Aab de graphics pipeline kan gewoon gewerkt worden zoals ze nu ook doen en VRS voegt overigens niks toe aan graphics, maar alleen performance. VRS maakt een game namelijk niet mooier. Raytracing zou niet eens een prio moeten zijn, dus snap niet dat dit aangehaald wordt? De rest is leuk maar zegt toch verder niks? weet je überhaupt wat ze allemaal gebruiken. De gen12 renderer waar ze aan werken en die ze gaan implementeren in de komende patches is juist DX12/Vulkan. Kan je gewoon lezen in de laatste paar monthly reports.
In 2022 verwacht ik gewoon raytracing in een game, geen faked baked lighting. En ik weet inderdaad dat ze aan de Vulkan renderer werken, maar gaan geen idee voor welke versie ze gaan, ik hoop de nieuwste, want dan komen ze hopelijk nog een beetje mee (de nieuwste heeft overigens raytracing support).
Daarnaast ben ik goed op de hoogte wat VRS doet, en dit zorgt juist voor extra performance, performance die weer headroom biedt voor het verbeteren van de graphics.
Het lijkt er echter op dat Star Citizen er lekker achteraan gaat hobbelen, omdat ze vinden dat mensen de game met huidige hardware moeten kunnen blijven spelen (terwijl de game uitkomt in 2022). Daarnaast is het niet eens om te spelen op dit moment, maar om te testen. Ik hoop het beste, maar tot nu toe zie ik niet hoe CIG met deze mindset de mooiste game van 2022 neer gaat zetten.
Je kan je afvragen wat een studio zou doen, als de gordijnen dichtwaren (iets wat CIG ook moet beseffen), dan knallen ze gewoon alle grafische en laatste technologie erin die ze kunnen. Als CIG dat nu niet doet, dan stellen ze dus de playability van de game, voor de development van de game, wat weeral een dikke red-flag is. Want hoe leuk dit ook allemaal klinkt (want lekker spelen tijdens alpha, toch?!.... (mij niet gezien), komt dit met veel en dan ook veel teveel overhead. Gaan ze nu bijvoorbeeld alles lekker baken, en dan over 2 jaar komen ze ineens ja... we moeten toch wel raytracing gaan doen, nou lekkere bezigheidstherapie voor die lighting artists dan.
Een groot gedeelte van deze community (die vraagt om een playable experience), in tandem met CIG, zijn dan ook een van de grootste redenen waarom het allemaal zolang duurt, en waarom het ook nog 2-3 jaar gaat duren.

Ik vind het allemaal prima, maar vraag mij sterk af of deze community wel weet waar ze om vragen.
[
Voor 41% gewijzigd door
GoT.Typhoon op 27-08-2020 10:54
]