Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:39
Waar download je die? Ik check nu elke dag op http://en.miui.com/unlock/.
Hier is "Download the Mi Unlock app" nu met een groen logo ervoor maar kan er niets downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
koningvaagheid schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 17:33:
Ik heb nog geen smsje ontvangen (7 dagen geleden aangevraagd) maar de unlock tool inmiddels wel kunnen downloaden. Vervolgens op mijn Redmi 3 een China Development ROM gezet en geprobeerd te unlocken. Ging niet, bleef steken bij 50% en "can't verify update" en de telefoon gaat uit fastboot modus of start opnieuw op. Dus ik denk dat men toch echt op een smsje met "granted" moet wachten?
Je bent ingelogd met je MIUI account op de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:18
Ik heb onlangs een Redmi 3 besteld (geen pro, geen note) maar lijk nergens een case te kunnen vinden voor de gewone Redmi 3. Ik wil het liefst een flip case met ruimte voor een paar pasjes. De case van de Xiaomi site vind ik niks. Iemand een tip?
En is de tempered glass protector van de Xiaomi site iets, of is dat een heel dunne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
subwaysurfer schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 19:19:
Ik heb onlangs een Redmi 3 besteld (geen pro, geen note) maar lijk nergens een case te kunnen vinden voor de gewone Redmi 3. Ik wil het liefst een flip case met ruimte voor een paar pasjes. De case van de Xiaomi site vind ik niks. Iemand een tip?
En is de tempered glass protector van de Xiaomi site iets, of is dat een heel dunne?
http://www.aliexpress.com...xt=redmi+3+tempered+glass

http://www.aliexpress.com...rchText=redmi+3+flip+case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansieGansie
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-09 08:07
subwaysurfer schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 19:19:
Ook gewoon in nederlandse webshops ;)

https://www.gsmpunt.nl/ho...monnee-flip-hoesje-zwart/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:15
Heeft er al iemand een Redmi 3S binnen?

Vooral benieuwd of er toevallig iets is verbeterd aan het scherm (helderheid) en de camera tov de 3 (Pro)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krypto936
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-12-2022
Ik ben ook wel benieuwd naar die redmi 3S alleen lijkt het er op dat er nog geen rom voor is?

Wat ik me afvraag is of het de moeite waard is om te wachten op een rom voor die 3s of gewoon een normale redmi 3 te gaan?

En een meer algemene vraag, ik heb een m4 aqua met de meest simpele dingen wordt hij heet tot gloeiend heet als het wat lastiger wordt is dat met de Snapdragon 616 ook? Me vriendin heeft een P8 lite en die wordt lauw/tot niet warm bij de zelfde apps draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Kan sinds vandaag de MiFlash app downloaden, aanname; ik heb de rechten ontvangen?. Meteen gedaan ingelogd en dan staat er 'Your device isn't supported by Mi unlock'. Kan developer ROM nog altijd niet flashen 'couldn't verify package'. Vriendin vraagt elke dag of ze de telefoon al kan gaan gebruiken. Tips voor het unlocken?

EDIT: aan het overwegen de china develop versie te downloaden en flashen..

[ Voor 10% gewijzigd door Card Nox op 07-07-2016 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansieGansie
Flashen en unlocken zijn 2 verschillende dingen. Zonder unlock rechten kun je ook roms flashen, maar dan kan dat alleen met roms voor een locked bootloader.

Wat ik uit jouw verhaal begrijp, heb je nu rechten gekregen om je bootloader te unlocken. Kijk hier voor een tutorial om je bootloader te unlocken: http://en.miui.com/forum....k%2Bbootloader%2Btutorial

Verder, lees even terug hier in dit topic en er is zat uitleg te vinden over het flashen van roms. Als je deze tutorials gewoon volgt moet je er wel uitkomen.

Bijvoorbeeld deze post: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/47386079

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Card Nox schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:46:
Kan sinds vandaag de MiFlash app downloaden, aanname; ik heb de rechten ontvangen?. Meteen gedaan ingelogd en dan staat er 'Your device isn't supported by Mi unlock'. Kan developer ROM nog altijd niet flashen 'couldn't verify package'. Vriendin vraagt elke dag of ze de telefoon al kan gaan gebruiken. Tips voor het unlocken?

EDIT: aan het overwegen de china develop versie te downloaden en flashen..
Je kan alleen maar unlocken met een DEV Rom erop.
Aangezien je waarschijnlijk een aangepaste ROM op je telefoon hebt staan, kun je niet via de updater app de DEV rom flashen en moet je dat via MiFlash doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Even voor de zekerheid; http://en.miui.com/a-232.html

Is dit wat ik moet doen om de officiële rom erop te zetten? Geen unlock nodig?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

**Geen hulp meer nodig**

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2016 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:28
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 01:07:
Sorry maar ik kon geen Mi4c topic vinden maar waarschijnlijk kunnen jullie me helpen?

Ik probeer nu mijn Mi4c bootloader te unlocken. Ik heb de rechten gekregen en de Mi unlock app maar steeds stopt hij bij 50% met "Could't veriffy device, current account is different from the account info on the device"

Ik weet 100% zeker dat ze matchen. Ben ingelogd op me telefoon met de Mi accounts app. Ik zag ook ergens dat je ook ingelogd moet zijn op https://i.mi.com en daar nog je telefoonnummer verieferen en je account unlocken. Ook daar gedaan maar het lukt maar niet. Hij wil maar niet veder.
Is er wel gewoon beter kijken, daar staat alle informatie die je nodig hebt. Als dit je eerste xiaomi toestel is zou ik goed lezen.

[Xiaomi Mi 4] Ervaringen en Discussie

[ Voor 5% gewijzigd door theduke1989 op 11-07-2016 06:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 01:07:
Sorry maar ik kon geen Mi4c topic vinden maar waarschijnlijk kunnen jullie me helpen?

Ik probeer nu mijn Mi4c bootloader te unlocken. Ik heb de rechten gekregen en de Mi unlock app maar steeds stopt hij bij 50% met "Could't veriffy device, current account is different from the account info on the device"

Ik weet 100% zeker dat ze matchen. Ben ingelogd op me telefoon met de Mi accounts app. Ik zag ook ergens dat je ook ingelogd moet zijn op https://i.mi.com en daar nog je telefoonnummer verieferen en je account unlocken. Ook daar gedaan maar het lukt maar niet. Hij wil maar niet veder.
Je hebt wel een China of Global DEV rom op je mi4c staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op maandag 11 juli 2016 @ 07:20:
[...]

Je hebt wel een China of Global DEV rom op je mi4c staan?
Yup. Heb China DEV rom erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met men Xiaomi redmi 3 pro.
Ik heb geprobeerd om de stock rom erop te zetten maar dit is niet gelukt.
Mijn Xiaomi start steeds opnieuw op en ik zie enkel het MI logo.
Is er iemand die mij kan helpen? Wat moet ik doen?

Alvast bedankt
Hopelijk krijg ik hem snel weer aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:14:
Ik heb een probleem met men Xiaomi redmi 3 pro.
Ik heb geprobeerd om de stock rom erop te zetten maar dit is niet gelukt.
Mijn Xiaomi start steeds opnieuw op en ik zie enkel het MI logo.
Is er iemand die mij kan helpen? Wat moet ik doen?

Alvast bedankt
Hopelijk krijg ik hem snel weer aan de praat.
http://en.miui.com/thread-235865-1-1.html

Alle stappen uitvoeren maar dan met de ROM voor de Redmi 3 uiteraard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:28:
[...]

http://en.miui.com/thread-235865-1-1.html

Alle stappen uitvoeren maar dan met de ROM voor de Redmi 3 uiteraard...
Het probleem is dat ik hem ook niet meer in download mode kan zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:32:
[...]

Het probleem is dat ik hem ook niet meer in download mode kan zetten...
Blijven proberen, lukt vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:33:
[...]

Blijven proberen, lukt vanzelf.
Hoe moet ik het proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Zorgen dat hij uit staat en met volume + en - tegelijk ingedrukt aansluiten op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:58:
[...]

Zorgen dat hij uit staat en met volume + en - tegelijk ingedrukt aansluiten op de pc.
Bedankt man ik ben al een stapje verder! Nu is hij in download mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:01:
[...]

Bedankt man ik ben al een stapje verder! Nu is hij in download mode.
Ik kan hem nu ook wel weer opstarten. Ik krijg de stock rom er wel niet op. Elke keer wanneer ik de stock rom aan het flashen ben krijg ik een error op miflash dat ik onvoldoende geheugen heb, is dit dan op mijn pc of op men gsm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:16:
[...]
Elke keer wanneer ik de stock rom aan het flashen ben krijg ik een error op miflash dat ik onvoldoende geheugen heb, is dit dan op mijn pc of op men gsm?
Probeer een reboot, of de EXE waarin miflash geleverd wordt opnieuw te installeren. Dat hielp bij mij met deze hardnekkige melding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iisworks schreef op maandag 11 juli 2016 @ 16:25:
[...]

Probeer een reboot, of de EXE waarin miflash geleverd wordt opnieuw te installeren. Dat hielp bij mij met deze hardnekkige melding...
Heb gelezen dat de oorzaak van de melding zou zijn, dat ik een 32 bit windows heb en dat miflash alleen 64bit ondersteunt. Welke heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
krypto936 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:24:
Ik ben ook wel benieuwd naar die redmi 3S alleen lijkt het er op dat er nog geen rom voor is?

Wat ik me afvraag is of het de moeite waard is om te wachten op een rom voor die 3s of gewoon een normale redmi 3 te gaan?

En een meer algemene vraag, ik heb een m4 aqua met de meest simpele dingen wordt hij heet tot gloeiend heet als het wat lastiger wordt is dat met de Snapdragon 616 ook? Me vriendin heeft een P8 lite en die wordt lauw/tot niet warm bij de zelfde apps draaien.
De snapdragon 430 is qua performance haast gelijk aan de 616, wellicht wat zuiniger. De 616 was al geen heethoofd, dus daar hoef je je ook geen zorgen om te maken. Pluspunt is dat de 2gb versie nu ook een vingerprintscanner heeft. Helaas heeft Xiaomi de capacitieve knoppen nog steeds niet backlighted gemaakt zoals de note/mi versie en vele andere Android telefoons (erg fijn in het donker!). Het scherm en alles verder is exact hetzelfde. Als er al verschillen onderling zijn tussen de schermen komt dat door andere batches of leveranciers (kleur en helderheid tot op zekere hoogte). Rom ondersteuning moet nog op gang komen, maar verder heeft de 3s dus bar weinig voordelen ten opzichte van de 3 (pro).

[ Voor 6% gewijzigd door ToFast op 11-07-2016 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 18:11:
[...]
Heb gelezen dat de oorzaak van de melding zou zijn, dat ik een 32 bit windows heb en dat miflash alleen 64bit ondersteunt. Welke heb jij?
Ja, 64 bits moet het sowieso zijn las ik idd, die heb ik ook.
Geen idee of het echt nooit werkt, maar wellicht op een andere PC...

[ Voor 9% gewijzigd door iisworks op 11-07-2016 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iisworks schreef op maandag 11 juli 2016 @ 18:20:
[...]

Ja, 64 bits moet het sowieso zijn las ik idd, die heb ik ook.
Dus ik kan met deze pc gewoon niks doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

ToFast schreef op maandag 11 juli 2016 @ 18:17:
[...]

De snapdragon 430 is qua performance haast gelijk aan de 616, wellicht wat zuiniger. De 616 was al geen heethoofd, dus daar hoef je je ook geen zorgen om te maken. Pluspunt is dat de 2gb versie nu ook een vingerprintscanner heeft. Helaas heeft Xiaomi de capacitieve knoppen nog steeds niet backlighted gemaakt zoals de note/mi versie en vele andere Android telefoons (erg fijn in het donker!). Het scherm en alles verder is exact hetzelfde. Als er al verschillen onderling zijn tussen de schermen komt dat door andere batches of leveranciers (kleur en helderheid tot op zekere hoogte). Rom ondersteuning moet nog op gang komen, maar verder heeft de 3s dus bar weinig voordelen ten opzichte van de 3 (pro).
En toch ben ik razend benieuwd. Iets nieuwere hardware en Android Marshmellow lijken mij een spectaculaire accuduur geven. Dat is de reden waarom ik zelfs wel aan een 5 inch scherm zou willen (tov Mi2s 4.3 inch). Nog even wachten dus op wat reviews. Ik zie hier en daar wat unpacking video's maar ik heb nog geen uitgebreide test gezien van een gerenommeerde site. Ik geloof dat er vanaf 15 juli verzonden wordt (althans dat doet Gearbest).

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
HansieGansie schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 07:54:
Flashen en unlocken zijn 2 verschillende dingen. Zonder unlock rechten kun je ook roms flashen, maar dan kan dat alleen met roms voor een locked bootloader.

Wat ik uit jouw verhaal begrijp, heb je nu rechten gekregen om je bootloader te unlocken. Kijk hier voor een tutorial om je bootloader te unlocken: http://en.miui.com/forum....k%2Bbootloader%2Btutorial

Verder, lees even terug hier in dit topic en er is zat uitleg te vinden over het flashen van roms. Als je deze tutorials gewoon volgt moet je er wel uitkomen.

Bijvoorbeeld deze post: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/47386079
Dat unlocken en flashen twee verschillende dingen zijn wist ik, heb de week ervoor mijn mi4c gedaan.

Ik heb de rechten maar MiUnlock geeft aan dat het device niet wordt ondersteund.

Heb die tutorial gevolgd en hij is nu bezig maar.... ik heb al eerder ondervonden dat de transfer snelheid tussen PC en telefoon traaaag is, en dan bedoel ik dat die minuten over een enkele MB kan doen. Nu is die aan het flashen al 700seconden en ik zie net een groen vlakje verschijnen in de progress bar waar het normaal gesproken maar 2 a 3 minuten duurt in totaal... What to do? Cancellen of wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 12:55
Heb sinds kort ook een Xiaomi Redmi pro 3...
Heb de bootloader unlocked, twrp geïnstalleerd en van hieruit de xiaomi.eu stable versie geïnstalleerd. (niet de weekly)
Maar de gsm werkt alles behalve goed...
Er zitten nog tal van chinese apps op.
Berichten sluit zichzelf af na tikken op nieuw bericht.
Contacten krijg ik nog niet eens open en het lagt hard.

Iemand die weet wat ik mis doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:28
Doe dit:

1. Installeer opnieuw
2. start 1maal de smartphone op
3. daarna weer in TWRP doe een wipe all (yes)
en kijk dan nog eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
frye schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 20:54:
Heb de bootloader unlocked, twrp geïnstalleerd en van hieruit de xiaomi.eu stable versie geïnstalleerd. (niet de weekly)
Hoe heb je hem unlocked? Ik krijg het maar niet voor elkaar om de een of andere reden... Baal hier wel van, heb de telefoon al 2 weken liggen ondertussen...
Via de officiele weg aangevraagd en toen MiUnlock?

EDIT: Al 5100 sec aan het flashen en is denk ik op 10%... Wat zou die trage transfersnelheid kunnen verklaren?

[ Voor 10% gewijzigd door Card Nox op 13-07-2016 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krypto936
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-12-2022
ToFast schreef op maandag 11 juli 2016 @ 18:17:
[...]

Hmm dat maakt het weer wat minder lastig. De 615 in me m4 wordt dus wel erg heet ;). Nog maar is even wat verder lezen en uitzoeken en dan wat kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
frye schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 20:54:
Maar de gsm werkt alles behalve goed...
Er zitten nog tal van chinese apps op.
Berichten sluit zichzelf af na tikken op nieuw bericht.
Contacten krijg ik nog niet eens open en het lagt hard.

Iemand die weet wat ik mis doe?
Terug naar fabrieksinstellingen of Wipen in TWRP.
Opnieuw flashen is onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Card Nox schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 21:15:
[...]

Hoe heb je hem unlocked? Ik krijg het maar niet voor elkaar om de een of andere reden... Baal hier wel van, heb de telefoon al 2 weken liggen ondertussen...
Via de officiele weg aangevraagd en toen MiUnlock?

EDIT: Al 5100 sec aan het flashen en is denk ik op 10%... Wat zou die trage transfersnelheid kunnen verklaren?
Wat ben je aan het flashen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Momus schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 23:02:
[...]

Wat ben je aan het flashen dan?
Redmi 3 Latest China Developer Version Fastboot File Download
ido_xhdpi_images_6.7.7_20160629.0000.25_5.1_cn_1c8be133a6.tgz

Maar dit ligt aan die transfer speed. Wilde een tijdje geleden een recovery rom erop zetten en dat ging ook al niet, dus toen maar even via de telefoon gedownload.

Is nu 12250 sec aan het flashen...

[ Voor 59% gewijzigd door Card Nox op 13-07-2016 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Dat is niet goed. Waarmee flash je hem? MiFlash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Yup. Ik laat de PC vannacht aanstaan en dan kijk ik morgenvroeg wel even. Denk dat die dan nog niet klaar is dus dan wordt het morgen einde van de dag. Heb de power optie van de PC al aangepast zodat die niet in een slaapmodus gaat.

Als de telefoon daarna werkt eerst maar eens onderzoeken waarom die snelheid zo laag is.

[ Voor 112% gewijzigd door Card Nox op 13-07-2016 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Er gaat ergens iets niet goed. Recovery ROM wordt ook lastig trouwens, als je een aangepaste ROM vanaf de leverancier erop hebt.
Andere kabel al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Nee, maar andere telefoons zijn razendsnel op dezelfde kabel en poort. Zal dit echter wel proberen zodra die weer up en running is. Hopelijk morgen einde van de dag positief nieuws :).
Recovery ROMs ging inderdaad niet, daarom nu maar via fastboot.

EDIT: Na 14579s (4u+) Unspecified error (0x00cee61: Max buffer sector is 32).

[ Voor 13% gewijzigd door Card Nox op 14-07-2016 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 09:45

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Ik wil voor mijn vrouw de Redmi 3s (3GB RAM, 32GB ROM) kopen.
Waar kan ik dit het beste/goedkoopste doen?

Wat ik gevonden heb:
http://www.honorbuy.com/ = $208,99 inc verzenden uit EU
http://www.banggood.com/ = $159,99 inc verzenden uit CHN (kans op import kosten)
http://www.ibuygou.com/ = $184,- inc verzenden uit CHN, $193,20 met import kosten dekking.

ibuygou heeft een pricematch iets, maar na 4 dagen heb ik nog steeds geen reactie.

Welk bedrijf heb ik nog overgeslagen?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrusherman
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:38
Ik heb zelf de 3s Pro hier gekocht:
http://nl.aliexpress.com/...16GB-ROM/32683599224.html

Heb verzending via DHL gekozen en geen invoerkosten of btw hoeven te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Balen... Vandaag een brief gehad van PostNL dat zij 'niet genoeg informatie' hebben over mijn Banggood Xiaomi Mi4c pakket en dat ik nu via brief + betalingsbewijs de inhoud en waarde moet aangeven van het pakket.. Kortom, btw moet betalen.. ook al zou Banggood een lagere waarde doorgeven :(

Hebben jullie dit ook al vaker gehad?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2016 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Heb ik gehad met de RM3P.
Ik kreeg een brief dat ze de inhoud en waarde niet konden vaststellen. Nou theoretisch gezien zou je dus iets kunnen verzinnen al is dat natuurlijk strikt verboden ;-).
Card Nox schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 23:50:
Nee, maar andere telefoons zijn razendsnel op dezelfde kabel en poort. Zal dit echter wel proberen zodra die weer up en running is. Hopelijk morgen einde van de dag positief nieuws :).
Recovery ROMs ging inderdaad niet, daarom nu maar via fastboot.

EDIT: Na 14579s (4u+) Unspecified error (0x00cee61: Max buffer sector is 32).
Zit nu in bootloop :(. Wat een gezeur zeg, sjee...
Kom nog wel in fastboot.

[ Voor 82% gewijzigd door Card Nox op 14-07-2016 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
In EDL mode zetten.
Telefoon uitzetten, en met volume + en - ingedrukt aansluiten op je pc.
Vanuit daar kun je hem ook weer flashen vanuit MiFlash. Heb je wel een 64-bits Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 18:14:
Balen... Vandaag een brief gehad van PostNL dat zij 'niet genoeg informatie' hebben over mijn Banggood Xiaomi Mi4c pakket en dat ik nu via brief + betalingsbewijs de inhoud en waarde moet aangeven van het pakket.. Kortom, btw moet betalen.. ook al zou Banggood een lagere waarde doorgeven :(

Heb het zelfde gehad maar dan met een tablet.
Moest netjes per brief de factuur opsturen en een kleine week later bericht dat er 21% btw betaald moest worden inclusief inklarings kosten.
Toen ik dat betaald had wel tablet binnen 2 dagen geleverd door die bekende oranje witte bus ;)
Ook banggood btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Momus schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 21:07:
In EDL mode zetten.
Telefoon uitzetten, en met volume + en - ingedrukt aansluiten op je pc.
Vanuit daar kun je hem ook weer flashen vanuit MiFlash. Heb je wel een 64-bits Windows?
Ahh volume + en -. Is nu aan het flashen maar weer super traag. Afgebroken en nieuwe kabel op nieuwe poort geprobeerd; Missed hello packet, try to recover...

Draai 64 bits Windows ja. Waarom kan ik dat niet nu niet gewoon unlocken via MiUnlock... 8)7

EDIT: Nou nou.. weer heel wat liggen stoeien en kloten. Als ik vanuit fastboot abd reboot edl deed kwam die weer in bootloop. Nu handmatig de QDLoader HS-USB Driver geinstalleerd (al herkende hij de telefoon wel al als Qualcomm blabla) en toen MiFlash opgestart gedurende bootloop en refresh gedaan. Toen vond hij hem en meteen op flash gedrukt. Nt geeft die aan dat de telefoon succesvol is geflashed, ben nu aan het booten. Zie in ieder geval het powered by Andoid logotje staan, is al meer dan voorheen.

EDIT: Oyeah 1:27 en we zijn live. Draai nu dus de China Developer ROM. Nu even voor de goede orde. Ze wil graag NL hebben en ik zie hier nog redelijk wat Chinese apps en zooi op staan. Nu moet ik eerst de bootloader unlocked krijgen alvorens ik recovery ROMs kan flashen right?

[ Voor 51% gewijzigd door Card Nox op 15-07-2016 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansieGansie
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 18:14:

Toevallig kreeg ik zo'n brief woensdag in de bus.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Card Nox schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 22:40:
[...]

Ahh volume + en -. Is nu aan het flashen maar weer super traag. Afgebroken en nieuwe kabel op nieuwe poort geprobeerd; Missed hello packet, try to recover...

Draai 64 bits Windows ja. Waarom kan ik dat niet nu niet gewoon unlocken via MiUnlock... 8)7

EDIT: Nou nou.. weer heel wat liggen stoeien en kloten. Als ik vanuit fastboot abd reboot edl deed kwam die weer in bootloop. Nu handmatig de QDLoader HS-USB Driver geinstalleerd (al herkende hij de telefoon wel al als Qualcomm blabla) en toen MiFlash opgestart gedurende bootloop en refresh gedaan. Toen vond hij hem en meteen op flash gedrukt. Nt geeft die aan dat de telefoon succesvol is geflashed, ben nu aan het booten. Zie in ieder geval het powered by Andoid logotje staan, is al meer dan voorheen.

EDIT: Oyeah 1:27 en we zijn live. Draai nu dus de China Developer ROM. Nu even voor de goede orde. Ze wil graag NL hebben en ik zie hier nog redelijk wat Chinese apps en zooi op staan. Nu moet ik eerst de bootloader unlocked krijgen alvorens ik recovery ROMs kan flashen right?
Dat klopt. De Global heeft standaard geen Nederlands voor zover ik weet, bovendien is de Xiaomi.eu rom gewoon de beste optie voor hier.
Unlocken en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HansieGansie schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 07:35:
[...]

Toevallig kreeg ik zo'n brief woensdag in de bus.. :|
Ah balen.. Banggood heeft bij mij aangegeven dat het een MP4speler van 20 euro is en een screenprotector van 0,70 cent, hoor ik net :/

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2016 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

zijn er meer mensen met slechte gesprekskwaliteit? Ik dacht eerst dat het aan slecht netwerk lag, maar iedereen klaagt erover waarmee ik bel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolledriesnl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 12:00
sander817 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 10:56:
zijn er meer mensen met slechte gesprekskwaliteit? Ik dacht eerst dat het aan slecht netwerk lag, maar iedereen klaagt erover waarmee ik bel
Integendeel, ik kom van een Sony Z3C af, en hoor juist sinds de Redmi 3 Pro dat ik telefonisch een stuk beter te verstaan ben. (xiaomi eu-rom V7.3.1.0)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik heb miui 8 van xiaomi.eu. Wellicht ligt het daaraan?
Heb je een link naar die rom versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Hoe krijgen jullie TWRP er op? Heb het inmiddels op meerdere manieren geprobeerd, echter lukt het niet.
Ik heb eerst een china dev geflashed. Hiermee de telefoon geunlocked. Daarna flashify er op gezet. Maar als ik dan een twrp zip/img wil flashen doet hier het niet (wil niet installen).

Daarna op de volgende manier geprobeerd (echter wil die dan ook niet blijven staan). Met de flash boot wel (maar dat is eenmalig).

Als ik hem opnieuw via fastboot flash en hierna flashify root toegang geef en daarn twrp installeer blijft ie in een bootloop hangen.

Iemand een idee wat er mis gaat?

[ Voor 11% gewijzigd door Eoghlear op 17-07-2016 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Ik krijg dit *** ding nog steeds niet unlocked. Your device isn't supported by Mi Unlock.
Al 100 dingen geprobeerd maar blijf hier bij hangen. Telefoon aan / uit / fastboot /download mode / geen telefoon aan pc. Heb met MI account ingelogd, ook op i.mi.com. Find settings staan aan, kan telefoon ook vinden via die site, slechts 1 device gekoppeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolledriesnl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 12:00
sander817 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:52:
ik heb miui 8 van xiaomi.eu. Wellicht ligt het daaraan?
Heb je een link naar die rom versie?
https://www.androidfilehost.com/?fid=24533103863138006
hier komen geen weekly updates bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansieGansie
Card Nox schreef op zondag 17 juli 2016 @ 20:11:
Ik krijg dit *** ding nog steeds niet unlocked. Your device isn't supported by Mi Unlock.
Al 100 dingen geprobeerd maar blijf hier bij hangen. Telefoon aan / uit / fastboot /download mode / geen telefoon aan pc. Heb met MI account ingelogd, ook op i.mi.com. Find settings staan aan, kan telefoon ook vinden via die site, slechts 1 device gekoppeld...
Heb je de officiele miui developer rom erop staan?
Heb je op je telefoon onder extra "settings" > "developer settings" > "OEM unlock" setting geenabled staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
HansieGansie schreef op maandag 18 juli 2016 @ 08:33:
[...]

Heb je de officiele miui developer rom erop staan?
Heb je op je telefoon onder extra "settings" > "developer settings" > "OEM unlock" setting geenabled staan?
Yes en yes.

[ Voor 92% gewijzigd door Card Nox op 18-07-2016 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandroe123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-05 12:52
chrusherman schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:03:
Ik heb zelf de 3s Pro hier gekocht:
http://nl.aliexpress.com/...16GB-ROM/32683599224.html

Heb verzending via DHL gekozen en geen invoerkosten of btw hoeven te betalen.
Tevreden van het toestel? Heb je er gewoon de stock ROM op laten staan?
Ga er ook 1tje bestellen voor de vriendin O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrusherman
sandroe123 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:24:
[...]

Tevreden van het toestel? Heb je er gewoon de stock ROM op laten staan?
Ga er ook 1tje bestellen voor de vriendin O-)
Tot nu toe erg tevreden ja, heb er zelf de versie van xiaomi.eu opgezet dus geen ervaring met de standaard rom. Dit toestel hoefde ik trouwens niet te unlocken oid, maar dat komt misschien omdat de verkoper er al een rom opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
chrusherman schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:27:
[...]

Tot nu toe erg tevreden ja, heb er zelf de versie van xiaomi.eu opgezet dus geen ervaring met de standaard rom. Dit toestel hoefde ik trouwens niet te unlocken oid, maar dat komt misschien omdat de verkoper er al een rom opzet.
Dat lijkt me sterk.
Welke EU rom heb je erop gezet? En hoe heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrusherman
Momus schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:31:
[...]

Dat lijkt me sterk.
Welke EU rom heb je erop gezet? En hoe heb je dat gedaan?
Ik heb de "land" versie van deze link gebruikt: https://xiaomi.eu/community/threads/6-7-7-11.32639/

En deze guide gevolgd: http://en.miui.com/thread-200444-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
En zonder te unlocken? Dat is heel bijzonder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoThankYou
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 09:18
Ik heb de internationale Pro Prime versie (3GB RAM 32GB geheugen) aangeschaft en ben erg tevreden met mijn aankoop. Al mijn verwachtingen zijn overtroffen. Ik kocht het apparaat met de gedachte dat ik later wel een bekend merk aanschaf zodra de huidige toppers goedkoper worden, maar aan de Redmi 3 heb ik eigenlijk genoeg. Nu maar hopen dat het bedrijf zo door gaat.

Helaas heb ik wel douanekosten moeten betalen. Met de administratiekosten van DHL erbij was het bijna 50 euro. Wellicht is het via PostNL goedkoper, maar ik had voor de snellere levering gekozen. Gelukkig is hij de prijs meer dan waard.

Was ook lekker dat het doosje en handleiding gewoon Engels waren en dat ik niet hoefde te kloten met roms of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Vandaag een 3S binnen gekregen van HK Goldway. Er stond een custom ROM op, dus ik wilde graag naar een Global Stable. Aanvankelijk eerst alleen een China versie gevonden als fastboot en die geflashed, maar er blijkt ook een global stable beschikbaar te zijn via de officieuze weg:

http://bigota.d.miui.com/...6.0_global_dc5d804271.tgz

Krijg nu alleen met het flashen met miflash de foutmelding dat er onvoldoende storage space beschikbaar is :/ Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

edit: nu wel gelukt 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Te5vGo5.png

[ Voor 6% gewijzigd door Cooler_King op 23-07-2016 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenEx
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11-09 10:20
Welke ROM moet ik flashen op een Redmi 3S om hem in het nederlands te kunnen zetten?
Hebben jullie hiervoor een duidelijke tutorial?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
MaartenEx schreef op zondag 24 juli 2016 @ 12:32:
Welke ROM moet ik flashen op een Redmi 3S om hem in het nederlands te kunnen zetten?
Hebben jullie hiervoor een duidelijke tutorial?

Bedankt!
Hoi,

op welke ROM zit je nu? en is je bootloader unlocked?

Ik denk dat de multi rom van xiaomi.eu dan de meest logische keuze is: https://xiaomi.eu/community/link-forums/roms-download.73/ (maar volgens mij levert HK Goldway deze standaard al)

Hier een flashing guide: http://en.miui.com/forum....1&extra=page%3D1&mobile=2

Hopelijk kom je hiermee verder. Ben er zelf ook nog niet zo bekend mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Cooler_King op 24-07-2016 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Card Nox schreef op zondag 17 juli 2016 @ 20:11:
Zo. Weer een week voorbij en niets verder. Ik check elke dag of ik kan unlocken maar altijd dezelfde melding: Your device isn't supported by Mi Unlock.

Tips, tricks en suggesties worden op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Card Nox schreef op zondag 24 juli 2016 @ 23:00:
[...]

Zo. Weer een week voorbij en niets verder. Ik check elke dag of ik kan unlocken maar altijd dezelfde melding: Your device isn't supported by Mi Unlock.

Maak een nieuw account aan en doe het opnieuw. Het lijkt erop alsof daar iets niet lekker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansieGansie

Deze melding staat volgens mij los van je unlock rechten. Het is meer dat je device instellingen niet goed staan of er een verkeerde rom op staat. Echter had je dit in eerdere post al aangegeven dat deze dingen allemaal goed stonden en zou het moeten werken.

Heb je voordat je probeert te unlocken ingelogd met je MI account op je telefoon? (Ik weet niet zeker of dat het nodig is, maar weet dat ik dit destijds zelf ook heb gedaan voordat ik ging unlocken)

Ik heb verder eigenlijk geen idee meer waarom het fout zou kunnen gaan. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsst
  • Laatst online: 07-09-2022
[...]

Ben je op het device ingelogd in hetzelfde account als op je pc? En welke rom draai je, een originele of een van de verkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@ Momus, ga ik doen.
@ HansieGansie, yes ingelogd op telefoon.
@ hsst, yes. Draai China Developer ROM (na veel pijn en moeite)

Thanks all!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoThankYou schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 16:29:
Ik heb de internationale Pro Prime versie (3GB RAM 32GB geheugen) aangeschaft en ben erg tevreden met mijn aankoop. Al mijn verwachtingen zijn overtroffen. Ik kocht het apparaat met de gedachte dat ik later wel een bekend merk aanschaf zodra de huidige toppers goedkoper worden, maar aan de Redmi 3 heb ik eigenlijk genoeg. Nu maar hopen dat het bedrijf zo door gaat.
Ik ben wel benieuwd of de bootloader ook unlocked was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
ik gebruik thetering op de redmi 3 en nu merk ik dat als er een samsung a5 connect deze niet goed verbinding maakt dns issus een ander redmi2 werkt net als een s3. iemand deze ervaring of tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-03 14:56
Bootloader unlocken gaat heel makkelijk via de stappen die worden getoond in een Youtube filmpje, dus lekker aan de slag in de ADB omgeving. YouTube: Redmi Note 3 Pro (Snapdragon 650) - How to Unlock the Bootloader!

En waarom start Flitsmeister toch niet automatisch op en gaat tijdens het hardlopen telkens mijn hardloop app en streaming Radio uit, waarom blijft mijn Samsung Gear S2 niet in sync??? Developer options aanzetten en kies voor: memory optimization: OFF (hoe kunnen ze het bedenken... pff).

:P
Peter

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansieGansie
Card Nox schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:44:
@ Momus, ga ik doen.
@ HansieGansie, yes ingelogd op telefoon.
@ hsst, yes. Draai China Developer ROM (na veel pijn en moeite)

Thanks all!
Ik heb het volgende nog gevonden card nox..

http://en.miui.com/thread-277133-1-1.html
Q16. I have tried to unlock but it showning "Could not verify the Device", how to solve the issue?
Ans:-Unlocking device depends on many circumstances.

You need to have beta rom installed in your device to unlock.
Have to be logged in with same mi account details on your phone and unlocking tool.
Please enable find device serice in your phone it may help you to sync data with MI server
Working sim required in your phone and the same number has to be mapped with your mi account.
If you still facing the proble please report here http://en.miui.com/thread-223915-1-1.html

Q17. My unlocking tool stucks at 50 %, showing "Could not verify the Device", how to solve the issue?
Ans:- As I mentioned above unlocking device depends on many circumstances.

You need to have beta rom installed in your device to unlock.
Have to be logged in with same mi account details on your phone and unlocking tool.
Please enable find device serice in your phone it may help you to sync data with MI server
Working sim required in your phone and the same number has to be mapped with your mi account.
If you still facing the proble please report here http://en.miui.com/thread-223915-1-1.html

en kijk evt ook even hier:
https://xiaomi.eu/communi...ry-on-redmi-note-3.29213/

Heb je unlock aangevraagd via een ander nummer (bijv via sms-receive box) en sim nog niet in je phone gehad? Misschien dat het daarom dan niet lukt. Check evt ff om sim in je phone te doen, in te loggen op je mi account en dan nog eens. (misschien dat je sim dan aan je mi account gelinkt is oid.)
Het is iig het proberen waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montsubai
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10-2024
Cooler_King schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 17:13:
Vandaag een 3S binnen gekregen van HK Goldway. Er stond een custom ROM op, dus ik wilde graag naar een Global Stable. Aanvankelijk eerst alleen een China versie gevonden als fastboot en die geflashed, maar er blijkt ook een global stable beschikbaar te zijn via de officieuze weg:

http://bigota.d.miui.com/...6.0_global_dc5d804271.tgz

Krijg nu alleen met het flashen met miflash de foutmelding dat er onvoldoende storage space beschikbaar is :/ Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

edit: nu wel gelukt 8)

[afbeelding]
Hoe heb je deze gevonden? Ik heb een Redmi 3S onderweg, maar kan op de officiële site enkel de China stable/dev versies vinden. Dacht dat er geheel geen Global was nog voor deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Montsubai schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:58:
[...]

Hoe heb je deze gevonden? Ik heb een Redmi 3S onderweg, maar kan op de officiële site enkel de China stable/dev versies vinden. Dacht dat er geheel geen Global was nog voor deze telefoon.
Hij werd ook in een thread op miui.com genoemd. Hier is ook een topic op een ander forum:

http://choimobile.vn/thre...inh-chuc-tu-xiaomi.67366/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
HansieGansie schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:59:
[...]

Ik heb het volgende nog gevonden card nox..
Thanks voor alle tips. Continue zonder SIM geprobeerd aangezien de meid haar eigen telefoon nog gebruikt, slechts 1x met.

Echter even op mijn account unlock rechten aangevraagd. Via receive sms free oid meteen smsje. Nu 2 dagen later rechten gekregen. Meteen getest en telefoon is unlocked... zo simpel kan het zijn als het goed gaat... Nu eens even kijken naar de laatste multi MIUI en flashen maar.

Welke GAPPS flashen jullie? En doen jullie dit gewoon via de updater app of via fastboot?
Ik wil de stable installeren: http://en.miui.com/download-298.html

[ Voor 12% gewijzigd door Card Nox op 27-07-2016 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansieGansie
Card Nox schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 23:55:
Thanks voor alle tips. Continue zonder SIM geprobeerd aangezien de meid haar eigen telefoon nog gebruikt, slechts 1x met.

Echter even op mijn account unlock rechten aangevraagd. Via receive sms free oid meteen smsje. Nu 2 dagen later rechten gekregen. Meteen getest en telefoon is unlocked... zo simpel kan het zijn als het goed gaat... Nu eens even kijken naar de laatste multi MIUI en flashen maar.

Welke GAPPS flashen jullie? En doen jullie dit gewoon via de updater app of via fastboot?
Fijn dat het eindelijk gelukt is.

Ik dacht dat je juist de bootloader wilde unlocken om een global rom (met nederlandse taal) van xiaomi.eu erop te zetten. Als je de stable pakt van jouw link heb je alleen Chinees en Engels en daar had je volgens mij de bootloader niet eens voor hoeven unlocken.

Als je de stable van xiaomi.eu pakt dan krijg je de gapps daar volgens mij gratis bij.

Zelf heb ik nu ook iets raars. Er was bij mij afgelopen week met flashen ook iets niet helemaal goed gegaan, dus even een andere rom erop geflashed maar als ik nu weer via adb een andere rom erop wil zetten zegt ie dat mijn device (volgens mij bootloader) locked is. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
HansieGansie schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:31:
[...]

Fijn dat het eindelijk gelukt is.

Ik dacht dat je juist de bootloader wilde unlocken om een global rom (met nederlandse taal) van xiaomi.eu erop te zetten. Als je de stable pakt van jouw link heb je alleen Chinees en Engels en daar had je volgens mij de bootloader niet eens voor hoeven unlocken.

Als je de stable van xiaomi.eu pakt dan krijg je de gapps daar volgens mij gratis bij.

Zelf heb ik nu ook iets raars. Er was bij mij afgelopen week met flashen ook iets niet helemaal goed gegaan, dus even een andere rom erop geflashed maar als ik nu weer via adb een andere rom erop wil zetten zegt ie dat mijn device (volgens mij bootloader) locked is. |:(
Inderdaad. Wil inderdaad een ROM met NL taal, verkeerde link, moet deze hebben:
https://xiaomi.eu/community/threads/6-7-21.32952/
Zie inderdaad TWRP via fastboot installeren en dan ZIP flashen vanuit de recovery. Ga vanavond even proberen.

EDIT: zijn de weekly's enigzins stable of maar de normale stable flashen?
Sjee, wat zijn die downloads traag...

[ Voor 4% gewijzigd door Card Nox op 27-07-2016 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er misschien ook iemanad die mij kan vertellen hoe je de bootloader unlocked als je geen 64 b windows pc hebt. Heb zelf een oude labtop met opensuse 12.2, is dus ook nog 32 bits.
GAMF dus iemand een idee hoe het dan moet, c.q. of het dan wel uberhaupt kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Ik ben manieren terug gekomen tijdens mijn zoektocht, maar waren volgens mij vrij omslachtig. Is er niemand die je kent met 64 bits? Als het eenmaal lukt is het nog geen 5 minuten werk namelijk.

ps. als je in de buurt van Horst woont mag je het best bij mij doen.

EDIT: Hmm.. Heb xiaomi.eu_multi_HM3_V7.5.1.0.LAICNDE_v7-5.1.zip gedownload.
Als ik wil updaten via de updater app geeft die aan 'can't verify update'.
Had al netjes TWRP via fastboot geflashed dus maar even in TWRP booten, maar kom in de standaard MIUI recovery terecht. Nog maar een paar keer proberen en anders eens kijken of ik TWRP niet 'vast' kan flashen.

EDIT: in die Chinese recovery (oid) op recovery geklikt, kom nu wel in TWRP maar alles is Chinees...

EDIT: zo, die staat op Engels.

EDIT: wipe, dalvik, cache, data. Flash multi_HM3, flash SU, rebooting now... hopelijk start die door :P

EDIT: It's alive }:O

[ Voor 78% gewijzigd door Card Nox op 27-07-2016 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Card Nox schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 20:29:
Ik ben manieren terug gekomen tijdens mijn zoektocht, maar waren volgens mij vrij omslachtig. Is er niemand die je kent met 64 bits? Als het eenmaal lukt is het nog geen 5 minuten werk namelijk.

ps. als je in de buurt van Horst woont mag je het best bij mij doen.
Zoal ik zei gamf, ben zelfs dat niet tegen gekomen.(tenminste niet in het engels of duits)
Soms zie ik wel iets wat er op lijkt in het spaans of welke mij compleet vreemde taal dan ook
dus dat schiet niet op.
Zal je eerlijk zeggen dat ik geen flauw idee heb wat ik precies moet doen, toen ik las dat er een 64 b windows pc nodig is me eerst daar maar eens in verdiept (om mij. Heen allemaal 32b)
Oke zal mij ook ff verdiepen wat je nog meer moet doen, als het 5 min werk is kan het nooit moeilijk zijn toch.

helaas zwolle, das niet echt in de buurt, bedankt voor het aanbod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Card Nox schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 23:55:
[...]

Met of zonder SIM maakt in ieder geval geen kloot uit. Nog nooit met gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoThankYou
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 09:18
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 11:27:
[...]

Ik ben wel benieuwd of de bootloader ook unlocked was?
Geen idee wat dat is of hoe ik dat check :P. Ik vind alles wel prima zo, dus ik denk niet dat ik ga tweaken met dit model.

[ Voor 41% gewijzigd door NoThankYou op 29-07-2016 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Hoe zit het eigenlijk met uitbreidbaar geheugen op deze telefoon? Ik begrijp dat je er een kaartje in kan knikkeren maar hoeveel heb je daar aan? Als je Spotify gebruikt, worden dan de offline nummers ook naar het geheugen van zo'n kaart geschreven? Of als je heel veel foto's maakt? Kunnen apps er ook naar geïnstalleerd worden?

Edit:
Ik zie dat Marshmellow anders om kan gaan met sdkaartjes. Je krijgt de keuze om de kaart als portable storage in te zetten of als internal storage. Als dat laatste kan met MIUI dan is een sdkaartje best wel bruikbaar en is het niet zo'n probleem als je een telefoon met 16GB aanschaft. Dus 3S gebruikers die op Marshmellow zitten: kan dat?

[ Voor 35% gewijzigd door woutur op 29-07-2016 15:13 . Reden: Zelf wat dingen uitgepluist en vraag aangescherpt ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
Gisteren mijn OPO kwijt geraakt. Ben uitgekomen bij een Redmi 3. Alleen zie ik verschillende varianten van 3s tot 3 Pro.. Wat is nu het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

psvunited schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:38:
Gisteren mijn OPO kwijt geraakt. Ben uitgekomen bij een Redmi 3. Alleen zie ik verschillende varianten van 3s tot 3 Pro.. Wat is nu het verschil?
Verschillen vallen vrij makkelijk op te zoeken. Processor, werkgeheugen en intern geheugen zijn verschillend tussen alle Redmi 3 modellen. Op dit moment is de keuze eigenlijk tussen de 3S en de 3 Pro denk ik. En daar zit dan niet veel verschil tussen (qua snelheid in de praktijk en prijs). 3S zit echter wel op Marshmellow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
psvunited schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:38:
http://www.gsmarena.com/c...Phone2=7862&idPhone3=8007

Hier de specs even vergelijken.. Redmi 3 Pro = Redmi 3 met meer geheugen. Redmi 3s en 3x zijn zelfde.

Heb zelf sinds deze week de Redmi 3s. Fantastisch toestel. Het zou de budget variant moeten zijn van de Redmi 3, maar volgens mij doet ie op geen enkel vlak onder voor de gewone. Zelfde scherm, camera's, accu, behuizing. Wel idd al Marshmallow en een andere chipset (die volgens mij op bepaalde vlakken ook sneller is). Oh ja en ook 4G out of the box, een primeur bij mij voor China phones. Kan me niet voorstellen dat er voor die prijs (110 euro) iets beters te krijgen is. Een waardige opvolger van de Redmi 2.

[ Voor 16% gewijzigd door Cooler_King op 29-07-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
Bedankt voor de reacties. Ik ga voor de 3s.

Nu even kijken waar ik hem beste kan bestellen (levertijd/garantie/prijs combinatie)

@Cooler zou ik mogen weten waar jij de telefoon hebt besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
psvunited schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:29:
Bedankt voor de reacties. Ik ga voor de 3s.

Nu even kijken waar ik hem beste kan bestellen (levertijd/garantie/prijs combinatie)

@Cooler zou ik mogen weten waar jij de telefoon hebt besteld?
Hiero: http://www.aliexpress.com...cta-Core/32682680027.html (binnen 2 weken in huis zonder extra kosten)

En ik heb dit hoesje in het zwart (momenteel geen voorraad): http://www.aliexpress.com...atte-TPU/32601109771.html .. Is eigenlijk gemaakt voor de Redmi 3, en dus geen gat voor de fingerprint scanner (dat is trouwens ook nog een verschil.. de Redmi 3 Pro en 3s hebben fingerprint scanner en de gewone niet), maar verder past ie perfect omdat de toestellen dezelfde afmetingen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbuddha
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 07:25
Ik heb mij 3s van spemall.com
Als die in stock is, duurt het 6 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
bigbuddha schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:33:
Ik heb mij 3s van spemall.com
Als die in stock is, duurt het 6 dagen.
Daar is ie 10 dollar duurder (en misschien nog extra verzendkosten en douane heffing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbuddha
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 07:25
Cooler_King schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:35:
[...]

Daar is ie 10 dollar duurder (en misschien nog extra verzendkosten en douane heffing).
Heb ook wel de 32GB/3GB versie. Als je blijft zoeken vind je nog wel goedkoper :) Hij is in the house alleszins en moet zeggen heel wat bang for the bucks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenEx
  • Laatst online: 11-09 10:20
Hallo,
Ik heb zonet een Redmi 3S ontvangen, met android 6.0.1.
Met als ROM de MIUI Global 7.5 Stable.

Ik had als taal-optie Nederlandstalig maar deze is niet perfect vertaalt.
Hoe ga ik te werk om dit volledig Nederlandstalig te krijgen?

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

@cooler_king @BigBuddha en @MaartenEx Kunnen jullie mij vertellen wat er gebeurt als je een sdkaart in het toestel doet? Ik wil weten of je de keuze portable storage of internal storage krijgt.

Pagina: 1 ... 8 ... 25 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken