "af" te maken tegenover de originele hype.

Humans are messy. Zeker in grote getallen. En allemaal teams op afstand over de wereld.
En er komen alleen nog maar meer bij met dat nieuwe kantoor in Manchester.
Maar of ze alsjeblieft wel even vaart willen gaan maken.. :P
eens hoor. In de begindagen was ik ook positief: het project wat niemand durft te maken gaat er komen.
Maar ik was ook al tevreden geweest met een soort modernere remake van Freelancer. Maar dan groter. Had ook grafisch helemaal niet zo hoeven te zijn.

Afgelopen weekend erg veel bugs gehad. Liftknoppen die niet werkten, dus relog. Hoogtemeters die niet werken, na relog nog steeds niet. maar goed toch maar even weer wat minen op Clio omdat het kan. Hm laser niet sterk genoeg. Oh wacht reset geweest dus heb weer nieuwe mining heads nodig. Jammer joh, de terminal in MIC-L1 doet het niet. |:(

Ik wacht wel op 4.0 :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2022 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
hoi allemaal.

Ik adviseer de Pisces niet als Starter ship, maar eerder een Nomad of bv een Avenger Titan. Ook kan je er dus voor kiezen (mocht je een Nomad nemen) om bv daarna de ROC DS aan te schaffen zodat jullie samen kunnen minen.

De Pisces is een shuttle wat voor nu een companion is van de Carrack en eventueel te spawnen op ground stations als je van een maan of planeet af moet. Maar als starter ship zou ik je het niet willen aanraden omdat er geen mogelijkheid is om erin uit te loggen (bed logout).

[ Voor 7% gewijzigd door Recon24 op 30-05-2022 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:32:
[...]

eens hoor. In de begindagen was ik ook positief: het project wat niemand durft te maken gaat er komen.

Afgelopen weekend erg veel bugs gehad. Liftknoppen die niet werkten, dus relog. Hoogtemeters die niet werken, na relog nog steeds niet. maar goed toch maar even weer wat minen op Clio omdat het kan. Hm laser niet sterk genoeg. Oh wacht reset geweest dus heb weer nieuwe mining heads nodig. Jammer joh, de terminal in MIC-L1 doet het niet. |:(

Ik wacht wel op 4.0 :)
Begrijpbaar.
Soms is het ook goed om een break te nemen en wat anders tussendoor te spelen.
Burn out is volledig herkenbaar en dan zakt het moraal ook automatisch mee.
Mijn groepje heeft hier en daar wat RDR 2 Online sessies en ben ook mee gegaan. Verfrissend!

Er is gewoon heel veel gaande tegelijk, o.a omtrent de backend services en dan ook nog eens een fleet week... ouch...
Een goede stress test, ja, maar als je ook echt wilt spelen (testen) dan moet er ook wat te spelen (testen) zijn natuurlijk haha!
Hopelijk zal het deze week weer allemaal wat soepeltjes lopen.
Deze Invictus zijn er ongelooflijk veel nieuwe accounts aangemaakt. Meer dan Invictus vorig jaar.

Verwacht dat het hele jaar ook wel rommelig blijft en het is maar afwachten of alles rond komt met wat ze in 3.18 willen gaan uitbrengen. Fingers crossed en tot die tijd wat meer los laten dan maar.
We zijn nu echt wel op een maak het of kraak het moment aangekomen met die nieuwe core pillars qua technologie welke langzaam maar zeker naar de lange 3.18 PTU zullen komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Kunnen wij stoppen met jammeren, ja er zijn bugs, ja de game is nog niet af, ja het duurt te lang in de ogen van een bepaalde groep mensen.

Ik en mijn vrienden spelen wekelijks de game en halen er enorm veel plezier uit, als iets niet wil vanwege bugs gaan wij het niet forceren door steeds maar opnieuw te probleren, wij zoeken dan iets anders op in de game of gaan naar een ander planeet om daar de missies te doen, heel veel bugs zijn wel te voorkomen daarvoor staan genoeg video,s op YouTube.

Tijdens invictus event is de game behoorlijk verziekt door al die gratis spelers waarvan groot aantal waarschijnlijk niet terug komt en niet snappen wat Alpha betekend, de servers hebben moeite in die piek belasting, ook dat hoort erbij en is een test.

Doe gewoon je ding en als je enorm gefrustreerd raakt leg de game een tijdje weg en kom terug bij de volgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Bedankt allen voor het starter advies m.b.t schepen kopen en de route naar de scorpius.

Nog een vraagje, volgens de schema op de website zou op 30-31 alle voorgaande schepen huurbaar zijn.

"May 30 - May 31 INVICTUS WRAP UP
As Invictus Launch Week comes to a close, all vehicles from the previous days are available to use for free on May 30 and May 31. "

Echter kan ik dit nergens vinden. De vision center is behalve de shop op de begane grond (lobby) leeg, en de lift gaat niet elders dan de Lobby. De rental terminals (op verschillende planeten en stations geprobeerd) bieden alleen maar hun standaard rentals aan voor aUEC .

Mis ik iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lithiumangel schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:14:
Bedankt allen voor het starter advies m.b.t schepen kopen en de route naar de scorpius.

Nog een vraagje, volgens de schema op de website zou op 30-31 alle voorgaande schepen huurbaar zijn.

As Invictus Launch Week comes to a close, all vehicles from the previous days are available to use for free on May 30 and May 31. "

Echter kan ik dit nergens vinden. De vision center is behalve de shop op de begane grond (lobby) leeg, en de lift gaat niet elders dan de Lobby. De rental terminals (op verschillende planeten en stations geprobeerd) bieden alleen maar hun standaard rentals aan voor aUEC .

Mis ik iets ?
gaat de lift maar naar 1 locatie en dat is de locatie waar je instapt? Zo ja, dan heb ik dat ook een keer gehad. Moet haast wel een bug zijn. Na een game herstart lukte het wel weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mr_evil08 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:55:
Kunnen wij stoppen met jammeren, ja er zijn bugs, ja de game is nog niet af, ja het duurt te lang in de ogen van een bepaalde groep mensen.

Ik en mijn vrienden spelen wekelijks de game en halen er enorm veel plezier uit, als iets niet wil vanwege bugs gaan wij het niet forceren door steeds maar opnieuw te probleren, wij zoeken dan iets anders op in de game of gaan naar een ander planeet om daar de missies te doen, heel veel bugs zijn wel te voorkomen daarvoor staan genoeg video,s op YouTube.

Tijdens invictus event is de game behoorlijk verziekt door al die gratis spelers waarvan groot aantal waarschijnlijk niet terug komt en niet snappen wat Alpha betekend, de servers hebben moeite in die piek belasting, ook dat hoort erbij en is een test.

Doe gewoon je ding en als je enorm gefrustreerd raakt leg de game een tijdje weg en kom terug bij de volgende update.
ik heb geen zin in missies. Ik vond minen namelijk wel leuk. Maar dat werkt dus niet.
Eens in de zoveel tijd mag ik toch wel even mijn frustratie melden? Of is dat verboten?
Normaal gesproken heb ik die bugs namelijk niet, en net nu het niet uit komt wel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus

Mis ik iets ?
Dat was pas vanaf 18.00 uur onze tijd beschikbaar, zou nu moeten werken dus

https://robertsspaceindus...week2952#/schedule/finale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 21:34
Heeft iemand hier al de gameplay van refueling gedaan?

Ik heb zelf een Starfarer, maar ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Ik twijfel om misschien een upgrade naar MOLE of Caterpillar te doen. Ik heb beelden gezien van refuelen en het viel me een beetje tegen. Daarnaast hou ik wel van transport/logistics in andere games.

Ik heb momenteel een Warlock, Constellation Taurus en de Starfarer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
@Kaasdipje Ja 1x refuel gedaan, best wel cool maar op dit moment nutteloos, zodra de game verder ontwikkeld is kan het nuttig worden.

[ Voor 12% gewijzigd door mr_evil08 op 30-05-2022 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Voordat iemand begint over Alpha ect., dat snap ik allemaal...maar toch.

Ik ben nu nog zo'n vervelende free player(begint een beetje op te vallen op forums die ik lees dat men het daar niet zo op heeft) en moet nog veel leren. Maar in de tijd dat ik nu speel heb ik welgeteld 3 missies kunnen doen. De rest was bugged. Net nog, 3 pakjes ophalen en afleveren op 1 plek. Prima. Eerste 2 afleveringen gingen goed. De 3de kon ik niet oppakken, wat ik ook maar probeerde. Eten wou ook niet, tenzij ik alle gear uit deed en het drinken van de grond op pak. Zelfde met reparatie van schip. Daarna uitloggen en opnieuw proberen, schijnt te helpen. Illigal monitor. Ik kom aanvliegen, scan de eerste en incomming missile melding. Druk H en spatie om omhoog te gaan. Boem en dood.

Het spel is leuk en ik heb er lol aan, maar met zoveel bugs weet ik niet of het wel 70 euro waard is.....

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Het kost ook helemaal geen 70 euro, de goedkoopste starter pack is 45 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
RubenSaurus schreef op maandag 30 mei 2022 @ 22:34:
Het kost ook helemaal geen 70 euro, de goedkoopste starter pack is 45 :P
Klopt, maar zonder Squadron. Ik ga morgen nog eens proberen hoor. Maat van me zegt al dat ik wel heel veel pech heb. Maar ik vermaak me er wel mee. En, op deze manier leer je de weg op een station wel kennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Kloever schreef op maandag 30 mei 2022 @ 22:36:
[...]

Klopt, maar zonder Squadron. Ik ga morgen nog eens proberen hoor. Maat van me zegt al dat ik wel heel veel pech heb. Maar ik vermaak me er wel mee. En, op deze manier leer je de weg op een station wel kennen :)
Voor de oude SC spelers is fleetweek vaak ook niet echt de week dat men ook echt met het spel bezig is. Ik zal vooral na fleetweek weer een beetje normaal spelen, omdat het dan wat rustiger zal worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

RubenSaurus schreef op maandag 30 mei 2022 @ 18:43:
[...]

Dat was pas vanaf 18.00 uur onze tijd beschikbaar, zou nu moeten werken dus

https://robertsspaceindus...week2952#/schedule/finale
Uiteindelijk gevonden. Waar je de ships in de finale kan huren is niet bij de vision center, noch de normale rental terminals. Je moet er specifiek naar de Drake defense expo gaan op Orison. Daar heb je een rij rental terminals waarbij alles van alle manufacturers te huren valt voor 48u.

Beetje jammer dat dit nergens aangegeven zat op de officiele website etc.had me een uurtje tijd kunnen schelen rondrennen van plek naar plek - het is dat ik het toevallig spotte op August Dunlow spaceport , onderweg naar de hanger vanaf de vision center. Je moet bij de stuffed toy winkel (waar je normaliter rechts afslaat voor de hangers) rechtdoor lopen en met de bocht naar rechts mee. Daar vind je de Drake expo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Kloever schreef op maandag 30 mei 2022 @ 22:10:

Ik ben nu nog zo'n vervelende free player(begint een beetje op te vallen op forums die ik lees dat men het daar niet zo op heeft) en moet nog veel leren. Maar in de tijd dat ik nu speel heb ik welgeteld 3 missies kunnen doen. De rest was bugged.
Dit is de 2e keer dat ik SC speel. M`n eerste free fly event was van eerder dit jaar een paar maanden geleden. Maar toen was er ook geen invictus week gaandde waarbij je nagenoeg alles kan testen. Ik merk toch echt een duidelijk verschil tussen een paar maanden en nu. En dat heeft denk ik te maken met hoeveel nieuwe en oude mensen tegelijk ingelogd zijn. De servers trekken het maar moeilijk. Waarop je veel bugs tegenkomt.

In de vorige free fly event had ik nagenoeg geen issues. Ik kon zelfs de game oneindig alt-tabben naar wat anders. Moet ik nu helemaal niet flikken want gelijk een CTD. (64GB ram, 8-core CPU, Gen4 NVME SSD, 3080) - wat ik ook doe (ook borderless mode) - ach een tablet ernaast als ik ff iets moet opzoeken.
Maar wat ik nu ook merk :

- Elevators die soms nooit aankomen (andere proberen, in een enkele geval reloggen)
- Wapens die je niet kan oppakken als ze gedropt zijn (inner thought systeem/grab commando werkt er niet op) Niet zo handig wanneer je net 0 ammo hebt en nog een stel bad guys moet killen haha
- Wapens uit lootboxes met attachments moet je eerst op de grond droppen, dan oppakken anders zijn de attachments (scopes etc.) weg - bekende bug staat op de bug list nu.
- Je schip is af en toe gewoon "FOETSIE" als je een ground mission doet. (en nee was niet destroyed, gewoon despawned nadat ik ff om de hoek keek en weer terug) Heb ik in vorige free fly ook helaas meegemaakt en deze is toch wel echt schande.
- Kopen en verkopen, transactie scherm kan soms akelig lang tevoorshijn zijn.
- Illigal tresspassing bij een destroy illigal monitor mission. Sateliet beschoot me al vanaf 7KM en de missiles waren niet te dodgen (4 countermeasures, 2x aan toe - akefietje niet overleeft, en naar jail. hoe dan?)
- Uit een gelande toestel lopen om vervolgens door de planeet heen te zakken. (gelukkig maar 1x gebeurd, maar vervelend is het wel)

Goed. Al met al , heb ik alsnog veel plezier met SC. En ik ga morgen ook gewoon wat euro's insteken om dit verder te spelen.

Maar eerlijk is eerlijk. Waar ik me persoonelijk het me het meeste aan stoor en dit mag gewoon gezegd worden. Is dat er redelijk veel "quick wins" erin zitten voor de developers en dat het nog steeds gewoon niet gedaan word. Het geeft gewoon een beetje het idee dat men toch de prio nog steeds heeft aan meer dingen bouwen om te sellen.

Quick wins beschouw ik:

- We zitten in 2022, ultra-wide monitoren voor gaming is redelijk gemeengoed. Waarom zijn alle loading screens 16:9 plaatjes, en kunnen ze ff niet 5 mins de assets re-exporten in 21:9 en die displayen als er een 21:9 reso gebruikt word ? - ja dit klinkt knullig maar als iemand die UX design heeft gedaan zeg ik uit ervaring dit is echt 0 effort om te impleneteren en een coder hoef 9/10 nieteens erbij te pakken. "het staat gewoon netter " / "geeft wat meer vertrouwen"

- Stack all button

- Transfer all / loot all button van de ene inventory naar de andere (local-> Vehicle , vice versa, personal-> vehicle vice versa etc.) - als je gaat looten etc. ben je meer tijd kwijt met klikken dan iets anders. Dit hoeft gewoon niet.

- UI kleuren aanpassen. Ja ik weet dat dit per manufacturer express anders is, maar het helpt niet echt als je 1. kleurenblind bent voor sommige schepen en 2. Als je je bevind in een rode atmosfeer en je hebt net een schip met een rode UI bijvoorbeeld. Is je visibility best brak. Again, super simpele quick win. Kost geen maanden dev-tijd.

- Star map ... hoe vaak ik daar niet mee zit te stoeien. Mischien wat meer moeite dan de rest. Maar is het zoveel gevraagd dat als ik ergens op weet te klikken, de set-route knop dan gewoon werkt ?
En P.S zou ook leuk zijn als ik van te voren (voordat ik in een schip zit) een set route kan doen.
Dit werkt niet voordat ik een schip instap. (vaak geprobeerd met relogs)
Zou ook fijn zijn als hij automatish een extra stop doet voor refueling maar hey laat ik niet teveel vragen.
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kloever schreef op maandag 30 mei 2022 @ 22:10:

Ik ben nu nog zo'n vervelende free player(begint een beetje op te vallen op forums die ik lees dat men het daar niet zo op heeft) en moet nog veel leren. Maar in de tijd dat ik nu speel heb ik welgeteld 3 missies kunnen doen. De rest was bugged. Net nog, 3 pakjes ophalen en afleveren op 1 plek. Prima. Eerste 2 afleveringen gingen goed. De 3de kon ik niet oppakken, wat ik ook maar probeerde. Eten wou ook niet, tenzij ik alle gear uit deed en het drinken van de grond op pak. Zelfde met reparatie van schip. Daarna uitloggen en opnieuw proberen, schijnt te helpen. Illigal monitor. Ik kom aanvliegen, scan de eerste en incomming missile melding. Druk H en spatie om omhoog te gaan. Boem en dood.

Het spel is leuk en ik heb er lol aan, maar met zoveel bugs weet ik niet of het wel 70 euro waard is.....
het is 1000 euro waard, als het af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lithiumangel schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 01:13:
[...]

Dit is de 2e keer dat ik SC speel. M`n eerste free fly event was van eerder dit jaar een paar maanden geleden. Maar toen was er ook geen invictus week gaandde waarbij je nagenoeg alles kan testen. Ik merk toch echt een duidelijk verschil tussen een paar maanden en nu. En dat heeft denk ik te maken met hoeveel nieuwe en oude mensen tegelijk ingelogd zijn. De servers trekken het maar moeilijk. Waarop je veel bugs tegenkomt.

In de vorige free fly event had ik nagenoeg geen issues. Ik kon zelfs de game oneindig alt-tabben naar wat anders. Moet ik nu helemaal niet flikken want gelijk een CTD. (64GB ram, 8-core CPU, Gen4 NVME SSD, 3080) - wat ik ook doe (ook borderless mode) - ach een tablet ernaast als ik ff iets moet opzoeken.

- Elevators die soms nooit aankomen (andere proberen, in een enkele geval reloggen)
- Wapens die je niet kan oppakken als ze gedropt zijn (inner thought systeem/grab commando werkt er niet op) Niet zo handig wanneer je net 0 ammo hebt en nog een stel bad guys moet killen haha
- Wapens uit lootboxes met attachments moet je eerst op de grond droppen, dan oppakken anders zijn de attachments (scopes etc.) weg - bekende bug staat op de bug list nu.
- Je schip is af en toe gewoon "FOETSIE" als je een ground mission doet. (en nee was niet destroyed, gewoon despawned nadat ik ff om de hoek keek en weer terug) Heb ik in vorige free fly ook helaas meegemaakt en deze is toch wel echt schande.
- Illigal tresspassing bij een destroy illigal monitor mission. Sateliet beschoot me al vanaf 7KM en de missiles waren niet te dodgen (4 countermeasures, 2x aan toe - akefietje niet overleeft, en naar jail. hoe dan?)
- Uit een gelande toestel lopen om vervolgens door de planeet heen te zakken. (gelukkig maar 1x gebeurd, maar vervelend is het wel)

Goed. Al met al , heb ik alsnog veel plezier met SC. En ik ga morgen ook gewoon wat euro's insteken om dit verder te spelen.

Maar eerlijk is eerlijk. Waar ik me persoonelijk het me het meeste aan stoor en dit mag gewoon gezegd worden. Is dat er redelijk veel "quick wins" erin zitten voor de developers en dat het nog steeds gewoon niet gedaan word. Het geeft gewoon een beetje het idee dat men toch de prio nog steeds heeft aan meer dingen bouwen om te sellen.

Quick wins beschouw ik:

- We zitten in 2022, ultra-wide monitoren voor gaming is redelijk gemeengoed. Waarom zijn alle loading screens 16:9 plaatjes, en kunnen ze ff niet 5 mins de assets re-exporten in 21:9 en die displayen als er een 21:9 reso gebruikt word ? - ja dit klinkt knullig maar als iemand die UX design heeft gedaan zeg ik uit ervaring dit is echt 0 effort om te impleneteren en een coder hoef 9/10 nieteens erbij te pakken. "het staat gewoon netter " / "geeft wat meer vertrouwen"

- Stack all button

- Transfer all / loot all button van de ene inventory naar de andere (local-> Vehicle , vice versa, personal-> vehicle vice versa etc.) - als je gaat looten etc. ben je meer tijd kwijt met klikken dan iets anders. Dit hoeft gewoon niet.

- UI kleuren aanpassen. Ja ik weet dat dit per manufacturer express anders is, maar het helpt niet echt als je 1. kleurenblind bent voor sommige schepen en 2. Als je je bevind in een rode atmosfeer en je hebt net een schip met een rode UI bijvoorbeeld. Is je visibility best brak. Again, super simpele quick win. Kost geen maanden dev-tijd.

- Star map ... hoe vaak ik daar niet mee zit te stoeien. Mischien wat meer moeite dan de rest. Maar is het zoveel gevraagd dat als ik ergens op weet te klikken, de set-route knop dan gewoon werkt ?
En P.S zou ook leuk zijn als ik van te voren (voordat ik in een schip zit) een set route kan doen.
Zou ook fijn zijn als hij automatish een extra stop doet voor refueling maar hey laat ik niet teveel vragen.
O-)
ik heb afgelopen maand ook meer issues dan ooit.
Normaal gesproken bleef het bij liften die even ontbraken en soms wat rariteiten.

Tegenwoordig legio bugs inderdaad. Als ik ben aangekomen op locatie en m'n ship wil storen is die knop er niet en kan ik alleen retrieven. Huh? Je kan pas retrieven als je gestored hebt.
Veel is op te lossen door even de client opnieuw te starten, of minstens even terug naar main menu.
Maar ja erg irritant afgelopen week.

Heb nog nooit zoveel issues gehad afgelopen jaar dan deze maand. Maar ja, elke nieuwe update. 99 bugs in the code, fix one, 101 bugs... we kennen het wel.

Neemt niet weg dat het leuk blijft om te vliegen. Ziet er allemaal mooi uit en elke keer is het weer een ervaring om naar een planeet te vliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
Gisteren nog even een tiental schepen gehuurd om te testen. Er al een aantal gedaan ook, even wat gespeeld met een Valkyrie en Redeemer.
Man wat ziet het er toch allemaal gelikt uit zeg.
Zal wel even flink aan de bak moeten om te sparen voor een nieuw schip maar dat is natuurlijk het ultieme doel.
Al met al vermaak ik me ontzettend goed zelfs met hier en daar een bug.
Eens kijken hoe het speelt na zo'n event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
[...]

Quick wins beschouw ik:

- Stack all button

O-)
Gisteren was het wel het ergst van alle dagen.

-Geen loot in de hand kunnen pakken mits ik het eerst dropte op de grond. En dan nog moest ik soms alle gear uit trekken.
- Boxes oppakken wat wel "Grab" geeft maar niet op te pakken zijn. Dan is je missie verloren.
- Encounters met badguys doe ik niet, want ineens was mijn gun weg.
- Schip reparatie was een no go, waar ik ook maar was.

Maar het is een leuk spel en zeker al zijn geld waard als het eenmaal af is. Maar goed, ook ik gooi er vandaag wat euro's tegen aan. Moet mezelf alleen overhalen of ik wel of niet een pack met Squadron koop of die later een keer haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
[...]

Alleen 8 core zegt helemaal niks bij games, nog steeds is het minder cores en hoger clocksnelheid is beter.
Hier draait het soepel, i5 12600Kf, 32gb ram, NVME SSD, GTX1080(worden maar 4 cores, 8 threads gebruikt).

Stotteren is volledig verholpen door shaders cache verhogen naar 10+ gb in Nvidia control panel, in begin loopt het nog stotterig maar eenmaal gecached is het verholpen.

Hier fullscreen mode ivm G-Sync+V-Sync, alt-tab werkt nog uitstekend, borderless loopt niet lekker ondanks G-sync ook voor window mode ingesteld, en gebruik een fps lock van 60 zodat de framerate stabiel is ipv schommelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Je vragen zijn al beantwoord maar ik zal ongevraagd ook even mijn 2 cents in het zakje doen ;)

Je moet dus inderdaad een starter pack kopen, omdat alleen daar de digital download in zit, oftewel, de licentie om te mogen spelen. Welke starter je het beste kan kopen ligt helemaal aan jezelf. Ik heb destijds, op aanraden van veel mensen, de Avenger Titan gekocht maar die heb ik omgesmolten voor een Pisces. Waarom zou je misschien vragen... simpel. Je hebt een paar dingen die je kan doen in het spel, je kan gaan doen;
  1. bounties - het killen van één specifiek doelwit (met mogelijk nog extra doelwitten) of het schoonvegen van een locatie (bunker of grot)
  2. minen - op zoek naar zaken die te delven zijn en die je kan verkopen
  3. box missies - haal doos op bij plek A en breng naar plek B
  4. traden - koop zooi, vlieg ergens heen, verkoop de zooi
Je bent dus best beperkt naar wat je kan doen en los van de bugs die je zeker gaat tegenkomen zijn er nog wat andere zaken die het lijstje nog verder inkorten. Bij minen bijvoorbeeld zijn er eigenlijk maar een paar materialen die de moeite waard zijn om te minen, tuurlijk, je kan alles delven en verkopen maar als je kijkt naar hoeveel tijd het je kost om te zoeken, delven en verkopen kom je op iets van 3 materialen uit die de moeite waard zijn waarvan de beste (Quantainium) niet met de hand te delven is. Daarvoor heb je een schip nodig zoals de Prospector of the Mole. Die zal je niet direct vanaf het begin hebben dus moet je het geld ervoor (2.1M + bijkomende kosten voor upgrades die je MOET hebben) bij elkaar zien te sprokkelen.

Box missies, het kan je ding zijn, maar ik vind ze oersaai omdat je zowat het hele stelsel moet doorkruisen om van A naar B te komen. Je kan meerder missies combineren maar eerlijk gezegd, leuker wordt het er niet van. Na een paar keer de QT (quantum travel) animatie gezien te hebben, kan die je wel gestolen worden.

Traden, om de een of andere reden is ervoor gekozen om de voorraad te delen met alle servers wat in zal houden dat er meestal geen voorraad is om op te kopen of in elk geval niet om je schip te vullen. Plus dat je, net zoals bij minen, vast zit aan slechts enkele materialen die de moeite waard zijn. (Laranite voornamelijk)

Dan kom je bij de keuze van starter schip, geen enkele is geschikt om te minen, dus dat is al makkelijk. De schepen met een vrachtruimte, kan je gebruiken voor boxmissies (als dat je ding is) maar ook voor bounties wanneer het gaat om het schoonvegen van een locatie omdat je dan ook de loot mee terug kan nemen om op te sparen of te verkopen en als je de wapens upgrade, kan je ook wel de missies doen waarbij je iemand moet killen die rondvliegt. Zolang het gaat om de makkelijke varianten, of je moet een topgun zijn die met een starter schip een ERT kan killen (unlikely)

Ik zou dus zeker WEL de Pisces aanraden omdat het op dit moment de goedkoopste optie is als je de Invictus variant neemt.

Klopt, je hebt geen bed, maar die heb je ook niet echt nodig, omdat we maar één stelsel hebben, kan je heel gemakkelijk ergens naartoe vliegen om veilig uit te loggen. Je hebt zwakke wapens, maar je wil met een starter schip toch niemand aanvallen. En je hebt WEL een heel snel schip waarmee je zo de atmosfeer uit bent en je hebt een laadruimte.

Dus... koop gewoon het goedkoopste schip en ga ingame geld verdienen om andere schepen te kopen. Als je het mij vraagt, is de Titan de extra investering niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
@mvds Boxed missies kun je met elk schip doen, ik heb het zelfs geprobeerd met een Mustang zonder Cargo door het in de handen te houden terwijl je instapt of dat de bedoeling is geen idee maar kan wel.

@lithiumangel
Avenger Titan zou beter met bounty,s moeten zijn vanwege de guns maar kwa cargo heb je er werkelijk niks aan inderdaad want geen enkel voertuig past er fatsoenlijk in zonder schade aan te richten aan je voertuig/schip, zelfs een hoverquad past niet fatzoenlijk.

De Avenger Titan wordt nogal gehyped maar cargo is nutteloos, de Cutlass Black is de beste multi-rol ship(ook zonder turrent gunner), er kan een paar voertuigen in, hij kan vechten en zuinig in gebruik, en aardig manoeuvreerbaar en nog compact schip.

Let goed op de schip role, kies 1 waarvan jij denkt veel te gaan doen.
Mijn starter schip was een Mustang Alpha (om gesmolten naar Mustang Delta)omdat ik voor 70% ingame Bounty,s doe, Mustang Alpha kon wel vechten maar viel toch wel tegen.

Je kan een multi-rol schip nemen maar onthoudt je neemt overal concessies in.

[ Voor 48% gewijzigd door mr_evil08 op 31-05-2022 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:35:
@mvds Boxed missies kun je met elk schip doen, ik heb het zelfs geprobeerd met een Mustang zonder Cargo door het in de handen te houden terwijl je instapt of dat de bedoeling is geen idee maar kan wel.
Het kan wel inderdaad, maar loop je dan niet de kans dat je box weg glitched? Maar hoe dan ook neemt het niet weg dat die missies erg saai zijn en voor de tijd die ze kosten te weinig opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
@mvds Het kan zeker wel handig zijn en al helemaal met Pyro om een starterschip te hebben waar je kan uitloggen. Je hebt gewoon momenten dat je weg moet bv en dan zal je moeten uitloggen, anders ben je gewoon al je werk kwijt waar je mee bezig was. Al is dat mining, trading, looten van crashed sites etc etc. Zelfs in alleen de stanton system kan je soms uren zoet zijn met iets en daardoor wil je niet opeens uitloggen en alles weer kwijt zijn voor niks.

Ik snap ook niet dat CIG de Pisces heeft neergezet als startership, want het is niets meer dan een shuttle van de Carrack. Niets meer niets minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Recon24 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:51:
@mvds Het kan zeker wel handig zijn en al helemaal met Pyro om een starterschip te hebben waar je kan uitloggen. Je hebt gewoon momenten dat je weg moet bv en dan zal je moeten uitloggen, anders ben je gewoon al je werk kwijt waar je mee bezig was. Al is dat mining, trading, looten van crashed sites etc etc. Zelfs in alleen de stanton system kan je soms uren zoet zijn met iets en daardoor wil je niet opeens uitloggen en alles weer kwijt zijn voor niks.

Ik snap ook niet dat CIG de Pisces heeft neergezet als startership, want het is niets meer dan een shuttle van de Carrack. Niets meer niets minder...
Nouuuu.... uren met iets bezig zijn is alzo niet aan te raden als je niet zo nu en dan je spullen veilig stelt. Je kan zomaar ineens een disconnect krijgen, uit je schip gewarped worden, gekilled worden door speler of npc of een mooie CTD voor je kiezen krijgen. Ik bedoel, het is nou niet bepaald het stabielste spel ofzo. En volgens mij zijn kleine schepen alzo niet zo geschikt om Pyro te bezoeken zonder rekening te houden met de schaarste in jumppoints. Wat ik ervan gehoord heb tenminste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
@Recon24 Bed uitloggen in schip is nog heel riskant, ik heb te vaak meegemaakt dat het resulteerd in "infinite load screen" de volgendekeer inloggen waarbij ik de workarround kon uitvoeren door de game te killen via taskmanager en vervolgens opnieuw inloggen waardoor ik weer op space station spawn met gevolg alles in schip kwijt te zijn doordat ik die opnieuw moet claimen.

@mvds Nee geen hinder van box weg glitched, je houdt hem vast in het schip.
NPC,s in bunkers hebben altijd loot gehad, vaak Ammo maar nu ook medpens bij de hogere missies, wel valt op dat de kistjes generfed zijn met loot erin, in verleden vond je veel meer.

De Box missies zit een reputatiesysteem in, als je dat een aantal keer hebt gedaan krijg je de 40k missies en mag je een box bij een bunker weghalen, in begin inderdaad erg saai en levert niks op, zou ik dat met mijn Mercery Starruner gaan doen ben ik bang dat ik net rondkom in brandstofkosten als de missie oplevert, uiteraard geen schip om het daarmee te doen.

[ Voor 51% gewijzigd door mr_evil08 op 31-05-2022 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Heeft iemand trouwens gemerkt dat wanneer je gaat looten in bunkers (andere locaties weet ik niet) dat je dan ook de armor core (van enemy NPCs) moet openen omdat daar regelmatig ook nog loot in zit? Zou kunnen zijn dat het altijd al zo was, ik opende ze nooit, maar nu dus wel en daar komt veel nog uit aan chems en ammo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

mvds schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:08:
Heeft iemand trouwens gemerkt dat wanneer je gaat looten in bunkers (andere locaties weet ik niet) dat je dan ook de armor core (van enemy NPCs) moet openen omdat daar regelmatig ook nog loot in zit? Zou kunnen zijn dat het altijd al zo was, ik opende ze nooit, maar nu dus wel en daar komt veel nog uit aan chems en ammo
Oh dat is goed om te weten. Ik doe redelijk vaak die " Urgent boarding in progress " missions. Easy 45K + een bonus voor het stoppen v.d transmissie. Die 15 NPC's heb je zo dood ( +2 in cutlass black buiten als escort + de call to arms bonus. Tikt lekker aan)

Maar elke keer als ik de " loot" commando over een vijand deed was het altijd de armor pieces - en nooit spare ammo. Dus elke keer vloeken want "gvd heeft niemand hier een reserve clip bij zich" ?! |:( 8)7
Als gevolg daarvan pak ik om de zoveel kills een SMG op die ik weer inruil voor een andere SMG. (grappig dat ze altijd vol zitten als je ze oppakt ook al heeft de NPC een half uur lang bij wijze van lopen schieten richting een security guard 8)7 ))

Ik zal dit de volgende keer uitproberen, de core specifiek selecteren voor loot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
lithiumangel schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:22:
[...]

Oh dat is goed om te weten. Ik doe redelijk vaak die " Urgent boarding in progress " missions. Easy 45K + een bonus voor het stoppen v.d transmissie. Die 15 NPC's heb je zo dood ( +2 in cutlass black buiten als escort + de call to arms bonus. Tikt lekker aan)

Maar elke keer als ik de " loot" commando over een vijand deed was het altijd de armor pieces - en nooit spare ammo. Dus elke keer vloeken want "gvd heeft niemand hier een reserve clip bij zich" ?! |:( 8)7
Als gevolg daarvan pak ik om de zoveel kills een SMG op die ik weer inruil voor een andere SMG. (grappig dat ze altijd vol zitten als je ze oppakt ook al heeft de NPC een half uur lang bij wijze van lopen schieten richting een security guard 8)7 ))

Ik zal dit de volgende keer uitproberen, de core specifiek selecteren voor loot.
Als ik nu loot maakt het volgens mij niet uit op welk deel van de enemy ik richt. Ik zie dan de inhoud van de hele NPC met alle delen van de armor ook in het overzicht, maar je kan dus ook nog eens rechts klikken op de core en dan op open drukken en dan krijg je een extra inventory schermpje met de inhoud van de core en daar zit dus nog extra loot in. Volgens mij is dat nieuw, ik ben het nog nooit eerder tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
@mvds en @mr_evil08 Feitelijk nog geen enkele reden om dan geen schip te nemen die zo'n optie niet heeft. Dat er zo nu en dan issues zijn met het spel en dat het ook effect kan hebben op bed logout prima. Maar om dan daarvoor maar een Pisces als starter terwijl je voor niet veel meer een betere startership kan hebben die ook nog eens meer cargo capacity heeft en ook bv nog een ground vehicle kan meenemen. Dan heb ik het nog niet gehad over de Avenger zelf.

In de meeste gevallen werkt bed logout prima, tijdens de fleetweek heb ik 2x gehad dat het niet werkte maar voor de rest altijd door kunnen gaan.
En volgens mij zijn kleine schepen alzo niet zo geschikt om Pyro te bezoeken zonder rekening te houden met de schaarste in jumppoints. Wat ik ervan gehoord heb tenminste
Al helemaal geen reden om een Pisces als startership te nemen. Maarja ach...voordeel is dat je hem kan upgraden en dat doen de meeste mensen ook wel, sinds ook die zien dat uitiendelijk de Pisces niets meer is dan een hulp middel net als de Argo Cargo en Personal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Wel als die optie €10 of meer extra kost :) Het gaat niet om de Pisces specifiek, maar omdat het nu de goedkoopste optie is, is het de beste keuze.

En hoezo veel beter? Sinds dat ik de Pisces heb is dat mijn daily driver geworden voor alle bounty missies die ik doe, dus voor mij is de Pisces perfect, ik ben nog nooit sneller de atmosfeer uit gekomen dan nu met de Pisces en ik heb genoeg storage om wapens en ammo mee te nemen. Een dedicated weapon rack had helemaal perfect geweest, maar ach. Ik heb het bed echt geen seconde gemist.

Voor combat heb ik andere schepen (Gladius, Sabre, Eclipse, Tana) net zoals voor mining (Prospector, ROC als ROC mining het weer eens doet) of cargo hauling (Freelancer MAX). Maar veel meer dan bounties en mining is er toch niet te doen.

[ Voor 7% gewijzigd door mvds op 31-05-2022 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982

Mis ik iets ?
Deze terminals staan bij de Drake conventie. Deze is te vinden in de bij de spaceport en niet het Vision Center.
Loop bij het arriveren vanaf de shuttle service helemaal recht door.
Vanaf de terminals loop je helemaal naar voren en dan naar rechts.
Terminals om alle schepen te kunnen huren staan een beetje in het midden van de conventie ruimte. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
@Recon24 Opzich eens vanwege klein prijsverschil, echter de Titan wordt behoorlijk gehyped als je praktisch gaat nadenken kun je er alsnog amper iets mee, de eerste multi-role schip waar je werkelijk praktische zaken mee kan is de cutlass black, ja hij is duur dat klopt.

Welk redelijk voertuig kan in de Titan? ROC voor mining? nope, Hoverquad? nope niet onbeschadigd, Cargo zit erop maar erg useless.

Als je de game langer speelt kom je er toch wel achter dat je snel wil upgraden naar iets beters en dan is de Titan zeker niet geschikt.

@mvds Als je gaat kijken naar de Freelancer Max zou ik zeker voor de Tauris gaan, die geeft meer waar voor je geld met Cargo en transport, probleem bij de Freelancer Max is de turrent in de weg zit tijdens inladen.

[ Voor 148% gewijzigd door mr_evil08 op 31-05-2022 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:03:
@mvds Als je gaat kijken naar de Freelancer Max zou ik zeker voor de Tauris gaan, die geeft meer waar voor je geld met Cargo en transport, probleem bij de Freelancer Max is de turrent in de weg zit tijdens inladen.
Ik heb de MAX al ;) De MAX is 2,1M en de Taurus is 3,2M, dat vind ik toch best een aardig verschil. Ik gebruik de MAX vooral om mijn refined quant te verplaatsen dus ik heb geen last van de turret. En de ROC past er trouwens zonder problemen in. Voor ROC mining is misschien de Nomad wel een goede optie.

Ik wil nog wel de Caterpillar hebben vanwege de looks, ik vind hem mooier dan de A2/C2 ook al past er veel meer in de A2/C2.

Maar misschien is straks de Hull series de enige optie als het gaat inhouden dat je alle andere schepen met de hand moet gaan inladen. Geen idee.

Ik hoop dat ze ook het (ingame) verkopen van schepen (die met ingame geld zijn aangekocht) gaan introduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
@mr_evil08 Titan is een goede starter, maar ik had het meer over de Nomad die misschien wel ietsjes duurder is maar waarmee je direct wel meer opties hebt voor andere gameplay mogelijkheden waaronder ROC mining. Maargoed ieder wat wils, alleen mijn mening blijft dat ik het niet echt begrijp dat CIG de Pisces als starter neerzet.

@mvds
Maar misschien is straks de Hull series de enige optie als het gaat inhouden dat je alle andere schepen met de hand moet gaan inladen. Geen idee.
Dat is een optie straks. je kan het ook automatisch laten doen of door NPC's.
Ik hoop dat ze ook het (ingame) verkopen van schepen (die met ingame geld zijn aangekocht) gaan introduceren.
Dat is een optie die gaat komen. Ik heb eigenlijk niks meer echt nodig qua schepen. Ik ben tijdens dit soort events meer mijn fleet aan het fine tunen. Ik heb zelf alles eigenlijk gekocht met echt geld sinds 2016 toen ik SC ging backen. Mijn doel is straks ook niet om te grinden voor schepen, maar waar de game daadwerkelijk om draait....de verschillende professions inclusief exploration en science.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Recon24 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:10:
Dat is een optie die gaat komen. Ik heb eigenlijk niks meer echt nodig qua schepen. Ik ben tijdens dit soort events meer mijn fleet aan het fine tunen. Ik heb zelf alles eigenlijk gekocht met echt geld sinds 2016 toen ik SC ging backen. Mijn doel is straks ook niet om te grinden voor schepen, maar waar de game daadwerkelijk om draait....de verschillende professions inclusief exploration en science.
Daar heb ik het geld niet voor over, ik wil best een diverse vloot hebben maar het gaat echt om serieus geld als je kijkt naar wat sommige schepen moeten kosten. Het lijkt mij gaaf om als groep een van de Capital class schepen te bemannen maar daarvoor mag je gewoon 3k€ of meer voor neertellen. Maar ook iets zoals een Prospector die al €170 kost, ik snap dat het ontwikkelen van zoiets als SC veel geld kost, maar komop, dat soort prijzen gaan toch nergens over? Zeker niet als jij je beseft dat het spel al 10 jaar in ontwikkeling is en het waarschijnlijk nog eens 10 jaar gaat duren voordat er over een release gedacht kan worden. Ik lees verhalen van mensen die een concept gekocht hebben van honderden dollars en die inmiddels al meer dan 3 jaar wachten tot het schip speelbaar is. Je krijgt dan wel een loaner maar dan nog.... Wat een geld zeg, je steekt er zo duizenden dollars in voor wat pixels en de hoop dat het spel ooit gaat zijn wat ze beloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
mvds schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:24:
[...]

Daar heb ik het geld niet voor over, ik wil best een diverse vloot hebben maar het gaat echt om serieus geld als je kijkt naar wat sommige schepen moeten kosten. Het lijkt mij gaaf om als groep een van de Capital class schepen te bemannen maar daarvoor mag je gewoon 3k€ of meer voor neertellen. Maar ook iets zoals een Prospector die al €170 kost, ik snap dat het ontwikkelen van zoiets als SC veel geld kost, maar komop, dat soort prijzen gaan toch nergens over? Zeker niet als jij je beseft dat het spel al 10 jaar in ontwikkeling is en het waarschijnlijk nog eens 10 jaar gaat duren voordat er over een release gedacht kan worden. Ik lees verhalen van mensen die een concept gekocht hebben van honderden dollars en die inmiddels al meer dan 3 jaar wachten tot het schip speelbaar is. Je krijgt dan wel een loaner maar dan nog.... Wat een geld zeg, je steekt er zo duizenden dollars in voor wat pixels en de hoop dat het spel ooit gaat zijn wat ze beloven.
Ik heb een referral Javelin, dus je bent welkom op mijn schip ;-) als crew! Laten we het zo zeggen als je het over prijzen hebt, dan ben ik 9x Concierge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Even over schepen kopen met echt geld, iedereen bepaald zijn budget, een game als Star Citizen speel je over langer termijn en gooi je niet na 30 uur aan de kant, het gaat om plezier tijd wat je erin steekt, bedenk eens wat andere hobby,s kosten dat is ook niet goedkoop.

Star Citizen is een game die je solo kan doen maar fors leuker met vrienden, je koopt het eigenlijk voor de multiplayer, de SQ singleplayer game zal beperkt blijven.

Bedenk wel schepen in concept zijn goedkoper te kopen dan als ze straks afgeleverd worden, ik ken werkelijk geen enkel ander game die zo breed in gameplay is dan Star Citizen, je bepaald zelf wat je gaat doen en hoe je het gaat doen.

Nee ik koop ook geen schepen van meerdere honderden euro,s, maar deel het aankoopbedrag wel door 3 of 4 en dan valt het mee.

[ Voor 5% gewijzigd door mr_evil08 op 31-05-2022 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
Toch maar stap gezet en de C8X Pisces Expedition inclusief Squadron gekocht. Vandaag veel kunnen doen zonder lag of wat dan ook. Alleen net viel ik door de wereld heen na het landen. Ik heb er lol aan en dat vind ik het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falow
Nee ik koop ook geen schepen van meerdere honderden euro,s, maar deel het aankoopbedrag wel door 3 of 4 en dan valt het mee.
Zo ben ik ook begonnen met een Titan en iedere "sale" kleine stapjes kopen met CCU's.
Soms af schepen die ik nog geeneens heb maar wel alvast in een mogelijk upgrade pad plan als het warbond goedkoper is.
Zou maakte ik ook met de Taurus die in Concept €150,- was een mooie stap, naar nu released waarde €190 om er vervolgens weer een Upgrade naar de Corsair voor te kopen die in Concept nu €215 kost maar bij release ook duurder zal zijn.

Ondertussen heb ik een Mercury, Connie Taurus (met upgrade naar Corsair in My Hangar), Drake Vulture en als impulsaankoop afgelopen week de Drake Mule.

Reden dat ik de upgrade van Taurus naar Corsair nog niet gebruikt heb, is omdat voor de nog in Concept zijnde Corsair je als loaners de Buccaneer en Connie Aquila krijgt. Buccaneer heb ik al als loaner bij de Vulture en Aquila vind ik met nog geen exploration ingame minder als de Taurus die heel wat meer cargo kan verplaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
Van mij mogen ze exploration ook zsm toevoegen, dat lijkt mij echt een hele leuke gameplay loop. Zoals in oude games fog of war wegspelen, achievements behalen voor het bezoeken van plekken waar je nog niet geweest bent of misschien zelfs het ontdekken van nieuwe plekken waar nog nooit iemand geweest is. Het bezocht hebben van alle PoI's van een planeet/stelsel/enz... Daar kan je echt wel daaaaagen mee zoet zijn

Of het koloniseren van een astroid ergens diep weggestopt in het stelsel :D

[ Voor 8% gewijzigd door mvds op 01-06-2022 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 21:34
mvds schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:37:
Van mij mogen ze exploration ook zsm toevoegen, dat lijkt mij echt een hele leuke gameplay loop. Zoals in oude games fog of war wegspelen, achievements behalen voor het bezoeken van plekken waar je nog niet geweest bent of misschien zelfs het ontdekken van nieuwe plekken waar nog nooit iemand geweest is. Het bezocht hebben van alle PoI's van een planeet/stelsel/enz... Daar kan je echt wel daaaaagen mee zoet zijn

Toen Grim Hex net uit kwam kon je het niet vinden op de maps en moest je er echt naar zoeken. Dat was een toffe periode. Zoiets zou ook wel weer vet zijn, tussen asteroid velden zoeken naar een basis zoals dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falow
Dat hebben ze een beetje geprobeerd met de 3.17 Take a Tour checklist:
Daar staat bijvoorbeeld de neergestorte Javelin op die niet met een Quantum marker te bereiken is en er gaat nog altijd het gerucht dat er ergens een Peko (plushe pinguin) Cave is die nog niemand gevonden zou hebben.

https://robertsspaceindus...wPlayerGuide_FINAL-4K.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Kaasdipje schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:44:
[...]

Toen Grim Hex net uit kwam kon je het niet vinden op de maps en moest je er echt naar zoeken. Dat was een toffe periode. Zoiets zou ook wel weer vet zijn, tussen asteroid velden zoeken naar een basis zoals dit.
Dat is leuk inderdaad maar er is altijd wel 1 persoon die de walktrough op Youtube plaatst en dan is het ineens niet meer zo geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Falow schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:46:
[...]
Ondertussen heb ik een Mercury, Connie Taurus (met upgrade naar Corsair in My Hangar), Drake Vulture en als impulsaankoop afgelopen week de Drake Mule.

Reden dat ik de upgrade van Taurus naar Corsair nog niet gebruikt heb, is omdat voor de nog in Concept zijnde Corsair je als loaners de Buccaneer en Connie Aquila krijgt. Buccaneer heb ik al als loaner bij de Vulture en Aquila vind ik met nog geen exploration ingame minder als de Taurus die heel wat meer cargo kan verplaatsen.
Waarom zou je een Taurus en Mercery hebben? beide schepen zitten dicht op elkaar.
Voor Cargo zou ik eerder de Misc Hull erbij nemen.

Aan het concept te zien vind ik de Corsair tegenvallen maar er kan nog van alles veranderen natuurlijk.

Ik zelf ben geen trader als ik maar redelijk grote voertuigen kan verplaatsen en nog een beetje all-round kan zijn.

[ Voor 55% gewijzigd door mr_evil08 op 01-06-2022 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falow
mr_evil08 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 20:44:
[...]

Waarom zou je een Taurus en Mercery hebben? beide schepen zitten dicht op elkaar.
Voor Cargo zou ik eerder de Misc Hull erbij nemen.

Aan het concept te zien vind ik de Corsair tegenvallen maar er kan nog van alles veranderen natuurlijk.

Ik zelf ben geen trader als ik maar redelijk grote voertuigen kan verplaatsen en nog een beetje all-round kan zijn.
De Taurus staat in de wachtrij om tot Corsair omgedoopt te worden, die op zijn beurt natuurlijk ook veel op de Mercury gaat lijken. Maar ik hoop dat uiteindelijk de Corsair met meer vuurkracht voor de piloot en de Mercury een snelle datarunner voor genoeg afwisselende gameplay zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
@Falow De Corsair evenals Mercery zijn geen vechters, guns zijn puur om kans te maken voor een uitweg erdoor als je onverhoopt op pirates bent gestuit.

Manoeuvreerbaarheid is te slecht, op moment zijn NPC,s nog achterlijk maar gaat wel veranderen.
Zelfs een Mustang kan beter vechten ondanks weinig HP heeft.

Grotere size guns helpt amper, long range doe je te weinig damage en short is manoeuvreerbaarheid nodig.

Ik heb de Mercery en Mustang Delta om die reden, Vanguard Warden vind ik de prijs niet waard gezien de volledige focus op combat ligt, alhoewel de Mustang dat ook is maar fors goedkoper, kan weliswaar geen ERT missies maar dat neem ik voor lief.

Ik heb eens combat missies gedaan met de Mercery, 8k fuel kosten en 2k repair voor een 20k missie wat de Mustang kan doen met amper 500 auec aan kosten(was in space, wil niet weten wat gekost had als in atmosfeer deed), Mercery is ook een ontzettend zwaar schip opzich logisch, in QT wel zuinig.

[ Voor 154% gewijzigd door mr_evil08 op 02-06-2022 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
mvds schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:37:

Exploration gaat pas interessant worden met meerdere stelsels en hoeft ook niet altijd gebonden te zijn aan een missie. Feitelijk is het straks dat je met een groep bv afspreekt om op deep space expedition te gaan naar een planeet of maan die erg hostile kan zijn, maar je niet zeker weet of dat zo is. Of een ander voorbeeld...dat er geruchten zijn dat er bepaalde grondstoffen te vinden zijn. Carrack bevoorraden met eten/drinken, wapens en als de modular pods werken de juiste pods eronder hangen om bv ergens een outpost te droppen voor science. Ground vehicles mee zoals de Mule en Ursa voor o.a. ground expedition en Mule naja handig voor alles wat betreft Cargo.

Dat is waar ik vooral naar uit kijkt om zonder een missie dit soort dingen te doen en data of eventuele grondstoffen te kunnne verkopen of een basis daar te planten.

Dit is een beetje hoe ik het zie:

[YouTube: Prometheus Movie Clip "The Landing "]

Overigens een leuk weetje. De concept artist van de Prometheus heeft ook de Reclaimer ontworpen en de Carrack heeft daar ook een beetje zijn idee van weg (de nieuwe dan).

[ Voor 10% gewijzigd door Recon24 op 02-06-2022 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Kan nu al interessant zijn hoor, er zijn in het Staton stelsel al ontelbare locaties waar ik nog nooit geweest ben. Die zijn prima te verkennen, alleen levert het je nu nog niks op. Er is geen exp mee te verdienen, of achievements. Alleen de kans om dood te gaan door een bug of glitch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 19:19:
Kan nu al interessant zijn hoor, er zijn in het Staton stelsel al ontelbare locaties waar ik nog nooit geweest ben. Die zijn prima te verkennen, alleen levert het je nu nog niks op. Er is geen exp mee te verdienen, of achievements. Alleen de kans om dood te gaan door een bug of glitch :D
Je kan ook doodgaan door pirates, kom ze af en toe tegen en halen mij uit QT en dan moeten vechten.
Zo vaak ga je helemaal niet dood door bugs/glitches, ik ben nu heb vaker schip refuelen/repairen of heel vaak eten/drinken, de medbay kom ik amper meer.

Gewoon problemen niet opzoeken en letten op zaken als schip netjes recht neerzetten, niet te dicht bij liftdeuren, uit de buurt blijven van gaten etc.

Enige wat op moment veel speelt is de 30k error.

[ Voor 27% gewijzigd door mr_evil08 op 02-06-2022 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
mvds schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 19:19:
Probleem is er dat er nu niks te vinden is op het moment los van crashed ships en outposts. Exploration gameplay/science dan praat je ook over grondstoffen vinden, mineralen, cristallen, alien life forms, acient alien cities etc etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds
Hoe zit het trouwens met LTI tokens? Als ik nu een warbond Mule koop dan zit er LTI op, als ik dan die Mule wegdoe, krijg ik dan een LTI token die ik op een ander schip kan toepassen, of moet ik die Mule upgraden naar een ander schip om die LTI token erop te krijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubenSaurus
Upgraden naar een ander schip, dan gaat je LTI mee naar de volgende. En als je die dan weer upgrade gaat is weer mee enz. enz.

Zo is mijn Mule met LTI inmiddels een Vulture met LTI

[ Voor 18% gewijzigd door RubenSaurus op 03-06-2022 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RubenSaurus schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 07:32:
Upgraden naar een ander schip, dan gaat je LTI mee naar de volgende. En als je die dan weer upgrade gaat is weer mee enz. enz.

Zo is mijn Mule met LTI inmiddels een Vulture met LTI
baas! had nog niet gezien dat er LTI items waren. Ik zit altijd bij packages te kijken naar betaalbaar spul maar ja :(

Ik had nog geen LTI op geen enkel package of ship.
Toch maar even investeren in een paar Mules en die in de toekomst uitbouwen naar m'n huidige vloot *O*

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2022 07:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falow
Verwijderd schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 07:47:
[...]

baas! had nog niet gezien dat er LTI items waren. Ik zit altijd bij packages te kijken naar betaalbaar spul maar ja :(

Toch maar even investeren in een paar Mules en die in de toekomst uitbouwen naar m'n huidige vloot *O*
LTI zit normaal gesproken op ieder schip wat in concept uitgebracht word en je met "nieuw geld" als warbond koopt dus niet met storecredit. ( concept uitgebracht is eigenlijk alleen een plaatje in de store, dus nog niet te gebruiken ingame)

Verder zit er tijdens de sales (fleet week, IAE, Alien Week) 120 maanden Insurance op warbond schepen en upgrades naar warbond schepen. Dus ook weer met nieuw geld en niet store credit.

Op de Mule na hebben mijn schepen allemaal 120 maanden insurance, ik ga ervan uit dat als ik de game 10 jaar speel ik toch wel van mezelf mag verwachten op het einde ingame een nieuw schip te kunnen veroorloven :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
Focus niet teveel op LTI tokens want er gaan geruchten dat het generfd gaat worden in de toekomst doordat backers een veel te groot voordeel krijgen tegenover nieuwe spelers, ontzettend veel hebben LTI,s ingeslagen.

Elk schip met LTI token kan je upgraden met behoud van de LTI, downgraden kan ook door op exchange te drukken dan wordt het store credit en via de optie buy back krijg je orginele token zonder upgrades terug.

Let op als het een warbond LTI is dat je de orginele token hoe hij was in begin terug moet kopen met echt geld.

Let goed op wat je doet want downgraden kost dus een beetje geld, alle kortingen in verleden met die token ben je wel kwijt.

Op mijn combat/dure schepen zitten ook LTI,s

[ Voor 9% gewijzigd door mr_evil08 op 03-06-2022 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Falow schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 08:47:
[...]

LTI zit normaal gesproken op ieder schip wat in concept uitgebracht word en je met "nieuw geld" als warbond koopt dus niet met storecredit. ( concept uitgebracht is eigenlijk alleen een plaatje in de store, dus nog niet te gebruiken ingame)

Verder zit er tijdens de sales (fleet week, IAE, Alien Week) 120 maanden Insurance op warbond schepen en upgrades naar warbond schepen. Dus ook weer met nieuw geld en niet store credit.

Op de Mule na hebben mijn schepen allemaal 120 maanden insurance, ik ga ervan uit dat als ik de game 10 jaar speel ik toch wel van mezelf mag verwachten op het einde ingame een nieuw schip te kunnen veroorloven :+
tja, ik zie het bij andere ships helemaal niet. Dus waarschijnlijk alleen omdat het een concept is en niet flight-ready?
Heb al die tijd dus naast de LTI's gegrepen en de LTI die ik wel zag was zo'n groot schip en even niet haalbaar voor mijn budget :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
Verwijderd schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:01:
[...]

tja, ik zie het bij andere ships helemaal niet. Dus waarschijnlijk alleen omdat het een concept is en niet flight-ready?
Heb al die tijd dus naast de LTI's gegrepen en de LTI die ik wel zag was zo'n groot schip en even niet haalbaar voor mijn budget :P
Bij de eerste keer als het voertuig uitkomt is het een LTI en ze zijn maar kort te koop in die configuratie.
Nu was het de Mule, vorige keer hoverquads, LTI,s zijn er op moment niet.

Er komen wel weer LTI,s zo nu en dan.

(Ik heb het met de hoverquad een Mercery Starruner met LTI gemaakt).
Maar nogmaals hecht er niet teveel waarde aan want die gaat naar alle waarschijnlijkheid generfd worden in de toekomst.

[ Voor 74% gewijzigd door mr_evil08 op 03-06-2022 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
mr_evil08 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:01:
Focus niet teveel op LTI tokens want er gaan geruchten dat het generfd gaat worden in de toekomst doordat backers een veel te groot voordeel krijgen tegenover nieuwe spelers, ontzettend veel hebben LTI,s ingeslagen.
Wat een onzin weer, die backers hebben er juist geld ingestoken om de LTI te krijgen, zou heel raar zijn als je die nu gaat benadelen. En ik zie dat "veel te grote voordeel" alzo niet echt. Totdat de release is, heeft LTI (of de korte versie) alzo geen nut, en na de release heb je dus een verzekering die met echt geld betaald is. Als ze dat willen vereffenen, dan moeten ze gewoon de LTI token los gaan verkopen voor echt geld.

Op dit moment zijn er maar 2 LTI's, alleen de Mule en de Legionnaire waarvan de Mule dus de meest betaalbare is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24

Elk schip met LTI token kan je upgraden met behoud van de LTI, downgraden kan ook door op exchange te drukken dan wordt het store credit en via de optie buy back krijg je orginele token zonder upgrades terug.

Let op als het een warbond LTI is dat je die terug moet kopen met echt geld en daarvoor niet de store credits kan gebruiken.

Let goed op wat je doet want downgraden kost dus een beetje geld, alle kortingen in verleden met die token ben je wel kwijt.

Nieuwe backers zullen altijd minder LTI hebben, tenzij ze goedkopere tokens gebruiken en daarmee hun fleet opbouwen. Oudere backers konden gewoon al vroeg goedkoper concept schepen kopen of andere tokens waarmee je makkelijk kon upgraden. Als voorbeeld alleen al de Argo Cargo dual package met LTI die men in die tijd makkelijk cheap kon krijgen en waarvan ik er ook een aantal had. Sowieso heb ik best wat schepen in concept gekocht toen of vanaf mijn referral schepen upgrades uitgevoerd. Nagenoeg alles wat ik aan belangrijke schepen heb zijn hebben LTI/concept ships of CCU's. Een paar kleinere dingen die 120 maanden of 70 maanden hebben, maar dan praat je over 3 schepen van nog geen 100 euro.

Maar dat dit generfd gaat worden? Heb ik nooit over gelezen en volgens mij gaat het ook niet gebeuren. Zeker niet het argument die je geeft dat nieuwe backers minder voordeel hebben tegenover oude (ja qa LTI en schepen toen der tijd goedkoper kunnen kopen), maar ze gaan de oudere backers niet opeens daarmee pesten.

LTI blijft gewoon LTI en nieuwe backers zullen het moeten doen wat ze nu kunnen krijgen natuurlijk. En een te groot voordeel? LTI is voor CIG new cash niks anders.

[ Voor 5% gewijzigd door Recon24 op 03-06-2022 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Verwijderd schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 07:47:
[...]

Daar zit ik dus ook naar te kijken, of LTI nou echt een ding gaat zijn of niet, ik wil toch nog een paar schepen erbij hebben, waarom dan niet met LTI? Ik zit nu met een schuin oog naar de Taurus te kijken, die ik ooit misschien naar de Aquila kan upgraden als Exploration een ding gaat zijn. Maar de eigenschappen van de Taurus zijn wel leuk als je kijkt naar wat er binnenkort gaat komen, namelijk cargo hauling voor pirates. Daar is de Taurus natuurlijk perfect voor.

https://robertsspaceindus...18723-Inside-Star-Citizen

Misschien dat er ooit nog iets gaat komen in de pricerange van een Warbond LTI PTV maar dat verwacht ik niet eerlijk gezegd

[ Voor 32% gewijzigd door mvds op 03-06-2022 09:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Let op als het een warbond LTI is dat je die terug moet kopen met echt geld en daarvoor niet de store credits kan gebruiken.

hm tja het is een pledge dus niets is zeker, maar ik zou denken dat het common sense is dat early birds dan allemaal de LTI regelen voor zichzelf.
En stiekem ben ik natuurlijk van mening dat ze het dan geen LTI moeten geven als ze het er later weer afhalen, ook al is het een goede reden.
Gekocht is gekocht, ook al is het pledge. Dus ik vind dat ik 'recht' heb op de LTI. Anders moeten ze het niet aanbieden. 8)7
Want als ze LTI eraf halen 'omdat het anders oneerlijk zou zijn....' dan lopen we net zo hard het risico dat we de ships ook niet krijgen straks en ook gewoon allemaal met de Aurora ofzo moeten beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
mvds schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 09:40:
[...]

Wat een onzin weer, die backers hebben er juist geld ingestoken om de LTI te krijgen, zou heel raar zijn als je die nu gaat benadelen. En ik zie dat "veel te grote voordeel" alzo niet echt. Totdat de release is, heeft LTI (of de korte versie) alzo geen nut, en na de release heb je dus een verzekering die met echt geld betaald is. Als ze dat willen vereffenen, dan moeten ze gewoon de LTI token los gaan verkopen voor echt geld.

Op dit moment zijn er maar 2 LTI's, alleen de Mule en de Legionnaire waarvan de Mule dus de meest betaalbare is.
De geruchten gaan dat er een basisverzekering komt en een + verzekering, de LTI,s zijn dan de onbeperkte basisverzekering maar dat je wel iederkeer je schip parts terug moet kopen.

Ik zou het ook een mes in de rug vinden, ik zie dan liever dat de timer dat je het schip claimt omhoog gaat en als je niet wil wachten dit moet afkopen.

men wil het zo hebben dat spelers niet gaan doen zoals mijn schip is kapot ik claim hem wel opnieuw want het maakt niet uit evenals dood gaan gaat bestraft worden als je niet wacht op de medic.

Pagina: 1 ... 82 ... 117 Laatste