Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2016 @ 19:28:
[...]
Je jaarverbruik zal rond de 700-750m3 per jaar zijn. Je dient bij die berekening wel op te geven wat de gemiddelde binnentemperatuur is, net als bij een warmteverliesberekening. Als het bij jou 4 uur 21C en 20 uur 16C is dien je dat in te voeren en dan kom je op een gemiddelde van 16.8C. Verander je niet de standaard waarde dan krijg je rubbish in rubbish out.
Ik verbruik op dit moment zo'n 1000m3 per jaar (incl. SWW) Maar wat wil je hiermee bewijzen
Wat mij tegen de borst stuit is dat je verkeerde adviezen geeft.
Advies 1 = Alle warmteverliesberekeningen zijn 2 á 2,5 x over gedimensioneerd.
Advies 2 = Het wordt in Nederland nooit echt koud dus die adviezen moet je niet serieus nemen.
Bij Advies 1 heb je geen objectieve bronnen, of je verwijst naar iets wat niet relevant is (EPC berekening).
Bij Advies 2 gaan mensen die compleet gasloos gaan dus echt de boot in, zie het verhaal van neographikal.
Ik snap niet waarom je mensen willens en wetens wil overtuigen een te kleine WP aan te schaffen
Als je persé een kleine WP wilt zorg dan dat je in ieder geval een backup hebt in de zin van een CV ketel, of een elektrisch element om bij te springen als het echt nodig is. Al zie ik persoo
nlijk nog steeds niet het nut om bewust een te kleine WP te kiezen. Die paar 100 € die je bespaart is het mij niet waard. En stel je WP is wat aan de grote kant

Ze moduleren allemaal terug (Zubudan tot 5.xKW) en in het ergste slaat de WP af, so what
[
Voor 4% gewijzigd door
Grolsch op 28-12-2016 20:13
]