Grimmie187 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:28:
Ik vind het eigenlijk wel een hele rare gedachte. Waarom zou je halverwege het seizoen gaan wisselen? Er is helemaal niemand die daar beter van wordt (Max niet, Kvyat overduidelijk niet en beide teams niet). Sterker nog: Max presteert in een STR nu het beste van alle 4 de autos.. Hij zou wel gek zijn om tijdens het seizoen alles om te gooien. Verder gebeuren dit soort rijderswissels tijdens het seizoen eigenlijk alleen als bij iemand het geld op is of iemand zijn been breekt.
Daarnaast lijkt mij begin 2017 juist het perfecte moment voor Max om naar RBR te gaan. De regel voorstellen zoals ze er nu liggen zijn op het lijf geschreven voor een team als RBR en ik verwacht (tenzij er nog grote regel wijzigingen komen) dat ze in 2017 weer mee kunnen doen voor de prijzen.
Nou ....................... gezien hoe weinig er nog getest mag worden zou het eigenlijk niet eens zo heel gek zijn. Moet Max wachten tot ná dit seizoen en dán nog een auto naar zijn hand zien te zetten, of zetten ze hem er nú al in, krijgt het team waardevolle input en krijgt Max voldoende testkilometers voor volgend seizoen?!?!?
Ook hierom vind ik dat een waanzinnig slechte regel. Testen moet gewoon kunnen! Zo krijgen rookies totaal geen kans en krijg je in de races van die gekke situaties ..
... ik denk dat ik het wel wist als ik RB zou runnen. De kans dat Max de RB naar het podium rijdt is minstens zo groot als bij Kvyat .. zelfs groter! We hebben allemaal gezien dat Max herhaaldelijk goede en verrassende acties doet exact het juiste moment .. van Kvyat zou je alleen de inhaalactie op Vettel de vorige race kunnen noemen ..
Ik denk dat het weinige testen wel eens de doorslag zou kunnen geven ..
De enige vraag voor mij is, of Jos het niet te vroeg zal vinden komen, maar nu ook hij gezien heeft wat Max kán in zo'n auto en de volwassenheid die hij inmiddels lijkt te hebben gekregen, denk ik dat hij de keus aan Max laat .. en financieel is het ook geen gekke keuze gok ik

.. maar dat zal niet de reden zijn!
[
Voor 8% gewijzigd door
Alfa Novanta op 04-05-2016 09:12
]