Is dat niet de 1-april grap van Motorsport?Señor Sjon schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:38:
http://www.motorsport.com...new-f1-qualifying-683555/
![]()
Als de eliminatie Q eruit gaat wil hij lootje trekken of succestijdballast.![]()
I give up.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Blijkbaar heeft hij het eerder geopperd

[ Voor 20% gewijzigd door ScrooLoose op 01-04-2016 17:12 ]
Smiling as the shit comes down...
Die tijdstraf bij een pole en goede voorgaande resultaten heeft hij al vaker geopperd.
[ Voor 6% gewijzigd door aicaramba op 01-04-2016 17:11 ]
Misschien een 1 april grap? (hoop ik)Señor Sjon schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:38:
![]()
Als de eliminatie Q eruit gaat wil hij lootje trekken of succestijdballast.![]()
I give up.
Versnellingsbak en de hybride systemen krijgen ze niet toch? Dus alleen echt de motor zelf?Ayazis schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:03:
[...]
Ha same here, thanks!
@discussie hierboven.. begrijp ik het nu goed dat andere teams met EXACT dezelfde motor rijden als Mercedes zelf rijden, en afstelling en aero dynamica voor het verschil maakt...?
Ff gegoogled, dat blijkt hieruit dan ook wel uit:
'But Williams, Force India and new Mercedes runner Manor Racing will get the up-to-date engine from the outset in 2016.'
http://www.autosport.com/news/report.php/id/122882
Dat wist ik echt niet.. ben helemaal verbaasd hierover nu
[ Voor 114% gewijzigd door Señor Sjon op 01-04-2016 19:57 ]
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Bij Ziggo Sport wel geluid.alexbl69 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:18:
VT zonder commentaar... Heerlijk!!! Zouden ze altijd moeten doen.
De qualli laten vallen en loten zou ik helemaal nog niet zo gek vinden eigenlijk. Hebben we direct ook tijd voor een sprintrace op de zaterdag wellichtSeñor Sjon schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:38:
![]()
I give up.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Laat iedereen zijn/haar inhaalskills maar tonen, in plaats van van vooraf weg te rijden. Dat lijkt me veel leuker om naar te kijken. De snelste moet als eerste over de finish, maar hoeft van mij niet als eerste weg. Als iedereen een race start vanaf elke positie, heeft iedereen evenveel moeten inhalen om vooraan te komen. Lijkt me een prima uitgangspunt.Arjantje72 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:24:
Niet mee eens, de snelste moet vooraan staan.
En ja, ik weet dat het niet op elke baan even makkelijk inhalen is.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Al beter als loten maar het zijn sowieso idiote plannen, de snelste moet gewoon vooraan staan.
Smiling as the shit comes down...
Daarbij: de snelste moet gewoon vooraan starten!
Daarvoor moet je natuurlijk ook loten om te bepalen hoe de volgordes bij welke race zijn. Maar dat gaat het vast niet worden, want de rechten voor het uitzenden van de Q zijn al lang verkocht. Die kan F1 dus niet zomaar schrappen.ScrooLoose schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:27:
Als ze zoiets als loting al willen doe het dan zo... bijvoorbeeld 20 races 20 rijders, gewoon elke rijder 1 keer op 1 van die 20 plaatsen laten starten zodat ze aan het einde van het seizoen alle plakken gehad hebben.
Al beter als loten maar het zijn sowieso idiote plannen, de snelste moet gewoon vooraan staan.
En waarom "moet de snelste gewoon vooraan starten"? Ik zie nu twee mensen boven mij dat zeggen, maar niet uitleggen waarom dat zo zou zijn. In principe hoef je dan de hele race niet te kijken. Ik wil niet kijken naar auto's die in volgorde proberen snelle rondjes te rijden, ik wil kijken naar gevechten op de baan van auto's die elkaar proberen in te halen. Dat bereik je meer door het veld te mixen dan ze te sorteren op volgorde van wie de snelste is. In dat geval rijden ze alleen maar verder uit elkaar (als het je echt gelukt is om de juiste volgorde te bepalen qua snelheid).
[ Voor 30% gewijzigd door ATS op 01-04-2016 17:33 ]
[ Voor 37% gewijzigd door Boinkie op 01-04-2016 17:33 ]
Ik zou het trouwens wel mooi vinden als Rosberg het dit seizoen doorgaans beter gaat doen dan Hamilton.
Edit: Wat betreft die 'Snelste vooraan'. Het weekend is gewoon een stuk leuker als er gestreden wordt om pole pisition. Prima als er ook zo'n strijd kan zijn op een andere manier.. maar met loting zie ik dat niet gebeuren...
[ Voor 111% gewijzigd door Ayazis op 01-04-2016 17:36 ]
Vind ik niet, dan krijgt het beste team niet de eer die ze verdienen.ATS schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:26:
[...]
Laat iedereen zijn/haar inhaalskills maar tonen, in plaats van van vooraf weg te rijden. Dat lijkt me veel leuker om naar te kijken. De snelste moet als eerste over de finish, maar hoeft van mij niet als eerste weg. Als iedereen een race start vanaf elke positie, heeft iedereen evenveel moeten inhalen om vooraan te komen. Lijkt me een prima uitgangspunt.
En ja, ik weet dat het niet op elke baan even makkelijk inhalen is.
En button die even de derde tijd rijdt!
[ Voor 22% gewijzigd door Boinkie op 01-04-2016 17:40 ]
Het verschil tussen die banden rood en geel bij mercedes is niet zo heel groot vergeleken de rest 🤔
[ Voor 58% gewijzigd door dave1972 op 01-04-2016 17:43 ]
Samsung Flip 7
Het gaat niet om een potje knikkeren..ATS schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:29:
[...]
Daarvoor moet je natuurlijk ook loten om te bepalen hoe de volgordes bij welke race zijn. Maar dat gaat het vast niet worden, want de rechten voor het uitzenden van de Q zijn al lang verkocht. Die kan F1 dus niet zomaar schrappen.
En waarom "moet de snelste gewoon vooraan starten"? Ik zie nu twee mensen boven mij dat zeggen, maar niet uitleggen waarom dat zo zou zijn. In principe hoef je dan de hele race niet te kijken. Ik wil niet kijken naar auto's die in volgorde proberen snelle rondjes te rijden, ik wil kijken naar gevechten op de baan van auto's die elkaar proberen in te halen. Dat bereik je meer door het veld te mixen dan ze te sorteren op volgorde van wie de snelste is. In dat geval rijden ze alleen maar verder uit elkaar (als het je echt gelukt is om de juiste volgorde te bepalen qua snelheid).
De beste auto en/of de beste coureur moet vooraan staan, anders kun je net zo goed de hele kwalificatie afschaffen en lootjes trekken op zondagochtend.
[ Voor 5% gewijzigd door Grimmie187 op 01-04-2016 18:04 ]
[ Voor 37% gewijzigd door Boinkie op 01-04-2016 18:16 ]
Veroorzaakt door een electronica probleem. Bak komt niet uit neutral.Boinkie schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 18:15:
Vettel eraf met bakproblemen .. Helpt nog even met het erafduwen :-)
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
en z'n links achterwiel hangt er een beetje los bijJackBol schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 18:23:
[...]
Veroorzaakt door een electronica probleem. Bak komt niet uit neutral.
member of Los Alcoholicos ban dhmo
*edit*
Was een wielmoer die niet vast zat, vandaar de stop. Pfieuw
[ Voor 57% gewijzigd door Grimmie187 op 01-04-2016 18:26 ]
[ Voor 200% gewijzigd door Grimmie187 op 01-04-2016 18:26 ]
Eh... Daar hebben we het toch ook over in feite: loten wie vooraan mag starten? Dan zien we eindelijk of die jongens in die snelle wagens ook een potje kunnen inhalen!Grimmie187 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 18:00:
[...]
Het gaat niet om een potje knikkeren..Het is topsport, dat is per definitie niet eerlijk. Diegene die het meeste tijd/talent/geld hebben presteren het beste.
De beste auto en/of de beste coureur moet vooraan staan, anders kun je net zo goed de hele kwalificatie afschaffen en lootjes trekken op zondagochtend.
Mag ook niet verbazen natuurlijk. Hij kent het circuit wel, maar heeft itt Button geen enkele voorbereiding kunnen doen en heeft itt Button weinig tot geen ervaring met de wagen. Ik vind de verbetergin tov de ochtendsessie dan ook een goede indicatie van dat er meer in zit.Hippocampus schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:44:
Stoffel gaat ook lekker met de supersofts. Nogwel iets langzamer dan BUT.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
[ Voor 93% gewijzigd door Ome Ernst op 01-04-2016 19:08 ]
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
http://www.espn.co.uk/f1/...penalty-system-qualifyingScrooLoose schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:11:
Natuurlijk is dat een 1 april grap, Ecclestone is niet goed snik maar zover heen is hij ook weer niet
Blijkbaar heeft hij het eerder geopperd
Dat is van 11 maart
Ik ben wel erg benieuwd hoe die synergie dan precies werkt! Iemand die hier iets meer van weet?Requiem19 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 15:12:
....
Logischer lijkt mij dat Mercedes optimaal gebruikmaakt van de synergie tussen hun eigen engine en aero department. Doordat de aero en engine dept goed samenwerken, kun je als fabrieksteam de motor veel optimaler packagen.
Williams, Manor en FI krijgen gewoon een sheet met de dimensies en cooling requirements en moeten het daarmee doen. Mercedes works kan veel beter samenwerken met engine department voor optimalisatie in dit gebied. Hier schijnt echt heel veel winst in te zitten.
Dan kun je beter de postcodeloterij gaan kijken ofzo. Wat een competitie vervalsing. Daar sta je dan als beste team achteraan.. Ja daar pomp je miljoenen in.ATS schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 18:32:
[...]
Eh... Daar hebben we het toch ook over in feite: loten wie vooraan mag starten? Dan zien we eindelijk of die jongens in die snelle wagens ook een potje kunnen inhalen!
Wat doen de Macca's in de speedtraps?JackBol schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 18:28:
Button enorm verrassend. De Honda motor komt eindelijk los!
Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Free Practice 2 (eindresultaat)

[ Voor 76% gewijzigd door Turbo-Puppy op 01-04-2016 20:50 ]

Zegt dit nog (of al) iets voor de kwalificatie en mogelijk de race?
Volg de hele F1 bij gebrek aan beeld via dit topic en de bbc updates...
[ Voor 28% gewijzigd door nachtnet op 01-04-2016 21:07 ]
"When you grow up your heart dies"
nee toch zie laatste racenachtnet schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 21:05:
Max, na Button best of the rest? Voor de Ferrari 's. Ruim voor Sainz, ook Stoffel sneller dan de 2e STR...
Zegt dit nog (of al) iets voor de kwalificatie en mogelijk de race?
Volg de hele F1 bij gebrek aan beeld via dit topic en de bbc updates...
Mja nu hopen dat het qua racepace wat meer bij elkaar zit, want dit is wel extreem. Anders wordt het 2 vingers in de neus. Of misschien doen ze 2014 na en wordt het nog een mooie strijd voorin:Cubic X schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 20:57:
Holy shit, 1 seconde tussen de 2de (Hamilton) en 3de (Button) plek! Mercedes heeft na vorige race duidelijk wat vermogen bij geschroefd.
En hoewel die video iets meer focussed op het gevecht is het met Sky commentaar toch wat epischer:
[Vimeo: https://vimeo.com/91707028]
[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 01-04-2016 21:11 ]
Volgens mij is het altijd een beetje give en take..ongeacht het circuit met af en toe is een gekke uitschieter.sjaool schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 21:07:
Nee, dit zegt eigenlijk nog niks. Het is niet voor niets een vrije training.
mercedes/fer .. de inmiddels wel bekende middenmoot .. renaultje/haasje/mclaren en ergens een eind daar achter staat nog een manor en een blauw/gele schoolbus.
Het gaat er toch om waar je zondag eindigt, niet waar je zondag start?Arjantje72 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 20:16:
[...]
Dan kun je beter de postcodeloterij gaan kijken ofzo. Wat een competitie vervalsing. Daar sta je dan als beste team achteraan.. Ja daar pomp je miljoenen in.
Komt ook doordat ze minder financiële mogelijkheden hebben en dat merk je dus direct in de prestaties.Turbo-Puppy schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 21:20:
Vind trouwens tot nu toe Force India echt in alles tegen vallen. Iedere training/kwali/race staan ze een eind verder terug t.o.v. 2015. In Barcelona maakte ze nog wat...(elder opgepakt)...glory runs, en zelfs een dag afgesloten met de Hulk aan kop, maar er komt nu niets meer van terecht lijkt het. De snelheid van 2015 is er wel...alleen iedereen heeft 2016 snelheid nu. Wat mij betreft een gevalletje Sauber.
Nee, merp!
Daar doe je dan ook je best voor in een kwalificatie, om je kans op succes op zondag zo groot mogelijk te maken.ATS schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 21:16:
[...]
Het gaat er toch om waar je zondag eindigt, niet waar je zondag start?
Bij compleet gelijkwaardige auto's kan ik dergelijke maatregelen nog wel begrijpen...

Dit kan nog wel een interessante quali en race worden, al lijkt het wel duidelijk dat Mercedes 1 en 2 wordt.
[ Voor 16% gewijzigd door Martinspire op 01-04-2016 21:57 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Dat zou mss iets verklaren, maar ruim zeven tiende voor op Vandoorne op een slechtere band zou (ongeacht het verschil in ervaring) gewoon erg slecht zijn van Vandoorne.... imhoTurbo-Puppy schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 22:02:
Op de 1 of andere manier krijg ik het idee dat dat rondje van Button niet helemaal legitiem is. ...begrijp me niet verkeerd, die McLaren hoort voorin, maar Button, op de medium compound ...een 3e plaats, dat geloof ik niet helemaal. (ga het is even terug kijken met de onboards)
Racing_Reporter schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 20:34:
[...]
Wat doen de Macca's in de speedtraps?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| Speed(km/h) SECTOR 1 KM/H J.BUTTON 247 N.ROSBERG 247 S.VETTEL 247 P.WEHRLEIN 246 V.BOTTAS 246 L.HAMILTON 246 SECTOR 2 KM/H L.HAMILTON 271 K.RAIKKONEN 271 N.ROSBERG 271 M.VERSTAPPEN 270 C.SAINZ 269 J.BUTTON 269 SECTOR 3 KM/H V.BOTTAS 299 P.WEHRLEIN 298 R.HARYANTO 296 L.HAMILTON 295 D.KVYAT 295 N.ROSBERG 295 |
Hij had deze lap op het "Go Faster" knopje gedrukt. (Aldus Button zelf op de radio).Turbo-Puppy schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 22:02:
Op de 1 of andere manier krijg ik het idee dat dat rondje van Button niet helemaal legitiem is. ...begrijp me niet verkeerd, die McLaren hoort voorin, maar Button, op de medium compound ...een 3e plaats, dat geloof ik niet helemaal. (ga het is even terug kijken met de onboards)
[ Voor 27% gewijzigd door JackBol op 01-04-2016 22:18 ]
Pijnlijk!
http://nl.motorsport.com/...pitstraat-starten-683721/
(En meerdere bronnen).
Die tijd is op softs supersofts(rood)gezet, even goed snel...Turbo-Puppy schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 22:02:
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Supersofts toch? Eigenlijk alle snelste tijden zijn volgens mij op supersoft gezet.renzo4000 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 22:30:
[...]
Die tijd is op softs gezet, even goed snel...
Overzicht zegt medium omdat dat de band is die hij aan het EIND van de sessie onder zijn auto had (bijvoorbeeld om long runs te testen).Turbo-Puppy schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 22:41:
Overzicht zegt medium. Helaas nog nergens een onboard van Button's rondje # 20
Daarop zou je dus aan de hand van het schema kunnen zeggen dat Rosberg op de soft van 23 rondes oud zijn tijd van 1:31.001 heeft gezet?
[ Voor 17% gewijzigd door Ryur op 01-04-2016 22:44 ]
Testing, one, two ...

Duw je zo'n F1 BlueMotion zo makkelijk door de versnelling dan eigenlijk? Hij wou niet in neutraal toch?Boinkie schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 18:15:
Vettel eraf met bakproblemen .. Helpt nog even met het erafduwen :-)
Hier zie je er 1.

[ Voor 32% gewijzigd door Turbo-Puppy op 01-04-2016 23:24 ]
Of worden de achterwielen helemaal losgekoppeld van de aandrijving zeg maar?
Nitwit alert
In een gelijkwaardige race zoals de A1GP snap ik het helemaal, dan lijkt het concept me ook wel leuk.ATS schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 21:16:
[...]
Het gaat er toch om waar je zondag eindigt, niet waar je zondag start?
Maar voor de F1?
Wat wil je nu?
Je zou dan als een team van Ferrari of Mercedes, die miljoenen /miljarden pompen in de sport echt te kort doen.
Mika Hakkinen the flying fin, goede oude tijdTurbo-Puppy schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 23:21:
Hij kan altijd in neutraal. Al sinds 200...2? Zit een mechanische knop ergens die dat overruled.
Hier zie je er 1.
[afbeelding]
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
0.7 achter Button, die een opmerkelijke 3de plaats behaalt?naitsoezn schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 21:59:
Met alle respect voor de 'je mag niets verwachten'-posts over Vandoorne...... Het valt me wel een beetje tegen.
Met alle respect voor "het valt me tegen"-posts, dat is echt een hele goede prestatie voor iemands eerste kilometers in een F1-wagen.
Voor zover ik weet is het geen mechanische knop maar een elektronische. De druk groep van een F1 auto is zo zwaar dat je die niet even met 1 vinger indrukt. Wel heeft deze als het goed is een eigen power systeem en staat deze los van de overige electronica. En ja de bak kan zo vast staat dat zelfs deze knop niet werkt.Turbo-Puppy schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 23:21:
Hij kan altijd in neutraal. Al sinds 200...2? Zit een mechanische knop ergens die dat overruled.
Hier zie je er 1.
[afbeelding]
De E knop is niet voor elektriciteit, maar om de brandblusser te activeren.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Jij mag het absoluut een hele goede prestatie vinden, en ik zou het persoonlijk ook niet beter kunnen, maar het valt me toch een beetje tegen. Maar het was maar training, ik ben benieuwd wat het verschil in de kwalificatie gaat zijnBosmonster schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 09:27:
[...]
0.7 achter Button, die een opmerkelijke 3de plaats behaalt?
Met alle respect voor "het valt me tegen"-posts, dat is echt een hele goede prestatie voor iemands eerste kilometers in een F1-wagen.
Het is aan Stoffel om geen grove fouten te maken, elke sessie te verbeteren, en zondag de race uit te rijden. Ik denk dat je op dit moment met zo weinig km's in die auto niet meer mag en kunt verwachten.
[ Voor 3% gewijzigd door derx666 op 02-04-2016 10:04 ]
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Sainz rijdt ook 7 tiende langzamer dan Verstappen. Dus ik denk dat van Doorne een prima prestatie heeft neergezet. Het zit allemaal zo dicht bij elkaar dat er van slechts prestaties na 1-2 niet te spreken isnaitsoezn schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 09:41:
[...]
Jij mag het absoluut een hele goede prestatie vinden, en ik zou het persoonlijk ook niet beter kunnen, maar het valt me toch een beetje tegen. Maar het was maar training, ik ben benieuwd wat het verschil in de kwalificatie gaat zijn
Hij heeft wel met deze auto getest toch!, ze hebben voor Pirelli bijna 6000 km getest.derx666 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 10:04:
Jullie vergeten dat Stoffel nog geen meter met deze auto gereden heeft. Het is de vraag of hij uberhaupt al in de simulator gezeten heeft met deze spec. Button ligt zo'n 2-3000km op hem voor...
Het is aan Stoffel om geen grove fouten te maken, elke sessie te verbeteren, en zondag de race uit te rijden. Ik denk dat je op dit moment met zo weinig km's in die auto niet meer mag en kunt verwachten.
Vergelijken met Button is natuurlijk niet aan de orde, laat hem eerst lekker rondjes rijden een paar wedstrijden.
[ Voor 8% gewijzigd door Barfman op 02-04-2016 10:46 ]
Echt duidelijker wordt het niet v.w.b. de werking, maar dit staat in het BigAssFiaBook.SnowDude schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 09:31:
[...]
Voor zover ik weet is het geen mechanische knop maar een elektronische. De druk groep van een F1 auto is zo zwaar dat je die niet even met 1 vinger indrukt. Wel heeft deze als het goed is een eigen power systeem en staat deze los van de overige electronica. En ja de bak kan zo vast staat dat zelfs deze knop niet werkt.
De E knop is niet voor elektriciteit, maar om de brandblusser te activeren.
It's in the Technical Regulations on the FIA's website.
Article 9.2 Transmission System:
"All cars must be fitted with a system of disengaging the clutch for a minimum of 15 minutes in the event of a car coming to rest with the engine stopped. This system must be in working order throughout the event even if the main hydraulic, pneumatic or electrical systems on the car have failed.
In order that the driver or a marshall may activate the system in less than five seconds, the switch or button which operates it must:
- Face upwards and be positioned on the survival cell no more than 150mm from the car's centre line.
- Be designed in order that a marshall is unable to accidentally re-engage the clutch.
- Be less than 150mm from the front of the cockpit opening.
- Be marked with a letter "N" in red inside a white circle of at least 50mm diameter with a red edge."
Volgens mij zaten in 2002/3/4 die neutral buttons in het spiegelbeeld van de tank afsluiters (die klepjes), helemaal zeker weten doe ik het niet. Zoek ik vanmiddag even op.
Sterker nog, deze auto heeft nog geen meter gereden. De vorige was namelijk toch echt total loss. Denk dat ze nog het e.e.a. moeten doen qua afstellen.derx666 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 10:04:
Jullie vergeten dat Stoffel nog geen meter met deze auto gereden heeft. Het is de vraag of hij uberhaupt al in de simulator gezeten heeft met deze spec. Button ligt zo'n 2-3000km op hem voor...
Verwijderd
De specifieke auto maakt niet veel uit. Die is in opzet identiek, al zijn er in de praktijk altijd wat kleine verschillen. Die zijn dan weer niet groot genoeg om van alles af te moeten gaan stellen.merauder schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 10:50:
Sterker nog, deze auto heeft nog geen meter gereden. De vorige was namelijk toch echt total loss. Denk dat ze nog het e.e.a. moeten doen qua afstellen.
Inderdaad. Zeker als je ziet dat zijn sector 2 en 3 eigenlijk even snel waren als die van Button, en alles in sector 1 heeft laten liggen. Dus ik verwacht hem vandaag zeker dichterbij Button (en Max?).Bosmonster schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 09:27:
[...]
0.7 achter Button, die een opmerkelijke 3de plaats behaalt?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Begrijp niet helemaal wat er bedoeld wordt
Hij zit toch in de auto vandaag?
Edit: oh, ik vat hem.. Alonso wil zelf rijden...
[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 02-04-2016 12:09 ]
Alonso had zich neergelegd bij het besluit, McLaren niet helemaal en probeerde toch Alonso in de auto te krijgen via een omweg, als ik't goed begrijpMikeyMan schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 12:07:
[...]
Begrijp niet helemaal wat er bedoeld wordt
Hij zit toch in de auto vandaag?
Edit: oh, ik vat hem.. Alonso wil zelf rijden...
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Verwijderd
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=0XS-eCywM-w]
Alonso kwam voorbij gelopen "I just want to thank you [...] You aren't even a world champion"
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
[ Voor 31% gewijzigd door VictordeHolland op 02-04-2016 13:56 ]
FTFYkrvabo schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 13:55:
Volgens mij zette Alonso net even Brundle Herbert op z'n plek live op de Sky stream
Alonso kwam voorbij gelopen "I just want to thank you [...] You aren't even a world champion"
Wel een beetje een zure reactie van Alonso.
Hij had ook gewoon kunnen zeggen dat het niet zo is en dat Herbert het verkeerd ziet, of nog beter, niet kunnen reageren.
[ Voor 21% gewijzigd door albino71 op 02-04-2016 13:57 ]
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
Low fuel run met meer 100l/uur verbruik denk ik.VictordeHolland schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 14:02:
Gelooft iemand het statement van Mclaren dat ze Q3 kunnen halen? Die run van Button in FP2 was volgens mij gewoon een low fuel run.....
Mag nietAxente schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 14:03:
[...]
Low fuel run met meer 100l/uur verbruik denk ik.
Fuel Flow Meter is ook van toepassing bij de FP.
Bij elke officiële sessie moet de fuel flow minder dan 100L per uur zijn!
Of het wel mag bij de Pre-season testen weet ik niet
[ Voor 15% gewijzigd door Ryur op 02-04-2016 14:12 ]
Ik geloof er geen bal van dat ze deze snelheid kunnen volhouden in de race.
https://f1manager.info/ranking/4605
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Whodunnit: [F1 Poll] Wie was debet aan de clash RAI-VET-KVY
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Waar te kijken?
Racemangers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2016
IRC: http://irc.tweakers.net/f1