Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• powah33
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 15-03 15:39
Dat klopt, spelers zien soms servers waar de chat bijna 200 man laat zien .... ze zullen inderdaad op de achtergrond aan het testen zijn.

Voor de tweakers die de mini game gaan doen.
Kies NOVA RIDERS als Fractie.
De winnende Fractie krijgt een extra badge ... en vervolgens nog een gift...maar dat is nog niet zichtbaar en zal later worden unlocked ... geloof na 7 September pas.

https://dto9r5vaiz7bu.cloudfront.net/1cfgx319w11is/tavern_upload_medium.png

• Omega Supreme
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 12:34

Omega Supreme

The God of Death

Als backer van het eerste uur heb ik al zeker twee jaar niet meer naar dit spel gekeken. Ik zie wel of het ooit af is en hoe de PU er dan uitziet. Ik heb dan iig 4 schepen met LTI.

Ik ben echter al blij als er een fatsoenlijke campaign uitkomt, het geld heb ik al lang afgeschreven.

edit:
Hmm heb nu weer eens ingelogd en mijn Title gewijzigd. Ik zie dat ik Vice Admiral rank heb, maar kan mij niet herinneren dat ik dat pakket heb gekocht. Ik heb Rear Admiral gekocht indertijd.

[Voor 26% gewijzigd door Omega Supreme op 26-08-2019 11:58]

"You know you're hanging out with physics geeks when neutronium counts as a "mundane" form of matter."

• ErwinJ
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 09:05
Omega Supreme schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:32:
Als backer van het eerste uur heb ik al zeker twee jaar niet meer naar dit spel gekeken. Ik zie wel of het ooit af is en hoe de PU er dan uitziet. Ik heb dan iig 4 schepen met LTI.

Ik ben echter al blij als er een fatsoenlijke campaign uitkomt, het geld heb ik al lang afgeschreven.
Ik heb hetzelfde, eerst logde ik nog wel eens in maar dit trekte mijn pc af en toe niet goed. ( iets met te weinig ram 8gb )
Zodra er een datum is dat de release komt bouw ik ook een nieuwe PC, eerder ga ik geen nieuwe bouwen.

Twijfel is het begin van wijsheid en Kennis is nog geen wijsheid

• Sebben
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23-03 21:54

Sebben

Phil Ken

Omega Supreme schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:32:
Dat afnemende enthousiasme geldt voor meer backers. Voor mij wel in elk geval. De jaren vliegen voorbij en afgezien van het visuele deel, overtuigt het project nogsteeds maar matig. Ik heb destijds een aantal leuke schepen gekocht, tot de conclusie gekomen dat de HOTAS (die Chris zelf aanraadde) nog helemaal niet werkt in de game, een paar keer kansloos geprobeerd iets leuks te doen, en het vervolgens maar, zoals jij, opgegeven. Kijk af en toe wel op Youtube naar de pracht en praal. Ziet er altijd indrukwekkend uit maar vraag me dan wel af wat het nut is en hoe/of die dingen ooit functioneel worden.

Wat moet je met zo'n 890 Jump bijvoorbeeld? Dat had toch veel beter gewoon een npc schip kunnen zijn waarvan de helft niet toegankelijk is, en dus niet uitgewerkt hoeft te worden. Het is mooi hoor, maar ik denk niet dat het op dit moment de prioriteit van spelers van deze game heeft om met 50 medespelers (of nog triester, 50 npc's) virtuele cocktails in een virtuele jacuzzi te gaan zitten drinken.

Hoe meer ik van Roberts (en fucking Sandi) lees, hoe meer ik de hoop verlies. Laatst een artikel op Forbes en eerder eens een ander long read gelezen over Roberts' matige track record. Kan ik helaas niet terugvinden. Maar het gaat bij hem elke keer allemaal veel te veel in de details met zijn micro-management en tegelijkertijd over the top met ideeën en a-list acteurs. Waarom dat laatste nodig is, is me ook echt een raadsel. Waarschijnlijk om zijn vrouw te pleasen, dat ze als flut acteur toch tegenover Gary Oldman kan staan.

Star Citizen had naar mijn mening makkelijk in het rijtje fantastische games kunnen staan die de afgelopen jaren ontwikkeld zijn. Ja, het is een ambitieus project, maar met de juiste prioriteiten had er gewoon al lang een heel goede basis kunnen zijn. Ik ben benieuwd of de komende CitizenCon meer zoethouders gaat tonen of daadwerkelijk iets werkends.

Sorry voor het zure gezeik, ik weet dat er ook veel enthousiastelingen hier zijn. Ik wil gewoon een game..

• IMa34
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 24-03 11:47
Artikel op Forbes schijnt vol onjuistheden en onwaarheden te staan volgens Montoya. Dat neem ik dan maar wel voor waarheid aan ;)

YouTube: Star Citizen hit piece from Forbes!
Montoya is nu ook niet meteen de meest onafhankelijke observer. ;) . Maar persoonlijk raak ik de game ook niet veel meer aan. Speel liever gereleasde games tot SQ42.

Star Citizen Referral Code - Rebel Galaxy Outlaw

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online
Zelf ook gebacked tijdens de kickstarter. Vroeger dagelijks in de forums actief en alles lezen kijken. Nu boeit het me allemaal bijna niet meer.
Na alle jaren en beloftes zie ik wel wanneer er een 1.0 versie komt + campaign.

[Voor 10% gewijzigd door Basekid op 30-08-2019 12:16]

• Sebben

Sebben

Phil Ken

IMa34 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 10:47:
Artikel op Forbes schijnt vol onjuistheden en onwaarheden te staan volgens Montoya. Dat neem ik dan maar wel voor waarheid aan ;)
Net even gekeken naar je 'nieuwsbron'. Corrigeer me vooral als ik het verkeerd zie, maar dat is gewoon een random dude op youtube die letterlijk zegt dat hij de aantijgingen onwaarschijnlijk vindt en daarom maar de aanname maakt dat het niet waar is? Dat is voor jou genoeg? Een nieuwssite (Forbes is niet de lulligste) is voor jou ongeloofwaardig omdat een random dude het zonder vorm van bewijs zegt? Ik kan die gast maar moeilijk aanzien met zijn assumptions en aanstellerig gedrag. Dan is zelfs Alex Jones nog beter. Hey, fake news is real, maar als die gast met zijn geouwehoer voor jou genoeg reden is om te twijfelen aan het artikel, dan denk ik dat onze discussie hier strandt. Je bent vrij om alles naar eigen inzicht op waarde in te schatten maar ik zou je wel aanraden je kritische bril twee kanten op te gebruiken.

Feit blijft dat Chris Roberts zijn eerdere project Freelancer ook de grond in aan het werken was met micromanagement. De enige reden dat die game uberhaupt ooit uitgekomen is, is dankzij Microsoft die de boel overgenomen heeft en knopen is gaan doorhakken. Ik vond dat een hele leuke game overigens. Wellicht is dat iets wat we langzaamaan ook moeten gaan hopen voor SC. Chris houdt van shows, praatjes, beloftes en details. Niet van dingen af krijgen. Dat is iemand die heel goed is in een team, maar niet aan het roer.

Daarnaast, dat hele Sandi gedoe van het artikel, dat past bij het beeld wat ik van haar heb. Psycho girlfriend met veel te veel invloed op die dude. Het is al ongepast dat ze als vrouw van de baas op een topposite terecht is gekomen. Ze heeft ook totaal geen credibility en ik vind haar interesse in het onderwerp ook helemaal niet geloofwaardig. Geld & fame is de enige reden dat ze er bij wilt zijn.

• JohnnieWbl
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 13:22
Hier ook al een tijdje de game niet opgestart maar ik blijf toch eens in de zoveel tijd een blik werpen op bronnen over de voortgang. Ik weet niet veel van gameontwikkeling dus zie het backer-geld ook als een soort leergeld, als het project niet wordt wat er van verwacht wordt is het in ieder geval een les in hoe het niet moet :)

Als ship rentals er in 3.7 komen zal ik waarschijnlijk wel weer eens een kijkje ingame nemen maar na de teleurstelling van de ingame ship-stores heb ik weinig hoop op de toevoeging zoals ik die graag zou zien in een alpha game. True persistence lijkt me nog ver weg dus betaalbare huur-schepen lijken me een goede manier om de backers zoet te houden. Helaas blijven ze nieuwe schepen ontwikkelen en tegen belachelijke prijzen aanbieden zonder een goed beeld van hoe de gameplay ermee zal zijn. Benieuwd wat CitizenCon voor nieuws brengt, en anders is het door naar 2020 waarin we hopelijk een al dan niet nogmaals uitgestelde SQ42 krijgen.

• IMa34
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 24-03 11:47
Sebben schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:57:
[...]

Net even gekeken naar je 'nieuwsbron'. Corrigeer me vooral als ik het verkeerd zie, maar dat is gewoon een random dude op youtube die letterlijk zegt dat hij de aantijgingen onwaarschijnlijk vindt en daarom maar de aanname maakt dat het niet waar is? Dat is voor jou genoeg? Een nieuwssite (Forbes is niet de lulligste) is voor jou ongeloofwaardig omdat een random dude het zonder vorm van bewijs zegt? Ik kan die gast maar moeilijk aanzien met zijn assumptions en aanstellerig gedrag. Dan is zelfs Alex Jones nog beter. Hey, fake news is real, maar als die gast met zijn geouwehoer voor jou genoeg reden is om te twijfelen aan het artikel, dan denk ik dat onze discussie hier strandt. Je bent vrij om alles naar eigen inzicht op waarde in te schatten maar ik zou je wel aanraden je kritische bril twee kanten op te gebruiken.

Feit blijft dat Chris Roberts zijn eerdere project Freelancer ook de grond in aan het werken was met micromanagement. De enige reden dat die game uberhaupt ooit uitgekomen is, is dankzij Microsoft die de boel overgenomen heeft en knopen is gaan doorhakken. Ik vond dat een hele leuke game overigens. Wellicht is dat iets wat we langzaamaan ook moeten gaan hopen voor SC. Chris houdt van shows, praatjes, beloftes en details. Niet van dingen af krijgen. Dat is iemand die heel goed is in een team, maar niet aan het roer.

Daarnaast, dat hele Sandi gedoe van het artikel, dat past bij het beeld wat ik van haar heb. Psycho girlfriend met veel te veel invloed op die dude. Het is al ongepast dat ze als vrouw van de baas op een topposite terecht is gekomen. Ze heeft ook totaal geen credibility en ik vind haar interesse in het onderwerp ook helemaal niet geloofwaardig. Geld & fame is de enige reden dat ze er bij wilt zijn.
Ik ben best kritisch wanneer nodig maar tegelijkertijd ook optimistisch. Heb er gewoon nog steeds vertrouwen in. Naar mijn idee is er ook niet veel mis met Chris en Sandi maar goed, what do I know..
JohnnieWbl schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 12:32:
Hier ook al een tijdje de game niet opgestart maar ik blijf toch eens in de zoveel tijd een blik werpen op bronnen over de voortgang. Ik weet niet veel van gameontwikkeling dus zie het backer-geld ook als een soort leergeld, als het project niet wordt wat er van verwacht wordt is het in ieder geval een les in hoe het niet moet :)

Als ship rentals er in 3.7 komen zal ik waarschijnlijk wel weer eens een kijkje ingame nemen maar na de teleurstelling van de ingame ship-stores heb ik weinig hoop op de toevoeging zoals ik die graag zou zien in een alpha game. True persistence lijkt me nog ver weg dus betaalbare huur-schepen lijken me een goede manier om de backers zoet te houden. Helaas blijven ze nieuwe schepen ontwikkelen en tegen belachelijke prijzen aanbieden zonder een goed beeld van hoe de gameplay ermee zal zijn. Benieuwd wat CitizenCon voor nieuws brengt, en anders is het door naar 2020 waarin we hopelijk een al dan niet nogmaals uitgestelde SQ42 krijgen.
De feature complete Beta van SQ42 staat nu gepland voor Q3 2020. Dus een SQ42 release in dat jaar (dus incl alle bug fixing) lijkt me erg optimistisch.

• Sebben

Sebben

Phil Ken

IMa34 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 13:13:
[...]
Ik ben best kritisch wanneer nodig maar tegelijkertijd ook optimistisch. Heb er gewoon nog steeds vertrouwen in. Naar mijn idee is er ook niet veel mis met Chris en Sandi maar goed, what do I know..
Ik ben de laatste die zal zeggen dat je niet optimistisch mag zijn. Zonder dat, zouden we nooit iets gedaan krijgen. Ik vond het project ook veel leuker toen ik zelf nog optimistisch was. Maar de teleurstellingen hebben invloed op mij gehad en ik kan mezelf niet zo makkelijk (meer) laten overhalen door wat positieve woorden van een onbekende of weer een nieuw schip of voertuig.

Het heeft me kritisch en zelfs skeptisch gemaakt. Ik ben door de jaren heen ook in een behoorlijk andere fase van mijn leven beland waardoor gamen nog maar een zeer beperkt aandeel van mijn vrije tijd kan hebben. Dus zoveel als ik van plan was het te spelen, zou nieteens meer kunnen. Desondanks hoop ik zeer dat het er komt, maar no fucking way dat ik ooit nog ene cent aan preoder of pre-alpha meuk uitgeef zonder dat er meteen iets voor terugkomt. Subnautica was bijvoorbeeld dan weer wel een goede investering, nog niet geoptimaliseerd en beperkte gameplay, maar het was leuk, het werkte en het werd alleenmaar beter.
Programma voor CitCon is ook gevonden in de game files lijkt het wel.

https://www.reddit.com/r/...izencon_in_the_gamefiles/

Met de Carrack naar een jump point vliegen dus.

Vraag me dan wel of die server side OCS van belang gaat zijn voor andere systems. Lijkt me logisch dat verschillende systems niet aan eenzelfde server hangen?

Star Citizen Tweakers Referral Code Generator - Gathering of Tweakers Incorporated - Predator 15 Review

• powah33

Cutlass Blue weer verschoven van 3.8 naar 3.9.
Heb een Cutlass blue die ik waarschijnlijk ga ccu'en naar de Mercury star runner.. Of iemand hier (tweakers.net) moet nog een Mercury in de aanbieding hebben.?!

• Sebben

Sebben

Phil Ken

powah33 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 16:19:

Cutlass Blue weer verschoven van 3.8 naar 3.9.
Heb een Cutlass blue die ik waarschijnlijk ga ccu'en naar de Mercury star runner.. Of iemand hier (tweakers.net) moet nog een Mercury in de aanbieding hebben.?!
"The Cutlass Blue has moved from 3.8 to 3.9 for a couple of reasons, but they boil down to the Banu Defender taking longer than initially planned. With work on the Defender being wrapped up for 3.7, either the Cutlass Red or Blue needed to move back one quarter. After evaluation, the decision was made to focus on the Cutlass Red, resulting in the Cutlass Blue moving back."

Van de Roadmap Roundup.

Ik heb ook een Blue, dus vind het ook wel jammer. Maargoed, whats new. Salvage functionaliteit van mijn Reclaimer is inmiddels denk ik al 4x een kwartaal doorgeschoven. Wel fijn dat ze nu tenminste vertellen waarom het wordt doorgeschoven.

• Visgek82
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 10:36
Sebben schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:03:
[...]

Dat afnemende enthousiasme geldt voor meer backers. Voor mij wel in elk geval. De jaren vliegen voorbij en afgezien van het visuele deel, overtuigt het project nogsteeds maar matig. Ik heb destijds een aantal leuke schepen gekocht, tot de conclusie gekomen dat de HOTAS (die Chris zelf aanraadde) nog helemaal niet werkt in de game, een paar keer kansloos geprobeerd iets leuks te doen, en het vervolgens maar, zoals jij, opgegeven. Kijk af en toe wel op Youtube naar de pracht en praal. Ziet er altijd indrukwekkend uit maar vraag me dan wel af wat het nut is en hoe/of die dingen ooit functioneel worden.

Wat moet je met zo'n 890 Jump bijvoorbeeld? Dat had toch veel beter gewoon een npc schip kunnen zijn waarvan de helft niet toegankelijk is, en dus niet uitgewerkt hoeft te worden. Het is mooi hoor, maar ik denk niet dat het op dit moment de prioriteit van spelers van deze game heeft om met 50 medespelers (of nog triester, 50 npc's) virtuele cocktails in een virtuele jacuzzi te gaan zitten drinken.

Hoe meer ik van Roberts (en fucking Sandi) lees, hoe meer ik de hoop verlies. Laatst een artikel op Forbes en eerder eens een ander long read gelezen over Roberts' matige track record. Kan ik helaas niet terugvinden. Maar het gaat bij hem elke keer allemaal veel te veel in de details met zijn micro-management en tegelijkertijd over the top met ideeën en a-list acteurs. Waarom dat laatste nodig is, is me ook echt een raadsel. Waarschijnlijk om zijn vrouw te pleasen, dat ze als flut acteur toch tegenover Gary Oldman kan staan.

Star Citizen had naar mijn mening makkelijk in het rijtje fantastische games kunnen staan die de afgelopen jaren ontwikkeld zijn. Ja, het is een ambitieus project, maar met de juiste prioriteiten had er gewoon al lang een heel goede basis kunnen zijn. Ik ben benieuwd of de komende CitizenCon meer zoethouders gaat tonen of daadwerkelijk iets werkends.

Sorry voor het zure gezeik, ik weet dat er ook veel enthousiastelingen hier zijn. Ik wil gewoon een game..
Je hebt 100% gelijk. Ze hadden met het huidige tijdsbestek en resources al een fenomenaal goede opvolger van Freelancer neer kunnen zetten, maar het is nog steeds niet meer dan een veredelde tech demo , helaas. Ik zie het ook somber in.

MSI B350M PC Mate / Ryzen 5 1600 / 16gb DDR4 / Nvidia GeForce GTX 1070-TI

• Shaflic
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 06-03 15:46
Ben al geïnteresseerd in de game sinds kickstarter, maar heb lange tijd enkel af en toe wat nieuwsberichten gelezen en een video gekeken. Was destijds niet echt van de space games, dus besloot het af te wachten. Heb nooit EVE of ED gespeeld.

Een maand geleden dan eindelijk ingestapt met: Gamepack Freelancer (LTI). Gisteren daar een Carrack (LTI) aan toegevoegd die ik van een collega (ook tweaker) heb overgenomen. Zit er dus al aardig in :o . Overweeg erg sterk om de Freelancer naar Mercury Star runner te upgraden en er nog een light fighter bij te nemen. Mooi trio.

Afgelopen maand dagelijks veel gelezen, gekeken, gespeeld. Ben dus bekend met de enorme controverse rondom de game. Helemaal eens dat het allemaal een stuk efficiënter had gekund. Een persistent MVP met de helft van de schepen en slechts 3 stelsels ofzo had er in die 7 jaar best al kunnen zijn. Vanuit daar dan uitbreiden. Het lijkt erop dat ze een soort van WoW met alle uitbreidingen in 1x willen neerzetten en dan met cutting edge graphics en complete natuurkundige wetten etc etc.. Gigantisch ambitieus.

Ik ben er niet 100% zeker van dat de PU zoals geschetst er ooit gaat komen. Hoop het natuurlijk wel. Al realiseren ze 70% van de features, dan ben ik blij. De Carrack komt over enkele maanden in ieder geval wel en daarom besloten die investering te doen. Echt mijn droomschip O+ . (en vele met mij O-) ) Ik zie het ook als een kleine bijdrage aan dit gigantisch ambitieuze project. Denk wel dat SQ42 er gaat komen volgend jaar (beta).

Vraag: Ik heb mij 2 weken geleden aangemeld voor de GOT ORG. Wat moet ik doen om geaccepteerd te worden? :9

• powah33
Shaflic schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:43:
Ben al geïnteresseerd in de game sinds kickstarter, maar heb lange tijd enkel af en toe wat nieuwsberichten gelezen en een video gekeken. Was destijds niet echt van de space games, dus besloot het af te wachten. Heb nooit EVE of ED gespeeld.

Een maand geleden dan eindelijk ingestapt met: Gamepack Freelancer (LTI). Gisteren daar een Carrack (LTI) aan toegevoegd die ik van een collega (ook tweaker) heb overgenomen. Zit er dus al aardig in :o . Overweeg erg sterk om de Freelancer naar Mercury Star runner te upgraden en er nog een light fighter bij te nemen. Mooi trio.

Afgelopen maand dagelijks veel gelezen, gekeken, gespeeld. Ben dus bekend met de enorme controverse rondom de game. Helemaal eens dat het allemaal een stuk efficiënter had gekund. Een persistent MVP met de helft van de schepen en slechts 3 stelsels ofzo had er in die 7 jaar best al kunnen zijn. Vanuit daar dan uitbreiden. Het lijkt erop dat ze een soort van WoW met alle uitbreidingen in 1x willen neerzetten en dan met cutting edge graphics en complete natuurkundige wetten etc etc.. Gigantisch ambitieus.

Ik ben er niet 100% zeker van dat de PU zoals geschetst er ooit gaat komen. Hoop het natuurlijk wel. Al realiseren ze 70% van de features, dan ben ik blij. De Carrack komt over enkele maanden in ieder geval wel en daarom besloten die investering te doen. Echt mijn droomschip O+ . (en vele met mij O-) ) Ik zie het ook als een kleine bijdrage aan dit gigantisch ambitieuze project. Denk wel dat SQ42 er gaat komen volgend jaar (beta).

Vraag: Ik heb mij 2 weken geleden aangemeld voor de GOT ORG. Wat moet ik doen om geaccepteerd te worden? :9
Welkom Shaflic

We zitten een beetje in een rustigere periode , dat zal het zijn... Het is waarschijnlijk een kwestie van tijd .. je kan Case_C een PM sturen, dan heb je kans dat het snel word gefixed.

Makkelijkste is om aan te melden bij de Discord groep: https://discord.gg/0lPyrYy0Ryj4KkvB

Dan komt het allemaal wel goed. Maar ligt nu op lager pitje inderdaad.

Woeps, even geleden dat ik in heb gelogd op m'n account. Maar nu dan toch geregeld.

Inderdaad nog even wachten op 3.8 met de Carrack, maar ik vraag me af hoe ze die patch vorm gaan geven. Begreep dat Microtech er tijdelijk als vervanging voor ArcCorp zou komen? Omdat ze zonder SS-OCS niet alles tegelijk ingame kunnen hebben zonder grote performance issues te hebben.

Star Citizen Tweakers Referral Code Generator - Gathering of Tweakers Incorporated - Predator 15 Review

• Giio
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 25-12-2019
Zou graag 1 van de starterpacks willen maar kan niet beslissen welke. Voorkeur ging eerst uit naar de Aurora omdat het meer damage zou kunnen incasseren en mogelijkheid om uit te loggen waar je ook bent. Achterin je schip rondlopen is voor mij persoonlijk ook een pluspunt.

Net weer een Mustang vs Aurora video gezien waarbij de Mustang dus meer opslag zou hebben. Nou lijkt me dat natuurlijk ook interessant om sneller geld te kunnen verdienen ingame voor upgrades of een andere schip.

Ben even benieuwd wat jullie meningen zijn die het al spelen :) Mustang of Aurora?

• weszz
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 26-03 18:56
Giio schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:48:
Zou graag 1 van de starterpacks willen maar kan niet beslissen welke. Voorkeur ging eerst uit naar de Aurora omdat het meer damage zou kunnen incasseren en mogelijkheid om uit te loggen waar je ook bent. Achterin je schip rondlopen is voor mij persoonlijk ook een pluspunt.

Net weer een Mustang vs Aurora video gezien waarbij de Mustang dus meer opslag zou hebben. Nou lijkt me dat natuurlijk ook interessant om sneller geld te kunnen verdienen ingame voor upgrades of een andere schip.

Ben even benieuwd wat jullie meningen zijn die het al spelen :) Mustang of Aurora?
Je mag eventueel wel mijn account overnemen :+ kom er gewoon niet aan toe en weet gewoon al niet eens meer welke schepen ik heb. Ik weet wel dat ik nog alles kon spelen, voordat alles gesplitst werd.

Vind het wel jammer, had graag de game al af gezien maar kan me voorstellen dat mensen die er nog niet zo heel lang van gehoord hebben enthousiast zijn en waarschijnlijk tijdens die enthousiasme de game deels nog af gaan zien :p

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

• Haay
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 01-04 15:36
Ik heb in oktober 2013 m'n eerste Star Citizen gamepack gekocht. Dat was de Pathfinder LTI pack, bestaande uit de Origin 315p met extra's. Daarna diezelfde maand ook nog de Freelancer LTI pack gekocht. In november 2014 heb ik tijdens de Anniversary sale nog de Aurora MR aangeschaft, welke ik geüpgraded heb naar de Aurora LN.

Daarna heb ik niks meer gekocht of aangeschaft binnen Star Citizen. Ik heb de game op een heel laag pitje, en kijk af en toe nog wel eens naar de ontwikkelingen. Zo ben ik wel blij dat de Origin 300 serie een broodnodige hermodellering heeft gekregen. Maar op het moment wacht ik nu gewoon passief tot SQ42 eens beschikbaar komt. Ben nu vooral benieuwd om die game eens te spelen. Zal daar nog wel tot eind volgend jaar geduld voor moeten hebben... :P

• Recon24
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 14:00

Aurora voor het feit dat je idd een bed in dit schip hebt. En anders vanaf de Aurora een upgrade doen naar een ander schip.

• powah33

Ik geloof dat de mustang wanneer je verder gaat upgraden via CCU je 5$ voordeel geeft vergeleken met de Aurora.
Zelf ben ik toen voor de mustang gegaan, maar die is ondertussen al ge-upgrade naar een freelancer.

Als ik persoonlijk zou starten met maar 1 schip .... en het daarbij zou laten, dan zou ik voor de Avenger titan gaan. Die is iets duurder maar een veel completer schip ... ook de weapon loadout is een stuk zwaarder en je cargo bay is groter. Het schip zou ook modulair zijn, dit zou betekenen dat de Prisoner Transport module naderhand in je schip te instaleren is. Dit schip vliegt goed / kan zich aardig verdedigen en kan als cargo hauler gebruikt worden.

https://robertsspaceindus...hips/rsi-aurora/Aurora-MR
VS
https://robertsspaceindus...gis-avenger/Avenger-Titan

Just my 2 cents

*Edit: De Avenger heeft ruimte om een Grey cat of Nox te vervoeren.

• Recon24
powah33 schreef op maandag 23 september 2019 @ 17:06:
[...]

Ik geloof dat de mustang wanneer je verder gaat upgraden via CCU je 5$ voordeel geeft vergeleken met de Aurora.
Zelf ben ik toen voor de mustang gegaan, maar die is ondertussen al ge-upgrade naar een freelancer.

Als ik persoonlijk zou starten met maar 1 schip .... en het daarbij zou laten, dan zou ik voor de Avenger titan gaan. Die is iets duurder maar een veel completer schip ... ook de weapon loadout is een stuk zwaarder en je cargo bay is groter. Het schip zou ook modulair zijn, dit zou betekenen dat de Prisoner Transport module naderhand in je schip te instaleren is. Dit schip vliegt goed / kan zich aardig verdedigen en kan als cargo hauler gebruikt worden.

https://robertsspaceindus...hips/rsi-aurora/Aurora-MR
VS
https://robertsspaceindus...gis-avenger/Avenger-Titan

Just my 2 cents

*Edit: De Avenger heeft ruimte om een Grey cat of Nox te vervoeren.
Klopt en voor starters is een Titan qua bedrag ook nog niet eens zo heel duur. Totale prijs inclusief CCU naar Titan, zit je aan een full priced game rond de 60/70 euro.

Zelf ben al lang geen starter meer en heb ik er al aardig wat duizendjes aan dollars in zitten.

• Giio
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 25-12-2019
Bedankt voor de reacties.

Heb even gekeken naar de Titan maar zie daar alleen een bedrag staan voor het schip zelf, niet incl game. Zal wel verkeerd hebben geklikt ergens, straks nog maar eens kijken.

• powah33
Giio schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 17:02:
Bedankt voor de reacties.

Heb even gekeken naar de Titan maar zie daar alleen een bedrag staan voor het schip zelf, niet incl game. Zal wel verkeerd hebben geklikt ergens, straks nog maar eens kijken.
De Titan is nu niet beschikbaar als game packet ...
Je kan wel de Aurora MR of de Mustang Alpha game packet kopen en deze dan upgraden cia CCU naar de titan.
Je kan ook wachten tot Oktober en hopen dat er tijdens die SALE een betere aanbieding komt.

Hier alvast de direct link naar de CCU's

https://robertsspaceindus...-To-Avenger-Titan-Upgrade

https://robertsspaceindus...-To-Avenger-Titan-Upgrade

**Als je dus via CCU naar de Titan gaat, doe het dan via de Mustang game packet .. is toch een euro of 5 goedkoper.

[Voor 6% gewijzigd door powah33 op 24-09-2019 21:17]

• powah33
Gisteren eens even goed naar mijn fleet gekeken, en na wat rekenen de volgende stappen genomen.

Mijn starter pack had maar 3 maanden insurance en het start schip Mustang was al 3 x ge-upgrade naar een Freelancer Base (waarde 140$ store credits)
Cutlass Blue LTI (waarde 150$ store credits)
Carrack LTI (waarde 365$ store credits)
CCU Freelancer naar Freelancer DUR (waarde 25$ store credits)
Totaal waard 680$ aan store credits omgerekend was dit 618 euro waarover ik al belasting had betaald.

Vervolgens voor 632 euro het EXPLORATION PACK aangeschaft wat me dus maar 16 euro extra koste.

TERRAPIN (220$)
CARRACK (400$)
FREELANCER DUR (135$)
DRAKE DRAGONFLY BLACK (40$)
TUMBRIL CYCLONE RN (65$)
VFG INDUSTRAIL HANGAR (60$ incl. BTW)
20 000 UEC (24$ incl. BTW)
SQ 42 digital download
STARCITIZEN digital download
LIFETIME INSURANCE

De EXPLORATION PACK is prijs technisch een killer, alles LTI een grotere hanger en meer start geld.
Schepen in een pack kan je wel los upgraden maar niet meer giften of apart smelten naar store credits, daar moet je dan wel rekening mee houden.

TERRAPIN ben ik nog niet over uit, maar schaf wel voor 5$ een ccu aan die me de mogelijkheid geeft om hier een Mercury star runner van te maken. De Freelancer DUR wil ik misschien weer terug upgraden naar de cutlass blue... maar daar wacht ik mee tot de sale in Oktober.

Kortom niet veel geld uit gegeven en toch een mooie upgrade voor mijn fleet.

• Cogency
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 00:47

Cogency

[Team Orion]

Is de Exploration pack niet allemaal een beetje teveel van hetzelfde?

• powah33
Cogency schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 23:42:
Is de Exploration pack niet allemaal een beetje teveel van hetzelfde?
Als je de pack zo zou houden, dan waarschijnlijk wel jah.

Maar ik wou zoiezo al upgraden naar een Mercury star runner.
Upgraden vanuit mijn oude Cutlass blue had me 75$ gekost, en nu kost het me maar 5$ vanuit de Terrapin.
Ook de extra Cyclone RN vond ik een hele aanwinst. Die kan mooi het terrein scannen en een map maken en beacons uitzetten.

De pack is prijs technisch goed en de "mindere" schepen kan je mooi als LTI token gebruiken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• fier0x
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 01-04 20:13
Voor iedereen die af en toe even Star Citizen bekijkt 3.7 is straks (momenteel wave 1 op PTU) echt de moeite waard! De grotten zijn behoorlijk indrukwekkend en zeker samen met quests en vooral handmatig minen (met rugzak en eigen inventory) echt een extra gameplay feature van de planeten en manen. Zelf ook erg blij met het eerste Banu schip, ontwerp en kleuren is echt bijzonder geworden (al zal niet iedereen het waarderen denk ik). Kan niet wachten tot de Merchantman! Paar screenshots onder de spoiler tag:
spoiler:
https://0q5cow.am.files.1drv.com/y4msnbLn-sIWdHUVjcy4YAMv4CK-r6wSCf2ncCQFr7nlRkqza179c66w9nq69iPDgHcGboBba5gliXDmz64CfVTY1AsNfcmWrAt7bLyFTfr8bJqeA8J17cfe3PYSkLEFOARYFzWLcZk4mrQlo46Y0Nrt9TOelEF7tLHK3Fbz-UUWwtqhVOF5Wtkg-fmIKaZQMBo1ZyM1oj8su9XxWCHxlKbXg?width=1920&height=1080&cropmode=none

https://bnme3g.am.files.1drv.com/y4mEsI66oEY23qLOiUIKW0ndWlMpwmLlYvE6NQzPqKK6nxZ9EfC3zFlblUF-nwdAw1lJgnAasBD8g4G36cDMbEooU2ejDikWPPnbKVgjC38pAYJaMlirLQkCrh2hPLgAox_7cOsMGAr39Qxz02EIDcfWfCL_7jHyLfWJQZBLssPzwrjSPDOuwprWPp05fSZ7uduCezD1nYg--S1ufrev3ld-Q?width=1920&height=1080&cropmode=none

https://rhgq8w.am.files.1drv.com/y4mwHMTtxgzYiPQ4HH5UDIbsrgSFe3ZXH0nYnEEdtyZn4jBpgJFjZPKYJNW5-m0_1Jx7IcbiDf0zWQQ8UOIO-46JcOhEpdsDFPTPAsgpNoO68CoFTNsqgBJUzhTRFCkmZ6wi4SJfTeyS0OPWWUyz4GIYegZ_6Z6KfmAuxppkyfhO05pldJxrAaqX48iJCURAxatpbk2x6sNTXHdRVjC-MjnMQ?width=1920&height=1080&cropmode=none

• powah33
PTU open for Everyone.
Wel even inloggen op website en daar bij account / settings onderaan je account uploaden naar PTU
Vervolgens kan je na updaten van je launcher ... in je launcher kiezen voor LIVE of PTU
Ziet eruit dat 3.7 wel een leuke patch gaat worden. Hier nog een hand mining guide:

• JohnnieWbl
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 13:22
Ship renting.. :) werd tijd. Denk dat ik deze patch wel even ga proberen, misschien na de eerste hype om het wel speelbaar te houden. Ben erg benieuwd of ze een bepaald vorm van persistance kunnen implementeren binnenkort, al was het alleen je portemonnee.

• Tylocke
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 01-04 19:22
Voor de mensen die het gemist hebben: 3.7 is naar live.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

• DeArmeStudent
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 31-03 11:52
Ik kwam sinds kort star citizen tegen, en hoewel de game best wel veel belooft, zie ik tot nu toe nog niet zoveel content, zoals verschillende sterrenstelsels, enz.
Mijn overtuiging is dat de developers te veel bezig zijn om tot in detail onderdelen/spaceships van de game te ontwikkelen.

Mijn vraag is een beetje: waarom zou je als developer zijnde tegenwoordig nog zelf een game bouwen?

Je zou toch een mix kunnen maken van automatisch gegenereerde planeten, waarop zoals rust of minecraft de spelers zelf een basis kunnen bouwen, die door anderen vanuit de ruimte weer ingenomen of vernietigd kunnen worden? Geef de spelers zelf gewoon 1 grote sandbox, en de content komt vanzelf...

Straks wordt, als kerbal space program 2 een multiplayer modus krijgt, star citizen voorbijgestreefd

[Voor 24% gewijzigd door DeArmeStudent op 22-10-2019 19:07]

• psychodude
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 14:01
DeArmeStudent schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 18:40:
Ik kwam sinds kort star citizen tegen, en hoewel de game best wel veel belooft, zie ik tot nu toe nog niet zoveel content, zoals verschillende sterrenstelsels, enz.
Mijn overtuiging is dat de developers te veel bezig zijn om tot in detail onderdelen/spaceships van de game te ontwikkelen.

Mijn vraag is een beetje: waarom zou je als developer zijnde tegenwoordig nog zelf een game bouwen?

Je zou toch een mix kunnen maken van automatisch gegenereerde planeten, waarop zoals rust of minecraft de spelers zelf een basis kunnen bouwen, die door anderen vanuit de ruimte weer ingenomen of vernietigd kunnen worden? Geef de spelers zelf gewoon 1 grote sandbox, en de content komt vanzelf...

Straks wordt, als kerbal space program 2 een multiplayer modus krijgt, star citizen voorbijgestreefd
De ontwikkeling van Star Citizen wordt redelijk geplaagd door feature creep. De belangrijkste vraag is, gaan ze dit vol kunnen houden? En dat is met name een financiële kwestie. Op dit moment met de periodieke resets, beperkte spelersaantallen per server, is het één en ander echt nog een alpha ervaring. Zodra dit doorbroken wordt, vermoed ik dat het toch voor redelijk wat spelers al meer interessant kan worden en de financiële ondersteuning verder zal aansterken.

Een Squadron 42 release, indien 2020 behaald kan worden, zal vermoedelijk natuurlijk ook weer het nodige geld in het laatje brengen.

Lukt het ze om hun ambities rond te krijgen, dan is Star Citizen natuurlijk wel een game van een totaal ander kaliber dan Kerbal Space Program 2.

• Recon24
DeArmeStudent schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 18:40:

Dan zou ik me toch wat beter gaan verdiepen in wat Star Citizen is en dat tegenover KSP zetten. Hebben we onderhand al niet genoeg andere games die je tools geven om iets zelf te bouwen, waaronder Space Engineers, Dual Universe etc.

• DeArmeStudent
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 31-03 11:52
Recon24 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 17:01:
[...]
Dan zou ik me toch wat beter gaan verdiepen in wat Star Citizen is en dat tegenover KSP zetten. Hebben we onderhand al niet genoeg andere games die je tools geven om iets zelf te bouwen, waaronder Space Engineers, Dual Universe etc.
Ik kende space engineers en Dual Universe niet. Bedankt voor de tip.

Maar dit illustreert wel een beetje mijn punt: als je er zolang over doet om je plan voor een game uit te werken, zijn er andere kapers op de kust die met je idee aan de haal gaan.

• fier0x
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 01-04 20:13
Met Citizen Con en de Anniversary sale weer op komst weer hoog tijd om te gaan plannen. Hier nog mensen die van plan zijn een schip te gaan kopen/upgraden of hun vloot te vergroten?

Huidige vloot:
https://lh3.googleusercontent.com/KGcxAlORPrv4tmVbTrRqV7EV1xKFPRhy3tK5-Mls309yNOimzO2wSdrvRLDEAgMMLIrn2Un4GwZFry48uhcjJiH4oFYiIXtJOBskJAsNrKM0kBSAxM-UsESLbm6Vbe7a460EOjDK6C1DTWpyyLCr4bEz34XI7IskZpk6TYBquHbcRZqYhNTr6RCGHkT5N1o7BIoBRhmapEYW_wc5GmJFZDuv5r-A8Ey9ot3SwQi4NZGMKnbx-gXYaeh4ObSBadNsDsjqV7rKemKVvQfXtsuPI2b1AUV7pnNf285fxa_XCEpERzk0bs_HvkkTgd1DxsEFZ9o-s07Iza7ftSHc0DxO6S5a64EtYkYtxzfAW1JghYYKWDUCUJASvPNiq3ZnVqMiODSqo-UikfUalQjxZckiKtDOkiceNGso1SeHuMANEBqjhLxGsQttsl1QxDVO7LxI4-4U7O0eFoc87LooPb8GT9ZXOdXqtoQFj20oqJumAd0uul26p7RGOiFVw9lbWskP7LQHK9xfCgVPJ9W-n2GflnexlCpSio_GjYDTCkuIlfA3JnWCcG5y_5TsmFLWrSh9advcNEPR0djbMngEEXOgiXLf6ZRfsiRF7zs-IsmdLIdHGT9vvvmiYOSUkBNmLLy5Z62nv3sYdf8aer9N50JolNrQzIne6RvLoSnRr-4nQ2fq5Q4YcWvMhAU=w1913-h969-no

Voor mij is de belangrijkste upgrade de daadwerkelijke komst van de Carrack en verder is het eigenlijk niet zo spannend tenzij er nog wat nieuwe verassingen komen. In mijn lijstje zijn de Freelancer MIS en 600i mijn "tijdelijke" schepen die ik zo nu en dan omwissel voor andere medium size ships en fighters. Uiteindelijk is die ruimte waarschijnlijk voor de Star Runner of Corsair.
Nope, hoop eigenlijk Sq42 update te krijgen. Long overdue.

• _Dune_
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 13:12

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik zal hooguit schepen 'omwisselen', maar nog meer geld er in steken doe ik niet. Men mag nu eerst 'echt' iets gaan laten zien, voordat ik er meer 'echt' geld aan ga besteden. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

fier0x schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 02:25:
Met Citizen Con en de Anniversary sale weer op komst weer hoog tijd om te gaan plannen. Hier nog mensen die van plan zijn een schip te gaan kopen/upgraden of hun vloot te vergroten?
Geen plannen, maar ik sluit het niet uit. Volgende week richting Manchester om weer eens een CitCon te bezoeken. Gaat weer een feestje worden om weer eens in al het nieuws te verdiepen :) . Aardig wat panels om te bezoeken ook. Denk dat ik de alien languages maar laat schieten :+ , tegen de tijd dat ik die ingame tegen kom is die kennis alweer weggezakt.

Ze zullen waarschijnlijk een nieuw system teasen middels de playthrough, Carrack ziet er echter nog wel twijfelachtig uit voor release met Q4 :/ , maar vermoed ook wel dat het onderdeel is van de missies.. dus dat wachten we nog even af.

Hoop daar toch wel het volgende te zien voor 2020.
Player cap > 150, zolang er nog geen server meshing is.
Beta release van SQ42. Verwacht geen missie of iets dergelijks maar wel iets van nieuws.
Gameplay mechanics. Ga ik de nodige dev's ook wel over uithoren :P .

Nieuwe planeten, visuals en schepen geloof ik allemaal wel. Dat ziet er allemaal gelikt uit, interactie met spelers onderling en org's is voor mij belangrijker.

Weet nog wel dat in 2017 de tech voor ArcCorp geteased werd, wat een indrukwekkende presentatie was. Destijds was ook de introductie van de langere traveltimes, welke momenteel nog een struikelpuntje zijn voor doorgaande gameplay. Maar de vulling van de PU word wel steeds beter, en er is steeds meer te doen aan boord. Hoop dit jaar dus weer eenzelfde wow-factor in een paar presentaties te zien. En daarvan de uitwassen in 2020 in de PU te zien verschijnen.
Voor mij is de belangrijkste upgrade de daadwerkelijke komst van de Carrack en verder is het eigenlijk niet zo spannend tenzij er nog wat nieuwe verassingen komen. In mijn lijstje zijn de Freelancer MIS en 600i mijn "tijdelijke" schepen die ik zo nu en dan omwissel voor andere medium size ships en fighters. Uiteindelijk is die ruimte waarschijnlijk voor de Star Runner of Corsair.
Die Star Runner en Corsair zijn allebei wel schepen die mij leuk lijken, maar zie daar de noodzaak niet zo van in. Zal wel gaan kijken naar de kleinere schepen met de grootste QT-engine :P , zeker gezien de travel-times is dat wel een redelijk belangrijke stat.

mac-rolec schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:44:
Nope, hoop eigenlijk Sq42 update te krijgen. Long overdue.
Tja die updates eens per kwartaal? Met "we werken eraan"... leuk, maar soms wil je ook wel eens zien/horen dat er een werkend geheel ligt.

• Basekid
  • Nu online
Vind het knap dat mensen er nu nog steeds extra geld in steken

• Ircghost
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 13:10

Ircghost

Moderator Spielerij

Honeybadger doesn't care!

Ik heb er al niet zoveel geld in zitten, maar ik ga er geen euro extra in gooien totdat SQ42 speelbaar is. Dan pas ga ik weer geloven dat dit spel (lees PU) ooit afkomt :).

• aicaramba
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 15-03 14:31
Ircghost schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:55:
Ik heb er al niet zoveel geld in zitten, maar ik ga er geen euro extra in gooien totdat SQ42 speelbaar is. Dan pas ga ik weer geloven dat dit spel (lees PU) ooit afkomt :).
Same here. Ik heb ooit gepledged door een Aurora te kopen, maar altijd in mijn achterhoofd gehouden dat het wel een erg ambitieus spel is wat mogelijk te ambitieus is of qua uitvoering een stuk minder is dan ooit werd beloofd. Ik hou het altijd nog met een half oog in de gaten, maar extra geld er in stoppen. Nee.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Basekid schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:22:
Vind het knap dat mensen er nu nog steeds extra geld in steken
Voor bestaande backers die het al heel lang volgen zeker, nieuwe backers kan ik wel begrijpen. Die hebben niet tegen ~3 versies hangars aangekeken voor ze konden vliegen :+ .

Vind overigens een ticket voor een evenement met dagvullend programma wel leuker/ een betere deal, dan een digitaal schip waar ik over ~6 jaar in kan vliegen ;) . En de kans dat ik daar of tijdens die sale een schip zou kopen.. ook niet zo groot. Ik heb er genoeg, je kan ze nooit allemaal tegelijk vliegen, en als je een wat groter schip hebt kan je ook nooit alle posten tegelijk bemannen :P .

Schepen grind ik voor nu nog lekker in Warships, dat is voor mij een prima tussengame gebleken.

• Basekid
  • Nu online
Geld aan een dagticket snap ik nog wel hoor, dat is idd gewoon een leuk dagje uit.

Doelde meer op geld in schepen en dan specifiek extra geld voor extra schepen. Maar zo te lezen zitten hier veel nuchtere hollanders die dat ook vinden :+

• Torched
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 08:03
Ik vraag me meer af waar ze die andere backers vandaan halen.

Kijk, toen het allemaal net op kickstarter stond en daarna op de site kan ik me nog wel voorstellen dat je er een 50 euro in gooit en met een aurora of een mustang eindigt.

Maar onder welke steen moet je leven dat je nu pas hoort van star citizen en dan ook nog bereid bent 50 euro te investeren als je terugleest hoevaak ze al van planning afgeweken zijn.

Want om eerlijk te zijn, het is dat ik het geld al uitgegeven heb, maar als ik moet kiezen tussen een game van 50 euro nu of misschien een game in de toekomst. Dan weet ik het niet meer zo zeker.

[Voor 18% gewijzigd door Torched op 12-11-2019 15:24]

Nog wat aanwijzingen voor wat er op CitizenCon kan worden gepresenteerd. Moet zeggen dat de kwaliteit van trash er wel op achteruit gaat :p .

Denk dat we ook wel gaan horen hoe nieuwe systems ingame gaan komen. Kan me niet voorstellen dat ze die post-beta telkens open kunnen gooien zonder dat in-lore te verwerken. Hoop wel dat ze nieuwe systems met ongeveer dezelfde vulling als Stanton kunnen lanceren, lijkt me wat onzinnig om bij nieuwe systems ook elke planeet af te wachten, prima dat er nog aanpassingen aan planeten komen, maar stop 't gewoon vol met random generated locaties. Dat lijkt nu ook prima te werken.

[Voor 28% gewijzigd door Case_C op 13-11-2019 11:35]

• Sebben

Sebben

Phil Ken

Case_C schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:19:
[...]

Vind overigens een ticket voor een evenement met dagvullend programma wel leuker
Wat staat er zoal op het programma die dag?
Schepen grind ik voor nu nog lekker in Warships, dat is voor mij een prima tussengame gebleken.
Kan je dit toelichten? Ik heb geen idee wat ik me hierbij moet voorstellen :)
Sebben schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:55:
[...]
Wat staat er zoal op het programma die dag?
Ze hebben 2 stages, met bijna continue shows. Schedule staat hier: https://robertsspaceindustries.com/citizencon/schedule

De opening/sluiting staat natuurlijk zowieso op het programma.

Daarna waarschijnlijk naar Terra Firmer, voor de nieuwtjes in planet tech. Eens zien wat we mogen verwachten in het komende jaar op planeten. Hopelijk wat grotere locaties die random geplaatst kunnen worden. Alien language is niet echt mijn dingetje, ik koop wel een vertaler ingame :P .

Vervolgens even kiezen tussen Sound, of design van MicroTech. Sound is wel grappig, en leuk. Maar locaties vind ik eigenlijk wel boeiender. Maar zie daar wel wat het gaat worden.

Daarna moet 't Locked Up worden, gezien ze daarmee een behoorlijke stap zetten voor de PU op het gebied van law&order. Als je als speler daadwerkelijk achter slot en grendel komt vanwege je acties ingame.

Dan Sean Tracey met een nieuwe gamemode... of Zane met nieuwe UI, maar goede kans dat er dan een hapje gegeten word, gezien ik het allebei niet zo heel interessant vind. Armor Archetypes wellicht daarna, om even te kijken.

Building a Dynamic Universe lijkt me nog het meest interessant van heel de avond, los van de keynotes. Tony Z. die de uitwerking van de plannen van afgelopen jaren mag laten zien, ben wel benieuwd hoe dat in elkaar steekt. Daarna nog afsluitend de Keynote, met een zoethoudertje voor de komende 6 maanden :+ , maar wel leuk om te zien natuurlijk.
[...]
Kan je dit toelichten? Ik heb geen idee wat ik me hierbij moet voorstellen :)
World of Warships ;)

Daar kon je al wat eerder schepen vrijspelen met ingame credit dan bij SC. Zit nu onderhand op ~100 schepen... (kuch het is geen verslaving als je het ook een paar dagen niet speelt :P ..) Gelukkig is het prima als Freemium te spelen :) . Kosten over die 4 jaar zijn echt belachelijk laag.

• Sebben

Sebben

Phil Ken

Case_C schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:49:
[...]

Ze hebben 2 stages, met bijna continue shows. Schedule staat hier: https://robertsspaceindustries.com/citizencon/schedule
Klinkt wel goed en ook alsof je een goed plan hebt. Houd je ons een beetje op de hoogte van je belevingen? :)

Misschien een beetje onaardig om te zeggen, maar ik ben wel blij dat Sandy er niet bij staat op het programma.
[...]

World of Warships ;)

Daar kon je al wat eerder schepen vrijspelen met ingame credit dan bij SC. Zit nu onderhand op ~100 schepen... (kuch het is geen verslaving als je het ook een paar dagen niet speelt :P ..) Gelukkig is het prima als Freemium te spelen :) . Kosten over die 4 jaar zijn echt belachelijk laag.
Lijkt me ook wel een toffe game. Semi-gerelateerde (wellicht stomme) vraag; hoe zit het bij SC nu met persistence? Als ik in game geld verdien, dingen koop of een schip verlies, is dat bij een volgende game sessie nog behouden? Ik vind dat niet heel helder uitgelegd

• Ashrah
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 01:56
(jarig!)
Bij een volgende game sessie is alles nog bewaard.

Omdat de game nu nog in alpha is word bij grotere Patches de persistance gereset en ben je alles kwijt.
Dus zeg even van 3.6 > 3.7 en niet van 3.7.1 naar 3.7.2

[Voor 5% gewijzigd door Ashrah op 20-11-2019 11:13]

Nu de opening keynote van CR maar eens kijken. Carrack ziet er goed uit iig :).

• Ves
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 31-03 18:07

Ves

A gadget addicted Bounty

Helaas met een nieuwe release van februari 2020 😢

• DutchWalnut
  • Laatst online: 26-03 15:41

DutchWalnut

[Stef Stuntpiloot]

Het blijft toch echt een mooi schip O-)

Iets speciaals aan de hand vandaag?

Instagram: DutchWalnut_FPV YouTube: DutchWalnut_FPV

DutchWalnut schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 16:49:
[...]

Het blijft toch echt een mooi schip O-)

Iets speciaals aan de hand vandaag?
CitizenCon:
https://www.twitch.tv/starcitizen

Maar volg het zelf niet echt. Bekijk later wel de highlights. Hopelijk iets over Sq42 vanavond.

• Eglaerinion
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 29-03 21:18
De lezing over het creëren van een virtuele economie was wel indrukwekkend.
Eglaerinion schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 21:32:
De lezing over het creëren van een virtuele economie was wel indrukwekkend.
Was zeker mooi om te zien. Vooral hoe ze de live data uit alle servers in kunnen zien. En die input ook gebruiken voor het simuleren van de economie. Naast alle entiteiten die ze simuleren, om de economie te visualiseren. Erg benieuwd wanneer ze dit systeem geïntegreerd hebben, want het ziet er wel gelikt uit.
mac-rolec schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 18:07:
[...]

CitizenCon:
https://www.twitch.tv/starcitizen

Maar volg het zelf niet echt. Bekijk later wel de highlights. Hopelijk iets over Sq42 vanavond.
Geen Sq42, maar er zou nog wel een teaser kunnen komen dit jaar. En niet uitgesloten dat er volgend jaar wat is op Gamescom.

[Voor 28% gewijzigd door Case_C op 24-11-2019 01:50]

Hier nog die jump point jump voor mensen die niet door de hele keynote willen:

Edit: Hier nog een samenvatting van alle beelden die de moeite waard zijn:

[Voor 31% gewijzigd door mac-rolec op 24-11-2019 11:42]

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 13:40
Geen idee hoe oud hij is, maar ik kwam deze: https://gfycat.com/calcul...industries-cloud-imperium tegen als voorbeeld waarom je geen VR game op een gewone monitor wil spelen, minus dus dat dat precies is wat ze hier doen. Is dit nu een te selectief voorbeeld van iets waar alleen de die-hard roleplayers gebruik van gaan maken, of zijn zulke details nou een goede samenvatting van de huidige staat van SC?

(Jaja, ik volg het niet echt, mijn Aurora heeft zo'n dikke laag stof ondertussen dat hij niet meer zichtbaar is).

• Recon24
En we zijn weer terug van CitizenCon.
Zo nog even een "korte" samenvatting van het weekendje CitizenCon 2949 :) . Vandaag teruggekomen, na een weekendje Manchester met @arctic-nova, @Brandonchat, @Recon24, @Paul85, en Hannes,

Het was voor mij wel weer even wennen om bekend te raken met alle lore, info etc. Dan kan je nog zo updates/veranderingen in de gaten houden.. alsnog mis je dan een berg informatie. Maar het was leuk om weer met de community het over SC te hebben. Met z'n 6'en een goed weekend in Manchester gehad, en een leuk event meegemaakt. Professioneler dan Citcon in 2017, met de bekende voor en nadelen daaraan.

Rond ~10uur? ongeveer geariveerd voor het convention centre, en het leek nog lekker rustig.. tot we erachter kwamen dat de rij niet voor de centrale hal stond, maar voor die ingang daarnaast :P . Stonden al een paar honderd man in de rij, dus konden we netjes aansluiten. Het weer deed even dreigen, en iedereen kreeg ook een paraplu uitgedeeld met logo om droog te blijven, wat wel een leuke goodie was. Gelukkig bleef het bij een beetje miezer, en stonden we 12 uur toch binnen.
Eenmaal binnen konden we de passen ophalen, en de jassen wegleggen in de garderobe, toen dat geregeld was een eerste loop door de conventieruimte gedaan. In de entreehal was de ondertussen welbekende Carrack platform, met toen nog bedekte ijssculptuur. Een aantal cosplayers, en de bekende art/reclame posters.

Doorgelopen naar de Anvil zaal, waar de mensen alweer in een que gingen staan voor de opening keynote :F . Terwijl Ascari 5 meter verder had gezien dat er tickets gehaald konden worden voor het testen van de nieuwe game mode. Gelukkig waren we daar met 4 man op tijd bij, om om 17:30 een sessie te spelen :) . ~30 minuutjes tot de plekken op waren.

Daarachter was de marketplace te vinden waar community, org's en retailers van fan-made items hun stands hadden, erg leuk om te zien wat er allemaal gemaakt word. (Bijvoorbeeld een 2 meter lange Javelin uit de 3d printer, Gameglass natuurlijk, verschillende organisaties met verschillende onderwerpen/goodies) Dan nog iets verder doorgelopen, en kwam je in de foodcourt, met enkel in lore food-stands. Erg leuk, en smakelijk. (Prijzen waren dan weer wel wat je kan verwachten in zo'n conventiehal.. maar soit)

Teruggelopen naar de Anvil zaal, waar de starting keynote was begonnen. Plekje zoeken, en kijken maar :) . De rest van de middag afgewisseld met panels, en rondlopen op de beurs. 17:30 mogen aanschuiven bij de nieuwe gamemode. Zeer vermakelijk, en het werkt ook goed soepel. (Bij de trailer van Sean Tracy kon ik er niet enthiousiast van worden, maar de gameplay is gewoon erg leuk. En de map is al redelijk goed gebalanceerd, met uitzondering van de overgang van de verschillende fases. We hebben in ~50 minuten tijd gehad voor 3 sessies, waarvan 2 gewonnen, en 1 crash. We waren ook de eerste crash van de dag, wat me wel verbaasde :+ .

Na de gamesessie bij Tony Z aan kunnen sluiten, en daaropvolgend de eind keynote. Denk dat we die allemaal wel gezien hebben, de planeet is mooi, de Carrack is een mixje, het missieconcept/AI beloofd wat.. alleen had ik daar liever iets minder stealth gezien. Maar de tech (weather etc.) was toch weer impressive. (muv foip :+ ) Uiteindelijk na afloop in de grote zaal nog tot 23:30 na kunnen praten met @Boraxx :w (kost een paar dagen van je leven maar dan heb je weer een mooi event ;) ), crew volunteers en devs.

Uiteindelijk moe, maar terugkijkend op een geslaagd event weer met een Uber teruggereden naar de kerk waar we overnachten :p .

Mijn mening over het geheel:
  • Carrack exterieur :F weinig meer over van het concept met de blob die 't nu is , interieur en snub zijn naar mijn idee wel weer mooi om te zien. :)
  • Leuk dat SSOCS in 3.8 al gaat werken, daardoor hoeven we niet bang te zijn dat er locaties vroegtijdig verdwijnen.
  • Planet-tech V4, erg boeiend om weer te zien hoe ze fidelity weer weten te verhogen. En daarmee ook rekening houden voor het implementeren van toekomstige features, (flora/fauna)
  • Tony Z met zijn presentatie van het economisch model en de capaciteiten van het programma. Gewoon weer stroomlijning van het onderhoud van de game, en een back-bone van de volledige game.
  • Persistence in 2020, en in welke mate we dat mogen verwachten. Hoop dat we dan ook tussen de 3.X versies alles behouden. Dat was me tijdens de presentatie niet helemaal duidelijk.
  • De jump naar Pyro, de vybe is mooi visueel kan 't nog iets beter. Maar voor een eerste iteratie gaat dit een mooie split worden voor 2020.
  • Waarschijnlijk vergeet ik zat punten die wel interessant zijn, maar dit is even wat me nu bij is gebleven.
Te weinig van gezien:
  • SQ42, maar een teaser dit jaar is niet uitgesloten, en Gamescom volgend jaar zou ook weer mogelijk zijn. Dit met dan de aanstaande release van SQ42. Zou leuk zijn als we dan weer vervoer hebben middels een trein... :X .
  • Gamemechanics, geen nieuws hierover. Enkel dat begin 2019 we de eerste iteraties van medical/fuel/reclaiming moeten zien.
TL;DR,
Het was een leuk event. Veel gezien, net zoveel dingen niet gezien. Dat moet ik komende dagen inhalen op YT :P .

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Persistence in 2020, en in welke mate we dat mogen verwachten. Hoop dat we dan ook tussen de 3.X versies alles behouden. Dat was me tijdens de presentatie niet helemaal duidelijk.
Het was mij opgevallen dat met de 3.7.2 update er wederom geen datawipe is geweest.
Laten wij kijken of ze dit door zetten naar 3.8. Denk het zelf niet met SSOCS die dan pas wordt geïntroduceerd, maar je weet het nooit.

• Ircghost
  • Laatst online: 13:10

Ircghost

Moderator Spielerij

Honeybadger doesn't care!

Zoals altijd weer leuk om te lezen @Case_C! Gaven ze bij de demo's nog expliciet aan, deze tech is voor SQ42 / PU, of is voor de meeste dingen die jij gezien hebt de tech van toepassing op beide producten?
Ircghost schreef op maandag 25 november 2019 @ 08:36:
Zoals altijd weer leuk om te lezen @Case_C! Gaven ze bij de demo's nog expliciet aan, deze tech is voor SQ42 / PU, of is voor de meeste dingen die jij gezien hebt de tech van toepassing op beide producten?
Moet je volgende keer naar Frankfurt zeker een keer meegaan ;) . Maar dat zal pas 2021 worden, gezien ze volgend jaar wss het weer in L.A. zullen houden.

Over uitwisseling van tech is niet gesproken, maar op zich kan je met een beetje logische deduction er wel uithalen welke tech voor SQ42 interessant is en welke niet. Tech die bijvoorbeeld op servers is gericht gaat niet interessant zijn voor SQ42. Dus Server Side Object Container Streaming, Server to Client Actor etc.

Wat we tijdens de presentatie gezien hebben, zoals die clothing physics, gas cloud vfx komt uit de SQ42 roadmap. Als je die roadmap bekijkt voor core-tech zie je wel interessante items langs komen. Die planet tech V4 waar ze nu op zitten is weer een behoorlijke verbetering op de voorgaande versie, weer realistischer en mooier met nog betere visuele overgang. Wel moesten ze weer alle bestaande planeten met die nieuwe tech ombouwen. Dat zou 2 maanden hebben gekost. Volgens mij betrekt dat het positioneren van de landing-zones en zorgen dat alles klopt qua aansluiting. (Leuk detail, we kregen daar van DCAP & ALTEMA een boekje met alle landing zones met approach plans. Iets wat flight-controllers ook gebruiken.) Jammer dat in 3.8 die data void is, door de rework, maar het is een impossant stukje werk.

Sissors schreef op zondag 24 november 2019 @ 11:55:
Geen idee hoe oud hij is, maar ik kwam deze: https://gfycat.com/calcul...industries-cloud-imperium tegen als voorbeeld waarom je geen VR game op een gewone monitor wil spelen, minus dus dat dat precies is wat ze hier doen. Is dit nu een te selectief voorbeeld van iets waar alleen de die-hard roleplayers gebruik van gaan maken, of zijn zulke details nou een goede samenvatting van de huidige staat van SC?

(Jaja, ik volg het niet echt, mijn Aurora heeft zo'n dikke laag stof ondertussen dat hij niet meer zichtbaar is).
Denk dat je bedoelt dat het inner-thought system niet lekker werkt, en in een drukke omgeving je lastig het juiste aanklikt. Het 'drinken' is niet het probleem dat zou je ook in 3rd person kunnen bekijken. Die problemen zijn bekend, en daar komt een nieuwe versie van die beter zou moeten werken. Vermoed dat je dan niet persé meer moet kijken naar de items die je wilt gebruiken. Voor UI hebben ze nu eindelijk schermen waarbij je interact met het scherm, en niet met de zwevende tekst ervoor. Dus daar word wel aan gewerkt.

En nee ik denk niet dat het inner thought system een goede samenvatting is van de huidige staat van het project is. Het is naar mijn idee nog steeds een klunky alpha met steeds meer features. Uiteindelijk is het nog steeds maar het zijproject van SQ42. Daar word door ~300 man in Manchester aan gewerkt, en elk kwartaal krijgt de PU weer een update met nieuwe items om te testen. Had het zelf al een geruime tijd niet meer gespeeld, maar de ervaring was wel een stuk soepeler, alleen was ik niet meer bekend met alle nieuwe inputs/flight-models in atmosfeer etc. :+ .

De nieuwe gamemode is overigens eindelijk wel een leuke modus om sessies van 20 minuten in te spelen, en zowel FPS, Ground als Spacecombat te doen. Geeft eindelijk de mogelijkheid om even vlot in de game te springen voor een paar potjes, zonder dat je langdurig moet vliegen om iets te doen.

Ves schreef op maandag 25 november 2019 @ 07:30:
[...]

Het was mij opgevallen dat met de 3.7.2 update er wederom geen datawipe is geweest.
Laten wij kijken of ze dit door zetten naar 3.8. Denk het zelf niet met SSOCS die dan pas wordt geïntroduceerd, maar je weet het nooit.
Chris gaf er een aardige disclaimer bij dat ze inderdaad altijd het recht houden om te wipen, maar dat het nu mogelijk zou moeten zijn om het tussen grote patches dus niet persé te moeten doen. Dus schepen etc. zou je dan gewoon moeten kunnen behouden, behalve als je een schip bijvoorbeeld in 3.7 op een planeet hebt staat.. is de kans groot dat hij in 3.8 in een berg zit.. dan is een wipe wel begrijpelijk.

Maar het is weer vooruitgang :) . Evenals het prison system, dat gaat ook wel de nodige extra diepte in de game aanbrengen.

Ook een leuke :) :
Innovation in gaming
https://i.redd.it/gozlwqxzqm041.jpg

Ook niet te vergeten dat tot 5 december er een free flight event is.
https://robertsspaceindustries.com/star-citizen/fly-now

• stealthgun
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 25-03 17:13
Na jaren afwezigheid eindelijk terug :)
Heb er lang op gewacht maar eindelijk! komt "mijn" schip binnenkort (duurt nog steeds drie maanden -.-) in het spel.

Dus ik ben het nu eens aan het spelen, en mijn god wat heb ik nu al wat wow momenten gehad zeg. Spel ziet er echt al goed uit en hoop dat 3.8 heel wat verbeteringen brengt.

Ben nu ook eens wat meer bezig om alles klaar te maken voor mijn eigen Corporation (ondanks dat we er ingame nog niks mee kunnen) zoals een eigen website. ben echt heel benieuwd wat er de komende maanden aan ontwikkeling gaat plaatsvinden de keynotes zijn veel belovend in ieder geval.

Star Citizen Corp: United Exploration Cartel || United Exploration Cartel website.

Goede samenvatting van CiticenCon (SaltEMike vind ik nu sowieso de beste youtuber om te volgen als je gewoon wekelijks SC updates wilt zonder dat je zelf moet deep diven in alle informatie):

• powah33
Case_C schreef op zondag 24 november 2019 @ 23:35:
Zo nog even een "korte" samenvatting van het weekendje CitizenCon 2949 :) . Vandaag teruggekomen, na een weekendje Manchester met @arctic-nova, @Brandonchat, @Recon24, @Paul85, en Hannes,

Gelukkig waren we daar met 4 man op tijd bij, om om 17:30 een sessie te spelen :) . ~30 minuutjes tot de plekken op waren.
En hoe liep de game daar?
Ben daar wel benieuwd naar. 20 VS 20 dat is andere koek als die paar man in Star Marine waar ik toch regelmatig Lag en Desync tegenkom.

Ik had begrepen dat de GOT groep (CitizenCon 2949) ook aanwezig was op de fotoos van Dutch Republic.
Het zag er erg gezellig uit. Volgende keer toch maar eens overwegen om mee te gaan.

Evocatie heeft 3.8 gekregen...dus 3.8 zal dan niet te lang meer op zich laten wachten.
Ben heel benieuwd.

Niet heel veel gedaan deze sale.
CCU terrapin > Mercury
CCU Catepillar > C2
Had ook nog de C8X extra aangeschaft maar die weer gemelt, aangezien ik de C8 al met de Carrack heb.

C8 blijft een leuk snub schipje. vliegt goed, ziet er goed uit, en je kan er 3 man in vervoeren met ruimte voor wat cargo.
Goede samenvatting van de Tony Z Economie panel van CitCon.

powah33 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:01:
[...]
En hoe liep de game daar?
Ben daar wel benieuwd naar. 20 VS 20 dat is andere koek als die paar man in Star Marine waar ik toch regelmatig Lag en Desync tegenkom.
Ik ben geen hinderlijke hick-ups tegengekomen. Voor mij liep alles wel soepel, natuurlijk niet te vergelijken met de PU.

Desync is me niet 1.2.3. opgevallen, hitboxes leken oké. Nu was dat wel een locale server volgens mij, dat kan al het verschil maken natuurlijk.
Ik had begrepen dat de GOT groep (CitizenCon 2949) ook aanwezig was op de fotoos van Dutch Republic.
Het zag er erg gezellig uit. Volgende keer toch maar eens overwegen om mee te gaan.
Met een beetje geluk 2021 in Frankfurt ;) , zal dan wel tegen de €150,- gaan kosten. Maar als je ziet wat voor een evenement ze neerzetten. Zeker wel de moeite waard, als geld niet het probleem is. Gewoon een erg leuk event, met verschillende dingen te zien en te doen. De groep van 6 was wel ideaal voor UberXL, maar dan moeten we gewoon dichter bij het event-centre zitten. Of met ~10-12 man gaan :P .
Evocatie heeft 3.8 gekregen...dus 3.8 zal dan niet te lang meer op zich laten wachten.
Ben heel benieuwd.

Niet heel veel gedaan deze sale.
CCU terrapin > Mercury
CCU Catepillar > C2
Had ook nog de C8X extra aangeschaft maar die weer gemelt, aangezien ik de C8 al met de Carrack heb.
Hier nog niets aangepast, maar de Mercury blijft interessant. Zie het de laatste dag wel, gok ook wel dat dit jaar weer succesvoller gaat zijn dan voorgaande jaren.
C8 blijft een leuk snub schipje. vliegt goed, ziet er goed uit, en je kan er 3 man in vervoeren met ruimte voor wat cargo.
Ja heel leuk, tot je er op moet passen...
Voor wie even goed wil lachen :) , ik kon me niet inhouden.

Moet zeggen, dat de visual aid in de presentatie wel hielp bij het begrijpen van de content. Wel fantastisch te zien hoe ver ze zijn gekomen, vanaf het "boardgame" wat ze in 2013-14 hadden om te visualiseren voor zichzelf! Gaat nog wat worden dat SC :+ .

• Recon24
@Anthor
Er gebeurt m.i. technisch gezien een hoop, en zeker goede dingen, maar als ze nu tijdens citizencon zeggen dat de tech bijna af is dat ze planeten vrijwel automatisch kunnen gaan generen, dan vraag ik me af waarom nu pas? Ik ging er eigenlijk al vanuit dat ze zoiets al Lang hadden. Ze hadden 3 jaar geleden met iets van 100 beloofde zonnestelsels ook wel kunnen voorspellen dat dat nodig was en dat ze dat 2 jaar terug al nodig hadden.
Om hier even op te reageren. Je kan niks voorspellen als je nog bezig bent met de tech om dit te kunnen realiseren. Dit soort tech is niet binnen een maand af, getest en in productie, daar gaan nou eenmaal jaren overheen. Unreal Engine bv is ook niet in een jaar gemaakt.

• Anthor
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Context voor hier, dit was een deel van mijn reactie op het frontpage artikel over het behalen van 250M funding

Je hebt gelijk dat je niet eerst de tool om terrein in te vullen af kan hebben voordat de tech er überhaupt is.
En v4 ziet er vet en veelbelovend uit. Ik heb er nu een week weer tijd in gestopt en sinds de laatste keer dat ik het echt geprobeerd heb is er veel bij gekomen wat hoop geeft voor de toekomst.

Maar je moet juist wel dingen kunnen voorspellen. Ik heb er niet specifiek voor geleerd, maar vaststellen wat er gedaan moet worden lijkt me wel belangrijk als je aan projectmanagement gaat doen.

Een diep probleem bij SC development is dat de scope steeds veranderd. Ik denk dat de genoemde 100 systems, oorspronkelijk gewoon 'levels' waren waar je in de ruimte kon vliegen of na een loading screen in een spaceport kon landen. Toen is dat veranderd in naadloos van space naar surface en automatisch gegenereerd terrein. Maar op dat punt dat iemand (ik noem geen namen :P) besloot om daar voor te gaan had er al iemand een berekening moeten gaan maken.

Er is beloofd 100 systems te maken (6M stretch goal, 42M was procedureel gegenereerde zaken).
Laten we gemiddeld 3 planeten met terrein en 2 manen nemen. (Onze maan is 0,07 x aarde, daar maken we voor het gemak in totaal 1,1 keer planeet oppervlak van). Met Mercurius als referentie met 74.800.000 km2, wordt dat 24.684.000.000 km2 Dan kan je uitrekenen hoe lang 1 iemand er over doet om dat bij te kleuren als hij bv 1000 km^2 per uur bewerkt tot een niet al te saai landschap. (En als ik het goed begrijp ging dat kleuren zo tot in v3)

Dat is dan 13444 manjaar.
Die 1000 is een groot genoeg getal gok ik, maar ik meen dat er wel iets genoemd was. Ik denk dat ik de oppervlakken behoudend genoeg heb geschat.

In het citcon tech praatje was v4 volgens Michel een fundamentele rethink, waar ze een jaar aan gewerkt hebben. Terwijl de schaal van complete planeten al vast stond bij het begin van de complete terrein rewrite voor v2 die in dec 2016 uit kwam.

Maar omdat de ontwikkeling van SC open is, en er meer druk is om speelbare (en niet te vergeten verkoopbare- ) content te leveren worden er design beslissingen genomen die de ontwikkeling op langere termijn tegenwerken, en dat bedoelde ik met dat voorbeeld.
Sorry voor de lange post/reactie, maar m'n vingers jeukten een beetje :+ :P . Overall zijn we het wel eens over de lange zit, en waar ze allemaal mee bezig zijn. Maar vond het even leuk te kijken wat er is, en wat we nog kunnen verwachten.
Anthor schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 03:55:
Context voor hier, dit was een deel van mijn reactie op het frontpage artikel over het behalen van 250M funding

Je hebt gelijk dat je niet eerst de tool om terrein in te vullen af kan hebben voordat de tech er überhaupt is.
En v4 ziet er vet en veelbelovend uit. Ik heb er nu een week weer tijd in gestopt en sinds de laatste keer dat ik het echt geprobeerd heb is er veel bij gekomen wat hoop geeft voor de toekomst.

Maar je moet juist wel dingen kunnen voorspellen. Ik heb er niet specifiek voor geleerd, maar vaststellen wat er gedaan moet worden lijkt me wel belangrijk als je aan projectmanagement gaat doen.
Maar let wel, dit is ondertussen alweer een paar jaar bekend. Projectmanagement, wanneer je scope steeds groter word is natuurlijk een dik probleem. Maar afgelopen jaren heb ik behalve face-ware (iets wat een derde partij ontwikkeld) geen onnodige tech ontwikkeld zien worden (Maar goed ik zal vast een aantal dingen over het hoofd zien). Wel doorontwikkeling van de nodige tech, maar dat is noodzakelijk om de game te laten voldoen aan de hoge kwaliteitseisen van een high-end PC game.

Server-stability, OCS, SSOCS, Server-cache, etc.
Persistance, (ging dat in 2020 nu ook tussen servers werken @Recon24 ?)
Procedural stations > intern en extern
Procedural planets / moons (v4 lijkt er op dat ze daar ook rekening houden met weather effects?, nu nog volumetric clouds)
Procedural bases (op planeten en manen, dit heb ik nog niet langs zien komen, maar lijkt me een logische stap voor het team wat de stations heeft ontwikkeld)
Background Economy & alles wat daar aan hangt, eindelijk een systeem zelfregulerend kan gaan maken. Voldoende input, en flexibiliteit voor de dev's in een makkelijk jasje.
Allemaal onderdelen die op de lange termijn veel winst opleveren in het produceren van nieuwe locaties.

AI, dat is nog wel een item waar veel werk voor aan de winkel is. Zie nog niet 1.2.3. de NPC-crew alles op een schip uitvoeren, wellicht dat ze daarmee in 2020 op CitCon gaan komen als grote aankondiging. Maar goed dat is alweer aardig ver vooruit kijken.
Een diep probleem bij SC development is dat de scope steeds veranderd. Ik denk dat de genoemde 100 systems, oorspronkelijk gewoon 'levels' waren waar je in de ruimte kon vliegen of na een loading screen in een spaceport kon landen. Toen is dat veranderd in naadloos van space naar surface en automatisch gegenereerd terrein. Maar op dat punt dat iemand (ik noem geen namen :P) besloot om daar voor te gaan had er al iemand een berekening moeten gaan maken.

Er is beloofd 100 systems te maken (6M stretch goal, 42M was procedureel gegenereerde zaken).
Laten we gemiddeld 3 planeten met terrein en 2 manen nemen. (Onze maan is 0,07 x aarde, daar maken we voor het gemak in totaal 1,1 keer planeet oppervlak van). Met Mercurius als referentie met 74.800.000 km2, wordt dat 24.684.000.000 km2 Dan kan je uitrekenen hoe lang 1 iemand er over doet om dat bij te kleuren als hij bv 1000 km^2 per uur bewerkt tot een niet al te saai landschap. (En als ik het goed begrijp ging dat kleuren zo tot in v3)

Dat is dan 13444 manjaar.
Die 1000 is een groot genoeg getal gok ik, maar ik meen dat er wel iets genoemd was. Ik denk dat ik de oppervlakken behoudend genoeg heb geschat.
Die 100 systems waren inderdaad al benoemd voordat ze aan planeten dachten waar je op zou mogen landen. Manen waren als eerste genoemd, waar je dan potentieel overheen kon vliegen. Nu snap ik wel dat ze de tools voor die planeten dusdanig op niveau willen hebben voor ze in de breedte content gaan maken.

De huidige planeten, Hurston en ArcCorp en zo'n 8 manen hebben ze in 2 maanden opnieuw gemaakt met die tools. Dan denk ik aan: opnieuw genereren met de juiste instellingen/kleurcodes etc. En alle points of interest nalopen op overgang van props naar de planeet. Dan nog is het een berg werk, zeker voor nieuwe systems waar de "smaak" opnieuw gemaakt moet worden.

Een nieuwe planeet/maan betekend een nieuwe material-database & assets die erin geplaatst moeten worden (flora/fauna). Fauna hebben we nog echte niet ingame gezien, maar word wel aan gewerkt. Ben benieuwd hoe vlot ze uiteindelijk een volledige nieuwe planeet (hero landing zone, randsteden, dorpjes, outposts en terrain features) kunnen gaan maken. Dat is gewoon de bottle-neck, de hoge eisen die aan de speciale locaties worden gesteld. Maar dat maakt het project ook bijzonder... de vista's die ze op die planeten neerzetten zijn adembenemend, en dat helpt wel.
In het citcon tech praatje was v4 volgens Michel een fundamentele rethink, waar ze een jaar aan gewerkt hebben. Terwijl de schaal van complete planeten al vast stond bij het begin van de complete terrein rewrite voor v2 die in dec 2016 uit kwam.
Tja, ze hebben het bestaande systeem naar mijn idee verder gestroomlijnd, wat betere performance geeft, en een beter resultaat. Makkelijker in onderhoud naar nieuwe iteraties, en snellere ontwikkeling van nieuwe planeten. Het had knap geweest als ze in eerste instantie gelijk een perfect schaalbaar systeem hadden gemaakt, maar dit begint er wel op te lijken. Zeker als je het resultaat bekijkt.
Maar omdat de ontwikkeling van SC open is, en er meer druk is om speelbare (en niet te vergeten verkoopbare- ) content te leveren worden er design beslissingen genomen die de ontwikkeling op langere termijn tegenwerken, en dat bedoelde ik met dat voorbeeld.
Als het achter gesloten deuren was ontwikkeld, was er inderdaad niet de druk om te blijven werken aan verbeterde technologie. Nu lopen ze continue rework op rework uit te voeren, omdat de patches wel speelbaar en progress moeten maken. Maar aan de andere kant, SC is ook wel heel interessant om te volgen, doordat ze de lat elke keer weer hoger leggen. En niet tevreden zijn met een goed resultaat, want dat kan altijd nog beter.

Ergens denk ik wel dat ze op een bepaald punt de ontwikkeling van tools op een lager pitje gaan zetten, en de focus doorzetten op productie. Voor mij klinkt het logisch om bij de release van server-meshing de focus meer op productie gaat liggen, en minder op ontwikkeling van volledig nieuw tools.

Nu verwacht ik niet dat ze met de eerste generatie van server meshing gelijk alle servers naadloos gaan aansluiten, dat zal ook waarschijnlijk eenzelfde ontwikkeling zijn als OCS. Dus wellicht eerst 2 tot 10 servers die 'samenwerken' en van daaruit opschalen. Aan de andere kant ga je dan wel naar 100 tot 500 spelers in een instance. Dan kunnen ze daarmee gaan testen hoeveel spelers maximaal op een locatie kunnen spelen. Hoop volgend jaar in navolging van de extra persistance wel de eerste meshing te zien.

Wat mij betreft gaat de ontwikkeling van content wel lekker, stabiliteit werken ze nog hard aan.. en gaat met SSOCS weer beter worden. Ook naarmate dat systeem beter uitgerold word. Dit jaar nog een update van SQ42 verwacht, en hoop dat ze daarvoor de beta voor 2020 nog aanhouden. Zou leuk zijn om rond de kerst daar iets van een inhouse 'special' van te zien.

• Benslimane
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 10:26
Ik heb zo enorm genoten van de panel van Tony Z. Super vet om een echte dynamische wereld te zien, kan niet wachten tot het wordt geimplenteerd in de game _/-\o_
En wat vinden we van de nieuwe van Crusader Industries?

Een heavy fighter in 2 uitvoeringen Ares Ion en Inferno, met redelijke fixed main arrament. Vind persoonlijk een S7 Capital wapen op een fighter wel wat overdreven, maar doordat het een fixed item is.. heb je niet een platform wat flexibel gaat zijn. Qua dpm ligt het ongeveer gelijk met de Vanguard, dus echt veel verschil maakt dat ook weer niet.

Nog een overview van de BBC:

Waarschijnlijk hebben ze bij CIG wel een idee hoe ze in de toekomst de volledige PU willen uitbreiden. Lijkt erop dat ze het wel met leuke events gaan uitvoeren.

[Voor 23% gewijzigd door Case_C op 14-12-2019 16:59]

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Dacht eerst die moet ik hebben. Toen ging ik rustig lezen en voorgestelde specs controleren. Wel een leuk dingetje voor een niet al te slechte prijs. Ik had het zelf op 300-400 geschat met de geruchten.

Denk zelf niet dat Port Olisar weggaat. Net als de stations die nu in orbit zijn van Microtech and Arccorp zal deze blijven of kleiner worden.

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 13:11

PcDealer

HP ftw \o/

@Case_C dat ze gewoon het spel afmaken in plaats van steeds nieuwe schepen toe te voegen en events te houden.

LinkedIn WoT Cash Converter

PcDealer schreef op zondag 15 december 2019 @ 12:59:
@Case_C dat ze gewoon het spel afmaken in plaats van steeds nieuwe schepen toe te voegen en events te houden.
Zou een leuke opmerking zijn als ze geen patches uitbrengen, maar dat doen ze blijkbaar wel. 3.8 nu weer in PTU en die begint ook weer stabiel te draaien.

Gewoon leuk dat ze er toch wat verhaal omheen bouwen, en niet vanuit niks een extra system erbij stoppen. Denk toch dat ze hiermee P.O. van een legacy asset, naar een kapotte station volgens de laatste pipeline gaan :p .

• Duinday
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 01-04 23:58
Dit weekend ook eindelijk begonnen aan de game na het ruim 6 jaar te volgen.. :+ Heb er nu zo'n 7 uur inzitten en valt tot nu toe niet tegen!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Makkelijker gezegd dan gedaan gezien ze alles van scratch opbouwen. Ze hebben geen broncode die ze van een vorig deel kunnen gebruiken.
Ik heb het liever uniek en goed dan half ass en snel.

• -Mach!-
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 01-04 22:40

-Mach!-

Machoman #UnrealTournament

Zij hebben mede door het door ontwikkelen van schepen (en het verkopen daarvan) inkomsten gegenereerd waarmee ze de ontwikkeling verder konden brengen dan dat ze in eerste instantie met het start budget konden doen. Die congressen geven een community het gevoel van iets deel uit te maken, dat is een heel krachtig middel om de levensduur van je product te vergroten.

Ja het duurt lang, en ik volg niet alles op de voet, maar ik heb m'n pledges, en ik wacht het rustig af.
Heel af en toe download ik de alpha om even wat te checken, maar ik vindt dat ze dit heel professioneel aanvliegen:)

ut=life

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

-Mach!- schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:25:
[...]
Zij hebben mede door het door ontwikkelen van schepen (en het verkopen daarvan) inkomsten gegenereerd waarmee ze de ontwikkeling verder konden brengen dan dat ze in eerste instantie met het start budget konden doen.
Uhm, met de pledges hadden ze alle stretchgoals gehaald.

• David_TTT
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19-03 10:33
Volg het spel al een aantal jaren, nooit een pledge gekocht (achteraf spijt van gezien de prijzen destijds maar goed). Tijdens de free fly van vorige maand toch maar eens gekeken wat het nu precies is, en wat ze bereikt hebben. Erg onder de indruk van wat er nu al in zit (los van de bugs). Gebaseerd op wat er afgelopen jaar bereikt is, en wat de plannen voor komend jaar zijn (helemaal na de PTU van 3.8, WOW!), nu toch maar een pledge gekocht: Drake Cutlass Black. Ontzettend veel plezier, en al plannen om dmv 13 euro per maand te investering langzaam te upgraden naar de Drake Corsair zodra die uit is (wat een prachtig schip!!).

Zijn er al nederlandse corporaties oid? Is het de moeite waard om samen te werken met een grote groep?

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Het is zeker de moeite waard om in een grote org te zitten.
Het geeft je de kans om tal van schepen uit te proberen. En als je wilt spelen met een groepje er altijd wel iemand online is.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

David_TTT schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:59:

Zijn er al nederlandse corporaties oid? Is het de moeite waard om samen te werken met een grote groep?
Heb je de startpost al gelezen of het onderschrift van @Case_C?

[Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 20-12-2019 17:50]

• David_TTT
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19-03 10:33
Gezien, en (bijna) aangemeld:)

• celshof
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13:24
Ik heb het geheugen van mijn PC maar eens uitgebreid en ik kan nu eindelijk een beetje fatsoenlijk SC gaan spelen.
Ik heb de ontwikkeling en de mogelijkheden eigenlijk weinig gevolgd, dus ik vroeg me af of er ergens een korte samenvatting is van wat er allemaal mogelijk is. En of er zaken zijn die ik nu zou moeten gaan doen?

Om een idee te geven van mijn spullen: ik heb een Freelancer DUR (lifetime insurance) en alles dat vanaf 2012 aan gifts is weggegeven.

Ook heb ik een X52 Pro staan. Werkt dat een beetje met SC?

[Voor 6% gewijzigd door celshof op 20-12-2019 21:01]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

celshof schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 20:52:
Ik heb de ontwikkeling en de mogelijkheden eigenlijk weinig gevolgd, dus ik vroeg me af of er ergens een korte samenvatting is van wat er allemaal mogelijk is. En of er zaken zijn die ik nu zou moeten gaan doen?

Begin bij de YouTube posts van Case_C en YouTube: x52 pro star citizen betreft de hotas.

• Recon24
Er zijn aardig wat Nederlandse en Belgische Orgs in Star Citizen. We zitten ook zo'n beetje op elkaars Discord. Ik zit zelf ook nog in een Amerikaanse Org met o.a. iemand van Digital Foundary, waarmee ik laatste een item over SC mee heb gemaakt.

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

De Argo Mole is te koop en speelbaar

https://media.robertsspaceindustries.com/9akhrozhe83hl/source.jpg

Patch 3.8 is uit :

https://media.robertsspaceindustries.com/n75le5zn8gsa9/source.jpg

New Features

Locations
  • Added MicroTech Planet including the exterior of New Babbage Landing Zone.
  • Note, the interior of New Babbage is not completed and is unavailable for now.
  • Added orbital stations above major planetary landing zones.
  • Added new Rest Stop interior variants.
  • Added visor and canopy moisture effects to some ships when in appropriate environments.
  • Players now have the ability to select their initial spawn location when it is their first time logging into the game.
  • Grim HEX armistice has been updated to allow non-lethal melee combat.
  • Added wind texture rotation on all planets and moons.
  • Added dust/sand storm effects to appropriate planetary bodies.
  • Wind will now effect the flight model while ships are in flight.
Gameplay
  • Added “impounding” function to the law system
  • Players who incur landing infractions that cause their ship to be forcibly despawned will now see it as “impounded” rather than “stored” when they return to the ASOP terminal. Players can then see their infraction and either pay to have their vehicle removed from the impound or wait until the vehicle is released. Different jurisdictions have different fine amounts and impound times.
  • Added new fine functionality to the law system
  • Fines are no longer automatically deducted at time of infraction, but instead accumulate on the player until they manually pay them off. Fines can be payed off at new fine paying consoles, located at all major landing zones. At the consoles, players can choose which fines to pay (ordered by importance) or simply “pay all” to clear all fines. Fine amounts increase over time to reward quick/early payment. If a fine elapses (goes unpaid after a period of time), the player will incur a felony.
  • Added criminal infraction for “battery”.
  • New mission: Rescue hijacked 890 Jump.
  • Added greater difficulty patrol style missions that spawn harder ships and sentry turrets.
  • Added melee combat including fist and knife fighting along with lethal and non-lethal takedowns.
  • Players can now use various kinds of melee attacks including light attacks (tap LMB/RMB) and heavy attacks (hold LMB/RMB). Attacks are directional (LMB for left, RMB for right) and can be chained together for combinations. Players can block incoming attacks using LMB + RMB together and facing the incoming direction. In addition to blocking, dodging is also a defensive option and can be activated by double tapping “A” (dodge left), “D” (dodge right), or “S” (dodge backward). Players can also do “takedowns” if they melee from an undetected direction, usually behind the target, and can be initiated using the middle mouse button. For knife attacks/takedowns, players will need to use a combat knife which can be found at various FPS weapon shops and equipped into a utility slot. When unarmed, melee attacks will do non-lethal damage and takedowns are non-lethal, meaning they will render another player unconscious for a brief moment rather than kill them. Initiate knife combat stance with the “5” key and unarmed melee combat with the “0” key.
  • Added a timer to headtracking to disable after a customizable number of seconds.
  • Added a look ahead option that pulls the head toward the cursor if it is visible (disabled by default).
  • Added an abandoned cargo location light (blinking) for cargo that is ejected from a destroyed ship.
  • Minor criminal infractions (battery, vehicle collision, and vehicle destruction) will now not be triggered when against fellow party members.
  • New Mission: A Call To Arms
  • A Call to Arms is a general mission that allows players to gain UEC for killing any criminals they encounter and can be accepted to gain bonuses for each criminal eliminated that are not part of regular missions. These include any random criminals spawned as part of environmental scenarios as well as interdictions.
Ships and Vehicles
  • Added: Argo Mole mining ship
  • The Argo Mole (Multi-Operator Laser Extractor) is a medium sized, multi-crew focused mining ship. Along with the pilot, the Mole has the capacity to hold three miners in individual turrets allowing them to team up to mine rocks that were previously unmineable.
  • Ship weapon convergence point when no target is active can now be manually set in the options menu.
  • Audio mixing and polish pass for all mining lasers.
  • Reworked weapon reload sounds to better line up with animation changes.
  • Reworked what was “target focus” into the new look ahead setup as “Look at selected target”.
  • To use selected target look, set look ahead type to “experimental”. Under “Flight – Targeting” there is a keybind for “Look at selected target” which can be set as a toggle or a hold. Once a target is selected and in view, toggle or hold and the pilots head/view will follow the target until they get out of a certain threshold. Additionally, in the game settings you can define the strength of “Look At Target”. The old target focus behavior is still available under the “Legacy” setting.
  • New “look ahead mode” functionality.
  • Look ahead mode now has an “experimental” option that opens up additional functionality, on by default. In that mode, look ahead now looks into the ship’s velocity vector, forward vector, look into turns, rolls into turns, and toward the horizon when near planetary surfaces, dynamically blending when appropriate. Head motion can also be impacted by g-forces to give an additional sense of motion. Each of these attributes, as well as the look into target and cursor optional features, can have their relative strengths adjusted in the settings menu.
  • Added a new keybind to deselect a target.
  • Added g-force induced head movement, the strength of which can be customized in the game settings.
  • Added new mining vehicle attachment: Mining Laser Head.
  • Laser heads are the mining component that is responsible for fracturing and extraction. These components can now be swapped and purchased, with different components offering different advantages and disadvantages when in use. Laser heads currently can have different instability dampening, resistance modifiers, extraction rates, power transfer rate, optimal charge rate, range, power consumption, heat generation, signature size, and wear characteristics.
  • Added annunciator panels to some ships
  • An additional UI panel has been added to some ships that displays various state driven ship conditions. Note, not all ships have these panels.
  • Added a drop shadow to all ship HUDs.
Weapons and Items
  • New FPS Weapon: Animus Missile Launcher
  • Once target lock is achieved, the Animus launcher rapidly fires multiple missiles from its barrels, unleashing the kind of devastation that Apocalypse Arms is known for.
  • New FPS Weapon: BEHR P6-LR – Ballistic Sniper Rifle
  • The Behring P6-LR ballistic sniper rifle more than makes up for its slow rate of fire with a high powered 0.50 cal round that’s effective from long range. Featuring a scope with variable zoom modes and a barrel composed of a proprietary high-strength alloy, the P6-LR was designed to deliver when needed most.
Core Tech
  • Implemented server side object container streaming (SSOCS)
Leuke infographic over de ingame credits die verdient worden:
https://robertsspaceindus...king-Credits-In-The-Verse

En de jaarcijfers van 2018 staan live voor wie dat interessant vind:
https://cloudimperiumgame...7NqQgH1BAu2PAaV--QacP8IIE
408 devs aan het werk, tegenover 77 "Jareds" om 't maar in het extreme te trekken.

Schijnbaar ook wat aanbiedingen met de kerst, voor nieuwe packages:
https://robertsspaceindus...74-Holiday-Promotion-2019

Haha, ik was precies 3.7.2 weer aan het downloaden.. kan die weer opnieuw beginnen :P .Oh wel 42gb te gaan.

Ik heb het geheugen van mijn PC maar eens uitgebreid en ik kan nu eindelijk een beetje fatsoenlijk SC gaan spelen.

Om een idee te geven van mijn spullen: ik heb een Freelancer DUR (lifetime insurance) en alles dat vanaf 2012 aan gifts is weggegeven.
Zelf heb ik ingame ook niet zoveel gevolgd, en dan merk je wel dat er wat nieuwe dingen zijn bijgekomen.
Op discord spelen we momenteel 3.8 live 's avonds, momenteel zijn ze aan het minen met de Mole, maar lijkt me ook wel leuk om wat meer combat missies te gaan doen.

De basisdingen als armor/wapens equipen, schip onderhouden en niet zonder ammo van huis gaan etc. zijn allemaal wel dingen die handig zijn om te weten :P . De meeste YT'ers zullen waarschijnlijk voor 3.8 wel weer een starter guide maken die rekening houd met de nieuwe dingen in 3.8.
Voor een HOTAS zou ik op zoek gaan naar een profiel wat aansluit op het huidge flight-profile. Aardig wat veranderd afgelopen patches, en gok dat een profiel voor 3.0 niet zo lekker meer werkt in 3.8. Zou dan zoeken naar een 3.7, en dan van daaruit het e.e.a. aanpassen.

@mac-rolec Jij hebt toch ook een X52 staan?

Heb 'm gezien, stonden er alweer een paar in de rij.

Je kan altijd aansluiten in de discord, wanneer er wat mensen op voice zitten. Nu met 3.8 word er wel weer vaker gespeeld. En ik wil ook wel eens kijken of we die nieuwe gamemode als clan kunnen proberen.
(Daarvoor moet ik wel even de basics weer voor onder de knie krijgen, want mijn vliegkunsten zijn nog niet geweldig :+ )

[Voor 52% gewijzigd door Case_C op 23-12-2019 13:23]

• DutchWalnut
  • Laatst online: 26-03 15:41

DutchWalnut

[Stef Stuntpiloot]

Ik gebruik nog steeds mijn oude bak (die ik had toen SC net bezig was). Alleen geheugen uitgebreid en werkt fatsoenlijk. Upgraden is niet nodig, pas als de game daadwerkelijk uit komt.

Ik heb ook een X52pro en werkt goed. Gezien Logitech de drivers van Saitek hebben overgenomen. Alles werkt naar behoren en is zelf goed te binden.

Heb dus 3.8 gespeeld, man ze zijn er wel op vooruit gegaan. Daar mee bedoel ik dat je meer kan doen ;)

Instagram: DutchWalnut_FPV YouTube: DutchWalnut_FPV

• Riesj74
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 30-03 10:32
Ze moeten eens stoppen met allerlei nieuwe features er in te willen knallen (ik kan wel zonder 100% realistisch weer en super geoptimaliseerde boomtoppen...).
Ze moeten een basis neerleggen in de breedte dat werkt... en dan daarna de diepte in gaan terwijl iedereen lekker aan het spelen is en geld aan het uitgeven is aan SC.

Op deze manier droogt de interesse, het geld en de innovatie uit.

• Recon24
Riesj74 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:10:
Ze moeten eens stoppen met allerlei nieuwe features er in te willen knallen (ik kan wel zonder 100% realistisch weer en super geoptimaliseerde boomtoppen...).
Ze moeten een basis neerleggen in de breedte dat werkt... en dan daarna de diepte in gaan terwijl iedereen lekker aan het spelen is en geld aan het uitgeven is aan SC.

En hoe weet je dat dit "nieuwe" features zijn? Wen er gewoon aan dat Star Citizen nooit uit ontwikkeld zal zijn, want we hier praten over een MMO. Voor mij boeit het niet echt of het een soort van "release" krijgt, want het veranderd uiteindelijk niks aan Star Citizen. De basis die ze leggen zijn de tools die ontwikkeld worden.

Ze zullen vanaf een bepaald punt zeggen dat dit Star Citizen is en daarna verder blijven ontwikkelen. Enige game die een officiële release krijgt is Squadron 42.

Dat spelen kan je nu toch doen en de ontwikkeling gaat verder door. Je kan niet echt een basis neerleggen zonder feedback van de community in een crowedfunding game.

[Voor 24% gewijzigd door Recon24 op 02-01-2020 19:24]

Pagina: 1 ... 72 73 74 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True