Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs-Gallery
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | MSI 1080Ti Gaming X | Crucial M500 240GB SATA | BenQ XL2730Z 1440p 144Hz| Corsair AX760 |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 08:03
Het enige wat me echt tegenstaat is die groei in marketing mensen.
Verder dat gezeur over personeel kosten. Tja, dat zijn alle kosten die je maakt want devtime = mensen.

Verder niet oneens dat er wat meer deadlines hadden mogen zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik lees niet echt gezeur over personeelskosten. :?

/Reality modus:
Volgensmij gaat het vooral over de vraag of al dat geld wel effectief en efficient besteed wordt/is.

Tegelijkertijd is het, als je het enorme budget van 400mio+ wat er zowat helemaal doorheen gejaagd is afzet tegen waar we nu staan en wat er beloofd is, toch wel moeilijk om niet dezelfde vraagtekens te hebben die in het artikel geschetst worden.
Er zullen nog heel veel schepen verkocht moeten worden om maar in de buurt van de promises te komen. Als die geldstroom opdroogt klapt de game gelijk want er is amper geld in kas.

Zo’n Chris Roberts moet aan een leash gelegd worden als 2e man. Board member Creative Direction of iets dergelijks en een meer zakelijke CEO die de scherpste randjes/micromanagement eraf snijdt.

Want het zou natuurlijk erg jammer zijn als de game klapt. Blijft geniaal concept / project.

Disclaimer: Ben backer van ongeveer het eerste uur en vind het een mooi initiatief/experiment. Maar heb wel bewust nog niet meer uitgegeven dan een starterspakket.

PC Specs-Gallery
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | MSI 1080Ti Gaming X | Crucial M500 240GB SATA | BenQ XL2730Z 1440p 144Hz| Corsair AX760 |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TerrorToetje
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 28-03 23:14
Voor iedereen die forbes leest, ga dan ook maar eens even deze video bekijken.

YouTube: Star Citizen hit piece from Forbes!

Shell Games:

"It's not normal to work on a game for seven years"

https://www.schellgames.com/games

Man man man Forbes zo slecht dit.

Acties:
  • 0Henk 'm!
TerrorToetje schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 18:09:

Volledig mee eens dit filmpje. Hij geeft kritiek op het artikel maar erkent ook de valide punten. Dus zeker geen fanboy reactie die alle kritiek zomaar wegwuift.

Voor de rest is het Forbes artikel eigenlijk non nieuws. Allemaal oude informatie, gerehashed om het doemscenario van de toekomst te bewijzen. Volledig voorbijgaand aan de huidige roadmap en scope. Daarnaast behoorlijk laag om Chris en Sandy’s persoonlijke situatie mee te nemen, niet relevant (en geruchten).

Maar dit artikel gaat de mening van zowel supporters als kriticasters niet veranderen.

Star Citizen Referral Code - Rebel Galaxy Outlaw

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 08:03
Help!!!! schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:00:
Ik lees niet echt gezeur over personeelskosten. :?

/Reality modus:
Volgensmij gaat het vooral over de vraag of al dat geld wel effectief en efficient besteed wordt/is.

Tegelijkertijd is het, als je het enorme budget van 400mio+ wat er zowat helemaal doorheen gejaagd is afzet tegen waar we nu staan en wat er beloofd is, toch wel moeilijk om niet dezelfde vraagtekens te hebben die in het artikel geschetst worden.
Er zullen nog heel veel schepen verkocht moeten worden om maar in de buurt van de promises te komen. Als die geldstroom opdroogt klapt de game gelijk want er is amper geld in kas.

Zo’n Chris Roberts moet aan een leash gelegd worden als 2e man. Board member Creative Direction of iets dergelijks en een meer zakelijke CEO die de scherpste randjes/micromanagement eraf snijdt.

Want het zou natuurlijk erg jammer zijn als de game klapt. Blijft geniaal concept / project.

Disclaimer: Ben backer van ongeveer het eerste uur en vind het een mooi initiatief/experiment. Maar heb wel bewust nog niet meer uitgegeven dan een starterspakket.
Last year Cloud Imperium released financials that showed its biggest expense was annual salaries of $30 million. But the documents did not detail how much Roberts and Gardiner have been paid over the years. In September 2018, the Roberts Family Trust, with Gardiner as its trustee, purchased a house for $4.7 million in L.A.’s Pacific Palisades neighborhood. Prior to that, Roberts had been renting. Roberts says he sold his Hollywood house in 2007 because he wanted to experience living near the ocean. He then rented for ten years because he wasn’t sure if he would like it or stay in L.A. long-term.
3 na laatste paragraaf.

Zelf ook niet al te kritisch hoor, maar ik zit er dan ook maar met een startschip in en dan wordt het al makkelijker. Aurora dacht ik.

Mij maakt het niet al te veel uit, over die opmerkingen over planeten die zo weinig zijn. Ik denk dat er genoeg in de SP zitten die rechtstreeks overgezet gaan worden maar nu dus stil gehouden worden omdat story nog wip is.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 01-04 11:45
TerrorToetje schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 18:09:

Shell Games:

"It's not normal to work on a game for seven years"

https://www.schellgames.com/games

Man man man Forbes zo slecht dit.
zit je nu serieus montoya te linken... de grootste SC fanboy ooit...

wees vrij hem te geloven, maar om montoya een amateur youtuber met 10k followers en SC extremist vs Forbes senior onderzoeksjournalisten https://www.forbes.com/sites/nathanvardi/#4d6587441022 https://www.forbes.com/sites/mattperez/#26c9d2727b6b ( een staffer en niet een "forbes blog" )welke ook in het fysieke forbes magazine komt?

ik weet wel wie ik geloof.

Maar als je dan wat andere sc outlets hoort:

https://guardfrequency.com/259/ vanaf timecode 17.05

of "game youtubers" met iets meer dan 10k followers
YouTube: Is this Game a $300 MILLION Scam? - Star Citizen Talk
YouTube: New Star Citizen Drama Makes It Look Like A Shady Ponzi Scheme....

[Voor 4% gewijzigd door Bornhald op 08-05-2019 09:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FiraNove
  • Registratie: april 2009
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

Een gewetensvraag voor de Star Citizen liefhebber:

Stel het geld is op bij Cloud Emperium. Er komt een "plea for help": het geld is op, de ontwikkeling van het spel stopt (binnenkort), tenzij je pledged of doneert.

Zou je dat doen?

Looking for a blessed bag of holding

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

Een kickstarter campagne starten om ze aan te klagen @RobbieTheHut.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0Henk 'm!
RobbieTheHut schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 00:12:
Een gewetensvraag voor de Star Citizen liefhebber:

Stel het geld is op bij Cloud Emperium. Er komt een "plea for help": het geld is op, de ontwikkeling van het spel stopt (binnenkort), tenzij je pledged of doneert.

Zou je dat doen?
Nee. Maar dat het geld op zou zijn horen we ook al 6 jaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bornhald
mac-rolec schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:28:
[...]

Nee. Maar dat het geld op zou zijn horen we ook al 6 jaar.
Volgens de financiële specificatie t/m 2017 hadden ze nog 14 miljoen in kas op het moment dat die investeerder 47mil investeerde. https://cloudimperiumgame...ment-2012-2017-financials

https://cloudimperiumgames.com/uploads/0253570a96344fccbc94519888ff9f09.png

En van wie hoor je dat? De Montoya van de starcitizen haters, derek smart, ik hecht aan hun beide opinie even veel waarde, geen

[Voor 22% gewijzigd door Bornhald op 08-05-2019 08:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

mac-rolec schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 19:18:
[...]

Volledig mee eens dit filmpje. Hij geeft kritiek op het artikel maar erkent ook de valide punten. Dus zeker geen fanboy reactie die alle kritiek zomaar wegwuift.

Voor de rest is het Forbes artikel eigenlijk non nieuws. Allemaal oude informatie, gerehashed om het doemscenario van de toekomst te bewijzen. Volledig voorbijgaand aan de huidige roadmap en scope. Daarnaast behoorlijk laag om Chris en Sandy’s persoonlijke situatie mee te nemen, niet relevant (en geruchten).

Maar dit artikel gaat de mening van zowel supporters als kriticasters niet veranderen.
Dat hele stalkingsverhaal vond ik ook nogal trashy overkomen en niet zo relevant.

PC Specs-Gallery

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bornhald
Help!!!! schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:12:
[...]

Dat hele stalkingsverhaal vond ik ook nogal trashy overkomen en niet zo relevant.
Ik vraag me ook af wat de relevantie daarvan is, maar gezien het allemaal in de US is, is het of waar of Sandi kan Forbes aanklagen voor character moord. Ik ben dan ook benieuwd wat daar gaat gebeuren.

Ik zie wel in hoe het voor een potentiële investeerder relevante informatie zou kunnen zijn, persoonlijk ga ik liever niet met dat soort mensen om

In het geval het hele Forbes artikel uit de duim gezogen is, dan verwacht ik dat het artikel voor het eind van de maand offline is net als het escapist artikel een paar jaar geleden

[Voor 11% gewijzigd door Bornhald op 08-05-2019 09:23]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Bornhald schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:54:
[...]

Volgens de financiële specificatie t/m 2017 hadden ze nog 14 miljoen in kas op het moment dat die investeerder 47mil investeerde. https://cloudimperiumgame...ment-2012-2017-financials

[Afbeelding]

En van wie hoor je dat? De Montoya van de starcitizen haters, derek smart, ik hecht aan hun beide opinie even veel waarde, geen
Die cijfers kennen wel al sinds eind 2018. Oud nieuws. Niemand ontkent dat er ergens in 2021 wel een Squadron 42 release nodig is om financieel gezond te blijven. Maar nergens zeggen die cijfers dat op korte termijn het geld op is. Op een of andere manier komt er meer geld binnen dan in de beginjaren (wel wonderlijk). Forbes geeft ook geen nieuwe info hierover, dus waarom opeens weer die fuzz?

En je kan afgeven op Montoya omdat ie een fanboy is. Hij erkent wel gewoon de waarheden die in het Forbes artikel staan, zo extremistisch is zijn filmpje niet. Zijn verhaal is niet heel anders dan van guard frequency in jouw post.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Het zal interessant zijn of SC de 2018 cijfers (binnenkort) gaat releasen.

PC Specs-Gallery

Acties:
  • 0Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 14:51
Help!!!! schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:02:
Het zal interessant zijn of SC de 2018 cijfers (binnenkort) gaat releasen.
Ik denk niet dat ze veel keus hebben hierin. Als ze nu opeens die cijfers niet publiceren dan rolt de pers helemaal over ze heen.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Daarom!

PC Specs-Gallery

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Bornhald
mac-rolec schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:52:
[...]

Die cijfers kennen wel al sinds eind 2018. Oud nieuws. Niemand ontkent dat er ergens in 2021 wel een Squadron 42 release nodig is om financieel gezond te blijven. Maar nergens zeggen die cijfers dat op korte termijn het geld op is. Op een of andere manier komt er meer geld binnen dan in de beginjaren (wel wonderlijk). Forbes geeft ook geen nieuwe info hierover, dus waarom opeens weer die fuzz?
De vraag is of er genoeg mensen zijn die SQ42 willen kopen die nog geen backer zijn. Deze zullen het geld in moeten brengen. Volgens CIG zelf hebben ze 2 mil mensen die gebacked hebben. Om meer dan 2 mil verkopen te krijgen kom je aardig hoog in de top 100 best verkochte pc spellen. Dus het moet dan wel verdraaid goed zijn

De cijfers zeggen overigens dat ze 5 mil minder inkomsten dan uitgaven hadden in 2017, als die trend gelijk blijft dat zouden ze in 2020 geen geld meer hebben blijven de inkomsten en uitgaven gelijk. Waarbij dan ook nog eens rekening gehouden moet worden dat het meeste geld binnenkomt met de de events die CIG heeft, dus je moet de tijd daartussen ook overbruggen, dat kan, met een lening, welke ook weer geld kost en dus drukt op het geld wat je over hebt. Daarnaast worden die financials nalleen maar in het laaste stukje van het forbes artikel even aangehaald. De rest van het artikel gaat vooral over het reilen en zeilen binnen CIG .Als voor waarom er wordt gekeken naar de financials, dat is blijkbaar wat Nathan Vardi doet voor zijn werk bij grote bedrijven.

De fuzz van Forbes is over het mismanagement van CR, blijkbaar hebben ze de cijfers ook nodig gehad om alles te onderbouwen. Feit is er is 250.000.000 USD uitgegeven. We zijn nu 8 jaar verder sinds het begin, er zijn 100 stelsels bij release (strechgoal 6 mil) en ze hebben nu niet 1 stelsel af. Waar is alles. Daarnaast missen ze nog core tech, zoals server mashing, wat essentieel is om van SC een mmo te maken. Los van gameplay loops en de dynamische quests die er zouden moeten komen (Subsumption) en in het verlengde daarvan de AI die de wereld levend moet maken.
En je kan afgeven op Montoya omdat ie een fanboy is. Hij erkent wel gewoon de waarheden die in het Forbes artikel staan, zo extremistisch is zijn filmpje niet. Zijn verhaal is niet heel anders dan van guard frequency in jouw post.
Ik geef niet af op Montoya omdat hij een fanboy is, ik geef af op montoya omdat het een extremist is. Bored gamer is ook een fanboy, Scott Manley was op een bepaald punt zelfs een fanboy (na wat bedreigingen met de dood is hij gestopt met SC te doen op zijn kanaal https://preview.redd.it/c...75a0a68c8610b718dccc13f7a ) ent als vele andere die jullie hier met enige regelmaat linken. Die komen met een goed en helder verhaal zonder beledigingen en ook voor iemand die niet "invested" is leuk om te volgen. Aan de andere kant, faillure to report heb ik hier nog nooit gezien, hoewel die ook stukken doet over star citizen maar vaak met een wat minder positieve insteek.

Montoya is gewoon grofweg beledigend en extreem subjectief tot op het niveau dat hij alle kritiek weerspreekt, niet met feiten, maar met zijn mening. Iemand anders die dat ook doet is Derek, vandaar mijn uitspraak ik heb net zoveel met Montoya als met Derek, schreeuwlelijks die vooral hun mening geven en alleen aandacht geven aan de feiten die in hun straatje passen.

om dit nader toe te lichten. Het is niet forbes welke verzint dat Sandi gepoogd zou hebben om CR te wurgen (wat vervlgens belachelijk gemaakt wordt door Montoya) maar dat is wat staat in documenten die bij de rechtbank liggen met de handtekening van CR er onder. Dan kan een Montoya dat wel raar vinden, maar dat maakt het niet minder waar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exitz
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 25-03 15:55
Youtube forbes starcitizen pak je popcorn maar. Het lijkt wel sekte!
Chris moet dringend op de les bij Fdev.

Acties:
  • +2Henk 'm!
@Bornhald , de investering van 46 miljoen is volgens mij nog niet meegenomen? Geen idee hoe dat in de papieren verwerkt is, maar als dat er nog bijkomt rekt dat de periode ook weer met ~8 jaar? Dan zit je alweer na 2025 voordat het met de huidige gang van zaken niet meer loopt. Die podcast die jij linkte (prettig om te luisteren, goed evenwichtig) had het er ook over dat de publicatie op de site nog dingen mist die in de papieren Forbes waarschijnlijk wel volledig gaat staan.

Wat ik ervan meekrijg is inderdaad mismanagement en financiële situatie de hoofdmoot, de rest is naar mijn idee filler om aandacht te trekken. Ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren na die publicatie. De cijfers voor 2018 zullen waarschijnlijk wel online komen, wat betreft de huidige ontwikkeling gaat er naar mijn idee niets veranderen? Vanuit dat perspectief is het naar mijn idee niet echt interessant om het over te hebben.

@RobbieTheHutDie vraag gaat niet komen, want naar mijn idee hebben ze dat moment al gehad in 2017, toen ze 10% shares verkochten tegen 46 miljoen. Als dat niet was gebeurt waren ze in 2020 met de huidige uitgaven qua personeel in de knel gekomen. Nu loopt dat dus door met de huidige bezetting. Met die investering zijn er dus ook 2 extra leden in het bestuur gekomen, die dus invloed kunnen uitoefenen op productie. (Het lijkt mij dan ook dat ze het product van voor en achter bekeken hebben voor ze die investering hebben gedaan.)

Als ze de cijfers van 2018 vrijgeven zien we ook waar die investering heen is gegaan? Ben wel benieuwd of ze na 2020 gaan krimpen qua personeel als ze doorgaan met het vervolg van SQ42.

Star Citizen Tweakers Referral Code Generator - Gathering of Tweakers Incorporated - Predator 15 Review

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bornhald
Case_C schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:06:
@Bornhald , de investering van 46 miljoen is volgens mij nog niet meegenomen? Geen idee hoe dat in de papieren verwerkt is, maar als dat er nog bijkomt rekt dat de periode ook weer met ~8 jaar? Dan zit je alweer na 2025 voordat het met de huidige gang van zaken niet meer loopt. Die podcast die jij linkte (prettig om te luisteren, goed evenwichtig) had het er ook over dat de publicatie op de site nog dingen mist die in de papieren Forbes waarschijnlijk wel volledig gaat staan.

Wat ik ervan meekrijg is inderdaad mismanagement en financiële situatie de hoofdmoot, de rest is naar mijn idee filler om aandacht te trekken. Ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren na die publicatie. De cijfers voor 2018 zullen waarschijnlijk wel online komen, wat betreft de huidige ontwikkeling gaat er naar mijn idee niets veranderen? Vanuit dat perspectief is het naar mijn idee niet echt interessant om het over te hebben.
de 46 mil is niet mee genomen, de reden voor de publicatie van de uitgaven leek ook wel omdat vlak daarvoor de 46 mil investering voor marketing aan het licht was gekomen, waardoor er (weer eens) een hoop drama was. Daarom zijn toen de financiele gegevens bekend gemaakt, althans zo kwam het op mij over. De vraag is meer eigenlijk of ze die 46 mil ook voor andere dingen dan marketing kunnen/mogen gebruiken.

Wat ik overigens ook niet in de stukken terug zag was de lening in de UK welke ze hebben genomen met SC assets als onderpand.

Wat ook niet goed in de financiën naar buiten komt zijn de kosten die afnemen voor de externe contractors, door alles te inhousen nemen de kosten voor extern af. Met name wanneer ze het werk wat naar hun toe komt kunnen opvangen met mensen die er al zitten.

Guard frequency is inderdaad prettig en evenwichtig, ik meen dat er iemand is die echt een fan van SC is en de andere is meer sceptisch waardoor je een goed verhaal krijgt.

Voor wat betreft de publicatie, als het onzin is dan is het eind van de maand allemaal offline, zie de escapist. Voor wat betreft drama, SC is al die jaren al omringd door drama, waarom zou het nu minder zijn.

Het grootste risico voor SC imo is dat backers minder schepen gaan kopen, maar dat is iets wat ik niet heel snel zie gebeuren

Acties:
  • +1Henk 'm!
Bornhald schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:59:
[...]

de 46 mil is niet mee genomen, de reden voor de publicatie van de uitgaven leek ook wel omdat vlak daarvoor de 46 mil investering voor marketing aan het licht was gekomen, waardoor er (weer eens) een hoop drama was. Daarom zijn toen de financiele gegevens bekend gemaakt, althans zo kwam het op mij over. De vraag is meer eigenlijk of ze die 46 mil ook voor andere dingen dan marketing kunnen/mogen gebruiken.
Door toevoeging van de investeerder waren ze volgens mij ook wettelijk verplicht om de financien openbaar te maken. Maar hadden ze zeker eerder mogen doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bornhald
mac-rolec schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:13:
[...]

Door toevoeging van de investeerder waren ze volgens mij ook wettelijk verplicht om de financien openbaar te maken. Maar hadden ze zeker eerder mogen doen.
Ik denk het, maar weet het niet zeker. Regels in de US zijn anders dan in Europa, er zijn afgelopen jaren ook delen van de financiën naar buiten gekomen in de UK voor de regels daar. Maar die gingen alleen over foundry 42

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bornhald

Acties:
  • 0Henk 'm!
En de datum en locatie voor CitizenCon 2019 is bekend :) , tickets is nog even afwachten. Denk wel dat ze dit jaar een stuk harder gaan, nu het in het weekend gehouden word.

https://robertsspaceindustries.com/citizencon

23 November, dat is ruim een maand later dan andere jaren. Maar afwachten wanneer de tickets in de verkoop gaan.

@mac-rolec , @Facerafter , ook weer van de partij dit jaar?

[Voor 9% gewijzigd door Case_C op 10-05-2019 21:03]

Star Citizen Tweakers Referral Code Generator - Gathering of Tweakers Incorporated - Predator 15 Review

Acties:
  • 0Henk 'm!
Probeer er wel bij te zijn. Eens kijken of het lukt met kaarten. Manchester is een leuke stad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

Uhm... dus je moet betalen om informatie te krijgen over een spel waarvan de stretch goals allang zijn behaald maar nog weinig van te zien is en elke kans wordt aan gegrepen om als cash grab over te komen?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zion
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 09:27

zion

I GoT my I on U

ff stomme vraag, het begint te jeuken om weer eens te gaan spelen, maar zit hier op een metered connection, iemand die me kan vertellen hoe groot de totale DL ongeveer is? (damn * zion zoekt naar zijn useraccount .....)

10-08-1999 - 10-08-2019, 20 jaar zion @ Tweakers.net
Alienware 17R426 - I7-7700HQ, 32GB, SD A400 512GB, 850EVO 1TB, 660P 2TB, AX200, GTX1070, 17" 1440P 120Hz G-Sync. (laptop) + CoreX GB GTX1070TI (ext-GPU) op Acer V2770U of LG OLED55B6V

Acties:
  • +1Henk 'm!
PcDealer schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 22:13:
Uhm... dus je moet betalen om informatie te krijgen over een spel waarvan de stretch goals allang zijn behaald maat nog weinig van te zien is en elke kans wordt aan gegrepen om als cash grab over te komen?
Je kan gewoon gratis on line kijken. Je gaat daar heen om bier te drinken en een goede tijd te hebben (ja dat kan ook nog, het is niet altijd zo zuur als op het internet).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online

Cogency

[Team Orion]

Dat Forbes artikel slaat wel een beetje de plank mis, zelfs als 'character assassination'. Iets wat in Amerika een stuk normaler is btw.
Het had misschien wat beter geweest als ze ook huidig personeel aan het woord hadden gelaten, anoniem of niet. Dit is het allemaal een beetje net niet... En dan die gefaalde stalkingszaak, sorry maar dan loop je echt te zoeken naar shit. Financiele gegevens kloppen ook niet helemaal. Dus, weet niet echt wat ik als mensch met dat artikel moet..
Maar als dit het ergste is dat Forbes kan vinden... meh?

Anyway, het was meer een aanval op Chris. Lekker belangrijk. Niet de eerste keer dat SC slecht in het nieuws komt en ook niet de laatste keer. Maar ondertussen hobbelt het wel door met 'mind blowing' stuff, en nieuwe techniek die links en rechts verkocht word.

[Voor 3% gewijzigd door Cogency op 10-05-2019 23:51]

zion schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 22:24:
ff stomme vraag, het begint te jeuken om weer eens te gaan spelen, maar zit hier op een metered connection, iemand die me kan vertellen hoe groot de totale DL ongeveer is? (damn * zion zoekt naar zijn useraccount .....)
Laatste keer dat ik het heb gedownload was het iets van 40gb.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bornhald
Cogency schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 23:48:
Dat Forbes artikel slaat wel een beetje de plank mis, zelfs als 'character assassination'. Iets wat in Amerika een stuk normaler is btw.
Het had misschien wat beter geweest als ze ook huidig personeel aan het woord hadden gelaten, anoniem of niet. Dit is het allemaal een beetje net niet... En dan die gefaalde stalkingszaak, sorry maar dan loop je echt te zoeken naar shit. Financiele gegevens kloppen ook niet helemaal. Dus, weet niet echt wat ik als mensch met dat artikel moet..
Maar als dit het ergste is dat Forbes kan vinden... meh?

Anyway, het was meer een aanval op Chris. Lekker belangrijk. Niet de eerste keer dat SC slecht in het nieuws komt en ook niet de laatste keer. Maar ondertussen hobbelt het wel door met 'mind blowing' stuff, en nieuwe techniek die links en rechts verkocht word.
Defamation is gewoon strafbaar in de US, dus als het dat is zullen ze er ook een zaak van maken. Ongeacht of het vaak voorkomt. Zal waarschijnlijk niet gebeuren omdat het legal team van Forbes artikelen checked voordat ze gepubliceerd worden.

Huidig personeel kan niet aan het woord, want die hebben een NDA. Het loopt vaak niet zo goed af met klokkenluiders qua werk, vooral wanneer ze in dezelfde branch willen werken. En laten we wel wezen, was het een persoon geweest welke er nu werkt en hij anoniem was, dan was er wel iets geroepen dat het het niet echt is omdat de persoon anoniem is.

Is het een aanval op CR of is het een weergave van de werkelijkheid? Ik zie niet veel "mind blowing" in het spel, behalve dat het ondertussen het duurste spel is wat tot op heden in ontwikkeling is geweest en dat het maar voor 1% af is

• Cogency
  • Nu online

Cogency

[Team Orion]

Waar baseer je die 1% op? Dat is een gok of een feit?
Ik bedoel de sq42 scenes zijn niet eens zo lang geleden in ontwikkelingstijd. Dus dat nog niet uit is vind ik ook niet vreemd, maar ik weet 100% zeker dat er zoveel meer is dan verteld. Dat is ook hun business model, er zijn bijvoorbeeld misschien schepen nu al lang klaar maar dat kunnen ze niet allemaal naar buiten brengen. Ze moeten mensen om de zoveel tijd “wow’en” zodat er elke keer wat uitgegeven word. Want er zijn er maar weinig die het bedrag dat ze erin hebben in 1x zouden uitgeven.
Dit is hun business model, is ook vrij duidelijk.

Ik geloof trouwens ook best dat CR een eigenwijze klootzak is en een ramp om onder te werken. Maar dat zijn veel “grote”.
Tijd zal het leren :)

[Voor 11% gewijzigd door Cogency op 11-05-2019 13:10]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Hij doelt op die 100 systems bij launch belofte met die 1% denk ik (imo kan je niet echt zo voortgang berekenen maargoed). Blijft wel een lastige, deze belofte is gemaakt toen landingzones nog een fps level met cutscenes waren. Nu hebben we procedurele planeten. Dus de game is heel anders.

Als we realistisch zijn, zodra de PU in een soort van release state is (klaar is het nooit), gaan er geen 100 systems zijn, eerder 5 of 10. Maar in dat geval hebben we wel veer meer game content dan 100 fps levels met cutscenes (iets wat altijd genegeerd wordt in dat soort artikelen als van Forbes).

In hoeverre dat de game een scam maakt moet iedereen voor zichzelf bepalen denk ik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bornhald
Cogency schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 13:08:
Waar baseer je die 1% op? Dat is een gok of een feit?
Ik bedoel de sq42 scenes zijn niet eens zo lang geleden in ontwikkelingstijd. Dus dat nog niet uit is vind ik ook niet vreemd, maar ik weet 100% zeker dat er zoveel meer is dan verteld. Dat is ook hun business model, er zijn bijvoorbeeld misschien schepen nu al lang klaar maar dat kunnen ze niet allemaal naar buiten brengen. Ze moeten mensen om de zoveel tijd “wow’en” zodat er elke keer wat uitgegeven word. Want er zijn er maar weinig die het bedrag dat ze erin hebben in 1x zouden uitgeven.
Dit is hun business model, is ook vrij duidelijk.

Ik geloof trouwens ook best dat CR een eigenwijze klootzak is en een ramp om onder te werken. Maar dat zijn veel “grote”.
Tijd zal het leren :)
Ik snap niet wat de ontwikkeling nog is bij sq42, was er niet al helemaal doorheen gespeeld door ben in 2015? Wat overigens knap is gezien de ontwikkeling nu.

Maar noem maar 1 iets wat al af is
Bornhald schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 14:18:
[...]

Ik snap niet wat de ontwikkeling nog is bij sq42, was er niet al helemaal doorheen gespeeld door ben in 2015? Wat overigens knap is gezien de ontwikkeling nu.

Volgens mij hadden ze veel in grey box toen, maar met de introductie van planet tech en andere tech is alles weer volledig op de schop gegaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Bornhald schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 14:18:
[...]
Dat is toch niet zo lastig? https://robertsspaceindus...admap/board/2-Squadron-42
Kunnen we ook nog onderscheid maken tussen tech, assets en locaties? Niet dat dat helpt want dat blijven ze allemaal updaten :/ .

Ik neem aan dat alles wat nog in ontwikkeling is, niet telt. Volgens mij zijn ze met die planets al aardig ver om maar een voorbeeld te noemen. Maar dan kan weer het tegenargument komen, ja maar dat zijn allemaal eentonige bonken steen, geen variatie op de planeet... dat is nog niet af... :+ Nee die discussie gaat nergens heen.

Ze zijn met een heleboel stukken tech ver genoeg voor een redelijk AAA, maar helaas stoppen ze daar niet, maar blijven ze het maar verbeteren.

mac-rolec schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 14:28:
[...]
Volgens mij hadden ze veel in grey box toen, maar met de introductie van planet tech en andere tech is alles weer volledig op de schop gegaan.
Dat moet inderdaad een leuk moment geweest zijn voor de level-designers. Ja leuk die locatie daar in je sandbox, maar die hadden we nu liever daar op die planeet gehad...

[Voor 24% gewijzigd door Case_C op 11-05-2019 14:33]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online
@mac-rolec Behalve dat het voor de financiële gezondheid van CiG goed zou zijn lijkt het mij niet zoveel uitmaken dat SQ42 en een min of meer complete PU-ervaring lang duurt, of dat de PU bij een "release" slechts 5 of 10/100 stelsels bevat. De meeste backers zullen van nature geduldige gamers zijn, of zijn dat wel geworden tijdens het volgen van de ontwikkeling van deze game.

Wat volgens mij veel belangrijker is, is de manier waarop we kunnen spelen totdat het af is. Een alpha game zou imo backers in staat moeten stellen, ongeacht het niveau van de pledges, de content te testen waar CiG aan zegt te werken. Ik heb SC al even niet gespeeld maar werd toch wel droevig van de manier waarop het moeilijk werd gemaakt om lekker alles te proberen en spelen. Het kopen van schepen ingame werd tijden beloofd en verscheen uiteindelijk in een vorm dat het niet zoveel uitmaakt dat het er in zat: veel te duur dus lange grind voor een kleine upgrade en er wachtte altijd weer een wipe na 3 maanden.

Waarom niet eerst alles toegankelijk maken? Er is al genoeg in de game om íets van progression gameplay te maken: cargo haulen in je aurora tot je een figher kunt kopen --> missies met je fighter doen om een prospector te kopen --> minen met je prospector tot je een multi-crew schip kunt kopen en dan lekker exploren, vechten en handelen met je Org-leden. Al deze dingen zitten in de game maar in plaats van dit te tweaken tot een lekkere gameplay besloot men het grinden langzaam en de schepen duur te maken. Enige reden die ik kan bedenken wordt ook in het Forbes artikel besproken: de perverse prikkel van te dure digitale content, vermomd als "extra steun voor de onafhankelijkheid van gameontwikkeling." Hopelijk zit ik er naast door ontwikkelingen in de laatste maand(en), maar ben bang van niet.
Cogency schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 23:48:
Er zat indd (te) veel sleaze en dirt in, maar gezien de vaak rommelige ontwikkeling van SC is een artikel over "rommel" in CR's verleden niet per definitie irrelevant.
Ben wel benieuwd naar welke door CiG ontwikkelde tech al is verkocht, hoop toch wel dat hier ook wat geld aan te verdienen is gezien het werk wat er blijkbaar in zit. Het lijkt me serieus ongezond om te leunen op het huidige verdienmodel.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Bornhald
ik snap wat ze aan het doen zijn, maar niet waarom. Ben had het al van A tot Z doorgespeeld, en ben je deze campagnes vergeten
https://www.kotaku.co.uk/...een-pushed-back-into-2017
Kunnen we ook nog onderscheid maken tussen tech, assets en locaties? Niet dat dat helpt want dat blijven ze allemaal updaten :/ .
noem maar een gamplay loop of een tech die af is, die klaar is om te gebruiken. Bij voorkeur een die niet ingekocht is.
Ik neem aan dat alles wat nog in ontwikkeling is, niet telt. Volgens mij zijn ze met die planets al aardig ver om maar een voorbeeld te noemen. Maar dan kan weer het tegenargument komen, ja maar dat zijn allemaal eentonige bonken steen, geen variatie op de planeet... dat is nog niet af... :+ Nee die discussie gaat nergens heen.

Ze zijn met een heleboel stukken tech ver genoeg voor een redelijk AAA, maar helaas stoppen ze daar niet, maar blijven ze het maar verbeteren.

[...]
of je kan zeggen dat ze niks af maken, want niks is af, verder itereren is prima. Maar dat is dit niet, er is geen MVP waarop verder gebouwd wordt, er is een techdemo van wat misschien mogelijk is.

Geen enkele requirement (kijk maar bijvoorbeeld naar de eerste citizencon waar over de 3.0 release werd gesproken, deze was bijna af. Het heeft meer dan een jaar geduurd voordat hij uit kwam met totaal andere dingen erin, er is nog geen cargo run, bounty hunting, waar is de missie subsumption en de geavanceerde levende economie waar al JAREN geleden over is gepraat. Waar zijn de NPCs die alles bevolken. Waar is het eerst zonnestelsel. Alles is aangepast veranderend en bijgesteld, maar dat was 3.0. Nu is dat nog niet eens 4.0 dat is raar.t) staat vast, waardoor het ook niet behaald kan worden, waardoor niks af is.. Het is niet onrealistisch (sterken nog gebruikelijk) om SMART doelen te stellen, deze te halen (of te bepalen dat je ze niet gaat halen) en dan verder te itereren wanneer je dat punt bereikt hebt. Dat heet vooruitgang en ontwikkeling.
Dat moet inderdaad een leuk moment geweest zijn voor de level-designers. Ja leuk die locatie daar in je sandbox, maar die hadden we nu liever daar op die planeet gehad...
Wat heeft een volledige planeet te maken met ruimte missies spelen? Je speelt toch iemand in "dienst" van de UEE die missies in de ruimte uit voert, wat moet ik dan op een planeet, prima voor deel 2, of whatever, maar waarom maak je niet eerst iets af voordat er aan iets nieuws wordt begonnen.

laten we wel wezen, een budged van 300.000.000 USD en een ontwikkeltijd van 8 jaar.. waar is de alpha, waar is de core tech, the proof of concept. Het is er niet, maar 250.000.000 USD zijn wel op.

maar ik kruip wel weer terug onder mn rots, en ga wel wachten op Mount and Blade 2: Bannerlord,

[Voor 4% gewijzigd door Bornhald op 11-05-2019 18:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IMa34
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 24-03 11:47
We wachten allemaal totdat we een ons wegen maar toch, try to keep the faith guys :P

Acties:
  • +1Henk 'm!
De monthly update van April is nu ook online, weekje later dan vert
https://robertsspaceindus...Monthly-Report-April-2019

SQ42 zal vanavond wel volgen gok ik?

De 890J ziet er qua intern design een stuk geslaagder uit als de 600i. Contrast misschien nog iets te sterk, maar het heeft wel meer sfeer :P .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cogency
  • Nu online

Cogency

[Team Orion]

Vind de 890 en de 600 beide zulke gave schepen, maar zoveel nutteloze shit... Geef mij dat model met een enorme cargo bay of iets in die lijn. haha
Cogency schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 23:05:
Vind de 890 en de 600 beide zulke gave schepen, maar zoveel nutteloze shit... Geef mij dat model met een enorme cargo bay of iets in die lijn. haha
Ja, het ziet er allemaal prachtig uit, maar al die ruimte op zo'n schip is inderdaad niet praktisch :P . Zo'n zwembad en alle faciliteiten zijn leuk, maar wat levert dat op? Wellicht VIP transport/cruises die alleen met meeste luxe willen vliegen? Zou mij wel gaan vervelen als dat je enige
Begrijp ook dat ze de rework van de 300i met een event gaan lanceren. Gok dat er dan wel weer wat 890j's te halen zijn.
https://i.redd.it/cf1fzk6fmvy21.jpg

De roadmap van SQ42 heeft ook weer een update gehad.

De livestream van gisteren was ook wel weer interessant, met name de stukken over server-side OCS, en hoe dat mag gaan werken met server-meshing.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: juli 2008
  • Nu online
Case_C schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 19:30:
[...]

Ja, het ziet er allemaal prachtig uit, maar al die ruimte op zo'n schip is inderdaad niet praktisch :P . Zo'n zwembad en alle faciliteiten zijn leuk, maar wat levert dat op? Wellicht VIP transport/cruises die alleen met meeste luxe willen vliegen? Zou mij wel gaan vervelen als dat je enige
Begrijp ook dat ze de rework van de 300i met een event gaan lanceren. Gok dat er dan wel weer wat 890j's te halen zijn.
[Afbeelding]

De roadmap van SQ42 heeft ook weer een update gehad.

De livestream van gisteren was ook wel weer interessant, met name de stukken over server-side OCS, en hoe dat mag gaan werken met server-meshing.
[YouTube: Star Citizen Live: Subscriber Event Special]
Ik koop nog eerder een Pioneer dan een 890j. Zal vast een mooi schip worden en ik kijk wel uit om hem te testen tijdens de Evocati, maar het is voor mij een zinloos schip, die qua gameplay....wacht, ik heb het idee dat je hiermee gewoon niet veel mee kan dan alleen wat cruisen.

Persoonlijk zie ik het nut gewoon niet in van dit schip, al ben ik wel blij dat er dit soort schepen aanwezig zijn ingame.
Die cave systems beginnen ook ergens op te lijken. Wel goed voor de variatie van mission locaties op planeten, manen en evt. astroids.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: juli 2008
  • Nu online
*snip* Spam

[Voor 92% gewijzigd door Geronimous op 08-06-2019 11:35]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 15:27

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Nou jongens je kan nu de looks van je ship (300 series) aanpassen. Natuurlijk geheel ik RSI stijl voor een kleine fee....

https://robertsspaceindus...Origin-Celebration-Page-2

Stel mijn 300i geef ik een metallic "lak", carbon fiber dashboard, sport stuurtje met bijpassende stolen (in wit leer), Origin dekbed en soundsystem + koffie automaat. You get the point alles behalve het weapons pack. Kosten? Slechts €20.... Goed ik snap dat je dit allemaal ingame ook kan scoren maar het voelt wel erg veel als uitmelken hoor, pft ga eerst de game maar eens afmaken....

Star Citizen - Gathering of Tweakers Incorporated - Referal Code

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cogency
  • Nu online

Cogency

[Team Orion]

De fluff en kleuren/skin helemaal top, maar die upgraded weapon packs vind ik een big nono.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: september 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Best leuk idd die aan te passen kleuren, maar zoals zovaak blijven er weer allemaal vraagtekens open staan. De een na laatste load-out (wapens) worden twee missile racks genoemd, alleen één lijkt niet gevuld. Kun je die zelf nog vullen of is dit niet mogelijk omdat er al 6 zwaardere missiles in het eerste rack zijn geplaatst.

Leuk overigens dat ze met dergelijke zaken bezig zijn, maar laat ze eens iets afmaken en dan bedoel ik de feitelijk game. Men gaat zo nog een enorm kluif krijgen aan het uitbalanceren. Want de 3000i zou snel zijn, maar een Star Runner ook... wat is snel en wie is sneller.

De 6x S3 missiles die een 300i nu aan board kan hebben, terwijl een polaris er 16 heeft... het zijn er meer maar Polaris <> 300i dat is nogal een verschil, zo'n klein toestel als een 300i met S3 missiles en S3 en S4 kanonnen…

Overigens, het nieuwe mod-systeem voor de 300i is nog een beetje buggie. Tweemaal geprobeerd en tweemaal loopt het vast, Hoezo alfa. :P

[Voor 50% gewijzigd door _Dune_ op 08-06-2019 01:58]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Oban606
  • Laatst online: 24-03 16:03
Zijn er spelers die een TM warthog gebruiken? Ik krijg het maar niet aan de gang. Ik heb het een aantal versies terug wel weekend gehad. Volgens mij een PTU Solarfly versie.

Maar wat ik nu ook probeer, het lukt mij niet. Ik heb ook een windows programma geprobeerd die zorgt dat de joystick+trottle+T-flight rudders in een bepaalde volgorde plaatst.

Ik hoop eigenlijk een beetje op een simpele oplossing/antwoord die ik eerder over het hoofd heb gezien...

• Tylocke
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 01-04 19:22
Oban606 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:50:
Zijn er spelers die een TM warthog gebruiken? Ik krijg het maar niet aan de gang. Ik heb het een aantal versies terug wel weekend gehad. Volgens mij een PTU Solarfly versie.

Maar wat ik nu ook probeer, het lukt mij niet. Ik heb ook een windows programma geprobeerd die zorgt dat de joystick+trottle+T-flight rudders in een bepaalde volgorde plaatst.

Ik hoop eigenlijk een beetje op een simpele oplossing/antwoord die ik eerder over het hoofd heb gezien...
Ik had laatst alleen maar problemen met de Warthog en dan vooral met de throttle.

Heb je de USER dir al een keer weggegooid? Raak je wel al je settings kwijt maar het wordt aangeraden tussen updates.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

• Oban606
  • Laatst online: 24-03 16:03
Tylocke schreef op maandag 10 juni 2019 @ 12:10:
[...]

Ik had laatst alleen maar problemen met de Warthog en dan vooral met de throttle.

Heb je de USER dir al een keer weggegooid? Raak je wel al je settings kwijt maar het wordt aangeraden tussen updates.
Yep, die heb ik ook al een keer verwijderd. Ik lees ook hier en daar dat de setup van je hotas binnen SC een drama is. Lees dat het onder andere komt door de toewijzing van Win10 tav de usb controller die dan weer je joy en thtl en rud een nummer zou geven.

Ik heb bijvoorbeeld binnen Elite Dangerous geen enkel probleem om de Warthog aan de gang te krijgen. Dit inclusief TM Target ,trac-ir en Voiceattack...
DCS World TM target, track-ir Voiceattack , niet de minste , is ook geen probleem.

Ben wel beniewd naar die nieuwe versie van SC, maar na 6 uur lezen/proberen/downloaden apps/downloaden solarfly wordt het er niet leuker op zeg maar
Raar dat die Warthog zoveel problemen geeft. Met mijn X55 is het gewoon mappen en gaan. Even XML file exporteren zodat ie niet verloren gaat met nieuwe patch.

• Tylocke
mac-rolec schreef op maandag 10 juni 2019 @ 18:09:
Raar dat die Warthog zoveel problemen geeft. Met mijn X55 is het gewoon mappen en gaan. Even XML file exporteren zodat ie niet verloren gaat met nieuwe patch.
Ja eigenlijk best vreemd. Ik weet zeker dat 3.3 nog zeer goed werkte met de Warthog. 3.4 weet ik niet zeker meer helaas. Voorheen dus eigenlijk nooit problemen er mee maar sinds kort dus wel.

Ik merk wel dat ik te veel PTU heb gespeeld met buggy servers en dat ik daarom een beetje uitgeblust ben op de nieuwe versies bekijken. Misschien in de vakantie weer een keer opstarten :)

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• fier0x
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 01-04 20:13
Case_C schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 21:35:
Nieuwe community show, elk kwartaal over de volgende patch.
The Delay Show had een betere titel geweest dan.. :X

Acties:
  • +6Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: september 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat vinden jullie eigenlijk van deze 'talk' shows? Als ik eerlijk moet zijn vind ik het steeds minder interessant en begin steeds meer het idee te krijgen 'jongens houd eens op met lullen en kom nu eens met echte resultaten'. Persoonlijk vind ik het 'talk' show gehalte te veel worden. Steek die recources a.u.b. gewoon in het spel zelf. Eenmaal per week een update in één 'show', is ruim voldoende en niet een 'talk' show over de show van gisteren etc.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cogency
  • Nu online

Cogency

[Team Orion]

Ja kan me echt helemaaaaal niet bekoren.
Ik kijk dan ook gewoon de samenvatting van Noobifier in de hoop dat er wat interessants gezegd is. hehe

YouTube: 3.6 Info - Pillar Talk Team Leaders in 2 Min 26 Sec - #starcitizen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fier0x
Helemaal mee eens. Filler and bad jokes.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Met deze was hij wel aan de late kant @Cogency

De stations zien er ook wel een aardig stuk interessanter uit. Met 3.6 zien we die dus. Het interieur daarvan volgt later. Net zoals de rest-stops destijds ingame zijn gekomen, eerst zonder interieur. welke in een latere patch kwam.

Vanguard is nu ook eindelijk over de gehele lijn geupdate met de bredere ramp. En de lighting in z'n intakes, nu is het wachten op de implementatie van sRGB voor die intakes :+ :Y) .

Acties:
  • +1Henk 'm!
_Dune_ schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 16:26:
Wat vinden jullie eigenlijk van deze 'talk' shows? Als ik eerlijk moet zijn vind ik het steeds minder interessant en begin steeds meer het idee te krijgen 'jongens houd eens op met lullen en kom nu eens met echte resultaten'. Persoonlijk vind ik het 'talk' show gehalte te veel worden. Steek die recources a.u.b. gewoon in het spel zelf. Eenmaal per week een update in één 'show', is ruim voldoende en niet een 'talk' show over de show van gisteren etc.
Eens. Ik kijk alleen nog de samenvattingen van Noobifier. Dan blijf ik prima geinformeerd. De tijd dat ik echt alles op de voet volgde is wel voorbij.

• R4NCOR
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 11:33

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

mac-rolec schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:47:
[...]

Eens. Ik kijk alleen nog de samenvattingen van Noobifier. Dan blijf ik prima geinformeerd. De tijd dat ik echt alles op de voet volgde is wel voorbij.
Zijn er ook een soort kwartaal of halfjaar overzichten eigenlijk? :P Ik heb het afgelopen jaar helemaal niets meer gevolgd van de ontwikkelingen, dus ben een beetje kwijt wat er allemaal gebeurd is en zoek naar de handigste manier om bij te lezen/kijken.

Acties:
  • +2Henk 'm!
@R4NCOR De montly reports geven wel een idee waar ze mee bezig zijn geweest.

De roadmap om te zien wat er geleverd is afgelopen patches, en waar ze nu aan werken.

Levelcap had nog wel een leuk filmpje waarin hij zelf ook na een tijdje weer ingame kwam. Zal lang niet alles nalopen, maar geeft een beetje een idee van de voortgang.

3.6 Is nu ook richting de evocati, met de pastebin voor de patchnotes.

[Voor 17% gewijzigd door Case_C op 18-06-2019 10:18]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Los van alle issues die er al zijn bij de ontwikkeling van SC lijkt het er op dat er nog eentje bij gaat komen. Ditmaal met de Lumberyard engine waar CIG enige tijd geleden naar is overgestapt. Er waren al berichten over de massa ontslagen bij de gamesdivisie van Amazon, en nu lijkt dat dit in grote mate samenhangt met deze game engine waarvan Amazon eigenaar is:

Lumberyard at heart of Amazon Game Studios' development woes

Het blijkt dat de engine door bijna geen enkele gamestudio wordt gebruikt en dat deze niet is ontworpen met multiplayer in gedachten. Dat verklaart ook het een en ander v.w.b. de development woes waar CIG mee te maken heeft lijkt me, en opnieuw een keuze van CIG waarvan je je kan afvragen of ze dit bij de switch vanaf de CryEngine destijds wel goed doordacht hebben.

Mijn voorspelling, Amazon kennende trekken ze binnen afzienbare tijd de stekker uit de ontwikkeling en ondersteuning van Lumberyard (want levert niet genoeg op), CIG gaat nog een tijdje ermee door tot ze erkennen dat het een doodlopend spoor is en opnieuw van engine moeten wisselen. Tegen die tijd is het budget echter op, is er niet genoeg geld meer voor al het rework, en wordt de ontwikkeling van SC/S42 definitief gestaakt.

Excuus voor de zwartkijkerij, maar ik ben inmiddels zó moe van het wachten en de development hell die SC is geworden in de afgelopen 7 jaar. Als ik zo nu en dan een andere triple A game speel en zie wat er in veel beperktere tijd en budget aan product kan worden neergezet (los van de recente 'crunch' discussie) kan ik er met m'n verstand echt niet meer bij waar al dat geld en ontwikkeltijd bij CIG in is gaan zitten. Als early pledger maakt me dat oprecht boos en verdrietig.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Laatst online: 15:00
Ik vraag me ook al een hele tijd af waar 500(!) medewerkers dag in dag uit mee bezig zijn.
In grote lijnen voelt 3.x nog steeds hetzelfde als 2.0 die ik jaren geleden geprobeerd heb (als een buggy tech-demo).
Ik kan me niet meer opbrengen om deze 'game' nog te volgen, zelfs de samenvattingen niet.
Ik probeer het wel weer een keer bij 4.0 of zo. :O

[Voor 9% gewijzigd door DoubleYouPee op 18-06-2019 14:45]

Stel dat Amazon de support voor Lumberyard stopt, zie ik niet in waarom ze een andere engine zouden moeten nemen. Toen Crytek in elkaar stortte zijn ze ook niet van engine veranderd. Daarnaast zullen ze wel van de servers van Amazon gebruik kunnen blijven maken. Daar verdient Amazon bakken met geld mee. Die verdwijnen niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

mac-rolec schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:44:
Stel dat Amazon de support voor Lumberyard stopt, zie ik niet in waarom ze een andere engine zouden moeten nemen. Toen Crytek in elkaar stortte zijn ze ook niet van engine veranderd. Daarnaast zullen ze wel van de servers van Amazon gebruik kunnen blijven maken. Daar verdient Amazon bakken met geld mee. Die verdwijnen niet.
Spreek je jezelf nu niet tegen? Na de teloorgang van Crytek is CIG wel degelijk overgestapt van de CryEngine naar de Lumberyard engine. Een van de voornaamste redenen hiervoor was omdat de Lumberyard engine feitelijk een (specifiek op Amazon diensten aangepaste) in licentie genomen versie van de CryEngine was, en het rework en aanpassingen voor CIG voor de reeds bestaande code voor SC daardoor beperkt bleef.

Als Amazon de stekker uit Lumberyard trekt houdt het waarschijnlijk echter ook op v.w.b. die integratie in Amazon diensten, want daar wordt verder niet meer aan ontwikkeld. Die integratie in hun diensten leveren weliswaar wel geld op zoals je zegt, maar juist omdat buiten CIG geen enkele grote gamedeveloper deze engine gebruikt is iig mijn aanname dat het voor Amazon niet de moeite waard is de engine, de ondersteuning, en de integratie in haar diensten, up to date te houden.

De CryEngine is na de ondergang van Crytek open source geworden en publiek gemaakt op GitHub (waar Amazon het heeft opgepikt voor eigen gebruik). Ik betwijfel of Amazon hetzelfde gaat doen met Lumberyard als zij ermee stoppen. Als ze dat al gaan doen zal CIG dus zelf Lumberyard in beheer moeten gaan nemen, waarbij het de vraag is of ze daar het geld, de resources en kennis voor hebben, en of Amazon borg zal staan voor aanhoudende integratie met hun (cloud)diensten.

Maar goed, veel aannames, dus we moeten het afwachten, maar ik heb er iig geen goed gevoel bij...

[edit] V.w.b. de vrije beschikbaarheid van Lumberyard, I stand corrected… Neemt niet weg dat m'n overige argumenten blijven staan.

[Voor 4% gewijzigd door Weemism op 18-06-2019 18:29]

• Cogency
  • Nu online

Cogency

[Team Orion]

Weemism schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:36:

Het blijkt dat de engine door bijna geen enkele gamestudio wordt gebruikt en dat deze niet is ontworpen met multiplayer in gedachten.
Amazon Game Studios is met twee MMO's bezig, een third person shooter en een MOBA bezig op Lumberyard..
Dus niet gebouwd met multiplayer in gedachte vind ik vreemd, sowieso ook omdat de engine bedoelt was voor crossplay etc....

Daarnaast is Lumberyard zo oud nog niet, en is pas vorig jaar een groot gedeelte beschikbaar geworden voor (indy)developers.

Snap best dat de opstart lastig is en weet ik wat nog meer, maar vind dit maar een vreemd artikel.
(en natuurlijk gebruiken ze voor sommige games andere engines, het wiel opnieuw uitvinden is een stuk duurder dan een licentie nemen ergens anders. :P )

[Voor 32% gewijzigd door Cogency op 18-06-2019 21:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Schijnt ook nog een shooter aan te komen van WarGaming die gebruik maakt van LumberYard. Let wel de studio die er aan werkt bestaat ook uit ex-CryTek personeel die ervaring heeft met de engine. LumberYard, CryEngine 3 is als Patat of Friet :p .

De switch van CryEngine > Lumberyard kan je zien als verhuizen van Nederland naar Belgie, de mensen praten er ongeveer toch dezelfde taal. Als je van CryEngine > Unreal (bijv.) gaat heb je het naar mijn idee meer over verhuizen van NL naar Frankrijk. En laat een groot deel van je personeel alleen NL's praten en geen Frans...

CIG doet naar mijn idee grotendeels zelf aanpassingen aan de engine, daar hebben ze geen overkoepelende support voor nodig. Als je ziet welke tech ze bouwen, daar doet Amazon niets aan. Dus er veranderd vrij weinig als Amazon zou stoppen met Lumberyard.

En integratie van diensten? Waar hebben we het dan over, wat zou van Amazon af komen wat CIG niet zelf levert?

Ik wil die server-meshing nog wel zien gebeuren, maar verder zie ik weinig spannende technische hordes. Zie wel graag eens wat uitbreiding op de gameplay + integratie van het geheel wat betreft economie. Maar ja het krijgt langzaamaan wel steeds meer vorm.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eglaerinion
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 29-03 21:18
DoubleYouPee schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:42:
Ik vraag me ook al een hele tijd af waar 500(!) medewerkers dag in dag uit mee bezig zijn.
In grote lijnen voelt 3.x nog steeds hetzelfde als 2.0 die ik jaren geleden geprobeerd heb (als een buggy tech-demo).
Ik kan me niet meer opbrengen om deze 'game' nog te volgen, zelfs de samenvattingen niet.
Ik probeer het wel weer een keer bij 4.0 of zo. :O
Het is een totaal ander "spel" vergeleken met 2.0.

Maar het merendeel van die 500 man werkt aan de singleplayer campagne en alles wat daar voor nodig is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Laatst online: 15:00
Eglaerinion schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:24:
[...]

Het is een totaal ander "spel" vergeleken met 2.0.

Maar het merendeel van die 500 man werkt aan de singleplayer campagne en alles wat daar voor nodig is.
Realiseer je even dat 2.0 meer dan 3.5 jaar geleden uit kwam, en bedenk dan nog eens of het wel zo "totaal anders" is dan je denkt.
DoubleYouPee schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:47:
[...]

Realiseer je even dat 2.0 meer dan 3.5 jaar geleden uit kwam, en bedenk dan nog eens of het wel zo "totaal anders" is dan je denkt.
Ja het is nog steeds totaal anders.

Ticketsales voor CitCon gaan binnenkort beginnen. Deze week de 1e wave met 4 momenten. Nog niet bekend hoeveel er totaal gaan komen. Maar gezien ze dit wave 1 noemen, en er vorig jaar behoorlijk meer tickets komen, gaan er waarschijnlijk wel meer waves komen.

Noob heeft ook weer een fijne samenvatting van afgelopen vrijdag, over het env. art team.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SG
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 31-03 20:21

SG

SG surft naar info hardewaren

_Dune_ schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 16:26:
Ik volg het van het begin heel periodiek op Elite forums waar voornamelijk afgezeken wordt , maar daar was oud forum lid die vanaf die forum starcitizen ontdekte.
Zoals ik begrijp is die poppenkast om show eromheen gefinancierd door fans. En is voor de hackers die geinterreseerd zijn in game development en specifiek deze game.
MMO van deze orde zijn 10 jaren productie en dan gemeten vanaf reproductie naar full production waar 25 naar 100+ ging. En dan zit je eigenlijk op de helft.
Zelf ben ik niet zo een die play testen leuk vind. Heb liever ook liever gepolijste eind product. En volg die show eromheen amper al vanaf het begin omdat bij zo grote productie publiekelijke progressie met per kwartaal tot jaar.
Het is dat hackers de 10 jaar productie niet willen begrijpen en dat de ergste dit gedrocht gelijk trekt met 2 jaar producties .

Het lijkt mij ook eerder dat big producties niet voor crowdfunding geschikt is als verwachting 5 tot 12 jaar is ipv jaartje of 2.

Daarnaast is de werkelijke progressie vele malen groter omdat er meer branches zijn en grotendeels Hidden Squadron 42 campains Je gaat je verhaal niet volledig spoileren.

Chris Roberts wilt het perfect doen en zolang er cash resources zijn wilt hij het goed doen en dat maakt planning zeer grof. En is het hopen dat als de grens van geld wel in zicht komt dat beleid omslaat naar featurefreeze en voldoende reserve dus op tijd om binnen jaar of binnen rest budget het af te maken.
Dan moet er wel naar strakke planning gaan. Alle R&D Cancelen Zo ook Feasbilitie risk feature droppen en gaan voor een feature sets die volledig onder de knie is. Dan kan er succesvol naar deadline gewerkt worden.

Mocht er genoeg reserves zijn. Of Squadron 42 komt in 2020 / 2021 winsten daarvan kan ook leiden naar zelfde productie beleid van " it's done when its done". Gezien de featureset is 12 jaar ook nog mogelijk.

Ik kijk fijn om half jaar.
Bordgamer vind irritant . En officieel kanaal boring. Lijkt mij leuker om de Alfa bij elke volgende iteratie en wat fix update een test run te geven en dan weer wachten. Ondertussen Battlefield en COD grijs spelen

Ik moet ook een keer eens checken welke shipjes in hangaar in kan rond rennen

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • +1Henk 'm!
De Inside Star Citizen, de laatste voor dit kwartaal. Nu dus weer een paar weken relatieve stilte.

En Noobifier z'n filmpje. Wel opvallend zijn korte no-nonsense filmpjes zijn langer geworden, en de filmpjes van SC korter. Dus opzich lijkt het dat ze met die filmpjes ook meer info in kortere filmpjes stoppen.

Toch wel interessant die kleine stukjes die ze laten zien, wat ze bedoelen met het verbeteren van AI behaviour.
https://www.reddit.com/r/...haracter_from_latest_isc/

En de update van de Carrack, captain quarters:
https://www.reddit.com/r/...ptains_quarters_from_isc/

[Voor 4% gewijzigd door Case_C op 28-06-2019 11:09]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fier0x
Alles wat mij opviel van ISC.. m'n Vanguard lijkt z'n kansloze weapon layout the behouden en zelfs nog wat dikker te worden. Ondanks alle feedback etc. Geen Defender en nu dit. 3.6 is niet mijn patch :(

• Cogency
  • Nu online

Cogency

[Team Orion]

I for one, like my new Vanguard Warden :P

Acties:
  • +2Henk 'm!
Noobifier met een filmpje over het nieuwe flight-model.
TL'DR Hover is leuk en aardig, maar met landen in een landing-bay met een groot schip/slecht zicht is het een no-go. Eens zien hoe ze dat gaan aanpakken.

• Bornhald
FTR ook met een stukje over Hoover mode

Voice-acting nu ook in de PU :) , nog niet helemaal synced. CIG-style.

Monthly Report met SQ42 update staat ook wel eens online:
https://robertsspaceindus...-Monthly-Report-June-2019

Acties:
  • +2Henk 'm!
Uche you don't need more than 4 cores :P. Dus ze scalen nu verder door dan in 2016 :) 12 > 24+ . Eind van het jaar eens zien hoe de 3950x'en het gaan doen.

https://i.redd.it/bml8hgseeg931.png

[Voor 37% gewijzigd door Case_C op 10-07-2019 13:07]

• fier0x
Uche, threadripper hier, je kan zelf ook nog wel wat extra cores gebruiken zo te zien :P Maar die 3950x gaat het prima doen in SC! 16/32 wordt nu al netjes gebruikt.
fier0x schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 02:15:
Uche, threadripper hier, je kan zelf ook nog wel wat extra cores gebruiken zo te zien :P Maar die 3950x gaat het prima doen in SC! 16/32 wordt nu al netjes gebruikt.
Niet mijn CPU, zit nog op een "oude" 4770, maar die gaat binnenkort wel vervangen worden voor een Ryzen 3000. Dat word een 'tussenoplossing', waar dan volgend jaar een 4000 series 12 core voor gehaald word.

Jij hebt dan wel zin in de nieuwe Threadrippers gok ik :P, de geheugen"problemen" die daarin opgelost zijn. Dan zijn die CPU's ook weer echt geschikt om te gamen.

De 2nd wave van CitizenCon tickets gaat volgende week ook in de verkoop. Lijkt er wel op dat dit de laatste wave kan zijn. (Ook belachelijk dat ze dat niet communiceren.. maarja Amerikaanse marketing... het idee geven dat elke wave de laatste kan zijn.)

Alleen vorig jaar stak er natuurlijk wel bovenuit met het totaal aantal tickets. Voorheen was ~600 wel gebruikelijk, dus het kan zomaar zijn dat ze het event niet te groot willen maken. Ik verwacht in ieder geval niet meer dan 1000 tickets.

• fier0x
Ja ze vinden altijd wel een probleem of een lek dat gedicht moet worden. Maar ik hoop vooral dat de volgende generatie nog een keer in hetzelfde moederbord past en ik zo nog een keer een wat "goedkopere" upgrade kan doen. Aan de andere kant als we dan met PCI 4 of zelfs 5 zitten dan zal dat ook wel weer niet 't geval zijn. Gewoon niet nog meer virtuele spaceships kopen en er is weer meer ruimte voor pc upgrades :D

edit: Betekend niet dat ik m'n huidige vleet niet mag shuffelen. Nieuwe event en sale!
https://robertsspaceindus...49-Celebrate-Independence

[Voor 18% gewijzigd door fier0x op 12-07-2019 22:56]

Nieuw filmpje over Gameglass door N00B, loopt ook nog een leuke giveaway deze maand op z'n channel ;) .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cogency
  • Nu online

Cogency

[Team Orion]

Ik gebruik gameglass ook, werkt heel vloeiend. Echt super! geen geneuzel met lettertjes op je keyboard.

Iedereen druk met 3.6? :P
Cogency schreef op zondag 21 juli 2019 @ 11:43:
Ik gebruik gameglass ook, werkt heel vloeiend. Echt super! geen geneuzel met lettertjes op je keyboard.

Iedereen druk met 3.6? :P
Nog geen tijd gehad dit weekend.. druk met foto's. En een nieuwe PC bouwen.

Volgende week vakantie, dan ga ik er wel tijd voor hebben denk ik zo.

De library van ground vehicles word zo ook leuk uitgebreid. Met al die voertuigen krijg je wel de potentie voor area denial op zowel air als ground. Wel benieuwd hoe missiles gaan werken tegen groun vehicles...
https://i.redd.it/eow0mr9lxqb31.png

[Voor 26% gewijzigd door Case_C op 22-07-2019 12:16]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cogency
  • Nu online

Cogency

[Team Orion]

Ik blijf maar ruzie hebben met de quantum drive en het navigatie systeem. Blijft onduidelijk en de QD verdwijnt nogal eens van de HUD....
Ook planetside/in atmosfeer is navigatie een dingetje. Sowieso op 1 ding kunnen selecteren en focussen ipv al de andere locaties in beeld zou fijn zijn.

Maar misschien mis ik iets en kan dat allemaal wel.

• Reyde
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 29-03 23:24
Cogency schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:47:
Ik blijf maar ruzie hebben met de quantum drive en het navigatie systeem. Blijft onduidelijk en de QD verdwijnt nogal eens van de HUD....
Ook planetside/in atmosfeer is navigatie een dingetje. Sowieso op 1 ding kunnen selecteren en focussen ipv al de andere locaties in beeld zou fijn zijn.

Maar misschien mis ik iets en kan dat allemaal wel.
Het helpt een beetje als je weet dat dubbelklik inzoomt op waar je op klikt en dubbel rechtermuis uitzoomt. Los van dat niet echt.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Off topic, maar voor degenen die net als ik in Star Citizen destijds een substituut cq opvolging zagen voor (of daarop hoopten) de Roberts' broertjes' heerlijke Privateer en Freelancer games, is de volgende game wellicht de moeite waard om eens te checken, Rebel Galaxy Outlaw, zolang SC nog niet uit is, (dus tijd genoeg :+ )

RGO komt de 13e uit voor nog geen 25 euro in (helaas) de Epic Game Store.

Zelf ontdekte ik het spel via een Quick Look van gameskanaal Giant Bomb op YouTube, maar er is ook elders genoeg over te vinden.

Tipje dus, ik hoop geen blasfemie :P .

• roepie88
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 31-03 18:38
Weemism schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 20:39:
Off topic, maar voor degenen die net als ik in Star Citizen destijds een substituut cq opvolging zagen voor (of daarop hoopten) de Roberts' broertjes' heerlijke Privateer en Freelancer games, is de volgende game wellicht de moeite waard om eens te checken, Rebel Galaxy Outlaw, zolang SC nog niet uit is, (dus tijd genoeg :+ )

RGO komt de 13e uit voor nog geen 25 euro in (helaas) de Epic Game Store.

Zelf ontdekte ik het spel via een Quick Look van gameskanaal Giant Bomb op YouTube, maar er is ook elders genoeg over te vinden.

Tipje dus, ik hoop geen blasfemie :P .
Gecheckt en gekocht. Topspel.
Bedankt voor de tip!
(y)

• Tylocke
Gaan er nog mensen naar Citizencon? Het is een stuk duurder geworden dan de laatste keer dat ik geweest ben. Vraag me af of het de moeite waard is.

Tylocke schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 09:52:
Gaan er nog mensen naar Citizencon? Het is een stuk duurder geworden dan de laatste keer dat ik geweest ben. Vraag me af of het de moeite waard is.
We gaan nu met een man of 6 dacht ik. Vliegen vanaf A'dam, met een AirBnb voor de overnachting.

De locatie ziet er wel aardig uit, voldoende ruimte voor activiteiten. Maar het auditorium is al niet groot genoeg voor alle bezoekers.. ben dus benieuwd hoe ze dat gaan regelen. Die stationshal zelf zal wel goed gebruikt worden gok ik, gaan we wel meemaken daar.

Er zal wel meer dan genoeg te doen en te zien/spreken zijn om de dag leuk door te komen. Prijs van het ticket was wat hoog, maar qua kosten over het hele reisje valt het wel weer mee. Wou na 2 jaar weer wel eens kijken bij de devs. (In Frankfurt was de eerste keer met die demo's en kleine stands, verwacht dat dat nu nog wat groter is aangepakt.)

• Tylocke
Case_C schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 15:32:
[...]

We gaan nu met een man of 6 dacht ik. Vliegen vanaf A'dam, met een AirBnb voor de overnachting.

De locatie ziet er wel aardig uit, voldoende ruimte voor activiteiten. Maar het auditorium is al niet groot genoeg voor alle bezoekers.. ben dus benieuwd hoe ze dat gaan regelen. Die stationshal zelf zal wel goed gebruikt worden gok ik, gaan we wel meemaken daar.

Er zal wel meer dan genoeg te doen en te zien/spreken zijn om de dag leuk door te komen. Prijs van het ticket was wat hoog, maar qua kosten over het hele reisje valt het wel weer mee. Wou na 2 jaar weer wel eens kijken bij de devs. (In Frankfurt was de eerste keer met die demo's en kleine stands, verwacht dat dat nu nog wat groter is aangepakt.)
Dank voor je antwoord. Mogelijk wacht ik toch tot volgend jaar. Ben benieuwd hoe het is. Kijkend naar het thema kan het over Exploration gaan? Carrack hype?

Tylocke schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 16:55:
[...]

Dank voor je antwoord. Mogelijk wacht ik toch tot volgend jaar. Ben benieuwd hoe het is. Kijkend naar het thema kan het over Exploration gaan? Carrack hype?
Ach een weekendje Manchester is wel zo leuk natuurlijk. Gaan niet alleen voor CitCon, komen een dag eerder aan, zodat we nog wat rond kunnen kijken.

Ja hoop ook wel op wat SQ42, wie weet wat acteurs. Die je wel vaker op die con's ziet lopen voor Q&A's etc.

En exploration zal hopelijk wat gameplay + een ander system inhouden, en de Carrack uiteraard. Dit staat ongeveer daarvoor wel op de planning dacht ik.

• powah33
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 15-03 15:39
Echt bizar hoeveel detail er in dat schip verwerkt zit, heel die tour is wel de moeite waard om te kijken.. Wel een aardige aanslag op de serverload, wat de discussie van performance weer naar voren bracht. N00b heeft daarom weer eens ene video gemaakt over Server Side OCS, dat is wel weer een van de dingen die weer een boost in performance kan geven.

Begreep dat er met PTU's nu ook al getest werd met 150 spelers op de server? Dat gaat de goede kant op voor de playercount, voor ze de server-meshing gereed hebben.

Pagina: 1 ... 72 73 74 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True