@
mr_evil08 ik denk dat dat zeker in het begin wel het geval gaat zijn, en dat dat alleen maar erger gaat worden hoe verder engineering gaat komen, omdat CIG zoveel mogelijk data wil vergaren over hoe mensen ermee om gaan. En het is pas T0, dus verder dan het kapot gaan van zaken en brandjes die uitbreken gaan we toch nog niet komen.
En oh ja, natuurlijk gaan we straks nooit genoeg power hebben om alle belangrijke systemen tegelijk te gebruiken, dus je bent continue de power aan het balanceren. Want dat is het idee van CIG hoe immersie te creëren. Want waarom zou je schepen voorzien van een extra powerplant, als je ook je spelers kan irriteren door expres al je schepen kreupel te maken zodat engineering viable gaat worden?
Net zoals we steeds de halve stad moeten doorkruisen om van je hangar naar een console te gaan, om de hauling/trading gameplay loop te kunnen doen. Want het zou natuurlijk veel te logisch zijn om dat gewoon te kunnen regelen op je mobiglass... x jaar in de toekomst, we hebben de tech om tussen sterrenstelsels te reizen, maar de common sense om handel te kunnen doen vanuit je schip, neeeee dat kan niet.
CIG heeft die hele spelwereld gemaakt, dan zal je die gaan zien ook als je x keer heen en weer gaat rijden in een trein/shuttle tussen je hangar en de trade terminal.
Zelfs in de tijd van de VOC zatten de handelskantoren gewoon in de haven en konden schepen aanleggen naast de fabrieken waarvoor ze de grondstoffen vervoerden. Tijd = geld!
En ik zie een fabrikant al een vrachtwagen ontwikkelen waarbij ze de koper gaan vertellen dat, om de GPS te kunnen gebruiken, ze de koplampen uit moeten zetten. Want tegelijk gebruiken kan niet.
Dat is een beetje de kant op die ik SC zie bewegen, en ik ben er geen fan van.
[
Voor 19% gewijzigd door
mvds op 24-11-2025 09:51
]