Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Riesj74
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 30-03 10:32
Recon24 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 19:17:
[...]
En hoe weet je dat dit "nieuwe" features zijn?
Omdat er elk jaar nieuwe features bijkomen t.o.v. roadmap van het jaar ervoor.
Als je naar de roadmap van 2016 kijkt is hij COMPLEET anders dan degene die ze nu hebben.
Ze proberen, imho, het veel te uitgebreid te maken voor een eerste release.

SQ42 EPS 1 en 2 hadden ook al 2 jaar klaar moeten zijn.
[...]
Dat spelen kan je nu toch doen en de ontwikkeling gaat verder door. Je kan niet echt een basis neerleggen zonder feedback van de community in een crowedfunding game.
Je kunt nu niet echt spelen. Het is allemaal testen.
Er zitten nog zoveel bugs in dat het niet echt "speelbaar" is.
Ook zullen ze na elke grote update de boel weer resetten en ben je alles were kwijt wat je verdient/gedaan hebt.
Dus ja... je kan al wat dingen doen, maar het is nog niet speelbaar als volledig spel.
En waarom zou je geen basis kunnen neerleggen?.
Het is niet aan de community om elke stap te bepalen die CIG moet doen.
CIG moet de basis neerleggen en dan met info van de community EXTRA features implementeren...
Niet andersom... want dan komt .. het..nooit..af... ;)

• Recon24
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 10:26
Omdat er elk jaar nieuwe features bijkomen t.o.v. roadmap van het jaar ervoor.
Als je naar de roadmap van 2016 kijkt is hij COMPLEET anders dan degene die ze nu hebben.
Ze proberen, imho, het veel te uitgebreid te maken voor een eerste release.

SQ42 EPS 1 en 2 hadden ook al 2 jaar klaar moeten zijn.
2016 roadmap is ook helemaal niet meer van toepassing sinds er features op staan die volgens die roadmap, in 3.3bv hadden moeten uitkomen. Velen van de features die je ziet staan hebben totaal andere namen of betekenissen gekregen op de huidige roadmap. weather effects lieten ze in de 2016 Gamescom demo zien, zoals zandstormen, dus dat is geen "nieuwe feature".
Je kunt nu niet echt spelen. Het is allemaal testen.
Er zitten nog zoveel bugs in dat het niet echt "speelbaar" is.
Ook zullen ze na elke grote update de boel weer resetten en ben je alles were kwijt wat je verdient/gedaan hebt.
Niks nieuws toch? we weten dat we onderdeel zijn van een open development? Dat resetten zal alleen gebeuren als het nodig is, maar de proberen juist nu de huidige status van je te behouden.
Dus ja... je kan al wat dingen doen, maar het is nog niet speelbaar als volledig spel.
Dat is bekend en zal ook nooit veranderen sinds SC een MMO is en constant in ontwikkeling blijft. Als ze morgen zeggen dat is onze "release candidate" en vanaf hier gaan we verder ontwikkelen, veranderd dat iets voor jou? Volgens mij veranderd er niks aan het project namelijk.

Dus een release of geen release...het is officieel al uit. Je bent gewoon een game aan het spelen die constant in ontwikkeling is.
En waarom zou je geen basis kunnen neerleggen?.
Het is niet aan de community om elke stap te bepalen die CIG moet doen.
CIG moet de basis neerleggen en dan met info van de community EXTRA features implementeren...
Niet andersom... want dan komt .. het..nooit..af... ;)
Je kan een basis neerleggen qua onderliggende tech en daardoor een fundering bouwen, waarna je verder ontwikkeld (wat ze dus constant doen). De basis is planettech, weathertech, universe builder, ship pipeline, character pipeline, networking etc etc.

Wat jij dus zegt is precies wat ze doen. En nogmaals, SC zal nooit af zijn en dat hoeft ook helemaal niet. Ik denk dat je je dan toch wat meer moet verdiepen in de ontwikkeling achter SC.

• Riesj74
Ik ga niet alles quoten want dat wordt een zooitje... maar:
2016 roadmap is ook helemaal niet meer van toepassing sinds er features op staan die volgens die roadmap, in 3.3bv hadden moeten uitkomen.
Precies, en die komen niet af omdat er elke keer weer NET iets verder gegaan wordt met de features. Ze houden zich niet aan hun eigen roadmap.
Als ze morgen zeggen dat is onze "release candidate" en vanaf hier gaan we verder ontwikkelen, veranderd dat iets voor jou?
Dat veranderd heel veel, want dan kunnen we allemaal zeggen "wtf RC?.. hoe dan?.. het is nog lang niet klaar en er zitten bugs in van hier tot gunter en en en..."
We zijn gewoon betalende testers nu... beter kunnen ze het niet hebben toch? Wij betalen voor hun speelgoed :D
Dus een release of geen release...het is officieel al uit. Je bent gewoon een game aan het spelen die constant in ontwikkeling is.
Je spreekt jezelf tegen in 1 zin. Das best knap.
Het is nog lang geen release. Het is Alpha 3.8 (of is het zelfs pre-alpha?).
Geen mens die kan zeggen dat dit "officieel uit" is.
Het enige dat "uit" is is dus een grote playtest omgeving.. en dat is inderdaad al jaren zo.....

Ik blijf er dus bij.. ze moeten eens stoppen met al die leuke extra's en gewoon een basis neerleggen en daarna verder gaan borduren op deze basis.
Zo werkt elke MMO ... ik ken geen enkele MMO die zegt "hey veel plezier he met deze...errr... released alpha!... als je wat raars tegenkomt dan horen we het wel he?... LATERS!".

• _Dune_
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15:06

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Riesj74 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 14:03:

Ik blijf er dus bij.. ze moeten eens stoppen met al die leuke extra's en gewoon een basis neerleggen en daarna verder gaan borduren op deze basis.
Zo werkt elke MMO ... ik ken geen enkele MMO die zegt "hey veel plezier he met deze...errr... released alpha!... als je wat raars tegenkomt dan horen we het wel he?... LATERS!".
Hier kan ik mij ook in vinden, een MMO wordt altijd doorontwikkeld, maar er mag wel eens een base-line gezet worden. Iets dat tot zover af is dat er gewoon gespeeld kan worden (zonder reset) en missies volledig zijn. Nieuwe features kunnen daarna altijd nog worden toegevoegd, maar voor nu mag er wel eens een basis zet afgemaakt worden zonder weer nieuw zaken toe te voegen voordat deze basis set af is.

#Dune heeft eigenlijk hier al veel te veel in geinfesteerd.
#Dune wil nu wel eens echt iets te zien krijgen.
# O-)

[Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 03-01-2020 14:14]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Ircghost
  • Registratie: februari 2010
  • Nu online

Ircghost

Moderator Spielerij

Honeybadger doesn't care!

@Recon24 ik begrijp dat jij nu al plezier haalt uit het spel, maar ik hoop ook dat je begrijpt dat als je de roze bril afzet dat SC en al helemaal SQ42 (want dat kun je niet eens spelen) nog geen echt spel is. Het is op zijn hoogst een demo zonder tijdslimiet te noemen.

Zelfs als er nu geen bugs meer zijn zou geen enkele normale (mmo) Publisher dit promoten als een echt spel.

Natuurlijk worden met de tijd MMOs uitgebreid, maar er is een verschil tussen uitbreiden / verbeteren en het spel daadwerkelijk uitbrengen omdat core speel elementen niet of nauwelijks bestaan.

--

On another note.. ik maak mij enigzins zorgen over de inkomsten voor RSI als het spel zo gelaunched is, ik hoop dat ze genoeg nieuwe mensen weten aan te spreken en dat de studio niet kort na de launch so weinig funding binnen haalt dat ze x% van hun personeel moeten ontslaan. Want ik kan mij zo voorstellen dat de meeste mensen die geïnteresseerd zijn in een mmo space game ondertussen wel het spel gekocht hebben. Wat is jullie idee daarover? Denken jullie dat de markt nog groot genoeg is en/of denken jullie dat RSI gaat blijft bestaan door mensen die in-game geld aanschaffen?

• Riesj74
On another note.. ik maak mij enigzins zorgen over de inkomsten voor RSI als het spel zo gelaunched is, ik hoop dat ze genoeg nieuwe mensen weten aan te spreken en dat de studio niet kort na de launch so weinig funding binnen haalt dat ze x% van hun personeel moeten ontslaan. Want ik kan mij zo voorstellen dat de meeste mensen die geïnteresseerd zijn in een mmo space game ondertussen wel het spel gekocht hebben. Wat is jullie idee daarover? Denken jullie dat de markt nog groot genoeg is en/of denken jullie dat RSI gaat blijft bestaan door mensen die in-game geld aanschaffen?
Ik denk dat ze ingame toch wel het 1 en ander aan microtransacties moeten gaan doen.
Al denk ik (hoop ik) dat er na release van de PU, of iig van SQ42, veel meer nieuwe spelers zich zullen aanmelden.
Het zijn er nu (maar) 2.5 miljoen ... een beetje MMO trekst tegenwoordig toch al snel tussen de 8 en 10 miljoen spelers (per dag).
Dus ook daar zullen we weer wat aan verdienen.

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 15:33

PcDealer

HP ftw \o/

Recon24 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:04:
[...]
Niks nieuws toch? we weten dat we onderdeel zijn van een open development? Dat resetten zal alleen gebeuren als het nodig is, maar de proberen juist nu de huidige status van je te behouden.
Onlangs nog is er toch een reset geweest? Bij elke grote update gebeurd dat heb ik het idee.

Ik was Betatester bij World of Warplanes. Ik kan me geen reset herinneren. Ik was Alphatester bij World of Warships: een reset naar de Beta en nog een bij release.
Dat is bekend en zal ook nooit veranderen sinds SC een MMO is en constant in ontwikkeling blijft. Als ze morgen zeggen dat is onze "release candidate" en vanaf hier gaan we verder ontwikkelen, veranderd dat iets voor jou? Volgens mij veranderd er niks aan het project namelijk.

[...]
Wat jij dus zegt is precies wat ze doen. En nogmaals, SC zal nooit af zijn en dat hoeft ook helemaal niet. Ik denk dat je je dan toch wat meer moet verdiepen in de ontwikkeling achter SC.
Ik denk dat jij niet weet wat andere mmo's wel doen. Ze brengen na een testperiode een spel uit en ontwikkelen daarna door. World of Tanks is al jaren uit en wordt nog steeds ontwikkeld. Je kunt het gewoon downloaden en spelen. Zonder resets. Het is niet dat we iets onmogelijks vragen.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Recon24
Wat jullie blijkbaar niet begrijpen is dat alle features en tech met elkaar verbonden zijn. Er is een reden waarom er nu bijvoorbeeld nog geen "docking" is omdat die tech door een andere departement nog in ontwikkeling is.

Het is wel heel simpel door te zeggen "door je roze bril af te zetten", maar wat betreft de argumenten zijn jullie wel redelijk kort door te bocht.

"Als ze nou eens dit eerst doen dan kunnen ze dat doen etc etc", zo werkt het nou eenmaal niet bij SC en om dat te vergelijken met andere MMO's die qua scale en tech niet eens in de buurt komen is nogal raar. Vanaf de kickstarter weet je dondersgoed waar je je mee bezig zal houden en dat je een constante tester bent voor SC.Om dan daar soort van om te gaan klagen, kom je naar mijn mening een beetje laat mee.

Dat je bepaalde elementen liever sneller ontwikkeld had willen zien kan ik ergens mee eens zijn, maargoed we kunnen moeilijk de devs hard gaan aanpakken want wat ze deliveren, doen ze redelijk goed waaronder "SCOCS" eerder te implementeren. Ook een deel onderliggende tech voor andere network tech waaronder server meshing. Als je naar de roadmap kijkt, zijn er nog een aantal tech in ontwikkeling die ervoor zorgen dat Docking bv een ding gaat worden, wat ook weer zorgt dat ship docking, de Hull C, escapepods etc kunnen gaan werken.

Volgende patch zien we de nieuwe "UI system" die iedere ontwikkelaar kan gebruiken intern om systemen aan elkaar te knopen, zodat niet alleen de UI ontwikkelaars zich ook daarmee bezig hoeven te houden. Deze laatste CitizenCon liet ook duidelijk zien dat we al redelijk richting de "laatste" fase gaan van alle groundwork tech. Tuurlijk CS en SQ42 zijn al 7 jaar in ontwikkeling en dat is lang maar eigenlijk ook weer totaal niet lang vergeleken met andere games.

De journey naar het product toe is ook al iets mooi's om mee te maken. Soms een beetje boring maar vaak redelijk interessant.

Voor de rest ga ik niet in op dingen die zich in het verleden hebben afgespeeld, zoals "SQ42 had in 2014 of 2016" moeten uitkomen, of de roadmap van "toen dit en dat". Denk dat je onderhand wel moet weten dat niemand zin heeft daar nog over in discussie te gaan. Dat blijven ook altijd dezelfde argumenten van bv de SC haters die nogal in het verleden blijven steken.

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Moderator Spielerij

Ik krijg nu juist het gevoel dat jij bepaalde zaken door elkaar haalt. Jij hebt het nu opeens over de kickstarter en de ervaring van het ontwikkelen van het product. Ik ben mij volledig bewust van het feit dat dit een open ontwikkeling is en dat het een kickstarter project is. Dat neemt niks weg van het feit, en dat is waar ik op reageerde, dat als ze morgen een release candidate zouden vrijgeven dat dit simpelweg niet kan omdat bepaalde core functionaliteiten niet bestaan.

Of anders gezegd, zou jij nu al tegen een vriend zeggen: ga SC spelen dat spel is echt fantastisch zonder dat je de nuance aan moet brengen dat het nog volledig in ontwikkeling is? Want je stelt immers dat het spel al officieel uit is. Ik denk dat die vriend van een koude kermis thuiskomt zodra bijvoorbeeld zijn account weer gereset wordt of maar een paar kleine werelden kan bezoeken of geen story Line heeft om te volgen. Want laten we eerlijk zijn, als echte missies zijn er alleen een paar search & rescue missions / retrieve missions te doen.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@Recon24 ik heb de huidige en toekomstige roadmap bekeken. Nieuwe schepen, heruitgaven van bestaande schepen. M.i. zitten daar te veel resources op die in de functionaliteit moeten zitten en niet in "skins".

• Ashrah
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 31-03 14:14
Je kan een graphics designer niet op functionality zetten. Dat is een hele andere tak van sport.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ashrah schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:39:
Je kan een graphics designer niet op functionality zetten. Dat is een hele andere tak van sport.
PCDealer geeft toch aan dat er te veel recources op dit moment in het grafische deel wordt gestoken, dat wil niet zeggen dat men op dit moment dus te weinig mensen hebben aangetrokken voor het technische deel. Dat wil niet zeggen dat beide door dezelfde personen gedaan moet worden. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• sizzlingweasel
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 10:51
Riesj74 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 14:03:
https://www.shroudoftheavatar.com/

Ook een crowfunded project van ex- Origin collega Richard Garriot. Dit project heeft veel gelijkenissen met Star Citizen als je kijkt naar de gemaakte beloften en de harcore fanbase.

• JurGor
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 10:21
Wat ik zie bij SC is dat de ontwikkelaars voortdurend een zorgvuldige evenwichtsoefening moeten doen omdat ze:
1. moeten bouwen aan de basisonderdelen van het spel en de verbindingen daar tussen
2. die onderdelen moeten blijven verbeteren om de belofte 'high fidelity' te blijven houden
3. het geld moeten halen uit het uitbrengen van nieuwe schepen met bijbehorende graphics
4. de feature creep onderdeel is van de marketing - we verfoeien het maar TERING wat ziet het er gaaf uit!
5. transparant moeten blijven communiceren over waar ze mee bezig zijn en wat ze van plan zijn want open development.

In die evenwichtsoefening kiezen ze vrij consequent voor fidelity boven deadlines. Dat alles bij elkaar leidt tot waar we nu zitten. En omdat er nog steeds gezond veel geld wordt binnengehaald komt het met punt 1. in beginsel uiteindelijk wel goed. Ook omdat alles uiteindelijk zinloos is zonder punt 1. Gezond veel geld? Ja, zat mankracht aan het werk dus gezond veel geld.

• Recon24
@Ircghost Dat zei ik al, want ze hoeven opzich niet zozeer een "full" releaase uit te brengen voor SC. Dit is wat anders voor SQ42.

Als een vriend of iemand interesse heeft in SC en een starterpackage wilt kopen, dan moet diegene dat natuurlijk doen. Een starterpack kost nou ook weer niet zoveel en ik verwacht ook dat je je er eerst een beetje in hebt verdiept.

@PcDealer Welke skins? De Cutlass Red en Blue hebben een totaal andere doel en mechanics, waaronder medical (red) police (blue).

@_Dune_ Waaruit blijkt dat? Graphics is namelijk iets visueel en ook het eerste dat je ziet. Zowel in het echte leven als in games. Alle tech erachter zie je vaak niet, dus roepen dat ze "teveel" resources zetten op graphics is natuurlijk onzin.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Recon24 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:34:
@PcDealer Welke skins? De Cutlass Red en Blue hebben een totaal andere doel en mechanics, waaronder medical (red) police (blue).
Bij wijze van spreken. Als ik zie hoeveel in development is en gereleased wordt onder Ships and Vehicles dan zitten daar m.i. te veel resources in.

• Riesj74
sizzlingweasel schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:24:
[...]

https://www.shroudoftheavatar.com/

Ook een crowfunded project van ex- Origin collega Richard Garriot. Dit project heeft veel gelijkenissen met Star Citizen als je kijkt naar de gemaakte beloften en de harcore fanbase.
Hahaha,... bedankt. Nu ken ik er 1 :D

• Ashrah
PcDealer schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:27:
[...]

Bij wijze van spreken. Als ik zie hoeveel in development is en gereleased wordt onder Ships and Vehicles dan zitten daar m.i. te veel resources in.
Nou ja, ze hebben zo ongeveer 80 vacatures, meeste daarvan zijn programmeurs. Als je wel genoeg graphics engineers kan krijgen maar niet genoeg programmeurs dan moet je ook maar minder graphics designers aannemen?

Wat je dan krijgt is dat plaatjes voorlopen op beloofde gameplay ... weinig aan te doen.

• Sebben
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23-03 21:54

Sebben

Phil Ken

Recon24 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:05:
"Als ze nou eens dit eerst doen dan kunnen ze dat doen etc etc", zo werkt het nou eenmaal niet bij SC en om dat te vergelijken met andere MMO's die qua scale en tech niet eens in de buurt komen is nogal raar. Vanaf de kickstarter weet je dondersgoed waar je je mee bezig zal houden en dat je een constante tester bent voor SC.Om dan daar soort van om te gaan klagen, kom je naar mijn mening een beetje laat mee.
Zo werkt het niet bij SC, maar zo zou het misschien wel moeten werken. Chris heeft met zijn eerdere projecten al laten zien dat hij slecht in staat is om prioriteiten te stellen. Als jij de ontwikkeling zo nauwlettend volgt als je doet voorkomen, zou je dat inmiddels toch ook wel 'dondersgoed' moeten weten. Met shiny plaatjes wordt je blik weggetrokken van de bugs en gebroken beloftes.

En het was dan misschien wel duidelijk dat ze zouden blijven ontwikkelen en dat je in dat opzicht nieuwe dingen zou blijven tegenkomen, maar dat je "altijd blijft testen" is echt gelul. Zo verkoop je geen product. Dat het jaren na de geplande verschijningsdatum nog slecht speelbaar is, is moeilijk te accepteren. Dit is gewoon een gevolg van verkeerde verwachtingen scheppen (al dan niet bewust), slechte planning en bizar slechte prioriteiten. Het is echt dwaas om te denken dat er in de tussentijd niet een fucking goede basis had kunnen staan. Er zijn genoeg andere games die dat wel gepresteerd hebben met minder dan de helft aan resources, die een (fatsoenlijk werkende) basis als alpha hebben gereleased en vervolgens uitgebreid. Zoals je als klant toch eigenlijk wel zou mogen verwachten.
Dat je bepaalde elementen liever sneller ontwikkeld had willen zien kan ik ergens mee eens zijn, maargoed we kunnen moeilijk de devs hard gaan aanpakken want wat ze deliveren, doen ze redelijk goed waaronder "SCOCS" eerder te implementeren...
Ja er gebeuren wel dingen en het is leuk dat sommige onderdelen naarvoren geschoven worden, maar dat neemt niet weg dat het ten koste gaat van andere zaken. Salvage is voor de zoveelste keer weer naar achter geschoven. Nu is het zelfs volledig van de roadmap verdwenen.
Tuurlijk CS en SQ42 zijn al 7 jaar in ontwikkeling en dat is lang maar eigenlijk ook weer totaal niet lang vergeleken met andere games.
Ik weet het niet.. Is dat zo? Over welke games heb je het dan bijvoorbeeld? GTA5 duurde 5 jaar. Tuurlijk, SC is groot en superbijzonder moeilijk enzo. Neemt niet weg dat de basis al lang fucking goed had kunnen zijn. Chris zijn vorige faalproject was in 6 jaar klaar. Overigens, fun fact: development is in 2011 begonnen. Dus dat is 9 jaar inmiddels.
Voor de rest ga ik niet in op dingen die zich in het verleden hebben afgespeeld, zoals "SQ42 had in 2014 of 2016" moeten uitkomen, of de roadmap van "toen dit en dat". Denk dat je onderhand wel moet weten dat niemand zin heeft daar nog over in discussie te gaan. Dat blijven ook altijd dezelfde argumenten van bv de SC haters die nogal in het verleden blijven steken.
Ze hebben gewoon gelijk. Ik weet niet of jouw leven er nog hetzelfde uit ziet als in 2014, maar ik heb niet zoveel tijd meer om te gamen als ik toen had. Ik vind het een beetje flauw om een hater genoemd te worden als ik zeg dat ik het jammer vind dat de game waar ik naar uitkeek met 6 jaar vertraagd is ..en het einde van het wachten niet in zicht is.

Ik vind het tof voor je dat je enthousiast bent en daar wil ik geen afbreuk aan doen. Maar je moet mij niet proberen wijs te maken dat ik onrealistische verwachtingen heb.

• D0gtag
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Sebben schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:55:

[...]

Zo werkt het niet bij SC, maar zo zou het misschien wel moeten werken. Chris heeft met zijn eerdere projecten al laten zien dat hij slecht in staat is om prioriteiten te stellen. Als jij de ontwikkeling zo nauwlettend volgt als je doet voorkomen, zou je dat inmiddels toch ook wel 'dondersgoed' moeten weten. Met shiny plaatjes wordt je blik weggetrokken van de bugs en gebroken beloftes.

En het was dan misschien wel duidelijk dat ze zouden blijven ontwikkelen en dat je in dat opzicht nieuwe dingen zou blijven tegenkomen, maar dat je "altijd blijft testen" is echt gelul. Zo verkoop je geen product. Dat het jaren na de geplande verschijningsdatum nog slecht speelbaar is, is moeilijk te accepteren. Dit is gewoon een gevolg van verkeerde verwachtingen scheppen (al dan niet bewust), slechte planning en bizar slechte prioriteiten. Het is echt dwaas om te denken dat er in de tussentijd niet een fucking goede basis had kunnen staan. Er zijn genoeg andere games die dat wel gepresteerd hebben met minder dan de helft aan resources, die een (fatsoenlijk werkende) basis als alpha hebben gereleased en vervolgens uitgebreid. Zoals je als klant toch eigenlijk wel zou mogen verwachten.

[...]

Ja er gebeuren wel dingen en het is leuk dat sommige onderdelen naarvoren geschoven worden, maar dat neemt niet weg dat het ten koste gaat van andere zaken. Salvage is voor de zoveelste keer weer naar achter geschoven. Nu is het zelfs volledig van de roadmap verdwenen.

[...]

Ik weet het niet.. Is dat zo? Over welke games heb je het dan bijvoorbeeld? GTA5 duurde 5 jaar. Tuurlijk, SC is groot en superbijzonder moeilijk enzo. Neemt niet weg dat de basis al lang fucking goed had kunnen zijn. Chris zijn vorige faalproject was in 6 jaar klaar. Overigens, fun fact: development is in 2011 begonnen. Dus dat is 9 jaar inmiddels.

[...]

Ze hebben gewoon gelijk. Ik weet niet of jouw leven er nog hetzelfde uit ziet als in 2014, maar ik heb niet zoveel tijd meer om te gamen als ik toen had. Ik vind het een beetje flauw om een hater genoemd te worden als ik zeg dat ik het jammer vind dat de game waar ik naar uitkeek met 6 jaar vertraagd is ..en het einde van het wachten niet in zicht is.

Ik vind het tof voor je dat je enthousiast bent en daar wil ik geen afbreuk aan doen. Maar je moet mij niet proberen wijs te maken dat ik onrealistische verwachtingen heb.
Paar punten, rockstar en gta V was korter maar het was natuurlijk een voortzetting van gta 4 etc. wat al een lang traject heeft gekend naast de extra uitgaven.
Daarnaast zaten ze op hun piek met 1000 man aan de game te werken (dubbel wat bij RSI werkt) en is de game ruim over budget gegaan, richting de 300miljoen.

Zoals altijd worden mensen die kritiek geven door fan boys niet gewaardeerd, maakt het nog niet minder waar. Ik weet niet of de game ooit uitkomt, maar als ik nog een spelletje speel doe ik SC met vrienden, dus ik haal er al plezier uit. Ik zie alles uitgegeven aan deze game als verloren.

Het is in ieder geval niet een scam en ik heb nu ook wel het idee dat alles wat sneller gaat door planet tech v4, hoe ze de schepen verkopen is ook niet echt een scam, maar is wel overduidelijk een cashgrab. Kritiek maakt een project alleen maar beter dus vooral lekker blijven 'zeiken' en gewoon geen geld uitgeven als je het niet ziet zitten :)

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• Ashrah
Sebben schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:55:

Je bent ook een hater, 12 posts in dit topic en allemaal negatief.

Dat ze met 2 jaar een next gen game gingen neerzetten had je meteen al kunnen weten dat dit nooit ging lukken. Als dat was gebeurd dan had je een Line of Defense gekregen, had je daar geld aan willen uitgeven?

Duurt het lang, ja zeker. Maar ik wacht wel af of het wat word. Ik vind het jammer dat wanneer je Freelancer speelt je gewoon merkt dat het niet af is. Er zitten schepen in die compleet klaar zijn maar geen stats hebben, star systems waar je niet bij kan komen, een storyline die is afgekapt. Allemaal omdat er zsm moest worden uitgegeven zodat MS het heeft laten afraffelen door andere staf.

Is CR een pietje precies, ja, laat hij zich teveel leiden door een visie, ja ook. Had ik ook liever al een basisspel gehad jazeker. Geloof ik dat hij iets bijzonders wil bereiken ja ook, doet hij veel fout, yup echt wel maar er zijn genoeg andere dingen om te spelen terwijl je afwacht of je dit nog wil proberen als het eindelijk een keer gereleased word. Eerst maar Cyberpunk in April en daarna zien we wel weer verder.

Vervelend dat jouw leven je minder tijd geeft om te game dan 5 jaar geleden misschien moet je de volgende keer gewoon overslaan tot iets er is wat je meteen kan spelen. Weer wat geleerd.

-edit-

Oh wat nu :p

CD Projekt RED stelt Cyberpunk 2077 met vijf maanden uit

[Voor 10% gewijzigd door Ashrah op 16-01-2020 20:19]

• Sebben

Sebben

Phil Ken

D0gtag schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 17:37:
[...]

Paar punten, rockstar en gta V was korter maar het was natuurlijk een voortzetting van gta 4 etc. wat al een lang traject heeft gekend naast de extra uitgaven.
Daarnaast zaten ze op hun piek met 1000 man aan de game te werken (dubbel wat bij RSI werkt) en is de game ruim over budget gegaan, richting de 300miljoen.
We gaan de details in. Ik heb er geen moeite mee, maar we dwalen misschien een beetje af. Development- en marketingbudget(!) voor gta5 worden op $265mln USD geschat. Het is knap dat RSI het met minder mensen (en meer geld) doet, maar dat neemt niet weg dat het overduidelijk is dat ze de prioriteiten verkeerd hebben.

CR heeft de meest fantastische crowdfunding ooit (so far) neergezet. Dit dankzij een grote show, fraaie plaatjes, ditto praatjes en veel beloftes. Dat is bewonderenswaardig. Hij heeft alleen wel wat dollartekens in zijn ogen gekregen en die cashflow te graag in stand willen houden. De show houdt niet op. "Kijk eens wat een mooie details en ooh wat cool die A-list acteurs". Heel cool hoor, maar lijkt me toch handiger om eerst te focussen op iets speelbaars. Ga daarna de diepte in met details, als er dan nog centen over zijn, dán de dure acteurs inhuren. Deze simpele prio kan de meest zwakbegaafde projectmanager toch wel verzinnen?
Het is in ieder geval niet een scam en ik heb nu ook wel het idee dat alles wat sneller gaat door planet tech v4, hoe ze de schepen verkopen is ook niet echt een scam, maar is wel overduidelijk een cashgrab. Kritiek maakt een project alleen maar beter dus vooral lekker blijven 'zeiken' en gewoon geen geld uitgeven als je het niet ziet zitten :)
CR doet wel schimmig over wat het management (hij, zijn broer en zijn vrouw) verdient, dus ik denk dat ze de bankrekening flink gespekt hebben. Maar ik denk ook niet dat het een scam is. Dan zou hij er al vandoor zijn gegaan. Het is eerder een gevalletje mismanagement dankzij een megalomane perfectionist die alles exact zo wilt als hij in zijn hoofd heeft, met een zwak voor een foute vrouw. Dat lijkt in elk geval de consensus van artikelen van verschillende bronnen.

Ik geef er ook zeker niet meer aan uit. Ik heb er al genoeg in gestoken, dat was toen al te veel eigenlijk, maar ik zat toen nog in de droom. Ik heb ook geen refund pogingen gedaan hoor. Ik gun het ze, in de ijdele hoop dat er nog iets voor terugkomt. Maar de teleurstellingen hebben mijn feestvreugde wel gedempt. Ik vind het knap hoe er nog fanboys mensen over zijn die hier zo positief naar kijken.

"SC is a hope wrapped inside a dream buried inside a few layers of controversy"

• Sebben

Sebben

Phil Ken

Ashrah schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 19:19:
[...]

Je bent ook een hater, 12 posts in dit topic en allemaal negatief.
Dan begrijp je me verkeerd, of we hebben allebei een andere definitie van wat een 'hater' is. Ik zie namelijk graag deze game af (lees: fatsoenlijk werkend, voordat we een discussie beginnen over wat 'af' is), maar wil wel een realistisch beeld. Ik ben een beetje klaar met de smoke & mirrors. Een hater ziet het hele project denk ik liever branden.
Dat ze met 2 jaar een next gen game gingen neerzetten had je meteen al kunnen weten dat dit nooit ging lukken. Als dat was gebeurd dan had je een Line of Defense gekregen, had je daar geld aan willen uitgeven?
Dat is niet helemaal eerlijk, toch? RSI beloofde X, is het dan aan mij om te weten wat haalbaar is en het dan acceptabel te vinden dat ze daar dan bewust over liegen? Bovendien, een korte dev-tijd maakt niet automatisch een bagger game zoals jij nu impliceert. Elite Dangerous is in 2 jaar gebouwd, ik heb het niet gespeeld, maar die schijnt best ok te zijn. Subnautica was in korte tijd een hele leuke, fatsoenlijk speelbare game. Ditto voor Empyrion. Die hebben achteraf pas de visuals een flinke overhaul gegeven. In de tussentijd kan je dus gewoon spelen.
Ik vind het jammer dat wanneer je Freelancer speelt je gewoon merkt dat het niet af is. Er zitten schepen in die compleet klaar zijn maar geen stats hebben, star systems waar je niet bij kan komen, een storyline die is afgekapt. Allemaal omdat er zsm moest worden uitgegeven zodat MS het heeft laten afraffelen door andere staf.
Ik vond Freelancer top. MS heeft de boel overgenomen, knopen doorgehakt en het uitgebracht. CR verzoop in zijn eigen ideeën en de release moest zo ver vooruit gepushed worden dat de graphics zelfs voor de release al enorm outdated waren. Ik hoop dat het hem met SC zelf gaat lukken. Dat zou geweldig zijn en natuurlijk mijn voorkeur hebben. Tegenwoordig hebben we de luxe dat je de tekortkomingen zoals die van Freelancer, later nog kan fixen. Maar die was in de basis dan ook wel gewoon goed :)

Ik ben hier natuurlijk niet om te zeiken en al helemaal niet om jou je plezier of enthousiasme te ontnemen. Ik doe mijn inbreng wanneer ik de balans mis of als ik me aangesproken voel als ik (of mensen met ideeën die ik deel) weggezet worden als hater. En stiekem hoop ik natuurlijk dat er dan iemand is die dan iets (realistisch) positiefs kan vertellen en kan overtuigen dat het de goede kant op gaat. Maar makkelijker is natuurlijk gewoon 'hater' zeggen. Wat net zo makkelijk is als 'fanboy' roepen. Alleen vind ik dat een beetje kinderachtig.

Je een na laatste alinea wat realisme en daar ben ik het ook wel mee eens. Het is een kwestie van wachten en in de tussentijd valt er genoeg moois te spelen. Ik ben nog wel even zoet met RDR2 en Sea of Thieves. Al had ik ook graag in april Cyberpunk gespeeld.

Die 'weer wat geleerd' opmerking lijkt alleen wel weer een beetje overbodig. Moet ik dankbaar zijn voor deze les?

• Recon24
@Sebben Zoals ik al zei. Ik ga verder niet in op verhalen en discussies uit 2014. Die discussies blijven maar naar boven komen, maar je schiet er onderhand zelf al niks mee op. Je ergert je alleen nog maar meer daardoor en om eerlijk te wezen. Ik hoef SC niet te hebben zoals het was in 2014 (ik was toen niet eens een backer). Verder zeg ik nergens dat je een hater bent als je even goed terug leest. Ik zeg dat haters over het algemeen altijd in dit soort discussies blijven hangen die alleen maar terug kijken in plaats van vooruit.

Verder is de productie niet beginnen in 2011 maar pas in 2013 gingen ze in full production. Iedereen wist vanaf het eerste kickstarter moment dat er nog niks was. Geen studio, maar een handje vol mensen die een concept hadden ontwikkeld voor de kickstarter, tools die nog ontwikkeld moesten worden. Dit was nooit een project geweest dat in 2 jaar 2 games zou opleveren, zeker niet in de huidige scope waarin het zich bevind.

Ik geniet van het traject naar een volwassen product, de community, de contacten die ik heb met devs, de content die ik creëer etc etc. Ondertussen heb ik gewoon mijn leven, werk, gezin, vrienden en fam en doe ik ook gewoon mijn andere dingen.

Wat mensen vergeten is dat SC niet een "effe een spelletje doen" game is.

• Ashrah
Sebben schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 22:53:
[...]

Dan begrijp je me verkeerd, of we hebben allebei een andere definitie van wat een 'hater' is. Ik zie namelijk graag deze game af (lees: fatsoenlijk werkend, voordat we een discussie beginnen over wat 'af' is), maar wil wel een realistisch beeld. Ik ben een beetje klaar met de smoke & mirrors. Een hater ziet het hele project denk ik liever branden.
Een hater imo is iemand die zich constant negatief uitlaat over "x"
[...]

Dat is niet helemaal eerlijk, toch? RSI beloofde X, is het dan aan mij om te weten wat haalbaar is en het dan acceptabel te vinden dat ze daar dan bewust over liegen? Bovendien, een korte dev-tijd maakt niet automatisch een bagger game zoals jij nu impliceert. Elite Dangerous is in 2 jaar gebouwd, ik heb het niet gespeeld, maar die schijnt best ok te zijn. Subnautica was in korte tijd een hele leuke, fatsoenlijk speelbare game. Ditto voor Empyrion. Die hebben achteraf pas de visuals een flinke overhaul gegeven. In de tussentijd kan je dus gewoon spelen.
De scope die ze bij de kickstarter hadden is compleet veranderd en compleet van tafel. Zijn ze open en eerlijk over geweest.

ED is niet af, alle planeten zien er hetzelfde uit, de ship interiors die ze nu beginnen toe te voegen zien eruit alsof ze 10 jaar geleden zijn gemaakt ... fuck de captains quarters in Eve-Online zag er beter uit en dat is 10 jaar geleden. ED had ik ook hoop voor maar doesnt deliver helaas.

Subnautica gameplay is grappig, ziet er alleen uit alsof het een cartoon is, niet vergelijkbaar.

De Witcher 3 was af, de DLC's voegden echt iets toe aan de game. Ze hoefden geen core gameplay meer te maken of te repareren.
[...]

Ik vond Freelancer top. MS heeft de boel overgenomen, knopen doorgehakt en het uitgebracht. CR verzoop in zijn eigen ideeën en de release moest zo ver vooruit gepushed moest worden dat de graphics zelfs voor de release al enorm outdated waren. Ik hoop dat het hem met SC zelf gaat lukken. Dat zou geweldig zijn en natuurlijk mijn voorkeur hebben. Tegenwoordig hebben we de luxe dat je de tekortkomingen zoals die van Freelancer, later nog kan fixen. Maar die was in de basis dan ook wel gewoon goed :)
Ik vond Freelancer ook geweldig maar ik ben niet blind voor wat het had moeten zijn. Microsoft heeft het veel te rigoreus afgehandeld, was er een flinke duw nodig, jazeker, maar ze hadden het wel af moeten maken. Jarenlang met heel veel plezier gespeeld trouwens en de modding community heeft veel van de dingen die er nog in "verborgen" zaten geheel of gedeeltelijk toch nog beschikbaar gemaakt.
[...]
Ik ben hier natuurlijk niet om te zeiken en al helemaal niet om jou je plezier of enthousiasme te ontnemen. Ik doe mijn inbreng wanneer ik de balans mis of als ik me aangesproken voel als ik (of mensen met ideeën die ik deel) weggezet worden als hater. En stiekem hoop ik natuurlijk dat er dan iemand is die dan iets (realistisch) positiefs kan vertellen en kan overtuigen dat het de goede kant op gaat. Maar makkelijker is natuurlijk gewoon 'hater' zeggen. Wat net zo makkelijk is als 'fanboy' roepen. Alleen vind ik dat een beetje kinderachtig.

Je een na laatste alinea wat realisme en daar ben ik het ook wel mee eens. Het is een kwestie van wachten en in de tussentijd valt er genoeg moois te spelen. Ik ben nog wel even zoet met RDR2 en Sea of Thieves. Al had ik ook graag in april Cyberpunk gespeeld.

Die 'weer wat geleerd' opmerking lijkt alleen wel weer een beetje overbodig. Moet ik dankbaar zijn voor deze les?
Tja net zoals jij jezelf geen hater vind, vind ik mezelf geen fanboy maar een realist. Enthausiasme voor wat SC (en hopelijk Sq42) moet worden heb ik zeker, maar ik had ook grote hoop voor Mechwarrior Online (een flop wat mij betreft), Elite Dangerous (tegenvaller), Phoenix Point (vind ik wel goed), Mechwarrior 5 (nog geen uitspraak over) en Cyberpunk (nog steeds aan het duimen). Een aantal van deze games heb ik ook gebacked, waarbij ik me dan bedenk dat alles boven de "winkelprijs" van de game gratis geld voor de ontwikkelaar is.

• D0gtag
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Ashrah schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 23:26:
[...]

Een hater imo is iemand die zich constant negatief uitlaat over "x"
Constant negatief zonder reden, er zijn genoeg redenen om je negatief uit te laten over SC. Als het maar niet constant het zelfde is binnen een SC topic. Ieder zijn mening.

@Sebben , Ja genoeg gelezen en gehoord, en zijn vrouw is heerlijk fout, maar fout is heerlijk.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• Sebben

Sebben

Phil Ken

@Recon24 @Ashrah
Ik reageerde omdat ik het niet helemaal eens was met wat ik las. Voor de context en onderbouwing was het in mijn ogen noodzakelijk om eerder gemaakte argumenten te herhalen. Het is echt niet mijn intentie om dit topic te verzuren of mensen te irriteren met een herhalend verhaal. Blijkbaar is dat nu wel het geval, dus ik zal er niet meer op terug komen. Ik zou het wel jammer vinden als dit topic in een mooi weer show verandert waarbij kritiek, op de persoon de grond in geboord wordt. Iemand een hater of fanboy noemen is te simpel en daar wordt een discussie niet beter van.

Het is mogelijk om je negatief ergens over te uiten zonder iets te haten. Het project gaat mij aan het hart, juist omdat ik er wél veel om geef en omdat ik het heel graag werkend zou willen zien. Het frustreert mij daarom temeer dat de basis er na zo lang nogsteeds niet goed ligt, dat CR maar zeer beperkt verantwoording aflegt aan de backers die het allemaal mogelijk gemaakt hebben, en dat we die salvage functionaliteit de komende jaren waarschijnlijk ook niet gaan zien. Neemt niet weg dat ik ook de vorderingen graag volg en het natuurlijk ook vet vind wat ze tonen, de verwachtingen heb ik gerust wel bijgesteld. Maar dat was volgens mij gewoon niet nodig, daar baal ik van.

Ik ben erg benieuwd naar je creaties @Recon24. Maak je iets grafisch? Of lore? Kunnen we iets van je werk zien?

@Ashrah
Subnautica gaf ik als voorbeeld van een spel dat in de basis goed was en daarna is uitgebreid. Dat het er visueel anders uitziet, leek me niet relevant. Maar als je daar op wilt focussen; als dat het verschil had gemaakt tussen de huidige staat van de game of een goed werkend spel, dan had het er wat mij betreft voorlopig zo mogen uitzien, met beperkte details. Waarbij beiden in een later stadium een flinke polish kunnen gebruiken.

Empyrion is een voorbeeld dat dan wellicht een minder groot beroep op de verbeelding hoeft te doen. Multiplayer, multi-crew schepen en voortuigen, procedural generated planeten, exploration, mining, trading, ship to ship combat, basissen en alles volledig zelf te ontwerpen en te bouwen. Dat laatste zorgt er helaas ook voor dat het er niet zo mooi uit ziet, maar dat is een probleem waar SC niet mee te dealen heeft. Ik had gehoopt dat SC een vergelijkbaar traject had gehad, dan hadden we jaren geleden al écht kunnen spelen.

@D0gtag
Sandy zit wel diep in het crazy spectrum denk ik. Ver buiten mijn comfort zone, zeker als het op grote hoeveelheden geld aankomt. Maar ieder zijn ding :D

[Voor 5% gewijzigd door Sebben op 17-01-2020 10:52]

• Ashrah
Sebben schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:07:
@Ashrah
Subnautica gaf ik als voorbeeld van een spel dat in de basis goed was en daarna is uitgebreid. Dat het er visueel anders uitziet, leek me niet relevant. Maar als je daar op wilt focussen; als dat het verschil had gemaakt tussen de huidige staat van de game of een goed werkend spel, dan had het er wat mij betreft voorlopig zo mogen uitzien, met beperkte details. Waarbij beiden in een later stadium een flinke polish kunnen gebruiken.

Empyrion is een voorbeeld dat dan wellicht een minder groot beroep op de verbeelding hoeft te doen. Multiplayer, multi-crew schepen en voortuigen, procedural generated planeten, exploration, mining, trading, ship to ship combat, basissen en alles volledig zelf te ontwerpen en te bouwen. Dat laatste zorgt er helaas ook voor dat het er niet zo mooi uit ziet, maar dat is een probleem waar SC niet mee te dealen heeft. Ik had gehoopt dat SC een vergelijkbaar traject had gehad, dan hadden we jaren geleden al écht kunnen spelen.

@D0gtag
Sandy zit wel diep in het crazy spectrum denk ik. Ver buiten mijn comfort zone, zeker als het op grote hoeveelheden geld aankomt. Maar ieder zijn ding :D
Denk niet dat we hier uit gaan komen, want waarmee jij akkoord zou gaan zou ik nooit accepteren dus daar kunnen we onberperkt over doorgaan. Ik wil namelijk wel een gelikt spel zien als iets live gaat ipv later betere graphics of later voegen we deze gameplay nog toe.

Dat ze de boeken meer in detail mogen laten zien ben ik het zeker mee eens, met als voorbeeld 9 miljoen voor Marketing in 2018 ........

• Sebben

Sebben

Phil Ken

Ashrah schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:28:
[...]
Denk niet dat we hier uit gaan komen, want waarmee jij akkoord zou gaan zou ik nooit accepteren dus daar kunnen we onberperkt over doorgaan. Ik wil namelijk wel een gelikt spel zien als iets live gaat ipv later betere graphics of later voegen we deze gameplay nog toe.
We hoeven het ook niet met elkaar eens te zijn. Dat is ook een prima conclusie.

Nogmaals, sorry voor het gezeur. Zal het niet meer doen :P

• Ves
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 31-03 18:07

Ves

A gadget addicted Bounty

Patch 3.8.1 is uit met daarin de eerste versie van medical gameplay. Voor nu kan je op 2 schepen hier gebruik van maken. De Cutlass Red en de 890 Jump.

https://media.robertsspaceindustries.com/kx3hts43ea7eq/source.jpg

https://media.robertsspaceindustries.com/onyvjtic5hlgg/source.jpg
New Features
Gameplay
  • Added a separate hostility activation under accidental fire threshold for party members.
  • Added wait and instruction objective and timer to patrol mission starts.
  • Added a checkbox in game options to disable film grain graphical effect.
  • Added target nearest friendly functionality and keybind.
  • Camera shake is now a slider option in the options menu.
  • Added auto zooming on selected target (default off).
  • A subtle zoom on the target when the weapon prediction points, the aiming point, and the look direction align. Can be enabled and disabled as well as max zoom value adjusted in the game settings.
  • Added basic "MedBed" gameplay functionality.
  • Medical beds can now be used for healing and respawn after death. Initial game login is still set by the menu selection, if it's the first login, or by the last ATC landing at a major station. After initial login, players can manually set their respawn to a medical bed by entering the bed and selecting the "Set as preferred ICU" interaction. Medical bed spawning can also be cleared in the same way by selecting "Clear as preferred ICU". Upon death, the player will respawn at the desired medical bed if they died less than 4 million meters away. Currently this functionality is only available on ships with medical beds (just the 890 and the Cutlass Red for this build) and will only work if the ship is available (not despawned or destroyed). If the ship is not available, players will instead respawn at their default location until they have manually set another medical bed. Additionally, if the player is injured they can use a medical bed to heal by selecting the "Treat Injuries" interaction, which is only visible when the player has treatable wounds.
Ships and Vehicles
  • New Ship Available: Drake Cutlass Red
  • Added an entrance light ring to indicate where a player should stand to get the entrance interaction on the Mole.
  • Added weapon report audio for ship weapons in atmosphere.
  • There is now a cooldown on player bounties of the same player.
  • Rented ships in the persistent universe can no longer be modified.
Feature Updates
Locations
  • Added footsteps on wood sound effects at appropriate locations in Area18.
Gameplay
  • Removed aim action from gamepad due to look ahead mode conflicts and to unify setup with default joystick.
  • Security patrol quantum travel interdiction will no longer occur for lawful players but will still occur for players in normal transit.
  • Toned down some lens flare effects.
Ships and Vehicles
  • Updated mass on the Breton powerplant.
  • Adjusted the position of the bed exit and logout interaction in the Aurora.
  • Synced the light states of the Caterpillar do the exterior door switches.
  • Improved audio feedback on ship weapon impacts. Rebalancing of the volume levels of shield and hull impacts, and adding audible vibration/duress sounds on heavy hits.
  • Tweaks to improve the way ship ambient audio changes with the power state of the ship.
  • Tweaks to improve the audio mix and audio behaviour during quantum travel.
  • Added a new door on the side of the mole to fix problem with sideways opening clipping in to the visible exterior of the ship.
  • Updated surface VFX for the Pisces.
  • Reworked/updated the Drake Cutlass thruster audio.
  • Improved audibility of ship component overheat cockpit warning.
  • Updated nose collision on the Caterpillar to allow damage to the main/front door.
----------------

Er is ook een update van de Roadmap van de al bekend gemaakt release quarters. Helaas zijn er wederom verschuivingen en dingen die van de road map verdwijnen zijn.
In een recente Dev video verwacht CIG half februari een beter overzicht te kunnen geven voor de rest van het jaar.

____
The following cards have transitioned into polishing under the Alpha 3.9 Column
PVP Bounties
  • Bounty Mission NPC Improvements
The following cards have been added to the Roadmap under the Alpha 3.9 Column
  • High Speed Combat: Ship systems will suffer the consequences of traveling at high speed, restricting some of the options that players will have at maximum velocity creating a vulnerability that will push players into engagement at lower speeds.
  • New Targeting Methodology: Fundamental changes to how targets are tracked on and off your screen with UI updates to improve the visibility of locked, tracked and the return of pinned targets.
  • Law System v2: Surrender: In order to allow players to be arrested without losing their life, we will allow them to surrender by coming to a halt and powering down their ships when ordered to by security. Security will halt their attack and arrest criminal players aboard the ship, impounding the ship if owned by a criminal.
  • Player Interaction System Improvements: Continued development of the interaction system that lets the player select dialogue options, interact with props in the environment, and generally interact with the game. Some of the tasks included in this work will include providing player feedback for when items can’t be used, adjusting UI elements to scale/place correctly with geometry, and bind commonly used actions to hotkeys.
  • Ship AI: 3D Pathfinding – Planet Side: Building the fundamental technology to allow AI controlled Ships to navigate in atmosphere using information from physics and the planetary tech. The path search will use data from the elevation map of the planet and the physical information about the additional object present in the map (buildings, rocks and so on) to return an obstacle free path. This will be built on top of the current new approach for the 3D Pathfinding that will allow an entity to not only find a path in space, but building over time to optimize calculation and scale using all the engine functionalities as streaming.
  • Ship AI: 3D Navigation – Collision Avoidance: Building a first pass for the system to correctly handle collision avoidance between moving entities. The idea is to provide a system that can allow AI entities to reciprocally avoid each other while at the same time avoid collisions with the environment. The system considers the projection in time of the position of the agents, their size and their target velocity and provides a steering command that is as close as possible to the original intention of each agent.
  • Weather Locomotion: The player and other characters will show improvements in locomotion when moving in inclement weather.
The following cards have been added to the Roadmap under the Alpha 4.0 Column
  • Body Dragging: Implementing the initial functionality for the player to move an incapacitated or dead NPC by dragging the body around an environment.
  • Ship HUD Rework: As we adapt all our in-game UI to use the new building blocks UI system, we’ve taken the opportunity to re-design the ship HUD and make many much needed improvements.
The following cards have moved or been removed from the Star Citizen Roadmap
  • Gemini C54 Ballistic SMG: In order to allow downstream teams time to fully complete their implementations, this card has been moved to 4.0.
  • Lightning Bolt Co. Yubarev Electron Pistol: In order to allow downstream teams time to fully complete their implementations, this card has been moved to 4.0.
  • Repair/Refuel/Restock Kiosk: After re-evaluating priorities, the decision was made to temporarily remove this card from the roadmap until a target date is decided on.
  • Klaus & Werner Sledge Mass Driver Revision: In order to allow downstream teams time to fully complete their implementations, this card has been moved to 4.0.
  • Lightning Bolt Co. Atzkav Electron Sniper Rifle: In order to allow downstream teams time to fully complete their implementations, this card has been moved to 4.0.
  • Death Animation Improvements: Priorities have changed following Director discussion resulting in this card moving to 4.0.
  • GP-33 Grenade Launcher: After re-evaluating priorities, this card lands beyond the 4.0 Column, resulting in it not being visible until additional columns are added.
  • Commodity Transfer Timers: Following discussions, the decision was made to temporarily remove this card from the Roadmap until a new target date is decided upon.
  • Accounting App: Following discussions, the decision was made to temporarily remove this card from the Roadmap until a new target date is decided upon.
  • Economy Display Terminal: Following discussions, the decision was made to temporarily remove this card from the Roadmap until a new target date is decided upon.
  • Dynamic Missions System: Economy Generated Missions: Work on this card has been transferred to a different team, resulting in the removal from the roadmap until the team determines where it will best fit in their priorities and a new target date is decided upon.
  • Dynamic Mission System: Mission Generation along QT Routes: Work on this card has been transferred to a different team, resulting in the removal from the roadmap until the team determines where it will best fit in their priorities and a new target date is decided upon.
  • FPS Combat: Weapon Types: Feedback and review revealed that more work was required to bring this card up to our standards. To allow the team to continue iterating on these tasks, we’ve shifted this card to the Alpha 4.0 column.
  • FPS: Cover Usage v1: Following discussions and review, additional work will be added to this card. This card has been shifted to the Alpha 4.0 column to allow the team more time to complete the new tasks.
  • NPC Improvements: Civilian: Following discussions, the decision was made to temporarily remove this card from the Roadmap until a new target date is decided upon.
  • Esperia Prowler: The Prowler was planned to release in a 3.8.X patch in the latter half of March. After evaluating this timeline, we’ve come to determine that doing a 3.8.X patch in the latter half of March would not be ideal, since we’ll very likely be in the middle of the PTU phase for Alpha 3.9. Due to this logic, it made sense to simply move the Prowler release into the 3.9.0 release, which still allows the Prowler debut to take place around the same time without disrupting the publishing process.
  • Cutlass Blue: There are ongoing discussions about when the gameplay functionality associated with the Cutlass Blue will come online, resulting in our decision to temporarily remove this card from the roadmap until discussions conclude.
  • Multicrew – Expanded Pilot Role: This task-set (epic) is outdated and does not accurately represent the work the team will need to complete, so we’ve removed it from the roadmap for the time being. You can expect a more accurate version of this card to reappear when the team has completed reevaluating the work needed.
  • Multicrew – Expanded Turret Gunner Role: This task-set (epic) is outdated and does not accurately represent the work the team will need to complete, so we’ve removed it from the roadmap for the time being. You can expect a more accurate version of this card to reappear when the team has completed reevaluating the work needed.
  • Door System Improvements: This card has been de-prioritized in favor of other work, resulting in this card being temporarily removed from the roadmap until a new target date is set.
  • Atmospheric Combat: This card has been de-prioritized in favor of other work, resulting in this card being temporarily removed from the roadmap until a new target date is set.
  • Zero-G Push & Pull: Following Director discussions, priorities have changed and this card has been removed from the Roadmap temporarily.
  • NPC Healing: Following Director discussions, priorities have changed and this card has been removed from the Roadmap temporarily.
  • FPS: Combat Improvements and Polishing: As this is a final step towards a more completed Combat AI experience, this card has been temporarily removed from the Roadmap to allow proper planning to take place on when it will fit in due to other Combat AI tasks moving.
  • Flight AI: Improvements and Polishing: Tasks expected to be placed into this card have found their home being better suited in different cards. That means this card is redundant and has been removed from the roadmap.
____
Squadron 42
  • FPS: Cover Usage v1: After reviewing this system, additional feedback emerged resulting in us reopening the card and moving it to Q1 of 2020. This allows the team to continue working and polishing the system to achieve the quality we are aiming for.
  • FPS Combat Weapon Types: After reviewing this system, additional feedback emerged resulting in us reopening the card and moving it to Q1 of 2020. This allows the team to continue working and polishing the system to achieve the quality we are aiming for.

• Fordox
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 11:11

Fordox

00101010

De Cutlass Red heeft dus een release gekregen? Nice.

Ik was eventueel van plan om mn vangaurd ervopor te smelten en mn cutlass red te halen uit een buy back package. Is dit nog steeds mogelijk om te doen?

*Geschreven door een hardware engineer die soms iets teveel nadenkt.

Fordox schreef op zondag 26 januari 2020 @ 14:19:

Ik was eventueel van plan om mn vangaurd ervopor te smelten en mn cutlass red te halen uit een buy back package. Is dit nog steeds mogelijk om te doen?
De Vanguard is tenminste nog een schip wat steeds meer nut gaat krijgen. De langere range, wat taaier schip.
De Cutlass Red is een leuke mobile spawn, dus wellicht handig als je FPS combat makkelijker op locatie wilt zijn.

@Ves Wel fijn dat ze de Cutlass Red er gelijk hebben bij gedaan, was nog even spannend met die evocati PTU toen het nog enkel op de 890J zat. Zal gaandeweg wel in meerdere schepen te vinden zijn, straks ook in de Carrack met 3.8.x. Hoop dat ze de randzaken wel goed gaan regelen, zoals respawn rates en gaandeweg wat meer diepgang aan die gameplay.

Gaat wel prettig zijn als het straks mogelijk is om als groep samen te spelen, en door een ongelukje gelijk een paar duizend km verder te staan buiten de actie. Met een schip met heatlh-bay is dat een stuk makkelijker. Zou een goede actie zijn als 'groups' ook gelijk werken voor respawn punten op schepen binnen die groep.

Gaat me nog benieuwen hoe de release van SQ42 in z'n werk moet gaan. De rechtzaak die CryTek tegen CIG voert willen ze nu stoppen. Om na release weer opnieuw te beginnen... :+ Tot nu toe gemaakte kosten willen ze liever niet betalen, want de zaak is nog niet klaar. Gaan wel horen wat de rechter ervan vind.

Ben benieuwd wanneer we dit jaar nog wat van SQ42 gaan horen.

Star Citizen Tweakers Referral Code Generator - Gathering of Tweakers Incorporated - Predator 15 Review

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Fordox schreef op zondag 26 januari 2020 @ 14:19:

Ik was eventueel van plan om mn vangaurd ervoor te smelten en mn cutlass red te halen uit een buy back package. Is dit nog steeds mogelijk om te doen?
Buy backs zijn nog steed mogelijk.. Als je in een Org zit zou ik checken of anderen de Red ook hebben, want op dit moment vind ik de Vanguard meer waarde hebben dan de Cutlass. Omdat er op dit moment geen limit is hoeveel mensen gebonden kunnen zijn aan een bed is 1 ship voldoende. Als ze er voor kiezen om het te beperken tot 5 personen zou ik zeggen kopen.
Case_C schreef op zondag 26 januari 2020 @ 17:18:
[...]

@Ves Wel fijn dat ze de Cutlass Red er gelijk hebben bij gedaan, was nog even spannend met die evocati PTU toen het nog enkel op de 890J zat. Zal gaandeweg wel in meerdere schepen te vinden zijn, straks ook in de Carrack met 3.8.x. Hoop dat ze de randzaken wel goed gaan regelen, zoals respawn rates en gaandeweg wat meer diepgang aan die gameplay.

Gaat wel prettig zijn als het straks mogelijk is om als groep samen te spelen, en door een ongelukje gelijk een paar duizend km verder te staan buiten de actie. Met een schip met heatlh-bay is dat een stuk makkelijker. Zou een goede actie zijn als 'groups' ook gelijk werken voor respawn punten op schepen binnen die groep.
Nu medical gameplay uit is verwacht ik leuke FPS sessies. Alleen jammer dat er nog problemen zijn met het party systeem. Het belooft veel, zeker met Theater of Wars die op de deur staat te kloppen.
De randzaken moeten zeker geregeld worden maar denk zelf dat deze een lagere prio krijgen nu deze versie van 'med play' uit is.

Gezien de taken die de Cutlass had verwachtte ik dat deze wel met 3.8.1 zou uitkomen, had alleen niet verwacht dat de patch nu al uit zou zijn. Waar ik wel aan dacht was een sneaky release van de Apollo, helaas.
Discussie loopt nog steeds welke tier van med beds de Carrack krijgt Dit wordt echt het schip om te spelen in 2020.
Case_C schreef op zondag 26 januari 2020 @ 17:18:
[...]
Gaat me nog benieuwen hoe de release van SQ42 in z'n werk moet gaan. De rechtzaak die CryTek tegen CIG voert willen ze nu stoppen. Om na release weer opnieuw te beginnen... :+ Tot nu toe gemaakte kosten willen ze liever niet betalen, want de zaak is nog niet klaar. Gaan wel horen wat de rechter ervan vind.

Ben benieuwd wanneer we dit jaar nog wat van SQ42 gaan horen.
Kijkend naar de laatste berichten gooit Crytek hun eigen ramen in. Knullig advocaat werk en eigen argumenten die elkaar tegen spreken. Begin februari zullen wij meer weten. Het is in ieder geval duidelijk dat Crytek zijn naam schade blijft aandoen en wat er nog van hun goodwill over was nog meer is kwijt geraakt.

• Recon24
Sebben schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:07:
@Recon24 @Ashrah
Ik reageerde omdat ik het niet helemaal eens was met wat ik las. Voor de context en onderbouwing was het in mijn ogen noodzakelijk om eerder gemaakte argumenten te herhalen. Het is echt niet mijn intentie om dit topic te verzuren of mensen te irriteren met een herhalend verhaal. Blijkbaar is dat nu wel het geval, dus ik zal er niet meer op terug komen. Ik zou het wel jammer vinden als dit topic in een mooi weer show verandert waarbij kritiek, op de persoon de grond in geboord wordt. Iemand een hater of fanboy noemen is te simpel en daar wordt een discussie niet beter van.

Het is mogelijk om je negatief ergens over te uiten zonder iets te haten. Het project gaat mij aan het hart, juist omdat ik er wél veel om geef en omdat ik het heel graag werkend zou willen zien. Het frustreert mij daarom temeer dat de basis er na zo lang nogsteeds niet goed ligt, dat CR maar zeer beperkt verantwoording aflegt aan de backers die het allemaal mogelijk gemaakt hebben, en dat we die salvage functionaliteit de komende jaren waarschijnlijk ook niet gaan zien. Neemt niet weg dat ik ook de vorderingen graag volg en het natuurlijk ook vet vind wat ze tonen, de verwachtingen heb ik gerust wel bijgesteld. Maar dat was volgens mij gewoon niet nodig, daar baal ik van.

Ik ben erg benieuwd naar je creaties @Recon24. Maak je iets grafisch? Of lore? Kunnen we iets van je werk zien?

@Ashrah

@D0gtag
- Samen met een aantal anderen ben ik een "bekende" SC screenshotter https://www.flickr.com/photos/captain_raoul/.

- Ik werk samen met JR-Fabrication, waarvoor ik de packshots maak. Voor de Anvil Arrow heb ik ook content voor de bijgeleverde booklet gecreëerd https://jrfabrication.co.uk/

Niet mijn foto, maar dit is hem:
https://cdn.discordapp.com/attachments/587221922241183754/660071096024039424/image3.jpg

Voor de rest hier en daar nog kleine dingetjes voor CIG zelf, maar daar kan ik niet over praten.

• evadnl
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 31-03 10:06
Ik speel sinds kort Star Citizen, heb gekozen voor de pack met de Aurora MR.

Ik doe vooral deliveries, maar merk ook dat ik de bounties leuk vind, ben alleen enorm traag en 'zwak' wat betreft wapens, wat is verstandig, mijn ship upgraden a 27 euro naar een avenger titan? In game ben ik verre van de benodige 750k die ik nodig heb.

FPS mining heb ik geprobeerd maar ik loop constant tegen bugs aan dat ik de "gems" niet kan oppakken. Ik moet dan de cave helemaal uitlopen om vervolgens mn ship weer in te lopen, weer uit, dan kan ik 2 gems oppakken en vervolgens weer naar buiten... Als ze er dan uberhaupt nog liggen. Enorm frustrerend. Dit lijkt meer server lag te zijn. I know, het is een alpha, kan gebeuren..

Wat raden jullie, als veteranen aan om te doen?

[Voor 3% gewijzigd door evadnl op 27-01-2020 16:41]

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

De Avenger is een leuke upgrade maar kwa combat vind ik het net te zwak ten zij je een hele goede weapon loadout hebt en het schip beheerst als de beste. Dan nog zal je bij bepaalde situatie in de problemen komen.

Een Cutlass is dan een betere upgrade maar je bent dan meteen €50 extra kwijt dan je alleen met de Avenger zou hebben.

Je kan er ook voor kiezen om je Aurora te pimpen zodat je er iets meer uithaalde. Dan zal je in-game de onderdelen moeten kopen.

• Cogency
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 31-03 23:21

Cogency

[Team Orion]

Avenger titan, meer geld erin pompen kan altijd nog. Maar de Avenger heeft meer umpf (nose gun and better missiles) en ruimte.

[Voor 14% gewijzigd door Cogency op 27-01-2020 23:37]

• Ashrah
Titan is geen slechte keus, als je er iets meer voor over hebt zijn de Cutlass en Freelancer ook opties (ik heb liever de Freelancer 4x size 3 gimballed wapens maar dat is persoonlijke keus).

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16:10
Ik zou op dit moment geen extra echt geld in dit spel stoppen (en dat zeg ik als kickstarter backer).

Het spel is verre van af en niemand weet wanneer we een afgemaakte versie hebben. Beloftes en data worden te vaak gebroken om daar iets mee te kunnen. Ik zou lekker wachten totdat er een volledige release is en dan kijken of het het je waard is.

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Tegen die tijd zijn ze hoogstwaarschijnlijk gestopt met het verkopen via de pledge store. Dan is het allemaal in-game kopen.

• Cogency

Cogency

[Team Orion]

Als je gewoon met het spel bezig ben en je vermaakt zie ik niet in waarom je niet een paar centen extra kan besteden. De upgrade naar de Avenger is bijna net zo duur als een shoarmaschotel en je heb er wel wat langer plezier van. :P

• Cpt.Sponder
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 13-03 11:38
mn eerste post hier, speel nog niet zo lang, eigenlijk sinds de expo (was 3.8 ofzo?)
Het valt me wel echt op dat de relatief nieuwe spelers (zoals ik) inderdaad hype hebben, en zich goed vermaken; (en terecht imho, er is stiekem aardig wat content) terwijl de long-time backers zo vaak teleurgesteld zijn dat je opmerkingen zoals Basekid 2 posts boven mij krijgt.
Zonde! ik hoop oprecht dat men deze mensen terug weet te winnen qua "tevredenheid".
Wel is het zo dat het nog lang Alpha zal blijven, dus dit zal nog wel even duren; Hopelijk zijn deze mensen niet al zo zuur dat ze nooit meer tevreden te stellen zijn.

Wat dan wel weer jammer is, is dat ik momenteel zelf last heb van een game-breaking bug; Ik ben namelijk een van de mensen die net na de release van 3.8.1 geen van mn schepen meer kan spawnen (...)
netjes ticket ingeschoten, hopen dat dit snel wordt gefixed..

• Recon24
Het is maar net wat je doel is in SC. Speel je SC om geld te verdienen en daarmee schepen te kopen? Ja dan kan je zeggen dat je het bij een enkel ship laat en misschien nog een ground vehicle en that's it. Voor mij persoonlijk is het doel het ontdekken en alles wat er te doen zal zijn (ook zonder missies), dus deep space exploration bv, mining, trading, salvaging etc.

Voor mij niet echt interessant dus om mijn geld ingame aan schepen uit te geven, sinds ik dan het gevoel heb niet zo van het spel geniet maar puur bezig ben met grinden. Dat betekend niet dat ik niks ingame zal kopen als het financieel toe laat, maar ik heb daarom de schepen die ik tot nu toe wil al gekocht. Daar gaan idd dan wat duizenden dollars inzitten, maar goed we leven ook maar 1x.

[Voor 16% gewijzigd door Recon24 op 29-01-2020 13:02]

• Duinday
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 12:26
Recon24 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:00:
Het is maar net wat je doel is in SC. Speel je SC om geld te verdienen en daarmee schepen te kopen? Ja dan kan je zeggen dat je het bij een enkel ship laat en misschien nog een ground vehicle en that's it. Voor mij persoonlijk is het doel het ontdekken en alles wat er te doen zal zijn (ook zonder missies), dus deep space exploration bv, mining, trading, salvaging etc.

Voor mij niet echt interessant dus om mijn geld ingame aan schepen uit te geven, sinds ik dan het gevoel heb niet zo van het spel geniet maar puur bezig ben met grinden. Dat betekend niet dat ik niks ingame zal kopen als het financieel toe laat, maar ik heb daarom de schepen die ik tot nu toe wil al gekocht. Daar gaan idd dan wat duizenden dollars inzitten, maar goed we leven ook maar 1x.
Ik wil graag een ander schip en zou daar best voor willen grinden. Door de wipes is dit echter niet mogelijk. Daardoor ben ik nu geneigd gewoon een schip te kopen. Dat geld kan ik echter beter besteden voor een upgrade van mijn pc. Die 25-30 fps maken het ook niet echt aantrekkelijk om te spelen. Lastig allemaal :+

• yosh1
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 13:30

yosh1

In denial

Is hier een goeie tutorial reeks voor op YouTube ofzo? Wil wel beginnen spelen maar zie door de bomen het bos niet meer :')

This is not a signature

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Cpt.Sponder schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 10:38:
mn eerste post hier, speel nog niet zo lang, eigenlijk sinds de expo (was 3.8 ofzo?)
Het valt me wel echt op dat de relatief nieuwe spelers (zoals ik) inderdaad hype hebben, en zich goed vermaken; (en terecht imho, er is stiekem aardig wat content) terwijl de long-time backers zo vaak teleurgesteld zijn dat je opmerkingen zoals Basekid 2 posts boven mij krijgt.
Zonde! ik hoop oprecht dat men deze mensen terug weet te winnen qua "tevredenheid".
Wel is het zo dat het nog lang Alpha zal blijven, dus dit zal nog wel even duren; Hopelijk zijn deze mensen niet al zo zuur dat ze nooit meer tevreden te stellen zijn.
Dat komt waarschijnlijk omdat "oude backers" nog de beloften weten die CI hebben gedaan. zoals de 6.000.000 stretchgoal van 100 sterren stelsels. op release
https://robertsspaceindustries.com/funding-goals

De op release van SQ42 (al uitgesteld sinds 2014 en toen was het ook bijna klaar)

het constant missen van eigen deadlines en wijzigen van roadmaps (originele features van 3.0) en de missende features
https://external-preview.redd.it/ya9gwFgeuz3ugZdMpch9yKMe2dMgPcs7abYf7jYijV0.png?auto=webp&s=61644f374d9923d4e5a0f6eea3812c647da84e91

of de dubieuze rol van de VP of marketing (of andere leuke dingen van sunk cost galaxy)

of misschien is het hoe de playerbase alles maar goed praat en heel fanatiek op kritiek reageert.

Het pay to win gedeelte, (als je XYZ niet kan moet je een ander/groter/duurder schip kopen)

Warbonds en het weg halen van de $0 CCU's (valt natuurlijk samen met het verbreken van beloftes)

Bugs die structureel niet gemaakt worden (zoals de liften)

Ik ben heel blij dat jij het naar je zin hebt in de alpha.maar ik zou zeker niet verder gaan dan ene basispakketje,

• Cpt.Sponder
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 13-03 11:38
Ik heb inderdaad jaren aan ontwikkeling overgeslagen, en daarmee wellicht een hoop frustratie ;P
Als ik een early backer was geweest had ik er wellicht ook heel anders over gedacht.
Ik heb het inderdaad erg naar mn zin in de alpha! :)

Wat ik ook wel "proef" (en ik probeer hier niet RSI mee te verdedigen!) is dat heel veel mensen een product verwachten wat "af" is, terwijl dit natuurlijk niet realistisch is; het is tenslotte een alpha!
Ik ben wel een early bird geweest met factorio, maar dat is ZO ontzettend niet te vergelijken, maar wellicht dat RSI wel iets kan leren over hoe men daar met de player-base communiceert. (ik denk dat als men zo open is als daar, mensen niet zo gefrustreerd raken als de roadmap wijzigt; of heb ik dit helemaal verkeerd?)

*edit:typo
Ik zou zeggen kijk de sunk cost galaxy video's om wat meer inzicht te krijgen in de Robberts familie en de praktijken van CI

----

kleine edit:
Cpt.Sponder schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:31:
Ik heb inderdaad jaren aan ontwikkeling overgeslagen, en daarmee wellicht een hoop frustratie ;P
Als ik een early backer was geweest had ik er wellicht ook heel anders over gedacht.
Ik heb het inderdaad erg naar mn zin in de alpha! :)

Wat ik ook wel "proef" (en ik probeer hier niet RSI mee te verdedigen!) is dat heel veel mensen een product verwachten wat "af" is, terwijl dit natuurlijk niet realistisch is; het is tenslotte een alpha!
Ik ben wel een early bird geweest met factorio, maar dat is ZO ontzettend niet te vergelijken, maar wellicht dat RSI wel iets kan leren over hoe men daar met de player-base communiceert. (ik denk dat als men zo open is als daar, mensen niet zo gefrustreerd raken als de roadmap wijzigt; of heb ik dit helemaal verkeerd?)

*edit:typo
Ik verwacht onderhand inderdaad een product wat af is, SQ42 zou namelijk in 2014 af zijn, staat op de KS. De extra scope van het geld zou niet lijden tot een langere release tijd. En dan hebben we het nog niet eens over SC zelf.

Voor wat betreft de communicatie, hoe kan je de goals zoals in mijn vorige post voor 3.0 zetten. Dan 3.0 een JAAR vertragen en dan nog niet eens 1 zonnestelsel hebben. Zelfs nu nog met 4.weetikveel zit dat er nog niet in.

Ik begreep ook dat veel mensen blij waren dat de cutlass red er eindelijk was, maar waar is de beloofde medic gamplay, is het nu niet gewoon een spawn point welke ik eigenlijk al zou moeten hebben met elk schip met een bed? (ik heb zelf niet gekeken dus is een vraag)

Waar is de persistance, als ik uitlog op mn schip en ik log binnen 5 min weer in, dan zou ik toch ongeveer op dezelfde plek moeten zijn?

Er is zo veel beloofd, maar als je nagaat dat in 2012 is beloofd om bij release 100 sterrenstelsels te hebben, en we zijn nu 8 jaar verder en de 1e is nog niet eens af.. hoe reeel is het dan allemaal nog

Timelines schuiven constant en wat er uiteindelijk in een release blijft zitten is jammer, maar ze zijn wel met investering $300.000.000 USD verder en dit is het enige wat er is.

Ook voor wat betreft CR lees eens hoe Freelancer uiteindelijk uitgebracht is, is dat dankzij hem of ondanks hem.

Maar ieder zijn ding, ik ben nog best bereid een KS game te funden, maar meer dan 100 euro voor een spel wat niet af is, nooit meer.

[Voor 90% gewijzigd door Bornhald op 07-02-2020 19:58]

• Sebben

Sebben

Phil Ken

Bornhald schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:44:

[...]

Ik begreep ook dat veel mensen blij waren dat de cutlass red er eindelijk was, maar waar is de beloofde medic gamplay, is het nu niet gewoon een spawn point welke ik eigenlijk al zou moeten hebben met elk schip met een bed? (ik heb zelf niet gekeken dus is een vraag)
Precies dit. Ze hebben gameplay dingen beloofd die in theorie leuk zijn, maar in de praktijk niet makkelijk te implementeren zijn. Niet zozeer technisch, maar qua gameplay. Een medic kan bijvoorbeeld zo functioneren zoals in shooters, met een healing beam of door medpacks te gooien. Maar wie heeft er nou zin om naar een medic ship te vliegen en helemaal te boarden om te healen? Dan wil je toch gewoon zelf een medkit op je schip hebben of koekjes eten om te healen?

Respawn op een Cutlass Red maakt dan meer sense, maar dan wat? Hoe kom je dan weer op je eigen schip? En beetje lame als eigenlijk beloofd was dat je op schepen kunt respawnen waar een bed is.

Ik heb een Cutlass Blue en Reclaimer, gameplay van beide is van de roadmap gehaald. Enerzijds fijn dat er prioriteiten gesteld worden. Kan me ook voorstellen dat die twee ingewikkelde gameplay toevoegingen met zich meebrengen wanneer ze geimplementeerd worden. Neemt niet weg dat het als backer fucking frustrerend is om te zien hoe het steeds vooruitgeschoven werd en nu dus zelfs van de roadmap verdwenen is.

Verder, je filmpjes geven het wel aardig weer inderdaad. Echt om te janken, zoveel beloftes en bullshit. Ik ga ervan uit dat 2020 wel het jaar wordt dat er iets van SQ42 komt. Het zal dan wel weer mager zijn.

@Recon24
Je printwerk en de screenshots zien er tof uit man. Daar word ik dan weer wel blij van. Tof dat je ook voor CIG klust. Is het freelance werk of vrijwillig? Kan je er later wel meer over zeggen? Ik ben wel benieuwd :)

• Recon24

@Sebben Dank je! het is gewoon vrijwillig, krijg er gewoon wat voor terug als in schepen of zoals bij JR-Fabrication de model kits gratis. Op dit moment ben ik ook niet zo actief meer met SC spelen, maar dat komt wel met de releaase van de Carrack. Heb ook nog genoeg andere dingen te doen, en ook andere games die ik wil afronden.

[Voor 53% gewijzigd door Recon24 op 09-02-2020 22:40]

• DutchWalnut
  • Laatst online: 26-03 15:41

DutchWalnut

[Stef Stuntpiloot]

Sebben schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 20:40:
[...]

Precies dit. Ze hebben gameplay dingen beloofd die in theorie leuk zijn, maar in de praktijk niet makkelijk te implementeren zijn. Niet zozeer technisch, maar qua gameplay. Een medic kan bijvoorbeeld zo functioneren zoals in shooters, met een healing beam of door medpacks te gooien. Maar wie heeft er nou zin om naar een medic ship te vliegen en helemaal te boarden om te healen? Dan wil je toch gewoon zelf een medkit op je schip hebben of koekjes eten om te healen?

Respawn op een Cutlass Red maakt dan meer sense, maar dan wat? Hoe kom je dan weer op je eigen schip? En beetje lame als eigenlijk beloofd was dat je op schepen kunt respawnen waar een bed is.
Ik snap enigszins wel waarom deze feature op de lange baan is geschoten. Er zijn teveel randzaken in SC beloofd die grondig onderzoek vereisen en het niet bepaald makkelijker maakt om te implementeren. Toch vind ik dat een Medicfunctie er toch moet komen ipv verdwijnen in de roadmap. Ik snap je punt dat je liever zelf een medkit mee neemt om te healen. Wat uiteraard ook zal gebeuren.

Toch lijkt mee een medic gameplay niet zo heel moeilijk en juist leuk. Spawn in een Cutlass Red, andere mensen ontmoeten die je weer weg brengt naar een dichtstbijzijnde station. Ik noem deze functie eigenlijk het hart van Star Citizen. Omdat je samen moet werken, zoals zo vaak geadverteerd werd.

Gameplay is alles behalve moeilijk als je weer waar alle schepen zijn op een server in een bepaald gebied en dat je kan kiezen waar je wilt spawnen. Letterlijk iemand ophalen kan leuk zijn voor missies gerelateerd aan Medic.

Zelfde geld voor de vliegende scrapyard, de Reclaimer. Ik kan me voorstellen dat je daar (net als mining bij E:D) gewoon missies voor maakt, het hoeft niet moeilijk te zijn. Wel jammer dat ze juist de leuke dingen, die je normaal in games niet ziet op de lange baan zetten of gewoon verwijderen voor bepaalde tijd.

Wel denk ik met een reden om het spel sneller af te ronden, hoop ik dan maar. Van veel beloftes is weinig over, het is een erg ambitieus project geworden waarvan het nog lang gaat duren voor dat het werkelijke game is afgerond. Het wordt in ieder geval tijd dat iemand CR even met de neus op de feiten drukt of iemand van buitenaf haalt om daadwerkelijk alles in kaart te brengen en daarmee een reële planning gaat maken.

Het maken van beloftes is eigenlijk zijn grootste fout geweest, zie hier het resultaat. Je kan beter zeggen dat je het in de pipeline gaat gooien als wens. Het is leuk dat je heel wat geld op kan halen (met een belofte), maar het doel is nog niet in zicht.

Net als in het filmpje hierboven, zie ik het niet gebeuren dat zonder interventie CR over de brug gaat komen om de game überhaupt te lanceren. Ik hoop het zo, want heb nog steeds zin aan een release van in ieder geval SQ42! Hoop het met hart en ziel. Dit MOET gewoon 8) . Voor nu speel ik nog steeds maar E:D Horizons, daar vermaak ik me prima mee in de late uurtjes. Maar vlieg liever met mijn Corsair in SC asap :+

Trouwens even een technische vraag: Welke specs heb je tegenwoordig nodig om SC goed te spelen. Zit binnenkort weer aan een upgrade te denken. Gezien het 5+ jaar geleden is dat ik mijn PC heb geupgrade :9

Instagram: DutchWalnut_FPV YouTube: DutchWalnut_FPV

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Leuke video. Goed om te zien dat hij wat development stukjes er tussen gooide.

Zie nu meer dat men het heeft dat CIG de techniek kan verkopen hoe alles nu loopt.

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16:10
Bornhald schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:44:
Ik zou zeggen kijk de sunk cost galaxy video's om wat meer inzicht te krijgen in de Robberts familie en de praktijken van CI

----

kleine edit:

[...]

Ik verwacht onderhand inderdaad een product wat af is, SQ42 zou namelijk in 2014 af zijn, staat op de KS. De extra scope van het geld zou niet lijden tot een langere release tijd. En dan hebben we het nog niet eens over SC zelf.

Voor wat betreft de communicatie, hoe kan je de goals zoals in mijn vorige post voor 3.0 zetten. Dan 3.0 een JAAR vertragen en dan nog niet eens 1 zonnestelsel hebben. Zelfs nu nog met 4.weetikveel zit dat er nog niet in.

Waar is de persistance, als ik uitlog op mn schip en ik log binnen 5 min weer in, dan zou ik toch ongeveer op dezelfde plek moeten zijn?

Er is zo veel beloofd, maar als je nagaat dat in 2012 is beloofd om bij release 100 sterrenstelsels te hebben, en we zijn nu 8 jaar verder en de 1e is nog niet eens af.. hoe reeel is het dan allemaal nog

Timelines schuiven constant en wat er uiteindelijk in een release blijft zitten is jammer, maar ze zijn wel met investering $300.000.000 USD verder en dit is het enige wat er is.

Ook voor wat betreft CR lees eens hoe Freelancer uiteindelijk uitgebracht is, is dat dankzij hem of ondanks hem.

Maar ieder zijn ding, ik ben nog best bereid een KS game te funden, maar meer dan 100 euro voor een spel wat niet af is, nooit meer.
Dit is eigenlijk precies mijn irritatie als "oude" backer. Kijk wat er ons werd beloofd:

https://i.imgur.com/h8W14Kp.png

Enige wat ik 5(!) jaar na de beloofde datum heb is toegang tot de alpha/beta. RSI is verslaafd aan featurecreep waardoor we niet eens in de buurt van een echte 1.0 release zitten, maar er wel een mooie techdemo verkocht wordt voor 50 a 10.000 euro

Daar word ik best gefrustreerd van ja :)

• Cogency

Cogency

[Team Orion]

Dat spel wat toen beloofd werd is volgensmij al uitgekomen, heet Elite Dangerous geloof ik. :P

Anyway, ik kan me er niet echt meer druk om maken. Het blijven herhalen helpt ook niet, CR heeft op een gegeven moment door de populariteit van de vissie de boel omgegooid en het bigger/better/strong/faster/harder/greater willen maken en die gaat toch z'n eigen gang.

It is what it is.

• DutchWalnut

DutchWalnut

[Stef Stuntpiloot]

Cogency schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:08:
Dat spel wat toen beloofd werd is volgensmij al uitgekomen, heet Elite Dangerous geloof ik. :P
Oh ja, nu je het zegt :X :D
Anyway, ik kan me er niet echt meer druk om maken. Het blijven herhalen helpt ook niet, CR heeft op een gegeven moment door de populariteit van de vissie de boel omgegooid en het bigger/better/strong/faster/harder/greater willen maken en die gaat toch z'n eigen gang.

It is what it is.
Je hebt helemaal gelijk! Gewoon van een afstandje blijven toeschouwen _/-\o_ "Make SC Great again" O-)

[Voor 5% gewijzigd door DutchWalnut op 10-02-2020 17:19]

• Ashrah
Cogency schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:08:
Nou als je daar blij van moet worden ...... duizenden systemen .... ze zijn alleen wel allemaal CtrlC > CtrlV, heb dat heel even geprobeerd, maar dan ga ik nog liever weer X3/Freelancer spelen ......

• DutchWalnut

DutchWalnut

[Stef Stuntpiloot]

Ashrah schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 09:38:
[...]
Nou als je daar blij van moet worden ...... duizenden systemen .... ze zijn alleen wel allemaal CtrlC > CtrlV, heb dat heel even geprobeerd, maar dan ga ik nog liever weer X3/Freelancer spelen ......
Ja dat lijkt wel zo inderdaad. Maar toch zijn er wel vette dingen te vinden in ED. Exploration is wel leuk, voorals als je bepaalde ruines en dergelijke ontdekt op planeten en af en toe stuit je wel eens tegen buitenaards leven aan. Of je wordt gepakt door een deathray door een opgeblazen neutronenster of je verdwijnt in een zwart gat :9 Als je het lang niet hebt gespeelt, dan is dit nu wel de moeite waard. Je hoeft gelukkig niet eindeloos te grinden voor een schip. Binnen een paar uur heb je al een dikke Anaconda.

Ze hebben mining nu ook aangepakt in de laatste update. Nu kan je ook allerlei materialen gebruiken voor deepcore mining. Asteroïden opblazen blijkt toch erg leuk te zijn. Of als je je agressie even kwijt moet dan kun je nog altijd piraten opblazen :*)

Nu ontopic: Dit is bij lange na niet iets wat lijkt op Star Citizen. Maar hoop dat ze de verwachtingen gaan overtreffen. Dat was ook de reden om te backen. Maar goed, ik vermaak me nog prima. :9~

Edit: 2020/02/11 2.27pm
Cogency schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:04:
[...]
Juist, en daarom vind ik deze ellenlange ontwikkeling van StarCitizen eigenlijk zo erg nog niet. Want wat de orginele kickstarter beloofde is niks bijzonders, is gedaan, is verkrijgbaar, etc. Kom maar op met die nieuwe techniek, echte systemen en weet ik wat nog meer. :)
Daar ben ik het niet echt mee eens. 8+ jaar al. En we zitten nog in een alpha, laat staan SQ42 die nog niet uit komt. Tenminste op de roadmap staat Q3 2020 de eerste beta en daarna moet er ook nog een polish overheen. Geef mij maar eerst prio aan SQ42, daarna zien we wel verder met de PU.

[Voor 21% gewijzigd door DutchWalnut op 11-02-2020 14:27]

• Cogency

Cogency

[Team Orion]

Ashrah schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 09:38:
[...]

Juist, en daarom vind ik deze ellenlange ontwikkeling van StarCitizen eigenlijk zo erg nog niet. Want wat de orginele kickstarter beloofde is niks bijzonders, is gedaan, is verkrijgbaar, etc. Kom maar op met die nieuwe techniek, echte systemen en weet ik wat nog meer. :)

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Moderator Spielerij

Mooie shots @Recon24 !

• Recon24
https://robertsspaceindus...-Anvil-Carrack-Wallpapers

Ik heb hier een selectie geplaatst voor wie interesse heeft. Ik zie dat 1 shot er niet tussen zat, maar wel tussen de upload.

• PrimalFury
  • Laatst online: 22-03 23:52
Op tweakers is samen koop niet toegestaan. Al helemaal niet als het eigenlijk een verkapte diensten advertentie is.

[Voor 71% gewijzigd door Ircghost op 25-02-2020 07:26]

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Digital Foundry had ook weer een nieuwe video over Star Citizen

Ik vond het artikel ondermaats. In de eerste paar zinnen is het niet meteen duidelijk dat CIG en Crytek de zaak buiten de rechtbank gaan afronden.
Het had beter gekund, en ook van de bron zelf (de documenten van de rechtbank) gebruiken in plaatst van Eurogamer.
Los daarvan, vraag ik mij af wie als verliezer gaat worden gezien. Als je de berichten hiervoor las had Crytek de slechte papieren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• novastorm76
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15-03 18:54
hey allemaal,

ik ben sinds een tijdje weer star citizens gaan spelen. ben ook een van backers van het spel. maar vanwege tijdgebrek niet echt meer er mee bezig geweest.

Nu loop ik tegen het volgende aan. Als ik de youtube filmpjes zie van mensen die een cargo run doen en ze gaan naar een planeet, dan zien ze de outpost en andere locaties aangegeven worden op de planeet. Als ik op een planeet afvlieg, dan zie ik geen locators. echt totaal niets. ik heb al een keer rond een planeet gevlogen, maar helaas. Iemand een idee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

novastorm76 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 14:26:
hey allemaal,

ik ben sinds een tijdje weer star citizens gaan spelen. ben ook een van backers van het spel. maar vanwege tijdgebrek niet echt meer er mee bezig geweest.

Nu loop ik tegen het volgende aan. Als ik de youtube filmpjes zie van mensen die een cargo run doen en ze gaan naar een planeet, dan zien ze de outpost en andere locaties aangegeven worden op de planeet. Als ik op een planeet afvlieg, dan zie ik geen locators. echt totaal niets. ik heb al een keer rond een planeet gevlogen, maar helaas. Iemand een idee?
Het is voor mij ook al weer een poosje geleden, maar volgens mij krijg je die locaties te zien wanneer je op de knop drukt om bijvoorbeeld ook de jump points te zien. Welke knop dat was durf ik niet te zeggen...

Acties:
  • 0Henk 'm!
novastorm76 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 14:26:
hey allemaal,

De planeet als target selecteren in je starmap? Helpt dat? Herinner me dat ik ook tegen dat probleem aanliep. Dacht niet dat het een bug was, maar eerder omslachtig design. Dat moet simpeler kunnen.

Of er ook een knop aan gebonden is weet ik zo gauw niet.

Star Citizen Tweakers Referral Code Generator - Gathering of Tweakers Incorporated - Predator 15 Review

Acties:
  • 0Henk 'm!

• novastorm76
Case_C schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:48:
[...]

De planeet als target selecteren in je starmap? Helpt dat? Herinner me dat ik ook tegen dat probleem aanliep. Dacht niet dat het een bug was, maar eerder omslachtig design. Dat moet simpeler kunnen.

Of er ook een knop aan gebonden is weet ik zo gauw niet.
Nou, ik heb wel af en toe dat ik, als ik op F2 gedrukt heb, dat ik de namen op de planeet zie. maar ik kan niets selecteren. en als ik weer terug ga naar normale modus, en ik kijk naar de planeet dat zie ik nergens iets. heel vaag. zal de keybindings eens doorlopen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 15:44
@novastorm76 Werkt B niet gewoon? 1x voor de jumppoints op je HUD, op je bestemming richten en zodra spooling en calibration klaar zijn B langer ingedrukt houden?

Ben sinds gister ook weer even begonnen en het werkte meestal. Heel af en toe glitchte de HUD wel, ook te voet. Even reloggen en weer verder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• novastorm76
JohnnieWbl schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:25:
@novastorm76 Werkt B niet gewoon? 1x voor de jumppoints op je HUD, op je bestemming richten en zodra spooling en calibration klaar zijn B langer ingedrukt houden?

Ben sinds gister ook weer even begonnen en het werkte meestal. Heel af en toe glitchte de HUD wel, ook te voet. Even reloggen en weer verder.
nou, naar een planeet werkt het als een malle. Maar als ik eenmaal bij de planeet aankom, dan zie ik geen locators op de oppervlakte van een planeet. En in youtube filmpjes zie je dat mensen gewoon de locaties zien op een planeet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 15:44
Hmm nu ik erover nadenk had ik daar ook wel last van, erg irritant bij de missies op de grotere planeten. OM’s zie je wel dan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cogency

Cogency

[Team Orion]

novastorm76 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:29:
[...]

nou, naar een planeet werkt het als een malle. Maar als ik eenmaal bij de planeet aankom, dan zie ik geen locators op de oppervlakte van een planeet. En in youtube filmpjes zie je dat mensen gewoon de locaties zien op een planeet
Hun openen dan gewoon weer de quantum drive computer als het goed is om locaties en afstanden te zien.
Het hele planetside navigatie systeem is compleet kut, netzoals als je naar een spacestation vliegt. Eenmaal aangekomen moet je weer de quantum drive computer openen om de afstand tot het spacestation te zien...

Why the flying fuck kan ik niet gewoon de locatie targetten en vasthouden, netzoals je een ander schip kan targetten ofzo.

• novastorm76
spelen er trouwens veel mensen hier nog actief? misschien leuk om een keer samen te gaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[Stef Stuntpiloot]

Roadmap update Squadron 42:

https://i.imgur.com/HYpGpkn.jpg

Zoals ik het lees lopen ze nu al 2-3 kwartalen achter op schema. Dat betekend dat mogelijk de SQ42 Beta naar volgend jaar wordt verplaatst. :?

Maar goed, we krijgen de Idris eerst. :9

[Voor 9% gewijzigd door DutchWalnut op 02-03-2020 16:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[Stef Stuntpiloot]

Matt Colville heeft een erg mooi stuk geschreven over 'Alpha' en 'Beta' die ik graag wil delen en SC gerelateerd is.
Hey Citizens! I'm a game developer who's been a designer on a couple of AAA titles and I see the following exchange happen here almost daily;

"Everything in this game sucks."

"Yes, because it's not a game yet, it's an alpha."

"That's the same excuse I always get!!"

I thought it might be fruitful to talk a little about what "Alpha" actually means and then maybe a little about what to expect from a Beta.

First of all; different companies use these terms differently and every team I've been on has, at one time or another, argued about what Alpha and Beta should mean, so this post may not strictly apply to Star Citizen but based on what I've seen and read over the last 4 months, I think it's basically correct.

Alpha is both a period of time, and a goal. This gets confusing even internally sometimes. Right now we are "in" the Alpha, but the game is not at Alpha yet. ... read further on reddit
Bron: https://www.reddit.com/r/...eans_and_what_beta_means/

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Die post op Reddit was top.

• novastorm76
JohnnieWbl schreef op zondag 1 maart 2020 @ 20:45:
Hmm nu ik erover nadenk had ik daar ook wel last van, erg irritant bij de missies op de grotere planeten. OM’s zie je wel dan?
ah. afgelopen weekend eens getest. Als ik "b" indruk (dus spooling for hyperdrive) dan komen de locaties ineens wel tevoorschijn. maar zodra je dan b weer indrukt om je normale scherm (met snelheid en hoogte) terug te krijgen, dan verdwijnen ze. ach ja ;) het werkt sort of.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ashrah
novastorm76 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:47:
[...]

ah. afgelopen weekend eens getest. Als ik "b" indruk (dus spooling for hyperdrive) dan komen de locaties ineens wel tevoorschijn. maar zodra je dan b weer indrukt om je normale scherm (met snelheid en hoogte) terug te krijgen, dan verdwijnen ze. ach ja ;) het werkt sort of.
Is niet bug, is feature :p

Ik snap ook nog steeds niet dat je doelen niet als "waypoints" te zien zijn op je hud maar alleen wanneer je je QD menu opent,
Pagina: 1 ... 72 73 74 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True