The ramblings of an idiot
Als Sainz Kvyat de baas blijkt te zijn dan denk ik niet dat Kvyat nog een lang leven beschoren is in de F1 als je kijkt wat voor een talent staat te springen om in te stappen.
Smiling as the shit comes down...
Lekker kort en bondig persbericht....Badeend schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 10:44:
Officieel: Max Verstappen is eruit geschopt bij Toro Rosso:
http://www.scuderiatororo...ticle/welcome-back-daniil
Maar idd, Max er uit bij TR.... Vette pech man...
Cogitationis poenam nemo patitur
Kvyat z'n carriere in F1 is niet over. Het is een goede driver met goede pace. Echter denk Herr Doktor dat Max beter is. Rusland was gewoon het excuus dat hij nodig had. Er zijn al geruchten dat Kvyat volgend seizoen naar Williams gaat. Daar kan hij ook voor het podium strijden.ScrooLoose schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 10:47:
Als we de oranje bril eens afzetten dan is het Sainz Kvyat gevecht eigenlijk net zo interessant als die van Ricciardo Verstappen straks.
Als Sainz Kvyat de baas blijkt te zijn dan denk ik niet dat Kvyat nog een lang leven beschoren is in de F1 als je kijkt wat voor een talent staat te springen om in te stappen.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
McBoom schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 10:46:
[...]
Ik geloof er niets van. Dan zouden er wel meer bronnen zijn.

39
YouTube: Grill the Grid - Max Verstappen
( Ik weet dat het filmpje een repost is. )
Bij RB weten ze dondersgoed dat Max nog superjong is en nog (heel) veel moet leren. Ze zullen zeker rekening houden met een leercurve voor Max in de nieuwe wagen. Veel simulator werk, veel laps maken in de vrije trainingen en dan hopen op het beste. Ricciardo vind ik ook een goede racer, dus dat zal leuk worden!Goron schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 10:45:
Toch weet ik niet hoe goed de move nou is, om midden in het jaar ineens van team te switchen. Max is nog superjong, hij hoeft zich niet te haasten in z'n carriere. Als het bij de grote Red Bull ineens minder gaat dan gaat Helmut Marko alweer gekke dingen roepen. Ricciardo heeft wel Vettel eraf gereden in zijn eerste seizoen, dat is echt geen koekenbakker. En Max komt daar nu ineens tussen met een onbekend team en een voor hem nieuwe auto.
Sowieso schrijf je zo!
Joh.... Heb je het bericht gelezen? er staat alleen maar in dat er een swap plaats vindt, niets ten nadele van Verstappen...McBoom schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 10:46:
[...]
Ik geloof er niets van. Dan zouden er wel meer bronnen zijn.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Maar Williams ziet dit ook allemaal gebeuren en dat kan ook zeker weer invloed hebben op hun rijders keuze voor volgend jaar.JackBol schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 10:48:
[...]
Kvyat z'n carriere in F1 is niet over. Het is een goede driver met goede pace. Echter denk Herr Doktor dat Max beter is. Rusland was gewoon het excuus dat hij nodig had. Er zijn al geruchten dat Kvyat volgend seizoen naar Williams gaat. Daar kan hij ook voor het podium strijden.
Bullet NL schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 10:49:
[...]
Joh.... Heb je het bericht gelezen? er staat alleen maar in dat er een swap plaats vindt, niets ten nadele van Verstappen...
Maar ook andersom voor Sainz die moet zich nu nog steeds bewijzen en als ie achter kvyat blijft heeft ie ook een probleem.ScrooLoose schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 10:47:
Als we de oranje bril eens afzetten dan is het Sainz Kvyat gevecht eigenlijk net zo interessant als die van Ricciardo Verstappen straks.
De vraag is of Williams een betere driver dan Kvyat kan vastleggen voor volgend jaar.ScrooLoose schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 10:51:
[...]
Maar Williams ziet dit ook allemaal gebeuren en dat kan ook zeker weer invloed hebben op hun rijders keuze voor volgend jaar.
Max zit in ieder geval muurvast nu
Max had een contract voor 3 jaar, dat heeft hij nog steeds...JackBol schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 10:52:
[...]
De vraag is of Williams een betere driver dan Kvyat kan vastleggen voor volgend jaar.
Max zit in ieder geval muurvast nu
Hij zit nu in zijn tweede jaar, deze overstap heeft er wel voor gezorgd dat hij een stukje duurder is geworden voor Ferrari.... Ik denk overigens nog steeds dat Mercedes en Max het niet gaat worden, die pakken liever een rijder uit eigen pool..
Ik denk dat Max nu wel voor 3 jaar bij RB heeft getekend ja.Goron schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 10:54:
Zou dit misschien onderdeel zijn van langere contractonderhandelingen? Dat Max extra heeft bijgetekend bij Red Bull?
Waarom zou hij dat doen als hij al zeker was van tenminste 1 jaar bij Red Bull en zeer veel interesse van Ferrari en Mercedes ?Goron schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 10:54:
Zou dit misschien onderdeel zijn van langere contractonderhandelingen? Dat Max extra heeft bijgetekend bij Red Bull?
Jenson loopt toch allang genoeg rond in de F1 om te weten dat de belangen, imago en centen een veel grotere rol spelen dan wat "lief" is voor de coureurs?Kees schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 10:25:
Jenson button heeft ook wel weer gelijk:
'Really? one bad race and Kyvat's dropped, what about the podium in the previous race? #Shortmemories'
https://twitter.com/JensonButton/status/728134163606339584
KVY heeft meer dan 1 seizoen en 4 races de tijd gehad om zichzelf te bewijzen bij RB. Blijkbaar was dat niet genoeg en is het RB groot recht om het op een andere manier te proberen.
Dit is niet alleen door de laatste race, maar die fouten in Rusland waren gewoon de druppel.
[ Voor 6% gewijzigd door StealthyPeanut op 05-05-2016 10:57 ]

Hopelijk valt het kwartje van Verstappen niet de verkeerde kant op....in het ravijn dus..
Eens dat het niet netjes is, maar als het kwartje van VES in het ravijn valt, heeft ie het zelf gedaan. Kvyat kan imho ook niemand anders dan zichzelf verwijten dat dit gebeurt. Het moment waarop het gebeurt is idd een beetje ongebruikelijk, maar het is niet voor niets dat ze Kvyat vervangen en niet RIC.vhal schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 10:58:
Eigenlijk vind ik het maar een hondenstreek van RB richting KVY....kan er niks anders van maken.![]()
Hopelijk valt het kwartje van Verstappen niet de verkeerde kant op....in het ravijn dus..
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
"We are in the unique position to have all four drivers across Red Bull Racing and Toro Rosso under long term contracts with Red Bull, so we have the flexibility to move them between the two teams.Goron schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 10:45:
Ook verbazingwekkend dat Toro Rosso gewoon een coureur gedumpt krijgt. 'Niet goed genoeg voor ons, nemen jullie hem maar' Geef dan nieuw talent weer een kans ipv Kvyat. Zal een lekkere motivatie geven aan de mensen in de garage daar
http://www.redbullracing.com/article/new-line-spain
Ze kunnen dus een die 4 coureurs onderling wisselen. Nieuw talent een kans geven en Kvyat eruit mikken is een veel hardere ingreep met contractontbinding etc. Wel begrijpelijk dat ze dat niet doen. Bovendien is Kvyat echt nog niet afgeschreven...
zijn wtc duw en trekken was absoluut niet netjes. maar vind dit nogal wat. bedoel 3e plek china ook niet nixvhal schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 10:58:
Eigenlijk vind ik het maar een hondenstreek van RB richting KVY....kan er niks anders van maken.![]()
er zal vast meer meespelen;
- andere teams
- marketing
- druppel/emmer kvyat
- toekomst ricciardo(?)
[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 05-05-2016 11:07 ]
Tja, Kvyat heeft het ook wel een beetje verprutst met het rammen van Vettel afgelopen keer, op eigen bodem nog wel. Een Rus die op Russisch asfalt eventjes in de eerste bocht iemand 2 keer in de versnellingsbak ramt, is gewoon geen goeie reclame.naitsoezn schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 11:03:
[...]
Eens dat het niet netjes is, maar als het kwartje van VES in het ravijn valt, heeft ie het zelf gedaan. Kvyat kan imho ook niemand anders dan zichzelf verwijten dat dit gebeurt. Het moment waarop het gebeurt is idd een beetje ongebruikelijk, maar het is niet voor niets dat ze Kvyat vervangen en niet RIC.
Hoe ver waren de onderhandelingen om deze ruil aan het einde van het seizoen toch al te maken? Ik ben benieuwd waar Max over een tweetal jaar gaat zitten, ik zie Ferrari nog een keer Raikkonen er uit gooien en Max dat stoeltje in laten nemen.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
De T2 botsing van KVY was niet de enige. Ook meer naar achteren werden er wiele geblokkeerd en vlogen de stukken en wagens in het rond en in T3 is duidelijk merkbaar dat VET ineens vertraagd. Had KVY meer moeten doen om die botsing te vermijden? Misschien wel, maar achteraf is het altijd eenvoudig oordelen.
Maar ja, zoals iemand al aanhaalde, het geld primeert en KVY heeft nu ineens de schijn tegengekregen.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Jeetje ... slechts 9% had het goed geraden .. bizar wat hier gebeurt mensen!!! Max schrijft geschiedenis!!Alfa90_Buttje schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 08:52:
En wat denken jullie? Vandaag de grote dag?
Poll: Krijgen we vandaag te horen of Max naar Redbull gaat?
• Ja doh!! Kvyat heeft zijn kans gehad!
• Nee, RB komt te vroeg. Volgend seizoen!
• Nee, Kvyat krijgt nog een ultimatum!
• Nee, Max gaat volgend jaar naar Ferrari !!
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Zoals gezegd, bij heeft meer dan 15 maanden de tijd gehad zich te bewijzen. Dat heeft hij zelf gewoon niet goed gedaan.Blokker_1999 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 11:07:
Same here, ik vind het terugzetten van KVY naar STR een overroepen reactie van Red Bull. Ja, hij heeft 2 races achtereen een botsing gehad met de voormalige toprijder van RBR maar hij heeft er ook een podium uitgehaald. De fouten die gemaakt zijn kan men zelfs niet voor 100% in zijn schoenen schuiven. De botsing in China kwam omdat hij in een gaatje dook waar elke goede piloot voor zou gaan. Deed hij dat niet dan was daar weer kritiek op gekomen.
De T2 botsing van KVY was niet de enige. Ook meer naar achteren werden er wiele geblokkeerd en vlogen de stukken en wagens in het rond en in T3 is duidelijk merkbaar dat VET ineens vertraagd. Had KVY meer moeten doen om die botsing te vermijden? Misschien wel, maar achteraf is het altijd eenvoudig oordelen.
Maar ja, zoals iemand al aanhaalde, het geld primeert en KVY heeft nu ineens de schijn tegengekregen.
Actie.... Reactie....
Ik zie het meer als 'waarom zou Red Bull hem nu in de auto zetten als ze hem niet eerst wat langer vastleggen'ScrooLoose schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 10:55:
[...]
Waarom zou hij dat doen als hij al zeker was van tenminste 1 jaar bij Red Bull en zeer veel interesse van Ferrari en Mercedes ?
Jos en Max Verstappen zaten voor de race al met Marko aan tafel...
Het blijft wel enorm zuur voor Kvyat.
[ Voor 13% gewijzigd door NiaX op 05-05-2016 11:11 ]
Idem hier!McBoom schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 11:10:
Ik ben gewoon blij (voor Verstappen), hoe het voor Kvyat is zou me eigenlijk een worst zijn
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Tijdens de race van afgelopen zondag had ik al het idee dat dit ging gebeuren.
Nu ben ik natuurlijk heel nieuwsgierig hoe dit verder gaat lopen, maar ik denk dat hij het snel en goed oppakt.
P3 in Spanje? Meteen iedereen de mond snoerend?
-
Daar kan zomaar een kern van waarheid in zitten. RBR is kennelijk nog niet zo zeker van dat Ricciardo blijft, maar wil volgend jaar wel met een sterk rijderspaar komen.Racing_Reporter schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 10:04:
[...]
Dat zeker. Nu mogen Sainz en Kvyat het gaan uitvechten. Wat ik namelijk denk is dat er een tweede Red Bull-stoeltje op komst is. Hoewel ze beweren dat Ricciardo's contract waterproof is, zijn contracten in F1 niks waard (zoals je ook hier ziet met Kvyat). Het zou me niet verbazen dat de beste van de twee alsnog mag aansluiten bij Red Bull als blijkt dat Ricciardo de benen neemt.
En dit inderdaad, voor beiden een tik op de neus. Ben benieuwd hoe die 2 het seizoen af maken.L1nt schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 10:01:
Gevalletje KWW. Maar vorig jaar was ik ook sceptisch.
Voor zowel Kvyat als Sainz een behoorlijke aanslag op het zelfvertrouwen. Sainz zou wel even laten zien dat ie minstens zo goed was en nu na een paar races is Max al gepromoveerd.
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Yamaha MT-09
Tag Heuer he!
maar dit jaar is die beter dan vorig jaar en vanaf canada is die denk ik ook wel beter dan de Ferrari van 2015
Vergeet ook niet dat wij maar 5%van alle data te zien krijgen die RB tot zijn beschikking heeft. Een podium in een rommelige race, wil niet direct zeggen dat je ook het maximale uit de auto haalt.
Dit is geen onderbuik gevoelens noodgreep geweest van RB, maar een weloverwogen besluit.
Hoop dat het na de Canada update geen ploffert wordt, maar dat ze echt voorin goed mee kunnen doenJackBol schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 11:15:
[...]
Tag Heuer he! En tot nu toe loopt die als een klokje
Kan niet wachten tot 13 mei 10:00 uur om Max in de Red Bull te zien rijden.
CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
+1. Iedereen (Jensen Button incluis) die nu roept dat dit komt door de crash in Rusland heeft het mis.StealthyPeanut schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 11:18:
Dit is geen onderbuik gevoelens noodgreep geweest van RB, maar een weloverwogen besluit.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
ik denk ook dat kyvat hiervan op de hoogte was wegens zijn do or die acties laatste 2 racesnaitsoezn schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 11:20:
[...]
+1. Iedereen (Jensen Button incluis) die nu roept dat dit komt door de crash in Rusland heeft het mis.
Mooie nieuwe wending in het seizoen! Ik hoop dat de Tag Heuers betrouwbaar en snel genoeg blijven dit jaar. Het is wel een groot voordeel dat dit in Barcalona al gebeurt voor Max, dat circuit is natuurlijk zeer bekend.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Eens in de vijf jaar?
[ Voor 14% gewijzigd door zetje01 op 05-05-2016 11:22 ]
Gevoel van oude RB auto's heeft hij elke demo die hij geeft al.wontcachme schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 11:20:
Mag Max nu eigenlijk in een oude F1 auto rondjes rijden op een test track van Red Bull? Dus bv de wagen van vorig jaar om al meer gevoel te krijgen voor de RB auto's?
Misschien nog een filmdag over zou meer handig zijn, maargoed nog 3 vrije trainingen voor de kwali
En testdagen na de race
CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
volgens mij mag dat alleen met minstens 2 jaar oude auto's dus de 2014 auto (denk 2 jaar maar kan ook 3 jaar zijn)wontcachme schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 11:20:
Mag Max nu eigenlijk in een oude F1 auto rondjes rijden op een test track van Red Bull? Dus bv de wagen van vorig jaar om al meer gevoel te krijgen voor de RB auto's?
Ik heb het idee dat Kvyat al wist dat hij volgend jaar niet terug hoefde te komen bij RB en daardoor deze do or die acties deed. Om een beetje in de picture te rijden bij andere teams. Alleen waren de acties een beetje ongelukkig.Catmandos schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 11:21:
[...]
ik denk ook dat kyvat hiervan op de hoogte was wegens zijn do or die acties laatste 2 races
-
Mogelijk had hij een pre-contract bij Ferrari en hebben ze daarom nu haast gemaakt.
[ Voor 22% gewijzigd door NiaX op 05-05-2016 11:23 ]
Dat denk ik ook. En dat Kvyat daarom een do or die poging deed. Als hij weer op het podium zou staan zou het lastiger zijn om de swap te verantwoorden.NiaX schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 11:22:
Als ik de autopers op Twitter moet geloven komt het er waarschijnlijk op neer dat het al voor de race beslist was, vooral om Verstappen te behouden bij RBR.
Mogelijk had hij een pre-contract bij Ferrari en hebben ze daarom nu haast gemaakt.
Vettel: 'Kvyat must go'
Horner: 'Well Seb you don't work here anymo..'
Vettel: 'No Christian! No well! He's gone before Barcelona or you sleep with the fishes'
Het heeft niets met geld te maken, aangezien het allen (bij RBR en TR) geen paydrivers zijn.Blokker_1999 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 11:07:
Same here, ik vind het terugzetten van KVY naar STR een overroepen reactie van Red Bull. Ja, hij heeft 2 races achtereen een botsing gehad met de voormalige toprijder van RBR maar hij heeft er ook een podium uitgehaald. De fouten die gemaakt zijn kan men zelfs niet voor 100% in zijn schoenen schuiven. De botsing in China kwam omdat hij in een gaatje dook waar elke goede piloot voor zou gaan. Deed hij dat niet dan was daar weer kritiek op gekomen.
Het gaat zeer waarschijnlijk ook niet om slechts 1 race (Rusland), ik denk dat het meer te maken heeft hoe het gesprek met Kvyat en Marko verlopen is en ook eerder handelen van Kvyat:
- twee races terug haalde Kvyat het podium, maar bij de woordenwisseling met Vettel vlak voor het podium (nadat Vettel Kvyat aangesproken had op zijn rijgedrag): "wat doe je nou moeilijk? We staan op het podium, dus niets aan de hand." Als die instelling van Kvyat ook zo gebruikt is bij het gesprek met Marko dan lijkt me dat niet bepaald handig.
- Mark heeft afgelopen vrijdag of zaterdag laten weten dat de RBR-line-up in Spa bekend gemaakt zal worden. Kvyat kan dat opvatten als: het is dus allang bekend wie er komend jaar voor RBR rijden, en aangezien Marko de dagen ervoor zich lovend over Verstappen uitgesproken heeft zal Kvyat dus geconcludeerd hebben dat Verstappen zijn stoeltje over zal nemen.
- Men beweert (maar denk dat het ver gezocht is) dat Kvyat's gedoe in Rusland een statement zou zijn van Kvyat richting RBR en Marko: "jullie mij slecht behandelen, ik een do-or-die-actie!" Mij lijkt het ver gezocht maar zeg nooit wat voor kronkel in de kop iemand ineens zou kunnen krijgen.
- Kvyat heeft anderhalf jaar de tijd gehad om zich te bewijzen bij RBR, qua puntenaantal zou je zeggen dat dat gelukt is. Maar de kanttekening is wel dat Ricciardo vorig jaar wel enorm veel pech heeft gehad en daardoor veel punten misgelopen is. Ricciardo is ook overduidelijk de snellere van de 2.
- Wat wellicht mee kan spelen: twee talenten bij TR is leuk, maar ze kunnen elkaar in de weg zitten in de ontwikkeling. In tegenstelling tot de meeste NL'ers ben ik van mening dat Sainz eigenlijk niet veel slechter is dan Verstappen, maar omdat Sainz zich iets teveel gefocust lijkt te hebben om (koste wat het kost) Verstappen te verslaan zou dit wel eens ten koste kunnen gaan van Sainz' prestaties. Aangezien Sainz natuurlijk ook als mega-talent gezien wordt is het niet gek om Sainz en Verstappen zo snel mogelijk uit elkaar te halen zodat ook Sainz zich beter kan ontwikkelen. Als Sainz Kvyat niet weet te verslaan is dat geen ramp, want Kvyat was immers goed genoeg voor RBR en is meer ervaren.
- Wat mogelijk meespeelt: TR krijgt geen enkele motor-update. Wat dus betekent dat TR door steeds meer teams ingehaald gaat worden (Mercedes komt met updates, de Ferrari 2016-motoren uiteraard ook, en Renault komt ook nog met grote updates). Om een mega-talent (dat gezien wordt als "meest waardevolle coureur" en "talk of the town") in een auto te laten zitten waar geen progressie meer in zit en dus achteruit holt, is niet bepaald aantrekkelijk. Het moet wel spraakmakend blijven, en aangezien het toch een jonge gast is die prima past bij het Red Bull-imago (dus dan is het wel een stukje marketing) is het logischer om die in een auto te zetten waar nog wel vooruitgang bij geboekt gaat worden.
- Niet onbelangrijk: veel teams zaten op Verstappen te azen. Met de filosofie van RBR/TR ("talenten maximaal 2 jaar bij TR, daarna doorschuiven) heeft men @ RBR ook wel door dat er veel kapers op de kust liggen. Verstappen een langere tijd aan je weten te binden kan je afdwingen door zo snel mogelijk hem te promoveren naar RBR.
Long story short: het heeft echt niet alleen te maken met slecht presteren tijdens slechts 1 GP.
Same same!!!trion75 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 11:20:
[...]
Kan niet wachten tot 13 mei 10:00 uur om Max in de Red Bull te zien rijden.
Ik denk anders om. Vettel was namelijk helemaal niet hard op het einde voor de camera. Misschien is hem wel verteld dat ze de drivers gingen wisselen.Goron schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 11:26:
Wat de echte reden is: YouTube: Vettel with Horner after crash with Kvyat in Russian GP 2016
Vettel: 'Kvyat must go'
Horner: 'Well Seb you don't work here anymo..'
Vettel: 'No Christian! No well! He's gone before Barcelona or you sleep with the fishes'
Edit ach dat zal ook wel niet. Ik heb zin in de volgende race jongens.
[ Voor 6% gewijzigd door alwind op 05-05-2016 11:33 ]
De auto moet 3 jaar oud zijn en ze mogen dat niet doen op de normale Pirelli banden. Er zijn speciale banden ontwikkeld voor dit doel, en die lijken niet op de echte race banden.Catmandos schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 11:22:
[...]
volgens mij mag dat alleen met minstens 2 jaar oude auto's dus de 2014 auto (denk 2 jaar maar kan ook 3 jaar zijn)
OT, start post is bijgewerkt

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
En direct maar in de nationalistische volgorde ook

[ Voor 30% gewijzigd door ATS op 05-05-2016 11:37 ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

via Dumpert....
Dat dacht Fisichella in 2009 ook bij zijn overstap van Force India naar Ferrari, als vervanger van Massa nog even meestrijden voor podia om vervolgens alle races buiten de punten te rijden en achteraan te kwalificeren.Bullet NL schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 09:36:
Volgens mij doen velen veel te spastisch over de overstap, een TR is natuurlijk een andere auto dan een RB, maar Max hoeft niet in eens te leren vliegen i.p.v. zwemmen.
Ik weet niet of het een verstandige move is, maar eigenlijk verwacht ik gewoon dat Max me weer gaat verbazen. Het gaat gewoon zo snel met die jongen, echt niet normaal.
Dat is ook wel een ding inderdaad. In de Toro Rosso had hij voor het seizoen al honderden ronden gereden.Toewan schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 11:44:
[...]
Dat dacht Fisichella in 2009 ook bij zijn overstap van Force India naar Ferrari, als vervanger van Massa nog even meestrijden voor podia om vervolgens alle races buiten de punten te rijden en achteraan te kwalificeren.
Ik weet niet of het een verstandige move is, maar eigenlijk verwacht ik gewoon dat Max me weer gaat verbazen. Het gaat gewoon zo snel met die jongen, echt niet normaal.
Toch hoop ik dat het meevalt.
En Schumacher kon het ook, van Jordan naar Benneton ;-)
[ Voor 4% gewijzigd door NiaX op 05-05-2016 11:49 ]
Je vergeet iets heel belangrijks. Ieder team zit er voor de punten. Punten is meer vooraan in de pitstraat, meer geld van de FIA en meer van andere dingen.
Kvyat verpeste in Rusland niet alleen de race van Vettel en zijn eigen, maar ook die van Ricciardo. Als Max steady op P6 rond kan rijden en daar ook zou finishen was zijn tor niet gaan ploffen, en beide RBRs zitten door alle acties hopeloos buiten de top 10, dan is dat niet goed.
Met andere woorden : RBR denkt met de line up van Ricciardo en Max een betere eindklassering te kunnen halen en dat is veel waard.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Denk dat de RBR en STR meer op elkaar lijken dan de force India en Ferrari.Toewan schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 11:44:
[...]
Dat dacht Fisichella in 2009 ook bij zijn overstap van Force India naar Ferrari, als vervanger van Massa nog even meestrijden voor podia om vervolgens alle races buiten de punten te rijden en achteraan te kwalificeren.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
De komende dagen bevatten geen honderden uren...RoyK schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 11:50:
Ik neem aan dat Max de komende dagen dik honderden uren gaat rijden in een virtuele RB

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Dat zou zo kunnen zijn, maar het is wel een andere auto en je hebt zelf niet bijgedragen aan de ontwikkeling van de auto. Of zijn alle 4 de Red Bull coureurs daar ook bij betrokken.L1nt schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 11:50:
[...]
Denk dat de RBR en STR meer op elkaar lijken dan de force India en Ferrari.
Ik ben voorzichtig optimistisch en hoop dat na de komende races het voorzichtige weg is.
Reactie was ook op Bullet NL dat hij niet hoeft te leren vliegen in plaats van zwemmen. Fisico toonde aan dat tussen borstcrawl en schoolslag best veel verschil zit.
[ Voor 8% gewijzigd door Toewan op 05-05-2016 12:03 ]
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
wontcachme schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 11:57:
Ik vraag me af of er vandaag nog een bericht van Vettel komt over dit. Zo niet dan komt er wel een bericht van Ferrari dat Vettel in het ziekenhuis ligt ivm uitputting door een non stop lachstuip

Marko maakt zijn reputatie weer waar. Ik ben heel benieuwd
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Gerucht gaat dat hij Massa opvolgt bij Williams volgend seizoen. Wat ik op zich nog wel een begrijpelijke move vind.soulcrusher schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 11:59:
Gek dat ze Kvyat terugzetten. RB en TR kennende is het normaal exit als je niet presteert. Krijgt hij toch nog mooi een 2e (3e?) kans om te bewijzen dat hij F1 waard is. Ik verwacht echt dat hij weg gaat bij RB/TR na dit seizoen. Zitten er nog goeie jongens in het RB delopment team?
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Als Carlos zo goed is als veel (en hijzelf) denken, zal hij Dany moeten verslaan.
Als Dany echter Carlos alle hoeken van het circuit laat zien, dan kun je je afvragen of Max wel beter is dan Kvyat.
Los van dit akkefietje en de uitstraling van een botsauto, heeft Dany namelijk wel gewoon op punten Ricciardo verslagen vorig jaar.
Volgens mij heeft kamp Verstappen hoog spel gespeeld en gewonnen.. Of je schuift Max nu al door..of we vertrekken volgend jaar naar een ander team.
Benieuwd of daar dan ook direct een toezegging van Verstappen voor 2017 richting RBR tegenover staat.
[ Voor 22% gewijzigd door sanderb op 05-05-2016 12:12 ]
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Shit, da's waar ook, ik moet ook aan de bak en het achtergrondje van mijn telefoon up to date brengentrion75 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 11:31:
Die Toro Rosso in de Jumbo moeten ze nu vervangen door een Red Bull
Testing, one, two ...
Vergne heeft tot 2x toe meegemaakt dat niet hij maar zijn teamgenoot naar RB promoveerde terwijl hij op het moment dat dat bekend gemaakt werd voorstond in punten op zn teamgenoot.sanderb schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 12:10:
Los van dit akkefietje en de uitstraling van een botsauto, heeft Dany namelijk wel gewoon op punten Ricciardo verslagen vorig jaar.
Niet? Het is net nog gepost door iemand hooralbino71 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 12:13:
Ik heb me rot lopen spitten in het topic, maar nergens zie ik staan: "albino71, je had toch gelijk"
Bij deze dan: Albino71, je had toch gelijk!albino71 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 12:13:
Ik heb me rot lopen spitten in het topic, maar nergens zie ik staan: "albino71, je had toch gelijk"
Wij als kijkers krijgen nu een Kvyat / Sainz gevecht en een Verstappen / Riccardo gevecht. *zet de popcorn klaar!sanderb schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 12:10:
Het bizarre vind ik dat de meting of VES nou echt zo goed is voor een groot deel in handen van SAI ligt
Als Carlos zo goed is als veel (en hijzelf) denken, zal hij Dany moeten verslaan.
Als Dany echter Carlos alle hoeken van het circuit laat zien, dan kun je je afvragen of Max wel beter is dan Kvyat.
Volgens mij heeft kamp Verstappen hoog spel gespeeld en gewonnen.. Of je schuift Max nu al door..of we vertrekken volgend jaar naar een ander team.
Benieuwd of daar dan ook direct een toezegging van Verstappen voor 2017 richting RBR tegenover staat.
Ik ben benieuwd hoe vaak die Saints en Kvyat elkaar nu in de wielen gaan rijden. Ze hebben beiden wat te bewijzen nu... Verstappen heeft natuurlijk iets meer tijd om te laten zien wie er baas is bij Red Bull...RoyK schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 12:15:
[...]
Wij als kijkers krijgen nu een Kvyat / Sainz gevecht en een Verstappen / Riccardo gevecht. *zet de popcorn klaar!
Als hij vooraan rijdt op dezelfde strategie wel natuurlijk
[ Voor 20% gewijzigd door ATS op 05-05-2016 12:18 ]
Ik denk dat Max heerlijk heeft gepit
Laten we reeël zijn; de enige race waarbij Carlos beter oogde dan Max was Spanje vorig jaar, en zelfs dat was met een dubieuze bandenkeuze voor Max. Op papier heeft Carlos alleen beter gekwalificeerd (is nu ook rechtgetrokken), maar dat kwam door een hoop pech (motorcover Italie, motor in Japan etc).sanderb schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 12:10:
Zeker dit jaar is Carlos niet eens in de buurt.
Het viel ook allemaal samen....sanderb schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 12:10:
Volgens mij zou men al bekend maken in Spa dat Max volgend jaar in de RB gaat rijden.
Vervolgens gaat de Ferrari in de TR kapot en doet Kvyat het dit seizoen nog niet goed genoeg en dan ook nog in Rusland die chaos veroorzaken waarbij je je teammaat en Sainz' race onmogelijk maakt en de belangrijkste rijder van de leverancier van de TR motoren eraf kegelt.
Tel daar bij op de topteams die interesse tonen in de belofte van de F1.
Het is dus misschien wel logisch dat het allemaal in een stroomversnelling is geraakt.
edit:
Ik ben benieuwd wat ze met de offtrack races tussen Sainz en Max gaan doen....
Wordt dat Max vs Daniel of Daniil vs Carlos...
[ Voor 8% gewijzigd door albino71 op 05-05-2016 12:24 ]
100x een gerucht als waarheid brengen, maakt je nog geen waarzegger als één x dat gerucht daadwerkelijk waarheid wordtknol_02 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 12:26:
Eerlijk is eerlijk, credits naar F1Today ze hadden een hele mooie primeur door dit als eerste te melden.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
http://m.gpupdate.net/nl/...ge-deal-max-bij-red-bull/
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1