• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Heel eerlijk? Ik denk dat ze dan eerst nog 6 maanden moeten bugfixen ;) Maar zoals ik zei denk ik dat de ontwikkeling van de PU daarna in een versnelling komt, omdat men in moet zien dat genoeg eens genoeg is en blijkbaar werkt (in jouw scenario van een goede game natuurlijk). Dan zouden ze voor kerst 2022 de PU kunnen releasen mits ze de economie gigantisch goed in balans kunnen brengen.

Disclaimer: ik denk niet dat SQ42 begin volgend jaar uitkomt

[ Voor 7% gewijzigd door JohnnieWbl op 13-08-2020 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

Als je dan toch niet mag reageren... dan alles maar weg,.

[ Voor 87% gewijzigd door FijneKerst op 04-09-2020 16:45 ]

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem078
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-07 14:22
White night incoming!
Ik denk dat ze volgend jaar static server meshing werkend hebben, en dat dat het grootste deel vd performance issues oplost. Eind volgend jaar is dan hopelijk sq42 af. Daarna komt er alleen maar nog meer geld binnen, en worden de pu en game loops uitgebouwd. Dit jaar is trouwens nu al een recordjaar, en de anniversary sale is nog niet eens geweest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:25
Riesj74 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:05:
Van wat ik er (nog) van weet is dat SQ42 en de PU los staan van elkaar.
Veel tech die in de PU gebruikt wordt, is niet nodig in SQ42.
Dus ik denk niet dat als SQ42 klaar is .... en dan praten we ZEKER nog over 3 jaar als ze chapter 1 NU zouden releasen, dan denk ik niet dat de PU opeens een boost gaat krijgen.

En zoals gezegd denk ik echt niet dat CIG het financieel nog 3 jaar vol gaat houden.
Of er moet weer een input van cash komen van een externe partij.
Maar ook dat zal eens ophouden lijkt mij.
Ik heb je laatste posts ff doorgelezen maar wat een aannames zeg. Aangezien jij niet over personeels management gaat bij CiG, hoezo weet je of de focus na het afronden van het eerste deel van SQ42 niet op de PU komt te liggen? En de PU dus wel een boost zal gaan krijgen?

Dat is namelijk wat ze zeggen, de focus ligt nu voornamelijk op SQ42 (wat niet erg zou zijn want de tech die nodig is voor SQ42 is ook nodig voor de PU, maar uit jouw post begrijp ik dat je het beter weet dan CiG zelf).

Daarnaast heb je het over een injectie van 60 miljoen? Bedoel je niet de 46 miljoen uit 2018 die ze inderdaad extern hebben aangetrokken om reclame te kunnen maken voor SQ42? Wat dus verder niets te maken heeft met falliet gaan oid.

De eeuwige verhalen dat CiG bijna falliet is lopen al sinds 2014 :O

Echter halen ze met crouwdfunding nog steeds elke maand meerdere miljoenen op en afgelopen mei zelfs 15 miljoen ;w

En zelfs al zouden ze volgens de boeken over een jaar falliet zijn, nog nooit gehoord van een reorganisatie? Je kunt namelijk mensen ontslaan zodat je minder kosten hebt .....

[ Voor 8% gewijzigd door Nopheros op 16-08-2020 14:27 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
Nopheros schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 14:18:
[...]

Dat is namelijk wat ze zeggen,
oh leuk, "dingen die ze zeggen"
ze hebben al heel veel gezegd:

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/DBMJmo9EJJCYb4LJg6Y16xQi_A4lNZU1awtdl12eKBg.png?auto=webp&s=75e893cbdf4e5b9b49d6977b8ff75872af111792
maar nu moeten ze de roadmap van de roadmap maken

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/nejn_XFnivQQmzl2yqOZ_tTvd6GYNC7sRuZxEQfM-4E.png?auto=webp&s=ba12d2458b52d73a6c34a93e6956c0a7cd9cbd9d

minimaal 4 jaar is dus a bit more"

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/u51hc6P73uPDJmFSkeC17SnrLKG6VsfdrRhsDzFXmpo.png?auto=webp&s=e24043fa44fb65b8a8f71b54e6124ae920930385
zeker coole feature.. nu nog zorgen dat je de bemanning van de idris + de tegenstanders op 1 server kan krijgen zonder dat het ding ter ziele gaat! Maar binnen kort mensen, binnen kort!

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/3i6hGF9h8XnNbeXvj_uE83rIvFO42T3TIM749Xk_I5o.png?width=640&crop=smart&auto=webp&s=45ea0b7f3ad07e01f94e761d53bc733bd94b5086
toen we allemaal nog jong en naïef waren en dachten dat er een spel binnen 2 jaar zou zijn

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/pQzC7NKktGl6o-bR16GPbq1T11BJvQ7L1xD6aM5PmN0.png?width=640&crop=smart&auto=webp&s=ad71eea5c6298b280da93f278e3ad250df9573a2
Praten alsof het al af is, maar tsja server meshing (of welk buzzword gebruiken ze nu ook alweer) werkt nog steeds niet..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2Nv2YNx.png
dit is toch wel mijn favoriet, spoel maar door naar 17:43
YouTube: Star Citizen: Reverse the Verse - July 22nd, 2016

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CLKIEnS.png
maar die 2e die is nu bijna af!

maar hier nog meer uitspraken en dingen die door CR, ER of andere CIG mensen zijn "gezegd"
https://imgur.com/a/P9PZSNw

Maar koop nog een idris, Chris wil een tweede villa van 5 miljoen en zijn vrouw meer acteer lessen. Overigens waar is de grote roerganger dit jaar?

@Nopheros maar omdat ze het nu zeggen is het zeker echt echt echt waar. Weet je ook het andere woord voor "dingen zeggen welke niet waar zijn"? Het Nederlandse woord daarvoor is liegen.

De bron van alles staat erbij, dus leef je vooral uit door te zeggen dat het allemaal niet waar is en dat dingen veranderd zijn. Graag ook de CIG bron daarvoor en niet het nagepraat van de fora en de backers zelf maar graag mensen die voor CIG werken

[ Voor 16% gewijzigd door Bornhald op 16-08-2020 17:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nopheros
Bornhald schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 17:16:
[...]

oh leuk, "dingen die ze zeggen"
ze hebben al heel veel gezegd:

[Afbeelding]
maar nu moeten ze de roadmap van de roadmap maken

[Afbeelding]

minimaal 4 jaar is dus a bit more"

[Afbeelding]
zeker coole feature.. nu nog zorgen dat je de bemanning van de idris + de tegenstanders op 1 server kan krijgen zonder dat het ding ter ziele gaat! Maar binnen kort mensen, binnen kort!

[Afbeelding]
toen we allemaal nog jong en naïef waren en dachten dat er een spel binnen 2 jaar zou zijn

[Afbeelding]
Praten alsof het al af is, maar tsja server meshing (of welk buzzword gebruiken ze nu ook alweer) werkt nog steeds niet..

[Afbeelding]
dit is toch wel mijn favoriet, spoel maar door naar 17:43
YouTube: Star Citizen: Reverse the Verse - July 22nd, 2016

[Afbeelding]
maar die 2e die is nu bijna af!

maar hier nog meer uitspraken en dingen die door CR, ER of andere CIG mensen zijn "gezegd"
https://imgur.com/a/P9PZSNw

Maar koop nog een idris, Chris wil een tweede villa van 5 miljoen en zijn vrouw meer acteer lessen. Overigens waar is de grote roerganger dit jaar?

@Nopheros maar omdat ze het nu zeggen is het zeker echt echt echt waar. Weet je ook het andere woord voor "dingen zeggen welke niet waar zijn"? Het Nederlandse woord daarvoor is liegen.

De bron van alles staat erbij, dus leef je vooral uit door te zeggen dat het allemaal niet waar is en dat dingen veranderd zijn. Graag ook de CIG bron daarvoor en niet het nagepraat van de fora en de backers zelf maar graag mensen die voor CIG werken
Ehm je kunt wel allerlei quotes gaan plaatsen die er verder niets mee te maken hebben maar aangezien ze SQ42 eerst willen uitbrengen lijkt het me ook vrij logisch dat ze daar de meeste mensen op hebben zitten? Of geloof je niet dat SQ42 uberhaupt bestaat :+

Daarnaast begrijp ik niet wat je in een SC sub forum doet als je blijkbaar 0 vertrouwen in ze hebt? Ik zou zeggen laat SC dan lekker links liggen en ga wat anders met je leven doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Nopheros op 16-08-2020 18:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:25
Bornhald schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 17:16:
[...]

Enorme hoeveelheden oude plaatjes met oude teksten
Als je iedereen gaat houden aan alle uitspraken (en beloften) die op een bepaald moment gedaan zijn, dan...

- hadden we geen 2 wereldoorlogen gehad
- hadden we geen Corona virus gehad
- hadden we nu nog in het paradijs geleefd
- was jij of was ik er misschien niet geweest (geen idee wat onze ouders hebben gezegd maar veel moeders zeggen na de bevalling 'Dat noooooooooooit meer'

En zo kan ik wel even doorgaan waardoor deze post minstens 3 keer zo lang wordt als jouw post.
Maar pas op.... Dat zeg ik nu, volgende week kan ik daar heel anders over denken en kan ik ook dit topic bevuilen met informatie die er niet (meer) toe doet.

>:)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bornhald
@Nopheros wat ik hier doe, hetzelfde als jij, mijn mening geven of mag dat alleen maar rooskleurig zijn. Ik ben nog steeds een Backer van het 1 uur.

Edit:
Ik geloof er onderhand weinig van dat sq 42bestaat ja. Waarom is het ze niet gelukt om de gameplay te laten zien van sq 42 welke in Q1(?) Zou worden getoond. Hoe kan het dat Tyler witkin zegt dat hij het al helemaal in Grey box gespeeld had en dat het in de laatst bekende roadmap nog niet eens alle missies in Grey box stonden. Er is nooit officieel aangekondigd dat alles opnieuw gebouwd zou zijn. Dus als het er is, waarom kunnen ze dan helemaal geen gameplay laten zien

@roepie88 ik reageer op nppheros die aangeeft dat cig iets zegt en dat het dan al waar is. Ze hebben de afgelopen 8 jaar al heel veel gezegd waar heel weinig van waar is. Dus waarom zou het nu wel waar zijn, dus bedankt voor het onderschrijven van mijn punt. Geen woorden maar daden.

[ Voor 35% gewijzigd door Bornhald op 16-08-2020 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
Bornhald schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 18:35:
@Nopheros wat ik hier doe, hetzelfde als jij, mijn mening geven of mag dat alleen maar rooskleurig zijn. Ik ben nog steeds een Backer van het 1 uur.

Edit:
Ik geloof er onderhand weinig van dat sq 42bestaat ja. Waarom is het ze niet gelukt om de gameplay te laten zien van sq 42 welke in Q1(?) Zou worden getoond. Hoe kan het dat Tyler witkin zegt dat hij het al helemaal in Grey box gespeeld had en dat het in de laatst bekende roadmap nog niet eens alle missies in Grey box stonden. Er is nooit officieel aangekondigd dat alles opnieuw gebouwd zou zijn. Dus als het er is, waarom kunnen ze dan helemaal geen gameplay laten zien

@roepie88 ik reageer op nppheros die aangeeft dat cig iets zegt en dat het dan al waar is. Ze hebben de afgelopen 8 jaar al heel veel gezegd waar heel weinig van waar is. Dus waarom zou het nu wel waar zijn, dus bedankt voor het onderschrijven van mijn punt. Geen woorden maar daden.
Ik ben zelf een paar weken terug bijna gebanned op spectrum na de zoveelste teleurstelling. Echter als je dan quotes gaat posten over dingen die niet kloppen (leugens hoeven het zeker niet te zijn als je op het moment van zeggen denkt dat het wel de waarheid is) post dan ook de quotes die wel kloppen ;)

Begrijp de telelurstelling prima echter is het niet 1 en al drama zoals je post doet lijken met alleen maar "leugens".

Ik heb members in m'n org zitten die al vele jaren zitten te zeiken over failliet gaan e.d... toch zijn we er nog steeds en gaan we uiteindelijk vast een game krijgen. Of het de game is waar iedereen op wacht.. geen idee.

[EDIT]
Moet eerlijk zeggen dat ik het hele grey box / sq42 verhaal gemist hebt maar is het echt onmogelijk dat hij bedoelde dat hij gespeeld heeft wat er beschikbaar was op dat moment? Of dat ze inderdaad delen opnieuw hebben moeten doen?

Op spectrum ben ik aardig los gegaan over het feit dat ze altijd zeggen transparant te zijn over de status maar dat eigenlijk helemaal niet (meer) zijn. De updates de we krijgen zijn bullshit en gaan helemaal niet over de voortgang/status van de game. Nog een rode versie van dat ene schip.. who gives a fuck.

Dat de ontwikkeling van de game langer duurt moeten mensen nou eenmaal maar accepteren vind ik persoonlijk. Ook al wijzigen delen van de game waardoor eerdere uitspraken niet meer kloppen, so be it. Echter dat ze na 300 miljoen nog niet eens een fatsoelijke status update kunnen uitbrengen met uitleg vind ik veel erger. Gelukkig is er op spectrum een paar weken geleden een uitleg geplaatst (na heel lang wachten) waarom we bijv. nog steeds geen fatsoelijke update over SQ42 hebben. Uiteraard zijn er mensen die de inhoudt dan weer niet kunnen accepteren, dat mag. Het gaat er mij om dat ze in iedergeval ons een beetje op de hoogte houden.

[ Voor 32% gewijzigd door Nopheros op 16-08-2020 19:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cool Varkentje
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-10-2023
Vergeet niet dat in den beginne @Bornhald een believer was van het eerste uur die als een duivel in een wijwatervat sc en sq42 verdedigde zoals jullie, maar sinds zijn refund een forum lurkende NAY sayer geworden is. Of het met recht en rede is zal hopelijk in de nabije toekomst moeten blijken 😉.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bornhald
Nopheros schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 18:46:
[...]

Ik ben zelf een paar weken terug bijna gebanned op spectrum na de zoveelste teleurstelling. Echter als je dan quotes gaat posten over dingen die niet kloppen (leugens hoeven het zeker niet te zijn als je op het moment van zeggen denkt dat het wel de waarheid is) post dan ook de quotes die wel kloppen ;)

Begrijp de telelurstelling prima echter is het niet 1 en al drama zoals je post doet lijken met alleen maar "leugens".

Ik heb members in m'n org zitten die al vele jaren zitten te zeiken over failliet gaan e.d... toch zijn we er nog steeds en gaan we uiteindelijk vast een game krijgen. Of het de game is waar iedereen op wacht.. geen idee.

[EDIT]
Moet eerlijk zeggen dat ik het hele grey box / sq42 verhaal gemist hebt maar is het echt onmogelijk dat hij bedoelde dat hij gespeeld heeft wat er beschikbaar was op dat moment? Of dat ze inderdaad delen opnieuw hebben moeten doen?

Op spectrum ben ik aardig los gegaan over het feit dat ze altijd zeggen transparant te zijn over de status maar dat eigenlijk helemaal niet (meer) zijn. De updates de we krijgen zijn bullshit en gaan helemaal niet over de voortgang/status van de game. Nog een rode versie van dat ene schip.. who gives a fuck.

Dat de ontwikkeling van de game langer duurt moeten mensen nou eenmaal maar accepteren vind ik persoonlijk. Ook al wijzigen delen van de game waardoor eerdere uitspraken niet meer kloppen, so be it. Echter dat ze na 300 miljoen nog niet eens een fatsoelijke status update kunnen uitbrengen met uitleg vind ik veel erger. Gelukkig is er op spectrum een paar weken geleden een uitleg geplaatst (na heel lang wachten) waarom we bijv. nog steeds geen fatsoelijke update over SQ42 hebben. Uiteraard zijn er mensen die de inhoudt dan weer niet kunnen accepteren, dat mag. Het gaat er mij om dat ze in iedergeval ons een beetje op de hoogte houden.
Wanneer je structureel zegt dat je iets af hebt en dat het klaar is, wanneer er in elke communicatie wordt gesproken alsof het bijna af is en letterlijk jaren later is het er nog niet. Dat heet dat wel degelijk liegen, of list en bedrog. Hadden ze gezegd dit concept willen we gaan poccen en het kan zijn dat er niks van komt maar ook dan laten we het jullie weten. Dan was het open en eerlijke communicatie geweest.

De enige uitleg die ik heb gelezen mbt het uitblijven van sq42 vind ik ronduit onacceptabel voor een project wat al 9 jaar in ontwikkeling is en waarvan een marketing campagne is geweest door cig "answer the call" (2014 en 2015) en waarvan medewerkers zeggen dat de Grey box al jaren af is met er kan niks van getoond worden en ze gaan een roadmap van de roadmap maken. Dat is uiterst onprofessioneel en onacceptabel.

EDIT
@Nopheros
Overigens is het toch raar dat je een waarschuwing voor een ban krijgt omdat je vragen stelt, het is toch de meest open development, bij openheid hoort juist antwoord kunnen geven op vragen, ook de vervelende ongemakkelijke vragen. Iemand dan dreigen met een ban of gewoon bannen is gewoon heel vreemd, dan sta je niet open voor kritiek en krijg je van de echo chambers

[ Voor 6% gewijzigd door Bornhald op 16-08-2020 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Cool Varkentje schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 19:27:
Vergeet niet dat in den beginne @Bornhald een believer was van het eerste uur die als een duivel in een wijwatervat sc en sq42 verdedigde zoals jullie, maar sinds zijn refund een forum lurkende NAY sayer geworden is. Of het met recht en rede is zal hopelijk in de nabije toekomst moeten blijken 😉.
Ik heb nog een account met een ccu en een cutlass black pirate package, Ben dus nog geen 100% refunder. Ook bestaat mij account waarmee ik mijn originele pledge heb gedaan ook nog steeds. Dus technische gezien heb ik zelfs 2 accounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Nopheros schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 18:46:
[...]

De vraag van een community member was "Have you been able to play to a single mission in SQ42" waarop Jared antwoord dat hij het gekund had maar niet wilde doen vanwegen spoilers en Tyler zeg dat hij alle missies heeft gedaan. Niet alle missies die af zijn of iets wat het afzwakt maar alle missies. YouTube: Star Citizen: Reverse the Verse - July 22nd, 2016 is de RTV en 17:43 is de timestamp die je wil hebben. Maar er maar van wat je zelf wil.
ER zit weinig voortgang in. Niet genoeg voor wat het moet zijn. Ik was klaar om verbaasd te worden door de butler en de subsumption AI, zouden ze het voor elkaar hebben gekregen. Maar dat is het niet. Het is gewoon jammer. maar een dikke 300M van backers en 50M van investeerders. Het is het duurste spel wat gemaakt is. En dat is zonder mee te nemen dat CR zelf heeft gezegd dat elke dollar 2x zoveel zou opleveren. Dan zouden we 700m verder zijn :+
Ze hebben iet iets langer, ze hebben onderhand 4x zo lang de tijd gehad, en dat had niet erg geweest als er een zinnige beta van iets was. Maar er is een MMO waar je met 40 man in kan en welke iedere paar uur crashed en erg trieste shooter en een ok dogfighter. Dus waar is het?

Waarom mogen mensen die eruit willen er niet meer uit, dat was een van de uitspraken die CR heeft gedaan. Iedereen die eruit wil kan een re fund krijgen (ik parafraseer) dat heeft ook tot 3.0 in de TOS gestaan. Net zoals we hebben genoeg geld om SQ42 af te maken en met de opbrengsten daarvan SC af te maken. Dat is een leugen geweest. Als de Calders niet hadden geïnvesteerd was CIG er nu niet meer.

en dit is de uitleg welke ik heb gelezen https://robertsspaceindus...42-roadmap-update/3260782

en 8 jaar in, is dat onacceptabel vooral met onderstaande quotes:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RlrSPHY.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xHD2XaH.png

de oplossing is een roadmap hoe ze de roadmap neer gaan zetten? SQ42 is 9 jaar in ontwikkeling, dan zijn ze redelijk laat, te laat. Als alles zo open is, kan de interne roadmap ook getoond worden maar ook dat kan niet. het is dus smoke en mirrors, niet waar, list en bedrog.

Van een professioneel bedrijf verwacht ik een roadmap, dat die gaandeweg aangepast wordt aan de situatie prima, doe vooral en ook waarom het aangepast wordt. Maar dat hebben ze nooit gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Aah deze topic is blijkbaar nog actief, maar op wat voor manier...ik had niet anders verwacht eigenlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Ben het er wel mee eens, was wel erg leuk geweest om te kunnen zeggen: “Nou, aan de roadmap / updates te zien halen ze Q3 2020 niet voor beta release van SQ42, uitgesteld tot april 2021 omdat feature x en y nog niet helemaal lekker samen werken / ze door ziekte personeelstekorten hadden / toch nog een polish van content z willen doen.“ Helaas moeten we het hier voorlopig nog doen met een plan om een roadmap te maken, vlak voor de tijd dat Squadron in beta had moeten komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

[ Voor 98% gewijzigd door FijneKerst op 04-09-2020 16:45 ]

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sebben
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 22:02

Sebben

https://pixelpet.io

Het kan CR toch inmiddels ook niet ontgaan zijn dat men een tikkeltje skeptisch wordt. Om zorgen weg te nemen, had hij SQ42 kunnen tonen. Dat zou wel eens een fijne afwisseling zijn van de beloftes die we al bijna 10 jaar horen. Maar we zien het niet, waarschijnlijk omdat er niks te zien valt.

Ik respecteer het optimisme dat er nog is, maar de jaren vliegen voorbij en het is er gewoon nog lang niet. Onmogelijke beloftes, deadlines die al jaren geleden verstreken zijn, het komt naar mijn mening erg dicht in de buurt van oplichting op massale schaal. Bij elk ander bedrijf dat je minder aan het hart gaat, zou je er ook sterk je twijfels bij hebben.

CR had goede intenties en is vast nooit van plan geweest om een moneygrab te maken, maar het is wel een gevolg dankzij zijn rampzalig management. Het resultaat is namelijk hetzelfde: volle zakken voor hem, lege handen voor ons.

PixelPet: genereer GRATIS met direct toegang tot de meeste Civitai modellen. Snel aan de slag op Telegram of Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marctraider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 13:28
CR is volgens mij al uit het zinkende schip gestapt.

Even een vraagje, maar ik kan het niet vinden. Weet iemand welke Tier servers (en hoeveel) CIG bij Amazon huurt? Ik vraag me ten zeerste af of ze af kunnen met alleen processor kracht aangezien de client en server gewoon allebei grofweg dezelfde onderdelen zijn.

Zoals het er nu naar uit ziet is de server gewoon een heavily modified client die alle zaken voor iedereen reguleert, zou me niks verbazen als die server client niet eens werkt zonder een D3D virtual/passthrough adapter, ook al wordt er waarschijnlijk niks naar de framebuffer gedrawt :P

Zou de kosten behoorlijk omhoog gooien. Die laatste sale is ook al met een sisser afgelopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Marctraider op 19-08-2020 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:54

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Marctraider schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:06:
Ik ben zeer kritisch, maar probeer geen onwaarheden te verkondigen, waar baseer jij deze uitspraak op? Gewoon nieuwsgierig.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
_Dune_ schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:17:
[...]

Ik ben zeer kritisch, maar probeer geen onwaarheden te verkondigen, waar baseer jij deze uitspraak op? Gewoon nieuwsgierig.
De laatste keer dat hij in een van de shows was, was ergens in maart heb ik me laten vertellen, gezien ik lang niet meer alles kijk kan ik dit niet verifiëren. Maar dat is waarop deze geruchten zijn gestoeld. De beelden uit maart zijn dan ook weer beelden die eerder opgenomen zijn.

Ook bij het behalen van de 300m funding milestone geen "letter from the chairman" terwijl dit toch wel zeker een grote milestone is.

Hetzelfde voor Sandi. Die is volgens mij sinds vorig jaar al nergens meer gezien. En dat voor iemand die alle jaren daarvoor iedere week op de wekelijkse show was sinds de laatste weken van wingman's hangar.

Dus vooral de afwezigheid van CR en Sandi in de vele media uitingen van CIG.

Dat is wat ik opmaak uit de star citizen refunds Reddit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 14:03

Cogency

Ginnunga

SC Refunds is nou niet de meeste objectieve hoek. :P

Maar met de hoeveelheid mensen die er nu werken vraag ik me af of we niet iets gehoord hadden als ze echt niks zouden hebben. Kan me niet voorstellen dat er niet iets zou lekken als de massa echt aan het lijntje gehouden zou worden of er echte misstanden plaatst zouden vinden. (van daadwerkelijk huidige werknemers, niet iemand die er uitgegooid is). Zelfs met NDA's komt zoiets vaak met zo'n grote werknemer base wel aan het licht.

[ Voor 9% gewijzigd door Cogency op 19-08-2020 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 21:09
Willem078 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 13:49:
White night incoming!
Ik denk dat ze volgend jaar static server meshing werkend hebben, en dat dat het grootste deel vd performance issues oplost. Eind volgend jaar is dan hopelijk sq42 af. Daarna komt er alleen maar nog meer geld binnen, en worden de pu en game loops uitgebouwd. Dit jaar is trouwens nu al een recordjaar, en de anniversary sale is nog niet eens geweest.
Het minste opgeleverd door CIG, maar het meeste geld verdiend, daar zullen ze zeker van leren. :)

• Marctraider
Keep the hype going boys ;-)

Nieuw concept van het roodmepje en de buhne is weer een paar weekjes tevreden.
_Dune_ schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:17:
[...]

Dus de waarheid is het tegenovergestelde van wat ik zei? Of anders?

Dan weet je meer dan de rest van de community. Het is dat je het niet in je mond neemt maar anders zou je net zulke 'onwaarheden' babbelen als ik ;-)

[ Voor 68% gewijzigd door Marctraider op 20-08-2020 02:42 ]

• Bornhald
Cogency schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:37:
Dat zou je nog kunnen verbazen.
Een kritische vraag levert je waarschijnlijk een antwoord op en geen forum ban wat het je op spectrum op zal leveren, dus ik zou willen zeggen zeker objectiever dan spectrum.
Maar met de hoeveelheid mensen die er nu werken vraag ik me af of we niet iets gehoord hadden als ze echt niks zouden hebben. Kan me niet voorstellen dat er niet iets zou lekken als de massa echt aan het lijntje gehouden zou worden of er echte misstanden plaatst zouden vinden. (van daadwerkelijk huidige werknemers, niet iemand die er uitgegooid is). Zelfs met NDA's komt zoiets vaak met zo'n grote werknemer base wel aan het licht.
Hoe zie je dat precies voor je?
je hebt "the agent" welke dingen lekt wat van binnen uit cig zou komen. Maar dat is hit en miss en wordt als onbetrouwbaar beschouwd omdat mensen de missies zwaarder wegen dan de hits

Glass door, maar die zijn anoniem en zouden dan weer nep zijn.

Dan heb je de artikelen in Forbes, en dan niet het opiniestuk, maar je hebt daar zelf de reacties hier op kunnen lezen.

Met je naam de nda breken betekend dat je in ieder geval in de US niet meer in de game development zal werken. Dus daar hoef je niet op te rekenen. Maar je hebt al sinds 2015 dat mensen onder onduidelijke redenen verdwijnen uit de game zoals James Pugh, Alyssa Delhotal, Lisa Ohanian en Paul Forgy.

Zelfs wanneer de woorden en beloften van CIG zelf erbij gehaald worden dan volgen er reacties als door roepie88 hierboven.

Dus wie zou het moeten zeggen zodat jij het gelooft?

Ter illustratie zelf bij telltale waren er nog vacatures en geen geklaag toen de mensen een salarisbetaling niet kregen en was er niks te horen zelfs niet nadat de deuren voor altijd gesloten werden.. dus de NDA weegt in de industrie erg zwaar.

• Sebben

Sebben

Cogency schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:37:

Maar met de hoeveelheid mensen die er nu werken vraag ik me af of we niet iets gehoord hadden als ze echt niks zouden hebben. Kan me niet voorstellen dat er niet iets zou lekken als de massa echt aan het lijntje gehouden zou worden of er echte misstanden plaatst zouden vinden
Ik kwam gister na wat SC lezen terecht bij Elizabeth Holmes, die had een miljardenbedrijf met 800 man in dienst, bleek een grote scam te zijn. Los van de NDA's, die mensen hebben zelf mogelijk niet door dat ze onderdeel van een scam zijn. En misschien dat Elizabeth er net als CR ook in het begin wel in geloofde.
Marctraider schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:06:
OOOOOOHHH!!! Dat zou heel goed nieuws zijn en mij een stuk meer vertrouwen geven in het daadwerkelijk tot stand komen van deze game. Het is voor mij in elk geval een droomscenario; net als bij Freelancer wordt CR aan de kant gezet en komt er een fatsoenlijke partij orde op zaken stellen, knopen doorhakken en de boel fixen. Misschien dat de huidge Esperia Tevarin sale dan dient om te peilen of de achterban nog wel bereid is om er geld in te steken. Mooi dat de 300mln dan ook gehaald is.

En dat die *piep* Sandi zich niet laat zien, is sowieso goed nieuws. Wat een nepper..

PixelPet: genereer GRATIS met direct toegang tot de meeste Civitai modellen. Snel aan de slag op Telegram of Discord

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

[ Voor 74% gewijzigd door FijneKerst op 04-09-2020 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

Riesj74 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:51:
De enige redding nu is als er alsnog een publisher aan het project gekoppeld wordt.
En in deze zou EA niet eens een slechte zijn ... die gasten weten wat pushen is :D
Ik ben er geen fan van, ze hebben een hoop mooie franchises om zeep geholpen, maar alles is beter dan CR. Wat mij betreft doet MS het weer. Ze hebben met Freelancer laten zien dat ze CR aankunnen en met FS2020 ook een hoop goeds, semi-relevant laten zien. Wellicht dat die AI partijen waarmee ze gewerkt hebben voor mapping dan ook nog van pas komen.

Mijn vrees is echter dat het een bende is waar niks mee te maken valt. Een engine die veel te ver buiten haar limieten gepushed is en een enorme laag polish.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

[ Voor 92% gewijzigd door FijneKerst op 04-09-2020 16:45 ]

• Sebben

Sebben

Riesj74 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:06:
[...]

Nee, helaas is dit een dood paard...en dan bedoel ik niet Sandy ;)
:D

De code is misschien een dood paard, maar er zijn wel een heel aantal bruikbare zaken. Zoals de models, motion captures, de achterban maar bovenal het idee. Ik denk dat je met goede stuurlui aan het roer, een groot deel van de mensen weer enthousiast krijgt die de afgelopen tijd zijn afgehaakt.

Het lijkt me voor een partij die het over zou nemen ook een betere investering dan om from scratch een nieuw concept te bedenken, te bouwen en er een community mee te creëren.

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

[ Voor 94% gewijzigd door FijneKerst op 04-09-2020 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

Het sentiment begint op de SC forums ook wel te veranderen, zie de roadmap roundup. Veel negativiteit en het is nieteens verwijderd. Ook de white knights zijn bescheiden of afwezig. Misschien is het einde in zicht.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat is nu daadwerkelijk de roadmap, ik zie namelijk meerdere posts en announcements, maar welke nu de juiste is?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

_Dune_ schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:24:
Wat is nu daadwerkelijk de roadmap, ik zie namelijk meerdere posts en announcements, maar welke nu de juiste is?
Ik heb net even rondgekeken. Als ik het goed begrijp, voldeed de vorige SQ42 roadmap niet en gaf die een verkeerd beeld. Er is een nieuwe vorm van roadmap aangekondigd en een mockup design gedeeld.

Ik begrijp het nut niet. Alsof de vorm van een roadmap voor ons ook maar iets uitmaakt. Gelukkig komt er meer kritiek op.

-edit-
Linkje naar de nieuwe roadmap mockup en bijbehorende announcement

[ Voor 14% gewijzigd door Sebben op 20-08-2020 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
“We of course want to get this out to you in a timely manner, so we’re currently aiming for the first iteration of the Roadmap to look similar to what you see in the image above. However, it’s worth noting that we’re exploring additional functionality to go even deeper – we look forward to sharing more on that with you as we get closer.”

Wordt wel erg meta zo.. de bekende featurecreep ligt op de loer bij zelfs de roadmap van de roadmap, waar hopelijk snel een eerste iteratie van komt (De roadmap, niet SQ42 uiteraard). Echt, het lef om in een post als dit te spreken van transparantie..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

JohnnieWbl schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 18:27:
Wordt wel erg meta zo.. de bekende featurecreep ligt op de loer bij zelfs de roadmap van de roadmap, waar hopelijk snel een eerste iteratie van komt (De roadmap, niet SQ42 uiteraard). Echt, het lef om in een post als dit te spreken van transparantie..
Wat gaat de roadmap bieden waar jij blij van wordt? No offense, maar ik zag al weinig noodzaak voor een 'verbetering', maar ik zie nu ook dat de nieuwe versie wel erg lijkt op een oude versie, met een grafisch sausje er over. Wat ironisch genoeg ook wel weer treffend voor het hele bedrijf is, troep met een mooi sausje :')

Ik vind het bizar dat de focus nu gericht is op een roadmap redesign terwijl ons een beta beloofd was voor september. Terwijl daar met geen woord over gesproken wordt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
Sebben schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 22:23:
[...]

Wat gaat de roadmap bieden waar jij blij van wordt? No offense, maar ik zag al weinig noodzaak voor een 'verbetering', maar ik zie nu ook dat de nieuwe versie wel erg lijkt op een oude versie, met een grafisch sausje er over. Wat ironisch genoeg ook wel weer treffend voor het hele bedrijf is, troep met een mooi sausje :')

Ik vind het bizar dat de focus nu gericht is op een roadmap redesign terwijl ons een beta beloofd was voor september. Terwijl daar met geen woord over gesproken wordt.
De roadmap gaat een dikke klap op de vele smoeltjes van deze community zijn, die denken dat SQ42 in 2020 uit zou gaan komen. Ik had eind 2019 (na Citizencon 2019) al gezegd dat dit niet ging gebeuren en werd er flink voor gedownvote. Het is grappig om te zien hoe diezelfde mensen nu verbaasd zijn, vind dat echt mooi. :) _/-\o_

SQ42 eind 2021 op zijn VROEGST, en dat is waarschijnlijk te optimistisch, 2022 is veel waarschijnlijker. En voor een 2022 game, ziet de game er ook niet echt mooi meer uit, geen VRS, geen Raytracing, geen primitive shaders, geen Vulkan, de lijst is eindeloos. Het gehele project loopt al sinds 3.0 rondjes om z'n eigen staart.

[ Voor 13% gewijzigd door GoT.Typhoon op 21-08-2020 05:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Sebben schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 22:23:
Wat gaat de roadmap bieden waar jij blij van wordt?
Oh een roadmap mag van mij simpel of ingewikkeld zijn maar voor een bedrijf dat constant claimt transparant te zijn met respect voor backers vind ik dit dit soort "updates" vrij schaamteloos. Doel hiermee op de ironie dat zaken als feature creep en late (re)acties niet alleen gelden voor de ontwikkeling van de game zelf, maar dus ook voor het maken van een roadmap gelden.

@GoT.Typhoon Ik denk dat weinig mensen die het volgen verbaasd zijn over het uitstellen van SQ42, maar zonder noemenswaardige info over redenen van uitstel of de staat van de ontwikkeling snap ik elk kritisch geluid richting CiG.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

[ Voor 88% gewijzigd door FijneKerst op 04-09-2020 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sarethai
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-07 08:02
Ze zijn bezig met Vulkan maar dat is niet zo duidelijk omdat ze het om een voor mij onbekende reden "Gen 12 Renderer" noemen. Ik meen dat de ETA daarvoor Q4 2020 / Q1 2021 is, dus met enig geluk zit het er volgend jaar in. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

GoT.Typhoon schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 05:17:
De roadmap gaat een dikke klap op de vele smoeltjes van deze community zijn, die denken dat SQ42 in 2020 uit zou gaan komen. Ik had eind 2019 (na Citizencon 2019) al gezegd dat dit niet ging gebeuren en werd er flink voor gedownvote. Het is grappig om te zien hoe diezelfde mensen nu verbaasd zijn, vind dat echt mooi. :) _/-\o_
Uiteindelijk zijn we allemaal verliezers en zitten we in hetzelfde zinkende ruimteschuitje. Ik denk dat we er meer aan hebben als we mikken op samenwerken om zo meer druk uit te oefenen (wat een publisher ook zou doen, zie the pledge), dan dat we ons bezighouden met onderlinge afgunst. Dat geldt zowel voor downvotes op kritische opmerkingen, maar ook op 'ik zei het toch'-achtige borstklop sentimenten. Maar dat is natuurlijk slechts mijn mening en jouw goed recht ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Marctraider
Haha wat een joke die laatste roadmap post van CIG, bad damage control.

Dat er hier blijkbaar gewoon tientallen mensen dag en nacht aan een roadmap werken zegt me eigenlijk al genoeg, inclusief meetings e.d.

De commune eist gewoon wat de status is van SQ42, en dat kost echt niet meer dan een paar zinnen.

Ze blijven er omheen draaien, de commune wordt letterlijk gebruikt als melkkoe met een IQ van 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dat bedoelde ik dus in een eerdere reactie, grote lappen tekst en blabla verhalen, waar je bij in slaap valt. Waar zijn de luchtige Wingman - hangar video's, waar tenminste echt nieuwe content te zien was.

Het bugfix geneuzel op de huidige Alfa Tech-demo heb je niet veel aan. Laat ze bij de x.x releases houden en niet de x.x.x versies. Focus op het bouwen van een game, niet het patchen om het patchen om dat er een stel backers er over loopt te klagen. Verbeteringen komen vanzelf als men doorontwikkelt. Dat wat er nu is, is er puur om te zien wat werkt en wat niet.

De laatste dagen wat meer door gebracht in het forum van CIG zelf. Wat heb ik mij lopen verbazen over het feit dat er een aantal backers zijn die denken dat de 'Alfa' al een game is. Dat is het gewoon niet, het is een Tech-Demo om te laten zien wat men heeft en aan de andere kant om te kunnen testen wanneer wat grotere groepen spelers bezich zijn, maar dat lijkt bij sommigen gewoon niet binnen te komen.

[ Voor 26% gewijzigd door _Dune_ op 26-08-2020 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
*knip* reageer dan niet...

[ Voor 85% gewijzigd door Geronimous op 28-08-2020 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
_Dune_ schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 00:42:

De laatste dagen wat meer door gebracht in het forum van CIG zelf. Wat heb ik mij lopen verbazen over het feit dat er een aantal backers zijn die denken dat de 'Alfa' al een game is. Dat is het gewoon niet, het is een Tech-Demo om te laten zien wat men heeft en aan de andere kant om te kunnen testen wanneer wat grotere groepen spelers bezich zijn, maar dat lijkt bij sommigen gewoon niet binnen te komen.
Tech demo, alpha, pre-alpha. Iedereen heeft daar een eigen definitie van.
Maar een game is het inderdaad zeker niet.

Hoogstens wat aan elkaar geplakte functionaliteit.
Ik weet niet of dat de juiste weg is om een game te maken.
Ook weet ik niet in welke fase SC zit vergeleken met een regulier ontwikkelde game.
Kijkend naar New World of Cyberpunk 2077 daar hoor/zie je pas iets van na jaren ontwikkeling.
En af en toe eens een teaser, blog of een artikeltje om de hype in stand te houden.
Zijn Amazon en CD projekt ook begonnen met het aan elkaar plakken van Bepaalde functionaliteit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

[ Voor 92% gewijzigd door FijneKerst op 04-09-2020 16:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

*knip*

[ Voor 93% gewijzigd door Geronimous op 28-08-2020 22:10 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

Ik vind dat de toon sowieso wat gezelliger kan dan dit, daarnaast ben ik van mening dat we de discussie moeten splitsen. Het is voor de enthousiasteling niet leuk om continu geconfronteerd te worden met kritische reacties. Ik hoop dat jullie net als ik weinig genoegen halen uit het ontnemen van iemands plezier.

Daarom heb ik een apart topic gestart voor de kritische blik op de game en de ontwikkeling ervan:
[PC] Star Citizen - kritiek

Ik hoop dat we daarmee twee goede topics hebben, met betere kwaliteit en minder moddergooien. Zijn jullie voorstander?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sarethai
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-07 08:02
Sebben schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:21:
Ik vind dat de toon sowieso wat gezelliger kan dan dit, daarnaast ben ik van mening dat we de discussie moeten splitsen. Het is voor de enthousiasteling niet leuk om continu geconfronteerd te worden met kritische reacties. Ik hoop dat jullie net als ik weinig genoegen halen uit het ontnemen van iemands plezier.

Daarom heb ik een apart topic gestart voor de kritische blik op de game en de ontwikkeling ervan:
[PC] Star Citizen - kritiek

Ik hoop dat we daarmee twee goede topics hebben, met betere kwaliteit en minder moddergooien. Zijn jullie voorstander?
Het uiten van constructieve kritiek is essentieel om een gebalanceerde discussie te kunnen voeren. Wat mij betreft moet dat ook hier in deze topic kunnen.

Veel van wat hier langskomt kan ik echter geen kritiek meer noemen maar simpelweg haten/leedvermaak/frustratie en dat zie ik ook graag in een losse topic. Een prima idee dus.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Wel heel modern hoor zo'n apart topic zodat iedereen in zijn eigen bubbel kan doorleven.

Geen goed idee dus.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

Help!!!! schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:53:
Wel heel modern hoor zo'n apart topic zodat iedereen in zijn eigen bubbel kan doorleven.

Geen goed idee dus.
Sja ieder in zijn eigen bubbel klinkt inderdaad niet zo aantrekkelijk. Maar een echt argument geef je niet. Voor jou is het blijkbaar logisch, gezien je 'dus' maar ik zie het niet. Kan je het toelichten?

Er zijn hier denk ik genoeg mensen die geen zin hebben in elkaars voor en -tegen argumenten over SC. Watvoor doel dient het om elkaar daarmee te blijven confronteren? Als mensen hier enthousiast zijn en blij worden van de updates, waarom zouden we dat de grond in moeten boren?

Uiteindelijk bestaat elk forum uit bubbels. Het zijn allemaal verschillende interessegebieden. Ik denk dat SC en SC kritiek elk afzonderlijk genoeg te bieden hebben om 2 losse, interessante topics van te maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

[ Voor 83% gewijzigd door FijneKerst op 04-09-2020 16:44 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Dus als ik de negatieve punten wil lezen moet ik dan A gaan bijhouden en als ik de halleluja zaken wil zien moet ik naar B :? En als ik dan iets kritisch over B wil zeggen moet ik dan posten : He ik heb een reactie op jou ga maar even in A lezen :?

Er zijn nu eenmaal voors en tegens en die behoren normaal in 1 topic besproken te kunnen worden.

Ik vind het allemaal een veel te hoog snowflake gehalte hebben. "Alles wat mij niet bevalt moet maar ergens anders zodat ik er niet mee geconfronteerd wordt".

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Ik vind dat je gewoon je eigen mening mag uiten, zolang we elkaar maar aan de spelregels van het forum houden.

Ik kijk er ook kritisch naar, maar wil ook wel goede geluiden horen over het spel. Maar de laatste tijd is er gewoon geen nieuws.

Nu maar wachten op de roadmap die 8 jaar geleden al af had moeten zijn. :D

Trouwens jullie hebben allemaal gelijk, het gaat over een pre-Alpha, wat voorheen gewoon Alpha heette. Een Alpha gebruikt men alleen om te laten zien dat iets werkt, en dan gaan ze bezig met een nieuw project. Daarom zegt een Alpha of Pre-Alpha nog helemaal niets over het spel zelf. Dus oordelen kan, maar dit is niet een volledige game. Het werkt, en daarmee is het ook gewoon klaar (klaar als in, pas klagen na lancering).

Mijn vertrouwen is er niet meer, maar er is nog wel hoop. Het enige wat CR nog kan redden is een lancering van een gelikte versie van SQ42 en dan is iedereen alles vergeten :D (Dat is waar ik op hoop).

Het ontwikkelen kost eenmaal tijd, maar had eerlijk niet verwacht dat SQ42 zo lang op zich zou laten wachten. Kan niet wachten tot ik met het spel los kan gaan. Ik heb echt liever een goed werkende SQ42 dan een PU. Voor zolang ga ik niet in de Alpha, al heel lang niet meer gedaan. Ik ga me wel eerst bezig houden met Elite Dangerous Odyssey en dan zien we wel verder.

Ik vind de ontwikkeling in de vorm van ED dan toch iets beter, je hebt iets tastbaars. Daarna ontwikkelen ze de systemen verder. Dit had CR kunnen doen na een goede lancering van SQ42. Maar blijkbaar hebben ze daar nog steeds een goede Cashflow.
eL_Jay schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:18:
[...]

Nee bornhald, jij geeft niet alleen jouw mening. Jij geeft een feitelijke weergave van de realiteit onderbouwd met te verifiëren feiten MET bronvermelding. Verlaag jouw topbijdrage aub niet tot het niveau van de mensen die hier wel alleen hun mening spuien
Absoluut met je eens. Vanuit de bron kun je je eigen mening vormen. Soms is het gewoon goed om even afstand te houden, een helicopter view te hebben om het groter geheel te zien. Sommigen willen het niet weten, die mensen heb je altijd. :)

[ Voor 17% gewijzigd door DutchWalnut op 26-08-2020 14:21 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Bornhald schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 18:35:
Nee bornhald, jij geeft niet alleen jouw mening. Jij geeft een feitelijke weergave van de realiteit onderbouwd met te verifiëren feiten MET bronvermelding. Verlaag jouw topbijdrage aub niet tot het niveau van de mensen die hier wel alleen hun mening spuien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

[ Voor 89% gewijzigd door FijneKerst op 04-09-2020 16:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
IMDB: Chasing the Equinox (TV Movie 2020) - Full Cast & Crew

Roberto is alvast lekker terug naar documentaires maken, terwijl hij zich al meer dan een halfjaar niet heeft laten zien aan de community. Weer een rood-vlagje voor erbij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marctraider
*knip* wat dus al wordt gezegd, mag dit soort getroll mooi wegblijven.

[ Voor 79% gewijzigd door Geronimous op 26-08-2020 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

GoT.Typhoon schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:03:
IMDB: Chasing the Equinox (TV Movie 2020) - Full Cast & Crew

Roberto is alvast lekker terug naar documentaires maken, terwijl hij zich al meer dan een halfjaar niet heeft laten zien aan de community. Weer een rood-vlagje voor erbij. :)
Volgens zijn imdb profiel pagina is SC 'in post production'. Dus de release is aanstaande I guess :+ :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Marctraider schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:07:
Hahahahahaha. En de delusional backers maar denken dat de dream gaem nog bestaat.
Kijk dergelijke reacties is niet nodig aangezien deze absoluut niets toevoegd. :/ Dergelijke reacties zijn dus inderdaad niet gewenst, nergens op het forum overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

_Dune_ schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:33:
[...]

Kijk dergelijke reacties is niet nodig aangezien deze absoluut niets toevoegd. :/ Dergelijke reacties zijn dus inderdaad niet gewenst, nergens op het forum overigens.
Ja jammer.. terwijl hij wel de scoop poster is op het reddit topic. Daar dan weer wel nuttig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cagXZ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 23:45
Persoonlijk denk ik dat de huidige game in een spiraal van ideeën zit. Als alles nou gestroomlijnd gepland was en alle core physics/mechanics voor de alpha was gepland.. Kon CIG zich daarna in de bèta misschien zich focussen op meer features.. Maar ze zijn zoals een andere tweaker dat zei "ze zitten in een scope creep". Het verbaasd mij daarom ook niet dat het zo belachelijk lang zal en gaan duren :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:27
Dat is zeker zo, maar er zijn in de tussentijd meerdere triple A games met soortgelijke (en kleinere!) budgetten uitgekomen.

Dit gaat hem gewoon niet meer worden. Wat er uiteindelijk wel released is ondertussen alweer zo achterhaald en matig dat niemand het speelt.

Ik log nog wel een keer per jaar in om te kijken naar mijn weggegooide geld (schip) en dat is altijd een goed momentje om even stil te staan bij wat ik wel en niet wil backen. :Y

(Ondertussen al meerdere projecten gebacked die wél naar alle tevredenheid gereleased zijn!)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

DutchWalnut schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:18:
Ik vind dat je gewoon je eigen mening mag uiten, zolang we elkaar maar aan de spelregels van het forum houden.
Dat mag ook, daar gaat het niet om. Ik ben de laatste die voor censuur is. Maar er is genoeg te zeggen vanuit beide perspectieven. Ik denk alleen dat het topic wat verzuurt als je het allebei in hetzelfde topic doet.
Help!!!! schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 13:59:
Dus als ik de negatieve punten wil lezen moet ik dan A gaan bijhouden en als ik de halleluja zaken wil zien moet ik naar B :? En als ik dan iets kritisch over B wil zeggen moet ik dan posten : He ik heb een reactie op jou ga maar even in A lezen :?
Het klinkt heel ingewikkeld en een verschrikkelijk ongemak als je het zo zegt, maar is dat in de praktijk niet zo met elk onderwerp op forums? Als je X wilt lezen moet je naar A, als je Y wilt lezen moet je naar B.

Maar op zich een goed punt. Dat brengt je tot de vraag of de kritische blik een ander onderwerp is dan de roze bril. Er is in elk geval genoeg over beiden te zeggen. Op Reddit zijn het twee losse topics die wat mij betreft prima functioneren. Ik kijk graag bij allebei.

Mijn motivatie was vooral om de enthousiaste community hier op Tweakers (zover die nog bestaat) niet tot last te zijn. Kan me voorstellen dat het irritant is als elk beetje nieuws tot op het bot afgekraakt wordt. Ookal is daar hele goede reden toe en genoeg mogelijkheid om dat constructief te doen. Ik denk dat dit niet de bedoeling was van de starter van dit topic, het voelt daarom een beetje als een hijack.

Daarnaast denk ik dat dedicated topic interessanter is, met een goede openingspost met evt een knappe timeline en opsomming van gebroken beloftes.

Maar nogmaals, het is maar een suggestie. Als ik de enige ben die het een goed idee vindt, dan is het dat blijkbaar niet :')

-edit-
kleine toevoegingenn

[ Voor 7% gewijzigd door Sebben op 26-08-2020 17:07 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Mijn 2 cents: hoewel het motief nobel is lijkt mij 2 gescheiden topics zeer onwenselijk, het zal veel onduidelijkheid veroorzaken doordat wat voor de ene tweaker een “objectieve blik” voor een ander een onnodige positieve of negatieve blik is. Daarbij creëer je 2 bubbels die noodzakelijkerwijs een vertekend beeld geven van de werkelijke ontwikkeling van Star Citizen.

Zolang de inhoud maar centraal staat, en losse flodders/ flames als van @Marctraider achterwegen blijven, lijkt mij er niet veel mis mee om ook de misstanden in de ontwikkeling hier te bespreken. Wellicht kunnen mods iets eerder ingrijpen, of kan er een topic warning gemaakt worden (zou ik wel jammer vinden) als mensen zich aan bepaalde uitlatingen storen. Persoonlijk heb ik niet veel moeite met posts die de grens opzoeken van objectiviteit, je hebt altijd de keuze om zaken te negeren. Voor grensoverschrijdingen is er de TR..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• roepie88
Zolang het constructieve kritiek is, helemaal prima om dat allemaal bij elkaar te houden.
Echter als iemand er plezier uithaalt om alleen maar te zuurpruimen, dan mag zo’n persoon dat wat mij betreft ergens anders doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

De consensus is helder. Het lijkt erop dat ik een niet bestaand probleem probeerde op te lossen. Ik heb verzocht of het andere topic gesloten kan worden. Game on hier :)

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Sebben schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 20:50:
De consensus is helder. Het lijkt erop dat ik een niet bestaand probleem probeerde op te lossen. Ik heb verzocht of het andere topic gesloten kan worden. Game on hier :)
Ik denk wel dat wel het belangrijkste vergeten en dat is dat we allemaal een werkende game willen zien.

• roepie88
Sebben schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 20:50:
Het is weldegelijk een bestaand probleem.
Ik heb op dit forum nog geen ander topic gevonden (opzettelijk of onopzettelijk) waar de meningen zo ver uit elkaar liggen en waar bij sommige onderwerpen de gemoederen als een smeulend vuurtje regelmatig enorm kunnen oplaaien.
75% van de bosbranden komt door menselijk handelen en hier kunnen we er ook wat van :)

Misschien is alleen de geboden oplossing iets te rigoureus (oeps, ik gebruik weer een opa woord :+ ) dus we gaan door om er als volwassen forum bijdragers mee om te gaan.
Als er maar ruimte blijft om hier en daar wat te prikken of een grap te maken.
Zoals hiervoor is aangeven, we willen uiteindelijk straks een mooie game kunnen spelen. Tenminste, de meeste onder ons.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

Om weer even on topic te gaan, ik heb Luke Plunkett van Kotaku gemaild. Die heeft meerdere artikelen aan het onderwerp gewijd. Ik was benieuwd of hij op de hoogte is van de afwezigheid van de sleutelfiguren en of ze er al meer van weten. Hij was op de hoogte maar ze weten niet meer, ze zijn ook nog aan het afwachten wat er gebeuren gaat.

Dit is de laatste keer dat Chris gezien was, wat voor het eerst zonder trouwring is. Voer voor geruchten

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

[ Voor 92% gewijzigd door FijneKerst op 04-09-2020 16:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Recon24
Deze hele topic is totaal ontspoort en kan geplaatst worden tussen de threads, die zo nu en dan opduiken op ResetEra of Neogaf. Mensen schreeuwen een aantal keer, roepen een hoop onwaarheden en zijn er daarna weer vandoor.

Men is niet eens meer bezig hier met het behandelen van SC, maa gaan serieus in op het prive leven van deze mensen. Ook die aannames van "Chis is voor het laatst dan en da gezien in een show". Ja boeie, hij doet toch Pillar talk om de 3 maanden. Discolando is gewoon de persoon die alle shows doet op dit moment.
GoT.Typhoon schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 05:17:
[...]

SQ42 eind 2021 op zijn VROEGST, en dat is waarschijnlijk te optimistisch, 2022 is veel waarschijnlijker. En voor een 2022 game, ziet de game er ook niet echt mooi meer uit, geen VRS, geen Raytracing, geen primitive shaders, geen Vulkan, de lijst is eindeloos. Het gehele project loopt al sinds 3.0 rondjes om z'n eigen staart.
Aan de graphics pipeline kan gewoon gewerkt worden zoals ze nu ook doen en VRS voegt overigens niks toe aan graphics, maar alleen performance. VRS maakt een game namelijk niet mooier. Raytracing zou niet eens een prio moeten zijn, dus snap niet dat dit aangehaald wordt? De rest is leuk maar zegt toch verder niks? weet je überhaupt wat ze allemaal gebruiken. De gen12 renderer waar ze aan werken en die ze gaan implementeren in de komende patches is juist DX12/Vulkan. Kan je gewoon lezen in de laatste paar monthly reports.

Voor de rest 3.10.2 werkt echt qua performance zoveel beter dan eerder patches. Je kan prima "uren" spelen zonder dat je überhaupt last hebt van crashes. Al sinds 3.10, heb ik hetzelfde schip met vehicle erin, waar ik mee uitlog op bepaalde manen waar ik mine. Onderhand liggen de blikjes en flesjes drinken ook letterlijk in mijn schip als afval.
chaoscontrol schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:44:
[...]

Dat is zeker zo, maar er zijn in de tussentijd meerdere triple A games met soortgelijke (en kleinere!) budgetten uitgekomen.

Dit gaat hem gewoon niet meer worden. Wat er uiteindelijk wel released is ondertussen alweer zo achterhaald en matig dat niemand het speelt.

Ik log nog wel een keer per jaar in om te kijken naar mijn weggegooide geld (schip) en dat is altijd een goed momentje om even stil te staan bij wat ik wel en niet wil backen. :Y

(Ondertussen al meerdere projecten gebacked die wél naar alle tevredenheid gereleased zijn!)
Ben benieuwd naar een voorbeeld als je die hebt? En ben benieuwd wat er dan zo matig is uiteindelijk wat ze releasen? Als het "tegen die tijd" matig is, dan is dat het nu ook. Dus die punt die je hier probeert te maken, gaat namelijk nergens over.

[ Voor 17% gewijzigd door Recon24 op 28-08-2020 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
Aab de graphics pipeline kan gewoon gewerkt worden zoals ze nu ook doen en VRS voegt overigens niks toe aan graphics, maar alleen performance. VRS maakt een game namelijk niet mooier. Raytracing zou niet eens een prio moeten zijn, dus snap niet dat dit aangehaald wordt? De rest is leuk maar zegt toch verder niks? weet je überhaupt wat ze allemaal gebruiken. De gen12 renderer waar ze aan werken en die ze gaan implementeren in de komende patches is juist DX12/Vulkan. Kan je gewoon lezen in de laatste paar monthly reports.
In 2022 verwacht ik gewoon raytracing in een game, geen faked baked lighting. En ik weet inderdaad dat ze aan de Vulkan renderer werken, maar gaan geen idee voor welke versie ze gaan, ik hoop de nieuwste, want dan komen ze hopelijk nog een beetje mee (de nieuwste heeft overigens raytracing support).

Daarnaast ben ik goed op de hoogte wat VRS doet, en dit zorgt juist voor extra performance, performance die weer headroom biedt voor het verbeteren van de graphics. :)

Het lijkt er echter op dat Star Citizen er lekker achteraan gaat hobbelen, omdat ze vinden dat mensen de game met huidige hardware moeten kunnen blijven spelen (terwijl de game uitkomt in 2022). Daarnaast is het niet eens om te spelen op dit moment, maar om te testen. Ik hoop het beste, maar tot nu toe zie ik niet hoe CIG met deze mindset de mooiste game van 2022 neer gaat zetten.

Je kan je afvragen wat een studio zou doen, als de gordijnen dichtwaren (iets wat CIG ook moet beseffen), dan knallen ze gewoon alle grafische en laatste technologie erin die ze kunnen. Als CIG dat nu niet doet, dan stellen ze dus de playability van de game, voor de development van de game, wat weeral een dikke red-flag is. Want hoe leuk dit ook allemaal klinkt (want lekker spelen tijdens alpha, toch?!.... (mij niet gezien), komt dit met veel en dan ook veel teveel overhead. Gaan ze nu bijvoorbeeld alles lekker baken, en dan over 2 jaar komen ze ineens ja... we moeten toch wel raytracing gaan doen, nou lekkere bezigheidstherapie voor die lighting artists dan.

Een groot gedeelte van deze community (die vraagt om een playable experience), in tandem met CIG, zijn dan ook een van de grootste redenen waarom het allemaal zolang duurt, en waarom het ook nog 2-3 jaar gaat duren. :) Ik vind het allemaal prima, maar vraag mij sterk af of deze community wel weet waar ze om vragen.

[ Voor 41% gewijzigd door GoT.Typhoon op 27-08-2020 10:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 11:01
Recon24 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:47:
Deze hele topic is totaal ontspoort en kan geplaatst worden tussen de threads, die zo nu en dan opduiken op ResetEra of Neogaf. Mensen schreeuwen een aantal keer, roepen een hoop onwaarheden en zijn er daarna weer vandoor.

Men is niet eens meer bezig hier met het behandelen van SC, maa gaan serieus in op het prive leven van deze mensen. Ook die aannames van "Chis is voor het laatst dan en da gezien in een show". Ja boeie, hij doet toch Pillar talk om de 3 maanden. Discolando is gewoon de persoon die alle shows doet op dit moment.

[...]

Aab de graphics pipeline kan gewoon gewerkt worden zoals ze nu ook doen en VRS voegt overigens niks toe aan graphics, maar alleen performance. VRS maakt een game namelijk niet mooier. Raytracing zou niet eens een prio moeten zijn, dus snap niet dat dit aangehaald wordt? De rest is leuk maar zegt toch verder niks? weet je überhaupt wat ze allemaal gebruiken. De gen12 renderer waar ze aan werken en die ze gaan implementeren in de komende patches is juist DX12/Vulkan. Kan je gewoon lezen in de laatste paar monthly reports.

Voor de rest 3.10.2 werkt echt qua performance zoveel beter dan eerder patches. Je kan prima "uren" spelen zonder dat je überhaupt last hebt van crashes. Al sinds 3.10, heb ik hetzelfde schip met vehicle erin, waar ik mee uitlog op bepaalde manen waar ik mine. Onderhand liggen de blikjes en flesjes drinken ook letterlijk in mijn schip als afval.

[...]

Ben benieuwd naar een voorbeeld als je die hebt? En ben benieuwd wat er dan zo matig is uiteindelijk wat ze releasen? Als het "tegen die tijd" matig is, dan is dat het nu ook. Dus die punt die je hier probeert te maken, gaat namelijk nergens over.
Mwah vind het niet gek dat mensen vragen gaan stellen over Chris als hij volgens IMDB vrolijk filmwerk zit te doen. Dit spel loopt jaren achter qua beloftes en als je CEO dan nog wat gaat hobbyen "on the side" dan is dat niet echt netjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
GoT.Typhoon schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:50:
[...]

In 2022 verwacht ik gewoon raytracing in een game, geen faked baked lighting. En ik weet inderdaad dat ze aan de Vulkan renderer werken, maar gaan geen idee voor welke versie ze gaan, ik hoop de nieuwste, want dan komen ze hopelijk nog een beetje mee (de nieuwste heeft overigens raytracing support).

Daarnaast ben ik goed op de hoogte wat VRS doet, en dit zorgt juist voor extra performance, performance die weer headroom biedt voor het verbeteren van de graphics. :)
Maar je doet net alsof elke game die nu op de markt komt standaard RT heeft, terwijl dat helemaal niet zo is. Hoe kom je erbij dat SC "fakes baked lighting"? Dat is gewoon dynamische belichting namelijk. De zon in SC zorgt gewoon voor dynamische belichting (misschien het verschil eens opzoeken)?

Voor een game als SC en open wereld game hebben ze juist een zeer geavanceerd lighting system. Een game hoeft geen VRS te hebben als het goed gebruik maakt van resources. VRS zorgt voor blur en lagere res op achtergrond textures. VRS is geen MUST, net als dat Raytracing geen must hoeft te zijn voor. RT heeft ook verschillende manieren van implementatie, en het is nou niet alsof raytracing beter is voor je resources.
Je kan je afvragen wat een studio zou doen, als de gordijnen dichtwaren (iets wat CIG ook moet beseffen), dan knallen ze gewoon alle grafische en laatste technologie erin die ze kunnen. Als CIG dat nu niet doet, dan stellen ze dus de playability van de game, voor de development van de game, wat weeral een dikke red-flag is. Want hoe leuk dit ook allemaal klinkt (want lekker spelen tijdens alpha, toch?!.... (mij niet gezien), komt dit met veel en dan ook veel teveel overhead. Gaan ze nu bijvoorbeeld alles lekker baken, en dan over 2 jaar komen ze ineens ja... we moeten toch wel raytracing gaan doen, nou lekkere bezigheidstherapie voor die lighting artists dan.
Tja die mensen moeten toch ook aan het werk blijven? Alles implementeren wat er qua tech is, schiet niet op. Je hebt niet alles nodig namelijk voor je engine en je het ook alternatieven of tech wat ze zelf ontwikkelen. Voor Halo Infinte zou er ook een RT patche naderhand komen. Je kan hier ook stellen waarom niet meteen en waarom pas achteraf? Blijkbaar is toevoegen van RT is niet zo'n ramp. RT lighting zou voor SC alleen oor reflecties en shadows interessant zijn, maar volledig global lighting renderen met RT gaat hem echt niet worden. Dat vraagt nogal erg veel van je GPU en dan gaan mensen weer klagen dat het niet te spelen is.

SC ziet er zonder RT al bloedmooi uit.

[ Voor 34% gewijzigd door Recon24 op 27-08-2020 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
Maar je doet net alsof elke game die nu op de markt komt standaard RT heeft, terwijl dat helemaal niet zo is. Hoe kom je erbij dat SC "fakes baked lighting"? Dat is gewoon dynamische belichting namelijk. De zon in SC zorgt gewoon voor dynamische belichting (misschien het verschil eens opzoeken)?
Hoe kom je erbij. Inderdaad de zon is dynamisch, maar loop eens rond in je schip zou ik zeggen, en kijk naar de belichting, zie jij die shadows casten (spoiler: nope). Er zit echt onzettend veel baked lighting in Star Citizen, een kleine schatting is 80-90%, ook de lichtjes van de gebouwen in steden bijvoorbeeld, allemaal hard baked (self illuminating textures wordt hier veelvuldig gebruikt).

Raytracing is niet perse beter voor de resources, maar in 2022 zijn we alweer 2 generaties aan videokaarten verder, en Nvidia zegt nu al dat het met de komende generatie helemaal klaar is voor full-blown RTX, en dat performance al eigenlijk niet meer meeweegt in de keuze. Hoewel ik het met je eens ben dan VRS niet een kritiek iets is (het zit standaard in DX12 Ultimate), is het wel een mooie bijkomstigheid. Je laat het overigens voorkomen alsof alles heel blurry wordt, maar het idee van VRS is dat je het niet ziet.

Raytracing is overigens niet alleen voor het oog, ook voor development van de game, baked lighting is namelijk zo oud, en zo arbeidsintensief dat het niet opschiet. Raytracing biedt veel snellere resultaten, en werkt veel makkelijker real-time in engine waardoor er een veel snellere workflow ontstaat, wat tevens ook een van de redenen is waarom de gehele industrie hier zo graag naartoe beweegt (en waarom raytracing wat sinds 2017 pas is geintroduceerd, toch wel behoorlijk snel gaat).

• Recon24
GoT.Typhoon schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:02:
[...]

Hoe kom je erbij. Inderdaad de zon is dynamisch, maar loop eens rond in je schip zou ik zeggen, en kijk naar de belichting, zie jij die shadows casten (spoiler: nope). Er zit echt onzettend veel baked lighting in Star Citizen, een kleine schatting is 80-90%, ook de lichtjes van de gebouwen in steden bijvoorbeeld, allemaal hard baked (self illuminating textures wordt hier veelvuldig gebruikt).

Raytracing is niet perse beter voor de resources, maar in 2022 zijn we alweer 2 generaties aan videokaarten verder, en Nvidia zegt nu al dat het met de komende generatie helemaal klaar is voor full-blown RTX, en dat performance al eigenlijk niet meer meeweegt in de keuze. Hoewel ik het met je eens ben dan VRS niet een kritiek iets is (het zit standaard in DX12 Ultimate), is het wel een mooie bijkomstigheid. Je laat het overigens voorkomen alsof alles heel blurry wordt, maar het idee van VRS is dat je het niet ziet.

Raytracing is overigens niet alleen voor het oog, ook voor development van de game, baked lighting is namelijk zo oud, en zo arbeidsintensief dat het niet opschiet. Raytracing biedt veel snellere resultaten, en gaat werkt veel makkelijk real-time in engine waardoor er een veel snellere workflow ontstaat, wat tevens ook een van de redenen is waarom de gehele industrie hier zo graag naartoe beweegt (en waarom raytracing wat sinds 2017 pas is geintroduceerd, toch wel behoorlijk snel gaat).
Ik verwacht heus wel dat het graphics team en engine team/VFX teams hiermee experimenteren voor SC, maar was nu nog geen prio. Ook de gen12 renderer moet eerst geïmplementeerd moet worden willen ze verder gaan bouwen op RT.

Ook al krijgt SC of Squadron 42 pas in 2022 RT dan lopen ze niet achter ofzo. Het is niet alsof er velen soortgelijke games als SC op de markt zijn die qua beleving en detail dichtbij komen. We kunnen ED wel noemen, maar die hobbelt nu juist weer achter SC aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Recon24 op 27-08-2020 11:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

Jij roept nu ook maar wat. Kom maar door met je goede argumenten.
Nou, dat vind ik bestwel 'boeie' ja. Als iemand 300 miljoen in crowdfunding ophaalt, waarvan een deel van mij is, vind ik het wel interessant of die persoon enigszins een stabiel leven heeft. Chris heeft geen beste trackrecord, Sandi al helemaal niet. Dat mens spoort niet. Dus ja, zolang zij officieel aan het roer staan, is hun privé leven (voor mij) zéker interessant.

Bovendien, 300 miljoen he. Waarom heeft Chris niet zoals normaal met elke enorme milestone meteen een video gepost om zijn backers te bedanken? Elke 3 maanden doet hij een video, waarom is de vorige dan 4 maanden geleden?

En je doet wel alsof alles zo lekker gaat, maar volgende maand zou SQ42 uitkomen. Denk je echt dat dit gaat gebeuren?

Dit is overigens een beetje de reden waarom ik het wilde opsplitsen. Elke opmerking wordt een strijd en je moet continu alles verdedigen van 2 kanten. Vermoeiende discussies en eindigt altijd met een soort verantwoording die je moet afleggen: ja SC ziet er leuk uit, maar nee ik vind het geen fatsoenlijk speelbare game. Na 10 jaar dev tijd is het gewoon te triest voor woorden. En ja, ik weet hoe een normale development cycle er uit ziet, ja ik heb professionele ervaring in de gamewereld, en ja ik heb andere alpha games gespeeld.

• GoT.Typhoon
Recon24 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:15:
[...]

Ik verwacht heus wel dat het graphics team en engine team/VFX teams hiermee experimenteren voor SC, maar was nu nog geen prio. Ook de gen12 renderer moet eerst geïmplementeerd moet worden willen ze verder gaan bouwen op RT.

Ook al krijgt SC of Squadron 42 pas in 2022 RT dan lopen ze niet achter ofzo. Het is niet alsof er velen soortgelijke games als SC op de markt zijn die qua beleving en detail dichtbij komen. We kunnen ED wel noemen, maar die hobbelt nu juist weer achter SC aan.
Zelfs als Star Citizen raytracing krijgt in 2022, vraag ik mij sterk af of het alle development overhead/temporary solutions die nu worden verzonnen, of dat het waard was. De tijd zal het leren, maar ik vind heel de quarterly builds en stabilization overhead, toch in een steeds minder efficiente vorm van development uitmonden.

Zelf doe ik een gok, en denk ik dat ze SQ42 gewoon zover gaan duwen als ze kunnen (met RT, en alle nieuwe technieken), dit is immers niet voor het publieke oog speelbaar/testbaar, dus daar hoeven ze (godzijdank) geen rekening te houden met de commune. Dit zou ook verklaren waarom we de afgelopen 3 jaren enkel wat dripfeeding van content hebben gezien, en buiten 3.3 (OCS), geen zeer noemenswaardige veranderingen in Star Citizen hebben gezien. Maar dit is natuurlijk 100% speculaas van mijn kant, maar het zou wel nog enigzins sense maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
roepie88 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 07:55:
[...]

Ik heb op dit forum nog geen ander topic gevonden (opzettelijk of onopzettelijk) waar de meningen zo ver uit elkaar liggen en waar bij sommige onderwerpen de gemoederen als een smeulend vuurtje regelmatig enorm kunnen oplaaien.
Ik heb ook nog bij weinig andere games gemerkt dat sommige fans zo totaal niet open staan voor enige kritiek. Er is wel vaker iets geschreven op de FP over SC. Als je dan kritiek uit over de voortgang van de development wordt je verweten dat je ingehuurd wordt om actief negatief te zijn over SC en nog meer van dat soort gestoorde complot theorieën. Of in de meer matige vorm mag je er niks van zeggen want "jij snapt niet hoe het spel bedoelt is" of "als het je niet bevalt dan moet je maar iets anders gaan doen". De fans beginnen meer op cultvolgers te lijken dan gewoon mensen die een spelletje willen spelen.

• Recon24
Sebben schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:24:
[...]

Jij roept nu ook maar wat. Kom maar door met je goede argumenten.

[...]

Nou, dat vind ik bestwel 'boeie' ja. Als iemand 300 miljoen in crowdfunding ophaalt, waarvan een deel van mij is, vind ik het wel interessant of die persoon enigszins een stabiel leven heeft. Chris heeft geen beste trackrecord, Sandi al helemaal niet. Dat mens spoort niet. Dus ja, zolang zij officieel aan het roer staan, is hun privé leven (voor mij) zéker interessant.

Bovendien, 300 miljoen he. Waarom heeft Chris niet zoals normaal met elke enorme milestone meteen een video gepost om zijn backers te bedanken? Elke 3 maanden doet hij een video, waarom is de vorige dan 4 maanden geleden?

En je doet wel alsof alles zo lekker gaat, maar volgende maand zou SQ42 uitkomen. Denk je echt dat dit gaat gebeuren?

Dit is overigens een beetje de reden waarom ik het wilde opsplitsen. Elke opmerking wordt een strijd en je moet continu alles verdedigen van 2 kanten. Vermoeiende discussies en eindigt altijd met een soort verantwoording die je moet afleggen: ja SC ziet er leuk uit, maar nee ik vind het geen fatsoenlijk speelbare game. Na 10 jaar dev tijd is het gewoon te triest voor woorden. En ja, ik weet hoe een normale development cycle er uit ziet, ja ik heb professionele ervaring in de gamewereld, en ja ik heb andere alpha games gespeeld.
Nu haal ik uit je verhaal hier nog steeds niet uit welke argumenten je hier van mij verwacht? Vertel me dan eerst eens wat ik "hier maar roep".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bornhald
[b]Sebben schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:24:

Helemaal mee eens.

CIG heeft ervoor gekozen om een publieke organisatie te zijn waarbij geld via crowdfunding opgehaald wordt en zekere mensen ALTIJD op de voorgrond hebben gestaan omdat vanaf dag 1 Onderandere omdat dit een Chris Roberts game is. Dat is waarom het geld binnen is gehaald!

Wanneer ze er dan niet zijn valt dat op. Wanneer ze dan ineens andere dingen gaan doen is dat nog raarder en je zou zelfs kunnen zeggen zorgwekkend.

Als een Jared weg zou gaan is dat prima, dan gaat hij weg het is namelijk niet de grote droom van Jared en hij is niet het boegbeeld. Dat is de familie Robberts, Chris, Erin en Sandi en met name Chris en Sandi zijn vanaf dag 1 de boegbeelden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
Ik ga het even over een andere boeg gooien. Voor de gedesinteresseerde:

Esperia Talon Q&A:
https://robertsspaceindus...g/17745-Q-A-Esperia-Talon

Ship Showdown:
Thursday brings the epic return of SHIP SHOWDOWN, our annual multi-phase competition to determine the best ship in the ‘verse, as decided by you! It kicks off with Phase 1, where we challenge you to champion your favorite flyable or drivable vehicle! You can do this however you see fit – bake a cake, snap a screenshot, paint a portrait, write a song, or anything else you can think of! We’ve got a lot of fun additions this year that we think you’ll like, ranging from sweet new prizes to a Free Fly in the latter half of the competition. Stay tuned, because more information is coming your way later this week!
Altijd weer leuk om iets creatiefs te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

Recon24 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:59:
[...]

Nu haal ik uit je verhaal hier nog steeds niet uit welke argumenten je hier van mij verwacht? Vertel me dan eerst eens wat ik "hier maar roep".
Ik heb geen zin om deze weg te bewandelen en ik had dan ook niet moeten happen op jouw opmerking.

• Recon24
Sebben schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:39:
[...]

Ik heb geen zin om deze weg te bewandelen en ik had dan ook niet moeten happen op jouw opmerking.
Ja zo kan het ook idd ;)
GoT.Typhoon schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:25:
[...]

Zelfs als Star Citizen raytracing krijgt in 2022, vraag ik mij sterk af of het alle development overhead/temporary solutions die nu worden verzonnen, of dat het waard was. De tijd zal het leren, maar ik vind heel de quarterly builds en stabilization overhead, toch in een steeds minder efficiente vorm van development uitmonden.

Zelf doe ik een gok, en denk ik dat ze SQ42 gewoon zover gaan duwen als ze kunnen (met RT, en alle nieuwe technieken), dit is immers niet voor het publieke oog speelbaar/testbaar, dus daar hoeven ze (godzijdank) geen rekening te houden met de commune. Dit zou ook verklaren waarom we de afgelopen 3 jaren enkel wat dripfeeding van content hebben gezien, en buiten 3.3 (OCS), geen zeer noemenswaardige veranderingen in Star Citizen hebben gezien. Maar dit is natuurlijk 100% speculaas van mijn kant, maar het zou wel nog enigzins sense maken.
Het zou allemaal leuk zijn, maar nog steeds geen prio. Graphics team heeft al eens gesproken dat ze hebben gekeken naar RT en wat R&D hebben gedaan, maar voor de rest is dit geen prio vanwege de gen12 renderer.

Ook al komen ze pas in 2022 met RT, dan zijn ze er prima "op tijd" bij. Het is niet zo dat we nu in de komende 1.5 jaar games op de consoles en pc gaan zien die überhaupt full RT gaan gebruiken. Ene game gebruikt het alleen voor shadows, andere game voor reflecties en shadows. Komende tijd zal dit niet anders zijn namelijk en in 2022 ook niet. Het gaat allemaal ten koste van je performance en sinds niet iedereen een RT capable kaart heeft, moeten ze sowieso ook andere lighting tech ondersteunen.

[ Voor 79% gewijzigd door Recon24 op 27-08-2020 13:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Dat de graphics tegen de tijd dat deze game echt uitkomt verouderd zijn (ook zonder RT) geloof ik direct.

Wel of geen RT lijkt me momenteel echt volkomen onbelangrijk en nul prioriteit hebben in het licht van alle openstaande issues.

PC Specs

• Basekid
Ik denk dat wel/geen RT eerder een symptoom/voorbeeld is van de situatie. Omdat ze er zo lang over doen zijn steeds meer en meer van hun verkooppunten (grafische praal, formaat spelwereld, seamless transisties) steeds meer "gewoon" en vinden we het eerder raar als het niet in een spel zit.

Als SQ42 en SC rond 2021 uitkomen, dan moeten ze opboxen tegen games zoals Cyberpunk 2077, HZD2, Hitman 3.

Ik geloof best dat het nog steeds een heel tof spel kan worden (als het ooit uitkomt in een echte 1.0 versie), maar door er zolang over te doen verhoog je wel steeds de verwachtingen, terwijl de concurrentie ook niet stilzit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
Basekid schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:32:
Ik denk dat wel/geen RT eerder een symptoom/voorbeeld is van de situatie. Omdat ze er zo lang over doen zijn steeds meer en meer van hun verkooppunten (grafische praal, formaat spelwereld, seamless transisties) steeds meer "gewoon" en vinden we het eerder raar als het niet in een spel zit.

Als SQ42 en SC rond 2021 uitkomen, dan moeten ze opboxen tegen games zoals Cyberpunk 2077, HZD2, Hitman 3.

Ik geloof best dat het nog steeds een heel tof spel kan worden (als het ooit uitkomt in een echte 1.0 versie), maar door er zolang over te doen verhoog je wel steeds de verwachtingen, terwijl de concurrentie ook niet stilzit.
Spot on. Daarnaast is de kans niet heel groot dat die 2021 uitkomt, tenzij ze m rushen, want qua tech is de game gewoon nog niet klaar. Een game heeft 6-12 maanden nodig om getest te worden (zeker een game op de schaal van SC), en het overgrote deel aan tech is nog niet eens klaar. Denk hierbij aan Vulkan, Physics refactor, docking (en de bijbehorende tech), en nog een hele slee aan andere zooi. Dit project is (mede dankzij de commune) nog minimaal 2 jaar weg.

• Recon24
Waar hebben we het over? SQ42 of SC? Heel van tech is in voor SQ42 namelijk niet nodig, wat voor SC wel het geval is.

Daarbij snap ik niet helemaal hoe deze game moet opboxen tegen games die totaal anders zijn? De graphics van SQ42 zijn over een 1.5 jaar nog steeds indrukwekkend te noemen en grafische aanpassingen kunnen tot de laatste fase nog worden veranderd, dit in tegenstelling tot andere elementen.

HZD2, CP2077 zijn totaal andere games en Hitman 3? serieus die mag niet eens een grafisch wonder genoemd worden.

Dit noem ik niet outdated en ook niet over 1.5 jaar. Men kan hier ook echt overdrijven naar mijn idee.

[ Voor 3% gewijzigd door Recon24 op 27-08-2020 15:05 ]

• Bornhald
Recon24 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:01:
Waar hebben we het over? SQ42 of SC? Heel van tech is in voor SQ42 namelijk niet nodig, wat voor SC wel het geval is.

Daarbij snap ik niet helemaal hoe deze game moet opboxen tegen games die totaal anders zijn? De graphics van SQ42 zijn over een 1.5 jaar nog steeds indrukwekkend te noemen en grafische aanpassingen kunnen tot de laatste fase nog worden veranderd, dit in tegenstelling tot andere elementen.

HZD2, CP2077 zijn totaal andere games en Hitman 3? serieus die mag niet eens een grafisch wonder genoemd worden.
De reden dat ze daarmee vergeleken worden omdat dat een paar van de grote AAA games zijn die 2021 uit gaan komen. Dus als CIG geld met de verkoop van SQ42 dan zullen ze mensen moeten weten te enthousiasmeren die niet al backer zijn. En dat zijn dezelfde mensen die ook naar eerder genoemde spellen zullen kijken.

Voor wat betreft de vraag of het indrukwekkend is, knap dat jij dat al weet, het enige wat ik zie is een trailer, daar hebben ze er bij CIG al verschillende van gemaakt en die zien er inderdaad tot in de puntjes gelikt uit. Maar is geen zuivere weerspiegeling van SQ42. Simpelweg het is geen gameplay, je weet wel die gamplay trailer die ze zouden tonen ergens begin Q2

[ Voor 3% gewijzigd door Bornhald op 27-08-2020 15:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

[ Voor 93% gewijzigd door FijneKerst op 04-09-2020 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
Bornhald schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:15:
[...]

De reden dat ze daarmee vergeleken worden omdat dat een paar van de grote AAA games zijn die 2021 uit gaan komen. Dus als CIG geld met de verkoop van SQ42 dan zullen ze mensen moeten weten te enthousiasmeren die niet al backer zijn. En dat zijn dezelfde mensen die ook naar eerder genoemde spellen zullen kijken.

Voor wat betreft de vraag of het indrukwekkend is, knap dat jij dat al weet, het enige wat ik zie is een trailer, daar hebben ze er bij CIG al verschillende van gemaakt en die zien er inderdaad tot in de puntjes gelikt uit. Maar is geen zuivere weerspiegeling van SQ42. Simpelweg het is geen gameplay, je weet wel die gamplay trailer die ze zouden tonen ergens begin Q2
Sinds wanneer spelen mensen niet meerdere games naast elkaar? Of is dat in geval van SQ42 niet mogelijk omdat die zogenaamd "outdated" is? Dat Hitman überhaupt in het rijtje staat verbaast me nogal. Daar kan ik dan wel veel mooiere games tegenover zetten.

We hebben ook al eerder gameplay gezien (best een tijd terug), en dat zag er ook grafisch goed uit. Maargoed, knap dat jij sowieso al weet dat dit niet het geval zal zijn en niks gaat worden op grafisch vlak. HZD2 en Hitman 3 waren ook niets meer dan in-engine trailers.
FijneKerst schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:16:
[...]

Ja, ze kunnen inderdaad mooie promo filmpjes in elkaar knallen op een zwaar aangepaste versie van de "speelbare" release.
Klopt mee eens en zien er mooi uit.

*knip* op de man

Focus is bij CIG is SQ42 en niet SC en dat is maar goed ook, want die eerste moet eruit, zodat het grote publiek er ook echt iets mee kan.

*knip* niet aan jou, maak dan een TR aan

[ Voor 47% gewijzigd door Geronimous op 28-08-2020 21:52 ]

• Bornhald
Recon24 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:59:
[...]

om op je eerder vraag antwoord te geven het betreft dit soort replies:
Recon24 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:21:
[...]

Sinds wanneer spelen mensen niet meerdere games naast elkaar? Of is dat in geval van SQ42 niet mogelijk omdat die zogenaamd "outdated" is? Dat Hitman überhaupt in het rijtje staat verbaast me nogal. Daar kan ik dan wel veel mooiere games tegenover zetten.
en om daar ook gehoor aan te geven:
sinds niet iedereen duizenden euros of zelfs honderden euros heeft om in spellen te stoppen, vooral niet premium AAA games van 60 euro of meer en al helemaal niet wanneer het er matig uit ziet en omringt is door drama

En wat is de status van SQ dan? Het enige wat jij hebt laten zien is een trailer waarvan ik al heb aangegeven dat ze dat zeker goed kunnen maken.

De laatste "gameplay" is de verticle slice.uit december 2017. De andere gameplay trailer, die begin van het jaar beloofd was maar om onduidelijke reden (want er is geen woord over gerapt door CIG alleen maar door de fanboys) is er nog niet, je weet wel, welke in Q2 zou komen.

*knip* op de man

[ Voor 4% gewijzigd door Geronimous op 28-08-2020 21:53 ]

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Ik snap dat het vervelend is om alleen maar negativiteit te lezen.
Dat is nooit leuk, zeker niet over iets waar je zelf positief over bent.

Helaas is er gewoon weinig positiefs te vertellen de laatste tijd over SC/SQ42/CIG.

Ik denk dat we allemaal wel hopen dat het nog goed komt..... we zijn er allemaal vol ingegaan een paar jaar geleden.
Maar als ik voor mezelf spreek... na concierge level te hebben gehad... ik ben er wel klaar mee.
Ik steek mijn tijd en energie er niet meer in.
Ik zie wel wanneer het klaar is .... als dat ooit nog gaat gebeuren.

[ Voor 52% gewijzigd door Geronimous op 28-08-2020 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bornhald
FijneKerst schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:38:
[...]

Ik snap dat het vervelend is om alleen maar negativiteit te lezen.
Dat is nooit leuk, zeker niet over iets waar je zelf positief over bent.

Helaas is er gewoon weinig positiefs te vertellen de laatste tijd over SC/SQ42/CIG.

Ik denk dat we allemaal wel hopen dat het nog goed komt..... we zijn er allemaal vol ingegaan een paar jaar geleden.
Maar als ik voor mezelf spreek... na concierge level te hebben gehad... ik ben er wel klaar mee.
Ik steek mijn tijd en energie er niet meer in.
Ik zie wel wanneer het klaar is .... als dat ooit nog gaat gebeuren.
Je zou het niet zeggen...

... maar zelfs ik hoop dat er nog iets van terecht komt. een moois space sim is vooral dat een mooi space sim. Mijn hoop is nu vooral gevestigd op het vertrek van de familie Roberts en dat de Calders een programmamanager oid neerzetten en zorgen dat SQ42 en vervolgens ook SC geleverd worden met fun gameplay gedreven door een ROI.

• JohnnieWbl
GoT.Typhoon schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:50:
Een groot gedeelte van deze community (die vraagt om een playable experience), in tandem met CIG, zijn dan ook een van de grootste redenen waarom het allemaal zolang duurt, en waarom het ook nog 2-3 jaar gaat duren. :) Ik vind het allemaal prima, maar vraag mij sterk af of deze community wel weet waar ze om vragen.
Ik voel me toch een klein beetje aangesproken. :p En hoewel ik natuurlijk niet precies weet wat de gevolgen aan overhead zijn voor CiG door playable updates te maken vind ik het voor een alpha die jaren lang in ontwikkeling is en gaat zijn een goed iets.

Ten eerste zorgt het voor het "tastbaar" maken van de investeringen die CiG doet: je kunt zien en ervaren waar aan gewerkt wordt en je wordt niet jaren lang beperkt tot geschreven updates en video's van developers aan het werk.

Ten tweede kan de playable experience gebruikt worden voor vers geld, iets wat niet verkeerd is in een groeiend bedrijf die geen sales van een released game gaat zien voor een groot aantal jaren. Je game als showcase is, zelfs als een buggy pre-alpha, betere PR dan enkel gebroken beloftes op een jaarlijkse conventie.

Ten derde zorgt een (grote) groep van spelers van je game voor een goede test capaciteit. Je kunt een hele afdeling QA aannemen, backers die in grote getale je game proberen te slopen lijken mij zeer waardevol voor inhoudelijke feedback.

Tot slot (en dat is heel persoonlijk) vind ik het een stuk respect dat een crowdfunded studio naar backers mag tonen, om bepaalde aspecten van de game die af en/of speelbaar zijn beschikbaar te stellen. Ik vond Arena Commander ook erg leuk in het begin (2017?), de basis als FP schieten en vliegen / doelloos met je schipje spelen vormde toch wel leuk tijdverdrijf, en dat waren speelmodi die echt niet elk kwartaal updates nodig hadden. Iets meer uitwerking hiervan had niet misstaan imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
Ik denk dat ik verkeerd ben begrepen. Ik wilde niet zeggen dat SC/SQ42 lelijk was of minder mooi, maar omdat ze er zolang over doen worden veel van hun unieke verkooppunten steeds minder uniek.

Een aantal maanden/jaren geleden waren we nog helemaal in de wolken van hoe mooi en bijzonder het gragisch was, maar je ziet met bijv RT al dat het nu eerder normaal is. En over 12-18 maanden is het misschien zelfs al verre van het mooiste spel.

Tuurlijk zijn er andere aspecten die het spel verkopen (ik ben gewoon al blij dat er een sci-fi game komt), maar dingen die eerst selling points waren, zijn nu "normaal" in games. En dit geld dus voor AI, seamless map-transitions, player freedom, etc.

Is niet per se erg omdat er al veel betaald is door backers, maar wel als je straks moet concurreren met andere games.

[ Voor 4% gewijzigd door Basekid op 27-08-2020 18:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sebben

Sebben

Recon24 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:21:
[...]
Ondertussen denk ik wel dat ik hier ga proberen weg te blijven uit deze topic, zodat mn lekker zuur en gefrustreerd kan blijven doen. Bornhald is al jaren geen backer meer of bezit misschien nog een pack, maar doet niets anders dan gefrustreerd doen en in de herhaling te vallen. Ondertussen interesseert het me echt niet meer wat je wel en niet denkt. Het begint eerder een beetje vermoeiend te worden namelijk. Er valt genoeg op te merken aan SC, maar alles daarover is al jaren besproken en er blijven oude koeien uit de sloot komen.
Maak het niet persoonlijk. Iedereen hier wilt de game graag werkelijkheid zien worden. Het maakt ook niet uit of iemand 10 miljoen heeft geinvesteerd of 50. Of zelfs niks eigenlijk. Chris heeft de belofte aan de wereld gedaan dat hij deze game zou maken. Het enige dat de backers daar op voor hebben is dat ze als publisher behandeld zouden worden, wat een extra niveau van teleurstelling oproept.

Iedereen die publiekelijk een prestatiebelofte doet (voetballers, muzikanten, kunstenaars, weet ik wat) kan kritiek verwachten, zo werkt dat nou eenmaal. De keerzijde is dat ze ook enorme lof kunnen ontvangen met bijbehorende gevulde zakken. Het probleem is dat CR zijn zakken al gevuld heeft, terwijl de prestatie nog lichtjaren (hah!) ver weg lijkt. Als het beloningsaspect van een productie wegvalt, vereist het een sterke geest om gemotiveerd, met de juiste focus en toewijding op je project te blijven. Zeker als je de investeerder niet serieus hoeft te nemen.

Ik denk ook dat het helemaal geen oude koeien zijn. Hoe meer tijd er verstrijkt, hoe relevanter de kritiek wordt.
Basekid schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 18:50:
Een aantal maanden/jaren geleden waren we nog helemaal in de wolken van hoe mooi en bijzonder het gragisch was, maar je ziet met bijv RT al dat het nu eerder normaal is. En over 12-18 maanden is het misschien zelfs al verre van het mooiste spel.
Ze zijn het nu zelf al aan het terugschroeven. Ik zag ergens een vergelijking tussen die 'stad planet' (sorry mijn lore kennis is een beetje roestig) tijdens de release en nu, dat ziet er niet half zo cool meer uit. Alle toffe en enigszins unieke ideeën die ze hadden, worden rustig overgenomen in andere games, die wél speelbaar zijn. De andere unieke dingen die ze verzinnen.. sja.. zijn die echt zo boeiend dat je er nog jaren op wilt wachten? Who cares dat ik een koffiekop ergens op een planeet kan achterlaten. Lekker realistisch hoor.. Maar waar komt het nieuwe koffiekopje op de oorspronkelijke planeet dan vandaan? Of zijn ze daar op een dag dan allemaal weg?

Het financiele deel baart me ook wat zorgen. Hoe meer geld ze nu ophalen, hoe minder dat later zal zijn, dus hoe duurder de schepen en alle andere items met in game currency zullen worden. Er zal toch ergens gecompenseerd moeten worden. Normaal heb je een investeerder en betalen de kopers het terug, maar nu zijn de investeringen ook gelijk aankopen die je later niet nog eens komen. Van de andere kant heb je natuurlijk wel klanten over verschillende generaties als je er zo lang over doet :+

edit: added koffiekoprant

[ Voor 5% gewijzigd door Sebben op 27-08-2020 21:26 ]

• Recon24
@Basekid Overdrijven is ook een kunst. Hoe is RT nu al "normaal"? RT staat nog steeds in de kinderschoenen, en de hoeveelheid games met RT kan je nauwelijks op 1 hand tellen, laat staan die er goed gebruik van maken. Daarnaast is full RT of pathtracing nog helemaal niet mogelijk met de huidige hardware en zelf volgende RTX kaarten zullen dat niet kunnen (zie Nvidia Star Wars RT demo). Probeer dat voor een hele game maar eens realtime te renderen....succes, misschien over 10/15 jaar?

SC ziet er nog steeds belachelijk mooi uit een voor game met een enorme scale. Daarom snap ik niet dat men SC gaat vergelijken met andere games, of dat nou huidige of next-gen games zijn, die hebben ook totaal die scale niet.

*knip* Maak dan daar een TR voor aan, ga niet zelf anderen aanspreken.

Daarnaast zijn ze niet aan het terugschroeven op grafische mogelijkheden? Ze hebben juist aardig wat "next-gen" tech laten zien afgelopen tijd en in de monthly reports.

[ Voor 11% gewijzigd door Geronimous op 28-08-2020 22:25 ]

Pagina: 1 ... 76 ... 117 Laatste