Was het ook al de hot lap van Max, of de out lap waarin het gebeurde?
Vlak voor de hot lap, dus Hamilton heeft de bocht voor het opkomen van het rechte stuk verpest voor Verstappen. Dat kan best wel wat uitmaken op de rondetijd van de ronde die volgt.MailMan schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 09:46:
Was het ook al de hot lap van Max, of de out lap waarin het gebeurde?
Net als ik denk daar is Max met 3 gaat Carlos er weer overheen naar 3. Wordt nog spannend tussen die twee.
"When you grow up your heart dies"
ROS lijkt eindelijk te gaan doen waar dit Q format voor bedoeld is 
Q2 doorkomen op Soft...
Hij staat er wel heel goed voor zo zeg..
Q2 doorkomen op Soft...
Hij staat er wel heel goed voor zo zeg..
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Dat maakt heel veel uit.dcm360 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 09:47:
[...]
Vlak voor de hot lap, dus Hamilton heeft de bocht voor het opkomen van het rechte stuk verpest voor Verstappen. Dat kan best wel wat uitmaken op de rondetijd van de ronde die volgt.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Joh, die pakt ie in q3 wel
Oude Q format: iedereen in de pits

[ Voor 5% gewijzigd door ATS op 16-04-2016 09:59 ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Jep. Ik snap dus niet wat iedereen had tegen de 'oude nieuwe'.
Ferrari, Mercedes, Red Bull, Toro Rosso... het wel lekker duidelijk zo.
Force India staat er nog voor.
Wel Q3 voor Max dus. FI heeft een probleem met de FIA.
Wel Q3 voor Max dus. FI heeft een probleem met de FIA.
[ Voor 50% gewijzigd door ATS op 16-04-2016 10:02 ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Maar p11 is wel nog steeds the place to be, niet?
Of zijn er aan die regels ook wijzigingen? Ik dacht van niet..
Net nog niet.

Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
ja ja rode vlag
hoe komt zo een wiel zo simpel los
hoe komt zo een wiel zo simpel los
[ Voor 55% gewijzigd door nadroJ op 16-04-2016 10:02 ]
Sowieso schrijf je zo!
En toen kwam HulkenbergEdd schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 09:59:
[...]
Maar met 3 minuten op de klok is het nog niet afgelopen
Tenminste Q3 voor Max
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Kan iemand in het kort uitleggen wat er nu met Ham en Max gaande was?
Opzettelijke obstructie ofzo?
Opzettelijke obstructie ofzo?
at your service
Dus Hulkenberg ondanks het bandje toch P10 startpositie?
Gaat het nu weer 5 minuten duren voor die wagen daar weg is.....

Zal wel een boete worden ook!
Paar moeren vergeten denk ik! Wel weer in q3 zo voor VES met best een kans voor een p5 denk ik!
Stoppen ze nu gewoon de Q2 sessie? Met 1:17 kan je teen ronde meer rijden...
Edit: ja dus.
Edit: ja dus.
[ Voor 10% gewijzigd door ATS op 16-04-2016 10:04 ]
De top 10 moet in de race met de banden van Q2 beginnen toch? Staat Hulkenberg daar lekker met 3 wielen op de grid
knip. nevermind.
[ Voor 78% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-04-2016 10:05 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ik om heel eerlijk te zijn ook. Nu is alleen Q3 spannend hoop ik.
Nee, dat is ook een van de regulaties... lol XDSmultie schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:04:
Mag je zonder tattoos niet in de pits werken trouwens?
Hehe :-) Het is wel de set van je snelste tijd in Q2. Maar dat zou inderdaad dezelfde set kunnen zijn.Badeend schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:04:
De top 10 moet in de race met de banden van Q2 beginnen toch? Staat Hulkenberg daar lekker met 3 wielen op de grid
Gelukkig voor hem zag ik een Chinees die band terugbrengen
Unlimited banden voor de Q. Dan houdt je iedereen veel op de baan.
lefty loosey righty tighty, laat ze dat op hun arm tatoeëren! Hebben ze toch die 'coole' look en kunnen ze het bandje nog vast zetten ook.
There's no savegame in real life...
Na een discussie met een huisgenoot was onze conclusie eigenlijk dat het nieuwe Q-format op zich wel kan werken, maar alleen als er niet gereden wordt op banden die geen 2 ronden knallen achter elkaar kunnen volhouden. Op die manier kan je het domino-effect kwijtraken dat ontstaan was door de beperkingen van de supersoft.
INCIDENT INVOLVING CAR 27 (HUL) WILL BE INVESTIGATED AFTER THE SESSION - RELEASING A CAR IN AN UNSAFE CONDITION
Of gewoon 10 snelle ronden achter elkaar en elke ronde de langzaamste laten afvallen. Niet 1 ronde voor 15 min laten gelden. Dan heb je gewoon een soort mini race van 10 rondjes.dcm360 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:11:
Na een discussie met een huisgenoot was onze conclusie eigenlijk dat het nieuwe Q-format op zich wel kan werken, maar alleen als er niet gereden wordt op banden die geen 2 ronden knallen achter elkaar kunnen volhouden. Op die manier kan je het domino-effect kwijtraken dat ontstaan was door de beperkingen van de supersoft.
[ Voor 4% gewijzigd door _Badeend_ op 16-04-2016 10:16 ]
Daarmee elimineer je impliciet ook de supersoft_Badeend_ schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:14:
[...]
Of gewoon 10 snelle ronden achter elkaar en elke ronde de langzaamste laten afvallen. Niet 1 ronde voor 15 min laten gelden.
Of estafette qualifying. Elke coureur om de 30 seconden ofzo de pit uitlaten, warmup lap en dan een snelle ronde zetten. Krijgen ze allemaal evenveel screentime en is de baan in principe vrij om ongestoord een snelle tijd te kunnen zetten.
Dat is dan toch prima.dcm360 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:16:
[...]
Daarmee elimineer je impliciet ook de supersoftWant die band gaat dit niet kunnen, dus de teams gaan dan een hardere band gebruiken.
Olav gaat even Skypen.
Die zit stiekem gewoon in een raamloos hok in Hilversum.
Max een halve seconde langzamer. Ik ben benieuwd waarom.
Jammer van Ferrari
Niet zo best voor Max: 9e.
Wow.. RIC op P2.. voor de Ferrari's..
Dat moet Renault toch te denken geven.
Dat moet Renault toch te denken geven.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Hij heeft z'n laatste sector vernaggeld, daarvoor ging hij wel goed
Hm.. toch een beetje anders dan verwacht. Had VES wel wat sneller verwacht.. en Ric is ook verrassend, dat is dan wel weer leuk 
@Badeend, oh dat heb ik ff gemist.. vandaar.
@Badeend, oh dat heb ik ff gemist.. vandaar.
[ Voor 15% gewijzigd door Ayazis op 16-04-2016 10:27 ]
Als Ric voor de Ferrari's blijft na de start wordt het weer een saaie ochtend.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Beloofd wel een leuke race te worden. Hamilton van achter. Max kan vanaf P9 ook wel wat verrichten. Ricciardo P2
Hopelijk kunnen de Ferrari's Rosberg aanpakken.
Sowieso schrijf je zo!
Gelukkig worden morgen de punten uitgedeeld.Requiem19 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:28:
Carlos weer eens hele kwalificatie stukje sneller.
Dus jij bent de reden waarom ik van die underscores bij mijn nickname moest!Badeend schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:27:
Hij heeft z'n laatste sector vernaggeld, daarvoor ging hij wel goed
Eindelijk weer eens bedoel je denk ik? Is voor het eerst dit seizoen, iircRequiem19 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:28:
Carlos weer eens hele kwalificatie stukje sneller.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Gjegjegje_Badeend_ schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:29:
[...]
Dus jij bent de reden waarom ik van die underscores bij mijn nickname moest!
Jep, eerste keer.naitsoezn schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:30:
[...]
Eindelijk weer eens bedoel je denk ik? Is voor het eerst dit seizoen, iirc
Denk je? Hij moet als eerste naar binnen op zijn supersoft. nr 11 en verder gaan wrs net als Rosberg op soft starten en daardoor mogelijk 1 keer minder stoppen.nadroJ schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:28:
Beloofd wel een leuke race te worden. Hamilton van achter. Max kan vanaf P9 ook wel wat verrichten. Ricciardo P2Hopelijk kunnen de Ferrari's Rosberg aanpakken.
we gaan het zien, maar wel weer geniaal van Mercedes
Nope, Sainz was elke Q sneller wua sectortijden in de Q. Hij bleef echter foutjes maken.naitsoezn schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:30:
[...]
Eindelijk weer eens bedoel je denk ik? Is voor het eerst dit seizoen, iirc
Op pure pace is Max helaas nog steeds de mindere.
Losse sectortijden heb je dan ook niet heel erg veel aan. Het totaalplaatje moet kloppen, en dat is Carlos vandaag beter gelukt dan Max.Requiem19 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:35:
[...]
Nope, Sainz was elke Q sneller wua sectortijden in de Q. Hij bleef echter foutjes maken.
Lag het nu overigens aan mij of doken vrij veel auto's dieper dan normaal de hairpin in? Het viel wel heel erg op bij Vettel, maar ook bij Rosberg had ik het idee dat het wel iets strakker gekund had.
Sectortijden zijn een indicatie van het snelheidspotentieel van een coureur. Dat potentieel lijkt bij Sainz nog steeds groter.dcm360 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:43:
[...]
Losse sectortijden heb je dan ook niet heel erg veel aan. Het totaalplaatje moet kloppen, en dat is Carlos vandaag beter gelukt dan Max.
Lag het nu overigens aan mij of doken vrij veel auto's dieper dan normaal de hairpin in? Het viel wel heel erg op bij Vettel, maar ook bij Rosberg had ik het idee dat het wel iets strakker gekund had.
Max heeft consistentie als zijn kracht, waardoor hij in de races altijd wel iets sterker is dan Sainz. Maar stiekem hoop ik dat hij op pure 1 lsp snelheid Sainz ook de baas wordt.
Morgen verwacht ik Max ook voor Sainz in de race. Zeker omdat hij iets minder vleugel lijkt te hebben staan gebaseerd op sector 3 tijden.
Om de discussie aan te zwengelen: zou iemand mij kunnen vertellen wat de voordelen zijn van het qualificatiesysteem dat nu wordt gebruikt? Een open vraag, niet als kritiek bedoeld. Ik ben oprecht benieuwd. Ik heb deze qualificatie ervaren als saai. De rijders wachten op het laatst om een snel rondje te rijden. Op dat moment is vrijwel iedereen op de baan, waardoor je niemand kan volgen. Tot die tijd is er geen spanning. Na die tijd ook niet, wat kans op verbeteren zit er niet meer in.
In het qualificatiesysteem van vorige twee keren was het continu spannend wie af zou vallen. Tactiek speelde een belangrijke rol. Het overgrote deel van de teams bakte er tactisch gezien weinig van (op tijd uit de pits rijden!). Enige jammere is dat ze niet twee snelle laps achter elkaar konden rijden door de banden, anders had het, naar mijn mening, een stuk spannender geweest dan het huidige qualificatiesysteem.
In het qualificatiesysteem van vorige twee keren was het continu spannend wie af zou vallen. Tactiek speelde een belangrijke rol. Het overgrote deel van de teams bakte er tactisch gezien weinig van (op tijd uit de pits rijden!). Enige jammere is dat ze niet twee snelle laps achter elkaar konden rijden door de banden, anders had het, naar mijn mening, een stuk spannender geweest dan het huidige qualificatiesysteem.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Zolang ze niet meer banden tot hun beschikking hebben; gaan ze niet meer rijden, ongeacht het systeem.
Nu was dit ook een bijzonder geval door de regen, waardoor de baan op het einde het snelste is. Normaal had iemand voor de rust van de eerdere minuten kunnen kiezen.
Nu was dit ook een bijzonder geval door de regen, waardoor de baan op het einde het snelste is. Normaal had iemand voor de rust van de eerdere minuten kunnen kiezen.
O, ik zal wel weggezet worden als max fanboy maar dit vind ik echt zoeken hoor. In een discipline waar het uiteindelijk gaat om waar je na een rondje of 60 staat boeit het imho echt he-le-maal niets of je zeven bochten achter elkaar snel kunt nemen.Requiem19 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:35:
[...]
Nope, Sainz was elke Q sneller wua sectortijden in de Q.
Tuurlijk, de coureurs kijken voor zichzelf waar ze kunnen verbeteren, maar 2 sectoren een klein beetje verliezen en 1 sector iets winnen zou kunnen resulteren in een sneller rondje. Heb je het dan slecht gedaan omdat je ervoor kiest om je verlies te pakken in die 2 mindere sectoren? Imho niet, maar als je slechts naar statistieken kijkt heb je gelijk.... Het feit dat één coureur in aparte rondjes telkens in een andere sector sneller kan zijn, zou je imho net zo goed kunnen uitleggen als dat die coureur niet goed weet waar ie z'n winst moet pakken en dus van alles uitprobeert (waar ie z'n winst / verlies het beste kan pakken).
Edit:
Zoals ik hierboven probeer uit te leggen vind ik dit wel erg kort door de bocht. Ik gok dat de meeste coureurs zichzelf flink kunnen verbeteren in elke sector, maar dat wil niet zeggen dat hun potentieel daarmee verbetert. Een extreem snelle tijd in een bepaalde sector zul je doorgaans moeten bekopen met een mindere tijd in een andere sector (afstelling auto, keuze van de racelijn, aanrempunten etc.). Telkens snellere sector-tijden maar geen snelle race-ronde kun je imho dus net zo goed 'zoeken' / onzekerheid noemen als 'potentieel'Requiem19 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:47:
[...]
Sectortijden zijn een indicatie van het snelheidspotentieel van een coureur.
[ Voor 25% gewijzigd door naitsoezn op 16-04-2016 11:33 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Het probleem van vandaag waren 2 rode vlaggen, waardoor het momentum ineens weg is.wcduck schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 11:10:
Om de discussie aan te zwengelen: zou iemand mij kunnen vertellen wat de voordelen zijn van het qualificatiesysteem dat nu wordt gebruikt? Een open vraag, niet als kritiek bedoeld. Ik ben oprecht benieuwd. Ik heb deze qualificatie ervaren als saai. De rijders wachten op het laatst om een snel rondje te rijden. Op dat moment is vrijwel iedereen op de baan, waardoor je niemand kan volgen. Tot die tijd is er geen spanning. Na die tijd ook niet, wat kans op verbeteren zit er niet meer in.
Maar dit concept heeft imho als grote manco dat het in Q1 en Q2 allemaal nog nergens om gaat voor iedereen die wat bovenin zit. 'De spanning' is er alleen voor hen die achteraan zitten en gaan afvallen. Omdat dat toch de mindere teams zijn, zal dat iedereen worst zijn .. M.a.w. tenzij er gekke dingen gebeuren is Q1 en Q2 per definitie saai, afhankelijk wie jouw favoriet is. Dus als je Q1 en Q2 overslaat mis je niks en heeft Q3 alles wat je zien wil.
Imho is de grote fail van dit systeem dat de tijden tussendoor gereset worden, dus de top "voelt" het ook niet, het is een verplicht nummer, meer niet. Het gaat alleen om overleven tot Q3
Imho ga je naar 45 min kwalificeren waarin je 2 pauze's doet, alle tijden blijven gelden, maar je telt van Q1 2 en 3 de snelste tijden op en wie gemiddeld het snelst is, heeft pole. En je laat niemand afvallen, dan blijft het ook lekker druk op de baan en rijdt iemand in de weg dan heb je pech, dan rij je nog maar een ronde...en als het regent MOET je gewoon de baan op want je moet wel een tijd zetten en hij telt ook mee voor pole ..dus geen joker rondje, je moet gewoon knallen!
Maar ze MOETEN de banden vrijgeven!!!!!!!
Sowieso, geef de banden vrij .. wat een kunstmatig gedoe. Laat ze het lekker uitzoeken.. Desnoods verplicht 2 types per race maar verder .. Suc6 ermee!!
Wie twittert Olaf even???
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Waarom eigenlijk niet aan het begin van de qualy sessie verplicht zetten een bepaalde hoeveelheid brandstof in de auto te hebben, en te verbieden er tijdens de qualy wat uit te halen en/of toe te voegen.Alfa90_Buttje schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 11:52:
Sowieso, geef de banden vrij .. wat een kunstmatig gedoe. Laat ze het lekker uitzoeken.. Desnoods verplicht 2 types per race maar verder .. Suc6 ermee!!
In iRacing heb je een paar auto`s die tijdens de qualy gewoon met een volle tank starten (is niet instelbaar voor de sessie), wat er in resulteert dat de snelste rondes niet na 2 rondes maar pas rond de 8e-10e ronde zitten.
Het extreme effect van de banden wordt dan enigszins opgeheven door de brandstof die minder wordt.
Als men dan een sterkere enginemode neemt kom je brandstof/rondjes tekort aan het einde van de hele qualy-sessie. ( wordt een strategisch concept dan dus. )
Veel out+in-laps kost dan dus ook brandstof dus een afweging te creeren om dan maar op de baan te blijven.
Pirelli moet dan voor (desnoods alleen voor qualy) banden zorgen die een cliff hebben die daar op afgestemd zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door enchion op 16-04-2016 12:05 ]
How do you save a random generator ?
Je kunt nu wel langzaam concluderen gaan dat STR van Max veel beter voor Renault motoren had kunnen gaan. Ze zijn nu spekkoper dit seizoen. Jammer.
Eeeh...en die conclusie is gebaseerd op..?alwaysleft schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 12:42:
Je kunt nu wel langzaam concluderen gaan dat STR van Max veel beter voor Renault motoren had kunnen gaan. Ze zijn nu spekkoper dit seizoen. Jammer.
De vergelijking met RBR met een veel groter budget en waarschijnlijk het beste chassis?
Of de vergelijking met Renault zelf met een slechter chassis dan STR?
STR zit daar nu tussen, en soms zelfs voor RBR.
Pas als gedurende het seizoen Renault nog stappen maakt met de motor, en RBR ver voor STR staat en Renault zelf er af toe voorbijkomt aan STR ga ik je gelijk geven.
Opzich heb je zeker een punt! Achteraf is natuurlijk makkelijk praten. De keuze vorig jaar is gemaakt na heel de RBR vs Renault soap(deze discussie wil ik niet aanzwengelen maar tochalwaysleft schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 12:42:
Daarbovenop kan STR al hun tokens spenderen aan chassis development, iets waar ze als team erg sterk in zijn (m.i. zijn ze op dat gebied misschien nog verder dan bijv. Williams)
Die tokens gelden alleen voor de motor...
Een conclusie van niks op dit moment. Naast een motor heeft RedBull waarschijnlijk het beste chassis van het hele veld. Daarbij ligt hun budget rondde 470 miljoen. Bij TR is dat rond de 140 miljoen ergens. Dat heeft er ook heel erg veel mee te maken.alwaysleft schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 12:42:
Met de kaarten van vorig seizoen hebben ze de meest voor de hand liggende keuze gemaakt. Betrouwbaarheid voorop, op de voet gevolgd door snelheid.
Nee, TR gaat dit jaar nog best wat leuke dingen laten zien. En als RB dan volgend jaar een doorontwikkelde motor heeft, dan mag Max mooi zijn kunstjes laten zien
En je weet van tevoren niet of Renault (en Mario Illien) het lek boven water zouden krijgen.
Red Bull heeft gewoon op 2 paarden gewed; hoofdteam met Renault, en TR met de beste Ferrari die ze konden krijgen.
Red Bull heeft gewoon op 2 paarden gewed; hoofdteam met Renault, en TR met de beste Ferrari die ze konden krijgen.
Duidelijk is dat STR nu het vierde of vijfde team van de grid is, en het qua prestaties echt niet beter gaat worden dan dit. Ik hoop echt dat ze iedere race in de punten gaan eindigen, maar met McLaren die gedurende het seizoen alleen maar updates krijgt en Williams die het lek straks ook weer boven krijgt zie ik het redelijk somber in.StealthyPeanut schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 13:51:
[...]
Een conclusie van niks op dit moment. Naast een motor heeft RedBull waarschijnlijk het beste chassis van het hele veld. Daarbij ligt hun budget rondde 470 miljoen. Bij TR is dat rond de 140 miljoen ergens. Dat heeft er ook heel erg veel mee te maken.
Met de kaarten van vorig seizoen hebben ze de meest voor de hand liggende keuze gemaakt. Betrouwbaarheid voorop, op de voet gevolgd door snelheid.
Nee, TR gaat dit jaar nog best wat leuke dingen laten zien. En als RB dan volgend jaar een doorontwikkelde motor heeft, dan mag Max mooi zijn kunstjes laten zien.
En het is natuurlijk ook nog maar de vraag of Renault wel een extra team kon/wil bedienen. En uiteraard is het normala dat Red Bull ook voor zichzelf de beste spullen gaat houden.StealthyPeanut schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 13:51:
[...]
Een conclusie van niks op dit moment. Naast een motor heeft RedBull waarschijnlijk het beste chassis van het hele veld. Daarbij ligt hun budget rondde 470 miljoen. Bij TR is dat rond de 140 miljoen ergens. Dat heeft er ook heel erg veel mee te maken.
Nee, TR gaat dit jaar nog best wat leuke dingen laten zien. En als RB dan volgend jaar een doorontwikkelde motor heeft, dan mag Max mooi zijn kunstjes laten zien.
TR blijft een opleidingsteam, niet meer en niet minder.
En je kunt je natuurlijk ook afvragen wat er anders is aan de Tag Heuer gelabelde krachtbron ten opzichte van de motor die Renault zelf gebruikt.Adlermann schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 14:58:
[...]
En het is natuurlijk ook nog maar de vraag of Renault wel een extra team kon/wil bedienen. En uiteraard is het normala dat Red Bull ook voor zichzelf de beste spullen gaat houden.
TR blijft een opleidingsteam, niet meer en niet minder.
Niet. Één homologatie.sjaool schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 15:10:
[...]
En je kunt je natuurlijk ook afvragen wat er anders is aan de Tag Heuer gelabelde krachtbron ten opzichte van de motor die Renault zelf gebruikt.
Anders reed elk team met een eigen 'merk' motor. Meer tokens om te proberen.
Ik ben aan het kijken of ik met mijn oom een dagje naar Spa kan gaan in het F1 weekend. Het lijkt me leuk om dit op vrijdag te doen en twee training sessies te bezoeken. Sommigen simuleren race afstanden dus je hebt genoeg te F1 te zien. En tussendoor worden er vast nog anderen dingen gedaan op de baan.
Je kan voor een paar tientjes geloof ik al langs de baan wandelen. Dan is het nog leuk te behappen en ga je rond een uur of 5 weer naar huis. Zover ik het begrepen heb is het dan ook niet druk. Tips zijn van harte welkom.
Je kan voor een paar tientjes geloof ik al langs de baan wandelen. Dan is het nog leuk te behappen en ga je rond een uur of 5 weer naar huis. Zover ik het begrepen heb is het dan ook niet druk. Tips zijn van harte welkom.
De belangrijkste tip, gaan! Vrijdag is ideaal. Niet druk, ook niet met verkeer. Lekker wandelen en foto's maken dus. Neem gewoon een staanplaats kaartje. Inderdaad ongeveer 5 tientjes aan de poort en soms goedkoper van te voren.RoyK schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:46:
Ik ben aan het kijken of ik met mijn oom een dagje naar Spa kan gaan in het F1 weekend. Het lijkt me leuk om dit op vrijdag te doen en twee training sessies te bezoeken. Sommigen simuleren race afstanden dus je hebt genoeg te F1 te zien. En tussendoor worden er vast nog anderen dingen gedaan op de baan.
Regenjasje mee en een setje droge kleren in de auto leggen. Terugrijden op natte sokken is niet tof.
Pouhon is een aanrader voor foto's. Het is een lange doordraaier en je kunt vrij hoog staan waardoor het hek niet in de weg zit.
Sinds wanneer mag je tijdens een kwalificatie niks aan je auto doen??Bron: http://www.formule1.nl/nieuws/verstappen-reactie/
Verstappen best tevreden na tricky kwalificatie
Max Verstappen is best tevreden met de negende startplek die hij voor de Grand Prix van China in de wacht heeft gesleept. Zijn kwalificatie verliep echter niet zonder problemen.
“De auto trok de hele tijd naar links, dus op het rechte stuk zat ik naar rechts te sturen, wat je eigenlijk niet wil. Ik kreeg daardoor ook heel raar onderstuur in rechter bochten, omdat de auto naar links wilde, en had onderstuur in linker bochten. Dat kwam omdat we vleugel eraf hadden gehaald om het onderstuur eruit te halen”, zo licht de Toro Rosso-rijder toe wat het lastig maakte.
“Ik merkte het in de eerste kwalificatierun en heb het tegen het team gezegd, maar ja, er mag in de kwalificatie niets aan worden gedaan.”

Uiteindelijk gaat het om de rondetijd die op de klok staat - eens.naitsoezn schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 11:26:
[...]
O, ik zal wel weggezet worden als max fanboy maar dit vind ik echt zoeken hoor. In een discipline waar het uiteindelijk gaat om waar je na een rondje of 60 staat boeit het imho echt he-le-maal niets of je zeven bochten achter elkaar snel kunt nemen.
Tuurlijk, de coureurs kijken voor zichzelf waar ze kunnen verbeteren, maar 2 sectoren een klein beetje verliezen en 1 sector iets winnen zou kunnen resulteren in een sneller rondje. Heb je het dan slecht gedaan omdat je ervoor kiest om je verlies te pakken in die 2 mindere sectoren? Imho niet, maar als je slechts naar statistieken kijkt heb je gelijk.... Het feit dat één coureur in aparte rondjes telkens in een andere sector sneller kan zijn, zou je imho net zo goed kunnen uitleggen als dat die coureur niet goed weet waar ie z'n winst moet pakken en dus van alles uitprobeert (waar ie z'n winst / verlies het beste kan pakken).
Edit:
[...]
Zoals ik hierboven probeer uit te leggen vind ik dit wel erg kort door de bocht. Ik gok dat de meeste coureurs zichzelf flink kunnen verbeteren in elke sector, maar dat wil niet zeggen dat hun potentieel daarmee verbetert. Een extreem snelle tijd in een bepaalde sector zul je doorgaans moeten bekopen met een mindere tijd in een andere sector (afstelling auto, keuze van de racelijn, aanrempunten etc.). Telkens snellere sector-tijden maar geen snelle race-ronde kun je imho dus net zo goed 'zoeken' / onzekerheid noemen als 'potentieel'
Als coureur A echter telkens sneller is in alle sectoren, maar elk rondje 1 foutje maakt waardoor hij de beste sectoren niet in 1 ronde rijdt, zal coureur B hem verslaan. Want die maakt zelden foutjes.
Voor B is het gevaar dat A opeens een flow heeft waarin hij minder fouten maakt. Hij kan A dan nauwelijks verslaan, omdat zijn wapen (consistentie) niets kan inbrengen tegen pure snelheid.
Hamilton had in 2014 een zelfde flow: vaak sneller dan Rosberg, maar foutjes in Q. Toen Hamilton in '15 veel minder fouten maakte, was Rosberg machteloos.
Dus ja - pure snelheid (ook al komt het er niet altijd uit) is zeer belangrijk.
Jouw argume t dat je een snelle sectortijd moet bekopen ergens anders - oneens. Sainz was in sector 1 en 2 beide 2 tiende sneller, en in S3 een halve tiende langzamer. Topsnelheden waren nagdnoeg gelijk.
Tevens rijden ze in principe voor optimale rondetijden. Ze gaan dus echt niet ineens later remmen vlak voor het sector meetpunt om dan de bocht te missen.
Als je een Q op live timing volgt zie je gewoon over de gehele Q vaak wie echt de pace heeft. Vandaag was het Sainz, maar vorige keren was dat zonder foutjes ook Sainz geweest.
En nog vreemder, waarom is hij dan niet binnen gebleven om het te kunnen fixen? Tussen de kwalificatie en de race mag je sowieso niets doen, dus hij gaat met dit probleem de race in? Hopelijk kunnen ze het met de installatieronde nog checken en evt uit de pits starten.Alfa90_Buttje schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 20:27:
[...]
Sinds wanneer mag je tijdens een kwalificatie niks aan je auto doen??
Heeft het wellicht met de asymmetrische motorcover te maken?
Of met zijn uitstapje in FP3 toen het nog nat was?Roamor schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 23:00:
[...]
En nog vreemder, waarom is hij dan niet binnen gebleven om het te kunnen fixen? Tussen de kwalificatie en de race mag je sowieso niets doen, dus hij gaat met dit probleem de race in? Hopelijk kunnen ze het met de installatieronde nog checken en evt uit de pits starten.
Heeft het wellicht met de asymmetrische motorcover te maken?
Testing, one, two ...
Goedemorgen! We zitten er weer klaar voor!
/edit: dat was een leuk onderonsje tussen Herbert en Alonso tijdens de trackparade.
/edit: dat was een leuk onderonsje tussen Herbert en Alonso tijdens de trackparade.
[ Voor 51% gewijzigd door Rivanov op 17-04-2016 06:49 ]
Goede morgen!
Ook van de partij. Het is IMO wel een beetje vroeg, maargoed. Sinds gisteren heb ik dan eindelijk ook digitale TV, eens kijken hoe erg het is met Ziggo Sport. Livetiming staat ook alvast aan, dus dat moet goed gaan komen
Ook van de partij. Het is IMO wel een beetje vroeg, maargoed. Sinds gisteren heb ik dan eindelijk ook digitale TV, eens kijken hoe erg het is met Ziggo Sport. Livetiming staat ook alvast aan, dus dat moet goed gaan komen
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Goedemorgen!
[ Voor 4% gewijzigd door Marc3l op 17-04-2016 07:05 ]
Goedemorgen! Hier is het al middag, dus wel kunnen uitslapen 
Wat verwachten we van deze race? Zal onze Duitse vriend opnieuw weten te winnen? Ik hoop van niet!
Ik hoop dat max weer een top 6 kan halen, maar dat zal lastig genoeg worden. Het hangt ook erg af van de tactiek die het team hanteert.
Wat verwachten we van deze race? Zal onze Duitse vriend opnieuw weten te winnen? Ik hoop van niet!
Ik hoop dat max weer een top 6 kan halen, maar dat zal lastig genoeg worden. Het hangt ook erg af van de tactiek die het team hanteert.
Tomorrow is not today!
Ik ben benieuwd hoe Ham het gaat doen vanuit achteruit. En hoe RBR het doet en de Ferrari's. Ik hoop op een gemengd podium met drie verschillende constructeurs.
En natuurlijk GO Max.
En natuurlijk GO Max.
Dit is toch niet vroeg!Destruction schreef op zondag 17 april 2016 @ 06:56:
Goede morgen!
max word 3, zo gouw ham vlak achter hem zit laat max hem er voorbij , en rijd dan achter hem aan naar voren toe: ros 1, ham 2 max 3. Tenminste zo ging het totdat ik net wakker werd.....
www.scinus.com
Ik hoop van wel. Vind het wel een sympathieke kerel, maar hij mist zelfvertrouwen en uitstraling om fans te hebbenSpacey23 schreef op zondag 17 april 2016 @ 07:07:
Goedemorgen! Hier is het al middag, dus wel kunnen uitslapen
Ik denk dat Max het wel goed gaat doen, zolang hij geen (verdere) mechanische problemen krijgt.
Ik werd trouwens om 6:45 vanzelf wakker. Werkritme is soms handig
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
wekkers zijn uitgevonden voor mensen zonder kinderen, ben altijd om 06:30 -07:00 wakker...
www.scinus.com
Da's toch ook een soort wekker dan?blade08 schreef op zondag 17 april 2016 @ 07:23:
wekkers zijn uitgevonden voor mensen zonder kinderen, ben altijd om 06:30 -07:00 wakker...
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1