Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Deze Invictus week liep ook niet goed. Nog steeds server side problemen die er zijn namelijk.
LIVE - Services Disruption
Persistent Universe
Degraded Performance
May 31, 14:50 UTC
We are investigating an increase of error code 16007s in the EU region.

[2020-05-31 Updates]
1550 UTC - We have identified a new issue causing an increased rate of error code 16007s in the EU. The team is currently working to mitigate any additional aspects of the service that are currently in a bad state in an effort to reduce the rate of errors players are experiencing.
1605 UTC - Restarts of backend services have been performed to further mitigate error rates.
1730 UTC - Services have returned to expected operational status. Reducing severity to Degraded Performance as we continue to monitor throughout the day.
2130 UTC - Another wave of services restarts is currently in-progress. Connectivity may become temporarily disrupted.
2140 UTC - Service restarts completed.
Het probleem is ook vooral hier in de EU: https://status.robertsspaceindustries.com/

Overigens was dit voor mij na een paar dagen opgelost, al had ik al een groot deel ervan gezien tijdens de Evocati Fleet Week test.

[ Voor 5% gewijzigd door Recon24 op 03-06-2020 13:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:03

Cogency

Ginnunga

Ik vond het echt een fucking shitshow. Bijzonder dat ze nog nieuwe citizens hebben weten aan te trekken, haha. Alles, maar dan ook echt alles had problemen bij mij. Login, op servers komen, armor wisselen, ships spawnen, ship vliegen, etcetc. :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Bornhald schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 18:05:
maar welkom bij de " refunders club" :+ de digitale monocle en hoge hoed zijn gratis zonder besteding van wat dan ook
Ja welkom bij de club. Ik heb ook maar 1 schip overgehouden, de rest is weg.

Dit was mijn eerste screenshot die ik zo snel kon vinden van Star Citizen (zullen er vast meer zijn op een andere Harddisk), deze is van 12 December 2015. Dat is al weer een eind geleden. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2p08Drf2K06eEU9m-3CUvhIX0k4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uhkmhnoNXs6T0yckzazPSGK0.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door DutchWalnut op 04-06-2020 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 21:09
Riesj74 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:27:
Ik heb na 8 jaar support toch de handdoek maar in de ring gegooid.
Het is nog steeds dezelfde crap als toen de hangar module voor het eerst live kwam.
  • Characters die door muren lopen of opeens allerlei onmogelijke bewegingen maken
  • Random crashes
  • Schepen waar je half doorheen kan lopen en dan vast zit
  • Character movement die het voelt aandoen alsof je constant door stroop loopt
  • Random crashes
  • Vermoeiende interface
  • Random crashes.... had ik dat al gezegd?
etc... etc..

ALs dit nou de status was na 3-4 jaar... hell zelfs 5 jaar... dan was ik er nog OK mee...
Maar we zijn al 8 jaar en 200 miljoen dollar verder.... en al deze basic bugs zijn er nog (lang) niet uit.
En ze blijven maar nieuwe "leuke" features introduceren en uiteraard nieuwe schepen eruit pompen die je moet kopen... in plaats van dat ze nou eens een basis speelbare release uitbrengen, al is het alleen al maar SQ42.

Maar dat gaat ze gewoon niet lukken.
Ze lopen al zo lang te kutten om die basis dingen goed te krijgen, dat ze ons steeds moeten af leiden door nieuwe shiny features en schepen...

Mijn beker is overgelopen.... ze mogen mijn handdoek hebben.
Al mijn schepen en packages verkocht met zelfs een kleine winst. Dus wat dat betreft was het een goede investering.

Ik hou wel een paar tientjes achter voor een aurora ofzo als het spel in 2032 gereleased wordt als "vintage" spel.
Tja, je kan de community hiervoor bedanken ,die hebben CIG kosten wat het kost lopen pushen, om eigenlijk de hele game te band-aiden met quality of life fixes, toen zijn ze maar eens per kwartaal een patch gaan uitbrengen, en vervolgens lag de gehele development van de game zowat stil.

Het grappige hieraan, is dat de community hier zelf verantwoordelijk voor is (en een deel CIG natuurlijk), kijk maar eens naar de historie, de grootste jump zie je tussen 2.6 en 3.0 (8-9 maanden had CIG toen), toen kreeg CIG eindelijk adem ruimte, omdat ze niet 4-6 maanden per jaar (ongeveer 1-1.5 maand per kwartaal) een alfa versie van de game moeten stabiliseren. :)

Even een kleine opsomming waarom de game nu zo is, en waarom het nog heel lang gaat duren. Ik zeg, community, bedankt! :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

GoT.Typhoon schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 04:07:
[...]

Tja, je kan de community hiervoor bedanken ,die hebben CIG kosten wat het kost lopen pushen, om eigenlijk de hele game te band-aiden met quality of life fixes, toen zijn ze maar eens per kwartaal een patch gaan uitbrengen, en vervolgens lag de gehele development van de game zowat stil.

Het grappige hieraan, is dat de community hier zelf verantwoordelijk voor is (en een deel CIG natuurlijk), kijk maar eens naar de historie, de grootste jump zie je tussen 2.6 en 3.0 (8-9 maanden had CIG toen), toen kreeg CIG eindelijk adem ruimte, omdat ze niet 4-6 maanden per jaar (ongeveer 1-1.5 maand per kwartaal) een alfa versie van de game moeten stabiliseren. :)

Even een kleine opsomming waarom de game nu zo is, en waarom het nog heel lang gaat duren. Ik zeg, community, bedankt! :D
Nou ik heb het toch aardig op de voet gevolgd de afgelopen jaren, en het is toch echt voornamelijk Chris's onverzadigbare droom om een alles omvattende space sim/MMO te maken.
Echter verzint hij er dus elk jaar wel weer wta bij wat EERST af moet voordat het spel naar de volgende fase mag/kan.
Het had al 3x klaar kunnen zijn als hij wat water bij de wijn deed of zich gewoon hield aan zijn afspraken.

Niemand die zal huilen als VR nog niet klaar is bij een eerste release, of face recognition, of het perfecte weer, of die super awesome shading op wapens, of ... of... of ....
Als hij zich gewoon aan de basis had gehouden, die al vreslijk vet was, dan hadden we nu op V1.x gezeten met nieuwe leuke features die elke x maanden uitkwamen waar je naar uit kon kijken, terwijl je een compleet speelbare V1.0 aan het spelen bent.

Nu zitten we op alpha 3.9.x waar eigenlijk NIKS af is.
Alles werkt voor de helft, crasht nog her en der, nieuwe schepen worden half afgeleverd, economie werkt nog niet naar behoren, missies die je vaak niet af kunt maken etc.. etc...

Op deze manier komt het nooit en te nooit niet af.

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
Dat is juist niet het probleem, het is allemaal prima dat Chris Roberts sky-high wilt gaan, anders kan je net zo goed Elite Dangerous gaan spelen (in mijn opinie, een early access spel zonder content, met het stempel released).

Het probleem zit m vooral in de efficientie, ze willen sky-high, en dan willen ze ook nog eens een Live build supporten die 24/7 up moet zijn. Dat moet je allemaal niet willen als developer, en dat is ook precies waar het mis is gegaan. Natuurlijk kan dit allemaal opgelost worden, maar dat kost heel veel tijd en ook heel veel geld. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Nee, dit is typisch een project, met een enorme 'project creep', als art-director zal Chris zeker super zijn, maar hij zou de grote planning aan een ander over moeten laten. Ik ben recentelijk weer eens 'ingame' gaan kijken en ik vind eigenlijk ongeveer hetzelfde als anderhalf jaar geleden terug.

De basis staat er nog niet eens fatsoenlijk of men is al met 'nice-to-have' zaken bezig. Zet eerst eens de basis neer en ga dan stukje bij beetje dingen toevoegen, zoals van het begin de bedoeling was. Eerst kwam er een hangar module, toen een module dat je wat rond kon vliegen en vervolgens een First Person shooter. Pak dat samen en ga dan stap voor stap zaken toevoegen. Het is nu all over the place, met zaken die er nog helemaal niet toe doen.

Daarnaast worden tegelijk zaken 'niet waar gemaakt'. Eén voorbeeldje van begin af aan werd bijvoorbeeld de Constellation weggezet als een 'space superority' ship, niet de grootste kwa formaat, maar op elk ander gebied. Er werd een vergelijking gemaakt met iconen als de Millenium Falcon (al hoe wel ik die vergelijking nooit heb gesnapt). Ondertussen is het een vliegendebaksteen geworden, die niet eens in de schaduw kan staan van de eerste presentatie van het schip. Dan kun je nog zeggen het is nog Alfa... Yes... my ass.

Chris heeft ook in het verleden al leuke dingen gedaan, maar had (gelukkig) iemand naast of boven zich staan die ook de tijdlijnen in de gaten hield. De Wingcommander-series waren ook fantastisch, maar Chris moet nu uitkijken dat hij niet ingehaald gaat worden. Tegen de tijd dat hij daadwerkelijk iets gaat opleveren heeft de concurrentie het nodig afgekeken en misschien zet men niet helemaal hetzelfde neer, het zal goed genoeg zijn.

Begrijp mij goed, ik hoop dat Chris echt iets gaat neerzetten, maar hij moet nu toch echt iets gaan opleveren dat stabiel is, want ondanks dat hij nogsteeds geld weet binnen te halen haken mensen ook af. Persoonlijk raad ik niemand aan om op dit moment er nog geld in te steken. De nu bijna 300.000.000 en 8 jaar die hij heeft, zou toch voldoende moeten zijn om een eerste stabiele release van SQ42 voor te brengen op zijn minst.

Overigens... waar zijn de interessante en leuke status filmpjes gebleven, tegenwoordig is het een hoop blabla wat heen en weer schuiven met white en gray boxes, maar echt iets leuks neah...Voorheen werd ook weleens echte progress getoond, ik zie het niet (meer).

[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 05-06-2020 20:49 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

_Dune_ schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 20:45:
De basis staat er nog niet eens fatsoenlijk of men is al met 'nice-to-have' zaken bezig.
Dit precies. Dat is het punt. Je kan best eeen 24/7 PU hebben, dat is geen rocket science meer tegenwoordig.
Het feit dat hij er werkelijk ALLES al in wil hebben voordat je nog maar het woord BETA genoemd hebt is absurd.
Dat nekt het hele project.

Gewoon de basis goed krijgen, releasen, en dan verder bouwen.
Zo werkt dat nou eenmaal met alles, niet alleen games.
Chris snapt dat alleen niet. Hij laat zich meeslepen door zijn eigen ego en grootsheidswaanzin.

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
GoT.Typhoon schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 18:46:
Dat is juist niet het probleem, het is allemaal prima dat Chris Roberts sky-high wilt gaan, anders kan je net zo goed Elite Dangerous gaan spelen (in mijn opinie, een early access spel zonder content, met het stempel released).

Het probleem zit m vooral in de efficientie, ze willen sky-high, en dan willen ze ook nog eens een Live build supporten die 24/7 up moet zijn. Dat moet je allemaal niet willen als developer, en dat is ook precies waar het mis is gegaan. Natuurlijk kan dit allemaal opgelost worden, maar dat kost heel veel tijd en ook heel veel geld. :)
mwa 2021 zo te zien ED ook buiten schepen lopen, base building dit jaar carriers. Daarnaast is het spel stabiel en worden er elk jaar nieuwe dingen toegevoegd. Geen pay to win schepen van duizenden euros alleen micro transactions voor skins (waar bij SC skins en schepen schilderen als gratis feature was "beloofd"). Verhaal wat zich ontvouwt, beter flightmodel dan de huidige versie van SC. Ik weet niet wat je precies mist. Het enige echte nadeel is de grind, die ook niet te skippen is, maar SC heeft de grind ook als je het oppakt voor het goedkoopste gamepack.

SC heeft macro transacties (pakketten met schepen die nog niet in de game zitten voor duizenden! euro's) bugs die al sinds 3.0 aanwezig zijn en na 2 jaar nog niet verwijderd. En geen fatsoenlijke gameplay loop aanwezig. en max 50 man in je "mmo" per wereld

Als ED een spel voor Early access is, dan had SC nog niet eens aangekondigd moeten zijn, en dat na in oktober 9 jjaar development!

[ Voor 3% gewijzigd door Bornhald op 05-06-2020 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
Riesj74 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:28:
[...]

Gewoon de basis goed krijgen, releasen, en dan verder bouwen.
Ja, de basis is dus nog niet klaar, kijk alleen al met welke technieken ze nog bezig zijn. Daarom zeg ik dus ook, eerst de basis af (dat duurt alleen nog 2 jaren), en dan kunnen we lekker met een Live 24/7 build gaan lopen klooien. Nu veroorzaakt het massive overhead. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Door alles wat hier is opgenoemd ben ik wel een stuk nieuwschieriger naar SQ42, dat is natuurlijk veel meer 'on rails'.
Heel veel problemen die we nu ervaren komt voort uit dat het gewoon niet lekker loopt met de servers gok ik, dat is ook waarom ze een hoop niet kunnen fixen/implementeren volgensmij. Daarom benieuwd naar hoe SQ42 draait.

Ik heb er ook best wel wat geld inzitten, en soms denk ik ook weleens 'wat een shitshow'.. zoals laatst, maar aan de andere kant is het wel iets wat me al 8jaar bezighoud. Dan boeit de +/-9euro per maand ook niet echt, een kebab met patat is al duurder. :P En ik kan er nog steeds van genieten als ik van en naar een planeet vlieg, dat blijft bijzonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
Bornhald schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:55:
[...]

mwa 2021 zo te zien ED ook buiten schepen lopen, base building dit jaar carriers. Daarnaast is het spel stabiel en worden er elk jaar nieuwe dingen toegevoegd. Geen pay to win schepen van duizenden euros alleen micro transactions voor skins (waar bij SC skins en schepen schilderen als gratis feature was "beloofd"). Verhaal wat zich ontvouwt, beter flightmodel dan de huidige versie van SC. Ik weet niet wat je precies mist. Het enige echte nadeel is de grind, die ook niet te skippen is, maar SC heeft de grind ook als je het oppakt voor het goedkoopste gamepack.
Eerst zien en dan geloven. Maar ik durf en kan met zekerheid zeggen dat dit niet op niveau van SC zal zijn. Ik ben benieuwd wat ze gaan bieden, maar qua content kan ik nou niet zeggen dat ED op dit moment veel te bieden heeft. Als ik alleen al kijk naar hun vorige DLC's, dan is het redelijk bare bone in vergelijking met wat SC te bieden heeft qua features, professions, mechanics etc.

SC is gewoon een hele andere league in vergelijking met ED.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bornhald
Recon24 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:31:
[...]

Eerst zien en dan geloven. Maar ik durf en kan met zekerheid zeggen dat dit niet op niveau van SC zal zijn. Ik ben benieuwd wat ze gaan bieden, maar qua content kan ik nou niet zeggen dat ED op dit moment veel te bieden heeft. Als ik alleen al kijk naar hun vorige DLC's, dan is het redelijk bare bone in vergelijking met wat SC te bieden heeft qua features, professions, mechanics etc.

SC is gewoon een hele andere league in vergelijking met ED.
Klopt ED is uit en speelbaar, SC is een buggy pre alpha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
Bornhald schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 14:12:
[...]

Klopt ED is uit en speelbaar, SC is een buggy pre alpha
Zijn ze niet gewoon beide speelbaar? :O . Niet zo gek dat ED "minder" bugs heeft dan SC, sinds SC veel meer probeert te doen dan alleen space flights namelijk.

En pre alpha? Gaan we het weer allemaal terug draaien ofzo? Dat ED het labeltje "klaar" heeft geplakt op ED, maar eigenlijk ook totaal niet af is...is te zien aan alle content die ze uitbrengen als DLC's maar eigenlijk ook niet veel meer content bieden.
Heel veel problemen die we nu ervaren komt voort uit dat het gewoon niet lekker loopt met de servers gok ik, dat is ook waarom ze een hoop niet kunnen fixen/implementeren volgensmij. Daarom benieuwd naar hoe SQ42 draait.
Je merkt ook zodra je op een server bent die nog helemaal clean is, dat je nauwelijks problemen hebt en alles super smooth werkt. Het zijn die paar network tech die nog geïmplementeerd moeten worden voordat we echt heel veel content drop gaan zien in SC. Dat hebben ze ook op CitizenCon verteld en al meerdere malen tijdens weekly video's. Zodra iCache, Physics refactor, server meshing implemented zijn, dan veranderd heel SC meteen.

[ Voor 36% gewijzigd door Recon24 op 06-06-2020 17:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bornhald
Recon24 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:34:
[...]

Zijn ze niet gewoon beide speelbaar? :O . Niet zo gek dat ED "minder" bugs heeft dan SC, sinds SC veel meer probeert te doen dan alleen space flights namelijk.

En pre alpha? Gaan we het weer allemaal terug draaien ofzo? Dat ED het labeltje "klaar" heeft geplakt op ED, maar eigenlijk ook totaal niet af is...is te zien aan alle content die ze uitbrengen als DLC's maar eigenlijk ook niet veel meer content bieden.

[...]

Je merkt ook zodra je op een server bent die nog helemaal clean is, dat je nauwelijks problemen hebt en alles super smooth werkt. Het zijn die paar network tech die nog geïmplementeerd moeten worden voordat we echt heel veel content drop gaan zien in SC. Dat hebben ze ook op CitizenCon verteld en al meerdere malen tijdens weekly video's. Zodra iCache, Physics refactor, server meshing implemented zijn, dan veranderd heel SC meteen.
gaat niet om wat jij of ik erop zet, maar wat ze er zelf op zetten ED, released, SC geen idee wat ze het nu noemen maar af was het niet.
Wat zit er in SC geïmplementeerd dan? Niks is nog af, tot op het flight model toe.

En wat er allemaal we niet aan zit te komen, geweldig, is het tegenwoordig iCache? wow. daarvoor was het wat de " jesus patch" daarvoor SSOCS en daarvoor was het OCS maar nu ja iCache gaat het worden zolang je maar blijft geloven toch?

en het altijd refactoren dat is het ook, je valt al 2 jaar door de lift heen maar physics refactor dat gaat het helemaal worden. En Server Meshing wanneer zou dat ook alweer af zijn, oh ja vorig jaar maar het wordt al rustig vooruit geschoven.

SC is al 9 jaar de meest fantastische beloften maar er is niks geleverd. behalve een paar verschrikkelijk saaie kale planeten waar je mooi screenshots voor kan maken.

op CITCON 2016 hebben ze een space worm laten zien, met ai die reageert op de omgeving dynamisch weer en een gecrashed ruimteschip met een no-fly zone in de buurt daarvan en nog veel meer gaafs. Het is nu 4 jaar later, wat van al dat wat ze op CITCON 2016 hebben laten zien zit ookalweer in het spel....

kijk zelf nog een keer Zelfs de planeet zit en het systeem zitten er nog niet een en niet op de planning. YouTube: Star Citizen: Procedural Planets v2

vertel maar wat er wel al af is na 9 jaar development

oh en extraatje waar zijn al die aliens eigenlijk de Vanduul, Banu en de Xi'an.

[ Voor 3% gewijzigd door Bornhald op 06-06-2020 18:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Recon24 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:34:
[...]
Nee, niet echt... na anderhalf tot twee jaar niet meer in-game geweest te zijn, was het een maand geleden een behoorlijke teleurstelling om te zien hoe wienig men is opgeschoten, na 9 jaar en bijna 300.000.000 dollar verder.

Er zit veel te veel in dat niet funtioneert, nice-to-haves waar men eigenlijk nog geen tijd in had moeten steken. Ik ben nu reeds een maand gear kwijt en als concierge had ik wel iets meer support verwacht, dan ja we weten het en nee geen idee wanneer je wat terug krijgt. Ikzelf twijfel er erg aan of ze het nog wel kunnen tracken, wat wat had en wie wat 'kwijt' is. Nogmaals ja, het is nogaltijd alfa, maar laat ze nu eerst maar eens iets echts zien.

Waar zijn overigens de besproken updates gebleven? Ik zie nu lappen tekst en fimpje met een hoop blabla... maar echte content updates... overigens grafisch gezien vind ik het inmiddels ook wel tegenvallen, er zijn inmiddels games die grafisch zeker op hetzelfde niveau zitten en het overtreffen welke reeds af zijn of op korte termijn op de markt komen. Misschien niet zoveel kwa functionaliteit bieden, maar op dit moment biedt SC ook nog niets... en dat na 9 jaar en 300.000.000 dollar verder.

'Klinkt' allemaal negatief... misschien, ik wil mijzelf voorlopig nog terleurgesteld en critisch noemen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Bornhald schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:27:
[...]

gaat niet om wat jij of ik erop zet, maar wat ze er zelf op zetten ED, released, SC geen idee wat ze het nu noemen maar af was het niet.
Wat zit er in SC geïmplementeerd dan? Niks is nog af, tot op het flight model toe.

En wat er allemaal we niet aan zit te komen, geweldig, is het tegenwoordig iCache? wow. daarvoor was het wat de " jesus patch" daarvoor SSOCS en daarvoor was het OCS maar nu ja iCache gaat het worden zolang je maar blijft geloven toch?

en het altijd refactoren dat is het ook, je valt al 2 jaar door de lift heen maar physics refactor dat gaat het helemaal worden. En Server Meshing wanneer zou dat ook alweer af zijn, oh ja vorig jaar maar het wordt al rustig vooruit geschoven.

SC is al 9 jaar de meest fantastische beloften maar er is niks geleverd. behalve een paar verschrikkelijk saaie kale planeten waar je mooi screenshots voor kan maken.

op CITCON 2016 hebben ze een space worm laten zien, met ai die reageert op de omgeving dynamisch weer en een gecrashed ruimteschip met een no-fly zone in de buurt daarvan en nog veel meer gaafs. Het is nu 4 jaar later, wat van al dat wat ze op CITCON 2016 hebben laten zien zit ookalweer in het spel....

kijk zelf nog een keer Zelfs de planeet zit en het systeem zitten er nog niet een en niet op de planning. YouTube: Star Citizen: Procedural Planets v2

vertel maar wat er wel al af is na 9 jaar development

oh en extraatje waar zijn al die aliens eigenlijk de Vanduul, Banu en de Xi'an.
Een reden waarom ik hier al niet meer op wil ingaan is het feit dat wanneer iemand hier "klaagt", jij opduikt, maar voor de rest zie ik je er anders ook nooit hier. In hoeverre je de development in de gaten aan het houden bent of niet. Ik ga niet een hele optelsom maken van dingen waarvan je zelf donders goed weet dat het af is of niet. Op heel veel dingen kan je de antwoorden prima zelf vinden namelijk.
Nee, niet echt... na anderhalf tot twee jaar niet meer in-game geweest te zijn, was het een maand geleden een behoorlijke teleurstelling om te zien hoe wienig men is opgeschoten, na 9 jaar en bijna 300.000.000 dollar verder.

Er zit veel te veel in dat niet funtioneert, nice-to-haves waar men eigenlijk nog geen tijd in had moeten steken. Ik ben nu reeds een maand gear kwijt en als concierge had ik wel iets meer support verwacht, dan ja we weten het en nee geen idee wanneer je wat terug krijgt. Ikzelf twijfel er erg aan of ze het nog wel kunnen tracken, wat wat had en wie wat 'kwijt' is. Nogmaals ja, het is nogaltijd alfa, maar laat ze nu eerst maar eens iets echts zien.
Je kan gewoon je character op de website resetten. Je bent dus niks kwijt als je dat werkelijk dacht. Daarvoor hoef je in eerste instantie support niet meer voor te mailen.

Check hier zelf maar: https://status.robertsspaceindustries.com/ deze bug is nog niet opgelost en is serverside.
Waar zijn overigens de besproken updates gebleven? Ik zie nu lappen tekst en fimpje met een hoop blabla... maar echte content updates... overigens grafisch gezien vind ik het inmiddels ook wel tegenvallen, er zijn inmiddels games die grafisch zeker op hetzelfde niveau zitten en het overtreffen welke reeds af zijn of op korte termijn op de markt komen. Misschien niet zoveel kwa functionaliteit bieden, maar op dit moment biedt SC ook nog niets... en dat na 9 jaar en 300.000.000 dollar verder.

'Klinkt' allemaal negatief... misschien, ik wil mijzelf voorlopig nog teleurgesteld en critisch noemen.
Ik weet niet over welke updates je het hebt? En met welke games vergelijk je überhaupt Star Citizen op grafisch niveau? Ga je individueel items op grafische kwaliteit testen, prima dan zijn er vast dingen die er in andere games er beter uitzien, maar het gaat er vast ook om hoe de tech erachter uitziet. Kijk je naar SC totaal, dan is er geen enkel game die daar in de buurt komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Recon24 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:10:
[...]
Je kan gewoon je character op de website resetten. Je bent dus niks kwijt als je dat werkelijk dacht. Daarvoor hoef je in eerste instantie support niet meer voor te mailen.

Check hier zelf maar: https://status.robertsspaceindustries.com/ deze bug is nog niet opgelost en is serverside.
[...]
Dat is één van de redenen waarom ik support heb aangesproken, dit werkt dus niet en ik ben niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
_Dune_ schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:15:
[...]

Dat is één van de redenen waarom ik support heb aangesproken, dit werkt dus niet en ik ben niet de enige.
Ik was ook alles kwijt ingame, tot aan mijn schepen. Opgelost door reset en Live folder te verwijderen en die opnieuw binnen te halen. Helaas was dat laatste blijkbaar de oplossing.

Ik had de user folder even bewaard en daarin alleen de shader cache geleegd voordat ik hem weer terug kopieerde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bornhald
Recon24 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:10:
[...]

Een reden waarom ik hier al niet meer op wil ingaan is het feit dat wanneer iemand hier "klaagt", jij opduikt, maar voor de rest zie ik je er anders ook nooit hier. In hoeverre je de development in de gaten aan het houden bent of niet. Ik ga niet een hele optelsom maken van dingen waarvan je zelf donders goed weet dat het af is of niet. Op heel veel dingen kan je de antwoorden prima zelf vinden namelijk.
ben een originele backer dus volg het al sinds het begin. Het feit dat je geen antwoord wil geven lijkt er meer op dat je geen goed weerwoord hebt en dat er geen feiten zijn alleen maar ideeen en denken en hopen dat het beter zal worden.

Overigens had je ook uit de antwoorden kunnen lezen dat ik redelijk goed op de hoogte ben en wat ik al veel eerder heb aangegeven dat ik de kritisch noot wil zijn omdat SC niet rozengeur en maneschijn is maar heel veel geblaat en heeeeel weinig wol

Het enige wat ik jou zie en heb zien doen is screenshots posten, maar inhoudelijk ga je de vragen uit de weg. <edit> het enige wat ik naast screenshot zie is de CIG propaganda over hoe geweldig het spel wel ooit een keer gaat zijn wanneer het in beta zit </edit>

Dus.. waar is het Lier systeem..

en qua update, waarschijnlijk de staggered release update die ze ieder kwartaal zouden doen?

[ Voor 8% gewijzigd door Bornhald op 06-06-2020 20:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
_Dune_ schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 19:56:
[...]

overigens grafisch gezien vind ik het inmiddels ook wel tegenvallen, er zijn inmiddels games die grafisch zeker op hetzelfde niveau zitten en het overtreffen welke reeds af zijn of op korte termijn op de markt komen. Misschien niet zoveel kwa functionaliteit bieden, maar op dit moment biedt SC ook nog niets... en dat na 9 jaar en 300.000.000 dollar verder.

'Klinkt' allemaal negatief... misschien, ik wil mijzelf voorlopig nog terleurgesteld en critisch noemen.
Grafisch valt de game vies tegen, als ze niet heel snel eens aan de grafische pijplijn gaan werken, ziet deze game er gewoon niet meer uit wanneer het ooit een keer in 2022 uitkomt. Zeker voor een game die aangaf in de Kickstarter, dat PC games werden tegengehouden door consoles etc.

Nu zitten we met SC met een supergare min-spec (met een 5 jaar oude kaart moet je het kunnen spelen blijkbaar?!), en willen ze dus geen raytracing erin stoppen, VRS en bijvoorbeeld primitive shaders (allemaal dingen die met de nieuwe console generatie al standaard zijn). Ik snap ook niet precies wat SC wil, maar met de tijd meegaan doen ze in ieder geval niet.

Hier een kijkje qua technieken die eind 2020 al gemeengoed worden (en sommige al zijn). Al deze featuresets worden vanaf de 1660 ondersteund trouwens. :)

YouTube: DirectX 12 Ultimate on GeForce RTX

De grap hierin ook, is dat het zowel recente low-end als high-end GPU's de game veel mooier en beter laat draaien. Deze hele community zal op de barricades moeten staan, maar in Star Citizen land zijn ze het nog een beetje aan het overwegen (blijkbaarn iet realiserend dat deze techniek allang in low-end GPU's zit, en dat hun game niet eerder dan 2022 zal uitkomen...).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
GoT.Typhoon schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:33:
[...]

Grafisch valt de game vies tegen, als ze niet heel snel eens aan de grafische pijplijn gaan werken, ziet deze game er gewoon niet meer uit wanneer het ooit een keer in 2022 uitkomt. Zeker voor een game die aangaf in de Kickstarter, dat PC games werden tegengehouden door consoles etc.

Nu zitten we met SC met een supergare min-spec (met een 5 jaar oude kaart moet je het kunnen spelen blijkbaar?!), en willen ze dus geen raytracing erin stoppen, VRS en bijvoorbeeld primitive shaders (allemaal dingen die met de nieuwe console generatie al standaard zijn). Ik snap ook niet precies wat SC wil, maar met de tijd meegaan doen ze in ieder geval niet.

Hier een kijkje qua technieken die eind 2020 al gemeengoed worden (en sommige al zijn). Al deze featuresets worden vanaf de 1660 ondersteund trouwens. :)

YouTube: DirectX 12 Ultimate on GeForce RTX

De grap hierin ook, is dat het zowel recente low-end als high-end GPU's de game veel mooier en beter laat draaien. Deze hele community zal op de barricades moeten staan, maar in Star Citizen land zijn ze het nog een beetje aan het overwegen (blijkbaarn iet realiserend dat deze techniek allang in low-end GPU's zit, en dat hun game niet eerder dan 2022 zal uitkomen...).
Gen12 support waarmee ze bezig zijn is Vulkan en ook DX12. Waar Vulkan prio krijgt over DX12, en al die feaures in DX12 Ultimate geven je geen garantie natuurlijk en Ray Tracing al helemaal niet (is erg expensive).

Maar als we dit grafisch al slecht vinden voor een MMO...dan weet ik het niet meer :*)..en ja het is SQ42, maar gebruiken gewoon dezelfde pipeline:

Bornhald schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:23:
[...]
ben een originele backer dus volg het al sinds het begin. Het feit dat je geen antwoord wil geven lijkt er meer op dat je geen goed weerwoord hebt en dat er geen feiten zijn alleen maar ideeen en denken en hopen dat het beter zal worden.

Overigens had je ook uit de antwoorden kunnen lezen dat ik redelijk goed op de hoogte ben en wat ik al veel eerder heb aangegeven dat ik de kritisch noot wil zijn omdat SC niet rozengeur en maneschijn is maar heel veel geblaat en heeeeel weinig wol

Het enige wat ik jou zie en heb zien doen is screenshots posten, maar inhoudelijk ga je de vragen uit de weg. <edit> het enige wat ik naast screenshot zie is de CIG propaganda over hoe geweldig het spel wel ooit een keer gaat zijn wanneer het in beta zit </edit>

Dus.. waar is het Lier systeem..

en qua update, waarschijnlijk de staggered release update die ze ieder kwartaal zouden doen?
Je bent heel goed op de hoogte maar je gaat vragen stellen...om drama te maken in de topic. Ga eens heel wat pagina's terug en je deed niet anders. Ik ga de vragen niet uit de weg, want je weet het zelf maar zoals ik al zei...je komt hier niet anders doen dan drama drama en nog meer drama te verspreiden.

Dus waarom zou ik? Dit doe je alleen zodat het pagina's lang weer nergens over gaat en jij zelf geen steek verder komt. En bij de eerst volgende persoon die er geen zin in heeft, dan zal je weer vanaf vooraf aan beginnen.

Niks nieuws dus.

[ Voor 30% gewijzigd door Recon24 op 06-06-2020 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bornhald
Recon24 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:39:
[

Je bent heel goed op de hoogte maar je gaat vragen stellen...om drama te maken in de topic. Ga eens heel wat pagina's terug en je deed niet anders. Ik ga de vragen niet uit de weg, want je weet het zelf maar zoals ik al zei...je komt hier niet anders doen dan drama drama en nog meer drama te verspreiden.

Dus waarom zou ik? Dit doe je alleen zodat het pagina's lang weer nergens over gaat en jij zelf geen steek verder komt. En bij de eerst volgende persoon die er geen zin in heeft, dan zal je weer vanaf vooraf aan beginnen.

Niks nieuws dus.
Jij noemt het drama ik noem het realisme. je mag ook gewoon zeggen dat je geen antwoord hebt hoor, ga maar weer fijn wat screenshots maken. Als je geen weerwoord wil dan raad ik je aan om op spectrum to posten waar alles wat maar enigszins kritisch is verwijderd wordt.

Als ik dan alleen maar drama kom maken, waar is dan het antwoord, zoals je zelf al zegt vraag ik er al een tijdje om maar komt niemand er mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
Bornhald schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:51:
[...]

Jij noemt het drama ik noem het realisme. je mag ook gewoon zeggen dat je geen antwoord hebt hoor, ga maar weer fijn wat screenshots maken. Als je geen weerwoord wil dan raad ik je aan om op spectrum to posten waar alles wat maar enigszins kritisch is verwijderd wordt.

Als ik dan alleen maar drama kom maken, waar is dan het antwoord, zoals je zelf al zegt vraag ik er al een tijdje om maar komt niemand er mee.
Je bent deze discussies elke keer aan het houden. En elke keer doe je niks anders dan dit? Mag jij natuurlijk denken dat ik geen weerwoord heb, maar jij zoekt naar iets om weer een hele discussie te starten en nogmaals...je bent er blijkbaar geen steek verder mee gekomen.

Gaat dat nu dan wel veranderen ofzo? Prima laat mij idd screenshots maken als ik SC speel...ik doe nog wat positiefs voor de community :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bornhald
Recon24 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:54:
[...]

Je bent deze discussies elke keer aan het houden. En elke keer doe je niks anders dan dit? Mag jij natuurlijk denken dat ik geen weerwoord heb, maar jij zoekt naar iets om weer een hele discussie te starten en nogmaals...je bent er blijkbaar geen steek verder mee gekomen.

Gaat dat nu dan wel veranderen ofzo? Prima laat mij idd screenshots maken als ik SC speel...ik doe nog wat positiefs voor de community :>
waar is het antwoord, waar is Lier, waar zijn de aliens waar is alles? jij zegt eerst dat ik ongelijk heb, vraag ik je te tonen waar het is ga jij het ineens hebben over dat ik drama schop. Ik vraag alleen bewijs voor iets wat jij zegt wat er is. Waarom kan je het niet tonen wanneer het er niet is.

Ik ben blij dat jij veel plezier hebt om screenshots te maken in dit spel, ik vind het wel zo eerlijk om mensen te waarschuwen dat naast screenshots maken SC weinig boeiends te doen heeft en vol met bugs zit, en dat het er steeds meer worden.

Tot die tijd, waar blijven de CITCON2016 features, wat is de status van SQ42 die zou dit jaar toch uitkomen? een status voortgang is geen spoiler!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

De development creep die nu gaande is brengt nog steeds geld in het laadje, met 2020 dat een record jaar lijkt te worden, dus misschien is er geen reden om meer te laten zien of meer complete delen van het spel vrij te geven.
Als ik zie hoeveel mensen er aan het spel werken, dan moet er toch veel en veel meer klaar zijn dan dat we nu zien/te spelen hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
Bornhald schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 21:02:
[...]

waar is het antwoord, waar is Lier, waar zijn de aliens waar is alles? jij zegt eerst dat ik ongelijk heb, vraag ik je te tonen waar het is ga jij het ineens hebben over dat ik drama schop. Ik vraag alleen bewijs voor iets wat jij zegt wat er is. Waarom kan je het niet tonen wanneer het er niet is.

Ik ben blij dat jij veel plezier hebt om screenshots te maken in dit spel, ik vind het wel zo eerlijk om mensen te waarschuwen dat naast screenshots maken SC weinig boeiends te doen heeft en vol met bugs zit, en dat het er steeds meer worden.

Tot die tijd, waar blijven de CITCON2016 features, wat is de status van SQ42 die zou dit jaar toch uitkomen? een status voortgang is geen spoiler!
Ik geef je een hint. Focus is SQ42 en niet SC op dit moment. Pyro is het volgende systeem dat ze volledig gaan releasen. Lees laatste Montly report maar.

Ow en Leir..dat was handcrafted demo voor CitCon/testbed voor Planet tech.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bornhald
Recon24 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 21:16:
[...]

Ik geef je een hint. Focus is SQ42 en niet SC op dit moment. Pyro is het volgende systeem dat ze volledig gaan releasen. Lees laatste Montly report maar.

Ow en Leir..dat was handcrafted demo voor CitCon/testbed voor Planet tech.
pyro is al 2 patches vooruit geschoven zou als ik me niet vergis zelfs al gereleased moeten zijn, wat was ook alweer de reden dat het er nu niet is. Ik lees niet de montly reports, stond er vast in.
SQ 42 was al af en gespeeld, waar zijn de updates op de roadmap, waar het stuk wat ze 2 weken geleden zouden laten zien?

Waarom zou CITCON 2019 dan wel waar zijn als die van 2016 volgens jou handcrafted is overigens ook grappig dat in de citcon 2016 de final shoot van de sq42 is, dus nogmaals de vraag waarom kunnen ze niks laten zien. Enne .. als Lier handcrafted is, waarom is het dan de demo van proc gen planets. Dan sta je toch op het podium te liegen als een CR...

<edit>
Cogency schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 21:11:
De development creep die nu gaande is brengt nog steeds geld in het laadje, met 2020 dat een record jaar lijkt te worden, dus misschien is er geen reden om meer te laten zien of meer complete delen van het spel vrij te geven.
Als ik zie hoeveel mensen er aan het spel werken, dan moet er toch veel en veel meer klaar zijn dan dat we nu zien/te spelen hebben?
dat veel mensen ergens aan werken zegt helaas helemaal niks. Maar het is zeker zo dat dit veel geld in het laatje brengt. En als je spel slecht is, is het ook een goede reden om het niet uit te brengen.

De belofte dat er nu echt echt echt gewerkt wordt aan SQ42 zeg ook niet zo veel. Vooral omdat CIG al eerder heeft gecommuniceerd dat er echt echt echt aan gewerkt werd, het hele debacle met de vertical slice van een paar jaar terug.

[ Voor 38% gewijzigd door Bornhald op 06-06-2020 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
pyro is al 2 patches vooruit geschoven zou als ik me niet vergis zelfs al gereleased moeten zijn, wat was ook alweer de reden dat het er nu niet is. Ik lees niet de montly reports, stond er vast in.
Heeft nooit op de roadmap gestaan, dus daar ga je al....
SQ 42 was al af en gespeeld, waar zijn de updates op de roadmap, waar het stuk wat ze 2 weken geleden zouden laten zien?
Dat je iets kan spelen, betekend niet dat het af is.
Waarom zou CITCON 2019 dan wel waar zijn als die van 2016 volgens jou handcrafted is overigens ook grappig dat in de citcon 2016 de final shoot van de sq42 is, dus nogmaals de vraag waarom kunnen ze niks laten zien. Enne .. als Lier handcrafted is, waarom is het dan de demo van proc gen planets. Dan sta je toch op het podium te liegen als een CR...
Misschien omdat Microtech al ingame is en New Babbage en de oribital stations? CitCon2016 demo was handcrafted missie, planeet was gewoon proc generated.

Nu heb je je antwoorden, en kan je mee doen wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Recon24 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 21:38:
[...]

Heeft nooit op de roadmap gestaan, dus daar ga je al....
waarom staat het dan niet op de roadmap, wat is een roadmap als je er niet op zet wat je aan het doen bent. Daarnaast was het wel "aangekondigd" in dezelfde citcon 2019
Dat je iets kan spelen, betekend niet dat het af is.
Dat is onzin, als je een spel kan spelen dan is de basis af. dan kunnen er bugs in zitten en dan kan je het grafisch oppoetsen maar het spel is af. Dan kan het niet zo zijn dat de ai nu niet af is, dat de missies niet af zijn en dat gameplay elementen niet af zijn, toch staan die nog op de SQ42 roadmap wat is er dan gespeeld.
Misschien omdat Microtech al ingame is en New Babbage en de oribital stations? CitCon2016 demo was handcrafted missie, planeet was gewoon proc generated.

Nu heb je je antwoorden, en kan je mee doen wat je wilt.
2019 was zeker weer een mooie on rails hand crafted demo, maar de helft is er nog steeds niet, en 2 lege planeten met wat handcrafted poi's met de zelfde environmental tech als in 2016 ik ben echt onder de indruk dat ze oude dingen 3 jaar later weer als nieuw kunnen verkopen.

zoals gewoonlijk weer een hele hoop smoke en mirrors en verwachtingen van de backers. Maar wel eindelijk wat schepen die ze 6 jaar geleden hebben verkocht in het spel, wel met een prijsverhoging natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:48
Vorige week ook weer eens mijn quarterly update gechecked :P , gelukkig niets meegekregen van de shitstorm die 16k en overloaded servers heten. Voor de grap in Area 18 gespawned, waar dat ingame event ook werd gehouden. Eerste keer sinds jaren dat ik daar weer eens rond heb gelopen.

Wat mij positief verraste:
Had m'n credits nog van vorige patch :P
Javelin en Idris "shells" eens ingame te zien vliegen.
Area 18 planetside, nee ik heb de laatste tijd niet veel rondgevlogen in SC. Er zit meer content in dan dat ik al heb uitgeprobeerd, maar kan me voorstellen als je een mission-type een paar keer hebt uitgevoerd de herhaling te vlot zijn intrede vind.

Wat mij tegenhoud om vaker te spelen is toch meer het klunky gevoel wat ik blijf houden qua interface. Dat word wel elke keer beter, maar elke patch een nieuw systeem leren blijft gewoon vervelend. Verder vind ik de push richting meer survivabilty ook niet 100% positief, het aantal zaken waar je rekening mee moet houden wordt ondertussen een aardige waslijst.

@Cogency Dat vind ik nu ook zo vreemd, kan me ergens wel voorstellen dat ze veel effort steken in die singleplayer. Maar zolang daarvan het eindproduct nog niet zichtbaar is.. is dat lastig te bepalen wat er daar nu allemaal extra ingestoken word. Die 15,5 miljoen van afgelopen maand is ook nog niet eerder vertoond.. dus incentive om vlug met een product te komen is ook nergens te bekennen :/ .

Houd mezelf ook voor dat ik de PU m.u.v. af en toe wat koekeloeren lekker laat voor wat het is. En laat uitgroeien tot een meer ocmpleet systeem. En na de release van SQ42 wel eens kijk in hoeverre het de moeite waard zou zijn als daily-driver. Voor roleplaying is het in ieder geval wel de moeite, en met goed gezelschap kan je ook nu al een prima tijd beleven in SC.

Wie weet dat Theatres of War me kan boeien het toch vaker te spelen op korte termijn... maar dat is heel afhankelijk van servers en latency. Dus dat zou ik zo gauw nog niet weten. Als je in dezelfde kamer zit als de server was het wel echt leuk te spelen. Denk overigens wel dat ik eerder de man-cave in m'n aankomende huis gereed heb, dan dat de servers weer een stap stabieler zijn. :+ . Maarja een flee-flight event, gecombineerd met een ingame conventie + nieuwe patch is ook echt zoiets wat alleen CIG Marketing voor elkaar krijgt... en zolang ze er 15m. in een maand mee verdienen.. kunnen we volgend jaar ongeveer wel hetzelfde verwachten.. hopelijk dan met iets meer SQ42 :9~ .

Heb tijdens normale sessies sinds 3.8 eerlijk gezegd geen crashes meer gehad, wel problemen met besturing van schepen... maar dat ligt aan ontwenning als je elke keer iets nieuws moet leren..

[ Voor 10% gewijzigd door Case_C op 06-06-2020 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
Bornhald schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:00:
[...]

waarom staat het dan niet op de roadmap, wat is een roadmap als je er niet op zet wat je aan het doen bent. Daarnaast was het wel "aangekondigd" in dezelfde citcon 2019

[...]

Dat is onzin, als je een spel kan spelen dan is de basis af. dan kunnen er bugs in zitten en dan kan je het grafisch oppoetsen maar het spel is af. Dan kan het niet zo zijn dat de ai nu niet af is, dat de missies niet af zijn en dat gameplay elementen niet af zijn, toch staan die nog op de SQ42 roadmap wat is er dan gespeeld.

[...]

2019 was zeker weer een mooie on rails hand crafted demo, maar de helft is er nog steeds niet, en 2 lege planeten met wat handcrafted poi's met de zelfde environmental tech als in 2016 ik ben echt onder de indruk dat ze oude dingen 3 jaar later weer als nieuw kunnen verkopen.

zoals gewoonlijk weer een hele hoop smoke en mirrors en verwachtingen van de backers. Maar wel eindelijk wat schepen die ze 6 jaar geleden hebben verkocht in het spel, wel met een prijsverhoging natuurlijk.
Zie je waarom sommige mensen niet met je in discussie willen? Zelfde frustratie hangt nog steeds om je heen. Helpt totaal niet voor een discussie want jij hebt je standpunt al klaar en hoeveel argumenten je ook krijgt, je blijft bij je eigen punten.

Ik lees ook hier weer een hoop onwaarheden en blijkbaar had ik al gelijk, zo op de hoogte ben je helemaal niet.

- Iets met interne roadmap en public roadmap
- iets met een bepaalde basis is af, betekend niet dat de game af is (of dacht je dat een game pas speelbaar was zodra we in polishing fase zaten)?

Met andere woorden. Je doet wel alsof je alles denkt te weten en zo goed op de hoogte bent, maar schijn bedriegt maar weer eens.

Ik zal deze thread wel weer eens bestoken met screenshots, vindt je vast fijn :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:01
Ach tijdens de kickstarter periode en de jaren daarna zat ik meerdere malen per week in de fora, keek ik alle video's en heb ik nog meegeholpen aan het opzetten van de tweakers guild (in minimale capaciteit.

Nu kijk ik 1x per maand of ze nou al een serieuze content release hebben. Soms vergeet ik zelfs dat ik de game heb en behandel ik het vooral als een sunk cost actie. Als het ooit nog echt uitkomt dan ben ik blij verrast maar m'n default houding is het zal wel..

Voel ik me een stuk relaxter bij 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Schijnt nu een Theatres of War PTU te lopen, berichten daaruit is dat het aanzienlijk beter loopt dan laatste PTU test. Zie wel dat de aankleding van de map grondig is verbeterd. Zou leuk zijn als ze die nog in 3.9 als kleine patch gaan stoppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bornhald
Recon24 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:26:
[...]

Zie je waarom sommige mensen niet met je in discussie willen? Zelfde frustratie hangt nog steeds om je heen. Helpt totaal niet voor een discussie want jij hebt je standpunt al klaar en hoeveel argumenten je ook krijgt, je blijft bij je eigen punten.

Ik lees ook hier weer een hoop onwaarheden en blijkbaar had ik al gelijk, zo op de hoogte ben je helemaal niet.

- Iets met interne roadmap en public roadmap
- iets met een bepaalde basis is af, betekend niet dat de game af is (of dacht je dat een game pas speelbaar was zodra we in polishing fase zaten)?

Met andere woorden. Je doet wel alsof je alles denkt te weten en zo goed op de hoogte bent, maar schijn bedriegt maar weer eens.

Ik zal deze thread wel weer eens bestoken met screenshots, vindt je vast fijn :X
gelukkig lees je allemaal onwaarheden dus het allemaal goed. Ondertussen zijn we wel 9 jaar verder. Sunk cost fallacy op zn ergst

Interne en externe roadmap, dan is een van de roadmaps overbodig en bij een open development weet ik welke open is. .

Iets wat in 2014 gespeeld is mag je wel verwachten dat ze in 2020 niet de ai van aan het doen zijn. Normaal maak je eerst de core systems en bouw je daarop verder.

Koop lekker nog een scheepje van een paar honderd euro zodat je je extra goed voelt wanneer je een volgende screenshot plaats. kan je er bij zetten lekker puh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Bornhald schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:43:
[...]

gelukkig lees je allemaal onwaarheden dus het allemaal goed. Ondertussen zijn we wel 9 jaar verder. Sunk cost fallacy op zn ergst

Interne en externe roadmap, dan is een van de roadmaps overbodig en bij een open development weet ik welke open is. .

Iets wat in 2014 gespeeld is mag je wel verwachten dat ze in 2020 niet de ai van aan het doen zijn. Normaal maak je eerst de core systems en bouw je daarop verder.

Koop lekker nog een scheepje van een paar honderd euro zodat je je extra goed voelt wanneer je een volgende screenshot plaats. kan je er bij zetten lekker puh
Precies en zal ik doen ook! Thnx voor de tip.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kareemthereem
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 09:46
Bornhald denk dat hij een game heeft gekocht xD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Basekid schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:38:
Ach tijdens de kickstarter periode en de jaren daarna zat ik meerdere malen per week in de fora, keek ik alle video's en heb ik nog meegeholpen aan het opzetten van de tweakers guild (in minimale capaciteit.

Nu kijk ik 1x per maand of ze nou al een serieuze content release hebben. Soms vergeet ik zelfs dat ik de game heb en behandel ik het vooral als een sunk cost actie. Als het ooit nog echt uitkomt dan ben ik blij verrast maar m'n default houding is het zal wel..

Voel ik me een stuk relaxter bij 👍
Dit idd...
Na de verkoop van mijn Carrack en MIS heb ik een stuk minder het gevoel dat ik er op zit te wachten tot het af is.
Ik heb alleen mijn Aurora LN nog onder mijn riem.... dus af en toe nog even rondvliegen tot het spel weer crasht en dan weer ff een maand links laten liggen en Overwatch spelen :D

* Gek genoeg heeft CIG niet door dat ik mijn schepen heb verkocht en heb ik nog steeds concierge status :D

[ Voor 5% gewijzigd door FijneKerst op 08-06-2020 11:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zal ik eerder The Witcher 4 en The Elder scrols 6 aan het spelen zijn, waarvan de ontwikkeling nog niet eens van zijn gestart dan SQ42. Ik ga er van uit dat Chris Roberts de ontwikkeling van deze "game" zo lang mogelijk gaat rekken, om zoveel mogelijk geld uit de backers te zuigen.

Waarschijnlijk zal er uiteindelijk wel iets van een game komen als de geldstroom is opgedroogd, zodat Chris Roberts en zijn vriendjes niet kunnen worden aangeklaagd door justitie in de VS wegens oplichting, maar dat zal dan een of andere flut game zijn die niet in de schaduw kan staan van de game die ons al sinds 2012 wordt beloofd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Verwijderd schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:19:
Volgens mij zal ik eerder The Witcher 4 en The Elder scrols 6 aan het spelen zijn, waarvan de ontwikkeling nog niet eens van zijn gestart dan SQ42. Ik ga er van uit dat Chris Roberts de ontwikkeling van deze "game" zo lang mogelijk gaat rekken, om zoveel mogelijk geld uit de backers te zuigen.

Waarschijnlijk zal er uiteindelijk wel iets van een game komen als de geldstroom is opgedroogd, zodat Chris Roberts en zijn vriendjes niet kunnen worden aangeklaagd door justitie in de VS wegens oplichting, maar dat zal dan een of andere flut game zijn die niet in de schaduw kan staan van de game die ons al sinds 2012 wordt beloofd.
Ik denk zelf dat hij door zijn eigen ambitie in een hoek gedreven is.
Zoals iemand anders al aangaf, er is niemand die Chris op zijn vingers tikt. Er zit geen publisher bovenop die wat deadlines stelt.
Dat blijkt toch funest te zijn voor dit soort AAA games. Daar moeten gewoon partijen bovenop zitten die wat harde deadlines neerzetten en resultaten eisen.
Chris blijkt die "carte blance" niet aan te kunnen.

En nu zit hij in zoveel problemen waaronder:
  • Cashflow die niet meer voldoende is waardoor hij externe investeerders moet vinden
  • Community die leeg loopt (meer oude backers die er niet meer in geloven)
  • De pers die geen enkel positief artikel meer kunnen schrijven
  • Personeel dat aan alle kanten het pand verlaat met kwade verhalen
  • Deadlines die in geen velden of wegen gehaald worden...
Ik vrees met grote vrezen dat, als ze niet minimaal SQ42 dit jaar uitbrengen, dat het spel letterlijk en figuurlijk over is.

etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
En nu zit hij in zoveel problemen waaronder:
  • Cashflow die niet meer voldoende is waardoor hij externe investeerders moet vinden
  • Community die leeg loopt (meer oude backers die er niet meer in geloven)
  • De pers die geen enkel positief artikel meer kunnen schrijven
  • Personeel dat aan alle kanten het pand verlaat met kwade verhalen
  • Deadlines die in geen velden of wegen gehaald worden...
Ik vrees met grote vrezen dat, als ze niet minimaal SQ42 dit jaar uitbrengen, dat het spel letterlijk en figuurlijk over is.

[/quote]

Als het echt zo een puinhoop was als jij hierboven wil doen geloven ... dan zou geen investeerder daar zijn geld in steken.
Maar wat zien we ... Calder investment group herkocht zelfs meer aandelen.
En als je kijkt naar de bedragen van een simpele sale .... dan denk ik dat je stelling onjuist is.

Als CIG echt geld te kort had dan zagen we de speciale grote en dure capital schepen nu wel in de aanbieding. En hadden we om de 2 maanden een sale gehad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1qk5kvJJOxdevbKR0wcIVCKPEbU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NwtUIB9J8D2hE1aE2EhrZm3W.png?f=fotoalbum_large
Ziet dit eruit als een slechte cash flow?

Ik ben het ook niet altijd helemaal eens met hoe ze het soms doen, maar ik snap dat ze hier een hele nieuwe engine en 2 games zijn aan het ontwikkelen, en dan loop je wel eens tegen problemen op en dit alles kost tijd. waarschijnlijk meer tijd als ze zelf gedacht hadden...vandaar een roadmap die vaak word aangepast.

Ik vind de laatste 2 patches minder stabiel, en wacht dan ook gewoon geduldig op een nieuwe stabielere versie voordat ik weer inlog.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bornhald
powah33 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 14:02:

Als CIG echt geld te kort had dan zagen we de speciale grote en dure capital schepen nu wel in de aanbieding. En hadden we om de 2 maanden een sale gehad.
en na het overweldigende succes van de buggy "invictus week" presenteer ik u nu "alien week", waarom om de 2 maanden als het om de week kan toch?
Benslimane schreef op zondag 7 juni 2020 @ 16:05:
Bornhald denk dat hij een game heeft gekocht xD
2 om precies te zijn de single player SQ42 en de MMO Star Citizen waarbij de dingen die ik in SQ42 doe impact hebben op hoe de npcs op mij reageren in SC.

Wat dacht je dan dat het waren donaties? Want op dit moment ondanks dat het pledge heet, heeft het alle eigenschappen van het digitaal aanschaffen van iets, inclusief de btw en de binnen 14 dagen geld terug regelingen wat geld voor elke digitale aankoop. En bij verkoop hoort leveringsplicht anders heet het oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Bornhald schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 15:14:
[...]

en na het overweldigende succes van de buggy "invictus week" presenteer ik u nu "alien week", waarom om de 2 maanden als het om de week kan toch?

[...]

2 om precies te zijn de single player SQ42 en de MMO Star Citizen waarbij de dingen die ik in SQ42 doe impact hebben op hoe de npcs op mij reageren in SC.

Wat dacht je dan dat het waren donaties? Want op dit moment ondanks dat het pledge heet, heeft het alle eigenschappen van het digitaal aanschaffen van iets, inclusief de btw en de binnen 14 dagen geld terug regelingen wat geld voor elke digitale aankoop. En bij verkoop hoort leveringsplicht anders heet het oplichting.
Ik meen toch echt dat 2019 geen sale had om de 2 maanden, maar goed als jij deze sale wil vastpakken als bewijs .. so be it.
Heb je misschien ook nog opmerkingen over het grafiekje??? 50+ miljoen over 6 maanden ... ziet er inderdaad bizar slecht uit die money flow.

Heren als we elke week een sale hebben en de duurste limited schepen ineens massaal te koop worden aangeboden, dan zie ik meer reden om mij zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
powah33 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 15:36:
[...]

Ik meen toch echt dat 2019 geen sale had om de 2 maanden, maar goed als jij deze sale wil vastpakken als bewijs .. so be it.
Heb je misschien ook nog opmerkingen over het grafiekje??? 50+ miljoen over 6 maanden ... ziet er inderdaad bizar slecht uit die money flow.

Heren als we elke week een sale hebben en de duurste limited schepen ineens massaal te koop worden aangeboden, dan zie ik meer reden om mij zorgen te maken.
Geen idee wat het grafiekje zegt, ik heb geen inzage over wat daar gebeurt en welke inkomsten en uitgaven ze hebben. Wat weet jij wel wat de rest niet weet? Voor hetzelfde geld wordt daar de investering in verwerkt. De enige reden dat we delen van de uitgaven zien is omdat het in GB verplicht is wanneer je een banklening hebt als bedrijf dat je het dan aangeeft en voor de investering in de VS dus daarom moesten we de jaarcijfers ten tijde van de Calder investering zien. Maar daarvoor hebben we weinig gezien (in de meest open development waarbij CR altijd heeft volgehouden dat "wanneer de investeringen stoppen hebben we nog genoeg om SQ42 af te maken en daarmee SC te financieren" wat dus een leugen was). Dus ik kan niks aflezen aan dat grafiekje want geen idee wat het betekend.

[ Voor 8% gewijzigd door Bornhald op 13-06-2020 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Bornhald schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 15:41:
[...]

Geen idee wat het grafiekje zegt, ik heb geen inzage over wat daar gebeurt en welke inkomsten en uitgaven ze hebben. Wat weet jij wel wat de rest niet weet? Voor hetzelfde geld wordt daar de investering in verwerkt. De enige reden dat we delen van de uitgaven zien is omdat het in GB verplicht is wanneer je een banklening hebt als bedrijf dat je het dan aangeeft en voor de investering in de VS dus daarom moesten we de jaarcijfers ten tijde van de Calder investering zien. Maar daarvoor hebben we weinig gezien (in de meest open development waarbij CR altijd heeft volgehouden dat "wanneer de investeringen stoppen hebben we nog genoeg om SQ42 af te maken en daarmee SC te financieren" wat dus een leugen was). Dus ik kan niks aflezen aan dat grafiekje want geen idee wat het betekend.
Precies zoals je zegt ... maar dit zijn geen jaarcijfers.
En het bedrag van de investeerders werd zover ik weet wel appart vermeld in andere bronnen.
Ik weet niets extras... ik reageerde op dit lijstje, wat verder helemaal niet onderbouwt was en puur gebaseerd op zijn mening.

-Cashflow die niet meer voldoende is waardoor hij externe investeerders moet vinden
-Community die leeg loopt (meer oude backers die er niet meer in geloven)
-De pers die geen enkel positief artikel meer kunnen schrijven
-Personeel dat aan alle kanten het pand verlaat met kwade verhalen
-Deadlines die in geen velden of wegen gehaald worden...

Was het niet zo dat er juist meer mederwerkers van turbulent werkzaam zijn in het project?? dat staat lijnrecht tegenover hetgeen hierboven is gepost.

Het enigste waar waarde aan kan worden gehecht, is dat de deadlines niet gehaald worden.
En dat hoef en ga ik niet verdedigen.... want dat is een punt waar ik mijzelf ook aan stoor.

Maar ik heb geen paniek dat de game of cig het niet afmaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bornhald
powah33 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 15:55:
[...]

Precies zoals je zegt ... maar dit zijn geen jaarcijfers.
En het bedrag van de investeerders werd zover ik weet wel appart vermeld in andere bronnen.
Ik weet niets extras... ik reageerde op dit lijstje, wat verder helemaal niet onderbouwt was en puur gebaseerd op zijn mening.

-Cashflow die niet meer voldoende is waardoor hij externe investeerders moet vinden

Was het niet zo dat er juist meer mederwerkers van turbulent werkzaam zijn in het project?? dat staat lijnrecht tegenover hetgeen hierboven is gepost.

Het enigste waar waarde aan kan worden gehecht, is dat de deadlines niet gehaald worden.
En dat hoef en ga ik niet verdedigen.... want dat is een punt waar ik mijzelf ook aan stoor.

Maar ik heb geen paniek dat de game of cig het niet afmaakt.
dan kloppen de stellingen toch?
- er is een externe investeerder, dus ondanks dat er nu 15m binnen gehaald is, was er voordat Calder erbij kwam nog maar genoeg voor een maandje of 2 in kas, blijkt uit hun eigen cijfers, running cost is 5m per maand uit de cijfers van CIT
lastig te staven, maar gezien het de frequentie van mensen die hier posten, welke mensen hier posten en het type berichten dat gepost wordt door de mensen die hier posten, hetzelfde wanneer er wordt gekeken naar sentiment op reddit en spectrum is het wel een redelijke aannamen, als jij zegt van niet is die aanname net zo redelijk want waarschijnlijk kan je zelfde soort onderbouwing aanvoeren op basis van de plekken die jij bezoekt
Ze schrijven nu niks of nagenoeg niks, is dus zeker niet positief. Hoewel er
Turbulent is een (meen ik) Canadees bedrijf en wat websites maakt en o.a. de website van CIG. Maar volgens mij geen grootte naam mbt game development. Dat zegt niet dat ze niks kunnen maar zegt wel dat het personeelsbestand hier weinig met dat van CIG te maken heeft.
klopt als een bus, ze halen met moeite hun eigen kwartaal release en voordat die release er dan is, is de inhoud grotendeels verplaatst naar toekomstige releases. Laten we wel wezen, blijkbaar waren de "updated lift pannels" te complex en zijn deze naar release 3.11 verschoven. Dat lijkt mij niet een major functie en zou niet te complex moeten zijn.

CIG heeft geen enkele reden om het spel af te maken! Zoals jij zelf aangeeft het geld stroomt binnen, en gezien de structuur die gemaakt is met bv's, sub bv's en andere (ik neem aan) boekhoudkundige truukjes. Is er voor Chris en zijn familie en vrienden niks aan de hand als alles na jaren implodeerd.

Het feit dat ze geen deadlines halen zou juist de alarmbellen moeten doen rinkelen. Een deadline missen hier en daar is niet erg, gebeurt de beste. Hier wordt niet een deadline gehaald en de releases zijn leeg. En in plaats van bestaande game modes bij te werken en die te gebruiken worden er alleen maar nieuwe gelanceerd (TOW) Waarom niet een van de bestaande modes uitbreiden zodat hetgene getest moet worden hierin kan? Waarom worden ze überhaupt niet onderhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
qoute"Cashflow die niet meer voldoende is waardoor hij externe investeerders moet vinden
Community die leeg loopt (meer oude backers die er niet meer in geloven)
De pers die geen enkel positief artikel meer kunnen schrijven
Personeel dat aan alle kanten het pand verlaat met kwade verhalen
Deadlines die in geen velden of wegen gehaald worden...
Ik vrees met grote vrezen dat, als ze niet minimaal SQ42 dit jaar uitbrengen, dat het spel letterlijk en figuurlijk over is./qoute

ALs je totaal 300 mil heb binnen geharkt in 8+ jaar ... dan is 50+mil in de laatste 6 maanden niet iets wat aangeeft dat het berg afwaards gaat ..
Als een investeerder aandelen koopt en daarna de kans aanslaat om nog eens aandelen bij te kopen ... dan zien die investeerder waarde in het project ... weer niet iets wat aangeeft dat het allemaal zo slecht gaat.

Graag een bron waar duidelijk te zien is dat er zoveel mensen kwaad weg gaan bij cig???
Graag een bron wat laat zien dat de community leeg loopt?
2,7 miljoen accounts en het stijgt nog steeds. is dat een leegloop??

Er zijn meer mensen die het lang wachten zat zijn en het niet halen van deadlines de spuigaten uitkomt, en hier vervolgens negatief over uitlaten ..... dat is geen leegloop.

Misschien is het voor sommige mensen beter om gewoon rustig een periode af te schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bornhald
powah33 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 16:25:

ALs je totaal 300 mil heb binnen geharkt in 8+ jaar ... dan is 50+mil in de laatste 6 maanden niet iets wat aangeeft dat het berg afwaards gaat ..
Als een investeerder aandelen koopt en daarna de kans aanslaat om nog eens aandelen bij te kopen ... dan zien die investeerder waarde in het project ... weer niet iets wat aangeeft dat het allemaal zo slecht gaat.
Als daarbij verschillende investeringen staan van de Calders en er niet inzichtelijk is wat die "funding tracker" aangeeft dan zegt de funding tracker niks.
Wat zeker is, is op het moment dat de Calders investeerde was er nog maar een paar miljoen over, Niet genoeg om CIG nog jaren in de lucht te houden.
Star Citizen – Is It Running Out of Money? ... At the end of 2018 Star Citizen released a financial break down of their company, funding, headcounts and more. The Finicials Show that by the end of 2017 CI had $14.2 million “in the bank”. In comparison it had 19.3 million at the end of 2015 & 19.2 at the end of 2016.
https://www.boredgamer.co...will-it-ever-be-released/

Er wordt aangegeven door CIG, (zonder aan te geven waar het vandaan komt en zonder aan te geven wat de uitgaven zijn) dat er 50m is binnen gehaald in de afgelopen 6 maanden. Er is niet aangegeven door hoeveel mensen en welke hoeveelheden, bijvoorbeeld het geld wat door de Calders is geïnvesteerd wordt dat mee gerekend met de funding. Niemand weet het, dus de tracker zegt niks. Kwade tongen beweren ook dat de funding tracker onzin is, ook dat is niet te staven omdat er geen inzicht is. (overigens was dit inzicht iets wat wel in de TOS heeft gestaan, voordat deze gereviseerd werd!)

Dus mensen die "geloven" dat de ontwikkeling goed gaat hebben 50m gegeven. Dat zegt precies niks over de ontwikkeling van het spel, de voortgang en de kwaliteit. Alleen dat mensen 50m hebben uitgegeven.

[ Voor 12% gewijzigd door Bornhald op 13-06-2020 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Die funding tracker liep al online mee voordat de Calders investment groep in beeld kwam.
De eerste aandelen die werden verkocht stonden apart vermeld in de jaarcijfers.
De volgende jaar cijfers zullen meer inzicht geven.

Ik kan me verder wel voorstellen dat je als opbouwend bedrijf je geld liever terug in jezelf investeerd en uitbereid dan dat je over een grote som geld belasting moet betalen. maar goed dat is puur speculeren.
Daar kan jij en ik niets over zeggen, aangezien hier vrij weinig over bekend is.

Verder vraag ik me wel af wat al die negatieve posters met hun posts willen bereiken?? Denk jij dat je CIG hiermee kan veranderen? of dat het het project goed doet?

BTW hier uit de link die jezelf had gepost.
uitleg over de financie

qoute"Pledges / Counter

This line shows the net receipts from our backers and customers as they are also reported in real time on our website counter. We have used this number because it will be familiar to many readers who follow our progress regularly. Due to exchange rate differences and small items that do not feed into our website counter, it does not represent our total revenue received. Other than subscriptions (referred below), the differences are included in the Other income line."/qoute

Stukje spreek niet over investers wanneer ze naar de funding tracker verwijzen, maar spreken over backer en customer.

[ Voor 39% gewijzigd door powah33 op 13-06-2020 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareemthereem
Ja Bornhald je hebt een donatie gedaan. Dat staat heel erg duidelijk in het rood met een groter font size als je op de pledge knop drukt.

Deze game is in open ontwikkeling dat is wat CIG ons gegund heeft.

Zodra het spel af is kan je het kopen en de mensen die hebben geplegged hebben toegang tot de game.

Het is niet zo moeilijk om te begrijpen maar mensen zoeken graag naar dingen om te zeiken of ze voelen zich entitled to meer.

CIG is je niks verplicht en alles staat duidelijk in de honderden emails. Bijvoorbeeld dat alle datum inschattingendie ze maken slechts een gok zijn.

Jij bent zeker geen gamedeveloper by any chance?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bornhald
Benslimane schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 17:15:
Ja Bornhald je hebt een donatie gedaan. Dat staat heel erg duidelijk in het rood met een groter font size als je op de pledge knop drukt.

Deze game is in open ontwikkeling dat is wat CIG ons gegund heeft.

Zodra het spel af is kan je het kopen en de mensen die hebben geplegged hebben toegang tot de game.

Het is niet zo moeilijk om te begrijpen maar mensen zoeken graag naar dingen om te zeiken of ze voelen zich entitled to meer.

CIG is je niks verplicht en alles staat duidelijk in de honderden emails. Bijvoorbeeld dat alle datum inschattingendie ze maken slechts een gok zijn.

Jij bent zeker geen gamedeveloper by any chance?
Je hebt geen donatie gedaan.
Je hebt digitale spullen gekocht. Als het wel een donatie is, dan:

-is het aftrekbaar van je belasting, zoals elke donatie is. Daarnaast is CIG een profit organisaties en niet een goed doel. Over het algemeen is een profit organisatie ook niet de instanties waaraan je doneert. https://www.belastingdien...en/content/gift-aftrekken

- waarom verwacht je dan iets terug, zoals je waarschijnlijk wel weer is een donatie een gift welke meestal naar een goed doel gaat zonder er iets voor terug te krijgen. Dus wat is het goede doel hier en waarom moet je er dan wat voor terug hebben?

- Waarom is het via KS zelf aangeven dat er een leveringsplicht is of je moet failliet gaan in welk geval je moet aantonen dat je alles op alles hebt gezet om te leveren.

Maar als jij graag in de illusie wil leveren dat geld aan CIG geven hetzelfde is als doneren omdat CIG dat in de eigen mails zet prima. Want "wij van wc-eend adviseren wc-eend"

Moet je volgend jaar maar voor de grap proberen bij de belastingdienst, een aankopen van CIG aangeven als donaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareemthereem
Ze hebben je al wat teruggegeven namelijk toegang tot de game die ze aan het ontwikkelen zijn die je ondersteund met je bijdrage.

Maar beantwoord je bewust mijn vraag niet of je een gameontwikkelaar bent of wil je gewoon heel graag je gezeik typen en lees je over de rest heen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bornhald
Benslimane schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 17:47:
Ze hebben je al wat teruggegeven namelijk toegang tot de game die ze aan het ontwikkelen zijn die je ondersteund met je bijdrage.

Maar beantwoord je bewust mijn vraag niet of je een gameontwikkelaar bent of wil je gewoon heel graag je gezeik typen en lees je over de rest heen?
Wat heeft het feit of ik al dan niet een game developer ermee te maken met of het een donatie is?

Maar om je vraag te beantwoorden nee ik ben geen game developer. Werk wel met developers waaronder ook oud game developers niet dat het feit dat het oud game developers zijn relevant is, behalve dat ik concludeer dat een developer en een game developer hetzelfde zijn, namelijk developers met een specialisatie.

Ik zit wekelijks in overleg met developers en ben er dagelijks mee bezig met planning en inschattingen van developers. Ik houd me met name bezig over de planningen en inschattingen van het werk wat gedaan moet worden en de planningen die richting de busininess afgegeven worden.

En blijkbaar mis jij mijn punt. Bij een donatie hoef ik niks terug te krijgen, dit is geen donaties (zie andere post) dus is het een aanschaf en dat is er gewoon niet.

edit2
Wat ik altijd bijzonder vind aan de mensen die SC backen is hoe fanatiek ze alles van het CIG verdedigen en dat tegelijkertijd bij een willekeurige andere organisatie afvallen. Als EA met microtransacties komt is het internet te klein, maar als CIG met skins komt dan is dat goed 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Bornhald op 13-06-2020 17:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kareemthereem
Dit doet er namelijk wel toe want dan kan ik inschatten in hoeverre je überhaupt begrijpt wat voor een bijzonder project je steunt.

In mijn optiek heb je geld gegeven aan de ontwikkeling van een spel (het project). Je hebt dus geen game gekocht, want die ontvang je direct, installeer je en kun je vervolgens spelen.

Dit is de ontwikkeling ervan, a.k.a. 'gimme the money en ooit als het spel uit is krijg je het'.

Het unieke van dit project is, los van alle technische elementen waar ik later nog op terug kom, dat het een zeer open projectontwikkeling is. (Bijna) alles wordt gedeeld met de backers, van financiën, roadmaps, ontwikkeling punten en als allerlaatste en niet de minst belangrijkste DE BUILD ITSELF.

Je kan letterlijk het spel, dat voor je neus wordt opgebouwd spelen en testen, je mening uiten en die vervolgens met genoeg aanhang wordt gehoord en verwerkt. Excuse me maar dat klinkt al behoorlijk nice.

Jij weet als product/project/whatever-manager ook hoe gruwelijk kut het soms kan zijn om inschattingen te maken of te krijgen van developers.
Nu komt de Cherry on the top. De functionaliteiten die over de jaren zijn 'beloofd' (ik typ dit tussen haakjes omdat het natuurlijk volledig vrij is aan CIG welke elementen er wel en niet inkomen) zo grandioos (awesome) zijn geworden dat deze met uiterst grote complicaties komen. Dit zorgt ervoor dat de bovengenoemde inschatting nog moeilijker worden omdat deze on the edge of technology zitten. Ze zijn niet voor de zoveelste keer een Grand Theft Auto aan het bouwen.
Wat betekent dat ze niet altijd zich aan hun 'afspraken' kunnen houden. Maar goed dit is het pad waarvoor ze gekozen hebben, open development.

Ik zeg absoluut niet dat CIG de heilige graal is, Chris Roberts totaal niet aan het feature creepen is en alle andere terechte positieve kritiek/feedback wordt geuit. But dayum give them some slack.

De rede dat ik vroeg of je gameontwikkelaar bent is omdat je dan weet hoe fucking veel werk het is om een game te bouwen, überhaupt. Laat staan dit monster van een project.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over het feit hoe moeilijk het is om aan goeie developers te komen!

Worden er fouten gemaakt? Vast wel. Maar laten we wel een positieve conversatie met CIG houden zodat dit coole project tot werkelijkheid komt, hoe lang dat ook mag duren want ze hebben nou eenmaal moeilijke taken voor de boeg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bornhald
Benslimane schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 18:09:
Dit doet er namelijk wel toe want dan kan ik inschatten in hoeverre je überhaupt begrijpt wat voor een bijzonder project je steunt.
het doet er niks aan af, iedereen die in "de grote mensen wereld met echte projecten werkt" loopt tegen onvoorziene issues aan
In mijn optiek heb je geld gegeven aan de ontwikkeling van een spel (het project). Je hebt dus geen game gekocht, want die ontvang je direct, installeer je en kun je vervolgens spelen.
jou mening is niet de realiteit, ik heb een game gekickstart op kickstarter, daarna is deze gecrowdfund, hierbij kon ik digitale assets kopen. Nergens heb ik geld gegeven altijd heeft er iets tegenover gestaan.
Dit is de ontwikkeling ervan, a.k.a. 'gimme the money en ooit als het spel uit is krijg je het'.
als het ooit uit komt, waardoor geen enkele uitgever met CR in zee wilde gaan, hetzlefde waarom hij bij Freelancer aan de kant is gezet. Dit is geen solide business case, misschien dat met een startup en een sponsor je op deze manier wegkomt, maar uiteindelijk zal je moeten leveren
Het unieke van dit project is, los van alle technische elementen waar ik later nog op terug kom, dat het een zeer open projectontwikkeling is. (Bijna) alles wordt gedeeld met de backers, van financiën, roadmaps, ontwikkeling punten en als allerlaatste en niet de minst belangrijkste DE BUILD ITSELF.
[...]
Je kan letterlijk het spel, dat voor je neus wordt opgebouwd spelen en testen, je mening uiten en die vervolgens met genoeg aanhang wordt gehoord en verwerkt. Excuse me maar dat klinkt al behoorlijk nice.
Als je in de software/game development had gewerkt dan had je geweten dat testen door testers word gedaan. Ook bij games. Hier is niks aan getest, het feit dat de lift nog niet is gemaakt dat schepen slecht/niet spawnen geeft ook aan dat er niks wordt gedaan met de bug reports die worden gemaakt. Had je in een kort iteratief proces gewerkt had je inderdaad releases kunnen doen voor een klein deel van je community om te laten testen of de functionaliteiten goed zijn, zo niet kan je ze refactoren. Hier wordt gewoon buggy code gepushed (alle 30k errors!) naar een "live" omgeving. Dat is not done, code moet goed zijn.
Jij weet als product/project/whatever-manager ook hoe gruwelijk kut het soms kan zijn om inschattingen te maken of te krijgen van developers.
De truuk is het scheiden van de bullshit. Als je werkt op vertrouwen dan is daar geen issue, als je weet waar het over gaat geef je zelfs bij je developers aan dat ze aan het overschatten zijn. Op basis van eerder geleverd werk. Er worden altijd fouten gemaakt. Hier is vertraging all over the board. Geen team wat zn deadlines haalt. Dan is het probleem niet de developers meer maar de heersende cultuur.
Nu komt de Cherry on the top. De functionaliteiten die over de jaren zijn 'beloofd' (ik typ dit tussen haakjes omdat het natuurlijk volledig vrij is aan CIG welke elementen er wel en niet inkomen) zo grandioos (awesome) zijn geworden dat deze met uiterst grote complicaties komen. Dit zorgt ervoor dat de bovengenoemde inschatting nog moeilijker worden omdat deze on the edge of technology zitten. Ze zijn niet voor de zoveelste keer een Grand Theft Auto aan het bouwen.
sorry hoor. ze hebben inderdaadde wereld beloofd. En op basis daarvan krijgen ze geld. Hadden ze gezegd dat ze een FPS gingen bouwen met 2 maps hadden ze op basis daarvan geld gekregen. CR belooft de wereld sinds hij lead developer was van Freelancer, en hij mist ook sinds dien deadlines met JAREN. Er zit verdomd weinig "cutting edge technology" in. Wel verdomd veel buzzwords en zelf verzonnen termen voor tech die al jaren bestaat.
Wat betekent dat ze niet altijd zich aan hun 'afspraken' kunnen houden. Maar goed dit is het pad waarvoor ze gekozen hebben, open development.

Ik zeg absoluut niet dat CIG de heilige graal is, Chris Roberts totaal niet aan het feature creepen is en alle andere terechte positieve kritiek/feedback wordt geuit. But dayum give them some slack.
Ik heb in 2012 gebacked, release zou zijn 2014, ik heb 100% extra tijd gegeven en 2016 een refund gedaan van de meeste van mijn spullen. Dit is een project wat qua tijd 300% meer heeft opgeslokt qua budged 600x meer opgehaald dan dat men nodig acht. Hoeveel Slack moet je hebben?
Dan hebben we het nog niet eens over de vieze spelletjes als je vrouw, die duidelijk geen interesse heeft in je spel, je development en je community de titel marketing director. Geef je je broer een berg aandelen die je vervolgens vanuit je corporatie terug koopt als verkapte bonus. het is gewoon een vies spel wat er gespeeld wordt.
De rede dat ik vroeg of je gameontwikkelaar bent is omdat je dan weet hoe fucking veel werk het is om een game te bouwen, überhaupt. Laat staan dit monster van een project.
[...]
En dan heb ik het nog niet eens gehad over het feit hoe moeilijk het is om aan goeie developers te komen!
Als je project en de sfeer goed genoeg zijn krijg je vanzelf de developers die je nodig hebt
Worden er fouten gemaakt? Vast wel. Maar laten we wel een positieve conversatie met CIG houden zodat dit coole project tot werkelijkheid komt, hoe lang dat ook mag duren want ze hebben nou eenmaal moeilijke taken voor de boeg.
Dat wil jij graag, ik zie graag dat mensen gewaarschuwd zijn en weten in wat voor een moeras er gestapt wordt, dat het zeker niet alleen maar rozengeur en maneschijn is. Ik heb liever een realistische discussie en aangezien en blijkbaar wordt elke form van kritiek afgedaan als slecht. Was er maar eerder geluisterd naar de kritiek en op gereageerd. Spectrum zelf zijn alleen maar ja knikkers, alle kritiek is daar weg gehaald, negatieve stukken worden afgedaan als "onzin" en alles wat CR uitroept is alsof he heilig script is. Het enige wat ik wil is dat mensen het volledige plaatje zien, en niet alleen die enorm mooie schreenshots en die duizend euro kostende schepen en dan een verhaaltje hoe geweldig het is.

Net als jij wil ik heel graag een enorm gave space game met levend universum. De afgelopen jaren geven mij de indruk dat CR niet de man is die dat gaat neerzetten. Omdat hij het niet kan, hij is de man er niet naar, dat heeft hij in het verleden bewezen en dat bewijst hij nu weer.

het feit dat er 300m aan hem is gegeven betekend alleen dat hij een mooi verhaal heeft gehad. Dat betekend niet dat de ontwikkeling goed gaat, dat zijn ideeën goed zijn etc etc. Alleen dat hij een mooi verkoop praatje heeft en een zeer goede marketing strategie.

Vergeet niet dat er bedrijven hebben bestaan zoals Theranos, welke de bloed test machine zouden hebben uitgevonden met cutting edge technologie en een bloedtest in een fractie van de tijd zouden kunnen uitvoeren met een fractie van het bloed wat andere test nodig hebben. Deze visionairs hebben meer dan 700M opgehaald van "venture capitalists" en de waarde van het bedrijf werd geschat op 10Miljard. Ook hier werkte 800 mensen. En toch was dit allemaal nep. https://www.wikiwand.com/en/Theranos

EDIT:
had er nu een solide core gestaan welke nagenoeg foutloos werkte dan was ik er nog net zo in blijven geloven al jij. Ter illustratie (zonder erop in te gaan wat ik van ED vind) heeft Braben het wel goed neer gezet door telkens iets af te leveren wat werkt goed en solide is en daarop verder itereren en proberen. De basis staat en die is goed. Waar is de MMO basis van SC of de shooter basis voor SM? Waarom zijn er land plots verkocht bij SC? dat hoort bij een deel van het spel wat komend decennium nog niet ontwikkeld gaat worden. JE gaat met toch niet vertellen dat CR dat zelf nog niet wist..... ?

[ Voor 3% gewijzigd door Bornhald op 13-06-2020 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
qoute" ik zie graag dat mensen gewaarschuwd zijn en weten in wat voor een moeras er gestapt wordt. "/qoute

Dang dan zal je het wel heel druk hebben op steam ... met al die Early Acces projecten die tegenwoordig verkocht worden.

-Betalen voor een Early Alpha met bugs
-Geen garantie dat het Development team het einde van het jaar overleeft
-Geen garantie dat de game ooit uit Early Acces komt en een full live launch krijgt.
-Refund optie verloopt na 14 dagen of 2 uur gameplay.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Je bent wel een beetje aan het doorslaan Bornhald. :P

Er is genoeg over geschreven en gedaan, ook genoeg over te vinden. Dat de OG kickstarter backers wat anders voor ogen hadden begrijp ik wel, het spel/de ontwikkeling is verandert (maar hebben ook hun centen terug kunnen krijgen).

Voor de rest is het vrij duidelijk dat het een project is dat z'n tijd neemt en dat er risico's aan vastzitten. Elke gamesite, bergen nieuws sites en weet ik wat nog meer hebben er genoeg over geschreven. Ze hebben zelfs hun eigen haat club onder leiding van Derek Smart.

[ Voor 16% gewijzigd door Cogency op 13-06-2020 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bornhald
powah33 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 20:08:
qoute" ik zie graag dat mensen gewaarschuwd zijn en weten in wat voor een moeras er gestapt wordt. "/qoute

Dang dan zal je het wel heel druk hebben op steam ... met al die Early Acces projecten die tegenwoordig verkocht worden.

-Betalen voor een Early Alpha met bugs
-Geen garantie dat het Development team het einde van het jaar overleeft
-Geen garantie dat de game ooit uit Early Acces komt en een full live launch krijgt.
-Refund optie verloopt na 14 dagen of 2 uur gameplay.
Ach ja we hebben het dan over 10-20 euro voor een stram e.a. en ook daar staan de comments al en zie je wat de meeste beoordelingen doen. Maar SC staat niet op steam, en elk niet super positief commentaar moet blijkbaar heel duidelijk onderbouwd worden want anders ben je maar een "hater"

Veel mensen vergeten dan toch snel dat de meeste Refunders mensen zijn die ook super graag dat spel zouden willen spelen wat in 2012 gepitched is. Maar om redenen kijken die er nu anders tegenaan. En ik probeer zelf nog wel eens SC te spelen om te zien of ik niet gewoon een azijnpisser ben. Dus ondanks dat wij het niet eens zijn, hoop ik wel dat je op een moment probeert te zien waarom mensen zoals ik andere proberen te waarschuwen. En dat is niet omdat wij ED nu zo geweldig vinden maar meer vanuit de vrees dat dit het ook niet gaat worden en het ook verpest voor andere toekomstige kickstarter games.

Ik wil het hierbij laten, en ik meen serieus en uit de grond van mij hart, ik ben blij dat jij het wel een mooi spel en een mooie ontwikkeling vind. En ik hoop dat je dat ook zal blijven vinden en dat SC inderdaad ooit uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Cogency schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 20:23:
Je bent wel een beetje aan het doorslaan Bornhald. :P

Er is genoeg over geschreven en gedaan, ook genoeg over te vinden. Dat de OG kickstarter backers wat anders voor ogen hadden begrijp ik wel, het spel/de ontwikkeling is verandert (maar hebben ook hun centen terug kunnen krijgen).

Voor de rest is het vrij duidelijk dat het een project is dat z'n tijd neemt en dat er risico's aan vastzitten. Elke gamesite, bergen nieuws sites en weet ik wat nog meer hebben er genoeg over geschreven. Ze hebben zelfs hun eigen haat club onder leiding van Derek Smart.
In hyperbolen schrijven is ook een kunst.

Ik dacht dat DS al jaren bezig was met het beschimpen van Trump. Maar ja, "it gets one to know one" dus als iemand weet hoe slechte game development eruit ziet is het DS toch wel. Het enige wat ik weet is dat hij op de star citizen refunds Reddit ook niet welkom is en belachelijk wordt gemaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Bornhald op 13-06-2020 20:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:35
Ik moet wel zeggen dat veel games die ik uit early acces pluk vaak al een completere gameplay hebben dat SC.
Natuurlijk gaat dat dan over games die hooguit een keer 30 euro kosten.

Hoe moeilijk is het om een game voor 300 miljoen dollar te ontwikkelen in 8 jaar tijd?

Er had allang een SQ42 uit gekund. Ook had er allang een fatsoenlijke base game uitgekund die opzich al leuk is om te spelen. Maar niet door RSI blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareemthereem
Het feit dat je zegt dat ze technologie gebruiken die al rondslingerd klopt deels en tegelijkertijd onjuist.

De moeilijkheidsgraad ligt het in het verbinden van alle elementen.

Je zult toch echt moeten wachten op volwaardige gameplay totdat ze hun technologische backbone klaar hebben. En die is verdomd lastig. Hier kan ik nog heel erg veel op in gaan maar het is niet nodig aangezien je mening duidelijk is.

Want.

Je zegt dat je een van de eerste backers bent en voor personen zoals jij kan ik heel erg goed begrijpen wat voor frustrerende situatie je zit. En daar heb ik niet zo veel tegen in te brengen.

Ik heb tevens niet gezegd dat ik Chris Roberts een heilige graal vind, in tegendeel.

Hoe ik wel naar het project kijk, is vanuit het oogpunt dat ik wel affiniteit heb met die sector en ik het rete interessant vind hoe dit project zich ontwikkelt en daar heb ik graag geld en tijd voor over. Ik ben backer sinds 2015 dus misschien heb ik nog wat jaartjes voordat ik hetzelfde gevoel ga krijgen zoals jij, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Torched schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 20:57:
Ik moet wel zeggen dat veel games die ik uit early acces pluk vaak al een completere gameplay hebben dat SC.
Natuurlijk gaat dat dan over games die hooguit een keer 30 euro kosten.

Hoe moeilijk is het om een game voor 300 miljoen dollar te ontwikkelen in 8 jaar tijd?

Er had allang een SQ42 uit gekund. Ook had er allang een fatsoenlijke base game uitgekund die opzich al leuk is om te spelen. Maar niet door RSI blijkbaar.
Het probleem met SC was dat ze na 3(?) jaar opeens de boel ook hebben omgegooid, het moest opeens grootser en nieuwer beter sneller harder stronger worden. :P Wat eigenlijk betekent dat ze niet echt vanaf de kickstarter er mee bezig zijn, heel veel (alles?) moest opeens opnieuw in het vat worden gegoten.
Wat ik aan de ene kant wel toejuich, want de rest hebben we al gehad. Twee Elite Dangerous games zit ook niemand op te wachten. Maarja, duurt lang. : :/

[ Voor 7% gewijzigd door Cogency op 13-06-2020 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bornhald
Cogency schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 21:36:
[...]

Het probleem met SC was dat ze na 3(?) jaar opeens de boel ook hebben omgegooid, het moest opeens grootser en nieuwer beter sneller harder stronger worden. :P Wat eigenlijk betekent dat ze niet echt vanaf de kickstarter er mee bezig zijn, heel veel (alles?) moest opeens opnieuw in het vat worden gegoten.
Wat ik aan de ene kant wel toejuich, want de rest hebben we al gehad. Twee Elite Dangerous games zit ook niemand op te wachten. Maarja, duurt lang. : :/
Voor wat betreft ED, het gaat om hoe ze het ontwikkel proces hebben aangepakt. Eerst een core neerzetten, daarop verder bouwen en beter maken en kijken of het interessant is. Ander voorbeeld is NMS eerste release was niet wat verwacht, maar de core stond wel, en daarop verder gaan. Volgens mij zijn ze daar onderhand al met alles wat ze beloofd hebben in game. SC ontwikkelt allemaal losse gameplay modules die ingeplugd worden waarna opnieuw moet worden gekeken hoe alles zich verhoud, maar de basis voor SC het MMO gedeelte staat niet. Dat is waarop heel SC rust, dat had de POC voor SC moeten zijn. Waarom SQ42 er niet is, is mij een raadsel want de overgang naar LY zou daar geen invloed op moeten hebben want LY is gebaseerd op dezelfde licentie als de CryEngine die gebruikt is voor het ontwikkelen aan het begin.

En voor wat betreft alles omgegooid. Wat dan? want naar Lumberyard gaan was een eitje en iets van dagen. Daarnaast zou dat natuurlijk geen impact moeten hebben op de artassets en was het niet dat het networking van Lumberyard het MMO gedeelte van SC juist makkelijker zou moeten maken. Ik weet overigens niet meer wat de reden volgen CIG zelf was om naar LY te gaan. Overigens vraag je je dan ook af wat er in 2011 is gedaan ter voorbereiding voor SC/SQ42 in het Proof Of Concept gedeelte.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
Wat ik voornamelijk niet snap aan SC, is hoe projecten zoals Starbase en Dual Universe, zoveel verder kunnen zijn, terwijl het veel kleinere studios zijn.

Om Dual Universe maar even als voorbeeld te nemen:

1. 7% van de funding (zit nu ongeveer rond de 20 miljoen, Star Citizen op de 300 miljoen).

2. Heeft mid-development een engine swap gedaan (https://board.dualthegame...se-switches-to-unigine-2/)

3. En werkt met minder dan 50 mensen aan de game (waarbij Star Citizen op 700+ zit).

4. Ohja en voordat ik het vergeet, ze zijn in 2014 begonnen (2 jaar later dan SC), toen is overigens ook de studio opgezet: https://www.kickstarter.c...on-building-sci-fi-mmorpg

Ik vraag mij af waar het precies misgaat, en voordat mensen zeggen SQ42, er zijn ook gewoon andere dingen die spelen, zoals netcode, dit staat geheel los van SQ42 en moet gewoon na 8 jaar helemaal tip-top in orde zijn. De bovengenoemde games, Starbase en Dual Universe hebben effectief server meshing al werkend, en persistence werkt daar ook al zeer goed.

Als je daar crashed, is het geen enkel probleem, je logt weer in en je bent PRECIES weer waar je was. Daardoor zijn de crashes, die gebeuren in bovenstaande 2 games, ook niet erg. In SC komt het weleens voor dat je niet kan recoveren, en dan mag je weer 10 minuten verspillen om eindelijk weer in de ruimte te komen etc. En als je ver weg was, dan ben je zo weer een halfuur kwijt.

Hoewel ik best geloof dat SC een super vette game wordt, over 1-2 jaar (dit zal niet een release zijn, maar zal in ieder geval een goed speelbare versie zijn), dan snap ik niet hoe al die andere indie developers het wel binnen deze timeframe hebben kunnen doen, met zelfs een engine-swap, dan begin ik mij toch af te vragen wat ze daar aan het doen zijn. Mijn gokje is dat ze veel teveel met band-aids werken, Dual Universe heeft dat ook goed begrepen, die laat mensen zich niet kapot spelen, maar zorgt gewoon dat er meer focussed testing is, waardoor de juiste concurrency wordt behaald, waardoor ook de netcode goed getest kan worden: https://www.dualthegame.com/en/server-status/

Als iemand het mij kan uitleggen, graag! ;) Ohja, en voordat mensen over de graphics gaan lopen zeuren, het is 7% van het budget, als deze game ook 300 miljoen hadden gekregen, waren die graphics er wel gekomen, maak je maar geen zorgen. Daarom focus ik ook op de back-end van de games, want dat vind ik toch wel zeer merkwaardig.

Voor de mensen die het op Spectrum will upvoten, downvoten, of verder ook daar erover willen discussieren: https://robertsspaceindus...ng-behind-compared-to-gam

[ Voor 14% gewijzigd door GoT.Typhoon op 14-06-2020 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
GoT.Typhoon schreef op zondag 14 juni 2020 @ 02:20:
Als iemand het mij kan uitleggen, graag! ;) Ohja, en voordat mensen over de graphics gaan lopen zeuren, het is 7% van het budget, als deze game ook 300 miljoen hadden gekregen, waren die graphics er wel gekomen, maak je maar geen zorgen. Daarom focus ik ook op de back-end van de games, want dat vind ik toch wel zeer merkwaardig.

Voor de mensen die het op Spectrum will upvoten, downvoten, of verder ook daar erover willen discussieren: https://robertsspaceindus...ng-behind-compared-to-gam
ik heb daar wel een gedachte over. CIG werkt nu vanuit 5 studio's, straks 6. Daarin worden worden verschillende delen van de game ontwikkeld.

De onderdelen opzich die ontwikkeld werken prima. Het probleem ontstaat wanneer de interactie tussen de verschillende systemen ontstaat. Zal even een voorbeeld schetsen.

Planets V4, en de introductie van weather op planeten. Op zichzelf werkt dit systeem prima, je crashed de game niet als je op een planeet land of interact. De player ervaart de hitte/kou. Animaties kloppen met de wind die er waait. Tot je een schip land.. uitstapt en je schip wegwaaide. Op dat moment kwam het schip in een fase waarin het dus ineens niet locked aan z'n locatie staat maar gewichtloos word weggeblazen. Volgens mij hetzelfde wat er gebeurde als je een schip lande en het wegstuiterde jaar ofzo terug. Ongeveer hetzelfde probleem, veroorzaakt door nieuwe parameters.

En het continue doorontwikkelen van de code blijft zulke bugs geven. De bug word dan wel met een 3.x.x patch verholpen, en ergens raar dat in een PTU zulke bugs niet direct aangepakt worden. Want dat is onderhand wel de test-divisie van CIG, denk niet dat ze dusdanig veel bug-smashers nog hebben.(Was overigens wel een leuke show, die wel wat leuke insight gaf in de bugs... tot de CryTek lawsuit kwam.)

Verwacht wel dat we van de week weer behoorlijk wat SC artikelen kunnen verwachten, gezien ze over de 300m in funding zijn gegaan. 2020 lijkt ze vooralsnog geen windeieren te leggen, ondanks dat elk nieuws omtrent SQ42 nog ontbreekt. We zouden binnenkort ook nog een update video over SQ42 moeten krijgen. Die eigenlijk voor Maart was gepland, maar door diverse omstandigheden is dat uitgesteld naar een n.t.b. datum

Dit najaar natuurlijk geen CitCon, zal waarschijnlijk wel een online show worden met weer wat keynotes over de status en hoe 't jaar zo'n beetje verlopen is.

Eind dit jaar verwacht ik een SQ42 special met daarin weer wat meer info, met het nieuws dat wellicht intern de beta gestart is, en waarschijnlijk de opening sequence van SQ42. Maar dat is weer speculeren, en ik zie het wel als het zover is. Tegen die tijd ben ik toch druk met klussen, dus even zien of ik 't kan volgen :p .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
Case_C schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:36:
[...]

ik heb daar wel een gedachte over. CIG werkt nu vanuit 5 studio's, straks 6. Daarin worden worden verschillende delen van de game ontwikkeld.

De onderdelen opzich die ontwikkeld werken prima. Het probleem ontstaat wanneer de interactie tussen de verschillende systemen ontstaat. Zal even een voorbeeld schetsen.

Planets V4, en de introductie van weather op planeten. Op zichzelf werkt dit systeem prima, je crashed de game niet als je op een planeet land of interact. De player ervaart de hitte/kou. Animaties kloppen met de wind die er waait. Tot je een schip land.. uitstapt en je schip wegwaaide. Op dat moment kwam het schip in een fase waarin het dus ineens niet locked aan z'n locatie staat maar gewichtloos word weggeblazen. Volgens mij hetzelfde wat er gebeurde als je een schip lande en het wegstuiterde jaar ofzo terug. Ongeveer hetzelfde probleem, veroorzaakt door nieuwe parameters.

En het continue doorontwikkelen van de code blijft zulke bugs geven. De bug word dan wel met een 3.x.x patch verholpen, en ergens raar dat in een PTU zulke bugs niet direct aangepakt worden. Want dat is onderhand wel de test-divisie van CIG, denk niet dat ze dusdanig veel bug-smashers nog hebben.(Was overigens wel een leuke show, die wel wat leuke insight gaf in de bugs... tot de CryTek lawsuit kwam.)

Verwacht wel dat we van de week weer behoorlijk wat SC artikelen kunnen verwachten, gezien ze over de 300m in funding zijn gegaan. 2020 lijkt ze vooralsnog geen windeieren te leggen, ondanks dat elk nieuws omtrent SQ42 nog ontbreekt. We zouden binnenkort ook nog een update video over SQ42 moeten krijgen. Die eigenlijk voor Maart was gepland, maar door diverse omstandigheden is dat uitgesteld naar een n.t.b. datum

Dit najaar natuurlijk geen CitCon, zal waarschijnlijk wel een online show worden met weer wat keynotes over de status en hoe 't jaar zo'n beetje verlopen is.

Eind dit jaar verwacht ik een SQ42 special met daarin weer wat meer info, met het nieuws dat wellicht intern de beta gestart is, en waarschijnlijk de opening sequence van SQ42. Maar dat is weer speculeren, en ik zie het wel als het zover is. Tegen die tijd ben ik toch druk met klussen, dus even zien of ik 't kan volgen :p .
Ik snap je beredenering, maar dat legt helaas niet uit wat ik met deze post op focus. Ik heb het hierin specifiek over de back-end (persistence en server meshing). Deze zijn voor een zeer groot deel onafhankelijk van de rest van de development, en moeten echt na 8 jaar gewoon kloppen. De andere indie-studios die ik aanhaal, doen het ook, dus waarom SC niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareemthereem
@GoT.Typhoon
Ze zijn niet 8 jaar met server meshing bezig :P. Iedereen vergeet dat SC ook begon met een handjevol mensen in een kelder. (hier wat geschiedenis en waarom het zo lang duurt: YouTube: Star Citizen - What's taking so long?)

Ze hebben de hele engine opnieuw moeten schrijven om client side containers en uiteindelijk server meshing (hopelijk ooit) aan de praat te krijgen, en dit is nu gedaan in 3 jaar o.i.d.

En ik heb eventjes gekeken naar een filmpje van de server technology van Dual Universe en die draaien volgens mij gewoon de wereld op hun server in tegenstelling tot wat SC probeert.

Wat SC probeert is eigenlijk gekkenwerk en niet voor niets dat het nog niet gedaan is in de industry. Het zou oprecht zo nog 10 jaar kunnen duren voordat ze die technologie af hebben :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
GoT.Typhoon schreef op zondag 14 juni 2020 @ 02:20:
Wat ik voornamelijk niet snap aan SC, is hoe projecten zoals Starbase en Dual Universe, zoveel verder kunnen zijn, terwijl het veel kleinere studios zijn.

Om Dual Universe maar even als voorbeeld te nemen:

1. 7% van de funding (zit nu ongeveer rond de 20 miljoen, Star Citizen op de 300 miljoen).

2. Heeft mid-development een engine swap gedaan (https://board.dualthegame...se-switches-to-unigine-2/)

3. En werkt met minder dan 50 mensen aan de game (waarbij Star Citizen op 700+ zit).

4. Ohja en voordat ik het vergeet, ze zijn in 2014 begonnen (2 jaar later dan SC), toen is overigens ook de studio opgezet: https://www.kickstarter.c...on-building-sci-fi-mmorpg

Ik vraag mij af waar het precies misgaat, en voordat mensen zeggen SQ42, er zijn ook gewoon andere dingen die spelen, zoals netcode, dit staat geheel los van SQ42 en moet gewoon na 8 jaar helemaal tip-top in orde zijn. De bovengenoemde games, Starbase en Dual Universe hebben effectief server meshing al werkend, en persistence werkt daar ook al zeer goed.

Als je daar crashed, is het geen enkel probleem, je logt weer in en je bent PRECIES weer waar je was. Daardoor zijn de crashes, die gebeuren in bovenstaande 2 games, ook niet erg. In SC komt het weleens voor dat je niet kan recoveren, en dan mag je weer 10 minuten verspillen om eindelijk weer in de ruimte te komen etc. En als je ver weg was, dan ben je zo weer een halfuur kwijt.

Hoewel ik best geloof dat SC een super vette game wordt, over 1-2 jaar (dit zal niet een release zijn, maar zal in ieder geval een goed speelbare versie zijn), dan snap ik niet hoe al die andere indie developers het wel binnen deze timeframe hebben kunnen doen, met zelfs een engine-swap, dan begin ik mij toch af te vragen wat ze daar aan het doen zijn. Mijn gokje is dat ze veel teveel met band-aids werken, Dual Universe heeft dat ook goed begrepen, die laat mensen zich niet kapot spelen, maar zorgt gewoon dat er meer focussed testing is, waardoor de juiste concurrency wordt behaald, waardoor ook de netcode goed getest kan worden: https://www.dualthegame.com/en/server-status/

Lees bovenstaande post eens, dat CIG 8 jaar aan server meshing werkt heb ik nooit beweerd, dat ze al 8 jaar aan de game werken is absoluut waar. Daarnaast zijn ze al vroeg aan de netcode begonnen, eigenlijk al vanaf het prille begin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik snap de personen die critisch zijn of critisch geworden zijn zoals Bornhald heel goed. Ik zit er ook zo in. Collega's begonnen mij al de nickname te geven ''Priest", want ik liep iedereen te verkondigen CIG te steunen met tenminste het goedkoopste pakketje, maar ben ook blij dat niet iedereen dat gedaan heeft, want ik ben een stuk terughoudender geworden.

Ik meende dat het een jaar of anderhalf was dat ik voor het laatste was ingelogd, maar dit bleek al ruim twee jaar te zijn. Ja, ik ben terleurgesteld over wat ik nu aantref, daar boven op komt ook nog dat ik op mijn schepen na bijna al mijn gear kwijt was. Tweemaal een profile reset en inmiddels alle gear kwijt, maar de credits niet terug en wat is het antwoord van CIG, 'knunnen wij niets aan doen'. Ik dacht dat je als concierge iets meer support kreeg dan de gemiddelde backer, maar dat lijkt inmiddels ook verleden tijd.

Ook genoeg credits opgegaan om mijn Carrack of Connie terug te claimen, als ik weer eens uit een turret of door de vloer gevallen ben...

En ja het is (pre-)Alfa... maar toch, ik had inmiddels wel wat meer verwacht en zeker grafisch gezien. Ik heb geen High-end gaming systeem, maar mijn Pc heeft er eigenlijk weinig moeite mee het te draaien. Zoals ik volgens mij al eerder heb gezegd adviseer ik op dit moment geinteresseerden eerst maar eens de kat uit de boom te kijken en eventueel te wachten op een fly-free-week om het te proberen.

De mensen die hier nog echt positief zijn? Hoelang zijn jullie reeds backer en vanaf wanneer volgen jullie dit project. Bornhald en ikzelf zijn echt early backers... zit daar misschien een verschil in?

[ Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 15-06-2020 18:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:16
_Dune_ schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:12:
De mensen die hier nog echt positief zijn? Hoelang zijn jullie reeds backer en vanaf wanneer volgen jullie dit project. Bornhald en ikzelf zijn echt early backers... zit daar misschien een verschil in?
Ik ben al 7 jaar backer blijkbaar (volgens hangar log). Ik kijk al 5 jaar niet meer naar nieuws, toen besefte ik al dat dit niet veel ga worden. Vandaag nog eens gekeken door het nieuws op tweakers frontpagina. Heel positief wordt je inderdaad niet van dit verhaal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cogency

Cogency

Ginnunga

Ik ook vanaf het begin. Zit ook wel een aantal honderd euro in. Maar ik zit er iig niet met smart op te wachten, klinkt misschien vreemd maar ik zie het wel.

Ik volg het project van afstand, ik word vrolijk van alle eyecandy. Ik vlieg af en toe rond, doe wat random dingen hier en daar, maak wat mooie plaatjes.
Ik word nog steeds helemaal wild dat ik van een space station kan wegvliegen, en dan echt naar een planeet kan vliegen en landen. En dat het dan er zo bijzonder mooi eruitziet, en dat het heelal dan ook nog draait. De opzet is totaal niet te vergelijken met ander genoemde spellen imo.

Door dit allemaal bij elkaar heb ik m'n centjes die ik erin heb gestopt er wel uitgehaald. Come what may. Is dit het, dan was het een hele aparte reis.
Maken ze het wel waar, dan yay! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoT.Typhoon
Cogency schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:12:
en dat het heelal dan ook nog draait.
Dat heelal draait alleen helemaal niet. x)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:03
_Dune_ schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:12:
Geen idee hoe lang ik al backer ben ondertussen, denk rond de 5 jaar nu.

Net even ingelogd 5 jaar nu dus :)

Ik was 5 jaar geleden erg enthousiast zelfs toen een 34" monitor aangeschaft, echter zoals als velen bleef het hierbij.
Na 3 jaar zag ik nog altijd niet het einde komen en van die kleine veranderingen werd ik niet meer zo enthousiast van.
Ik heb het spel dan ook begin dit jaar van de pc afgegooid en mijn pc omgebouwd tot HTPC/Server....

Interesses veranderen en ik heb afscheid genomen van PC gaming en speel nu alleen nog maar op mijn Xbox en straks de Xbox X serie.
Tegen de tijd dat deze game echt uitkomt ben ik al te oud om mee te komen :) hahahaha

Rest mij nu nog om te kijken wat ik met mijn backer account moet gaan doen....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Als je dan toch niet mag reageren... dan alles maar weg,.

[ Voor 76% gewijzigd door FijneKerst op 04-09-2020 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Over star Chris en gesproken: ze stoppen er zoveel 'echte' elementen in, zoals sneeuw en temperatuur op een planeet...

Maar als je naar de manier van vliegen en opstijgen vanaf een planeet kijkt in star citizen, dan lijkt dat helemaal niet overeen te komen met hoe bijvoorbeeld vliegtuigen of raketten zich in het echt zich moeten ontworstelen aan de zwaartekracht van een planeet, of vliegen in een atmosfeer.

Wat vinden jullie hiervan? Dat is toch jammer voor zo'n realistische spacesim? Een beetje meer echtheid de manier van vliegen, had het spel een stuk geloofwaardiger gemaakt.

En, ff een vraagje aan al die backers: is het mogelijk om in game items aan elkaar te verkopen, en wordt het gedoogd dat je je account verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:01
DeArmeStudent schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 21:56:
Over star Chris en gesproken: ze stoppen er zoveel 'echte' elementen in, zoals sneeuw en temperatuur op een planeet...

Maar als je naar de manier van vliegen en opstijgen vanaf een planeet kijkt in star citizen, dan lijkt dat helemaal niet overeen te komen met hoe bijvoorbeeld vliegtuigen of raketten zich in het echt zich moeten ontworstelen aan de zwaartekracht van een planeet, of vliegen in een atmosfeer.

Wat vinden jullie hiervan? Dat is toch jammer voor zo'n realistische spacesim? Een beetje meer echtheid de manier van vliegen, had het spel een stuk geloofwaardiger gemaakt.

En, ff een vraagje aan al die backers: is het mogelijk om in game items aan elkaar te verkopen, en wordt het gedoogd dat je je account verkoopt?
Denk dat ze het gooien op het idee dat we in 300 (?) jaar tijd wel kernfusie-aangedreven motoren hebben die absoluut geen moeite hebben met opstijgen van planeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bornhald
DeArmeStudent schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 21:56:

je mag items van je account verkopen aan andere mensen ja. CIG bied alleen geen garantie, dus als iemand een verkoop betwist op paypal oid en jij bent je spullen en je geld kwijt, Dan ben je echt alles kwijt.

Schepen die je met echt geld hebt gekocht kan je naar een andere account sturen, en dan kan je daar dus geld voor vragen, Heb je iets wat gedeeltelijk met credits is gekocht dan is er wel omheen te werken (door een ander schip te kopen met geld en deze te upgraden en dat dan te verkopen)

Accounts zelf verkopen mag volgens mij binnen Europa toegestaan, internationaal ligt dat wat anders. Het grootste ristico van een account verkopen ligt bij de koper, de verkoper kan namelijk altijd proberen met een dispuut zijn account terug te krijgen. Ook in dit geval verwacht weinig hulp van CIG. Ze staan deze zogenaamde "grey market (voor schepen en upgrades) en black market (voor accounts)" oogluikend toe.

Dus als je een koper of verkoper hebt die je kent of waarvan je weet dat hij betrouwbaar is, dan kan je zeker items kopen/verkopen aan deze persoon.

Wanneer je wil kopen/verkopen van andere spelers dan zou ik hier checken https://www.reddit.com/r/Starcitizen_trades/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

[ Voor 94% gewijzigd door FijneKerst op 04-09-2020 16:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Most expensive game not ever made

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
@DeArmeStudent De flight mechanics in 3.10 zijn enorm anders geworden dan voorheen. Het is nu echt heel lastig je schip in sommige omstandigheden onder controle te houden in atmo (verschilt ook weer per locatie). Even je grote schip boven de grond laten hoveren en 360 graden draaien, zit er dus niet meer in, wat het al realistischer maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 23:13
Even inhoudelijke kritiek. Het is ontzettend makkelijk scoren die video.

Ik begin maar eventjes met de conclusie. Als Star Citizen 10 jaar doet over 1 galaxy, dan zou met 100 sterrensteltsels het spel in 2120 af zijn.

Het spel heeft een functionerende engine nodig, extreem veel in de engine wordt from scratch gemaakt vanwege de eisen van het spel. Er zijn al voorbeelden laten zien waarin (net als bijvoorbeeld in Elite, maar dan mooier) planeten en gebouwen procedural generated kunnen worden. Ofterwijl, in een dagje heb je een planeet of maan gemaakt.

Het gaat natuurlijk nu niet om 100 sterrensteltsels, het gaat erom dat de game-loops werken. En daar heb je geen 100 sterrensteltsels voor nodig, maar dan is 1 voldoende.

Ik ben het er overigens volledig mee eens dat deze game de prioriteiten compleet niet op orde heeft, en dat er in dit project waarschijnlijk geld verbrand wordt aan domme keuzes. Als je de patch-updates leest om de zoveel tijd, dan vraag je je echt af waar de hell ze mee bezig zijn. Los van het feit dat ze nooit iets posten over Squadron 42.

Maar die infographic vind ik flauw en heeft alles behalve de juiste nuance.

[ Voor 6% gewijzigd door Inverted_World op 29-06-2020 16:26 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Marctraider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:28
Ik geloof helemaal geen reet van dat dit project ooit nog een volwaardige game wordt om eerlijk te zijn, ze lopen zwaar tegen de limieten van deze legacy Cryengine aan, no matter hoe veel troep ze er als modules en extensies aanhangen.

Zeker als je ziet dat de core engine qua development eigenlijk al jarenlang zo goed als gestagneerd/stil staat. En daar bedoel ik niet mee al de nieuwe 'tech' die ze toegevoegd hebben, maar dingen zoals de physics grid en physics zelf, netcode, is allemaal nog net zo broken als toen ze de 'persistent' universe (wat helemaal niet zo persistent is) hebben uitgebracht.

En tjah, al die nieuwe tech zoals SSOCS en dergelijke, allemaal prachtig maar vooralsnog zijn de meeste van deze dingen uiteindelijk in de praktijk nauwelijks effect te hebben.

Dit is mijn mening en ik zal hier niet kunnen worden omgepraat, ben al 4/5 jaar met het project geaffilieerd en ben blij dat ik er nooit meer dan 100 euro in hebt gepompt.

Maar het is heel prachtig om te zien hoeveel er nog wordt bijgefund en de hele speculatie molen van de community die steeds meer en meer trekt van the 'most open game development company in history', terwijl ze eigenlijk elk jaar steeds minder met de commune praat.

[ Voor 33% gewijzigd door Marctraider op 05-07-2020 17:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:25
Ach, CIG is haar eigen succes een beetje voorbij gestreefd waardoor het een iets uit de hand gelopen project is geworden.
Maar dat wil niet zeggen dat het gedoemd is te mislukken.
Wat het wel wil zeggen is dat ze nooit iedereen tevreden kunnen houden. De eerste paar jaar nog wel.
Nu is het zo dat als ze iets aankondigen of laten zien, er zoveel haters hun gal spuwen (en helaas is dat de schreeuwende minderheid op de diverse fora) waardoor ik persoonlijk wel kan begrijpen dat ze niet meer zo open zijn als in de beginjaren.
Je denkt dat je iets moois aan het bouwen bent en als je daar met trots iets over vertelt, wordt je tot je enkels afgefikt.

Ik volg de ontwikkeling al bijna 7 jaar en ik wacht het rustig af. Ik lees de fora, ik kijk naar de YouTube filmpjes en af en toe speel ik een paar uurtjes in de alpha versie.
Mij persoonlijk is dat wel zo’n €5 per maand waard en zo kan en wil ik mijn investering/donatie verantwoorden.

Ik kijk nog steeds uit naar Squadron 42 en ik kijk nog steeds uit naar de PU. Als dat nog een jaar duurt, helemaal goed en als dat nog 5 jaar duurt, ook helemaal goed.
Voor mij gaat het ook voor een heel groot deel om de reis en niet alleen om de eindbestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-08 21:19

Tyoi

Beddytear

Bah, aan het sparen voor een Caterpillar maar moet nog zeker 50x op en neer naar T&M met een volle Freelancer MAX om genoeg te hebben voor het schip en een beetje trade-money.

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem078
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-07 14:22
Is het ok om hier buy requests te posten? Ik was benieuwd of iemand een 'starfarer gemini to Endeavor' CCU in de buyback heeft staan (die je zelf niet wil gebruiken). Ik zou er graag eentje overkopen.

Ook ff mijn 'white knight' reactie op de discussie over de trage ontwikkeling: Ik ben al blij dat SOCS gelukt is, maar idd als de hele universe nog steeds in 1 server geladen wordt, en 50 man vliegen alle kanten op, dan moet die server nog steeds teveel objects inladen en gaat alsnog neer.. Maar SOCS is technisch wel de opstap naar server meshing v1. Dat komt er gewoon aan (wel een hoop modificatie voor nodig waarschijnlijk). Met server meshing v1 zorgt 1 server voor het hosten van 1 deelgebiedje, en ga je tijdens het reizen dus live van server naar server. Als 1 deelgebied te druk wordt, gaan servers parallel draaien. De groepen spelers op verschillende servers zien elkaar dan niet, dan komt pas in v2. Maar server meshing v1 zou al fantastisch zijn, en kan nu gebouwd worden omdat SOCS werkt.

Ook zijn er een hoop hit-piece videos op youtube die indirect worden gefund door grote publishers, die willen helemaal geen succesvolle onafhankelijke spellen zien natuurlijk.

[ Voor 71% gewijzigd door Willem078 op 22-07-2020 21:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Willem078 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:00:
Is het ok om hier buy requests te posten? Ik was benieuwd of iemand een 'starfarer gemini to Endeavor' CCU in de buyback heeft staan (die je zelf niet wil gebruiken). Ik zou er graag eentje overkopen.

Ook ff mijn 'white knight' reactie op de discussie over de trage ontwikkeling: Ik ben al blij dat SOCS gelukt is, maar idd als de hele universe nog steeds in 1 server geladen wordt, en 50 man vliegen alle kanten op, dan moet die server nog steeds teveel objects inladen en gaat alsnog neer.. Maar SOCS is technisch wel de opstap naar server meshing v1. Dat komt er gewoon aan (wel een hoop modificatie voor nodig waarschijnlijk). Met server meshing v1 zorgt 1 server voor het hosten van 1 deelgebiedje, en ga je tijdens het reizen dus live van server naar server. Als 1 deelgebied te druk wordt, gaan servers parallel draaien. De groepen spelers op verschillende servers zien elkaar dan niet, dan komt pas in v2. Maar server meshing v1 zou al fantastisch zijn, en kan nu gebouwd worden omdat SOCS werkt.

Ook zijn er een hoop hit-piece videos op youtube die indirect worden gefund door grote publishers, die willen helemaal geen succesvolle onafhankelijke spellen zien natuurlijk.
https://star-hangar.com/

Daar al gekeken?

Via "gifting" kan je daar spul krijgen/kopen en dan redeemen op je eigen account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem078
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-07 14:22
Dutch2007 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 02:53:
[...]
https://star-hangar.com/

Daar al gekeken?

Via "gifting" kan je daar spul krijgen/kopen en dan redeemen op je eigen account.
Tnx, die site kende ik nog niet!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

[ Voor 97% gewijzigd door FijneKerst op 04-09-2020 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roepie88
Nou @Riesj74 je bent blijkbaar goed op de hoogte wat er achter de schermen gebeurt.
Niet dat het uitmaakt want de game gaat nooit uitkomen op deze manier.

Nee, dit gaat hem niet worden mensen.

CIG is over een jaar of 2 weer failliet
.
Dat of zwaar gefrustreerd. En dat mag natuurlijk.
Voor veel backers duurt het allemaal erg lang en bij hen Is of raakt het geduld op.
Andere backers wachten het gelaten af.
En weer andere backers blijven positief en gaan er van uit dat er op termijn iets heel moois uitkomt.

Dat kan ook niet anders met ruim 2,7 miljoen accounts.

Volgens mij weet alleen Chris Roberts wat Star Citizen straks is (een top of een flop)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:26
Het is feitelijk al een flop. Sinds de start heeft namelijk geen enkele backer gekregen wat hij had verwacht terwijl er vele extra jaren voorbij zijn.

Dat betekent niet dat er over een paar jaar niks is of niks goeds uit kan voort komen.

Je ziet wel emotionele patronen ontstaan waarbij mensen op zoek gaan naar redenen om de investering goed te praten. Ik zou zeggen, accepteer in ieder geval dat het tot nu toe een drama is en daarna kun je alleen maar hopen dat er nog echt iets komt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

[ Voor 95% gewijzigd door FijneKerst op 04-09-2020 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

roepie88 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:11:
Nou @Riesj74 je bent blijkbaar goed op de hoogte wat er achter de schermen gebeurt.
Lees dit eens voor de gein. Forbes artikel van een jaar geleden alweer. En het is er niet beter op geworden.

https://www.forbes.com/si...ady-to-play/#61f2ac5e5ac9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• roepie88
@Riesj74
Ook nu weer voornamelijk erg subjectief en niet op feiten gestoeld. Zowel jou reactie als het Forbes artikel.
Maar daar is niets mis mee. Het is alleen jouw eigen mening (ik vind dat, ik denk dat, volgens mij).
En op basis van aannames, eigen meningen en eigen observaties.

Je poneert het echter als de keiharde waarheid en daar ageer ik tegen.
Over het Forbes artikel kun je ook heel veel informatie vinden waarbij alle aannames tegengesproken worden.
Maar je mag natuurlijk zelf geloven dat het artikel de keiharde waarheid is.

En verder ook geen oordeel. Iedereen is vrij in het uiten van een eigen mening. Maar het is wel zo aardig om dan ook aan te geven dat de informatie gebaseerd is op jouw eigen mening.

Persoonlijk heb ik nog vertrouwen in het kunnen van CIG en ik denk (mijn mening :) ) nog steeds dat zowel SQ42 als de PU uit de alpha en zelfde de beta status gaan komen.
En, zoals een paar post hiervoor al aangegeven, voor mij is de reis (met alle hobbels, omwegen etc.) net zo belangrijk als het einddoel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

@roepie88 Ik wil jou lol er niet in bederven, maar kijk wel uit. Steek alleen het geld er in dat jij echt kunt missen. Ook ik was direct een groot fan toen ik de eerste crowed funding campagne zag. Ik ben dan ook early backer. Ik zag iets dat ik miste een Pc game, een toegankelijk space-sim met niet te veel sim. Gemaakt door ook de persoon achter de Wing Commander serie, star- en Freelancer. Ik dacht dat, dat niet fout zou kunnen gaan.

Tot dat je de kritiek leest en je daar meer in gaat verdiepen, dan kom je er achter dat Chris Roberts betreffende titles wel achter zijn naam heeft staan, maar eigenlijk helemaal niet zo'n goed trackrecord heeft. Veelal is hij gedwongen zaken af te ronden, anders was bijvoorbeeld een Freelancer mogelijk nog altijd niet af geweest.

Hier lijkt Star Citizen nu ook op af te stevenen, Chris is een goede creative director, iemand die zijn creatifiteit kan laten werken, maar er moet iemand naast of boven hem staan die hem inperkt en de piketpalen uitzet, wanneer iets af moet zijn.Zolang dat niet het geval is gaan wij, vrees ik, geen final versie zien van SQ42 of de persistant univerus. Het zou mooi zijn dat zijn broer of mogelijk Sandi hier in een rol zouden kunnen spelen om Chris te temperen, maar ik vrees dat hij daar veel te eigenwijs voor is.

Dat wat er nu staat is een leuke techdemo, waar overigens ook nog genoeg op aan te merken is. Chris zou binnen nu en een jaar toch echt iets moeten gaan leveren wat hij een groot dee lvan de backers beloofd heeft, anders ben ik bang dat heel veel gaan afhaken. Dat wat er nu gebeurd kan hij gewoon niet volhouden. Hoe langer het duurt hoe ver men overigens achter op komt, want andere ontwikkelaars halen in, zeker als het op het grafische vlak aankomt. Persoonlijk vind ik dat namelijk op dit moment nu niet heel bijzonder, afgezien van de details die echt functioneren.

Wat ik ook mis zijn de weekelijkse shows waar echt vooruitgang in content getoond werd, die praatrebrieken, waar wat white en gray's getoond worden zijn vaak erg slaapverwekkend. Echt ontwikkel vooruitgang wordt er eigenlijk niet meer getoond.

[ Voor 10% gewijzigd door _Dune_ op 12-08-2020 18:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

[ Voor 100% gewijzigd door FijneKerst op 04-09-2020 16:46 ]

• roepie88
Oh leuk, je gebruikt woorden die mijn opa ook gebruikte vroegah.

En ik noem wel degelijk feiten tussen mijn mening door.
Ik zeg trouwens nergens "ik vind dit, ik vind dat".
Alles wat ik hierboven benoem is uit nieuwsartikelen, spectrum e.d.
Ah grappig, blijkbaar heb jij je opa dan nooit begrepen of kunnen verstaan (koekje van eigen deeg :) )
Ik geef namelijk aan dat je juist wel woorden als 'ik vind dat' of 'ik denk dat' moet gebruiken.

Maar goed, blijkbaar wil je het op de man spelen.

Maar de discussie over het onderwerp zelf is goed. Je hebt mensen die er helemaal niet meer in geloven en mensen die nog (een sprankje) hoop hebben.
En het voordeel is dat dit topic weer eens een beetje naar boven schuift en wat makkelijker te vinden is.

• roepie88
@_Dune_ Bedankt voor je bezorgdheid :)
Iedere euro die ik als backer besteed heb ik kan ik makkelijk missen en voor mij is het de investering dubbel en dwars waard.

In een paar posts hiervoor gaf ik dat al aan.
roepie88 in "[PC] Star Citizen - Deel 5"

Ik citeer uit eigen werk.
Ik volg de ontwikkeling al bijna 7 jaar en ik wacht het rustig af. Ik lees de fora, ik kijk naar de YouTube filmpjes en af en toe speel ik een paar uurtjes in de alpha versie.
Mij persoonlijk is dat wel zo’n €5 per maand waard en zo kan en wil ik mijn investering/donatie verantwoorden.

Ik kijk nog steeds uit naar Squadron 42 en ik kijk nog steeds uit naar de PU. Als dat nog een jaar duurt, helemaal goed en als dat nog 5 jaar duurt, ook helemaal goed.
Voor mij gaat het ook voor een heel groot deel om de reis en niet alleen om de eindbestemming.
Natuurlijk zal ik en waarschijnlijk honderdduizenden backers met mij het jammer vinden als Star Citizen ophoud te bestaan.

En inderdaad jammer dat de (wekelijkse) shows niets tot weinig over de voortgang te melden hebben.
Je moet het nu hebben van de monthly reports en de patchnotes om een beetje een gevoel te krijgen waar ze mee bezig zijn.
Ik kijk met weemoed terug naar periode met de Wingman's Hangar afleveringen. Haha, daar bleef je gewoon voor thuis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
“Natuurlijk zal ik en waarschijnlijk honderdduizenden backers met mij het jammer vinden als Star Citizen ophoud te bestaan.”

Alleen jammer of toch iets van verontwaardiging dat er een gigantisch bedrag op basis van valse beloftes verspild is ten koste van mensen die hun vertrouwen uitspraken in CiG om eens van de grote studio macht af te komen?

Ik sta er min of meer hetzelfde in als jij, het geld is jammer maar ook al afgeschreven. Wat ik had gehoopt (een toffe alpha spelen terwijl je wacht op de release) is helaas maar deels uitgekomen, en de constante middelvinger die CiG (bewust of onbewust) op blijft steken naar hun backers (bijvoorbeeld land claims of recent de roadmap van de roadmap) geeft een erg nare bijsmaak.

Om toch iets positiefs ervan te maken: ik hoop en denk dat als SQ42 uit is, de PU ook wat versneld gaat worden in ontwikkeling. Het lijkt mij dat er nog steeds (!) gewerkt wordt aan zaken die SQ nodig heeft. Als die er zijn kunnen ze iig een beta fase snel voor elkaar hebben lijkt me, en rustig werken aan de massieve schepen, nieuwe planeten, nieuwe missies etc terwijl wij eindelijk eens een fatsoenlijke game kunnen spelen. Oh wacht.. die economie is nog wel een dingetje denk ik.

• roepie88
Hahah, ja, 'Jammer' is misschien wat te lichtjes uitgedrukt.
Ik zeg altijd dat de reis naar het einddoel minstens zo belangrijk is als het einddoel maar als er geen uiteindelijk einddoel is, dan is dat wel een teleurstelling.

Ik hoop dat er voldoende voortgang in SQ42 blijft zitten en het op termijn ook echt uitkomt.
En als ze de tech uit SQ42 kunnen blijven gebruiken voor de PU dan komt daar ook steeds meer voortgang in.
Maar er moet sowieso nog nog ontzettend veel gebeuren.

Maar zomaar even een scenario.
Stel dat SQ42 begin volgend jaar uitkomt en een enorm succes wordt. Wat gaat CIG dan doen?
Gaan ze volop aan de bak met de PU? of, gaan ze volop aan de bak met nieuwe SQ42 chapters die ze als DLC kunnen verkopen (is nieuw geld in het laatje) waardoor de PU blijft vertragen?
Pagina: 1 ... 75 ... 117 Laatste