Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-10 08:37
[~Haay] schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 08:50:
A.s. woensdagmiddag gaan de SC servers plat voor hotfixes en onderhoud. O.a. het probleem dat veel mensen geen goederen bij TDD punten kunnen verkopen (zie ook mijn post hierboven van afgelopen zaterdag) zal als het goed is opgelost worden. Start tijd is om 12.00 uur UTC, dus 14.00 uur onze tijd, en gaat minimaal vier uur duren.
Ah goed nieuws; thanks for sharing. Hier waren al diverse bugs voor aangemaakt dus fijn dat het waarschijnlijk snel opgelost wordt.
(het issue council bug reporting platform is goed te doorzoeken mbv filters dus tip voor de volgende keer).

Link naar de aankondiging:
https://robertsspaceindus...This-Week-In-Star-Citizen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10:22
mvds schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 21:01:
Ik ben niet echt blij met de veranderingen van de low tier bunker missies, die zijn ineens weer allemaal hostile. Oftewel, je moet er minimaal 2 tot 2,5 km vanaf parkeren en lopen, omdat de turrets je anders te grazen nemen.
Dit was altijd al de bedoeling, maar de turrets vuurde nooit. Alleen bij missie's waar je X security moet helpen zouden ze friendly moeten zijn en niet vuren. Maar bij de missie's voor CFP en HH zijn ze altijd hostile.

Overigens hoef je niet te lopen. Je kan ook een Dragonfly/Pulse o.i.d. meenemen en die gebruiken als vervoer. Vele bunker locaties hebben ook terrein waar je achter kan schuilen waardoor je maar 200-300m hoeft te lopen. Je moet alleen een beetje laag vliegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:58
Robinblitz schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 07:36:
[...]
Alleen bij missie's waar je X security moet helpen zouden ze friendly moeten zijn en niet vuren. Maar bij de missie's voor CFP en HH zijn ze altijd hostile.
Dat zijn de missies die ik bedoel. ;) De standaard Hurston Dynamic "Go to HDSF-xxx and help Defend" missies die ik altijd doe ter afwisseling :D
Overigens hoef je niet te lopen. Je kan ook een Dragonfly/Pulse o.i.d. meenemen en die gebruiken als vervoer. Vele bunker locaties hebben ook terrein waar je achter kan schuilen waardoor je maar 200-300m hoeft te lopen. Je moet alleen een beetje laag vliegen. :)
Ik heb een Mustang Alpha, succes met daar een voertuig in te proppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
mvds schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:37:
[...]
Ik heb een Mustang Alpha, succes met daar een voertuig in te proppen ;)
Je hebt geen ander schip waar je een hoverbike in kan doen? :o Hoeveel aUEC heb je? Volgens mij is een Nomad niet zo heel duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Robinblitz schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:43:
[...]

Je hebt geen ander schip waar je een hoverbike in kan doen? :o Hoeveel aUEC heb je? Volgens mij is een Nomad niet zo heel duur.
Haha, ik doe een zero to hero run, dus ik heb alleen de Mustang. Ik heb wel wat geld bij elkaar gespaard, maar ik ging eigenlijk voor iets als een Prospector of Vulture

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:04
mvds schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:55:
[...]

Haha, ik doe een zero to hero run, dus ik heb alleen de Mustang. Ik heb wel wat geld bij elkaar gespaard, maar ik ging eigenlijk voor iets als een Prospector of Vulture
Je zou dan nog kunnen overwegen om een schip te huren ipv in-game te kopen. Ik weet zo niet de kosten van een Nomad. Maar dat kan niet héél veel zijn.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:49
mvds schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:55:
[...]

Een Drake Cutter is veel efficiënter voor dat budget.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19:48
Heeft iemand al kunnen spelen na de maintenance? Is het al wat beter?

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
Ecological schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 10:26:
Heeft iemand al kunnen spelen na de maintenance? Is het al wat beter?
Ik heb zelf nog niet gekeken, maar ik heb van diverse mensen gehoord, dat er heel veel niet is gefixt, wat wel gefixt zou moeten zijn. De TDD-terminals zouden wel weer werken. De Hull C weer niet. Ook CZ's zouden niet goed werken.

Ik denk dat ik deze patch oversla, sowieso zal ik dit weekend bezig zijn met The Outer Worlds 2 en Dune: Awakening en Escape from Duckov. Zal rond de IAE weer eens aanschuiven.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19:48
SacreBleu schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:32:
[...]

Ik heb zelf nog niet gekeken, maar ik heb van diverse mensen gehoord, dat er heel veel niet is gefixt, wat wel gefixt zou moeten zijn. De TDD-terminals zouden wel weer werken. De Hull C weer niet. Ook CZ's zouden niet goed werken.

Ik denk dat ik deze patch oversla, sowieso zal ik dit weekend bezig zijn met The Outer Worlds 2 en Dune: Awakening en Escape from Duckov. Zal rond de IAE weer eens aanschuiven.
Thanks voor het delen! Ze zullen de Onyx missies vast nog niet weghalen, dus @Haay en ik hebben nog even tijd. Zelf ben ik bezig met Trails in the Sky 1st Chapter, Battlefield 6 en volgende week Arc Raiders. Dan komt ook nog Anno en EU5 op mijn pad, helaas werk ik ook 60 uur per week nu, misschien moet ik maar stoppen met werken. :+

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
Nou heb ik ff goed nieuws voor @Ecological en @Haay :D

De Onyx missie's zelf werken zover ik weet nog wel. Alleen zodra je de Site-B missie (Project Hyperion) wilt doen, kun je het vergeten. Je moet op een gegeven moment door een rode deur heen met een nummer-code die je moet vinden... Alleen die code word niet herkend en de deur gaat niet open waardoor je de missie niet kan afronden. :)

Onyx/Project Hyperion zullen ze sowieso niet weghalen gezien dat sandbox activities zijn zoals Hathor. Maar dan met een wat dieper gaand verhaal erachter die aanhaakt op Stormbreaker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:14
Robinblitz schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 12:46:
De Onyx missie's zelf werken zover ik weet nog wel. Alleen zodra je de Site-B missie (Project Hyperion) wilt doen, kun je het vergeten. Je moet op een gegeven moment door een rode deur heen met een nummer-code die je moet vinden... Alleen die code word niet herkend en de deur gaat niet open waardoor je de missie niet kan afronden. :)
Ik heb t/m phase 2 gedaan, en de laatste phase 2 missie zelfs meerdere keren solo omdat ik dat een leuke missie vind die goed solo te doen is. Maar phase 3 (die 677k aUEC betaalt) heb ik nog niet gehaald. Dat repareren van die drie buizen in het begin van Engineering, wat ook nog eens binnen vier blasts gedaan moet worden kan ik niet alleen. In de vorige patch ben ik wel eens gewoon samen met een andere speler de B-site ingegaan en wel tot het einde gekomen (toen konden we wel die deur met de code door) maar toen had ik dus geen combinaties om aan het einde in te voeren voor dat experiment.

Hopelijk wordt dat binnenkort gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Een groot deel van de tijd spawnen ook de oranje kisten niet in Onyx, dus al werken de missies wel, je krijgt vrijwel geen rewards. Dus mijn ASD set weer compleet krijgen, na het kwijtraken van een volle set door Wikelo, is vrij hopeloos. Je komt nog maar heel weinig kistjes tegen en met de enorm lage spawnrate van de ASD delen, is het een hopeloze zaak.

Dat repareren van de buizen lukt mij wel in mijn eentje, echter de stap die erna komt, het overhalen van de 6 schakelaars op elk van de platforms, en daarna de formula ophalen, dat lukt mij echt niet solo. Ik begin dan met het clearen van alle 6 de platforms, dan als een gek van platform 1 t/m 6, zonder teveel van de radioactive blasts over mij heen te krijgen (2 blasts en ik ben down), schakelaars omhalen, en meestal ben ik bij schakelaar 5 of 6, en dan reset de boel alweer. Heel soms haal ik het tot aan de terminal waar ik de formula moet downloaden, maar omdat je dan vol in de blastzone zit, ga ik vrijwel elke keer down.

Die doe ik al niet eens meer solo.

De standaard low level Hurston Dynamic bunker missies zijn ook niet echt leuk meer om te doen, omdat alle bunkers nu ineens hostile zijn, dus je bent steeds een heel stuk aan het lopen.

CIG is lekker bezig met alles om zeep te helpen zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Nouja, niet ineens. Dat zijn ze eigenlijk altijd geweest alleen in de ene patch werkte de AA en de andere weer niet. Dat is de reden dat ik altijd een schip heb die een MTC kan vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Nee hoor, bij een "Help defend..." ben je normaal gesproken friendly voor de bunker en zou ie je dus niet moeten beschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
mvds schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 18:38:
Nee hoor, bij een "Help defend..." ben je normaal gesproken friendly voor de bunker en zou ie je dus niet moeten beschieten.
Is dat ook niet afhankelijk van je reputatie bij de factie die de bunker beheert?
Anders is dat zeker wel een vervelende bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
Je moet minimaal neutraal zijn idd. Maar ik ben dat ruim, plus dat ik ook iets van Sr Security Contractor ben voor Hurston. Maar dit is iets wat CIG bewust heeft veranderd denk ik.

Ik gok dat het is om zoveel mogelijk mensen richting de nieuwe content te pushen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:14
mvds schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 19:03:
Ik gok dat het is om zoveel mogelijk mensen richting de nieuwe content te pushen
Het wordt uitentreuren herhaald, want tja, SC voelt wel als een 'live' game (met heel veel bugs), maar het is en blijft nog steeds een in ontwikkeling zijnde 'alpha' versie van de game waar de ontwikkelaars vooral willen dat de spelers nieuwe functionaliteiten testen die met de meest recente patch meegekomen zijn. Zoals CIG developers in interviews ook hebben aangegeven: ze krijgen redelijk wat informatie van Invocati testers, en daarna uit PTU tests, maar pas wanneer duizenden spelers de nieuwe content in de live PU spelen krijgen ze de gewenste specifieke informatie om bepaalde bugs te kunnen vinden en oplossen.
Pagina: 1 ... 117 118 Laatste