[F1] Seizoen 2016 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 101 Laatste
Acties:
  • 395.462 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:41
SpaceAce schreef op zondag 14 februari 2016 @ 15:29:
[...]

Geloof niet dat Manor een enorme stap gaat maken. Ze kwamen altijd zo'n 2-3 seconde tekort tov de auto op plek 18. Qua tijd maken ze misschien wel een stap, maar ze zullen denk ik op de laatste rij blijven staan. Daar gaat een Mercedes PU hun ook niet vandaan halen.
Je moet wel denken: zowel de motor als de auto waren van 2014. Beide waren niet geupgrade.
Daarom maken ze volgens mij wel een enorme stap en gaan ze het gevecht aan met o.a. Force India/Haas (tussen plek 10-16).

Ik verwacht op de laatste plekken: Renault (dit jaar nog), Sauber & STR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Het zou leuk zijn als het dit jaar allemaal een stuk dichter bij elkaar zou zitten. Als die achterhoedeteams van afgelopen seizoen inderdaad de stappen gemaakt hebben die ze denken te maken, dan is dat alleen maar positief. Niemand zit IMO te wachten op teams die alleen maar meerijden als veldvulling. Afgelopen jaar waren de gevechten in het middenveld ook veel interessanter dan wat er aan de kop van het veld gebeurde, en gelukkig had de regie dat meestal ook wel in de gaten.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:14
Ryur schreef op zondag 14 februari 2016 @ 16:16:
[...]

Je moet wel denken: zowel de motor als de auto waren van 2014. Beide waren niet geupgrade.
Daarom maken ze volgens mij wel een enorme stap en gaan ze het gevecht aan met o.a. Force India/Haas (tussen plek 10-16).

STR verwacht ik niet achteraan, maar gewoon stevig middenin met af en toe een leuk geintje zoals afgelopen jaar. Sauber en Renault wel. Benieuwd naar wat Williams, FI en Mclaren gaan doen, Red Bull zal redelijk stabiel blijven, Ferrari en Mercedes vooraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Ryur schreef op zondag 14 februari 2016 @ 16:16:
[...]

FI op plek 10-16? Die verwacht ik gewoon weer net als 2015: vechtend achter Ferrari en Mercedes, samen met Williams voor de kruimels op plek 5-8.

De grote vragen zijn voor mij: wat doet McLaren en hoeveel winst haalt STR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:16

Arfman

Drome!

STR zal in de eerste races flink punten moeten pakken denk ik. Gaandeweg het jaar zal hun PU steeds verder achter gaan lopen en zullen ze het moeten hebben van echte rijderscircuits met veel bochten zoals Singapore.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:17
In het vorige deel werd daar ook al over gediscussieerd. Mijn mening;
NitroX infinity schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:42:
[...]

Ik betwijfel het.

Mercedes en Ferrari zijn al 4 plekken. Williams, Force India en RBR zullen om de plekken daarachter strijden. Waarschijnlijk ook wel McLaren, lijkt me sterk dat Honda de motor niet significant heeft verbeterd voor 2016 ze weten immers waar de problemen zitten.

STR zal in het rijtje met Lotus, Sauber, Manor en Haas zitten buiten de top tien.

Ik heb niet veel hoop dat het volgend seizoen makkelijk gaat zijn voor STR om punten te pakken.
Als reactie op;
MarvinG schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:20:
Zonde van zo'n laatste race voor Max. Denk wel dat hij volgend jaar nog meer punten gaat pakken :)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Bosmonster schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:35:
[...]

FI op plek 10-16? Die verwacht ik gewoon weer net als 2015: vechtend achter Ferrari en Mercedes, samen met Williams voor de kruimels op plek 5-8.

De grote vragen zijn voor mij: wat doet McLaren en hoeveel winst haalt STR.
Ja ik denk nog steeds SFI op 10-16. Ik verwacht heel veel van McLaren-Honda & Haas-Ferrari. Williams gaat denk ik afzakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ryur schreef op maandag 15 februari 2016 @ 18:01:
[...]

Ja ik denk nog steeds SFI op 10-16. Ik verwacht heel veel van McLaren-Honda & Haas-Ferrari. Williams gaat denk ik afzakken
Waarom? De motor blijft de dominante factor en Williams heeft daar nog steeds de goede keuze in. Qua aero zouden ze de plank kunnen misslaan, maar zonder tokenbeperkingen breien ze dat wel recht. Zelf schat op Williams op dezelfde plek in als vorig jaar, tussen P3 en P6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

[...]

Je verwacht veel, maar daar zit weinig onderbouwing in. McLaren zal vast flinke stappen maken, maar ineens naar de top? Acht die kans klein.
Veel mensen verwachten ineens veel van Haas, maar het is en blijft een nieuw team. Misschien dat ze het "redelijk" doen, maar beter dan een geroutineerd Mercedes-powered team? Dacht het niet. Het blijft een team ala Williams, een Ferrari b-team. En ik zie een nieuw Ferrari-b-team het niet ineens beter doen dan een geroutineerd Mercedes-b-team.

Verrassingen daargelaten natuurlijk :P

[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 15-02-2016 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Honda power heeft ook van zich laten horen? Veel stelt het allemaal niet voor, maar schijnbaar vind men dat je niet achter kan blijven bij het plaatsen van dit soort teasers, dus...... ;)

https://twitter.com/McLarenF1/status/698886469851545601

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:09

Smarron

The bend

Bosmonster schreef op maandag 15 februari 2016 @ 18:44:
[...]

Je verwacht veel, maar daar zit weinig onderbouwing in. McLaren zal vast flinke stappen maken, maar ineens naar de top? Acht die kans klein.
Veel mensen verwachten ineens veel van Haas, maar het is en blijft een nieuw team. Misschien dat ze het "redelijk" doen, maar beter dan een geroutineerd Mercedes-powered team? Dacht het niet. Het blijft een team ala Williams, een Ferrari b-team. En ik zie een nieuw Ferrari-b-team het niet ineens beter doen dan een geroutineerd Mercedes-b-team.

Verrassingen daargelaten natuurlijk :P
Inderdaad, ik denk ook niet dat Haas hoge ogen gaat gooien. Een nieuw team en dan in de top 6-8? Lijkt me echt onwaarschijnlijk, hoeveel voorbereidingen ze ook hebben gedaan.

Zijn er eigenlijk in de historie nieuwe teams geweest, die direct in de top 10 reden? Ik kan het me niet herinneren (nu weet ik niet of ik Brawn GP ook als nieuw team moet zien). Ik heb het idee dat een nieuw team toch echt wel minstens 2-3 jaar (zo niet meer) nodig heeft voor het echt concurrerend kan worden.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Ik hoop echt oprecht dat Haas het vanaf het begin gewoon rond de laatste ~6 plaatsen mee kan doen, ipv eerst 3 jaar strak achteraan zoals Caterham, Marussia, HRT, etc.
Maar meer dan dat verwacht ik niet, lijkt me gewoon onmogelijk. Maar ben erg benieuwd.

Ben ook zeer zeer benieuwd naar de Ferarri. Zowel qua competitiveness als livery.

Dan is Honda er nog, waar ik toch wel wat mee heb. Ook daar hoop en verwacht ik eigenlijk dat ze consequent voor P8-P10 mee kunnen doen. Ja het was een zwaar belabberd jaar, maar ze zijn daar echt niet gek.

Al met al dus toch wel weer ontzettend veel zin in het seizoen. En dan heb ik het nog niet eens over Max gehad! :D :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:24
Ik hoop dat force India dit jaar een vaste podiumkandidaat wordt. Sinds Jordan ben ik al fan van dat team, altijd de underdog waar de grote teams bang voor waren. Helaas ging het wel bergafwaarts het laatste decennium uitgezonderd van enkele uitschieters.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Naast Ferrari en Mercedes is er geen plek voor nog een vaste podiumkandidaat vrees ik. Die dominantie is echt te groot en de eerst volgende zijn klantenteams die het nooit gaan halen bij de fabrieksteams.

De enige andere opties vaste podiumkandidaten zijn Renault, McLaren en in zekere zin Red Bull zodra ze weer een exclusieve motordeal hebben en effectief dus een fabrieksteam worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Ik verwacht eigenlijk gewoon qua eerste 2 teams exact hetzelfde als vorig jaar. Mercedes nog gewoon per ronde dik 0,1 seconde sneller dan Ferrari. Ferrari heeft volgens eigen zeggen stappen gezet, Mercedes laat het achterste van hun tong niet zien. Pas in 2017 met nieuwe regels, nieuwe slagorde. Verwacht wel dat Toro Rosso niet meer zo snel in de top 10 zal komen, McLaren zal die plek overnemen. Het zal voor Max een moeilijk seizoen gaan worden, eerste paar races makkelijk punten daarna niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
[...]

Niet echt realistisch om grote verschuivingen te verwachten als bijna alle teams met een doorontwikkeling komen van hun auto van vorig jaar. Force India heeft dan wel financiele problemen, maar dat hebben ze al jaren. Hun B-spec is een keurige basis voor de auto van dit jaar, dus ik zie ze gewoon rond dezelfde posities staan als eind vorig jaar.

McLaren en Manor zijn de teams waar ik de grootste stappen van verwacht, maar die teams komen ook van ver dus een grote stap is in dat geval relatief. Voor Manor is het een grote stap dat ze aansluiting bij de rest weten te vinden, voor McLaren is het een grote stap als ze regelmatig punten pakken. Haas moet blij zijn als ze de eerste 5 GP's aan de finish weten te komen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:37
XyritZz schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 08:46:
[...]

Niet echt realistisch om grote verschuivingen te verwachten als bijna alle teams met een doorontwikkeling komen van hun auto van vorig jaar. Force India heeft dan wel financiele problemen, maar dat hebben ze al jaren. Hun B-spec is een keurige basis voor de auto van dit jaar, dus ik zie ze gewoon rond dezelfde posities staan als eind vorig jaar.

McLaren en Manor zijn de teams waar ik de grootste stappen van verwacht, maar die teams komen ook van ver dus een grote stap is in dat geval relatief. Voor Manor is het een grote stap dat ze aansluiting bij de rest weten te vinden, voor McLaren is het een grote stap als ze regelmatig punten pakken. Haas moet blij zijn als ze de eerste 5 GP's aan de finish weten te komen.
Precies mijn gedachte. Manor moet wel zo'n 2,5 seconde goed maken om aansluiting te vinden, alleen een Mercedes PU zal daar niet voor gaan zorgen, de auto zal toch echt flink verbeterd moeten worden. Let er daarnaast op dat ze 2,5 seconde méér goed moeten maken dan de andere teams. Ik hoor hier mensen zeggen dat ze met TR kunnen gaan vechten. Vorig jaar was TR zo'n 4-5 seconde sneller dan Manor,dat gat zullen ze echte niet gaan dichten.

Misschien dat ze in de buurt kunnen komen van de Saubers (die zullen niet veel ontwikkeld hebben in de winter) en Haas (al is het lastig te voorspellen wat daar van de verwachten is).

Ik blijf positief over TR, indien de nieuwe PU niet teveel negatief effect heeft op het chassis maken ze grotere stappen dan de teams om hun heen (met uitzondering van mogelijk de Mclarens). Ontwikkeling van de PU's van de andere teams? Vorig jaar heeft Renault ook 0 updates qua prestaties gehad door het jaar heen en TR heeft ook aan het einde van het seizoen punten kunnen scoren. Tov vorig jaar is er wel meer ontwikkeling mogelijk tijdens het seizoen, maar ik heb het idee dat tijdens het seizoen geen updates komen waarmee je in eens 0,5 seconde wint op PU gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik ben vooral benieuwd naar hoe TR presteert tov RB. Vorig jaar zaten ze er vlak achter. Nu een andere motor en twee jonge rijders waarvan je meer ontwikkeling mag verwachten.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:10
SpaceAce schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 09:08:
[...]
Ik blijf positief over TR, indien de nieuwe PU niet teveel negatief effect heeft op het chassis maken ze grotere stappen dan de teams om hun heen (met uitzondering van mogelijk de Mclarens). Ontwikkeling van de PU's van de andere teams? Vorig jaar heeft Renault ook 0 updates qua prestaties gehad door het jaar heen en TR heeft ook aan het einde van het seizoen punten kunnen scoren. T.o.v. vorig jaar is er wel meer ontwikkeling mogelijk tijdens het seizoen, maar ik heb het idee dat tijdens het seizoen geen updates komen waarmee je in eens 0,5 seconde wint op PU gebied.
Ze hebben per definitie een PU achterstand op Ferrari, Haas en Sauber die met een sterkere Ferrari motor rijden. Alle Mercedes powered teams hebben ook per definitie een betere PU.
Blijven Renault en RBR over met een motor waar ik inderdaad volgend jaar niet veel van verwacht. En McLaren die voor een verrassing kan gaan zorgen, maar waar we geen idee van hebben wat het wordt.

Ook zonder tussentijdse updates bij de andere teams zijn er dus 7 teams met een betere motor gedurende het hele seizoen. en met een beetje pech 8.

Haas en Manor (en Sauber als ze centen vinden) kunnen tijdens het seizoen updates aan het chassis doen waardoor ze steeds beter worden en steeds meer het potentieel van de PU benutten.
STR had vorig jaar al een heel sterk chassis, maar de vraag is inderdaad of de motor daar invloed op heeft. Ik begreep dat ze een langere wielbasis hebben vanwege de plaatsing van de Ferrari.

Ik verwacht een STR dat sterk begint aan het seizoen, maar wel vanaf de start moeite heeft op de rechte stukken. Zelfs een brakke Manor met een Williams achterkant + Mercedes motor hou je niet bij op de lange rechte stukken.
Voor Max de kans om aan te vallen in de bochten en te verdedigen op de rechte stukken, net als vorig jaar.
Als echter gedurende het seizoen de anderen in de bochten ook sterker worden, wordt het wel steeds lastiger.

Ik hoop op een sterk Ferrari zodat de strijd om de plekken 1-4 spannend wordt.
Met daarachter een groot middenveld dat kan strijden vanaf plek 5, met af en toe een kansje op het podium.
En Renault die de bezemwagen rol van McLaren overneemt ;)

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:42
sanderb schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:21:
[...]

Ze hebben per definitie een PU achterstand op Ferrari, Haas en Sauber die met een sterkere Ferrari motor rijden. Alle Mercedes powered teams hebben ook per definitie een betere PU.
Blijven Renault en RBR over met een motor waar ik inderdaad volgend jaar niet veel van verwacht. En McLaren die voor een verrassing kan gaan zorgen, maar waar we geen idee van hebben wat het wordt.

Ook zonder tussentijdse updates bij de andere teams zijn er dus 7 teams met een betere motor gedurende het hele seizoen. en met een beetje pech 8.

Haas en Manor (en Sauber als ze centen vinden) kunnen tijdens het seizoen updates aan het chassis doen waardoor ze steeds beter worden en steeds meer het potentieel van de PU benutten.
STR had vorig jaar al een heel sterk chassis, maar de vraag is inderdaad of de motor daar invloed op heeft. Ik begreep dat ze een langere wielbasis hebben vanwege de plaatsing van de Ferrari.

Ik verwacht een STR dat sterk begint aan het seizoen, maar wel vanaf de start moeite heeft op de rechte stukken. Zelfs een brakke Manor met een Williams achterkant + Mercedes motor hou je niet bij op de lange rechte stukken.
Voor Max de kans om aan te vallen in de bochten en te verdedigen op de rechte stukken, net als vorig jaar.
Als echter gedurende het seizoen de anderen in de bochten ook sterker worden, wordt het wel steeds lastiger.

Met daarachter een groot middenveld dat kan strijden vanaf plek 5, met af en toe een kansje op het podium.
Maar ik vermoed dat de achterstand qia vermogen dit jaar wel kleiner is dan vorig jaar. Dus dat is een goed iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
[...]

Er zijn allerlei voors en tegens te bedenken en voor alles valt wat te zeggen.
Je kunt inderdaad de redenering van hierboven overnemen. Maar is dit wezenlijk anders dan vorig jaar?
Vorig jaar hadden ook alleen Manor en Honda een minder PU. RB was gelijkwaardig en de rest stond erboven.

Vraag is en blijft of ze nog steeds een goed chassis kunnen neerzetten met de grotere PU. Als dat het geval is, boeken ze relatief met de andere teams veel winst. Stel ze winnen t.o.v. vorig jaar een pk of 50, andere teams (behalve Honda en Manor) zie ik dat niet zo snel doen.

We wachten gewoon Melbourne af en dan kunnen we de positie voor de eerste helft van het seizoen wel redelijk inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
[...]

Dat wel, maar dat hadden ze dit jaar ook. En die achterstand was dit jaar vele malen groter op power maar zeker op betrouwbaarheid. Dus al met al zal TR denk ik een grotere stap maken dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

StealthyPeanut schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 11:31:
[...]
Dat wel, maar dat hadden ze dit jaar ook. En die achterstand was dit jaar vele malen groter op power maar zeker op betrouwbaarheid. Dus al met al zal TR denk ik een grotere stap maken dan de rest.
Er is door Franz Tost bevestigd (voor wat het waard is), dat ze met de allerlaatste Ferrari spec van 2015 gaan rijden dit seizoen, en die hangt ook in de STR bij aanvang van de tests volgende week. Dat is het beste nieuws wat je met de combinatie STR/Ferrari kunt krijgen verwacht ik. Hopelijk is er niet teveel op het chassis ingeleverd, maar dat zal het komende seizoen verder wel duidelijk gaan worden. Ze zullen op de lange rechte stukken in ieder geval niet zomaar links/rechts voorbij gereden gaan worden zoals het afgelopen seizoen wel het geval was. Dat is sowieso positief.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/122816

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
[...]

Het is niet alleen de motor die bepalend is. Mocht Toro Rosso weer een betere mechanische grip hebben dan sommige andere teams, dan zetten ze gewoon weer wat minder vleugel en zijn ze net zo snel (het motor verschil zal het aankomend seizoen een heel stuk kleiner wezen, dus het mechanische grip voordeel hoeft ook maar beperkt te zijn).

Ferrari wil Toro Rosso ook in de toekomst als klant behouden, en dus krijgen ze goede ondersteuning met alles erop en eraan.

[ Voor 8% gewijzigd door nazuzed op 16-02-2016 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Kaartjes besteld voor Spa 17-27 tribune nu al zin in. 125€ voor het hele weekend incl parkeer kaart. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
Tost begint zich nu al ongerust te maken...

Max Verstappen and Carlos Sainz have been urged to show discipline in Formula 1 this year, otherwise they risk a season of crashes.

http://www.motorsport.com...ear-crash-dangers-673675/

Allebei waren ze al redelijk vlug op snelheid vorig jaar, het was alleen Max z'n minder wilde rijstijl die ervoor zorgde dat hij z'n banden minder oververhitte (en dus minder slijtage)...ik denk dat Max zich over het algemeen rustig genoeg zal gaan houden (niet "over driven"), maar dat Carlos, nadat Max weer een paar keer flink voor 'm is geëindigd, weer te hard zal gaan pushen op een bepaald moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mijn excuus wanneer het onderstaand artikel reeds gepasseerd is (beetje druk met werk)

https://www.schumacher-ausstellung.de/
http://nl.motorsport.com/...s-tentoonstelling-673644/

maar dat klinkt/proeft als een tweak-meet :X :?

[ Voor 22% gewijzigd door himlims_ op 16-02-2016 17:34 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
nazuzed schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:56:
Tost begint zich nu al ongerust te maken...

Max Verstappen and Carlos Sainz have been urged to show discipline in Formula 1 this year, otherwise they risk a season of crashes.

http://www.motorsport.com...ear-crash-dangers-673675/
Mwoah..beetje gechargeerde titel.
Eigenlijk zegt ie alleen dat ze zich al bewezen hebben en niet hoeven te proberen meer uit de auto te halen dan ze al deden.

Volgens mij kan STR er zelf het beste voor zorgen dat ze zo min mogelijk uitvallen met problemen, dan hebben ze meer tijd om te laten zien wat ze kunnen. Met de Ferrari moet dat goed komen.
Ik hoop op mooie gevechten tussen die twee zonder orders.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

himlims_ schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 17:34:

maar dat klinkt/proeft als een tweak-meet :X :?
Fur die Deutsche Tweakers meinst du dann? Want voor mij is dat 3,5 uur rijden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
sanderb schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 19:01:
[...]

Mwoah..beetje gechargeerde titel.
Eigenlijk zegt ie alleen dat ze zich al bewezen hebben en niet hoeven te proberen meer uit de auto te halen dan ze al deden.

Volgens mij kan STR er zelf het beste voor zorgen dat ze zo min mogelijk uitvallen met problemen, dan hebben ze meer tijd om te laten zien wat ze kunnen. Met de Ferrari moet dat goed komen.
Ik hoop op mooie gevechten tussen die twee zonder orders.
Nadat Max in Hongarije 4e was geworden en in Spa een mooie inhaalrace had gereden en daarvoor veel lof had gekregen, ging Carlos heel duidelijk ook proberen hetzelfde te doen (voor de Monza race zei hij dan ook, "Als Max zo'n inhaalrace kan doen, dan kan ik het ook").
“I just can't wait to get back in the car even if I have to change the engine,” Sainz said. “That spec seemed to work quite well for Verstappen in Spa. I'm positive even if I'll have to take a 10-place grid penalty. I really want to at least gain all those position back in the race as Verstappen did in Spa. If he can do it, I can do it.

http://www.crash.net/f1/n...appen-success-in-spa.html
James Allen had het er ook al over (1:59 sec)...

...en nou kun je op je vingers wel natellen dat Max ook in '16 weer een aantal goede races zal rijden, en dan is het ook niet moeilijk om te voorspellen dat Carlos zich genoodzaakt zal zien om weer voorbij z'n limit te gaan pushen op een bepaald moment (valt het je ook niet op dat verder in het seizoen altiijd een deel van de rijders harder gaat pushen en er dan meer aanrijdingen plaatsvinden ?).

Carlos had het er vorig jaar al over dat hij Max wel kon verslaan...

Sainz: I can beat ‘new Senna’ Verstappen

http://www.thisisf1.com/2...eat-new-senna-verstappen/

...en het is nu niet veel anders...

Sainz: If Max is the new Senna and I beat him, then what am I?

http://www.grandprix247.c...-beat-him-then-what-am-i/

...ik denk dat Tost de bui alweer ziet hangen maar hoopt dat het wat mee gaat vallen (of dat het niet te vroeg in het seizoen gebeurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Deze doet het ook ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Die fire-up filmpjes zeggen mij persoonlijk niet zo veel tbh... klinkt nergens naar op deze manier.

Vraag die me wel even te binnen schoot: Heeft TR (of welk team dan ook) met de 2015 motor wel die 'nieuwe' screamer-pipes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
AzzKickah schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 21:24:
Die fire-up filmpjes zeggen mij persoonlijk niet zo veel tbh... klinkt nergens naar op deze manier.

Vraag die me wel even te binnen schoot: Heeft TR (of welk team dan ook) met de 2015 motor wel die 'nieuwe' screamer-pipes?
Dat vroeg ik mij dus ook af, maar kon het tot nu toe nergens vinden. Volgens mij zijn het nieuwe regels dus dan zal het wel moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
Stevens eruit en Hayanto erin? Het is even de vraag hoe betrouwbaar deze bron is.
Stevens, 24, spent last season with the minnows but is understood to have been replaced for 2016 by Rio Haryanto. The Indonesian is bringing at least £10 million in sponsorship in large part thanks to backing from the country’s state oil company.
http://www.telegraph.co.u...nounce-his-departure.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

het is niet de prestatie wat senna groot maakte; het is de persoonlijkheid de charme, zijn humor en interactie binnen het F1 circus.... daar zit het verschil! En dat gaat carlos niet maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
Racierox schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:19:
Stevens eruit en Hayanto erin? Het is even de vraag hoe betrouwbaar deze bron is.
10 Miljoen... Blijkbaar hebben ze het dan toch hard nodig naar Wehrlein. En dat voor iemand die geen partij was voor Vandoorne. Had McLaren die 10 Miljoen niet kunnen neerleggen om die een jaartje te laten oefenen?
Ocon mag immers ook bij Renault van mercedes ;)
himlims_ schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:57:
[...]
het is niet de prestatie wat senna groot maakte; het is de persoonlijkheid de charme, zijn humor en interactie binnen het F1 circus.... daar zit het verschil! En dat gaat carlos niet maken
Carlos maakt die vergelijking met Senna niet..dat doen anderen. Max werd de nieuwe Senna genoemd..En die vergelijking die anderen maken is wel degelijk op de prestaties/acties van Max, niet omdat het zo'n leuk joch is.
Natuurlijk is Sainz gefrustreerd. Als je naast de 'nieuwe Senna' rijdt en hem tot snot rijdt kunnen anderen niet anders dan je talent erkennen. Nu kan hij 'm net niet bijhouden... Als Max dan inderdaad zo goed is, dan is Sainz niet veel minder...en dat is alles wat hij zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

[...]

Zou je denken? Als Senna het talent had gehad van een Taki Inoue, dan had hij nog zo mysterieus kunnen doen, wijsheid verkondigen of op kunnen staan tegen Balestre en Prost, maar dan had hij nooit die status bereikt.

Afbeeldingslocatie: http://cdn05.motorsportretro.com/wp-content/uploads/2013/10/Screen-Shot-2013-10-11-at-11.52.46-AM.jpg

Prestatie is de basis, het karakter de aanvulling die bepaalt of een rijder onvergetelijk is of niet.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

[...]

het is niet de prestatie wat senna groot maakte;
Serineus? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

woordkeuze niet juist,

het is niet -alleen- zijn prestatie, persoonlijkheid en doen/laten draagt zeker bij aan zijn succes/helden-status

stuk hierboven heeft carlos/interviewer blabla het puur over de prestatie, ik wil enkel aangeven dat prestatie alleen alles zegt; senna maakt

[ Voor 20% gewijzigd door himlims_ op 17-02-2016 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
himlims_ schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:01:
[...]

woordkeuze niet juist,

het is niet -alleen- zijn prestatie, persoonlijkheid en doen/laten draagt zeker bij aan zijn succes/helden-status

stuk hierboven heeft carlos/interviewer blabla het puur over de prestatie, ik wil enkel aangeven dat prestatie alleen alles zegt; senna maakt
Die heldenstatus is ook gigantisch versterkt door z'n dood. Als hij z'n carriere had afgesloten met een paar mindere jaren zoals bijv. een Schumacher dan was die status nooit zo legendarisch geworden.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Dan was hij een in het rijtje Prost, Lauda.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:19
Senna's dood heeft zijn mythische status misschien vergroot, maar ook als hij in leven was gebleven, was hij een bijzonder fenomeen geweest, van mythische proporties.

Ik denk niet dat F1 ooit iemand heeft gekend die over 1 kwalificatierondje sneller is geweest. Noch was er geen coureur die de F1 benaderde op een bijzondere (bijna spirituele) manier.

Ik denk dat hij, naast de snelste coureur over 1 ronde, ook altijd (voor mij) de coureur met de meest diepgaande en interessante persoonlijkheid zal blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

AzzKickah schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 21:24:
[knip]

Er staat "all cars" voor 2016, dus ben ik er vanuit gegaan dat dit ook voor de oude generatie motoren zal gelden. Maar ik vroeg mij in eerste instantie ook hetzelfde af.

For 2016, all cars must have a separate exhaust wastegate tailpipe through which all and only wastegate exhaust gases must pass,” noted the FIA. “This measure has been undertaken to increase the noise of the cars and will not have any significant effect on power or emissions.

[ Voor 27% gewijzigd door hardware-lover op 17-02-2016 14:01 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Weer een beetje terug naar de oude livery (groot Red Bull op de sidepod ipv Infiniti), en ik vermoed dat het paars er ook weer vanaf zal zijn.

Grote verbetering als je het mij vraagt, die RBR had echt te veel verschillende kleuren op de auto gekwakt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
himlims_ schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:01:
[...]

woordkeuze niet juist,

Volgens mij is iedereen het over eens dat Senna een van de, zo niet De, grootste coureurs aller tijden is. En natuurlijk is dat niet alleen door zijn rijstijl, talent en acties op de baan.

Maar niemand van de mensen die Max vergeleek met Senna had het op dat moment over die 'randzaken'.
Dat ging/gaat puur om de rauwe snelheid en het talent dat hij laat zien en dus over prestaties en niet over persoonlijkheid.
Dus is het ook correct dat Carlos het dan over de prestaties heeft.
Waar hij zich wat mij betreft wel op verkijkt, is dat hij ook roept dat hij bijna net zoveel inhaalacties op zijn naam heeft staan. Het gaat er daar niet alleen om dat er een inhaalactie is, maar ook de manier waarop.

Overigens ben ik van mening dat Senna niet de status had gekregen die hij nu heeft als hij niet overleden was. Al was het maar omdat Schumacher er net aan kwam en die volgens mij de betere, of meer complete, coureur was met de auto's van eind jaren negentig.
We zullen het echter nooit weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 12:54
XyritZz schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:39:
Weer een beetje terug naar de oude livery (groot Red Bull op de sidepod ipv Infiniti), en ik vermoed dat het paars er ook weer vanaf zal zijn.

Grote verbetering als je het mij vraagt, die RBR had echt te veel verschillende kleuren op de auto gekwakt :).
Total is ook gebleven dus.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Dat was ook wel te verwachten toch? Ze rijden nog met een Renault blok en Total hoort daar een beetje bij, ze zullen er nu echter hoogstens wat korting op de motoren voor krijgen ipv dat Total tientallen miljoenen richting het team schuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik had wel verwacht dat die naar Renault gingen. Ze hebben immers ook PVDSA en het daarbij behorende aanhangsel gewipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
XyritZz schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:43:
[...]

Dat was ook wel te verwachten toch? Ze rijden nog met een Renault blok en Total hoort daar een beetje bij, ze zullen er nu echter hoogstens wat korting op de motoren voor krijgen ipv dat Total tientallen miljoenen richting het team schuift.
F1 brandstof heeft ook nog al een prijskaartje, en dus zal daar de korting wel op wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 08:49
Voor de mensen die de launch van Red Bull willen volgen: http://www.skysports.com/...d-bull-launch-2016-livery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
De nieuwe Red Bull <3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Hier een betere foto:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CbbxvU8W8AAAKnR.jpg

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:51

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Eindelijk weer eens een mooie livery :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wel wat kaal qua sponsoring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

Mooie livery zeg!

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Beter dan het paarse van de voorgaande jaren.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Toch vind ik de gepaintbrushde stieren op de Toro Rosso veel mooier.

Verder is het wel een mooie wagen

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
trion75 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 18:59:
Toch vind ik de gepaintbrushde stieren op de Toro Rosso veel mooier.

Verder is het wel een mooie wagen
Ben benieuwd wat TR binnenkort laten zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Mooie overal hebben ze trouwens. Dacht eerst dat het soort van leger cammouflage was haha.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cbbz2BXXIAAW70_.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CbbwcNXW8AAmvxB.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:16
Gaaf! :) Ook mooi dat de wagen mat is gespoten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ryur schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 19:01:
[...]

Ben benieuwd wat TR binnenkort laten zien!
TR doet hun presentatie zonder livery. Dus daar zul je nog even op moeten wachten.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Volgens mij rijden ze komende week zonder livery, maar is de presentatie doorgeschoven tussen de 2 testen en is de presentie dus wel met livery

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen kijkt als een oorwurm. Behalve Daniel... uiteraard een brede smile weer. Mooie vent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Max en Carlos hebben nieuw Casio horloge die dit jaar ook hun wagen staat als sponsor

https://www.instagram.com/p/BB2ATlGq506/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:18

pinda powerrr

Slow down...

Mooie livery, dat matte staat hem goed .

Beetje diversiteit in de kleurtjes is wel leuker voor het hele veld, dus hoop dat de andere teams niet saaie kleurtjes nemen.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
Mat staat echt goed op de auto. Geeft toch een ander effect zo.

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
sanderb schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:07:
[...]

10 Miljoen... Blijkbaar hebben ze het dan toch hard nodig naar Wehrlein.
Ze gaan die 10 miljoen niet aan Wehrlein geven toch :?

• Señor Sjon
Wehrlein komt ook met een zak (in)direct geld. Waarom weet ik niet, ik zie echt helemaal niks in die gozer.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 20:24:
Iedereen kijkt als een oorwurm. Behalve Daniel... uiteraard een brede smile weer. Mooie vent
echt he, snap nog steeds niet hoe kviat aan dat stoeltje komt :X enige wat ik 'leuk/positief' van hem vond was sumo worstelen met ted; verder kan ik geen memorabel moment van hem herinneren

• Ankona
RB doet aan verwachtingsmanagement. Ze verwachten met de Renault motor in hun premium wagens niet te kunnen winnen van TR met verouderde Ferrari motor. Dat klinkt dus niet best.

http://www.nu.nl/formule-...ste-gedeelte-seizoen.html

alles kan off-topic

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:19
Ankona schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 10:17:
RB doet aan verwachtingsmanagement. Ze verwachten met de Renault motor in hun premium wagens niet te kunnen winnen van TR met verouderde Ferrari motor. Dat klinkt dus niet best.

http://www.nu.nl/formule-...ste-gedeelte-seizoen.html
Renault, euh Tag Heuer, verwacht dat het gat met Ferrari / Mercedes gehalveerd is qua motorvermogen, gebaseerd op de vermogens van vorig jaar. Precies 0,3-0,4 tiende vermogenswinst volgens Remi Taffin:
“We are looking at the first half of the step we are having to Mercedes,” explained Taffin. “When I say first half, it is because we never know how the competitors will improve over the winter.

“If we were a second off last year, maybe we will get back three or four tenths. We will see what we have got testing and racing.”
http://www.motorsport.com...woes-for-red-bull-673909/

Dus TR heeft, vermoedelijk 'maar' 0,4 sec voordeel van de Ferrari motor tov de nieuwe Renault-motor. Dat is een gat dat RB qua chassis moet kunnen overbruggen. Lijkt er eerder op dat Christian Horner aan expectation management doet.

Underpromise, over deliver.

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 06:04
Ansich kijk ik er niet van op, want de Renault motor is al 2 seizoenen traag en voldoet niet aan de minimale betrouwbaarheidsstandaard. Zoals we vorig jaar al zagen, het manco van de Renault motor kan niet gecompenseerd worden door een goed chassis, daarvoor is het verschil in snelheid te groot en het chassis van de andere teams te goed. Als Sauber de Mercedes motor zou hebben, dan kan zelfs Red Bull met de Renault motor het nog van winnen.

@Requiem19
Leuk dat Taffin aangeeftt dat ze ongeveer de helft van de achterstand ingehaald hebben, maar ik denk met Renault, eerst zien, dan geloven, ze hebben vorig jaar ook al diverse keren gezegd dat ze met updates snelheidswinst zouden behalen, de desbetreffende snelheidswinst moet nog steeds komen.
Ik kom nu over alsof ik geen vertrouwen heb in Renault, dat klopt, ik heb geen enkel vertrouwen in de clowns bij Renault, wat mij betreft hadden ze beter de F1 kunnen verlaten met de staart tussen de benen.

[ Voor 36% gewijzigd door Juncto op 18-02-2016 10:29 ]

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:38
http://www.gpupdate.net/n...enoot-wehrlein-bij-manor/

Iemand die weet hoe het zit met de superlicentie van Haryanto? Op basis van zijn prestaties in andere race-klassen heeft ie hem volgens mij niet verdiend. Nu weet ik wel dat er een uitzondering gemaakt kan worden, maar volgens de FIA reglementen alleen "Under exceptional circumstances Appendix L"

Ik kan nergens terugvinden dat deze uitzondering ook echt is gemaakt...

Edit:
NVM! Inmiddels gevonden :)

Blijkbaar heeft ie tijdens eerder gereden tests al aan de regels voor een superlicentie voldaan, zo te zien nog onder de "oude" regels waarbij je 200 km gereden moet hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door stefanass op 18-02-2016 10:31 . Reden: toevoeging ]

• Axente
RB geeft nu al aan dat TR sneller is de eerste heflt van het seizoen.

http://www.ad.nl/ad/nl/10...dit-jaar-sneller-is.dhtml

• Wom
  • Nu online

Wom

Net even de fotos van Red Bull zitten bekijken, erg fraaie livery inderdaad. Korte neus is ook goed te zien. Wel het idee dat de ruimte waar de motor/tank zit wat groter is dan voorheen? Komt wat 'bulkier' over.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Racierox
Wom schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:21:
Net even de fotos van Red Bull zitten bekijken, erg fraaie livery inderdaad. Korte neus is ook goed te zien. Wel het idee dat de ruimte waar de motor/tank zit wat groter is dan voorheen? Komt wat 'bulkier' over.
De livery zit toch nog steeds op de RB11 van 2015?

• Wom
  • Nu online

Wom

Racierox schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:24:
[...]

De livery zit toch nog steeds op de RB11 van 2015?
Dan heb ik me laten foppen. Denk dat het komt door andere plaatsing van de sponsoren dan. :o

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

himlims_ schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:13:
[...]

echt he, snap nog steeds niet hoe kviat aan dat stoeltje komt :X enige wat ik 'leuk/positief' van hem vond was sumo worstelen met ted; verder kan ik geen memorabel moment van hem herinneren
Ik vond die klapper (op Spa? gras, muur, halve koprol) wel mooi van 'm :Y :+

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 11:16
AzzKickah schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 15:17:
[...]

Ik vond die klapper (op Spa? gras, muur, halve koprol) wel mooi van 'm :Y :+
Dat was een hele koprol op Suzuka :P

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Wel 'geinig' dat je in de replay ook kan zien hoeveel G's hij pakt (@ 0.50 - 57). Hij gaf ook eerlijk toe dat hij het gras meegepakt had.

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Voor TR zal de sleutel liggen bij betrouwbaarheid. Ze hebben heel veel dingen opnieuw moeten ontwerpen. De filosofie van de auto is gelijk, maar elektronica, koeling, software. Allemaal nieuw.

Dan kan je een snellere motor hebben en een mooi chassis. Maar je moet wel over de finish komen. Vooral in het begin van het seizoen.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
BlauweFles schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 18:21:
Voor TR zal de sleutel liggen bij betrouwbaarheid. Ze hebben heel veel dingen opnieuw moeten ontwerpen. De filosofie van de auto is gelijk, maar elektronica, koeling, software. Allemaal nieuw.

Dan kan je een snellere motor hebben en een mooi chassis. Maar je moet wel over de finish komen. Vooral in het begin van het seizoen.
Eigenlijk denk ik dat betrouwbaarheid vooral bij Ferrari nog wel eens een issue kan gaan worden. Ze hebben een flinke aanpassing gemaakt in de hele layout van de motor, en ze gaan naar pushrod ipv pullrod. Dat is dus een compleet nieuw ding alles bij elkaar.
Van de 2015 Ferrarimotor weten ze waarschijnlijk al veel meer vwb de benodigde koeling etc, dus dat zou voor TR niet zo veel issues op mogen leveren.
Maar ja, speculatie hé, zul je zien dat de Ferrari opeens superbetrouwbaar blijkt te zijn.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Ankona
u_nix_we_all schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 18:38:
[...]

Maar ja, speculatie hé, zul je zien dat de Ferrari opeens superbetrouwbaar blijkt te zijn.
Het blok is pas superbetrouwbaar als hij sneller is dan Mercedes (en Honda). Als niet aan die randvoorwaarde voldaan is zullen ze hem tunen tot op het randje van acceptabel.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:50
Ik heb nog steeds het gevoel dat de Mercedes zo betrouwbaar is omdat ze veel sneller zijn dan de rest. (dus ze rijden feitlijk 90-95%)
Als dan bijvoorbeeld Ferrari dichterbij komt, dat dan mogelijk Mercedes ook meer zal gaan uitvallen omdat ze echt tot de limiet moeten gaan.

Ik hoop in ieder geval op een groot Midfield wat goed aan elkaar is gewaagd, wat vorig jaar ook redelijk het geval was. (maar nu met Haas, Mclaren en Minor ook op de hielen)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online
Daar is de eerste, Williams:
http://www.motorsport.com...016-f1-challenger-674184/

Afbeeldingslocatie: http://cdn-9.motorsport.com/images/amp/2jAqlGb0/s6/f1-williams-f1-livery-unveil-2016-felipe-massa-williams-fw38-livery.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Tleilaxu op 19-02-2016 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mooi! Maar dat kan ook door de belichting komen.
Ik snap de kop van het artikel op motorsport niet helemaal: "Williams has become the first Formula 1 team to reveal images of its 2016 car". Was de Red Bull presentatie een oude auto met nieuwe livery?

[ Voor 27% gewijzigd door Apache4u op 19-02-2016 10:29 ]

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Niet online
Apache4u schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:26:
[...]

Mooi! Maar dat kan ook door de belichting komen.
Ik snap de kop van het artikel op motorsport niet helemaal: "Williams has become the first Formula 1 team to reveal images of its 2016 car". Was de Red Bull presentatie een oude auto met nieuwe livery?
Yep, dat was nog de oude auto met nieuwe livery, net als bij Renault.

Alhoewel ik bij de Williams ook héél goed moet kijken om verschillen te zien, schijnt dit wel echt een nieuwe auto te zijn :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

vind het een inspiratieloos en te simpel ontwerp, netalsof ze zijn vergeten dat er nog iets moest gebeuren aan de auto alovre die gepresenteerd word .... "owjah opmaak en sponsoren zijn we vergeten, Jan maak jij nog even printje voor de nieuwe auto? Dan kan die vandaag weg" ... mjah smaak verschilt

[ Voor 24% gewijzigd door himlims_ op 19-02-2016 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik ben het met Himlims eens. Net als vorig jaar vreselijk inspiratieloos. Die golf van Martini had echt veel mooier tot uiting kunnen komen bijvoorbeeld.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:24
himlims_ schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:31:
[...]

vind het een inspiratieloos en te simpel ontwerp, netalsof ze zijn vergeten dat er nog iets moest gebeuren aan de auto alovre die gepresenteerd word .... "owjah opmaak en sponsoren zijn we vergeten, Jan maak jij nog even printje voor de nieuwe auto? Dan kan die vandaag weg" ... mjah smaak verschilt
Ik ben het met je eens. Ik heb deze witte livery met strepen altijd behoorlijk saai gevonden in vergelijking met de kleurstelling en ontwerpen van andere teams.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:37
Pluspunt is natuurlijk wel dat die niet zwart(achtig) is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:28
Wat een streng publiek zijn jullie toch! Ik vind het belangrijkste dat de ontwerpen, RB en TR in het bijzonder, onderscheidend van elkaar zijn. Uiteindelijk gaat het er toch om dat de bolide's tijdens de race uit elkaar te halen zijn. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Hier kan je mooi de oude en de nieuwe williams vergelijken. Vooral kleinere sidepots en wat andere vleugels erom heen. Luchthapper in de neus is ook wat groter

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qGGt4Ig.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PkaqAqb.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Kwam deze net ook via twitter tegen:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CbkG1RSVAAA6DSh.jpg:large

https://twitter.com/Junai...status/700598731461128192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Vind de livery van Williams wel mooi eigenlijk. En zoals verwacht evolutie ipv revolutie in het ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Mooi auto, zolang ze maar achter de Torro van Max eindigen vindt ik het allemaal best ;) :P

Cogitationis poenam nemo patitur

Pagina: 1 ... 7 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016

IRC: http://irc.tweakers.net/f1