SpaceAce schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 09:08:
[...]
Ik blijf positief over TR, indien de nieuwe PU niet teveel negatief effect heeft op het chassis maken ze grotere stappen dan de teams om hun heen (met uitzondering van mogelijk de Mclarens). Ontwikkeling van de PU's van de andere teams? Vorig jaar heeft Renault ook 0 updates qua prestaties gehad door het jaar heen en TR heeft ook aan het einde van het seizoen punten kunnen scoren. T.o.v. vorig jaar is er wel meer ontwikkeling mogelijk tijdens het seizoen, maar ik heb het idee dat tijdens het seizoen geen updates komen waarmee je in eens 0,5 seconde wint op PU gebied.
Ze hebben per definitie een PU achterstand op Ferrari, Haas en Sauber die met een sterkere Ferrari motor rijden. Alle Mercedes powered teams hebben ook per definitie een betere PU.
Blijven Renault en RBR over met een motor waar ik inderdaad volgend jaar niet veel van verwacht. En McLaren die voor een verrassing kan gaan zorgen, maar waar we geen idee van hebben wat het wordt.
Ook zonder tussentijdse updates bij de andere teams zijn er dus 7 teams met een betere motor gedurende het hele seizoen. en met een beetje pech 8.
Haas en Manor (en Sauber als ze centen vinden) kunnen tijdens het seizoen updates aan het chassis doen waardoor ze steeds beter worden en steeds meer het potentieel van de PU benutten.
STR had vorig jaar al een heel sterk chassis, maar de vraag is inderdaad of de motor daar invloed op heeft. Ik begreep dat ze een langere wielbasis hebben vanwege de plaatsing van de Ferrari.
Ik verwacht een STR dat sterk begint aan het seizoen, maar wel vanaf de start moeite heeft op de rechte stukken. Zelfs een brakke Manor met een Williams achterkant + Mercedes motor hou je niet bij op de lange rechte stukken.
Voor Max de kans om aan te vallen in de bochten en te verdedigen op de rechte stukken, net als vorig jaar.
Als echter gedurende het seizoen de anderen in de bochten ook sterker worden, wordt het wel steeds lastiger.
Ik hoop op een sterk Ferrari zodat de strijd om de plekken 1-4 spannend wordt.
Met daarachter een groot middenveld dat kan strijden vanaf plek 5, met af en toe een kansje op het podium.
En Renault die de bezemwagen rol van McLaren overneemt
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams