[F1] Seizoen 2016 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 101 Laatste
Acties:
  • 395.593 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:21
maussert schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:20:
Max moet mijnsinziens dit jaar gewoon lekker bij STR afmaken. Denk door halverwege het seizoen over te stappen naar RBR, hij alleen maar gezichtsverlies kan leiden. RIC heeft al zoveel KM's gemaakt in die auto, denk dat het niet makkelijk is voor Max om daar direct iets tegenover te zetten. Bovendien is niet alleen de auto anders, maar ook het team van engineers er omheen.

Nee, dan liever het nieuwe seizoen in stappen zodat hij ook tijd krijgt de auto en de mensen te leren kennen.
En de druk om te presteren op korte termijn word alleen maar groter. Als hij de eerste 2 races een slecht resultaat neerzet dan staan alle Sainz en Kvyat lovers te schreeuwen dat Max toch niet zo fantastisch is en dat Sainz/Kvyat in dat ding had moeten zitten.

Beter rijd Max nog een seizoen STR en probeert zich goed in de picture te rijden. Jos is ook te snel naar een top team gegaan, iets wat hem uiteindelijk de das omgedaan heeft. Heb geen om te wachten op Max jr. om weer eens een fatsoenlijke Nederlander Limburger in de F1 te hebben.

Al hoop ik dat ze Kvyat ook zsm uit dat ding gooien

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
hardware-lover schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:22:
[...]

Waarschijnlijk omdat Perez daar voor hem reed met 100% zeker een lekke band en flink minder hard reed op dat moment en ook wat naar buiten leek te komen.

Maar er gebeurde zoveel tegelijk op dat moment, Vettel zal vanuit zijn linker-ooghoek ook Hamilton de baan op hebben zien komen, die had er ook flink gas op staan maar die leek ook even van zijn gas af te gaan. Mogelijk omdat hij buiten de baan zoveel anderen had ingehaald, waaronder Vettel, en wilde misschien in eerste instantie die positie nog teruggeven?
De wagen/voorvleugel van Kvyat was zelf ook beschadigd, dus hij had ook zeker zelf ook even wat van het gas af moeten gaan om even te kijken of alles nog wel in orde was...gelijk plankgas op zo'n moment is niet erg handig, het was meer alles of niets (net als Sainz vorig jaar in Sochi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:58
nazuzed schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:27:
[...]

De wagen/voorvleugel van Kvyat was zelf ook beschadigd, dus hij had ook zeker zelf ook even wat van het gas af moeten gaan om even te kijken of alles nog wel in orde was...gelijk plankgas op zo'n moment is niet erg handig, het was meer alles of niets (net als Sainz vorig jaar in Sochi).
Beetje F1 coureur eigen natuurlijk.. je gaat vol (maar blijft wel slim natuurlijk) of blijft maar in de pits.

2017 auto gaat zo veranderen, dan zijn de kaarten weer geshuffeld en kan alles weer op pole staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
Sniffels schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:30:
[...]

Beetje F1 coureur eigen natuurlijk.. je gaat vol (maar blijft wel slim natuurlijk) of blijft maar in de pits.

2017 auto gaat zo veranderen, dan zijn de kaarten weer geshuffeld en kan alles weer op pole staan.
Inderdaad...want er altijd vol voor gaan en je bent de volgende Maldonado/ F1 rookie Grosjean/ F3 rookie Lance Stroll...het is dan ook slim wezen en weten wanneer je er voor moet gaan en wanneer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:45

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

En nog wat olie op het vuur ..
Bron: http://www.f1today.net/nl...ar-wijken-voor-verstappen

'Kvyat moet al dit jaar wijken voor Verstappen'
Gepubliceerd op 02 mei 2016 14:56

Daniil Kvyat ligt onder vuur na zijn optreden in de Grand Prix van Rusland. De Red Bull Racing-rijder was in China nog een podiumklant, maar in eigen land wekte hij niets dan hoon. Hij reed Sebastian Vettel tot twee maal toe van achteren aan. Het verhaal ging al dat hij na dit jaar plaats moet maken voor Max Verstappen, maar mogelijk wordt dat proces nu versneld.

Journalist Andrew Benson van BBC Sport bericht dat Kvyat op zijn tellen moet letten. Red Bull-motorsportadviseur Helmut Marko liet al weten dat de Rus deze week op het matje geroepen zal worden. Mocht de uitleg van Kvyat hem niet bevallen, dan kan de Oostenrijker wel eens beslissen dat het genoeg is geweest. Duidelijk is in elk geval dat Kvyat zich geen misstappen meer kan veroorloven.

James Allen voegt op zijn blog toe dat Red Bull al besloten heeft om Verstappen na dit seizoen door te schuiven naar Red Bull Racing. Kvyat weet dat ook en probeerde in zijn thuisrace een statement te maken, met alle gevolgen van dien. "Max heeft meer kwaliteit en meer potentieel dan Kvyat. Daniil heeft gisteren zijn stoeltje niet verspeeld, dat zitje was hij al kwijt", stelt Allen.
:o :o :o

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nazuzed
Alfa90_Buttje schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:44:
En nog wat olie op het vuur ..

[...]

:o :o :o
Als ze het toch zouden willen, dan is na de Barcelona GP het beste moment omdat er daarna getest wordt, dan zou Max meteen kunnen wennen door te gaan testen voor Red Bull (ik weet niet hoe die regels precies daarvoor zijn, maar ze zouden Max 1 dag kunnen laten rijden mocht dat nog niet van te voren vaststaan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vóór Barcelona lijkt me dan ook prima. Daar is al veel gereden door Max, dus hij kent het circuit prima.
Daarna gelijk door de testsessie in lijkt ideaal te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:56
Smultie schreef op maandag 02 mei 2016 @ 14:59:
Waarom remt Vettel zo af daar. Die bocht kan toch gewoon vol gas?
Lekke band hoorde ik gisteren al een paar keer langskomen, en dat klinkt niet onaannemelijk.
Wat al meerdere melden, het was erg druk om hem heen.
Als je de onboard van Vet ziet, dan zie je ook dat hij meerdere keren moet corrigeren in het stuk tussen T2-T3.
Dit kan of onbalans zijn of mogelijk een lekke/leeglopende band.

Denk dat de twee dingen samen Vet voorzichtig maakte en dat hij graag door wou rijden en later plekken terugpakken dan nu in de muur.
Helaas had KVY het gevoel nog even wat te kunnen winnen in Lap 1 en was hij een beetje overmoedig. (Kijk ook hoe hij direct volgas doorrijdt en probeerd naast Vet te komen, nadat hij hem vol raakte)

Het is spijtig, in iedergeval van 3 personen de race verknalt door die actie.

[ Voor 5% gewijzigd door Ithric op 02-05-2016 16:00 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:28
Smultie schreef op maandag 02 mei 2016 @ 14:59:
Waarom remt Vettel zo af daar. Die bocht kan toch gewoon vol gas?
Lekke band hoorde ik gisteren al een paar keer langskomen, en dat klinkt niet onaannemelijk.
Heb tot nu toe mijn 'kruit' droog gehouden, maar vond dit direct al frappant. Iedereen gaat compleet berzerk op Kvyat, maar de oorzaak van de aanrijding is volgens mij meer dat Vettel inhoudt, dan dat Kvyat teveel zou accelereren. Want dat kan daar helemaal niet.

Vettel kan wel zijn redenen hebben gehad om in te houden (lekke band oid), maar dan blijft het feit dat hij een onverwachte handeling verricht (gas loslaten) en niet Kvyat.

De eerste aanrijding was een 100% inschattingsfout van de Rus, maar om die 2e vol op hem af te schuiven lijkt me niet helemaal terecht.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:56
alexbl69 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:06:
[...]

Heb tot nu toe mijn 'kruit' droog gehouden, maar vond dit direct al frappant. Iedereen gaat compleet berzerk op Kvyat, maar de oorzaak van de aanrijding is volgens mij meer dat Vettel inhoudt, dan dat Kvyat teveel zou accelereren. Want dat kan daar helemaal niet.

Vettel kan wel zijn redenen hebben gehad om in te houden (lekke band oid), maar dan blijft het feit dat hij een onverwachte handeling verricht (gas loslaten) en niet Kvyat.

De eerste aanrijding was een 100% inschattingsfout van de Rus, maar om die 2e vol op hem af te schuiven lijkt me niet helemaal terecht.
Ja of hij houdt er rekening mee dat hij mogelijk een lekke band heeft.
Vet zit recht voor hem en hij ziet ook de correcties, achterop is gewoon fout punt.
Bij Ves Monaco ook, je kiest er zelf voor er dicht op te rijden.
Dan neem je een risico, wat meestal goed gaat, maar nu niet dus.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
alexbl69 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:06:
[...]

Als Vettel daar het gas los zou laten begint het licht aan de achterzijde te knipperen als ik me niet vergis, dat gebeurd niet voor zover ik kan zien op de beelden.

Daarnaast zou gas los laten in die bocht wanneer hij een lekke band zou hebben helemaal niet zo heel vreemd zijn, als je namelijk op het vuil terecht komt met een lekke band en vol het gas er op houd weet je zeker dat je een bandenstapel tegen gaat komen.

Hier de onboard beelden van Vettel en Kvyat, ik zie niets knipperen....

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=mE-MxgbJ8BY]

[ Voor 5% gewijzigd door R2D2 op 02-05-2016 16:22 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
R2D2 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:19:
[...]

Als Vettel daar het gas los zou laten begint het licht aan de achterzijde te knipperen als ik me niet vergis, dat gebeurd niet voor zover ik kan zien op de beelden.

Daarnaast zou gas los laten in die bocht wanneer hij een lekke band zou hebben helemaal niet zo heel vreemd zijn, als je namelijk op het vuil terecht komt met een lekke band en vol het gas er op houd weet je zeker dat je een bandenstapel tegen gaat komen.

Hier de onboard beelden van Vettel en Kvyat, ik zie niets knipperen....

[video]
Dit filmpje bekijkend denk ik dat Vettel inhield, omdat Perez daar wat onberekenbaar leek te zijn. Perez rijdt duidelijk langzaam en wijkt ook naar buiten, terwijl Hamilton net naast hem opduikt. Kvyat had hier ook scherper op kunnen zijn of iets meer afstand kunnen houden. Al met al vind ik de stop-and-go nog steeds terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:03
Bij die 2e keer knijpt KVY eerst SAI af (waardoor VES daar al aan voorbij kan rechts). Hij moet vervolgens naar rechts omdat HAM op links zit...
Als je kijkt naar de relatieve snelheid van HAM en VET zie je ook dat VET helemaal niet flink vertraagd.

KVY is gewoon stom bezig en fout.. Maar dit keer geeft ie dat gelukkig ook ruiterlijk toe (en ik vond de vorige race ook gewoon race incident)

Te enthousiast, teveel willen bewijzen.. zowel voor thuispubliek als voor de RB baasjes. Vorige race pakte het agressief zijn goed uit, dit keer niet.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
gewoon een race incident. Kan gebeuren, klaar. Hij heeft sorry gezegd en hup door naar de volgende race :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Hier ook wel een interessante analyse:
https://willthef1journo.w...2016/05/02/private-joker/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Die heeft het er over dat Vettel "enorm vertraagde" maar dat zie ik persoonlijk niet direct terug in de beelden... misschien dat ie niet vol het gas er op houd maar als je net van de achterkant aan bent getikt, links een Force India hebt welke langzaam aan naar buiten komt en daardoor zelf ook richting vuil moet is dat niet zo heel vreemd.

Kvyat zat daar wat dat betreft wat ongelukkig en had ook Hamilton nog vers in de linker spiegel staan dus dat hij zelf net iets te laat is met een eventuele vertraging van Vettel op te merken is niet zo heel vreemd. Aan de andere kant, Sainz en Verstappen zitten Kvyat ook praktisch in z'n kont en weten de malaise goed te omzeilen... Kvyat heeft gewoon iets te grote ballen overgehouden na z'n actie in China :+ , maakt een ongelukkige fout door de eerste keer Vettel te torpederen en de tweede keer lijkt me zoals eerder ook al geroepen een race incident.

"Probleem" voor Kvyat is alleen dat men bij RBR ene herr Marco heeft lopen die over het algemeen weinig medelijden heeft met rijders die iets te vaak zulke akkefietjes hebben en dat Kvyat wegens gelukkige omstandigheden in die RBR zit sinds vorig jaar heeft ie zelf ook echt wel door... Ik denk dat ie wat dat betreft aan het eind van het seizoen gewoon "gewipt" wordt en helemaal niet terug gaat naar Torro Rosso, RedBull heeft wat dat betreft nog wel wat "talenten" op de plank liggen voor een zitje bij Torro Rosso.

[ Voor 18% gewijzigd door R2D2 op 02-05-2016 17:04 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jawmoret
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11-2024
Is inderdaad wel een goede analyze. Op de onboad hoor je goed dat Vettel 2 keer terugschakeld op een volgas positie... VET zag dat Perez vertraagde en nam maatregelen maar daar kon KVY echt niets meer aan doen...

Ik zou graag onze Max in de auto, maar het zou niet terrecht zijn als deze actie de exit word van KVY

Do the math: sin adds to your troubles, subtracts from your peace, multiplies your sorrows and divides you from God.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Wat was er met de auto van Max dit weekend? Zijn daar meer details over bekend, dan dat het een motorprobleem is?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online
R2D2 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:58:
[...]

knip, RedBull heeft wat dat betreft nog wel wat "talenten" op de plank liggen voor een zitje bij Torro Rosso.
Is dat zo? Ik ben er eerlijk gezegd niet zo van overtuigd dat bijvoorbeeld een Gasly beter is dan Kvyat.
Natuurlijk hoop ik dat Verstappen doorschuift naar RBR, dat zou geweldig zijn, maar volgens mij is Kvyat ook een prima coureur die meer verdiend dan dat nu zijn carriere al voorbij zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-10 22:20

RoyK

Hobby tekenaar

Al om al vind ik het wel sneu voor Kvyat. Het is ook een jonge coureur met ook een bak met talent. Natuurlijk hoop ik stiekem dat ze Max erin gooien hehe.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
RoyK schreef op maandag 02 mei 2016 @ 17:21:
Al om al vind ik het wel sneu voor Kvyat. Het is ook een jonge coureur met ook een bak met talent. Natuurlijk hoop ik stiekem dat ze Max erin gooien hehe.
Dat hoop ik ook, maar ik hoop wel voor Kvyat dat hij gewoon zijn seizoen af kan maken. Zou het erg lullig vinden als hij er halverwege uit wordt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Het is voor Max denk ik niet verkeerd om nog te werken aan z'n mindere punten, en zo constant te blijven rijden bij Torro Rosso, maar ik denk dat hij prima overweg kan met de Red Bull en benieuwd ben hoe de onderlinge verschillen met Ricardo zullen zijn.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Max naar RB, kan hij laten zien of hij echt snel is.

Kvy moet dan op zijn beurt maar laten zien bij TR dat hij sneller is dan SAI.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Luxicon schreef op maandag 02 mei 2016 @ 17:24:
Het is voor Max denk ik niet verkeerd om nog te werken aan z'n mindere punten, en zo constant te blijven rijden bij Torro Rosso, maar ik denk dat hij prima overweg kan met de Red Bull en benieuwd ben hoe de onderlinge verschillen met Ricardo zullen zijn.
Ik kan echt maar 1 minpunt aan Max opnoemen en dat zijn z'n starts. Zou niet weten wat die beter kan doen, jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
alwaysleft schreef op maandag 02 mei 2016 @ 17:59:
[...]

Ik kan echt maar 1 minpunt aan Max opnoemen en dat zijn z'n starts. Zou niet weten wat die beter kan doen, jij?
Dat bedoel ik, en verder zo constant zijn, lijkt me niet verkeerd.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
nazuzed schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:51:
[...]

Je ziet al heel lang spoken, en nu plotseling heb je door dat veel van wat je voorheen allemaal opschreef onzin was?

Zelf je snelle ronde verhaal is dat...
Ha ja, toen ik kritisch was op Max na zijn uitbarsting in Australië kreeg ik hier ook het commentaar dat ik niet zo moet zeuren en juist voor Max' ferme taal moest applaudiseren. Mooie is wel dat zelfs Jos in zijn column achteraf aangaf dat hij vond dat Max fout zat. Tevens heeft Max toen zijn excuses aangeboden aan het team.

Dat laat denk ik voldoende zien dat de oranje bril niet altijd even scherp de realiteit ziet. We kunnen ook alleen 100% veren in Max' reet steken, maar dat maakt de discussie eerder een eenzijdige hallelujah.
De trend is namelijk dat Max marginaal sneller is over 1 ronde sinds Canada vorig jaar al, dus bijna al een heel seizoen...ik kan me nog herinneren dat Olaf Mol ook dacht dat hij wel wist hoe het werkte, dan stond hij vroeger weer eens voor een rijder, "Nou die sector heb je dat gedaan worden en in die dat, dus bij elkaar opgeteld had je dat kunnen doen," om vervolgens te worden uitgelachen door de rijders met de opmerking, "zo werkt het dus niet."
Zoals ik al eerder tegen je gezegd hebt, helpt het om wel een bron te vermelden. Ik ben best benieuwd naar zo'n filmpje waarin Olav (met een v) op z'n nummer gezet wordt omdat hij meent dat snelle sectortijden equal is aan de mogelijkheid om een snelle ronde te rijden.
Carlos staat er al langer om bekend dat hij heel erg sterk is over 1 hele snelle ronde, er is dus ook niks aan de hand wanneer Max hem meestal verslaat, ook al is dat maar met een minimaal verschil.
M'n oma stond in de buurt ook bekend om haar heerlijke kookkunsten, maar ik vond het niet te eten ;). Kortom, 'bekend staan om' is nogal vaag.

Zolang Carlos nog niet gepaired is met een andere coureur (en hetzelfde geldt voor Max) is het behoorlijk onduidelijk hoe snel hij over 1 ronde is.

Ricciardo heeft zijn status als top coureur ook pas verkregen toen bleek dat hij Vettel kon verslaan. Daarvoor bij TR was zijn kwaliteit nog wat onduidelijk, dat bleek ook wel gezien de verbazing die hij oogstte door Vettel te verslaan.

Maar voel je overigens vrij om elk miniem kritiek puntje op Max met hand en tand te verdedigen hoor ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 16:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

alwaysleft schreef op maandag 02 mei 2016 @ 17:59:
[...]

Als er echt niets meer te verbeteren zou zijn, heeft Max en wij als fans een probleem.... Dat zou niet best zijn. De starts is er zeker 1, maar daar houdt het echt niet op.
Requiem19 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 18:04:
[...]

Ha ja, toen ik kritisch was op Max na zijn uitbarsting in Australië kreeg ik hier ook het commentaar dat ik niet zo moet zeuren en juist voor Max' ferme taal moest applaudiseren. Mooie is wel dat zelfs Jos in zijn column achteraf aangaf dat hij vond dat Max fout zat. Tevens heeft Max toen zijn excuses aangeboden aan het team.

Dat laat denk ik voldoende zien dat de oranje bril niet altijd even scherp de realiteit ziet. We kunnen ook alleen 100% veren in Max' reet steken, maar dat maakt de discussie eerder een eenzijdige hallelujah.

[...]

Zoals ik al eerder tegen je gezegd hebt, helpt het om wel een bron te vermelden. Ik ben best benieuwd naar zo'n filmpje waarin Olav (met een v) op z'n nummer gezet wordt omdat hij meent dat snelle sectortijden equal is aan de mogelijkheid om een snelle ronde te rijden.

[...]

M'n oma stond in de buurt ook bekend om haar heerlijke kookkunsten, maar ik vond het niet te eten ;). Kortom, 'bekend staan om' is nogal vaag.

Zolang Carlos nog niet gepaired is met een andere coureur (en hetzelfde geldt voor Max) is het behoorlijk onduidelijk hoe snel hij over 1 ronde is.

Ricciardo heeft zijn status als top coureur ook pas verkregen toen bleek dat hij Vettel kon verslaan. Daarvoor bij TR was zijn kwaliteit nog wat onduidelijk, dat bleek ook wel gezien de verbazing die hij oogstte door Vettel te verslaan.

Maar voel je overigens vrij om elk miniem kritiek puntje op Max met hand en tand te verdedigen hoor ;).
Ben ik met je eens! Het is nog veel te vroeg om allerlei conclusies te trekken en de oranje bril die heel leuk is moet voor een serieuze discussie wel even af. Tijdens de raceweekends moet die lekker op en is er weinig reden om objectief te zijn :)

[ Voor 69% gewijzigd door Hann1BaL op 02-05-2016 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
Requiem19 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 18:04:
[...]

[...]

[...]

Het gaat er niet om dat je geen kritiek mag leveren, alleen regelmatig was je kritiek niet meer als wat hersenspinsels.

Als je rijders wilt zien die tegen Olav zeggen dat het zo niet werkt dan zul je bij RTL de oude banden moeten opvragen. En hij zij niet dat snelle sectortijden gelijk waren aan snelle rondetijden, hij dacht dat een rijder X rondje kon doen wanneer hij keek naar de beste sectortijden en die dan maar bij elkaar optelde (dus dat een rijder dat dan dus wel even kon doen (net zoals jij denkt dat Sainz dat ook wel even kan)).

Dus als jij iets vind dan is dan dat is dat per definitie ook zo, en wanneer het niet klopt met wat jij vind is het is niks anders dan iemand z'n mening in jouw ogen...zucht !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Hann1BaL schreef op maandag 02 mei 2016 @ 18:08:
[...]

Als er echt niets meer te verbeteren zou zijn, heeft Max en wij als fans een probleem.... Dat zou niet best zijn. De starts is er zeker 1, maar daar houdt het echt niet op.

[...]

Ben ik met je eens! Het is nog veel te vroeg om allerlei conclusies te trekken en de oranje bril die heel leuk is moet voor een serieuze discussie wel even af. Tijdens de raceweekends moet die lekker op en is er weinig reden om objectief te zijn :)
Afgaande op afgelopen 2 races kan ik echt niks anders opnoemen dan de matige starts. Zijn racetempo en rondetijden zijn haarstrak. Ik schat Max nu al op het niveau Ricciardo. Vettel enz qua niveau weten we gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Zijn starts kunnen inderdaad beter. Al liet de techniek hem ook in de steek hier en daar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik zie trouwens heel veel f1today.net geshared worden hier.. Vergeet niet dat f1today niet de meest betrouwbare site is, daar heeft al meer onzin op gestaan.

Ik verwacht niet anders dan dat Kvyat het seizoen bij RBR af maakt, en Max bij STR overigens.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Destruction schreef op maandag 02 mei 2016 @ 19:22:
Ik zie trouwens heel veel f1today.net geshared worden hier.. Vergeet niet dat f1today niet de meest betrouwbare site is, daar heeft al meer onzin op gestaan.

Ik verwacht niet anders dan dat Kvyat het seizoen bij RBR af maakt, en Max bij STR overigens.
Eens, maar deze geven gewoon hetzelfde nieuws....

http://www.motorsport.com...and-prix-disaster-732815/

http://en.f1i.com/news/53...after-sochi-disaster.html

Te koop....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ChdfGrhWIAAZnsZ.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Telegraaf humor..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:30

vhal

ಠ_ಠ

Je zou denken dat Max op die stier zit :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Neuh. Een of ander iemand uit de UK :P

http://jakedaviscreative.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Luxicon schreef op maandag 02 mei 2016 @ 17:15:
Wat was er met de auto van Max dit weekend? Zijn daar meer details over bekend, dan dat het een motorprobleem is?
Hij had al een motorprobleem voor de start van de wedstrijd, vandaar dat hij ook een slechte start had:

https://streamable.com/fem1

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:31
trion75 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 21:24:
[...]

Hij had al een motorprobleem voor de start van de wedstrijd, vandaar dat hij ook een slechte start had:

https://streamable.com/fem1
Dat zijn de conclusies die iedereen maar maakt. Max slechte start door zijn motor....waar komt dat verhaal vandaan?

Wel jammer dat de 2015 motor die vorig jaar het prima deed nu juist in de handen van Max er mee kapt...misschien bij Renault moeten blijven, die is nu al betrouwbaarder dan de Ferrari 2015 motor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

bvbal79 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 23:22:
[...]

Dat zijn de conclusies die iedereen maar maakt. Max slechte start door zijn motor....waar komt dat verhaal vandaan?

Wel jammer dat de 2015 motor die vorig jaar het prima deed nu juist in de handen van Max er mee kapt...misschien bij Renault moeten blijven, die is nu al betrouwbaarder dan de Ferrari 2015 motor
Nou kijk eens na het filmpje en kijk hoe moeilijk hij daar weg komt, kan me voorstellen dat de start daarom ook niet ze lekker ging.

En Renault komt in Canada met een grote update, dus juich niet te vroeg, straks zit Max erin en ploft hij weer :P

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireSonus
  • Laatst online: 12:39
bvbal79 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 23:22:
[...]

Max gaf zelf in het interview na de race met Jack Plooij aan dat z'n toeren "in 1 keer wegzakten" toen hij weg wilde rijden, daar komt dit vandaan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon

Begrijpelijk. :P

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Max likes it :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HpTsNS1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ja daar is op Reddit al een heleboel discussie over :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:57

Martinspire

Awesomeness

Er is inderdaad een grotere kans nu dat Max dit jaar al naar RB gaat. En op zich hoeven ze dat niet meteen te doen, maar je kunt hem natuurlijk al eerder bij RB naar binnen brengen om kennis te maken e.d. Ik kan me goed voorstellen dat je dat al enkele weken van tevoren kunt doen en dan regelmatig even een meeting.

Ik denk zelf wel dat Max er klaar voor is. De vragen die blijven zijn echter:
Wat gaat er met Kvyat gebeuren?
Wat komt er in het stoeltje van Max?

Ik denk niet dat als Max doorschuift, dat Kvyat dan weer terug gaat. Ik zie hem dan nog eerder naar Sauber gaan om daar wat geld mee te nemen, dan dat ie terug bij TR komt. Of gewoon uit de F1.
En er zijn ngo wel wat coureurs in het RB-programma die naar TR kunnen, maar volgens mij hebben die ook allemaal wel een planning. Dus daar is ook wat meer tijd nodig lijkt me.

En als ze het aankondigen, dan doen ze dat niet de komende paar races. Volgens mij is voor RB de race in Oostenrijk altijd wel speciaal, dus daar lijkt het me een aardig punt om in te stappen. En tuurlijk zal Ricciardo wel even wat sneller gaan, maar Max leeft altijd wel snel dus dat is niet zo'n groot probleem.

Dus ja, ik zie het nog wel gebeuren, zeker als Kvyat zich niet verder meer verbeterd. Want ik denk dat ze bij RB ook wel zien dat ie vooral profiteert van de pech van Ricciardo of dat ie eigenlijk geen bijzondere dingen laat zien. Weinig in beeld tijdens een race ook en echt presteren onder druk kan ie ook niet (net als Sainz imo).

Enige factor die ik zie dat Verstappen nu tegenhoudt is dat Jos Verstappen hem mogelijk zal tegenhouden, die is meer fan van stabiliteit en voorbereiding. Verder zie ik de Red Bull dit jaar geen race winnen en maar sporadisch een podium halen. Volgend jaar zal niet veel anders zijn en daarna eigenlijk ook niet. Renault is daar de fabrikant niet meer voor om Mercedes en Ferrari in te halen. Ik denk dat het vooral in het verbruik zit en de hoge snelheid waar ze teveel laten liggen en dat gaan ze niet meer inhalen. Wel denk ik dat ze gewoon hele goede software en MKU hebben momenteel, met mogelijk ook een goede gok mbt bak-verhoudingen. Ja een overstap naar RB zal hem zijn eerste podium geven, maar de vraag is wel of dat genoeg voor hem is. Ik denk dat er momenteel maar 2 teams zijn waar je echt naartoe wilt en RB is daar momenteel geen van. Ja ze doen het beter dan Williams en ja je kunt je in de picture rijden, maar races winnen doe je gewoon niet en ik denk dat Verstappen toch daar eerder naar zal kijken dan een subtopper

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Jongens, laten we niet te hard van stapel lopen. Kvyat heeft een dikke fout gemaakt, maar hij is verder een goede driver met goede pace. Twee weken geleden stond hij nog op het podium.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:07:
Er is inderdaad een grotere kans nu dat Max dit jaar al naar RB gaat.
Is geen rare gedachte. Niemand zal Max er dan op aankijken als hij de rest van het jaar (nog) niet beter dan Ricciardo presteert, terwijl hij wel kan leren om redelijk op gelijke voet aan 2017 te kunnen beginnen.

Omschakelen naar een ander team is altijd lastig, hoewel Stoffel zonder noemenswaardig testwerk ook meteen een punt pakte voor McLaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 20-10 19:04
Ik vind het eigenlijk wel een hele rare gedachte. Waarom zou je halverwege het seizoen gaan wisselen? Er is helemaal niemand die daar beter van wordt (Max niet, Kvyat overduidelijk niet en beide teams niet). Sterker nog: Max presteert in een STR nu het beste van alle 4 de autos.. Hij zou wel gek zijn om tijdens het seizoen alles om te gooien. Verder gebeuren dit soort rijderswissels tijdens het seizoen eigenlijk alleen als bij iemand het geld op is of iemand zijn been breekt.

Daarnaast lijkt mij begin 2017 juist het perfecte moment voor Max om naar RBR te gaan. De regel voorstellen zoals ze er nu liggen zijn op het lijf geschreven voor een team als RBR en ik verwacht (tenzij er nog grote regel wijzigingen komen) dat ze in 2017 weer mee kunnen doen voor de prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:57

Martinspire

Awesomeness

Grimmie187 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:28:
Ik vind het eigenlijk wel een hele rare gedachte. Waarom zou je halverwege het seizoen gaan wisselen? Er is helemaal niemand die daar beter van wordt (Max niet, Kvyat overduidelijk niet en beide teams niet). Sterker nog: Max presteert in een STR nu het beste van alle 4 de autos.. Hij zou wel gek zijn om tijdens het seizoen alles om te gooien. Verder gebeuren dit soort rijderswissels tijdens het seizoen eigenlijk alleen als bij iemand het geld op is of iemand zijn been breekt.

Daarnaast lijkt mij begin 2017 juist het perfecte moment voor Max om naar RBR te gaan. De regel voorstellen zoals ze er nu liggen zijn op het lijf geschreven voor een team als RBR en ik verwacht (tenzij er nog grote regel wijzigingen komen) dat ze in 2017 weer mee kunnen doen voor de prijzen.
Het is bij RB wel vaker gebeurd dat halverwege het seizoen dingen wisselden, dus zo raar is dat niet.

En tuurlijk gaat het nu niet verkeerd, maar in een RBR gaat het simpelweg beter. En Kvyat heeft gewoon wat mazzel met een paar keer veel punten pakken, maar echt bijzonder is hij gewoon niet. En positief opvallen doet ie ook niet.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Martinspire schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:34:
[...]

Het is bij RB wel vaker gebeurd dat halverwege het seizoen dingen wisselden, dus zo raar is dat niet.

En tuurlijk gaat het nu niet verkeerd, maar in een RBR gaat het simpelweg beter. En Kvyat heeft gewoon wat mazzel met een paar keer veel punten pakken, maar echt bijzonder is hij gewoon niet. En positief opvallen doet ie ook niet.
Wanneer dan? Bij mijn weten is alleen in 2006 Doornbos ingevlogen voor de laatste 3 races van het seizoen omdat bij Klien de centen op waren. Sinds die tijd zijn er geen wisselingen geweest bij RBR tijdens het seizoen.

Daarnaast zeg je eerst dat het in een RBR simpelweg beter gaat maar als Kvyat veel punten pakt in een RBR is het mazzel? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Grimmie187 op 03-05-2016 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Scott Speed werd midden in het seizoen vervangen door Vettel door conflicten met de leiding. Dus RB schrikt daar niet voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-10 10:21
Tenzij Kvyat vaak fouten blijft maken of in het vervolg regelmatig tegen valt zie ik dat echt niet gebeuren.. Het is maar 1 race waarin Kvyat echt in de fout gaat. Zijn eerste races waren ook niet lekker, maar het is wel erg snel om te concluderen dat hij er niets van kan.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Roamor schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:52:
Scott Speed werd midden in het seizoen vervangen door Vettel door conflicten met de leiding. Dus RB schrikt daar niet voor terug.
Ik snap waar je op doelt maar dat was niet bij RBR maar TR. Een opleidingsteam wisselt natuurlijk wel makkelijker van bezetting (Buemi/Algessauri/Vergne), maar dan nog bijna nooit tijdens het seizoen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Ik vond China juist een prima race van hem eigenlijk. Nee, ik zie ook niet gebeuren dat er gedurende dit seizoen gewisseld gaat worden, maar dat er in Spa wordt aangekondigd dat Max naar RB gaat in 2017 lijkt me zeer waarschijnlijk.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:48

Phydomir

Dennis

Ik denk dat Max dat niet eens moet willen. Ik heb meer vertrouwen in de TR dan in de RB op dit moment.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Het domste wat Max kan doen is nu bij RB instappen.

In een auto waar je 0,0 testkilometers mee gereden hebt de strijd aangaan met één van de topcoureurs - wat win je daarmee?

Als, en dan echt áls Max bij RB zou instappen, zou het imo het beste zijn in de laatste 3/4 races van het seizoen, zodat hij 2017 met meer kennis begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:39
Het is wel degelijk een serieuze waarschuwing aan Kvyat. Nog een paar slechte races en/ of crashes door zijn schuld en Max zal hem per direct gaan vervangen. Als hij naar behoren blijft rijden zal dat volgens schema in 2017 pas gaan gebeuren.

De vraag is alleen wat er gebeurd als Ricciardo RB gaat verlaten. Mag Kvyat dan wel blijven naast Max of moet hij sowieso weg.

Verder denk ik niet dat Max nee kan zeggen als hij per direct naar RB getransferd wordt. Plus dat hij de uitdaging vast wel aandurft.

[ Voor 15% gewijzigd door Bigfoot op 03-05-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
Het hele Ferrari is wel een beetje vergeten blijkbaar.. is natuurlijk wel HET team van de F1, maar RB is zeker niet verkeerd, zeker met de "reset" van 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Bigfoot schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 13:08:
Het is wel degelijk een serieuze waarschuwing aan Kvyat. Nog een paar slechte races en/ of crashes door zijn schuld en Max zal hem per direct gaan vervangen. Als hij naar behoren blijft rijden zal dat volgens schema in 2017 pas gaan gebeuren.

De vraag is alleen wat er gebeurd als Ricciardo RB gaat verlaten. Mag Kvyat dan wel blijven naast Max of moet hij sowieso weg.

Verder denk ik niet dat Max nee kan zeggen als hij per direct naar RB getransferd wordt. Plus dat hij de uitdaging vast wel aandurft.
Je realiseert je wel dat dit een heeeeele dure waarschuwing wordt voor RBR als ze Kvyat tijdens het seizoen weg willen sturen?

Ik zie het echt niet gebeuren, maar goed ik heb ook geen glazen bol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Wat zou het dan kosten? Wellicht kunnen ze hem gratis terugzetten in de TR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Bigfoot schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 13:23:
Wat zou het dan kosten? Wellicht kunnen ze hem gratis terugzetten in de TR?
Kan me niet voorstellen dat Kvyat/Ricciardo akkoord zouden gaan met een clausule in hun contract waarmee ze 'gratis' kunnen worden teruggezet naar TR tijdens het seizoen.

Ik neem aan dat als RBR Kvyat wil wegsturen tijdens het seizoen ze gewoon zijn salaris + evt. boete moeten betalen. Zijn zaakwaarnemer is ook niet gek ;)

Bedenk me nu wel trouwens dat Kvyat nog maar 1 of 2 jaar op zijn contract heeft zitten? Dan zouden de kosten voor RBR nog meevallen idd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:07

PauseBreak

derp!

Martinspire schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:07:
[...]
Volgend jaar zal niet veel anders zijn en daarna eigenlijk ook niet. Renault is daar de fabrikant niet meer voor om Mercedes en Ferrari in te halen.
Want Renault heeft voor Jan met de korte achternaam Lotus uitgekocht, en een samenwerking aangegaan met Ilmor? Plus dat ze nog bezig zijn met het vernieuwen van de motordeal voor 2017 met RBR juist omdat ze een benchmark voor hun progressie als team willen hebben.
Alles duidt er eigenlijk op dat Renault echt wel heeft ingezet op significante verbeteringen en investeringen. Het eerstvolgende ijkpunt is Canada, daar komt de eerste PU-upgrade van Renault in de Renaults en RBRs te liggen waarmee ze richting het vermogensniveau van Ferrari willen gaan.
Ik denk dat het vooral in het verbruik zit en de hoge snelheid waar ze teveel laten liggen en dat gaan ze niet meer inhalen.
Bekijk de speedtraps eens van de afgelopen paar races. Het probleem zit 'm niet in verbruik noch in topsnelheid. Alleen Honda heeft een probleem met verbruik, de rest niet.

Uiteindelijk denk ik dat het voor Max beter zou zijn om pas volgend jaar in te stappen bij RBR. Dan zou het vermogensgat met Mercedes-Benz ook redelijk gedicht moeten zijn en kan hij zich nu focussen op TR en aero-development. Iets dat uiteindelijk ook echt wel belangrijk kan zijn voor het naar de hand kunnen zetten van het ontwikkelingspad van teams zodat je een auto krijgt die net even lekkerder aanvoelt voor jou dan voor je concullega :P

Nee, merp!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Sniffels schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 13:13:
Het hele Ferrari is wel een beetje vergeten blijkbaar.. is natuurlijk wel HET team van de F1, maar RB is zeker niet verkeerd, zeker met de "reset" van 2017
Dat is emotioneel en historisch zeker waar; net zoals Williams maar op het vlak van perspectief heb ik ze niet hoog zitten. De tijden van Schumacher en Todt zijn toch echt al een tijd voorbij. Met Arrivabenne en Marchionne, vanwege hun mentaliteit, kan dat veranderen maar dat is niet eenvoudig.

Als er een team is waarvan ik verwacht dat ze in 2017 en 2018 kans maken op de wereldtitel dan is dat naast Mercedes het team van Red Bull Racing. Het budget van +400 miljoen wat bijna volledig in het chassis wordt gestoken is duidelijk zichtbaar in de resultaten in de race en voor de PU maakt Renault meters en Honda heeft potentie als er voor 2017 moet worden uitgeweken van leverancier.

Max zijn beste kans op een wereldtitel is een contract bij RBR. De groeipotentie voor de mid-lange termijn zit wat mij betreft bij RBR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-10 08:23
aicaramba schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:52:
Tenzij Kvyat vaak fouten blijft maken of in het vervolg regelmatig tegen valt zie ik dat echt niet gebeuren.. Het is maar 1 race waarin Kvyat echt in de fout gaat. Zijn eerste races waren ook niet lekker, maar het is wel erg snel om te concluderen dat hij er niets van kan.
Amerika vorig jaar vergeten? Hij reed zonder aanleiding de muur in |:(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:45
soulcrusher schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 14:08:
[...]

Zonder aanleiding gaat wat ver. Uit m'n hoofd gezegd de voorlaatste bocht waar hij dacht ik op de kerbs z'n achterkant verloor.

In dat opzicht zou je Silverstone voor Max ook als zonder aanleiding kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soulcrusher schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 14:08:
Zonder aanleiding niet; het was een kwalificatie ronde dus je probeert alles eruit te persen en hij raakt met zijn linkerbanden net het gras en verloor daardoor de controle.

In zijn geval stond daar een muur; in het geval van Alonso reed een auto voor hem en brak hij een rib. Wat ik hiermee bedoel is dat het zelfs de beste coureurs kan overkomen en dat we niet te snel moeten sturen op een patroon.

De situatie was bijzonder ongelukkig. In bocht 2 blokkeerde zijn remmen met een tik als gevolg. In bocht 3 is het wederom raak. Inmiddels hebben meerdere analyses aangetoond dat Vettel zijn snelheid plotseling afnam op een stuk waar iedereen vol op het gas zit. Er zijn dus verzachtende omstandigheden.

Wat het punt is met Vettel; alles draait om hem en schijnbaar is die instelling vereist om viermaal kampioen te worden; ook in de biografie van Webber terug te lezen. In 2010 reed hij zelf zijn teamgenoot van de baan maar gaf hij hem direct de schuld. In China nam hij zelf de bocht te wijd.

Wellicht had hij in bocht 3 hier niet zomaar moeten afremmen en zelf moeten anticiperen op de gevolgen voor achteropkomend verkeer. Maakt Kyvat niet minder schuldig, hij hield geen 2 seconden afstand, maar elke andere coureur was er ook opgeklapt met die vertraging.

Kyvat heeft echter alleen alle schijn tegen omdat zeker na China hij verbaal door wereldkampioen Vettel werd toegesproken en dit nog steeds als argument wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-10 11:44
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 14:53:
[...]

Zonder aanleiding niet; het was een kwalificatie ronde dus je probeert alles eruit te persen en hij raakt met zijn linkerbanden net het gras en verloor daardoor de controle.
Que? Dit was in de race; hij ging te wijd in een bocht, kwam op het kunstgras (ofzo) en had geen tractie meer. Resultaat; boem in de muur aan de overkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Grimmie187 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:28:

Eh, Ricciardo staat 4e in de stand en Max 10e?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
[...]

Dat was Japan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:03
[...]
Wat het punt is met Vettel; alles draait om hem en schijnbaar is die instelling vereist om viermaal kampioen te worden; ook in de biografie van Webber terug te lezen. In 2010 reed hij zelf zijn teamgenoot van de baan maar gaf hij hem direct de schuld. In China nam hij zelf de bocht te wijd.
Alle wereldkampioenen zijn arrogante egotrippers (misschien Button uitgezonderd) >:)
Dat is namelijk inderdaad een eigenschap die je nodig hebt om het zo ver te schoppen in de F1.
Gelukkig zagen we daar bij Max al 2 keer een vleugje van :+
Wellicht had hij in bocht 3 hier niet zomaar moeten afremmen en zelf moeten anticiperen op de gevolgen voor achteropkomend verkeer. Maakt Kyvat niet minder schuldig, hij hield geen 2 seconden afstand, maar elke andere coureur was er ook opgeklapt met die vertraging.
KVY had zelf na die eerste tik al een kapotte voorvleugel. En in die chaos moet je kunnen anticiperen. Als de techniek je daartoe de mogelijkheid niet meer geeft, dan moet je inderdaad voorzichtiger zijn en wat afstand houden in plaats van met een manke auto doordenderen.
VET hield wel rekening met het verkeer vóór en náást hem. Dat is ook het enige waar je rekening mee moet houden. Degene die achterop knalt is per definitie fout..
Vraag maar aan Jos.. :9

Afbeeldingslocatie: http://media.crash.net/original/14297.jpg

In dit geval heeft KVY 3 van de 4 Red Bull coureurs in de problemen gebracht in een race waar best kansen lagen op flink wat punten.
Natuurlijk zichzelf en direct ook Ricciardo..
En vervolgens wordt er ook nog fijntjes door STR gemeld dat het stuk bodywork dat bij SAI in zijn auto vast zat van een Red Bull kwam.
Duur grapje dus.. Alle 4 de RB coureurs rijden op dat moment binnen een paar meter van elkaar...en hij gaat daar met een kamikaze actie een punt proberen te maken. Niet gek dat hij op het matje wordt geroepen en zich moet verantwoorden.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Als RB en Marko (vind het nog steeds een vreemd mannetje) het nodig vinden om die wijziging door te voeren dan zijn er maar weinig factoren die dat zullen stoppen, daar ben ik van overtuigd.

Voor degenen die aangeven dat het moment voor Max slecht is: Waarom slecht? Hij heeft juist meer tijd om te wennen aan RB en alles dat er bij hoort. Dit is gunstig voor 2017, maar het zal RB ook verder brengen in het kampioenschap van 2016.

Ik zie echt alleen maar voordelen, zelfs voor Kvyat!

Stel dat hij teruggezet wordt naar TR, dan kan hij zich opnieuw bewijzen tegenover een ook niet te onderschatten talent. Doet hij het beter dan Sainz, dan is zijn toekomst in de F1 zekerder dan nu.

Dit een geweldig scenario....vind ik... :)

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 13:45
of die
YouTube: F1 2001 Brazil Verstappen and Montoya crash

Anyways. Denk dat Kvyat onder druk stond. Hij heeft in het verleden wel vaker onder druk gestaan en fouten gemaakt.
Maar ik denk niet dat max hem dit seizoen gaat vervangen. Ook voor the sake of TR, gewoon het seizoen uitrijden. Komende winter testen met de nieuwe auto. En volgend seizoen gaan met die bannaan.

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-10 08:23
[...]Zonder aanleiding niet; het was een kwalificatie ronde dus je probeert alles eruit te persen en hij raakt met zijn linkerbanden net het gras en verloor daardoor de controle.
Zoals hierboven ook staat was mijn voorbeeld tijdens de race toen de baan opdroogde en hij opeens in de muur zat. Hij reed voor/achter Ricciardo en verder was er niemand in de buurt.
De situatie was bijzonder ongelukkig. In bocht 2 blokkeerde zijn remmen met een tik als gevolg. In bocht 3 is het wederom raak. Inmiddels hebben meerdere analyses aangetoond dat Vettel zijn snelheid plotseling afnam op een stuk waar iedereen vol op het gas zit. Er zijn dus verzachtende omstandigheden.
Ik ben het met je eens dat je niet te snel een patroon moet trekken. Maar 2 keer botsen in 2 bochten mag je eigenlijk niet gebeuren, hoe ongelukkig het ook is. Overigens had Vettel in China geen recht van spreken vind ik.

Kvyat heeft dit en vorig seizoen gewoon nog niks bijzonders laten zien, iets wat hij het seizoen ervoor met de TR wel regelmatig deed. Om hem dan uit die RB te trekken vind ik wel wat ver gaan. Grosjean was ook betrokken bij veel incidenten en ondanks dat doet hij het nu toch erg goed vind ik.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
kid1988 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:43:
[...]

of die
YouTube: F1 2001 Brazil Verstappen and Montoya crash

Anyways. Denk dat Kvyat onder druk stond. Hij heeft in het verleden wel vaker onder druk gestaan en fouten gemaakt.
Maar ik denk niet dat max hem dit seizoen gaat vervangen. Ook voor the sake of TR, gewoon het seizoen uitrijden. Komende winter testen met de nieuwe auto. En volgend seizoen gaan met die bannaan.
Gaat verstappen naar Renault? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Laatst online: 20-10 20:24

derx666

mecker ende blaet

Je mag ook niet vergeten dat Kvyat eigenlijk te vroeg is weggetrokken bij TR. Hij had er pas een jaar opzitten, en moest noodgedwongen omdat Vettel plots naar Ferrari ging ineens in het grote RB instappen. Daar zijn ze natuurlijk een stuk minder geduldig en minder bezig om op te leiden dan bij TR.
Ik zeg niet dat dit de oorzaak is, maar wellicht wel iets om ook mee te nemen.

Ik hoop eigenlijk ook dat Max het jaar bij TR gewoon afmaakt, en volgend jaar in de RB stapt, dan is hij gewoon veel beter voorbereid op wat er gaat komen dan als hij nu midseason ineens voor de leeuwen gegooid wordt.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sniffels
Nog even een marketing dingetje: tijdens de voorbeschouwing werd bocht 3 helemaal opgehemeld, flat door de bocht met superslomobeelden waarbij je de drift en stress op de banden ziet door de G krachten..

En dan zegt Max: ja das niet zo boeiend, das makkelijk vol gas.

Tja, het is aan de ene kant ook wel mooi zo nuchter, maar ZO nuchter.. de fan moet ook nog een beetje kunnen blijven dromen hoe het is aan de ongrijpbare top.

[ Voor 11% gewijzigd door Sniffels op 03-05-2016 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

de bandenkeuzes voor Spanje:
Afbeeldingslocatie: http://psi-dotcom-prd.s3-website-eu-west-1.amazonaws.com/prod/6667_Spanish-Selected-Sets-EN-BIG.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Veel Mediums voor Max. Je zou denken dat als je de harde band ook echt wilt gebruiken in de race, je er wel een tweede setje van meeneemt om met te testen in de FP. Dus nu heeft het weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Bigfoot schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:12:
Veel Mediums voor Max. Je zou denken dat als je de harde band ook echt wilt gebruiken in de race, je er wel een tweede setje van meeneemt om met te testen in de FP. Dus nu heeft het weinig zin.
Dat testen van de harde band gaat Sainz voor zijn rekening nemen. Het is nog steeds een team natuurlijk....

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:08
Je mag ook niet vergeten dat Kvyat eigenlijk te vroeg is weggetrokken bij TR. Hij had er pas een jaar opzitten, en moest noodgedwongen omdat Vettel plots naar Ferrari ging ineens in het grote RB instappen. Daar zijn ze natuurlijk een stuk minder geduldig en minder bezig om op te leiden dan bij TR.
Ik zeg niet dat dit de oorzaak is, maar wellicht wel iets om ook mee te nemen.
Dat is ook deels van het probleem en dat vergeten velen in dit verhaal. Kvyat is ineens gepromoveerd naar Red Bull toen Vettel besloot weg te gaan, een betere coureur was op dat moment niet beschikbaar in de jeugdopleiding en dus reed Kvyat vorig jaar (na één jaar Toro Rosso) ineens bij Red Bull.

In dat opzicht heeft hij vorig jaar gewoon prima gepresteerd en zit het dit seizoen even tegen. Al met al doet hij het dan lang niet slecht naar mijn mening, maar evenaart Kvyat het niveau van Ricciardo ook niet echt.

Kortom, kwestie van tijd dat Kvyat plaats mag maken. Dat gaat dit seizoen niet meer gebeuren, maar ik durf m'n hand wel in het vuur te steken dat er volgend jaar iemand anders in die auto zit.
Dat wordt óf Max óf Sainz als Max naar Ferrari/Mercedes gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Ik vermoed dat vrijwel niemand de harde band gaat gebruiken tijdens de race in Barcelona, het verschil in levensduur tussen hard en medium is te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sniffels schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:02:
Nog even een marketing dingetje: tijdens de voorbeschouwing werd bocht 3 helemaal opgehemeld, flat door de bocht met superslomobeelden waarbij je de drift en stress op de banden ziet door de G krachten..

En dan zegt Max: ja das niet zo boeiend, das makkelijk vol gas.

Tja, het is aan de ene kant ook wel mooi zo nuchter, maar ZO nuchter.. de fan moet ook nog een beetje kunnen blijven dromen hoe het is aan de ongrijpbare top.
Die bocht werd ook niet steeds volop gas genomen, zeker niet met een bijna volle tank. Maar tijdens kwalificatie en een setje SuperSofts zal dat een ander verhaal zijn. Heb menig onboard video voorbij zien komen met deze bocht en dan was ook te horen dat het toerental steady bleef en zeker niet altijd vol gas.

Verstappen mag het van mij zo zeggen zoals hij het ervaart, zonder dat ie daar achteraf gezeik mee gaat krijgen. Er zijn er wel meer die roepen dat de huidige F1 auto's te gemakkelijk zijn om te rijden, ze willen graag dat er meer uitdaging gaat komen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sniffels schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:02:
Fijn toch juist, iemand met kennis en kunde die alle stuurlui aan de wal met onbenullige verhalen even aan de kant zet?

Van dat Voetbal International-geleuter moet je juist niet willen. Praten om het praten, want als je niet kunt sturen moet je je wel een expert kunnen wanen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:22

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 17:01:
[...]

Fijn toch juist, iemand met kennis en kunde die alle stuurlui aan de wal met onbenullige verhalen even aan de kant zet?

Van dat Voetbal International-geleuter moet je juist niet willen. Praten om het praten, want als je niet kunt sturen moet je je wel een expert kunnen wanen ;(
Tegen wie of wat ben je aan het afgeven eigenlijk?

Het punt is dat de F1 coureurs soms met de spreekwoordelijke vingers in de neus door de bocht gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Kwam net dit tegen. Toch wel erg mooi om te zien. Jammer dat het vandaag de dag niet meer zó close is tussen de top...

F1 Melbourne 2002 - Jarno Trulli vs Michael Schumacher vs Juan Pablo Montoya!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hippocampus schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 17:13:
Tegen wie of wat ben je aan het afgeven eigenlijk?
Tegen lui die interessant doen terwijl ze eigenlijk niet veel benul van de zaak hebben - precies wat er staat eigenlijk. Sporten worden regelmatig verpest door al het onbenullige geleuter eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:22

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 17:48:
[...]

Tegen lui die interessant doen terwijl ze eigenlijk niet veel benul van de zaak hebben - precies wat er staat eigenlijk. Sporten worden regelmatig verpest door al het onbenullige geleuter eromheen.
Dat is makkelijk te zeggen maar jij volgt de sport waarschijnlijk al langer dan twee seizoenen. En misschien ga je zelf actief op zoek naar informatie erover. Maar er zijn ook zat mensen die de sport op een andere manier beleven. Sommige mensen horen maar al te graag wat andere stuurlui er van vinden. Zo erg zelfs dat sommige van die stuurlui worden betaald om er iets over te zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-08 13:00
Sauber gaat niet testen in Barcelona. Ze zeggen omdat ze geen upgrade hebben die getest moet worden en dat ze geen juniorcoureur hebben. http://www.gpupdate.net/e...post-race-barcelona-test/

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hippocampus schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 18:10:
Dat is makkelijk te zeggen maar jij volgt de sport waarschijnlijk al langer dan twee seizoenen. En misschien ga je zelf actief op zoek naar informatie erover. Maar er zijn ook zat mensen die de sport op een andere manier beleven. Sommige mensen horen maar al te graag wat andere stuurlui er van vinden. Zo erg zelfs dat sommige van die stuurlui worden betaald om er iets over te zeggen ;)
Wat heb je eraan als die stuurlui van toeten noch blazen weten? Dan komt er eens een echte coureur voorbij en die veegt de fantasie zo van tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Polbeer91 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 18:44:
Sauber gaat niet testen in Barcelona. Ze zeggen omdat ze geen upgrade hebben die getest moet worden en dat ze geen juniorcoureur hebben. http://www.gpupdate.net/e...post-race-barcelona-test/
Kortom: geen geld voor de reis en benodigde onderdelen.
Ben benieuwd hoe lang ze nog blijven bestaan in de huidige vorm.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:23
YakuzA schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 18:58:
[...]

Kortom: geen geld voor de reis en benodigde onderdelen.
Ben benieuwd hoe lang ze nog blijven bestaan in de huidige vorm.
Ze zijn dan al bij de race :)
Dus reis is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Pyr0_ schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 17:47:
Kwam net dit tegen. Toch wel erg mooi om te zien. Jammer dat het vandaag de dag niet meer zó close is tussen de top...

Mooi ook die baan: hoezo uitloopstroken? Gewoon een hek direct langs de baan! Eraf is klaar.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Ryur schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 19:11:
[...]

Ze zijn dan al bij de race :)
Dus reis is niet nodig.
Wel langer verblijf voor de crew natuurlijk. Kost ook geld. Ik zou zeggen: kans voor een pay-driver om als tester wat geld mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

ATS schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 19:44:
[...]

Wel langer verblijf voor de crew natuurlijk. Kost ook geld. Ik zou zeggen: kans voor een pay-driver om als tester wat geld mee te nemen.
Het probleem is dat niemand dat nog wil, stel Giedo zou geld betalen om de testsessie te doen. En volgende week komt Maldonado met meer geld dan wordt Giedo weer opzij geschoven zonder z'n geld terug te krijgen en we weten waar dat doe kan leiden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 16:45

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

_O_ Fantastisch !!! en het geluid !!! _O_

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

trion75 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 19:57:
[...]

Het probleem is dat niemand dat nog wil, stel Giedo zou geld betalen om de testsessie te doen. En volgende week komt Maldonado met meer geld dan wordt Giedo weer opzij geschoven zonder z'n geld terug te krijgen en we weten waar dat doe kan leiden ;)
Dat hebben we gezien ja, maar het is wel een kans om je in de kijker te rijden. Je rijdt denk ik ook meer dan tijdens een FP1 of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

"Trulli Train" :Y

Ge-wel-dig!

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Ik zie net de reclame van de Jumbo is goed gedaan en grappig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:31
Beter kijken...staan zelfs welke raceronde het is linksboven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 16:00

AzzKickah

06-CENSORED

http://www.formula1.com/c...team-radio-in-russia.html

De laatste, van Perez, is toch ook wel erg geinig :) Ik zie echt zo'n mafiabaas voor me :D

You like it eh? You like? Want more of it? Eh? :+
Pagina: 1 ... 92 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1