teacher schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 07:57:
Ik kan hem ook omdraaien: op een gegeven moment is 90% gezegd over een onderwerp. [..]
Laat ik voorop stellen dat wij (tweakers) grote topics liever niet zien. De informatie die er in staat is nu eenmaal lastiger te ontsluiten door de zoekmachines dan losse topics. Dus ja, losse topics graag voor jouw specifieke situatie, voor offertes of voor diepgaande technische besprekingen. Aan de andere kant hebben ze ook een functie: oude users vinden het fijn dat alle info op een plek staat en zoeken een "vast honk" en daar moeten we ook iets mee. Dat spanningsveld is er nu eenmaal.
Ik snap het dilemma, maar in dit geval wordt er volgens mij met twee maten gerekend. Er is nog vrij weinig (vergeleken met andere off-topic onderwerpen) over plafondbekleding met plafondverwarming gezegd en toch wordt hierop ingegrepen en mogen andere off-topic discussies blijkbaar wel. Ik vind off-topic persoo
nlijk geen probleem (als het niet al te idioot wordt: er moet nog wel een link met warmtepompen zijn).
Hier wordt niet consequent gehandeld.
Dus:
A) voortaan uitsluitend over l/w warmtepompenvoor koelen/verwarmen en direct gerelateerd hieraan
of

houden zoals het nu is (en elkaar een beetje in toom houden als het wel erg breedsprakig wordt, al of niet via PM)
Ter illustratie als we A) kiezen: wél op wat voor installatieautomaat moet ik l/w pomp zus-en-zo aansluiten, maar niet: wat kost afsluiten van gas, hoe richt ik een meterkast in, overgang naar 3-fase/verzwaringen etc.
(het is maar een voorbeeld).
Ik hoor in ieder geval graag Hajeetje's vorderingen met de plafondbekleding.