https://f1manager.info/ranking/4605
Zegt over de radio dat er een probleem is met de motor.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Max: I'm draining the battery like hell.
Nu kunnen we er wel redelijk van uit gaan dat ie inderdaad niet retired, als ie nu nog tijdens het seizoen stopt maakt ie zichzelf wel flink belachelijk na deze actie... En dan lacht Herbert toch echt als laatst.
Op Sky F1 hebben ze het ook over dat Mercedes en Honda HCCI gebruiken?
[ Voor 27% gewijzigd door VictordeHolland op 02-04-2016 14:43 ]
que?AzzKickah schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 14:33:
Haha wat een actie van Alonso bij Herbert![]()
Nu kunnen we er wel redelijk van uit gaan dat ie inderdaad niet retired, als ie nu nog tijdens het seizoen stopt maakt ie zichzelf wel flink belachelijk na deze actie... En dan lacht Herbert toch echt als laatst.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Max rijd al 12 ronden op de zachte band. Dus lijkt me wel.VictordeHolland schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 14:41:
VES en SAI beide een racesimulation? Hun tijden zien er zo triest uit, zelfs manor sneller.
Volgens mij ook verstandig. Er zijn nogal wat vraagtekens hoe hard de STR de zachte banden eet. Vooral bij hoge temperatuur.
Dat de STR een snelle lap kan, heeft Max in FP2 wel laten zien.
EDIT: SAI inmiddels al 15 laps en VES 14 laps.
[ Voor 5% gewijzigd door JackBol op 02-04-2016 14:46 ]
Claimt ' ie dat echt, of noemt ie dat het geruchten zijn..? Want volgens mij was dat nergens nog bevestigd noch ontkent.. ?Wel een bold move als commentator om daar dan stellig over te zijn.ANdrode schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 14:43:
De SkyF1 commentator claimt net dat Honda/Ferrari/Mercedes HCCI gebruiken, "google it if you don't know it".
Als hij testrijder is bij mclaren, waarom heeft hij dan de ins en outs van de wagen niet eerder bestudeerd? Of mag dat niet ofzo?DJTimo schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 13:40:
Ik vind het toch ook wel knap van Stoffel hoor. Hij reedt in P1 voor het eerst met deze auto en heeft tijdens de vlucht naar Bahrein nog eerst alle ins and outs over de auto moeten bestuderen.
[video]
Nouja, zijn hoofdtaak was dit seizoen de Super Formula.aicaramba schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 14:45:
[...]
Als hij testrijder is bij mclaren, waarom heeft hij dan de ins en outs van de wagen niet eerder bestudeerd? Of mag dat niet ofzo?
Waarom dan van 2 auto's ALLES leren terwijl het in 9 van de 10 situaties niet echt nodig is?
Helaas kan ik het niet terugzoeken. Ik hoorde:Ayazis schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 14:45:
[...]
Claimt ' ie dat echt, of noemt ie dat het geruchten zijn..? Want volgens mij was dat nergens nog bevestigd noch ontkent.. ?Wel een bold move als commentator om daar dan stellig over te zijn.
[opmerking over 'knocking sound' van Honda. "They are using HCCI [etc] In addition, Honda is disabling cilinders when [...]"
* ANdrode denkt ook dat het speculatie is. Ik probeer dit fragment terug te zoeken later vandaag.
[ Voor 11% gewijzigd door ANdrode op 02-04-2016 14:51 ]
Videotje : YouTube: F1 2016 Bahrain GP - Johnny Herbert Defends Fernando Alonso VerdictAzzKickah schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 14:33:
Haha wat een actie van Alonso bij Herbert![]()
Waarschijnlijk krijgen ze beide nu een paar supersofts om nog een snelle lap te doen.
SAI vooralsnog niet. Gaat met vers geel op pad.JackBol schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 14:53:
VES en SAI allebei 15 laps op de gele band. Beide nu in de pit.
Waarschijnlijk krijgen ze beide nu een paar supersofts om nog een snelle lap te doen.
Omdat dat z'n baan isRyur schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 14:48:
[...]
Nouja, zijn hoofdtaak was dit seizoen de Super Formula.
Waarom dan van 2 auto's ALLES leren terwijl het in 9 van de 10 situaties niet echt nodig is?
Waarom van tevoren een testrijder aanwijzen, als ie toch niets hoeft te weten over de auto in kwestie? Kunnen ze net zo goed iemand aanwijzen die op moment dat het nodig is in vorm is..... 'k Vind het dan ook een erg dubieus statement van eerder in dit topic dat zo'n testrijder gewoon net zoveel van zo'n auto weet als ieder ander, en nog nooit zelfs maar gesimd heeft in zo'n auto...
[ Voor 16% gewijzigd door naitsoezn op 02-04-2016 14:57 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Volgens de commentator van Ziggo ook VES op geel.Hoyden schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 14:54:
[...]
SAI vooralsnog niet. Gaat met vers geel op pad.
Live timing zegt nog niets.
EDIT: VES en SAI idd allebei op geel.
Op RIC na snelste tijd op softs.
[ Voor 13% gewijzigd door JackBol op 02-04-2016 14:57 ]
Klopt, maar VES volgens de info niet op vers rubber.JackBol schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 14:56:
[...]
Volgens de commentator van Ziggo ook VES op geel.
Live timing zegt nog niets.
TR dus niet op SuperSoft in ieder geval.
Edit, VES wel op nieuw rubber..
[ Voor 5% gewijzigd door Hoyden op 02-04-2016 14:58 ]
Livetiming zegt dat 't wel nieuwe banden zijn.Hoyden schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 14:57:
[...]
Klopt, maar VES volgens de info niet op vers rubber.
TR dus niet op SuperSoft in ieder geval.
Yup, net geupdate.JackBol schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 14:58:
[...]
Livetiming zegt dat 't wel nieuwe banden zijn.
Yep, allebei op de supersofts.aicaramba schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 15:30:
Vandoorne net zo snel als button. Is dat op dezelfde banden?
[...]
Yep, allebei op de supersofts.
[/quote
Zonder Stoffel teniet te doen maar dit geeft wel aan dat de McLaren gewoon niet zo snel is. Beide coureurs zitten tegen de max van de auto Aan.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Op dat moment met die fuel-load etc. misschien. Daar kun jij zo echt niet zomaar wat over zeggen.backupdevice schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 15:42:
[quote]JackBol schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 15:38:
[...]
Yep, allebei op de supersofts.
[/quote
Zonder Stoffel teniet te doen maar dit geeft wel aan dat de McLaren gewoon niet zo snel is. Beide coureurs zitten tegen de max van de auto Aan.
Edit: net uitleg gehad op tv van de heer Mol
Moest dus een anonieme beslissing van teams zijn, er waren dus teams die het wel ok vonden.
[ Voor 38% gewijzigd door Marc3l op 02-04-2016 17:03 ]
Nope. Toch weer besloten om nieuw format te handhaven in Bahrein.Marc3l schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:00:
Hmm heb de afgelopen week weinig F1 nieuws gelezen, dacht alleen dat ze die nieuwe kwalificatie hadden geschrapt?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
"When you grow up your heart dies"
UnaniemMarc3l schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:00:
Hmm heb de afgelopen week weinig F1 nieuws gelezen, dacht alleen dat ze die nieuwe kwalificatie hadden geschrapt?
Edit: net uitleg gehad op tv van de heer Mol
Moest dus een anonieme beslissing van teams zijn, er waren dus teams die het wel ok vonden.
Jawel hoor, alonso en button zitten ook altijd vlak bij elkaar. Doordat dat constant zo is kun je zien dat ze sneller als de auto zijn/kanAzzKickah schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 16:41:
[...]
Op dat moment met die fuel-load etc. misschien. Daar kun jij zo echt niet zomaar wat over zeggen.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Q2 halen ze makkelijk.sjaool schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:11:
Het wordt nog lastig voor Carlos en Max om Q3 te gaan halen.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
De meeste team zijn gewoon niet beter dan de plek waar ze nu eindigen. Ze kunnen gewoon niet presteren in een ronde onder druk.Saturnus schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:11:
Geniaal dit...je maakt toch gewoon even een computer programma die zegt wanneer je naar buiten moet.
Nasr palmer en peres verremmen zich en mag heeft toch al een straf
[ Voor 9% gewijzigd door alwind op 02-04-2016 17:15 ]
Nu wel ja.
Als Max nog even twee tienden weet te vinden staat hij ook weer voor Carlos.
Ghehe kut autocorrectiealwind schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:11:
[...]
Unaniemer waren team die het helemaal naar het oude wouden en teams die alleen q3 aan wouden passen.
Had ook liever q3 oude situatie gezien.
Gaat ook tegenvallen want iedereen wil banden sparen in q3 en doet sowieso maar 1 timed lap.Marc3l schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:15:
[...]
Ghehe kut autocorrectie
Had ook liever q3 oude situatie gezien.
Alleen de mensen die zeker zijn van Q2 en dat is logisch natuurlijk.Rivanov schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:14:
En ze staan weer allemaal binnen met 2 minuten op de klok...
Klopt maar dan heb je op het einde nog wat spanning, vorige keer was het zo'n anticlimaxalwind schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:16:
[...]
Gaat ook tegenvallen want iedereen wil banden sparen in q3 en doet sowieso maar 1 timed lap.

Wehrlein en Ericsson hebben allebei 2 snelle laps gedaan. Meer is niet echt mogelijk in 15 min.Rivanov schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:14:
En ze staan weer allemaal binnen met 2 minuten op de klok...
En als ze nog een lap zouden doen zouden ze waarschijnlijk niet sneller zijn.
En waarom zou de rest die al veilig staan voor Q2 naar buiten komen?
Ik ben niet negatief over Q1. Laten we kijken hoe het zich ontwikkeld de komende drie kwartier.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Er is bijna niks veranderd, alleen zie je nu dus meer auto's op de baan dan in het oude systeem (in Q1 en Q2, voor Q3 zeker eens dat het oude systeem beter is).
Dan duurt de quali te lang en kost het ook teveel banden.Phydomir schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:19:
Zou dit systeem niet veel beter werken als er gewoon een lange kwalificatie was waarbij bijvoorbeeld iedere 3/3,5/4 minuten af valt. Zo blijf je constant een dreiging van af vallen houden maar met voldoende tijd om er nog iets aan te doen.
Dat valt toch wel mee. Iedere 3 minuten is een kwalificatie van een uur.JackBol schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:20:
[...]
Dan duurt de quali te lang en kost het ook teveel banden.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Of gewoon een stukje marketing??
[ Voor 17% gewijzigd door Edd op 02-04-2016 17:23 ]
-
Ik denk dat je dan net zoveel autos op de baan ziet. 1 of 2 snelle laps per auto per Q. Maar dan uitgesmeerd over meer tijd. Een derde snelle lap kost namelijk nog een set banden, en we zagen in Australie al dat VET en RAI in Q3 dat liever banden spaarden dan 1 of 2 posities verbeteren.Phydomir schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:22:
[...]
Dat valt toch wel mee. Iedere 3 minuten is een kwalificatie van een uur.
[ Voor 3% gewijzigd door JackBol op 02-04-2016 17:24 ]
Candy crush spelenEdd schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:22:
Waarom heeft Kimi een Windows Phone aan zijn scherm hangen? Kan ie bellen met vrouwlief?
Ik zat me daar net ook al over te verbazen. Heb je en 30inch(oid) scherm voor je neus en dan zo'n lullig nokia ernaastEdd schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:22:
Waarom heeft Kimi een Windows Phone aan zijn scherm hangen? Kan ie bellen met vrouwlief?

1.N. Rosberg2.L. Hamilton3.D. Ricciardo4.S. Vettel5.V. Bottas6.K. Raikkonen7.C. Sainz Jr.8.M. Verstappen9.J. Button10.N. Hulkenberg11.R. Grosjean12.F. Massa13.E. Gutiérrez14.S. Vandoorne15.D. Kvyat16.P. Wehrlein17.M. Ericsson18.S. Perez19.K. Magnussen20.J. Palmer21.R. Haryanto22.F. Nasr
Voor degenen die niet live kunnen kijken
Volgens mij kan je zonder abo deze informatie wel op F1 live timing zien.Krukar schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:24:
Q1
1.N. Rosberg2.L. Hamilton3.D. Ricciardo4.S. Vettel5.V. Bottas6.K. Raikkonen7.C. Sainz Jr.8.M. Verstappen9.J. Button10.N. Hulkenberg11.R. Grosjean12.F. Massa13.E. Gutiérrez14.S. Vandoorne15.D. Kvyat16.P. Wehrlein17.M. Ericsson18.S. Perez19.K. Magnussen20.J. Palmer21.R. Haryanto22.F. Nasr
Voor degenen die niet live kunnen kijken
http://www.formula1.com/content/fom-website/en/f1-live.html
Op de commerciële zenders kan er geen reclame tussen de sessies, maar zou het tijdens de sessie moeten. Denk dat de organisatie en de omroep daar beiden niet blij mee zijn.Phydomir schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:19:
Zou dit systeem niet veel beter werken als er gewoon een lange kwalificatie was waarbij bijvoorbeeld iedere 3/3,5/4 minuten af valt. Zo blijf je constant een dreiging van af vallen houden maar met voldoende tijd om er nog iets aan te doen.
De 1:30 gaat er in Q3 wel aan!
[ Voor 53% gewijzigd door JackBol op 02-04-2016 17:29 ]
Niks aan de hand. Dat zijn titaniumblokjes die daar speciaal voor zijn aangebracht.Krukar schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:27:
Die vonken uit de auto van Raikkonen ziet er ook niet helemala lekker uit
Aha oké, vond het er wel bijzonder uitziensjaool schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:29:
[...]
Niks aan de hand. Dat zijn titaniumblokjes die daar speciaal voor zijn aangebracht.
Haas wederom verrassend!
Daarom is het ook, heeft geen functie alleen show (correct me of i'm wrong).
Flickr PSN ID= cheironnl
Button exit...mat.hi.as schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:31:
Vandoorne sneller dan Button, ook wel een mooi debuut
[ Voor 5% gewijzigd door alwind op 02-04-2016 17:32 ]

Iedereen staat ook in de pit dus Q3 ligt nu wel vast denk ik.
[ Voor 25% gewijzigd door Krukar op 02-04-2016 17:33 ]
-
Het kan alleen wat zijn als ze onbeperkt banden hebben.Edd schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:32:
Hm.. Nee, ik vind de quali nu niks.. Als je dus pech hebt en ergens rond P11/P12 zit heb je weinig kans op een 2e rondje
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 02-04-2016 17:35 ]
wanneer welGynnad schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:34:
Olav snapt er helemaal niets van...
PSN: Rich_E1988
En die wat langer uithouden dan 1 rondje...alwind schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:33:
[...]
Het kan alleen wat zijn als ze onbeperkt banden hebben.
-

Williams ook hoorVictordeHolland schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:36:
Laatste 6 min van Q2 alleen Hulk op de baan

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Je kunt naar een aftellend klokje kijken wat de "spanning" oplevert. Dat kan ik ook als ik een timer op mijn telefoon start of een ouderwetse kookwekker wegzet.
Het punt is, ze hebben niet genoeg banden en ook niet genoeg tijd (als je je van P15 naar P12/P13 rijdt kun je je niet meer verdedigen als P12/P13 "aan de beurt" is). Na de eerste 90 seconden timer vallen er dus meteen 3-4-5 man af .. en zitten we naar een lege baan te kijken
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1