Sebben schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 20:40:
[...]
Precies dit. Ze hebben gameplay dingen beloofd die in theorie leuk zijn, maar in de praktijk niet makkelijk te implementeren zijn. Niet zozeer technisch, maar qua gameplay. Een medic kan bijvoorbeeld zo functioneren zoals in shooters, met een healing beam of door medpacks te gooien. Maar wie heeft er nou zin om naar een medic ship te vliegen en helemaal te boarden om te healen? Dan wil je toch gewoon zelf een medkit op je schip hebben of koekjes eten om te healen?
Respawn op een Cutlass Red maakt dan meer sense, maar dan wat? Hoe kom je dan weer op je eigen schip? En beetje lame als eigenlijk beloofd was dat je op schepen kunt respawnen waar een bed is.
Ik snap enigszins wel waarom deze feature op de lange baan is geschoten. Er zijn teveel randzaken in SC beloofd die grondig onderzoek vereisen en het niet bepaald makkelijker maakt om te implementeren. Toch vind ik dat een Medicfunctie er toch moet komen ipv verdwijnen in de roadmap. Ik snap je punt dat je liever zelf een medkit mee neemt om te healen. Wat uiteraard ook zal gebeuren.
Toch lijkt mee een medic gameplay niet zo heel moeilijk en juist leuk. Spawn in een Cutlass Red, andere mensen ontmoeten die je weer weg brengt naar een dichtstbijzijnde station. Ik noem deze functie eigenlijk het hart van Star Citizen. Omdat je samen moet werken, zoals zo vaak geadverteerd werd.
Gameplay is alles behalve moeilijk als je weer waar alle schepen zijn op een server in een bepaald gebied en dat je kan kiezen waar je wilt spawnen. Letterlijk iemand ophalen kan leuk zijn voor missies gerelateerd aan Medic.
Zelfde geld voor de vliegende scrapyard, de Reclaimer. Ik kan me voorstellen dat je daar (net als mining bij E:D) gewoon missies voor maakt, het hoeft niet moeilijk te zijn. Wel jammer dat ze juist de leuke dingen, die je normaal in games niet ziet op de lange baan zetten of gewoon verwijderen voor bepaalde tijd.
Wel denk ik met een reden om het spel sneller af te ronden, hoop ik dan maar. Van veel beloftes is weinig over, het is een erg ambitieus project geworden waarvan het nog lang gaat duren voor dat het werkelijke game is afgerond. Het wordt in ieder geval tijd dat iemand CR even met de neus op de feiten drukt of iemand van buitenaf haalt om daadwerkelijk alles in kaart te brengen en daarmee een reële planning gaat maken.
Het maken van beloftes is eigenlijk zijn grootste fout geweest, zie hier het resultaat. Je kan beter zeggen dat je het in de pipeline gaat gooien als wens. Het is leuk dat je heel wat geld op kan halen (met een belofte), maar het doel is nog niet in zicht.
Net als in het filmpje hierboven, zie ik het niet gebeuren dat zonder interventie CR over de brug gaat komen om de game überhaupt te lanceren. Ik hoop het zo, want heb nog steeds zin aan een release van in ieder geval SQ42! Hoop het met hart en ziel. Dit MOET gewoon

. Voor nu speel ik nog steeds maar E:D Horizons, daar vermaak ik me prima mee in de late uurtjes. Maar vlieg liever met mijn Corsair in SC asap
Trouwens even een technische vraag: Welke specs heb je tegenwoordig nodig om SC goed te spelen. Zit binnenkort weer aan een upgrade te denken. Gezien het 5+ jaar geleden is dat ik mijn PC heb geupgrade