[F1] Seizoen 2016 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 101 Laatste
Acties:
  • 395.592 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MrSleeves schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:28:
[...]
Daar ervoor rijdt ook nog iemand. I.t.t. Kvyat rijdt Vettel anderen niet van achteren aan. :)
Gevolg van knotsen in bocht twee volgens mij. Perez kreeg ook nog een tik op het achterwiel, dat raakt vervolgens lek, rijd rustiger door bocht drie, Vettel werd daardoor wat voorzichtiger en ging even van zijn gas, Kvyat deed dat niet, en Verstappen al helemaal niet, vol gas buitenom en werd net gemist. Je ziet zoveel meer als je de start en eerste ronde op 1/4 of 1/8 van de normale beeldsnelheid bekijkt ;)

Edit: https://streamable.com/s7t2

Hamilton lijkt ook niet echt te proberen om die tweede bocht te halen en haalt duidelijk voordeel bij die tweede bocht door vol op het gas te gaan bij het uitloopgedeelte, en achter hem nog een stel anderen ook.

[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 01-05-2016 17:02 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-10 10:21
Ik vond Sainz weer erg tegen vallen. Vorig jaar vond ik hem best goed rijden, maar dit seizoen vind ik hem erg matig. Ook vandaag gewoon niet snel genoeg om een goed resultaat te halen, moeite met inhalen en maakt vaak toch wel wat foutjes in een race.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Die penaltypunten zijn ook een farce trouwens; Sainz krijgt er 2 voor het incident met Palmer (imho een raceincident waarvoor hij al gestraft werd met tijd) en Kyvat krijgt er 3.

Dat staat toch niet in verhouding met elkaar? Die 3 punten ben ik het wel mee eens, maar de straf van Sainz is echt buiten proporties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02:53

Blokker_1999

Full steam ahead

hardware-lover schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:37:
[...]

Gevolg van knotsen in bocht twee volgens mij. Perez kreeg ook nog een tik op het achterwiel, dat raakt vervolgens lek, rijd rustiger door bocht drie, Vettel werd daardoor wat voorzichtiger en ging even van zijn gas, Kvyat deed dat niet, en Verstappen al helemaal niet, vol gas buitenom en werd net gemist. Je ziet zoveel meer als je de start en eerste ronde op 1/4 of 1/8 van de normale beeldsnelheid bekijkt ;)

Hamilton lijkt ook niet echt te proberen om die tweede bocht te halen en haalt duidelijk voordeel bij die tweede bocht door vol op het gas te gaan bij het uitloopgedeelte, en achter hem nog een stel anderen ook.
Tjah, ergens mag die tweede tik tegen VET ook niet verbazen. Je gaat van het gas in de eerste ronde (wanneer iedereen dus dicht op elkaar zit) in een stuk waar iedereen vol op het gas gaat om te versnellen terwijl je op de goede lijn blijft rijden.

En ook HAM had niet veel keuze, kon de bocht niet meer maken mede door de Red Bull die ook naar buiten komt en maakt dan een snelle beslissing om buitenom te gaan. Hij maakt snelheid en gaat links van het obstakel zoals verplicht werd door Race Control. Je mag hem niet vragen om daar traag te gaan want dan vorm je een groot gevaar voor alle andere wagens op de baan.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:02

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

hardware-lover schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:37:
[...]

KVI is ook een dropsleutel door meteen vol gas te geven na de aanrijding met VET en daarbij z'n voorvleugel behoorlijk kortwiekt. Je zou denken dat je dan juist even een tikkie rustiger zou rijden.

Volgens mij had VET nog geen lekke band door de eerste tik (dachten ze in de studio) want dat ziet er in bocht 3 nog goed uit.

En inderdaad gaat HAM wel erg hard over de uitloopstrook. Kon op de beelden net niet zien waar ie op de baan komt, maar dat zou zo maar een plekje of twee winst kunnen zijn?

Tot slot heeft SAI echt veel mazzel dat ie niet tussen de Ferrari en de vangrail terecht kwam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
even dromen....

Hoe zouden de strategen bij Ferrari nu denken ? Hang het beste blok dat we hebben in de TR en Max is de enige in het veld die het Mercedes nog een beetje lastig kan maken.....

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-10 23:18

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Dat zou kunnen als je die token limieten en regels en alles niet had, ja ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ankona schreef op zondag 01 mei 2016 @ 17:18:
even dromen....

Hoe zouden de strategen bij Ferrari nu denken ? Hang het beste blok dat we hebben in de TR en Max is de enige in het veld die het Mercedes nog een beetje lastig kan maken.....
Dromen idd, want wat heeft Ferrari te vertellen over STR?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:50
Hippocampus schreef op zondag 01 mei 2016 @ 17:17:
[...]

Volgens mij had VET nog geen lekke band door de eerste tik (dachten ze in de studio) want dat ziet er in bocht 3 nog goed uit.
Eerst zei Tom dat hij het niet dacht.
Tot de onboard van Vettel, dan zag je aan zijn stuurbewegingen dat de band al na de eerste tik lek was (en hij daarom iets langzamer reed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:33
Ankona schreef op zondag 01 mei 2016 @ 17:18:
even dromen....

Dit is meer dan dromen, maar geloven in sprookjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knol_02
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-05 09:48
Adlermann schreef op zondag 01 mei 2016 @ 17:31:
[...]

Dit is meer dan dromen, maar geloven in sprookjes :)
Ferrari droomt er ook van om Max in hun eigen auto te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Laatst online: 21:33
knol_02 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 17:33:
[...]

Ferrari droomt er ook van om Max in hun eigen auto te hebben.
ja, maar denken dat TR opeens een motorupgrade krijgt, dat is gewoon jezelf voor de gek houden.

Het mag niet eens volgens de reglementen, en de 2016 motor past gewoon niet in de STR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ryur schreef op zondag 01 mei 2016 @ 17:28:
[...]

Eerst zei Tom dat hij het niet dacht.
Tot de onboard van Vettel, dan zag je aan zijn stuurbewegingen dat de band al na de eerste tik lek was (en hij daarom iets langzamer reed)
Na nadere inspectie ;) komt VET inderdaad slecht weg uit de eerste bocht en moet tot twee keer toe corrigeren. Bocht 3 gaat linksom dus lijkt die band gewoon goed tot de tweede tik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knol_02
Adlermann schreef op zondag 01 mei 2016 @ 17:34:
[...]

ja, maar denken dat TR opeens een motorupgrade krijgt, dat is gewoon jezelf voor de gek houden.

Het mag niet eens volgens de reglementen, en de 2016 motor past gewoon niet in de STR.
Dat is het zeker, Ferrari zal er ook wel niet al te blij mee zijn dat hun 2016 pu niet erg betrouwbaar is en de 2015 spec er vandaag ook al mee ophield. Hopen dat de volgende motoren het langer als 4gp's volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Smultie schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:10:
Lijkt hier wel RTL Boulevard...
Ja sorry, geheel mijn fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
aicaramba schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:53:
Ik vond Sainz weer erg tegen vallen. Vorig jaar vond ik hem best goed rijden, maar dit seizoen vind ik hem erg matig. Ook vandaag gewoon niet snel genoeg om een goed resultaat te halen, moeite met inhalen en maakt vaak toch wel wat foutjes in een race.
Middelmatig coureur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

sjaool schreef op zondag 01 mei 2016 @ 15:49:
[...]

offtopic:
Ja en? Alsof Engels dan maar voor de wereldleider van Rusland de voertaal moet zijn?
Ik kan mij gezien de verstandhouding tussen Amerika en Rusland best voorstellen waarom hij geen Engels zou kunnen of willen spreken. (stiekem zou hij dat best wel eens kunnen natuurlijk).
Dat wij als Nederlanders het nodig vinden om ons aan te passen aan mensen die naar ons land komen is ons probleem. ;)
Natuurlijk spreekt hij (als oud spion) dat. En ook uitstekend Duits (daar was hij gestationeerd). Maar dat hij het niet wil spreken snap ik wel.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-10 19:42
Video van Rosberg vanuit het vliegtuig naar Monaco.
Met VES onboard : YouTube: Nico Rosberg: Live Video P1 Russian GP

Zonder VES, aankomst in Rusland : https://twitter.com/nico_rosberg/status/725385043879796736

[ Voor 10% gewijzigd door Hoyden op 01-05-2016 20:28 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Hoyden schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:12:

Zonder VES, aankomt in Rusland : https://twitter.com/nico_rosberg/status/725385043879796736
Mooie reactie van DC op VES: "you didn't win, get over it" hahaha

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wat zal ie er van gedacht hebben nu ie het zelf zo in beeld zag komen?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ChYFcJwW4AML8NL.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-10 22:20

RoyK

Hobby tekenaar

Skysports ranked Sainz alsnog met een 7 voor zijn race vandaag. Onbegrijpelijk. Vechtend in de achterhoede, fouten, een straf van de Fia en toch een 7 krijgen. Odanks dat Max 3/4 van de race puik aan de voorkant zijn race reed, de Red Bulls liet zien hoe het wel moest en zijn collega wederom te vlug af is heeft hij geen rapport gekregen. Zo zie je maar. Rij je een goede race, laat je motor je in de steek en lijkt men je even te vergeten. Nu weer 2 lange weken wachten :D

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
RoyK schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:37:
Skysports ranked Sainz alsnog met een 7 voor zijn race vandaag. Onbegrijpelijk. Vechtend in de achterhoede, fouten, een straf van de Fia en toch een 7 krijgen. Odanks dat Max 3/4 van de race puik aan de voorkant zijn race reed, de Red Bulls liet zien hoe het wel moest en zijn collega wederom te vlug af is heeft hij geen rapport gekregen. Zo zie je maar. Rij je een goede race, laat je motor je in de steek en lijkt men je even te vergeten. Nu weer 2 lange weken wachten :D
Uitvallers ranken ze nu eenmaal niet. Rosberg ook een 9.5.. Een 10 lijkt me meer op de plaats toch? :-)
VES deed verder gewoon niets fout en de rondetijden waren puik. Maar verder niet echt iets bijzonders wat 'ie deed voordat 'ie uitviel.

Misschien dat SAI's beschadigde auto nog meespeelde in de ranking?

http://www.skysports.com/...russian-gp-driver-ratings

[ Voor 16% gewijzigd door Hoyden op 01-05-2016 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catmandos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-10 18:10
RoyK schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:37:
ik zou het artikel nog een X lezen, ik dacht het ook tot ik beter keek en zag dat kyvat een 4 had je kijkt nu bij het cijfer van ricciardo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoyden
Catmandos schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:52:
[...]

ik zou het artikel nog een X lezen, ik dacht het ook tot ik beter keek en zag dat kyvat een 4 had je kijkt nu bij het cijfer van ricciardo
SAI heeft toch een 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catmandos
Well, it's safe to say Daniil Kvyat won't be a favourite for Driver of the Day this time around.

After his daring, but fully legal, pass on Vettel in China, the young Russian took it a step too far in Sochi and shunted the four-time world champion at Turn Two not once but twice. As Maurizio Arrivabene put it: "Once is acceptable but to hit him twice is unacceptable."

Kvyat served a 10-second penalty and struggled around the back of the field for the remainder of the race, dogged by the same bizarre medium-tyre strategy which did for Ricciardo as well.

A day to forget - and one which ended with an apologetic phone call to Sebastian.
Rating out of ten: 4

......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pos2007
  • Niet online
SAI = Kvyat ?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-10 16:46

Vos

AFCA

Inderdaad :). Ik snap Catmandos zijn bericht(en) ook niet helemaal.

De cijfers zeggen mij niet heel veel. Een 9.5 voor Rosberg, tjah. Dat vind ik eerder voor iemand die flink bovenmaats presteert. En dat vind ik niet het geval bij bijv. beide Mercedes rijders.

[ Voor 34% gewijzigd door Vos op 01-05-2016 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catmandos
failll mmeeeeee ik heb nu een zeer rood voorhoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Als ik nu oude seizoenen wil kijken, ik bedoel echt oud (sinds ze de F1 filmen tot nu).
Hoe kan ik dat het beste aanpakken?
YouTube of kopen (waar)?
Misschien dat een Tweaker daar ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:22
Catmandos schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:55:
[...]

Well, it's safe to say Daniil Kvyat won't be a favourite for Driver of the Day this time around.

After his daring, but fully legal, pass on Vettel in China, the young Russian took it a step too far in Sochi and shunted the four-time world champion at Turn Two not once but twice. As Maurizio Arrivabene put it: "Once is acceptable but to hit him twice is unacceptable."

Kvyat served a 10-second penalty and struggled around the back of the field for the remainder of the race, dogged by the same bizarre medium-tyre strategy which did for Ricciardo as well.

A day to forget - and one which ended with an apologetic phone call to Sebastian.
Rating out of ten: 4

......
:? :?

Edit

Nevermind, ik had de laatste reacties nog niet gezien

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenTheStig op 01-05-2016 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-10 11:44
Prima race van Max, alleen weer een erg matige start. Dat moet toch de volledige focus krijgen de komende tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op zondag 01 mei 2016 @ 21:38:
Prima race van Max, alleen weer een erg matige start. Dat moet toch de volledige focus krijgen de komende tijd?
Lag ditmaal aan de motor geloof ik. Neemt niet weg dat hij zijn pa eens om advies mag vragen. Dit jaar nog geen geweldige starts zien maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Roamor schreef op zondag 01 mei 2016 @ 21:48:
[...]
Lag ditmaal aan de motor geloof ik. Neemt niet weg dat hij zijn pa eens om advies mag vragen. Dit jaar nog geen geweldige starts zien maken.
Australië was zonder twijfel erg goed, maar dat viel niet echt op door de superstart van Vettel, daarna was het steeds aardig minder (voorzichtig uitgedrukt). Ik ga er vanuit dat er een nieuwe 2015 rode duivel achterin de STR wordt gehangen voor de volgende race. Eens kijken of daarmee zijn startproblemen ook verdwenen zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Arfman

Drome!

Vorige race stond hij in de verkeerde powermode (Max z'n eigen schuld) en dit keer blijkbaar ook iets niet jofel met de motor tijdens de start (joh ...). Maar Australie was wel weer goed, dus er is hoop.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:55

scorpie

Supra Addict

Zonder VES, aankomst in Rusland : https://twitter.com/nico_rosberg/status/725385043879796736
Ik moet zeggen dat het wel een leuk sfeertje is daar bij die gasten :)
Zou Max al een beetje "one of the guys" zijn daar?

En mooi om te zien dat Rosberg nog een beetje lol heeft, voor z'n 7-winning streak vond ik hem altijd zo'n chagrijn. Begin zowaar een beetje sympathie voor the guy te krijgen.

Maar voor het mooie moet Hamilton winnen :P

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knol_02
scorpie schreef op zondag 01 mei 2016 @ 22:11:
[...]

Ik moet zeggen dat het wel een leuk sfeertje is daar bij die gasten :)
Zou Max al een beetje "one of the guys" zijn daar?

En mooi om te zien dat Rosberg nog een beetje lol heeft, voor z'n 7-winning streak vond ik hem altijd zo'n chagrijn. Begin zowaar een beetje sympathie voor the guy te krijgen.

Maar voor het mooie moet Hamilton winnen :P
Datzelfde dacht ik ook, iets meer een eigen persoonlijkheid. Dat #windbagsUnited vind ik ook erg geestig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:15

Toch mooi dat ie met de big boys mee vliegt naar Monaco. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-10 14:58

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Arjantje72 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 21:08:
Als ik nu oude seizoenen wil kijken, ik bedoel echt oud (sinds ze de F1 filmen tot nu).
Hoe kan ik dat het beste aanpakken?
YouTube of kopen (waar)?
Misschien dat een Tweaker daar ervaring mee heeft.
Er staat best veel op Youtube. Lijkt mij iig de plek om te beginnen .. eerst maar eens inventariseren welke races er zijn. Alles wat daar niet staat is volgens mij best lastig aan te komen .. best onbegrijpelijk imho dat daar geen DVD-boer op gedoken is ... 70 jaar F1 bijna??

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 20-10 14:58

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Bron: http://www.nu.nl/formule-...yat-crash-met-vettel.html

Ferrari-teambaas haalt uit naar Kvyat na crash met Vettel
Gepubliceerd: 01 mei 2016 21:44 Laatste update: 01 mei 2016 21:50

Ferrari-teambaas Maurizio Arrivabene heeft zondag uitgehaald naar Red Bull-coureur Danill Kvyat, die ervoor zorgde dat Sebastian Vettel al in de eerste ronde uitviel in Sochi.

"Een keer is nog acceptabel, maar het is onacceptabel om hem twee keer te raken", aldus Arrivabene in gesprek met Sky Sports over Kvyat.

De 22-jarige Rus maakte twee keer contact met de auto van Vettel in de eerste ronde van de vierde race van het Formule 1-seizoen. De tweede touché zorgde ervoor dat de Ferrari-coureur voor de tweede keer dit seizoen de finish niet haalde.

Vettel, die het twee weken geleden bij de GP van China ook al aan de stok kreeg met Kvyat, liet direct na de crash over de radio door enkele krachttermen al zijn frustratie blijken.

"Het is nogal duidelijk wat er gebeurde", vertelde de Duitser even later aan journalisten toen hij wat was afgekoeld. "Het was niet mijn fout, ik zou niet weten wat ik anders had kunnen doen."

"Ik heb geen hekel aan Kvyat, maar hij maakte twee weken geleden een fout en nu weer. Natuurlijk gebeuren dat soort dingen tijdens een race, maar het is wel heel vervelend."

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=gnltZXEt2-Q]

Horner
Vettel zocht nog tijdens de race Red Bull-teambaas Christian Horner op bij de pitmuur. De Brit begreep de frustratie van de viervoudig wereldkampioen.

"Ik kon alleen maar mijn excuses aanbieden, want dit was een fout van Daniil. Hij schatte zijn rempunt verkeerd in. Er zijn veel emoties bij een thuisrace en ik denk dat hij wat te veel wilde aan het begin van de race."

Kvyat meldde na de race dat hij zijn excuses had aangeboden aan alle betrokken partijen. "Dit is waarschijnlijk het meest rommelige moment uit mijn carrière. Dat voelt niet goed, maar normaal gesproken leer ik hier weer van en moet het de volgende keer beter gaan."

De crash had ook dramatische gevolgen voor Red Bull. Kvyat kon ondanks een beschadigde auto verder, maar hij kwam niet verder dan de vijftiende plaats. Bovendien werd teamgenoot Daniel Ricciardo op zijn beurt geraakt door Vettel. De Australiër kon ondanks schade aan zijn Red Bull ook door, maar hij viel met een elfde plaats eveneens buiten de punten.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Alfa90_Buttje schreef op zondag 01 mei 2016 @ 22:43:
[...]

Er staat best veel op Youtube. Lijkt mij iig de plek om te beginnen .. eerst maar eens inventariseren welke races er zijn. Alles wat daar niet staat is volgens mij best lastig aan te komen .. best onbegrijpelijk imho dat daar geen DVD-boer op gedoken is ... 70 jaar F1 bijna??
Er is wel het een en ander aan torrents te vinden. Zoeken moet je zelf doen :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-10 20:47
Het is misschien al besproken ergens in die 180 pagina's tellende topic. Maar is het 2015 blok van Ferrari helemaal uitontwikkeld? Of worden hier en daar nog wel wat dingen getest die eventueel aangepast mogen worden met tokens? TR heeft die Tokens toch ook of heeft men per motor X tokens en niet per team?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 20-10 16:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zoek anders even op token, Ferrari of 2015... Komt gemiddeld twee keer per pagina langs. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 08:33
Boinkie schreef op zondag 01 mei 2016 @ 22:49:
Het is misschien al besproken ergens in die 180 pagina's tellende topic. Maar is het 2015 blok van Ferrari helemaal uitontwikkeld? Of worden hier en daar nog wel wat dingen getest die eventueel aangepast mogen worden met tokens? TR heeft die Tokens toch ook of heeft men per motor X tokens en niet per team?
Nee, aan de 2015 motor van Ferrari mag STR niets aanpassen. En eveneens nee, de 2016 Ferrari motor past niet in de 2016 STR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Verstappen met petje van Massa. LOL

http://twitter.com/nico_r...26878314883862528/photo/1

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

Di Resta doet werk voor Sky, DC werkt bij Channel 4, Max heeft een Williams petje op, etc.
Mooi om te zien. Het is toch 1 klein wereldje.

Inderdaad erg benieuwd in hoeverre Max al 'one of the guys' is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
AzzKickah schreef op zondag 01 mei 2016 @ 23:49:
Di Resta doet werk voor Sky, DC werkt bij Channel 4, Max heeft een Williams petje op, etc.

Doet me goed om te zien. Max blijft zo heerlijk gewoon. Top, en dat hij het vliegtuig deelt met al die coureurs en zeker Massa (die hij kon schieten vorig jaar) is tof.

Nog een fun fact, Vergne zit naast diegene waardoor hij zijn stoeltje is kwijt geraakt. ( Max)

[ Voor 9% gewijzigd door alwaysleft op 02-05-2016 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 09:11
alwaysleft schreef op maandag 02 mei 2016 @ 04:43:
[...]
Nog een fun fact, Vergne zit naast diegene waardoor hij zijn stoeltje is kwijt geraakt. ( Vergne)
Was het nog vroeg? :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:56
AzzKickah schreef op zondag 01 mei 2016 @ 23:49:

En door dit soort fratsen krijgen ze ook in de raceweekenden eea voor elkaar aan interviews. Beetje wat Allard vroeger had, maar bv Olav compleet mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-10 18:39

sjaool

Every life should have 9 cats

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 02 mei 2016 @ 08:28:
[...]

En door dit soort fratsen krijgen ze ook in de raceweekenden eea voor elkaar aan interviews. Beetje wat Allard vroeger had, maar bv Olav compleet mist.
Waarschijnlijk ook omdat Olav naar Nederland vliegt en de rest naar Engeland of Monaco. ;)

Olav krijgt genoeg mee hoor daar in het paddock.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-10 15:20
Log na het (race)weekend weer even in op Tweakers, maar waarom word er zoveel tijdens de race gepost? beetje typen en lezen ipv de race volgen?

Vind dat de racetijden op mn Pad al vrij veel afleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vind ik juist wel leuk, beetje groepsgevoel.
Live timing, tv en GoT is bij mij vaste prik tijdens de race :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Het was alleen een beetje jammer dat er zelfs in het voetbaltopic geroepen werd dat Max was uitgevallen. Ik was in het zonnetje van speciaalbier aan het genieten tijdens de race, dus keek de opname pas na 18:00u. Bewust dit topic gemeden, zodat ik de uitslag nog niet wist, wordt het uitvallen alsnog gespoilert in het voetbaltopic :P

Nette race weer van Max, grootste deel vrij saai, maar wel mooi de chaos ontweken en een opvallend lange eerste stint zonder dat zijn rondetijden er al te veel onder te lijden hadden. Jammer dat de auto hem uiteindelijk in de steek liet. Laten we hopen dat dat geen terugkerend fenomeen gaat zijn.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Max zijn start was slecht omdat zijn vermogen kortstondig wegviel. Mogelijk de voortekenen van de uitvallende PU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
MikeyMan schreef op maandag 02 mei 2016 @ 09:19:
Vind ik juist wel leuk, beetje groepsgevoel.
Live timing, tv en GoT is bij mij vaste prik tijdens de race :)
Kortom, dan volg je het allemaal niet en gaat alles een beetje langs je heen..

Hoor het vaker: mensen zeggen dat GoT toch een beetje tegenvalt, en dan later horen dat ze ook nog ondertussen voetbal kijken en lopen te facebooken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:48
Sniffels schreef op maandag 02 mei 2016 @ 09:46:
[...]

Hoor het vaker: mensen zeggen dat GoT toch een beetje tegenvalt, en dan later horen dat ze ook nog ondertussen voetbal kijken en lopen te facebooken
True, wanneer ik bijvoorbeeld voetbal kijk en Twitter volg over de bewuste wedstrijd merk ik dat er best wel wat langs je heen gaat en je na afloop van de wedstrijd eigenlijk niet kunt vertellen hoe een ploeg precies speelde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
[...]

Klopt. Vind het wel gezellig om op Tweakers te zitten tijdens de race.. maar merk dan inderdaad wel dat je niet 100% gefocust bent op de race. Nu was dat gisteren na het uitvallen van Max sowieso niet meer zo belangrijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

:?

Ik volg alles prima. Er zijn zat saaie momenten op beeld. En dat zijn de momenten dat ik met een schuin oog wat tussen-afstanden -van vooral Max- en GoT volg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Gisteren gekeken met de race op op mijn grote monitor, en dan mijn laptop er naast met een 4-up van driver tracker, live timing, pit cam en onboard (via de ziggo go player). Heeft iemand een idee waarom de timing daar zo enorm achterloopt op de tracker?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10 19:22
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2016 @ 09:44:
Max zijn start was slecht omdat zijn vermogen kortstondig wegviel. Mogelijk de voortekenen van de uitvallende PU.
Nee, dat hij klaagde over het vermogen was tijdens het opstelrondje. Bij de start had hij nergens last van.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
MikeyMan schreef op maandag 02 mei 2016 @ 09:51:
[...]

:?

Ik volg alles prima. Er zijn zat saaie momenten op beeld. En dat zijn de momenten dat ik met een schuin oog wat tussen-afstanden -van vooral Max- en GoT volg.
Je mag zelf weten natuurlijk, maar bijvoorbeeld de banden-strategie, of rondetijden, snelle sector-tijd dat is allemaal maar vulling, en je kijkt wel als Mol wat roept..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik zat dit weekend in het buitenland en kon het alleen volgen via de live timing en de radiostream (bbc5). Ik moet zeggen dat het dan best wel spannend is. Je krijgt een veel beter gevoel van de afstanden tussen de rijders en je kan meer spannende momenten tegelijkertijd volgen (haalt HAM ROS nog in, de plek om 7, de vlakke stints van max, etc.).

Het enige wat je echt mist zijn de beelden vd crashes, de inhaalmomenten en de pit exits.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:12
Ik was echt enorm impressed met Max deze race (en ik ben in het verleden behoorlijk kritisch geweest over Max):

- In de eerste ronde vermeed hij toch wel heel kunstig alle malaise en liet hij zich niet opfokken door (wederom) een slechte start
- In de eerste stint waren zijn rondetijden fabelachtig constant. 43.4-43.7. Hij wist zijn banden dit maal super softs dit maal even lang in leven te houden als de beste auto's (Mercedes), die even veel verval vertoonden als Verstappen in de TR. Zeker omdat hij op vrijdag een slechte long run had, vond ik dit echt impressive
- Hij bleef rustig toen de auto kapot ging en ging niet als een idioot (a la Vettel) los op de boardradio.

Dit soort performances van Verstappen zijn in mijn ogen 'Alonso-esque', wat echt heel veel goeds beloofd voor 2016 en verder. Max maakt simpelweg elke race opnieuw stappen op alle gebieden.

De enige zorg die bij mij blijft: wat gebeurt er als hij een teamgenoot heeft die extreem goed is in de kwalificatie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 16:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Requiem19 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:14:
Ik was echt enorm impressed met Max deze race (en ik ben in het verleden behoorlijk kritisch geweest over Max):

- In de eerste ronde vermeed hij toch wel heel kunstig alle malaise en liet hij zich niet opfokken door (wederom) een slechte start
- In de eerste stint waren zijn rondetijden fabelachtig constant. 43.4-43.7. Hij wist zijn banden dit maal super softs dit maal even lang in leven te houden als de beste auto's (Mercedes), die even veel verval vertoonden als Verstappen in de TR. Zeker omdat hij op vrijdag een slechte long run had, vond ik dit echt impressive
- Hij bleef rustig toen de auto kapot ging en ging niet als een idioot (a la Vettel) los op de boardradio.

Dit soort performances van Verstappen zijn in mijn ogen 'Alonso-esque', wat echt heel veel goeds beloofd voor 2016 en verder. Max maakt simpelweg elke race opnieuw stappen op alle gebieden.

De enige zorg die bij mij blijft: wat gebeurt er als hij een teamgenoot heeft die extreem goed is in de kwalificatie?
De vergelijking met Vettel is wel even heel scheef. De reden van uitvallen is namelijk compleet anders. Er is meer berusting in het uitvallen door een defecte auto dan door 2x in 20 sec aangetikt te worden en er zo uit geknald worden.

Beetje menselijke reacties houd ik wel van.

Het in de eerste ronde de malaise ontwijken is ook gewoon een beetje geluk. Er was voor Vettel bijv niks te ontwijken, omdat Daniel K besloot maar achterin m te duiken. Natuurlijk goed gedaan van Max, maar we moeten de geluksfactor vooral niet onderschatten. Ik denk zelfs dat Carlos daar eigenlijk normaal beter in is, maar nu gewoon pech had.

Waar je wel helemaal gelijk in hebt is de constante tijden en perfecte stint die hij reed. Gezien het verloop van de, na het begin, saaie race, lag hij natuurlijk op perfecte koers voor de 6e plek: Langzamer dan nrs 1 t/m5 en sneller dan 7 t/m de rest. Niets leek er dus op dat hij hard zou moeten gaan verdedigen, maar thuisbrengen was de missie. Dan is het extra jammer dat de auto er mee nokt.

Dat neemt niet weg dat ik net als jij erg onder de indruk was van de volwassen, ervaren stijl die Max dit raceweekend liet zien. Rustig blijven, eigenlijk alles goed doen, maar dan toch het einde niet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:56
Weet niet of het al voorbij gekomen is in dit topic, maar wat me opviel was de lage topsnelheid van Max tijdens de race:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ChZbhQNU4AAkkfE.jpg:large

Zal misschien een combinatie zijn van het feit dat hij uitgevallen is niet met een lege auto gereden heeft, geen DRS gehad heeft of de setup van de auto. Voor de race gaf hij aan (interview met Ziggo) dat ze de complete setup van de auto aangepast hadden. Op de live timing was ook te zien dat hij in sector 1 meestal een halve seconde verloor tov de mannen om hem heen terwijl hij in sector 2 en 3 dit weer terug won.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
Requiem19 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:14:

Die heeft hij al, misschien wordt het tijd om wat meer te genieten i.p.v. je druk te maken om niks. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SpaceAce schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:26:
Weet niet of het al voorbij gekomen is in dit topic, maar wat me opviel was de lage topsnelheid van Max tijdens de race:

[afbeelding]

Zal misschien een combinatie zijn van het feit dat hij uitgevallen is niet met een lege auto gereden heeft, geen DRS gehad heeft of de setup van de auto. Voor de race gaf hij aan (interview met Ziggo) dat ze de complete setup van de auto aangepast hadden. Op de live timing was ook te zien dat hij in sector 1 meestal een halve seconde verloor tov de mannen om hem heen terwijl hij in sector 2 en 3 dit weer terug won.
Vooral grappig dat de Renault ineens best aardig mee lijkt te doen.

De lagere topsnelheid zal ongetwijfeld te maken hebben met het motor-issue. Topsnelheid is meer afhankelijk van pk's dan van gewicht.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 02-05-2016 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
SpaceAce schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:26:

[afbeelding]

Max rijdt wel vaker met wat meer downforce, dus zo vreemd is dat niet. Je ziet dan ook dat Max in 2 sectoren juist wint daar waar hij juist in de sector met de lange rechte stukken verliest. Vorig jaar op Monza reed Max bv. ook met behoorlijk veel downforce, en toch was hij snel (dat viel alleen niet zo op door z'n drive through penalty). Max zorgt ervoor dat hij heel snel uit bochten vandaan accelereert en is op die manier toch nog snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 09:12
Hann1BaL schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:24:
[...]

De vergelijking met Vettel is wel even heel scheef. De reden van uitvallen is namelijk compleet anders. Er is meer berusting in het uitvallen door een defecte auto dan door 2x in 20 sec aangetikt te worden en er zo uit geknald worden.

Beetje menselijke reacties houd ik wel van.

Het in de eerste ronde de malaise ontwijken is ook gewoon een beetje geluk. Er was voor Vettel bijv niks te ontwijken, omdat Daniel K besloot maar achterin m te duiken. Natuurlijk goed gedaan van Max, maar we moeten de geluksfactor vooral niet onderschatten. Ik denk zelfs dat Carlos daar eigenlijk normaal beter in is, maar nu gewoon pech had.

Waar je wel helemaal gelijk in hebt is de constante tijden en perfecte stint die hij reed. Gezien het verloop van de, na het begin, saaie race, lag hij natuurlijk op perfecte koers voor de 6e plek: Langzamer dan nrs 1 t/m5 en sneller dan 7 t/m de rest. Niets leek er dus op dat hij hard zou moeten gaan verdedigen, maar thuisbrengen was de missie. Dan is het extra jammer dat de auto er mee nokt.

Dat neemt niet weg dat ik net als jij erg onder de indruk was van de volwassen, ervaren stijl die Max dit raceweekend liet zien. Rustig blijven, eigenlijk alles goed doen, maar dan toch het einde niet halen.
Eens dat uit de race geramd worden andere emoties oproept dan een rokende motor. Maar vergelijk ook bijv hoe Sainz in de media constant klaagt over zijn technische malheur en het uitblijven van resultaten vooral wijt aan de tech. mankementen. Max heeft 1x zijn hoofd niet koel gehouden en dat was in Australië, dat was volgens mij een heel goed leermoment.

Uit de problemen blijven in de eerste ronde is deels geluk, deels ook gewoon skill. Vooral als je bijna altijd uit de problemen blijft, heb je gewoon een goede sixth sense. Perez heeft bijna elke start tegenwoordig een lekke band. Gutierrez raakt ook altijd wel wat. Het is maar net hoe goed je awareness is in alle situaties. Vettel kon hier uiteraard niets aan doen, maar het blijkt nu wel dat Kyvat in de starts teveel risico's aan het nemen is...
nazuzed schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:30:
[...]

Die heeft hij al, misschien wordt het tijd om wat meer te genieten i.p.v. je druk te maken om niks. ;)
Haha, ik schrijf een enorm positieve post op met allerlei flinke complimenten en jij pikt de enige kanttekening eruit. Wie maakt zich hier dan druk? ;).

Hoe snel Sainz is, is nog geheel onbekend. Misschien is hij wel een middelmatige qualifier. Wat wel bekend is, is dat hij over 1 ronde vaak sneller is dan Verstappen. Al lijkt er dit jaar een trend te zijn dat Verstappen vaak net 1 tiende vindt op het moment dat het nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

PauseBreak

derp!

RocketKoen schreef op maandag 02 mei 2016 @ 09:55:
[...]

Nee, dat hij klaagde over het vermogen was tijdens het opstelrondje. Bij de start had hij nergens last van.
Max zegt in de post-race interview toch echt iets anders. Letterlijk: "Het toerental viel helemaal weg."

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 16:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Requiem19 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:53:
[...]

Uit de problemen blijven in de eerste ronde is deels geluk, deels ook gewoon skill. Vooral als je bijna altijd uit de problemen blijft, heb je gewoon een goede sixth sense. Perez heeft bijna elke start tegenwoordig een lekke band. Gutierrez raakt ook altijd wel wat. Het is maar net hoe goed je awareness is in alle situaties. Vettel kon hier uiteraard niets aan doen, maar het blijkt nu wel dat Kyvat in de starts teveel risico's aan het nemen is...
We zijn het in de meeste opzichten wel eens, alleen denk ik dat je teveel neerlegt bij de skillfactor.

Ook Hamilton komt in de malaise terecht, net als Vettel. Toch wel 2 van de meest skilled drivers van het veld. De anderen die je noemt zijn natuurlijk ook rijders die per definitie altijd in de drukte zitten.

Hoe verder je achterin begint, hoe hoger de kans dat er voor je op de baan ellende is die je moet ontwijken en dus ook hoe groter de kans dat dat niet lukt. Dat zie je dus ook met de grote jongens die om wat voor reden dan ook meer naar achter moeten starten dan waar ze hadden kunnen staan (technische mankementen etc..)

Verstappen zat op een goede positie op de baan om er omheen te kunnen rijden, maar dat was geen slimmigheid, het was mede het gevolg van zijn slechte start. Anders was er een grote kans dat hij was waar Carlos was. Wat je wel kunt zeggen is dat Verstappen een zeer voorzichtige starter is en vaak plaatsen verliest. Waarschijnlijk de taktiek dat hij liever later weer plekken goed maakt, dan meteen als een malle probeert te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:56
sjaool schreef op maandag 02 mei 2016 @ 08:59:
[...]

Waarschijnlijk ook omdat Olav naar Nederland vliegt en de rest naar Engeland of Monaco. ;)

Olav krijgt genoeg mee hoor daar in het paddock.
Je zal best wat meekrijgen, maar denk dat je wel anders staat ten opzichte van die mannen als je voorheen 'one of the guys' was, zelfs als je niet samen overal heen vliegt. Iets wat Coulthard en Davidson nu hebben en Allard in het verleden had omdat sommige van zijn lagere-klasse racemaatjes in de F1 terecht kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 00:21
En de geruchten nemen weer leuke vormen aan:

Daniil Kvyat's Red Bull future is in doubt after his Russian GP clash with Sebastian Vettel and the Russian will have talks with team bosses this week.

The 2013 GP3 champion replaced the Ferrari-bound Sebastian Vettel at the senior team after just a solitary season with Toro Rosso and out-scored team-mate Daniel Ricciardo last year.

However, it is thought Red Bull bosses are keen to promote teenage sensation Max Verstappen to the senior team as soon as possible as the Dutchman continues to enhance his reputation as one of the hottest properties in F1.

bron: skysports

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
renzo4000 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:40:
En de geruchten nemen weer leuke vormen aan:

Daniil Kvyat's Red Bull future is in doubt after his Russian GP clash with Sebastian Vettel and the Russian will have talks with team bosses this week.

The 2013 GP3 champion replaced the Ferrari-bound Sebastian Vettel at the senior team after just a solitary season with Toro Rosso and out-scored team-mate Daniel Ricciardo last year.

However, it is thought Red Bull bosses are keen to promote teenage sensation Max Verstappen to the senior team as soon as possible as the Dutchman continues to enhance his reputation as one of the hottest properties in F1.

bron: skysports
Ik lees regelmatig spaanse media over Sainz om mijn spaans te oefenen. En daar las ik laatst ook al iets over wat Helmut Marko had gezegd in 'bild'. Over dat max verstappen een extreem goede indruk achter laat en dat ze extreem goede talenten maximaal 2 jaar in TR willen laten rijden.. En daarmee impliceert dat ze niet van plan zijn om Max nog een jaar in TR te laten.

De Spaanse media was nogal verontwaardigd, omdat het seizoen nog maar net was begonnen en ze nu al dit lieten horen en hun beslissing hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
Requiem19 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:53:
[..]
Haha, ik schrijf een enorm positieve post op met allerlei flinke complimenten en jij pikt de enige kanttekening eruit. Wie maakt zich hier dan druk? ;).

Hoe snel Sainz is, is nog geheel onbekend. Misschien is hij wel een middelmatige qualifier. Wat wel bekend is, is dat hij over 1 ronde vaak sneller is dan Verstappen. Al lijkt er dit jaar een trend te zijn dat Verstappen vaak net 1 tiende vindt op het moment dat het nodig is.
Je ziet al heel lang spoken, en nu plotseling heb je door dat veel van wat je voorheen allemaal opschreef onzin was?

Zelf je snelle ronde verhaal is dat...

De trend is namelijk dat Max marginaal sneller is over 1 ronde sinds Canada vorig jaar al, dus bijna al een heel seizoen...ik kan me nog herinneren dat Olaf Mol ook dacht dat hij wel wist hoe het werkte, dan stond hij vroeger weer eens voor een rijder, "Nou die sector heb je dat gedaan worden en in die dat, dus bij elkaar opgeteld had je dat kunnen doen," om vervolgens te worden uitgelachen door de rijders met de opmerking, "zo werkt het dus niet."

Carlos staat er al langer om bekend dat hij heel erg sterk is over 1 hele snelle ronde, er is dus ook niks aan de hand wanneer Max hem meestal verslaat, ook al is dat maar met een minimaal verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
aicaramba schreef op maandag 02 mei 2016 @ 12:50:
[...]

Ik lees regelmatig spaanse media over Sainz om mijn spaans te oefenen. En daar las ik laatst ook al iets over wat Helmut Marko had gezegd in 'bild'. Over dat max verstappen een extreem goede indruk achter laat en dat ze extreem goede talenten maximaal 2 jaar in TR willen laten rijden.. En daarmee impliceert dat ze niet van plan zijn om Max nog een jaar in TR te laten.

De Spaanse media was nogal verontwaardigd, omdat het seizoen nog maar net was begonnen en ze nu al dit lieten horen en hun beslissing hebben gemaakt.
Het zal niet de eerste keer zijn dat het gebeurd bij RedBull en aangezien het niet geheel onwaarschijnlijk is dat Kvyat volgend jaar het veld moet gaan ruimen zou het me niets verbazen. Het is RedBull er alles aan gelegen dit jaar gewoon 3e te worden in de strijd om het constructeurs kampioenschap dus dan kun je beter iemand in de wagen zetten waarbij goed presteren geen "positieve verrassing" meer is.

Verstappen presteert gewoon constant goed en dat doet ie eigenlijk al sinds hij in de auto zit op een miskleun in Silverstone en Monaco (vind ik persoonlijk niet meer dan een race incident... shit happens) na.

Dat Sainz vaak nog zo dicht bij Vesrtappen zit heeft naar mijn idee meer te maken met de limiet van de wagen dan dat Sainz zo'n uitzonderlijk goede coureur is.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens mij is de vraag inmiddels meer wanneer dan of verstappen in de RB gaat stappen.
Barcelona zou ivm de testkilomters geen gekke zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
R2D2 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 13:02:
[...]

Dat Sainz vaak nog zo dicht bij Vesrtappen zit heeft naar mijn idee meer te maken met de limiet van de wagen dan dat Sainz zo'n uitzonderlijk goede coureur is.
De wagens zijn nu ook niet zo moeilijk te rijden, vandaar ook dat je ziet dat de test (GP2) rijders direct in stappen en het allemaal meteen behoorlijk doen...maar volgend jaar wordt dat wel een ander verhaal met de nieuwe regels, en dat is juist ook in het voordeel van de meest getalenteerde rijders die zich ook nog eens heel snel aan kunnen passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 20-10 19:22
[...]

Verstappen heeft een ontbindende voorwaarde in zijn contract voor als hij na 2 jaar niet naar RBR gaat.
Hij moet dus wel naar het hoofdteam, anders kan een ander top team hem kapen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

[...]

Wat lees je dan zoal? Zou ook voor mij goed zijn om te doen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
ATS schreef op maandag 02 mei 2016 @ 13:30:
[...]

Wat lees je dan zoal? Zou ook voor mij goed zijn om te doen :*)
Ik zoek in google naar f1 noticias sainz.. Vaak vooral wanneer er 'dingen' zijn gebeurd, zoals singapore of australie.

Dan lees ik dingen als zijn reactie, wat ze in de spaanse media over hem schrijven en de reacties van gebruikers onder nieuwsberichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
James Allen ( bekend F1 journalist) zegt dat Max Verstappen 100% zeker doorschuift naar Red Bull volgend jaar.

http://www.jamesallenonf1...ow-much-will-it-cost-him/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
RB is op het moment ook niet echt een winnende auto (of het ligt aan de rijders)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik heb het al eerder gezegd....

Ik denk dat Max dit seizoen nog in de RedBull stapt.

RB gooit zo veel te veel punten weg.

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
albino71 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 13:41:
Ik heb het al eerder gezegd....

Ik denk dat Max dit seizoen nog in de RedBull stapt.

RB gooit zo veel te veel punten weg.
En dan wat met Kvyat? Nee hoor. Na dit seizoen pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ja maar, ik ben AlwaysRight :+

Kvyat moet op het matje komen bij Red Bull

Red Bull-motorsportadviseur Helmut Marko geeft aan dat Kvyat deze week op het matje zal moeten komen om zich te verantwoorden. "Na de race in Sotsji heb ik één woord tegen hem gezegd. De rest komt nog wel, eerst even kalmeren. Daniil was te gemotiveerd om voor eigen publiek te schitteren."

"Een keer te laat remmen in de eerste ronde valt misschien nog te accepteren, maar dat geldt natuurlijk niet voor de tweede botsing. Hij verpestte niet alleen de race van Vettel en Ricciardo, maar ook die van zichzelf. Al met al was het een rampzalige dag voor Red Bull Racing", vertelde Marko aan RTL.

bron: http://www.f1today.net/nl...-matje-komen-bij-red-bull

[ Voor 92% gewijzigd door albino71 op 02-05-2016 13:48 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
albino71 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 13:44:
Ja maar, ik ben AlwaysRight :+

Kvyat moet op het matje komen bij Red Bull

Red Bull-motorsportadviseur Helmut Marko geeft aan dat Kvyat deze week op het matje zal moeten komen om zich te verantwoorden. "Na de race in Sotsji heb ik één woord tegen hem gezegd. De rest komt nog wel, eerst even kalmeren. Daniil was te gemotiveerd om voor eigen publiek te schitteren."

"Een keer te laat remmen in de eerste ronde valt misschien nog te accepteren, maar dat geldt natuurlijk niet voor de tweede botsing. Hij verpestte niet alleen de race van Vettel en Ricciardo, maar ook die van zichzelf. Al met al was het een rampzalige dag voor Red Bull Racing", vertelde Marko aan RTL.

bron: http://www.f1today.net/nl...-matje-komen-bij-red-bull
Tsja. Een reprimande van de teambazen, hij zit gewoon op de schopstoel ja. Maar wat zou Max er mee winnen als hij dit jaar al instapt?
Natuurlijk kan hij het aan, maar hij wint er niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

aicaramba schreef op maandag 02 mei 2016 @ 13:35:
[...]

Ik zoek in google naar f1 noticias sainz.. Vaak vooral wanneer er 'dingen' zijn gebeurd, zoals singapore of australie.

Dan lees ik dingen als zijn reactie, wat ze in de spaanse media over hem schrijven en de reacties van gebruikers onder nieuwsberichten.
Gracias!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blade08
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-10 10:31
alwaysleft schreef op maandag 02 mei 2016 @ 13:50:
[...]

Tsja. Een reprimande van de teambazen, hij zit gewoon op de schopstoel ja. Maar wat zou Max er mee winnen als hij dit jaar al instapt?
Nou ja, max misschien niks, maar RB misschien wel. Met het nieuwe reglement en de Renault die ook aardig mee komt kan RB voor 2017 best een WK auto neerzetten. En het zou dan voor RB het mooist zijn als beide coureurs in een goed geolied team zitten. Dus als ze max de laatse x races nou alvast naar RB promoveren en zo kennis laten maken met het team, dan verhoogt dat de kans op een goed resultaat in 2017. Echter ze zullen niet kyvatt er uitgooien als hij dit jaar gewoon consistent punten binnen brengt.

Er komt denk ik een punt waarom RB besluit dat ze geen of minder energie in het 2016 seizoen gaan stoppen, en het prima vinden als max een paar races in de RB toert, en af en toe een steekje laat vallen.

Ik denk ook dat kyvatt dat weet, hij wil net ff iets te graag, en daardoor ontstaan denk ik dit soort "ongelukjes"

www.scinus.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-10 18:35

pinda powerrr

Slow down...

alwaysleft schreef op maandag 02 mei 2016 @ 13:50:
Maar wat zou Max er mee winnen als hij dit jaar al instapt?
Een podiumplaats?

Hij is goed genoeg om een keertje top 3 te rijden, echter mist hij nu de auto waarmee het kan. RIC heeft al bewezen dat de huidige RBR dat wel kan.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Kvyat ook, hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Precies. En die was verdiend wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Misschien interessant om het nog eens vanaf de tribune te bekijken, de tweede aanslag op de achterzijde van Vettel?

[YouTube: https://youtu.be/GJKRtY5JdiY]

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 02-05-2016 14:50 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Waarom remt Vettel zo af daar. Die bocht kan toch gewoon vol gas?
Lekke band hoorde ik gisteren al een paar keer langskomen, en dat klinkt niet onaannemelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Laatst online: 20-10 16:17
En Max scheurt er lekker buitenom langs >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Laatst online: 20-10 20:24

derx666

mecker ende blaet

robpol schreef op maandag 02 mei 2016 @ 14:59:
Dat niet alleen, maar na z'n belabberde start was hij op het moment dat Kvyat Vettel voor de 2e keer raakt al buitenom aan Sainz voorbij.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
derx666 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:02:
[...]

Dat niet alleen, maar na z'n belabberde start was hij op het moment dat Kvyat Vettel voor de 2e keer raakt al buitenom aan Sainz voorbij.
Inderdaad, dat had ik nog niet eens gezien, ik was er vanuit gegaan dat ie Sainz voorbij was vanwege dit incident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

robpol schreef op maandag 02 mei 2016 @ 14:59:
Is ook wel mazzel hoor; hij had er ook zo in kunnen zitten als ik het zo zie. Als KVY bij die tik iets naar rechts uitgebroken was had hij Max ook meegenomen.

[ Voor 15% gewijzigd door ATS op 02-05-2016 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
ATS schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:09:
[...]

Is ook wel mazzel hoor; hij had er ook zo in kunnen zitten als ik het zo zie.
Dat was vorig jaar al gebeurd met Hulkenberg, dat gebeurd niet elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:20
Max moet mijnsinziens dit jaar gewoon lekker bij STR afmaken. Denk door halverwege het seizoen over te stappen naar RBR, hij alleen maar gezichtsverlies kan lijden. RIC heeft al zoveel KM's gemaakt in die auto, denk dat het niet makkelijk is voor Max om daar direct iets tegenover te zetten. Bovendien is niet alleen de auto anders, maar ook het team van engineers er omheen.

Nee, dan liever het nieuwe seizoen in stappen zodat hij ook tijd krijgt de auto en de mensen te leren kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Smultie schreef op maandag 02 mei 2016 @ 14:59:
Waarom remt Vettel zo af daar. Die bocht kan toch gewoon vol gas?
Lekke band hoorde ik gisteren al een paar keer langskomen, en dat klinkt niet onaannemelijk.
Waarschijnlijk omdat Perez daar voor hem reed met 100% zeker een lekke band en flink minder hard reed op dat moment en ook wat naar buiten leek te komen.

Maar er gebeurde zoveel tegelijk op dat moment, Vettel zal vanuit zijn linker-ooghoek ook Hamilton de baan op hebben zien komen, die had er ook flink gas op staan maar die leek ook even van zijn gas af te gaan. Mogelijk omdat hij buiten de baan zoveel anderen had ingehaald, waaronder Vettel, en wilde misschien in eerste instantie die positie nog teruggeven?

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 91 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1