Zowel internet en video's zeggen van wel.mvds schreef op maandag 1 september 2025 @ 10:22:
Als je schilden aan staan, dan kan een andere speler toch niet je cargo eraf halen?
Geloof niet alles wat ze op het internet en in video’s zeggen.
It is dangerous out there.
It is dangerous out there.
Ah, ik heb gisteravond de luie methode gebruikt door die missies te doen in de 'Free Fly' Polaris. Parkeren naast het schip dat je moet beschermen en met de point defense turrets en zelf schieten vanuit de manned turret, maak je vlot gehakt van die schepen. Zelfs af en toe dat die fighters zich te pletter vliegen tegen de Polaris, waar de Polaris nu gelukkig weinig last van heeft. Dat is wel eens anders geweest!Robinblitz schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:48:
Ik heb mijn Super Hornet Mk. II gepakt en ben de missies gaan doen waarmee je large cargo ships moet beschermen tegen AI. Meestal zo'n 60-80 SCU voor 15 min werk. Kun je best wel goed aan elkaar chainen. Je moet alleen weel een beetje een prima fighter zijn omdat ze best wel pittig zijn als je solo bent.
Ik ben normaal geen loot goblin, omdat veel loot weinig waarde hebben. De efficiency tussen inkomsten/tijd zijn gewoon slecht bij het looten. Althans voor nu, straks als we resources uit loot kunnen halen, maakt het natuurlijk een ander verhaal. Ik zie dan ook veel video's van snelle runs waarbij mensen de snelste manier lopen om alle kisten te looten in een Onyx facility.
Maar nu heb ik eindelijk een gevoel dat looten wel waard kan zijn. Maar dan niet de kisten snel afgaan en repeat. Nee, je gaat naar de laagste Onyx facility level, want daar spawnen een boel Kopion's. Dood ze allemaal en pak hun irradiated horns op, ga vervolgens met de trap een verdieping hoger, daar spawnen ook een boel Kopion's. Deze horns verkopen voor 34k per stuk in Stanton en 44k per stuk in Pyro. Per Onyx facility run, kan je makkelijk tusssen de 30 a 40 van die hoorns krijgen, wat makkelijk +1 mil aUEC is voor misschien nog geen 15 min werk.
EDIT: Schijnbaar zijn deze prijzen per SCU heb ik al van andere gehoord, wat apart is want ik heb toch echt 600k voor 18 stuks gekregen. Misschien heb ik een nieuwe bug te pakken?
Maar nu heb ik eindelijk een gevoel dat looten wel waard kan zijn. Maar dan niet de kisten snel afgaan en repeat. Nee, je gaat naar de laagste Onyx facility level, want daar spawnen een boel Kopion's. Dood ze allemaal en pak hun irradiated horns op, ga vervolgens met de trap een verdieping hoger, daar spawnen ook een boel Kopion's. Deze horns verkopen voor 34k per stuk in Stanton en 44k per stuk in Pyro. Per Onyx facility run, kan je makkelijk tusssen de 30 a 40 van die hoorns krijgen, wat makkelijk +1 mil aUEC is voor misschien nog geen 15 min werk.
EDIT: Schijnbaar zijn deze prijzen per SCU heb ik al van andere gehoord, wat apart is want ik heb toch echt 600k voor 18 stuks gekregen. Misschien heb ik een nieuwe bug te pakken?
[ Voor 8% gewijzigd door Toonen1988 op 02-09-2025 18:52 ]
Hacker!
EDIT:
En de winnaar van de Ship Showdown 2955 is de RSI Polaris.
https://robertsspaceindus...and-the-winner-is/8233173
EDIT:
En de winnaar van de Ship Showdown 2955 is de RSI Polaris.
https://robertsspaceindus...and-the-winner-is/8233173
All backers will receive a commemorative Polaris-themed holographic banner at this year's Intergalactic Aerospace Expo (IAE) to honor the champion.
Additionally, your top four ships are taking home a prize as well! The Polaris, the Gladiator, the Asgard, and the Zeus ES will all receive new 2955 Best In Show paints when IAE rolls around, along with in-game manufacturer-themed posters! All backers who have these ships in their hangar at the start of Best In Show will receive the paints and posters then. You will also have an opportunity to pick up the ships with their Best in Show prizes included during IAE.
[ Voor 99% gewijzigd door Ves op 02-09-2025 19:08 ]
NL org in het zonnetje gezet in de nieuwsbrief.
:strip_exif()/f/image/prBp0YDaNeASzW6YSKRc8aT7.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/prBp0YDaNeASzW6YSKRc8aT7.png?f=user_large)
De code voor Pirate Week is bekend en kan ingevuld worden op de site. Zie voor info de post op Reddit:
https://www.reddit.com/r/...ode_and_where_to_post_it/.
De beloning:
1 SCU Container met skull decoratie
2 SCU Container met skull decoratie
4 SCU Container met skull decoratie
8 SCU Container met skull decoratie
Toch leuk cadeautje! 😊
De beloning:
Toch leuk cadeautje! 😊
Inderdaad, ik hoor van sommige mensen dat ze teleurgesteld zijn. Maar gratis is gewoon gratis. Ik ga deze containers gebruiken om mijn inventory beter op orde te krijgen.Haay schreef op donderdag 18 september 2025 @ 14:26:
De code voor Pirate Week is bekend en kan ingevuld worden op de site. Zie voor info de post op Reddit:
De beloning:
Toch leuk cadeautje! 😊
Bedankt voor het melden.
En de volgende update
Full 4.3.1 Release Notes
Full 4.3.1 Release Notes
Features and Gameplay
Gameplay
- Onyx Facility Location and Mission Expansion
- MedGel and Medical Bed Respawn Updates
- Dropships & Watch Towers
Ships & Vehicles
- Added New Ships: Apollo Medivac & Apollo Triage
Armor & Ballistic Damage Changes
- Gladius Flight Changes
- Missile Damage Radius Adjustments
Weapons & Items
- VOLT LMG "Fresnel"
- Added FPS Weapons to Lorville's Tammany & Sons Shop
Bug Fixes and Technical Updates
- SC Alpha 4.3.1 contains approximately 160 bug and crash fixes, 31 of which originated from the Issue Council.
- Fixed 6 Client Crashes
- Fixed 2 Server Crashes
Epic!
Kan niet wachten om te spelen. Ik had graag nog wat meer resource drive gedaan - maar het is hoe het is. Heeft iemand trouwens de discord van de org Dutch Republic? Dat is de grootste org van NL - ik had applied echter ik weet niet of die nog actief is.
Kan niet wachten om te spelen. Ik had graag nog wat meer resource drive gedaan - maar het is hoe het is. Heeft iemand trouwens de discord van de org Dutch Republic? Dat is de grootste org van NL - ik had applied echter ik weet niet of die nog actief is.
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
Actief is een groot woordEcological schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 16:34:
Epic!
Ik heb alleen geen invite rechten voor die Discords
Ik wacht even tot 4.3.2 denk ik. De nieuwe missie @ Onyx is bugged. Je moet wat reparaties doen en zooi weg minen, maar SC blijft aangeven dat de pijpen die ik net (zeker weten) 100% heb gerepareerd, lek zijn en de druipsteen die ik moet weghalen (mining tool) komen te snel weer terug en daardoor krijg ik niet alle 4 de pijpen gesloten. Heel irritant.
De missie die erna komt, is niet veel beter. Je moet hendels overhalen en daarna data uit terminals halen, maar de terminals blijven offline, hoe vaak ik de hendels ook overhaal.
Ik begin ook steeds meer gemengde gevoelens te krijgen over SC. Met alle bugs die erin zitten vind ik die toevoegingen van medgel voor bedden en de komende engineering (stuk gaan van gear en componenten) eerder gewoon tijdrovend en vervelend, dan iets aan speelplezier toevoegen. Ze gaan (voor mijn gevoel) steeds verder weg van het QoL aspect en dingen toevoegen die voor mij alleen maar als vervelend aanvoelen.
De missie die erna komt, is niet veel beter. Je moet hendels overhalen en daarna data uit terminals halen, maar de terminals blijven offline, hoe vaak ik de hendels ook overhaal.
Ik begin ook steeds meer gemengde gevoelens te krijgen over SC. Met alle bugs die erin zitten vind ik die toevoegingen van medgel voor bedden en de komende engineering (stuk gaan van gear en componenten) eerder gewoon tijdrovend en vervelend, dan iets aan speelplezier toevoegen. Ze gaan (voor mijn gevoel) steeds verder weg van het QoL aspect en dingen toevoegen die voor mij alleen maar als vervelend aanvoelen.
Ik heb sinds kort NMS opgepakt en als ik vergelijk met hoeveel gemak ik uuuuuuren aan een stuk NMS kan spelen terwijl ik na een uurtje of twee SC echt helemaal zat ben krijg ik echt het idee dat ik iets mis in SC.
Ik zeg niet dat ik NMS beter vind, maar ik heb wel veel meer lol in het spelen van NMS. SC geeft mij op dit moment amper lol
Ik zeg niet dat ik NMS beter vind, maar ik heb wel veel meer lol in het spelen van NMS. SC geeft mij op dit moment amper lol
Ik ben blij met de medgel en ik vind ook dat dit iets is wat in de game moet zitten. Jij zal het misschien vervelend vinden omdat je (mogelijk) geen PvP doet. Maar dit is iets wat echt nodig was. Als een groep in de Hathor cave zit of je bent Stormbreaker aan het doen en je wilt de facility overnemen was dat onmogelijk.mvds schreef op zondag 21 september 2025 @ 15:40:
Ik begin ook steeds meer gemengde gevoelens te krijgen over SC. Met alle bugs die erin zitten vind ik die toevoegingen van medgel voor bedden en de komende engineering (stuk gaan van gear en componenten) eerder gewoon tijdrovend en vervelend,
Orgs vlogen gewoon een Rescue Pisces de cave in, en de org had infinite respawns in de cave tot de Rescue Pisces opgeblazen was. Het was een infinite meat grinder met eindeloze waves van spelers. Ammo raakte ook niet op want de mags die je op je armor had zitten werden elke respawn weer bijgevuld.
Ik vind het een hele goede manier om dit te stoppen EN om nog een money sink toe te voegen. Het is te gemakkelijk geld verdienen en los van schepen kopen is er geen enkele money sink. Medgel is een goede toevoeging.
Overigens kunnen wij beiden Engineering nog niet beoordelen of het goed of slecht is, want het zit nog helemaal niet in de game. Misschien hebben solo schepen wel bijna geen omkijken naar componenten. 9/10 keer overleeft een schip niet eens lang genoeg om mogelijke wear & tear te krijgen.
Klopt, geen oneindig respawnen meer. Nu heeft de gemiddelde grotere groepen meer kapitaal tot hun beschikking dan kleinere groepen en spelers. Maar het geld wat ze ermee terug verdienen, zal niet veel zijn.
Ik moet zelf medgel nog uitproberen en kijken hoe het precies werkt, maar had begrepen dat het ongeveer een ton kost om te respawnen.
[ Voor 13% gewijzigd door Toonen1988 op 22-09-2025 08:16 ]
En als je respawned op je homebase? Goedkoper hopelijk?Toonen1988 schreef op maandag 22 september 2025 @ 08:12:
[...]
Klopt, geen oneindig respawnen meer. Nu heeft de gemiddelde grotere groepen meer kapitaal tot hun beschikking dan kleinere groepen en spelers. Maar het geld wat ze ermee terug verdienen, zal niet veel zijn.
Ik moet zelf medgel nog uitproberen en kijken hoe het precies werkt, maar had begrepen dat het ongeveer een ton kost om te respawnen.
Dan moet je wel weer helemaal richting je hangar, een ship pakken en dan vervolgens helemaal terug vliegen waar je dood bent gegaan.Case_C schreef op maandag 22 september 2025 @ 08:21:
[...]
En als je respawned op je homebase? Goedkoper hopelijk?
Mensen deden continue op hun ship spawnen, waardoor ze vaker binnen een minuut weer terug op de plaats waren waar ze dood zijn gegaan, en dat continue.
Stel voor, jij komt een groep tegen en je schiet ze af. Vervolgens zijn ze er weer allemaal binnen een minuut, en dat continue, eindeloos. Nu kost het hun geld om te spawnen in hun schepen. Spawnen ze op hun homebase, stad of station (wat wel gratis is) duurt het tot wel 15 minuten voordat ze weer terug zijn, of zelfs nog langer.
[ Voor 26% gewijzigd door Toonen1988 op 22-09-2025 08:30 ]
Zodra je mobiele respawn punt vernietigd is of je hebt geen medgel meer, zal hij automatisch terugspringen naar je primary residence waar je gratis respawned.Case_C schreef op maandag 22 september 2025 @ 08:21:
[...]
En als je respawned op je homebase? Goedkoper hopelijk?
Uiteraard ben je wel tijd kwijt aan schip insurance en terug vliegen waar je was.
Met die omschrijving klinkt het eerder een pleister voor het gemis aan org gameplay dan echt een waardevolle toevoeging aan SC als ik eerlijk moet zijn.
Heel eerlijk, ik denk dat ze door dit soort zaken toe te voegen veel casual gamers gaan verliezen. Ik wil niet steeds bezig hoeven te zijn met micromanagement en zo begint het voor mij wel te voelen. Als ik wat uurtjes heb om SC te gaan spelen wil ik niet, naast alle voorbereidingen en het reizen naar mijn hangar en missie locatie maar één missie kunnen doen. Ik wil graag zonder allemaal onderbrekingen een hele missiechain kunnen doen of back to back FPS missies doen. Dat food en water zo snel naar beneden gaat (~50% in een half uurtje spelen) vind ik dan al storend.
Maar als ik mij straks bezig moet gaan houden met gear en schepen (= componenten) die slijtage gaan vertonen enzo, dan is voor mij snel de lol eraf denk ik. Het kost mij nu al heel veel moeite en tijd om schepen te upgraden, als dan mijn zeldzame (= dure) componenten ook nog eens stuk gaan, waarom zou ik dan nog tijd steken in ze te vergaren?
SC moet voor mij wel blijven voelen als een spel en niet aan gaan voelen als werk.
Heel eerlijk, ik denk dat ze door dit soort zaken toe te voegen veel casual gamers gaan verliezen. Ik wil niet steeds bezig hoeven te zijn met micromanagement en zo begint het voor mij wel te voelen. Als ik wat uurtjes heb om SC te gaan spelen wil ik niet, naast alle voorbereidingen en het reizen naar mijn hangar en missie locatie maar één missie kunnen doen. Ik wil graag zonder allemaal onderbrekingen een hele missiechain kunnen doen of back to back FPS missies doen. Dat food en water zo snel naar beneden gaat (~50% in een half uurtje spelen) vind ik dan al storend.
Maar als ik mij straks bezig moet gaan houden met gear en schepen (= componenten) die slijtage gaan vertonen enzo, dan is voor mij snel de lol eraf denk ik. Het kost mij nu al heel veel moeite en tijd om schepen te upgraden, als dan mijn zeldzame (= dure) componenten ook nog eens stuk gaan, waarom zou ik dan nog tijd steken in ze te vergaren?
SC moet voor mij wel blijven voelen als een spel en niet aan gaan voelen als werk.
Persistance heeft imho ook meer ergernis opgeleverd dan dan het "leuk" is. Al die verlaten schepen overal, en dan vooral in de gebieden dat je ze niet mag salvagen vind ik gewoon storend, die flesjes en blikjes die je overal ziet, wat is daar de toevoeging van, behalve van dat het belastend is voor de servers?
Van mij mag een leeg flesje die ik weggooi gewoon despawnen na 10 sec hoor. Als ik tijdens een run van bunker missies ergens een flesje zie liggen die ik zelf 5 bunkers terug weggegooid heb, denk ik echt niet bij mijzelf, oh wat gaaf, hij ligt er nog. Wat is SC toch geweldig dat ze dat doen.
Ik denk er nog niet eens over na. Waar ik wel over na denk zijn die NPCs die gaan warpen, omdat de servers het zwaar hebben.
Van mij mag een leeg flesje die ik weggooi gewoon despawnen na 10 sec hoor. Als ik tijdens een run van bunker missies ergens een flesje zie liggen die ik zelf 5 bunkers terug weggegooid heb, denk ik echt niet bij mijzelf, oh wat gaaf, hij ligt er nog. Wat is SC toch geweldig dat ze dat doen.
Ik denk er nog niet eens over na. Waar ik wel over na denk zijn die NPCs die gaan warpen, omdat de servers het zwaar hebben.
Die blikjes is real world emulation, het is net Amsterdam. 😬mvds schreef op maandag 22 september 2025 @ 10:22:
Persistance heeft imho ook meer ergernis opgeleverd dan dan het "leuk" is. Al die verlaten schepen overal, en dan vooral in de gebieden dat je ze niet mag salvagen vind ik gewoon storend, die flesjes en blikjes die je overal ziet, wat is daar de toevoeging van, behalve van dat het belastend is voor de servers?
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
In Amsterdam despawnen ze ook hoor (lees: meegenomen om in te leverenEcological schreef op maandag 22 september 2025 @ 23:05:
[...]
Die blikjes is real world emulation, het is net Amsterdam. 😬
Godmiljaar, wat ziet Genesis technology toch ziekelijk uit! Dit was toch echt de highlight van Citizencon gisteren. De missie op het laatste van CitizenCon zag er goed uit, waarbij verschillende teams van spelers met elkaar werken.
Nyx (derde system) komt ook volgende maand uit, maar zal nog niet alle content bevatten. Ook Levski komt weer terug!
Paar mooie screens!
:strip_exif()/f/image/28TOyhThIDFs6dPYRJktVEqg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HPVWfRCJqaBreppZIoK4x7lu.jpg?f=fotoalbum_large)
Nyx (derde system) komt ook volgende maand uit, maar zal nog niet alle content bevatten. Ook Levski komt weer terug!
Paar mooie screens!
:strip_exif()/f/image/28TOyhThIDFs6dPYRJktVEqg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HPVWfRCJqaBreppZIoK4x7lu.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 101% gewijzigd door Toonen1988 op 12-10-2025 11:47 ]
Ik ben vooral verrast dat NYX dit jaar al uit komt, ze hebben nu echt de snelheid erin zitten, nu de basis aanwezig is zoals server meshing gaan de ontwikkelingen snel.
Afgelopen jaren zag je al dat het sneller ging maar dit maar goed mensen zullen nog zeggen dat het een scam is...
Met performance gaat ook de goede kant op merk ik.
Gisteren ook CitizenCon gezien.
Afgelopen jaren zag je al dat het sneller ging maar dit maar goed mensen zullen nog zeggen dat het een scam is...
[ Voor 55% gewijzigd door mr_evil08 op 12-10-2025 12:35 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
ftfymr_evil08 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 12:30:
Ik ben vooral verrast dat NYX dit jaar al uit komt, ze hebben nu echt de snelheid erin zitten, nu de basis aanwezig is zoals van server meshing gaan de ontwikkelingen sneller.
Server meshing werkt nog niet zoals het de bedoeling is.
Nou ja, de geluiden van dat het een scam is zullen alleen maar luider worden als ze steeds meer tech gaan pushen wat maar deels af is en deels werkt, in plaats van bugs te fixen.
En wat ze getoond hebben is niks nieuws he, dit soort mooie gescripte filmpjes laten ze elk jaar zien om maar hopium te creëren en nieuwe schepen te verkopen.
En dat ze ook zo mooi durven te roepen dat het aantal open bugreports aan het afnemen zijn... lol... Ja snap ik als ze alles sluiten zonder de bugs opgelost te hebben
Dit is static server meshing en het functioneert, dynamic server meshing komt later.mvds schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 13:27:
[...]
ftfy
Server meshing werkt nog niet zoals het de bedoeling is.
Nou ja, de geluiden van dat het een scam is zullen alleen maar luider worden als ze steeds meer tech gaan pushen wat maar deels af is en deels werkt, in plaats van bugs te fixen.
En wat ze getoond hebben is niks nieuws he, dit soort mooie gescripte filmpjes laten ze elk jaar zien om maar hopium te creëren en nieuwe schepen te verkopen.
En dat ze ook zo mooi durven te roepen dat het aantal open bugreports aan het afnemen zijn... lol... Ja snap ik als ze alles sluiten zonder de bugs opgelost te hebben
Wat betekende het woordje Alpha ook alweer oja...
Ze doen wel zaken wat andere studio's laten liggen, dan mogen ze van mij er langer over doen.
Deze mensen hebben de beginjaren van Star Citizen kennerlijk niet gekend.
De vergelijking met Starfield bijvoorbeeld heb ik nooit begrepen want dat is het totaal niet, Starfield is veel kleiner.
[ Voor 7% gewijzigd door mr_evil08 op 12-10-2025 13:44 ]
Weet ik, maar het gaat wel ver om te zeggen dat server meshing erin zit, wat erin zit is een eerste (en niet zo goed werkende) versie. Dat ze steeds meer instancing gaan toevoegen is ook wel een teken dat ze zelf ook weten dat het niet zo goed werkt. Star Citizen PU werkt alleen maar redelijk wanneer er net een patch is geweest, als de servers een paar dagen in de lucht zijn begint het alweer aan alle kanten te piepen en te kraken. Ze zouden een dagelijkse reboot (inclusief garbage collection, maw; fuck persistance) moeten doen om het speelbaar te houden.mr_evil08 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 13:42:
[...]
Dit is static server meshing en het functioneert, dynamic server meshing komt later.
Wat betekende het woordje Alpha ook alweer oja...
Ze doen wel zaken wat andere studio's laten liggen, dan mogen ze van mij er langer over doen.
Deze mensen hebben de beginjaren van Star Citizen kennerlijk niet gekend.
En kunnen we aub die "maar het is een Alpha" onzin achterwege laten
Dat valt aan één kant best mee. Nyx is nog niet af. Er worden in de loop van volgend jaar nog dingen toegevoegd. Ook hebben de Shiv en Stinger geen gold pass. Dus deze schepen zijn ook nog niet klaar voor engineering omdat ze geen fysieke componenten hebben.mr_evil08 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 12:30:
Ik ben vooral verrast dat NYX dit jaar al uit komt, ze hebben nu echt de snelheid erin zitten, nu de basis aanwezig is zoals server meshing gaan de ontwikkelingen snel.
Het 'lijkt' sneller te gaan, maar heel veel is nog niet af.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Ik kan bijv ook geen enkele missie afronden als ik er iets voor moet inleveren via freight elevator. Items worden geaccepteerd, maar missie wil niet completen. Ik kom dus niet verder in de missie chain en ik krijg ook geen rewards. Dat is 100% reproduceerbaar (bewijs daarvan heb ik ook in IC toegevoegd). De "Investigation"missie van de Power Usage Data heb ik 15 keer gedaan, en 15 keer wil ie niet completen. De drive die ik ervoor moet inleveren heb ik al op alle mogelijke manieren op de lift gelegd (via local inventory, gewoon droppen uit backpack, met de optie "Place", met de tractor beam.. maakt geen verschil). Als ik in een groep zit, dan complete ie voor anderen wel, maar niet voor mij.
Ik zie de helft van de tijd geen missie markers.
Ik kom aan op de missie locatie, ik zie de missie verdergaan en de missie de melding tonen dat ik op d emissie locatie ben. Vervolgens springt de missie weer naar "Go to..." en kan ik niet verder in de missie.
Ik zie vaak geen markers voor mijn teamgenoten.
Route planning in Q mode werkt de helft van de tijd niet (vind gewoon geen route)
QT breekt vaak meerdere keren af onderweg
NPCs die worden gekilled vallen neer, om vervolgens weer op te staan, je te beschieten, om dan nog een keer dood te vallen.
Mijn inventory is soms ineens helemaal leeg, om dan weer terug te zijn, om dan weer leeg te zijn, enz.
Het wisselen van attachments (op bijv de multi tool) kost vaak meerdere pogingen voordat ie pakt. En soms heb ik ook de combinatie dat mijn inventory leeg is als ik van attachment wissel. Dan is het dus hopen dat alles weer terugkomt. Heel fijn als je in een time based missie zit.
Infinity NPC spawns, ook een leuke. Lift gaat open en ipv 3 NPCs komen er soms wel 20 uit, en nog voor je ze dood hebt komt de volgende groep alweer uit de lift, en dat oneindig.
En deze lijst is nog veel langer, en dat zijn stuk voor stuk zaken die ik ZELF tegenkom (en gereport heb op IC)
Elk van bovenstaande zaken komt minimaal één keer voor in elke speelsessie. Zonder uitzondering. En vaak komt een combinatie van deze zaken voor. En hoe langer de servers in de lucht zijn, hoe erger de problemen worden.
Ik zie de helft van de tijd geen missie markers.
Ik kom aan op de missie locatie, ik zie de missie verdergaan en de missie de melding tonen dat ik op d emissie locatie ben. Vervolgens springt de missie weer naar "Go to..." en kan ik niet verder in de missie.
Ik zie vaak geen markers voor mijn teamgenoten.
Route planning in Q mode werkt de helft van de tijd niet (vind gewoon geen route)
QT breekt vaak meerdere keren af onderweg
NPCs die worden gekilled vallen neer, om vervolgens weer op te staan, je te beschieten, om dan nog een keer dood te vallen.
Mijn inventory is soms ineens helemaal leeg, om dan weer terug te zijn, om dan weer leeg te zijn, enz.
Het wisselen van attachments (op bijv de multi tool) kost vaak meerdere pogingen voordat ie pakt. En soms heb ik ook de combinatie dat mijn inventory leeg is als ik van attachment wissel. Dan is het dus hopen dat alles weer terugkomt. Heel fijn als je in een time based missie zit.
Infinity NPC spawns, ook een leuke. Lift gaat open en ipv 3 NPCs komen er soms wel 20 uit, en nog voor je ze dood hebt komt de volgende groep alweer uit de lift, en dat oneindig.
En deze lijst is nog veel langer, en dat zijn stuk voor stuk zaken die ik ZELF tegenkom (en gereport heb op IC)
Elk van bovenstaande zaken komt minimaal één keer voor in elke speelsessie. Zonder uitzondering. En vaak komt een combinatie van deze zaken voor. En hoe langer de servers in de lucht zijn, hoe erger de problemen worden.
My point exactlySacreBleu schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 13:59:
[...]
Het 'lijkt' sneller te gaan, maar heel veel is nog niet af.
Oh ja, en Wikelo is ook bugged. Ik ben al heel veel (ook zeer zeldzame) items kwijtgeraakt, omdat de items wel uit mijn inventory verdwijnen, maar ik de reward niet krijg. Leuk als CIG dan doodleuk steeds meer zaken achter Wikelo zet.
En bij elke patch raak ik items kwijt, en soms zitten daar ook schepen bij.
En bij elke patch raak ik items kwijt, en soms zitten daar ook schepen bij.
En oh ja, als ik dan om hulp vraag via een ticket, dan krijg ik heel leuk te horen dat ik maar een issue moet aanmaken op IC of moet bijdragen aan een bestaande ticket. Want customer support kan niks voor mij doen.
Elk van die zaken die ik noem heeft tientallen IC posts met soms honderden mensen die hetzelfde ervaren.
Maar idd, zoals CR gisteren zei, het aantal open bugs op IC neemt alleen maar af. (dit is gewoon een keiharde leugen)
Elk van die zaken die ik noem heeft tientallen IC posts met soms honderden mensen die hetzelfde ervaren.
Maar idd, zoals CR gisteren zei, het aantal open bugs op IC neemt alleen maar af. (dit is gewoon een keiharde leugen)
Wat is je bron dat het een leugen is?mvds schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 14:14:
En oh ja, als ik dan om hulp vraag via een ticket, dan krijg ik heel leuk te horen dat ik maar een issue moet aanmaken op IC of moet bijdragen aan een bestaande ticket. Want customer support kan niks voor mij doen.
Wat wil je dat een helpdeskmedewerker doet met een ticket?
Vanaf 3.16 tot 4.1 was het echt niet goed spelen, naar mijn mening, ik heb erg leuke momenten meegemaakt, maar ook wel heel veel bugs. Echter ik heb met veel mensen samengespeeld en het verschil is dag en nacht. Het is voor mij en mijn vrienden op dit moment zoveel stabieler, helemaal voor een Alpha.
Jammer dat jij zoveel problemen hebt, maar mijn vrienden en ik ervaren dat totaal niet. Wel echt vervelend dat je 15 keer die missie heb moeten doen, dat is wel erg vervelend.
@mvds Heel veel bugs die jij opnoemt ben ik ook tegengekomen, alleen in lagere frequentie van jou, denk ik. Gelukkig heb ik de eerste fase van de Onyx missies wel kunnen voltooien, hoewel ik sommige missies ook meer dan eens heb moeten doen omdat het voltooien na inleveren niet werkte. Dat je, net zoals bij Wikelo, items als een drive maar op de grond van een freight elevator moet neerleggen en omlaag sturen vind ik persoonlijk een slechte buggy implementatie. Voorheen had je van die kleine cargo hauling missies (met van die 1/8e SCU dozen die je in je armen hield) die je dan in een outpost in zo'n terminal moest plaatsen. Die lijken mij veel geschikter als inleverplek voor zo'n Data Drive.
Ben overigens wel benieuwd naar 4.4 met Nyx erbij. En vooral ook interplanetairy cargo hauling missies. ☺️
Ben overigens wel benieuwd naar 4.4 met Nyx erbij. En vooral ook interplanetairy cargo hauling missies. ☺️
Voor mij is Nyx meer de highlight. Men had niet verwacht dat er nu al een derde systeem zou komen. Al waren de laatste paar weken wel geruchten.Toonen1988 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 11:37:
Godmiljaar, wat ziet Genesis technology toch ziekelijk uit! Dit was toch echt de highlight van Citizencon gisteren. De missie op het laatste van CitizenCon zag er goed uit, waarbij verschillende teams van spelers met elkaar werken.
Zelf heb ik gemengde gevoelens bij CitizenCon Direct. Leuk om de technical design van crafting te zien.
Denk dat het voor mij vooral al dat gepraat van 'Instanced gaming' is. Hoewel ik de reden volledig begrijp.
Vond het vreemd dat er niks van Social was getoond. Iets dat bij mij bovenaan staat voor het QoL mantra van dit jaar.
Denk ook dat de release van 3 schepen ervoor gezorgd heeft dat het niet (al te) negatief werd ontvangen. En de TP voor crafting dit jaar nog komt.
Hoewel je al een horde mensen online had die super negatief waren.
Hoop dat dit betekent dat de Vulkan TP klaar is en het met 4.4 komt.
Grappig, ik zei precies hetzelfde tijdens een watch party dat ik social mistte. Al is het maar een kleine QoL als mensen zoeken in de lijst en mensen in global blokkeren. Dat lijkt me wel heel fijn!Ves schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 15:29:
[...]
Voor mij is Nyx meer de highlight. Men had niet verwacht dat er nu al een derde systeem zou komen. Al waren de laatste paar weken wel geruchten.
Zelf heb ik gemengde gevoelens bij CitizenCon Direct. Leuk om de technical design van crafting te zien.
Denk dat het voor mij vooral al dat gepraat van 'Instanced gaming' is. Hoewel ik de reden volledig begrijp.
Vond het vreemd dat er niks van Social was getoond. Iets dat bij mij bovenaan staat voor het QoL mantra van dit jaar.
Denk ook dat de release van 3 schepen ervoor gezorgd heeft dat het niet (al te) negatief werd ontvangen. En de TP voor crafting dit jaar nog komt.
Hoewel je al een horde mensen online had die super negatief waren.
Hoop dat dit betekent dat de Vulkan TP klaar is en het met 4.4 komt.
Verder, prima CitizenCon imo.
8/10 krijgt die van mij, Genesis is amazing!
@Haay haha ja die "postbussen" waren leuk!
Mijn bron? Issue counsil, je kan daar gewoon zien hoeveel issues er zijn
Als je, door een niet werkende gameplay loop, items kwijtraakt of niet krijgt en je dat kan aantonen, dan kunnen ze je die toekennen.Wat wil je dat een helpdeskmedewerker doet met een ticket?
Ik speel vaak samen met streamers (ik stream zelf ook) en wij komen die zaken allemaal tegen, elk van de mensen met wie ik samenspeel, in verschillende regios, op verschillende tijden. Het leuke is dus ook dat je die bugs terug kan zien in de VODs op Twitch.Vanaf 3.16 tot 4.1 was het echt niet goed spelen, naar mijn mening, ik heb erg leuke momenten meegemaakt, maar ook wel hel veel bugs. Echter ik heb met veel mensen samengespeeld en het verscil is dag en nacht. Het is voor mij en mijn vrienden op dit moment zoveel stabieler, helemaal voor een Alpha.
Jammer dat jij zoveel problemen hebt, maar mijn vrienden en ik ervaren dat totaal niet. Wel echt vervelend dat je 15 keer die missie heb moeten doen, dat is wel erg vervelend.
Dus als je het stabieler zijn bekijkt door het aantal crashes to desktops, of 30Ks. Ja, dan is het inderdaad stabieler geworden. Maar het aantal bugs is echt niet afgenomen. Sterker nog, het aantal bugs die het afronden van missies tegenhouden, is alleen maar meer geworden.
[ Voor 9% gewijzigd door mvds op 12-10-2025 15:49 ]
Een fatsoenlijk trade window voor Wikelo zou al beter zijn. Of het gewoon in de local inventory plaatsen en vanuit daar aan Wikelo kunnen geven. Alles beter dan die handeling van de lift. Wie dat bedacht heeft... echt... sjonge jonge. En dat kan dan ook gebruikt worden voor het inleveren van normale (niet Wikelo) missie items.Haay schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 15:27:
@mvds Heel veel bugs die jij opnoemt ben ik ook tegengekomen, alleen in lagere frequentie van jou, denk ik. Gelukkig heb ik de eerste fase van de Onyx missies wel kunnen voltooien, hoewel ik sommige missies ook meer dan eens heb moeten doen omdat het voltooien na inleveren niet werkte. Dat je, net zoals bij Wikelo, items als een drive maar op de grond van een freight elevator moet neerleggen en omlaag sturen vind ik persoonlijk een slechte buggy implementatie. Voorheen had je van die kleine cargo hauling missies (met van die 1/8e SCU dozen die je in je armen hield) die je dan in een outpost in zo'n terminal moest plaatsen. Die lijken mij veel geschikter als inleverplek voor zo'n Data Drive.
Maar dat ze vasthouden aan het systeem met d elift heeft (gokje) denk ik te maken met het feit dat liften al jaaaaaaren voor problemen zorgen en ze zoveel mogelijk data erover willen verzamelen. Vandaar ook het resource drive event wat volledig om liften draaide.
En ik heb meerdere actieve account (eentje voor het streamen met alleen een starter pack, eentje voor het zelf spelen met heel veel spullen), en op het ene (streaming) account heb ik veel minder last van deze bugs, kan ik idd ook gewoon de missies afmaken, op mijn hoofdaccount gaat het steeds mis.
[ Voor 7% gewijzigd door mvds op 12-10-2025 15:47 ]
Ik ben ook meerdere van deze bugs tegengekomen, maar zijn weken/maanden geleden of komen zelden voor. De enige game breaking bug die ik als laatste heb gehad zijn de fridge elevators die bugged waren op het begin van de overdrive event, die nu pas geleden afgelopen is. In deze de tekst die @mvds heeft gepost zitten bugs die ik echt al weken zo niet maanden niet meer tegen ben gekomen.Haay schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 15:27:
Voor de rest heb ik totaal geen enkel problemen met Star Citizen. Najah, soms dat de QT route niet kan worden uitgeze. Maar dan is het gewoon blijven rammen op de knop en uiteindelijk pakt die.
Ja, heb nu een probleem dat het kopieren van mijn account richting PTU niet werkt. Het systeem blijkt schijnbaar overbelast te zijn. Maargoed, het is maar de PTU.
[ Voor 8% gewijzigd door Toonen1988 op 12-10-2025 15:51 ]
Ik kom die bugs in de huidige versie nog tegen, zoals ik al zei, in ELKE gamesessie. En niet alleen ik, ook de mensen met wie ik samen speel.
Ook staan van al die bugs nog steeds Issue Counsil topics open, dus ik ben echt niet alleen hierin.
Ook staan van al die bugs nog steeds Issue Counsil topics open, dus ik ben echt niet alleen hierin.
Misschien een character reset o.i.d laten uitvoeren op dat hoofdaccount?mvds schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 15:45:
En ik heb meerdere actieve account (eentje voor het streamen met alleen een starter pack, eentje voor het zelf spelen met heel veel spullen), en op het ene (streaming) account heb ik veel minder last van deze bugs, kan ik idd ook gewoon de missies afmaken, op mijn hoofdaccount gaat het steeds mis.
In mijn dagelijkse werk kom ik ook wel eens tegen dat gebruikers de meest rare problemen hebben, die andere gebruikers met dezelfde rechten en applicaties niet hebben. Dan ligt het dus niet aan ontbrekende rechten of problemen met de applicatie, maar puur in het gebruikersprofiel van die gebruiker. Een profiel-reset waarbij alles op dat profiel weer op default wordt gezet is dan meestal de oplossing. Zoeken naar WAT precies binnen het profiel die problemen veroorzaakt is dan als zoeken naar een speld in een hooiberg, en gewoon de tijd en moeite die het kost niet waard.
Heb ik zelf al gedaan via de repair optie en heb ik ook al om gevraagd aan het support team, maar het helpt niet.Haay schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 15:52:
[...]
Misschien een character reset o.i.d laten uitvoeren op dat hoofdaccount?
In mijn dagelijkse werk kom ik ook wel eens tegen dat gebruikers de meest rare problemen hebben, die andere gebruikers met dezelfde rechten en applicaties niet hebben. Dan ligt het dus niet aan ontbrekende rechten of problemen met de applicatie, maar puur in het gebruikersprofiel van die gebruiker. Een profiel-reset waarbij alles op dat profiel weer op default wordt gezet is dan meestal de oplossing. Zoeken naar WAT precies binnen het profiel die problemen veroorzaakt is dan als zoeken naar een speld in een hooiberg, en gewoon de tijd en moeite die het kost niet waard.
Ik heb zelfs de devs al uitgenodigd om mee te kijken als ik een sessie stream, zodat ze het probleem zelf kunnen zien. Op die uitnodiging heb ik nog geen reactie gehad. (misschien komt dat nog)
Het zou te maken kunnen hebben (geen idee) met hoe lang het account al bestaat en hoeveel transacties ermee gedaan zijn. Ik heb items gegift, items gekregen, items gekocht, items gerefund, items omgesmolten en de store credit weer gebruikt, enz. Misschien heeft dat mijn account corrupt gemaakt, ik weet het niet.
Dat lijkt mijn sterk, want mijn account is ook al 12 jaar oud. Er zijn periodes dat er inderdaad veel problemen zijn, hoofdzakelijk na het begin van een event. Maar na een aantal dagen is het gewoon weer speelbaar. Het is inderdaad hatelijk als je op het begin van een event even wilt spelen. Maar ze lossen het wel altijd op in een aantal dagen.mvds schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 15:56:
[...]
Heb ik zelf al gedaan via de repair optie en heb ik ook al om gevraagd aan het support team, maar het helpt niet.
Ik heb zelfs de devs al uitgenodigd om mee te kijken als ik een sessie stream, zodat ze het probleem zelf kunnen zien. Op die uitnodiging heb ik nog geen reactie gehad. (misschien komt dat nog)
Het zou te maken kunnen hebben (geen idee) met hoe lang het account al bestaat en hoeveel transacties ermee gedaan zijn. Ik heb items gegift, items gekregen, items gekocht, items gerefund, items omgesmolten en de store credit weer gebruikt, enz. Misschien heeft dat mijn account corrupt gemaakt, ik weet het niet.
Van de hele rits problemen die je hebt aangegeven, zie ik maar één enkel terug komen en dat is het uitzetten van een route. Maar dan is het gewoon een aantal keer erop drukken en uiteindelijk pakt die. Dit probleem hebben diverse mensen die ik ken, maar de rest is echt al weken geleden dat wij die hebben gezien.
[ Voor 3% gewijzigd door Toonen1988 op 12-10-2025 16:24 ]
Vrij eenvoudig uitloggen en na x periode terugkomen of andere zaken doen in het spel.mvds schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 15:52:
Ik kom die bugs in de huidige versie nog tegen, zoals ik al zei, in ELKE gamesessie. En niet alleen ik, ook de mensen met wie ik samen speel.
Zelf heb ik weinig last van bugs maar ik zoek ook niet steeds de nieuwste zaken op die recent zijn toegevoegd.
Ik ben zelf ook niet veel bugs tegengekomen.
Wel tijdens stormbreaker waar de deuren van de hangaren voor de Ikti niet wilde opnemen.
Daarna was er een geval waar we niet alles konden looten na de boss battle. Dat was een domper.
Verder komt het nog voor dat mijn schip half in de hangar glitched. Ik moet dan uit de hangar en daarna een ASOP gebruiken om het schip weer te storen.
Ook werkte Salvaging niet lekker. Bij veel contracten wilt het schip niet spawnen. Irritant want je betaalt wel 50k om de locatie te krijgen. Dus na vier keer had ik mijn buik vol en heb ik de Reclaimer gemelt.
Wel tijdens stormbreaker waar de deuren van de hangaren voor de Ikti niet wilde opnemen.
Daarna was er een geval waar we niet alles konden looten na de boss battle. Dat was een domper.
Verder komt het nog voor dat mijn schip half in de hangar glitched. Ik moet dan uit de hangar en daarna een ASOP gebruiken om het schip weer te storen.
Ook werkte Salvaging niet lekker. Bij veel contracten wilt het schip niet spawnen. Irritant want je betaalt wel 50k om de locatie te krijgen. Dus na vier keer had ik mijn buik vol en heb ik de Reclaimer gemelt.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
De developers gaan natuurlijk niet meekijken, zijn ze veel te druk mee!mvds schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 15:56:
[...]
Heb ik zelf al gedaan via de repair optie en heb ik ook al om gevraagd aan het support team, maar het helpt niet.
Heb je een voorbeeld van je melding bij de issue council met filmpje? De issue councils met bewijs en veel contributions doen het altijd goed. Als je een linkte stuurt naar een issue council dan wil ik best wel helpen mee te reproduceren!
Dit is de meest recente: https://issue-council.rob...TIZEN/issues/STARC-169257Ecological schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 19:22:
[...]
De developers gaan natuurlijk niet meekijken, zijn ze veel te druk mee!
Heb je een voorbeeld van je melding bij de issue council met filmpje? De issue councils met bewijs en veel contributions doen het altijd goed. Als je een linkte stuurt naar een issue council dan wil ik best wel helpen mee te reproduceren!
Hier ben ik een volledige set aan Gheist ASD Armor kwijtgeraakt
En deze is van de Power Usage Data: https://issue-council.rob...TIZEN/issues/STARC-178039
[ Voor 9% gewijzigd door mvds op 12-10-2025 19:39 ]
mvds schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 19:36:
[...]
Dit is de meest recente: https://issue-council.rob...TIZEN/issues/STARC-169257
Hier ben ik een volledige set aan Gheist ASD Armor kwijtgeraakt
En deze is van de Power Usage Data: https://issue-council.rob...TIZEN/issues/STARC-178039
/f/image/Rxe44j39kP0joIfXnRGnwxiG.png?f=fotoalbum_large)
Ah wat top van je evidence, jammer dat de QA het niet kan reproduceren. Hopelijk kunnen ze het fixxen in de volgende patch.
Ik had die melding gezien idd, vandaar dat ik ze ook heb uitgenodigd om mee te kijken met mij. Bij mij treed die bug namelijk 100% van de tijd op.Ecological schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 20:29:
[...]
[Afbeelding]
Ah wat top van je evidence, jammer dat de QA het niet kan reproduceren. Hopelijk kunnen ze het fixxen in de volgende patch.
Dit is de missie in Onyx neem ik aan? Probeer hem eens bij Baijini te starten en bij ArcCorp af te ronden. Ik had deze bug bij Hurston (5x geprobeerd) maar bij ArcCorp werkte het meteen en ronde de missie meteen af en kon ik door.mvds schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 14:02:
Ik kan bijv ook geen enkele missie afronden als ik er iets voor moet inleveren via freight elevator. Items worden geaccepteerd, maar missie wil niet completen. Ik kom dus niet verder in de missie chain en ik krijg ook geen rewards. Dat is 100% reproduceerbaar (bewijs daarvan heb ik ook in IC toegevoegd). De "Investigation"missie van de Power Usage Data heb ik 15 keer gedaan, en 15 keer wil ie niet completen. De drive die ik ervoor moet inleveren heb ik al op alle mogelijke manieren op de lift gelegd (via local inventory, gewoon droppen uit backpack, met de optie "Place", met de tractor beam.. maakt geen verschil). Als ik in een groep zit, dan complete ie voor anderen wel, maar niet voor mij.
Ik ben niet zo'n groot fan van instanced missie's, tenzij onder bepaalde voorwaarde. Ik hoop dan ook dat instanced missie's heel erg gelimiteerd blijven en het niet de norm word.Haay schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 14:14:
Dit is wel een mooi overzicht wat gaat komen:
[Afbeelding]
Ik kijk uit naar:
- jump gate nemen naar Nyx en Levski voor het eerst bezoeken
- Siege of Orison als instanced missie, en andere instanced missies
- inter-system hauling contracten
- 'every day' contracten voor mining en salvage
- crafting
Zelfde met jump point van Stanton naar Nyx. Ik hoop dat dit tijdelijk is en niet permanent.
Uhhhh, wacht, Jump point van Stanton naar Nyx? Dat had ik even niet meegekregen? Waarom niet alleen van Pyro naar Nyx, zoals het in de Starmap ook staat aangegeven? Of gaat die ook werken, zodat er een driehoek komt tussen Stanton - Nyx - Pyro ?Robinblitz schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 14:39:
Zelfde met jump point van Stanton naar Nyx. Ik hoop dat dit tijdelijk is en niet permanent.
Is tijdelijk tot de rest komt van de Starmap.Haay schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 14:56:
[...]
Uhhhh, wacht, Jump point van Stanton naar Nyx? Dat had ik even niet meegekregen? Waarom niet alleen van Pyro naar Nyx, zoals het in de Starmap ook staat aangegeven? Of gaat die ook werken, zodat er een driehoek komt tussen Stanton - Nyx - Pyro ?
[ Voor 5% gewijzigd door mr_evil08 op 13-10-2025 15:02 ]
Aangezien ze problemen blijven houden met performance in de huidige implementatie van server meshing, die ze maar niet opgelost lijken te krijgen, denk ik wel dat het een blijvertje is. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom we blijven steken op 650 mensen per server/shard.Robinblitz schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 14:39:
[...]
Ik ben niet zo'n groot fan van instanced missie's, tenzij onder bepaalde voorwaarde. Ik hoop dan ook dat instanced missie's heel erg gelimiteerd blijven en het niet de norm word.
En zelfs dat is al op het randje, want je merkt dat de server het echt wel moeilijk hebben als ze langer dan een dag in de lucht zijn. Ik zie ook zelden een server fps van meer dan 10, terwijl verse (en lege) servers nog wel eens een server fps van 30 hebben. Zodra het aantal spelers toeneemt, dan zie je de server fps flink inzakken.
Nou moet ik zeggen dat het nog best speelbaar is met een server fps van 10, maar je merkt er wel effecten van zoals haperingen bij het openen (en/of gebruiken) van inventory, warpende NPCs, desync issues, enz
PES vindt ik ook grote onzin op space stations net als blikjes overal blijven liggen, dit belast de zaak enorm.
[ Voor 16% gewijzigd door mr_evil08 op 13-10-2025 15:10 ]
PES buiten de persoonlijke hangars en schepen vind ik ook onzin. Zoals al eerder aangegeven zouden ze van mij best een regelmatige garbage collection mogen doen en alles despawnen wat geen onderdeel is van de vaste inventory.mr_evil08 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 15:10:
PES vindt ik ook grote onzin op space stations net als blikjes overal blijven liggen, dit belast de zaak enorm.
En de vaste inventory mag wat mij betreft ook echt vast zijn, zoals die stomme ziekenhuiskarretjes die je steeds overal in gangpaden ziet liggen. Met 500+ mensen op een server is er altijd wel minimaal één die het leuk vind om die op een plek te zetten waar ie de doorgang blokkeert.
Het is niet alleen de performance. Ook om speler de kans te geven missies af te maken, zonder dat een idioot halverwege erin springt en je hierdoor je missie niet kan afmaken.mvds schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 15:03:
[...]
Aangezien ze problemen blijven houden met performance in de huidige implementatie van server meshing, die ze maar niet opgelost lijken te krijgen, denk ik wel dat het een blijvertje is. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom we blijven steken op 650 mensen per server/shard.
En zelfs dat is al op het randje, want je merkt dat de server het echt wel moeilijk hebben als ze langer dan een dag in de lucht zijn. Ik zie ook zelden een server fps van meer dan 10, terwijl verse (en lege) servers nog wel eens een server fps van 30 hebben. Zodra het aantal spelers toeneemt, dan zie je de server fps flink inzakken.
Nou moet ik zeggen dat het nog best speelbaar is met een server fps van 10, maar je merkt er wel effecten van zoals haperingen bij het openen (en/of gebruiken) van inventory, warpende NPCs, desync issues, enz
Op de server waar ik de laatste tijd op speelde zag ik het nauwelijks onder de 10 komen. Gemiddeld 24. En servers die het zwaar hadden gemiddeld 12.
Het is wel een dip van wat ik daarvoor had. Toen zat ik gemiddeld op 28.
Is het niet een idioot die ervoor zorgt dat ik mijn missie niet kan afmaken, dan is het wel een bug
Deze snap ik niet echt. Ik ben wel heel erg fan van instances missies vanwege de vele verschillende manieren dat dit kan worden toegepast! Ik ben geen PvPer en wil eigenlijk alleen maar lekker missies doen met vrienden. Wel hoop ik dat er ook veel PvP content komt, zodat er voor ieders wat wils is!Robinblitz schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 14:39:
[...]
Ik ben niet zo'n groot fan van instanced missie's, tenzij onder bepaalde voorwaarde. Ik hoop dan ook dat instanced missie's heel erg gelimiteerd blijven en het niet de norm word.
Omdat het direct tegen hetgeen in gaat wat CIG altijd beloofd heeft. Open world en open PvP. Waar je ten alle tijden mensen kunt tegenkomen en je veiligheid gewaarborgd word (hi-sec, mid-sec, null-sec) door NPC patrols (zijn al een tijd uit de game verwijderd en worden reworked) en/of eigen escort meebrengen (lees: player/org contracts).Ecological schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 23:32:
[...]
Deze snap ik niet echt. Ik ben wel heel erg fan van instances missies vanwege de vele verschillende manieren dat dit kan worden toegepast! Ik ben geen PvPer en wil eigenlijk alleen maar lekker missies doen met vrienden. Wel hoop ik dat er ook veel PvP content komt, zodat er voor ieders wat wils is!
Instancing is goed voor missie's zoals de New Player Experience, Project Hyperion (en andere Onyx missie's) en Siege of Orison. Zegmaar, missie's waar een story aan verbonden zit en waar de focus ligt op audio logs, voiced NPCs etc.
Mijn eerste Project Hyperion run met een org mate bijvoorbeeld werd vernaggeld omdat er in dezelfde facility een aantal "speedrunners" ook er mee bezig waren om armors te farmen. Hierdoor konden wij niet echt focusen en/of genieten van de missie want als je achterop raakte had je en geen loot... En alle puzzles waren al voor je gedaan. Erg zonde.
Maar als je het hebt over missie's zoals Hathor, JumpTown, (PvE) bounties, cargo hauling, mining, mercenary etc. Dat mag gewoon lekker allemaal open world blijven voor de emergent gameplay die beloofd is. En (in gevallen als cargo/mining/salvaging) om het risico te lopen om spelers tegen te komen die al te graag jouw cargo willen hebben. Dit zal op ten duur mitigated worden wanneer de patrols weer terug toegevoegd worden en player emergency beacons. Stanton hoort namelijk Hi-Sec te zijn waar je veel UEE/corporate patrols tegen komt (en die waren er vroeger ook) die de veiligheid van spelers kunnen garanderen.
Pyro daarintegen is Null-Sec en zou 0,0 veiligheids garanties moeten hebben voor spelers.
Als je heel veel missie's instanced gaat maken kun je net zo goed een singleplayer/co-op game gaan spelen en geen MMORPG.
"A game for everyone, is a game for no one."
Gisteravond samen met een andere Nederlander gespeeld, waar ik sinds vorige week al eens mee gespeeld had. Hij is nog erg nieuw in Star Citizen, maar heeft wel ervaring met bv. Starfield en Space Engineers. Heb al een paar Onyx missies samen met hem gedaan. Gisteravond wilden we weer verder gaan met zijn Onyx missies en kwamen we meerdere bugs tegen:
- P2M1 (Energy Anomaly Data) ... Ik repareer de buis en laat hem de data downloaden. Ik zie dat hij de disk uit de terminal pakt en in z'n backpack stopt. We verlaten de facility, vliegen naar Port Tressler, landen in de hangar, ik zeg tegen hem: haal de disk uit je backpack en plaats het op de bodem van de cargo elevator. Hij: ik heb geen disk in mijn backpack? 😠 Oftwel, disk weg, en missie afronden niet mogelijk. Missie gecancelled.
- P2M1 opnieuw geaccepteerd. Naar andere Onyx facility gevlogen. Ik vloog in zijn Intrepid terwijl hij aan het tafeltje zat. Toen ik de facility naderde op nog zo'n 8km en switchte van NAV naar SCM mode stond hij op en viel prompt door de vloer van z'n schip 😠. Naast z'n lichaam geland en met m'n med-gun hem weer gerevived, daarna in de med-station in ASD facility laten genezen. Dit keer zelf maar de disk met data in mijn backpack gedaan, en terug in Port Tressler de disk op de grond gelegd en hem via tractor beam op de vloer van de cargo elevator laten leggen waarna de missie succesvol voltooide. *phew*
- P2M2 (Security Data) missie geaccepteerd. Hij vloog naar de facility maar ik zou landen zodat de hangar van mij zou zijn. Stil hangend in de lucht nabij de ASD facility staat hij op maar botst vervolgens tegen mij aan terwijl ik vanuit de leefruimte naar de pilotenstoel loop. Ik val door de vloer van zijn Intrepid... 😠 splat op de grond. Hij heeft geen med-gun en kan mijn med-gun niet pakken, dus mij niet reviven. *zucht* Wakker geworden in ziekenhuis in Lorville, met ander schip weeer naar die ASD facility gevlogen, samen de missie vervolgd.
* retrieve blank data drive from desk --> check (in mijn backpack, geverifieerd)
* trap omlaag om bij terminal data te uploaden ... Mijn backpack is leeg. Lag met laden van inventory... Vuurgevechten met veel NPCs. Deel van inventory van mijn backpack komt terug maar die lege disk blijft verdwenen.😠 Accepteren dat we de missie niet kunnen voltooien, dus naar de exit. Bij de lift naar de lobby aangekomen stappen we in, en hij valt door de bodem van de lift richting het niets. 😠 Dat was het punt waarop we maar besloten te stoppen (het was intussen ook al 23:30 uur).
Overigens, om aan te haken over de open vs instanced discussie... Toen we voor de P2M2 missie aankwamen hoorden we op een dieper niveau geschiet en wisten we dus dat er nog minimaal een andere menselijke speler aanwezig was. Het verhoogt wel de spanning omdat je niet goed weet of het een NPC of een mens is die op je schiet. Mijn medespeler zag iemand lopen en schoot uit reflex, waarna hij een CS2 aan z'n broek kreeg. Dat vind ik persoonlijk wel een minpunt, dat er geen enkele indicatie is of een figuur in armor met getrokken wapen die je in de verte ziet een mens of een NPC is.
- P2M1 (Energy Anomaly Data) ... Ik repareer de buis en laat hem de data downloaden. Ik zie dat hij de disk uit de terminal pakt en in z'n backpack stopt. We verlaten de facility, vliegen naar Port Tressler, landen in de hangar, ik zeg tegen hem: haal de disk uit je backpack en plaats het op de bodem van de cargo elevator. Hij: ik heb geen disk in mijn backpack? 😠 Oftwel, disk weg, en missie afronden niet mogelijk. Missie gecancelled.
- P2M1 opnieuw geaccepteerd. Naar andere Onyx facility gevlogen. Ik vloog in zijn Intrepid terwijl hij aan het tafeltje zat. Toen ik de facility naderde op nog zo'n 8km en switchte van NAV naar SCM mode stond hij op en viel prompt door de vloer van z'n schip 😠. Naast z'n lichaam geland en met m'n med-gun hem weer gerevived, daarna in de med-station in ASD facility laten genezen. Dit keer zelf maar de disk met data in mijn backpack gedaan, en terug in Port Tressler de disk op de grond gelegd en hem via tractor beam op de vloer van de cargo elevator laten leggen waarna de missie succesvol voltooide. *phew*
- P2M2 (Security Data) missie geaccepteerd. Hij vloog naar de facility maar ik zou landen zodat de hangar van mij zou zijn. Stil hangend in de lucht nabij de ASD facility staat hij op maar botst vervolgens tegen mij aan terwijl ik vanuit de leefruimte naar de pilotenstoel loop. Ik val door de vloer van zijn Intrepid... 😠 splat op de grond. Hij heeft geen med-gun en kan mijn med-gun niet pakken, dus mij niet reviven. *zucht* Wakker geworden in ziekenhuis in Lorville, met ander schip weeer naar die ASD facility gevlogen, samen de missie vervolgd.
* retrieve blank data drive from desk --> check (in mijn backpack, geverifieerd)
* trap omlaag om bij terminal data te uploaden ... Mijn backpack is leeg. Lag met laden van inventory... Vuurgevechten met veel NPCs. Deel van inventory van mijn backpack komt terug maar die lege disk blijft verdwenen.😠 Accepteren dat we de missie niet kunnen voltooien, dus naar de exit. Bij de lift naar de lobby aangekomen stappen we in, en hij valt door de bodem van de lift richting het niets. 😠 Dat was het punt waarop we maar besloten te stoppen (het was intussen ook al 23:30 uur).
Overigens, om aan te haken over de open vs instanced discussie... Toen we voor de P2M2 missie aankwamen hoorden we op een dieper niveau geschiet en wisten we dus dat er nog minimaal een andere menselijke speler aanwezig was. Het verhoogt wel de spanning omdat je niet goed weet of het een NPC of een mens is die op je schiet. Mijn medespeler zag iemand lopen en schoot uit reflex, waarna hij een CS2 aan z'n broek kreeg. Dat vind ik persoonlijk wel een minpunt, dat er geen enkele indicatie is of een figuur in armor met getrokken wapen die je in de verte ziet een mens of een NPC is.
Heel eerlijk, ik vind dat dat juist is zoals het hoort. Geen friendly/enemy markers. Niet aan het handje genomen worden.Haay schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 09:24:
Dat vind ik persoonlijk wel een minpunt, dat er geen enkele indicatie is of een figuur in armor met getrokken wapen die je in de verte ziet een mens of een NPC is.
Dat ze voor bunker missies de friendlies een marker gegeven hebben vind ik echt een gigantisch minpunt. (de marker werkt soms ook niet eens goed waardoor friendly units geen marker hebben) Die markers mogen ze wat mij betreft volledig verwijderen uit SC
Maar het door de bodem van een schip vallen is een leuke ja, ook door de bodem van een lift vallen. Vooral in Onyx facilities heb ik dat al een paar keer gehad, als je in een groep speelt en je staat met z'n allen in de lift, vooral stil blijven staan want als je botst met een andere speler is de kans groot dat je door de lift heen valt.
Vind het helemaal mooi dat er nu ook instanced missie locaties. Zie dat in de toekomst ook nog wel schaalbaar met de keuze van PvP tot PvE.
Vorig jaar was dit al aangekondigd dus op zich geen verassing.
Gameplay die snel toegankelijk is en qua voorbereiding gewoon op 1 locatie te doen is. Ideaal voor als de tijd wat beperkt is. Dan weet je tenminste dat je een missie kan spelen zonder dat externe factoren een rol spelen, zoals een groepje wat een locatie on lock-down houd. Hartstikke leuk tot je er langs moet.
Citcon zag er wel weer mooi uit, kan niet wachten tot alle planeten met Genesis zijn bijgewerkt. Duurt waarschijnlijk nog wel een jaartje, maar dat komt dan weer mooi uit met een nieuwe pc
.
Gameplay die snel toegankelijk is en qua voorbereiding gewoon op 1 locatie te doen is. Ideaal voor als de tijd wat beperkt is. Dan weet je tenminste dat je een missie kan spelen zonder dat externe factoren een rol spelen, zoals een groepje wat een locatie on lock-down houd. Hartstikke leuk tot je er langs moet.
Citcon zag er wel weer mooi uit, kan niet wachten tot alle planeten met Genesis zijn bijgewerkt. Duurt waarschijnlijk nog wel een jaartje, maar dat komt dan weer mooi uit met een nieuwe pc
Dit is wat ze in Star Citizen willen. Dat er geen duidelijk onderscheid is tussen speler en NPC.Haay schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 09:24:
Ik vind het wel leuk. En voegt iets toe aan het spel. Ga je nu een boete betalen, de gevangenis in or sluip je in een security post om je CS te verwijderen.
De fps scanner zal waarschijnlijk uitkomst bieden zodra deze is uitgerold. Waarbij je als speler meer informatie krijgt.
Het is wat bounty hunting nu minder spannend maakt.
Het was ook geen verassing, maar wel teleurstellend. Helemaal als ze dit op heel veel missie's gaan toepassen en niet beperkt op story-driven missie's.Case_C schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 09:41:
Vind het helemaal mooi dat er nu ook instanced missie locaties. Zie dat in de toekomst ook nog wel schaalbaar met de keuze van PvP tot PvE.
Als ze het beperkt houden tot zulke missie's, zal ik niet klagen. Als ze dit uitgebreider gaan inzetten en 'basic' missie's ook instanced gaan maken (zoals hierboven al aangegeven) zal ik (en veel anderen) wel klagen.
Ik heb ergens het vermoeden dat wanneer je alleen bent jouw 'hit-box' er voor zorgt dat je niet door wanden/vloeren valt, maar wanneer een andere speler tegen jou aanbotst wordt jouw hit-box even uitgeschakeld (?) zodat je bots-schade kunt krijgen, maar dat zorgt er dan ook voor dat je vervolgens niet meer tegengehouden wordt door wanden/vloeren, en er dus doorheen valt.mvds schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 09:40:
Maar het door de bodem van een schip vallen is een leuke ja, ook door de bodem van een lift vallen. Vooral in Onyx facilities heb ik dat al een paar keer gehad, als je in een groep speelt en je staat met z'n allen in de lift, vooral stil blijven staan want als je botst met een andere speler is de kans groot dat je door de lift heen valt.
Bedankt voor het uitschrijven van je verhaal. Het lijkt erop dat we een fundamenteel andere spelervaring zoeken. Waar jij bang lijkt te zijn dat wat ik zoek jouw spelervaring minder maakt. Ik denk niet dat dit zo gaat zijn,Robinblitz schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 07:59:
[...]
Omdat het direct tegen hetgeen in gaat wat CIG altijd beloofd heeft. Open world en open PvP. Waar je ten alle tijden mensen kunt tegenkomen en je veiligheid gewaarborgd word (hi-sec, mid-sec, null-sec) door NPC patrols (zijn al een tijd uit de game verwijderd en worden reworked) en/of eigen escort meebrengen (lees: player/org contracts).
Instancing is goed voor missie's zoals de New Player Experience, Project Hyperion (en andere Onyx missie's) en Siege of Orison. Zegmaar, missie's waar een story aan verbonden zit en waar de focus ligt op audio logs, voiced NPCs etc.
Mijn eerste Project Hyperion run met een org mate bijvoorbeeld werd vernaggeld omdat er in dezelfde facility een aantal "speedrunners" ook er mee bezig waren om armors te farmen. Hierdoor konden wij niet echt focusen en/of genieten van de missie want als je achterop raakte had je en geen loot... En alle puzzles waren al voor je gedaan. Erg zonde.
Maar als je het hebt over missie's zoals Hathor, JumpTown, (PvE) bounties, cargo hauling, mining, mercenary etc. Dat mag gewoon lekker allemaal open world blijven voor de emergent gameplay die beloofd is. En (in gevallen als cargo/mining/salvaging) om het risico te lopen om spelers tegen te komen die al te graag jouw cargo willen hebben. Dit zal op ten duur mitigated worden wanneer de patrols weer terug toegevoegd worden en player emergency beacons. Stanton hoort namelijk Hi-Sec te zijn waar je veel UEE/corporate patrols tegen komt (en die waren er vroeger ook) die de veiligheid van spelers kunnen garanderen.
Pyro daarintegen is Null-Sec en zou 0,0 veiligheids garanties moeten hebben voor spelers.
Als je heel veel missie's instanced gaat maken kun je net zo goed een singleplayer/co-op game gaan spelen en geen MMORPG.
"A game for everyone, is a game for no one."
Ik weet niet van wie die quote is, maar ik vind hem ook niet toepasbaar. Immers WoW heeft ook altijd al PvP en PvE servers gehad. Waar ik altijd voor een PvP server heb gekozen, maar nu is mijn tijd wat schaarser en wil ik, als ik een hele missie heb gedaan, dat ik hem opnieuw moet doen. Molten Corre was ook mijn favoriete content net zoals dungeons, en levellen waar je mensen tegenkomt en samen aan het levellen bent, of elkaar helpt met quest ook hartstikke leuk is.
Ik hoop op ongeveer 90% instanced content en 10% in de grote steden en hubs dat je elkaar tegen komt. In space zie ik echt de meerwaarde niet. En dat is wat ik zoek. Toevallig (kom ik net achter) heeft Chris Roberts ook die 90% gegeven: https://starcitizen.tools/Chris_Roberts_quotes
Vooral dat "you don't have to" vind ik belangrijk. En dat is wat Star Citizen gaat worden, en daar ben ik erg blij om!A lot of people seem to think of Star Citizen as like PvP there can only be one, Highlander style, but it's not... The design of this is to have 90% of the universe be AI... Most of your content in the game will be PvE and it's certainly going to be fashioned in a way that if you don't want to engage in mano a mano or person to person... you don't have to... The problem with PvP is there is always a winner and loser, and both those people are players that have paid money for the game... Not everyone is the best dogfighter... So the great thing about AI is, we can make AI of all levels, so no matter what even if you're a crappy dogfighter you can still take down some AI pirates and feel like you're the man."
@Ecological Oh, die quote van Chris Roberts kan ik me zo goed in vinden! Daarbij, PvP in de geest van de game heb ik niet zo'n probleem mee. Bijvoorbeeld spelers die piraterij als favoriete game-loop hebben. Maar dan wel piraterij die gericht is op het afromen van de winst van traders/haulers, zonder die spelers te 'griefen'. Want zinloos andere industrieel spelende spelers afknallen in je superieure schip, gewoon omdat het kan, vind ik geen PvP maar gewoon etteren en zieken.
Waar ik wel respect voor heb zijn PvP'ers die andere PvP'ers opzoeken, zoals bounty hunters die op jacht gaan naar spelers met een hoge crime stat. Dan zijn beide spelers bewust op zoek naar PvP actie.
Waar ik wel respect voor heb zijn PvP'ers die andere PvP'ers opzoeken, zoals bounty hunters die op jacht gaan naar spelers met een hoge crime stat. Dan zijn beide spelers bewust op zoek naar PvP actie.
Er is een enorm verschil tussen "90% instanced" en "90% AI". Instanced betekend dat je geen spelers kan tegenkomen. 90% AI betekend dat je alsnog ten alle tijden spelers kan tegenkomen maar dat het veel meer NPC's zijn dan echte spelers.
De game wereld is daar op dit moment veel te klein voor met maar twee (binnenkort drie) solar systems. De 100 solar systems hebben ze ook al losgelaten gezien hun 1.0 release vijf solar systems zal betreffen.
De quote komt trouwens van Arrowhead Games, en ik vind hem heel erg toepasselijk voor Star Citizen. Een game waar ze PvE en PvP in één open sandbox willen hebben en waar de twee kunnen mixen en elkaar tegen komen. Maak je alle missie's instanced (aka, je kan niemand anders tegen komen terwijl je met jouw missie bezig bent) druk je de groep die WEL wilt mixen en elkaar tegenkomen weg. Maak je niks instanced (aka, je kan overal elkaar tegen komen met mogelijk PvP als resultaat) druk je de groep die NIET wilt mixen en elkaar tegenkomen weg.
Daarom vond ik CIG's voorgestelde idee m.b.t. combat patrols en player beacons ook een geweldige middenweg. Ga je als PvE'er naar Null-sec (Pyro), kun je verwachten door andere spelers opgeblazen te worden. Dit is namelijk de soort van PvP regio waar jij het over hebt. Mid-sec is een beetje combat patrols en zal hulp wat langer duren voordat ze er zijn, mocht je aangevallen worden door een speler. En dan heb je Hi-Sec (Stanton) waar veel AI combat patrols zijn en AI snel ter plekke zal zijn om je te helpen als je aangevallen word. Dit is dan ook meer PvE. Hiermee druk je geen van beide groepen weg en kom je in de buurt van "a game for everyone".
Ik ben geen PvP'er die elke dag mensen op zoekt om neer te knallen en met een CS5 rond te vliegen. 99% van mijn game tijd is PvE (is ook te zien op mijn streams). Maar het feit dat je ten alle tijden aangevallen kan worden (helemaal als je het zelf op zoekt door naar plekken te gaan waar gigantisch veel geld te verdienen is met cargo... Dupree momenteel... Dan kun je pirates verwachten) is ENORM gaaf. Als ik met een C2 naar een locatie ga om lekker drugs in te slaan wat veel waard is, neem ik bewust dat risico. Ik HOEF er niet heen, maar ik wil het.
Hetzelfde met mensen die klagen over "griefen" (PvP is geen griefen, iemand's hangar invliegen en daar mensen killen of rammen, is wel griefen) omdat ze naar een OM vliegen terwijl de chat al aangeeft dat er piraten rondhangen daar is een eigen keuze. Je HOEFT niet naar OM1. Je kan ook via OM3 naar OM2 gaan en de piraten omzijlen.
Ik heb één keer met mijn org een blokkade opgezet, dit was tijdens Supply or Die. Wij QT intercepte cargo schepen en gaven ze drie opties. Of je betaald ons een bedrag, of je levert een deel van je cargo in, of we soft killen je en pakken je spul. De meeste die we tegen kwamen, kozen voor een vierde optie, self-destruct. Waarom? De game kent geen consequenties met dood gaan. Dus het "afromen" van miners/haulers werkt niet. Want mensen blazen liever zichzelf op dan dat ze maar 1 SCU af staan.
Thank you for coming to my TED Talk.
De game wereld is daar op dit moment veel te klein voor met maar twee (binnenkort drie) solar systems. De 100 solar systems hebben ze ook al losgelaten gezien hun 1.0 release vijf solar systems zal betreffen.
Je zoekt dus eigenlijk gewoon een singleplayer/Co-Op game als ik het zo lees. Een aantal hubs waar je mensen tegenkomt is geen MMORPG, maar gewoon een singleplayer/co-op game met een aantal verzamelplaatsen.Ik hoop op ongeveer 90% instanced content en 10% in de grote steden en hubs dat je elkaar tegen komt.
De quote komt trouwens van Arrowhead Games, en ik vind hem heel erg toepasselijk voor Star Citizen. Een game waar ze PvE en PvP in één open sandbox willen hebben en waar de twee kunnen mixen en elkaar tegen komen. Maak je alle missie's instanced (aka, je kan niemand anders tegen komen terwijl je met jouw missie bezig bent) druk je de groep die WEL wilt mixen en elkaar tegenkomen weg. Maak je niks instanced (aka, je kan overal elkaar tegen komen met mogelijk PvP als resultaat) druk je de groep die NIET wilt mixen en elkaar tegenkomen weg.
Daarom vond ik CIG's voorgestelde idee m.b.t. combat patrols en player beacons ook een geweldige middenweg. Ga je als PvE'er naar Null-sec (Pyro), kun je verwachten door andere spelers opgeblazen te worden. Dit is namelijk de soort van PvP regio waar jij het over hebt. Mid-sec is een beetje combat patrols en zal hulp wat langer duren voordat ze er zijn, mocht je aangevallen worden door een speler. En dan heb je Hi-Sec (Stanton) waar veel AI combat patrols zijn en AI snel ter plekke zal zijn om je te helpen als je aangevallen word. Dit is dan ook meer PvE. Hiermee druk je geen van beide groepen weg en kom je in de buurt van "a game for everyone".
Ik ben geen PvP'er die elke dag mensen op zoekt om neer te knallen en met een CS5 rond te vliegen. 99% van mijn game tijd is PvE (is ook te zien op mijn streams). Maar het feit dat je ten alle tijden aangevallen kan worden (helemaal als je het zelf op zoekt door naar plekken te gaan waar gigantisch veel geld te verdienen is met cargo... Dupree momenteel... Dan kun je pirates verwachten) is ENORM gaaf. Als ik met een C2 naar een locatie ga om lekker drugs in te slaan wat veel waard is, neem ik bewust dat risico. Ik HOEF er niet heen, maar ik wil het.
Hetzelfde met mensen die klagen over "griefen" (PvP is geen griefen, iemand's hangar invliegen en daar mensen killen of rammen, is wel griefen) omdat ze naar een OM vliegen terwijl de chat al aangeeft dat er piraten rondhangen daar is een eigen keuze. Je HOEFT niet naar OM1. Je kan ook via OM3 naar OM2 gaan en de piraten omzijlen.
Ik heb één keer met mijn org een blokkade opgezet, dit was tijdens Supply or Die. Wij QT intercepte cargo schepen en gaven ze drie opties. Of je betaald ons een bedrag, of je levert een deel van je cargo in, of we soft killen je en pakken je spul. De meeste die we tegen kwamen, kozen voor een vierde optie, self-destruct. Waarom? De game kent geen consequenties met dood gaan. Dus het "afromen" van miners/haulers werkt niet. Want mensen blazen liever zichzelf op dan dat ze maar 1 SCU af staan.
Thank you for coming to my TED Talk.
Voor de mensen die 4.3.2. willen uitproberen, wellicht een goed idee om te wachten tot morgen.
Inventory heeft een zware delay of voor sommige dat het niet eens wordt geladen na het kiezen van een 'home location'.
Inventory heeft een zware delay of voor sommige dat het niet eens wordt geladen na het kiezen van een 'home location'.
Ik heb zelfs een goed kwartier in een login queue gezeten, voordat ik überhaupt in het hoofdmenu kon.Ves schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 23:02:
Voor de mensen die 4.3.2. willen uitproberen, wellicht een goed idee om te wachten tot morgen.
Inventory was drama. Ook een streamer gezien die geen ammo meer had en zijn backpack niet in kon.
Ikzelf heel veel moeite gehad om een schip te retrieven en ook constant last van meerdere andere schepen in mijn persistent hangar.
Had ook een dubbele Paladin in mijn hangar. Dus eentje door iemand anders mee laten nemen.
Goed begin!
Yuuuuuup... Die Yormandi fight heeft me echt woedend gemaakt toen de Inventory er mee stopte en ik uit het niets dood viel...SacreBleu schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 23:06:
[...]
Ook een streamer gezien die geen ammo meer had en zijn backpack niet in kon.
Daar ging mijn kans op "World first solo double Yormandi kill".
De inventory heeft voor mij redelijk goed gewerkt, maar het claimen en retrieven van schepen was wel een draak voor mij. Ik kreeg mijn Paladin maar niet opgeroepen. Totdat ik mijn tirade had tegen mijn coop-buddy en na een minuut of drie het platform in mijn hangar naar beneden ging.Robinblitz schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 07:35:
[...]
Yuuuuuup... Die Yormandi fight heeft me echt woedend gemaakt toen de Inventory er mee stopte en ik uit het niets dood viel...
Daar ging mijn kans op "World first solo double Yormandi kill".
Daarna heb ik alleen nog last gehad dat bepaalde acties niet meer werkte. Zoals het openmaken van de port van de Paladin, terwijl wij er in zaten. Het werkte wel als ik het via de cockpit deed.
Ook kon ik de armor van de Paladin niet deployen. Daar is, voor zover ik weet, geen hotkey voor, helaas.
Gisteravond met een maat samen gespeeld. Duurde voor ons allebei ruim een kwartier wachten tot we erin kwamen, maar uiteindelijk viel de aangegeven 45 minutes wait time dus nog wel mee.
Gelukkig hadden we beiden geen last van geen ladende inventory, dus armor en wapens enzo waren gewoon beschikbaar. Zelfs nog redelijk wat ammo van 4.3.1 naar 4.3.2 meegekomen! Alleen alle opgeslagen drinken was weg, dus dat moesten we nog wel even regelen.
Daarna gingen we de nieuwe "retrieve 1 sample from Research" missie doen die 1M aUEC betaalt.
Probleem 1: ik zag wel markers voor de 4 locaties (alle vier de planeten van Stanton) waar je de sample kon inleveren, maar geen marker naar een ASD facility om het te gaan halen. Opgelost door een willekeurige (36k aUEC) Investigation missie te accepteren zodat er een quantum marker naar een ASD facility beschikbaar was.
In de ASD facility naar de Research afdeling gegaan, uiteindelijk naar de B-wing afgedaald en ons een weg door de NPCs gewerkt. In de buurt van de Vanduul die in dat lab opgehangen is vond ik toevallig in een normaal (blauw) loot kistje een sample! Woohoo, wat een geluk! Voor hetzelfde geld hadden we dat kistje overgeslagen. Via de verdere weg ons naar de uitgang gewerkt en met schip terug naar Everus gevlogen. Sample eerst in mijn inventory gedaan, daarna met Cargo Elevator omhoog gehaald en daarna weer terug gestuurd. Kwam netjes schermpje: 1/1 sample ingeleverd. Daarna ook bij de Active Contract zichtbaar dat 1/1 sample was ingeleverd en tekst in groen. Maar vervolgens gebeurde er niks, en geen missie completed, geen 1M aUEC ontvangen. 😠
Al met al toch een hele gave game gespeeld, en nog een ASD heavy armor core en ASD heavy armor helmet gevonden en meegenomen. Jammer dat die missie niet voltooide, maar leuke avond gehad. 😊
Gelukkig hadden we beiden geen last van geen ladende inventory, dus armor en wapens enzo waren gewoon beschikbaar. Zelfs nog redelijk wat ammo van 4.3.1 naar 4.3.2 meegekomen! Alleen alle opgeslagen drinken was weg, dus dat moesten we nog wel even regelen.
Daarna gingen we de nieuwe "retrieve 1 sample from Research" missie doen die 1M aUEC betaalt.
Probleem 1: ik zag wel markers voor de 4 locaties (alle vier de planeten van Stanton) waar je de sample kon inleveren, maar geen marker naar een ASD facility om het te gaan halen. Opgelost door een willekeurige (36k aUEC) Investigation missie te accepteren zodat er een quantum marker naar een ASD facility beschikbaar was.
In de ASD facility naar de Research afdeling gegaan, uiteindelijk naar de B-wing afgedaald en ons een weg door de NPCs gewerkt. In de buurt van de Vanduul die in dat lab opgehangen is vond ik toevallig in een normaal (blauw) loot kistje een sample! Woohoo, wat een geluk! Voor hetzelfde geld hadden we dat kistje overgeslagen. Via de verdere weg ons naar de uitgang gewerkt en met schip terug naar Everus gevlogen. Sample eerst in mijn inventory gedaan, daarna met Cargo Elevator omhoog gehaald en daarna weer terug gestuurd. Kwam netjes schermpje: 1/1 sample ingeleverd. Daarna ook bij de Active Contract zichtbaar dat 1/1 sample was ingeleverd en tekst in groen. Maar vervolgens gebeurde er niks, en geen missie completed, geen 1M aUEC ontvangen. 😠
Al met al toch een hele gave game gespeeld, en nog een ASD heavy armor core en ASD heavy armor helmet gevonden en meegenomen. Jammer dat die missie niet voltooide, maar leuke avond gehad. 😊
Ik vermijd Hurston/Everus compleet voor ASD missie's. Er zijn te veel missie's daar bugged. Dus als ik ASD missie's doe, doe ik dit altijd bij ArcCorp/Baijini. Hier heb it een 100% succes voor ingeleverde items via freight elevator.Haay schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 09:51:
Via de verdere weg ons naar de uitgang gewerkt en met schip terug naar Everus gevlogen. Sample eerst in mijn inventory gedaan, daarna met Cargo Elevator omhoog gehaald en daarna weer terug gestuurd. Kwam netjes schermpje: 1/1 sample ingeleverd. Daarna ook bij de Active Contract zichtbaar dat 1/1 sample was ingeleverd en tekst in groen. Maar vervolgens gebeurde er niks, en geen missie completed, geen 1M aUEC ontvangen. 😠
Ik zou het daar eens proberen.
Vanochtend even de nieuwe Priority missies geprobeerd. Eerst de gemakkelijkste van 24k (Eliminate target). Datapad meegenomen en ingeleverd op Everus Harbor. Geen probleem, missie netjes voltooid. Daarna nog een gedaan, namelijk die van 44k. Hostile bunker, dus moest buiten range van de turrets landen. 1,4 km lopen over een bergkam, Frontier Fighter NPCs en Kopion zowel buiten als beneden in de bunker gedood, hun leider gedood, datapad meegenomen, bij Everus ingeleverd op dezelfde manier als die van 24k. Wel geregistreerd, niet voltooid.Robinblitz schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:37:
Ik vermijd Hurston/Everus compleet voor ASD missie's. Er zijn te veel missie's daar bugged. Dus als ik ASD missie's doe, doe ik dit altijd bij ArcCorp/Baijini. Hier heb it een 100% succes voor ingeleverde items via freight elevator.
Ik zou het daar eens proberen.
Volgende keer ga ik wel bij ArcCorp deze missies doen!
Area18 is al jaren mijn defacto primary residence en het inleveren van objectives (meestal Baijini) is altijd vlekkeloos gegaan.Haay schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:05:
[...]
Vanochtend even de nieuwe Priority missies geprobeerd. Eerst de gemakkelijkste van 24k (Eliminate target). Datapad meegenomen en ingeleverd op Everus Harbor. Geen probleem, missie netjes voltooid. Daarna nog een gedaan, namelijk die van 44k. Hostile bunker, dus moest buiten range van de turrets landen. 1,4 km lopen over een bergkam, Frontier Fighter NPCs en Kopion zowel buiten als beneden in de bunker gedood, hun leider gedood, datapad meegenomen, bij Everus ingeleverd op dezelfde manier als die van 24k. Wel geregistreerd, niet voltooid.
Volgende keer ga ik wel bij ArcCorp deze missies doen!
Eigenlijk zouden ze voor deze missies ook gewoon een 'submit'-knop moeten maken zoals bij cargo hauling. De ene keer wordt het contract automatisch afgesloten, de andere keer moet ik handmatig op submit drukken.
Ja, een Submit knop bij die missies zou een hoop frustratie schelen. En als je dan Submit terwijl je de missie niet compleet hebt, dan zou die gewoon niks moeten opleveren.SacreBleu schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:17:
Eigenlijk zouden ze voor deze missies ook gewoon een 'submit'-knop moeten maken zoals bij cargo hauling. De ene keer wordt het contract automatisch afgesloten, de andere keer moet ik handmatig op submit drukken.
En CIG kennende, zal het wel compleet hebben van de missie, je ook niks opleverenHaay schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 14:06:
[...]
Ja, een Submit knop bij die missies zou een hoop frustratie schelen. En als je dan Submit terwijl je de missie niet compleet hebt, dan zou die gewoon niks moeten opleveren.
Hele stream conventie gevalles gemist was er nog een nieuws over Sq42?
Volgens mij is er niks langskomen over SQ42, en je kan hem nog terugkijken hoor, als je dat zou willenPsyonara schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 14:55:
K zal weekend even in stukken kijken.
Wel een beetje appart als er niks is over toe gelicht mits het volgend jaar nog uitkomt. Zie het ook wel na 2027 uit gesteld worden.
Wel een beetje appart als er niks is over toe gelicht mits het volgend jaar nog uitkomt. Zie het ook wel na 2027 uit gesteld worden.
Verwachting is 2042Psyonara schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 14:55:
Er is verder niets aangekondigd of gedeeld over SQ42. Ze hadden voor CitCon al aangegeven dat CitCon enkel over SC zou gaan en ze niets hadden te melden over SQ42.Psyonara schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 14:59:
K zal weekend even in stukken kijken.
Zal best maar omdat de ontwikkelingen zo lang duren hou ik het nieuws niet meer bij, en eerlijk gezegt ook geen coverage gezien van CitCon niet is voorbij gekomen op mijn normale feeds.SacreBleu schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:35:
[...]
Er is verder niets aangekondigd of gedeeld over SQ42. Ze hadden voor CitCon al aangegeven dat CitCon enkel over SC zou gaan en ze niets hadden te melden over SQ42.
Of dat ook iets zegt geen idee.
Begrijpelijk. Ze zijn sowieso wel redelijk stil over SQ42. 2026 staat om de hoek dus ergens moeten ze langzaam gaan beginnen met marketing.Psyonara schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:39:
[...]
Zal best maar omdat de ontwikkelingen zo lang duren hou ik het nieuws niet meer bij, en eerlijk gezegt ook geen coverage gezien van CitCon niet is voorbij gekomen op mijn normale feeds.
Of dat ook iets zegt geen idee.
Ik verwacht niet dat SQ42 in het begin van 2026 gepland staat.
Vast, maar rond GTA VI zal ook niet snugger zijn, ook al is het een Titel in zijn eigen Niche'.SacreBleu schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:45:
[...]
Begrijpelijk. Ze zijn sowieso wel redelijk stil over SQ42. 2026 staat om de hoek dus ergens moeten ze langzaam gaan beginnen met marketing.
Zie het ook nog wel voor 2027 Uitkomen.
Daarom verwacht ik ook niet dat het begin 2026 wordt.Psyonara schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:52:
[...]
Vast, maar rond GTA VI zal ook niet snugger zijn, ook al is het een Titel in zijn eigen Niche'.
Zie het ook nog wel voor 2027 Uitkomen.
Waarom moeilijk doen als je gewoon met een Pisces de Yormomdi kan doden.[Video: https://clips.twitch.tv/SneakyGiftedHawkDansGame-X-twn0UPAWJut9uV]
Wat betekent dit? Het is in demand, maar ik kan het niet verkopen?
Niks en vond hem deze keer vrij karig.Psyonara schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 14:55:
Werd veel verteld over de story van Nyx als tijdsvulling.
[ Voor 6% gewijzigd door mr_evil08 op 18-10-2025 12:56 ]
Gerucht is dat de marketing machine met TGA (The Game Awards) in December zal gaan draaien met een trailer o.i.d. Ze zullen binnenkort wel moeten starten als marketing willen hebben.SacreBleu schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:45:
[...]
Begrijpelijk. Ze zijn sowieso wel redelijk stil over SQ42. 2026 staat om de hoek dus ergens moeten ze langzaam gaan beginnen met marketing.
Hoewel de 50 artikels per jaar over "Star Citizen developer raised $X with not a release in sight" ook "marketing" is.
Toch zag je wel bij de gameplay van SQ42 vorig jaar veel comments op YouTube die niet weten dat SC en SQ42 van dezelfde developer is... Misschien maar goed ook...
Cig kennende zal de release pas eind 2026 worden en niet begin 2026.SacreBleu schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:45:
[...]
Vindt prima als ze er langer over doen maar dan willen we ook resultaten zien natuurlijk.
[ Voor 11% gewijzigd door mr_evil08 op 20-10-2025 12:25 ]
A.s. woensdagmiddag gaan de SC servers plat voor hotfixes en onderhoud. O.a. het probleem dat veel mensen geen goederen bij TDD punten kunnen verkopen (zie ook mijn post hierboven van afgelopen zaterdag) zal als het goed is opgelost worden. Start tijd is om 12.00 uur UTC, dus 14.00 uur onze tijd, en gaat minimaal vier uur duren.
Hopelijk ook de fix voor Persistence Hangars. Bij vele (inclusief ik) werkt het niet meer bij de Home Location.
Ik ben niet echt blij met de veranderingen van de low tier bunker missies, die zijn ineens weer allemaal hostile. Oftewel, je moet er minimaal 2 tot 2,5 km vanaf parkeren en lopen, omdat de turrets je anders te grazen nemen.
En in Onyx sites is het aantal lootkisten drastisch verminderd. Ook wel jammer, het kost nu NOG meer runs om een Gheist ASD set compleet te krijgen. (En hem vervolgens te verliezen omdat die Wikelo asshole alles inpikt en vervolgens geen reward geeft)
En in Onyx sites is het aantal lootkisten drastisch verminderd. Ook wel jammer, het kost nu NOG meer runs om een Gheist ASD set compleet te krijgen. (En hem vervolgens te verliezen omdat die Wikelo asshole alles inpikt en vervolgens geen reward geeft)
/f/image/uXmgHBgMpkMwYDNagAF2z5H4.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/X6OjmAewdKVGDBE7uepqZwBh.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/K7y2AThbiPETSO0aXgcoCEm0.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/RaM6ouSc2YCFskYEPpz1xp9Y.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/MvrW78i5xrtGys3g8QlLoecI.png?f=fotoalbum_large)