Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-11 12:41
[~Haay] schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 08:50:
A.s. woensdagmiddag gaan de SC servers plat voor hotfixes en onderhoud. O.a. het probleem dat veel mensen geen goederen bij TDD punten kunnen verkopen (zie ook mijn post hierboven van afgelopen zaterdag) zal als het goed is opgelost worden. Start tijd is om 12.00 uur UTC, dus 14.00 uur onze tijd, en gaat minimaal vier uur duren.
Ah goed nieuws; thanks for sharing. Hier waren al diverse bugs voor aangemaakt dus fijn dat het waarschijnlijk snel opgelost wordt.
(het issue council bug reporting platform is goed te doorzoeken mbv filters dus tip voor de volgende keer).

Link naar de aankondiging:
https://robertsspaceindus...This-Week-In-Star-Citizen

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18:07
mvds schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 21:01:
Ik ben niet echt blij met de veranderingen van de low tier bunker missies, die zijn ineens weer allemaal hostile. Oftewel, je moet er minimaal 2 tot 2,5 km vanaf parkeren en lopen, omdat de turrets je anders te grazen nemen.
Dit was altijd al de bedoeling, maar de turrets vuurde nooit. Alleen bij missie's waar je X security moet helpen zouden ze friendly moeten zijn en niet vuren. Maar bij de missie's voor CFP en HH zijn ze altijd hostile.

Overigens hoef je niet te lopen. Je kan ook een Dragonfly/Pulse o.i.d. meenemen en die gebruiken als vervoer. Vele bunker locaties hebben ook terrein waar je achter kan schuilen waardoor je maar 200-300m hoeft te lopen. Je moet alleen een beetje laag vliegen. :)

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:58
Robinblitz schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 07:36:
[...]
Alleen bij missie's waar je X security moet helpen zouden ze friendly moeten zijn en niet vuren. Maar bij de missie's voor CFP en HH zijn ze altijd hostile.
Dat zijn de missies die ik bedoel. ;) De standaard Hurston Dynamic "Go to HDSF-xxx and help Defend" missies die ik altijd doe ter afwisseling :D
Overigens hoef je niet te lopen. Je kan ook een Dragonfly/Pulse o.i.d. meenemen en die gebruiken als vervoer. Vele bunker locaties hebben ook terrein waar je achter kan schuilen waardoor je maar 200-300m hoeft te lopen. Je moet alleen een beetje laag vliegen. :)
Ik heb een Mustang Alpha, succes met daar een voertuig in te proppen ;)

• Robinblitz
mvds schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:37:
[...]
Ik heb een Mustang Alpha, succes met daar een voertuig in te proppen ;)
Je hebt geen ander schip waar je een hoverbike in kan doen? :o Hoeveel aUEC heb je? Volgens mij is een Nomad niet zo heel duur.

• mvds
Robinblitz schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:43:
[...]

Je hebt geen ander schip waar je een hoverbike in kan doen? :o Hoeveel aUEC heb je? Volgens mij is een Nomad niet zo heel duur.
Haha, ik doe een zero to hero run, dus ik heb alleen de Mustang. Ik heb wel wat geld bij elkaar gespaard, maar ik ging eigenlijk voor iets als een Prospector of Vulture

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-11 12:04
mvds schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:55:
[...]

Haha, ik doe een zero to hero run, dus ik heb alleen de Mustang. Ik heb wel wat geld bij elkaar gespaard, maar ik ging eigenlijk voor iets als een Prospector of Vulture
Je zou dan nog kunnen overwegen om een schip te huren ipv in-game te kopen. Ik weet zo niet de kosten van een Nomad. Maar dat kan niet héél veel zijn.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:21
mvds schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:55:
[...]

Een Drake Cutter is veel efficiënter voor dat budget.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:07
Heeft iemand al kunnen spelen na de maintenance? Is het al wat beter?

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

• SacreBleu
Ecological schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 10:26:
Heeft iemand al kunnen spelen na de maintenance? Is het al wat beter?
Ik heb zelf nog niet gekeken, maar ik heb van diverse mensen gehoord, dat er heel veel niet is gefixt, wat wel gefixt zou moeten zijn. De TDD-terminals zouden wel weer werken. De Hull C weer niet. Ook CZ's zouden niet goed werken.

Ik denk dat ik deze patch oversla, sowieso zal ik dit weekend bezig zijn met The Outer Worlds 2 en Dune: Awakening en Escape from Duckov. Zal rond de IAE weer eens aanschuiven.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:07
SacreBleu schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:32:
[...]

Ik heb zelf nog niet gekeken, maar ik heb van diverse mensen gehoord, dat er heel veel niet is gefixt, wat wel gefixt zou moeten zijn. De TDD-terminals zouden wel weer werken. De Hull C weer niet. Ook CZ's zouden niet goed werken.

Ik denk dat ik deze patch oversla, sowieso zal ik dit weekend bezig zijn met The Outer Worlds 2 en Dune: Awakening en Escape from Duckov. Zal rond de IAE weer eens aanschuiven.
Thanks voor het delen! Ze zullen de Onyx missies vast nog niet weghalen, dus @Haay en ik hebben nog even tijd. Zelf ben ik bezig met Trails in the Sky 1st Chapter, Battlefield 6 en volgende week Arc Raiders. Dan komt ook nog Anno en EU5 op mijn pad, helaas werk ik ook 60 uur per week nu, misschien moet ik maar stoppen met werken. :+

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

• Robinblitz
Nou heb ik ff goed nieuws voor @Ecological en @Haay :D

De Onyx missie's zelf werken zover ik weet nog wel. Alleen zodra je de Site-B missie (Project Hyperion) wilt doen, kun je het vergeten. Je moet op een gegeven moment door een rode deur heen met een nummer-code die je moet vinden... Alleen die code word niet herkend en de deur gaat niet open waardoor je de missie niet kan afronden. :)

Onyx/Project Hyperion zullen ze sowieso niet weghalen gezien dat sandbox activities zijn zoals Hathor. Maar dan met een wat dieper gaand verhaal erachter die aanhaakt op Stormbreaker.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 14:54
Robinblitz schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 12:46:
De Onyx missie's zelf werken zover ik weet nog wel. Alleen zodra je de Site-B missie (Project Hyperion) wilt doen, kun je het vergeten. Je moet op een gegeven moment door een rode deur heen met een nummer-code die je moet vinden... Alleen die code word niet herkend en de deur gaat niet open waardoor je de missie niet kan afronden. :)
Ik heb t/m phase 2 gedaan, en de laatste phase 2 missie zelfs meerdere keren solo omdat ik dat een leuke missie vind die goed solo te doen is. Maar phase 3 (die 677k aUEC betaalt) heb ik nog niet gehaald. Dat repareren van die drie buizen in het begin van Engineering, wat ook nog eens binnen vier blasts gedaan moet worden kan ik niet alleen. In de vorige patch ben ik wel eens gewoon samen met een andere speler de B-site ingegaan en wel tot het einde gekomen (toen konden we wel die deur met de code door) maar toen had ik dus geen combinaties om aan het einde in te voeren voor dat experiment.

Hopelijk wordt dat binnenkort gefixed.

• mvds
Een groot deel van de tijd spawnen ook de oranje kisten niet in Onyx, dus al werken de missies wel, je krijgt vrijwel geen rewards. Dus mijn ASD set weer compleet krijgen, na het kwijtraken van een volle set door Wikelo, is vrij hopeloos. Je komt nog maar heel weinig kistjes tegen en met de enorm lage spawnrate van de ASD delen, is het een hopeloze zaak.

Dat repareren van de buizen lukt mij wel in mijn eentje, echter de stap die erna komt, het overhalen van de 6 schakelaars op elk van de platforms, en daarna de formula ophalen, dat lukt mij echt niet solo. Ik begin dan met het clearen van alle 6 de platforms, dan als een gek van platform 1 t/m 6, zonder teveel van de radioactive blasts over mij heen te krijgen (2 blasts en ik ben down), schakelaars omhalen, en meestal ben ik bij schakelaar 5 of 6, en dan reset de boel alweer. Heel soms haal ik het tot aan de terminal waar ik de formula moet downloaden, maar omdat je dan vol in de blastzone zit, ga ik vrijwel elke keer down.

Die doe ik al niet eens meer solo.

De standaard low level Hurston Dynamic bunker missies zijn ook niet echt leuk meer om te doen, omdat alle bunkers nu ineens hostile zijn, dus je bent steeds een heel stuk aan het lopen.

CIG is lekker bezig met alles om zeep te helpen zo...

• SacreBleu
Nouja, niet ineens. Dat zijn ze eigenlijk altijd geweest alleen in de ene patch werkte de AA en de andere weer niet. Dat is de reden dat ik altijd een schip heb die een MTC kan vervoeren.

• mvds
Nee hoor, bij een "Help defend..." ben je normaal gesproken friendly voor de bunker en zou ie je dus niet moeten beschieten.

• SacreBleu
mvds schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 18:38:
Nee hoor, bij een "Help defend..." ben je normaal gesproken friendly voor de bunker en zou ie je dus niet moeten beschieten.
Is dat ook niet afhankelijk van je reputatie bij de factie die de bunker beheert?
Anders is dat zeker wel een vervelende bug.

• mvds
Je moet minimaal neutraal zijn idd. Maar ik ben dat ruim, plus dat ik ook iets van Sr Security Contractor ben voor Hurston. Maar dit is iets wat CIG bewust heeft veranderd denk ik.

Ik gok dat het is om zoveel mogelijk mensen richting de nieuwe content te pushen

• Haay
mvds schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 19:03:
Ik gok dat het is om zoveel mogelijk mensen richting de nieuwe content te pushen
Het wordt uitentreuren herhaald, want tja, SC voelt wel als een 'live' game (met heel veel bugs), maar het is en blijft nog steeds een in ontwikkeling zijnde 'alpha' versie van de game waar de ontwikkelaars vooral willen dat de spelers nieuwe functionaliteiten testen die met de meest recente patch meegekomen zijn. Zoals CIG developers in interviews ook hebben aangegeven: ze krijgen redelijk wat informatie van Invocati testers, en daarna uit PTU tests, maar pas wanneer duizenden spelers de nieuwe content in de live PU spelen krijgen ze de gewenste specifieke informatie om bepaalde bugs te kunnen vinden en oplossen.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-11 14:15

SG

SG surft naar info hardewaren

Sinds 2014 volgde ik het , maar na paar ja af en toe aanzwengelen. Maar onder tussen is vega56 te oud en 10jaar niet meer ban deze tijd.
Broertje volgt het recenter en heeft grote broer overgehaald.
Alleen moet dus nu een starcitizen game bakje hebben.
Meegekeken met bunker missie.
Ja wat anti-air dan lange wandeling. En bug dat loot entity te diep door de
grond zakte.
Wat is beste HID kan tobomuis of controler switchen naar flightstick en stuur. Heb warthrogh thrusmaster ergens en een fanatec stuur.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• mvds
SG schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 12:06:
Sinds 2014 volgde ik het , maar na paar ja af en toe aanzwengelen. Maar onder tussen is vega56 te oud en 10jaar niet meer ban deze tijd.
Broertje volgt het recenter en heeft grote broer overgehaald.
Alleen moet dus nu een starcitizen game bakje hebben.
Meegekeken met bunker missie.
Ja wat anti-air dan lange wandeling. En bug dat loot entity te diep door de
grond zakte.
Wat is beste HID kan tobomuis of controler switchen naar flightstick en stuur. Heb warthrogh thrusmaster ergens en een fanatec stuur.
Zou jij je post nog eens willen herzien en wat correcties willen doen en leestekens willen toevoegen? Ik doe mijn best maar ik kan er geen kaas van maken helaas...

• Kettingspanner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 12:47
mvds schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 16:37:
[...]

Zou jij je post nog eens willen herzien en wat correcties willen doen en leestekens willen toevoegen? Ik doe mijn best maar ik kan er geen kaas van maken helaas...
Als mensen geen moeite doen om een normale tekst te tikken dan doe ik geen moeite om het te lezen. Er is toch niemand die ook maar een poging doet om dat te lezen?

• mvds
Kettingspanner schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:13:
[...]

Als mensen geen moeite doen om een normale tekst te tikken dan doe ik geen moeite om het te lezen. Er is toch niemand die ook maar een poging doet om dat te lezen?
Het kan verschillende redenen hebben dat iemand gewoon niet in staat is om een "normale" tekst te typen natuurlijk. Maar ik heb het echt geprobeerd, maar ik snapte gewoon niet wat ie wilde zeggen.

• Robinblitz
Same... Ben er 4x overheen gegaan op verschillende dagen maar ik kom er niet uit... :/

• roepie88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-11 14:05
Ik help even:

"Ik volg Star Citizen al sinds 2014 en in die tijd een paar keer mijn PC aangezwengeld om te spelen.
Ondertussen is mijn GPU (Vega56) te oud en al 10 jaar niet meer van deze tijd.
Mijn broertje volgt de ontwikkeling wat recenter en heeft zijn grote broer overgehaald om Star Citizen weer op te pakken.
Ik moet nu wel een nieuwe game PC hebben om Star Citizen te spelen.
Ik heb meegekeken met een aantal bunker missies. Eerst kom je Anti-Air tegen waardoor je op een grotere afstand moet landen waarna je vervolgens een lange wandeling moet maken naar de bunker.
Er was een bug waardoor de loot (te diep) door de grond zakte.
Wat is de beste manier om Star Citizen te spelen, Toetsenbord/Muis of een controller?
Of beter om te switchen naar een flightstick (hotas) en stuurwiel?
Ik heb nog ergen een Thrustmaster Warthog en een Fanatec stuur liggen
"

• SacreBleu
roepie88 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 12:46:
Ik help even:

"Ik volg Star Citizen al sinds 2014 en in die tijd een paar keer mijn PC aangezwengeld om te spelen.
Ondertussen is mijn GPU (Vega56) te oud en al 10 jaar niet meer van deze tijd.
Mijn broertje volgt de ontwikkeling wat recenter en heeft zijn grote broer overgehaald om Star Citizen weer op te pakken.
Ik moet nu wel een nieuwe game PC hebben om Star Citizen te spelen.
Ik heb meegekeken met een aantal bunker missies. Eerst kom je Anti-Air tegen waardoor je op een grotere afstand moet landen waarna je vervolgens een lange wandeling moet maken naar de bunker.
Er was een bug waardoor de loot (te diep) door de grond zakte.
Wat is de beste manier om Star Citizen te spelen, Toetsenbord/Muis of een controller?
Of beter om te switchen naar een flightstick (hotas) en stuurwiel?
Ik heb nog ergen een Thrustmaster Warthog en een Fanatec stuur liggen
"
Zoiets haalde ik er ook uit.

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:32
Binnekort de Perseus ben benieuwt of dit ship nie OP is meegekeken op site, mooi geweren.
r zijn 2 scenraio’s of Perseus owners gaan klage is underpowert of Polaris mains huilen dat OP is.

:+ :+

Kijken wie dit kan ontcijferen. Is een makkelijk, toch? :+

Ik ben ook niet perfect maar dat bericht kon ik ook totaal niet lezen.

[ Voor 28% gewijzigd door Toonen1988 op 31-10-2025 17:55 ]

• SacreBleu
Toonen1988 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:50:
Binnekort de Perseus ben benieuwt of dit ship nie OP is meegekeken op site, mooi geweren.
r zijn 2 scenraio’s of Perseus owners gaan klage is underpowert of Polaris mains huilen dat OP is.

:+ :+

Kijken wie dit kan ontcijferen. Is een makkelijk, toch? :+

Ik ben ook niet perfect maar dat bericht kon ik ook totaal niet lezen.
Grote kans dat de Perseus in eerste instantie OP is. En dat er weer heel wat wordt aangepast om het weer in balans te krijgen. Ben wel benieuwd naar het resultaat. Voor nu is er nog ruimte in mijn vloot voor een Perseus.

• Toonen1988
SacreBleu schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 00:06:
[...]

Grote kans dat de Perseus in eerste instantie OP is. En dat er weer heel wat wordt aangepast om het weer in balans te krijgen. Ben wel benieuwd naar het resultaat. Voor nu is er nog ruimte in mijn vloot voor een Perseus.
Het probleem dat Star Citizen heeft is dat ballistics tot nu toe nutteloos zijn. Ik vind mijn Idris S7 turret voorop erg teleurstellend, kwa damage/efficiëntie. Mijn F7A MKII heeft ook standard twee S4 gatling guns, deze haal ik ook altijd meteen eraf. Ze presteren echt beneden niveau als ik eerlijk mag zijn.

Dus ik verwacht niet dat mijn Perseus te OP gaat worden. Ik denk dat ballistic wapens meer relevant worden als ze Maelstorm systeem implenteren.

• Kettingspanner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 12:47
mvds schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:14:
[...]

Het kan verschillende redenen hebben dat iemand gewoon niet in staat is om een "normale" tekst te typen natuurlijk. Maar ik heb het echt geprobeerd, maar ik snapte gewoon niet wat ie wilde zeggen.
Goed dat je het probeert, maar aan de tikfouten te zien was dit meer luiheid dan gebrek aan kennis.

• Haay
Release van GTA VI officieel uitgesteld tot november 2026. Ben benieuwd wat dat voor gevolg heeft voor de planning van CIG met betrekking tot de release van Squadron 42....

• Toonen1988
Haay schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 11:55:
Release van GTA VI officieel uitgesteld tot november 2026. Ben benieuwd wat dat voor gevolg heeft voor de planning van CIG met betrekking tot de release van Squadron 42....
Of Rockstar was bang voor SQ42 release. :+

• Robinblitz
Toonen1988 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 11:57:
[...]

Of Rockstar was bang voor SQ42 release. :+
Denk niet dat die er een seconde van wakker liggen haha.

• Toonen1988
Robinblitz schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 11:58:
[...]

Denk niet dat die er een seconde van wakker liggen haha.
Er gaan diverse geruchten rond. CIG heeft al gemeld dat Squadron 42 ergens in 2026 gaat verschijnen, net als Rockstar heeft gemeld dat GTA 6 gaat verschijnen in 2026. GTA 6 is vervolgens naar november geschoven, release datum van SQ42 nog onbekend.

Maar nu komen de geruchten.

SQ42 > console release
GTA 6 delay > PS6. Er gaan geruchten rond dat de uitstel te maken heeft met de Playstation 6, die Sony mogelijk eind 2026 wil uitbrengen. Wat als SQ42 en GTA 6 beide een console launch titel gaan worden?

[ Voor 3% gewijzigd door Toonen1988 op 07-11-2025 12:12 ]

• mvds
Heeft CIG wel ervaring met het uitbrengen van een console game? Ze doen al meer dan 10 jaar over het stabiel krijgen van Star Citizen, en dan gaan ze SQ42 ineens releasen voor de console, zonder eerst een heel testtraject te doorlopen? Veel van de tech in SQ42 komt uit SC en ik kan nou niet echt zeggen dat de optimalisatie enigzins lijkt op "console ready"

• Toonen1988
mvds schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 14:24:
Heeft CIG wel ervaring met het uitbrengen van een console game? Ze doen al meer dan 10 jaar over het stabiel krijgen van Star Citizen, en dan gaan ze SQ42 ineens releasen voor de console, zonder eerst een heel testtraject te doorlopen? Veel van de tech in SQ42 komt uit SC en ik kan nou niet echt zeggen dat de optimalisatie enigzins lijkt op "console ready"
Komt er wel eigenlijk een publieke test voor SQ42?

• mvds
Toonen1988 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 14:25:
[...]
Ik denk dat de codebase voor SQ42 grotendeels van SC afkomt, dus de test waar we in zitten voor SC is denk ik tevens de test voor SQ42, zou het niet?

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:52

Ves

A gadget addicted Bounty

Mijn eerste gedachte toen ik het nieuws las. Voordeel is, SQ42 had geen maand genoemd. Het kan zo in ene april 2026 worden. Al vermoed ik dat het niet zo zal zijn.

Nog een voordeel is, GTA VI is console first. Dat zou nog het verschil kunnen uitmaken.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

[...]

Als die er komt zal het waarschijnlijk alleen chapter 1 zijn. Met een groep SC spelers die veel meldingen maken.

• Robinblitz
[...]

Neen. Ze wilden van origine wel een beta doen per chapter van SQ42. Maar hier hebben ze van af gezien en willen het in één keer uitbrengen zodat iedereen in één keer door het verhaal kan lopen. In plaats van spelen, stoppen, spelen, stoppen per chapter.

En als je een publieke test doet voor een singleplayer story game, dan kun je het imo net zo goed releasen. Want het plot/wat er gebeurd is er dan toch al uit.

Chris kennende wilt hij niet dat zijn cinematography verkloot word door bugs uit de beta omdat het de immersion enorm kan ruïneren. Juist dat waar Chris op inspeelt.

Zal de game uitkomen in een staat wat niet zo buggy is als SC? Geen idee. Maar ik hoop, en verwacht van wel. Want ik denk dat CIG's gehele reputatie en cash (in-)flow van SQ42 af hangt.

• mr_evil08
Ves schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 14:28:
Mijn eerste gedachte toen ik het nieuws las. Voordeel is, SQ42 had geen maand genoemd. Het kan zo in ene april 2026 worden. Al vermoed ik dat het niet zo zal zijn.

Nog een voordeel is, GTA VI is console first. Dat zou nog het verschil kunnen uitmaken.
CIG kennende 31 december 2026.
Verwachtingen neem ik altijd met een flinke korel zout door altijd voor het ergste uitgaan wat vrijwel altijd klopt.

Enige wat ons verraast heeft dat Nyx ineens om de hoek komt kijken, maar eingelijk had ik dat ook wel verwacht gezien ze weinig hebben uitgebracht dit jaar(jaar van stabiliteit).

[ Voor 27% gewijzigd door mr_evil08 op 07-11-2025 15:38 ]

• Robinblitz
mr_evil08 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 15:36:
[...]

32 December 2026. :+

• Toonen1988
mr_evil08 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 15:36:
[...]

Verwachtingen neem ik altijd met een flinke korel zout door altijd voor het ergste uitgaan wat vrijwel altijd klopt.

Enige wat ons verraast heeft dat Nyx ineens om de hoek komt kijken, maar eingelijk had ik dat ook wel verwacht gezien ze weinig hebben uitgebracht dit jaar(jaar van stabiliteit).
Dat Nyx binnenkort zou komen, wisten veel mensen al maar niet op zo'n korte termijn. Sinds SQ42 content ready is en veel ontwikkelaars richting SC zijn gegaan, merk je toch wel dat de progressie nu opeens een stuk sneller gaat.

Er gaan nog geruchten rond dat er nog een Battlecruiser wordt aangekondigd, die tussen een Javelin en Bengal zou zitten. Maar dat zijn nog geruchten.

Verder zijn ook bijna alle schepen aangekondigd en concept sales lopen straks ook ten einde. Dan heb je nog alleen maar schepen die in ontwikkeling en/of flight ready zijn, en dus geen jpeg files meer zijn. :P

1.0 release zou 5 systemen hebben, daarna worden er nog meer toegevoegd.

De Ironclad en nog een ander schip zouden ook al in "greybox" status zitten. Eind deze maand de Perseus.

[ Voor 7% gewijzigd door Toonen1988 op 07-11-2025 21:59 ]

• mr_evil08
Toonen1988 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 21:56:
[...]

Dat Nyx binnenkort zou komen, wisten veel mensen al maar niet op zo'n korte termijn. Sinds SQ42 content ready is en veel ontwikkelaars richting SC zijn gegaan, merk je toch wel dat de progressie nu opeens een stuk sneller gaat.

Er gaan nog geruchten rond dat er nog een Battlecruiser wordt aangekondigd, die tussen een Javelin en Bengal zou zitten. Maar dat zijn nog geruchten.

Verder zijn ook bijna alle schepen aangekondigd en concept sales lopen straks ook ten einde. Dan heb je nog alleen maar schepen die in ontwikkeling en/of flight ready zijn, en dus geen jpeg files meer zijn. :P

1.0 release zou 5 systemen hebben, daarna worden er nog meer toegevoegd.

De Ironclad en nog een ander schip zouden ook al in "greybox" status zitten. Eind deze maand de Perseus.
De ontwikkeling ging de laatste jaren al sneller dat klopt had ik gemerkt, ik doel meer op datum's / targets, dat kon je vroeger met een flinke korrel nemen, CIG komt uit in 2020 maak er dan maar 2022 van. :+

De targets wat ze nu stellen lijkt nu beter bij de realiteit te komen, kennerlijk hebben ze ervan geleerd.
Ik heb liever dat ze iets goeds uitbrengen en uitstellen maar dat kun je niet oneindig gaan doen natuurlijk...

[ Voor 8% gewijzigd door mr_evil08 op 08-11-2025 09:45 ]

• mvds
Ontwikkelingen gaan sneller, maar ik vind het wel jammer (en dat heeft verklaarbare redenen, weet ik) dat alles steeds eerst als T0 komt en dan vrijwel stil lijkt te vallen tot een heeeeele tijd later, totdat CIG besluit om er verder mee te gaan.

En een nieuw systeem is mooi. Maar wel jammer dat vrijwel alle beschikbare planeten vrijwel uitgestorven zijn maar dat ze dat niet gebruiken om Exploration levensvatbaar te maken. Laat ze een soort van Fog of War toevoegen ofzo. Dan heeft Exploration tenminste nog iets van nut

[ Voor 10% gewijzigd door mvds op 08-11-2025 15:06 ]

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-11 14:15

SG

SG surft naar info hardewaren

Dit is geen 5 jaar productie van Quake met 1 core game mechenic.
Maar MMO met dozijn aan game mechanics. En het probleem is dat elk op manier ook mekaar be- invloeden. Naast dat zo een feature er later bij komt en in que komt van berg feature creep wat ze al hadden.
Naast hoe de gradaties van exploration in deze hoop aan features past. Naast groot vermoeden dat ook feature procedural invulling van de verse ook mee gaat speelt. En er dus afhankelijkheid is tussen features.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Haay
Alle reguliere spelers weten het natuurlijk al, maar sinds gisteravond is versie 4.4 uit waarmee nu de derde ster (Nyx) aan Star Citizen is toegevoegd:

• mvds
Ik ben benieuwd, als ze net zoveel detail toegevoegd hebben aan alles in Nyx dan wat ze gedaan hebben in Pyro, dan gaat het een mooi schouwspel zijn. Ik keek echt mijn ogen uit de eerste keer in Pyro.

Ik ga zeker een kijkje nemen... En natuurlijk rondkijken op IAE

• Toonen1988
Op dit moment heeft Nyx geen planeten of manen, het is eigenlijk alleen Levksi. Het ziet wel erg goed en gedetailleerd uit. De komende maanden gaan ze Nyx verder uitbreiden. De Perseus is ook een mooi en gedetailleerde schip. Alleen het geluid van de S8 canons mochten van mij iets beter, klinkt meer als een shotgun.

Mooi mijn Ursa Medivac in mijn Perseus geduwd, heb ik tenminste een medbay.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tADcq-dALhjj3biXGH4Ew2UNL6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7BoBPI8OoBLy5SZ5KKh1fVrm.jpg?f=fotoalbum_large

Allemaal aan het wachten totdat IAE beschikbaar kwam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WgToE5L2IkLZ4-UScrxJUNTV1xI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QL8P62c6MobfjS12iv2C2CLx.jpg?f=fotoalbum_large

Wat screenshots van Levski.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dy0WPw9pIj33O17nYSmDGcifhcI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z7TKrTS7x9urGiElC1ZBWNFy.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SnhvuHusJrV2_rkRfTmjwV3kfKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HTwiBHTV4lX7JlsYl2nvduAQ.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m5zbUxytdw_Gdma0vgwtBcdzb-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pKsDhoKhwWTQ5p5nI9hDwrm3.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJdHhPbRdSXYUEr7N93Cljl12E4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VsflxRf818ypglVbDe5GJSvk.jpg?f=fotoalbum_large

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:05
Hier komende weekend helaas geen tijd. Maandagavond eens kijken.

Perseus ziet er wel heel tof uit, maar blij dat ik 'm niet heb gehaald. Eerst maar eens wat meer uren ingame steken :) .

[ Voor 49% gewijzigd door Case_C op 20-11-2025 20:49 ]

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Toonen1988 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 20:17:
Op dit moment heeft Nyx geen planeten of manen, het is eigenlijk alleen Levksi. Het ziet wel erg goed en gedetailleerd uit. De komende maanden gaan ze Nyx verder uitbreiden. De Perseus is ook een mooi en gedetailleerde schip. Alleen het geluid van de S8 canons mochten van mij iets beter, klinkt meer als een shotgun.

Mooi mijn Ursa Medivac in mijn Perseus geduwd, heb ik tenminste een medbay.

[Afbeelding]

Allemaal aan het wachten totdat IAE beschikbaar kwam.

[Afbeelding]

Wat screenshots van Levski.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Hoe was de fps op Levski?

• Toonen1988
Ves schreef op donderdag 20 november 2025 @ 21:03:
[...]

Hoe was de fps op Levski?
Af en toe een kleine framedrop maar verder totaal geen problemen.

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21:24
Nou. Blij dat jullie weer wat nieuwe scheepjes kunnen kopen.

Ben benieuwd of SQ42 nog een keer gaat uitkomen, moet nog steeds mijn 32 euro eens gaan spelen die ik heb ingelegd in 2012.

• Toonen1988
Rickokun schreef op donderdag 20 november 2025 @ 21:22:
Nou. Blij dat jullie weer wat nieuwe scheepjes kunnen kopen.

Ben benieuwd of SQ42 nog een keer gaat uitkomen, moet nog steeds mijn 32 euro eens gaan spelen die ik heb ingelegd in 2012.
Ik heb al meer dan een jaar geen schip meer gekocht. Dus, snap niet helemaal deze reactie. :P

Wel heb ik dingen gesmolten om andere dingen mee te kopen. Maar niks meer echt nieuws gekocht.

Op CitizenCon 2024 was al aangekondigd dat SQ42 in 2026 gaat verschijnen.

[ Voor 9% gewijzigd door Toonen1988 op 20-11-2025 23:03 ]

Pagina: 1 ... 117 118 Laatste